Voetbalzone

Doelpuntloze El Hamdaoui: ‘Voetbal hier is defensief, dat is een probleem’

Donderdag, 25 oktober 2012 om 16:13

Na een ongelukkige periode bij Ajax was Mounir El Hamdaoui afgelopen zomer blij dat hij de Amsterdamse club kon verlaten en kon overstappen naar Fiorentina. Bij de club uit Florence heeft de aanvaller het naar zijn zin, maar de 28-jarige El Hamdaoui heeft nog niet gescoord in de Serie A.

/

Volgens de voormalig Ajacied heeft dat voor een belangrijk deel te maken met de speelwijze in de Italiaanse competitie. “Ik voel me hier prima”, laat de vijfvoudig Marokkaans international weten aan Radio Blu. “Maar ik weet ook dat de mensen doelpunten van me verwachten.” Bij la Viola speelde El Hamdaoui tot op heden vier competitieduels, waarvan drie als invaller, maar wist hij het net nog niet te vinden.

De spits heeft daar wel een verklaring voor. “Het voetbal in Italië heeft de neiging om defensief te zijn, en voor ons voorhoedespelers is dat een probleem.” El Hamdaoui is evenwel van mening dat zijn ploeggenoten en hij op die regel een positieve uitzondering vormen. “Bij Fiorentina proberen we voetbal altijd op de juiste manier te spelen.”

Poll

Denk je dat Mounir El Hamdaoui snel scoort voor Fiorentina?

25 oktober 2012 om 16:17

Blijft een geweldige spits. Heerlijk om naar te kijken. Alleen moeten ze hem natuurlijk wel opstellen...

25 oktober 2012 om 18:03

Als hij eerste nog geen ritme heeft en daarna geblesseerd raakt, gaat dat nogal moeilijk inderdaad!

25 oktober 2012 om 16:18

Heeft in Jovetic, Ljalic,toni die in mijn ogen geschikter zijn voor de Serie A. Gaat heel moeilijk voor hem worden om een basis plaats te veroveren in het huidige sterke selectie van Fiorentina.

25 oktober 2012 om 18:02

selectie is hartstikke sterk, maar aanvallend komt in januari nog Lisandro Lopez bij, en dan word het pas echt lastig om in de basis te starten. Nu, mits hij fit is, vind ik hem samen met Fernandez de beste optie. Ljajic is geen echte spits en uit vorm, en Toni vind ik een held maar is gewoon te oud, helaas.

25 oktober 2012 om 16:18

Tuurlijk Mounir, het ligt weer niet aan jou. Is toch niet te geloven dit?
Dat defensieve gejammer over de Serie A is zo achterhaald. Dat ze daar wel weten hoe je moet verdedigen is het verschil.

25 oktober 2012 om 17:23

Jij snapt het helemaal! Al die meelopers en kontelikkers van Johan Derksen word ik ook wel een beetje moe van.. Die gozer loopt zelf altijd te zeggen dat je geen dingen moet zeggen als je er geen verstand van hebt, en zelf loopt hij altijd te huilen over de Serie A, terwijl hij daar dus helemaal niks vanaf weet.. Hypocriet ventje.

25 oktober 2012 om 18:04

Slaat nergens op. Defensief hoeft niet altijd verward te worden met tactisch. Want de wedstrijden zijn vaak tactisch heel sterk in Italie. El Hamdoui is een goede spits binnen Nederland maar heeft de mentaliteit en talent niet om op hoger niveau door te breken.

25 oktober 2012 om 18:27

Het is maar dat mijn thumbs up een beetje raar doet, anders had jij er een gekregen. Tactisch zit het allemaal erg sterk in elkaar, precies. Als je Nederlandse teams bijvoorbeeld soms door een een-tweetje helemaal uit elkaar gereten ziet worden, dan klopt er ook niet. En ik betwijfel het ook, al hoop hik dat hij bij ons gaat vlammen

26 oktober 2012 om 21:26

Nee tuurlijk jho! Toen Bergkamp die smoes gebruikte waren veel het er mee eens maar nu een El ham het zegt is het een smoes? Het is vaak zo dat spitsen uit andere competitie met veel meer ruimte het lastig hebben in de spits! Kluiverr, Bergkamp en Huntelaar waren ook niet fantastisch in Italie maar na Italie lueten ze toch wat zien! Stop gewoon met jou ziliefe haat richting El ham sneu kind!

25 oktober 2012 om 16:18

De doelpunten komen vanzelf wel. Eerst is het zaak om weer zijn oude vorm terug te vinden.

25 oktober 2012 om 16:20

Speeltijd zou een beter begin zijn

25 oktober 2012 om 16:34

Zou hij met hard trainen ook wel moeten bereiken.

25 oktober 2012 om 16:41

Heeft met Jovetic een enorme concurrent. El Hamdaoui en Jovetic zijn totaal niet complementair, eerder gelijksoortig (schaduwspitsen, waarbij Jovetic in alles een paar klassen beter is). Kan je beter een Toni er naast zetten, weliswaar een matige speler maar in alle opzichten complementair aan Jovetic.

25 oktober 2012 om 16:49

Mits hij topfit is, doet hij niet onder voor Jovetic. Want hij is niet gehaald om Jovetic te bedienen maar om doelpunten te maken. Zijn vorm en fitheid is het probleem.

25 oktober 2012 om 16:52

Nee hij is gehaald om in de spits te spelen, maar hij kan niet samen spelen met Jovetic

25 oktober 2012 om 16:58

@ Sakili

El Hamdaoui doet niet onder voor Jovetic ?
Op basis waarvan ?
Omdat hij zo goed speelde voor Jong Ajax ?

25 oktober 2012 om 17:25

Wacht even, hij doet niet onder voor Jovetic? Ik kijk al mijn hele leven elke wedstrijd van Fiore, dus heb Jovetic al heel vaak in actie gezien.. En Jovetic is zoveel beter dan El Hamdaoui, El Hamdaoui mag eigenlijk zijn kont nog niet kussen.. Jovetic heeft belangrijke doelpunten gemaakt in de Serie A, Champions League, topscoorder van Fiore.. Belachelijke opmerking van jou.

25 oktober 2012 om 17:51

Jovetic is een spits, of schaduwspits, die eigenlijk alles beheerst in mijn ogen. Kan toch meerdere punten aanwijzen waarop Jovetic veel beter is dan El Hamdaoui. Afstandschot, tweebenig, technisch vermogen, steekpass.. Alles eigenlijk. Ze lijken een beetje op elkaar, maar meer ook niet. Inderdaad, qua kwaliteit loopt Jovetic mijlenver voor op El Hamdaoui.

Maar ze kunnen wel samen spelen hoor, wel in het voetbal dat Fiorentina speelt. We spelen namelijk 352, dus meer richting het 'tikkie takkie' voetbal, dan lange halen voetbal. Toni is echt een aanspeelpunt, die heel af en toe scoort. Kan nog voor de laatste 20 minuten, maar zie daar liever een El Hamdaoui of Fernandez naast Jovetic spelen. Kan prima hoor, zag je wel tegen Udinese en Napoli.

25 oktober 2012 om 17:52

Juist wel.. El Hamdaoui en Jovetic vinden elkaar makkelijk.. En Zodra El Hamdaoui vaker in de basis zal starten, zal hij samen met Jovetic een gouden duo vormen in de Serie A. El Hamdaoui komt net terug van een lichte knieblessure, vandaar dat hij de afgelopen paar wedstrijden als invaller in het veld kwam. Montella ziet zelf ook in dat Stefan en Mounir samen voor de goals gaan moeten zorgen.

25 oktober 2012 om 17:54

Mwah, je kan het proberen, maar denk dat het te grillig is. Soms lukt het en dan valt het heel goed uit (zie Ajax met Suarez en El Hamdaoui destijds) maar wanneer het even niet loopt, dan zie je ook meteen dat je met twee van dergelijke spelers geen vast patroon hebt waarop je terug kan vallen omdat ze beiden heel frivool en intuïtief zijn. Denk dat je voor de teamontwikkeling beter voor Toni kan kiezen, ook al is dat in essentie een mindere speler dan El Hamdaoui

25 oktober 2012 om 18:00

Kan, en gaat ook zeker gebeuren. Ik vind Toni echt een baas, een held, maar op enkele momenten na kan het gewoon niet meer. Is een uitstekende pinchhitter voor de laatste 20 minuten, maar meer ook niet. En in het systeem (352) wat wij spelen, past dit uitstekend. Daar moet je gewoon 2 voetballende spitsen hebben, die ook de kwaliteit hebben om een steekpass te geven op een Borja Valero, of Cuadrado bijvoorbeeld. Met het vast patroon ben ik het niet mee eens, in het systeem wat er gespeeld word past El Hamdaoui beter, dus vind ik dat een beter 'patroon'.

Toni is natuurlijk wel een betere teamspeler, bekend bij de club, ligt goed in de groep, gezellige jongen.. Maar El Hamdoui is toch beter en fitter, net zoals Fernandez en Ljajic. Toni moet gewoon standaard invallen de laatste 20 minuten. Fernandez of El Hamdaoui past beter in het technische en aanvallende voetbal van Montella, wat eigenlijk altijd over de grond word gespeeld.

26 oktober 2012 om 11:10

sakili, dit had hij toch allang moeten hebben, nu hij o zo blij is dat hij bij ajax weg is.
Maar een goede spits is hij wel, alleen ik ben blij dat ik hem niet meer hoeft te zien.
Want het gedrag begint nu toch weer op te spelen bij hem, het verkeerde arrogantie.

25 oktober 2012 om 16:18

Het voetbal is in Italie helemaal niet defensiever dan in andere competities.
In Italie worden wekelijks genoeg doelpunten gescoord.
In Italie heb je gewoon goede verdedigers, waardoor het moeilijker is om te scoren.

25 oktober 2012 om 16:23

In Italië wordt van verdedigers niet verwacht dat ze opbouwen maar dat ze uitschakelen. In die zin is verdedigen in Italië wel meer gericht op verdedigen dan in andere landen. Ik denk dat Elhamdaoui daar op doelt als ik eerlijk ben

25 oktober 2012 om 17:54

Wtf??? Das lang geleden, dat ik iemand zo enorme b@llsh!t heb zien schrijven!! Dit slaat echt werkelijk he-le-maal nergens op!! Haha, eigenlijk is het wel grappig

25 oktober 2012 om 18:06

Wat doen die verdedigers dan met de bal? Gewoon laten liggen?

25 oktober 2012 om 16:20

De positieve uitzondering samen met: Inter, AC, Juve, Roma, Lazio, Napoli, Udinese en dan vergeet ik er vast nog wel wat...

Edit: Mensen, het gaat mij om het aanvallend willen voetballen, of het nou mooi is of niet, idd Udinese is kwalitatief niet veel meer, maar de filosofie blijft aanvallend en ook de top clubs van Italie proberen dit, misschien niet zo dwingend als Bayen en Barca, maartoch

Napoli en Lazio komen daarbij en Lazio voetbalt ook echt niet minder aanvallend dan Fiorentina dat doet.

@chihuahua, ik wilde er ook mee zeggen dat fiorentina geen uitzondering is

25 oktober 2012 om 16:23

Haha als je er ook nog wat vergeet, zijn het niet echt uitzonderingen meer he

25 oktober 2012 om 16:25

Vind AC Milan en Inter voor hun status en de kwaliteit van de spelers toch heel verdedigend spelen. Als topclub kun je niet achterover gaan leunen, dat is toch wat ik vaak zie gebeuren. Bij Juve en Napoli zie je echt de intentie om te willen domineren, AC en Inter spelen heeeel afwachten en controlerend, wilde dat geen positieve uitzonderingen noemen.

25 oktober 2012 om 16:26

Je kunt je halve rijtje wel doorstrepen hoor. Inter zeker niet, AC Milan ook niet en Udinese speelt ook zeker geen mooi voetbal hoor. Ook Lazio vind ik er niet echt in thuis horen. Roma probeert echt leuk te voetballen en Juventus en Napoli zijn gewoon goede ploegen dus die spelen ook vaak wel leuk, maar ook weer niet geweldig.

Fiorentina hoort er wel zeker tussen, spelen echt fantastisch dit jaar. Pescara probeert ook te voetballen, alleen hebben ze er de kwaliteit niet voor.

25 oktober 2012 om 16:32

Heb Lazio dit seizoen toch een aantal zeer fraaie wedstrijden zien spelen hoor. Over Udinese ben ik het met je eens, die zijn geen schim meer van vorig jaar, en van di Natale lijkt het beste nu toch ook wel af te zijn.

25 oktober 2012 om 17:55

Sluit me hierin wel aan bij t0mt0m18. Lazio speelt over het algemeen toch verdedigend en laf voetbal, waarbij ze veelal loeren op de counter. Zelfs in eigen huis. Dat ze er tegen een middelmatig team als Milan 3 inschieten zegt mij vrij weinig. Hebben een aantal goede spelers als Hernanes, Klose en Lulic, maar verder vind ik er weinig kraak of smaak aan zitten. Udinese ben ik het ook mee eens, begint een zeer laffe ploeg te worden. Eerste wedstrijd tegen Fiorentina, speelde ze erg verdedigend, schoten alles weg en probeerde nog te winnen via een laf doelpunt, wat niet lukte.

En Fiorentina hoort er zeker, heel zeker tussen. Denk dat wij op dit moment een van de best voetballende teams zijn uit Italië.

25 oktober 2012 om 17:56

@ Catanzaro

Ik denk het beste, met Roma als goede tweede.

25 oktober 2012 om 18:25

Inderdaad, Roma als goede tweede. Napoli valt me nog een beetje tegen om eerlijk te zijn.

25 oktober 2012 om 17:56

Je bedoeld nu dus dat Fiorentina er niet, of wel bij hoort? Want wij horen er sowieso, 10000 procent zeker bij. Fiorentina speelt op dit moment een van het beste, zo niet het beste voetbal uit de Serie A.

26 oktober 2012 om 00:16

Jullie horen er wel bij, maar zijn zeker niet dé uitzondering

25 oktober 2012 om 16:25

Want Jovetic (vorig jaar 14 uit 29 wedstrijden, nu 5 uit 8 wedstrijden) staat er namelijk ook om bekend dat hij zelden doelpunten maakt voor Fiorentina...?

25 oktober 2012 om 16:32

Haha echt he. Genoeg spitsen die daar gewoon scoren. Maar bij Mounir ligt het altijd aan iemand anders dan hijzelf, dat is ondertussen wel bekend. Doelpuntloos als hij is, vind hij zichzelf nog een echte baas, waarschijnlijk vind hij zichzelf een van de grote jongens daar.

Raar hoor, Klose, Cavani, Gilardno, Osvaldo etc etc leggen ze wel gewoon in het mandje in Italie.

25 oktober 2012 om 16:27

Ik weet het niet, ik zie hem toch over 1 á 2 jaar weer terugkeren naar de Eredivisie. Dan pikt een club uit de top5 hem weer op en voila je hebt er weer een doelpunten machine bij. Want scoren kan hij, net als fantastisch voetballen. Dat staat absoluut niet ter discussie. Je moet je er als club alleen van bewust zijn dat je een jongen binnen haalt die zichzelf erg goed vind, dus moet je hem belangrijk maken. Het elftal moet draaien om El Hamdaoui, dan speelt hij de sterren van de hemel en maakt hij doelpunten als zoete broodjes.

25 oktober 2012 om 16:39

Denk het niet hoor, daar is hij veel te trots voor. Hij gaat alleen nog maar spelen/ op de bank zitten voor de centen en daar doet Nederland niet echt meer aan. Ik zie hem eerder naar Turkije of Arabie vertrekken.

25 oktober 2012 om 16:44

Hij komt alleen terug naar Nederland als er een club zich aanbiedt die zijn belachelijke salaris wil betalen. Ik denk dat de kans 0.1% is dat een club uit de top vijf daar aan zal willen voldoen. De tijd van extreme salarissen is echt afgelopen en ik zie dat binnen een groot aantal jaren ook niet meer gebeuren.

Zoals Westend al zegt zal hij hoogst waarschijnlijk naar een competitie gaan waar ze wél topsalarissen betalen voor matige spelers.

25 oktober 2012 om 17:30

Tja ik weet het niet. Als hij toch 2 jaar bij Fiorentina heeft gespeeld, dat echt geen poepsalaris zal betalen, is die man allang binnen. Dan wil hij wellicht gewoon nog 1x doen waar hij ooit als klein menneke mee begonnen is; namelijk goed voetballen! Wellicht vind hij het zelfs prettig om tegen die tijd weer in Nederland te wonen.

Natuurlijk wil hij zoveel mogelijk verdienen, wie wil dat niet? En nee, topsalarissen worden hier niet meer betaald dat weet ik ook wel. Maar een El Hamdaoui van 30 jaar kan bij de Nederlandse top5 nog altijd een heel mooi salaris vangen en tevens goed voetballen. Dan kan hij op zijn 34e nog altijd een jaartje cashen in de woestijn mocht hij dat echt nog noodzakelijk vinden.

25 oktober 2012 om 17:35

Ik vraag het mij toch echt af, bij zijn overgang naar Ajax waren er al absurde financiële eisen die steeds hoger en uitgebreider werden. Denk o.a. maar eens aan het afkopen van zijn sportzaak en het aanschaffen van de dure Mercedes. Ook de afgeketste overgang naar Fiorentina werd gekenmerkt door steeds hoger oplopende eisen. Ik vraag me af of Mounir voor minder wil voetballen als hij elders meer kan krijgen.

De tijd zal het leren.

25 oktober 2012 om 16:48

Ik ben het helemaal eens over zijn kwaliteiten, maar ik denk dat geen Nederlandse club hem nu kan betalen. Want hij zal wel weer veel geld gaan vragen. Ik zie hem nog wel naar Turkije gaan. bijv Galatasaray

25 oktober 2012 om 16:29

Is hij nu opzoek naar excuses? Blijkbaar hebben andere aanvallers en ook nieuwe aanvallers het niet zo heel moeilijk in vergelijking met deze man. Defensiever dan bv in de Eredivisie zou best wel eens kunnen, maar dat kan ook gewoon te maken hebben met de ruimte die je krijgt. Als ik soms matchen kijkt in de Eredivisie en zie hoeveel ruimte aanvallers krijgen, niet meer normaal. In Italie hijgen ze meteen in je nek en zitten ze kort op je ja, dat is natuurlijk een hele aanpassing. Er zijn natuurlijk altijd wel wat teams die verdedigend spelen, Chievo is daar een goed voorbeeld van. Maar met de voetballende spelers die Fiorentina heeft en het voetbal dat zij brengen moet hij toch in staat zijn om snel een doelpunt te maken. Spelers zoals Jovetic, Borja Valero, Cuadrado, Aquilani, Fernandez om snel namen te noemen kunnen echt wel goed voetballen.

25 oktober 2012 om 17:39

Inderdaad, maar dat gaat er ook wel komen voor El Hamdaoui. Heeft tegen Napoli aardig gespeeld, en tegen Udinese een sterke invalbeurt. Geef hem toch de voorkeur boven een Toni, Ljajic of Matias Fernandez. Ljajic omdat hij gewoon te zwak speelt, en geen spits is. Toni is goed voor de laatste 20 minuten. En Mati Fernandez is beter dan hem, maar geen echte spits. En dat heb je zeker nodig naast Jovetic. Hij heeft geluk dat de transfer met Berbatov (!) niet door is gegaan, anders had hij sowieso geen basis gespeeld. Al komt in januari hoogstwaarschijnlijk Lisandro Lopez, als hij nu niet weer weg word gekaapt..

Je vergeet trouwens Pizarro, na Jovetic overduidelijk de beste op het veld.

25 oktober 2012 om 16:29

Zo zie je maar hoe goed batistuta was bij fiorentina in zijn tijd, scoorde aan de lopende band terwijl de Serie A toen echt veel sterker was dan nu.

25 oktober 2012 om 16:56

Batistuta is een klasse apart. Als El Hamdaoui weinig tot niet scoort in Italië zegt dat meer over El Hamdaoui dan over Batistuta.

Batigol!

25 oktober 2012 om 17:04

Klopt, maar het voelt voor mij als volgt, el hamdaoui was 1 van de beste spitsen in de eredivisie, veel beter dan bijna iedereen met wie ieder van ons ooit gespeeld heeft op lager niveau.
Maar tegelijkertijd is hij amper in de buurt van het niveau van Batistuta, probeer dan te bevatten hoe goed batistuta wel niet is vanuit ons referentiekader.
Het likt vaak simpel als je de goals ziet bij spelers, maar doelpuntenmachine zijn in een league als seria A in de jaren 90 was echt een geweldige prestatie.

25 oktober 2012 om 17:45

Ja, maar nu heb je het ook meteen over de beste speler die wij ooit gehad hebben, en waarschijnlijk niet snel weer zullen krijgen.. Toen scoorde Batigol zoveel, dat gaat zelfs Jovetic hem niet nadoen. Al zijn het wel verschillende spelers. Serie A was toen stukken sterker dan toen, al was het team waarin hij speelde met oa Rui Costa wel wat sterker dan nu.

Grande Batigol

25 oktober 2012 om 16:33

De concurrentie is daar erg groot, Toni, Jovetic krijgen toch de voorkeur.
en ik vind hem ook niet goed genoeg voor de serie A. Hij kan absoluut aardig voetballen, en makkelijk scoren. Maar hij past daar niet. In de Eredivisie, Bundesliga of België past veel beter bij hem.

Maar tis mijn mening!

25 oktober 2012 om 17:43

Sorry hoor, maar wat is dat de laatste tijd dat mensen ineens vinden dat spelers beter in de Bundesliga passen? Bij een team als Fiorentina past hij wel hoor. En er word nu in een 352 systeem gespeeld, en Jovetic staat als eerste op het papier. Dus gaat het in de spits tussen Toni, El Hamdaoui, Fernandez en Ljajic. Ljajic valt weg want die speelt gewoon zwak en is geen spits, Fernandez is ook geen echte spits, Toni vind ik nog steeds een held maar is meer voor de laatste 20 minuten. Dus denk uiteindelijk toch dat El Hamdaoui in de spits gaat spelen. Al duurt dat ook maar tot januari, want dan word Lisandro Lopez waarschijnlijk gehaald.

25 oktober 2012 om 16:36

tja mounir zal nog effe hieraan moeten wennen. maar laat hem spelen ipv toni. die bakt er egt sinds 2011 geen bal van

25 oktober 2012 om 16:59

In de Serie A krijg je geen tijd om te wennen, zo simpel is dat.
Bovendien laat Toni Jovetic beter spelen, El Hamdaoui kan alleen zichzelf beter laten spelen.

25 oktober 2012 om 17:41

Moet zeggen dat ik Toni slechter had verwacht. Heeft al gescoord, zondag tegen Chievo op de lat.. Ook als aanspeelpunt speelt hij erg sterk, vind hem nog zeker aardig spelen. Alleen conditioneel en snelheid is wel iets wat hem gaat opbreken. El Hamdaoui moet gewoon samen met Jovetic in de spits spelen, en dan Toni voor de laatste 20 minuten.

25 oktober 2012 om 16:38

ik moet lachen van de mensen die hun mening klaar hebben. El hamdaoui scoorde in de voorbereidingen aan de lopende band. In de eerste wedstrijd speelde hij de laatste 20 minuten en was hij gevaarlijk maar zowel het veld als het geluk ontbraken. de tweede wedstrijd speelde hij de hele wedstrijd en was hij ook goed. de interland met Marokko deed hem veel pijn. hij was dan ook 4 weken uit. dus komt hij terug van een blessure en twee keer de laatste minuten ingevallen.
Wonderlijk dat hij nog niet gescoord he?

Als men Fiorentina en el hamdaoui niet scoort, dan kan men beter zijn mond houden.

El Hamdaoui: het ga je goed en de doelpunten komen vanzelf.

25 oktober 2012 om 16:43

Je bedoelt die 11-0 gewonnen wedstrijd tegen de amateurs waarin El Hamdaoui 5 keer scoorde. Ja inderdaad, dat was een leuk begin, maar zegt helemaal niks. Feit is dat El Hamdaoui geen poot aan de grond krijgt in Italie, voornamelijk omdat hij veel te frivool is maar fysiek op alle vlakken te kort komt (is niet sterk en is ook ontzettend langzaam) en bijzonder zwak in de lucht. De Serie A was de enige competitie waar ik El Hamdaoui nooit heen had zien gaan. Deze stap is de nekslag voor zijn ambities geweest, dat zal vanzelf blijken

25 oktober 2012 om 16:52

Ik moet lachen om mensen (lees: Marokanen) die het blijven opnemen voor El Hamdaoui, het ligt altijd aan iets anders en nooit aan Mounir.. Al jou excuusjes hoor ik niet hoor, 'voetbal is hier defensief, dat is een probleem' maar hoe doen al die andere spitsen het dan Jovetic heeft al een stuk of 5 erin liggen of niet dan?

25 oktober 2012 om 19:42

Als jij denkt dat ik Marokkaan ben ( je spelt het verkeerd trouwens) dan heb jij het verkeerd. Jouw eerste aanname is dus fout.
Jou excuusjes? Volgens moet je aan je taal & grammatica werken.

En ik wil niet verder gaan met je foutjes noemen.

Get. A life.

@catanzaro

Eindelijk iemand die Mounir en Fiorentina volgt. El hamdaoui moet ook wennen aan de serie A. Het is geen Eredivisie.

25 oktober 2012 om 17:36

Laat ik voorop stellen: ik ben geheel neutraal hierin (zelfs in het voordeel van El Hamdaoui), want ik ben groot fan van Fiorentina. El Hamdaoui heeft in de voorbereiding aardig wat doelpunten gemaakt, maar laten we dat vooral niet overdrijven. Dat was vooral tegen Serie C/d, of zelfs amateur ploegen. Tegen Udinese heeft hij inderdaad een sterke invalbeurt gehad, was behoorlijk aan het dollen met zijn tegenstander en scoorde nog bijna ook.. Daarna heeft hij tegen Napoli in de basis gestart, daar deed hij het ook niet onaardig, ook al speelde we (letterlijk) in een zandbak. Daarna dan wat invalbeurten, en blessures, dus daar ga ik niet over oordelen.

El Hamdaoui moet gewoon in de basis starten tegen Lazio aankomende zondag, ik schat hem hoger in dan Ljajic. Toni vind ik goed voor de laatste 20 minuten, alleen moet hij dan nog zien te winnen van Matias Fernandez, al is hij meer een schaduwspits, dus ook op hem heeft hij een voordeel. We zullen zien, ik hoop op een tandem El Hamdaoui - Jovetic!

25 oktober 2012 om 16:45

Onbegrijpelijk dat El Hamdaoui niet een toontje lager (qua salaris) is gaan zingen en bij Feyenoord aan de slag is gegaan. Feyenoord had dan een klasbak als spits gehad, El Hamdaoui had zijn carriere weer op de rit kunnen krijgen.. en als uiteindelijke resultaat; iedereen blij. El Hamdaoui zou na 1 of 2 jaar weer naar een grotere club kunnen gaan.. en Feyenoord had dan een mooi bedrag kunnen opstrijken.

Maar goed.. Zoveelste voorbeeld van een speler die verkeerde keuzes maakt..

25 oktober 2012 om 16:48

Denk je dat Ajax deze speler zo goedkoop naar Feyenoord had laten gaan dan?

25 oktober 2012 om 16:52

Ajax wilde een bedrag van rond de 2.5-3.0 miljoen voor hem ontvangen. Feyenoord had destijds dat geld niet, dus ook al had hij lagere eisen gehad dan was het toch niet doorgegaan. Maar je hebt wel gelijk wat betreft het in de kijker spelen.

25 oktober 2012 om 17:01

Volgens mij heeft Ajax hem voor 1 miljoen Euro naar Fiorentina laten gaan.. Nou had dat geld van Immers in de zak gehouden en El Hamdaoui gehaald. Je had ernaast Ajax blij kunnen maken met een doorverkooppercentage.. Iedereen happy; Feyenoord, Ajax en ook de speler zelf.

Volskrant;
"volgens Italiaanse media ontvangt Ajax zo'n 1 miljoen euro voor de aanvaller die 2 jaar geleden voor 5 miljoen euro werd losgeweekt bij AZ. El Hamdaoui, grootverdiener in Amsterdam, stond nog tot de zomer van 2014 bij de landskampioen onder contract."

25 oktober 2012 om 17:25

Je vergeet even het salaris dat Meneer El Hamdaoui wilde ontvangen. Veel meer dan Feyenoord hem kan bieden.

25 oktober 2012 om 17:29

Ajax wilde een bedrag van rond de 2.5-3.0 miljoen euro voor hem ontvangen. De transfer ketste echter op het laatste moment af omdat Fiorentina geen bankgarantie kon overleggen en omdat Mounir steeds met aanvullende eisen kwam. De clubs waren op dat moment al akkoord met een bedrag van 2 miljoen euro vast en 1 miljoen variabel. Het bedrag zou dus op rond de 3 miljoen euro gaan uitkomen.

Omdat Ajax van Mounir af wilde en omdat het contract weer een half jaar was verkort, namen ze in de transferperiode na het afketsen genoegen met 1 miljoen euro.

Bron AD

25 oktober 2012 om 17:32

En je denkt dat hij dat zelf gewild had? Sowieso had Feyenoord echt niet aan de salariseisen kunnen voldoen, en de transfersom misschien ook niet. Ten tweede denk ik dat El Hamdaoui liever met 25 graden op een terras in Firenze zit, dan in Rotterdam. En de Serie A is natuurlijk van een veel hoger niveau. Natuurlijk was El Hamdaoui een goede spits geweest voor Feyenoord, maar of het ook haalbaar was..

25 oktober 2012 om 16:46

Hij heeft het naar zijn zin, en dat terwijl hij vooral op de bank zit.

Heeft ie toch wat bijgeleerd bij Ajax. Na 1 keer er naast niet meteen bij de trainer gaan dreigen dat je een vervelend mannetje wordt als je op de bank zit. Chapeau.

25 oktober 2012 om 16:49

Komt El Hamdaoui er nu pas achter dat voetbal in Italië verdedigender is dan in Nederland of Engeland? Haha, wat een koekenbakker. Bij Ajax is het niet goed gegaan en heeft hij imagoschade opgelopen, terwijl hij bij AZ ook als een lastige jongen is ervaren. Dan moet de club die je na Ajax kiest, in principe, een schot in de roos moet zijn wil je niet nog meer afgeleiden. Het lijkt me dat een speler (en zaakwaarnemer) dan goed kijkt welke clubs zich melden en al goed kijken of de club qua voetbal en andere dingen bij de speler past. Het is nooit helemaal uit te sluiten dat het tegenvalt bij een club, maar wat hij nu noemt had Raiola hem, als hij het niet al zelf wist, ook wel bespreken met Mounir....

25 oktober 2012 om 17:29

Fijn dat je ook met goede argumenten komt dat het voetbal in Italië zoveel meer verdedigend is dan in Engeland of Nederland. Nederland kan ik nog enigszins inkomen, maar Engeland..? Ik heb zat wedstrijden gezien, en het is daar meer verdedigend dan in Italië. En dan heb ik het niet over grotere ploegen, maar over een Stoke City of Sunderland.

25 oktober 2012 om 17:43

Het beeld dat ik van het Engelse voetbal heb is dat het voetbal, misschien niet altijd echt aanvallender of beter is, maar wel intensiever en met meer goede kansen per wedstrijd.

Er zit altijd ook nog eens verschil in de competitie per club, maar dat zelfde kan gezegd worden over verschillende clubs in Italië...

25 oktober 2012 om 17:48

Ik kijk Serie A natuurlijk heel veel, en ook Engels voetbal. En ik kan je vertellen dat dat allemaal wel meevalt. Ligt er ook aan welke wedstrijd, welke club, en ga zo maar door. Ik vind wel altijd dat de Serie A, ten onrechte, een negatief beeld heeft in Nederland. Altijd mensen die maar zeggen dat het saai is, stadions leeg zitten.. Allemaal praten ze elkaar na, aangevoerd door de grootste clown die er is, Johan Derksen.

Natuurlijk verschilt het ook wel.. Een Chievo speelt nog steeds anti-voetbal, als een van de weinige.

25 oktober 2012 om 18:36

Nou ik kijk zelf heel af en toe een Italiaans wedstrijdje. Zo te horen niet zo vaak als jij, maar ik zie dan dat het allemaal toch ietsje anders gaat. De verdediging is vaak de basis van een elftal. Dat staat toch altijd nog wel goed en de opbouw die langzaam gaat vanuit het middenveld. De bal rond spelend naar voren werken en bij een klein beetje ruimte voorin kan hij er al in zitten.

Wel moet ik, zoals jij ook al zegt, de kanttekening erbij zetten dat het gewoon verschilt per club en wedstrijd. Er zijn nu ook clubs die goede investeringen doen en ik heb het gevoel dat ze wel al een stuk leuker voetballen dan vroeger.

25 oktober 2012 om 16:55

Misschien moet hij eens met Ibrahimovic, Del Piero, Totti, Eto'o en Cavani gaan babbelen. Die schijnen daar beduidend minder problemen mee te hebben.

25 oktober 2012 om 17:01

Wat een eikel deze man, die de stereotypes maar weer eens nalult. Het spel in Italië is absoluut niet defensief, dat wordt wel aangetoond door de vele teams die met 3 verdedigers spelen.
Wat meneer El Hamdaoui blijkbaar niet begrijpt is dat ze in Italië niet defensief spelen, maar defensief gewoon beter zijn dan in de meeste andere Europese competities. Maar goed, als je nu niet tegenover Ramon Zomer staat maar tegenover Chiellini, snap ik de excuses die er worden gezocht

25 oktober 2012 om 17:07

zo zie je maar weer eens wat voor een topspits Di Natale is op zijn leeftijd is hij niet de snelste maar hij blijft ze scoren

25 oktober 2012 om 17:13

El Hamdaoui zegt dat teams de neiging hebben om verdedigend te spelen.. Valt ook allemaal wel mee hoor. Het is niet zo zeer dat teams zo verdedigend spelen, de tijden van het catenaccio zijn allang voorbij hoor. Het is gewoon dat de verdedigers in de Serie A veel, maar dan ook veel beter en fysiek sterker zijn dan in de Eredivisie. Ik noem bijvoorbeeld 2 sub-toppers, bij Heerenveen heb je bijvoorbeeld Kruiswijk en Zomer. Vergelijk die met 2 verdedigers van Genoa, een Canini en Bovo, en zie het verschil. En zo kan je lang door blijven gaan, het niveau van verdedigers is gewoon veel hoger. Italianen staan sowieso bekend om de beste verdedigers.

En er zijn toch zat spitsen die ze er wél snel inleggen. Onze held Jovetic bijvoorbeeld.. Of Klose, Cavani, Milito.. Zelfs spitsen van 'mindere' teams, als Bergessio en Gilardino leggen ze er met gemak in. Onzin dus.

En over de prestatie van El Hamdaoui valt nog eigenlijk vrij weinig te zeggen. Heeft tegen Napoli in de basis gestaan, maar verder heeft hij alleen nog maar invalbeurten gehad. Tegen Napoli, die wedstrijd kan ik niet eens meetellen, het veld was toen (letterlijk) een zandbak. Verder heeft hij tegen Udinese een hele goede invalbeurt gehad, waarin hij erg sterk speelde, alleen zijn doelpunt ontbrak toen nog. In zijn andere invalbeurten heeft hij nog niet iets laten zien, hopelijk dat hij meer speeltijd krijgt na zijn blessure. Hij ziet er goed en fris uit, en hij is zeker beter dan Luca Toni, die ik meer zie als pinchhitter voor de laatste 10 minuten.

Al ben ik wel bang dat El Hamdaoui na januari op de bank plaats gaan nemen. Macia en Prade zijn namelijk al druk bezig met het versterken van de voorste linie, en daar gaat waarschijnlijk Lisandro Lopez komen te spelen, van Lyon. Daar gaat El Hamdaoui het natuurlijk niet van winnen. En als Jovetic dan weg zou gaan na dit jaar, gaat hij nog niet spelen want dan komt er van het geld van Jovetic nog een nieuwe spits.

Zou toch wel een heerlijk team zijn, met Lisandro erbij:
352: Viviano, Savic, Gonzalo, Roncaglia, Pasqual, Borja Valero, Aquilani, Pizarro, Cuadrado (cassani), Jovetic, Lisandro Lopez

Als je op de bank dan nog spelers als Matias Fernandez, Ljajic, El Hamdaoui, Toni, Llama, Olivera, Romulo en Cassani hebt, is het in mijn ogen gewoon een verplichting om Europees voetbal te halen.

Forza Viola, 3 punten tegen Lazio zondag!

26 oktober 2012 om 01:24

El Hamdaoui vind ik ook helemaal niet in Italie passen.
Denk dat hij meer zou passen bij een Spaanse of een Franse club.

De Serie A is ook allang niet meer wat het geweest is met veelal verpauperde en lege stadions.
Ik doe soms een poging een Italiaans duel te zien op Sport1, maar langer dan een halfuur hou ik het niet vol.

26 oktober 2012 om 09:49

Je mag best je eigen mening vormen, zonder Johan Derksen na te praten. Zielig hoor.. De stadions in Italië zijn veelal gewoon traditioneel, je hebt ook wat nieuwe stadions. Denk ook zeker niet dat in vooral Spanje, de stadions veel nieuwer zouden zijn. En dat El Hamdaoui niet in Italië past is helemaal onzin, waarom zou hij daar niet passen? Zie hem eerder lekker op een terras in Firenze zitten dan ergens anders, past wel vind ik. En leeg klopt ook niet, stadions in Italië zitten gewoon goed vol, en veel meer sfeer dan in bijvoorbeeld Nederland of Engeland. Dat beeld krijgen mensen doordat clubs in te grote stadions zitten, of zaten.

En die laatste regel is echt zo zwakzinnig, gaat nergens over. Je praat hier weer Johan Derksen na, echt serieus, vorm je eigen mening, want dit is echt kansloos!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Fiorentina

Stand
Selectie
 TeamPnt+/-
1.Juventus8747
2.Napoli7837
3.AC Milan7228
5.Udinese6614
Voor de complete stand: Serie A
SpelersPositieW
Borja ValeroMiddenvelder371
Manuel PasqualVerdediger352
Stevan JoveticAanvaller3113
Voor de complete selectie: Clubpagina Fiorentina.

36 fans
Aanvaller, 28 jaar

In de wandelgangen

Dinsdag 21 mei
Miralem Pjanic gaat zonder enige twijfel een heerlijke zomer tegemoet. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.15625 seconden.