Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ik hoop dat de concurrenten al een beetje bang zijn'

Laatste update:

Amsterdam - Ajax treedt in herhaling. De recordkampioen moest in de laatste drie jaar na een teleurstellende seizoensstart steeds de achtervolging inzetten en ook dit seizoen hobbelt de ploeg van Frank de Boer weer achter de concurrentie aan. Ajax staat vierde in de Eredivisie en heeft zes punten minder dan PSV, dat aankomende zaterdag te gast is in de Amsterdam ArenA. "Dat wordt dus een heel belangrijke wedstrijd, die we zeker niet mogen verliezen", zei Christian Eriksen, die dinsdagavond met Voetbalzone sprak over de titelstrijd, de Champions League en ploeg- en landgenoot Christian Poulsen: "Het Ajax-spelletje is voor hem natuurlijk nog een beetje wennen."

Door BART KRUYT

/

Hij is pas twintig jaar oud, maar speelt zaterdag zijn negentigste competitiewedstrijd voor Ajax en is al bezig aan zijn vierde seizoen in het shirt van de landskampioen. Christian Eriksen is als jonge speler al een van de blikvangers in de Eredivisie en mede daarom door Nike uitgekozen om de nieuwe Nike Green Speed II-voetbalschoenen te promoten. In het buitenland worden deze schoenen gedragen door toptalenten als Stephan El Shaarawy, Mario Götze, Theo Walcott en Eden Hazard: spelers die op jonge leeftijd al vaak beslissend zijn voor hun club en/of land. In Nederland is Eriksen dus aangewezen voor de nieuwe schoenen van Nike. "Een leuk cadeautje voor mij", lachte de Deen dinsdagavond in de Amsterdamse Kalverstraat, waar de lichtste en 'meest groene' voetbalschoen van dit moment werd gepresenteerd aan de pers. Zaterdag zal Eriksen de kicksen voor het eerst dragen, tijdens de competitietopper Ajax-PSV.

"Ik ben nu nog niet zoveel met die wedstrijd bezig", zei Eriksen na afloop van de presentatie tegen Voetbalzone. "Ik denk ook niet dat het goed is om op je vrije dag de hele tijd met die wedstrijd bezig te zijn en te denken hoe het zou kunnen verlopen. Vanaf morgen (woensdag, red.) gaan we er op de trainingen naar toeleven. We zetten nu opnieuw de achtervolging in: in het eerste jaar lukte het net niet om kampioen te worden, in de laatste twee seizoenen werden we het gelukkig wel. We hebben dus bewezen dat we terug kunnen komen, we zijn er goed in. Ik hoop dat de concurrenten al een beetje bang zijn voor ons. We zouden natuurlijk het liefst nu al bovenaan staan, maar als je aan het einde van de competitie maar op de eerste plaats staat: daar gaat het om."

/

Het seizoen is veertien speelronden onderweg en opvallend is dat Ajax al zes keer gelijk heeft gespeeld: ook tegen enkele mindere goden uit de competitie. "Of we in topwedstrijden beter spelen? Soms is dat wel zo, ja", gaf Eriksen toe. "Meestal zijn we tegen de andere ploegen uit de competitie wel de bovenliggende partij, maar we hebben niet altijd de drie punten gepakt, terwijl je dat vooraf misschien wel verwacht had. Ik weet niet waar dat aan ligt: we werken gewoon hetzelfde naar iedere wedstrijd toe." Speelt onderschatting een rol? Wellicht. Tegen PSV zal dat in ieder geval niet gebeuren. "Ze hebben een heel sterk team, dat de meeste doelpunten maakt", wist Eriksen. "Als ze winnen, dan zijn het vaak ook overtuigende, ruime overwinningen. Ik vind PSV sterker dan vorig seizoen, maar iedereen heeft goede aankopen gedaan. Ieder team is sterker geworden."

Geldt dat ook voor Ajax? "Goed, we zijn wat mensen kwijtgeraakt, maar er zijn ook goede vervangers voor teruggehaald", zei Eriksen. Het vertrek van Gregory van der Wiel werd intern opgevangen, door de zelf opgeleide Ricardo van Rhijn, en de opvolger van de aan Tottenham Hotspur verkochte Jan Vertonghen (de Fin Niklas Moisander) maakte in het verleden in de Amsterdamse jeugdopleiding ook al eens kennis met het Ajax-spelletje. Voor de routinier Deen Christian Poulsen, die de naar Newcastle United vertrokken Vurnon Anita moet doen vergeten, is het voetballen in Amsterdam echter een geheel nieuwe ervaring.

/

"Hij is een echte controleur en nog wat defensiever ingesteld dan Vurnon", zei Eriksen over zijn landgenoot. "Het Ajax-spelletje is voor hem natuurlijk ook nog een beetje wennen, hij heeft niet zoals Vurnon de hele opleiding van Ajax doorlopen. Ik vind dat ons middenveld meestal goed staat en het is lekker om altijd iemand achter je te hebben lopen voor wanneer je de bal kwijtraakt. Of het de opdracht van de trainer is dat Poulsen vaak naast de verdedigers speelt? Dat zou je aan de trainer moeten vragen, maar het is niet iets wat is afgesproken bij een tactische bespreking. Het is gewoon zijn manier van spelen. De ervaring van Christian is in ieder geval erg belangrijk voor ons, op de trainingen laat hij altijd van zich horen en probeert hij ons te helpen. En van de Champions League raakt hij niet onder de indruk, want hij heeft alles al een keer meegemaakt."

Dinsdag, drie dagen na de topper tegen PSV wacht de volgende kraker alweer, speelt Ajax voor het laatst dit seizoen in die Champions League. De Amsterdammers staan momenteel derde in Groep D, goed voor een plek in de Europa League, maar kunnen op de laatste speeldag nog ingehaald worden door Manchester City. De Engels landskampioen gaat op bezoek bij Borussia Dortmund, terwijl Ajax (evenals in de afgelopen twee jaar) naar Spanje vliegt voor een confrontatie met Real Madrid. "De vorige wedstrijden daar liepen niet zo goed af, maar we moeten een resultaat boeken om het in eigen hand te houden", blikte Eriksen vooruit. "En anders hoop ik dat Dortmund ons helpt. Ze hebben een beter team dan Manchester City en ik ben het met de trainer eens dat Dortmund echt ver kan gaan komen in de Champions League. Ze hebben echt een heel erg sterk elftal."

Denk je dat Ajax dit seizoen weer landskampioen wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit jaar niet Christian. Met het vertrek van Theo, Anita en Vertonghen hebben jullie te veel kwaliteit ingeleverd. Juist deze 3 waren dit voorjaar de spelers die Ajax kampioen hebben gemaakt.

28 november 2012 om 09:57

Ach we zullen zien Ajax heeft het zaterdag in eigen hand om de achterstand in twee speelrondes op de nummer één van 9 naar 4 punten terug te brengen. Wanneer dat gebeurt doet Ajax absoluut weer volledig mee.

Dat je veel kwaliteit hebt ingeleverd ben ik met je eens en wat er voor terug gekomen is is zeker kwalitatief minder maar vergeet ook niet dat Ajax de laatste 2 seizoen wel kampioen is geworden als een echt team zonder en dat voordeel heeft Ajax dan nog.

28 november 2012 om 10:25

Ik vind dat Eriksen een groter aandeel had vorig jaar in het kampioenschap dan Janssen.

28 november 2012 om 10:49

Klinkklare onzin, we hebben toen Anita op de linksback positie speelde zelfs door hem punten verloren, en Janssen heeft een lange periode ook ''gewoon'' niet gespeeld.
En over Verthongen moet ik je wel gelijk geven want hij was gewoon een steunpilaar in de ploeg, en nam zelfs nog wel eens een paar goals en assists voor z'n rekening.
En voor iedereen die Ajax afschrijft, we winnen ook van city en hebben de laatste 2 jaar laten zien dat we een goeie eindspurt in huis hebben met nog meer punten achterstand, en wanneer er zaterdag 3 punten worden gepakt in de Arena doet Ajax gewoon weer mee voor de titel.

28 november 2012 om 11:40

Met anita op het middenveld in de 2e seizoens wedstrijd hebben we denk ik meer punten gewonnen dan verloren. Want met Janssen op het middenveld had je echt een sterke as vanaf de verdediging tot en met de aanval met Verthongen, Janssen Anita Eriksen en in de spits de Jong

En alsof je City met PSV kan vergelijken....psv gaat ook echt niet een wedstrijd erin zoals City dat deed, PSV weet wel hoe je Ajax moet bestrijden dus daarom hou ik van het weekend ook wel mijn hart vast.

28 november 2012 om 12:59

Waar vergelijk ik PSV met city?

28 november 2012 om 23:04

Ik citeer: " En voor iedereen die Ajax afschrijft, we winnen ook van city. ,, Terwijl niemand Ajax afschrijft beweer jij omdat Ajax van Man C heeft gewonnen daarom ook wel zal winnen van Psv.

29 november 2012 om 09:28

Nee helemaal niet, ik zeg alleen dat ajax wel bewezen heeft dat ze ook van betere clubs kunnen winnen, ik vergelijk ze nergens met pc, dat neem jij gewoon aan.



28 november 2012 om 11:33

@master 1
Vorig jaar rond dit tijdstip stond Anita nog linksback en was bijna de meest bekritiseerde speler. Met Janssen liep het ook totaal niet en er was ook op hem commentaar. Zelfs Jan Vertonghen kreeg de nodige kritiek omdat hij verdedigend steekjes liet vallen.
Ik zeg niet dat het dit jaar goed komt, het is alleen zo dat we er vorig jaar ook totaal geen vertrouwen in hadden en dat de spelers die jij net noemt op dat moment ook onder vuur lagen. Wie weet blijkt Blind wel de nieuwe Anita te zijn die eigenlijk VM moet spelen. Dit lijkt me sterk, maar bij Anita had ook niemand dat verwacht.
Dus wie weet staan er de 2de seizoenshelft wel spelers op, net zoals de afgelopen 2 jaren. Want zoveel verschil in kwaliteit is er echt niet hoor tussen de selecties van dit en de afgelopen 2 jaar.. Dit lijkt alleen zo omdat de afgelopen 2 jaar Ajax kampioen werd en dus herinneren we de spelers ook zo goed. Maar die jaren kregen ze voor de winterstop evenveel of zelfs meer kritiek als nu. Daarom, hoe weinig ik vertrouwen ik er nu ook in heb, geloof ik nog steeds in een titel voor Ajax, omdat ik de afgelopen 2 jaren ook nauwelijks vertrouwen had.

Wat PSV vooral niet moet doen als ze willen winnen is druk zetten op Ajax. Als je Ajax onder druk zet, spelen ze je helemaal uit. Als PSV (wat ik ook verwacht en best logisch is) mieterig op eigen helft blijft spelen en op de counter speelt (zoals Twente deed tegen Ajax) dan wint PSV denk ik.

Ik hoop op een mooie open wedstrijd met vele kansen.

28 november 2012 om 08:39

Lesleydesa, heb jij PSV al eens zien voetballen dit seizoen. Ik denk dat drukzetten en er van alle kanten doorbreken. Dat werkte zelfs op de verdediging van Vitesse vorige week en die acht ik een stuk sterker dan die van Ajax. Dat de gekregen kansen niet werden benut was de enige fout tegen Vitesse.

Daarbij is de verdediging van Ajax dit seizoen net zo labiel als die van Psv. Dus wat jij zegt Lesley is een beetje verkeerd bedacht.

Overigens ben ik het ook eens met je laatste zin. Al hoop ik dat PSV alle kansen die ze tegen Vitesse niet maakte wel tegen Ajax maken (dat zijn er veel :P)

28 november 2012 om 09:31

Ik denk persoonlijk niet dat van Bommel en Strootman schrikken van Eriksen en Poulsen. Vitesse werd de tweede helft eigenlijk best wel zoek gespeeld door Psv. Het enige probleem van PSV was dat de kansen er niet in gingen. Het was de wedstrijd van de gemiste kansen en als je ze zelf niet maakt valt hij altijd aan de andere kant. Vitesse had geluk zondag maar ik heb er alle vertrouwen in dat PSV Ajax alle hoeken van het veld laat zien zaterdag. Puur op basis van individuele klasse moet PSV in staat zijn Ajax kapot te spelen.

28 november 2012 om 11:09

Puur op basis van individuele klasse? PSV heeft geweldige spelers, maar Ajax heeft ook geweldige spelers.

Ajax heeft tegenover betere tegenstanders gestaan dan PSV dit seizoen en tot nu toe de rug redelijk recht gehouden. Ik zie PSV Ajax niet zo gauw kapot spelen.

Het wordt voor beidde ploegen een mooie test in de Nederlandse competitie, voor mij zijn dit de twee ploegen die gaan uitmaken wie kampioen wordt. De elftallen zijn redelijk in balans vind ik persoonlijk.

Wat mij betreft wordt het een wedstrijd tussen twee trainers. Als beidde trainers hun tactiek niet aanpassen, zie ik meer kansen voor Ajax. Maar ik verwacht dat Advocaat hier en daar (kleine) aanpassingen zal doen, waardoor PSV wel eens zou kunnen winnen.

28 november 2012 om 11:32

@sirlucious,

PSV heeft natuurlijk veel meer individuele klasse, daar moet je eerlijk in zijn!
Mertens, Lens, Narsingh, Strootman en Depay (een zeer groot talent) zijn stuk voor stuk heerlijke spelers en meer dan eens beslissend!

Mag ik je vragen welke spelers van Ajax jij geweldig vindt?
Ik vind het namelijk allemaal best wel matig.
Blind, Moisander, Poulsen, Boerrigter, Sana en Babel vind ik uiterst beperkte en matige voetballers.
De Jong, Alderweireld (al valt hij nogal vaak door de mand), Schöne, Van Rhijn zijn best goede spelers, maar hebben nou ook weer niet de echte topkwaliteiten.
Misschien bedoel je dan Eriksen? Op zich een goede speler, maar zo inconsistent als maar zijn kan. Er zijn veel wedstrijden waarin je hem 90 minuten lang niet ziet, en wedstrijden waarin hij enkel het eerste kwartier van zich laat spreken... Hij kan absoluut voetballen, maar hij wordt toch wel behoorlijk overschat!
Fischer valt mij wel op, dat is gewoon heel goed gescout van Ajax. Hij heeft nog alles te bewijzen, maar iedereen kan zien dat hij behoorlijk kan voetballen!

28 november 2012 om 13:43

Meningen verschillen he...

Je hebt het over individuele kwaliteit, en dan noem je ook depay. Ajax en Psv doen ook op dat vlak gewoon niet veel onder voor elkaar hoor en dat is zo net als dat ze beide het meest efficient zijn dat is kwaliteit. Maar waar pav iets meer kwaliteit heeft heeft ajax een voordeel in hun spelopvatting.

En alleen al Zoals jij Babel en Schone ziet, eriksen overschat vind en de jong ook maar weer is onderschat, laat al zien naar mijn mening dat je er weinig kijk op hebt. Een speler als Lukoki heeft bijvoorbeeld ook juist veel ind. kwaliteit. En psv levert ook in als lens en mertens geblesseerd waren en narsingh nog steeds uit vorm was zoals ajax heeft met babel sigi en boerrigter die nog niet in vorm is..

Maar er word weer heel kritisch gekeken naar Ajax, vorig jaar kon anita er ook niks van, janssen perikelen en stond vertonghen ook pas in de 2e helft op, veel beter was ajax toen echt niet hoor. Zaterdag word in ieder geval een mooi spektakel hopelijk..

28 november 2012 om 14:42

Entombed, gezien het feit dat Ajax het de laatste tijd goed doet tegen clubs die druk zetten op de ploeg (city, Dortumund-uit wedstrijd 1 en nog eens City) , denk ik dat Advocaat wel eens iets defensiever kan gaan spelen.

Voorbeeld; Ajax - Twente, Twente zette nauwelijks druk en bleef op de posities. Daar had Ajax het heel moeilijk mee.

28 november 2012 om 11:15

@lesleydesa,

Stick to reality!
Denk je echt dat Ajax net zo goed is als Barcelona?! No way!
Als je Ajax onder druk zet, raken ze totaal de kluts kwijt.

Weet je waarom Ajax won van City? Omdat City nauwelijks druk zette!
Weet je waarom Ajax won van Twente? Omdat Twente geen druk zette!
Weet je waarom Ajax uiteindelijk won van Roda? Omdat Roda geen druk zette!

Als je vroeg druk zet, weet bijvoorbeeld een Poulsen echt niet meer wat hij moet doen, dan komen alle zwakheden aan het licht. De verdediging van Ajax is zeer fragiel en ik denk dat je dat komend weekend ook zult zien.

PSV heeft, zoals Jan van Halst al zei, een manier van voetballen gecreëerd, waarbij de verdediging nauwelijks nog onder druk komt te staan. De aanvallers en middenvelders zetten heel snel druk en geven de tegenstander geen enkele kans om eruit te komen. Als PSV zo voetbalt in Amsterdam, dan gaat PSV over Ajax heen walsen!
Als PSV achterover gaat leunen, roept het problemen op zichzelf af, ik denk dat Advocaat dat ook wel weet.

28 november 2012 om 14:39

Weet je waarom Ajax won van City? Omdat City juist druk zet en dan krijgt Ajax tussen de linies ruimte en daar gingen ze goed mee om. Twente zette inderdaad geen druk, dat was ook geen beste wedstrijd van Ajax. Ajax won uiteindelijk tegen Roda met geluk op het einde.

Als de tegenstander van Ajax geen druk zet, is het voor Ajax heel erg moeilijk om zelf te gaan voetballen.

29 november 2012 om 11:12

@lesleydesa,

Heb je geen gelijk in!
Slechts enkele spelers van City zetten druk, maar de aanvallers deden dit nauwelijks en ook vanuit het middenveld kwam weinig druk. Er werd half of niet ingegrepen.

In Manchester zette City de tweede helft als team echt druk, wat ook resulteerde in een overwicht. Ajax kwam de tweede helft niet in het verhaal voor, dat kon je duidelijk zien.

Ook in De Kuip werd Ajax bij vlagen onder druk gezet, dit resulteerde ook in fouten in de verdediging bij Ajax. Die spelers weten bij god niet wat ze moeten doen als ze onder druk staan, dat is een feit!

Het is logisch dat het moeilijk is om te voetballen tegen een tegenstander die verdedigend speelt, daar heeft iedereen moeite mee.
Het is wel gebleken dat je Ajax daarmee niet verslaat, omdat ze dan steeds door het oog van de naald kruipen.

Ik ben allerminst bang van dit Ajax. Maar het wordt denk ik wel een open wedstrijd en geen eenrichtingsverkeer als vorig jaar.

28 november 2012 om 07:50

Het gaat er ook niet om dat jij bang bent maar de spelers.

28 november 2012 om 08:11

Ik denk niet dat de spelers van PSV onder de indruk zullen zijn van dit Ajax. Laat ik het zo zeggen dan

28 november 2012 om 08:17

Dat waren ze vorig seizoen ook niet..

28 november 2012 om 08:38

gelukkig dat resultaten uit het verleden geen garantie bieden voor de toekomst.

28 november 2012 om 08:43

Vorig seizoen won Ajax met 2-0 door een mislukte voorzet van Aisatti en een penalty die versiert werd door dezelfde speler.

Maar dit is niet het zelfde PSV als toen. Dit is meer het PSV van de JC schaal alleen dan verder.

Ik verwacht dus minimaal een punt voor PSV en verwacht eerder 3 punten voor PSV dan voor Ajax.

28 november 2012 om 08:44

maar aan de resultaten uit het verleden laat jij merken dat je nu niet bang bent... omdat het ajax dit seizoen niet veel heeft laten zien nog... en dat is op dit moment ook een resultaat uit het verleden...

28 november 2012 om 09:12

@ Etombed

Die goals waren misschien lucky, maar je vergeet voor t gemak even dat Ajax vooral in de eerste helft PSV helemaal scheel tikte, op 1 kans van PSV na (dacht Matavz). Dat die goals dan enigzins gelukkig zijn, dat is dan eenmaal zo, maar het was wel een zeeeer terechte overwinning.

Voor deze wedstrijd verwacht ik net zoals tegen Twente een soort schaakspelletje. In ieder geval weinig goals en denk een gelijkspel of anders een nipte overwinning voor 1 van de 2.

28 november 2012 om 09:15

@panerei
Dat riepen ze ook over Vitesse.
Ik denk dat het zaterdag een gelijk spel gaat worden, vraag me niet waarom maar ik denk het gewoon.

28 november 2012 om 09:15

@donshining..

Klopt maar mijn conclusie is gebaseerd op een groot aantal wedstrijden, die van jou op 1. Daar zit wel een wezelijk verschil tussen..

28 november 2012 om 09:18

@decorner.

Vitesse speelt anders stukke beter dan Ajax op het moment.. Bovendien had PSV als het een beetje meezat ook met grote cijfers kunnen winnen. Vitesse had ook wel het nodige geluk of PSV natuurlijk pech als je het op een andere manier bekijkt.

Dat is iets heel anders dan Ajax - PSV vorig jaar.. Toen had PSV gewoon geen schijn van kans. Echter hebben we dit seizoen al een finale tegen Ajax in hun eigen huis gespeeld en toen heb ik niet veel gezien van Ajax zijde, heb nou niet echt het idee dat Ajax veel beter speelt de afgelopen wedstrijden en ik vind PSV de laatste tijd goed voetbal spelen op de Europaleague na.

In topwedstrijden speelt Ajax meestal wel goed, maar ik geef PSV op het moment toch echt meer kans gezien de vorm van Ajax. Ik zeg niet dat het eenrichtingsverkeer gaat worden maar ik denk wel dat PSV aan het langste eind gaat trekken.

28 november 2012 om 09:25

Alsof de Johan Cruijff schaal een goede meetstaf was destijds.
Als Ajax zo speelt tegen Man City dan zal PSV ook helemaal scheel getikt worden, maar spelen ze zoals tegen VVV of Vitesse zal PSV Ajax helemaal overlopen.

Wel een beetje objectief blijven Panerai, je laad je soms te veel leiden door je haat tegen Ajax. Daardoor worden je comments steeds minder interessant. Zonde.

28 november 2012 om 09:36

Ik wordt een beetje moe van die reacties als: ja dat zagen we tegen Vitesse.

Vitesse is gewoon enorm goed weggekomen zondag. Wijnaldum miste voor een bijna leeg doel, en een kopbal die er gewoon in moet. Narsingh kreeg een giga kans. Lens kreeg een redelijk grote kans, Strootman kreeg een enorme kans die er gewoon in moet. Derijck kreeg nog een grote kans. Als de helft van die kansen erin gaan win je gewoon dik. PSV had gewoon pech, slordig in de afronding. Als ze tegen Ajax de kansen afmaken is Ajax volslagen kansloos zaterdag avond.

28 november 2012 om 09:47

@ Donshining.

Ach man Mancestercity city speelde gewoon bar slecht voor hun doen. En dat lag echt niet aan het spel van Ajax. Het is zeker een knappe prestatie dat Ajax heeft gewonnen, maar je doet net alsof het aan de kwaliteiten van Ajax lag dat Manchester geen kans had, City heeft op elke positie een speler staan die 3x beter is dan op de positie bij Ajax. Zelfs de spelers opde bank zijn beter dan die in de basis staan bij Ajax.

Het is ook zeker wel een team anders wordt je niet kampioen in Engeland, maar je doet net alsof Ajax zo fantastisch goed speelde en dat ze daardoor geen kans hadden. Dat is natuurlijk grote onzin. PSV had net zo goed city afgemaakt in die vorm, daar ben ik van overtuigd.

Ik ben objectief, het enigste is dat ik mijn mening hier gewoon uitspreek en dat velen dat voor zich houden. Verder weet ik niet waar jij hier enige haat naar Ajax ziet in mijn woorden. Volgens mij is dat je verbeelding. Omdat ik het niet eens ben met jou uitspraak betekend het nog niet dat mijn mening gevormd wordt door haat. Dat ik het niet op Ajax heb dat weet iedereen hier onderhand wel, maar ik kan zeker wel objectief reageren.

28 november 2012 om 09:52

Als PSV zo speelt als de laatste weken in de compititie dan wint PSV ook mwet groots gemak tegen Man City want zo goed zijn die niet was duidelijk te zien tegen ajax

28 november 2012 om 10:02

Jaja, daarom winnen jullie ook van Dnipro en AIK Solna en worden jullie ook uitgeschakeld in de El.
Maar goed, als Ajax wint in de CL ligt het natuurlijk aan de tegenstander, want hé... Ajax kan toch helemaal niet voetballen? Sorry, stom dat ik zo dacht.
Dat Ajax City in die uitwedstrijd bij vlagen helemaal wegspeelde komt natuurlijk door City en niet door Ajax.

Wordt een oneindige discussie dit, maarja we zullen het zien zaterdag. Ik ben bang dat jullie er met de winst vandoor gaan maar tegen PSV brengt toch altijd extra spanning mee voor de spelers, wellicht wordt het heel anders dan iedereen denkt.

Overigens kun je niet ontkennen dat jou reacties vrijwel altijd tegen Ajax zijn, altijd wordt er een vergelijking gemaakt met Ajax en wat Ajacieden zeggen... Alles wat er gebeurd bij Ajax krijgt kritiek, vd Sar, jeugdspelers aantrekken en gewonnen wedstrijden... Het zou je strelen als je eens wat objectiever wordt daarin. Je comments getuigen de laatste tijd steeds meer van jaloezie en onder het motto 'alles wat ajax doet is slecht' ipv een objectieve reactie geven gekeken naar de feiten...

28 november 2012 om 10:44

Inderdaad idem dito terug

Alles wat PSV doet is bij jullie slecht
Hulp van de gemeente bij ajax goed bij psv slecht
veel geld uit geven was een goede zet bij Ajax nu heeft psv het gedaan is het slecht.

Laten jullie maar eens zelf watobjectiever worden

En volgens mij had ik geschreven in de compititie ipv van EL misschien moet je eens begrijpend lezen leren.

Reacties op v/d Sar heb ik niet gehad want dat vind ik een goede zet
jeugdspelers heb inderdaad reacties op gegeven, omdat ajax een vies spellentje heeft gespeeld met bazoer via de Boer
Want ik vind vrienden naai je niet zoals de boer met cocu gedaan heeft.
maar dat is mijn mening, aan de andere kant was het andersom geweest dan was de hel weer los gebroken zie je nu met aankoop beleid. ajax geeft twee keetr veel goed uit dan is alles hosana maar doet psv het dan kan het niet moet eigen jeugdkomen.
Vind je het dan gek dat ik anti ajax bent

Blijkbaar zijn PSV en Twente wel bang, want ze lieten zich bewust uit de EL vallen.

Kom op Christian, ik als Ajaxfan vind het spel er niet uit zien. Hier is echt helemaal niemand bang voor. Ja, FC Twente moet zich zorgen maken, maar dat ligt vooral aan hun eigen spel. PSV maakt veel meer indruk, evenals Feyenoord en Vitesse. Als Ajax met dit materiaal straks top 2 eindigt mogen we heel blij zijn.

28 november 2012 om 08:29

@master D

Prima reactie van jou kan ik waarderen
gewoon nuchter en is gebaseerd op feiten
denk dat het een leuke wedstrijd kan worden met veel kansen en doelpunten
ik hoop natuurlijk eentje meer voor ons maar dat ter zijde

Ajax heeft veel meer kwaliteit dan psv, psv heeft geen enkele speler die goed is, elke overwinning is tot nu toe gebaseerd op mazzel... Ajax heeft de wedstrijden die ze tot nu toe gewonnen hebben ook echt overtuigend gewonnen, psv heeft een rede om bang te zijn voor Ajax!

28 november 2012 om 08:18

Juist ja.. daarom staan ze ook bovenaan.. PSV heeft genoeg goede spelers maar dat terzijde, Ajax moet haar eigen spelletje spelen en PSV helemaal gek tikken. Als je van ze wint is het in de top zeker weer een stukje spannender!

28 november 2012 om 09:58

Als geen enkele speler goed is van Psv, dan kunnen ze de naam ajax beter veranderen in FC Knudde

On: Dit zijn wedstrijden waarbij je de spelers van beide teams niet hoeft op te laden, en dit wordt denk net zo leuke wedstrijd als tegen vitesse waarbij we nu natuurlijk wel de kansen afmaken en winnen

28 november 2012 om 10:24

Inderdaad ja, Psv heeft ook niet zo heel veel doelpunten voor en verschrikkelijk veel doelpunten tegen he?
Ajax daarentegen schittert elke week met mooi combinatie voetbal en geweldig veel doelpunten.
Kom op zeg, Psv heeft duidelijk de beste papier voor deze wedstrijd, en de competitie.
Ze hebben ook gelijk dat ze uit de EL wilde.

28 november 2012 om 10:48

Cocqie,

Eerlijke mooie reacties

Het wordt gewoon een spannede wedstrijd ongeacht wie er nu beter is als er maar strijd wordt geleverd, dan wel op een sportieve manier

Bang? Jongens kom op, en kijk naar het spel van Ajax, zo bijzonder is dat niet. Kijk naar Twente, idemdito. Kijk naar psv, dat ziet er goed uit (ookal verloren ze van een effectief Vitesse. Dus Heinekenajax wil zeggen dat psv geen enkele speler heeft die goed is? Alsjeblieft zeg hou een ander niet voor de gek en anders reageer niet meer!

Ajax met ericksen? Ja om idd bang van te worden want chapeau wat doet die jongen het goed de laatste tijd.

Als Ajax met dezelfde mentaliteit als een CL wedstrijd het veld op stapt dan komt het spel vanzelf wel. We hebben in deze wedstrijden gezien waartoe Ajax in staat is dus als Psv'er zou ik wel degelijk op mijn hoede zijn. Ik verwacht een spannend duel waarin we strijd zien vanuit beide kanten en misschien nog wel iets meer vanuit Ajaxkant want die hebben nog iets recht te zetten tegen PSv vanwege het verlies in de Johan Cruijff schaal.

Kijk nu al uit naar de Zaterdag, Kom op Ajax!!

Laat PSV ons maar onderschatten. Vorig seizoen dachten ze ook wel ff de punten in Amsterdam te halen. Ze hebben meer kwaliteit in de selectie, maar Ajax is altijd beter tegen sterkere tegenstanders.

Daarbij zullen de spelers van PSV de druk al wel voelen. Eerst laat je de EL lopen om beter in de competitie te zijn en dan verlies je van Vitesse, de eerste van 3 grote testen. Nu moet je uit bij Ajax waar je nooit zeker kan zijn van 3 punten, en waar je er vrijwel zeker van bent dat Van Bommel en/of Strootman geel pakken en geschorst zijn tegen Twente en dan kan je zomaar 9 punten hebben verspeeld.

Maar eerlijk is eerlijk, PSV is de favoriet, ik verwacht een verdedigend Psv, 65 procent balbezit voor Ajax , en ik vrees dat PSV met een paar counters gaat winnen. Hoop het niet!

28 november 2012 om 09:12

Waarom zal PSV druk voelen? omdat ze de 8 wedstrijden voor Vitesse allemaal gewonnen hebben? PSV heeft totaal geen druk, tegen Vitesse was een incident de uitslag had net zo goed de andere kant op kunnen vallen.
Waarom zou je vol op de aanval gaan, wanneer je weet dat Ajax moeite heeft met verdedigend ingestelde ploegen, kijk maar naar Dortmund die ook niet vol op de aanval gingen maar Ajax volledig te kijk zette.

28 november 2012 om 09:27

@ Arnino

Vanwege het feit dat de omgeving die druk bij de spelers oplegt. Bij PSV is de doelstelling kampioen worden, niks meer en niks minder. Dit is ook al meerdere malen door Advocaat uitgesproken. Tevens draagt de uitschakeling in de EL bij dat de publieke opinie zich een beetje tegen PSV keert en ook dit zorgt voor extra druk. En als dan figuren als Rene en Willy gaan roepen dat er 9 punten behaald moeten worden, dan zit er toch aardig wat druk op bij de spelers denk ik.

Nog veel meer dan bij Ajax omdat hier het publiek op het moment wat meer "verzadigd" is en men inziet dat er een andere koers gevaren wordt. Kampioen worden zou mooi zijn, maar volgens mij heeft men ook vrede ermee mocht dit niet lukken zolang er maar stappen worden gemaakt.

Wat ik wel met je eens ben is dat PSV niet vol op de aanval moet, maar zich moet laten inzakken. Dit deed Dortmund inderdaad en ook Real hanteert vaak deze tactiek tegen Ajax en die staan na 5 wedstrijden nog steeds op een 100% score

28 november 2012 om 09:34

@ Arnino

PSV voelt de druk meer omdat PSV heel veel geld heeft geïnvesteerd in dit team en eigenlijk gewoon kampioen moet worden en CL moet halen om er wat van terug te verdienen. Die druk van het moeten is hoger bij PSV dan bij Ajax omdat Ajax nu 2 jaar achter elkaar kampioen is geworden, het 3 jaar achter elkaar CL heeft gespeeld, en veel Ajacieden dit jaar als een soort overgangsjaar zien. Ik niet trouwens, Ajax moet elk jaar voor het kampioenschap gaan.

Als je het specifiek over deze wedstrijd hebt, dan ligt de druk meer bij PSV omdat iedereen (inclusief PSV zelf), heeft gezegd dat deze 3 wedstrijden De test zijn. Als je dan de eerste wedstrijd verliest, dan wordt de druk op de tweede wedstrijd groter. Dan kan het spel van PSV wel goed zijn, de druk wordt gewoon hoger. En uit bij Ajax kan je altijd verliezen, ik denk dat Man City ook hadden verwacht ff de punten in A'dam te halen. En stel dat je verliest, dan wordt de druk nóg hoger als je tegen Twente moet. Maar Ajax moet deze wedstrijd ook winnen, daar heb je gelijk in.

En de laatste 8 wedstrijden hebben ze niet allemaal gewonnen, ik kan me een paar wedstrijden herinneren tegen clubs waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden waar PSV gewoon van heeft verloren. Dat ze de EL niet serieus namen werd pas een argument toen ze zo goed als uitgeschakeld waren.

Ik zeg toch dat ik niet verwacht dat PSV vol op de aanval zal gaan? Ik begrij pdat wel hoor, het gaat om de punten, en als je die met counters binnen kan halen, dan is het hun goed recht.

28 november 2012 om 12:42

PSV heeft del aatset 8 competitie wedstrijden voor Vitessen gewonnen. Dat PSV kampioen moet worden is een andere druk dan voor deze wedstrijd. PSV heeft nog 2 punten voorsprong en kan zich een verlies permiteren. Ajax daarentegen niet. PSV speelt uit, en een punt in een uitwedstrijd tegen een concurrent die achter staat is in pricipe voldoende..

PSV is echt niet bang Vitesse ook niet en Feyenoord al helemaal niet misschien twente wel, wat een uitspraak. Denk dat hij zelf bang is om te verliezen zaterdag. Wat er ook gaat gebeuren, psv zal er alles aan doen om niet zoals de laatste jaren het te laten liggen. Dat het gelijk op gaat is alleen maar spannend voor de competitie, dus ik kijk al uit naar zaterdag, met de juiste instelling en druk van psv zie ik ze wel winnen .

Bang zal dit PSV zeker niet zijn, maar Dick zal ervoor zorgen dat er absoluut geen onderschatting is. PSV ging vorig jaar ook als favoriet de wedstrijd in en kreeg gewoon klop. Op dit moment presteert PSV beter, maar daarmee heb je geen garanties dat je wint, zie Vitesse afgelopen zondag. De noodzaak is er wel, je moet 3 punten weghalen in Amsterdam. Dat zal niet makkelijk zijn, want een Ajax heeft meerdere malen bewezen dat ze flink kunnen pieken....

28 november 2012 om 09:15

Ze kregen klop op de manier van dat ze verloren hadden. Echter waren beide ploegen even goed, alleen wil Aissati een voorzet geven die er in dwarreld. Het geluk van de kampioen zullen we maar zeggen. Van odnerschatting was toen echt geen sprake hoor.

28 november 2012 om 10:51

Kom op man. Ajax was die wedstrijd veel en veel beter! Heb gisteren de samenvatting toevallig nog gezien. PSV komt daarin welgeteld 2x voor het doel van Ajax.

28 november 2012 om 12:39

Ik heb net de samenvatting nog even bekeken, Ajax was misschien de bovenliggende partij. Maar dat Ajax nou kans op kans afdwingde. Eigenlijk hebben ze ook de hele wedstrijd geen kans gecreeerd. Maar we zullen het zaterdag zien.

Laat psv maar komen de druk ligt bij psv niet bij ajax. De ajax uit de champions leaugue verslaat psv met gemak. Zolang derijck , bouma , waterman , marcelo , hutchinson spelen eis ik drie punten. Van die gasten mag je nooit verliezen thuis in de arena.

28 november 2012 om 09:07

Je wilt dus eigenlijk zeggen dat jullie verdediging nog slechter is? Heb je het doelsaldo van PSV gezien en dat van Ajax? 49-13 en 33-17. Zegt voldoende over jullie verdediging. Blind is nog steeds een waardeloze back, van Rhijn maakt nog steeds zijn foutjes, verdedigend is Moisander net zo slecht als Derijck, hij is alleen opbouwend sterker en Alderweireld heeft veel praatjes maar is de laatste tijd ook niet erg sterk bezig, wel een betere verdediger dan Marcelo over de grond, in de lucht is Marcelo dan weer beter.

Verwacht een leuke wedstrijd tegen Ajax. Als Ajax hun voetbal probeert te spelen, worden ze finaal weggespeeld door Psv. Met razendsnelle omschakelingen weet PSV wel raadt en die zouden ze zeker moeten kunnen benutten tegen ajax, aangezien die hun eigen voetbal wel zullen willen spelen.

28 november 2012 om 09:16

Dus er is geen druk bij Ajax? Als Ajax verliest staan ze maar 9 punten achter? De Ajax uit de Champions League, kan me nog die geweldige wedstrijd van Dortmund thuis herinneren, als het geweldige Ajax zo speelt hoef je niet eens te beginnen

De druk ligt juist wel bij Ajax, di emoeten een achterstand wegwerken. Dus PSV zou in principe achter over kunnen leunen en op de counter kunnen gaan spelen, wat ik niet verwacht. Maar Ajax moet het spel maken en niet psv.

PSV heeft gewoon een betere selectie dan Ajax op dit moment, dus het zou de normaalste zaak van de wereld zijn als ze in Amsterdam winnen. En toch denk ik dat Ajax aan het langste eind trekt, ze staan er toch in wedstrijden waar het er om gaat en presteren de afgelopen seizoenen erg goed thuis tegen Psv. Daarbij hebben ze de vorige pot verloren voor de JC schaal, en ik denk dat ze een stuk verder zijn dan toen en daar dus hun voordeel uit kunnen halen.

28 november 2012 om 11:29

Toch moeilijk te zeggen, denk ik. Hoe goed of slecht beide selecties ook zijn, dit soort wedstrijden staan tot op bepaalde hoogte altijd op zichzelf. Ben benieuwd.

PSV doet het in de competitie nu een stukje beter dan Ajax. Neemt natuurlijk niet weg dat het erg gemakkelijk is om je als Psv-er te beroepen op de wedstrijden van Ajax tegen Vitesse en Roda, terwijl ze twee fantastische wedstrijden speelden tegen Man City.

Het zit er ook in Amsterdam dus wel degelijk in, maar komt er weer veel te weinig uit de laatste weken. In mijn ogen is Poulsen t.o.v. Schone een belangrijk onderdeel van het onvermogen dat Ajax nu laat zien. Schone brengt meer voetbal en creativiteit, dat je toch echt nodig hebt als je het spel wilt maken. Daarnaast is Poulsen gewoon een stapje te traag.

Ik zou als PSV fan niet te hard van de daken schreeuwen dat de 3 punten wel even opgehaald worden in Amsterdam. Sterker nog, de kans dat ze met lege handen weer naar huis gaan, is denk ik minstens zo groot.

Wordt een lekkere pot, twee ploegen die het spel willen maken.

28 november 2012 om 12:51

Volgens mij heeft Advocaat nog nooit verloren in de Arena, ééns moet de eerste keer zijn, maar ik verwacht dat PSV er ontzettend op gebrand zal zijn om te winnen. Om zo het verlies van afgelopen zondag van zich af te spelen. Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat PSV weer zo laf gaat spelen als afgelopen seizoen in de Arena

28 november 2012 om 18:27

Natuurlijk, het zou wel gek zijn als PSV niet gebrand is op een overwinning. Maar dat is Ajax ook, en een avondwedstrijd is in zo'n geval wel in het voordeel van de thuisspelende ploeg.

@psvfan40

Ajax zal altijd domineren in de arena en de bal rond laten gaan. Het is juist niet verstandig als Psv achterover gaat leunen, maar beter hun eigen spel spelen, wat ze de laatste weken doen. Anders krijg je net als Fc Twente die opeens achter staat en dan opeens gaan voetballen dan ben je eigenlijk telaat.

hoe kan de druk bij ajax liggen psv al 5 jaar zonder een top 2 plek. Psv moet kampioen worden anders zijn ze financieel de lul. Ajax speelt thuis en dan weet je nooit wat er gaat gebeuren dus draai de rollen niet om. Psv moet ajax mag.

Ajax hoeft spel niet te maken ik als toeschouwer accepteer echt wel een verdedigende underdogg rol zaterdag. Psv zal proberen te counteren ajax moet non stop druk zetten op derijck en bouma dan moet het goed komen. Verliest psv zaterdag dan staat heel eindhoven te trillen

@phiceras

Over de wedstrijd tegen vitesse ben ik het met je eens dat ajax belabberd speelde, maar tegen roda kan je echt niet beschouwen als een slechte wedstrijd van onze kant, ajax was 90 minuten de betere en creerden kans na kans.

28 november 2012 om 11:54

Natuurlijk, maar het boezemt bij PSV geen angst in als je veel balbezit op het middenveld hebt en tot de 80e minuut met 1-0 achter staat.

Hoop op een goed Ajax. Meestal is Ajax in de topwedstrijden ook Top.
Denk dat de vorm van de dag bepalend gaat worden. Hou het nu op 50/50.
Wordt iedere geval een mooie pot, ben benieuwd.

Ajax - PSV ik denk een gelijkspel. PSV mag niet verliezen en Ajax ook niet. Wordt een angstig wedstrijdje en Vitesse en FC Twente gaan profiteren. Vitesse vind ik trouwens een welkome verrassing in de top van de eredivisie met vooral de kracht van Bony. Bony speelde maar 1 mindere wedstrijd en dat was thuis tegen Twente, een verdienste van Douglas trouwens. Die klopt Bony op zijn sterkste punten maar kent dan weer zijn zwakkere momenten. Wordt een lekker weekendje

Niemand is bang voor zo'n wisselvallige ploeg als Ajax. Vitesse vind ik tot nu toe het meest stabiel spelen.

Off: Onbegrijpelijk dat Eriksen niet ondertiteld werd afgelopen weekend. Verstond er geen hol van. Aparte verschijning ook dat jong

28 november 2012 om 11:21

Wat een respectloze opmerking, wees blij dat zo iemand als Eriksen Nederlands leert en het snel onder de knie heeft. Toen hij een jaar in Nederland was sprak hij het al vloeiend. En wat doet er het toe dat je het een 'aparte' verschijning vindt? Dat interesseert echt niemand hier

28 november 2012 om 11:42

Respectloos? voor Eriksen? ik zei dat het belachelijk was dat hij niet ondertiteld werd...

En vloeiend? Het was niet te verstaan, man! Normaal spreken Zweden, Denen prima Nederlands.

Niks respectloos aan. Ik geef aan dat hij niet te verstaan is. En het is gewoon een apart timide kereltje .

Voor mij zijn er drie uitkomsten, enigzins ingekleurd natuurlijk omdat ik Ajax fan ben .

- Ajax speelt zoals ze in de CL spelen, dan kunnen ze winnen.
- PSV gaat zelf het spel proberen te maken, dan wint Ajax.
- PSV gaat op de counter spelen, dan wint Psv.

Ja, ik als Ajax fan zie natuurlijk meer mogelijkheden voor Ajax om te winnen dan voor Psv. Ik ben alleen bang dat Advocaat een duidelijk antwoord heeft voor Ajax. Ik vind hem een van de betere trainers en dat zou wel eens de doorslag kunnen geven in deze wedstrijd.

Psv is voor de duvel niet bang, laat staan voor Eriksen. Die twee wedstrijden van City is eigenlijk de enige houvast waaraan Ajax en hun supporters zich voortdurend vastklampen. Alle hoop is gebaseerd op die 2 wedstrijden. Dat men verder in bijna geen enkele wedstrijd indruk heeft gemaakt dit seizoen, wordt angstvallig omheen gedraaid en niet over gepraat. Ik vind het pure armoede daar in A'dam.

Dit wordt gewoon een open wedstrijd die op en neer golft, Ajax laat zich nooit terugzakken in de Arena en de Boer neemt het strijdplan van vorig jaar natuurlijk als blauwdruk. Ik verwacht door de belabberde defensie van Ajax weer veel kansen van Psv zoals tegen Vitesse, als het vizier nu wat zuiverder staat moet Psv dit kunnen winnen.

Psv is inmiddels oersterk in het middenveld en zal daar de slag gaan winnen, zal bij fases Ajax ook bij de strot grijpen en terug kunnen drukken tot aan de eigen 16. Ze zullen dit uiteraard niet de hele wedstrijd doen, het gebrek aan snelheid achterin bij Ajax zal meer in de luwte benut worden door niet altijd helemaal tot aan de 16 te drukken bij balverlies, maar een beetje halverwege de helft van Ajax ze op te wachten, en op de uitbraak en de omschakeling loeren, en dan als een raket eruit te schieten. Dan ben je zo aan goal. Dat zit qua tactiek op de middenweg tussen counteren en dominant pressen in, Louis noemt het provocerende pressing.

28 november 2012 om 12:26

Liever houvast aan die 2 wedstrijden tegen City dan die paar goede wedstrijden tegen wat middenmoters in de Eredivisie.

Met de rest van je tekst ben ik het dan jammer genoeg wel eens. Acht PSV ook een stuk sterker maar goed dat dachten we vorig jaar ook. Al denk ik wel dat PSV verder is dan vorig jaar en Ajax is er alleen maar op achteruit gegaan.

28 november 2012 om 13:10

Met een 'paar goede wedstrijden' doe je ze wel tekort. 2/3 was erg goed van de 14 matches.

En de term middenmoters lijkt ook niet echt terecht. Feyenoord en AZ hoorden destijds ook nog bij de toppers bovenin, clubs waar jullie in ieder geval niet van konden winnen. En ik tel de JC schaal toch ook mee, ook al hebben jullie inmiddels Moisander derbij, dat telt voor mij niet bepaald als verbetering.

In deze fase van het seizoen is PSV altijd favoriet, volgens mij had men de afgelopen jaren ook een grote voorsprong op Ajax tegen de winterstop aan. Ik denk dan ook dat als Ajax verliest dat ze nog lang niet zijn uitgeschakeld zijn voor het kampioenschap. Het vertrouwen dat ik in Frank de Boer heb is wat dat betreft erg groot.

Ik denk dat de wedstrijd veel kanten op kan en dat er een flink aantal kaarten zal vallen aan beide kanten, maar een grote uitslag zie ik voor beide teams niet gebeuren.

28 november 2012 om 12:46

Zoals ik al eerder schreef, maar wat steeds verwijdert wordt, is dat Ajax de afgelopen twee jaar inderdaad mooi is teruggekomen. De zeven voorgaande jaren lukte dat niet of onvoldoende. Ik heb genoeg vertrouwen in Advocaat en van Bommel om er van uit te gaan dat PSV dit jaar niet weer in elkaar zal donderen.

Wat jammer dat deze wedstrijd op zaterdagavond is en niet zondag, nu kan ik hem niet zien

Ik verwacht een gelijkspel, ik denk niet dat PSV zich weer laat verrassen, maar Ajax is thuis gewoon erg sterk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren