Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Als Ajax nog wat wil, dan zullen zij van ons moeten winnen'

Laatste update:

Ajax en PSV bereiden zich voor op de onderlinge topper van zaterdag. Een overwinning van Ajax betekent dat de achterstand op de koploper van zes naar drie punten daalt. "Tegen PSV telt alleen de overwinning. Sommige mensen hadden ons al afgeschreven, maar in het verleden heeft Ajax vaak genoeg laten zien dat het met succes een inhaalrace kan houden", geeft Lasse Schöne aan.

/

Schöne is de laatste weken niet meer verzekerd van een basisplaats bij Ajax. "De trainer bepaalt en ik moet er gewoon voor zorgen dat ik mijn basisplek afdwing en behoud", geeft Schöne aan in Voetbal International. "Op trainingen en tijdens invalbeurten. Tegen Roda JC is dat volgens mij redelijk gelukt."

Mark van Bommel staat niet te lang stil bij het verlies van PSV in eigen huis, afgelopen weekeinde tegen Vitesse. "We hebben drie kansen weggegeven, dat moet in Amsterdam beter. Maar we staan nog steeds eerste en zaterdag is het weer een totaal andere wedstrijd. Als Ajax nog wat wil, dan zullen zij van ons moeten winnen. Ik vind het heerlijk dat er weer een topduel voor de deur staat", zegt de middenvelder.

Lasse Schöne hoort in de basis van Ajax thuis

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En als ajax niet wint? suggereeren dat ajax een middenmotertje is..

Wij zullen zien , ik heb er vertrouwen in! WIJ Zijn Ajax!!

28 november 2012 om 18:28

nee ajax als ze verliezen geen middenmoter hoor fcutrecht is een middenmoter wij hebben ook van psv gewonnen zijn we toch ook gelijk niet een topclub!

28 november 2012 om 19:53

Als Psv wint hebben ze de kampioenswedstrijd weer gewonnen natuurlijk

28 november 2012 om 20:49

Van Bommel is blij dat er weer een topper op het programma staat en hij daadwerkelijk mee kon doen. Bijna elk gok kantoor had er namelijk wel hoge quotes op staan of hij het zou redden.

On topc

Mooie wedstrijd voor de boeg. Allebei de ploegen zijn heel wisselvallig en kunnen zomaar een dramatische dag hebben. De waan van de dag zal gaan beslissen wie dit wint.

28 november 2012 om 21:56

Wisselvallig? Vind ons eigenlijk al weken best constant. Op Eredivisie niveau dan. Europa League kunnen ze wel schijnheilig doen, maar kan me niet aan de indruk onttrekken dat die weggegeven is. En dan bedoel ik niet alleen de opstelling, maar vooral de instelling van het team en Dickie (dickie nam de verliezen uiterst gelaten, terwijl ie als een dolle stier opspringt tegen Ado als de 0-5 er niet in gaat).

Bij een gelijkspel blijft het verschil 6 punten en dan zou ik mij nog niet rijk rekenen met 19 wedstrijden voor de boeg Mark.

Zelfs bij een gelijkspel is Ajax nog niet uitgeschakeld. Een achterstand van zes punten op PSV is nog te overbruggen, we zitten nog niet eens op de helft van de competitie?! De afgelopen jaren heeft Ajax aangetoond dat het comebacks kan maken in de tweede helft van de competitie. Ze hebben zelfs veel grotere gaten nog gedicht. Mocht Ajax verliezen van Psv, dan zal het wel een mentale knak krijgen natuurlijk. PSV blijft de meeste kwaliteit hebben, ik denk dat zij momenteel de favoriet zijn voor de titel.

28 november 2012 om 19:04

Vergeet niet dat de comeback van Ajax vooral ook te maken had met de val van PSV en FC Twente. Ajax heeft de afgelopen seizoenen ook hele goede wedstrijden afgewisseld met dramatische... Dat er in Amsterdam vertrouwen is in een goede afloop geloof ik meteen, al stonden ze 10 punten achter dan zal die Amsterdamse bluf blijven opspelen, is ook een kwaliteit, maar als PSV zijn goede niveau ook haalt, dan denk ik dat de 3 punten naar Eindhoven gaan.
Maar goed, geen wedstrijd is hetzelfde en zoals Dick al eerder zei, al pak je 6 punten nu tegen Ajax en Twente, je kan zo weer op je bek gaan tegen Nac... Angstgegner nummer 1!

28 november 2012 om 19:35

Het mogen dan wel zo zijn dat er constant wordt gewezen naar de val van PSV en FC Twente, daar doe je Ajax te kort mee. Ajax had voor de winterstop een slechte periode. In tegenstelling tot PSV en Twente behalen zijn in een helft van de competitie zoveel punten dat ze niet meer te achterhalen zijn. Hadden PSV en Twente meer punten gepakt in hun "sterke" periode, was er niks aan de hand geweest.
Sowieso kan er wel gezegd worden dat PSV en Twente slecht speelde, maar dan moet Ajax alsnog de punten pakken, wat ze gewoon gedaan hebben.

On: Ajax was vorige week ook zo goed als uitgeschakeld met 9 punten achterstand. Nu is ineens alles weer open. Zaterdag verliezen van PSV is een klap, maar geen knock out.
Overigens hoop ik wel gewoon dat Ajax de punten weet te pakken.

28 november 2012 om 19:52

Ik lees toch vooral steeds hoe fantastisch de comeback van Ajax was. Maar clubs als PSV en Ajax moeten in de eredivisie toch de meeste wedstrijden kunnen winnen, als je dan de afgelopen seizoenen bekijkt dan is daar absoluut geen sprake meer van geweest. Je zegt het goed, als PSV en Twente dus gewoon de punten hadden gehaald, dan was Ajax nooit meer ingelopen ondanks de knappe reeks van overwinningen.

Al met al gaat het erom wie in 34 wedstrijden de meeste punten haalt, en dan is Ajax dus voorlopig nog niet afgeschreven...

28 november 2012 om 20:20

Ach de val, er zijn 34 wedstrijden per seizoen, en de ploeg die de meeste wint is kampioen... Dat heeft ook te maken met het programma, de vorm etc. Ajax heeft er 14 op rij weten te winnen DAT gaf de doorslag, niet dat PSV en Twente punten lieten liggen...

28 november 2012 om 20:33

Als als als......
Als Ajax in deel 1 van de compeitie niet zo simpel de punten had verkwanseld vorig seizoen.... dan was het voor Twente, AZ en PSV onmogelijk geweest om zover uit te lopen, immers in de onderlinge duels in deel 1 van de competitie werd het steeds een gelijkspel........

Die woorden van dat wanneer Twente en PSV wel de punten hadden gepakt gelden namelijk net zo hard als dat wanneer Ajax eerder die punten niet had verkwamseld......

Daarnaast sla ik de prestatie om in te lopen harder aan dan de prestatie om uit te lopen......immers, Twente, AZ en PSV stonden voor, gingen morsen, maar dan nog had het inlopen pas effect als Ajax in tegenstelling op dat moment tot de anderen wel won.....met gelijke spelen was men er niet gekomen en met verlies zou er al sowiezo niets ingelopen worden......

Denk ook dat juist daarom er met meer lof wordt gesproken over de comeback (en het kampioenschap dat erop volgde) dan over hoe de anderen konden uitlopen.......

28 november 2012 om 21:58

Nou bekkerz als je van de 17 uitwedstrijden er 6 weet te winnen dan kun je gerust zeggen dat dat complexje toch echt wel van doorslaggevende proporties was.

28 november 2012 om 23:55

@romarky

Als Ajax in zijn eerste helft de punten had gehaald was Ajax überhaupt nooit op achterstand gekomen en stond het de hele competitie boven PSV en Twente.

Ajax verprutste het voor de winterstop waardoor ze op een gigantische achterstand kwamen (en gaven de titel daarmee weg aan PSV en Twente) en na de winterstop verprutste PSV en Twente het (en gaven de titel weer terug aan Ajax).

Kortom , als geen van beide het had verprutst was Ajax ook gewoon kampioen geweest. De onderlinge duels tegen Twente en PSV vielen ook in het voordeel van Ajax uit , Ajax scoorde de meeste goals , kreeg op AZ na de misnte goals tegen en werd met afstand (6 punten) kampioen van Nederland.

Uiteindelijk heeft Ajax het zelf gedaan door de meeste punten te behalen , en hebben de overige 17 clubs gefaald. Zo is het altijd als het om kampioenschappen gaat , 1 club die slaagt en de rest die faalt. Of je nou met 85 punten 2de word (ajax in 2010) of kampioen word met 73 punten : uiteindelijk is het altijd een mix van het eigen succes/falen en dat van de concurrentie.

29 november 2012 om 06:04

Dat klinkt al een stuk beter dan een geweldige comeback van Ajax, het klopt precies wat je zegt, na 34 wedstrijden en je hebt de meeste punten dan ben je kampioen en in welke fase je de meeste punten haalt doet er niet toe...

Och, als ze gelijk spelen is de kans best groot dat ze met zes punten achterstand de winterstop ingaan. Misschien zelfs minder, PSV speelt volgende week tegen Twente. En dat lijkt mij nog wel te overbruggen (zie ook het verleden).

Als jij nog bovenaan wilt blijven moet je eerst maar zien te winnen in de Arena van Bommel.
Plus je staat op scherp , jou kennende zal je er tegen Twente niet bij zijn.
Zo goed speelt die v Bommel nou ook weer niet met ze gemekker de hele tijd.

v Bommel, Strootman, Mertens en Toivonen maken van PSV een onsypathieke ploeg.

PSV maniertjes heet dat kijk maar naar Robben en Afellay

28 november 2012 om 18:38

Hem kennende? Hij heeft de afgelopen 4 wedstrijden geen kaart gepakt.
En zo goed is hij niet? Hij is op het moment gewoon top 4 van de beste middenvelders in de eredivisie(met V Ginkel, Strootman en eriksen).

28 november 2012 om 19:13

ja, hem kennende. Misschien de afgelopen vier wedstrijden niet, maar de zes ( bij wijs van spreken) wel. Ben het wel met je eens dat Van Bommel in de top vier beste middenvelders zit, denk zelfs dat hij de beste middenvelder is met Janssen, die je niet hebt genoemd.

28 november 2012 om 19:25

Ik zeg niet dat hij slecht is toch?
Ik zeg alleen dat hij niet zooooo goed speelt.
Misschien zou hij beter spelen als meer met voetbal bezig is dan met dat gemekker en dat kaarten vragen van hem.

28 november 2012 om 19:47

Dat hij geen kaart pakte tegen Vitesse heaft hij te danken aan de scheidsrechter die hem spaarde.

Zelfs als ajax verliest is er nog niks verloren...
Een gelijkspel zou dan dus ook geen ramp zijn...

Geen flauw idee waarom van Bommel dit zegt, zeker niet met de afgelopen 2 jaar in het achterhoofd...

Ik zie PSV wel winnen in de arena en helemaal als Ajax gaat aanvallen..

Nou PSV als we met de winterstop bovenaan staan.zie ik ons kampioen worden , we waren 3 a 4 x zo sterk als Vitesse en 99 van de 100 keer wint PSV met al die kansen makkelijk.

Verder na de winterstop komt Erik Pieters terug ( volgende week debuut bij jong psv ) Willems was er niet bij zondag en ook komt Toivonen rond februari terug , verder zal er zoiezo een nr 10 bijkomen in de winter en eventueel een RB mocht Manolev vertrekken.

Forza Psv!

28 november 2012 om 18:33

Geeft maar weer eens aan dat het aan koopkracht niet ontbreekt bij Psv. In plaats van weer een middenvelder zouden ze een keer een dragende speler voor de verdediging moeten halen, die niet zo staat te schutteren achterin.

29 november 2012 om 09:51

Ik word eerder moe van een dergelijke PSV supporter als jij. Gedraag je een keer en geef gewoon eens eerlijk toe dat PSV een koopclub is van belastingcenten...

28 november 2012 om 19:30

PSV 3 tot 4x zo sterk als Vitesse? Heb jij de verkeerde paddestoelen in je soep gedaan die je at voor je de wedstrijd keek. Als Ajacied heb ik hier neutraal naar gekeken en ik zag twee ploegen die aan elkaar gewaagd waren, PSV wat meer kansen maar die werden verprutst, Vitesse had er wat minder maar wist de bal beter tussen de palen te krijgen.

Dus 3 a 4 keer zo sterk is totaal misplaatst.

Daarnaast verval je in echt PSV gedrag; kopen, kopen kopen!!

on topic: Mark van Bommel heeft de afgelopen drie competities van Nederland niet zo gevolgd, Ajax is van grotere achterstanden teruggekomen!!

28 november 2012 om 19:37

En verder vertrekken Strootman en Mertens, succes ermee dan.

Als Ajax gaat aanvallen, geeft PSV ze de ruimte om aan te vallen. Dat is precies het spel wat Ajax het beste speelt. Als ik PSV was had ik Äjax de hele wedstrijd afgejaagd.

Maar goed, laat Ajax maar aanvallen, dan zie ik meer mogelijkheden.

28 november 2012 om 19:54

ow apart dat je een grotere psv watcher dan Thijs Slegers bent

Strootman vertrekt pas in de zomer , over Mertens is nog helemaal niks concreet en daarvoor hebben we Memphis

28 november 2012 om 20:00

Dat zeggen jullie een aantal seizoenen achter elkaar.

Dit was de kampioenswedstrijd.......

In de winterstop gaan jullie weer kopen.....

Is er nog gemeente geld over?

28 november 2012 om 20:13

Geld genoeg. Kwestie van gezond beleid en goede zaken doen. Ik neem aan dat jullie met deze selectie geen spelers meer gaan halen en gewoon alles uit eigen jeugd halen? Oh nee, de 1ste nieuwe spelers worden bij jullie ook al weer genoemd in de wandelgangen.

28 november 2012 om 20:17

Wij kopen 2 topspelers voor 13 miljoen die zon 30 miljoen opleveren
Jullie kopen Sulejmani voor 20 miljoen die bijna niks opleverd

28 november 2012 om 20:29

Iets met het verkopen van een huid en iets met een beer.
En je moet niet doen alsof Sulejmani representatief is voor het aankoopbeleid van Ajax. Mertens en Strootman zullen dan misschien met winst verkocht worden, maar kijk ook even naar de rest van de aankopen van Psv.
Bijvoorbeeld Wijnaldum die geen bal goed raakt en de Narsingh die een paar miljoen heeft gekost en Depay (de komende paar jaar) niet zal laten doorbreken, maar daar kijkt men in Eindhoven niet naar.

28 november 2012 om 23:20

Dat van Sulejmani is 100 waar, maar dat van 2 "top" spelers voor 13 mil kopen en voor 30 mil verkopen moet ik nog maar zien.
Ik denk dat je voor allebei de spelers samen max 20 mil kan vangen.
13 mil plus salarissen hou je niet zo veel van over.

Noem eens een topspeler uit eigen jeugd van PSV die veel heeft opgebracht??

28 november 2012 om 23:21

Geld zat?
Nieuwe spelers in de wandelgangen?????
Leg eens uit??

29 november 2012 om 05:02

Hmmm beejte vreemd, je ziet Mertens wel met winst verkocht worden maar Depay niet doorbreken. Volgens mij schuift juist Depay door naar linksbuiten als Mertens weg is.

29 november 2012 om 09:23

Knap hoor oude koeien uit de sloot halen.. Hoe kom je erbij dat het 20 mil was?
Vind het nogal zielig scoren zo..

laat ajax maar lekker winnen. Als dat gebeurt en wij winnen van rkc zijn wij denk ik de grootste titelkandidaat. De media lachen Feyenoord voorlopig nog uit, maar wij Feyenoorders geloven erin!! Wat zou dat mooi zijn....een kampioenschap dat ons financieel herstel betekent en de definitieve ondergang van psv

28 november 2012 om 18:38

Als Ajax van Psv wint is Feyenoord ineens titelfavoriet ??

Leg mij die logica nog even wat duidelijker uit als je wil...

a) het ligt eraan hoe ajax dan van psv wint. Wanneer het 3-0 4-0 wordt (wat ik niet zie gebeuren overigens) is ajax in alle kranten maandag weer topfavoriet nr 1.
b) als Ajax nipt wint ligt het weer helemaal open, maar dan zal Vitesse nog altijd boven Feyenoord staan, die wekelijks beter spelen dan Feyenoord..

Dus.. verklaar je nader!

28 november 2012 om 18:50

Vitesse speelt helemaal niet beter. Maar ik denk dat hij de komende programma bedoelt.

28 november 2012 om 19:23

Vitesse heeft op papier het makkelijkste programma, dus Feyenoord gaat niet echt winterkampioen worden en zullen ook niet de grote titelfavoriet zijn.

28 november 2012 om 18:50

Ik hoop voor jou mee dat Ajax wint. Dan doen jullie ook zeker weer mee voor de titel. Maar of jullie het gaan redden is vraag 2. Als wij het niet worden dan hoop ik dat Feyenoord,Vitesse of Twente kampioen word zolang PSV het niet maar niet word.

28 november 2012 om 20:14

Uiteraard hoop ik dat PSV wint. Word PSV het niet dan mag Vitesse of Feyenoord wel een keer kampioen worden. Zolang Ajax het maar niet word.

Pfffff echt weer een knap staaltje vlak-voor-de-wedstrijd-retoriek. We zullen aan het eind van de competitie zien wie er bovenaan staat. Tot nu toe heb ik nog niet een ploeg gezien die wekelijks overtuigd.

En als Ajax verliest is het negen punten, dat lees je niet in het artikel.
3, 6 of 9 punten dus.
PSV moet gewoon eens smoel tonen als ze kampioen willen worden.
As zaterdag kan een begin zijn, maar ook een begin van Ajax aan een inhaal race.
Feyenoord zou dus als vierde kunnen eindigen in de winterstop, als het fout gaat lopen de komende weken voor Ajax.
Maar goed, eerst moet Feyenoord aan zichzelf denken.
Leuke wedstrijd dus as zaterdag.

Nou Mark, slimme antwoord we wisten het niet hoor. Ajax stond altijd voor de winterstop met minimaal 10 punten achter en we haalde het goed in, dus we zien wel.

28 november 2012 om 19:10

Ik denk alleen dat ze dit jaar toch echt niet meer zo'n comeback kunnen maken, de concurrentie laat denk ik dit jaar niet meer zo veel liggen(geen Europees Voetbal).. Als ajax nog in de Europa League terecht komt wordt het wel een druk programma..

Dat hebben we de afgelopen jaren gezien.
Win je van Ajax verlies je van twente is het gat weer 6 punten en 6 punten kan je inlopen.

28 november 2012 om 18:47

Alleen als Ajax dan wint natuurlijk, als Psv verliest van Twente.

28 november 2012 om 18:56

Ja de kans is altijd aanwezig PSV is toch niet zo stabiel zie Europa en tegen Zwolle Willem 2.

28 november 2012 om 19:03

Je wil me gaan vertellen dat Ajax de laatste tijd wel stabiel is? Tegen zwolle ging Ajax nou echt niet geweldig en tegen Willem 2 moeten ze uit eerst nog maar eens winnen.

28 november 2012 om 21:54

Zwolle is gewoon 4-2 geworden.
En compleet gedomineerd twee toeval treffers tegen thats it.

Ik weet niet van Bommel maar eigenlijk moet je niet eens naar ons kijken, maar naar jullie zelf! Jullie moeten ook winnen om koploper te blijven als jullie verliezen dan zijn jullie koploper af. Mits Twente en Vitesse winnen maar dat zie ik komend weekeind wel gebeuren. Ajax weet wel om te gaan met deze wedstrijden het is niet de eerste keer dat we er zo voor staan. Raar dat er zoveel naar ons word gekeken terwijl
Vitesse en Twente nog dichterbij staan.

28 november 2012 om 18:52

Dat komt door jullie fabuleuze eindspurten ieder jaar!

Ik heb er vertrouwen in. Advocaat heeft tot nu toe al zijn wedstrijden met PSV gewonnen in de Arena en V Bommel nog maar een keer verloren. Blijkbaar weten zij hoe het moet.

28 november 2012 om 18:53

Aan alles komt een einde zegt men toch?

28 november 2012 om 19:04

Klopt, vooral aan de inhaalraces van Ajax

28 november 2012 om 19:45

Er is al een einde van PSV in de europa leaque , ga eerst eens naar je eigen club kijken voordat je ''stoer'' praat over andere clubs.

28 november 2012 om 20:04

Ah maar dat was een gewenst einde. Ik kijk ook gewoon het liefst naar de eigen club en als wij doen wat normaal moet, komt er dus een einde aan de inhaalrace van Ajax.

28 november 2012 om 21:57

En dat is nu net de reden dat jullie geen kampioen worden. Elke club welke strijd om europees voetbal heeft nu afgunst tegen psv en zullen daardoor nog meer hun best doen. iedereen mag van mij kampioen worden behalve psv. psvers noemen ajacieden arrogant maar jullie zijn een slag erger. gemeentegeld eerst en vervolgens niet strijden voor landsbelang. jaja nog paar keer geen CL en psv gaat feyenoord achterna in de slechte tijden en vervolgens wordt de enigste echte topper in nederland in ere hersteld!

28 november 2012 om 23:00

@ricogrunn

dat klopt die eindigen altijd met een kampioenschap
en dan beginnen we een seizoen later gewoon weer met de volgende

Ik denk dat het dit jaar anders zal zijn en psv er gelijk vol opklapt tenminste i hope so en ajax eventjes lekker op zen plaats zet dat gun ik onze vrienden uit amsterdam wel!!!

gezien de stootkracht en het spelbeeld van Ajax verwacht ik een pakslaag in eigen huis van Ajax
Het ajax spelletje gaat moeizaam op elke deel van het veld en er is geen ruimte om aan te passen aan de tegenstander
Het zou voor mij een verassing zijn als Ajax dit weet te winnen

28 november 2012 om 18:57

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Vorig jaar was PSV ook de favoriet en we wonnen toch eventjes met 2-0 en PSV wist niet waar ze het zoeken moesten.

28 november 2012 om 19:13

Nog steeds onbegrijpelijk dat we daar als angsthazen die wedstrijd ingingen. Ook nog steeds onbegrijpelijk dat we die wereldgoal tegen kregen zal deze wedstrijd wel even wat anders zijn.

28 november 2012 om 19:43

PSV heeft al eventjes niet gewonnen in de Arena hoor. Vorig jaar was het 2-0 en het jaar daar voor was het 0-0 en het jaar daar weer voor was het volgens mij 4-1. Dus ga nou niet zeggen dat PSV de baas is in de Arena!

28 november 2012 om 19:53

De laatste zege was in 2008!

28 november 2012 om 20:14

euhm in 2012 wonnen we voor het laatst in de Arena. In competitieverband is het idd wat langer geleden. Ik zal es moeten opzoeken hoe de balans in de Arena tegenwoordig is, maar ik denk dat wij daar nog steeds de meest winnende club zijn.

28 november 2012 om 19:02

Voor mij zou het geen verrassing zijn als Ajax zou winnen. Vorig jaar was eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als nu, Ajax uit vorm, PSV bovenaan. Toch had ik het idee dat PSV vorig een beetje angstig de wedstrijd inging. Uiteindelijk werden ze bijna de hele wedstrijd weggespeeld.. Wordt denk ik een wedstrijd die alle kanten op kan.

Programma eredivisie top 5:
Ajax: thuis psv, groningen uit willem II, utrecht.
Psv: uit: ajax, Nec, NAC thuis: twente
Vitesse: thuis: roda, rkc. uit: heerenveen, vvv
Twente: thuis: ado, heracles, uit: psv , Az
Feyenoord: thuis rkc, ado, groningen uit: nac

Dus als ik zo het programma is bekijkheeft psv tot de winterstop het moeilijkste programma. Ook al zouden ze winnen of gelijk spelen tegen ajax en het gat op 6 punten houden of naar 9 brengen. NEC uit en twente uit ook erg lastig. Ik zie PSV nog behoorlijk wat verspelen tot de winterstop. Twente heeft ook nog best een lastig prog heracles thuis leuke derby met een twente dat niet in vorm is daarnaast az en psv uit ik verwacht dat twente ook nog behoorlijk wat punten verspeelt. Vitesse behoorlijk makkelijk programma mijn prognose is dan ook vitesse bovenaan in de winterstop

28 november 2012 om 18:56

Het maakt helemaal niet uit wie tot aan de winterstop het zwaarste programma heeft . Een winterkampioen krijgt toch geen prijs en uiteindelijk bepaald de stand na 34 wedstrijden waarin iedereen dezelfde tegenstanders uit en thuis heeft, wie zich kampioen mag noemen.

28 november 2012 om 19:35

Ja dat is vrij logisch he, maar ik ga in op de wedstrijd ajax-psv waarbij van bommel aangeeft dat ajax moet winnen als ze nog wat willen. Allee al kijkend naar het programma tot de winterstop denik IK dat psv nog zat punten laat liggen. Daarnaast geef ik aan dat ik denk dat vitesse bovenaan staat en heb ik het nog helemaal niet over prijzen gehad.

Een gelijkspel is ook voldoende. Je moet gewoon niet verliezen en je concurrent laten uitlopen. Zijn nog wedstrijden genoeg.

Beetje rare uitspraak van Mark van Bommel, hij heeft toch wel mee gekregen dat Ajax de laatste twee seizoenen een grote achterstand heeft goed gemaakt. Voor PSV is het net zo belangrijk om deze wedstrijd te winnen, mochten ze deze verliezen zal men ook in Eindhoven weer lichtelijk in paniek raken.beide clubs hebben in principe niks aan een gelijkspel en hebben alleen maar baat bij de winst en de drie punten.

28 november 2012 om 20:57

Ach,ajax - PSV of omgekeerd zijn toch altijd wedstrijden op zich,ongeacht de positie van de ploegen op de ranglijst.

Ga er van uit dat beide ploegen voor de winst gaan spelen en dat we een heerlijke open wedstrijd gaan krijgen. Ajax speelt thuis en heeft dus een klein voordeel. Verder zou ik niet durven te voorspellen wie deze wedstrijd zal gaan winnen.

28 november 2012 om 22:05

@ patpsv

Helemaal mee eens, persoonlijk denk ik ook dat alle ingredienten aanwezig zijn voor een mooi voetbal spektakel. De reden waarom ik het een aparte uitspraak vond; is omdat buiten van Bommel en Strootman veel spelers bij PSV wedstrijden nogal eens te makkelijk willen opvatten (ajax heeft hetzelfde probleem) ook al is het een belangrijke wedstrijd.

Met dat in het achter hoofd zouden sommigen daardoor iets minder geconcentreerd aan de wedstrijd kunnen beginnen. Zo van ach we houden evengoed nog een (kleine) voorsprong. Degene die even niet bij de les is gaat denk ik ook verliezen, maar ook ik durf niet van te voren niet een voorspelling te geven. We gaan het wel zien, ik wens je in ieder geval een prettige wedstrijd toe, natuurlijk niet al te prettig hehehe

PSV is al jaren de kampioen punten weggever na de winterstop. En ik vind het niveau bij PSV nog steeds niet beter, ondanks de inbreng van van Bommel. Je team is zo sterk als je zwakste schakel. En daar heeft PSV er net teveel van.

28 november 2012 om 19:05

Maar gezien we minder zwakke schakeles hebben als de overige, moet het dit jaar toch zeker lukken.

28 november 2012 om 19:23

als Feyenoorder hoop ik dat niet

Maar gezien het feit dat sommige spelers in de PSV selectie op de een of andere manier nog steeds net niet zijn maar wel in de basis spelen kan het straks weer mis gaan. En helaas zijn diverse vervangers ook niet van het niveau waar je de oorlog mee wint.

Maar alle clubs zitten een beetje in hetzelfde schuitje

Natuurlijk is het voor Ajax het beste als zij winnen komend weekend. Winnen (hoe open is de deur) is altijd goed natuurlijk.
En winnen van dit psv is heel goed mogelijk, het is en blijft achterin natuurlijk een gatenkaas.
Maar van Bommel probeert maar 1 ding en dat is de druk bij Ajax te leggen.

Maar ik zal hem en andere psv'ers uit de droom helpen ook een gelijkspel is prima. De competitie wordt niet gewonnen in deze wedstrijd maar elders. En psv is bij een gelijkspel zijn eerste plek wel kwijt.

Ik zie Ajax zo winnen hoor. PSV lijkt mij toch een tegenstander wat genoeg motivatie moet geven voor Ajax.

28 november 2012 om 19:35

Motivatie zal voor beiden aanwezig zijn lijkt mij.

Sowieso kan van Bommel al slecht rekenen. 3 kansen weggegeven? Bony had alleen al 3 100% kansen... Dus laat dat rekenen maar aan anderen over van Bommel

On: Gezien de programma en gelukkige overwinning op Roda (wel verdiend) en ietwat geflatteerde verlies van PSV (meer druk nu, zie maar aan Advocaat met zijn uitspraken) en Ajax speelt thuis, dus ik verwacht wel een 3-1 voor Ajax. Maar beiden zijn bij voorbaat niet kansloos, vorm van de dag zal uiteindelijk het belangrijkste zijn.

Ajax heeft natuurlijk bewezen dat het in staat is om een goede reeks neer te zetten en zo een ruime achterstand om te buigen in een voorsprong. Dit hebben we de twee laatste seizoenen meegemaakt en dus zal er voor Ajax ongeacht het resultaat komende zaterdag nog niets beslist zijn.

Aan de andere kant telt elk punt en vooral thuis moet je voor de volle winst gaan. Dat dit niet altijd lukt, om wat voor reden dan ook, hebben zowel Ajax als PSV dit seizoen al meegemaakt.
Nu Twente en PSV al vroeg uitgeschakeld zijn voor de Europa League en er met Vitesse een titelkandidaat erbij is gekomen telt voor alle titelkandidaten (in mijn ogen Ajax, Twente, Vitesse en Psv) dat elk niet behaald punt er op het einde van de rit er eentje teveel kan zijn.

Ajax mag afgelopen twee seizoenen dan wel knap nog kampioen zijn geworden. De zeven jaar daarvoor lukte het hun niet om een achterstand goed te maken en zijn ze zelfs het kampioenschap misgelopen op een punt en op een doelpunt verschil.

Dat Ajax volgens sommige Ajacieden ook dit seizoen weer een (ruime) achterstand zal goedmaken vind ik dan ook vooral grootspraak en ik kan me niet voorstellen dat de mensen die erom gaan bij Ajax met diezelfde gedachtes met een gelijkspel thuis tegen PSV kunnen leven.

Een gelijkspel zou betekenen dat PSV eerste blijft staan en dat Ajax in plaats van 6 punten achterstand op 1 team, 6 punten achterstand op maximaal 3 teams zou hebben en dat Feyenoord ze ook nog eens voorbij kan.
Niet echt een ideaalbeeld voor Ajax lijkt me. Zeker niet aangezien ze na de winterstop ook nog eens als enige Nederlandse club actief zijn in Europa.

Dit kan wel eens een hele cruciale wedstrijd gaan worden. Als Ajax verliest zullen ze de aansluiting bij de top drie serieus gaan verliezen, zeker omdat je het onderling niet meer goed kan maken de eerste seizoenshelft. Dat betekent dat Ajax weer een enorme inhaalslag moet gaan maken en ik weet niet zeker of ze nou weer dat kunnen. Hun selectie is namelijk een stuk minder en de concurrentie is in mijn ogen ook groter geworden, ook omdat Vitesse er nu bij staat.

Indien het een gelijkspel wordt is PSV de hele voorsprong voor het kampioenschap kwijt, dan hebben ze enkel nog een beter doelsaldo dan Vitesse en Twente. Ajax heeft daar ook werkelijk niks aan, want die verliezen dan waarschijnlijk terrein op Vitesse en Twente.

Indien Ajax wint kan PSV opeens derde staan na dit weekend en staat Ajax nog maar vier punten achter (indien Vitesse of Twente wint) wat betekent dat Ajax bij de winter weer compleet aangesloten kan zijn bij de top.

Kortom, voor beide ploegen staat echt wel wat op het spel, desondanks verwacht ik een flut wedstrijd.

Wat ik heel laf vind van PSV is dat zij de EL hebben laten liggen. Hierdoor kunnen ze volop gaan in deze en aankomende wedstrijd. Ajax daarentegen zal zich in moeten houden, omdat ze de dinsdag daarop uit tegen Madrid moeten. De kansen zijn nihil maar hoop toch op een overwinning voor Ajax.

28 november 2012 om 19:36

De cl gaan we niet winnen...ik ben bang dat de spelers liever 200 procent gaan geven tegen Real, maar ik hoop dat de fans aan de spelers laten weten dat voor ons de schaal zeer belangrijk is. Nogmaals, de cl gaan we niet winnen...

28 november 2012 om 20:39

Wow Ajax gaat de champions league niet winnen?
Ze zijn al uitgeschakeld voor cl grapjas!

Overigens zal Ajax bij real madrid toch geen resultaat halen dus moeten ze hopen dat man city bij dortmund niet wint voor de europa league,

Dus Ajax kan hier gewoon vrijuit 200% geven net zoals Psv

28 november 2012 om 20:48

Shit, dat is nog waar ook...dan is het voor mij helemaal duidelijk. Ik kies voor zaterdag. Ook de el gaat Ajax niet winnen dus is de schaal belangrijker. Ik heb geen zin om weer negen punten achter te komen. Ajax moet hoe dan ook deze pot niet verliezen.

Twee wedstrijden achter elkaar 200 procent geven? Hmmm, met deze groep? Ik heb al langer het gevoel dat de huidige Ajacied liever aan z'n bankrekening denkt dan wat belangrijk is voor de club en haar fans. Serieus, in de cl kunnen spelers een beter contract verdienen. In onze competitie?

Ik erger me keer op keer hoe mijn club wel vier punten weet te pakken van Manchester City, maar niet kunnen winnen in Almelo of thuis van Utrecht. Deze spelers kunnen 180 minuten achter elkaar 200 procent geven? Ik hoop het...

28 november 2012 om 21:37

Dat ben ik met je eens, Ajax gaat dinsdag gewoon kansloos onderuit tegen real..
toch als Feyenoord supporter hoop ik dat Ajax gewoon doorgaat, dus hoop zelf ook echt wel in een overwinning van Dortmund.. Als ik Frank de Boer was de spelers groep tegen PSV zo opjutten dat er misschien toch wat word.. maar PSV wint zaterdag gewoon, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.
Dit zeg ik niet omdat ik een Feyenoord supporter ben maar de spelersgroep van Ajax zijn stuk voor stuk allemaal slappe zakken.

28 november 2012 om 23:02

@nielsverwoerd

Zet je een filmpje op internet zaterdagavond laat waar je je hand in het vuur steekt?

Deze wedstrijd hoeft per definitie geen 'kampioenswedstrijd' voor psv te worden, maar een eventuele negen punten voorsprong zou voor hun goed voelen.

Natuurlijk wil ik als Ajacied dat Ajax wint, maar voor mij staat nu een ding vast. Ik verwacht (of zelf eis) dat de spelers zich niet de kaas van het brood laten eten. Ajax moet geniepig zijn, bloedzuigen zoals van Bommel en Strootman doen. Ik hoop niet dat Ajax alleen met 'mooi voetbal' wil winnen want de kans daarop is erg klein. Ajax mist een scorende spits en is kwetsbaar achterin.

Dus gewoon de grens opzoeken zoals Vitesse dat deden. Ren na elke overtreding naar de scheids...dat zou van Bommel ook waarderen...op dit moment is psv zeer zeker aanvallend kwalitatief beter dus moet Ajax de mouwen op stropen. Hoop ook dat het publiek bereid is om echt de ploeg te steunen! Zonder dat zal psv winnen.

28 november 2012 om 19:47

Ajax heeft na het vertrek van Vertonghen geen "bloedzuigers" meer. Alderweireld en De Jong zijn nog het meest irritante bij Ajax en dat zijn al "brave jongens" Enoh maakt dan nog wel eens lompe overtredingen, maar dat zie ik eerder als gebrek aan kwaliteit dan gemeen spel.

Als Ajax zaterdag wint, dan zal dat denk ik komen dat alles mee zit aan Ajax kant. Want als alles loopt bij Ajax, dan kunnen ze heel goed voetbal op de mat leggen. Goed combinatiespel met veel lopende spelers.
Op strijd en "gemeen spel" zal Ajax het denk ik niet kunnen winnen van Psv.

28 november 2012 om 20:56

En dat is dus waar ik me aan erger. Ik heb al een tijdje het gevoel dat de filosofie van Cruijff maar een ding zegt: 11 spelers die 'mooi voetbal' kunnen spelen. Alleen is er maar een club in de wereld die dat kan: Barcelona...ik vind dat men tegenwoordig dit bij Ajax compleet over het hoofd ziet. Je moet af en toe geniepig zijn. Je moet slijmen bij een scheids. Van Bommel kan dat als de beste, daarom 'haat' ik hem ook.

Elke club heeft 1-2 echte etters in hun team nodig. Als Ajax zaterdag wil winnen dan moeten Alderweireld en Poulsen keer op keer van Bommel en Strootman opzoeken. Siem de Jong is ook geen 'bloedzuiger', ik vind hem niet eens een echte captain. Ajax gaat echt niet van psv winnen met alleen maar goed voetbal. De Eindhovenaren staan niet zomaar zes punten boven ons...

28 november 2012 om 21:54

Het feit dat psv hoger staat dan Ajax ligt niet aan psv natuurlijk, maar aan Ajax zelf. Ondanks dat het geen walk in the park wordt, heeft Ajax een goede kans.

Ajax thuis is wel even iets anders voor psv dan Vitesse thuis. En Avocaat roept wel dat psv zo goed speelt etc, maar dat is maar heel relatief natuurlijk. ze hebben enkele goede wedstrijden gespeeld maar niet meer dan dat.
Dit soort wedstrijden staan op zich.

Psv gaat dit winnen, meer kwaliteit, hardere plus betere instelling, betere coach, betere zelfkennis.

28 november 2012 om 21:58

De instelling in top wedstrijden is er altijd wel. Advocaat beter, want? Betere zelfkennis?
Wat praat jij een onzin.

maar PSV zal zelf ook moeten winnen als ze dit weekend niet achterhaald willen worden..

Alleen de zin, in topwedstrijden is de instelling zegt al genoeg over de arrogante naast hun schoenen lopende 020 mannetjes. Kortom, buiten een top wedstrijd is het moeilijk op te brengen voor ze. Bij psv zijn ze veel realistischer en hun coach heeft toch wel redelijk wat gepresteerd lijkt me, niet te vergelijken met de Boer natuurlijk maar dat is oneerlijk want deze is veel jonger.

Ja hoor Mark, kijk nog maar even naar de winterstand van de vorige twee seizoenen. Laatste twee jaar op Mars gewoond?

ik vind het nogal vreemd dat van bommel vind dat ajax moet winnen als het nog wat wil.ajax moet niet verliezen en een gelijkspel vind ik ook best. Dan is het verschil gewoon zes punten en is alles nog mogelijk dat heeft ajax de afgelopen twee seizoenen wel laten zien

Ik hoop dat Psv gaat winnen want ik krijg stilletjes een hekel aan Ajax.

29 november 2012 om 11:16

Waarom krijg je dan stilletjes een hekel aan Ajax? Ik zie geen aanleiding dat Ajax de laatste tijd fors aan het provoceren is geweest. De reden dat ik het vraag is trouwens om pure nieuwsgierigheid. Veel mensen hebben ' een hekel ' aan Ajax, terwijl ik persoonlijk niet goed zie waarom.

Belooft een mooi potje voetbal te worden, helaas missen we v. Bommel hoogstwaarschijnlijk tegen twente, hij gaat sowieso een kaartje pakken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren