Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vitesse heeft geen haast en wil vijf à tien miljoen euro toucheren

Laatste update:
/

Peter Gansler heeft als commercieel directeur van Vitesse twee belangrijke taken. De 37-jarige Amerikaanse bestuurder moet Stadion GelreDome zien te vullen én hij moet multinationals zien te binden aan de nummer drie van de Eredivisie. Hij werkte eerder voor onder meer Adidas, waar hij een goede indruk achterliet.

Vitesse werd de laatste weken gelinkt aan multinationals als Socar en Gazprom, maar vooralsnog speelt het elftal zonder shirtreclame. De club uit Arnhem wil naar verluidt een bedrag tussen de vijf en tien miljoen euro ontvangen. "We hebben geen haast", reageert directeur Erwin Kasakowski in gesprek met Voetbal International.

"We hebben een bepaald idee van wat het shirtsponsorschap van Vitesse waard is en we're not selling ourself short." Zowel de publieke tribunes als de skyboxen moeten bovendien vol. "Ons doel is een uitverkocht stadion. Als we zo doorgaan hebben we dat in 2014/15 bereikt, maar we doen er alles aan om dat eerder te bewerkstelligen", benadrukt Kasakowski.

Vitesse gaat met een buitenlands bedrijf in zee

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

5 tot 10 miljoen, vind dat nog al een een verschil... een groot verschil zelfs.
Zelfs voor Vitesse is is dat veel geld

27 november 2012 om 21:04

Een groot verschil dat zeker maar ik ben ook erg benieuwd waar zij op baseren dat zij nu 5 a 10 miljoen Euro per jaar waard zijn. Dat is gelijk of meer dan wat de traditionele top drie nu krijgt kortom heeft Vitesse nu net zoveel of zelfs meer te bieden?

Ik denk van niet.

27 november 2012 om 21:15

maar toch denk ik dat ze het voor elkaar krijgen om tegen de 10 mln, denk aan 8mln binnen te slepen, jordania en kassakowski hebben een groot netwerk en ook gansler is een grote man met deals, daarnaast hebben geen haast dus een deal van rond de 8 mln zit er wel in, en dat is een behoorlijk bedrag voor een club die pas sinds dit jaar is aangesloten

27 november 2012 om 21:45

5-10 mil is waarschijnlijk afhankelijk van het presteren. Dus bij goede prestaties (lees: CL) een €10 miljoen en bij slechte prestaties (subtop) € 5miljoen. Zoeits zullen ze bij Vitesse voor ogen hebben.

Wauw... Vitesse is lekker bezig!

27 november 2012 om 20:53

Wat heben ze gedaan dan?
Dit zijn wensen, of ze gerealiseerd kunnen wordn is een ander ding, lukt het ze dan kun je zeggen wat jij zegt, nu nog niet

27 november 2012 om 21:47

precies! dit zijn wensen,
galatasaray wil ronaldo, messi, iniesta etc ook allemaal best erbij hebbe maar door die gedachte is t niet direct een topclub of iets dergelijks.

Allemaal leuk en aardig maar sponsoring is geen liefdadigheid. Een bedrijf gaat niet bij wijze van vriendendienst extra miljoenen aan Vitesse uitgeven. Dus ik zou inzetten op 5 miljoen, dat lijkt me al een pracht prestatie. als je vasthoudt aan 10 speel je nog wel even met een keeg shirt. Feyenoord en Ajax zijn ook op zoek naar een nieuwe shirtsponsor en die bieden veel meer exposure dan Vitesse ooit zal doen. Bij VI zeggen ze dat sponsors geïnteresseerd zouden zijn in Vitesse ivm de samenwerking met Chelsea maar dat verband zie ik niet zo.

27 november 2012 om 20:44

Één van de redenen dat ze wel degelijk een goede sponsor kunnen krijgen benoem je net zelf. En de tweede reden is dat ze net een topman hebben binnengehaald die gespecialiseerd is in marketing. Ik denk dat deze man die al meerdere keren bij grote bedrijven heeft bewezen dat hij dit als geen ander kan echt wel een sponsor die redelijk wat zal willen betalen zal weten te krijgen.

27 november 2012 om 21:07

Als Ajax op dit moment tot de top van Europa behoort met 12 miljoen per jaar is de 10 miljoen die Vitesse wil voorlopig nog veel te veel. Ajax zal ook geen 12 miljoen meer krijgen verwacht ik.

Het verband met Chelsea zie ik niet als reden voor een bedrijf om 10 miljoen neer te leggen. Voor dat geld sta je al bijna op het shirt van Chelsea, of in elk geval een subtopper in de Engelse competitie.

Hij zal met zijn contacten wel een contract van 5-6 eruit kunnen slepen en dan doen ze het voorlopig prima. Contract afsluiten voor 2-3 jaar, daarna zorgen dat je doelstellingen haalt en kunt kijken of je het kan opwaarderen.

27 november 2012 om 21:24

Ajax de top van Europa? Nee hoor. Top van Nederland, best betaalde shirtsponsor hier. Maar Europa kunnen ze lang niet mee hoor.

Liverpool, Bayern, Real, Barca, Manchester United, Manchester City. Zitten allemaal ruim boven de 20 miljoen. Daar komt Ajax bij lange na niet aan.

Overigens denk ik dat Vitesse, zeker als het ze sportief voor de wind blijft gaan en met zulke grote netwerken en goede zakenmannen zeer zeker goed geld binnen kan halen. En zolang ze dat niet doen kan Jordania ze blijven sponsoren. Zoals beneden ookal aangegeven, het mooiste is nog dat het dus echt om contracten gaat en dat Jordania op een gegeven moment weg kan gaan en ziet dat Vitesse gewoon verder kan. Chapeau!

28 november 2012 om 06:56

Ajax staat op zo'n 10e plek in Europa, ongeveer gelijk met Newcastle, Milan en Spurs.
Madrid haalt de 20 miljoen (net) niet, maar Sunderland wel. Voor de rest helemaal gelijk, tov de top 6 (Barca, Bayern, United, Liverpool,City en Sunderland) heeft Ajax de helft.

28 november 2012 om 07:01

Lukasboy35,

Wat heeft die 37-jarige man dan bewezen? Dat je na 8 jaar ook ontslagen kan worden bij Adidas?

Het mooie aan Vitesse is dat ze met al dat geld niet alleen maar spelers kopen, maar ook veel geld steken in de jeugdopleiding, goede sponsors, het stadion, het bestuur en natuurlijk de fans. Jordania helpt Vitesse met zijn geld en wat je dan verwacht is dat hij alleen maar spelers wil en direct resultaten verwacht, maar hij gebruikt het geld heel doelgericht en kijkt ook naar de toekomst. Mooi om dat te zien.

27 november 2012 om 21:23

Is mooi om te zien ja. In het begin had ik er niet zo'n goed gevoel bij, maar als ik bijvoorbeeld zie wat voor nieuw trainingscomplex hij aan het neerzetten is denk ik toch dat hij er voor de langere termijn is. Ook denk ik niet dat hij Vitesse echt als handelshuis wilt gebruiken om alleen maar winst te maken, dan had hij Bony allang verkocht. Jordania wilt denk ik echt sportieve successen boeken.

Toch is er wel een risico. Als Jordania om wat voor reden dan ook wegvalt is het wel mooi afgelopen met betaald voetbal in Arnhem, want die schulden die ze dan hebben krijg je echt de hik van.

27 november 2012 om 21:36

Bij de overname is een clausule ingebouwd dat, wanneer Jordania stopt hij in elk geval nog twee jaar de club moet financieren en daarnaast mag Vitesse het aanwezige kapitaal houden (jordania is dus geen eigenaar van het stadion/trainingscomplex bijvoorbeeld, dat is allemaal in handen van Vitesse, evenals de aanwezige liquide en illiquide middelen bij de club). Het is dus niet zo dat Vitesse failliet is wanneer Jordania er geen zin meer in heeft

27 november 2012 om 21:43

Ik zeg ook niet dat hij er geen zin meer in zou hebben. Maar wie weet raakt hij op een of andere manier zijn geld kwijt (slechte investering hier en daar, rechtzaakje, etc) dan hebben ze gewoon een probleem. Vitesse moet die hypotheek op het trainingscomplex wel gewoon betalen ( of is dat al helemaal betaald?). Ook zul je de lopende contracten moeten respecteren.

27 november 2012 om 21:51

Nouja, met de hoeveelheid kapitaal van Jordania zou ik me daar niet te druk over maken, maar het lijkt me ook nogal onlogisch dat Jordania een hypotheek zou afsluiten om een trainingscomplex te bouwen terwijl hij zelf voldoende financiële draagkracht heeft om het ineens te betalen. Dan zou hij alleen maar extra rente kwijt zijn. Heb een vermoeden dat Vitesse niet met Jordania in zee was gegaan als het contract niet voor 99 waterdicht was..

Zou het bijna zonde vinden als ze een shirtsponsor strikken. Puur omdat ik het Vitesse-shirt zoals het er nu uit ziet zonder sponsor er bijzonder fraai uit vind zien!
Maar goed, het is natuurlijk onvermijdelijk dat er een sponsor op komt en in dat kader is het goed dat ze niet zomaar overal genoegen mee nemen.

27 november 2012 om 20:47

Inderdaad, het shirt ziet er nu heel mooi uit. Lekker simpel en neutraal, maar simpel is ook vaak mooi. En niet van die afleidende teksten erop, die toch nooit helemaal bij het shirt passen.
Maar vergeet niet dat het voor een club heel belangrijk is om een sponsor te hebben. Dit leidt tot extra inkomsten en die kun je niet zomaar laten schieten. Ook niet als je al een enorme geldschieter hebt, zoals Vitesse.

Vitesse is eigenlijk veel sympathieker dan ik had verwacht. Zeker na het eerste seizoen onder Jordania, met Ferrer en al die buitenlanders, had ik verwacht dat de club op zoveel weerstand zou stuiten dat Jordania de stekker er uit zou trekken. Maar niets van dit alles, ergens krijg ik meer en meer sympathie voor deze club. Er wordt goed beleid gevoerd, er is geduld en wordt niet overdreven met geld gesmeten. De transfers die worden gedaan zijn heel logisch en herkenbaar, spelen veel Nederlandse jongens in, maar de grootste meesterzet is wellicht de komst van Fred Rutten geweest, een van de sympathiekste mensen in het Nederlandse voetballandschap. Iedereen gunt het Fredje Rutten wel. Het gaat crescendo met Vitesse, zoveel sportief, als financieel, maar ook zeker qua image. Echt klasse, dat management verdient wel een dikke pluim.

Ik vind het shirt van Vitesse erg mooi zo zonder reclame.

Zo mooi om te zien hoe Vitesse zich stap voor stap door ontwikkeld. Sympathie krijgen ze steeds meer.

Ik hoop dat het succes van Vitesse meer supporters zal stimuleren om te de club daadwerkelijk te gaan steunen, en dat Vitesse dus ook een bepaalde uitstraling gaat krijgen van de supporters ipv het zogenaamde vreemdeling legioen zoals het nu genoemd wordt.

27 november 2012 om 22:29

Dat komt denk ik omdat het hele fundament bestaat uit 1 persoon met teveel geld!!

Zonder een geschiedenis met jarenlang strijden voor een zuurverdiende plek bij de eerste 5, dan eerste 3, dan jaren hopen op plek nummer 1 en het dan misschien halen....

En dan komen sommige mensen met dat jeugdcomplex aan....ja het is heel leuk dat ze dat bouwen, vooral als het net zoveel opbrengt als bij manchester city bijvoorbeeld..
En alsnog verdient Vitesse het niet om nu kampioen te worden omdat ze volgend jaar ofzo een jeugdcomplex hebben....dat heeft niks te maken met de rijkdommen van de eigenaar of de spelersgroep!

28 november 2012 om 03:50

En waarom verdient Vitesse het niet dan? Ik geloof toch echt dat de club die het meeste punten heeft verzameld op het einde van het seizoen dat die het kampioenschap heeft verdientongeacht of het nu Vitesse , Ajax , psv , Twente of Feyenoord of wie dan ook betrefd. De gene met de meeste punten is de winnaar en heeft het dus verdient.

Ik moet zeggen dat Vitesse het toch wel goed aan het doen is. Ik vind er nu meer visie inzitten dan 2 seizoenen geleden. Ze bouwen een prachtig complex in de bossen nabij Arnhem. Ik zou zeggen ga zo door!

27 november 2012 om 22:41

De visie is hetzelfde hoor, hij wordt alleen steeds beter zichtbaar

Vitesse is Arnhem/jordania niks meer niks minder dus dat stadion vol maken wordt nog een hele klus!!!
Het wordt misschien wel een topclub maar nooit een grote club zoals Ajax, Psv, Feyenoord of Twente.

27 november 2012 om 21:32

Uhhh, je moet Twente niet in hetzelfde rijtje noemen als Ajax, Feyenoord en Psv. Das toch wel een andere orde vriend. Sommigen vinden zelfs dat Psv niet de uitstraling van Ajax en Feyenoord heeft Vitesse kan wel degelijk zo 'groot' als Twente worden. Twente is namelijk niet zo groot. 2 a 3 jaar aardig presteren en je bent net zo groot als Twente.

28 november 2012 om 09:44

Volgens de Club Position Matrix wordt Twente binnenkort de 1 na grootste club van Nl.

Is ook logisch gezien de prestatie, begroting , stadion , fanbase etc. Vergeet niet dat Twente al meer seizoenskaarten verkoopt dan een Feyenoord. Daarnaast groeit de club nog steeds, Het stadion wordt alsmaar groter en groter evenals de begroting,

27 november 2012 om 21:53

haha, en twente zegt ie dan. als er 1 club is die op een "korte" termijn is in te halen dan is t twente.

de rest zullen we nooit inhalen.

28 november 2012 om 00:16

@joeyt

Verschil is dat bij Twente alles op is gebouwd vanuit verschillende constructies met bedrijven en een lening bij de gemeente (met rente en veel maatschappelijke voorwaarden) ipv één man waardoor alles opeens kan qua financien. Qua prestaties kan Vitesse wel hetzelfde worden, maar er zal wel anders tegenaan worden gekeken..

27 november 2012 om 22:05

Tja dat denk ik dus ook.
Ze zeggen wel van 10 jaar geleden zat het ook vol maar dat was toen heel anders.
Vitesse leek toen de eerste club in 20 jaar die echt een aanval op de traditionele top 3 ging doen met een ultra modern stadion en goed voetbal wat veel mensen uit de wijde omgeving trok.
Inmidels heeft de tijd niet stil gestaan, Az en Twente zijn geworden wat Vitesse zo graag wou kampioen.
Het aparte stadion wat ze toen hadden vind nu iedereen bijna het saaiste stadion van Nederland.
De andere clubs in de buurt hebben ook niet stil gezeten en de stadions vernieuwd.
Onder Arnem zal je weinig halen omdat het daar vooral Nec is, vanaf Ede Wageningen begint de liefde al voor Utrecht de slag om Oost Nederland is toch wel gewonnen door Twente en ondanks dat de Graafschap gedegradeerd is hebben die een hondstrouwe aanhang.
Natuurlijk zal er nog wel rek in zitten als het steeds beter gaat maar 25.000 zal echt max zijn denk ik en uitbreiding zoals Jordania dat wil heeft in die regio denk echt geen zin.

Vitesse is aan het groeien op alle fronten, de sponser komt vanzelf wel en het zou me niks verbazen als de sponser gewoon 10 miljoen neer telt. Tja het stadion komt ook steeds voller te zitten het gaat niet snel, maar je ziet dat er na elke thuis wedstrijd meer mensen komen. Het zijn geen 1000 te gelijk maar wel 100 tot 500 En laten we eerlijk zijn in '98 en '99 was het stadion gewoon uitverkocht. En die tijd komt weer terug, er zijn niet voor niets plannen om een nieuw stadion te bouwen. Van rond de 40.000 tot 50.000 plaatsen.

Het gaat goed komen met vitesse, eindelijk na 10 jaar wanbeleid.

Ik vraag mij af hoe je het stadion helemaal wil vullen? Nu zit het nooit vol, dat komt denk ik omdat in die omgeving gewoon niet meer Vitesse fans wonen/leven! Waarom zou het over 3 jaar dan in eens anders zijn? Of zijn er zo veel mensen "succes supporter"? er even vanuit gaande dat successen voor Vitesse komen!

27 november 2012 om 21:56

Eh.. in 2000/2001 etc was het stadion steevast uitverkocht. 10 jaar slechte tijden hebben mensen weggejaagd. En nu komen ze langzaam weer terug.

28 november 2012 om 00:52

Ze hadden op grotere getale terug kunnen komen, als die crisis er niet was, je ziet bijna elk stadion dalen kwa supporters, behalve bij Vitesse.

27 november 2012 om 22:00

ik denk dat je nog niet zo oud bent. Omdat je in je 2e zin volkomen mis zit.

Vitesse heeft in de begin periode van het Gelredome gewoon een vol stadion gehad. tot de nok toe vol.

En als de mensen succes supporters zijn dan hadden ze er nu toch al gezeten?
beetje nadenken!

Het is heel simpel. En elke Arnhemmer weet waar ik het over heb.

We zijn jaren lang belogen, bedrogen en weet ik veel wat. We worden/werden behandeld als een stel criminelen.
En niet 1 jaar lang. Nee! 10 jaar lang. En daarnaast ( even tussen door ) was het voetbal om te janken.

Veel mensen hebben de bekende vinger gegeven aan de politie en bestuur in Arhem en bij Vitesse.
Deze jongens komen niet zomaar even terug omdat we nu 3e staan. Dus totaal geen succes supporters. Nee, supporters die tot op hun ziel zijn geraakt. En niet meer zomaar terug komen met een leuk verhaaltje of weer een k*t smoes.

Deze supporters moeten weer plezier geloof en zin terug krijgen om weer een seizoenkaart te kopen.
En geloof me, die komen langzaam terug. Je ziet elk jaar er een aantal terug komen.

Het is nu aan Vitesse en omgeving om hun die laatste stap te laten maken..

27 november 2012 om 23:06

Ik wet niet wat jij verstaat onder oud, maar ik ben 21.

In vitesse en haar achterban heb ik mij nooit echt verdiept vandaar mijn vraag over de stadionvulling, ik heb mij blijkbaar dan vergist in de achterban van Vitesse.

Ik denk echter niet dan een zogenaamde succes supporter er nu al zou zitten, het gaat immers pas dit seizoen de goede kant op, de meeste mensen wachten tot het meerdere seizoenen goed gaat of tot ze kampioen worden. ( dat zeker tot de mogelijkheid behoord, zelfs dit jaar al ).

Over de bedrieging van het bestuur zou ik wel wat meer willen weten, wat hebben ze precies gedaan dan dat een supporter zich zo tegen zijn eigen club en spelers keert door gewoon niet meer te komen opdagen? Een goede supporter steunt naar mijn mening namelijk altijd de spelers en club, en die kopen hun seizoenkaart voor de spelers en voor henzelf omdat ze de club een warm hart toe dragen. Wat voor verrot bestuur er ook zit, voor die lui koop je je seizoenkaart niet.

Daarom ben ik ook zo benieuwd naar wat het bestuur destijds heeft gedaan?

Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet beweren dat vitesse supporters succes supporters zijn, maar mijn intresse in Vittesse is en wat daar is gebeurd is wel enigzins toegenomen

27 november 2012 om 23:44

Meerdere commerciële acties waarmee de supporters voor lul zijn gezet.
Vele stadionverboden bij protesten zonder geweld of wat dan ook.
Een AD die zegt contact te houden, maar nooit contact zoekt.
Een AD die de supporters zelfs voorliegt over zaken qua financiën en supporterszaken.
Het is er nu niet meer de vinden, maar bij since1892.nl was heel veel info te vinden. De echte supporters zijn in de tijd van Paul van der Kraan continue voorgelogen en zijn gewoon weggejaagd. We mochten blij zijn met 15.000 supporters toen we bijna failliet waren. Langzaam komen supporters weer terug merk ik, maar het gaat nog een aantal jaren duren voordat de groep van begin Gelredome terug is.

27 november 2012 om 23:44

f

28 november 2012 om 02:13

Ik ben zelf ook 21, Dsch. Echter, ik heb mij, tot een kleine 3/4 jaar terug, wel verdiept in Vitesse. De berichten in de media zijn niet zoals ze zijn, laat dat duidelijk zijn.

Als ik nu echt het verhaal ga vertellen zoals dat is, dan is dat ongeveer 20 A4tjes lang, wat ik alleen al kan typen aan de hand van wat ik allemaal te weten ben gekomen. En dat is nog lang niet alles.
Zoals hieronder al een website is genoemd waar veel informatie staat, kun je even naar mijn account kijken en de columns lezen die ik tot vorig jaar heb geschreven. (alvorens ik zonder enige aanleiding gekicked werd als CE, maar dat terzijde)

Ik heb nu nog steeds geen seizoenkaart en hoewel ik destijds zei dat wanneer Paul van der Kraan(destijds algemeen directeur) opgerot zou zijn, ik weer een kaart zou aanschaffen. Dat heb ik tot nu toe vanwege tijdsgebrek niet meer kunnen doen. Het kriebelt wel weer. Maar als ik algemeen spreek: Arnhemmers zijn niet zo makkelijk te paaien. Het lijkt misschien voor de buitenwereld alsof bij de overname, er een volksfeest losbarstte in Arnhem. Echter was er ook een hoop scepsis, en who to blame?

Het gaat een flinke tijd duren om fans weer terug te halen. Ik hoop dat men wat meer aan klantvriendelijkheid, klantenbinding en wat relaxter doet naar supporters die willen kijken en niet zo apathisch doet als je iets mee neemt naar binnen (drinken, vlaggen etc...). Gelredome moet weer van en vooral Voor ONS zijn!

Groot gelijk heb je oorbaar!
Vitesse zal nooit de uitstraling van feyenoord krijgen.
Die is uniek in Nederland.
Wel denk ik inderdaad dat we twente kunnen achterhalen.
Twente was een paar jaar geleden zo goed als failliet en doet nu gewoon lekker mee.
Dat moet voor ons ook wel kunnen.
Mocht dit langdurig worden, dwz vele kampioenschappen en bekers dan kan psv ook wel te pakken zijn.
Maar eerst maar weer eens bij de eerste vier eindigen!

Hoe groot is de achterban van Vitesse eigenlijk? Ik schat niet meer dan 100 a 200.000. Daar wordt bij sponsoring toch rekening mee gehouden. Voetballers kun je kopen, supporters niet.

27 november 2012 om 22:58

Supporters komen ook als je goede resultaten boekt, dus indirect kan je supporters wel degelijk kopen want goede resultaten zijn ook te koop.

vitesse is echt in dromenland, een provincie club die nog niks heeft bereikt, wilt minimaal 5M euro per jaar voor shirtspondering. Die zijn niet helemaal lekker daar. Zolang het echte sponsors zijn en geen vrienden van Jordania of Abramovic, dan gaan ze nooit dat bedrag halen. Vitesse moet al blij zijn met 2.5m per jaar van een sponser gezien de status en allure van de club. Niemand kent Vitesse in het buiteland en zoveel fans heeft Vitesse niet eens in Nederland. Denk dat ze 1.5 en max 2.5 Euro kunnen binnenhalen. Dat is al knap aangezien dat meer zou zijn dan Heerenveen, Groningen en Twente krijgen.

28 november 2012 om 00:01

Dat zien we over een paar maanden wel. Ik ga er van uit dat we meer dan 7 miljoen kunnen krijgen, mede dankzij de connecties van Jordania en Gansler. We spreken elkaar dan wel weer.

28 november 2012 om 02:17

Vitesse is niet alleen in dromenland, Vitesse creëert een dromenland en laat ze uitkomen.

Vergeet niet dat Vitesse in het buitenland, denk aan bijv. Tsjechië, Servië, maar ook in Japan, China (Yu Hai) kennen ze de club wel, niet veel maar wel een hoop. Ook de prestaties van 15 jaar geleden zijn niet vergeten en dat weten veel clubs en mensen ook nog wel. Vergeet het verleden niet, ondanks die 10 jaar ellende. Een Heerenveen en Groningen zijn wat dat betreft minder bekend, schat ik zo in.

Met de regels van de financiële fair play mag een club alleen gesponsord worden met een marktconform bedrag. Dit om te voorkomen dat clubs elk jaar zwaar verlies draaien, pmaar dit afdekken met de sponsoring vaneen rijke sjeik of oliebaron. Dus een vriendje van Jordania die hoofd van Gazprom is mag niet 10 miljoen euro sponsoren als dit een niet passend bedrag is.

28 november 2012 om 00:17

Sorry ik heb me er niet heel diep in gestoken, maar ik ben er zeker van dat een sponsor van tien miljoen per jaar wel mag bij een club die(op dit moment top 3 staat) wel mag. Ook mag Jordania de komende 3 jaar nog 45 miljoen privaat geld investeren in Vitesse. Over 5 jaar mag het misschien niet meer, maar de komende drie jaar zeker nog wel. En hoe wil de uefa trouwens gaan uitmaken of iets marktconform is. Bepalen hun wie er mogen sponsoren en wie niet?

Vitesse heeft geen achterland Twente wel met Enschede, Hengelo , Oldenzaal, Rijsen het Twenseland dus en oke het is geen Feyenoord of Ajax maar deze regio is groter dan Arnhem en omgeving.
Vitesse is alleen Arnhem misschien Zevenaar want Nijmegen is Nec, Apeldoorn is Agovv en in Wageningen en Ede zijn ze voor de grote clubs of Utrecht maar zeker geen Vitesse.
Als je in de top3 staat en je krijgt het stadion maar voor 2/3 vol dan heb je nog een hele stap te maken ook vergeleken met de andere clubs in de eredivsie waar het overal vol zit!!
En even voor de duidelijkheid ik kom niet uit Twente en gun Vitesse het beste en ze spelen leuk en goed voetbal met goede spelers dus ik snap niet dat het al wedstijden lang vol zit.

026

Je mag straks niet meer uitgeven dan de club straks verdiend, dus bij Vitesse komt bijv. 10 miljoen euro aan kaartjes. petjes, drank spelersverkoop enz. binnen per jaar dan mag het ook weer 10 miljoen uitgeven en Jordania mag de gaten in de begroting niet sluitend maken met prive geld
Als Vitesse door wil groeien dan moet het stadion vol en hebben ze veel en grote sponsers nodig want anders knapt de luchtbel!

Dus als er een shirtsponser komt voor meer dan 10 miljoen wijzen ze die af....

28 november 2012 om 01:19

nee want dat zijn inkomsten, alle inkomsten samen bepalen de maximale uitgaven (vanaf 2013/14)

even voor de personen die een stukje van het achterland van Vitesse en het knooppunt Arnhem Nijmegen wilt weten. Arnhem heeft 149.272 inwoners (per 1 februari 2012, bron: Cbs).

Arnhem maakt deel uit van de Stadsregio Arnhem Nijmegen (plusregio), een conurbatie met ruim 738.700 inwoners dus als je uitgaat van een groei potentie dan zit dat hier wel snor. Daarbij is Arnhem een Venex locatie waar zeker alleen al in de nieuwe wijk nog 4000 woningen gebouwd gaan worden. dan heb ik het niet eens over de regio. Het KAN Knooppunt Arnhem Nijmegen wordt als 1 van de belangrijkste economische groei regio's genoemd

hier komen de meeste Supporters vandaan en de bewoners aantallen per gemeente dus groei zat.
Arnhem 149.272
Doesburg 11.610
Duiven 25.517
Lingewaard 45.767
Overbetuwe46.249
Renkum 31.643
Rheden 43.616
Rijnwaarden 11.026
Rozendaal1.515
Westervoort 15.289
Zevenaar 32.431
Ede 67.670
Bennekom 14.810

De Shirtsponsor komt er wel een vol stadion zeer zeker. Alles wat voor de Waal gebouwd wordt reist al richting Arnhem en gedeeltelijk naar Nijmegen.

In zelfs de meest positieve scenarios zitten er geen 30.000 man bij vitesse. Champions league spelen maakt ook nauwelijks wat uit... Alsof iemand de sponsoren van cluj, borisov of braga kent... kortom denken dat vitesse in deze tijden 5 miljoen kan ophalen is complete lucht fietserij...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren