Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

KNVB neemt verklaring over en laat zaak-Danilo rusten

Laatste update:

De aanklager betaald voetbal zal geen aandacht besteden aan het incident met scheidsrechter Tom van Sichem in de wedstrijd tussen Roda JC Kerkrade en Heracles Almelo. De arbiter werd ervan beschuldigd dat hij iets zou hebben gezegd over de moeder van Danilo, die op het veld in tranen uitbarstte. Van Sichem ontkende deze lezing echter en de KNVB heeft maandag laten weten dat de bond de verklaring van de arbitrage overneemt en er dus geen onderzoek komt.

/

Danilo kreeg in de met 5-1 verloren uitwedstrijd na ruim een uur spelen een gele kaart en ging daarna de discussie aan met Van Sichem. De middenvelder van Roda reageerde plotseling erg emotioneel en moest door zijn ploeggenoten en spelers van Heracles tot rust worden gebracht. Danilo stond met tranen in zijn ogen op het veld en volgens een ploeggenoot van de jonge Portugees zou Van Sichem iets kwalijks hebben gezegd over de moeder van Danilo.

Van Sichem ontkende direct dat dit was gebeurd: "Ik zou niet weten wat ik over zijn moeder had moeten zeggen”, gaf de leidsman te kennen. De KNVB gelooft de arbiter en laat de zaak rusten. De leiding van Roda heeft eerder deze maandag een gesprek gehad met Danilo en laat op de website van de club weten dat het achter de middenvelder staat. Het is niet bekend of de club gaat proberen om alsnog een zaak te openen tegen Van Sichem.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Belachelijke beslissing van de Knvb.
Als van Sichem dit echt gezegd heeft, mag hij van mij een levenslange schorsing krijgen.

Wordt sowieso tijd dat er eens een flinke verandering bij de Knvb komt. Wat een teringbende daar. Iedere speelronde falen ze. En het lijkt wel of bepaalde clubs de Knvb sponsoren (lees: Vitesse)....

19 november 2012 om 18:34

Ten eerste lijkt het mij sterk dat van Sichem zoiets gezegd zal hebben, maar hoe wil jij in hemelsnaam erachter komen wat er gezegd is, met twee totaal verschillende verklaringen als enige houvast??

19 november 2012 om 18:40

Tegenwoordig is alles mogelijk.
Ze hebben 100 camera's hangen in een stadion, die elk van elkaar anders kunnen bewegen.

En aangezien er een gele kaart te pas kwam, lijkt mij zeker dat er een van deze camera's naar van Sichem stond gericht..
Kleine moeite om even de beelden terug te bekijken van dat moment en op te letten wat van Sichem zegt (lip-lezen).

Maar de Knvb is toch zo corrupt als maar wat, dus daar gaan ze geen tijd aan verspillen.

19 november 2012 om 18:41

Misschien door camerabeelden, ik noem maar wat. Ik vind het alleen erg respectloos om zo met deze zaak om te gaan en in deze de arbiter maar te geloven. De Knvb mag dit incident wel wat serieuzer aanpakken en in ieder geval een onderzoek in te stellen. Stel dat er niets uitkomt is deze zaak in ieder geval serieus genomen en heeft zowel Van Sichem maar vooral Danilo er wellicht meer vrede mee.

19 november 2012 om 18:49

ja ik hoor zovaak van mensen dat nooit gebeurd want spelers liegen altijd he en ga zo maar door ik vind gewoon belachelijk hij zou echt niet zomaar met tranen in ze ogen staan!

19 november 2012 om 18:52

Lijkt me ook sterk maar waarom geen onderzoek starten? Zo kan elke scheids alles zeggen en na de wedstrijd ontkennen want de Knvb gelooft dan toch de scheids.. Beetje raar dit!

19 november 2012 om 19:18

De Knvb kan op zijn minst een onderzoek starte, weet nog wel incidenten waar liplezers aan te pas moesten komen om opheldering te geven.
Al doet de Knvb het alleen al om zichzelf niet belachelijk te maken, en of het aan de scheids of de speler ligt maakt niet uit degene die liegt verdiend een zware straf.!!!!

19 november 2012 om 21:02

Euh..bij een wedstrijdje van Heracles tegen Roda hangen er echt geen 100 camera's hoor..het is geen Barca - Real waar de halve wereld meekijkt.
Volgens mij is dit ook allemaal weer sterk overdreven en heeft die speler iets gehoord wat niet gezegd werd.

19 november 2012 om 21:12

Inderdaad, zoals Paddepoel zegt. Blijkbaar heeft hij iets verkeerds gehoord. Een scheidsrechter zal niet zoiets zeggen lijkt mij. Eerst werd er gezegd dat hij fuck you had gezegd, maar dat had ook bijvoorbeeld for you kunnen zijn. Ik weet niet hoe goed het Engels is van Danilo, of dat van Van Sichem, maar ik denk dat Danilo gewoon iets verkeerd heeft opgevangen.

19 november 2012 om 22:58

Klopt, een zwarte verdediger van bijna 2 meter gaat echt niet zomaar janken, dan is er wel echt iets aan de hand.

19 november 2012 om 23:24

Ook al zei de scheids iets als 'fuck you', dan ga je toch ook niet huilen?

20 november 2012 om 07:45

Billybob, nee, maar laten we aannemen dat hij wel wat ergers gezegd heeft, zal ik het niet vreemd vinden dat hij zo reageerd, om die gele kaart of fuck you zal hij niet gaan janken, wie weet heet hij de scheids verkeerd begrepen en gehoord, fuck your mother. Dat is toch niet te bewijzen, maar ik vond wel dat men dat na moet gaan, al doen ze het intern, alleen de scheids en de speler.

19 november 2012 om 19:04

Er is een verklaring naar buiten gebracht dat Roda de zaak laat zitten, het komt er dus op neer dat na het gesprek met Danilo er geen reden was voor Roda om acties te ondernemen. Jullie roepen nu al dat die scheidsrechter schuldig is, maar dat is net zo min bewezen als het feit dat Danilo iets gehoord heeft wat wel of niet gezegd is. Die jongen spreekt geen Nederlands en de scheidsrechter lijkt me correct genoeg dat hij niet zulke uitlatingen zal doen. Zo kijk ik er nu tegenaan met de verhalen die er nu zijn, mocht het toch anders zijn, dan had Roda de aanklager allang op de hoogte gebracht!

edit: spelling

19 november 2012 om 21:11

de sponsor van vitesse is abrahmovic, niet de knvb. 'ik ben het met je eens dat de eerste rode kaar disctabel is, maar koolwijk probeert iemand opzettelijk te blesseren, kan voor mij niet genoeg schorsing betekenen. lekker ontopic he

19 november 2012 om 22:10

inderdaad lekker makkelijk van de knvb, dit lijkt me toch een situatie waar je even serieus onderzoek naar moet doen

Het lijkt me ook heel sterk dat meneer Van Sichem Danilo's moeder zou beledigen, waarschijnlijk een misverstand. Kan snel gebeuren als twee personen elkaars taal en cultuur niet kennen.

19 november 2012 om 19:27

Dat het onwaarschijnlijk klinkt maakt niet uit. De Knvb had gewoon een onderzoek moeten starten ook al was het alleen maar om duidelijkheid te krijgen.

19 november 2012 om 20:10

Dat maakt niet uit, of het nou wel of niet gezegd wordt er moet hoe dan ook een onderzoek gedaan worden.

Met het feit dat ze dit niet doen worden de scheidsrechters wederom in het zadel geholpen, want aan hun ligt het nooit...

Als ze dan toch van Sichem geloven kunnen ze toch best een onderzoek starten? Kan toch alleen maar goed uitpakken voor de Knvb dan en laten ze zich een keer van hun goede kant zien.

19 november 2012 om 18:38

Dus jij hebt liever een onderzoek waarvan al tevoren vaststaat dat het nergens over gaat en niets op zal leveren, dan dat de Knvb gewoon eerlijk laat blijken dat er in deze situatie geen ultieme duidelijkheid gebracht kan worden doordat er maar twee getuigen zijn? Die ook nog eens totaal verschillende dingen zeggen?

19 november 2012 om 18:46

Vast staat het nooit. Ze kunnen in ieder geval een onderzoek plegen in mijn ogen. Dat is toch het meest eerlijk? En als ze zo zeker van zichzelf zijn kan het toch geen kwaad? Als er nu geen onderzoek ingesteld word zou dat verder ook nooit moeten meer gedaan moeten worden als er maar 2 betrokkenen zijn.

ja dit is lastig..
het wordt anders een 'welles / nietes' spelletje neemt niet weg dat van sichem gewoon een zeer slechte beperkte scheids is die beter in de Jupiler league kan fluiten (neem dan direct bossen/wiedemeijer mee!)

off;
ik word gek van het niet kunnen inloggen omdat er weer een reclame voor staat..
voetbalzone doe daar is wat aan pff.

19 november 2012 om 18:50

Van Sichem kan prima fluiten. Als je hem al terug zou willen zetten naar de Jupiler League weet ik niet wie je hier wel wil houden. Wees nou een keer blij wat er in Nederland is aan scheidsrechtersmateriaal. In mijn ogen valt het allemaal best mee. Niet aanstellen dus. Dit is waarschijnlijk gewoon een vorm van miscommunicatie geweest. De een spreekt Portugees, de ander Nederlands. Het zei zo. Kan gebeuren.

Verder ben ik het wel met je eens over die advertenties.

Aan de ene kant lijkt het me sterk dat een scheidsrechter zoiets zegt. Maar aan die andere verre kant lijkt het me ook sterk dat zo'n speler zich zo absurd reageert.

Knvb kan op zijn minst een onderzoek instellen, ze maken er nogal makkelijk vanaf door te zeggen om het te laten rusten vind ik.

Vind het een beetje een vreemde zaak, maar ik denk dat dit momenteel de beste oplossing is. Van Sichem heeft erop gereageerd, Danilo nog niet dus waarom aandacht besteden aan een zaak als diegene waar het om draait er niet op in gaat.

Mocht Danilo met een duidelijke verklaring komen dan zouden er altijd videobeelden kunnen terug worden gekeken. Maar op de beelden die ik kon zien tijdens de wedstrijd, viel mij niks verdachts op.

je mag hem geen huilebalk noemen.. anders noemen ze het ''gebrek aan aan onderbouwing''
maar me mening blijft hetzelfde

19 november 2012 om 18:40

Los van jouw mening is zeggen dat "er is iets goed mis met die vent" wel heel wat anders.
Maar je mening mag je altijd geven, zij het dat we deze allemaal met een flink pak zout mogen nemen, met alle respect, want ja, wat weet iemand hier nu van Danilo's mentale toestand.

19 november 2012 om 18:41

mooi onderbouwt en mooi gesproken inderdaad.
ik zou ook gek worden als het waar is wat gezegd wordt, heeft met een vorm van respect te maken.
maar aan jou reactie te zijn geef je weinig om je (ouders/familie?) anders kan ik deze reactie niet begrijpen ?

19 november 2012 om 18:47

Ik geef ik genoeg om me ouders en familie maar ik ga niet huilen als iemand wat zegt..

19 november 2012 om 19:25

Huilen is één van de manieren om je emotie's te uiten.
Maar kennelijk mag dat in deze wereld niet.

19 november 2012 om 18:41

Daar ben ik het met jee eens, ik blijf bij mijn mening of ze het leuk vinden of niet, dat zal mij een worst wezen.

Haha dit is toch te belachelijk voor worden. Hiermee geven ze gewoon een signaal af dat ze Danilo niet serieus nemen. Je kan wel zeggen, wat zou de scheidsrechter moeten hebben gezegd dan. Maar omdat het niet waarschijnlijk is, betekent niet dat het niet kan gebeuren dat een scheidsrechter zich laat gaan. Het zijn ook maar mensen. Gezien de reactie van Danilo moet er iets zijn gezegd tegen hem. Van Sichem kan wel ontkennen maar dat is toch geen reden tot het niet instellen van een onderzoek?

Wanneer iemand aangifte doet van bedreiging of oplichting wordt er toch ook niet gestopt met het onderzoek wanneer de verdachte het ontkend? In Nederland zijn we geen tirannie waarbij instanties zaken in de doofpot kunnen stoppen. We zijn openhartig, en wanneer er iets misgaat moet er ook worden onderzocht waarom dit zo is. Het niet instellen van een onderzoek is je reinste vorm van verdoezeling. Wanneer van Sichem niet schuldig is dan zal dit ook heus tevoorschijn komen uit een onderzoek.

Weet niet wat die scheids gezegd had, maar het was niet heel erg aardig denk ik. Als die speler van Roda opeens zo door het lint gaat.
Van Sichem heeft volgens mij ongemerkt een gevoelige snaar geraakt bij Danilo.
Misschien had van Sichem niet eens door dat hij hem beledigde.

Lijkt mij heel stug dat iemand gaat janken op het veld voor niets. Als dat wel zo is mag hij ook gelijk een oscar in ontvangst nemen, want laten we eerlijk zijn voetballers zijn niet de beste acteurs.
Waarom komt Danilo gewoon niet met een verklaring wat hij volgens hem gezegd heeft, haal er een liplezer bij en ga eens onderzoeken of het daadwerkelijk zo is.
Knvb zal altijd de hand boven scheidsrechters houden, maar voor mij zijn er genoeg gevallen bekend dat een scheidsrechter ook wel eens wat zegt. Ik vind wel dat hier een onderzoek naar moet komen, elke keer als er een incident is met een scheidsrechter veegt de knvb het onder vloerkleed en probeert het gewoon te ontkennen. De bezem moet echt door deze organisatie gehaald worden.

19 november 2012 om 18:51

Ik denk niet dat het in Roda's belang is om hier nu een zaak van te maken, gezien de "pech" die ze sowieso al hebben kwa arbitrage de laatste tijd.

Ik vond de commentator van NOS ook zeer irritant. Begon gelijk met diep schamen omdat een speler huilt. In andere landen is het normaal dat spelers hun emoties de vrije loop laten gaan. In Nederland wordt je door een commentator gelijk uitgemaakt voor iemand die zich dan maar diep moet schamen!

19 november 2012 om 18:45

ze kennen hier blijkbaar ook geen 'eergevoel'

Raar besluit van de Knvb.
Laat ik vooropstellen dat ik het zeer aannemelijk acht dat scheidsrechter van Sichem niks kwetsends heeft gezegd tegen Danilo. Des te meer redenen om wel een onderzoek in te stellen en zo de gemoederen te bedaren en eventueel wat op te helderen voor die jonge Portugees. Lijkt me hooguit een gevalletje van miscommunicatie, maar elk gerucht van rascisme, discriminatie en belediging moet mijns inziens onderzocht worden. Je kan op z'n minst even langsgaan bij Danilo. Die jongen huilt echt niet om niks hoor, die heeft gewoon het idee gehad dat hij beledigd werd, of dit nou terecht was of niet.

19 november 2012 om 19:33

Precies dit list geen probleem op. Verder neemt dit die scheidsrechter ook niet in bescherming. Dit is iets wat in de toekomst tegen hem maar ook de Knvb gebruikt kan worden.

srry hoor maar de knvb moet een voorbeeld nemen aan de FA FA stelt gelijk een onderzoek in net als die wedstrijd tussen chelsea united maar de knvb is gewoon te lui voor een onderzoek

Laatst een keer op het voetbalveld geweest voor een potje jeugdvoetbal random in Nederland. Valt me op hoe vaak in een wedstrijd de scheids beledigd wordt voor in mijn ogen als neutrale toeschouwer prima beslissingen. Respect voor Nederlandse scheidsrechters. Het niveau van de meeste voetballers is namelijk onder Vmbo. Denk daar maar eens over na, en houd als voetballer op het veld gewoon je mond tegen de scheidsrechter.

19 november 2012 om 22:06

Ben het totaal met je eens!

Wederom het bewijs dat de Knvb totaal niet te vertrouwen is en weer partij kiest voor de arbitrage. Hoeveelste zaak is dit, waarbij de scheids compleet in bescherming wordt genomen?
Als het andersom was geweest dan had de Knvb alle registers opengetrokken om te achterhalen wat er gezegd is geworden.

Sowieso kunnen we concluderen dat de arbitrage in Nederland van zeer laag niveau is.

Ik ga ervan uit dat van Sichem niks kwetsend heeft gezegd. Maar om hem op zijn blauwe ogen te geloven gaat me te ver. Om enige schijn van partijdigheid voor te zijn zou ik in ieder geval toch van beide heren een verklaring afnemen, eventueel aangevuld door getuigen.

Mocht daar niks uit komen, kunnen beide partijen in ieder geval tevreden zijn met de gedachte dat er (hoe klein ook) een onderzoek is geweest.

@rienkk Respect???? Als jij kijkt naar de houding tijdens het kaarten geven van Sichem, Makkelie en vooral Bossen gisteren, kan ik niet anders reageren dat ik het mega enge mannetjes vind die mij ergens aan doen denken.

Toch lees ik een tegenstrijdig bericht.
De Knvb neemt de verklaring van van Sichem over stelt geen onderzoek in en Roda laat weten achter zijn speler te staan wat, althans bij mij, de indruk wekt dat er 'iets' gezegd moet zijn maar men vermeld verder niets.
Waarschijnlijk om de boel niet op te blazen maar naar mijn mening moet er dus iets gebeurd zijn.

Zeer zwak dit!

Men gaat zonder meer uit van wat de scheidsrechter verklaart. Uit niets blijkt dat er ook iets van onderzoek heeft plaats gevonden. Door dit puur op basis van de verklaring van de arbtrage af te doen verliest de knvb/oa haar geloofwaardigheid.

Men kan uit zo veel bronnen putten. Het horen van andere spelets; het nazien van camerabeelden, maar nee hoor, meneer wordt op zijn woord geloofd....

Schandalig van de knvb!
wel heel makkelijk op de scheids gelijk te geven.
ik vind juist dat zulke dingen tot op de bodem uit gezocht moeten worden want nu dan danilo die gaat niet ineens zo doen omdat hij geel krijgt.
van sichem heeft gewoon wat gezegt maar hij durft het niet te zeggen bang voor zijn carriere de lul

Hele rare beslissing van de Knvb. Als een speler iets zegt tegen een tegenstander wat niet door de beugel kan wordt deze wel aangepakt. Hier gaat dan wel altijd een onderzoek aan vooraf. Corrupte beslissing dus weer van de Knvb. Of er iets is gezegd door Van Sichem weet ik verder niet. Vind wel dat er op z'n minst een onderzoek wordt gestart en de waarheid boven tafel komt, lijkt mij niet dat een speler alleen maar gaat huilen omdat hij een gele kaart krijgt. Wat zou die dan doen als ie rood krijgt!!

Dit is heel logisch. Had ook wel verwacht dat de Knvb dit zou laten lopen. Dat komt omdat Van Sichem een Nederlander is, en Danilo een Afrikaan. De Nederlander wordt altijd bevoordeeld. Zelfde als in het verkeer, een Buitenlander krijgt nooit een waarschuwing, terwijl een Nederlander 'altijd' een waarschuwing krijgt. Heel logisch allemaal.

19 november 2012 om 19:59

aaaaaw zielepoot! Als je dat echt denkt heb je wel een heel negatief beeld van de Nederlandse maatschappij

19 november 2012 om 20:04

Is ook zo, ik als Turk bijv, krijg altijd 3 bekeuringen. Terwijl jij de Nederlander altijd een waarschuwing krijgt. Niet alleen in het verkeer is het zo, maar ook op de werkvloer. Op school, worden ze toch anders benaderd.

19 november 2012 om 20:22

Ik denk dat je het mis hebt. Natuurlijk zijn er agenten/instanties die mensen met een buitenlands uiterlijk benadelen.

Jij doet het voorkomen alsof het iets structureels is! Dat is het echt niet!

19 november 2012 om 21:13

Ja maar ik vind Turken ook 3x ontvlambaarder dan Nederlanders. Elk verhaal heeft 2 kanten.

wat is dit nu weer voor een onzinactie van de knvb.. er is iets voorgevallen en dat moet tot tot de laatste steen ondezocht worden.
Nu oordeelt de knvb op iets, waar ze maar 1 kant van het verhaal kennen.

als ik roda was zou ik een beroep aantekenen

Heeft Danilo een verleden met opstootjes en dat soort dingen? Ik geloof het niet toch? Dan is het toch wel raar dat hij zo fel reageert, dat doet hij niet zomaar. Dus er is íets voorgevallen, maar de Knvb is natuurlijk weer bang voor gezichtsverlies en elke vorm van mogelijke kritiek wordt weggewuifd.

Ik vind dat hier wel degelijk onderzoek naar gedaan moet worden.

Ja hoor, de Knvb houdt de scheids weer de hand boven het hoofd. Danilo zal echt niet voor niets zou hebben gereageerd en ik ben er dus van overtuigd dat er wel degelijk iets is gebeurd. De Fifa en Knvb hebben toch altijd als motto dingen als fair play en no racism? Dan kun je naar mijn mening dit niet zomaar laten lopen en klakkeloos een kant van het verhaal geloven.

Ben benieuwd of er net zo was gereageerd als het PSV of Ajax was geweest.

Danilo is inderdaad een rustige vent zeker geen driftkikker. Als die op tilt gaat is er echt iets mis. En heeft de scheids het zo niet bedoeld, Nou van Sichem dan vindt ik jou een t***hond (want dat bedoel ik ook niet).

Ik zou zeggen een kopie van de wedstrijd tegen Feyenoord, 2-1 achter bij rust nog vollop kansen hoewel de tegenstander beter is. Dan een rode kaart, weg organisatie bij Roda en de tegenstander doelpunt er vrolijk op los. Tijd voor een grondig onderzoek want het zaakje stikt. Als je naar de statistieken kijkt lijkt Roda het altijd gedaan te hebben bij de scheidsrechters....foei. Roda spelers worden bijna doormidden getrapt en de tegenstander krijgt een gele kaart en een vingertje, Biemans kreeg tegen Feyenoord rood voor totaal niets.... En dan die van Kurto, natuurlijk gaat de keeper voor die bal, en als hij hem wegtrapt kan hij zich niet in lucht oplossen maar komt de speler over de al op de grond liggende keeper heen.....rood, nou zeg.

er is vast wel een camara geweest welke het heeft opgevangen. Zo kun je het terugzien en door specialisten laten onderzoeken..en dan zijn er maar 2 conclusies mogelijk. Of de scheids is een lul, of de speler is een nog grotere lul....

maar ff serieus waarom zou een scheidrechter iets zeggen over iemand ze moeder ?

20 november 2012 om 08:39

om dezelfde reden waarom hij o.a. afellay en de selectie van RKC onjuist bejegende?
in het laatste geval riep hij uit te zijn op wraak n.a.v. een eerder wedstrijd waarin vraagtekens gesteld werden bij een rode kaart.

het is dus niet de eerste keer dat van sichem in opspraak komt, daarom vind ik het zo raar dat de Knvb hier niets aan doet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren