Voetbalzone

Ferguson: 'Torres had kunnen doorlopen en scoren, het is zijn eigen fout'

Zondag, 28 oktober 2012 om 20:35

De tabloids zullen maandag waarschijnlijk flink uitpakken over de topper tussen Chelsea en Manchester United, die zondagavond werd gewonnen door de bezoekers. Robin van Persie en consorten wonnen op bezoek bij de koploper met 2-3 door een buitenspeldoelpunt van Javier Hernández en scheidsrechter Mark Clattenburg gaf twintig minuten voor tijd Fernando Torres van Chelsea een onterechte tweede gele kaart. Even daarvoor was ook Branislav Ivanovic al weggestuurd, met een directe rode kaart.

/

Volgens Roberto Di Matteo, trainer van Chelsea, besliste arbiter Clattenburg de wedstrijd op Stamford Bridge. “Zijn beslissingen waren cruciaal”, zei de Italiaan. “Torres had een vrije trap verdiend en Jonny Evans had misschien wel rood moeten krijgen. Het was geen schwalbe. Ik was in shock na die rode kaart, ik rekende volledig op een vrije trap. United kreeg alle beslissingen mee en daar ben ik erg ontdaan over. Als hij de beelden terugkijkt, zal hij tot de conclusie komen dat hij fouten heeft gemaakt.”

Sir Alex Ferguson lachte in zijn vuistje toen Hernández een kwartier voor tijd in buitenspelpositie de winnende treffer maakte. “Daar hadden we wat geluk mee”, gaf de coach van the Mancunians toe tegenover Sky Sports. De commotie over de rode kaart voor Torres begreep hij echter niet goed: “Of hij een schwalbe maakte? Hij koos er in ieder geval niet voor om door te lopen. Jonny hield hem misschien iets vast, maar hij had door kunnen lopen en kunnen scoren, dus is het zijn eigen fout.”

28 oktober 2012 om 20:53

Ferguson is zijn verstand kwijt het was gewoon een overtreding, maar geel geven ging mij echt te ver..

Ferguson weet ook wel dat hij dit moet zeggen zodat het niet opvalt dat de FA United de titel laat bezorgen..

De FA heeft tegen Ferguson gezged zeg wat negatiefs over Chelsea dan vallen wij niet op ..

28 oktober 2012 om 21:16

Wat bazel jij nou uit? Hij geeft toch een evenwichtige antwoord? doelpunt van Chica was inderdaad buitenspel en dat geeft hij toe, maar Torres heeft het voor een groot deel zeer zeker aan zich te danken door te snel te vallen en verder is over Ivanovic geen twijfel mogelijk.

Manu had hier zeker wel wat geluk, maar laten we niet buitensporig overdrijven. Buitenspel doelpunt was zeer moeilijk te zien en dat overdreven vallen van Torres hadden wel meerdere scheids voor gefloten.

28 oktober 2012 om 20:54

Blij dat SAF aangeeft dat de derde doelpunt discutabel was. En jah, het Torres gebeurtenis. Veel over te zeggen, maar de scheids interpreteerde het als schwalbe en gaf geel. Tweemaal geel is rood.

28 oktober 2012 om 21:43

Zo kun je natuurlijk alles dood relativeren. "de scheids zag het en gaf geel, 2 keer geel is rood". United heeft deze wedstrijd enorm veel geluk gehad.

28 oktober 2012 om 22:38

Ja Fergie kan moeilijk gaan zeggen dat het een zuiver doelpunt was...

Die fans van zowel Chelsea als United altijd schreeuwen dat de scheids partijdig is en weet ik al wat niet als de beslissingen tegen zitten maar als ze meezitten is het altijd van "jullie hebben nou eenmaal verloren, niet zeuren, volgende keer beter."

Voor mij was het vanmiddag spannender om te zien wie er het meeste geluk zou hebben met de arbitrage dan wie er het beste zou spelen. Het is uiteindelijk natuurlijk United geworden, die ik dit seizoen nog nauwelijks op goed spel heb kunnen betrappen en toch 1 puntje achter de nummer 1 staan. Doen ze toch weer lekker. Maar ja volgende week een rustig middagje, Arsenal thuis.

28 oktober 2012 om 20:54

Klasse reactie van Fergie. Hij geeft toe dat United wel wat geluk had met dat buitenspel doelpunt. Het is eigenlijk wel raar dat hij niet over de niet gegeven penalty begint...

28 oktober 2012 om 21:52

Maar young had ook door kunnen lopen maar viel en ivanovic kreeg rood. Dus ik vind het helemaal geen klasse reactie van Fergie.

28 oktober 2012 om 20:54

Nee, Ferguson probeer het nou niet goed te praten want het was geen schwalbe, hij werd echt aangetikt. Heel slecht gefloten van de scheidsrechter. Dat buitenspel goal was wel heel erg moeilijk te zien, maar alsnog.

Niet de eerste keer Man United de scheids mee heeft.

28 oktober 2012 om 21:05

Gast, leer eens lezen. Ferguson probeert het nergens goed te praten. Wat hij zegt klopt gewoon. Torres koos ervoor te gaan liggen(wat menig speler zou doen), maar had ook gewoon door kunnen lopen en scores, ondanks dat er een overtreding op hem werd gemaakt.

Ik wil overigens niet zeggen zeggen dat het geen overtreding was. Dit was gewoon een duidelijke overtreding waarbij Torres werd aangetikt. Echter blijf ik het jammer vinden dat spelers vaak liever gaan liggen om een ander een kaart aan te naaien + vrije trap of penalty te verdienen, dan gewoon door te lopen en te gaan voor die goal.

Goal van Hernandez was gewoon erg lastig te beoordelen, en kun je vind ik de grensrechter niet kwalijk nemen. Ik denk dat er weinig grensrechters zouden zijn die dit goed beoordeeld zouden hebben. Nog maar eens een bewijs dat het gebruik van videobeelden tijdens de wedstrijd niet verkeerd zou zijn.

28 oktober 2012 om 21:10

Gast, heb je de wedstrijd gezien. Als hij zo wordt aangetikt loop je niet zomaar door hoor. Je zegt zelf dat het een overtreding is, maar toch moet hij doorlopen en scoren. Dat gaat moeilijk als het een overtreding is.

En ik zeg toch ook dat het buitenspel doelpunt moeilijk te zien was.

28 oktober 2012 om 21:53

Ja want je moet bij iedere overtreding ook echt 3 koprollen en 5 salto's maken.. De meeste voetballers proberen niet eens te blijven staan, maar maken er een sport van wie er de meeste meters door kan rollen en stiekem met een oogje open naar de scheids kijken. En ja Torres werd aangetikt, maar echt niet zo hard dat je de duikeling hoeft te maken die hij in petto had.

Helaas is Torres niet de enige die dit doet, maar 95% van alle voetballers.

28 oktober 2012 om 20:55

Nja RDM heeft sowieso gelijk, over het feit dat United alles mee kreeg. Alhoewel Torres toch werd aangeraakt, al was het wel licht. Jammer dat El nino zo makkelijk naar de grond ging.

28 oktober 2012 om 20:56

Zwaar onterechte rode kaart voor Torres. Als je het mij vraagt had Evans eerder geel moeten krijgen. Als scheidsrechter moet je met dit soort gewaagde beslissingen rekening houden met dat je de wedstrijd beinvloed. Net als toen Man. United twee penalty's kreeg vorig jaar.

28 oktober 2012 om 20:56

Tjonge jonge Jonge lucky Man U ook weer...
Man u begon sterk Chelsea komt goed terug en wordt dan gewoon zwaar genaaid door de scheids...
Wat een onrecht bah typisch Man U weer

28 oktober 2012 om 20:57

Onterechte tweede gele kaart, maar de eerste moest al rood zijn.

28 oktober 2012 om 23:28

Twee fouten beslissingen maken nog geen goede beslissing. Eerste had inderdaad rood moeten zijn, dus maakte de scheidsrechter een fout en even later was de gele kaart belachelijk en maakte hij dus wederom een fout, slecht fluiten dus, want een scheidsrechter doet als het goed is niet aan compenseren of goedmakertjes.

29 oktober 2012 om 00:59

Het gaat Seppa ook niet om of de scheidsrechter goed of slecht was. Het is wel duidelijk dat hij slecht was. Het gaat Seppa om het feit dat hij niet pro-united floot. Torres had er al afgemoeten toen United nog voorstond en dan is het over en sluiten voor Chelsea.

Raar dat jij dat met je groene balkje niet begrijpt. Ik kan dat door begrijpend lezen zo oppakken..

29 oktober 2012 om 13:13

Nee, juist niet, want hij probeert de rode kaart goed te praten door een foute eerdere beslissing. Ik kan juist begrijpend lezen, want hij geeft hier aan: "onterechte tweede gele kaart, maar" Maar is hier een tegenwerping en in mijn ogen zegt hij hij. De tweede gele kaart was onterecht, Maar (tegenwerping) de eerste moest al rood zijn, ofwel hij heeft terecht rood. Wat natuurlijk onzin is, want op dat moment had hij dus geen rood moeten krijgen en was het geen terecht rood.

Waarschijnlijk probeert hij daarmee inderdaad wel duidelijk te maken dat de scheidsrechter niet pro-united floot, maar feit is wel dat hij met het wegsturen van Torres en het buitenspeldoelpunt wel op twee beslissende momenten twee discutabele beslissingen neemt, die beiden uitvallen in het voordeel van United.

28 oktober 2012 om 20:58

Torres werd aangetikt, met de nadruk op getikt. Hij deed er vervolgens aardig lang over om te beslissen of hij ging vallen of niet.

Het is een lullige tweede gele kaart, maar als de scheids fluit voor een schwalbe is het geel. Of het de schuld is van de scheids of van Torres zal afhangen voor wie je bent.

28 oktober 2012 om 20:58

Fernando Torres, ik wil je nooit meer het shirt van Chelsea zien verdedigen. Ik wil je nooit meer in de buurt van London zien, ik wil je nooit meer, maar dan ook nooit meer horen klagen.

Boontje komt om zijn loontje, had je maar normaal moeten aannemen, controleren en schieten. Maar ipv vond je het tijd om te gaan liggen voor de zoveelste keer. Wellicht was er contact, wellicht was het een schwalbe, kan me eigenlijk niet veel schelen.

Het is in iedergeval je eigen schuld dat je die bal eerst 2 meter vooruit moet spelen, dan erachter aan gaat rennen, in mijn ogen struikelt over de been van Evans, dramatisch naar de grond gaat en dan opeens wonderbaarlijk weer genezen bent zodra je merkt dat het niet in je voordeel is maar in je nadeel.

1 van de belangrijkste wedstrijden, k zei nog het is erop of eronder. Maar hij liep de hele wedstrijd te kloten, dus nu is hij eindelijk (thank godddd) geschorst en kan Sturridge gewoon lekker in de basis beginnen.

Cole liep ook maar wat te kloten, jammer dat Clattenburg hem ook geen geel heeft gegeven, en Cahill had er ook wel 1 mogen krijgen omdat Iva nu er 1 moest pakken voor het team.

Maar goed, al met al blij met dit verlies, want dit is alleen maar aanleiding om Torres te bekritiseren en dat zal zijn prestatie alleen maar slechter maken en dan komt Lukaku, Sturridge of Falcao vanzelf wel voorgoed in de basis.

Maar bovenal, Torres, rot maar. Rot maar lekker op, je bent een schande, weet niet wat je doet, maar het is zeker geen voetballen. Het lijkt er niet eens op, sterker nog, volgens mij had je een United shirt aan. Elke keer dom balverlies, elke keer uitwijken naar de zijkant waar zowel Hazard en Mata vandaan komen, maar blijf maar geloven in jezelf.

Ik ben er al wekenlang klaar mee en ik hoop dat iedereen die Chelsea warm hart toedraagt, nee beter, iedereen die voetbal een warm hart toedraagt, je stop met voetballen. Want elke cent die je eraan verdiend, is er 1 teveel..

28 oktober 2012 om 21:03

Sorry dat ik het moet zeggen vriend maar jij bent een schande voor Chelsea
In plaats van achter de club en de spelers te staan zit je hen gewoon af te breken?
Rot toch op man, ik sta volop achter Chelsea en baal er echt van dat we verloren zijn door de ref!

In Chelsea we trust, in good & bad times!

28 oktober 2012 om 21:10

Dus ik mag geen kritiek hebben omdat ik een supporter ben van Chelsea? Sorry man. Torres speelde een wereldprestatie, echt geweldige mentaliteit, verspeeld nooit de bal, is altijd betrokken in het spel en sticht altijd gevaar.

Buiten zijn fenomenale goals, heeft hij natuurlijk een weergaloze dribbel, het is alleen jammer dat hij die 3 jaar niet meer laat zien. Maar wees gerust hoor, hij komt er wel, hij heeft alleen nog een seizoen of 5 nodig.

28 oktober 2012 om 21:18

Kan Torres er iets aan doen dat ze hem opstellen en ze vertrouwen in hem hebben? Hij doet zij best en ook al lukt er veel dingen niet, hij doet er wel alles aan..

Wat een nepsupporter ben jij! Eerst kon ik je berichten af en toe nog wel waarderen, maar als je zo met je eigen spelers omgaat.. ongelofelijk!

Als het nou een speler is die schopt, slaat, zijn medespelers hun vrouwen versierd of de trainer uitscheld kan ik het nog begrijpen, maar wat doet Torres fout?

28 oktober 2012 om 21:25

Nee precies, dat zeg ik hier beneden ook, wellicht kan Torres er niet veel aan doen en moet ik RDM aanvallen omdat hij hem blijft opstellen. Maar RDM is mixed up want het is wel een clubheld en hij heeft tot nu toe geweldig werk geleverd.

Maar mijn nep-supporter noemen? Je kent me wel langer dan dat neem Ik aan. Kijk wat ik nu doe is niet de schuld bij Clattenburg leggen omdat Torres sowieso dramatisch bezig is de laatste tijd dus zoiets zat er gewoon aan te komen en zoals k heb gezegd is de kaart ook gewoon (in mijn ogen) terecht.

Torres verpest kansen, houd de bal te lang vast, zijn aanname is slecht en ipv in de spits, gaat hij op de flank lopen. Hij loopt de hele tijd uit de spits, terwijl we daarvoor al Mata, Hazard en Oscar hebben. Naja kan je nog een hele lijst geven, met genoeg voorbeelden maar punt is, Torres is het enige probleem van dit Chelsea, wat ze weerhoudt om het spel wat ze spelen compleet te maken en als ik Torres zie spelen heb ik alles behalve het idee dat hij zijn best doet om zijn rol te vervullen in het spelideaal van Rdm...

28 oktober 2012 om 21:04

Nu ga je te ver man. Zelfs Gervinho en Ramsey krijgen niet zoveel sh*t over hun heen. Er komt heus wel een andere spits maar je doet nu alsof Torres de enige is die je kan wijten aan dit verlies.

Ja ik weet dat Fernando het niet meer heeft maar dit wist je al vanaf de tweede week dus dit is geen verassing.

28 oktober 2012 om 21:09

Cole, Cahill, Torres en Ramires waren de schuldige vandaag. Cole loop ik al vorig seizoen af te branden net als Cahill, Ramires wisselt geweldige wedstrijden af met slechte. Torres is gewoon hopeloos...

Zoveel frustratie brengt die gast in mij naar boven echt serieus. Elk balcontact met Torres is gewoon balverlies...

28 oktober 2012 om 21:13

Je kan me alles wijsmaken maar ik heb je nog nooit zo zien losgaan op 1 speler. alsof Torres daar zelf wat aan kan doen, die jongen is het gewoon kwijt en dat was al duidelijk vanaf het begin.

Jammer voor hem en jou maar geen reden om hem zo uit te kafferen.

28 oktober 2012 om 21:18

ben jij überhaupt wel een chelsea fan dit is echt geen kritiek meer wat je lever. Je kan hem net zo goed nog uitschelden .
Als fan zijnde moet je een speler beschermen maar jij ga te ver.

28 oktober 2012 om 21:19

Hahah klopt Zelfs Ronaldo heeft het bij mij nooit zo moeten ontgelden haha XD Zegt heel wat volgens mij. Wellicht kan Torres er ook niet veel aandoen, Het is immers RDM die hem blijft opstellen.

Naja hopelijk gaat Sturridge een hattrick maken, is hij geweldig aanspeelpunt en wordt hij motm..

28 oktober 2012 om 21:20

Denk om je bloeddruk man !

Ik erger me ook groen en geel aan Torres, hoe die jongen is weggezakt is gewoon triest. Kan beter een stap terugdoen en daar weer de oude Torres wordej.

28 oktober 2012 om 23:27

@ Zola.

Rustig aan. Ik herhaal, zo als je nu praat verlies je langzamerhand mijn respect. Je mag Torres niet. Iedereen weet het. Heleboel Chelsea fan houden niet van hem, maar wat jij hier doet is gewoon belachelijk.

Ik heb gemerkt dat je je favoriete spelers altijd verdedigd ook wnnr ze slecht spelen. Mikel was dramatisch (samen met Luiz). Cahill speelde gewoon goed. Maar dan richt je je haat persoonlijk op Torres.

Doe toch normaal man. Chelsea speelde goed. De nederlaag had echt niks met de Chelsea spelers te maken, get this through your head en probeer gewoon rustig te doen, ja?

28 oktober 2012 om 23:52

Blink

Wat doe ik dan? Luiz speelt altijd slecht zonder Terry dat weet iedereen. Cahill laat Iavnovic in de steek waardoor hij wel een rode kaart moet pakken. Mikel werd in de steek gelaten door Ramires, en Ramires kwam niet in het spel omdat hij zijn snelheid niet kon gebruiken, met Lampard had je veel meer kunnen doen, vooral uit de 2e lijn.

Maar ik ben al wat rustiger, ik wil Torres gewoon niet meer als spits zien.. Zoals Memoires al zegt, heb zelden zoveel frustratie over een speler gehad, maar Torres slaat echt alles. Ik dacht dat ik gek werd toen ik Anelka zag spelen..

29 oktober 2012 om 00:49

Zola Ramires werd verkozen tot de beste Chelsea speler door de Chelsea analysten.. Zijn tackles, zijn rushes, afgelegde kilometers (meer dan iedereen hoorde ik) en zijn belangrijke goal.
Any way. dit is jou mening en je mag het hebben natuurlijk..

Iedereen speelde inmijn ogen goed behalve Mikel en Luiz

29 oktober 2012 om 02:48

ik heb de wedstrijd trouwens net geanalyseerd en bij beide goals was Mikel nergens te vinden. Hij was gewoon aan het lopen lol. Ramires stond wel goed gepositioneerd. Beiden goals werden aan de linkerkant (cole, mikel) gecreeerd.
Als je een link om de herhaling te zien, moet je het maar vragen.

28 oktober 2012 om 21:45

Ik erger me ook aan Torres maar je verliest toch wel een beetje mijn respect. Ik snap dat je boos bent,

''maar goed, al met al blij met dit verlies'', ik dacht juist dat supporters en zeker het geval als je kijkt hoe we hebben verloren vandaag door dwaze scheidsrechter juist Niet blij zijn als hun club verliezen of leven wij in een omgekeerde wereld?

Komaan dude leer een beetje met je emoties om te gaan.

29 oktober 2012 om 00:57

Vond jij de trap van Torres niet direct rood?

28 oktober 2012 om 22:52

@ Zola

Ik ben het helemaal met je eens. Het klinkt misschien wat hard allemaal, maar er is geen woord aan gelogen. Hemel je de eigen spelers op ben je niet objectief, brand je ze af ben je een nep-supporter. Waar ligt de grens.

Maar wat je zegt klopt. Elk balcontact van Torres is inderdaad balverlies, het is om gek van te worden en ik hoop dat hij nooit meer een minuut speelt in Chelsea. Ook ik heb zoiets het kan me niet schelen of het een schwalbe was of niet, hij speelt die bal eerst weer 100 meter te ver voor zich uit, hij roept het gewoon over zichzelf af.

En natuurlijk ben je niet écht blij met het verlies, je probeert je jihad tegen Torres gewoon wat kracht bij te zetten, alleen begrijpen sommigen dat niet.

28 oktober 2012 om 23:34

Wie zegt überhaupt dat supporters objectief moeten zijn? Eigen spelers beschermen is heel logisch. Daarnaast kun je best objectief zijn en toch supporter, kritiek hebben op spelers is namelijk heel normaal, dat gebeurt bij elke club. Maar wat Zola hier doet slaat nergens op en is gewoon een speler keihard afbranden. Daarnaast zegt hij zelfs blij te zijn met het verlies, hmm.. geen echte supporter in mijn ogen, want ook al gun je een speler niks, uiteindelijk zou je blij moeten zijn als degene de winnende erin schiet, want je liefde voor de club staat als het goed is hoger dan de haat voor een speler, dus ook al meent hij het niet echt, toch vreemd om het hier dan neer te zetten, want het is niet echt een goede term om in dit geval kracht bij te zetten.

28 oktober 2012 om 23:59

Tuurlijk ben ik niet echt blij met het verlies.. Ik kon mezelf wel opvreten toen Hernandez uitgerekend hij die een grote mond had in aanloop naar deze wedstrijd vorig jaar over Torres scoorde..

Tomtom verwoordt het perfect, het is een soort Jihad tegen Torres!! de meeste kennen mij hier lang genoeg, ik ken spelers van Chelsea, waarvan de meeste supporters nog nooit hebben gehoord.

En niets voor niets is Zola mijn absolute voetbalheld. Maar ipv me naar de scheids te richten, richt ik me naar Torres, niet wat men verwacht maar wel in mijn ogen geheel terecht ..

29 oktober 2012 om 00:57

@zola, vond jij de trap van Torres niet direct rood? Was toch identiek aan de stamp van Nigel aan het adres van Alonso op het WK?

29 oktober 2012 om 10:17

ja man kom nog maar wat zagen over de scheidsrechter, hoe hypocriet.

28 oktober 2012 om 20:59

Torres zou sowieso niet scoren aangezien Ferdinand zo goed als bij de bal was toen Torres viel dus je reactie slaat op niet veel Ferguson..
Als een van jouw spelers voor zoiets rood zou krijgen had je wel iets anders gezegd
Maarja zo is het leven, hopelijk kunnen we woensdag sportieve revanche nemen!

28 oktober 2012 om 20:59

Waar staat Clattenburg in het lijstje manutd spelers? Vond hem toch wel het meest beslissend en erg belangrijk voor Man utd! Verdiend zeker wel meer dan de 7.9 van Rvp!

Verder moet Ferguson niet zo scheinheilig doen en gewoon toegeven dat Torres en Ivanovic hadden moeten blijven staan!

28 oktober 2012 om 21:52

Haha deze grap heb ik ook al gemaakt, dezelfde humor.

@zola

Ik vind het echt te gek voor woorden hoe jij Torres afkraakt, tuurlijk mag je je mening geven, maar hij doet zijn best en dan wil jij hem nooit meer in een Chelsea shirt zien. Ik heb ook liever sturridge maar boor torres niet de grond in. Dat is echt niet chelseafan waardig.

29 oktober 2012 om 00:56

Vond jij dat Torres direct rood moest hebben? Was gelijkwaardige trap als die van Nigel bij Alonso op WK.

29 oktober 2012 om 15:50

Ik vond hem niet gelijkwaardig, hier stuiderde de bal nog op waardoor Torres er zonder na te denken invliegt, maar als hij ziet dat hij op Cleverly afkomt trekt hij direct zijn been in, en biedt zijn excuses aan. Hele andere situatie.

28 oktober 2012 om 20:59

Man o man.
Er was gewoon contact.
Maar goed, f*ck it.
Het is gebeurd.
Sturridge volgende wedstrijd in de basis.
Torres terug naar Madrid.

28 oktober 2012 om 21:19

Ik zie Torres bij Atletico Madrid wel weer de oude worden, of iig weer van een goed niveau worden.

28 oktober 2012 om 21:24

Ik hoop het voor hem.
Ik hoop het echt.
Want hij is zo dramatisch de laatste tijd.
Misschien een ruildeal dan met Falcao.

28 oktober 2012 om 21:38

Oke man
Wel jammer
Maar doe je niks aan
Volgende keer beter
Komt goed!

28 oktober 2012 om 21:43

Hahaha, kan er wel om lachen.
Komt inderdaad goed, de volgende keer!

28 oktober 2012 om 21:02

Helemaal mee eens met Fergie. Torres is echt slecht geworden,pff..zelfs Macheda is beter dan Torres. Beter haalt Chelsea El Tigre op in Madrid. Want dit kan echt niet..
United dik en dik verdiend gewonnen ook zonder Clattenburg.

28 oktober 2012 om 21:10

Als Torres terecht geel kreeg, dan had Young ook geel moeten krijgen, in plaats van Ivanovic rood. Wat ben jij toch belachelijk subjectief altijd.

28 oktober 2012 om 21:15

Krijg je ervan als je teveel Fifa13 speelt, maakt je hoofd beetje in de war met de echte realiteit

Chelsea speelde lef en durf terwijl United als een stel angsthazen gingen counteren. Chelsea had hier van moeten winnen maarja je kan nooit winnen van een scheids ook al ben je veel beter dan je tegenstander.

28 oktober 2012 om 21:09

Wat een debiel is deze reumapatient. Evans raakt hem gewoon en komt bovendien als een idioot in met die beweging.

Zoals gewoonlijk verdedigt SAF de arbitrage als ze weer eens winnen dankzij de FA. Zal wel door de Alzheimer komen of misschien heeft hij een beroerte gehad. Iig komt er al een paar geen zinnig woord uit dit verrotte fossiel.

28 oktober 2012 om 21:15

Hij komt gevaarlijk in, maar raakt hem niet. Kijk maar eens goed.

28 oktober 2012 om 21:17

Ga naar de opticien man. Heb de beelden nu al tig keer gezien en zelfs in slow motion. Evans raakt hem wel degelijk maar heel lichtjes. Torres gaat alá Suárez naar de grond, dat is gewoon dom te noemen maar het was geen schwalbe.

28 oktober 2012 om 21:23

Leuk dat je de beelden zovaak gezien hebt. Misschien kun je die tijd gebruiken om Arsenal wedstrijden te analyseren en een rapport versturen naar je cluppie met het antwoord waarom jullie al 10 jaar geen prijs pakken

On : Je geeft zelf aan dat Torres naar de grond ging. Op basis hiervan interpreteerde de scheids dit als Schwalbe. Schwalbe is geel, kun je het nog volgen ? Tweemaal geel is rood. Punt uit.

28 oktober 2012 om 21:23

Zijn kous wordt even geaaid ja. Zo miniem dat je het maar uit 1 camerastandpunt kan zien (tenminste, ik heb zowat 5 standpunten gezien en enkel van opzij kon je het opmerken).

28 oktober 2012 om 21:31

In 2005 pakte we nog de FA Cup dus het is geen 10 jaar. Rekenen zo moeilijk voor je?

Met het geld van Chelsea, City en United had Arsenal ook wel ieder jaar een prijs kunnen pakken. Gelukkig hebben wij dat niet en behalen wij ons resultaat op een financieel verantwoordelijke manier, niet voor niks de enige gezonde club van Engeland.

On: Dus omdat de scheids het interpreteerde als schwalbe is het dat ook automatisch? Wat een logica, chapeau daarvoor, is dit het denkniveau van de gemiddelde United supporter? Dat zou een hoop verklaren namelijk.

29 oktober 2012 om 00:44

Oh oh stop de persen, een FA bekertje gedateerd uit 2005. Jah United heeft ook enkele FA bekertjes ergens achter de CL bokalen en PL titels.

Heerlijk he, financieel verantwoordelijk beleid voeren en tegelijkertijd het lachertje zijn van de Premier League ?

On: De scheids interpreteerde het als een schwalbe. Waar heb jij gelezen dat het dan automatisch een schwalbe moet zijn ? Sjezus, begrijpend lezen is waarschijnelijk nog moeilijker dan Birmingham verslaan in een beker finale ?

28 oktober 2012 om 21:17

Een beetje meer respect voor Ferguson mag wel hoor..

28 oktober 2012 om 21:25

Vind dat Wenger er veel ouder uitziet dan Saf, en SAF is in het echie ruim 15 jaar ouder. Kennelijk maakt het pakken van prijzen je jonger en het niet pakken van prijzen je ouder (wenger)

28 oktober 2012 om 21:20

Hij ging inderdaad veel te makkelijk liggen, waardoor je de kans geeft aan Clattenburg om te twijfelen. Hij wordt door het contact met Evans namelijk helemaal niet gehinderd en kiest zelf bewust om te liggen. Maar wel streng om er geel voor te geven, dat geef ik toe. Het enige dat ik kan bedenken is dat Clattenburg er een manoevre in zag om Evans een compensatie-kaart aan te smeren, wat wel vaker gebeurt net na een getrokken rode kaart voor je eigen team.

Trouwens, hij had er eerder al afgestuurd kunnen worden voor die halve karatetrap op Cleverley's borst. Het ergste aan deze fase is wel nog dat hij bewust naar Cleverley toe loopt met dat hoge been en hem dus van ver zag afkomen.

http://tinypic.com/r/116rvj6/6

29 oktober 2012 om 00:16

Young ging ook wel makkelijk neer, vind je niet? Aub seg.

29 oktober 2012 om 04:04

Torres bewust? Dat is helemaal niet waar. Dit is echt triest en zeker voor jou standards. Je klinkt echt als een minderjarige nu terwijl je dat volgens mij niet bent.

Niemand zeurde (in eerste instantie), dat Torres rood moest krijgen. Omdat geel op zijn plaats was geweest! Pas toen iedereen gezegd heeft, dat Mutd bevoordeeld werd, gingen jullie naar de zogenaamde "benadelingen" zoeken. Toen pas begonnen jullie over die zogenaamde "karate trap" te praten. Jij wist er zeker niks van. Je moet natuurlijk herhalen wat bijvoorbeeld Neville zegt. Dat mag, maar any way, hier mijn analyse. Nu ga ik ook even "kinderachtig" zijn, if you let me of course...

RvP moest een gele kaart hebben gekregen voor het wegtikken van de bal (rond de 11e minuut). Chelsea wou snel een ingooi nemen maar he prevent it. En ook gaf hij een soort van "elleboogje" aan Luiz (wat hij vaak doet). Wat hij deed is genoeg om een kaartje te trekken, want ik zag scheids geel geven voor zulke dingen. Any way, dit zou zijn tweede gele kaart zijn geweest. 2x geel = rood.

Rooney moest zijn tweede gele kaart hebben gekregen (rond de 70:55 minuut). Toen hij een aanval brak (cole). Chelsea speelde toen met 9 spelers. Saf haalde hem daarna meteen eruit. 2x geel = rood.

Er was geen schwalbe van Torres. You like it or not, hij werd geraakt en hij profiteerde van de situatie zoals elke normale voetballer het zou doen. En wat Saf zegt klopt gewoon niet en jij weet het ook..
Ik heb net de herhaling gezien en je ziet dat Ferdinand goed gepositioneerd stond. Torres was de bal kwijt en daarom ging hij naar de grond om alsnog een vrijetrap te winnen. Hij mocht naar de grond gaan, omdat er simpelweg contact was. En genoeg contact om geel aan Evans te geven.
Waarom bleef Young dan niet staan? Hij zocht het contact op met Ivanovic, terwijl Evans heel debiel erin kwam?

Het lijstje is heel lang. Het zit vol met Mutd bevoordelingen. Bijvoorbeeld;
de niet gegeven vrijetrap op Mata (in de tweede helft) rond de 16.
Jullie wonnen zowat elk 50/50 beslissing. Of beide ploegen eindigen met 8/9 of beide ploegen eindigen met 10/11. Laat ik maar even ophouden.

28 oktober 2012 om 21:24

Een update: chelsea beschuldigt scheidsrechter Mark Clattenburg van ongepast taalgebruik tegen twee van hun spelers. Dit krijgt nog een staartje

28 oktober 2012 om 21:37

Bron?

28 oktober 2012 om 21:41

sky sports en als je meerdere sites leest zie je dat chelsea een statement heeft gemaakt

28 oktober 2012 om 21:45

Thanks zie het nu.

28 oktober 2012 om 21:34

Ik zei het in de post-match artikel van Everton vs Liverpool al tegen een aantal United fans: Manchester United fans hoeven zich nooit zorgen te maken over arbitrale dwalingen omdat ze toch altijd de scheids mee hebben. Oh en wanneer United een keer verliest, mag die scheidsrechter voorlopig geen Premier League wedstrijden meer fluiten! Ook al had de scheidsrechter geen fouten gemaakt!

Nog een topwedstrijd, na Liverpool-united, verkloot door de FA met invloed van de corrupte en hypocriete Ferguson. Gaat lekker zo met het Engels voetbal.

Scum United.

29 oktober 2012 om 10:26

United geeft Ivanovic en Torres toch geen rood? De scheids doet dat... Ferguson is een genie die net als Mourinho (alleen dan veel geniepiger) de scheidsrechters zodanig beinvloed dat ie vaak geluk mee heeft.

Over de rode kaart van Ivanovic; vanuit het zich van Clattenburg leek het alsof young duidelijk op de hakken werd getrapt (waar hij in werkelijkheid slechts geschampt werd). Maar als je fluit voor een overtreding, is het natuurlijk ook meteen rood. Bij de rode kaart van Torres: Evans raakt hem sowieso (ook heel licht trouwens, maargoed) en gaat net als Young makkelijk liggen. In mijn ogen was het gewoon een vrije trap voor Chelsea, maar Clattenburg besliste anders. Echter moet wel opgemerkt worden dat hij pas op het laatste moment zag dat Tores degene was die duidelijke en niet iemand anders (die nog geen geel had). Bij Match of the day is dit heel duidelijk te zien.

United heeft gisteren veel geluk gehad, maar desondanks ben ik van mening dat Clattenburg geen slechte partij heeft gefloten.

28 oktober 2012 om 22:55

Dat Ferguson zegt dat Torres vastgehouden werd, geeft al aan dat hij het niet heeft gezien, want hij krijgt gewoon een tik tegen zijn scheen. Waar heb je het als coach dan over. Maar goed, ik zou het ook genant vinden om dit soort vragen te moeten beantwoorden, als ik wist dat de leiding zo partijdig voor mijn team had gefloten. Blijft schandalig.

29 oktober 2012 om 15:38

Verkeerd vertaald dan ;-) In Motd zei hij duidelijk aangeraakt in de juiste context.

Maar dat terzijde, Torres had kunnen doorlopen, maar die bal was sowieso verloren. Ferdinand had hem mee door de tackle van Evans al ingehaald.

29 oktober 2012 om 19:34

Maar dus in jouw opinie ook geen schwalbe en daar gaat het om. Onterechte kaart dus.

28 oktober 2012 om 23:06

Wel mooi dat Van Persie nu ook bij United kan laten zien echt van wereldklasse te zijn! Als hij zo doorgaat is hij dalijk samen met Ronaldo en Messi de 3e op de plek voor wereldvoetballer van het jaar!

29 oktober 2012 om 07:24

Haha....wat denk je dat er zou gebeuren als het andersom gebeurde? Dan zou Ferguson met een rode kop voor de camera's verschijnen en spreken over een schandalige beslissing. Gelukkig nog hoogstens een paar jaar naar dit gezwets luisteren voordat de beste man met pensioen gaat.

29 oktober 2012 om 11:27

Al die haat reactie jegens Torres snap ik echt niet, paar weken geleden was hij weer in vorm en nu kraakt iedereen hem weer af, als jullie het zo goed kunnen ga zelf in de spits staan bij Chelsea, Chelsea is gewoon een matige ploeg die terecht heeft veloren tegen united, ookal scoorde hernandez uit een buitenspel boeiend ze hebben gewonnen geen gezeur erover. Mooie overwinning united!

29 oktober 2012 om 17:19

Iedereen? Alleen die Zola kraakt hem af.

29 oktober 2012 om 23:00

wil je zeggen dat niemand hem heeft afgekraakt de laatste paar maanden? kom op zeg hij krijgt altijd wel kritiek terwijl het een goede mee voetballende voetballer is, dat willen mensen niet zien ofzo, vind het een apart gevalletje, als Chelsea verliest is Torres niet Chelsea waardig en als ze winnen is Torres super, vind dat absurd gewoon..

29 oktober 2012 om 23:25

De laatste paar maanden zeker maar ik heb het over deze wedstrijd he. Ik dacht dat je het over deze wedstrijd had.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Chelsea

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
3.Chelsea7536
4.Arsenal7335
Voor de complete stand: Premiership
SpelersPositieW
Petr CechKeeper360
Fernando TorresAanvaller368
RamiresMiddenvelder355
Juan MataAanvaller3511
Branislav IvanovicVerdediger345
Eden HazardMiddenvelder349
OscarMiddenvelder344
Voor de complete selectie: Clubpagina Chelsea.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina Chelsea.

219 fans
Aanvaller, 29 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Chelsea 36 8 5 1
2011/2012 Chelsea 32 6 4 1
2010/2011 Chelsea 14 1 1 0
2010/2011 Liverpool 23 9 6 0
2009/2010 Liverpool 22 18 5 0
Laatste voetbalnieuws

Chelsea informeert bij Galatasaray naar 'gelukkige' kompaan van Drogba

Tal van aanvallers worden de afgelopen dagen met Chelsea in verband gebracht, maar de naam van Burak Yilmaz lijkt wat hoger in aanzien te staan. Volgens het doorgaans betrouwbare the Guardian...Lees verder

In de wandelgangen

Donderdag 23 mei
Real Madrid heeft al snel de opvolger van Pepe gevonden. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.375 seconden.