Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer waarschuwt voor Malki en stelt mening over ‘Dortmund’ bij

Laatste update:

Frank de Boer vindt, twee dagen na de 1-4 afstraffing in eigen huis, dat Ajax het niet eens zo heel slecht deed tegen Borussia Dortmund. Direct na de wedstrijd zat de trainer van de Amsterdammers nog vol met emoties en zei hij dat zijn spelers stonden te ‘maffen’ bij de tegentreffers. Inmiddels heeft De Boer de wedstrijd terug kunnen kijken en is hij genuanceerder. Hij hoopt dat zijn spelers nu weer fris in het hoofd zijn; fris genoeg om met Roda JC af te kunnen rekenen, in elk geval.

/

“Je weet dat je in deze groep met de kampioenen van Spanje, Duitsland en Engeland altijd top moet zijn”, kijkt De Boer vrijdag terug op de Champions League-wedstrijd. “En dat waren we woensdagavond niet. In de afgelopen vijf wedstrijden zijn we twee keer top geweest. En dat leidde dan ook twee keer tot een mooi resultaat tegen Manchester City (3-1 winst en 2-2 gelijkspel). Ik vond trouwens dat we achteraf gezien niet eens zo slecht hebben gespeeld tegen Dortmund”, geeft de coach van Ajax aan.

“We hebben alleen wel onnodig een paar goals weggegeven. Daarnaast ontbrak het bij ons aan stootkracht voorin, maar daar werken we aan op de training”, weet De Boer te vertellen op de clubwebsite. Hij zegt te hopen dat de koppies van de Ajax-spelers weer goed staan. “We hebben donderdagochtend de wedstrijd tegen Dortmund met elkaar geëvalueerd. Het belangrijkste is nu dat de spelers de nederlaag een plek geven zodat ze ervan leren. Ik ga er vanuit dat dat inmiddels is gebeurd. We kunnen dus met een frisse kop naar Roda JC toe.”

Speciale aandacht schonk De Boer aan Sanharib Malki, de gevaarlijkste aanvaller van de tegenstander uit Limburg. In 44 wedstrijden voor Roda JC maakte de Syriër al 31 goals en De Boer weet hoe gevaarlijk hij is. “Malki kan uit het niets scoren. Dat heeft hij de afgelopen anderhalf jaar vaak bewezen. Hij is heel doelgericht en daarom absoluut een man om in de gaten te houden”, klinkt het waarschuwend.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hopelijk komt Frankie snel tot de conclusie dat hij nooit meer Enoh en Poulsen op één middenveld moet zetten want dat slaat nergens op. Ben het vrijwel altijd eens met de opstellingen van de Boer maar deze week sloeg hij de plank volledig mis.

Pas toen het leed was geschied en hij Enoh en Poulsen eruit had gehaald begon het voetbal weer ergens op te lijken.

Roda-uit wordt geen makkelijke wedstrijd. Helemaal als we verdedigen zoals we deze week deden.

23 november 2012 om 13:46

het idee erachter was zo gek niet. zo een uitstapje naar een verstevigd middenveld heeft met enoh en anita heel goed uitgepakt tegen psv in april. maar poulsen heeft niet de dynamiek van anita en dortmund is toch een paar tandjes erbij t.o.v. psv. ik neem hem niet kwalijk dat hij het geprobeerd heeft. tegen zo een goed draaiend team had elke keuze uit deze selectie het afgelegd.

23 november 2012 om 13:50

Laat Enoh en Schone maar spelen. Ik weet dat Enoh dramatisch speelde tegen Dortmund maar deed ook vaak dingen goed. Daarbij creeren we veel te weinig en durft Enoh risicovolle passes te geven. Nu gaan die nog veel fout maar hij heeft ook nauwelijks wedstrijdritme. Het middenveld is dynamischer met Enoh, geef die jongen vertrouwen.

23 november 2012 om 13:52

Ik vond het idee juist niet echt doordacht, met Enoh hoop je vaker en sneller in balbezit te komen, maar als je dan Eriksen, Enoh, Poulsen en De Jong in de as hebt ben je de bal net zo snel weer kwijt. Juist tegen Dortmund is dat levensgevaarlijk, de vergelijking met PSV is natuurlijk onzin, PSV is namelijk 10 klasses minder dat dit Dortmund. In die wedstrijden is Enoh zelfs relatief balvast.

23 november 2012 om 13:54

Maar juist daarom zou je verwachten dat je niet gaan experimenteren. En dan zeker niet in een samenstelling die je nooit hebt geprobeerd. In de wedstrijden tegen City probeerde hij een ander systeem met dezelfde spelers. Nu gaat hij met spelers die nooit samen hebben gespeeld in wedstrijdverband wisselen. Daarnaast gaat hij verdedigender spelen. Pas toen hij het weer normaal plaatste met Schone erbij (die wat mij betreft op dit moment beter in vorm is dan Eriksen) leek het voetbal gewoon weer op wat je wilt zien. En zeker met de komst van Hoessen en Fisher erbij kwam er flair in het voetbal.

23 november 2012 om 13:56

Je kunt wel spelen met een verstevigd middenveld, maar dan moet je de speelwijze er ook op aanpassen en dat was niet het geval. Als je met Poulsen en Enoh speelt moet je vol op de counter spelen. Zij mogen de middenlijn eigenlijk niet passeren. Dan zou je in de omschakeling meteen lange ballen op Lukoki of Boerrigter moeten spelen in de diepte. Maar dat pakte niet goed uit omdat Dortmund het initiatief aan Ajax liet. En van counteren aan Ajax kant dus geen sprake was.

Als Ajax in balbezit was dan was Dortmund al lang en breed weer omgeschakeld en stond de organisatie direct weer. Counteren was onmogelijk en dan moet er gecombineerd worden. Enoh probeerde zichzelf constant te verstoppen want die wil liever niet aan de bal komen. Bij Dortmund hoefden ze zich alleen maar op Eriksen, de Jong, Lukoki en Boerrigter te concetreren. Als zij alleen maar ballen terug konden spelen werd Ajax nooit gevaarlijk.

Ajax moet vooral als ze thuis spelen altijd van de eigen kracht uitgaan. En dat is vlot aanvallend combinatie voetbal, op die manier is City ook verslagen.

23 november 2012 om 13:56

Hoessen moet gewoon spelen. We creeren niks zonder spits en Eriksen en Siem zijn geen spitsen...

23 november 2012 om 13:58

Frikx, ik ben het helemaal met je eens.

Enoh heeft het in zich om de Anita van vorig seizoen op te volgen. Poulsen is daarmee vergeleken een slome koe die alleen in de Eredivisie van toegevoegde waarde is.

Het was jammer dat Schöne niet mocht starten, die heeft de techniek en het inzicht om op Cl-niveau mee te kunnen.

23 november 2012 om 14:12

Daar ben ik het helemaal met je mee eens. we hebben nu wel gezien dat Poulsen veels te traag is. zelfs voor de eredivisie. Enoh is een risico, maar ik denk als hij een paar wedstrijden op 6 mag spelen hij in balbezit ook zijn steentje kan bijdragen. verdedigend natuurlijk heel fel en kort op de man. precies wat een nummer 6 moet zijn in mijn ogen.

23 november 2012 om 14:14

Meen je dat nou? Hij gaf passes waarvan mijn hart telkens even een sprongetje maakte. Laat hem eerst zijn taak maar eens fatsoenlijk uitvoeren in plaats van zich bezig te houden met het verdelen van het spel. We moeten niet vergeten dat Enoh inmiddels al weer 26 is en eigenlijk nauwelijks stappen maakt in zijn ontwikkeling.

23 november 2012 om 14:16

@mikie010

klopt, Enoh is een bruikbare balafpakker in de Eredivisie. Maar in de CL komt hij op alle aspecten tekort. Zowel, qua techniek als snelheid en fysiek.

Enoh is een fijne bankzitter die zo nu en dan bruikbaar is maar hij zal nooit in basis komen.

Poulsen is gewoon over the hill, maar kan op basis van mentaliteit en ervaring de jonge gasten nog wel wat bijbrengen.

23 november 2012 om 14:49

de tactiek kon je in de 8ste minuut meteen overboord gooien.
de bedoeling was juist Dortmund te laten voetballen en niet hun de counter te spelen.

in de 8ste minuut (betrekking op het doelpunt Reus) had hij niks meer aan Enoh.. die moest nu gaan voetballen in plaats van ballen afpakken.. normaal gesproken speelt De Boer met De jong, Schone en Poulsen. Dat was ook de meest voorde hand liggend als je voor het balbezit gaat, maar hij gokte op de counter!! extra verdedigende middenvelder en op lukoki of boerrigter passen...

Van te voren vond ik de tactiek niet gek alleen jammer dat we zo snel een doelpunt kregen. Dan heb je niks meer aan je tactiek!

23 november 2012 om 14:53

@afcavosje

Liever heb ik ook iemand ala Anita, maar ik zie liever Enoh dan Poulsen. Helaas hebben we niet veel meer voor die plek. Misschien Boccara, maar daar hebben we weinig van gezien tot nu toe.

23 november 2012 om 15:51

Anita of Poulsen icm Enoh is wel even een erg groot verschil.

23 november 2012 om 16:39

Zonder spits en wel met 2 buitenspelers kan echt niet meer. En de 2 stofzuigers ook niet. Hopen dat Frankie er wat van geleerd heeft.

23 november 2012 om 18:08

Ik lees hier regelmatig dat het vorig jaar goed uitpakte tegen Psv. Volgens mij zat die ploeg er onder Cocu mentaal compleet doorheen, en leken ze toen ook vooral op een gelijkspel aan te spelen terwijl Ajax de enige was die toen voor een overwinning voetbalde. Dan is Dortmund wat wel voor een overwinning ging (en niet eens op 100%) inderdaad wel een paar tandjes er bij.

23 november 2012 om 13:49

Mag inderdaad ook eens gezegd worden, bovendien zou ik mij als Ajacied ongelofelijk ergeren aan Eriksen. Hoelang kan hij het nog permiteren om zó frivool te blijven spelen? Ik weet dat die jongen nog maar 20 is, maar hij voetbalt inmiddels wel bijna 3 jaar in het eerste van Ajax, waarin hij bijna 100 wedstrijden speelde, dan mag je toch enige vooruitgang verwachten.

23 november 2012 om 13:52

De meeste Ajacieden worden pas echt topspelers met beter materiaal om zich heen. Kijk naar Vermaelen en Verthongen waarvan iedereen dacht dat ze door de mand zouden vallen bij Arsenal en de Spurs. Ik wil Eriksen bij United hebben, denk dat hij dat nvieau aankan. Samen met Cleverly en Anderson op het middenveld.

23 november 2012 om 14:05

Bij Vermaelen had ik nog wel mijn twijfels, maar bij Vertonghen absoluut niet. En natuurlijk gaan spelers beter spelen met topspelers om zich heen, vooral spelers als Eriksen die het van de combinatie moeten hebben. Maar hij leidt zo ongelooflijk veel en dom balverlies, lijkt haast wel concentratie verlies. Dat je dat doet tegen RKC of NEC kan ik begrijpen omdat die wedstrijden toch wat minder spraakmakend zijn, maar tegen Dortmund moet je toch wel getriggert zijn?

23 november 2012 om 14:18

Frikx,eriksen bij United hebben,jongen daar lopen er genoeg rond voor het gras af te rijden.
Eriksen mag de schoenen nog niet poetsen van één van de spelers van Manu.
Bij United hebben ze mannen vandoen geen mietjes.

23 november 2012 om 14:29

zapperboy, misschien dat hij de schoenen van geweldenaar Butner mag poetsen. Met heel veel trainen en een dosis geluk haalt het hoge niveau van Alexander..

23 november 2012 om 14:26

En niet te vergeten: Derk Boerrigter. Ik zie Fischer graag als zijn vervanger, dan met de Jong in de spits en Jody Lukoki op de andere flank.

(kortom) bekijk de opstelling:

Vermeer
v Rhijn
Alderweireld
Moisander
Blind
Schone
Poulsen
Eriksen
Lukoki
de Jong
Fischer
23 november 2012 om 14:33

Derk Boerrigter is inderdaad matig bezig dit seizoen. Hij kan geen speler voorbij als een echte buitenspeler, jammer. Ik moet wel zeggen dat hij ritme probeert terug te zoeken, maar dan denk ik.. ga dan met Jong Ajax voetballen en als je dan weer je niveau hebt gevonden, dan ben je weer van harte welkom.

Ik zou zo spelen tegen Roda.

Vermeer
van Rhijn
Alderweireld
Moisander
Dijks
Schöne
de Jong
Eriksen
Lukoki
Hoessen
Fischer
23 november 2012 om 16:37

Waarom Dijks voor Blind?

tegen roda moet je gewoon winnen om nog kans te maken maar kijk de statistieken eens wanneer ajax net een cl achter de rug heeft dan verliezen ze bijna altyd punten tegen miss iets met motivatie temaken hebben want als je zo speelt tegen city moet je gewoon eerste of 2 de staan

23 november 2012 om 15:37

Dan kun je het ook omdraaien, waarom staat City bovenin de PL, toch niet 1 van de minste competitie's.
CL en eredivisie kun je niet met elkaar vergelijken, totaal andere beleving.
Plus daarbij dat City tegen eigenlijk elke tegenstander in deze poule gewoon zwak is geweest.

Ajax hoeft helemaal niet te werken aan stootkracht voorin op de training. Als Sigthorsson, Serero en Babel uit de ziekenboeg zijn, dan moet er genoeg stootkracht zijn. Verder zijn de goals natuurlijk wel erg makkelijk toegelaten. Hierbij vond ik vooral Vermeer erg zwak. De eerste twee leken mij houdbaar, de derde was zwak keeperswerk. Verder zou ik Boccara opstellen. Roda draait niet heel erg lekker en Boccara is wel een talent wat er tegenaan zit en die op hele goede manier invliegt.

23 november 2012 om 13:47

Niet werken aan stootkracht omdat als die jongens fit zijn dat er dan genoeg is?
Ja fijn, maar de komende weken zijn ze er gewoon niet en dan zal je ook gewoon stootkracht moeten hebben en die wedstrijden moeten winnen dus ik vind het nogal flauwekul van je... (met de rest ben ik het overigens wel eens hoor )

23 november 2012 om 14:25

Ik zou het veel zinvoller vinden als De Boer met name Siem De Jong en Eriksen minimaal een uur op elke training af laat maken. En dan niet dat makkelijke geschiet op de rand zestien, maar balletjes op snelheid afmaken. Deze jongens hebben veel te veel kansen/mogelijkheden nodig.

Daarbij stootkracht train er niet zomaar even bij in een aantal weken, dus wat mij betreft een klein beetje zinloos.

23 november 2012 om 14:41

Stootkracht, dat zal voornamelijk aanvalsspel inhouden met het team.
Het creëren van kansen (en het afmaken ervan), dat moet je wel trainen...
Dat moet je met zijn allen doen namelijk en natuurlijk train je dat er niet in binnen een paar weken maar is dat een reden om het helemaal niet te doen?
Dat lijkt me niet.
Kunnen Sigthorsson etc. terugkomen maar ook dan moet je gewoon het aanvalsspel trainen, je denkt toch niet dat als die terugkomen dat je dan ineens vanuit het niets flitsende aanvallen ziet zonder enige training daarop?

Je moet een balans vinden tussen het trainen individueel gezien (verbeteren van het individu) en het verbeteren van de teamprestatie.
Daarbinnen moet je dan weer balans vinden in de accenten die je legt (verdedigend gezien qua druk zetten of het aanvalsspel etc.)

Dat hangt ook een beetje van de volgende wedstrijd af.
Tenminste, zo zie ik het...

23 november 2012 om 15:16

Voor mij is stootkracht het aanvals-spel in combinatie met de energie die erin gestoken wordt en daadkracht waarmee dit gebeurd. Het aanvalsspel wordt zo ie zo getraind, dat de manier hoe Ajax speelt. De energie en het enthousiasme waarmee mee speelt ligt aan de instelling in een wedstrijd en is volgens mij moeilijk te trainen. Daadkracht voorin is wel te trainen. Dit kan door wedstrijden eindeloos te repeteren en te trainen. Vooral Eriksen en De Jong komen regelmatig in een positie voor het doel die goed te trainen is.

23 november 2012 om 13:52

Ik ben het met je eens dat ik Vermeer niet sterk vond keepen. Ik vond eigenlijk vooral de 2e en 4e echt slecht keeperswerk. Bij die 4e hoeft hij helemaal niet uit te komen, omdat hij dat deed liet hij enorm veel ruimte in de korte hoek waardoor hij daardoor binnenging. De 2e was ook in de korte hoek waar hij teveel ruimte liet. De eerste kon hij weinig aan doen vond ik en de 3e was niet heel overtuigend gekeept maar ook niet heel slecht.

23 november 2012 om 13:52

Ja inderdaad. Alhoewel de inbreng en ervaring van Vermeer en Alderweireld heel belangrijk zijn had ik een beetje het idee dat ze te snel weer teruggebracht werden. Ze leken me beiden verre van 100%. Maar waar Ajax waarschijnlijk het meeste spijt van heeft achteraf was het opstellen van Enoh denk ik, je zag dat het vele balbezit veel beter werd benut op het middenveld toen Schone erin kwam. Derk heeft wat mij betreft ook zijn basisplaats al verloren. Was bij lange na niet zo succesvol als Lukoki op rechts en Fischer die er daarna inkwam had het links voorin veel beter ingevuld.

23 november 2012 om 14:01

@klopper vind wel dat je gelijk hebt. zou een zegen zijn als vooral sightorsson eens een jaartje heel bleef. dat scheelt een slok op een borrel. en met serero win je niet zozeer aan stootkracht als wel aan diepte in je spel en dat is wellicht net zo belangrijk. je ziet nu veel wedstrijden waarin ajax 70= % balbezit heeft maar nauwelijks iets creeerd omdat er continue gebreid wordt. serero is iemand die een combinatie opzet om vooruit te komen en dus de diepte inzoeft, dat missen we.

23 november 2012 om 14:11

@ manodedios

Met Eriksen, De Jong, Fisher en Schöne heb je ook middenvelders die de combinatie aan willen gaan. Jullie missen op dit moment echt een spits, Eriksen in de spits werkte goed tegen City maar we moeten niet gaan overdrijven. Voetballen zonder aanspeelpunt is ook funest voor middenvelders die dan geen combinatie aan kunnen gaan. Sightorsson zou de ideale oplossing zijn, maar of het reëel is dat die jongen ooit nog een seizoen volledig gaat voetballen? Hoesen/babel in de spits.

23 november 2012 om 14:17

Dat is dus precies wat ik bedoel. Serero heeft heel veel diepte in zijn spel, wat weer bijdraagt aan de stootkracht, als je daar ook Sigthorsson, Babel Eriksen en Fischer hebt lopen.

@de10

Sorry, maar De Jong en Schöne hebben niet de drang naar voren en de diepte van bijvoorbeeld Serero.

23 november 2012 om 14:31

Ik vond vooral de verdediging erg zwak. Met Poulsen en Enoh verwacht je eigenlijk dat Ajax wat in zal zakken en countert zoals eerder gezegd. Hiermee laat je Dortmund het spel maken waar ze toch meer moeite mee hebben als de razendsnelle counter die ze beheersen als de beste. Het is dan wel zaak dat deze spelers niet te veel risico's nemen en dat de verdediging goed staat.
Ik vond dat dit te vaak niet het geval was. De eerste laat Poulsen zich er kinderlijk uitlopen door Reus die 1 op 1 komt. Vind persoonlijk dat je hier Vermeer weinig kan verwijten want Reus 1 op 1 is eigenlijk altijd raak en hij schoot ook deze zeer beheerst in. De tweede is ook door balverlies van Ajax. Er lag, naar mijn mening veel te veel ruimte op de rechter kant van Ajax. Vond persoonlijk dat van Rhijn hier erg vaak iets te diep stond waardoor hij verdedigend niet op tijd terug was. Vervolgens laten van Rhijn en Toby Mario Gotze wel erg makkelijk naar binnen komen en schieten. Vermeer ziet deze bal pas laat aankomen omdat hij tussen Toby en van Rhijn werd door geschoten. De bal was precies naast de paal en Vermeer ziet zo'n bal te laat om voldoende te kunnen reageren. De derde is een afgeslagen bal die opnieuw wordt ingeschoten en van richting wordt veranderd. Normaal stompt Vermeer zo'n bal gewoon naar buiten alleen omdat die van richting veranderd neem ik het hem niet kwalijk. Wat ik wel kwalijk vind is dat er vervolgens twee mensen meelopen en dit Dortmund spelers zijn... Ajax staat gewoon te slapen... Bij de vierde is opnieuw van Rhijn weg. Toby stapt uit waardoor je Moisander 1 op 1 krijgt met Lewandowski (niet slim). Vermeer komt uit en dat ziet er nu ongelukkig uit omdat de bal erg makkelijk in het goal wordt getikt in de korte hoek. Echter als Lewandowski de bal normaal had aangenomen was Vermeer er razendsnel bij geweest. Dit is een keuze die die moet maken en ik snap zijn keuze om te komen wel. Pakt nu alleen wat ongelukkig uit.
Wil verder ook een compliment geven aan Daley Blind. Heb vaak op hem lopen schelden en doen maar vind dat de dit seizoen erg constant speelt en ook tegen Dortmund het prima deed!

23 november 2012 om 15:33

Ik vind de verdediging dramatisch slecht. Ik kan het helemaal verkeerd hebben, maar ik heb het idee dat zowel Moisander als Alderweireld niet goed zijn in het neerzetten van de verdediging. Hierdoor gebeurt het vaak dat het niet goed staat achterin en de verdediging vrij simpel tegengoals moet incasseren. Ik vond het opvallend dat het als Veltman of Denswill spelen het achterin veel beter staat. Ja, dan spelen we ook tegen mindere tegenstanders, dus dat zal ook meewegen.

31 goals uit 44 voor een team dat voornamelijk in het rechterrijtje bivakkeert is echt een ongelofelijk aantal! Ben benieuwd welk type clubs er voor Malki in de rij staan deze winter, behoud lijkt me onmogelijk nu hij in deze vorm verkeert.

23 november 2012 om 13:56

Ik denk dat die interesse reuze meevalt, je moet niet vergeten dat vorig jaar Roda een ongelooflijk goed jaar meemaakte, de reden daarvoor was in mijn ogen Junker. Die jongen trok gaten, sleurde, leverde assists en was bovendien een leider. Malki is een redelijke goalgetter die op dit moment in een vertrouwde omgeving prima rendeert, maar wanneer hij zich opnieuw zal moeten bewijzen wordt het waarschijnlijk een geval Buliykin, Vleminckx enz.. Ik zou er als clubleiding zeker geen miljoenen voor overhebben. Geef mij dan maar Armenteros aan het eind van het seizoen.

23 november 2012 om 14:22

Een ongelofelijk goed jaar was het echt niet voor Roda. Na twee jaar in het linkerrijtje te zijn geëindigd was het vorig jaar juist matig. We hadden inderdaad geluk met Junker en Malki voorin. Ik weet ook niet wat ik zaterdag moet verwachten. Roda-uit is normaal lastig voor Ajax, maar voor de manier waarop Roda staat te voetballen de laatste weken hoeft Ajax niet bang te zijn.

Het veldspel was 10x beter dan tegen Vvv. Alleen creeren we helemaal niks en worden we nooit gevaarlijk. Ik was best te spreken over het voetbal van Ajax tot de 2-0. Het was alleen onthutsend hoe matig er werd verdedigd maar er was wel scherpte op het middenveld(buiten Enoh).

Ik was redelijk aan het genieten tot de 2-0 omdat het een leuke en golvende wedstrijd was maar er waren gewoon weinig kansen aan beide kanten. Je ziet echt dat Verthongen en Anita ipv Moisander en Enoh een slok op een borrel schelen. Denk dat die niet zo eenvoudig die doelpunten hadden weggegeven.

Tis jammer dat je weer met zoveel blessures zit, wordt tijd dat Frank eens toewerkt naar een vaste elf. Dan kunnen der misschien eens automatismen te zien zijn op het veld. Voorin is het natuurlijk drama zonder spits en vleugelspelers die ziek zwak misselijk of uit vorm zijn. Achterin blijft gewoon ook zwak, behalve Blind die gewoon wekelijks laat zien dat iedereen het helemaal verkeerd gezien heeft al die maanden. Ajax is gewoon op dit moment een middelmatig elftal en zullen keihard moeten werken om de puntjes binnen te trekken. Is niet erg, maar dan moeten ze dat ook wel doen, en wel met zijn allen!!! Deze pot vergeten, en gewoon eens vanaf minuut 1 scherp beginnen en niet zo een slappe hap zooi. Dat krijgt Frank er maar niet ingeramd, is dat nu kwaliteit of zoiets?? Verder zie ik met deze dramaverdediging idd Malki nog wel paar keer scoren. Ik ben niet zeker van de winst van Ajax, verliezen ze punten gaan ze denk ik definitief afhaken. Zo een inhaalrace als vorig jaar met zo een zwakke selectie zie ik dit jaar niet zitten.

Ajax/fdb maken al jaren en jaren achtereen drie grote denkfouten; 1) als ze verliezen zeggen ze altijd dat het aan hun zelf ligt (geen stootkracht, slecht verdedigd, doelpunten weggegeven etc etc), Nee, tegen Dortmund en RM etc is het puur klasse verschil, niets meer en niets minder. Waarom zegt FdB nooit eens dat ze gewoon weggespeeld zijn door een veel betere tegenstander, is niet erg hoor! 2) Als ze winnen ligt het altijd aan hun eigen kwaliteiten en nooit aan de zwakte van de tegenstander, in dit geval bijvoorbeeld Mcity. Enig realisme is altijd ver te zoeken. 3) Ajax denkt altijd dat ze de beste zijn omdat ze meer balbezit hebben. Nou Frank, het gaat om winnen bij het voetbal, het is geen jurysport.
Maar wat mij betreft mag Ajax zo blijven denken hoor, zelf weten.

23 november 2012 om 14:29

Grappig, dat gebeurd juist andersom, als Ajax goed speelt is de tegenstander zwak, als de tegenstander goed speelt dan is Ajax dramatisch.

Jawel Frank, het was heel erg slecht... Alle basis dingen gingen fout. Een pass over 5 meter werd niet gegeven, en de 0-2 was overduidelijk een geval van 'in slaap gevallen' Bij de 0-1 werd Opa Poulsen eruit gewandeld, de 1-4 was een klassieke fout van Moisander.... Zowel de opstelling als de instelling klopte simpelweg niet! Begin nou gewoon met een klassieke Ajax opstelling tegen Roda met Hoessen in de spits, Boerrigter en Fischer op de flanken, de Jong, Erikssen en Schone op het middenveld en je vaste achterhoede en het komt goed tegen Roda... Ik heb je niet zo heel lang geleden nog horen zeggen dat bij een blessure de nr 2 op die postitie erin komt, dan de nr 3 etc om zo aan je systeem vast te houden, DOE dat dan ook...

23 november 2012 om 14:06

Tsja misschien moet De Boer zijn systeem wel even tijdelijk veranderen... er zijn nu veel blessures en de vleugelspelers Boerrigter en Sana zijn uit vorm. Vorig jaar speelden ze 2x achter elkaar tegen Roda JC in een 3-4-3 formatie en werd er toen makkelijk gewonnen. Ik zeg niet dat ze nu 3-4-3 moeten spelen, maar liever dit:

Vermeer
V. Rhijn
Alderweireld
Moisaner
Blind
Enoh
Schöne
Eriksen
Fischer
Siem
Hoesen

Frank heb boeit me Echt niet ........

4 goals tegen .... en we speelden niet zo slecht ......

gaat om de punten en hoe er gespeeld wordt zal mij een zorg wezen !!!

23 november 2012 om 14:03

Dortmund had veel geluk hoor, soms paste het allemaal maar net zoals bij die goal van Götze. Verder domme verdedigende fouten van Poulsen, Moisander en Van Rhijn. Deze laatste doet dat te vaak, tegen Man City liet hij Nasri zomaar lopen en tegen Feyenoord was het die jonge jongen die hij niet dekte.

Nog niet zo slecht hebben gedaan. Juist ja. Was niet om aan te kijken woensdag Frank. Als je met Enoh en Poulsen speelt dan denk je waarschijnlijk "die goede spelers van Dortmund uitschakelen". Terwijl je wilt juist niet de bal verliezen tegen een ploeg als Dortmund. En daar zijn juist Poulsen en Enoh goed in. De bal verliezen. In plaats van bestrijden heb je ze in de kaart gespeeld. Maar goed accepteren en doorgaan.

23 november 2012 om 13:55

Ik heb de wedstrijd tegen VVV gezien en dit Ajax was echt veel beter. Het was schokkend hoe Ajax balverlies leed en hoe makkelijk Reus en Gotze door de verdediging heen sneden maarja na de vroege 0-1 was het ook een doemscenario voor Ajax. Dortmund is een duitse ploeg en die zijn gewoon swerelds beste in dit spelletje.

23 november 2012 om 14:33

Hier ben ik het dan weer eens met je Frikx.
Dat Reus en Gotze door de verdediging sneden was voor een groot deel te wijten aan terug speel ballen,waarin Eriksen een grootmeester is,hij gaf de stoottroepen van Dortmund het sein en Reus en co maakte daar vrolijk gebruik van.

Enoh, Poulsen en De Jong op een middenveld, wat een fout van De Boer zeg. Zeker tegen al die flexibele spelers van Dortmund loop je dan direct al achter de feiten aan.

23 november 2012 om 14:01

Alleen Poulsen vind ik statisch.... Heb je wel gezien hoe soepel De Jong beweegt en hoeveel meters hij maakt?

23 november 2012 om 14:16

Idd, eindelijk iemand die het snapt. Met zo'n midv is het vragen om problemen.

Hoop in elk geval dat je nu inmiddels beseft dat je Eriksen niet in de spits moet zetten.
Frankie was zo blij met zijn "geniale vondst" in de eerst wedstrijd tegen city, maar ik denk dat het toch wel duidelijk is dat het gebrek aan stootkracht, vooral komt door het ontbreken van een echte spits.
Gewoon met Hoessen spelen, ten koste van enoh of Poulsen, met siem en christian op het middenveld, en mischien wel met Schone er achter en dan dus geen Enoh en Poulsen, maar dat is mischien wel iets te aanvallend, wel in elk geval veel meer creativiteit.

De Boer is trouwens echt zo'n trainer die het balbezit gebruikt om aan te geven dat ze gedomineerd hebben en ook goed positiespel hadden, terwijl Dortmund juist expres op de snelle uitval speelde.

We moeten niet vergeten dat Ajax veel spelers mist. Als Babel, Sigthorsson en Sulejmani de voorste linie hadden gevormd was het waarschijnlijk veel beter gegaan.

Ben benieuwd wat deze wedstrijd ons weer gaat brengen. Roda in deze vorm moet toch wel te doen zijn voor Ajax. Hopen dat Fisher,Schone en Hoesen mogen starten.

Ajax-spelers konden geeneens een normale pass over 5 meter naar elkaar toespelen. Ajax was gewoon hardstikke kansloos, Frank! Hij doet Dortmund te kort. Ik denk dat hij de videoband van de uit-wedstrijd heeft gekeken.

23 november 2012 om 14:08

Wat is dat nou voor onzin? Ajax had 67% balbezit, en dan zouden ze geen pass over 5 meter kunnen spelen? Dat zou betekenen dat Dortmund nog slechter zou zijn en dus nog sneller een bal zou inleveren!

23 november 2012 om 14:14

Ja. 67 de bal eindeloos rond tikken tot aan het belachelijke slechte middenveld Poulsen, Enoh en De Jong. Als we verder kijken van het middenveld naar aanval dan was het de bal inleveren, counter van Dortmund en een doelpunt! Dat heet kwaliteit en wat Ajax nog niet beheerst.

@jollie18, Roda uit en thuis is een wereld van verschil. Thuis maximaal 1 tegen doelpunt.

Edit: quote vergeten.

Ik dacht echt dat malki een 1dagsvlieger was maar ik heb me vergist , zelfs al speelt hij bij 1 van de mindere teams , hij legt ze er wel in !

Hoop dat we winnen want ik geloof nog steeds in het kampioenschap

23 november 2012 om 15:48

Die hoop moet je ook houden, maar Ajax is weer afhankelijk van Twente en Psv..
Ik vermoed alleen dat vooral PSV niet veel steken meer laat vallen dit seizoen.

23 november 2012 om 18:02

Klopt, ik heb ook zo'n gevoel al weet je het natuurlijk nooit. Al ben ik ook dik tevreden als Ajax tweede kan worden. Dat zou zelfs heel mooi zijn voor de cl. Ajax zou met een beetje gunstige loting nog wel de voorronde kunnen overleven. En Psv zou ook in een beetje leuke poule ver kunnen komen. Misschien kunnen we volgend jaar dan de schade van dit jaar goed maken. Maja voor hetzelfde geld wordt Vitesse of Twente kampioen. De competitie duurt nog even.

Schøne ja, Hoessen nee. Een wedstrijd win je op het middenveld, dat heeft Dortmund juist gedemonstreerd. Daar moet het kloppen, mijns inziens voldoet Siem de Jong als spits in de Eredivisie.

Vermeer
Van Rhijn
Alderweireld
Moisander
Blind
Schøne
Enoh
Eriksen
Lukoki
De Jong
Fischer

Ik denk dat Ajax het lastig gaat krijgen uit bij Roda. Die wedstrijd van Dortmund heeft het ook alleen maar zwaarder gemaakt denk ik. We gaan het zien, ik hoop het in ieder geval.

De opstelling hoort gewoon zo te zijn.... Dan zit er veel voetbal in, hebben ze een balvaste spits enzo, want zonder spits spelen is niet voor Ajax weggelegd gezien ze daarvoor te veel over de flanken gaan.

Ben trouwens wel blij met de ontwikkeling van Lukoki, die jongen begint echt goed gebruik te maken van zijn snelheid, speelt het aardig slim en liep een paar keer gewoon simpel voorbij de dortmund verdedigers.

Vermeer
Van Rijn
Alderweireld
Moisander
Daley
Siem
Shone
Eriksen
Lukoki
Hoessen
Fisher

hopelijk wint roda,zolang ajax de bal kan rond tikken en 70% balbezit heeft is frank blij want daar gaat het om

Poulsen zou in de eredivisie nog mee kunnen draaien, maar ook maar beperkt en enoh, moet aan zijn geel kaarten werken, ze zeggen wat over moisander, dat die er veel pak, maar enoh kan er ook wat van. Ik hoop dat de koppies leeg zijn en dat ze zich weer volledig inzetten tegen roda, kom op jongens, jullie zijn momenteel de kampioen en laat het dan ook zien, dat ook dit jaar jullie in aanmerking hiervoor aan komt.

Eerlijk gezegd vond ik het ook geen slechte partij.
Ajax had meer balbezit en volgens mij beter passingpercentage.

Dortmund is beter over de hele linie en met name de voorhoede is heel erg goed.
Dortmund was effectief, maar die 2e en 4e goal gaan er 9 van de 10 keer niet in.

Dortmund zat natuurlijk al in het zadel na die 0-1 en kon toen op klasse de wedstrijd uitspelen.

Maar goed ik ben dan ook een optimist en geen pessimist.

23 november 2012 om 15:59

Ik was in het stadion en ben het met je eens. Dortmund maakte een paar fantastische goals waar ook het nodige geluk bij komt kijken. Maar om nou van Dortmund ineens een soort Barcelona te maken gaat me veel te ver. In essentie is het toch vooral met veel power en op de counter. Een spelletje dat Ajax niet zo zou willen spelen. Ajax liet ook wel een paar mooie aanvallen zien over veel schijven, alleen willen Nederlandse clubs het liefste de bal over doe doellijn dribbelen en dat werkt internationaal niet altijd.

Sanharib Malki is een van de beste spitsen van de Eredivisie. Kerel is een echte killer en kan uit alle standen scoren. Twente had Malki moeten aantrekken voor 1 mln in plaats van dure costaignos 7 mln. Ajax zal het moeilijk krijgen met Malki dat volgend jaar denk ik door van Geel naar Feyenoord zal gaan.

en dan eriksen steeds maar wisselen met schone en de jong. het heeft niks met de opstelling te maken het gaat erom dat de spelers het goed uit voeren dan maakt het niet uit wie je er zet. niet zo slordig als tegen dortmund gewoon met zelfvertrouwen spelen

Vermeer
Van rhijn
Alderweireld
Moisander
Blind
Schone
Poulsen
De Jong
Sana
Eriksen
Boerighter

dan zou ajax malki moeten halen als die daar weg zou willen.

23 november 2012 om 15:45

Dat moeten ze vooral niet doen, want ook Malki lijkt me weer zo'n typische speler die het bij een Roda aardig doet, en als dan zo'n speler bij Ajax komt er helemaal niets meer van bakt. Type Machlas bv.
Kan me gewoon niet voorstellen dat Ajax niet een killer spits in eigen jeugd heeft lopen.., gewoon 1 die er op pure kwaliteit en lak heeft aan iedereen er gewoon 25 intrapt.
Waar zijn dat soort spelers gebleven waar Ajax vroeger patent op had?

Vooral met dat geen strootkracht in de aanval maakt heeft hij gelijk. Ajax speelt vaak met een hangende spits, waardoor ze heel weinig kansen creeëren. Eriksen , als hij spits blijft zal echt dieper moeten gaan spelen. Verder vond ik de wedstrijd helemaal niet zo goed, er werd slecht verdedigd en er zat weinig strijd en passie in bij de Ajax-spelers....

Waarschuwen voor Malki.. Toe maar!
En dan zeggen dat Mcclaren nooit iets te vertellen heeft? :D

ik zou enoh en poulsen niet meer opstellen. Bocara doet het toch ook prima bij jong ajax die is echt niet minder dan die andere twee. Verder zou ik hoessen ook opstellen dan speel je ten minste met een echte spits. Boerrigter eruit en fischer erin dan kom je al een heel eind. Roda speelt dit seizoen niks klaar dus zou dit geen probleem moeten zijn voor ajax ondanks dat het een half 1 wedstrijd is na een europees duel

vermeer
rhijn
alderweireld
moisander
blind
eriksen
bocara
de jong/scho
sana
hoessen
fischer

De Boer maakt zich hier in mijn ogen echt volkomen belachelijk. Ajax was gewoon dramatisch tegen een niet-willend Dortmund. Als Dortmund echt had aangezet was het 8-0 geworden. De Boer looft Dortmund efficiëntie; Hij zegt van de 5 keer dat ze op onze helft kwamen, scoren ze er 4. Ik zou Frank willen meegeven dat hij zijn handjes mag dichtknijpen dat ze het maar vier keer konden op brengen om echt op de vijandelijke helft te komen. Ik geloof echt dat als Dortmund echt had aangezet (lees; had willen opbouwen en niet wachten op de fouten van ajax) het zo 6 a 8 nul had kunnen worden.

Het spel van Ajax leek gewoon nergens, met dat rondgetik achterin. Als je dan nog 2 defensieve middenvelders heb rondlopen die niet graag de bal willen en er nog minder mee kunnen dan roep je zo'n uitslag gewoon over jezelf af. Frank had gewoon de hand in eigen boezem moeten steken en met de staart tussen de benen de Arena uit moeten lopen.

Ik vind het wel heel erg zwak dat mensen nu ineens gaan zeggen dat vermeer zwak heeft gekeept. Vermeer heeft er mede voor gezorgd dat Ajax 4 punten heeft en geen 0 of 1. Daardoor heeft ajax nog altijd goede kans om de europa leaugue te halen. Alleen die 4e vond ik niet best gekeept, rest kon hij niks aan doen. Dat schot dat van richting veranderd werd was zelfs een fantastische redding.

de Boer speelde veel te naïef. Met veel te veel mensen voor de bal. Tegen "duitsers"is dat dodelijk.

Hij zegt speelde niet eens zo slecht, war baseert hij dat op op balbezit van 70 procent lekker belangrijk is dat , als je ziet hoe vaak die blind de bal terug speelt ben je al 40 procent verder dan kan je ook de bal onder je voet houden nou het was dramatische om te zien , die Eriksen heeft meer balverlies dan wat anders maar ja dan lees je dat ie weer een trucje deed zonder dat dat wat uithaalde en het is weer een wereld speler, Siem de jong zwaar door ijs gezakt en ga maar door nee dit Ajax is een gewoon elftalletje. Nee dit word ook niet beter ik zie geen progressie in merendeel van deze spelers , er lopen er zelf een paar in die beter bij Almere city kunnen gaan spelen .dus al met al kwaliteit verschil veel te groot .

Jammer dat Frank de Boer het voor zowel El Hamdaoui als Ajax heeft verpest. Dat is namelijk de spits die Ajax nodig heeft. Het erge is dat ze hem al onder contract hadden. Dat zijn dus gewoon weggegooide punten van Frank. Echt jammer dat zijn persoonlijke voorkeuren boven de belangen van Ajax staan.

Hij zegt dat ajax zowel aanvullend als verdedigend slecht was en iedereen kon zien dat het middenveld om te huilen was en totaal geen creativiteit erin zat. Mag ik dan vragen wat wel goed ging? Zo zie je weer dat verkoop van Janssen een slechte inschatting was en ipv Poulsen kun je beter uit de jeugd erin zitten met tenminste de intentie om vooruit te spelen en niet steeds tikkie terug of op zij.

Niet eens zo slecht hebben gespeeld???? Waarom ziet hij toch elke keer weer wat anders! Op deze manier komt het nooit goed met Ajax als hij zo stekeblind blijft!!!

Ik denk Frank probeert even zijn spelers overeind te zetten. Anders laten ze hun koppies hangen. Begrijpelijk na deze les.

Ik denk dat Frank de Boer inmiddels gezien heeft dat Ajax om 12.30 uur (notabene uit) moet spelen en dát zelfs na een Europese wedstrijd...

De resultaten van 12.30 uur-wedstrijden én de resultaten na een Europese wedstrijden zijn namelijk al tijden niet (meer) om over naar Amsterdam te schrijven....

Natuurlijk ziet de Boer heel goed het slecht het was. In de krant stond al te lezen dat de Boer zei dat er bij Ajax weer allemaal frisse koppies zijn. De nederlaag van woensdag was vergeten.
En daar past deze uitspraak dat het helemaal niet slechts was helemaal bij.
Prima psycholoog die Frank.
De reactie hierboven dat Dortmund veel geluk had?? Nou zo ken ik negen van de tien keer ook een club.

Frankie heeft de wedstrijd terug gezien en beseft dat hij er tactisch gezien een zooitje van gemaakt had met die enoh en poulsen.
Daarom wil hij op deze geforceerde manier zijn spelers in bescherming nemen.
Van Roda gaan ze wel winnen maar stootkracht voorin kan je niet trainen , er loopt gewoon geen enkele fatsoenlijke spits rond in zijn selectie.
Een beetje op de "barca" manier met eriksen als valse spits spelen is niet alleen lachwekkend maar tegelijkertijd ook oliedom.het enigste creatieve haal je volledig uit je elftal door die jongen die opdracht en belasting op zijn schouders te leggen.
Doe gewoon normaal en stel een echte spits op bijvoorbeeld die hoesen who cares? ieder team (behalve als je messi hebt) heeft een 9 nodig.
Maar ja ze zien maar wat ze doen daar want alles zal toch wel gedirigeerd worden vanuit die spaanse ivoren toren.
Mijn zegen hebben ze om zo door te gaan met deze struisvogel ideeen .

Hopelijk beginnen we zondag met Hoesen in de spits. Hij is me namelijk wel opgevallen tegen Dordmund. Continu in beweging, kaatsend en positie zoeken bij de goal.

Malki zal best wel een keer scoren, zeker die slappen hap van Moisander in de buurt en de alleen-woest-kijkende Alderweireld.

Het wordt tijd voor een pakkende overwinning tegen het toch al zwalkende Roda JC. Ik zeg: 1-4 !

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren