Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ibrahimovic roemt 'goed mens' Gerrard: 'Een geweldige speler'

Laatste update:
/

Zlatan Ibrahimovic neemt normaliter geen blad voor de mond wanneer hij iemand niet mag, maar de spits is ook niet te beroerd om zo nu en dan zijn waardering voor een ander uit te spreken. Voor Steven Gerrard bijvoorbeeld, die woensdag in het oefenduel met Zweden mogelijk zijn honderdste interland mag laten bijschrijven. “Ik vind hem een geweldige speler”, liet de ster van Paris Saint-Germain zich dinsdag ontvallen.

Ibrahimovic roemt met name de loyaliteit van Gerrard aan Liverpool, de club die hij al 1998 onafgebroken dient. “Hij heeft al grote prijzen gewonnen met zijn club. Als hij niet geblesseerd is, behoort hij tot de beste spelers ter wereld. Daarnaast is hij een goed mens en een prettige ploeggenoot. Hij geeft altijd tweehonderd procent, is een echte vechter en hij heeft een prima balbehandeling”, somt de aanvaller op.

“Ik vind Gerrard ook meer een internationale speler dan een Engelse speler. Engelse voetballers hebben vaak een groot hart en kunnen goed vechten, zijn agressief”, vervolgt Ibrahimovic. “Maar hij heeft meer skills dan de gemiddelde Engelsman.” Bondscoach Erik Hamrén van Zweden kan zich in de woorden van zijn sterspeler vinden. “Als hij niet geblesseerd is, is Gerrard van absolute wereldklasse. Hij heeft inmiddels wel bewezen hoe goed hij is.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooie woorden voor misschien een van de meest onderschatte voetballers ooit. Naast aanvallen kan hij ook nog een verdedigen alleen probeert hij de laatste tijd naast aangever ook afmaker te zijn. In goeden doen durf ik te zeggen dat deze man net zo briljant is als Xavi en Iniesta.

13 november 2012 om 17:36

Gerard een van de meest onderschatte voetballer ooit?
ik weet niet hoor, maar Gerard word door niemand onderschat, iedere voetballer heeft respect voor hem, en in zijn topjaren was hij in mijn ogen beter dan xavi, en vooral qua statestieken
heb het even opgezocht: Gerard vs Xavi

Gerard : 556 games, 142 goals , 83 assists
Xavi : 557 games, 63 goals , 67 assists

O.t, gewoon een schitterende voetballer, en 1 van de weinige met echte clubliefde!
in goede en slechte tijden gewoon gebleven
Respect Gerard

13 november 2012 om 18:11

buiten dat je gelijk hebt dat Gerard niet onderschat werd, is het een beetje krom om hem met xavi te vergelijken. 2 totaal verschillende spelers die in een totaal verschillend spelend team spelen. Daarnaast is de waarde van een middenvelder ook meer dan alleen doelpunten en assists.

13 november 2012 om 18:59

Denk dat Gerrard qua loopvermogen en meeverdedigen ook echt wel meer waarde heeft dan Xavi hoor.

13 november 2012 om 20:01

Wat ik er mee bedoel is dat veel mensen eerder aan Xavi en Iniesta denken dan aan Gerrard..

13 november 2012 om 22:16

@villian,

Klopt, daar kun je niet iemand op afrekenen. Maar op het eind van de dag komt het er toch allemaal op neer wie er het meest scoort. Ik vind Xavi en Gerard dan ook gelijkwaardig. Twee verschillende spelers, maar wel enorm goed. Gerard is echter veel belangrijker in het scoren.

13 november 2012 om 18:14

Ik vind Gerrard een van de meest overschatte voetballers ooit. Hoe durf je de vergelijking met Xavi en Iniesta te maken...

13 november 2012 om 18:28

Wat belachelijk. Statistieken wijzen voor zich en daarnaast draagt Gerrard de ploeg al een tijdje. Ben geen Liverpool-fan en jij zo te zien ook niet, maar kan zoiets toch wel toegeven. Kom op zeg.

13 november 2012 om 19:00

Hoe durf je de vergelijking te maken vraag je, maar daarmee overdrijf je het klasseverschil tussen die 3 enorm. Dat het lastig is om Xavi en Iniesta uit het Barcelona-plaatje te halen en ze proberen te vergelijken met een PL speler als Gerrard snap ik, maar ze zijn alle drie de beste middenvelders van hun generatie. Gerrard doet niets onder..

13 november 2012 om 19:20

@persiangooner

Maak jij jezelf niet ongelooflijk belachelijk zeg. Gerrard is één van de allerbeste centrale middenvelders van de laatste tien jaar geweest. In zijn toptijd, een jaartje of vijf geleden, kon hij werkelijk alles. Misschien wel de allerbeste van de laatste tien jaar.

13 november 2012 om 19:32

Helemaal mee eens. Waarom moeten mensen zich nou meteen aangevallen voelen. De beste man is zo vaak geblesseerd en de laatste 4 jaren als hij speelt, scoort hij op zijn best een 7. Alonso was alles wat Gerrard was maar dan 20x beter. Deze man heeft geen techniek, geeft nooit een pass als Xavi, Iniesta of Silva. Vrije trappen was hij een korte periode goed in, maar veel te laag gemiddelde. Wat hij wel heeft is leiderschap, maar dat maakt je echt niet de beste hoor. Zelfs Lampard die ik ook gigantisch overschat vindt, is een betere en completere speler dan Gerrard. Beide heren zijn veel te veel opgehemeld en op hun best zouden ze nooit kunnen tippen aan een Spaanse creatieveling.

13 november 2012 om 19:46

Alleen in Engeland is Scholes al beter.

13 november 2012 om 19:53

Zielig mannetje ben je ook he met je Arsenal brilletje op.
Voor een speler als Gerrard kan je alleen maar respect hebben.
1 van de betere spelers van de afgelopen decennia in Engeland.
Net als een Scholes, Bergkamp en Lampard ook heerlijke voetballers zijn en waren.
Kijk zo moeilijk is het niet PG om even je brilletje zo nu en dan af te zetten.

13 november 2012 om 19:54

Vind Scholes een jaar of 5 geleden inderdaad een hele goed en mooie voetballer. Persoonlijk ben ik meer liefhebber van Gerrard. Veel meer uitstraling en in mijn ogen een net iets betere trap, maar daarvoor ben ik natuurlijk ook LFC supporter

13 november 2012 om 20:11

dat 'meest overschatte' heeft volgens mij vooral te maken met het feit dat het een lopende Liverpool legende is (terecht of niet). Had deze man een transfer gemaakt in de tussentijd was men minder idolaat van hem en had jij hem nu niet 'overschat' genoemd. Gelijk of niet?
Of stel je nu serieus de vraag of Gerard kwaliteiten heeft?
Want zeker voor een Engelse voetballer is hij behoorlijk veelzijdig?

Met de Barca-mannen van dit moment vergelijken leid nergens toe, daar heb je absoluut gelijk in.

13 november 2012 om 20:42

Begrijp er ook werkelijk niets van waarom mensen zo lyrisch zijn over Gerrard. Een schande om die man met Xav of Iniesta te vergelijken, en dat komt van een Madridista. Gerrard is technisch ondermaats maar heeft vooral een goed schot. Veel goals maken zegt lang niet alles voor een middenvelder, het spel verdelen en controleren net zo goed. Zoals een Xavi of Iniesta heerst op het middenveld heb ik Gerrard nooit zien doen.

13 november 2012 om 21:16

Arsenalbril? Man ik heb hier zo ongeveer in mijn eentje campagne gevoerd voor Xabi Alonso, was dat ook met een Arsenalbril? Kijk hoe het Livepool is vergaan na zijn vertrek. Benitez zette Gerrard niet voor niets op rechts toen Alonso centraal stond, en later als schaduwspits. Gerrard komt echt niet in de buurt van Xavi en al helemaal niet bij Iniesta.

Die zijn tactisch en technisch van een heel andere kaliber. Bovendien is Gerrard ook nog enorm houterig, totaal geen flair. Het aantal Engelsen met skills is op 1 hand te tellen, Gerrard hoort daar niet bij.

@ Tristan en Samcooke

Lampard was inderdaad de betere van de 2. Die speelt ontzettend intelligent. Gerrard doet toch meer op werklust.

Gerrard heeft zijn gehele status te danken aan die 2e helft tegen Milan, en daarin was Xabi eigenlijk nog de beste speler.

13 november 2012 om 21:51

Gerrard overschatte speler ooit is wat aan de overdreve kant. Ik ben het wel met je eens dat Gerrard zijn staat van dienst te danken heeft aan zijn werklust in het veld. Ook geef ik toe dat Xabi op het middenveld de beste man was bij Liverpool. Echter gaat het niet alleen in het voetbal om wat je kan als speler, of je nou technisch of flair hebt uiteindelijk is het een teamsport.

13 november 2012 om 23:30

Een vergelijking kun je altijd maken, zelfs tussen mij en Ronaldo. Dat die vergelijking niet in mijn voordeel zal uitvallen, zal duidelijk zijn. In dit geval tussen Xavi en Gerrard kun je gerust stellen dat ze beide op dezelfde positie selen, maar de invulling van beide anders is. Dat kan en moet, omdat ze in verschillende competities spelen en met andere teams. Xavi speelt technisch in een technish team, terwijl Gerrard technisch iets minder is, maar in een vechtteam speelt in een andere competitie. Qua cijfers lijkt Gerrard beter, maar zet ze in elkaars team, wat gebeurt er dan? We zullen het nooit weten, want ze zullen niet naar een andere club gaan. Mijn voorkeur gaat echter uit naar Gerrard, omdat die zich iedere keer zijn hele team op sleeptouw moet nemen, terwijl Xavi betere spelers om zich heen heeft staan. Dus met de opmerking dat je Gerrard een overschatte speler vindt, kan ik absoluut niet onderschrijven. Een speler met zijn capaciteiten, die altijd voorgaat in de strijd, zo vaak scoort, zo vaak verdedigend belangrijk is en zo vaak assists geeft kun je nooit overschatten.

14 november 2012 om 00:11

@ Persiangooner

Simpelweg een jaloerse reactie. Gerard was een tijd zelfs nog beter dan Xavi.
De cijfers wijzen het uit. Het was gewoon de beste middenvelder ter wereld.
Je maakt jezelf gewoon belachelijk zoals iedereen al aangeeft.

14 november 2012 om 01:23

@ Persiangooner
Arsenal mocht willen dat ze zo n speler als Gerard hadden. Een speler die zijn ploeg op sleeptouw neemt in de CL finale tegen Milaan. Een van de beste middenvelders in de wereld

Apart aangezien Zlatan Gerrard helemal niet kent.
Gerrard is eigenlijk het tegenovergestelde van Zlatan, 1 club vs veel clubs, geen landstitel vs veel landstitels en wel cl vs geen cl.
Ik heb veel respect voor beide spelers overigens, vooral voor Gerrard, spelers die in slechte tijden loyaal blijven bij een club zijn zeldzaam, totti is er precies nog zo een.

13 november 2012 om 16:58

Hoe weet jij dat die twee elkaar niet kennen?

En bovendien; het is toch juist heel mooi dat Zlatan dit zegt?

13 november 2012 om 17:07

Ze hebben nooit samen gespeeld ergens, is toch voor de hand liggend dan, al zal hij hem vast ontmoet hebben en vindt hij hem en goede speler, niks mis mee toch? maar je kan niet een goed oordeel vellen dan wanneer je bv een paar jaar samen gespeeld hebt.

13 november 2012 om 19:30

Wij beoordelen op vz ook alle voetballers... En ik denk dat niemand hier op prof niveau heeft gespeeld..

13 november 2012 om 22:43

Heb ik een mooi voorbeeld voor je:

Ik werk bij een C1000. Vrienden van me werken bij de Albert Heijn. Of zeg ik nu iets geks?

13 november 2012 om 17:00

Ik ben benieuwd hoe loyaal Gerrard zou zijn geweest als hij per seizoen een salaris van 1 miljoen opstreek ipv 5 miljoen. Kom op zeg, hoe naief ben je om te geloven dat er loyaliteit in de voetballerij bestaat?

13 november 2012 om 17:07

hij ging ook bijna naar chelsea, maar L'pool pakte die seizoen de Cl en drm ging die tog maar niet weg, als ik het goed heb, kan er ook naast zitten

13 november 2012 om 17:09

Denk je dat Gerrard nooit die mogelijkheid gehad heeft? hij was 7/8 jaar geleden 1 van de beste spelers en vooral middenvelders in de wereld die makkelijk hogerop kon voor veel meer geld, maar het uiteindelijk toch niet deed.
Hoe je het wendt of keert hij bleef zijn carriere lang trouw aan zijn jeugdliefde ondanks betere opties, vandaar dat ik hem vergeleek met Totti.

14 november 2012 om 09:58

Ik bedoelde eigenlijk hoe loyaal hij zou zijn geweest als hij bij Liverpool 1mln zou verdienen ipv 5mln. Hij bleef Liverpool trouw omdat hij een sterk verbeterd contract aangeboden kreeg.

Zowel Ibrahimovic en Hamren vinden dat als Gerrard niet geblesseerd is hij een van de beste spelers is. Ik ben wel benieuwd naar de spelers die ze ook geweldig vinden als ze wel geblesseerd zijn

Zlatan is ook wel transparant. Hij gunt je alleen credits als hij je echt mag, of als jij zijn bil kust of als je een (wereld)topper bent zonder te veel lawaai. Zlatan moet zich gaan focussen op zijn eeuwige droom (eh frustraties) - namelijk het winnen van de C. L. Minder tijd besteden aan je mening inde media ventileren.

Edit Dammie:
Deel van je post verwijderd omdat het niet ter zake doet voor de inhoud van je post en ook reacties uitlokt/
>>
pff..

Mooi om te horen van Zlatan Hij heeft ook gewoon gelijk

Stevie G,icoon van Liverpool,gigant,held!!!!!!!!

Ik heb echt veel respect voor spelers als Gerrard, Giggs en Scholes.

13 november 2012 om 17:03

precies. Dat zijn echte helden. Net zoals Raul, Totti, Del Piero, Nesta, Zanetti

13 november 2012 om 17:16

Vergeet ene meneer Maldini niet..

13 november 2012 om 17:30

Seedorf hoort ook in dat rijtje thuis denk ik?

13 november 2012 om 17:51

Nesta past hier echt totaal niet bij, die liet zijn moederclub Lazio gewoon in de steek! Onbegrijpelijk dat je hem in tussen zulke namen zet.

13 november 2012 om 21:35

Gerrard wel, Giggs en Scholes niet, die konden sowieso niet hogerop.

Allebei geweldenaren, mooie woorden van Zlatan.

Alsof het Gerrard ook maar iets kan boeien wat zon eikel als Ibrahimovic van hem vindt. Laat ie gast eerst zelf een beetje normaal proberen te worden.

13 november 2012 om 17:54

Ik heb nog nooit iemand Ibra een eikel horen noemen. Hij lag door zijn sterk karakter juist overal goed in de groep, zelfs in Barcelona paste hij zich aan. Je praat zonder kennis Derek.

@derek Jeter,

En waar baseer je dat op? Die "eikel" zoals jij het zegt, heeft wel ontzettend veel bereikt in z'n carrière. Zowat iedere prijs heeft hij gewonnen (op een of twee na dacht ik).

13 november 2012 om 18:04

Tja Bob, als je het zo bekijkt vind je Mark van Bommel helemaal top. Lees ik niet zo vaak van een ajacied.

13 november 2012 om 19:53

Ten opzichte van Gerrard vind ik Van Bommel zeker top Tactisch sterker, leper en beheersder dan Gerrard is. Alleen fysiek een stuk minder, zeker nu, maar Van Bommel in zijn beste tijd was geweldig.

"en een prettige ploeggenoot"

Dat kan je wel niet echt weten hé Zlatan.

En hij heeft gelijk wat een speler is die Gerard toch

''daarnaast is hij een goed mens en een prettige ploeggenoot''

Ja hoor! Zo goed kent Ibra hem. Wat een onzin

El Hadj Diouf is zijn ploeggenoot geweest en weet het anders te vertellen dan Ibra die nooit samen met hem heeft gevoetbald

Meer skills dan een gemiddelde Engelsman? Dan is het gemidelde wel erg laag.
Gaza, Mcmanaman Owen, Rooney etc dat zijn de spelers met uitzonderlijke skills
Gerrard is een prototype vechter, renpaard, schietkanon met 200% inzet tijdens grote wedstrijden alleen.

mooie woorden van zlatan leuk om te lezen dat voetballers iets leuks over elkaar kunnen zeggen!
goede speler en trouw aan liverpool!

De beste manier om erachter te komen of Gerrard inderdaad van soortgelijke klasse is als Iniesta en Xavi, is Gerrard naar Barcelona brengen Ik denk eerlijk gezegd dat Gerrard toch een paar niveaus minder is dan Xavi en Iniesta. Dat zijn spelers met een perfect tactisch inzicht en een ragfijne techniek, terwijl Gerrard meer een powerplayer is. Ook zeker wel creatief en tactisch sterk, maar minder dan Xavi en Iniesta en zeker technisch veel minder, alleen valt dat niet zo op omdat hij die kwaliteiten veel meer beheerst dan welke Engelsman ook. Gerrard is meer vergelijkbaar met Scholes, naar mijn mening.

13 november 2012 om 19:56

Denkt dat Gerrard een betere lange passing heeft dan die mensen van Barca.
Daarnaast is het allemaal appels met peren vergelijken. Denk ook dat Gerrard niet tot zijn recht komt bij Barca. Ik kan geniet van de box to box speler Gerrard. Was vorige weerk op Anfield bij de wedstrijd tegen Newcastle en hij strooide weer met passen over 40 meter op de stropdas. Grandioos!!

Gerrard is een Fenomeen! Hij is de echte leider van het team...de club...en het rode gedeelte van de Mersey!! Ook buiten het veld een echte leider!

13 november 2012 om 20:39

Is gerrard genomineerd voor de gouden bal?

13 november 2012 om 21:28

Nee, dat is hij niet.

Wel grappig dat mensen hier allemaal Xavi en Iniesta met Gerrard vergelijken en dat sommigen zeggen dat die twee veel beter zijn. Ik kan me namelijk een interview uit 2008 voor het EK herinneren waarin Xavi zei dat Gerrard een van zijn favoriete spelers van het moment is. Ik denk dat we niet teveel moeten vergelijken en het zijn idd heel andere type spelers in heel andere competitie. Een vergelijkbare speler bij Barcelona, maar wel van een veel minder niveau dan Gerrard vond ik Yaya Toure. Die komt in Engeland ook beter tot zijn recht dan bij Barca.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren