Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Wegen Chelsea en Di Matteo scheiden na verlies in Turijn

Laatste update:
/

Roberto Di Matteo is niet langer manager van Chelsea. De topclub uit Londen heeft woensdagmorgen bekendgemaakt dat de onderlinge samenwerking is verbroken. Het congé van de Italiaanse oefenmeester komt daags na de 3-0 nederlaag tegen Juventus in de Champions League. Door het verlies dreigt Chelsea de eerste titelhouder ooit te worden die de groepsfase van de Champions League niet overleeft.

Chelsea startte welvarend aan het nieuwe seizoen, maar de afgelopen weken beging het team van Di Matteo steeds meer misstappen. De laatste vier competitieduels leverden twee punten op, waardoor Chelsea inmiddels naar een derde positie is gezakt. In de Champions League overwinteren de Londenaren alleen als van FC Nordsjaelland wordt gewonnen en Juventus verliest van Shakhtar Donetsk. De namen van Josep Guardiola en Rafa Benítez, beiden zonder werkgever, worden inmiddels veelvuldig aan Chelsea gelinkt. Guardiola wil echter pas vanaf volgend jaar zomer weer aan de slag.

"The club will be making an announcement shortly regarding a new first team manager", zo laat Chelsea weten. Di Matteo kwam in de zomer van 2011 naar Chelsea, als assistent van André Villas-Boas. De Portugees haalde niet het einde van het seizoen en zodoende mocht Di Matteo het seizoen afmaken. Met de Italiaan op de bank werd prompt de Champions League gewonnen en mede daardoor besloot de club hem in de zomer definitief aan te stellen als hoofdcoach. Hij tekende voor twee seizoenen.

Het ontslag van Roberto Di Matteo is gerechtvaardigd

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die had ik totaal niet zien aankomen! Ik ben benieuwd welke trainer Torres wel kan laten schitteren.

21 november 2012 om 10:19

Sarcastisch neem ik aan?

21 november 2012 om 10:33

Ja, menig mens ziet dat niet blijkbaar.

21 november 2012 om 11:07

Nou, ik had het niet zo snel aan zien komen.
Het was overduidelijk dat Di Matteo maar tijdelijk zou blijven tot een coach als Guardiola weer klaar zou zijn met zijn sabbatical.

Maar dat hij nu al ontslagen zou worden vind ik wel terecht.

21 november 2012 om 11:57

hoezo terecht? alle kans nog om de premier league te winnen, en hij heeft Chelsea vorig seizoen de championsleague gebracht. Dan vind ik dit wel erg onrespectvol om hem direct na een paar slechte resultaten te ontslaan. Maarja, jammer genoeg gaat dat zo bij die gekochte clubs..

21 november 2012 om 11:58


Chelsea is een grote grap in het voetbalwereld. Moeilijk om te verstaan waarom mensen daar supporter kunnen van worden.
Hoeveel trainers heeft Chelsea nu al gehad sinds Die Rus de boel heeft opgekocht?
Bijna al de beste trainers van de wereld.
Hoeveel miljarden hebben ze daar al geïnvesteerd sinds Die Rus daar is?
Hoeveel spelers hebben ze al gekocht?
Na een 7tal jaren hebben ze nog geen echte topploeg.
Na 7 jaren alle jeugd opkopen voor veel te veel miljoenen speelt de jeugd er niet. Wat is er eigenlijk gebeurt met al die talenten dat ze steeds opkopen de laatste 7 jaren?
Na 7 jaren klagen de supporters nog altijd.
Deze club heeft geen deftig structuur of inzicht, enkel een Rus die daar alles bepaalt en als hij een slechte dag heeft de trainer ontslaat en hij een goeie dag heeft weer de een of andere talentje opkoopt voor veel te veel miljoenen.

21 november 2012 om 12:17

Geen topploeg? Ze wonnen vorig jaar de Champions League met FC Knudde zeker!?
Met de rest van je punten kan ik het wel vinden.. Ik had verwacht dat Di Matteo wel wat meer krediet had gehad, na het winnen van de Champions League.. Ze moeten eens een lijn gewoon doorzetten.

21 november 2012 om 12:31

tim101
De manier waarop ze de CL hebben gewonnen gaan we maar niet over spreken zeker?
Dat was FC knudde met een nog nooit geziene lucky day. Zelfde toen tegen Barcelona, een echt wonder hoe ze dat overleeft hebben. Ze moesten eigenlijk zelfs nooit de halve finaly beriekt hebben want tegen Benefica waren ze toen ook al de mindere.
Elke ploeg kon op die manier overleven, enkel kewestie van puur geluk.
En als ze een topploeg hebben zoals je zelf beweert.
Waarom dan honderd milioen investeren en dan 3 maanden nadien klagen dat de defensie op niets trekt en de aanval dringend moet verbetert worden.
Bijna elk jaar 100 milioen investeren in spelers, dat is elke jaar een ronaldo kopen. Waar zijn al die spelers na 7 jaren??

juist door een slecht beleid en scouting. Ze kopen zomaar spelers in de hoop ze gaan uitgroeien tot een topspeler. maar visie? doordacht kopen?
Dat komt omdat die Rus telkens zijn trainer buitengooit vooraleer die maar iets kunnen opbouwen met een team.
Chelsea moet een goeie trainer kopen en hem een drietal jaren tijd geven om een topploeg te maken.
Nu met de volgende trainer zal die wel weer andere spelers willen die hem beter passen in zijn manier van spelen, dan wordt hij na een of twee jaren weer ontslaan en zitten die spelers daar met de alweer volgende trainer die misschien weer een andere manier van spelen wil.

21 november 2012 om 13:51

nou ik dus niet.. vorig seizoen had Chelsea niet de spelers om te schitteren zoals men graag wil zien maar Matteo heeft er het maximale uit gesleept.

maar als je dan het seizoen erop spelers als Hazard en Oscar erbij hebt en nog geen creativiteit kan creëren kan je inderdaad maar beter stoppen.

21 november 2012 om 14:25

Geloof me DMT deed niks in CL Finale waren de oude garde van chelsea
Terry/drogba/lampard

21 november 2012 om 14:32

Moet je eens luisteren, hij is nooit een goede trainer geweest.
Tenminste nog niet.
Dat hij vorig jaar de champions league heeft gewonnen, was meer op goed geluk.

Want zowel benfica, barcelona en bayern munchen speelden ze van de mat af.

En daar wil ik aan toevoege dat hij vorig jaar gewoon moest verdedigen en dat deed hij dan ook. Maar hij heeft nu goede voetballers gekregen en dan is het wel andere koek!!! Want een team leren om georganiseerd aanvallend voetbal te spelen is moeilijker dan met 11 man voor de goal hangen.

De splers van chelsea hebben de champions league gewonnen en niet di matteo!!

21 november 2012 om 16:30

'deze club heeft geen deftig structuur of inzicht, enkel een Rus die daar alles bepaalt'

Chelsea stond vroeger toch bekend als een uiterst deftige club uit Londen? Een club die uit een rijke buurt komt en veel uitstraling had..

Jammer dat dat in 9 jaar zijn zo keihard afgebroken wordt!!

21 november 2012 om 10:23

mss rafa benitez onder hem speelde torres werelds bij liverpool

21 november 2012 om 10:31

Ik had het ook nog niet zo snel zien aankomen. Deze CL poule is heel lastig, aangezen Shaktar aardig onderschat wordt door velen. Het is geen favoriet voor de titel maar kan zeker ver komen dit toernooi.

Benitez is echt de slechtste coach die ze nu kunnen krijgen. Liet Inter en Liverpool echt verschrikkelijk saai voetbal spelen. Als je voetbal wilt spelen dat aantrekkelijk is voor het publiek heb je niks aan die man. En dat Torres ooit goed heeft gespeeld heeft niks met Benitez te maken. Daarvoor speelde hij namelijk ook goed bij Atletico en Spanje. Probleem met Torres is echter dat hij gewoon al jaren geen bal meer raakt.

21 november 2012 om 10:36

Zullen zij echt een trainer aantrekken om meneer Torres weer te laten voetballen? Of zullen zij er gewoon voor kiezen om Torres de deur uit te doen en een andere spits aantrekken?

Ik denk optie 2.

21 november 2012 om 11:32

Ik weet niet welk Liverpool jij hebt zien spelen, maar saai was het zeker niet onder Benitez!

21 november 2012 om 10:30

Is Chelsea niet gewoon door als ze dalijk met bv 4-0 van Nordsjealand winnen?

21 november 2012 om 10:31

@11oscar, nee, want Juventus heeft aan een punt genoeg tegen Shakhtar. Alleen als zij winnen van Juve kan Chelsea door.

21 november 2012 om 10:33

Ze hoeven alleen maar met 1-0 te winnen, maar dan moet Juventus wel verliezen van Shaktar. Het verschil tussen Juventus en Chelsea is nu 2 punten in het voordeel van Juve. Speelt Juventus gelijk tegen Shaktar en Chelsea wint dan komen ze in punten gelijk maar is het onderlinge resultaat in het voordeel van Juventus.

21 november 2012 om 10:36

Nee, want Chelsea kan wel met 10-0 winnen, maar als Juve wint heeft Juve meer punten. Als Juventus gelijkspeelt en Chelsea wint, dan staan ze gelijk, maar is Juve in het voordeel vanwege het onderling resultaat. (In Londen 2-2, in Turijn 3-0)

21 november 2012 om 13:07

Als Chelsea met 2-0 bv wint van die noordse club daar. en Juventus wint van Shaktar is Chelsea ook door. want het doelsaldo van Shakter is maar 4 beter.. en de onderlinge duels zijn in evenwicht. Chelsea wint met 3-0 en Shaktar verliest met 1-2 is chelsea dus nog door.. een gelijkspel zou dus betekenen dat we zijn uitgeschakeld.. maar ik verwacht toch eigenlijk dat juventus en shaktar vol voor winst zullen gaan.. en dat er 1 winnaar uitkomt. het liefst shaktar.. maar ik denk dat juve wint en samen met Chelsea dan doorgaat.. ik hoop het

21 november 2012 om 18:32

@chelsea-fc9

Chelsea kan helemaal niet meer samen met Juventus doorgaan naar de volgende ronde. Shaktar is namelijk al geplaatst, doordat het een beter onderling resultaat heeft met Chelsea. Chelsea moet hopen op winst van Shaktar tegen Juventus!

ON: Ongelofelijk, dat beleid bij Chelsea. Geen enkele trainer die het daar langer dan een jaar uithoudt. Ok, in de CL gaat het niet geweldig, maar in de competitie staan ze er nog vrij goed voor. Onzinnig om nu een trainer te ontslaan!

21 november 2012 om 10:40

Dit meen je toch hopelijk niet serieus?

Ik denk dat Guardiola de aangewezen man is om dit Chelsea op de rit te krijgen met zijn karakter.

21 november 2012 om 11:08

Pep is net begonnen aan een sabatical. die zal echt niet opeens bij Chelsea tekenen, daarvoor heeft hij een te overwogen beslissing gemaakt door te stoppen bij FCB lijkt me.
En Benitez lijkt me ook niet een geschikte kandidaat , ook niet iemand die bij Abramovich past.

ik denk dat een heel andere kandidaat zal worden. Hiddink had het toch wel weer gezien bij Ahnzi...?

21 november 2012 om 10:59

Pep denk ik .....

21 november 2012 om 11:56

Guardiola de volgende slachtoffer can die Rus zijn waanzin?
Na een jaar weer terug de deur uit?

21 november 2012 om 14:53

Ik had ook wel verwacht dat hij meer krediet zou krijgen. Vooral na het behalen van de Cl.
Had hem in ieder geval het seizoen laten afmaken. heel zwak dit. Overigens valt Hazard me zwaar tegen. Laat vrij weinig zien. De enige die de kar trekt is Mata.

Welkom Guardiola.

Terecht dat Di Matteo er uit gaat. Alleen op basis van een paar potjes CL met als gelukkig resultaat de CL overwinning is geen goede basis.

Die prijs was meer toe te schrijven aan Drogba en co. De untouchables.

21 november 2012 om 10:25

De prijs was het meeste toe te schrijven aan de tegenstanders die de vele, vele, vele kansen er niet in schoten.

21 november 2012 om 10:26

Daar dachten ze bij Chelsea anders over. Toen ze de CL wonnen was het hosanna en was Mateo de koning en de beste trainer die Chelsea zich kon wensen. Zulk soort dingen maakt de voetbalwereld zo leuk en grappig...

21 november 2012 om 10:39

In het begin van het seizoen liep het ook nog eens prima, eindelijk kostte het Chelsea eens niet veel geld. Dus werd er gezegd dat Chelsea op de goede weg was, nu zie je maar weer hoe snel zoiets kan omdraaien!

21 november 2012 om 10:46

Hazard, Oscar, Marin, en Azpiceluta waren ook niet bepaald gratis..

21 november 2012 om 10:47

Als je Chelsea een beetje volgt, vaak op vz kijkt, dan had je kunnen weten dat Abramovich een heel ander Chelsea wilt zien, een Chelsea met goed, verzorgd en aanvallend voetbal en dat was al de doodsteek voor di matteo, die Chelsea zo verdedigend liet spelen en t roer 360 graden om moest gooien, dit komt niet als een verrassing.

21 november 2012 om 10:54

Heb je wel de bedragen gezien die ze betaalde voor Hazard, Oscar, Marin, Azpilicueta tesamen? Niet veel geld zegt men...

21 november 2012 om 11:24

Niet veel geld? Hazard 40 miljoen, Oscar 40 miljoen, Marin 10 miljoen, Moses 10 miljoen, Azpilicueta 10 miljoen kom ik uit op 110 miljoen, dat noem ik toch echt heel veel geld.

21 november 2012 om 10:40

Nu is t di matteo, vanavond zou t zomaar mancini kunnen zijn die ontslagen wordt.

Wat ga je dan krijgen? 2 miljardairs die gaan vechten om de handtekening van Pep Guardiola

Ik hoop dat ze in ieder geval een coach zullen aantrekken die aanvallende intenties heeft.
Mocht t Guardiola niet worden, Klöpp, Löw, van Marwijk, Koeman, Advocaat? Zomaar een rijtje namen die in me opkomen van trainers die aanvallend, verzorgd voetbal hoog in t vaandel hebben staan, iets waar Abramovich naar toe wilt groeien.

Het opportunisme viert weer hoogtij bij Chelsea,
die RDM was niet de man op de juiste plaats,

of: Gokjes wie de nieuwe trainer wordt ?

21 november 2012 om 10:21

Wie zijn er allemaal beschikbaar? Ik denk dat Chelsea voor een gevestigde naam gaat, dan kom je al gauw bij Guardioala uit..

21 november 2012 om 10:24

Mourinho zou ook kunnen op zich. Of Mancini die waarschijnlijk gaat vertrekken bij City.

21 november 2012 om 10:45

Mourinho? Ik weet niet of hij dat gelijk wel doet. Hij gaat het seizoen vast afmaken bij Real Madrid.
Mancini? Wat is daar een goede trainer aan? Een heel pak goede spelers en zo'n zwak positiespel spelen?

21 november 2012 om 10:24

Hert van Marwijk? Men heeft bij Chelsea geen behoefte aan een trainer wie aanvallen implementeert. Verdedigen is al jaren het doel, dit terwijl men een prachtige selectie heeft. Ook bij Chelsea kan tikkietakkie gebolwerkt worden. Echter pas dit niet bij de club. Zou het wel mooi vinden als men mij het tegendeel bewijst.

21 november 2012 om 14:30

Abramovic ontslaat hem juist omdat hij aanvalled voetbal wil zien. Daarom is zijn doel ook om guardiola te halen, maar dat denk ik gaat volgend jaar pas lukken.

21 november 2012 om 14:42

Ik dacht vanwege de tegenvallende prestaties. Dacht fat meneer Abramovich Chelsea had voor een verhoging van zijn aanzien en het niet uitmaakte hoe dit behaald werd. Zou fijn zijn Abramovich met dit spelersmateriaal en voetballende trainer aanstelt.

21 november 2012 om 10:25

Wie het ook word, ik hoop van harte dat het een keer een trainer word die wil voetballen. Ik vind het echt triest dat clubs met een zo goed als ongelimiteerd budget een spel spelen dat compleet gebaseerd is op individuele kwaliteiten zonder dat er naar een speelwijze gekeken wordt. Als guadiaola daar aan de bak gaat een de tijd krijgt moet er met de middelen die ze daar hebben toch een geweldig elftal op de been gebracht kunnen worden dat fantastisch voetbalt..

21 november 2012 om 11:16

Hopen dat Real CL wint dan zou Mourinho nog is best kunnen komen

21 november 2012 om 16:29

Ik zou het wel grappig vinden als het Van Marwijk of Magath worden, maar ik hoop het niet. Zonde voor Di Matteo trouwens, ik hoop dat hij een mooie nieuwe club kan vinden die hem wel kan waarderen. Een CL op je CV is nooit verkeerd natuurlijk.

21 november 2012 om 19:57

Abramovich is nu druk bezig om Guardiola naar London te halen.

Wat een trainerskerkhof dat Chelsea... Het moge ook duidelijk zijn dat Abramovic Di Matteo eigenlijk helemaal niet als hoofdtrainer wilde hebben, maar toen hij de CL won zat er natuurlijk weinig anders op.

21 november 2012 om 10:38

Dat is onzin. Alleen Di Matteo brengt gewoon niet het beste in de spelers naar boven.

Het is de kunst van een trainer om de spelers optimaal te laten renderen en een hecht 'team' te creëren. Ik miste dat dit seizoen bij Chelsea, ze speelden als een onsamenhangend geheel.

Ik denk dat Guardiola dé man is om Chelsea op de rit te krijgen en om bijvoorbeeld ook een Torres het juiste vertrouwen te geven. Desondanks denk ik dat Torres het beste weg kan gaan, maar met Guardiola zie ik nog wel mogelijkheden.

Niet alleen omdat hij bij Barcelona trainer was, maar meer omdat ik hem een als karakter zeer mag en ik denk dat hij een natuurlijk overwicht heeft op de groep ondanks zijn jonge leeftijd.

21 november 2012 om 11:20

Ik ben het anders helemaal met T-vermaelen eens.

Niet het beste in spelers naar boven gehaald? Di Matteo heeft juist vorig seizoen, met een zwaar verouderde selectie, het beste uit de ploeg gehaald. Dat je de CL wint met zo'n ploeg is toch wel een knap staaltje. In de PL zag je vorig jaar hoe de ploeg er "werkelijk" voor stond.

Dit seizoen fantastisch ingekocht en totaal ander voetbal in de ploeg gebracht. Ik vind het heel bijzonder dat een coach, binnen enkele maanden,het volledige systeem kan omgooien om Chelsea attractiever te laten spelen.

Grappig dat iedereen dan direct over Guardiola begint. Dé meest overschatte trainer binnen het huidige voetbal. Deze man heeft zich enkel laten zien bij één team, waar hij de cultuur binnen de club al kende. Ik vraag me ten zeerste of hoe hij zal zijn in een ander land, andere club, andere cultuur.

Jij mag zijn karakter?...

Matige trainer, de champions league winst kan je op het conto van Drogba en Cech schrijven niemand anders.

21 november 2012 om 10:22

Dat waren wel de sterkhouders van Chelsea maar echt niet de enige die excelleerden. Ramires, Ashley Cole en Terry waren ook erg belangrijk.

21 november 2012 om 10:25

Volkomen gelijk. Maar wat een topclub top beleid triest koopclubs bah

21 november 2012 om 11:05

Chelsea heeft vorig jaar met de CL ook gewoon teveel gekregen, en nu is de logische terugval. De reacties op Di Matteo vorig jaar waren ook belachelijk, alsof hij de Messias zelve was.

Gisteravond was werkelijk niet om aan te gluren, wat Chelsea deed. Alsof die 11 gasten een gelegenheidselftal waren.

21 november 2012 om 11:18

En JT

Dat was te verwachten. Guardiola kom er maar in!

21 november 2012 om 11:02

Guardiola kan alleen maar afgaan bij Chelsea. Bij Barca had hij een bijna onoverwinnelijk team tot zijn beschikking. Daar hadden jij en ik ook alles mee gewonnen.
Chelsea heeft een te matige selectie ondanks de vele miljoenen die de laatste jaren zijn geinvesteerd.

21 november 2012 om 11:08

Wat moet Pep dan doen? Op z'n berg geld de hele dag Sport1 kijken?
Voor menig toptrainer is Chelsea een mooie uitdaging, ze hebben met Cech, Oscar, Ashley Cole, Hazard, Mata en Ramires topspelers in huis. Daarnaast denk ik dat Abramovich graag attractief aanvallend voetbal zal willen zien ipv lange ballen begonia voetbal.

Guardiola is uitermate geschikt. En misschien zou er wel een (ex)spelertje van Barca het zien zitten om samen met hem te werken. Al ik zie het Zlatan niet snel doen

21 november 2012 om 11:12

Precies gordiola heeft eigenlijk een verschrikkelijk transferbeleid en doet alsof die magische handen had/heeft. Dat terwijl je met messi, etc. geen goede trainer hoeft te zijn die combineren er lekker op los. Plus nu moet die een team gaan bouwen hmmm nu wordt het een test van wat die werkelijk kan en dat gaan vies tegenvallen denk ik.

21 november 2012 om 11:22

Stel je nou eens voor dat hij binnen een jaar weer kan vertrekken bij chelsea, dan loopt zijn mooie trainerscarriere toch een behoorlijke deuk op.
Abramovich wil direct resultaat zien, hij is de laatste 10 jaar niet iemand gebleken die het geduld op kan brengen om een team op te bouwen.

21 november 2012 om 11:31

@dms, Abramovich wilde kostte wat kost de CL winnen. Dat is m nou gelukt. En gezien de aankopen (mata, Hazard, Oscar) slaan ze nu een andere weg in met meer aanvallend voetbal en minder resultaat voetbal. Daar hoort ook een coach bij die die filosofie wil uitdragen ipv verdedigend resultaat voetbal. En dan kom je al snel uit bij trainers die bij Barcelona hebben gewerkt.

Het is dat v. Gaal bij het Nederlands elftal zit anders was dit ook wel een mooie klus voor hem geweest.

21 november 2012 om 12:11

DMS en Gunnerbegr8

Het valt me op hoe weinig kennis sommige leden toch hebben. Ik verwacht van een voetbalforum dat mensen interesse hebben en dit uitbuiten door zich in te lezen en te verdiepen in wat er allemaal gaande is. Ik zou verwachten dat iemand die een mening heeft over de verrichtingen van Pep bij Barcelona zou weten wat hij heeft betekend. Ik weet niet of afcavosje en jij fantastische trainers zijn maar ik denk dat je er een moet zijn om van een team dat derde werd met straatlengte achterstand op Madrid (achttien punten), met 4-1 in Bernabeu onderuit ging, in de beker werd uitgeschakeld tegen Getafe met 4-0 en geen doelpunt maakte in de halve finale Champions League zonder noemenswaardige toppers in de wereldtop (behalve misschien Puyol, de aanstormende Messi en gevallen vedettes als Deco, Ronaldinho en Eto'o), binnen een zomer een team te vormen dat alle prijzen op indrukwekkende wijze (2-6 in Bernabeu en andere monsterscores) wint, bijna iedere basisspeler laat nomineren voor individuele prijsuitreikingen en het team uiteindelijk de geschiedenisboeken in laat gaan als (een van de) beste ooit, door o.a. een van de sterkste teams van het afgelopen decennium tweemaal te vernederen in een Champions League finale en andere topploegen met staart tussen de benen naar huis te sturen. Ondertussen de boel blijven motiveren en scherp houden gedurende meer dan drie jaar, iets wat geen enkele trainer tot dusver heeft bewezen goed te kunnen, behalve Ferguson misschien maar ook zijn United vervalt weleens een beetje na een mooi seizoen. Nee, dat kunnen afcavosje en jij vast ook. Je hebt overduidelijk geen flauw idee waar je het over hebt. Ga maar eens uitzoeken hoe het Barça van 2007-2008 eruit zag en vergelijk dat vervolgens met dat onoverwinnelijke team van 2008-2009. Vraag je vervolgens maar eens af hoe deze verschillen kunnen worden verklaard. Waren Pique, Busquets en Pedro de drie wereldsterren die logischerwijs aan de selectie moesten worden toegevoegd? Had het te maken met het weer? De economische situatie in Namibië? Of wacht, misschien toch de trainerswissel. Wacht ja, misschien waren dus toch de nieuwe trainer en zijn staff verantwoordelijk voor de nieuwe en betere speelstijl, de ontwikkeling van alle spelers in de selectie (van ervaren krachten als Puyol, Xavi, Valdés en Abidal tot nieuwelingen zoals Messi, Pedro, Busquets, Iniesta en Pique). Wacht, misschien klinkt dat niet eens zo gek.

Pep zou dit kunstje bij Chelsea best kunnen herhalen, zij het in mindere mate. Zijn werkwijze is deels (al dan niet volledig) gebaseerd op de filosofie van de club. Een hoge lijn, veel positiewisselingen, een keer raken, de zes-seconde regel en geduldig combineren. Een aantal jongens bij Barça beheerste al de nodige automatismen en dit is bij Chelsea niet het geval. Wel lopen er spelers als Hazard, Mata, Oscar, Romeu, Marin en Azpiliqueta die hiervoor geschikt zijn, als ze de patronen begrijpen en onder de knie krijgen. Probleem ligt misschien eerder in de defensie. Kerels die graag achteruit lopen en de boel potdicht houden en bij de hoge lijn van Villas Boas grandioos faalden in het positioneren met zoveel ruimte in de rug. Dit goed kunnen is essentieel in het spel van Pep, anders krijg je een veel te lang veld en kun je nooit constant de bal rond laten gaan, heb je minder afspeelmogelijkheden, ben je vatbaar voor balverlies, kun je de bal minder snel heroveren door de ruimte die je de tegenstander geeft tussen de linies (tenzij je natuurlijk massaal inzakt maar dat gebeurt niet met een trainer als Pep), wordt de buitenspel val moeilijker te hanteren en verlies je uiteindelijk de controle over de wedstrijd. Het is de vraag hoe dit wordt opgevangen en of er aankopen worden gedaan die hiervoor beter geschikt zijn dan de spelers die er nu lopen. Of in ieder geval, of Pep van Abramovich de tijd zou krijgen om het aan de spelers over te brengen en ze het kunstje te leren. Misschien is van Gaal wat dat betreft een betere optie. Die wil strak positiespel zien maar niet per se op de helft van de tegenstander. Door in te zakken creëert hij meer ruimte (makkelijker te bespelen) en de defensie hoeft een minder hoge lijn te hanteren.

Het enige waar ik het wel met je eens ben is dat zijn imago een deuk kan oplopen. Bij Chelsea falen is best makkelijk aangezien je je geen foutje kan veroorloven.

21 november 2012 om 11:51

Hoop dat Guardiola het niet doet. Zou voor mij toch echt een beetje een afgang zijn als hij naar Chelsea gaat. Van de club met het mooiste voetbal en vele 'eigen' jeugd naar de koopclub wat anti-voetbal speelt.

Chelsea lijkt een nieuwe weg in te slaan, die gaat niet zonder vallen en opstaan. Spelers als Hazard en Oscar zijn niet de spelers die je gebruikt om te verdedigen en te counteren. Een Drogba is daar ideaal voor, beer van een vent die de bal kan vasthouden todat de rest is bijgesloten.

Met de juiste coach kan Chelsea mooi aanvallend voetbal spelen, het is echter de vraag of alle spelers die omschakeling goed aan kunnen. Tevens is dan de vraag of de nieuwe coach een goede lijn in gaat zetten.

belachelijk, dat ze bij chelsea om de haverklap de trainers maar ontslaan.
Nu moeten de spelers zich weer opnieuw aanpassen aan een nieuwe trainer.
Zal vast weer eff duren eer de prestaties dan komen.

Dit komt niet als een verrassing. Zo win je de cup, half jaar later lig je eruit, jammer! Vraag me af wie hem gaat opvolgen.

vond hem gisteren idd heel matig coachen en wissels maken.. maar hij heeft wel dat flut team cl winnaar gemaakt.

21 november 2012 om 10:24

Nee dat heeft Drogba gedaan en in mindere mate wellicht nog Cech.

21 november 2012 om 10:25

true. maar ik vind dit team echt heel goed/zelfs beter dan die van vorig jaar op de aanval na

21 november 2012 om 10:28

Ik weet het niet, het zijn wel veel lichtgewichten bij elkaar en weinig power. Er zitten wel wat leuke spelertjes bij, maar vind het allemaal niet echt wereldtop. Bovendien is het nog verre van een team.

21 november 2012 om 10:33

@robortock
Matig wisselen kan ik inkomen. Maar hoe heb je thuis ooit mee kunnen krijgen we Di Matteo aan het coachen was??? Zo'n tv moet ik ook hebben....

21 november 2012 om 10:50

ik vond hem persoonlijk heel mooi het anti-voetbal aanpassen tegen barca zoals inter dat 3jaar gelden deed. ofc met deze spelers groep had je nooit met 5 verdedigers moeten spelen -.-

21 november 2012 om 11:18

Ok, op die manier. Dan begrijp ik wat je bedoeld en ben het met je eens. Maar dat zou ik persoonlijk eerder onder de noemer 'tactiek' dan coachen laten vallen. Maar het is was idd een zeer slechte, tevens laffe tactiek/coaching

21 november 2012 om 13:28

zeker laf, en ben blij dat de juventus niet meer onder de die style speelt. altijd mooi als die taktieken gewoon niet werken

Jammer voor hem , maar je zag het wel aankomen

21 november 2012 om 16:30

Zo heel jammer is dit niet. Komt beter uit voor Chelsea. Wat pas jammer is, is dat Eva Cameiro ook weggaat bij Chelsea.

Geweldig nieuws!
Nu moet Chelsea een trainer halen die de aanvallende kwaliteiten ziet van deze spelers en ploeg.
Er zit zoveel klasse in dat team. Maar het is misbruikt door de verdedigende opzet

Wat een topclub top beleid meer kan ik niet zeggen

Guardiola zou inderdaad wel leuk zijn. Ik ben erg benieuwd wat hij kan met spelers als Hazard, Mata en Oscar, en het lijkt me leuk om te zien hoe groot het contrast zou zijn tussen het Chelsea van vorig jaar en het Chelsea van Guardiola.

wat verwacht je als je met zo een team nog niet kunt overwinteren in de champions league, gwn geen goede instelling wil veel te verdedigend spelen met al die creativelingen.

Dit wordt coach nummer 10 in 10 jaar. Zal vast een unicum zijn...

21 november 2012 om 10:28

Nee bij Palermo zijn ze er nog beter in, daar zijn 20 trainers in 10 jaar op straat gezet!

21 november 2012 om 10:30

scherp

21 november 2012 om 11:08

Twintig trainers in tien jaar?? ;

21 november 2012 om 12:53

Schat de Graafschap niet uit Wij zijn ook met onze tiende in tien jaar tijd bezig, en ik heb het idee dat het er nog wel elf gaan worden

Mensen die roepen om Guardiola, die schijnt niet echt trek hebben in alle politieke spelletjes die worden gespeeld bij Chelsea.
Man man man, Roman, wat laat je je kennen zeg. RDM won de CL en de FA cup in paar maanden tijd en nu gaat het iets minder, dus schop je hem maar eruit? Wat een aanfluiting.

21 november 2012 om 10:37

Het was sowieso raar dat dit kereltje trainer was bij Chelsea. Met het allerlelijkste voetbal en het meeste geluk ooit de CL gewonnen. Maar als je objectief naar het voetbal kijkt, zie je dat deze man eigenlijk totaal niet een trainer van het niveau Chelsea is.

21 november 2012 om 11:09

Heb je ze zien spelen in de competitie? Daar spelen ze gewoon goed en bij vlagen uitstekend voetbal.

21 november 2012 om 14:36

Ja tegen kleine clubs, maar tegen grote clubs als manchester united en eeder ook atletico madrid hebben ze redelijk kansloos verloren.

21 november 2012 om 10:39

RDM is nooit de eerste keuze geweest. Dat hij toevallig prijzen wist te winnen vorig jaar heeft ervoor gezorgd dat Chelsea bijna geen afscheid meer kon nemen van hem. Die prijzen hebben hem nu een rijk man gemaakt (voor zover hij dat niet al was), want hij heeft nog een contract tot 2014 dat afgekocht moet worden.

Ik denk niet dat Guardiola zin heeft om halverwege het seizoen in te stappen bij Chelsea. Al hebben ze met Oscar, Hazard en Mata wel een aantal spelers gehaald die passen binnen de filosofie van Pep.

Het is jammer dat Hiddink bij Anzhi zit, want dat zou een uitstekende trainer zijn om Chelsea weer op gang te helpen. Ik ben wel echt benieuwd wie de nieuwe man bij Chelsea zal worden.

21 november 2012 om 11:08

Maakt niet uit of hij eerste keus was of niet, hij deed het gewoon prima 2 weken geleden. Lchelsea speelde gewoon goed in de competitie en in de champions league is het geen schande als je verliest van Juve en Shaktar uit. Dat zijn gewoon enorm zware wedstrijden.
Roman moet gewoon eens nadenken en dan had hij concluderen dat RDM wat meer credit verdiende.

21 november 2012 om 11:10

Prima toch, halverwege het seizoen instappen? Niemand die het je kwalijk neemt dat je geen prijzen pakt, en dan heb je een half jaar de tijd om je voor te bereiden op een nieuw seizoen. Als je in de zomer ergens instapt heb je veel te weinig tijd om er in je eerste seizoen gelijk te staan.

Gaat goed daar, weer een trainer de laan uit. Who's next?? Wordt toch tijd dat ze daar een trainer een keer de tijd gaan geven om aan iets te bouwen en niet na 6 maanden weer de laan uit te sturen waarna een volgende trainer weer van voren af aan moet beginnen en zijn visie op een groep los wil laten. Daar wordt je als speler ook niet gelukkig van.

Zat er aan te komen. Denk dat ze gaan proberen om Guardiola erbij te betrekken. Maar ergens denk ik ook aan een Redknap. Misschien dat hij via Lampard die zijn familie is toch de functie krijgt. Spijtig voor Di Matteo maar als je zo laf speelt is het je eigen schuld dat je word weggespeeld. Hopelijk kiest Chelsea nu eens voor een trainer op de lange termijn. Want hoeveel geld gaan ze nog weggooien aan trainers?

Di Mateo wat een grap, pakt de Champions League af van Barcelona door zo ongelooflijk lelijk voetbal te spelen. Vervolgens herhaalt hij het kunsje weer tegen Bayern ( in mijn ogen de 2 beste teams van de wereld ) en krijgen we een grap als europese kampioen. Belachelijk!! En nu vliegt hij er uit kut chelsea

Chelsea verdient geen enkele coach vind ik. Laat Abramovich maar de nieuwe trainer worden, misschien dat hij een keer zelf met zijn eigen ogen ziet hoe moielijk zo'n baan is en het tijd kost om een ploeg te vormen.

Ik vind dit heel zuur voor Di Matteo. Hij verdient dit niet. Ga lekker terug naar Italië en laat je gezicht nooit meer zien op Stampford Bridge, een clubicoon verdient meer.

21 november 2012 om 10:33

Ja helemaal mee eens Somagunner. Laat Roman het zelf maar doen als hij het zo goed weet. Zijn manier is waarschijnlijk door een gun tegen het hoofd van een speler te houden als die speler niet goed presteert.

21 november 2012 om 10:40

Het ergste van allemaal is dat ie daarvoor zelfs een coach als Ancelotti heeft weten te ontslaan en Mourinho weggepest heeft door Shevchenko.

Roman is een idioot, op deze manier word Chelsea nooit een stabiele club terwijl ze al zoveel werk hebben verricht afgelopen seizoen en dit seizoen.

Ze hadden natuurlijk helemaal niet met Di Matteo door moeten gaan alleen maar omdat hij de CL won.

@bigepz

Bij elke grote club worden er "spelletjes" gespeeld ook bij Barcelona. Wat het bij Chelsea wel heel overzichtelijk maakt is dat het heel duidelijk is wie er aan de touwtjes trekt : Abramovich. Ik zie dat dus als geen enkele belemmering voor hem om daar aan de slag te gaan.

21 november 2012 om 10:31

Lees het boek van Guillem Balague over hem dan maar eens. Hij zit op dit soort geneuzel niet te wachten hoor.

Dit is echt een belachelijke beslissing. Di Matteo faalde gister door naar Turijn te komen om niet te verliezen ipv te willen winnen. Maar op die manier heeft hij de club wel de eerste CL in clubhistorie bezorgd. Zijn ze dat al zo snel vergeten?

Verder doet hij het dit seizoen prima en is het een jonge trainer. Zo zal je er nooit komen door elk jaar een nieuwe trainer aan te stellen. Je kon van Di Matteo een Wenger maken of in ieder geval 3-4 jaar laten blijven. Heeft een nieuw fris team en het ging goed. Gisteren gefaald, maar als Hazard die eerste bal er inschiet na een geweldige actie van Oscar dan staat het 0-1 en had ik het wel willen zien. Maar die miste een hele simpele kans.

Ik vind het jammer, sympathieke vent die al veel heeft betekend voor Chelsea en het gewoon goed deed.

21 november 2012 om 10:31

Ik weet het niet hooor.
Maar juventus heeft ze nog gespaard.
Waren helemaal nergens.

21 november 2012 om 10:33

wat dacht je va die perfecte assist van hazard op mata dat was ook een 100% kans

21 november 2012 om 10:40

Di Matteo kon nooit een nieuwe Wenger worden daarvoor is Di Matteo gewoon niet goed genoeg, maar om hem nu al te ontslaan is absurd. Ik had liever gehad dat hij gewoon nooit was aangenomen, want ik dacht ook niet dat hij de right man for the job zou zijn. Echter deed hij het tot nu toe gewoon boven verwachting. Met Shakhtar en Juventus is het best een lastige poule.

Misschien wilt Abramovich niet toegeven dat Torres een miskoop is geweest en blijft hij maar coaches ontslaan. Ik zou als ik Benitez/guardiola was in ieder geval de baan niet eens aannemen.

21 november 2012 om 11:02

De selectie is totaal niet in balans en Abramovich denkt dat een geheel nieuwe speelstijl in 2 maanden is doorgevoerd? Bij Chelsea gaat het veel verder dan het inpassen van wat aanvallend ingestelde spelers. Het is afscheid nemen van een bepaalde voetbalcultuur en dat kan alleen met een lange termijn visie.

En zelfs met de beste trainers zou dit jaar een overgangsjaar voor Chelsea moeten zijn.

21 november 2012 om 11:17

Als je net de CL hebt gewonnen, 110 mln euro in een selectie steekt dan gaat het er bij een type als Abramovich niet in dat het een overgangsjaar wordt. Of in ieder geval dat resultaten met vallen en opstaan gaan. Bij Chelsea hebben ze die rust en die visie gewoon niet zolang hij daar de scepter zwaait.

21 november 2012 om 11:23

Precies. Roman gaat er even aan voorbij dat ze vorig jaar gewoon 6e zijn geworden en dat was een realistische eindpositie gezien de kwalitatief betere selectie van de 5 clubs die boven hen eindigden.

21 november 2012 om 15:16

Wat bedoel je precies met dat de selectie niet in balans is? Ik vind dat de selectie van Chelsea juist wel redelijk in balans is, behalve misschien een goede spits, want Torres voldoet daar gewoon niet, een echte killer met kracht zoals Drogba, hebben ze nog nodig.
Verdediging is toch gewoon goed (al vind ik het zonder Terry wel een stuk minder, want Cahill en Luiz komen beide te kort voor absolute top), ze hebben een pure verdedigende middenvelder met Mikel, een loper met Ramires en nog good old Frank Lampard die ook met zijn kwaliteiten nog wat kan toevoegen, verder nog creatievelingen met Mata, Oscar en Hazard.

21 november 2012 om 15:46

De selectie is in principe redelijk in balans. Er mist alleen een voetballende middenvelder (voor in de pivotal two) en een goede spits. Daarnaast kunnen Luiz en Cahill niet samen spelen, maar dat is niet echt een balans gevalletje.

Maar zoals je zegt is het afscheid nemen van oppurtinisme, vecht- en krachtvoetbal met spelers met een ongelofelijke conditie en kracht. Het is verwelkomen van geduld en technisch voetbal. Ik vind het daarom ook stom dat RDM of Villas-boas werd ontslagen. Natuurlijk zie ik in beide gevallen de logica en de redenen erachter maar in beide gevallen had dat nog verbeterd kunnen worden. Ik acht daarom de board ook net zo schuldig als Abramovich, aangezien Abramovich beide ontslagen niet gewoon in zijn eentje heeft bedacht.

21 november 2012 om 12:35

Enerzijds ben ik het compleet met je eens. Het is bizar dat trainers bij Chelsea de tijd gewoonweg niet krijgen om iets neer te zetten. Het doet me denken aan het Madrid van voor Mourinho, waar een trainer het goed deed als hij anderhalf seizoen mocht blijven. Ik kan ze niet eens meer allemaal opnoemen (uit mijn hoofd Schuster, Pellegrini, Ramos, Capello in vier jaar?). Een club doet er gewoonweg niet goed aan om zo opportunistisch om te springen met de eindverantwoordelijke. Spelers wisselen kan makkelijker, maar degene die met de ideeën moet komen mag wel de tijd krijgen om ze uit te voeren anders krijg je nooit een vaste lijn.

Anderzijds ben ik niet bijzonder onder de indruk van Di Matteo. Wat hij vorig seizoen duidelijk heeft laten zien is voor mij eigenlijk heel weinig tot niets. Ik kan het hem niet kwalijk nemen hoor, hij is jong en werd als assistent plotseling als interim-trainer voor zo'n grote ploeg gezet. Dat ze collectief dan zo'n groot succes als het winnen van de CL hebben behaald is mooi voor ze. Echter zie ik niet echt in hoe we dit op conto van Di Matteo kunnen schrijven. De defensie was altijd al sterk en kreeg nu ondersteuning van daadwerkelijk iedere voorhoede speler. Wat Di Matteo met Chelsea deed was wat Celtic met veel minder materiaal herhaalde. Het is een combinatie van fitheid en discipline. Geloof me, fit zijn spelers in de PL wel en discipline komt er wel wanneer je in de halve finale CL staat en een ploeg kan uitschakelen die jou drie jaar terug op discutabele en pijnlijke wijze uitschakelde. Als je dan in de finale staat terwijl je die vier jaar eerder door een glijpartij bij de beslissende strafschop verloor, dan geef je werkelijk alles en dat is wat Chelsea deed. Het Inter van Mourinho deed dit eerder ook al in 2010. Cruciaal verschil tussen beide ploegen is dat Chelsea ontzettend veel geluk heeft gehad, met name tegen Barça en Bayern. Zodoende vind ik de prestaties en betekenis voor de club van Di Matteo wat overschat. Hij heeft mij nog lang niet kunnen overtuigen dat hij geschikt is als trainer van een topclub. Chelsea had hem best de kans kunnen geven maar goed, zij kennen hem intern natuurlijk al langer en als zij hem niet de juist man op de juiste plek vinden heb ik ook geen enkel argument om hier tegenin te gaan. Ik ben zoals ik al zei, nog lang niet overtuigd van zijn kwaliteiten. Hij heeft niets bijzonders neergezet, behalve misschien een bus vol met strijders en werkpaarden. Dit seizoen is nog te vroeg om hem echt te beoordelen en ik twijfel er weleens aan of Chelsea nou fris voetbalde door hem, of omdat Oscar, Mata en Hazard gewoon fantastisch zijn. Het ziet er vooralsnog wat opportunistisch uit af en toe, maar zoals gezegd, het is nogal vroeg om hier wat zinnigs over te zeggen.

Dit was toch eerst de held die voor Chelsea de CL in de wacht sleepte? Wanneer leren die megalomanen nou eens dat het bouwen van een elftal geld kost? Met dit soort opportunisme kom je nergens. Of zou Guardiola achter de schermen klaar staan?

Voor alle mensen die lopen te zeuren om zijn verdedigende manier van spelen, suck on it. Hij liet het vorige chelsea inderdaad zeer verdedigend spelen, maar dit Chelsea liet hij gewoon bij vlagen uitstekend voetballen! Ik als gooner zijnde kan er gewoon van genieten.

21 november 2012 om 10:35

Dat zijn ook de mensen die alleen maar CL kijken van Chelsea. Ik zelf kon er ook van genieten. Ferguson was vorig jaar ook uitgeschakeld maar werd hij ontslagen, nee. Chelsea verdient Di Matteo niet en ik hoop op een dag dat ie wraak kan nemen met een ander ploeg.

Man ik vind het echt sneu voor hem, hoe hij op dit moment zich zal voelen.

21 november 2012 om 14:27

Om eerlijk te zijn: ik hoop ook dat Di Matteo met een andere club Chelsea helemaal afmaakt, dat hij dan richting het bestuur rent en zijn vinger voor zijn mond doet. Pff wanbeleid, schandalig: ik schaam me voor mijn club.

Mourinho, Guardiola of Hiddink

Te verwachten, maar niettemin een hele trieste zaak.
Chelsea had deze man nooit aan mogen stellen, aangezien er nooit het vertrouwen is geweest. Om hem dan na een CL titel als impulsieve actie een vaste aanstelling te geven, was natuurlijk gedoemd om te mislukken.
Geef hem dan in ieder geval wat tijd. De PL kan nog altijd gewonnen worden (4 punten achter op koploper), alleen in de CL loopt het minder.

Ik vind dit heel triest voor Roberto en geeft maar weer aan wat voor club Chelsea is.
Abromovic geeft geen moer om mensen en nog veel minder om geld.
5 maanden terug een contract voor 2 jaar laten tekenen. Dat kost je veel geld om af te kopen...

Tjongejonge hoe kortzichtig is de voetbalwereld.
6maanden geleden de koning en nu de schlemiel!!

Zo zie je maar weer, op toevalligheden kun je geen club met een identiteit bouwen. Vorig jaar was het hosanna, enkele maanden later een diep drama. Dat ze ervan leren.

Dit zag ik niet aankomen

Wat zijn wij een lachtertje zeg. Dit is toch gewoon genant. Wie had er nou serieus verwacht dat er nu al een goed functionerend collectief zou staan. Het verbaasde mij al dat Oscar en Hazard zich zo goed hebben aangepast. Di Matteo was gister tactisch een drama, maar verder heeft hij het goed gedaan. Ik geloof niet dat deze beslissing alleen van Abramovich zelf komt. De board moet het ook hebben verpest, maar wat een ongelofelijke beslissing zeg.

Wie gaan we nu halen? Benitez? Redknapp? Ik mag toch hopen van niet.

21 november 2012 om 10:43

Ik ga helemaal stuk als Redknapp of Benitez komt, dat kan niet goed komen.

21 november 2012 om 10:50

Misschien hoopt hij dat Benitez Torres op stoom kan krijgen, maar dat is een hopeloze zaak.

Waarschijnlijk komt Maradonna, die past wel bij ons bestuur. Allebei niet serieus te nemen..

21 november 2012 om 10:46

Ik hoop voor jullie Pellegrini. Al zal hij waarschijnlijk ook geen tijd krijgen van Abramovich.

21 november 2012 om 11:00

Oh Pellegrini zou echt geweldig zijn, ik geniet al van het idee (en huil van het idee dat hij dan ook een paar maanden later ontslagen wordt). Echter is hij nu goed bezig met Malaga dus ik zie geen reden voor hem om naar Chelsea te gaan. De enige reden waarom een coach nu naar Chelsea zou gaan is voor het geld..

21 november 2012 om 11:03

Waarom? Chelsea heeft veel meer potentie. Malaga zal onder de huidige omstandigheden nooit mee kunnen doen om de titel, tenzij de sjeik ieder jaar een gat van 300 miljoen wil dekken. Tevens heeft Chelsea de status van een topclub.

21 november 2012 om 13:13

Een goede reden voor Pellegrini (en iedere andere trainer die het goed voor elkaar heeft) om niet naar Chelsea te gaan komt neer op wat je zelf al zegt. De donkere wolk van onrealistische druk die boven een Chelsea-trainer hangt. Ik denk dat Pellegrini er absoluut geen zin in heeft om ergens te werken waar hij geen kans krijgt om wat fatsoenlijks op te bouwen omdat hij na een of twee fouten bij het grofvuil terecht komt. Daarmee heeft hij in Madrid al te maken gehad en het lijkt me niet het type dat twee keer tegen dezelfde steen aanwandelt. Wellicht is Chelsea ontzettend goed in het overtuigen van doelwitten en weten ze hem ervan te overtuigen dat hij die kans wel krijgt, maar dat zou me verbazen.

21 november 2012 om 15:41

Pellegrini lijkt me allereerst niet een man die midden in een seizoen een club verlaat waar hij het goed mee doet om een andere club te coachen. Ik ken hem al persoon niet heel goed dus ik kan makkelijk fout zitten.

Chelsea heeft heel veel potentie, samen met Real Madrid nog wel het meeste van alle (top)teams ter wereld nu. Maar je krijgt gewoon niet de tijd om die potentie te benutten. We hebben wel de status van een topclub, maar niet het bestuur van een topclub en het lijkt mij dat coaches dat ook wel door hebben. Pellegrini heeft wel de ervaring van zijn jaar bij Real Madrid waar de 2e plek (met een groot aantal punten) al niet genoeg was om zijn baan te behouden. Bij Chelsea is 2 wedstrijden achter elkaar verliezen al genoeg reden om je baan kwijt te raken.

Harry Redknapp zou ook nog wel eens kunnen! Zoekt ook nog een club en heeft laten zien wat hij kan als trainer van een klein club (portsmouth en Southampton) en een grote club (tottenham). Verder kent hij alles van de engelse clubs en het engelse voetbal.

De meer ik er over nadenk de beter de optie klinkt.
Alleen als je 1 ding van abramovich weet is dat de logische optie vaak niet bij hem opkomt.
Ik ben benieuwd!

Vind het erg jammer dat deze man zo weinig krediet heeft gekregen voor zijn prestatie van vorig seizoen want ondanks dat hij een aantal uitblinkers had op het veld is de rol van Di Matteo toch wel duidelijk, aangezien AVB het met precies dezelfde spelers compleet om zeep hielp.

Maar goed, het was vanaf de zomer al wel duidelijk dat Di Matteo er bij de eerste fikse tegenslag uit zou vliegen omdat Abramovich toch een grote trainer wil hebben.

Deze meneer heeft wel de CL gewonnen, ik ben van mening dat het spelersmateriaal op dit moment ook gewoon niet meer is wat het geweest is. Chelsea mist een echte killer als Drogba. Torres is al tijden hopeloos.

Vond het al knap dat je een elftal met een voorhoede bestaande uit Hazard - Oscar - Torres - Mata het wist te presteren om belachelijk saai voetbal te spelen. Soms was het leuk om te kijken, maar dikwijls was het niet om aan te zien.

Maar goed, di Matteo is slachtoffer van dat kind met te veel geld. Ik zie Abramovic al staan stampvoetend en rood aangelopen als ze weer eens niet hebben gewonnen. Krijgt die vast een lolly om het weer goed te maken. Di Matteo is een clubicoon bij Chelsea en verdiende heel wat meer krediet, zeker na het binnenslepen van de eerste CL in de clubhistorie. 10 trainers in 10 jaar, schandalig!

Nou wie wordt de volgende? Pep zie ik het niet doen, die is resoluut genoeg geweest inmiddels door vol te houden met sabbatical te zijn. Mourinho kan, maar niet op dit moment. Die verlaat Madrid niet halverwege het seizoen. Hiddink is niet gek, die laat zijn 8 miljoen per jaar niet lopen en is bezig aan zijn laatste trainersklus.

21 november 2012 om 10:42

Guardiola zit op een ander baantje te wachten in Londen, maar die baantje krijgt hij niet. Die is weggelegd voor Steve Bould of Thierry Henry. Of hij moet nog vele jaren wachten.

21 november 2012 om 11:59

Guardiola heeft echt geen interesse in Arsenal hoor! Die club is hem veel te min. Iedereen kan zien dat ze bij Arsenal geen prijzen gaan pakken de komende jaren. Nee, als hij in Engeland ergens aan de slag gaat is het bij Chelsea, City of als opvolger van Sir Alex bij United. Maar ik verwacht veel eerder dat hij in Italië aan de slag zal gaan.

ON: RDM gaat wel weer een nieuwe baan vinden. Die heeft een aardig CV opgebouwd door de prijzen vorig seizoen en het leuke voetbal dat hij daarvoor heeft gebracht bij de mindere clubs.

Het hing al in de lucht met de geruchten natuurlijk, Toch vindt ik het niet netjes van Chelsea. Hij heeft wel de CL gewonnen met de club. Nu speelde Chelsea gisteren wel erg laf, maar goed Chelsea kan dus wederom op zoek naar een nieuwe trainer. Wie zal het worden?

En terrecht!

Ik heb gisteren Juventus - Chelsea zitten kijken. Stond er van te kijken dat di Matteo niet verplichte om met 11 man op de doellijn te staan. Zulke goede potentiele spelers en dan nog als een natte krant voetballen. Hoop dat nu iemand voor de groep komt te staan, die het tactische spelletje een beetje begrijpt.

Volgens mij werd Feyenoord als titelhouder van de Europacup 1 uitgeschakeld in de 1e ronde van dat toernooi lijkt me wel vergelijkbaar met wat Chelsea nu gaat gebeuren.

Ach het was al vanaf het begin bekent dat Abramovich het niet in hem zag zitten om door te gaan, maar omdat Guardiola niet meteen wilde komen had hij geen andere keus en door de winst van de CL en die beker al helemaal niet. Dit was natuurlijk de ideale reden voor hem om hem opzij te zetten. Was het nu niet gebeurt dan was Di Matteo er van de zomer uit gegaan. Want dan had Abramovich Guardiola misschien kunnen aantrekken.

Di matteo heeft weinig verstand van voetbal hij denkt alleen aan verdedigen ,tegen barca snapte ik het nogwel.. Je kan geen dwergen in spits zetten en dan lange ballen geven zoals gisteren het geval was.
Als ze vol op de aanval speelde tegen juve weet ik zeker dat ze meer kans hadden. Vorige jaar hadden ze drogba daarmee kan je nog wel lange ballen spelen maar met mata-hazard en oscar is dat moeilijk.
Als je tegen wesbromwich zelfs gaat verdedigen en nog verliest dan is het logisch dat je wegmoet..

Zo lever je een wereldprestatie door de Champions League te winnen en zo kom je de eerste ronde waarschijnlijk niet door en wordt je ontslagen. Ik moet wel zeggen dat Di Matteo weinig uitstraalde en ik hoop dat Guardiola komt. Wellicht winnen ze dan nogmaals de Champions League, maar dan met mooi voetbal

Wanneer leren ze nu eens dat het niet aan de trainers ligt? OK, Di Matteo was misschien niet de beste kandidaat maar de beste spelers lopen er ook niet rond. Oscar, Mata, ja die zijn goed maar daar win je de oorlog niet mee. De spits heeft het moeilijk, Ashley Cole is niet meer wat het was (ik zeg niet dat die slecht is ofzo) Spelers als Hulk of Kagawa zijn die nu bij Chelsea te vinden? Nee. Ze moeten eens bepalende spelers halen daar. Oscar, Hazard en Mata zijn misschien bepalende spelers over 2 á 3 jaar maar nu nog niet.

Wat ze nu doen is ze verschuiven het probleem door naar een andere trainer, hiermee pak je de kern van het probleem niet op.

Laat ze toch alsjeblieft eens naar het beleid van Bayern of Barcelona kijken zeg...dan kunnen ze met het geld wat ze hebben onoverwinnelijk worden.

Chelsea was echt schandalig slecht gister je moet spelen om te winnen en niet voor een punt dus vind ik dit wel een logische keuze van Chelsea.

Zo zie je maar hoe snel het kan gaan als hoofdcoach. Nog geen jaar geleden de absolute held in London door Barca uit te schakelen en de Champions League te winnen en nu dit. Natuurlijk zag je het wel al aankomen maar toch, pijnlijk. Di Matteo is altijd hulpcoach geweest, kan hij die job terugkrijgen of is hij definitief uitgespeeld bij Chelsea?

Ik ben benieuwd wie de nieuwe coach zal worden van Chelsea, veel grote namen zijn namelijk niet meer vrij. Natuurlijk Guardiola maar die zei dat hij pas volgend jaar coach wil worden, benieuwd of hij zijn woorden houdt, ook al Abramovich met een grote zak geld zwaait. Hoe dan ook, als Chelsea wil overwinteren in de cl dan zal dat niets met de nieuwe coach te maken hebben. Ze zijn afhankelijk van dat resultaat in Oekraine en daar sta je als coach machteloos tegenover.

ik vind het geheel terecht dat hij is ontslagen, wat hij gister deed kan totaal niet door de beugel, dat behoudende spel heeft ons de kop waarschijnlijk gekost in de CL, als je torres daar neer zet en hazard,mata en oscar er omheen laat spelen had je zeker een kans gehad tegen juve. en als je torres erin brengt als het 2-0 staat dan is dat helemaal een afgang als trainer zijnde !!!!! laat hem dan maar gewoon thuis, want dit maakt zo'n speler helemaal kapot

21 november 2012 om 16:40

Lempa, Torres is afgeschreven, die kan niks meer, dat zie je toch zelf ook wel

Ik heb hele belangrijke bronnen in de voetbalwereld en ik kan jullie vertellen dat Guardiola het zeker niet zal worden.

Chelsea zal Rafael Benitez of Avram Grant binnen halen, daar zijn gesprekken nu over en het nieuws zal snel bekend gemaakt worden. Chelsea was de afgelopen dagen al in gesprek met Guardiola, Benitez & Grant.

Als ik mijn bronnen mag geloven dan word het Rafael Benitez. (daar gaat de voorkeur uit na Guardiola) onderhandelingen vinden nu plaats.

21 november 2012 om 11:04

Haha je bent niet de eerste die claimt belangrijke bronnen te hebben, dus helaas voor jou geloof ik geen snars van je verhaal. Volgens mijn belangrijke bronnen is er nooit met Grant of Benitez gesproken, zo is dat er ook weer uit.

21 november 2012 om 11:15

Lees jij ergens dat jij moet geloven wat ik zeg? Ik deel alleen wat mij is verteld en wat jij met die gegevens doet ligt helemaal aan jou.

21 november 2012 om 11:06

Avram Grant? Wat denk je zelf? Die heeft zn kans gehad!

21 november 2012 om 12:39

Deed hij het zo slecht dan? Ik kan het me niet meer goed herinneren maar volgens mij haalde hij de Champions League finale voor het eerst in de clubhistorie.

Prachtig dat dit gebeurd. Al die clubs waar het woord beleid is ingeruild voor de waanzin van het geld smijten wens ik dit toe. Hoop ook van harte dat Ajax Manchester City uit Europa stoot. Al die Oost Europeanen en Arabieren die uit verveling hun patjepeer vrienden willen imponeren met hun speeltje hebben totaal niets met voetbal en willen alleen maar anderen de loef afsteken. Uiteindelijk zullen al deze clubs over een jaar of 10 met de neus op de feiten gedrukt worden wanneer de doldwaze zonderlingen genoeg hebben van hun speeltje en iets anders hebben gevonden om mee te imponeren. Dan zakken ze terug of verdwijnen helemaal zoals Xamax Neuchatel al is overkomen. Ik hoop wel dat Guardiola zo integer is om zijn ziel niet aan deze duivels van het moderne voetbal te verkopen. Mourinho lijkt me wel wat. Die weet ook van gekkigheid niet wat hij moet doen om op te vallen. Nederland zou overigens meer op de toer van Duitsland moeten gaan zitten waar het onmogelijk is om een club over te nemen. Uiteindelijk zal Duitsland daar veel profijt van hebben.

21 november 2012 om 11:14

Je reactie Nederland zou overigens meer op de toer van Duitsland moeten gaan zitten waar het onmogelijk is om een club over te nemen geeft al aan dat je helemaal niet nagedacht hebt.
Stel een club uit de Jupiler League heeft het zwaar en hebben snel geld nodig anders gaan ze failliet door slecht bestuurlijk optreden van een oude voorzitter. Een rijke mede supporter wilt de club helpen maar wilt dan wel iets te zeggen hebben aangezien zijn geld erin zit en hij niet wilt dat er weer bestuurlijk geblunderd wordt. Dit zou volgens jou niet mogen dus moet de club maar failliet. Nee slim nagedacht allemaal

21 november 2012 om 11:39

Ja dan moet er maar beleid gevoerd worden door de clubs. Het feit dat er altijd wel weer een gek is die er wat geld insteekt zorgt er alleen maar voor dat het wanbeleid word gecontinueerd. Waarom denk je dat de Knvb steeds strengere licentie eisen heeft. Juist om te zorgen dat clubs niet zo diep in de problemen komen. De Knvb heeft kennelijk ook niet nagedacht volgens jou. Ik zie dat je fan van Fortuna Sittard bent dus ik begrijp dat je reactie door de situatie bij je eigen club is ingegeven. Maar Fortuna is gelijk ook wel het ultieme voorbeeld van wanbeleid en domheid. Allereerst hebben jullie aan den lijve ondervonden met welke louche figuren je te maken krijgt en waar je je aan moet overleveren. Wees blij dat ze niet gekomen zijn. Maar mensen bij Fortuna zijn vervolgens wel de laatste die ergens over mogen janken. Want iedereen met ook maar een klein beetje verstand weet dat er voor het voetbal in Limburg maar 1echte oplossing was en dat was FC Limburg. Maar 100 capuchons met een brein ter grote van een doperwt hebben de enig levensvatbare voetbalvorm in Limburg vakkundig om zeep geholpen. Ik hoop voor jou dat Fortuna blijft bestaan maar laten ze dan maar eens eerst fatsoenlijk beleid gaan voeren. En ik garandeer je dat je 1000 keer trotser op je club bent wanneer men met goed beleid weer levensvatbaar zal zijn dan dat je jezelf overlevert aan de verschrikkelijke figuren die op dit moment het voetbal kapot maken.

21 november 2012 om 15:43

Tja kan niet anders dan het met je eens zijn. Maar die strengere eisen die de Knvb stelt zijn ook gewoon een grap. Heel veel clubs hebben foefjes om deze te omzeilen. ja daar is Fortuna er inderdaad 1 van. Zal vrijdag wel op Rtl7 te zien zijn bij VI. Maar vind je dan dat gemeente bij moet springen zoals bij veel clubs in de JL is gebeurd? De Knvb moet gewoon niet zo een bizarre eisen stellen omtrent contractspelers enz. Als de Knvb niet ,eelere eisen gaat stellen dan zal de JL ophouden of doorgaan met een club of 6. De andere clubs gaan failliet en de Topklasse clubs willen niet promoveren omdat er belachelijke eisen gesteld worden. Tja en zo gaat de cirkel weer door.

En terecht hij laat nog steeds geen aanvallend voetbal zien, speelde gisteren wel laf, dat terwijl je dit seizoen Roman toch veel geld heeft uitgegeven aan aanvallende spelers, om daar een aanvallend voetbal van terug te zien, Di Mattei heeft dit aan zich zelf te wijten door zo te spelen tegen Juventus, deze ontslag is dan ook verdiend. Hoe kan je je team laf laten spelen na zoveel geld te hebben uitgegeven wil Roman er wat voor terug zien.

Verdomme ik vind dit echt klote man. Waar gaat dit over... Echt een clubheld die met beperkte middelen het maximele uit de groep heeft gehaald cvorig jaar. John Terry is geblesseerd, dus onze verdediging stelt niks voor, het middenveld is wisselvallig met Oscar en Hazard, Mikel is verdedgidend super. Aaanvallend dramatisch, Lampard is de Giggs van Chelsea, en we hebben geen spits die de kansen afmaakt..

Dit is echt klote gewoon Abramovich moet echt normaal gaan doen. Als we nu zelfs clubhelden gaan schofferen fuck he, Chelsea warme club? Pfff my ass. Ik begin steeds meer Zola te snappen waarom hij besloot weg te gaan toen Abramovich.. Echt damn..

21 november 2012 om 11:13

Hij is gewoon gek man. Ik bedoel kijk hoe Chelsea speelt. Dit is de eerste keer in 8 jaar dat ik gewoon echt jaloers ben op het spel van Cfc. Natuurlijk kan er dan wel eens een misstap tussen zitten, maar had hem iets meer tijd gegeven. RdM begrijpt gewoon met welke selectie wat voor soort voetbal je moet spelen, alleen gisteren ging het tactisch plaatje gewoon niet. Ook omdat er niet goed werd verdedigd maar goed.

Ik denk dat de kans toch wel zeer groot is dat mourinho terugkeert bij Chelsea. Hij heeft er nooit een geheim van gemaakt graag terug te gaan naar de Premier League en zijn gezin verblijft momenteel meer in hun huis in Londen dan in Madrid. Optelsom lijkt snel gemaakt!

Hoop voor Chelsea dat er een trainer komt die wat gedurfder speelt en er een goede spits bij haalt, een aanspeelpunt, want dat is eigenlijk het enige wat er ontbreekt. Creativiteit genoeg op het middenveld. Enige minpunt aan het middenveld vind ik dat er wat te weinig body/power in zit met hazard, oscar en mata.

21 november 2012 om 11:07

Het lijkt me (helaas) niet dat hij midden in het seizoen Real Madrid gaat verlaten..

21 november 2012 om 11:39

Daar heb je wel gelijk in ja. Maar ze zijn toch aan het proberen een trainer binnen te halen voor het restant van dit seizoen. Zou kunnen betekenen dat ze al iemand in hun hoofd hebben die het na dit seizoen moet gaan doen. Bijv. Mourinho of Guardiola

Logisch.. Chelsea wil gewoon alles doen om Pep Guadiila te halen.
Ik vind di mateo helemaal niet slecht.

zal me niets verbazen dat chelsea al vanaf het winnen van de champions league een geldige reden zocht om van Di Matteo af te komen.

21 november 2012 om 11:27

Exact, er staat al iemand op de stoep. De man die voor Chelsea historie schreef moet plaatsmaken voor een Catalaans trainertje. Puur omdat hij een grote naam heeft.

Wat een onzin. Als Hazard gisteren scoorde en Oscar ook bij een bepaalde kans gewoon uithaalde stond Chelsea 2-0 voor en was de wedstrijd wellicht anders gelopen. Niet dat Di Matteo het goed deed door verdedigend te spelen maar laten we nou niet doen alsof alles zijn schuld is. Zeer triest dit. Ik hoop dat de volgende coach ook faalt zodat ze zien dat het niet alleen Di Matteo was. En Torres, wat is hij vervelend voor Chelsra geworden zeg. Hij moet daar gewoon weg, hij presteert niet.

21 november 2012 om 11:33

Hij werd gewoon weggespeeld en hanteerde een laffe tactiek dan hoor je ontslagen te worden in mijn ogen.

21 november 2012 om 12:33

Weggespeeld? Chelsea kwam er best vaak uit hoor. Juventus benutte hun kansen effectiever, daarom geeft 3-0 een beeld dat Chelsea helemaal weg werd gespeeld maar ddat viel reuzemee.

Een trainer die onder mijn hoede 5-4-1 zou spelen, zou ik op staande voet ontslaan.

Tja logisch he. Met afbraakvoetbal overleef je alleen als je prijzen wint (zoals vorig seizoen). Zodra de resultaten tegenvallen krijg je bakken met (terechte) kritiek.

Als ze slim zijn nemen ze een trainer die team daadwerkelijk voetballend beter maakt.

Totaal logisch. Was al volstrekt onbegrijpelijk dat ze hem contracteerden. Is een tactisch onbenul die door stom toeval en geluk de CL won, maar op geen enkele manier spelers beter maakte of in de PL betere resultaten haalde. Toont al met al vooral aan hoe zeer de leiding van Chelsea de weg kwijt is.

Woehoe paniekmanagement bij Chelsea!!! :D Hij verliest een keertje en direct zijn ontslag... Goed bezig Chelsea!!

21 november 2012 om 16:04

ze hadden hem nooit een contract moeten geven.
Hij heeft met stom toeval de CL gewonnen...t voetbal zag er niet uit...in de competitie werd niks gewonnen, veel goals tegen, weinig goals voor.

ik vind het erg jammer. di matteo was toch echt een goede coach. hij heeft abramovic ein-de-lijk de champions league beker bezorgt! hij kon er helemaal niks aan doen dat ze verloren in turijn. Chelsea speelde tegen twaalf man. misschien had oscar soms het wat beter kunnen uitspelen, maar daar kan di matteo niks aan doen

Werkelijk schandalig dit! Wat wilt Chelsea dan? 100% overwinningen, die club is dfe realiteit totaal uit het oog verloren. Die man bezorgt je net de cup met de grote oren

Zelf zou ik Hiddink het beste kunnen voorstellen bij Chelsea. Nadeel is alleen dat hij aardig wat te verliezen zou hebben als hij dat doet. Gezien zijn geschiedenis bij Chelsea en het feit dat de club tot nu toe regelrecht een trainerskerkhof blijkt te zijn, dan kan hij eigenlijk bijna alleen maar verliezen en niet boven verwachtingen uitkomen.
Ik vond di Matteo zelf overigens nooit de aangewezen man voor deze job, als je het mij had gevraagd hadden ze gewoon Mourinho of Ancelotti moeten aanhouden...

Misschien dat laurent blanc een optie is?

Door wie worden deze teams eigenlijk beoordeeld? Want komop zeg mensen, Pirlo man of the match en een 9,1?
Dat kan ik toch niet serieus nemen, want volgens mij was dit een van de slechtste wedstrijden die ik pirlo ooit heb zien voetballen, zoveel balverlies op het middenveld en ja oké hij had een paar goede ballen, maar om nou te zeggen man of the match, Nee sorry.

21 november 2012 om 11:57

door voetbalzoners, en waarschijnlijk zo'n 215 die op Pirlo hebben gestemd (vanuitgaande dat iemand die stemt op het hele team heeft gestemd en niet alleen op Pirlo)

21 november 2012 om 13:49

Scherp opgemerkt, maar die ratings moet je niet serieus nemen. Oscar die constant z'n bal verliest een 5.3 en Hazard die dreigende pasjes geeft en vrije trappen uitlokt een 4.9. Die ratings kloppen nimmer.

22 november 2012 om 09:34

Haha ja idd, hazard had weer genoeg dreiging, denk ook wel dat de wedstrijd anders was gelopen als hij die grote kans in de eerste helft had afgemaakt.

Toch best sneu vind ik! Ze wisselen van trainers alsof het niets is!

Grootste fout van Abramovich is dat hij Drogba heeft laten gaan!

Normaal hou ik er niet van om een coach zo vroeg in het seizoen te ontslaan, maar als je zulk voetbal speelt... Er is geinvesteerd in goede aanvallende spelers en dan gaat die op de ouderwetse Italiaanse manier spelen. Dat ze daar toevallig de CL mee gewonnen hebben vorig jaar was meer geluk dan wijsheid. Ik hoop dat er nu een trainer komt die dit team wel laat voetballen.

ach jaaa .. Het verbaast me niks als Guardiola het overneemt en er helemaal niks van bakt
Ik denk overigens dat Guardiola inmiddels een hekel aan die club heeft, waardoor ie liever Man City doet vanaf vlgnd seizoen.. Ik heb in spaanse media gelezen dat ie een voorkeur heeft voor Manu, waardoor ie een jaartje tussedoor niks deed met de gedachte dat Ferguson er na dit seizoen mee stopt. Dat gaat dus nog niet gebeuren, waardoor Pep toch besluit om City te gaan trainen. Ik verwacht er niet zoveel van.
Pep kan naar mijn mening niet door 1 deur met grote personalities.. Dat zal ie wel moeten leren om zich te bewijzen.
Hij is sws een vd beste, maar in dat opzicht komt ie tekort tov Mourinho bv of Hiddink.
Jammer voor Di Matteo, maar dat is gwn geen personality om zo een grote club te leiden.. Een Mancini blijft gwn aant werk ondanks de belabberde resultaten en dat heeft ie echt aan zijn karakter en uitstraling te danken.

21 november 2012 om 13:00

Als je met 'grote personalities' vedettes als Zlatan, Ronaldinho, Eto'o en Deco bedoelt dan heb je vast gelijk. Ik zie alleen het probleem niet. Pep heeft bij Barça van al deze spelers afscheid genomen en daarna alsnog alles gewonnen wat er te winnen viel. Je kunt ook een goede speler zijn zonder dat je vedettegedrag vertoont of een grote mond hebt. Over Hazard heb ik mijn twijfels maar met de anderen kan Pep denk ik prima overweg. Misschien dat een A. Cole moeilijk kan doen of zo, maar die is toch rijp voor de afbouw en kan zo worden vervangen. Spelers als Mata, Oscar en Cech respecteren de autoriteit van Pep denk ik wel, daar ze weten waar hij toe in staat is en wat voor een collectief hij kan smeden als alle neuzen dezelfde kant op staan. Spelers die kostte wat het kost tegendraads willen doen en het liefst doen waar ze zelf zin in hebben kunnen fantastisch zijn maar zijn niet per se nodig, zo heeft Pep bewezen.

21 november 2012 om 13:42

Wat voor sensatie kranten lees jij allemaal?

Ik vind het maar vreemd dat hij is ontslagen. Ik bedoel hij heeft inderdaad de FA cup gewonnen en de CL. In de competitie ging het tot voor kort prima met vrij goed spel en leken ze ontastbaar in de competitie. In de CL kom je dan in een poule met 2 andere vrij sterke ploegen, en met een laffe instelling kan je dan inderdaad er uitvliegen. Maargoed, als alle laffe coaches ontslagen zouden worden kan je bij de topclubs ook wel stramaccioni, Mancini en Mourinho ontslaan. Nee, ik vind dat di matteo ondanks dat ik een gruwelijk hekel heb aan Chelsea wel wat meer krediet had verdiend.

Ik vond ze gisteravond wel heel naief spelen... Je bent de kampioen van Europa, dan ga je niet met een dergelijke opstelling en strijdplan Juventus te lijf. Dat is vragen om problemen! Altijd uitgaan van jezelf, je eigen kracht, pas dan kan je wat winnen! Dimatteo heeft het onmogelijke geflikt vorig jaar met een zeer defensieve speelstijl, echter houdt dit dus een keer op (gelukkig)

Mooi om dit wanbeleid te zien,hoe kun je in hemelsnaam een trainer aanstellen die per ongeluk de CL wint,dat had nl niets met goed voetbal te maken maar was gewoon een mirakel.tegen Barca 2x helemaal ondersteboven gespeeld en in de finale eigenlijk ook geen kans tegen Bayern.nog effe een honderd miljoen er tegenaan voor dit seizoen en dan zo weinig presteren,heerlijk om te zien toch?

Wilt Chelsea een toptrainer waar je zeker iets aan hebt? Neem dan Manuel Pelligrini! Dan kan je zomaar ook eens een coach hebben voor de lange termijn. Maar de vraag is of hij zelf ook wilt.

Verder niet te begrijpen dat Di Matteo is ontslagen. Zo slecht deed hij het niet en het is geen schande om te verliezen van Shachtar en Juventus. Alleen hebben ze gisteren he-le-maal niets in te brengen gehad.

Dat krijg je als je een club bij elkaar koopt.
Voetal zat totaal niet in, vorig jaar werden zij kampioen door alle geluk, en door de spelers te motiveren.
Zulke clubs houden het echt niet lang vol, waarom omdat zij alleen maar een bijelkaar gekochte clubs.

Geen een club die bij elkaar gekocht is houdt het lang vol.
Je ziet dat Real Madrid door duitste clubs kapot wordt gespeelt omdat zij totaal geen antwoord hebben.
Je ziet M. City dat zij door Ajax helemaal van kastje naar de muur werden gestuurd.

Dit gaat allemaal worden met clubs die alleen maar blijven kopen en totaal geen gehechte team zijn.
Mourinho werd kampioen met Real Madrid omdat hij iedereen gemotiveerd hield. Dit jaar loopt hij weer achter de feiten aan. In de PD staat hij 8 punten achter en in de CL had hij totaal geen antwoord op het spel van Dortmund. Waarom omdat hij wat betreft voetbal en tacktiek niets van bakt. Zijn wissels al helemaal.

Let maar op, dit gaat ook nog met PSG en Malaga gebeuren.
Kijk naar M. Utd, Valencia, Barcelona, Bayern etc, technisch als tactiek heel sterk zijn.

Chelsea moet ook niet gaan denken dat zij in eens de top aan kunnen, met Di Matteo of zonder. Het gaat echt jaren duren.

21 november 2012 om 14:55

weer zon domme reactie over Chelsea. Dat het slecht loopt komt door de on kunnen van 2 waardeloze trainers en geloof me di mateo gaat bij zijn volgende club met zo hard neer als AVB nu bij the spurs. Hoe dat komt? omdat dit geen top trainers zijn, maar gewoon een stelletje prutsers. AVB had nog het lef om bepaalde spellers op de bank te zetten maar meneer Di Mateo wilt door iedereeen aardig gevonden worden niet de hoofdzaak van een top trainer. Als David luiz 5 wedstrijden achter elkaar slecht speelt mag hij gewoon blijven staan terwijl hij eruit moet voor Cahil. Verder over die opmerking over M. Utd, Barcelona en Bayern, moet je effe googlen wat zij hebben uit gegeven aan spellers. Bij bayern heb je Müller, alaba, Contento en sweinsteiger. Barcelona heeft alves, Fabregas, villa, sanchez, mascherano, Alba, Adriano, abidal en song voor miljoenen gekocht. Dit zijn dus ook koop clubs hoe je het ook wil bekijken. Het eingen waar je een beetje gelijk in heb is dat er bij barcelona meer spellers door breken dan bij jouw genoemde clubs. Maar dat er geen spelers door breken light echt niet aan de clubs maar aan de trainers die te laf zijn om de jeugd een kans te geven. En een feit Chelsea geeft per jaar miljoenen uit aan de jeugd opleiding dit is dus een bewijs dat er echt wel aan de jeugd gedacht word, maar de einige die ze een kans kan geven is de trainer en voor de rest niemand.

Tja maar dan terecht, ik zie hem liever als assistent coach dan trainer, deze meneer was niet geschikt voor Chelsea het is dat hij met de enige geluk de CL had gewonnen waardoor Chelsea hem niet kon ontslaan. Hopelijk kiest Chelsea voor een top coach en niet potverdomme iedere jaar een andere coach!

Di Matteo had ook voor mij geen uitstraling van een top coach.

Hij mag het dan misschien de laatste wedstrijden slecht hebben aangepakt maar ik vind dit absoluut belachelijk, ik snap zelf niet waarom hij chelsea niet meer zoals in het begin van het seizoen laat spelen met hazard op het middenveld, die man speelde op topniveau. Aan de andere kant moet hij ook de keuze maken om iemand op de vleugel te laten spelen en aangezien chelsea geen goede vleugelspelers heeft maar wel een x aantal aan middenvelders had hij helaas weinig keus. Als chelsea fan vind ik het eerlijk gezegd jammer dat di matteo moet vertrekken, Abramovich had beter eerst geïnvesteerd in 'n fatsoenlijke spit en linksbuiten voordat hij deze keuze maakte

Chelsea maakte de weinige kansen die het kreeg gisteren niet af. Eerst Hazard en daarna Mata na een perfecte pass van Hazard. Oscar die constant z'n bal verloor, Mata die teveel breed speelde en Hazard die teveel de combinatie opzoekt maar gewoon zelf zou moeten gaan.

Ik hoop dat Di Matteo terug assistent coach mag zijn. Warschijnlijk haalt Abramovich nu z'n zak met geld boven en halt hij Guardiola en Falcao.

Zal leuk zijn als BVM zijn move kan maken

En de waan van de dag regeert weer in Londen. Wat een belachelijke beslissing zeg van Abramovich, kan iemand die vent even vertellen hoe je beleid voert?

Vorig jaar nog het maximaal haalbare gehaald door de CL, wat vooraf echt als onmogelijk werd beschouwd. En momenteel gaat het in de competitie ook niet eens zo slecht. Wat verwacht je nog meer? Een klinkende zege in Turijn tegen een Juventus dat veel meer ervaring heeft en veel volwassener is? Maarja je verliest 2 keer achter elkaar en opeens ben je weer de schlemiel bij Chelsea.

Chelsea heeft een aantal slechte jaren gehad, en nu is de club weer in opbouw. Spelers als Hazard en Oscar zijn erg goede aankopen, maar ook nog erg jong. Dit team heeft Tijd nodig. Het is onrealistisch om te verwachten dat Chelsea opeens weer de sterren van de hemel speelt, het team heeft meer tijd nodig om op elkaar ingespeeld te raken. Abramovich zal dit echter nooit snappen en gaat verder met het voeren van extreem opportunistisch beleid.

21 november 2012 om 14:25

weer zo'n reactie die nergens opslaat. di kan en had dit team nooit goed kunnen laten lopen. dat hhij de halve finale en de finale door kwam was geluk en met slecht en slap voetbal. dit seizoen loopt het weer geen meter ondanks de derde plek. van een top ploeg eis je een overwinning tegen een slap liverpool. ook kan en mag je geen punten laten liggen tegen een team als swansea, qpr en dan nog verliezen van wba. verder heb je nog de domme keuze van hem om zo'n prutser als david luiz op te stellen terwijl cahil minder foute maken en een stuk slimmer is in zijn spel. abramovic wilt aanvallend voetbal di mateo snapt alleen wat verdedigen is hiermee win je de schoonheids prijs niet mee. wat chelsea nodig heeft is een oude goede tactisch trainer die het spel goed begrijpt en op de aanval wilt spellen. de keuze die di had gemaakt tegen juventus was ongelofelijk dom probeer dan tenminste aanvallen te onder te gaan en niet met 5 verdedigers en mikkel. wat bvm betreft laat hem maar van zijn pensioen genieten het nieuwe is wel uit hem. met zijn eenvoudige tactiek hij doet me denken aan steve mcclaren coach was van engeland altijd hetzelfde spel en dezelfde spellers.

ps.
worden de echte chelsea fans niet gek van die irritante neppen succes suporters die niks van de club en de historie weten dan over de club gaan zeuren?
ik erger me hier mateloos aan

21 november 2012 om 15:15

Oude goede tactische trainer? hebben ze die dan niet gehad de laatste paar jaren? Vallen Ancelotti, Scolari en Hiddink niet onder die categorie?

Ik zeg niet dat Di Matteo dé ideale trainer was voor Chelsea. Mijn punt is meer het beleid dat daar gevoerd wordt. In de laatste 10 jaar zijn er 8 trainers gesneuveld bij Chelsea. Nogmaals, je kan niet verwachten van deze spelersgroep, een Chelsea in opbouw, dat ze er meteen staan. Bv van een jongen als Oscar wordt al verwacht dat hij dit elftal op sleeptouw neemt, terwijl hij pas 20 jaar is.

De enige manier om Chelsea structureel en constant terug te brengen naar topjaren, is door goed beleid te voeren met een lange-termijn visie. Abramovich snapt dat nog steeds niet, die blijft met geld smijten totdat ze weer eens de champions league winnen. Het beleid daar is een lachertje en Abramovich regeert naar de waan van de dag, dat is het grote probleem in eerste instantie. Niet de trainers.

21 november 2012 om 15:32

dat ancelotti is ontslagen sloeg nergens op en hidink was niet ontslagen maar had een 6 maanden contract die hij gewoon uitgediend had. Maar dat Di Mateo weg moest kan ik nog begrijpen. Dat is een lafaard eerste klassen. Verder worden er geen wonderen verwacht en hoefde chelsea dit jaar niet de champions league of de competitie te winnen. Dit jaar was bedoeld om de jongen aankopen te laten wennen aan de competitie en ervaring op te doen. Maar om met dit materiaal zo slecht te presteren is ook een kunst. 3 in een groep met shaktar, juventus en FC Nordsjælland moet je gewoon eerste of tweede worden lager is falen.

21 november 2012 om 15:41

Het grote verschil met het Chelsea van nu en toen zijn de spelers die er staan. Voorheen hadden ze in elke linie een topper en echte leider. Op doel Cech, achterin Terry, op het middenveld Lampard en in de aanvalslinie Drogba. Dat waren spelers waarmee je de oorlog wint.

Nu staat er echter een identiteitsloos Chelsea op het veld. Met een ongeïnspireerde spits als Torres en die stuntelige verdediging achterin mag je ook niet meer verwachten van deze ploeg. De verdediging, wat eigenlijk jarenlang de kracht was van dit Chelsea, daar is niks meer van over.

Tuurlijk, niet doorgaan in deze poule is een lichte schande. Maar als het even tegenzit zal er niemand in deze ploeg opstaan. Terry misschien, maar die is er even niet. In de competitie doen ze het zelfs erg aardig met dit materiaal. Zo dramatisch is het allemaal niet.

And the Fifa coach of the year award goes to Roberto di Matteo!

Hij staat nog op de shortlist dus niet geheel onmogelijk toch?

Ik snap hier echt niks van. Vorig seizoen waren ze zo slecht bezig. en Di Matteo zorgt voor de CL winst.

Bizar hoe kort coaches de kans krijgen bij Chelski. En nog gewoon goed coaches ook.

21 november 2012 om 14:33

di mateo is een hele matige coach die niet weet wat goed en mooi voetbal is. Vind het nog steeds jammer dat king Carlo ontslagen was. Hij was de beste coach sinds jaren. Di is niks vergleken met hem

Wat respectloos van chelsea deze man heeft cl binnen gehaald laat het hem tenminste tot de winter werkzaam blijven..

Denk dat rafa een goeie opvolger is kent de pl en mag redelijk wel wat uit geven bij chelsea
bovendien kent hij torres heel goed ..

Had dit echt niet zien aankomen. En een beetje respectloos, heeft vorig jaar de CL gewonnen alhoewel niet met goed voetbal maar dit kan je hem niet aandoen, vind ik.

Dat wordt trainer nummer 10 in 9 jaar tijd. Abramovic moet nu maar is gaan kijken naar een trainer voor de lange termijn. Misschien Rijkaard.

Ik denk dat Chelsea voor Harry Redknapp gaat, maar ik weet het niet zeker. Of Rafa Benitez....

Ik denk dat Abrahamovic Pep gaat overhalen om daar aan de roer te staan.

och och och och en straks krijgt die paardenbek van een Guardiola Falcao cadeau en gaat hij met de eer strijken. Ik blijf zeggen dat ik hetzelfde had gedaan als Di Matteo gisteren(zonder spits spelen) want er is gewoon Geen fatsoenlijke spits, iedereen zag weer hoe Torres aan het kloten was, Sturidge is winger en geen spits. Ik vind zelfs dat Chelsea Torres weg moet doen en niet alleen Falcao maar nog een goedkope spits voor de bank moet hebben(holt van Norwich,chamakh of Darren Bent), zodat je bij een blessure van Falcao ook geen problemen hebt. Ik hoor trouwens mensen zeggen dat Drogba,lampard en Cech die CL hebben gewonnen en niet Di Matteo. Mag ik jullie verwijzen naar de prestaties van deze heren voordat Di Matteo coach was, mag ik jullie verwijzen naar al die jaren dat deze 3 heel toevallig onder toptrainers de CL niet konden winnen, yeah right. Ik was eindelijk blij dat Chelsea weer een beetje gezicht kreeg met eigen clubiconen als trainer, maar na deze actie van Abramovich heb ik echt geen sympathie meer over voor Chelsea. Hoopte altijd dat ze kampioen werden, maar van vandaag ben ik Chelsea-supporter af. Ze zoeken het maar lekker uit, troepclub of beter gezegd éénmansclub! regime dus

Terecht ontslag van Di Matteo. Als je in de zomer zoveel spelers kan testen en je nog geen evenwichtige ploeg kan samenstellen heb je waarschijnlijk de verkeerde spelers weggestuurd. Dat je de beste passer van West-europa doorstuurt naar Werder en je 3 klonen in de vorm van Hazard, Mata en Oscar in je ploeg zet getuigt van weinig voetbalinzicht. Types als Debruyne zorgen ervoor dat Torres kan renderen daar waar je nu een stelletje egoïsten hebt die liever zelf de actie maken. Dan spreek ik nog niet eens over hun gebrek aan terugverdedigen bij balverlies. Een ploeg smeed je niet met namen maar met spelers die elkaar aanvullen. Hopelijk kan de volgende trainer wel een evenwichtig team op de been brengen en kan Chelsea zich alsnog herpakken.

Roman Abramovitch blijkt gewoon een onbetrouwbare en ondankbare jood te zijn.

Iemand ontslaan die vorig jaar voor het eerst de CL heeft gewonnen voor Chelsea en ook nog eens ff de FA Cup erbij pakt, terwijl er dit jaar nog niks is beslist?

Onterechte ontslag naar mijn mening.

Zeker onterecht, deze man heeft de club vanuit een diep dal naar het grootste succes uit de clubhistorie geleid.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren