Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Vrij eist duidelijkheid: 'Ik teken niet zomaar bij'

Laatste update:
/

Stefan de Vrij wil van Feyenoord horen hoe het toekomstplaatje van de club eruit ziet. De Rotterdammers willen graag dat de stopper zijn in 2014 aflopende contract verlengt. “Pas als ik alle benodigde informatie op een rijtje heb, kan ik een juiste afweging maken”, stelt de international in gesprek met NUsport. “Ik teken niet zomaar bij.”

In de winterstop gaat de twintigjarige centrale verdediger om de tafel met technisch directeur Martin van Geel, die hem dan zal bijpraten over zijn visie voor de toekomst. Het is nog zeer de vraag of De Vrij vervolgens zijn handtekening zet onder een nieuwe verbintenis. “Ik sta open voor contractverlenging, maar voordat ik teken moeten de club en ik eerst nog onderhandelen”, zegt hij.

“Er is geen haast bij, want ik heb nog een contract tot 2014. Ik zal straks eerst het verhaal van Feyenoord aanhoren en daarna vertellen hoe ik mijn toekomst bij de club voor ogen zie. Ik wil hier voor mezelf namelijk wél perspectief hebben. Daarom wil ik bijvoorbeeld weten welke spelers er blijven, of er versterkingen bij komen en – dat vooral – of we Europees voetbal halen”, aldus De Vrij, die zijn besluit mede af laat hangen van het wel of niet aanblijven van coach Ronald Koeman. “Als hij zijn contract verlengt, groeit de kans dat ik ook bijteken.”

Stefan de Vrij is toe aan een volgende stap

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is hopen voor feyenoord dat hij bijtekend. Is samen met BMI een erg groot verdedigend talent! Beiden zouden als ze zich goed ontwikkelen, zich in de basis bij Oranje kunnen komen.

27 november 2012 om 17:04

Ik denk wel dat hij bij tekent, waar zou hij anders naartoe gaan? Je moet wel naar het buitenland en daar is hij iets te jong voor, nog 2-3 jaar in Nederland en afhankelijk van zijn evolutie kan hij naar topclub x. Hij heeft het in zich om het te maken.

27 november 2012 om 18:51

@ Medelin

Hij is qua leeftijd misschien te jong , maar hij voetbalt alsof ie 24/25 is...
Hij heeft een geweldige dribbel en passe voor een Cv.
Hij zal heel makkelijk een club uit het buitenland vinden,het zou wel zonde zijn als hij al in de zomer vertrekt want dan kunnen we niet het uiterste voor hem vragen , want zn contract loopt dan nog maar één jaar door.
Als we zn contract verlengen , graag doorverkoopclausule erin (15-25)!!!

27 november 2012 om 23:43

Op Fr12 staat nu dat chelsea interesse heeft voor 6 miljoen.. Nooit van ons leven verkopen we de vrij natuurlijk voor 6...

Denk maar lekker aan 12 minimaal!

27 november 2012 om 20:28

Voor feyenoord is het te hopen dat ze martinsindi devrij en clasie voor een bak geld kunnen verkopen. Zijn ze in 1 klap "boven jan" en kunnen ze een goeie restart maken met een paar goeie aankopen.

27 november 2012 om 20:43

waarom dan meteen weer aankopen? putten uit de jeugd juist. het blijkt dat dat juist werkt voor Nederlandse clubs. Dat kopen kopen kopen heeft ze ook weinig opgeleverd.

27 november 2012 om 22:11

ik hoop dat ze de vrij ZSM verkopen. hij is net aanvoerder vertrouwen genoeg. alleen uit dankbaarheid voor die grote eer om captain te zijn, daarnaast bij 1 van de 3 beste clubs van NL te spelen, moet hij al bijtekenen. .

kan dit echt niet uitstaan zeg, tonny en JPB spelen 2 goede wedstrijden en ze twijfelen met bijtekenen. beetje raar als je het mij vraagt. vilhena gaat nietverlengen met raiola en feyenoord moet niet met de centjes gaan strooien.

overigens vind ik de vrij geen captain, maar er is niet veel beters. ik hoop dat hij verlengt, want hij is bij lange na nog niet op het voorgeschreven potentieel waamen de laatste tijd een enorme hype onder zet.

draag het team eerst een vol jaar, miss 2. dan ben je er zeker klaar voor, momenteel niet constant en vlekkeloze matches heb ik ook niet gezien.

De Vrij heeft misschien geen haast, maar Feyenoord zou dit wel moeten hebben. Hij is een uitstekende verdediger die zeker nog niet uitgeleerd is bij Feyenoord. Feyenoord verlengt aflopende contractende altijd in het jaar van aflopen, terwijl zij dit eigenlijk in het jaar ervoor zouden moeten doen. Zo kan je hem eventueel nog een jaar van te voren verkopen in plaats van een half jaar van te voren of helemaal niet meer. Ook moeten ze in plaats van 2-jarige contracten eens aan 4- of 5-jarige contracten gaan denken.

27 november 2012 om 16:08

Dit is 2 jaar van te voren? 2012 of einde 2014? geloof toch echt dat dat 2 jaar zijn of heb ik dat helemaal mis?

Denk je dat die mensen die daar zitten een stel nono's zijn? Leerdam was ook al een jaar geleden mee begonnen maar wil ook niet verlengen. zulke spelers heb je overal. De meeste spelers krijgen ook over het algemeen een contract voor minstens 3 jaar. de Vrij en Vlaar waren toen alleen een uitzondering omdat Luc, wijnaldum en Fer vertrokken wilde ze wel tekenen maar dan alleen maar voor 2 jaar met minder risico voor hun zelf.

4-5 jaar is ook een risico voor de lcub zelf. Wat als die speler alles afscheurt wat je kan afscheuren? Of als een Seljumani nooit meer zijn niveau haalt zit je er wel nog 5 jaar aan vast!

27 november 2012 om 16:33

Je hebt dat helemaal mis. Zijn contract loopt af over anderhalf jaar. Als hij niet bijtekent, zal Feyenoord hem aankomende zomer hem willen verkopen.

27 november 2012 om 16:54

Dat risico dat iemand alles afscheurt is vrij beperkt. Het is niet zo dat dat elk seizoen bij 3 spelers uit de selectie voorkomt. Je moet je daar gewoon tegen verzekeren.

En ja, ik denk dat de meeste mensen die over contracten gaan bij Nederlanse clubs een stel nono's zijn. Hoe verklaar jij het dat vrijwel iedere Nederlanse club in de situatie komt dat een talentvolle speler een aflopend contract heeft? Die situatie moet je gewoon voor zijn. Het is je grootste kapitaal als club zijnde. Dan kan het toch niet zo zijn dat je die voor een prikkie de deur uit laat gaan.

27 november 2012 om 20:13

Toch raar dat tegenwoordig een speler eisen gaat stellen over het beleid van een club...misschien spelen ze teveel Football Manager?
De Vrij kan beter zijn voeten laten spreken, gaan gewichtheffen en aan zijn snelheid werken!

28 november 2012 om 17:57

Blijkbaar is rekenen niet jouw sterkste kant, want als hij dit jaar niet bijtekent moet hij aankomende zomer verkocht worden. Dat is dus minder dan twee jaar. Daarnaast moet je 4-5 jaar niet bij elke speler doen, maar bij spelers die het al bewezen hebben voor de club: de Vrij, Martins Indi, Clasie en in mindere mate moet Vilhena ook een lang contract krijgen. Je kan beter dat risico nemen dan dat je het risico neemt misschien wel 15-20 miljoen mis te lopen, wat enorm veel geld is voor een Nederlandse club.

En ja, op dat gebied zijn het zeker nono's. Leerdam zijn ze een jaar geleden mee begonnen en dat is dus 1,5 jaar voordat zijn contract afliep. Ze geven hem de deadline om z'n beslissing te nemen in dit huidige seizoen, dus korter dan een jaar. Hierdoor is de kans op een verkoop nihil, aangezien clubs gaan wachten tot hij transfervrij is.

27 november 2012 om 16:44

Ja, die contracten voor 2 en 3 jaar is pure kapitaalsvernietiging. Ik heb er in het stukje over Boetius al wat over gezegd. Bij een 3 jarig contract moet je eigenlijk al na het eerste jaar verlengen of verkopen, want het jaar erop heeft de speler een aflopend contract en kan die voor een prikkie de deur uitlopen. In deze situaties moet je je als club zijnde niet willen begeven.

als ik het zo lees wordt het nog een heel karwei om De Vrij te laten bijtekenen.

27 november 2012 om 16:55

@oiramor...

je hebt helemaal gelijk en ik roep dit echt al jaren.
Maar in het verleden zijn ze de mist ingegaan door lange contracten aftesluiten en vervolgens werd er niet gepresteerd . en dan zit je met de spelers.
Kijk nu naar cisse.

Maar je hebt helemaal gelijk

27 november 2012 om 17:07

Ja, daar heb je gelijk in. Maar bij jonge talentvolle spelers is het een ander ander verhaal, die kan je meestal wel van de hand doen. Oudere spelers moet je geen lange contracten geven. Er zullen altijd spelers bijzitten waarbij het verkeerd uitpakt, zoals Cisse, maar als je naar het totaalplaatje kijkt is het wel de beste manier.

Ik had in het stukje over Boetius een rekensommetje gemaakt: stel je geeft je 5 beste spelers een gemiddeld jaar salaris van 600.000 per jaar met contracten van 5 jaar, dan heeft dat na 5 jaar in totaal 15 miljoen gekost. Stel je doet dat bij Clasie, De Vrij, Bmi, Boetius en Vilhena, dan hoef je maar 1 van die spelers voor 15 miljoen te verkopen of alle 5 voor maar 3 miljoen om quitte te draaien. Dat lijkt me toch makkelijk haalbaar. Plus je hebt voor langere tijd een kern van goeie spelers waar je mee om de prijzen kan spelen.

We kunnen nog een hoop leren van Portugezen.

27 november 2012 om 18:39

Deze rekensomsnap ik niet.
Stel je hebt 5 spelers voor 6 ton per jaar, dan kost je dit in 5 jaren idd 15 miljoen, maar je verkoopt een speler niet pas na 5 jaar. Stel je verkoopt ze na 4 jaren allen tegen die 3 miljoen, dan heb je dus 15 miljoen opbrengst, maar het heeft je maar 12 miljoen gekost. Dan die je daar natuurlijk wel de opleidingskosten van af te boeken, maar goed. Daarnaast heb je nog vervangingskosten. En zo zijn er nog veel meer variabelen.

27 november 2012 om 19:26

In die 15 miljoen na 5 jaar zitten ook vervangings kosten van de speler of spelers die verkocht zijn als je ook die weer 600.000 zou geven. Het punt is dat het al met al niet heel duur hoeft te zijn om een kern van goeie spelers langdurig vast te leggen.

Hopelijk blijft hij mogberg lang samen met clasie mulder.bmi en vilhena dan kunnen we.makkelijk meedoen voor.de titel

27 november 2012 om 16:21

Makkelijk meedoen voor de titel? Wees blij dat jullie weer in de bovenste regionen zitten.
Kampioen zie ik Feyenoord echt nog een hele tijd niet worden hoor.
Moet er echt wel wat meer gebeuren..en als ik alles zo lees zijn er al aardig wat spelers die moeilijk doen over bijtekenen.
Fijne jongens.

27 november 2012 om 16:42

De Eredivisie is geen Premier League!
2 of 3 creatieve spelers in een elftal, wat waterdragers en een klein beetje geluk en je word zo kampioen in Nederland.

Feyenoord heeft een hele talentvolle jonge ploeg, waar veel potentie in zit, dus dat ze een hele tijd geen kampioen zullen worden is onzin.
Mensen vergeten wel eens dat Feyenoord een topclub is, maar in een moeilijke fase zit. Zoals een bekend gezegde luid 'na regen komt altijd zonneschijn'.

27 november 2012 om 16:49

"kampioen zie ik Feyenoord echt nog een hele tijd niet worden hoor."

Feyenoord is vorig jaar (met enorm veel jeugd) verrassend tweede geworden en dan is er volgens mij niet zo heel veel nodig voor een volgende stap. Kijk naar Vitesse die met een aantal goede aankopen ook in staat zijn bovenin mee te dfraaien.
En als je je bovenin weet te handhaven is alles mogelijk.
Kijk maar naar de competities van de laatste 2 jaar.

27 november 2012 om 17:11

Ook zonder rood-witte bril moet je kunnen beamen dat Feyenoord Mits er na dit seizoen niet weer 4 basisspelers vertrekken vanaf volgend jaar weer om de titel speelt, elke uitleg hierbij is overbodig trouwens.

27 november 2012 om 18:48

sorry fanaticus, maar ik denk dat het niet gaat gebeuren, niet vanaf volgend jaar iniedergeval

27 november 2012 om 21:27

Leg dat een uit dan aub, waarom zou Feyenoord volgend seizoen geen kampioen kunnen worden?

27 november 2012 om 22:17

Leg mij eens uit waarom dit Feyenoord wel om de titel kan spelen?
Ik vind nl. dat het geen bijzonder team is.

28 november 2012 om 20:11

Fanaticus..je moet nou ook niet doen alsof Feyenoord meestal al meedeed om het kampioenschap.
Het ging vroeger ook al meestal om PSV of ajax.
Maar Feyenoord heeft op dit moment echt geen kampioensploeg.
Ze moeten er dan eerst voor zorgen dat de grootste talenten een paar jaar blijven en zich ook goed doorontwikkelen.
Als er nu weer een paar weg gaan of niet bijtekenen kan Feyenoord weer opnieuw beginnen.
Sorry, ik vind Feyenoord een mooie club..maar laten we wel even realistisch blijven.

27 november 2012 om 18:40

In welk jaar? Volgend jaar? over 2 jaren? Ik zie geen van beide gebeuren eerlijk gezegd.

Stefan de Vrij heel verstandige jongen die vooral wilt dat hijzelf beter wordt. Hij wilt dus dat de beste spelers blijven en dat Feyenoord Europees haalt. Dus het duurt nog wel tot aan het eind van het seizoen, wil onze Stefan zijn contract verlengen. Ik denk ook wel dat Koeman gaat verlengen, maar dat zal nog een hele kluif worden, want hij wil denk ik wel 1 miljoen euro p/j verdienen. Als je Clasie, Bmi, De Vrij, Janmaat, Boetius, Vilhena en Mulder kan behouden en wat gerichte aankopen doet, kun je binnen 2 paar kampioen worden met Koeman. Dit is een elftal dat steeds beter wordt, maar dan moeten de spelers niet steeds verkocht worden.

27 november 2012 om 17:22

Als we al die spelers volgend jaar nog hebben doen we gewoon mee om de titel hoor, Hoeven we echt niet nog 2 jaar op te wachten. Ik sluit ook niet uit dat we dit seizoen nog mee kunnen doen. We hebben gewoon een goeie selectie. Als de spelers er zelf nou nog in geloven komt het allemaal goed

27 november 2012 om 17:59

we doen dit seizoen al meer om de titel. Wij hebben een betere selectie dan ajax, vitesse en twente. Verstoppertje spelen heeft geen zin meer of hebben zij ook 6 oranje internationals???

27 november 2012 om 18:13

Ben ik het mee eens. We zijn alleen nog iets te wisselvallig en we hebben het geluk ook nog niet echt aan onze zijde gehad dit jaar. Maar als we 5e worden wat de doelstelling is, ben ik in ieder geval flink teleurgesteld.

27 november 2012 om 19:06

sorry Feyenoord een betere selectie dan twente of ajax ? gelijkwaardig aan vitesse maar zeker niet beter dan ajax of twente. je kan dan wel 6 nederlandse internationals in je team hebben lopen,maar als je schaken bijv een serieuse optie vind voor de linksbuiten van oranje heb je toch wel echt een feyenoord bril op.

ga nou maar even tellen hoeveel internationals ajax er heeft. kenneth vermeer, van rhijn, eriksen, sana, enoh, sigtorshon, moisander, alderweireld, lasse schone, sulejmani, boilesen,siem de jong, serero. ik ben er vast nog een paar vergeten maar als je daarop gaat baseren dat feyenoord beter is dan ajax dan is dat hier even ontkracht. en mag ik je trouwens even vragen wie van jullie internationals aanwezig zijn geweest bij een eindtoernooi?

27 november 2012 om 19:40

Sana, Enoh, Moisander, Alderweireld, Schone, Sulejmani en Boilesen zouden bij Feyenoord niet eens spelen. Serero heb ik nog nooit zien spelen, dus daar kan ik niet over oordelen, maar gezien het feit dat die bij Ajax niet speelt zal het wel meevallen hoe goed die is gezien de spelers die wel spelen. Vermeer is een goeie keeper, maar Mulder is ook prima. Van Rhijn is een talent, maar Janmaat doet het op dit moment in de Eredivisie gewoon beter en Van Rhijn valt in de Champions League verdedigend elke keer door de mand. Eriksen zou elke eredivisie club er graag bij hebben. Siem de Jong is een aardige speler, maar niet meer dan dat en zoals Feyenoord speelt zou Eriksen daar al spelen. Sigthorson heeft eigenlijk nog niks laten zien gezien het feit dat hij sinds zijn komst bij Ajax het grootste gedeelte gebleseerd is geweest en Pelle doet het gewoon erg goed momenteel.

Conclusie: alleen Eriksen of De Jong zou een echte versterking zijn. De rest die jij opnoemt mag allemaal lekker in Amsterdam blijven.

27 november 2012 om 20:28

Serrero is geblesseerd al een paar maanden. voor zijn blessure speelde hij erg goed en was ook regelmatig basisspeler. Daarnaast vind ik Mathijssen bij Feyenoord erg zwak tot nu toe en speelt Moisander beter. Van Rhijn heeft tot nu toe betere wedstrijden in het Nederlands elftal gespeeld dan Janmaat, maar geen van deze twee moet basisspeler zijn. Van der Wiel mot dat eigenlijk al weer zijn.

27 november 2012 om 22:20

Ik zou je adviseren om eens een andere bril op te zetten,je zet jezelf echt enorm voor schut. Denk dat er van Feyenoord op Indi en de Vrij na niemand bij de selectie van Ajax zal zitten.

27 november 2012 om 22:31

Ik weet niet of jij Ajax wel eens ziet je kan Schaken lullen maar die gozer heeft meer laten zien in deze 1,5 jaar dan Sana en Boerrigter bijelkaar. Lukoki is ook een dramaat

"ik wil wel weten welke spelers er blijven "alsof jiemand je dat kan beloven. Contracten zeggen niks meer tegenwoordig. Ook als hij zelf bijtekent en Man United klopt bij Feyenoord aan is mijnheer de Vrij (en terecht) weg...

27 november 2012 om 16:09

En met 'of we Europees voetbal halen', daarmee bedoelt hij neem ik aan dat hij dat wilt afwachten. Of zal hij dat letterlijk gaan vragen? Dat valt namelijk ook niet te beloven. Sterker nog daar hebben hij en zijn medespelers meer invloed op dan de beleidsbepalers.

27 november 2012 om 16:10

Daar kan je nog enigzins duidelijkheid over krijgen echte nooit helemaal zeker, maar dan – dat vooral – of we Europees voetbal halen.

Kan je uiteraard in de winterstop nog geen zinnig woord over zeggen.

Het is toch wel opvallend hoeveel spelers twijfelen met bijtekenen.

De Vrij, Vilhena, Leerdam bij Feyenoord. Fisher, Eriksen en Sulejmani bij Ajax. Bazoer en Bakkali bij Psv.

Al bovengenoemde spelers zouden blij moeten zijn dat ze bij de topclubs in Nederland Mogen spelen.

Jammer dat het grote geld toch zo veel invloed heeft op het voetbal. Jammer, maar daarentegen ook heel logisch helaas!

27 november 2012 om 16:13

Ja de tijd dat spelers trots waren bij een Nederlandse topclub te spelen is voorbij. Je merkt ook dat ze minder affiniteit hebben met de club. Ze willen immers het liefst bij Barca, Real of zelfs Man City spelen.

Alleen de wat "mindere goden" zoals Schone, Vormer of Immers zijn trots dat ze bij een topploeg mogen spelen. Narsingh maakte het bijv niet eens uit of hij nu naar PSV of Ajax zou vertrekken.

27 november 2012 om 16:13

Is een domino-effect. Denken allemaal dat ze op die manier meer geld kunnen krijgen..

27 november 2012 om 16:16

Ik zat hier nu net precies ook aan te denken! En vroeg me toch ook af hoe dit zo komt.

Ik ben bang dat de slechte prestaties in het buiteland hier ook mee te maken hebben.

Deze jongens zien dat zelfs oostblok landen Nederland voorbij gaan. en tja leer je dat niet meer bij een Porto, Valencia, Napoli,schalke en dat soort teams? Net onder de top in het buiteland.

Dit waren clubs waar spelers van vooral PSV en Ajax 5 jaar geleden nooit naar zouden vertrekken.

27 november 2012 om 17:35

@eerlijk010,

In het stukje over Boetius heb ik haarfijn uitgelegd hoe dit komt en een oplossing gegeven, maar daar was je zo fel tegen. Onze beste talenten moesten volgens jou maar tevreden zijn met een gemiddeld eredivisie salaris. En Bmi zou geen 600.000 per jaar waard zijn. Nou daar komt dat dus door.

En het slecht presteren in Europa komt doordat we onze goeie spelers niet lang genoeg bij elkaar kunnen houden en dus praktisch elk jaar een nieuw team moeten bouwen. En dit is weer een gevolg van de korte contracten die we altijd afsluiten.

27 november 2012 om 16:36

@tommie
Met je eens, met uitzondering van Eriksen.
Die kon al veel vaker naar grote clubs in Europa, maar deed het steeds niet omdat hij nog bij ajax wilde blijven.
Die jongen kan echt wel hogerop en vind dat hij nu langzamerhand ook wel moet gaan voor zijn ontwikkeling.

27 november 2012 om 16:52

Opeens valt het allemaal wel mee met het grote Feyenoord hart?!

27 november 2012 om 17:31

Dankzij zulke grapjes kan Feyenoord dus nooit meer grote bedragen vragen. Elke speler twijfelt en tekent hooguit voor 2/3 jaar bij. Dan mag je al club blij zijn als je 12 miljoen voor een speler ontvangt.

De vrij is een zeer groot talent op verdedigend gebied
Deze jongen heeft veel voetballende kwaliteiten en is dus aan de bal ijzersterk
Echter zou ik wel bijtekenen als ik de Vrij was aangezien dat ik vind dat hij zeker fysiek nog moet groeien en ook nu hij de aanvoerder van Feyenoord is moet hij zich als de echte leider van dit team laten zien, en ik denk dat hij zich daar voornamelijk op moet verbeteren.
Plus het feit dat je bijna vergeet dat deze jongen nog maar 20 is

Ook hier is V Geel veel te laat de onderhandelingen gestart. Daarnaast zal De Vrij toch minstens zoveel willen verdienen als de huisvriend van V Geel: Mathijsen.

28 november 2012 om 20:13

Jij weet toch niet hoe laat hij al gestart was.
Denk dat die jongen van het begin af aan al heeft getwijfeld.
Hij weet dat er grotere clubs op hem loeren..waar hij in een mooiere competitie speelt, meer salaris.
Wat verwacht je dan??

Daarom wil ik bijvoorbeeld weten welke spelers er blijven, of er versterkingen bij komen en – dat vooral – of we Europees voetbal halen”, aldus De Vrij

Dat derde argument, dat snap ik dus echt niet, laat hij daarop zijn contractverlenging afketsen als ze dat niet halen dan? Bedoel dat de club hier niets aan kan doen, dit is toch vooral een taak van de spelers en trainer?

28 november 2012 om 20:14

Denk dat hij bedoeld dat hij nog even wil afwachten hoe ze het in de competitie doen..als ze dan dit jaar Europees voetbal halen dan is er een grotere kans dat hij bijtekent.
Halen ze dit niet, zal hij sneller naar een club gaan die wel Europees speelt.

De Vrij is echt een enorm talent, wat een geweldige verdediger is dit. Het is inderdaad te hopen dat hij bijtekent, anders loopt hij na dit seizoen weer goedkoop weg.
Feyenoord moet haast maken. Alle talenten willen wel bijtekenen, maar wel tegen een hoog salaris. Van Geel is hier gewoon de fout in gegaan door Mathijsen meteen een grootverdiener te maken, terwijl De Vrij en Martins Indi veel beter zijn. Immers en Vormer verdienen waarschijnlijk ook meer dan bijvoorbeeld Clasie. Dat kan gewoon niet! Die spelers van buitenaf mogen niet meer verdienen dan onze eigen goede spelers.

27 november 2012 om 16:23

Immers en Vormer krijgen niet meer dan de Vrij en Clasie en Indi. Joris echter wel, en dat is ook normaal. Hij heef zich al veel en veel meer bewezen dan de Vrij en Indi. Indi is dit jaar een geweldenaar echt waar hoor, maar vorig jaar heb ik vaak zitten ablen van hem. Dit kan je als club dan ookniet inschatten! De Vrij heeft veel blesures en is zeker voetballend in potentie de beste verdediger van Feyenoord.

Maar heeft ook nog niks bewezen over een langere periode. Ervaring kost nu eenmaal geld, en iedereen geeft af op Joris maar dat is nu ook een trend. alles wat er fout gaat is zijn schuld, waar e Vrij zelf toch ook aardig wat foutjes maakt nog.

27 november 2012 om 18:08

Volgens mij las ik vanmorgen nog dat Clasie iets van 350.000 per jaar verdient. Ht gemiddelde salaris in de eredivisie is 300.000 per jaar. Clasie verdient dus veel en veel te weinig. Een van de betere spelers in de eredivisie, die net boven gemiddeld verdient. Echt schandalig dat een speler als Mathijsen 2 a 3 keer zo veel verdient als een toptalent uit eigen jeugd.

28 november 2012 om 20:15

Een toptalent moet het nog wel even bewijzen he.
Leuk dat hij het een periode leuk doet, maar hij moet wel constant goed gaan voetballen en over een wat langere periode voor zijn salaris omhoog gaat.
Daarnaast heeft Feyenoord natuurlijk niet genoeg geld om iedereen goede salarissen te betalen.

De Vrij heeft bijgetekend toen het ontzettend slecht ging met Feyenoord en spelers als Wijnaldum & Fer het zinkende schip verlieten, ik vind dat Feyenoord De Vrij wel mag belonen hiervoor.

Ik snap die ondankbare honden niet die uit de Feyenoord jeugd komen. Je kan er altijd uit komen door in je contract een transfer clausule in te zetten. Maar wat echt niet kan is je contract af laten lopen zonder dat Feyenoord er iets aan verdient.

27 november 2012 om 16:17

Onzin, als jij verder wilt dan ga je verder. Deze jongens moeten ook gewoon geld verdienen en als Feyenoord je een matig contract voorlegt en je kunt ergens anders meer verdienen en biedt die plek meer perspectief ben je ronduit dom om een dergelijke kans te laten liggen.

Moet je blijven terwijl jongens Mathijsen en Cisse de hoofdprijs verdienen?

Hij heeft alle recht van spreken, de vorige keer toen Vlaar, Fer, Wijnaldum en de Vrij zelf een nieuw contract moesten tekenen omdat hij afliep was de Vrij ook de eerste die bijtekende, uiteindelijk volgde alleen Vlaar die na een jaar wegging.

Als van deze ploeg het grootste deel bij elkaar blijft staat er over 1 of 2 jaar een ploeg met schaal en al op de Coolsingel,. als je elk jaar 4 man opnieuw inpassen is dat natuurlijk een utopie.

Hoop dat hij nog z'n 3 jaar blijft, heeft nu nog niet veel te zoeken in het buitenland. Maar is wel één van de beste van Feyenoord 1 plus aanvoerder!

Groot gelijk heeft ie. Hij wil niet in hetzelfde schuitje komen als bijvoorbeeld Djuricic, die nu ook in een elftal staat waar alles verkocht is. Dat moet Feyenoord niet ook overkomen.

Terecht dat de Vrij een slag om de arm houdt om bij te tekenen. Immers, de selectie herbergt talenten en verschillende huurlingen. Voor komend seizoen moet Feyenoord wederom op zoek naar een spits terwijl ook een speler als Immers gehuurd is. Die laatste zal vast voor een prikkie overgenomen mogen worden. Volgend seizoen geen Leerdam en Vilhena, zou hij wel bij willen tekenen? Je kan onmogelijk de illusie uitdragen dat Feyenoord zich spectaculair gaat versterken, daarvoor is de financiele positie te penibel. Ik ben heel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen maar Feyenoord heeft nu nog anderhalf jaar tot de zomer van 2014.

Bmi, Clasie en De Vrij hebben recht (op basis van prestaties) op een salaris dat minimaal gelijk staat aan die van onze vedette Mathijsen. Talenten die al hebben laten zien in het eerste van waarde te (vilhena, Boetius, Kongolo, Nelom) kunnen zijn zouden een volwaardig eredivisiesalaris moeten verdienen. Ik begin me echt af te vragen waar Van Geel mee bezig is. Mathijsen was een blunder van jewelste en bezorgt ons nu problemen. Problemen die hele hele grote gevolgen kunnen hebben. Voor je het weet vindt er een exodus van onze beste spelers en talenten plaats. Erg zorgelijk.

hoelang wil feyenoord zijn contract dan verlengen ? hij heeft nog twee jaar. ik zie hem tegen die tijd wel de volgende stap maken dus snap de vrij eigenlijk wel. zou als ik hem was jaar verlengen tegen een kleine salaris verhoging en een transferclausule van 8 miljoen ofzo.

Die gaat voorlopig nergens heen. Vriendinnetje zit nog op school, net een huisje gekocht in de buurt. Die speelt nog wel 3 jaar bij Feyenoord.

Een heldere overweging. Je kunt de Vrij hierin niks verwijten. In het huidige Feyenoord is Koeman erg belangrijk, maakt spelers beter en heeft een redelijk team neer gezet met relatief "beperkte" spelers.
Ook verliet hij Feyenoord niet toen het ander half seizoen veel minder was, zoals andere wel deden.
Hij zegt hier dat hij onder bepaalde voorwaarde wil bijtekenen, zijn goed recht.

Ben bang dat mocht psv kampioen worden ze met de verdediging van feyenoord gaan leuren.
Laat de vrij eers maar is een lange serie neerzetten.

27 november 2012 om 16:25

2 jaar niet voldoende?

De Vrij De Vilhena en ook Boetius zijn belangerijke schakels voor feyenoord hoop wel dat ze blijven. Martin moet hun gewoon het salaris geven dat ze willen joh niet zo moeilijk doen Martin. Voor deze jongens ga je later veel geld vangen ik zou ze dus een mooi contract geven zeker De Vrij verdient dit. De Vilhena ga je veel geld voor vangen net als Boetius dus hoop wel dat ze bijtekenen beiden. Als al die jongens volgend jaar blijven en er komt een goede vervanger voor pelle zie ik feyenoord volgend jaar meedoen voor de titel. Maar denk helaas dat Clasie BMI en De Vrij na dit seizoen gaan vertrekken het mooie is dan dat feyenoord uit de schulden is.

27 november 2012 om 16:26

Vilhena en Boetius zijn helemaal geen belangrijke schakels. Voor de toekomst misschien, maar nu nog niet...

Wat lief..
Alleen zou je eigenlijk gewoon met zijn allen moeten afspreken om bijvoorbeeld 2 jaar samen te blijven.. Als je deze selectie nog 2 jaar vasthoud wordt je kampioen, daarvan ben ik overtuigd..
Alleen gaat dat waarschijnlijk niet lukken.. Ook moet de Vrij zijn keuze niet baseren op het behalen van Europees voetbal.. Voorgaand jaar werden ze 2e.. Erg veel plezier hadden ze niet in de CL en El.

Stefan de Vrij is een topverdediger in wording als hij zich zo ontwikkeld, alleen moet hij dat eerst wel waarmaken. Stel je voor dat hij geblesseerd raakt en zijn niveau nooit meer haalt....en als feyenoorder hoop ik natuurlijk van harte dat hij voorlopig ook blijft.

Waar ik me alleen aan kan ergeren is dat een jongetje van 19 jaar nu al deze praatjes begint te krijgen.... hij is nu aanvoerder en gaat steeds beter spelen en leiden, maar ook hij moet nog veel leren. De Visie van de club is altijd een mooi excuus om je achter te schuilen, als je zo goed bent komt een "grote" club vanzelf, hoelang je ook nog vast ligt als speler. Als hij dit niveau doortrekt en het niveau van feyenoord ontstijgt, wat zomaar kan gebeuren, dan geef ik hem recht van spreken. Maar nu feyenoord weer opkrabbeld zijn de verwachtingen van de spelers die moeten zorgen voor een stijgende lijn wel wat pessimistisch in mijn ogen.

Deze spelers zouden is goed in de spiegel moeten kijken,alleen maar hoge eisen en niks presteren. Onze competitie is nog nooit zo slecht geweest, en dat komt mede door die arrogante jochies die denken dat wanneer ze hier een goede wedstrijd spelen ze klaar zijn voor het buitenland. Een verwende playstiationgeneratie en dat zie je bij elke club terug op het veld. Vind je het gek dat er zo slecht verdedigt wordt in dit land, iedereen staat te dromen hier op het veld.

27 november 2012 om 16:36

Mocht De Vrij ervoor kiezen om Feyenoord te verlaten, dan kiest hij vrijwel zeker voor een internationale transfer. “eerlijk gezegd zie ik mezelf niet snel naar een andere Nederlandse club gaan. Dus: óf ik blijf bij Feyenoord, óf ik ga naar het buitenland."

27 november 2012 om 17:29

Ja, maar dat zeggen ze allemaal. Dat betekent nog niet dat het ook echt zo is.

Aan Ronald Koeman zou ik het niet laten liggen als ik De Vrij was. Als Ronald een mooie aanbieding krijgt elders is hij zo gevlogen, ongeacht welk moment in het seizoen. Bijtekenen van RK is dus totaal geen garantie dat hij ook daadwerkelijk aanblijft.
Helaas is het zo dat in de meeste gevallen het voor een talent beter is om contract in Nederland niet te verlengen, zodat je op een gegeven moment gratis of bijna gratis de deur uit kan wandelen. Voor de speler vergroot dit aanmerkelijk de opties naar welke club je kan.
Feyenoord zou er goed aan doen om zsm om de tafel te gaan en een langer contract te tekenen.

Goede speler, kan absoluut de top halen, maar hij moet gewoon nog een paar jaartjes rijpen voor de 'grotere' competities.

Hoop voor Feyenoord dat ze hem kunnen verlengen, dan kan hij Feyenoord miljoenen gaan opleveren.

logisch. Als de goede jongesn(clasie, Indi etc.) blijven ga je mee doen voor de titel. Doen ze dat niet begin je weer van vooraf aan. Dat de Vrij daar geen zin in heeft kan ik begrijpen. Het zou wel echt mooi zijn als dit team behouden kan worden. Betere bank en volgend jaar weer een goede spits en je doet mee

Zo wordt het op de tribune wel erg druk als ze allemaal niet bijtekenen: Leerdam, De Vrij, Vilhena en Boëtius. Maar hun trainer kan er naast gaan zitten, want ook hij wil nog niet gaan bijtekenen..... (kan er wel een extra biljarttafel besteld gaan worden)

Ik denk dat het rommelt bij feyenoord qua voorwaarden . Het is de zoveelste speler die niet direkt bijtekend en een strijd aangaat met de staf aangaat .

27 november 2012 om 17:15

Welke "strijd" is hiij aan het voeren dan? Ze zijn nog niet eens aan het praten!!!

Hij geeft alleen aan dat hij niet als een blind paard alles tekent wat hem voorgelegd wordt en dat er wel wat voorwaarden zijn. Terecht, lijkt me, die jongen is onze aanvoerder.

Maar om hier nou zo'n item van te maken als ze nog niet eens aan het praten zijn...

“Ik sta open voor contractverlenging, maar voordat ik teken moeten de club en ik eerst nog onderhandelen”, " - poeh, wat een strijd zeg.

29 november 2012 om 17:56

Je zegt het zelf ! Hij gaat nog onder handelen !! In mijn ogen is onderhandelen in de voetbal wereld altyd een strijd !! De een wil veel geld de ander een gelimiteerde transfer som , enz enz !!

Ze hebben zich met Mathijsen gigantisch in de vingers gesneden. Zijn salaris en gebrek aan prestaties is nu leidend in alle salarisonderhandelingen van talenten. Ik zeg: Brands sla snel je slag in het voorjaar, met een CL ticket is ie wellicht over te halen.

De Vrij moet eigenlijk op het hoogste niveau getest worden, net als Bmi. Zij moeten straks presteren op het WK en daar is CL ervaring voor nodig. Als Feyenoord dat zelf niet afdwingt, dan lijkt het me verstandig over te stappen naar een club die CL speelt, nationaal of internationaal.

Die spelers hebben geen vertrouwen in de toekomst. Daarom vertrekken ze. Feyenoord betaalt echt zoveel als Psv, niet als Ajax. Maar Feyenoord speelt de eerste jaren geen CL. Feyenoord blijft verkopen om financiele gaten te dichten en iets opzij te leggen voor het stadion. Dus Feyenoord wordt niet structureel beter de komende 5 jaar. Dat weet de Vrij ook en daarom zal hij alleen tekenen bij een limiet in verkoopprijs. Dat vindt Feyenoord niet prettig maar ze moeten wel. Want deze jongen kunnen ze niet missen. Weer een bewijs dat de aankoop van Matthijsen desastreus uitpakt. Immers die jongens weten wat Matthijsen verdient en weten dat de bijdrage van Matthijsen elke maand minder wordt. Ik denk dat Matthijsen naar Duitse subtop gaat. Ben benieuwd of Feyenoord de Vrij ook op de bank gaat zetten na de zomer!

27 november 2012 om 17:18

Nou, wat een "bewijs" dat de aankoop van Matthijsen desastreus uitpakt zeg. Heb je hem afgelopen zondag zien spelen?

Of praat je altijd zo makkelijk de mannetjes op tv na?

Ik denk dat de Vrij bijtekent voor een paar jaar, mét clausule. Voor iedereen prettig. Wat een nonitem dit, de gesprekken zijn nog niet eens begonnen.

Ik hoop het echt niet voor Feyenoord maar ik hoor toch vreemde geluiden van de talenten die ze hebben. Houdt vast aan je beleid maar probeer deze jongens binnen te houden. Niet alleen voor Feyenoord maar ook voor het Nederlandse voetbal in het algemeen. Zorg wel dat je er een mooi bedrag voor vangt. Er loop nog meer in de jeugd op Varkenoord.

Ik zie in De Vrij de toekomstige centrale verdediger van het NL elftal. Hij moet nog wat sterker worden voor de echte top maar hij is nog jong genoeg, dus dat komt wel goed. Als hij basis zou spelen in een grote competitie zou een stap misschien zo slecht niet voor hemzelf zijn.

Edit: Typo

Sorry maar ik vind persoonlijk dat de Vrij te veel geblesseerd is geweest om dit soort eisen te stellen.
Het zou hem dan naar mijn mening ook sieren om nog twee seizoenen bij Feyenoord te blijven om echt door te groeien naar een constant hoger niveau. Iedereen kan zien dat hij de potentie heeft om een hele goede verdediger te zijn maar om dit te realiseren zou ik hem graag nog langer bij Feyenoord in de basis zien. Is naar mijn mening een betere ontwikkeling dan dat hij een stap hogerop in het buitenland gaat en wegrot op de bank.

Dat word nog een hele opgave voor van Geel. Want hoe wil je de Vrij uitleggen dat hij beter presteert dan Mathijsen maar minder salaris ontvangt. En dat terwijl de Vrij alleen maar beter kan worden en Mathijsen slechter. Maar ook Koeman zal aanmerkelijk meer noten op zin zang hebben dan bij het tekenen van zijn vorige contract. Maar van Geel en Feyenoord hebben niet anders verdient dan deze problemen. Wanneer je zo succesvol bent met je eigen jeugd en dat in de eerste de beste transferperiode waarin je iets kunt doen volledig overboord zet en de nodige grauwe middelmaat binnenhaalt die het salarisbudget op maakt dan heb je het er zelf naar gemaakt. Het zal buigen of barsten worden voor van Geel. Leerdam, Boetius, Vilhena, de Vrij en Koeman hebben allemaal gezien wat er voor middelmaat en vriendjes mogelijk is en willen nu volkomen terecht ook een passende beloning. En nee Feyenoorders het zijn niet de spelers of de zaakwaarnemers die de problemen veroorzaken maar het is de technisch directeur die al het goede werk van de afgelopen jaren in 1 transferperiode op het spel heeft gezet.

Wat is dit nou toch weer, Stevan De Vrij is nog erg jong en dan wilt hij nu al zijn liefde Feyenoord gaan verlaten? Hebben ze dan helemaal geen clubliefde ofzo om de ploeg in deze situatie te helpen en voor minder voetballen. Ik hoop dat hij gewoon bijtekent want hij is nog niet uitgeleerd en er zit enorm veel potentie en kan nog veel meer leren bij Feyenoord.

Feyenoord heeft de laatste jaren werkelijk gigantische vruchten geplukt slim beleid, ik hoop echt dat ze die vruchten kunnen behouden. Dat zou echt geweldig zijn! En dan doet feyenoord, wie weet zelf dit jaar maar dat denk ik niet, maar zeker volgend jaar volop mee voor de titel!

En moet je is voorstellen dat die engelse topsclubs hun handen van de parels af hadden gehouden!!! (en als ze fer, wjnaldum enz. niet hadden hoeven verkopen.

Wat een jeugd man!

Boëtius - Castaignos - Manu
Fer - Clasie - Wijnaldum
Nelom - Martins Indi - De Vrij - Leerdam
Mulder

Cabral - Achahbar - Biseswar
Vilhena - Ebicilio - De Guzmán
Ramsteijn - Aké - Rekik - Bruma


Kongolo, Schenkeveld .....

Is toch werkelijk abnormaal dit???!

En ook nog eens Álemaal nederlands! Fantastisch.

E. Mulder
D. Janmaat
S. de Vrij
Indi/Kongolo
Indi/Nelom
T. Vilhena
L. Immers
J. Clasie
Elvis Manu
Aankoop
J. Böetius
27 november 2012 om 18:59

Heel erg bedankt voor deze mooie post...

Als ik het zo lees( al die namen) dan krijg ik gewoon kippevel.
soms vergeten we bepaalde dingen... maar nu zal je me niet meer zo snel horen klagen over feyenoord.

en er komen echt nog meer aan.

Bedankt!!!

27 november 2012 om 19:22

@schorpioen.

Ik heb begrepen van iedereen dat de B-lichting 2012/13 zo ongeveer de beste is aller tijden in nederland. Dus dat beloofd wat. Marlon Slabbekoorn schijnt een gigant te zijn, eigenlijk iedereen in die lichting dus ik hoop dat feyenoord dit beleid door gaat zetten!

En het is echt bizar dat je eigenlijk uit 2/3 jaar opleiding gewoon al je centrale verdedigers doorschuift.

Martins Indi, De Vrij, Ramsteijn, Schenkeveld, Rekik, Kongolo, Aké, Bruma, Dat zijn van origine 8! centrale verdedigers die nog geen eens 3 jaar verschillen, en als je het mij vraagt kunnen de vrij, bruno, kongolo, rekik & aké het héél erg ver schoppen en bruma zit respectievelijk al bij een bundesliga middenmotor als begin twintiger dus dat is zeer acceptabel.

27 november 2012 om 20:07

Wat heb je aan een post waarin 2 spelers zijn vertrokken (wijnaldum en Fer) en veel zich nog moet bewijzen. Als als als, daar heb je niks aan.
Talenten komen en gaan en dat gebeurd bij iedere club alleen het is zo lastig om ze te behouden.

27 november 2012 om 20:35

@johnnie10..

sorry hoor, maar deze post van jou is echt zeiken om te zeiken, want @maher 4ever laat alleen maar zien wat de jeugd opleiding allemaal heeft voortgebracht.
of ze in bij Feyenoord spelen of niet... daarging het niet om.
Feyenoord heeft ze wel allemaal opgeleid.
en dat is gewoon knap..... Maar je hoeft niet perse te reageren als je het niet kan opbrengen om objectief te zijn.

27 november 2012 om 21:24

Nu is het tijd voor de volgende stap, ervoor zorgen dat deze jongens bij feyenoord willen blijven en contracten gaan tekenen.
Het is toch van de zotte dat er niemand wil bijtekenen?

Deze jongens kunnen feyenoord maken of breken, je zult toch moeten gaan verkopen om weer stappen te kunnen maken, maar als niemand wil bijtekenen komt er weinig geld binnen.

Ik vind dat vilhena en boetius nog lang niet klaar zijn in rotterdam, die spelen net een paar wedstrijden mee. Ik snap niet waarom zij twijfelen zo jong en dan al zoveel eisen.

De vrij is verder dan deze2 maar naar mijn mening nog niet klaar voor de volgende stap, maar wel moet hij volgend seizoen europees voetbal gaan spelen voor zijn ontwikkeling. Het is erg jammer dat hij geblesseerd is geraakt anders had hij net als bmi bij oranje ervaring kunnen opdoen.
Ik hoop dat hij bijtekend en had eigenlijk verwacht dat hij zou bijtekenen, maar goed we zullen zien.

Weet jij hoe lang de contracten van clasie en bmi nog duren

27 november 2012 om 21:47

Sorry hoor, maar wat je eraan als je Manu, Boëtius, Cabral, Achahbar, Vilhena, Ramsteijn in die lijst zet terwijl de helft net een paar wedstrijden hebben gespeeld. Dat is gewoon overdreven. En welke van al die spelers die hij opnoemt zit nu bij een topclub en voor veel geld is vertrokken?

Ja leuk en aardig dat je zegt 'feyenoord heeft ze wel allemaal opgeleid' Ja en nu? Het is nog steeds afwachten. Een som spelers opnoemen dat kunnen meerdere clubs, het is aan Feyenoord om ze allemaal stuk voor stuk te laten doorbreken en succes mee te halen.

27 november 2012 om 21:52

@renoldi....

Bmi heeft nog een contract tot en met 2016...dus daar kunnen we wel veel geld voor vangen.
en Clasie heeft tot en met 2014(dacht ik maar het kan ook 2015 zijn).
ik ben het met je eens dat Vilhena en Boetius gewoon moeten bijtekenen, want ze hebben nog niks gepresteerd.
en De Vrij is ook nog niet uitgeleerd.
Ik heb alle vertrouwen dat Boetius gewoon gaat bijtekenen...is een nuchtere jongen met nuchtere ouders.
Maar van Vilhena .... dat moet ik eerst nog maar zien.

@jonhnnie10..
Deze jongens zijn inderdaad nog erg jong... de enige die weg is is Cabral( jammer... maar is niet anders)
derest zijn gewoon 17/18jarige die je opnoemt ...en hun kans moet nog komen.
Maar het zijn daarom niet mindere talenten.
en dan zullen ze het niet allemaal halen...wil niet zeggen dat feyenoord het qwa opleiding niet goed doet.
Dat is hier ook niet de discussie.

27 november 2012 om 22:23

@maher4 ever.

Sorry dat ik nu pas reageer, maar inderdaad de b/ lichting schijnt echt buitengewoon goed te zijn.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd niet vaak op Varkenoord geweest bent dus ik heb het ook alleen maar van anderen gehoord.
ze waren wel goed toen ik daar was, maar dat was wel weer een poos geleden.
dus ik kan niet uit eigen ervaring praten.

michiel2424, je zegt eigenlijk hetzelfde als ik. de vrij wil eventueel bijtekenen tegen gelimiteerde transfersom. Maar als Feyenoord niet zo idioot veel aan Matthijsen, het vakantievriendje van van Geel, zou betalen, konden ze meer betalen aan de Vrij en hem overtuigen te tekenen met een hogere of geen limiet. Het blijft moeiljik. Het gaat de meeste jongens niet om het geld maar om ontwikkelingsmogelijkheden. Die zagen Wijnaldum en Fer niet zitten bij Feyenoord. En als deze zomer weer een paar vertrekken, blijft Feyenoord rond de 5e plaats steken en gaat Koeman ook weg. En ook voor het vertrek van Koeman zijn spelers bang en kijken ze nog eens rond. Dat Matthijsen een keer goed speelt rechtvaardigt zijn salaris niet. Tegen Twente liet hij het afweten. Tegen elke snelle spits zal hij zwaar te kort komen. Ik vind hem verdedigend bij corners ook minder sterk dan vroeger. Wel redelijk maar niet het nivo waarvoor hij betaald krijgt, nog 2,5 jaar trouwens.maar als jullie het fijn vinden dat hij bij Feyenoord speelt geniet van hem.

Je bent 20 jaar en je staat in de basis van Feyenoord 1. Mond dicht en bijtekenen. Bewijs eerst je waarde maar eens voor Feyenoord! Over drie jaar ga je lekker crashen in het buitenland.

27 november 2012 om 21:05

Je bent 35 jaar en totaal niet op de hoogte welk statement deze de Vrij enkele jaren terug al heeft gemaakt door bij te tekenen in een op dat moment zeer moeilijke situatie terwijl hij toen al naar Engeland kon. Het is toch logisch dat zo'n speler eerst met de club om tafel wil om de toekomstplannen aan te horen. Voor jonge talenten heb ik daar minder begrip voor.
Trouwens lekker vooruitzicht: over 3 jaar "crashen" in het buitenland? Blijf dan maar gewoon bij Feyenoord.

Ik als Ajaxied zeg: Koeman, teken Aub! De Vrij is een talent die zeer sterk ontwikkelt, maar de stap richting het buitenland is te groot voor hem. Ik ben een pure voetballiefhebber die verder kijkt dan zijn neus lang is. Als De Vrij zal vertrekken, zal Feyenoord niet meer in de top 5 eindigen! En dat is verschikkelijk zonde! Binnen nu en 2 jaar zal Feyenoord kampioen worden en Feyenoord heeft zoveel aanstormende talenten, meer dan Ajax!

Uiteraard begrijp ik dat je als speler in heel korte tijd je toekomst moet veilig stellen en dat gun ik Stefan natuurlijk van harte ,maar als elk Feyenoord talent op deze manier z'n eisen gaat stellen,en op een manier als de Guzman Fer Wijnaldum Castaignos en straks Leerdam op een naar wat IK denk prematuur moment de Kuip achter zich laat kan Feyenoord opleiden wat het wil, maar wordt het Echt nooit meer wat . Stel je het team van NU eens voor met een aantal van die in mijn ogen te vroeg vertrokken jongens, hoe had het er dan voorgestaan ??? En kijk eens waar die jongens die vertrokken zijn nu staan , Fer vaak geblesseerd, Wijnaldum en Castaignos zijn niet in hun goede doen.nee Feyenoord moet dit ploegje nog een jaar of twee drie bij elkaar proberen te houden , dan zit er denk ik zelfs een Coolsingeltje in ,al draaf ik nu misschien een beetje door

Koeman zal nog wel een jaar blijven , als hij bijtekent dan ook de Vrij zal Vilhena ook volgen en ook Boetius , dan ligt iedereen langdurig vast en dan kunnen we flink gaan cashen voor onze taleten.

Al kunnen er maar 3 voor veel geld verkocht worden dan heb je een gezonde huishouding en dan kan Feyenoord weer een echte topclub worden en de goeie doorstroom van talenten is goed voor de resultaten van het Nederlands Elftal op den duur.

27 november 2012 om 21:35

Veel hangt ervanaf wat feyenoord extra kan gaan uitgeven.
Koeman zal meer willen verdienen en we moeten maar afwachten of er geen buitenlandse (sub) topclub komt.

Ik zou graag de eisen van vilhiena en boetiu swillen weten, ik heb zoiets je bent 17 en je mag met feyenoord 1 meespelen wees blij en laat zien dat je daar thuis hoort.

Helaas hebben we als club hierin nog geen stappen gemaakt en wordt het tijd dat talenten langer bij feyenoord willen blijven.
Of stellen deze talenten belachelijke eisen.

Dit speelt de vrij natuurlijk hel slim.
Als koeman een mooie europese aanbieding krijgt is het natuurlijk voor de hand liggend dat hij bijvoorbeeld een devrij meeneemt.

ik verwacht dat deze jongen al stiekem wil vertrekken,de laatste tijd zijn er veel van die jongens die hun handtekening van allerlei dingen af laten hangen vertrokken en gebruiken dat later als excuus.
hij noemt :
- europees voetbal
- koeman moet blijven
- & dan moet er dus nog over salaris gepraat worden

als 1 van die dingen hem niet aanstaat dan zie ik hem wel gaan.

Waarom bij feyenoord blijven als je ook naar clubs als Ajax,twente,psv,vitesse en ik denk ook wel clubs als Schalke,sporting,bremen,hsv,wolfsburg etc. kan? Daar heeft hij net zoveel kans op spelen als nu en dat bij een betere club die hoger speelt en ook nog meer salaris betaalt. Zou het raar vinden als hij bijtekend.

27 november 2012 om 20:31

Ajax, Twente, Psv, Vitesse beter? Op dit moment misschien een beetje maar Feyenoord heeft de potentie om net zo sterk of beter te worden dan deze clubs. Die clubs zijn niet bepaald enorme stappen omhoog. Zelfde geld voor die clubjes uit Duitsland die je noemt.

27 november 2012 om 20:33

Twente een stap omhoog?

Laat me niet lachen. Eerder een stap helemaal omlaag.
De Vrij is een speler die denkt aan zijn ontwikkeling. En weet dat Feyenoord in potentie biljoen keer groter is dan een die regionale subtopper. Vitesse mag al helemaal niet genoemd worden die krijgen het stadion niet eens voor de helft vol.

27 november 2012 om 20:58

Waarom zo je nu nog überhaupt naar Vitesse of Twente willen? Vitesse slaat al helemaal nergens op. Die moeten het eerst nog waarmaken om gedurende meerdere seizoenen bij de eerste 5 te eindigen. Als Feyenoord zo doorgaat qua ontwikkeling keren ze weer jaarlijks terug in de top 3. Het voetbal ziet er nu al beter uit dan afgelopen jaar en hopelijk tekenen alle talenten en Koeman bij. Als dat het geval is acht ik de kans groot dat ze binnen 3 jaar kampioen worden.

27 november 2012 om 22:52

Stefan de Vrij is geen Fer of Wijnaldum. Hij tekende bij toen zij naar respectievelijk Twente en PSV gingen, Ajax is al helemaal uitgesloten voor De Vrij. Mocht De Vrij niet bijtekenen zal hij dus echt niet een binnenlandse transfer maken, en dat je Vitesse durft te noemen is al helemaal om te gieren.

Feyenoord wordt sinds een tijd geroemd voor de jeugdopleiding. Echter moeten ze zich in Zuid afvragen wat je er aan hebt als niemand wil bijtekenen. Hoe kan Feyenoord nou in potentie weer om de titel mee strijden als de club telkens zijn talenten en goede spelers weer zal verliezen na een korte tijd.

Aan de ene kant snap ik de bestuur beheerders van Feyenoord wel. Ze komen uit een diep dal financieel gezien, en willen logisch een salaris plafon instellen, en nooit meer in een financiele malaise komen. Echter moeten ze zich wel realiseren dat ze dan genoegen zullen moeten nemen om een subtoppertje te zijn en te blijven.

Waar goede spelers zijn is geld. Waar geld is zijn goede spelers. Dit is niet alleen van kracht bij transfersommen maar ook bij contractvoorstellen. De jeugd wil gewoon meer verdienen. Dan kun je de voet op de ketel houden en geen duimbreed toegeven, maar dan moet je ook inzien en realiseren dat je sportief gezien nooit meer een rol van betekenis zal spelen aangezien je je goede spelers niet lang aan je zult kunnen binden.

Douglas gaat Twente verlaten, dit is nou zo'n speler die ons echt beter kan maken. Degelijke verdediger met een goede inspeelpass en goed met de kop.

27 november 2012 om 21:17

Ik denk niet dat De Vrij snel naar Twente zal gaan. Om eerlijk te zijn vind ik Feyenoord en Twente gelijkwaardig. Ik denk dat ie lekker nog anderhalf jaar bij Feyenoord moet blijven en dan naar het buitenland. De Vrij komt slim en realistisch over dus ik ben ervan overtuigd dat ie de juiste keuze maakt.

27 november 2012 om 21:43

Dat lijkt me een juiste weg, dat kan hij ook doen als hij bijtekend voor 2 jaar met een dik salaris ingaand vanaf heden.
Dan verdiend feyenoord er goed aan en wordt de vrij beloond voor zijn ontwikkeling.

27 november 2012 om 21:50

Dat er een aantal ex Feyenoorder bij jullie onder contract staan wil niet zeggen dat iedere Feyenoorder zo dom is om ze te volgen?
De Vrij hoort in mijn ogen ook maar voor 1 club te spelen in Nederland en dat is Feyenoord. Dat al die andere ex Feyenoorders naar jullie is gegaan vind ik enorm zonde, en best wel raar want het is geen verbetering in mijn ogen, alleen qua salaris want het gaat niet lang duren en de klassieke top 3 is weer terug zoals het hoort en dan kan Twente gaan strijden voor de Europa League.

27 november 2012 om 22:46

Dromen mag Remco..
Maar na de 5,5 miljoen van Fer, 6 miljoen van Castaignos en 7 miljoen van Tadic zal Munsterman geen 10-12 miljoen hebben liggen voor Stefan.
En al heeft Twente ze wel liggen dan zal Stefan nog steeds bij Feyenoord blijven of naar een grote europese club gaan!

28 november 2012 om 07:45

Pff ja man, 6 miljoen voor Castaignos. De moet nog heel wat gebeuren wil hij dat geld waard zijn. Overigens zie ik het met die andere twee dure spelers wel goedkomen.

28 november 2012 om 09:25

Ik heb weinig goede woorden over voor Castaignos wat je misschien wel enigzins kan begrijpen. Maar toch denk ik dat deze jongen zijn geld wel op gaat leveren.
Fer had ook een dramatisch eerste jaar en kijk hoe hij nu speelt.
Castaignos sprong de klasse nog veel meer vanaf toen hij bij Feyenoord speelde. Ook hij komt er zeker wel. Ik denk de toekomstig spits van Oranje. Jammer dat dat niet gebeurd terwijl hij nog in een Feyenoordshirt speelt (al is hij nu in ieder geval Nooit meer welkom).
Geef hem even de tijd en hij zal het vertrouwen uitbetalen.
Ze moeten alleen niet nog een spits gaan halen in Enschede want dan gaat het wel fout denk ik.

Er gaan ook geruchten dat Chelsea de Vrij wilt:
http://www.metro.co. uk/sport/football/919168-chelsea-eye-up-5million-b...

27 november 2012 om 22:53

Veelste weinig voor hem, laat chelsea maar lekker de hoofdprijs betalen, minimaal 15 miljoen.

27 november 2012 om 23:38

Probleem is alleen dat Stefan nog maar een contract heeft van 1,5 jaar.
Mocht hij niet bij tekenen dan is 10-12 miljoen denk ik wel de max en dat gaat natuurlijk in rap tempo omlaag..
Dus of bijtekeken (en over 2 jaar 16 miljoen caschen) of nu 10-12 miljoen cashen (wat mogelijk zou moeten zijn bij een openingsbod van 6 miljoen)
Al zie ik Stefan liever nog 10 jaar bij Feyenoord natuurlijk.
Zou ook niet weten wie zijn plek op kan vangen. Voor BMI staat Kongolo klaar, en als Clasie vertrekt kun je dit wel tijdelijk opvangen met Vormer. Maar voor de Vrij???

Natuurlijk is dit ook gewoon een roddel dus laten we maar niet te hard van stapel lopen :D

28 november 2012 om 00:04

klopt, maar denk wel dat De Vrij weet dat ie nog niet klaar is voor die stap naar Chelsea dus die tekent denk ik wel bij!

ik ook niet, op die plaaten heb je volgens mij nog Mokotjo en Ramsteijn.. schiet je ook niet veel mee op. Misschien Van dijk van Groningen een goede optie?

stel je voor als stefan weg gaat deze zomer word hopelijk het centrale duo
Bmi-kongolo.

haha klopt!

Na 2,5 jaar ban ben ik eindelijk terug, Scf_zuid is back in business!

On: Hopelijk geeft Stefan weer het goede voorbeeld door bij te tekenen.
Als Tony, Stefan, Jean-paul en Ronald bij tekenen ziet de toekomst er gewoon geweldig uit.

Staff: Koeman, vgastel, vbronckhorst

Goal: Mulder, Lamprou, De Jong
RB: Janmaat
Rcv: De Vrij
Lcv: Bmi, Matthijssen
LV: Nelom, Kongolo
VM: Clasie, Vilhena, Singh, Vormer
AM: Immers,
RB: Boetius, Verhoek
SP: Aankoop, Achabar
LB: Manu, Cisse

Aardig team lijkt mij maar Martin heeft het nog wel druk voor komend seizoen:

- Het verlengen van de contracten
- Een nieuwe spits
- Een back-up voor Immers
- Een back-up voor Janmaat/devrij zijn de belangrijkste taken voor de komende tijd.

Martin van Geel had niet zoveel transfervrije spelers moeten halen waar je amper iets aan hebt. Met de salarissen van die spelers had je de jeugd meteen over kunnen halen om bij te tekenen. Hopelijk gaat hij nu wel goed door selecteren en heeft hij geleerd van zijn fouten!

Leerdam, Fernandez, Mokotjo, Graafland, Ramsteijn, Goossens, EL Abdellaoui, Steenvoorden, van Deelen en Schaken mogen allemaal vertrekken omdat ze gewoon tekort komen. Schaken mag vertrekken omdat ik die nog een buitenlands avontuur gun anders mag die zeker blijven.

Door het vetrek van deze spelers heb je geld/salaris over om de 3 'lege plekken' op te vullen.
Het liefst natuurlijk met spelers uit de eigen jeugd. Je kunt zo genoeg geld besparen om de belangrijke (jeugd)spelers ook echt een fatsoelijk contract voor te schotelen. Als we het mogen geloven komt er met Slabbekoorn en Idrissi (b1) weer een gouden lichting aan. Ook de C1 moet geweldig zijn!

Het gaat financieel en sportief al wat beter maar als we verder door moeten groeien zal ook het salarishuis weer iets omhoog moeten. Maar laten we dit alsjeblieft wel doen met goed beleid. We hebben van Mathijssen en al die transfervrije spelers alweer genoeg geleerd lijkt mij.

Nu nog een goede sponsor en eventueel een verkoop van Clasie of BMI (voor schandalig veel geld) en Feyenoord doet weer helemaal mee. Zelfs dit seizoen kunnen we weer aardig gaan verrassen. In de winterstop kun je zomaar 2e of 3e staan met de thuiswedstrijden tegen Rkc, ADO en Groningen en de uitwedstrijd tegen Nac die nog volgen. Na de winterstop krijg je Twente, Psv, Vitesse, Utrecht, Az, Heracles allemaal thuis!

Ik heb er vertrouwen in, de reus is weer wakker!!

27 november 2012 om 23:14

welkom terug!

Leerdam, Fernandez, Mokotjo, Graafland, Ramsteijn, Goossens en EL Abdellaoui allemaal verkopen, steenvoorden wil ik wel eerst eens zien hoe hij het Feyenoord 1 doet.

Vooral een nieuwe spits en een back up voor Immers is nodig voor volgend seizoen, ik hoop op Armenteros en hij is volgens mij volgend seizoen ook transfervrij. En als back up voor immers misschien Djuricic?

En als Feyenoord Bmi, Clasie, de Vrij, Janmaat, boetius en vilhena weet te behouden voor nog een paar jaar, zie ik ons zelf binnen een paar jaar op de coolsingel staan!

27 november 2012 om 23:26

Dankje!!

Steenvoorden zou misschien wel een kans moeten krijgen, heb bij hem een beetje het gevoel dat hij een ontwikkling KAN krijgen als Clasie. Al volg ik Excelsior niet echt meer.

Armenteros is een aardige spits maar dan moet Ronald weer een heel ander systeem gaan verzinnen. Armenteros is echt het tegenovergestelde van Pele.
In mijn ogen hebben we op het moment de juiste formule tot succes gevonden. Laten we even lekker doorgaan met dit systeem. Beter zoekt Martin weer een kapstok voor in de spits..

Als laatste zie ik ons dit jaar al op de Coolsingel staan maar die basis zal in de komende 4 wedstrijden met 12 punten gelegd moeten worden! De verschillen zijn niet zo groot en we zijn vooral mentaal en fysiek sterker dan de andere topclubs! Het voetbal wordt ook iedere week beter! Neemt niet weg dat we natuurlijk in de breedte het minste zijn en kwalitatief ook iets minder zijn. Maar als team zijn we weer oersterk en dat kan de doorslag geven!

28 november 2012 om 00:12

kort gezegd over Excelsior dat gaat heel slecht, staan volgens mij bijna onderaan in de jupiler leage..

laten we het hopen op een gevalletje Clasie die laaste tijd trouwens ook zijn eigen vorm weer terug krijgt!

Denk inderdaad dat het beste is, een sterke spits vooral met een snelle speler als boeitus aan de zijkant met een goede actie en een mooie voorzet!

Laten we het hopen, miscchien nog voor de winterstop 2/3 plaats?
En na de winterstop komen de top ploegen op bezoek in de Kuip en die moeten we echt winnen dan!

het zou mooi zijn als hij bijtekend, hij zou samen met bruno martins indi een van de beste verdediging van nederland kunnen zijn. hij moet nog gewoon een paar jaartjes blijven, en dan uitgroeien tot een topverdediger.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren