Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Enoh gaat in beroep tegen schorsing en is inzetbaar in Klassieker

Laatste update:

Eyong Enoh heeft van de tuchtcommissie van de KNVB drie duels, waarvan een voorwaardelijk, schorsing gekregen. De middenvelder uit Kameroen kreeg afgelopen maandag tijdens Jong NAC - Jong Ajax een rode kaart en is als gevolg daarvan geschorst totdat Jong Ajax het bewuste aantal duels heeft gespeeld.

/

De schorsing geldt ook voor de tussenliggende duels van Ajax 1. Ajax beraadt zich nog of het tegen de schorsing in beroep gaat. Jong Ajax speelt maandagavond thuis tegen Jong NEC. Een week later (5 november) spelen de beloften een uitwedstrijd tegen Jong Heracles Almelo.

Jong Ajax-trainer Gery Vink stelde afgelopen week reeds vraagtekens bij de rode kaart: "Enoh zou een uur spelen. Yener Arica stond al klaar om voor hem in te vallen toen Enoh die rode kaart zag. We moeten de beelden nog eens terug zien, maar volgens ons was er niet veel aan de hand."

Update 15.18 uur - Enoh gaat in beroep tegen schorsing en is inzetbaar in Klassieker
Eyong Enoh gaat in beroep tegen de schorsing, drie wedstrijden waarvan een voorwaardelijk, die de tuchtcommissie van de KNVB hem heeft opgelegd. Dat meldt Ajax via de officiële kanalen. Enoh kreeg maandag een rode kaart in een duel van Jong Ajax met Jong NAC Breda en zou moeten toekijken tot Jong Ajax twee wedstrijden gespeeld heeft. Omdat Enoh in beroep is gegaan, is de straf voorlopig opgeschort. Dat wil zeggen dat hij zondag gewoon inzetbaar is in de Klassieker met Feyenoord.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Veel te zwaar gestraft, Ajax zou er verstandig aan doen om in beroep te gaan vanuit principes. Als ze wat meer tijd zouden steken in de echte schandalige gekken die er in het voetbal rondlopen (bruns) zou dat fijn zijn.

26 oktober 2012 om 11:28

Daar heb je gelijk in. Dan had Ajax de laatste jaren veel zonder Vertongen en Suarez gespeelt.

26 oktober 2012 om 11:38

Suarez was ook veel geschorst maar blijft wel een held in Amsterdam.
Vertonghen heeft weinig verkeerd gedaan zover ik me kan herinneren hoor?

26 oktober 2012 om 11:43

jong, suarez is vaak genoeg geschorst geweest, dus dat is dus onzin wat je spreekt.

26 oktober 2012 om 12:05

Vertonghen? Serieus?

26 oktober 2012 om 12:15

en jullie maar zeiken over ola en al die vieze streekjes van Suarez wel goed keuren dan ook niet zeiken over ola .

on: die overtreding was nergens voor nodig deze jongen heeft altijd al rare overtredingen gemaakt achja had had waarschijnlijk geen zin meer

26 oktober 2012 om 12:31

Dat een overtreding nergens voor nodig is, is geen argument voor een dergelijk zware straf. Er werd een speler geduwd voordat de bal er was, áls je dat al als een rode kaart wilt beoordelen dan is het er een in de lichtst mogelijke categorie, ofwel één duel schorsing.

26 oktober 2012 om 13:11

Natuurlijk, Suarez kon er tegen als die wel eens terecht een flinke schop kreeg. Ola niet, die wil zelfs op het middenveld spelen omdat die zo kleinzerig is dat die niet in de spits durft omdat die dan meer geschopt zou worden. Ondertussen zelf maar sneaky uitdelen.

On:

Volledig onterecht natuurlijk, 3 wedstrijden terwijl de rode kaart zelf al discutabel was.

26 oktober 2012 om 13:38

suarez is al een tijdje weg, geen oude koeien uit de sloot halen. suarez is een acteur en bedrieger,oke, en heeft genoeg kritiek nu in engeland, en vroeger in Nederland. Toivonen speelt nog steeds in de eredivisie, misschien iets meer on topic als het gaat om de eredivisie. en Toivonen is af en toe net zo erg als suarez...

26 oktober 2012 om 14:08

Dit is pas zn 2de rode kaart in 92 duels..
Dus als hij altijd rare overtredingen maakt.. had hij ook wel meer rode kaarten gehad.

26 oktober 2012 om 14:09

Suarez deed het gewoon recht voor de camere en die achterbakse Toivonen doet al die smerige dingen stiekem. Dus ga niet zo beginnen kerel

26 oktober 2012 om 14:38

Bovendien maakt enoh nooi harde of geweldadige overtedingen! altijd kleintjes, echt geen gemene speler

26 oktober 2012 om 15:29

niels, op je tenen getrapt, suarez zijn harde overtredingen, ben een fan van hem, keur ik absoluut niet goed, maar alles van hem wordt wel onder de loep gelegt, terwijl die overtredingen en dan ook nog geniepige overtredingen van ola niet, dus er zit wel degelijk verschil in het meten van.....

Niet meer dan logisch, vond het ook een rare actie van Enoh.

26 oktober 2012 om 12:17

Ik heb hetzelf niet gezien, en gezien jouw reactie jij wel, dus kun jij me precies vertellen wat Enoh gedaan heeft? Misschien dat anderen dan ook een betere conclusie kunnen trekken.

26 oktober 2012 om 12:36

Hij zwaaide met z'n been nog even vol naar achteren op middel hoogte.
Dat hij hem vervolgens niet raakt is zijn geluk want anders was de straf waarschijnlijk hoger geweest.

26 oktober 2012 om 13:43

Okè bedankt voor de uitleg. Wat ik niet snap, is dat als hij hem niet raakt, 3 wedstrijden (waarvan 1 voorwaardelijk) toch wel veel is..? Als ik sommige overtredingen zie waarvoor 1 wedstrijd gegeven wordt, dan snap ik niet dat je voor het niet raken dit krijgt.

Overigens is het natuurlijk wel dom om nog even je been naar achteren te laten zwaaien. Dit soort dingen moet Enoh gewoon uit zijn spel halen, al zal dat heel lastig/niet te doen zijn.

Het was een klein duwtje ofzoiets? Tenminste, dat had ik ergens gelezen... als dat het geval is, is een rode kaart erg zwaar bestraft!

26 oktober 2012 om 12:34

Hij duwde iemand omver voordat de bal er was. Een rare actie en zeker een overtreding, maar een rode kaart was redelijk zwaar gestraft.
Ik snap dat je als Knvb je scheidsrechters niet af wilt vallen en daarom alleen in uitzonderingsgevallen een rode kaart zult seponeren, echter, een schorsing van drie wedstrijden (waarvan één voorwaardelijk) is totaal uit proporties.

26 oktober 2012 om 12:38

Huh? Hoe kom je daar nou bij?

Enoh werd omver geduwd en zwaaide daarbij met zijn been naar achter en naar boven. Als die jongen die schoen op z'n hoofd had gehad was hij knock-out gegaan zeg maar. De rode kaart was dus voor natrappen.

Overigens bedoel ik daar niet mee dat de kaart terecht was Hij komt wat ongelukkig neer en probeert zijn balans te vinden dus zwaait hij zijn been naar achteren. De kaart was voor natrappen maar dat was absoluut niet.

Het was een rare actie en waarom hij dat deed is me nog steeds niet duidelijk.
Maar de tegenstander was 2 meter verder op, dus wanneer Ajax in beroep gaat is dat verstandig denk ik.

Snap alleen niet wat het feit dat hij bijna gewisseld zou worden er mee te maken heeft. Dat geeft bijna iedere speler een vrijbrief om iemand uit de wedstrijd te trappen, als hij toch word gewisseld.

Als de overtreding zwaar genoeg was is 2 duels schorsing gewoon terecht en heeft het niks te maken met de wissel of blessure.

Zoals ik bij het vorige bericht over de rode kaart van enoh al gezegd had, was het lichtjes natrappen van Enoh. Ik zat in het stadion en veel mensen hadden het gezien

26 oktober 2012 om 11:36

Een natrappende beweging is in mijn ogen al rood en heeft niets met voetbal te maken, maar met agressie, dus een terechte schorsing.

26 oktober 2012 om 12:38

Het feit dat je een schorsing te verdedigen vindt kan ik nog begrijpen, maar dat je de hoogte van de schorsing te verdedigen vindt, vind ik totaal onbegrijpelijk.
De tuchtcommissie hoort een lijn aan te brengen in de schorsingen, om zo het effect van verschillend oordelende scheidsrechters te dempen.
Deze overtreding was vergelijkbaar met die van Maher in de wedstrijd tegen FC Twente, waar hij één duel schorsing voor kreeg. Dat was in mijn ogen dan ook een geschikte straf geweest voor Enoh.

26 oktober 2012 om 12:51

Ik vind het ook een terechte schorsing. Waarom? Je kan het ook aan de andere kant bekijken. Bij FC Den Bosch - PSV kreeg Manolev een rode kaart voor een enorm licht tikje (net zoals die van Maher). Hij kreeg maar liefst 4 duels schorsing. Wat dat betreft komt Enoh dus gewoon goed weg. 2 duels is een prima aantal voor zoiets, aangezien het niets met voetbal te maken heeft en meer met agressie

26 oktober 2012 om 14:31

Vergeten wordt dat er bij schorsingen ook naar het verleden gekeken wordt. Maher heeft minder gele en rode kaarten achter zijn naam staand dan Enoh.

De tuchtcommissie springt de laatste tijd wel vreemd om met dit soort gevallen. Zie de totaal verschillende beoordeling van de rode kaarten voor Suk en Chanturia.

26 oktober 2012 om 15:47

waars wel

Hahaha knvb maakt zich weer een belachelijk hier ! De rode kaart op dat moment sloe al nergens op, en nu deze schorsing. Knvb is niet serieus te nemen! En Bruns wordt dan weer niet geschorst ongelofelijk dit!

26 oktober 2012 om 11:54

Heb je wel gezien wat Enoh deed? Hij zwaaide met z'n been nog even vol naar achteren op middel hoogte. Echt een onbegrijpelijke actie.
Bruns had inderdaad ook geschorst moeten worden, maar dat kan niet omdat de scheidsrechter de situatie tijdens de wedstrijd heeft beoordeeld en dan kun je volgens de regels niks meer doen.

26 oktober 2012 om 12:27

Ja echt schandaligg pffff hij raakte hem niet eens.

26 oktober 2012 om 12:34

Of hij hem raakt of niet dat maakt voor de rode kaart niet uit. Stel je voor dat bijvoorbeeld Pelle Alderweireld wil neerslaan maar hij mist, moet Pelle dan ook niet geschorst worden?

26 oktober 2012 om 12:56

Ok je hebt gelijk dat het ook gaat om de intentie maar dit had ook bestraft kunnen worden met 1 duel en 1 voorwaardelijk bijv. En dit zeg ik niet omdat ik voor Ajax ben. Als het een Feyenoorder was geweest had ik het ook te zwaar gevonden

26 oktober 2012 om 13:01

Het is gewoon een hele rare actie. Of het nu 1 of 2 wedstrijden moeten zijn maakt mij niet zoveel uit. Zolang er maar een schorsing volgt voor dit soort overtredingen.

Dat is zuur, ik had hem er graag bij gehad zondag, ipv Poulsen.

26 oktober 2012 om 12:21

Kan nog steeds als Ajax in beroep gaat en ik denk wel dat ze dat gaan doen! Veel te zwaar! Er zijn trouwens beelden van...

Het is goed dat de Knvb die beïnvloeding van Ajax gaat en blijft negeren. Kort na de wedstrijd al zeggen dat er niet veel aan de hand was, is weer een poging om te beïnvloeden. Net als dat geneuzel van De Boer voor de wedstrijd van zondag. Stel er maar eens paal en perk aan.

26 oktober 2012 om 12:24

Heb je de overtreding wel gezien?

26 oktober 2012 om 13:07

Ja en vind die kaart gewoon terecht. Als Enoh denkt dat hij Kung Fu speelt past het... maar in voetbal niet. Maar wat wil je zeggen met de opmerking of ik de overtreding wel heb gezien ?

26 oktober 2012 om 15:30

Moet ik dat echt uitleggen? Nee het is idd geen kung fuu, ja een schorsing is terecht maar ik vind 2 en 1 voorwaardelijk nogal aan de hoge kant als hij hem niet eens raakte.

26 oktober 2012 om 16:07

Oke mag jij vinden. Maar als het 1 onvoorwaardelijk is en 1 voorwaardelijk is, dan wel een correcte straf? Als je zijn statistieken ziet, zie je namelijk dat hij nogal eens een kaartje heeft gepakt en niet voor de minste overtredingen. Misschien daarom die 2-1 straf..... zeg maar recidive.

Rare reactie van die trainer. Vind hij nou de rode kaart onterecht omdat Enoh gewisseld zou worden en het niet eerlijk is?

26 oktober 2012 om 15:22

nee...
maar ja, als jij het zo wil lezen, prima, zal niet voor het eerst zijn...

ooit gehoord van toeval?
nou, Vink vond het gewoon toevallig dat het juist voor zijn wissel gebeurde, goh, zo moeilijk om dat eruit op te maken is dat toch ook weer niet?

maar ja, altijd alles negatief uitleggen als het om ajax gaat hè, wat dat betreft doe je je avatar eer aan...

Of de straf terrecht is durf ik niet te zeggen heb het niet gezien.
Ik zelf ben geen enoh fan.enoh is alleen van meerwaarde in echte vechtwedstrijden.het enige wat enoh moet doen is ballen afpakken en gelijk inleveren.

Ik vind zelf dat enoh vaak is weggekomen met sldings en inkomen ed.
Geen gemis voor ajac.

Weet niet of het terecht was of niet, maar Ajax moet in beroep gaan, want dan mag die wel spelen Feyenoord als het goed is. We kunnen hem goed gebruiken zondag denk ik

26 oktober 2012 om 12:59

Je weet niet of het rood was, maar vind wel dat Ajax zoiezo in beroep moet gaan zodat hij mee kan doen? Laten we dat voortaan altijd doen! "heey, je hebt dan wel zijn been door midden getrapt en hij kan dan wel nooit meer voetballen, maar we gaan in beroep want volgende week spelen we tegen Feyenoord!" Zie je het al voor je?

26 oktober 2012 om 15:29

ja, dat zie ik al voor me eigenlijk, als de regels zo scheef zijn dat ze dat toe laten waarom er geen gebruik van maken dan ? =)

26 oktober 2012 om 16:09

Daarom. Als bijv. Lens in dezelfde situatie zat zou meneer Geldrop het hoogstwaarschijnlijk wel prima vinden. De reden van het beroep is misschien ietwat oneerlijk, maar nood breekt wet zullen we maar zeggen.

Edit: ik lees nu dat Enoh inderdaad in beroep is gegaan, ze dachten er bij Ajax waarschijnlijk hetzelfde over

2 duels is een prima aantal voor een trappende beweging of een tikje (als het dat wel was), aangezien het niets met voetbal te maken heeft en meer met agressie.

Maar even iets anders: waarom geeft Ajax de beelden niet uit eigenlijk? Door situaties als deze krijg je alleen maar subjectieve reacties: de niet-ajaxsupporters vinden het rood, omdat het Ajax betreft en de Ajacieden vinden het geen rood, omdat die wél de beelden hebben gezien, en dan is het altijd nog de vraag in hoeverre die mening objectief is! Een enkeling (klapton) beweert de wedstrijd gezien te hebben. Je wordt hierdoor eigenlijk gedwongen te geloven wat de Ajax-supporters hierover zeggen. Begrijp me niet verkeerd, het is niet dat ik dát een probleem vind, maar Ajax ontneemt hiermee de mogelijkheid om mensen een objectieve mening te laten maken

26 oktober 2012 om 13:04

Ze hebben het op Ajax TV (eredivisie Live) laten zien.
Snap eigenlijk niet waarom je stelt dat Ajax de beelden moet uitgeven.

26 oktober 2012 om 13:11

Ik zeg niet dat ze het moeten, maar het zou wel fijn zijn om mensen de mogelijkheid te geven wedstrijden terug te kijken. Als het goed is, heeft Ajax niets te verbergen. En met Ajax Life (of hoe heet dat betaalprogramma) kan je ook bijvoorbeeld mensen voorrang geven in het bekijken (zoals wel de wedstrijd voor betalers, maar de samenvatting voor iedereen. Of documentaires voor betalende 4 dagen eerder laten zien

26 oktober 2012 om 15:21

dan is het toch simpel?
je zegt dat dat ajacieden het geen rood vinden omdat die wel de beelden gezien hebben.
nou, niet ajacieden blijkbaar niet zeg je dus dan mogen die ook geen mening hierover vormen hè...
dan weet je meteen wie je wel en niet serieus moet nemen...

overigens klopt het dat die samenvatting van jong ajax onder exclusive valt, dat is nou eenmaal het beleid van ajax (is altijd al zo hoor) en heeft niks met het verbergen van iets te maken...

wel grappig overigens dat ik heel die samenvatting wel degelijk heb gezien zonder exclusive tv. Dat was een paar dagen geleden dus op zich heeft men wel de kans gehad :P

Gewoon in beroep gaan, net zoals PSV met Strootman en je krijgt er gewoon een aantal wedstrijden bij, wat helemaal nergens op slaat. Nee, het zal niet vaak voorkomen dat je minder wedstrijden krijgt door die tuchtcommisie.

"enoh zou een uur spelen. Yener Arica stond al klaar om voor hem in te vallen toen Enoh die rode kaart zag". Lijkt net of als excuus wordt aangedragen dat Enoh omdat hij op het punt stond gewisseld te worden hij die rode kaart niet had mogen krijgen.
Dat zou wat zijn zeg.
Enoh is trouwens een vieze voetballer, altijd incidentjes in het veld. Denk maar eens aan dat gedoe met Afellay toen.
En nee, ik ga hem niet vergelijken met andere smerige voetballers die zowel bij Ajax als bij PSV hebben gepseeld of nog spelen. Dat ben ik onderhand wel beu.

26 oktober 2012 om 15:13

Dan mag je best melden dat diezelfde Afellay 1x een elleboogje gaf richting enoh en dat afellay zijn hand gewoon in het gezicht plantte van enoh en waarom? omdat enoh kort dekte...
vervolgens plantte afellay toen vervolgens zijn hand in het gezicht van enoh.
enoh pakt hem terug door hetzelfde te doen maar dan in de buik van afellay waarna afellay weer dat elleboogje gaf.

buiten dat lijkt het niet eens op een excuus wat Vink zei, het is maar net hoe je het wil lezen en interpreteren...
het was meer om aan te geven dat het vrij frappant en toevallig was dat hij juist vlak voor zijn wissel rood pakte.

dat enoh een vieze voetballer zou zijn vind ik zwaar overdreven.
hij krijgt vrij vaak geel omdat hij vaak nog te domme overtredingen maakt maar rood heeft hij bijna nooit gehad. (en ook bijna nooit moeten hebben)
1x, na 2 gele kaarten.
dit incident was totaal geen rood waard overigens...

26 oktober 2012 om 15:24

Klopt, Enoh is hard, niet gemeen. Hij gaat wel eens over de schreef, maar hij maakt geen smerige overtredingen. Wel domme, hij zit regelmatig een schorsing uit wegens zijn gele kaarten. Afellay vond ik in het duel met Ajax toen wel gemeen, beetje geniepig lopen doen en klagen dat hij niets deed.

@delstorm,

alle rode kaarten zijn waarschijnlijk onnodig.

gewoon in beroep gaan en meenemen naar rotterdam en dan de wedstrijdjes uit zitten ben blij dat hij uberhaupt weer kan spelen geweldige gozer met een leeuwenhart

Ik heb de rode kaart gezien.
Wat een overdreven gedoe zeg. Als we daar al rood voor gaan geven dan worden er iedere week minimaal 4 rode kaarten per wedstrijd gegeven.
Europees lachen ze hier al helemaal om, ga maar gewoon in beroep want ik vind het al helemaal nergens op slaan dat Jong Ajax die wedstrijden eerst gespeeld moet hebben en dat hij dan ook geschorst is voor Ajax 1.
Dat is dan niet een schorsing van 2 maar van 5 wedstrijden...

Overigens mag vz ook wel melden dat Enoh (en Ajax) in beroep zijn gegaan hoor, hierdoor kan hij gewoon meedoen tegen Feyenoord.
Dat staat nota bene op de site van Ajax, niet zo onbelangrijk lijkt me...

26 oktober 2012 om 15:27

Ja ik kan niet oordelen over de kaart.

Maar ik heb me eerder uitgelaten over enoh.ik vind hem ajax onwaardig.speelt best met veel risico en is naar mijn mening best vaak weggekomen met slidings en overtredingen.

Het enige wat enoh zou moeten doen in het veld is de bal afpakken en direct weer inleveren...

26 oktober 2012 om 15:31

ik vind hem juist onderschat haha.
hij maakt veel overtredingen en nog te vaak op domme momenten.
echter zie ik hier ook vaak het verwijt dat men eens een overtreding moet maken om een counter eruit te halen.
nou, enoh is wel zo'n speler die dat dan gewoon doet.

zeker als extra slot op de deur bij een voorsprong is hij een uitstekende toevoeging.
opbouwend is hij niet de sterkste al vind ik dat het ook vaak zwaar overdreven wordt.

als speler tegen hem heb je echt geen fijne middag hoor, hij zit er altijd kort op en verovert vaak de bal.
soms met een overtreding waardoor het tempo van de aanval eruit gaat van de tegenstander maar vaak genoeg ook zonder een overtreding...
ik vind het echt heerlijk als zo'n felle speler in het team staat. (maar misschien ben ik daar ook iets meer van gecharmeerd dan anderen, davids was en is altijd mijn favoriete speler dus naja, wie weet :P )

26 oktober 2012 om 15:41

Ja davids had wel meer kwaliteit idd.
Weet je het is een beetje een afbraakvoetballer en als je voor staat in de kuip kan hij heel nuttig zijn.

Ik hoop iig dat ajax niet voor komt zondag )

In beroep: Dat worden dus 3 wedstrijden schorsing voor Enoh. (90 van de gevallen krijgen ze de voorwaardelijke erbij)
Denk niet dat ze bij Feyenoord wakker zullen liggen van een eventuele invalbeurt van Enoh.

26 oktober 2012 om 15:27

ook niet bij een achterstand?
enoh is een geweldig slot op de deur en bijvoorbeeld ook als het team een beetje in lijkt te kakken.
hij is echt zo'n speler die de boel weer op scherp kan zetten en met zijn uithoudingsvermogen en loopvermogen is ook helemaal niks mis.
zelfs al staat het 0-0, als middenvelder of als spits heb je dan echt geen leuke middag hoor.
zeker niet als hij op de man dekt en een specifieke taak heeft...

Met of zonder Enoh maakt toch niet uit. Die gast is echt slecht. Niet echt een steunpilaar voor Ajax. Bovendien schat ik Feyenoord dit seizoen hoger in dan Ajax.

26 oktober 2012 om 15:49

steunpilaar of niet, ik schat hem toch beter dan poulsen. dus dit is mooi megenomen

26 oktober 2012 om 15:58

Meen je dat nou? Denk je echt dat Feyenoord boven Ajax gaat eindigen in de competitie? Enoh speelde best aardig tegen Man City... Poulsen zal starten maar als het een fysiek zware pot wordt dan is het zeer handig om Enoh achter de hand te hebben!

Jaaa ZET HEM Basis

Hebben we weer wat meer kans.

Clasie Enohtje

terecht, dat hij in beroep gaat, zeker als er niet veel aan de hand was. Maar ben benieuwd wat het oordeel wordt.

26 oktober 2012 om 15:34

ik hoop het ook! (jij vindt het beide niks, ik vond poulsen erg sterk tegen city, vooral opbouwend, enoh wordt onderschat vind ik maar goed, dat heb ik al vaak uitgelegd hierboven.)

26 oktober 2012 om 17:04

Poulsen was opbouwend juist erg matig, durfde nooit een lange bal te geven terwijl er heel vaak ruimte lag bij of Van Rijn of Blind. Daarnaast heeft hij ook teveel passes verspeelt. Ik geloof dat Enoh in goede vorm beter is dan Poulsen, hij pakt in ieder geval wat meer ballen af en in zijn eerste seizoen onder Jol wist hij de bal ook vrijwel altijd bij een medespeler te krijgen. We zullen zien hoe het loopt tijdens de klassieker.

26 oktober 2012 om 19:16

wat was het nu van lange ballen?
serieus, hoe kun je dat als zwaktebod zien?
City liep steeds redelijk ver terug en met die reuzen in het centrum hebben lange ballen echt totaal geen zin.

nu speelde ajax juist gewoon goed over de grond met balletjes tussen de linies wat poulsen echt uitstekend deed. (balverlies heb ik hem echt amper zien lijden...)

ik heb echter het idee dat er nu een hype ontstaat waardoor poulsen ineens niks goeds kan doen...

Mooi ! Kunnen Enoh goed gebruiken in de Kuip!

Vind het wel belachelijk dat je dan voor zowel Jong-ajax als Ajax1 geschorst bent. Of voor beide geschorst en dan ook van beide de wedstrijden tellen, of voor de competitie geschorst worden waarin je de rode kaart hebt gepakt.

Nu is hij dus 5 of 6 wedstrijden (beide elftallen) niet inzetbaar.

Zo'n soort wazige regeling is er ook al met de beker, kaarten in de competitie tellen wel voor beker maar beker kaarten niet in de competitie.

Belachelijke rode kaart! en nog wel 3 wedstrijden met 1 voorwaardelijk? zij ze gek geworden daar?
Gewoon 1 wedstrijd want er was echt niets aan de hand en vlak voor zo een topper krijg ik toch weer een gevoel dat Feyenoord een penalty zal krijgen, chapeau arbitrage

Nou als je voor deze bewging rood krijgt en vervolgens voor 3 wedstrijden wordt geschorst dan weet ik het niet meer want ik zie ergere overtredingen(toivonen) en hij krijgt niet eens geel dan kan je je kanttekening plaatsen in hoeverre er daar naar wordt gekeken door de arbiters. Wat ik duidelijk wil maken dat je de een niet zwaar kan straffen voor zo,n lichte overtreding en kijkend naar de situatie vind ik éen wedstrijd schorsing wel op z,n plaats. Niets meer niets minder. Gelukkig gaat hij in beroep waardoor hij zondag gewoon meegaat naar Rotterdam.

Vreemd, ik dacht dat de regels waren dat je na een rode kaart in een wedstrijd verkregen sowieso geschorst zou zijn (of er moet vrijspraak gegeven worden). En dat het in beroep gaan alleen iets uit maakt voor de strafhoogte.

Maar goed, mooi voor Ajax dat hij tegen Feyenoord mee kan doen. Ik verwacht wel dat de straf voor Enoh nu hoger uit zal vallen de Knvb kennende.

Ik denk dat dit beter nieuws is voor Feyenoord dan voor Ajax..

Hij zal toch wel niet in de basis starten. Ik snap echt niet wat de Boer in die Poulsen ziet. Die man voegt helemaal niets toe aan ajax. Alleen maar tikje breed, tikje terug en verspeelt ook nog wel eens knullig de bal. Dan heb je veel meer aan een Enoh die veel meters maakt en zich vast vreet in een tegenstander. Enoh is een beetje de beperktere uitvoering van Clasie naar mijn mening, maar met wellicht wel iets meer loopvermogen.

26 oktober 2012 om 16:23

Ik zou het met je eens zijn over Poulsen maar tegen City speelde hij gedurfd.
Opbouwend gezien gaf hij steeds de pass vooruit.
vaak een subtiel passje net tussen 2 man door weet je wel.

Dat deed Poulsen ook in zijn 1e wedstrijd/invalbeurt.
Verdedigend gezien is Enoh sterker (sneller, meer loopvermogen, meer felheid), opbouwend gezien vind ik Poulsen sterker als hij durft en doet wat hij tegen City deed.
Ook was Poulsen nog amper te vinden tussen 2 centrale verdedigers in bij de opbouw.
Hij stond nu dieper.

Ik denk dan ook dat hij die opdracht gekregen heeft en hopelijk blijft hij die opdracht krijgen en uitvoeren want dan is hij wel zeker een toegevoegde waarde.

26 oktober 2012 om 16:30

Mwua, dat vind ik meer het zoeken naar iets goeds bij een speler die niets toevoegt. Poulsen was tegen City de enige middenvelder bij ajax die er net zo goed niet had kunnen staan. Waar Eriksen en met name Schöne erg goed stonden te spelen, leek het wel alsof Poulsen, wederom, niet mee deed.

26 oktober 2012 om 16:59

het is niet zoeken naar iets positiefs maar iets positiefs constateren...
er lijkt nu een hype te ontstaan dat hij niks goeds zou doen of niks zou kunnen doen maar dat is gewoon niet waar.
hij viel me ook tegen op een gegeven moment, ik begon echt te denken dat hij niks toevoegt maar toen zag ik hem weer goed spelen tegen city.
dan moet je gewoon eerlijk zijn vind ik en zeggen dat hij het goed heeft gedaan want door die passjes ging het spel wel gewoon steeds naar voren en zakte het tempo niet in.

maar goed, je ziet zoiets wel of je ziet zoiets niet al is het vaak ook zo dat men het niet wil zien... (of ik wil het juist graag zien, dat kan ook natuurlijk, maar ik vond hem echt goed spelen net op het moment dat ik het vertrouwen in hem verloor)

Natrappende beweging is minimaal 3 wedstrijden lijkt me.
ook al raakt hij hem niet, de intentie is om de speler te raken met het risico op blessure. Vond het voorstel nog matig eerlijk gezegd.
Ajax doet dit om hem zo tegen feyenoord te kunnen gebruiken. Als hij rood krijgt in jong ajax mag hij ook wedstrijden van jong ajax gebruiken om er naast te staan.
Staat hij maandag naast het veld bij jong Ajax. Volgende week 1 wedstrijd ernaast bij het eerste en die maandag erop gelijk al de derde wedstrijd ernaast bij jong Ajax. Kan hij daarna gewoon weer meedoen.
Maar maakt mij eigenlijk niet uit. Zou mooi zijn als hij tegen feyenoord speelt. ben niet echt gecharmeerd van hem dus laat maar spelen.

26 oktober 2012 om 16:27

het kromme is echter dat als hij er naast staat bij ajax 1 dat het niet telt voor de schorsing en dat die straf dus niet afloopt...

er staat in de tekst dat hij geschorst zal blijven totdat jong! ajax die wedstrijden gespeeld heeft.
kortom, hij is ook geschorst voor ajax 1 (staat ook in de tekst) maar als zo'n wedstrijd van ajax 1 erop zit telt het niet mee voor het aftellen van de schorsing.
dat vind ik echt helemaal nergens, maar dan ook nergens op slaan.

dan schors je hem dus niet 2 wedstrijden, maar 5! (feyenoord zou hij missen, jong ajax missen (dat is 1 van de schorsing af), bekerwedstrijd missen (zou hij ritme in op kunnen doen), vitesse missen en jong ajax missen (2e wedstrijd van de schorsing en ook de laatste aangezien er van de 3 1 voorwaardelijk is)

overigens vond ik het geen rood waard (en dus ook geen schorsing) maar goed, dat is een andere discussie...

27 oktober 2012 om 16:21

Ok dacht sinds psv ook een dergelijk voorval had dat het voortaan altijd voor beide wedstrijden zou tellen. Zowel jong als voor het eerste. Dacht wel dat hij dan een x aantal keer mee had moeten doen met het eerste maar daar voldoet enoh wel aan als die regeling wel zou tellen.

Heeft iemand beelden van de overtreding van Enoh? Ik hoor namelijk verschillende meningen over zijn actie. Ik ben btw wel blij dat hij mee kan naar Rotterdam. Hij kan toch wel als een slot spelen wanneer Ajax een 1-0 voorsprong moet verdedigen. In de basis zal hij niet starten aangezien de Boer veel vertrouwen Poulsen.

Niet dat ik het heel erg vind dat Enoh mee mag spelen in de klassieker, waarschijnlijk gebeurt dat toch niet, maar dit is toch gewoon bijna competitievervalsing te noemen? Stel dat bijvoorbeeld de Vrij rood had gekregen bij de beloftes. Ontzettend terecht, maar Koeman vindt hem te belangrijk om niet mee te nemen en gaat om die reden in beroep, zodat hij wel mee mag doen tegen Ajax. Daar zou de Knvb iets aan moeten doen..

26 oktober 2012 om 17:02

iedere club kan dit doen bij zo'n schorsing hoor...
sterker nog, het gebeurt vrij vaak dat een club dit doet.
bovendien is dit bij elke rode kaart de gang van zaken (als men in beroep gaat) en niet perse bij een rode kaart/ schorsing die je bij de beloftes oploopt...

26 oktober 2012 om 17:59

Ik klaag niet dat het bij Ajax gebeurt.. Maar vooral dat het kan. Dat is gewoon belachelijk. Heb me al vaker gestoord aan deze regel. Het is toch van de zotte dat je geschorst bent, maar het gewoon een paar dagen uitstelt, zodat je wel die grote wedstrijd kan spelen.

26 oktober 2012 om 18:17

uiteraard niet. als je een uitspraak aanvecht wordt die zaak opnieuw behandeld. stel nu, het gebeurd zelden, maar de kans bestaat, dat je wordt vrijgesproken - dan zou het toch onterecht zijn als je intussen al een deel van je straf had uitgezeten.

als de uitspraak direct bindend zou zijn was het een ander verhaal. maar er is de mogelijkheid om in beroep te gaan dus is het terecht dat clubs hier gebruik van maken. je neemt dan het risico dat je beroep wordt afgewezen en de straf zwaarder wordt.

Yes Enoh doet mee, haha daar moet je blij mee zijn zeg wat een aanfluiting.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren