Voetbalzone

'Het is mijn droom bij Barcelona mijn carrière te beëindigen'

Maandag, 29 oktober 2012 om 20:00
/

Lionel Messi heeft Barcelona maandag eeuwige trouw beloofd. "Het is mijn droom bij deze club mijn carrière te beëindigen", zei de de Argentijnse bij het in ontvangst nemen van de Gouden Schoen voor zijn vijftig doelpunten afgelopen seizoen.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

Poll

Zal Lionel Messi daadwerkelijk alleen voor Barcelona uitkomen?

29 oktober 2012 om 20:20

wat een held is messi een fenomeen.
hij zal daar wel blijven spelen tot zijn veertigste.

29 oktober 2012 om 20:36

Huh is dit een account van die kerel uit Zwolle die zijn theorie 3x overnieuw heeft gedaan en zijn vriend Jeffrey aka Magic?

29 oktober 2012 om 20:40

We zijn gewoon vrienden waar ik kan help ik hem daarin.
Ik steun Parez door dik en dun.

29 oktober 2012 om 20:42

Lijkt wel een sprookje jongens
# traantjes wegpinken

29 oktober 2012 om 20:42

Hahah, ja dat is inderdaad mijn naam. En ik heb mijn theorie gehaald vandaag, dus . Mocht meteen praktijk aanvragen, goed bezig he haha.

Maar om even on topic te blijven: Messi blijft voor altijd bij Barcelona en wellicht gaat hij nog een seizoen of 2 in Argentinie spelen op het einde van zijn carrière. Als we maar zo lang mogelijk van hem mogen blijven genieten .

29 oktober 2012 om 20:44

je weet parez kan altijd zijn ei bij mij kwijt kan, dat is belangrijk voor de vriendschap die wij onderhouden..

29 oktober 2012 om 20:50

@ Pa.

Haha gefeliciteerd, 4de keer?

Ik denk dus ook dat Messi gewoon zijn carrière in Argentinië zal beëindigen. Naar het einde toe zal hij wel een permanente positie op het middenveld krijgen, maar na een tijd gaat zelf dat heel wat minder en dan gaat hij nog even in Argentinië afbouwen, althans dat denk ik.

@ Je.
"Je weet Parez kan altijd zijn ei bij mij kwijt, dat is belangrijk voor de vriendschap die wij onderhouden.." Ik dacht eerst aan een bromance, maar dit gaat duidelijk veel verder dan enkel en alleen een bromance..

29 oktober 2012 om 20:57

@grandepulga2

Ja zeker, 4 keer is scheepsrecht voor mij haha.

@jeffrey-parez

Nouja, ik ken je niet echt, dus knap .

29 oktober 2012 om 21:11

En ik sta er gelukkig ook bij. Feest in huize Jeffrey.

Messi kan een clublegende van de eerste garde worden. Klasse Maldini. Zou het echter niet zo erg vinden als hij weggaat bij Barca.

En voor de duidelijkheid: ik heb m'n autotheorie niet vier keer hoeven te doen.

29 oktober 2012 om 21:18

@magicfeet

Messi is al een clublegende! Als hij nu weggaat, hebben ze het over 50 jaar nog over Messi.

En nee, jij moet nog beginnen met auto, je bent nog te jong. Ga jij maar lekker een 1,3 halen voor Spaans!

29 oktober 2012 om 22:58

Ik hoop het, Ik hoop het.

Hij is nu 25. Herinner je Ronaldinho, toen hij net 25 werd? Barca wilde hem een levenslang contract aanbieden, maar twee jaar later was het niveau niet meer zo hoog van hem. Messi is natuurlijk een ander verhaal, maar als hem ook zoiets overkomt kan ik wel vloeken van frustratie.

29 oktober 2012 om 23:38

Grandepulga

als je dan al de wijsneus wilt uithangen, wees dan zo snugger om dat dan goed te doen.
het is namelijk opnieuw en niet overnieuw.

Messi zie ik nooit weggaan.

30 oktober 2012 om 15:51

Ik probeer helemaal niet wijs te doen, stoer hoor , de fouten van iemand anders gaan verbeteren...moet ik jouw taal-en schrijffouten ook verbeteren of zie je zelf al wat je verkeerd deed?

"messi zie ik nooit weggaan." Je komt vervolgens met dit af...je hebt nu serieus je reactie aan mij besteed in plaats van aan Messi, ik voel me gevleid

30 oktober 2012 om 18:25

Je moet wel een enorme stumperd zijn wil je je eigen falen ontkennen en mij zaken verwijten.
Kort gezegd: jij doet een poging (kuch-proest) om grappig en gevat te zijn. Doe dat dan in stijl en niet zo kansarm. Maar weet je wat, blijf lekker sneu. Staat je goed.

30 oktober 2012 om 20:45

Wie had dat nou niet gedacht? Messi for ever

29 oktober 2012 om 20:21

Ik dacht dat hij zijn carriere bij River Plate wilde beeindigen? Of was dat gewoon een gerucht?

Edit : Foutje, ik bedoelde New Old Boys zoals feanfan255 hieronder ook zegt, bedankt.

29 oktober 2012 om 20:31

Hij is fan van Newells Old Boys en hij heeft volgens mij wel eens gezegt daar ooit terug te willen keren. als ik het goed heb

29 oktober 2012 om 20:32

Dan zou het bij Newell's Old Boys zijn geweest. Dat is zijn jeugdliefde.

29 oktober 2012 om 20:33

barnet is tegenwoordig ook populair

29 oktober 2012 om 20:37

@firataka

Het klopt inderdaad dat hij zijn carrière wilde eindigen in Argentinië, maar weet niet zeker of dat bij RP was. (stond tijd(je) geleden hier nog een artikel over op Vz)
Snap de zielige reactie van Codec niet helemaal, waarschijnlijk kent hij de uitspraken van zijn held helemaal geen eens.

-edit

Heerlijk trouwens rode duimpjes krijgen van Messi fans zonder enige onderbouwing

29 oktober 2012 om 20:22

25o miljoen, nou psg sla je slag...

29 oktober 2012 om 20:23

Vergeet niet dat Messi dan ook nog akkoord moet gaan met PSG

29 oktober 2012 om 20:24

Voor 250 miljoen hoeven ze verder niet te onderhandelen met Barcelona zelf. Maar nog wel met Messi zelf. Hij speelt in een team met vrienden waarmee hij is opgegroeid en al jaren samen traint. Daarnaast verdient hij een schamele 12 miljoen per jaar en hoeft hij niet te klagen.

Hij woont samen met een vrouw, krijgt een kindje, heeft genoeg geld op de bank, wint prijzen, speelt met vrienden en is ontzettend beslissend voor zijn ploeg.

Nee, zelfs als er een club komt die 250 miljoen neerlegt. Dan zal Messi nooit vertrekken.

29 oktober 2012 om 20:58

Lol was eigenlijk ook meer sarcastisch bedoelt op de bedragen die tegenwoordig betaalt worden.

29 oktober 2012 om 21:54

Het is een levende legende, een fenomeen! En ik denk eerlijk gezegt ook wel dat hij altijd trouw zal blijven.

Maar wat ik me afvraag: heeft er ooit een club in de laatste 2 jaar een bieding op hem gedaan? En zouden er echt clubs zijn die to zo ver zouden gaan voor een speler als Messi ?

29 oktober 2012 om 20:22

Waarom krijg ik het gevoel dat een club als mcity dat bedrag nog gaat neerleggen ook..

29 oktober 2012 om 20:23

Dan moet hij eerst zelf nog tekenen he

29 oktober 2012 om 20:31

Oh ja, natuurlijk.. maar een enorme eer zal het zijn als een club dat doet

29 oktober 2012 om 20:36

Ach jonge jonge, wat schat je Messi toch zo hoog in. Als een club echt zo dwaas is om hem een salaris van 60 miljoen aan te bieden, is hij gewoon weg hoor.

Kom op, je doet alsof hij nog heiliger is dan Maria.

29 oktober 2012 om 21:44

Precies : als! Gelukkig is geen 1 club zo dwaas.

29 oktober 2012 om 20:23

Prachtig clubliefde, zouden zijn beste jaren nu nog komen?

29 oktober 2012 om 20:23

Als het goed is wel, meestal ontwikkelen voetballers zich tot hun 27e !

30 oktober 2012 om 00:17

Tot hun 27ste.. ? Ja dan hoop ik voor de 27-jarige Portugees Ronaldo dat hij dit jaar de Gouden Bal scoort, anders zie ik dat ook nooit meer gebeuren haha.

29 oktober 2012 om 20:27

Prachtig clubliefde. Clubliefde is altijd maar beperkt he.

- Messi is niet iemand die zich door geld laat leiden. Maar vergeet niet dat hij bij Barcelona ook een schamele 12 miljoen per jaar verdient. Daarvoor hoeft hij niet weg.
-messi pakt bij Barcelona veel prijzen. Ook daarvoor hoeft hij niet naar een andere club.
- Messi heeft geen heimwee vanwege het klimaat en het feit dat al zijn familie in Spanje woont.

Geld, prijzen, familie en/of aanpassings omstandigheden zijn de 4 voornaamste redenen voor transfers. En laat nou bij Messi alle 4 de redenen al ruimschoots geregeld zijn.

29 oktober 2012 om 22:16

De enige rede om weg te gaan zijn die afschuwelijke uit- en thuisshirts... Doe mij maar gewoon weer die rood-paarse verticale strepen en als uitshirt iets met de Catalaanse vlag.

29 oktober 2012 om 20:29

Clubliefde? Ongetwijfeld zal hij van Barca houden, de club die hem groot heeft gemaakt. Maar zodra Barca afzakt naar een grijze middenmoter zonder enige vorm van betekenis in Europa, wil ik nog wel eens zien hoe groot die clubliefde is.

Geld voor elke speler natuurlijk, maar tot nu toe is er geen enkele club gekomen voor hem waar hij het beter zou kunnen doen.

Neem nou bijv De Rossi, speelt bij een subtopper Roma, kan naar City, Real Madrid en ook naar United.

Evenals Totti.. maar die 2 kiezen Roma boven elke club. Dat associeer ik liever met clubliefde. Al is Messi natuurlijk gewoon kind van de club en opgeleid...

29 oktober 2012 om 20:41

Vergeet je Del Piero niet?
Maar ik ben het volledig met je eens, zelfde geldt voor Scholes en Giggs

29 oktober 2012 om 21:24

Geen een club met Messi wordt een grijze middenmoter . Maar je hebt natuurlijk wel gelijk.

29 oktober 2012 om 22:01

''maar zodra Barca afzakt naar een grijze middenmoter zonder enige vorm van betekenis in Europa''

nou nou nou zeg, denk je dat een Barcelona die de laatste jaren heerst over het voetballerij over heel de wereld binnen 10 jaar kan zakken naar een plek in het midden en niks kan betekenen binnen Europa? Ik denk het niet vriend, zodra ze deze jeugdopleiding hebben en zodra Messi daar speelt, weinig kans vriend! Hij is zeer waarschijnlijk de beste aller tijden, dan kan een club als Barca egt niet zo ver zakken !

29 oktober 2012 om 20:31

Clubliefde is een groot woord..
Het is logisch dat hij er altijd wil blijven aangezien hij bij Barcelona voetbalt, om een stap te maken maar de grootste club van de wereld ligt te gevoelig en hij zal dan ook nooit naar Real Madrid vertrekken.

Barcelona is ook een hele grote club, een ander verhaal dan bijvoorbeeld Liverpool(gerrard) en As Roma (totti).

29 oktober 2012 om 20:34

Clubliefde kun je altijd in twijfel trekken... De Rossi en Totti bijvoorbeeld voetballen bij AS Roma, een Italiaanse subtopper terwijl ze de kwaliteiten hebben om bij een grote club gemakkelijk mee te kunnen, meer geld kunnen verdienen en prijzen kunnen winnen. Maar dat doen ze beide niet.

Jongens als Puyol, Gerrard, Scholes, Giggs, Lahm, Schweini etc hebben altijd al voor een echte topclub gespeeld en kunnen amper hoger, tenzij ze dromen van Real Madrid dan ofzo.

29 oktober 2012 om 20:46

Dat is dus wat ik bedoel. Ze spelen al voor het hoogste, dan is clubliefde altijd maar de vraag..
Da Rossi, Totti, Gerrard zijn spelers die hoger hadden kunnen gaan maar niet hebben gedaan. Dat is clubliefde!

29 oktober 2012 om 20:23

Messi past nergens beter dan bij Barcelona, hij heeft altijd gezegd dat hij zou terugkeren naar Argentinië.

29 oktober 2012 om 20:23

Ik zou bijna willen zeggen: ik hou van jou.

29 oktober 2012 om 20:25

Deze speler gaat de komende jaren nog heel veel records verbreken.
En ook heel veel prijzen pakken.
Maar wereldkampioen zal hij nooit worden. (denk ik)

29 oktober 2012 om 20:25

50 doelpunten.. dat is echt asociaal veel... en dan dacht ik dat die 40 van Ronaldo het seizoen ervoor extreem waren.

29 oktober 2012 om 20:26

Ik denk dat ie het niet aandurft zich in een andere competitie te bewijzen, is die ook niet voor gemaakt de Seri a, ligue 1 en BPL zijn veelste fysiek voor hem en dan mist die natuurlijk geweldige passers als Xavi en Iniesta

29 oktober 2012 om 20:27

Hij durft dit denk ik wel hoor x)
Maar hij zou nooit zo goed kunnen presteren in andere competities als in Spanje

29 oktober 2012 om 20:33

Ja, want Messi is natuurlijk maar een beperkte speler die onderdoet voor Cazorla, Silva, Aguero en Mata.

29 oktober 2012 om 20:33

Hij scoorde nog nooit op Engelse bodem, en de wedstrijden die hij daar gespeeld heeft zijn zo langzamerhand ook niet meer op 3 handen te tellen. Dat zegt toch wel iets....

29 oktober 2012 om 20:39

Hij heeft op Wembley gescoord.
Messi doet het altijd goed tegen Engelse teams (arsenal, Man U), alleen tegen Chelsea heeft hij nog wel eens pech.

29 oktober 2012 om 20:40

Volgens mij ligt Wembley in Londen ergens toch?

29 oktober 2012 om 20:49

John Terry bedoeld dat Messi nog nooit op vijandig gebied heeft gescoord tegen een Engelse club. Nu kan je afvragen, tegen wie heeft hij gespeeld uit Engeland?

Chelsea en United.

Opvallend is dat hij nog nooit tegen Chelsea heeft gescoord... Hij miste zelfs een penal (in Camp Nou) tegen Chelsea..

29 oktober 2012 om 21:09

@zola#

Messi heeft ook tegen Arsenal gespeeld, waar hij toen een keer vier goals in één wedstrijd scoorde. Volgens mij heeft hij in totaal vier wedstrijden tegen Arsenal gespeeld.

29 oktober 2012 om 21:28

Lol vergeten haha, maar was dat bij Arsenal uit?

29 oktober 2012 om 23:12

Wembley was die dag neutraal terrein waardoor Messi zoals Zola zegt op Engels vijandig gebied nog altijd op 0 staat. Don't get me wrong hij is belachelijk goed, maar ik weet 200 zeker dat hij lang niet zo makkelijk scoort tegen Stoke uit in de Engelse winter, dan bijvoorbeeld Zaragoza waar het woord verdedigen geen plaats in het woordenboek heeft.

Edit: spelling

29 oktober 2012 om 20:37

Ik vind dat de PL te veel overschat wordt. PL is de beste en sterkste competitie ter wereld, maar sommige mensen overdrijven hierin.

Het is niet voor niets dat kleine technische spelers zo goed zijn in de PL (cazorla, Silva, Mata, Hazard, Modric,...). Het is ook niet toevallig dat deze spelers tot de beste spelers van de PL behoren (behoorden).

29 oktober 2012 om 20:40

Ik ben geen groot fan van Barca, maar met reactie doe je Messi veel te kort..
Hij bewijst zichzelf wekelijks, al jaren lang.. Hij voelt zich lekker in het team, bij de club, in het land.. Jaarlijks een grote kans tot het winnen van alle hoofdprijzen.. Dus waarom zou hij weggaan?

Messi kan Barca in zijn eentje op sleeptouw nemen, hij heeft hier Iniesta en Xavi niet voor nodig.. Als je kijkt naar het aantal goals en dan kijkt naar hoeveel assists hij heeft gehad van Xavi en Iniesta is dat aantal te verwaarlozen..
Hij scoort trouwens ook ongelovelijk veel in de Champions League, dus tegen niet-spaanse teams.. Hij hoeft niets meer te bewijzen.

29 oktober 2012 om 20:49

Ja tegen victoria Pilzen maar ik tegen clubs als Chelsea, inter, milan etc. heb ik hem nog niet zien schitteren. Ik was daarom benieuwd hoe die het in de Engelse competitie zou doen maarja dat ga ik waarschijnlijk nooit zien

29 oktober 2012 om 21:18

Hij heeft vaak genoeg goed gespeeld tegen Chelsea, alleen niet gescoord. Sommige mensen geilen te veel op statistieken, concentreer je eens op zijn spel in plaats van dat kortzichtig geneuzel.

29 oktober 2012 om 21:27

Als je goed gaat zoeken zijn er vast clubs waartegen hij minder gespeeld heeft.. Als je 50 goals maakt in een seizoen, het Champions League record verbreekt en daarnaast bijna wekelijks schitterende dingen laat zien, zegt dat gewoon genoeg... Als je dan nog met negatieve punten gaat komen, dan ben je gewoon een azijnzeiker..

29 oktober 2012 om 21:27

tegen arsenal, man utd, real madrid heeft hij het al wel laten zien. toch?

29 oktober 2012 om 21:29

- In finale tegen Manu een kopper gescoord
- quartfinale 4, lieft 4 goals tegen Arsenal.
- Chelsea zijn beurt komt nog, kan niet altijd met een bus voor je eigen doel staan ))

29 oktober 2012 om 21:25

waarom moet die jongen zich ergens anders bewijzen? hij speelt lekker bij barca, in een land met lekker weer, hij doet wat hij het liefst doen en best kan en hij speelt met vrienden.

29 oktober 2012 om 20:29

Nog verder ontwikkelen? Hoe dan? Mooi dat hij blijft, hij hoort bij Barcelona.

29 oktober 2012 om 20:29

Ronaldo fans hou toch alsjeblieft een keer op met dat gezeik van dat hij zich in een andere competitie moet bewijzen.. Neem er nou maar gewoon genoegen mee dat hij beter is.

Want het feit is dat ze in de Zelfde competitie spelen en messi daar beter is.

29 oktober 2012 om 20:29

Nog een jaar of 6 vlammen in de aanval van Barca om vervolgens rustig af te bouwen op het middenveld tot zijn 35ste. Mooi dat Messi zijn carrière bij Barca wil afsluiten. Mooier kan het gewoon niet.

29 oktober 2012 om 20:31

Messi in een Xavi rol, Rafinha in een Iniesta rol, Dongou in de spits, Deulofeu en Pedro op de flanken. Stel je voor hoe Barcelona er over 10 jaar zou uitzien.

29 oktober 2012 om 20:36

Een team met veel potentie, dat zeker. Die rol kan hij makkelijk van Xavi overnemen, al zitten we natuurlijk ook met Thiago. Het zal niet uitmaken waar hij op het middenveld staat, het is en blijft Messi he ;-)

29 oktober 2012 om 20:42

Thiago wat voor speler is hij? Waar gaat dat wonderkind spelen? Het is toch de opvolger van Xavi of??

29 oktober 2012 om 20:43

Vergeet Fabregas ook niet hé!

29 oktober 2012 om 20:44

De Xavi role is ook weer wat overdreven. Je kan helemaal niet verwachten, dat Messi ineens naast Busquets gaat spelen. Dat nooit. Ja, Messi zal meer een passer worden gezien zijn leeftijd/ervaring. Maar hij zal gewoon meer als Maradona worden. Toen ik hem zag spelen rond '93/'94/'95 etc etc was hij gewoon een nummer 10 die wat minder rent/scoort en gewoon de pasjes geeft.

29 oktober 2012 om 20:30

En Newell's Old Boys dan? Dat kan er toch nog wel bij. Dan heeft hij toch in de Argentijnse hoogste afdeling gespeeld, anders is dat ook maar raar. Stel je voor als Nederlander dat een Robin van Persie of Wesley Sneijder nooit in Nederland zouden gevoetbald hebben.

29 oktober 2012 om 20:30

Ik zou Messi persoonlijk heel graag in de premier league zien spelen. Ik denk dat hij in elke competitie uit de voeten kan. Het Engels voetbal is inderdaad fysieker maar daar kan iemand met zijn kwaliteiten zich denk ik wel aan aanpassen.

29 oktober 2012 om 20:31

Heeft Messi niet gezegd dat hij ooit in Argentinie zou willen voetballen?
Voor Newell's Old Boys ofzo?

29 oktober 2012 om 20:34

dat zijn tegenwoordig sprookjes..
je moet niet geloven wat de spelers zeggen dat is een grote leugen.

29 oktober 2012 om 20:33

Voor sommigen zal deze uitspraak aanleiding zijn om te stellen dat Messi nooit als werelds beste kan gezien worden, hij zou het daarvoor ook maar eens moeten laten zien op een ander, bij voorkeur in Engeland.

Dat is dan maar zo zullen de Barca-fans denken, dan vinden jullie maar dat Messi het alleen maar in Spanje heeft kunnen waarmaken.

Hoeft het gezegd dat ik die mening niet deel ? Messi is een fenomeen, hij is een centrumspits, een rechtsbuiten en een nummer 10 in 1 persoon.

Hij begint nu ook nog te scoren uit vrije trappen en hij scoorde zonder die vrije trappen ook al 40, 50, 60 of 70 doelpunten op een seizoen.

Aan assists ook geen gebrek en ik mag hopen dat het nog ergens tot 2022 duurt alvorens Messi zijn carrière te zien eindigen bij Barcelona.

Nadien kan er bij Barcelona gesproken worden over het tijdperk met Messi en het tijdperk na hem, de periode waarin alles net iets moeilijker zal gaan.

Messi en Barcelona, het is als man en vrouw, moeder en vader, broer en zus,.... Ze horen gewoon bij elkaar.

29 oktober 2012 om 20:34

Clubliefde?
Achja ze verdienen een godsvermogen, spelen bij een topclub en tuurlijk wil je dan blijven.
Zou hij naar PSG of City gaan ,dan kan hij alleen maar falen.
Gerrard en totti vind ik echte clubsmensen
Del piero ook nog.
Maar dan ook.
Stel dat Barcelona een vergelijknaar salaris als Ajax betaalt, en in een soortgelijke competitie als de eredivisie speelt.
Zou hij dan ook altijd blijven.
In deze wereld bestaat er geen clubliefde.
Cruijff, zogenaamd mr ajax.
verruilt absolute top ( dat was ajax in 70-74) voor een europese subtopperjte ( barcelona) voor wat?
Juist voor geld.
Daarna ging hij ook nog naar de aartsrivaal ( feyenoord) uit wraak.
En nu noemt hij zich gewoon ajacied zonder blikken en blozen..
Clubliefde bestaat gewoon niet.

29 oktober 2012 om 20:34

Messi heeft ook in dit interview gezegd: Het zou wat zijn als mijn zoon morgen wordt geboren!' (verjaardag van Diego Maradona)

On: Hij past perfect bij Barcelona, ik kan me eigenlijk geen Barça meer zonder hem voorstellen. Fenomeen

29 oktober 2012 om 20:35

Tja, logische uitspraak van Messi. Voor de meeste voetballers is spelen voor Real Madrid de ultieme droom. Objectief en historisch gezien is Real Madrid namelijk de grootste club van de wereld, maar daar zal hij uiteraard nooit naar toe gaan.

29 oktober 2012 om 20:58

Hoe weet jij dat ? Ken jij dan de meeste voetballers dat je weet hebt over hun ultieme droom ?

Voor sommigen zal man Utd de ultieme droom zijn, voor nog anderen Juventus en voor Messi is blijkbaar Barcelona het ultieme.

Misschien dat er wel spelers zijn die weinig geven om het historische van een club en dat die titels uit de jaren 50 en 60 met Di Stefano en Puskas absoluut van geen waarde zijn, misschien ook wel maar dat weet jij niet en ik ook niet.

Voor jou is Real blijkbaar de ultieme droom en jij denkt dan maar meteen dat iedereen zoals jij denkt.

Eerlijk gezegd denk ik dus van niet.

29 oktober 2012 om 21:31

Dat is inderdaad gewoon een aanname.. Maar een hele vreemde is het overigens niet. Real Madrid wordt over het algemeen gezien als de grootste club ter wereld.. Real heeft over heel de wereld gezien de meeste aanhangers, het is dus niet vreemd om te beweren dat dit ook onder de algemene voetballer geld.

29 oktober 2012 om 20:35

Messi mijn held, held van alle Barcelona supporters en de Messi fans. Blijf lekker bij Barca, geen 1 andere club kan je nog gelukkiger maken.

29 oktober 2012 om 20:36

Dit was geen nieuws ! Dit kon ik ook wel vertellen !

De passie en liefde van Messi voor Barca is ongekend. Het heeft natuurlijk ook een geschiedenis wat nogal bijzonder is met zijn moeder etc.

Je ziet dat Messi zich elk jaar weer meer ontwikkeld bij Barca en dus totaal geen andere club nodig heb om op deze zieke manier te blijven presteren. Hij groeit echt en leert nog steeds veel bij Barca. Hij past gewoon zo perfect in het Spaanse spelletje en is daar niet meer in weg te vinden. Hij wordt al vanaf de jeugd geaccepteerd door het bestuur van Barca. Destijds was hij nog een puppie en het talent droop er al af volgens de voorzitter destijds van de club. Altijd werd er in Messi het vertrouwen gegeven en het geloof en potentie gezien. Er zat een toekomst in bij de club waar hij groot zou worden. Hij was altijd bescheiden en wilde alleen maar presteren en belangrijk zijn voor het team en hield toen al niet van alle media en commerciële praktijken erom heen. En zo is hij altijd gebleven ! Bescheiden en ziet voetbal als collectieve sport waarin beleving en plezier op nummer 1 staan ! Geen mikmak erom heen maar gewoon je voeten laten spreken en met respect over je collega's praten !

Barca is geen Barca zonder Messi en andersom idem. Waar de meeste voetballers 2 stappen groeien per jaar doet Messi dat met 4 stappen ! Er staat geen maat op die kleine Vlo ! Hij moet geen reden hebben om na een andere club te gaan ook al wordt er een miljard geboden. De liefde en het vertrouwen van je club is voor hem het belangrijkst !

Messi is altijd dankbaar geweest aan Barca en heeft dat altijd met veel plezier kenbaar gemaakt en hij geniet gewoon met zijn rol en plek bij de club ! Hij moet daar lekker blijven en zijn ongelooflijke statistieken met elk jaar proberen te verbeteren om zo te blijven groeien en ontwikkelen ! Want als je ook leest en hoort dat hij elke keer weer zichzelf probeert te verbeteren op de trainingen is dat gewoon klasse en professioneel ! Kritisch opzich zelf en altijd bereidt om zijn team op sleeptouw te nemen en zijn spelers te motiveren als het slecht gaat.

Hij is de laatste jaren steeds meer een Leidertje geworden op het veld en zijn bekende bescheidenheid is hij toch meer ontgroeit en kruipt meer uit zijn schulp waar het gaat om leidinggevende Capiciteiten op het veld en aanwezig zijn in de pro actieve rol.

Hoop dat ik nog lang van je mag genieten in het Shirt van Barca want ik ben er trots op dat ik Catalaans ben voor de helft. Visca El Barca ! Campeones del Mundo !

29 oktober 2012 om 20:37

Waarom haal jij opeens Real Madrid erbij?

29 oktober 2012 om 20:37

Jammer, nu kunnen we mischien nooit weten of hij ook kan presteren in de PL.

29 oktober 2012 om 20:42

Geen vrees, er zullen nog genoeg CL wedstrijden zijn waarin hij(en de andere van Barca) het moeten opnemen tegen Engelse teams.

29 oktober 2012 om 20:41

sowieso wie kan messi betalen? ja mischien city

29 oktober 2012 om 20:44

makeveli tuurlijk kan die ook goed in de pl presteren als van persie het kan kan hij het ook

29 oktober 2012 om 20:51

Hoezo? Van Persie is fysiek veel sterker als Messi. Ik snap die vergelijking niet.

29 oktober 2012 om 21:14

Nee, Van Persie heeft alleen maar meer lengte. Dat Messi kort is betekent niet dat hij fysiek zwak is. Hij ligt minder vaak op de grond dan Ronaldo. die altijd om zijn fysiek geroemd wordt.
Daarnaast is Messi haast nooit geblesseerd.

29 oktober 2012 om 20:48

Jaja makkelijk zo met 70 % balbezit.
Ik bedoel na een andere club vertrekken. Waar hij in een andere systeem speelt. andere condities andere tegenstanders.
Is wel leuk zo heel je leven tegen la liga teams records ballen. Maar kan hij het ook bij een team zoals City, Man u, Ac,inter,juve? zulke aantalen behalen. dacht het niet.

29 oktober 2012 om 21:11

Dit vind ik altijd zo’n onzin. Barcelona heeft inderdaad veel balbezit maar daar staat tegenover dat teams zich massaal ingraven. Bij andere teams zal Messi meer ruimte hebben om te voetballen.

Bovendien heeft Messi al vaker bewezen dat hij helemaal niet in de wedstrijd hoeft te zitten om te scoren. Soms heeft hij van die wedstrijden dat hij bijna niet in het spel voor komt, maar er toch 2 inlegt.

Ten slotte laat hij nu bij Argentinië ook zien dat hij wel degelijk met andere speelstijlen om kan gaan.

29 oktober 2012 om 21:19

Wat ik alleen wil zeggen is dat het makkelijk is om heel je leven bij Barcalona te spelen met veel balbezit en makkelijk records ballen!
Ik wil hem later 2 -3 jaar? hem in een andere team het zien doen.
Net zoals alle Voorgaande sterren? Ronaldo 9 als voorbeeld

29 oktober 2012 om 20:50

Nachtmerrie voor Real Madrid is compleet, hij blijft nog langer..

Zonder gekheid, het is geweldig dat Barcelona zo'n geweldige speler in het bezit heeft. Ze hebben altijd wel een speler in de selectie die een ster wordt, nu met Iniesta, Xavi en Messi samen is het wel echt een sprookje waar ik iedere week van geniet.

Ik ben als Madridista blij dat Messi bij Barcelona speelt, hij houdt het toch lastig voor ons hé,

29 oktober 2012 om 20:57

Ik hoopte met deze nieuwe coach Barca weer ging spelen net als in de tijd met Deco belleti, Ronaldinho.
Maar nog steeds dat proberen de wedstrijd constant te domineren en soms zijn ze zo bezig met hun balbezit dat ze onmogelijk kunnen scoren want er staan 10 spelers al in de 16.
Tiki breed tiki terug, soms schieten ze er werkelijk niks mee op. Ik snap niet hoe jij dat als madrista een sprookje kan vinden? Ik kijk veel wedstrijden van Barca en ben vaak genoeg in slaap gevallen.

29 oktober 2012 om 21:03

Het is niet altijd even effectief, maar om te zien hoe behendig spelers als Messi en Xavi zijn en hoe gemakkelijk ze elkaar kunnen vinden is toch prachtig? Ik vind het spel van Real Madrid vaak ook nog veel leuker om te kijken, het is iets sprankelender.

Maar de persoonlijke klasse bij de spelers van Barcelona druipt er vanaf.

29 oktober 2012 om 21:05

Kom nou, ze proberen nog steeds de wedstrijd constant te domineren en dat zet jij dan neer als negatief ? Mag hoor, al vermoed ik zo dat menig trainer er de voorkeur aan geeft dat zijn club de overhand heeft en dus kan domineren.

Ze kunnen door die dominantie onmogelijk scoren... Valt ook wel mee, ze hebben op dit moment de meeste goals gescoord in de Primera.

En dat van tiki breed, tiki terug.... Wel, je gelooft het misschien niet maar dat tiki breed en tiki terug gebeurt nooit zo maar. Het is gewoon zoeken naar de juiste opening en als het links niet lukt, tiki breed en dan proberen ze het op rechts, lukt het daar niet, misschien tiki achteruit tot het gaatje gevonden wordt.

Villanova hoeft echt niet veel te veranderen, de meerderheid der barcafans zullen het wel met me eens zijn. Dat laatste kan ik natuurlijk niet 100 pct zeker weten maar heb toch wel een gevoel dat het in die richting gaat.

29 oktober 2012 om 21:26

Ja maar wat ik probeer is te zeggen. Soms zijn ze te goed in hun vak.
De tegenstander komt daardoor niet uit eigen helft waardoor de ruimtes voor Barca klein worden. Daardoor gaan ze eindeloos terug spelen en zoeken naar dat gaatje. En dat is soms vermoeiend om naar te kijken. Sommige wedstrijd zijn ze gewoon te gefocused op bal bezit.

29 oktober 2012 om 21:28

Ja dat is gewoon saai voetbal vind ik.
Ik hou meer van iets minder balbezit en meer counter aanvallen.
Dat maakt de wedstrijden spannender

29 oktober 2012 om 21:29

Ik snap wat je bedoelt. Ik hou natuurlijk niet van Barcelona, maar ik nam de wedstrijden van het Barcelona van Rijkaard gewoon altijd op. Ik bekeek die wedstrijden 6/7x per week (zonder te overdrijven). Het was echt prachtig om te zien. Het was een "voetbal wedstrijd". Barcelona kon op verschillende manieren spelen/winnen.

Voor de neutrale supporter is het niet leuk nee. De eerste 2 seizoenen (onder Pep) was prachtig om te zien, maar daarna werd het irritant door de "eenrichtingsverkeer-heid" en de "predictable-ness". Je wist al wat de spelers gingen doen voordat ze de bal in hun bezit hadden.

Maar afgelopen zaterdag zag ik een ander Barcelona. Een fantastische Barcelona.
Ze scoorden het liefst 2 goals uit de counter en speelden directer (dankzij Fabregas die meer risico neemt met zijn pasjes). En ook Xavi gaf meer foute pasjes dan normaal.

29 oktober 2012 om 21:29

ze spelen al heel anders dan onder pep toch? veel directer naar voren veel sneller aanvallen. ik heb in de vorige wedstrijden niet gezien, omdat het me opviel, dat ze tikten om het tikken.

ik vindt het positiespel, zoals ze bewegen, lopen, vrije ruimtes zoeken en steeds 2 of meer afspeelmogelijkheden hebben, heerlijk om te zien. maar het is ieder zijn mening natuurlijk.

onder pep was het vaak balbezit om balbezit, maar onder vilanovo keek ik gelijk van he, ze spelen anders, opportunistischer, sneller en met meer risico naar voren.

29 oktober 2012 om 21:44

Ik hou ook niet van barca, maar in die tijd wel haha. Fantastisch gewoon.
Dat was echt een top tijd!
Ik vond Dinho gewoon geweldig. Zijn uitstraling manier van voetballen.
EN idd barca won op vele manieren. nooit echt overdreven dominerend. qua balbezit Miss wel doelsaldo haha.

29 oktober 2012 om 20:52

ik respecteer deze man zo erg. zijn gedrag siert hem zo erg. wauwww laat ik het maar niet over zijn voetbal kwaliteiten te hebbe.

29 oktober 2012 om 20:57

Messi is gewoon een baas. Hij is gewoon een fantastische speler al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik hem een keer in de PL had willen zien.

29 oktober 2012 om 21:15

Ik zou Messi zo graag nog een jaartje of twee willen zien spelen in Engeland. Niet omdat hij zich hoeft te bewijzen als een van de beste spelers van dit moment, maar als liefhebber.

De speelstijl en competitie is toch net iets anders, hoe zou dit fenomeen omgaan met die speelstijl? Zou het hem beter liggen, wat zou hij veranderen in zijn spel etc..

Helaas zal dit altijd een droom zijn.

29 oktober 2012 om 21:18

messi is gewoon een baas, je zou bijna zeggen de perfecte voetballer, ik zie hem ook echt niet bij een andere topteam spelen!

29 oktober 2012 om 21:50

laat het city maar niet horen dan over die 250 mil schuden ze wel ff uit hun mouw ofzo

29 oktober 2012 om 22:00

Zou toch idd wel leuk zijn als ie un x ergens anders ging spelen. Gewoon een seizoen in Engeland met toch een iets minder team om zich heen en een veel andere speelwijze. Vraag me af of het dan nog lukt. Natuurlijk vaker tegen Engelse tegenstanders gespeeld en doet 't ook gewoon wel goed, maar is toch wat anders om tegen een topclub te voetballen of tegen Stoke, Sunderland en die houthakker ploegen die niet voetballen. Echt benieuwd.
Oowh, de mensen die zeggen dat hij nooit de beste ooit kan worden omdat hij alleen bij Barca heeft gespeeld.. Asjeblieft zeg, wat hij daar doet kan niemand en of iemand het ooit heeft gekund komen we jammer genoeg nooit achter, maar lijkt me sterk. Ronaldo is mijn favoriet, Messi is voor mij de beste ooit.
Met Gervinho, die man blijft me verbazen... ellende

29 oktober 2012 om 22:20

Ik mag hopen voor hem dat hij zijn carriere bij barcelona mag beeindigen. Zou bij andere clubs totaal niet zo belangrijk zijn als hij nu is... Wil hem weleens zien zonder Xavi of Iniesta

29 oktober 2012 om 22:29

Natuurlijk zou hij minder zijn als hij Xavi en Iniesta niet had. Dat heeft elke speler. Maar hij is nog steeds verschrikkelijk goed zonder ze. Kijk maar bij Argentinië. Daar is hij het laatste tijd ook goed op dreef. De laatste 14 wedstrijden van Argentinië heeft hij 14 keer gescoord en 2 assists.

29 oktober 2012 om 22:34

Af en toe eens naar Messi in de Argentijnse nationale ploeg kijken... Messi loopt daar tegenwoordig ook 1-1 terwijl Xavi en Iniesta hun bijdrage zich dan beperkt tot kijken op Tv wat hun ploegmaat van Barcelona er van maakt.

29 oktober 2012 om 22:41

Goals tegen Brazilie tegen één van de beste verdedigers ter wereld 3 wereld goalen scoren..

30 oktober 2012 om 09:32

Het was tegen het Olympisch team hè. Argentinië speelde gewoon met hun beste elf, maar de Goddelijke Kanaries speelde met hun team dat naar London zou gaan..

29 oktober 2012 om 22:31

Is dit echt waar, ik las ergens dat hij naar Feyenoord zou gaan om als 2e spits de vervanger van pellé te zijn hoe zit dat ?

29 oktober 2012 om 22:40

Mooie woorden van Lionel Messi, maar dit was niks nieuws. Als je aan Messi denkt dan denk je gelijk aan FC Barcelona net het zelfde als je aan Barcelona denkt dan denk je aan die kleine Argentijnse wonderkind.

Ik zie Messi tot zijn 31 " buitenaards " voetbal presteren hoe hij dat nu doet.. Hij is gewoon de beste van de wereld.. dat is een feit in mijn ogen, maar of hij de beste is aller tijden? Dat geef ik niet toe.. omdat ik Zidane een betere voetballer vind maar dat is nu niet belangrijk.

Als Xavi en Puyol stoppen denk ik dat Lionel Messi die capitain band moet dragen hij is een echte leider en hoort bij Barcelona.

29 oktober 2012 om 22:51

Vind jij Messi een leiderstype dan? het is een introverte geweldige voetballer geen leider, Puyol is dit echt, bv Mascherano is meer een leiderstype dan Messi.
Ik vind niet dat de belangrijkste spelers aanvoerder moeten zijn, dat ben je of je bent het niet.
Messi moet lekker doen waar hij het beste in is en dat is aanvallen opzetten en beslissend zijn voor Barca.

29 oktober 2012 om 22:56

Deze jongen blijft heel zijn leven voor barcelona spelen. Hij zal nooit voor het grote geld naar Psg, City, of Rusland vertrekken... In tegenstelling tot Ronaldo die ik over 2 jaar bij een van deze clubs zie spelen

29 oktober 2012 om 23:07

prachtig om te zien hoe vrolijk Messi is in Barcelona, onze wonderkind die niemand krijgt, een voetballer als Messi vind je niet meer zo makkelijk een legende die bij een legendarische ckub zijn carriere moet afmaken, en hij zal vast wel een functie bij de club krijgen later.

29 oktober 2012 om 23:35

Dit is het verschil tussen messi en de beste spelers ooit. Messi hoort er natuurlijk ook bij maar het punt is dat de kern van t barca team al jarenlang met elkaar voetbalt. Ze zijn zo goed op elkaar ingespeeld dat ze elkaar bijna blindelings vinden. Dus zelfs als messi slecht speelt kan hij in positie van scoren worden gebracht door de andere spelers, waardoor hij constant presteert. Of hij nou goed speelt of niet. Hij heeft zich echter nooit in andere competities bewezen of andere teams. Zidane heeft dit bijv. wel gedaan(al is die vergelijking niet te maken aangezien zidane middenvelder was en een team beter liet voetballen+de opbouw van het voetbal kwam bij hem vandaag, daar waar messie vaak afhankelijk is van ploeggenoten).

Een discussie over messi en zijn kwaliteiten kan je niet aangaan aangezien hij erg goed is, maar jullie moeten het toch met me eens zijn dat hij zulke prestaties echt niet zo constant kan neerzetten in andere competities. Wat ik eigenlijk dan bedoel is het volgende: messi voetbalt vanaf volgend jaar bij ac milan. Als hij dan 2 maanden lang niet in vorm is dan scoort hij niet of veel minder aangezien hij niet meer het voordeel heeft wat hij bij barca heeft. Namelijk voetballers om zich heen waarmee hij jarenlang voetbalt.

30 oktober 2012 om 08:38

Zidane is inderdaad een fenomeen, een prachtige spelverdeler die zelf kon scoren en anderen liet scoren.

De eerste keer dat Zidane internationaal echt aan de oppervlakte kwam, dat was in 1998 met het WK in Frankrijk en het was er meteen goed op want Frankrijk werd wereldkampioen.

Zidane was toen 26 jaar, waardoor je hem, net als Xavi trouwens als een laatbloeier zou kunnen omschrijven.

Messi is nu nog maar 25 jaar en is dus nu al topscorer aller tijden bij Barcelona en kapitein van argentinie.

Ik wil hoegenaamd Zidane niet naar beneden praten, zou volkomen misplaatst zijn bij zo een prachtvoetballer maar enige relativering t.o.v. Messi vond ik wel kunnen : die kleine Argentijn heeft al zoveel laten zien op een leeftijd waarbij het voor Zidane eigenlijk nog allemaal moest beginnen, Messi kan in principe zonder zware blessures nog een kleine 10 jaar meegaan, wie weet wat we nog allemaal te goed hebben van hem, hij draait aan een gemiddelde van tussen de 50 en 60 doelpunten per jaar, ook fenomenaal, misschien dat Pele zich toch nog zorgen zal moeten maken.

30 oktober 2012 om 11:48

Ben ik met je eens. Al denk ik niet dat messi prestaties zal neerzetten met zijn land zolang ze geen fatsoenliijke keeper/verdedigers hebben(hij hoeft ook geen wk te winnen want we weten al hoe goed hij is, maar toch).

Bij messi heb ik ook het gevoel dat hij lang mee zal gaan aangezien barca al sinds zijn jeugd veel aandacht aan hem schenkt en ze doen echt alles om blessures bij messi te vermijden en hij zelf gelukkig ook. Hij is niet een stereotype( denk ik, moet nog blijken) z. Amerikaan die te vroeg piekt en een tijdje later nooit meer zijn niveau haalt. Hij let gelukkig beter op zichzelf dan een ronaldinho maar dit heeft denk ik ook met persoonlijkheid te maken. Je kan mensen nou eenmaal niet verbieden om van het leven te genieten en iedereen doet dat op een andere manier. Laten we de hogere machten bedanken dat messi alleen tevreden is als hij voetbalt/ traint/ thuis op de bank zit met zijn gezin

30 oktober 2012 om 12:16

Wat een held, maakt zichzelf onsterfelijk op deze manier en onderscheidt zich op deze manier van best -of-the-rest Ronaldo. Standbeeld voor deze man.

30 oktober 2012 om 13:22

Zou Messi nog beter kunnen worden dan hij nu is dan?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Barcelona

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Barcelona10075
5.Valencia6513
Voor de complete stand: Primera Division
SpelersPositieW
Cesc FàbregasMiddenvelder3211
Lionel MessiAanvaller3246
Sergio BusquetsMiddenvelder311
Andrés IniestaMiddenvelder313
Dani AlvesVerdediger300
Xavi HernándezMiddenvelder305
Voor de complete selectie: Clubpagina Barcelona.

1747 fans
Aanvaller, 25 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Barcelona 32 46 1 0
2011/2012 Barcelona 37 50 6 0
2010/2011 Barcelona 33 31 3 0
2009/2010 Barcelona 35 34 3 0
2008/2009 Barcelona 31 23 2 0
Laatste voetbalnieuws

Messi officieel beschuldigd: rechtszaak in september

Lionel Messi zou in totaal zo’n vier miljoen euro aan belastinggelden hebben ontdoken. El Mundo Deportivo schrijft donderdag dat de stervoetballer op 17 september in de rechtbank wordt verwacht om tekst en uitleg te geven.Lees verder

In de wandelgangen

Donderdag 20 juni
Sporting Portugal presteerde afgelopen seizoen ondermaats en ook Khalid Boulahrouz kon niet imponeren. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.3125 seconden.