Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Advocaat blij met 'irritante' PSV'ers: 'Zegt iets over mentaliteit en scherpte'

Laatste update:

Sportweekblad NUsport vroeg zijn lezers enige tijd geleden wie in hun ogen de meest irritante voetballer van de Nederlandse competitie is en stelde uiteindelijk een top vijf samen met de meest gekozen spelers. Opvallend was dat vier van deze vijf spelers onder contract staan bij PSV. Trainer Dick Advocaat kan zich daar geen moment druk over maken.

/

Ola Toivonen eindigde bovenaan in de verkiezing, Kevin Strootman werd tweede, Dries Mertens vierde en Mark van Bommel vijfde. "Ik ben blij dat in dat lijstje vier PSV’ers zijn opgenomen", reageert Advocaat in NUsport. "Dat zegt iets over de mentaliteit en scherpte van mijn spelers. Ach, het hoort er allemaal bij, er moet nieuws zijn. Krijgen ze het niet, dan zoeken ze het wel. We hoeven er niet moeilijk over te doen. Sommige spelers vinden het leuk, anderen minder. Als trainer heb ik er geen problemen mee."

Van Bommel krijgt het verwijt dat hij teveel overtredingen maakt, maar dat valt volgens Advocaat wel mee. "Van zijn zes gele kaarten dit Eredivisieseizoen waren er zeker drie niet terecht", meent de coach. "Soms heb ik het gevoel dat scheidsrechters blij zijn dat ze hem een kaart kunnen geven, zijn ze daar ook weer vanaf. Van Bommel is een scherpe jongen, speelt vaak op het randje, dat hebben ze hier op de training ook ondervonden. Met hem in de buurt moet je altijd oppassen, hij is nog steeds een winnaar, ook nu. Soms komt hij net wat te laat, dat had ik ook op die leeftijd. Maar Van Bommel moet vooral Van Bommel blijven, je moet hem niet veranderen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Denk dat het meer iets zegt over de afgunst bij de supporters van andere clubs.

19 november 2012 om 18:50

Onzin, het zijn alle 4 vieze spelers. Zelf hele nare overtredingen maken,maar als een ander wat doet, meteen om een kaart vragen. Nare eigenschappen die een topsporter niet zou moeten hebben.

19 november 2012 om 18:54

En dat zie je werkelijk ook bij andere clubs. Maar supporters zijn nu eenmaal hypocriet. Wat bij de eigen club gebeurd is te verklaren. Bij de andere club is het "not done".

Welkom in de wereld van de voetballerij.

19 november 2012 om 18:57

Nare overtreding? Volgens mij kijk je nooit een wedstrijd van Psv als ik hier zo beluister.
Het zijn irritante speler met gif, dat hebben Mertens en Strootman dat ze bij Utrecht ook al, daar leer je mentaliteit kennen. Deze speler heb echt nooit een aanslag zien plegen op de benen.

19 november 2012 om 19:18

PSV mag dan blijkbaar een enorm irritant elftal hebben, met mensen die allemaal gemene overtredingen maken, toch is PSV volgens mij de enige, of in ieder geval een van de weinige ploegen die nog geen enkele keer rood heeft gekregen. Dat zegt toch ook wel iets lijkt me, cijfers liegen niet.

19 november 2012 om 19:22

Hadden we die mentaliteit afgelopen zomer maar in Oranje, maar toen waren er vooral lieverdjes... PSV heeft deze jongens hard nodig, ze vreten het gras op en maken elkaar sterk. Wat de een irritant vindt (voornamelijk supporters van andere clubs) vind de ander geweldig (psv supporter) Draai het eens om, ze zouden maar in jouw team spelen.... ga je dan ook nog steeds klagen?

19 november 2012 om 19:25

Moet ik je nou serieus nemen als ik vieze overtredingen van van Bommel op moet gaan zoeken?

En Mertens die nog even een onnodig duwtje geeft waardoor iemand zijn kaak breekt en het EK mist?

Grappig al die duimpjes omlaag. Veel Psv'ers hier!

19 november 2012 om 19:27

Vergelijk van Bommel of Strootman met Poulsen, zelfde positie. Poulsen zit ook overal scherp op maar die maakt geen vieze overtredingen. En huilt ook niet om een kaart.

19 november 2012 om 19:39

Ik vergelijk ze met Poulsen en ik merk op dat zowel Strootman, Vbommel als Poulsen alledrie geen smerige overtredingen maken. Het is de afgunst van andere supporters die deze spelers smerig maakt niet hun overtredingen in ieder geval. Ik ben benieuwd hoe smerig vanbommel en Strootman zouden zijn geweest als ze bij Ajax(meeste supporters) hadden gespeeld.

19 november 2012 om 19:50

hoe durf je dat te zeggen! Psv speelt erg slecht voetbal elke week, slecht combinerend en nog maar 48 doelpunten. Ajax heeft veel meer "eigen" jeugd dan Psv. En Valentijn Driessen van de Telegraaf is ook voor Ajax. Alle reacties tegen PSV zijn goed onderbouwd en reacties tegen Ajax worden verwijderd. Hup Ajax Hup Ajax

19 november 2012 om 19:56

Zie jij voetballers dan heel lief zijn tegen elkaar in wedstrijden? Ik zie dat niet of nauwelijks. Je mag ze vieze spelers vinden maar ik denk dat we in Nederland niet veel gewend zijn want in de grotere competities gaat het er toch veel harder aan toe. Ik vind voetballers in het veld eigenlijk helemaal niet aardig. Ze zijn ook irritant en ik zou ook niet graag tegen ze willen spelen, wel met ze spelen.

19 november 2012 om 19:59

Wat Mertens tegen Cahill deed sloeg ook werkelijk nergens op. Van Bommel maakt stevige overtredingen maar blesseert de ander er gelukkig niet mee. Ik denk dat veel mensen proberen te zeggen dat overtredingen en irritant zijn heel vaak voorkomt in het voetbal. Niet alleen bij de Psv'ers.

19 november 2012 om 20:16

Nooit zal ik niet zegen,vorig jaar ajax-psv strootman die van achteren vol op de kuit van eriksen raakte.. Maar verder heeft bijna elke club zulke spelers dus laten we idd niet zo moeilijk over doen.

19 november 2012 om 20:40

het gaat niet om de positie, maar om het vertoonde spel van bepaalde spelers.
elk team heeft van die irritante spelers nodig, die heeft ajax ook gehad, zoals suarez, el hamdaoui, janssen en zelfs sneijder heb ik af en toe behoorlijke overtredingen zien maken in dat ajax shirt.
zodra je spelers van de tegenstander irritant vindt, dan kan dat een goed teken zijn
ik persoonlijk vind het heerlijk met voetballers zoals toivonen, bommel, strootman en mertens, dat heeft psv lang niet gehad. en ja ook ik ben een psv-er

19 november 2012 om 20:52

Vergelijk ze dan ook met Enoh. Hoeveel vervelende overtredingen maakt Enoh ? Maar los daarvan, ik heb liever strootman of van bommel dan Poulsen !!

19 november 2012 om 21:12

Ik vroeg me af of Poulsen nog wel bij een topclub voetbalde. Dat was blijkbaar een domme vraag, want ik werd verwijderd. Laat ik de vraag anders stellen.:
Flemming poulsen, voetbalt die eigenlijk nog wel?

19 november 2012 om 22:10

Dat desbetreffende spelers gekozen worden tot de vijf irritantste spelers, betekent alleen maar dat zij tot de beste van de eredivisie behoren. Dat jaloerse Amsterdammers en Rotterdammers dan stemmen op spelers van PSV vind ik dan ook niet raar, aangezien ze liever hadden gezien dat deze spelers bij hun eigen club speelde.

Dit noemen ze tekens van zwakte... blijft toch vreemd dat hypocriete knuppeltjes als jij dan maar al te graag op een voetbalforum aanhalen waarom het zo irritante mennekes zijn.

Maar opnieuw kan gezegd worden dat PSV goed bezig is, want de haat groeit. ( zie uitslag nusport)

19 november 2012 om 22:23

Je kan Poulsen toch niet vergelijken met van Bommel die toch een paar niveautjes beter is dan jullie vriend, zo scherp vind ik hem niet. Dat praten van van Bommel was vroeger altijd een kwaliteit van hem, nu lijkt dat tegen hem te werken. Jammer voor hem en Psv.

19 november 2012 om 18:58

Ja dat zal het zijn. We zijn allemaal jaloers op irritante psv voetballers.

19 november 2012 om 19:00

Ja, eindelijk geeft men het toe! trouwens jaloers zijn is een slechte karaktertrek. Doe er wat aan!

19 november 2012 om 19:05

Ja mooi dat je het toe geeft, dit maakt ons Psv alleen maar groter de afgunst.

19 november 2012 om 19:55

Het is zo wie zo al grappig dat Mertens erin staat. Het is meer een lijstje met irritant goede voetballers waarvoor de tegenstander vrees heeft. Als het gaat om smerige voetballers etc zouden er voetballers zoals Clasie of Immers tussen moeten staan, Strootman en Bommel spelen hard maar zie je nooit overtredingen maken om een anders bewust pijn te doen. Dat de Belgische kabouter hier tussen staat laat zien dat het eigenlijk nergens op slaat

19 november 2012 om 21:19

Ja maar let op als je op een cynische toon aangeeft dat dries wat af schopt in een wedstruijd en kaarten bij de vleet pakt wordt je reactie verwijderd als zijnde niks toevoegend .nou dan kunnen ze er hier veel weg halen

Ik ben blij dat we 'klootzakjes' in ons team hebben daar win je de oorlog wel mee, op deze manier steven we af op de titel, Strootman en Van Bommel zijn echte leiders en spelen het het randje. Een team met 11 Dirk Kuyt,s bij wijze van spreken win je geen prijzen mee.

19 november 2012 om 19:13

Je kan het ook zo zien. 'onze' spelers willen dit seizoen tenminste wel winnen. voetbal blijft een contact sport en wat hier wordt gezegd over 'vieze overtredingen' gaat natuurlijk helemaal nergens over en word ook totaaal niet onderbouwt.

maargoed in ieder geval. ik ben blij dat PSV tenminste spelers met gif heeft. ik zie soms bij andere (top)clubs spelers aarzelen om voor een bal te gaan en terugdeinzen. toen bijvoorbeeld ajax nog Sneijder, Litmanen en natuurlijk Davids had was het soms wat 'irritanter' ik vond het echter veel leuker en sterker eruitzien dan nu. geld hetzelfde voor jongens als Alex bij Psv. die at bijna aanvallers voor ontbijt maar die hadden wel die wil om te winnen!

dat andere clubs niet met gif spelen geeft voor mij alleen maar aan dat ze minder de wil hebben om te winnen.

19 november 2012 om 19:45

Met klootzakjes win je zeker titels!!!

Man Utd: roy keane, paul Scholes...
AC Milan: Gattuso
Real Madrid: Pepe, Marcelo...
Barcelona: Busquets, Macherano...
Liverpool: Gerrard..
Chelsea: Essien, Lampard...

je moest juist een paar hufters in je team hebben die kunnen een team wakker schudden en oppeppen..

19 november 2012 om 20:50

Dit zijn ook allemaal spelers die ook kunnen incasseren.
Een van Bommel of een toivonnen naaien gewon kaarten aan.
Busquets Pepe en marcelo ook trouwens de rest zijn gewoon keiharde spelers die zelf ook kunnen incasseren daar mogen een van Bommel en toivonnen niet eens mee genoemd worden.

19 november 2012 om 21:27

Volgens mij heeft Van Bommel wel wat laten zien de afgelopen jaren...

Mar goed PSV heeft gewoon 2 klootzakken in het team de reden dat iedereen erover praat is dat gewoon PSV verschrikkelijk voetbal speelt en daardoor de aandacht gaat naar de klootzakken van het team...
Over Busquets hoorde je ook niks. Pas toen bayern tegen barca verloor (de finale) en Robben commentaar had op Busquets hoorde je iedereen praten over wat voor een vervelende speler het is dus....
Ligt niet zozeer aan de speler maar meer aan het team!!!

Zegt toch iets over de angst van andere supporters. Want deze 4 zijn juist de beste van Psv. Overigens vind ik Strootman niet irritant maar een echte geweldenaar. Wat een winnaarsmentaliteit heeft deze man zeg.

19 november 2012 om 19:14

In mijn ogen wordt Strootman net zo'n goede leider als Van Bommel in zijn eerste periode bij PSV was, hij kan passen, zet lekker door, wint ballen en zoals de laatste weken blijkt kan hij ook aardig scoren!

19 november 2012 om 20:17

Strootman wordt met de week beter met v bommel naast zich dat is overduidelijk.
Eigenlijk een copie van cocu affelay toen.
Heerlijke speler die het nog ver gaat schoppen.

19 november 2012 om 22:58

Het zegt hierbij ook genoeg dat hij bijna wekelijks op deze website wordt gekozen tot man of the match..

Het zijn ook alle 4 voetballers die zowieso in de lijst zullen staan bij de 10 beste spelers van de eredivisie.....

Laat ze maar irritant zijn endat de tegenstander zich er maar goed aan mag ergeren en uit het spel laat halen..

Ik weet dat het er weinig te maken mee heeft maar is deze toto handig,
Psv-dnjeper op psv
Praag-lyon op Lyon
Rosenborg-rapid wien op Rosenborg?

19 november 2012 om 19:05

Ik weet niet hoe graag jij je geld kwijt wilt? Ik zou me geld niet op PSV zetten als ze met een b-team komen opdraven. Ik ben fan van Psv, maar europa laten ze er zeer waarschijnlijk bij zitten. of de wissels moeten willen bewijzen dat ze in de basis horen, maar dat betwijfel ik gezien de bekerwedstrijden

19 november 2012 om 21:37

Zou ik wel slechte zaak vinden: waarom niet EN competitie EN europaleaugue?
Toen ze halve finale CL haalden werden ze ook kampioen. Nu al 1 vd 2 laten vallen lijkt me domme keus die later nog wel eens spijt kan opleveren.
Maar ik hou nog even goeie hoop ondanks negatieve signalen dat ze er toch voor gaan donderdag!

20 november 2012 om 01:33

Ik denk juist dat ze donderdag in eigen huis willen laten zien waarom ze in Nederland kampioenskandidaat nummer 1 zijn en dat ze het in het buitenland ook kunnen.. Hier moeten ze wel tegen kunnen winnen met een fitter elftal dan tegen Solna. Daarna proberen in Napoli en kijken wat daar uitkomt. Maar ik zie ze deze wedstrijd wel winnen. Heb weer zin om erheen te gaan in ieder geval. Denk dat het een mooie pot wordt.

20 november 2012 om 15:47

Ik zou het zelf persoonlijk ook heel graag willen, maar aan de andere kant kan ik het ook wel begrijpen als ze laten lopen. Je verdient er geen drol aan. je gaat pas beetje verdienen bij de kwartfinale of nog later. Ik schat de kans niet echt hoog in dat we de europa league gaan winnen. Dus dan maar lekker laten lopen en dan volgend jaar hopelijk CL en dan met het startgeld al meer dan nu in de EL

19 november 2012 om 19:05

Psv zou kwalitatief zeker moeten winnen maar k zou oppassen met psv, ik zie ze zomaar gelijk spelen. Ik heb het gevoel dat psv er liever uitvliegt omdat ze kampioen moeten worden.

19 november 2012 om 20:14

Het intresseert ze geen bal ,neem dat maar van mij aan.

Boeiend wat de supporters vinden. Het is gewoon jaloezie ten top, als ze bij hen hadden gespeeld hoorde je ze niet. Kijk naar Suarez die minstens net zo erg als Toivonen maar daar hoor je de fans van de club uit Amsterdam niet over. en nu ga ik toegeven dat ik zeer waarschijnlijk ook niets had gezegd als hij bij PSV had gespeeld, want het is gewoon een steengoede voetballer.

19 november 2012 om 19:51

Ja maar je kan Suarez niet met Toivonen vergeljiken, Suarez is zo veel beter dan Toivonen, dat hij zelfs neutrale kijkers vermaakt. Stil nu.

On:
Ja dit is gewoon 110% onnodig troep wat er nu wordt gegooid in de media. Leuk dat ze de irritantste zijn, maar het zou geen toeval zijn als minstens 2 van deze 4 in de top 10 beste voetballers van nl zitten.

19 november 2012 om 20:19

Oohja, als je een erg goede voetballer bent is het toegestaan om in iemands nek te bijten..
Suarez is nog 10x erger dan deze vier spelers bij elkaar. Hij maakt het voetbal kapot met zijn schwalbes, 'nekbijten', discriminatie en kaarten vragen. Dat hij een betere voetballer is dan Toivonen heeft daar toch niks mee te maken?

19 november 2012 om 20:25

IK heb me inderdaad kostelijk vermaakt met dat kannibalisme en racistisch gedrag van Suarez.
Dus je hebt gelijk. Toivonen heeft nog een hele inhaalslag te maken...

PSV word makkelijk kampioen dit jaar, ik verwacht dat ze de volgende 3 wedstrijden 9 punten pakken, zeker in deze vorm

Tja, hoge bomen vangen veel wind. De haat, afgunst en jaloezie richting mijn club bewijst dat PSV heel erg goed bezig is. Dat zie ik daarom ook als een compliment dank jullie wel iedereen die een haat richting PSV heeft bij deze!

Ze hebben echt helemaal gelijk het zijn echt 4 hele vieze spelers. Het feit dat Mertens en Toivonen nog geen enkele gele kaart hebben gekregen in de competitie zegt genoeg over de kennis van iedereen die hier zo hard roept!. Strootman heeft er maar liefst 3 gekregen in 13 wedstrijden ook een belachelijk aantal voor een middenvelder. Over van Bommel kun je duidelijk zijn 6 gele kaarten is gewoon teveel!. Het feit dat er dan 3 al dan niet onterecht waren/zijn doet er dan voor mij niet toe ( één van die 6 had ook rood kunnen of moeten zijn ) opgeteld heeft PSV 13 gele kaarten gekregen in 13 wedstrijden ( geen enkele rode ) dat is een gemiddelde van 1 per wedstrijd!. Twente ( 20) gele, Vitesse 19 gele + 1 Rode, ajax 11 gele + 1 rode Feyenoord 24 gele en 1 + rode , Dit geeft dus aan dat psv een sportieve selectie heeft .. Willicht gewoon even de feiten bekijken , zoveel werk is dat niet

19 november 2012 om 19:32

Het gaat niet eens om kaarten. Meer om uitstraling.

Iets heel vervelends kan al bijvoorbeeld zijn dat je heel vervelend juicht Of het feit dat je als een dolle stier op de scheidsrechter stapt. Of dat je iemand een sneaky elleboog geeft die juist niet wordt gezien door de scheidsrechter.

Dit geldt niet alleen voor PSV maar gewoon voor hoe irritant spelers zijn in het algemeen

19 november 2012 om 19:50

Je hebt echt helemaal gelijk. Goed onderbouwt met feiten. Het is jammer dat blijkbaar alleen Ajacieden groene randjes mogen uitdelen...

Grotendeels zal het wel jaloezie zijn op de goede spelers van Psv. Dat Toivonen als eerste geëindigd is kan ik nog wel voorstellen. Dat is gewoon een strontvervelende speler en heeft in het verleden nogal een verkeerd imago gekregen. Van Bommel kan ook nog wel met zoveel gele kaarten en zijn verleden, maar van Mertens en Strootman moet gewoon pure afgunst zijn.

19 november 2012 om 20:01

En dat zijn toch ook wel weer hele harde feiten waar we niet omheen kunnen. Over feiten kun je niet discussiëren want die zijn zoals ze zijn.

19 november 2012 om 20:14

Ja, maar nu gebruikje feiten, dat is niet leuk. De meeste bezoekers van vz kletsen liever uit hun nek of praten populaire media graag na met hun gekleurde meningen.

20 november 2012 om 00:43

Leuk dat je die kaarten er bij pakt, maar dat zegt natuurlijk geen moer. Met de nederlandse arbitrage is een flink aantal kaarten betwistbaar. Zo is het voorgaande seizoenen vaak een wonder geweest dat toivonen en pieters een wedstrijd uit hebben mogen spelen. Zelfde geldt voor Immers en Clasie in de laatste klassieker.
Die seizoenen werd psv overigens ook geen kampioen, dus met afgunst heeft dat bar weinig te maken.

Geweldig, deze verkiezing van de irritantste voetballer!!!!!!!!!!!!!!

Alleen jammer dat op de derde plaats kennelijk een niet-psv'er is geeindigd.
Maar het seizoen duurt nog wel eventjes, dus er is hoop dat ook die plaats door een Psv'er opgeeist wordt.
Bewijst alleen maar ziekelijk Calimero-achtige naijver..

Hopelijk gaat Voetbalzone zelf ook nog eens zo'n poll organiseren onder de VZ posters.
Mocht ik dan in de top-5 eindigen - en liefst als eerste - dan organiseer ik spontaan een feestje!
Het merendeel van de VZ bezoekers is aanhanger van dat Amsterdamse clubje, dus ga ik hoge ogen gooien..

Psv heeft iedere Europese wedstrijd met de sterkst mogelijke opstelling gespeeld, dat zullen ze dus nu weer doen. Psv kan het simpelweg niet maken om Europees te presteren zoals men nu doet, exposure, sponsors, klantenbinding.. het is allemaal gebaad bij Europees goede resultaten.

Dat men nu zegt het niet belangrijk te vinden die EL, is enkel om het feit dat de resultaten gewoon tegen vallen en men helemaal niet zo goed is als men denkt. Van Bommel, Mertens, Lens en Strootman worden geprezen vanwege wedstrijden tegen ado-vvv-zwolle-willem 2. Maar internationaal stelt het allemaal weinig voor. 4e in een poule met Dnjpr-aik Solna en Napoli dat is een regelrechte aanfluiting.

19 november 2012 om 19:29

Hou het even on-topic als je wilt!

Ze zeggen toch niet dat de Europas league niet belangrijk is. Ze zullen echt de wedstrijden proberen te winnen. Advocaat heeft alleen gezegd dat dat niet ten koste mag gaan van de competitie. Hij heeft daarmee als reden opgegeven. dat de geblesseerde en niet fitte spelers niet zullen spelen. Dat lijkt me toch logisch, nietwaar?

19 november 2012 om 19:34

Ik heb even de berichtjes van die vent nagekeken en het blijkt dus overduidelijk een supporter van ajax te zijn maar te laf om dat in zijn profieltje te zetten.

Tja, dit soort gozertjes vind je ook hier op VZ en dan krijg je dus weer zo'n postje wat kant nog wal raakt als het op relevantie met betrekking tot het topic aankomt.
Bovendien is ook aantoonbaar onjuist wat hij beweert.

Het leukste van alles is dat volgens hem exposure, sponsors en klantenbinding allemaal brandschoon zijn.... met z'n "gebaad"..

19 november 2012 om 19:39

ahaaa, En hier dus maar gewoon provoceren. Ik heb hem hierover in een vorig topic ook al op aangesproken. Toen head hij hetzelfde verhaal. En vreemd genoeg heb ik hgeen antwoord van hem gekregen.

Zijn trieste figuurtjes.

19 november 2012 om 20:00

je zult er maar tegen moeten spelen... hahaha blij dat ze bij psv zitten. Ze zijn ook irritant af en toe maar ze schoppen niemand doormidden. En vroeger hielden veel meer mensen van spelers die tot het gaatje gaan en alles doen om te winnen. Lijkt wel of iedereen softies wordt.

Psv laat Europa niet links liggen maar ze willen dit jaar gewoon 100 kampioen worden. cl natuurlijk maar ook 100 jarige bestaan van de club. vinden ze wel leuk om dat nou net te vieren met een kampioenschap.

Tja. Meest irritante is subjectief..

Toivonen maakt veel vieze overtredingen
Strootman ook en reageert nogal opgefokt
Mertens heeft gewoon een vervelende uitstraling en van Bommel pakt heel veel kaarten.

Ik denk niet dat het veel met afgunst te maken heeft. PSV heeft gewoon veel irritante voetballers. Maar dat kan eigenlijk juist heel handig zijn. Feyenoord heeft dat ook. Immers en Clasie zijn ook hele vervelende irritante voetballers maar door mentaliteit helpen die Feyenoord wel vooruit.

Ajax heeft daar eigenlijk geen enkele speler van. Allemaal brave schooljongentjes.

Toch mooi dat PSV de eredivisieclub is die het minst gele kaarten heeft gepakt, dan zegt dit onderzoek natuurlijk al een stuk minder en geeft het duidelijk weer dat de concurrentie bang is voor ONS Psv.

Irritant of niet is al een discussie op zich, menig supporter van een andere club kiest voor het eerste, elke PSV supporter is juist blij met deze kwaliteit. Ajax heeft inderdaad brave schooljongentjes, maar die hebben andere kwaliteiten waarmee ze het verschil kunnen maken. Uiteindelijk kan mentaliteit wel doorslaggevend zijn, iets wat vorig jaar ontbrak in Eindhoven, dus ik geniet met volle teugen van Van Bommel, een echte kapitein die voorop gaat in de strijd en ervoor zorgt dat het hopelijk dit jaar wel gaat lukken. Als dat met de 5 meest irritante voetballers moet, prima!

Trouwens, als je over de rest van de wereld kijkt dan zijn er nogal wat toppers die misschien nog wel veel irritanter zijn, maar ook die hebben hun fans en haters.... (balloteli, Zlatan, Suarez en zelfs de grootse vriend van allemaal Barton)

Dat Mertens in deze lijst staat is eigenlijk lachwekkend. Strootman heb ik nog nooit een vieze of nog erger een stiekeme overtreding zien maken, hij speelt hard en klaagde veel maar smerig of stiekem is hij nooit geweest. Van Bommel pakt inderdaad veel gele kaarten en kan me voorstellen dat hij in de lijst hoort alhoewel 2 van de 6 kaarten onterecht zijn.

Het is gewoon een lijstje met irritant Goede voetballers waarvoor de tegenstanders een soort van vrees hebben. Anders hadden voetballers als Immers of clasie of andere ellebooggevers of doodschoppers hier tussen moeten staan.

19 november 2012 om 23:52

Waarom heeft iedereen het hier over vieze overtredingen? Irritant zijn kan op vele manieren! Hard op de scheids afrennen, zoals Strootman of irritante schwalbes, zoals van Mertens horen daar ook bij!

Ik denk dat het heel veel zegt over de mensen die hierop gestemd hebben. Dit zijn juist niet supporters van PSV maar juist van andere clubs die dit vinden. Als supporter van PSV kan ik hier niet wakker van liggen, sterker nog, ik ben er heel erg trots op. Van mij had PSV er wel 20 van zulke kerels mogen hebben. Uiteraard kunnen de spelers van PSV heel erg irritant zijn in het veld maar dat is helemaal niet gek, kijk eens om je heen en je ziet het bij zo ontzettend veel spelers en clubs. Ik denk dat wanneer het om spelers van Ajax, Twente, Feyenoord en/of Vitesse waren gegaan dat de supporters van betreffende clubs er ook niet mee zaten. Irritant of niet, het zijn wel winnaars die voorop in de strijd gaan.

De enige,die echt regelmatig over de schreef gaat is Mark. Maar deze komt nogal eens te laat en moet dit dan verhelpen met een domme sliding. ik denk,dat er net zoveel positieve als negatieve kanten aan deze uitverkiezingen zitten.zonder een portie gif kom je niet ver in onze maatschappij. Het moet alleen wel leuk blijven.

19 november 2012 om 20:00

Door deze spelers presteert PSV gewoon uitermate goed!! Dus ik zeg gewoon: blijf je zelf

19 november 2012 om 20:50

Het kan mij geen donder schelen dat het Psv'ers zijn en ook dat van de Duitsers is schandalig. Je hoort gewoon, zoals Robben al zei, altijd te willen spelen voor Oranje mits je fit bent. Waar is die trots gebleven? De trots om uit te komen voor je land? Toon eens karakter.

Als ik die drie jongens zo zie spelen dan lijkt daar niks mis mee. Deze oefenpotjes zijn nou eenmaal verplicht ingevuld. Je kunt dan je land toch niet laten zakken omdat jij je daar zogenaamd te groot voor voelt?

Nogmaals, voordat je weer gaat zeuren over slap en nog wat, ik zei dat ik het dubieus vind. Evenals Psv haar optreden in de EL, alles wijst erop dat dit maar laten schieten, schandalig.

Edit: Geen flauw idee waarom deze reactie bij voetbal4live komt

4 heerlijke spelers natuurlijk met een echte winnaarsmentaliteit.
Geweldig om in je ploeg te hebben .
Wat "de rest " van nederland er ook van vind iedereen wil zulke spelers vraag het maar aan welke trainer dan ook.
Ik ben er wel blij mee met deze "nominatie" dat betekend dat ze goed bezig.
Jammer dat "we" die derde plek ook niet bezitten.
10 x liever dit dan een stel zachtgekookte eieren op het veld.
Ga vooral zo door mannen , maar daar ben ik ook niet bang voor.
Hopenlijk keert toivo ook nog iets sneller terug dan verwacht en dan zijn we weer compleet.
Meest irritant en dan toch de minste gele kaarten van alle clubs dat moet "de tegenpartij " toch wel aan het denken zetten.

3 kaarten niet terecht van van Bommel? De rest kan ik me wel in vinden als Ajacied, maar 3 onterechte kaarten? en dan niet vermelden dat van Bommel ook nog een rode kaart had moeten hebben. Jammer dat zo'n grote coach helaas nooit eerlijk kan zijn over zulke dingen. Waarom hierover liegen? Ik snap dat niet echt... Hij zou beter moeten weten met zijn ervaring.

19 november 2012 om 20:25

Advocaat is juist wel eerlijk. Drie van de zes kaarten kan je over discussiëren of deze terecht zijn of niet. Dat Advocaat niet vermeld dat Van Bommel ook rood had kunnen krijgen, maakt hem geen leugenaar.
Of ben jij ook een leugenaar, samen met een hoop andere Ajacieden hier op voetbalzone die niet aangeven voor Ajax te zijn op hun profielpagina?

19 november 2012 om 20:29

Staat gewoon op mijn profielpagina. Beetje rare reactie van je. En je hoeft er niet over te discusseren. eentje is onterecht en eentje had geen geel, maar rood moeten zijn. Dus dan liegt hij wel, weet alleen niet waarom hij dat zegt. In de hoop scheidsrechters te beinvloeden? Anders weet ik het echt niet.

Edit: staat er idd niet. Maar staat ook niet aangegeven hoe je dit moet doen? Dus vertel het me.. Dan zal ik het even speciaal voor jou er even bij zetten. Daarnaast kan ik als Ajacied heel objectief kijken, jij blijkbaar niet, maar dat ben ik wel gewend.

19 november 2012 om 20:43

Knul, ben jij soms scheidsrechter in het betaalde voetbal?

Op basis van wat voor expertise kom jij hier met tenenkrommende arrogantie beweren dat slechts een gele kaart onterecht is geweest?

Google eens naar de betekenis van het woord objectiviteit.
Dat zal dan een hele leerschool voor je worden.

19 november 2012 om 20:47

@ Roytjeeeee

Dus je was nu wel aan het liegen... Rechtsboven aan de pagina kan je zoeken op voetbalzone. Vul daar Ajax in en druk op enter. Dan net daaronder kan je klikken op word fan.

En over elke kaart kan worden gediscussieerd. Dat jij het zo vindt, wilt niet zeggen dat het ook zo is. Maar dat meningen worden gezien als feiten ben ik wel gewend van Ajacieden.

Advocaat liegt namelijk nergens. Hij heeft alleen een andere mening en hij gaat op bepaalde dingen niet in. Dat ik op mijn pagina niet heb aangegeven wat mijn leeftijd en woonplaats is, betekent ook niet dat ik daarover aan het liegen ben.

20 november 2012 om 13:00

Haha zo bedoelde ik het niet.. Iedere objectieve voetbalvolger heeft gezien dat misschien 1 geel niet correct is. Dat Advocaat er gelijk 3 van maakt, vind ik wel verbazingwekkend. Overigens vind ik dat iedere gele kaart gewoon geaccepteerd moet worden, hoe terecht of onterecht het ook is. Daarom mijn verbazing dat juist een trainer als Advocaat over gele kaarten begint.

Van Bommel doet het gewoon goed, en door zijn manier van spelen, ontvangt hij weleens een gele kaart, maar daar moet zowel wij (tegenstanders van Psv) als de Psv-ers zelf niet moeilijk over doen. Grote kans dat PSV kampioen word, en dat je daarvoor een paar gele kaarten pakt, hoort erbij.

Daarom dus mijn verbazing dat zo;n verstandige coach als Dick je zou verwachten, juist heel kinderachtig over kaarten begint en nogmaals: ik denk echt dat hij liegt over 3 onterechte gele kaarten, maar dat hij wel een doel heeft en dat is dan ervoor te zorgen dat van Bommel minder snel geel krijgt. En dat heeft niks te maken of je een scheidsrechters benf of niet. Psychologische oorlog hoort er ook eenmaal bij, maar dat kan je beter doen als het echt ergens over gaat. PSV heeft alles in eigen hand.

En dat jij meningen ziet als feiten, omdat ik een Ajacied ben, is wel storend. Want in mijn zaalvoetbal team hebben we een feyenoorder, 2 vitessenaren, heerenveener en ik als enige Ajacied en een Psv-er. En de laatsgenoemde vind ook dat de kaarten altijd terecht waren, net als de rest. Dus ik kan wel zeggen dat ik gelukkig objectief ernaar kan kijken.

Dat jij dan met zo;n opmerking komt, dan zou het eerder betekenen dat jij niet objectief bent, omdat je reageert omdat ik een Ajacied ben. Als ik voor Rkc, denk ik niet ineens anders over de gele kaarten van van Bommel.

En bedankt voor het antwoord m.b.t. invullen club.

20 november 2012 om 13:35

Jij begint door te zeggen dat ik niet objectief ben, dus dan kan je ook een soortgelijke reactie terug verwachten.
Bij mij in mijn voetbalelftal, waarin de clubvoorkeur nog diverser is, vindt iedereen dat sowieso 1 kaart onterecht was (die tegen Groningen) en dat er een aantal kaarten wel heel erg vlug gegeven zijn aan Van Bommel in vergelijking met andere overtredingen in diezelfde wedstrijden. De zogenaamde discutabele gele kaarten. Ik kan dus zeggen dat ook ik gelukkig er objectief naar kan kijken.

Verder is het Advocaats zijn goed recht om zijn mening te delen dat hij sommige kaarten niet terecht vindt, dat doet elke trainer en voetballer. Dat jij denkt dat hij liegt is jouw mening. Het valt echter niet te bewijzen dat Advocaat aan het liegen is en ik (samen met mijn voetbalelftal) deel zijn mening zelfs en ik ga jou toch ook niet uitmaken voor leugenaar omdat jij een andere mening hebt?
Iemand ten onrechte voor leugenaar uitmaken is trouwens een vorm van smaad en dat was dus de reden dat ik op je reageerde. Als je voor RKC was geweest dan had ik ook gereageerd, omdat jij iemand ten onrechte uitmaakt voor leugenaar.

19 november 2012 om 20:25

Ja inderdaad Dickie moet hier gewoon gaan staan te roepen dat ze v bommel harder aan moeten pakken en dat ze hem wel eens een paar keer met rood weg moeten sturen........

20 november 2012 om 13:02

Dan zou hij weer liegen... waarom niet gewoon de echte waarheid vertellen? dat lijkt me fijner...

Ik weet nog goed hoe erg ik me irriteerde aan Twente in hun kampioensjaar evenals aan AZ in hun kampioensjaar. Ploegen met body en volwassenheid die daardoor ontzettend veel duels wonnen. Mooi dat PSV eindelijk ook spelers heeft met diezelfde mentaliteit en manier van spelen.

Daarnaast is het nou eenmaal zo dat je jezelf eerder ergert aan spelers die beter zijn dan jijzelf. Wat dat betreft is het niet vreemd dat deze jongens benoemd worden.

20 november 2012 om 13:03

Vorig seizoen was PSV geen kampioen en toen was Toivonen en Strootman al net zo irritant op het veld (en ja, misschien is het wel een hele aardige jongen naast het voetbal, dat kan), dus het is niet iets nieuws ofzo... waarom zijn ze dan vorig jaar geen kampioen geworden? Dus dat heeft er niks mee te maken...

20 november 2012 om 14:30

Vorig jaar was dat inderdaad ook al enigzins, maar waren Toivonen en Strootman de enige met pit. Strootman was daarnaast toen nog veel minder errvaren en verslapte aanzienlijk in de tweede seizoenshelft, waarna we de eerste plaats verspeelden. Nu hebben we een meer volwassen Strootman en ook meer pit vanuit Van Bommel, Lens en Waterman. Tevens, nog veel belangrijker, hebben we nu ook een coach met veel meer pit, die wil om te winnen uitstraalt en dat koste wat kost wil bereiken. Alles bij elkaar dus een sterker en volwassener collectief, wat door de duelkracht ook zeker kan overkomen als irritant.

20 november 2012 om 15:45

Ik ben helemaal met je eens hoor, maar Waterman? Kom op.. Haha... Is gewoon een goede doelman, maar pakt geen punten voor PSV en zal geen grote fouten maken. Ik zei in begin al dat ik het raar vond dat ze Tyton voor miljoenen hebben gekocht, terwijl ze Zoet gewoon toen al hadden. Achteraf praten is makkelijker, maar vind het toch zonde. Zoet was anders nu al veel verder geweest in zijn ontwikkeling en beter als Waterman. Als Zoet volgend jaar geen keeper bij PSV is, dan kunnen ze echt beter tegen de jeugd zeggen: Hoe goed jullie ook zijn, we heffen de jeugdopleiding op.

Een voor mij niets zeggende lijst! Begrijp niet dat Advocaat op dit soort stemmingmakerij reageert.

19 november 2012 om 20:24

al helemaal belachelijk omdat drieske er tussen staat :0,0 gele kaarten .
Ik denk eerder dat de irritatie bij onze "vrienden "voort komt uit het feit dat dries er in nauwelijks 1,5 jaar bij een topclub al 28 in het mandje heeft liggen, 20 assist op zijn naam heeft en zeer regelmatig tot m.o.t.m wordt uitgeroepen.
Bovendien is psv de ploeg met de minste kaarten in de eredivisie dus deze lachwekkende nietszeggende stemmingmakerij berust op pure frustratie en jalouzie.
Mooi toch voor ons.

20 november 2012 om 13:05

Euh Robben ontvangt ook nooit veel kaarten, maar word ook gezien als een irritante voetballer. Dus wat heeft aantal kaarten hiermee te maken dan?

20 november 2012 om 19:56

Klopt wat jij zegt dus blijft er wat dat betreft maar 1 ding over : pure afgunst.

19 november 2012 om 20:27

Wat dan?

Leg het eens uit. Een imago van een winnend team? Een imago van topsporters die voor het hoogste gaan? Graag een onderbouwing. Maar ik denk dat ik het antwoord al gegeven heb.

19 november 2012 om 20:45

Imago van de club? Ik denk dat Van Bommel het boegbeeld is van de club.... En Strootman zijn opvolger... er is niemand, die de club een warm hart toedragen, die klaagt over deze spelers, sterker nog, iedereen is er erg gelukkig mee en lachen om deze absurde lijst!

Mensen moeten vooral op Mark, Kevin en Dries blijven letten! Die houden aan het einde van het seizoen hopelijk wel de schaal omhoog. Overtredingen horen bij het voetbal en mede dankzij het felle spel van onze jongens staan we nu wel bovenaan en de rest mag elkaar poeslief behandelen en wekelijks punten morsen. Kijk de overtredingen die je ziet in Engeland, Spanje ga zo maar door. Mark heeft zijn tijd gehad in het buitenland, Kevin en Dries zullen nog volgen die andere poesies kunnen beter in Nederland blijven want die hebben in het buitenland niks te zoeken.

Ik kots er op als Toiv weer eens iets gemeens doet in het veld, maar ben hypocriet genoeg dat ik hem graag bij Twente zou willen zien voetballen. Twente heeft smeerlapjes en gifkikkers nodig in het huidige ideale schoonzonen-elftal.

19 november 2012 om 20:59

Hehe eindelijk iemand die er eerlijk voor uit komt.maar ja daarvoor moet je net als wij schijnbaar uit de provincie komen.
Ik durf gerust hardop te roepen dat ik een paar spelers van twente graag bij psv gezien had. Niks mis mee toch ,diegene die anders beweren staan bol van jalouzie.

20 november 2012 om 13:07

Toivonen is veruit de belangrijkste speler van Psv. En het grappige is, 90% van de Ajacieden vinden Toivonen een goede voetballer, maar de rest staat niet aan.

Ik snap zulke spelers ook trouwens nooit, want die hebben genoeg aan hun voetbalkwaliteiten.

Als persoon zou je toch liever als een Litmanen of Cocu over willen komen, dan als een irritante voetballer. Als je bepaalde kwaliteiten mist, kan ik me voorstellen dat je dat moet compenseren, maar wat moet Toivonen compenseren? Niet veel lijkt me...

Ik vond strootman vorig jaar ook al een naar ventje. Altijd dat misbaar en verongelijkte. En dat op zo'n leeftijd al. Altijd gemakkelijk om te roepen dat het jaloezie is, als je bovenaan staat. Volgens mij vond heel nl ruiz sympathiek, ook al werd Twente kampioen. Maar blijkbaar is in Eindhoven irritant hetzelfde als een winnaar.

19 november 2012 om 20:42

niet alleen in Eindhoven, maar over heel de wereld.

19 november 2012 om 20:45

Het misbaar en verongelijkte idd. Dat heb ik als Twentesupporter met onze Douglas. Stel je gewoon niet zo aan, trek niet zo'n verongelijkte rotkop naar de scheids- of grensrechter als je benadeeld wordt of een vrije trap tegen krijgt en ga voetballen, daar wordt je voor betaald!

19 november 2012 om 20:47

Ruiz was geen winnaar, maar een technisch begaafde voetballer. Daardoor kon hij het verschil maken, als je zelf dat onderscheid niet ziet, lees dan de ander de les niet voor...

19 november 2012 om 21:01

Ja spelers als ruiz vergelijken met spelers als strootman en van bommel.....
Jij hebt er echt verstand van..........

toppers zijn irritant want dacht je van witzel

Aha, ik zie heel veel reacties en iedereen heeft er wel een mening over. Vier Psv'ers in de topvijf, maar zou iemand mij misschien kunnen vertellen wie er derde is geëindigd dan?

Nou, deze spelers zou ik ook écht niet bij AZ willen zien spelen, hoe goed ze ook zijn!

Bij AZ valt het gelukkig mee met irritant zijn. Ik kan me alleen een hele slechte schwalbe van Beerens herinneren. Oh, wacht, Altidore is vooral voor onszelf heel irritant, omdat hij iedere wedstrijd pogingen doet om een penalty te versieren.

19 november 2012 om 23:57

Ik zou ze ook niet graag bij AZ zien spelen. Laat ze maar lekker bij Psv. Psv speelt heel sterk met deze spelers.

Bij Az zit dan weer de irritantste trainer, Verbeek. Maar ook daar kan ik van genieten hoe die af en toe voor de dag komt. Je verveelt je geen moment. Die man is zeer overtuigd van zich eigen.

Advocaat is de grootste hypocriet van Nederland. Hoe kan hij het misselijke gedrag van Toivonen goed praten en het scherpte en mentaliteit noemen? Die man is pas écht een schande voor het voetbal. En dan ook nog zielig doen over de gele kaarten van v Bommel waarvan er minstens 2 direct rood waren. bah.

Menig topclub in nederland zou wensen dat ze van die types rond hebben lopen. Die heb je gewoon nodig. Het moet allemaal niet te lief zijn.

valt me op dat er hier veel mensen zijn die irritante spelers ook gauw associeren met vieze overtredingen....psv heeft dit seizoen pas 13 gele kaarten gehaald, het minste van de eredivisie dus zo smerig zijn ze niet...
Dat psv'ers irritant zijn is de opnie van de supporters van andere clubs het zijn ook niet geheel toevallig de beste spelers van psv Het is gewoon een bepaalde mate van jaloezie dat ze niet bij hun club spelen. Ik vond vertonghen ook een vreselijk irritante vent maar had hem toch graag bij ons in de verdediging willen hebben.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren