Voetbalzone

Babel kijkt uit naar Klassieker: 'Misschien is er wel tijd voor een panna'

Donderdag, 25 oktober 2012 om 10:54

Ajax reist komende zondag met een flinke bonk zelfvertrouwen af naar Rotterdam voor De Klassieker. De Amsterdammers verrasten woensdagavond vriend en vijand door het zwaar favoriete Manchester City met 3-1 te verslaan. Ryan Babel keek na afloop dan ook vol goede moed uit naar de volgende loodzware ontmoeting.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

25 oktober 2012 om 10:57

misschien ook niet.... Ajax krijgt het moeilijk

25 oktober 2012 om 11:37

zeker als je kijkt naar de ontmoetingen vorig jaar en de altijd nare wedstrijden na een europese wedstrijd!

25 oktober 2012 om 12:14

En als je kijkt naar het tijdstip... 12.30u syndroom zal niet ineens voorbij zijn na een mooie overwinning op City

25 oktober 2012 om 13:06

Zien of Babel nog zoveel babbels heeft zondag om 14.25!

25 oktober 2012 om 14:02

Haha want? Liters bier over zich heen, beledigende spreekkoren en honderden middelvingers? Zeg dan 16.30, want ik geloof ook dat ze het heel zwaar gaan krijgen en de kans groot is op puntverlies voor Ajax. Als er gevochten en gestreden moet worden laat ons aller ajax zich nog wel eens afbluffen, zeker na Europese wedstrijden doordeweeks.

Maar toch: Come on Ajax!

ps. Ik zou eigenlijk het hele interview wel willen lezen, of dit in deze context is gezegd! Het lijkt alsof dit weer verdraaid is, zoals slamberto hieronder zegt dus...

p.p.s. mijn bovenste stukje klopt niet, je hebt gelijk, ik dacht dat de wedstrijd gewoon om half 3 begon, mijn excuses.

25 oktober 2012 om 15:36

Misschien is het ook tijd voor een kopstoot van Fernandez voor Babel?

25 oktober 2012 om 10:58

Nu niet te hoog van te toren blazen Babel, dit wordt gewoon een moeilijke wedstrijd voor Ajax.

25 oktober 2012 om 11:01

Ongelofelijk dat hij het hier over heeft. Feyenoord zal tot op het bot gemotiveerd zijn en speelt in de eigen Kuip. Dan snap je toch niet dat je dit als speler denkt en nog zegt ook. Hoop maar eerst dat je scoort en als het makkelijk gaat, dan twee keer scoren, lijkt mij een iets beter gevoel en een professionelere houding!

25 oktober 2012 om 11:33

Degene die het interview afnam begon hierover, Babel zegt eerst dat het sowieso een klassieker is, dat het beladen wordt en dat hij een hele mooie wedstrijd verwacht. De interviewer reageert met: 'je legt er wel een paar in toch of op zijn minst een panna'. Daarop moet Babel lachen en zegt hij dat het resultaat belangrijker is en dat als het resultaat vroeg op slot is, dat het dan misschien tijd is voor panna's met een grote glimlach. Ik vind het echt volledig buiten context geplaatst.

25 oktober 2012 om 11:37

Tja, dat is vaak zo met dit soort uitspraken. Die worden uit hun context gehaald en hier neergezet alsof hij zoiets heeft van "die Feyenoorders rollen we ff op" terwijl dit waarschijnlijk helemaal niet zo is.

25 oktober 2012 om 12:38

@slamberto
Even een vraag je
Heb jij het interview gezien of gehoord?
Vind toch dat je als speler op moet passen met wat je zegt
Meestal werkt het in je nadeel
De tegenstander wordt hier alleen maar door gemotiveerd
Verder zal Babel heel goed weten dat het aankomende varkentje niet zo maar even gewassen is

25 oktober 2012 om 12:52

rijvers kijk even op at5.nl - er is helemaal geen provocatie bij van de kant van babel. die interviewer is er op uit maar het komt niet echt los. daarbij, het is een amdterdamse zender dus laat hem lekker.

overigens mogen spelers van mij roepen wat ze willen. je mag van profs verwachten dat ze dit soort motivaties niet nodig hebben. gelooft nou iemand echt dat een provocatie ook maar enige invloed heeft op inzet of scoreverloop? lijkt me heel erg stug.

als guidetti wat twittert over '020' en dat hij er klaar voor zit 2x te zien verliezen is dat toch prima. hij zet alleen zichzelf maar voor lul.

25 oktober 2012 om 11:05

Ach joh deze woorden zijn vast uit hun verband gerukt. Kan me niet voorstellen dat hij het zo bedoelt van "dat doen we wel even".

25 oktober 2012 om 11:10

Die panna is natuurlijk een knipoog richting de Feyenoordaanhang vanwege die actie met Tim de Cler destijds. Ik kan me niet voorstellen dat Babel het gevoel heeft dat dit varkentje wel even gewassen wordt, vind hem juist één van de meest realistische Ajacieden. Half 1 wedstrijd, uitwedstrijd, na een Europese wedstrijd en Feyenoord als tegenstander: kortom een zware middag voor de Ajacieden.

25 oktober 2012 om 11:16

Het artikel is natuurlijk voor Voetbalzone een stuk minder interessant als ze het filmpje van dit interview erbij zetten. Oordeel zelf maar hoe arrogant dit is

http://www.at5.nl/artikelen/88905/zondag-misschien...

25 oktober 2012 om 11:32

Stuur is in een prive-bericht

25 oktober 2012 om 12:08

http://www.at5.nl/artikelen/88905/

25 oktober 2012 om 11:12

Huh, ik heb het stuk gelezen en kan nergens terughalen dat Babel zegt/ denkt dat het zondag een makkelijke wedstrijd wordt toch?

25 oktober 2012 om 11:39

http://www.at5.nl/artikelen/88905/

kopieer dit maar in je adresbalk. Het wordt door voetbalzone een beetje uit zijn verband getrokken..

25 oktober 2012 om 11:48

Ik snap dus ook niet dat Babel nu met zo'n reactie komt. Ga nou niet met je hoofd in de wolken lopen vanwege de wedstrijd tegen city, want zondag wordt een heel lastig verhaal! Dit soort uitspraken kunnen alleen maar tegen je gebruikt worden...

edit: ik lees al dat de uitspraak uit verband is gerukt. vond het al apart!

25 oktober 2012 om 12:09

Lol de interviewer vraagt:"is er ook tijd voor een panna"
En dit is AT5 dus geen wonder dat hij effe de goede moed erin gooit...

25 oktober 2012 om 16:30

Jahoor Ajax loopt zich zelf weer te overschatten maar in die Poule zijn ze gewoon de dwerg en gaan ze gewoon als laatste eindigen uit bij City krijgen ze gewoon hun pak slaag dit was maar een stunt. Ajax kan zich niet eens aansluiten bij clubs als FC Porto of Benfica of Valencia ajax zit daar gewoon onder en blijft daar onder.

25 oktober 2012 om 17:28

Doe gewoon niet zo moeilijk daarover. Daar meent hij toch geen fluit van gewoon sportieve rivaliteit.

25 oktober 2012 om 13:10

Beauk,

Volgens mij heb jij de tekst niet gelezen. “mocht de wedstrijd vroegtijdig beslist zijn, dan is het misschien wel tijd voor een panna.” Dus hij geeft helemaal niet aan dat het een "eitje" moet worden voor Ajax

25 oktober 2012 om 10:59

Ik denk toch eerder dat Feyenoord gaat winnen. Spelen thuis, dus vol het publiek erachter, en Ajax heeft een wedstrijd tegen de kampioen van Engeland er op zitten. Nu zeggen ze dat dat niks mag uitmaken, maar toch zie je vaak dat erna wat minder gepresteerd wordt. Dus om over panna's uitdelen te gaan praten vind ik een beetje dom van Babel

25 oktober 2012 om 11:01

Wel of geen publiek, Ajax moet gewoon vroeg scoren en dan is de Kuip volledig stil.

25 oktober 2012 om 11:03

Net als vorig jaar zeker

25 oktober 2012 om 11:08

Nee Frdirk zoals de 4 jaar daarvoor.

On:

De opmerking over panna's vind ik ook niet heel slim maar het hoort er ook wel een beetje bij. Over een weer opmerkingen maken.

Bij Ajax weten ze donders goed dat het een zware, belangrijke wedstrijd gaat worden. Ajax heeft een lekkere generale gehad maar nu moeten ze dat vast zien te houden. FdB blijft daar wel op hameren alleen het blijft een jonge groep dus het is afwachten tot zondag.

25 oktober 2012 om 11:25

Beste sjoerdl

Frdirk doelt op dat de Kuip niet stil was na de 1-0 achterstand vorig jaar! en niet op de winst van Feyenoord!

Maar dat de Kuip niet snel stil zan zijn!

Maar je kan weer lekker provoceren dat je daar voor wel hebt gewonnen .

25 oktober 2012 om 11:28

De woorden over de panna werd meer uitgesproken door de interviewer dan door Babel.

25 oktober 2012 om 11:44

@porto:

Ja tuurlijk de media maakt de haat en strijd altijd groter dan het al is! Tuurlijk al die hersenloze Hooligans zijn wezeloos. Maar de media draag goed haar steentje bij!

Want ja slecht en negatief nieuws verkoopt beter dan goed nieuws!

25 oktober 2012 om 11:52

@eerlijk010

Mijn excuses. Vatte zijn opmerking verkeerd op. Idd met betrekking tot de overwinning van Feyenoord.

Ik heb er zin in zondag. Wordt een mooie zondagmiddag.

25 oktober 2012 om 11:56

Sjoerd, zijn we het ergens over eens Ik verwacht een mooie pot voetbal met veel strijd. Ik denk wel dat Ajax uit een ander vaatje moet tappen dan tegen City.

25 oktober 2012 om 12:02

Sjoer,

Haha snap hem!

Gaat zeker leukw orden weer. Beide teams veels pelers uit de jeugd. Dus bij die jongens leeft het ook veel! Ajax veel zelfvertouwen door gisteren en Feyenoord dat zich ook juist meer wil laten zien door Woensdag!

Hoeft niet eens mooi als er maar felle duels zijn. en Hopen dat er iemand met een fluit staat die het spel goed kan lezen en niet voor alles fluit!

25 oktober 2012 om 12:08

Ik dacht toevallig vanochtend terug aan die 0-4 van een aantal jaar geleden. Toen was De Kuip echt niet stil. Niet om mezelf veren in de reet te steken, maar dat verbaasde me toen echt. Zoiets gebeurt nu niet meer, mede omdat het 'moeten zingen' toch aardig afgezwakt wordt door het ontbreken van een uitvak.
Verder zijn er qua sfeer wel beroerdere klassiekers geweest natuurlijk. Toen met Litmanen stond het met de rust geloof ik al 3 of 4-0, dan is de sfeer 'zelfs in De Kuip' () ook beroerd.

25 oktober 2012 om 10:59

Jody Lukoki weet er alles van

On: Ik verwacht zelf een pracht van een wedstrijd tussen beide ploegen en natuurlijk hoop ik dat Ajax na Man City, ook van Feyenoord wint. Het wordt naar mijn idee 1-2.

25 oktober 2012 om 11:13

Haha, iedere rechtsbuiten heeft De Cler dat jaar wel gepoort, dus zo bijzonder was dat niet

25 oktober 2012 om 10:59

haha ff voor de duidelijkheid: Feyenoord wint!!

niks is sterker dan dat ene woord, Feyenoord!!!

25 oktober 2012 om 11:04

Niets is sterker dan dat ene woord? Ik richt me meer op: 'geen woorden maar daden'

Laat het vuilspuien voor een belangrijke wedstrijd beginnen

25 oktober 2012 om 11:05

Chuck Norris is sterker dan Feyenoord,

Hoop op een mooie wedstrijd, een echte klassieker zoals vroeger.

25 oktober 2012 om 11:06

Het woord Ajax is qua prijzen en qua aantal fans toch wel een stukje sterker.....

25 oktober 2012 om 11:19

@ Laak,. klopt qua prijzen inderdaad en qua fans ook. Qua supporters troeft Feyenoord Ajax weer af, ach zo heeft elke club zijn mooie dingen toch?

25 oktober 2012 om 11:27

Alsof Feyenoord supporters in de Kuip harder juichen dan Ajax supporters in de Arena tijdens een klassieker. Wat een klets. Jullie troeven ons af omdat jullie supporters harder juichen tijdens Feyenoord-vvv dan wij juichen tijdens Ajax-vvv, nou gefeliciteerd dan hoor. Super doei.

25 oktober 2012 om 11:27

Waar baseren Feyenoorders dat toch altijd op? Kom eens met een op feiten gebaseerde onderbouwing.

25 oktober 2012 om 11:29

Troeft Feyenoord Ajax af qua supporters ? Ik vraag het me af, maar dat is een nutteloze discussie omdat je dat nooit zeker weet. Een tijdje geleden was er een onderzoek van VI als ik het niet mis heb waaruit bleek dat Ajax veel meer en ook trouwere(!) supporters zou hebben. Maar hoe betrouwbaar zulke onderzoeken zijn is ook maar de vraag. Feit blijft dat Ajax en Feyenoord de twee grootste voetbalclubs zijn in Nederland en dat ze allebei een prachtige supportersschare hebben.

25 oktober 2012 om 11:34

Jongens maak je niet druk, beetje geiten voor de klassieker hoort erbij. Opmerking hier opmerking daar. Babel doet hetzelfde en het hoort erbij (je hoort mij niet over dat het arrogant is). En na afloop als je verliest word je erop teruggepakt. Dat is ook onderdeel van de klassieker.

En ik heb wel het idee dat Feyenoorders harder juichen bij bepaalde wedstrijden. Dat doe ik op basis van de beelden die ik zie hoe het Feyenoord publiek losgaat bij een goal en hoe dat bij Ajax gebeurd. Het is maar een idee dat ik op basis van de beelden krijg, iedereen ziet het weer anders.

25 oktober 2012 om 11:40

Zo trouw dat het niet eens uitverkocht is tegen een Man City? Ja dat is trouw ja..

Dat Feyenoord ook vol zit tegen de kleine tegenstanders zijn de feiten. en dat de Kuip dan vol zit met echte Feyenoord aanhang.

Aheeft veel dagje uit publiek. en dat is niet negatief, want dit heeft Ajax bereikt door haar naam en aanzien! Mensen die niks met voetbal hebben zullen eerder naar Ajax gaan dan Feyenoord want die zijn bekend.

In de Kuip zitten puur en alleen echt Feyenoorders.

Mensen die met cijfers komen en teletekst dat de Arena dan uitverkocht is. dit komt door het mee tellen van seizoenskaarten. Ze gaan er vanuit dat die er altijd zijn en mogen er meer verkocht van worden in de arena dan de Kuip.

25 oktober 2012 om 12:13

Als ik 80 euro zou moeten betalen voor een kaartje zou ik ook niet gegaan zijn als Feyenoord tegen City zou moeten spelen. Ik bezoek vrijwel elke wedstrijd verder, uit en thuis. Ben ik nu niet trouw?

Er is trouwens wél een paar maanden geleden een onderzoek gepubliceerd over de no-show percentages in de Eredivisie. Ajax kwam op een (gigantisch hoge) 20% uit, Feyenoord rond de helft daarvan.

25 oktober 2012 om 12:16

Nou Gisteren eerste helft en deel van de tweede helft was het toch akelijk stil in de arena
Het leek erop dat de dirigent van vak410 even weg was en zijn megafoon had meegenomen en daarom niemand meer wist wat ze moesten zingen.

Want het is wel zo, als 410 niets doet is het gewoon stil in het stadion en dat merkte je gisteren ook, zelfs vak410 kwam pas tot leven bij de 2-1.

25 oktober 2012 om 12:22

@erik,

Dat waren dus kaartjes voor zoals ik al aangaf recriatie bezoekers! Niet alle kaartjes waen 80/120 euro dit waren en beperkt aantal.

Maar jusit hierdoor bewijst dat me punt dat Ajax bezoekers trekt die voor een leuk dagje uit komen!

als voorbeeld:
Bayern is in duitsland de grootse en bekenste club net als ajax hier. Landelijk de meestebekdnheid en mensen die ze kennen "aanhang"

Dormunt is landelijk en in de wereld een stuk minder bekend. Maar het leeft in de regio veel meer en zit wel altijd voller. Ondanks dat ze minder naamsbkendheid hebben.

25 oktober 2012 om 12:28

wat een gelul! ik ken ook feyenoorders van vroeger wat gabbers waren en daarom ook supporters voor feyenoord dus kom niet met die kletskoek van dat dat er alleen echte feyenoorders zitten.

elke club heeft families en bobo's in zijn gelederen...ooit aan skyboxen gedacht...dat zijn gewoon zakenlui hoor!

ik zat gisteren in de arena en er werd 90 minuten lang gezongen...dus hou je praatjes voor je!

en we zien wel zondag! ik ga er stiekem van uit dat we gewoon winnen want we zijn op papier gewoon een betere ploeg!

25 oktober 2012 om 12:51

@ thoebers.

Van mij mogen jullie de betere selectie op papier hebben, dan houden wij de 3 punten wel bij ons. We hebben gister gezien dat de term op papier erg relatief is.

25 oktober 2012 om 13:07

@thoebers:

Wacht even wacht even...

Jij kent mensen die vroeger gabber waren en daarom Feyenoorder?!?! Want Feyenoord is de hardcore uitgaansgelegenheid van Nederland? Alle gabbers zijn voor Feyenoord huhhhh..?

Waren ze niet voor Feyenoord en toevallig dan ook gabber gewoon?

Feyenoorder zijn is geen beroep heh! Dus iemand die van rock houd is daarom voor Nac? en pop dan ben je voor Heerenveen?:s

En wat heeft dit met Zondag en winst op verlies te maken?

En betere selectie op papieris ook nog een discusie waard. Maarja..

25 oktober 2012 om 13:39

heb niks tegen ajax ofzo, maar als wij hebben gewonnen van een grote tegenstander( noem in dit geval even feyenoord) dan blijven we wel naar onze spelers kijken en springen een feestvieren enz. We gaan niet als vak zijnde met onze rug naar de spelers toestaan, wat grote onzin is.
Dat wij juichen ook bij Feyenoord-vvv is omdat we scoren, en niet altijd als een halftamme 90 minuten lang lopen te zingen omdat er een trommel naast je staat en vvv thuis altijd!! lastig is :P

25 oktober 2012 om 14:19

Dat komt omdat de supporters van Feyenoord de laatste jaren niet zoveel doelpunten van hun club gewend zijn, die lui worden helemaal gek dan. Tja bij Ajax is dat nou eenmaal wat normaler hé.

25 oktober 2012 om 10:59

woooow....
Iets met 'backfire'... Hij gaat een panna krijgen zondag!

25 oktober 2012 om 12:29

wie heeft er bij feyenoord zoveel techniek dat ie dat kan verrichten dan?

25 oktober 2012 om 12:42

iedereen op het hoogste niveau in NL kan een panna uitdelen...

25 oktober 2012 om 12:53

Joris Mathijssen natuurlijk

25 oktober 2012 om 13:10

@thoebers, Wauw de 2de niets zeggende reactie van je!

Denk dat zelfs een Indi en ee Immers dat nog kunnen.

Maar als we dan toch zo gaan doen dnek ik dat Achabar iedereen van ajax op een straat veldje naar huis zal sturen!

25 oktober 2012 om 13:54

Ik kan me Hossam Ghaly nog wel herinneren....

25 oktober 2012 om 14:11

Ja die speelde de bal door de benen van 3 Ajacieden.

25 oktober 2012 om 14:25

Ja ik kan mij toevallig nog Cruijf herinneren. Ohja die maakte heel feyenoord in zijn eentje af.

25 oktober 2012 om 14:37

Ja, ik kan mij toevallig nog v. Hanegem herrineren. Ohja die maakte Feyenoord kampioen in Amsterdam in 1971.

25 oktober 2012 om 15:35

Ik kan me ook nog Cruijf herinneren haha.. Maakte heel ajax inz ijn eentje af! hahahaha

25 oktober 2012 om 15:56

ja ik kan mij toevallig nog Suarez herinneren. Die maakte feyenoord tot 4 keer toe helemaal in zn eentje af.

27 oktober 2012 om 13:42

ik kan me Richard Witche herinneren die de bal 9 keer hooghield...en nu de koppen dicht daar in Rotterdam want we slachten jullie gewoon weer af ... zoals de laatste jaren...dat geschreeuw...jullie zijn niet eens een concurrent en toch loopt het schuim op jullie bekken als we langskomen

25 oktober 2012 om 11:01

Ik had respect voor babel vind hem echt een aanwinst voor ajax.
Nu hoop ik ook dat indi even zijn tanden aan hem laat zien en hem netjes met bal even zijn enkel mee pakt.
Vind dit geen slimme uitspraken voor zo n wedstrijd.

Ja ajax heeft gisteren een dosis zelfvertrouwen gekweekt hoop niet dat dat hun de das omdoet.
Dit zijn weel heel andere wedstrijden

25 oktober 2012 om 11:03

Ach, kom op. Zulke uitspraken kun je toch verwachten voor een Klassieker. Het is een mooie manier om de wedstrijd net dat beetje extra te geven. En natuurlijk een makkelijke manier om te scoren bij je supporters. Ik hoop toch wel dat Indi slim genoeg is om te weten dat dit soort dingen er gewoon bijhoren. Om nu meteen geen respect meer voor hem te hebben...

25 oktober 2012 om 11:06

Ik zeg niet dat geen respect moet hebben.tuurlijk moet je respect hebben.maar dat hadden de wolf heus en fraser ook.
En die lieten ook altijd netjes zien dat je kan uitdelen.ik vind dus ook niet dat ze hem moeten blesseren hoor dan heb ik het verkeerd overgebracht....

25 oktober 2012 om 11:09

Nou, het ging mij er ook een beetje om dat je het hebt over 'ik HAD respect voor...' Ik vind het persoonlijk een beetje overdreven als dat nu direct weg zou zijn . Maar ieder natuurlijk zijn eigen visie daarop!

25 oktober 2012 om 11:24

OOh nee hoor heb nog wel respect voor hem,maar ik kom ook dichter bij de klassieker he

25 oktober 2012 om 12:22

Haha, herkenbaar. Ik ben zelf in de aanloop naar de Klassieker ook altijd iets feller. Begrijpelijk.

25 oktober 2012 om 11:25

@bliek #7
Jammer dat je niet even de moeite neemt om het interview op de site van at5 zelf gaat bekijken dan zal je zien dat Babel verre van arrogant is maar eerder 'ingaat' op een suggestieve vraag van de desbetreffende interviewer.

25 oktober 2012 om 12:02

Q-asd1975 noem hem ook niet arrogant.

25 oktober 2012 om 12:13

@bliek #99
Mea culpa.
Maar ik hoop dat je inziet dat Babel niet degene is die net doet alsof het een makkelijke wedstrijd is of dat hij erop uit is om 'panna's' uit te delen.
Babel zegt zelf dat het resultaat het belangrijkst is.
Ergo de uitspraken die hem door bovenstaand stuk toegedicht worden, zijn in mijn ogen totaal uit zijn verband gerukt.

25 oktober 2012 om 13:21

Ok ja helaas is dat met 9 van de 10 interviews zo..
Alleen om ze nu echt allemaal terug te gaan kijken gaat me te ver

25 oktober 2012 om 13:39

@bliek #167
Klopt dat vaak genoeg de media er een smeuïg verhaal van maken maar daarom is het misschien verstandig om niet meteen fel te reageren op een mogelijke uitspraak van een speler.

25 oktober 2012 om 11:01

Is deze man dan alleen met zichzelf bezig?

Ajax heeft misschien wel het momentum mee van een goede wedstrijd tegen City, maar klassieker in de Kuip blijft een moeilijke wedstrijd.

25 oktober 2012 om 11:30

Kijk op z'n minst het korte interview op at5 (direct op de hoofdpagina). Dat geeft een heel ander beeld van dit interview.

25 oktober 2012 om 11:36

Interviewer vraagt of hij nog panna's gaat maken. Babel reageert totaal niet arrogant.
Een grapje op zijn tijd mag ook wel hoor. Een Ajax speler hoeft maar een scheet te laten in het openbaar en hij is al arrogant.

25 oktober 2012 om 11:02

Goed om te zien dat het 'zelfvertrouwen' weer zo hoog is. Dat kan voor Feyenoord heel goed uitpakken, mits er voldoende gewerkt wordt. Zojuist is bekend geworden dat Mathijsen, de Vrij en Schaken gewoon mee kunnen spelen, dus het wordt geen wedstrijd die één van de twee makkelijk zal winnen. Ik verwacht wel een hoogstaande pot voetbal, waar Ajax voetballend de betere zal zijn, maar waar Feyenoord naar het einde toe wellicht steeds meer grip op de wedstrijd kan krijgen.

Ben overigens benieuwd of de mensen die het hardst schreeuwde over de 'eencellige' Guidetti nu ook dit 'provoceren' zullen afkeuren .

25 oktober 2012 om 11:16

Ik vind dat van Guidetti nog wel iets anders, die heeft namelijk niks meer met Feyenoord te maken en roept het hardst dat Ajax wel even 2x klop zal krijgen. Babel zegt hier nergens dat Feyenoord wel even verslagen zal worden, hij refereert enkel aan een incident met Lukoki en de Cler. Of het slim is? Nee dat kan je beter aan supporters over laten, maar begrijpelijk is het wel want het is en blijft de klassieker. Heb verder het interview niet gezien, misschien vroeg de reporter wel: is het niet weer eens tijd voor een panna en wat Amsterdamse bluf? Dan is het antwoord van Babel namelijk gewoon passend: Ach wie weet als we dik voorstaan.

Babel is in mijn ogen één van de meest realistische Ajacieden en hij zal Feyenoord echt niet onderschatten. Het wordt een heerlijke voetbalmiddag zondag en moge de beste winnen! Veel plezier en succes, dat laatste niet al teveel

ps
Het was wel extreem grappig dat Guidetti uitermate blij twitterde bij de goal van Nasri, maar zich daarna de hele avond stil heeft gehouden. Twitter dan netjes: Respect voor Ajax, maar zondag weer een nieuwe wedstrijd. Of zoiets.

25 oktober 2012 om 11:19

Het valt reuze mee hoor met dat zelfvertrouwen, op AT5 kan je dit interview zien.
De popie jopie verslaggever vraagt hem "of ie er zaterdag ook ff een paar inlegt of misschien een lekkere panna maakt'. En daar reageert Babel duidelijk verbaast ook gewoon maar op. Vind het zelf redelijk treurig dat hier een artikel over gemaakt wordt.

25 oktober 2012 om 11:27

@deach #11
Voor jou misschien een tip om het ook even de site van AT5 te bezoeken om te zien wat Babel zelf zegt.
Zoals reeds hier is aangegeven, ligt het meer aan de desbetreffende interviewer die probeert om van Babel enige provocerende uitspraken uit te lokken.
Niet te vergelijken met een Guidetti die het volgens mij uit eigen beweging deed.
En het mooie van Guidetti... na zijn tweet van de 0-1 door Nasri niets meer gehoord.

25 oktober 2012 om 11:03

Panna bij Immers en je gaat gestrekt het veld af. Met de nieuwe boost aan zelfvertrouwen verwacht ik zuigende, provocerende Ajacieden en lichtontvlambare Feyenoorders. Ik verwacht een waar kaartenfestijn.

25 oktober 2012 om 11:08

Ik gok op rood voor Immers. Die jongen is heel erg fanatiek en dat gaat hem de kop kosten. Verder zullen Mathijsen, Clasie, Leerdam en Verhoek ook zeker wel een kaartje gaan meepikken. Ook bij Ajax nog een paar kaartjes, pingeltje hier en daar en een kolkende Kuip... Klinkt als een mooie Klassieker!

25 oktober 2012 om 12:13

Sowieso zullen Blind, Poulsen en Moisander wel een kaartje krijgen ja.

Verder verwacht ik een gelijkspel. Omdat Feyenoord het thuisvoordeel heeft en Ajax wat meer kwaliteit.

25 oktober 2012 om 12:15

Dat hoort er ook bij, volle bak. Op de grens, af en toe er over. Ik hoop wel dat de scheids een beetje meewerkt en niet voor elk duwtje gaat fluiten. Behalve als het in ons voordeel is.

25 oktober 2012 om 11:11

dat denk ik ook. en met dat publiek er vol achter verwacht ik toch dat Feyenoord gaat winnen.om half 1 blijft toch een wedstrijd bij Ajax die 9 van de 10 keer voor puntverlies zorgt.

25 oktober 2012 om 12:50

altijd leuk, dan kan ik al neutrale toeschouwer in deze partij ook nog een beetje genieten!

25 oktober 2012 om 11:05

Ja we zijn vorig jaar niet vergeten inderdaad.....

toen wij kampioen werden

25 oktober 2012 om 11:06

Hehe als we 0-3 voorstaan mag dat absoluut!

25 oktober 2012 om 11:07

Wat een domme uitspraak van Babel. Zo zet je de tegenstander extra op scherp en het is nog denigrerend ook.

25 oktober 2012 om 11:28

Kijk anders het interview op de site van AT5 even na, dan zul je zien dat het helemaal niet zo is.
Hij wordt geïnterviewd een opgeschoten jongen van de Amsterdamse straten.

Verslagveger: Zondag weer leg je er wel een paar in toch, of een panna?
Babel: Resultaat is belangrijker... (daarna met duidelijke knipoog naar de verslaggever): mocht het resultaat vroeg beslist zijn, dan is het misschien tijd voor een panna .

VZ brengt het gewoon heel anders..

25 oktober 2012 om 11:29

Kijk eerst eens het interview.

25 oktober 2012 om 11:08

Ik ben benieuwd, dit word een heel andere confrontatie natuurlijk dan gisteren. De prestatie van Ajax was erg goed, begrijp me niet verkeerd, maar ik was zwaar verbaasd over City zo slecht. Als je had gezegd dat het Pec Zwolle was, had ik het nog geloofd.

Het was duidelijk dat City Ajax niet serieus nam, want iedereen die Ajax bestudeerd weet dat je ze niet de kans moet geven om te laten ballen. Dat deed City en Ajax ging daar goed mee om en legde de zwaktes goed bloot door tussen de linies te ballen. Maar dat gaat zondag niet gebeuren denk ik, aangezien Feyenoord er vol op zal vliegen met de steun erachter. Er moet hoe dan ook druk gezet worden, want dat is een must als je resultaat wilt halen en daar ligt niet de kracht van Ajax. Laat ze ballen en doe niks zoals City en je gaat eraan.

Maar geef ze vooral het idee dat ze erg goed zijn. Feyenoord heeft al geleerd tegen PSV dat hoogmoed voor de val komt en met veel jonge gasten bestaat die kans bij Ajax ook. Ik hoop dat ze zichzelf goed overschatten en ze niet met de druk om kunnen gaan. We gaan het zien maar ik verwacht veel strijd en passie aankomende zondag. Als Feyenoord het op kan brengen om te jagen en dat samen met het feit dat de verdediging op zijn sterkst is, moeten wij Ajax maximaal tegenstand kunnen geven. Het resultaat kan alle kanten op al hoop ik dat de 3 punten natuurlijk op zuid blijven.

25 oktober 2012 om 14:03

'het was duidelijk dat City Ajax niet serieus nam'

Wat zielig zeg.

25 oktober 2012 om 14:20

Kun jij me vertellen hoe ze dat wel zouden doen? Mourinho deed dat namelijk wel en legde de pijnpunten van Ajax bloot door druk te zetten. City spelers liepen niet eens op de Ajaxspelers af als ze op de helft van City kwamen. Of het onderschatting was weet ik niet, maar dan is de opmerking dat ze Ajax niet serieus namen neit uit de lucht gegrepen. Ik bedoel er niet mee te zeggen dat ze zich veel groter voelde dan Ajax, maar ze deden totaal hun best niet. Dat heb je met alle bij elkaar gekochte spelers, het is totaal geen team maar 11 individualisten die zich, gelet op hun bankrekening, waarschijnlijk veel groter voelde dan de Ajax spelers.

Ik heb gezegd dat Ajax een puike prestatie op de mat legde, maar om het af te doen dat Ajax City zo domineerde dat ze slecht leken gaat er bij mij niet in. Als je zulke klassespelers hebt, dan kan het niet zo zijn dat je je zo laat wegspelen. Ajax heeft het zeer goed uitgebuit door tussen de linies te spelen en als ze het spel kunnen maken zonder dat er ook maar enige druk op ze uitgeoefend werd, zijn ze op hun best. City speelde met 4 aanvallers op een gegeven moment die allemaal lui zijn en geen middenveld waardoor ze nooit meer in de gelegenheid kwamen om het spel ook maar enigzinds te maken.

Jammer dat je zo reageerd met '' wat zielig zeg''. Alleen omdat ik niet compleet mee wil in de hossanna over jouw aller Ajax. Als Feyenoord of PSV een puike pot speelt word er door andere ook altijd met droge ogen beweerd dat het aan de zwakte van de tegenstander ligt en nu doe je dat bij een wedstrijd van Ajax en dan is het allemaal maar zielig omdat je ze niet compleet de hemel in wilt prijzen. Sorry dat ik niet meega dat jullie een tot op het bot gemotiveerd City afgeslacht hebben en dat ondanks dat City goed speelde ze totaal geen partij waren voor de godenzonen.

25 oktober 2012 om 14:04

@frdirk
Wat een klets weer dat City zo zwak was dat Ajax nu kon winnen, het sterkste team van City stond gewoon op het veld en ze konden in het begin niks inbrengen. Na de 0-1 was Ajax even de kluts kwijt maar in de 2de helft was Ajax echt wel sterker en is City gewoon niet aan voetballen toegekomen, misschien komt dit wel door dat Ajax zo goede dag had dat ze toch echt een stuk sterker waren dan City.

Het wordt gewoon voor allebei de ploegen een lastige wedstrijd, maar dat is het altijd en daarom is het altijd een leuke en echte klassieker. Het kan meerdere kanten opgaan zondag maar ik hoop natuurlijk dat Ajax wint.

25 oktober 2012 om 14:26

Hoezo is dat nu weer ineens klets? Sorry dat ik niet mee wil in dat dit een prestatie is van enkel Ajax want dat is gewoon onzin. Ajax speelde goed ja, maar kreeg de kansen daarvoor van City. Ik vond een ploeg met zulke spelers bedroevend zwak. En dan kan je zeggen dat het komt door het spel van Ajax, dat klopt. maar ik heb zelden een City speler op jagen betrapt. Ze zetten nauwelijks druk, zelfs niet als Ajax op de helft van City stond liepen ze nog naar achter. Moet ik dan zeggen dat het door het machtige spel van Ajax komt? Nee, sorry dat doe ik niet want het mes snijdt aan 2 kanten in dit geval.

Ik vind het mooi dat City op hun plek gezet is door een jeugdteam en dat heb ik eerder al aangegeven. Maar het is geen team, maar een ploeg volgevreten vedettes die niks klaar wouden spelen en Ajax heel erg onderschat hebben. Goed uitgebuit van Ajax, absoluut, maar je kan dit City toch geen goed team vinden? Op papier ja, maar op papier win je geen wedstrijden en als ploeg wel. Dat was Ajax overduidelijk, maar City niet.

25 oktober 2012 om 11:08

Al maakt hij honderd panna's zolang het maar niks oplevert ben ik tevreden.. Daarbij waarom heeft hij het daarover? Toch niet belangrijk of wel? Al deed Lukoki dit een aantal jaar terug ook wel prachtig tegenover De Cler..

25 oktober 2012 om 11:37

De interviewer begon erover, Babel zei dat het een beladen en mooi wedstrijd zou worden, waarop de interviewer reageert met dat Babel er wel een paar in zou leggen of op zijn minst een panna zou uitdelen. Daarop moest Babel enorm lachen en zegt hij dat resultaat belangrijker is en dat mocht het vroegtijdig in het voordeel van Ajax beslist zijn, dat het misschien tijd voor een panna zou zijn met een grote glimlach.

25 oktober 2012 om 11:09

@jeroen assen

Niks is sterker dan het woord feijenoord.

We hebben het gemerkt de afgelopen 10 jaar en zeker na de nederlaag van 10-0. Feijenoord is geen woord maar een naam. En die naam is echt niet sterk

25 oktober 2012 om 11:12

Na die 10-0 en een volle Kuip tegen VVV is dat sterke woord een woord dat alleen maar meer betekenis heeft gekregen en verder gaat dan de 11 spelers op het veld.

25 oktober 2012 om 11:16

@ Frdirk

Waarom probeer je hem dat uit te leggen? Het is overduidelijk dat hij er niets van snapt.

25 oktober 2012 om 11:20

Omdat ik heb geleerd altijd respect te hebben voor de onwetenden en deze proberen te helpen waar mogelijk. Dus denk leg het hem even uit.

25 oktober 2012 om 11:15

Na de 10-0?

Volgens mij juist wel toen, volle bak tegen Vvv?

Know your facts..

25 oktober 2012 om 11:41

Sorry hoor maar als ik de toeschouwers opzoek van de wedstrijd Feyenoord - VVV van woensdag 27 oktober 2010, vind ik alleen maar 41600 toeschouwers. Volgens mij kunnen er tegen de 50000 in of heb ik het nou mis?

25 oktober 2012 om 11:54

Het waren er meer dacht ik. Daarnaast is de maximum capaciteit wegens veiligheidsredenen zo rond de 47.000 als ik mij niet vergis. En het was woensdagavond, kwart voor 9 na een 10-0. Dan is rond de 42.000 gewoon erg veel.

25 oktober 2012 om 12:29

Klopt, 41000 man. Op de één of andere manier heeft iemand ooit gezegd dat het uitverkocht was, en iedereen is daar achteraan gelopen. Waarschijnlijk was die iemand degene die ook bijhoudt hoeveel man er in de Arena zitten, die neemt het altijd wat ruim.

25 oktober 2012 om 14:30

Ik snap dat gedoe nooit tussen fans over uitverkocht of niet. Ik weet ook een wedstrijd dat Feyenoord tegen Nec (zelfde seizoen als de 10-0 nederlaag tegen Psv) niet helemaal vol zat. En dit zelfde is ook wel gebeurd bij Ajax. Sowieso is het woord uitverkocht een woord wat weinig mensen door hebben. Je hebt bv. ook mensen die een seizoenskaart hebben, maar die dag of ziek word of niet kan of een andere reden. Dus uitverkocht betekent dat de inkomsten qua kaartenverkoop maximaal is, dus niet het aantal mensen wat daadwerkelijk er zit. Extreem voorbeeld: Als er in een stadion 40.000 mensen in kan en 1 iemand zal al de 40.000 kaarten opkopen, maar allemaal in brand steken en er verder niks mee doet, dan zitten er 0 mensen, maar is de wedstrijd toch uitverkocht.

On: Hopelijk wint Ajax, maar ik hoop ook echt dat het gewoon een leuke wedstrijd word, een 3-4 voor Ajax zal leuk zijn. Maar ik denk dat dat iedereen weet dat er geen uitgesproken favoriet zal zijn omdat het Feyenoord - Ajax is.

25 oktober 2012 om 22:51

Ja klopt Fr-erik Volgens mij wordt daar gekeken naar verkochte plaatsen in plaats van aanwezige mensen. Daar vallen de seizoenskaarthouders ook onder maar die zijn dan niet altijd aanwezig jammer genoeg. Het zou wel handig zijn als er een systeem was waarbij je je als seizoenskaarthouder kan aangeven of je aanwezig bent of niet zodat die plek door iemand anders alsnog 'overgekocht' kan worden.

25 oktober 2012 om 11:13

Hij had gisteren wel een vette actie op eigen helft tegen de zijlijn aan. Was geen panna, maar wel een mooie voetbeweging.

Tsja, als hij het wil doen: Prima. Maar dan kan je wel een flinke schop verwachten. Niet dat ik dat goedkeur, maar zo gaat dat nu eenmaal.

Ik denk dat Ajax wel wint trouwens. De aanval van Feyenoord vind ik heel erg matig. En Eriksen moet even die ene actie doen van gisteren, maar dan over het rechterbeen van Mathijsen. Dan heeft 'ie meteen twee gebroken enkels, haha.

25 oktober 2012 om 11:14

Nou Ryan, dan doe je dat één keer bij Indi en jij hebt panne!

25 oktober 2012 om 11:14

Voor dat mensen weer gekke dingen in hun hoofd halen, dit was de desbetreffende vraag: Babel je gaat er zondag er weel een paar inleggen toch? op z'n minst een panna, waarna Babel lachend antwoord: 'het resultaat is natuurlijk het allerbelangrijkst tegen Feyenoord, maar mocht de wedstrijd al vroeg op slot zitten, is er misschien wel tijd voor een panna'..... Niet zo blind achter de media aanlopen mensen

25 oktober 2012 om 11:18

Wat is nou mis met deze uitspraak?
Mensen doen alsof hij iets ergs heeft gezegd.

Of:
Het wordt een zware middag maar ik zie ajax wel winne in kuip

25 oktober 2012 om 11:19

Wat er mis mee is, is dat het nergens op slaat. Waarom speelt dit uberhaupt in zijn hoofd?

25 oktober 2012 om 11:28

Ik kan je niet meer serieus nemen na het zien van je profiel foto, sorry..

25 oktober 2012 om 11:31

Ik hoop dat je dat niet meent, anders ben je een wel heel zielig persoon.

Kun je misschien ook inhoudelijk reageren?

25 oktober 2012 om 11:39

Waarom speelt dit uberhaupt in zijn hoofd? vriend, lees ff de reactie boven Xxx_afca.. Merci

25 oktober 2012 om 11:40

Kun jij dan misschien eerst het interview kijken?
En zien in welke context het wordt gezegd?

Heb je namelijk ook niet gedaan jongen.

Je zult het kijken en vervolgens niets meer zeggen.

25 oktober 2012 om 11:40

Het speelt uberhaupt in zijn hoofd omdat hij gewoon maar een beetje dolt, je moet er niet zo zwaar aan tillen. Het is ook maar een zin en waarschijnlijk heeft hij dit ook met een glimlach op zijn gezicht gezegd. Het is ook weer eens wat anders, is toch juist leuk. Iedereen zegt maar hetzelfde over die klassieker.

25 oktober 2012 om 11:47

Heren (neem ik aan) , jullie hoeven niet zo gepikeerd te reageren.

Ik ga inderdaad niet bij elk artikel dat ik hier lees achtergrondinformatie inwinnen of het hele interview bekijken. Daar heb ik ook in dit geval inderdaad geen zin in. Dat VZ, of wie dan ook, het uit zijn verband rukt is dat niet mijn schuld. Maar als ik jullie moet geloven, valt het allemaal wel mee en zei hij het als een gekscherende toevoeging of iets dergelijks. Dat is duidelijk, maar gelijk al die stoere praatjes van jullie erbij is niet nodig hoor.

25 oktober 2012 om 12:23

Mixp,

Schijnbaar moeten wij dus elk intervieuw wat VZ hier plaats eerst zelf opzoeken en bekijken en dan weer terug komen op deze site om te reageren????

Voel ff aan je hoofd......jongen..

Je reageerd gewoon op wat je hier leest, zoals als alle andere ook doen, ook wanneer er een ajax supporter reageerd op een half artikel van een feyenoorder....

persoonlijk boeit het mij niets wat hij zegt en denkt....laat die spanning maar oplopen laat het maar terug zien op het veld dan krijgen we ieder geval weer een mooie wedstrijd

25 oktober 2012 om 13:02

@ Stefandefree.
Stoere praatjes? Zegt degene die iemand een heel zielig persoon noemt. Dan heb je geen stoere praatjes inderdaad. Jij laat je heel denigrerend uit over iemand, dan krijg je dat ook terug ook.

@ Liveanddiein01.
Na al die tijd nog steeds geen ervaring met Voetbalzone. Het is meer gewoonte dan uitzondering dat quotes van voetballers zo worden gedraaid dat ze meer views opleveren. Dat is standaard.

Ow, ik zie dat je een nieuwe bent. Nou dan weet je het nu. Voetbalzone verdraait uitspraken altijd. Dat je het even weet.

Ik lees dan ook eerst altijd een paar van de reacties. Hij is verder ook helemaal tot hier gekomen in de reacties. Had hij toch ook de andere reacties kunnen zien.

25 oktober 2012 om 13:11

Mixp

Stoere praatjes ja, ik word bijna aangevallen omdat ik niet even op AT5 heb gekeken. Het is niet mijn verantwoordelijkheid om heel het verhaal te weten, maar dat van VZ, zodat ik een journalistiek volledig en correct interview kan lezen. Het wordt inderdaad tijd dat ze daar eens mee gaan beginnen.

Daarnaast reageer ik op Xxx_afca, die vervolgens, heel kinderachtig, meldt dat hij mij door mijn PF niet serieus kan nemen. Als je had gelezen, had je gezien dat ik zeg: "ik hoop niet dat je dit meent, anders ben je een heel zielig persoon" Ik zeg dus niet dat hij een zielig persoon is, want ik weet niet of hij het meent. Ik laat me dus helemaal niet denigrerend uit, ook al lijkt dat dus misschien zo voor iemand die niet leest.

25 oktober 2012 om 14:35

@stefandefree Het is wel je eigen verantwoordelijkheid een mening over iemand te hebben. Als je iemand op TV hoort dat Babel een sukkel is, en jij neemt dat blijkbaar allemaal klakkeloos over. En je komt Babel tegen en die zegt: Ik hoorde dat je me een sukkel vind, hoe komt dat? Dan zeg jij dus: Ow, dat heb ik van iemand gehoord op TV. Sorry, maar dan neemt in dit geval Babel je niet erg serieus als persoon. Prima als je een mening hebt, maar zorg er dan wel enigszins voor dat je iets meer achtergrondinformatie hebt, voor je echt een eigen mening wilt geven. En nee, je mag best afvallen op een speler van Ajax, zolang het maar wel een beetje serieus te nemen is en niet zeggen om het zeggen. Verder wens ik je een fijne voetbal zondagmiddag. (dus no hard feelings, maar moest het ff kwijt)

25 oktober 2012 om 14:37

We hebben het vandaag inderdaad heel gezellig. Zit op stage vandaag en heb geen reet te doen dus dan zoek ik maar wat ruzie met wat Feyenoorders.
Blijkt een heel goed tijdverdrijf te zijn. Moet zometeen ook even een artikel komen over Barca of Real, dan kan ik even wat nep-madrista's gaan bashen.

Maar goed, ik vind dat je wijs genoeg moet zijn om dit in context te zien. Het draait allemaal om views op zo'n site. Ik ga er al tijden niet meer vanuit dat alles wat VZ zegt in de juiste context word gezegd, terwijl ik nog niet bijzonder lang lid ben.

Nou, ik kan de reactie van Xxx_afca (prachtige naam trouwens) wel serieus nemen. Je geeft in een andere reactie toe dat er enorm veel selectieve verontwaardiging is onder fans, dus ik vind dat hij wel enig recht heeft om dit te zeggen. Al vind ik het wel een makkelijk antwoord. Maar kijk hier onder naar een reactie van Superb (een lid met 200 punten en Feyenoordfan). Die kun je in dit geval ook niet serieus nemen (ik zocht ook even ruzie met hem, ik was behoorlijk op dreef net).

Mooi dat je toegeeft het arrogantie gedoe moe te zijn. Ontzettend irritant wordt het. Trash talken hoort voor zo'n derby, kom op zeg. Wat zijn we geworden? Politiek correcte watjes. Ik vond de tweets van Guidetti mooi, niks mis mee.
Ook al had Babel dit uit zichzelf gezegd, helemaal top. Even leuk die Rotterdammers uitdagen.

Weet je wat, had hij het maar gewoon zo gezegd!

Ps: onderhand bouwen wij een hele gespreksgeschiedenis op zo. Zeg maar als je op een ander artikel reageert, dan zoek ik daar ook even de discussie met je op.

25 oktober 2012 om 11:18

Laat de panna's maar achterwege, 95 minuten lang strijd wil ik zien net als gisteren!
Het blijkt wel dat het niet goed genoeg is om 75 minuten lang te domineren als tegen Heracles. Die panna's bewaren ze maar voor de trainingen, nu moet er gestreden en gepresteerd worden. Maar dat realiseert Babel zich vast wel.

25 oktober 2012 om 11:21

Uit een heel interview wordt alleen het zinnetje van de panna gehaald... Hoe bedoel je goedkoop scoren door Vz... :S

25 oktober 2012 om 11:21

Zoals hier boven uitgelegd, is de quote lekker uit zijn verband gerukt. En net na de wedstrijd van gisteravond gevraagd geloof ik?

Die kerel zat waarschinlijk helemaal in een roes.

25 oktober 2012 om 11:24

Misschien is het wel tijd om gewoon eens de 3 punten binnen te halen zonder ongein. Tegen Heracles werden de 3 punten ook al te vroeg geteld , dat wil ik in de klassieker dus helemaal niet zien. Leuk en aardig resultaat gister , maar zorg er nou eens verdomme voor dat je de komende competitie wedstrijden geconcentreerd speelt en de punten pakt. Feyenoord zal zeker niet zo inspiratieloos spelen als Manchester City , dus maak je borst maar nat.

Die 3 punten moeten terug naar Amsterdam , hoe dan ook. Geen voortijdige euforie , geen taart omdat je van City hebt gewoon : concentratie , want de komende 2 Eredivisie duels , en met name de eerste , zijn heel erg belangrijk. Maak ons trotst !

25 oktober 2012 om 11:32

Uitstekende reactie van een Ajax supporter.
Dit zal Feyenoord nog extra motiveren komende zondag, dus het zal een hele zware dobber worden. Ik verwacht komende zondag een puntendeling.

25 oktober 2012 om 11:25

Ryan Babel zit vol met vertrouwen, het zal een verschrikkelijke goede week zijn als we zondag van Feyenoord weten te winnen. Dan zijn we sowieso helemaal terug in de Eredivisie en pompen we veel vertrouwen naar andere wedstrijden.

25 oktober 2012 om 11:31

Waarom willen feijenoord supporters de beste supporters zijn je wint er geen prijzen mee. Kan zijn dat na die na die10-0 een volle bak in de kuip heeft gehad. En wat wil je daarmee zeggen dat feijenoord sterk is of dat supporters hun club steunen. Ook ajax heeft mindere periodes gekend en zal die ongetwijfeld nog krijgen en denk jij dan echt dat echte die hard supporters hun club in de steek laten maakt trouwens niet voor welke club.

25 oktober 2012 om 14:42

Sowieso snap ik dat nooit. Er zijn geen beste supporters. In het jaar 2010 toen het minder ging, was er gemiddeld ook minder publiek dan 2009 en 2011, wat heel normaal is. Dat heb je bij iedere voetbalclub en Feyenoord is daarvan geen uitzondering. En trouwens, het gaat niet om de beste, maar om de meest respectvolle supporters in mijn ogen. De supporters van Heerenveen en RKC vind ik in mijn ogen gemiddeld zelfs "beter" dan van Ajax of Feyenoord. De supporters van Heerenveen en RKC brengen hun club niet in diskrediet. Beide clubs hebben tijdlang in de eerste divisie gespeeld. En zij zijn niet de enigen, ik kan je een heel lijstje sturen met Go Ahead, De graafschap tot aan Telstar niet. Dus als iemand, zowel van Ajax of Feyenoord dat zegt, moet je gewoon zeggen: Ik vind in mijn ogen die van Heerenveen beter zijn, dat zeg ik puur uit het feit dat ze dan niet met argumenten kunnen komen, omdat ze weten dat ik voor Ajax ben, en als je dan je eigen club niet noemt, maar een andere club, dan blijft het mooi om te zien dat ze even moeten nadenken.

25 oktober 2012 om 11:38

Het wordt een moeilijk wedstrijd voor beiden. Alleen Feyenoord supporters moeten niet vergeten dat John guidetti niet meer in het veld staat. Want hij maakt vorig jaar het verschil niet alleen met ze 3 doelpunten maar ook met zijn passie en inzet. Dan zou het aan passie en inzet bij de Feyenoorders niet ontbreken maar doelpunten maken gaat ze iets minder gemakkelijk af. We zullen zien hopelijk wordt het een mooie wedstrijd waar lang over gepraat gaat worden ( op een positieve manier)

25 oktober 2012 om 14:43

Haha zul je net zien (dit zeg ik als Ajacied), dan scoort Pelle een hattrick in 10 minuten ofzo, want hoe je het ook went of keert: dat is ook voetbal....

25 oktober 2012 om 11:39


Als Feyenoord niet denkt van Woow ze hebben van City gewonnen en hun eigen spel speelt zie ik ons wel winnen..

Maar dan moeten ze wel 300% inzet tonen en vooral de duels hard ingaan...

Beloofd een mooie pot te worden met hopelijk als winnaar Feyenoord..!!

25 oktober 2012 om 12:33

en ik maar altijd denken dat 100% het maximale is wat een speler/team kan geven...

25 oktober 2012 om 11:39

Hou dit resultaat voor je ogen van MCI en dan haal je zondag het ook wel weer winst uit.
Proficiat ajax, heb genoten gisteren van de wedstrijd, na de 0-1 dacht ik hier gaan we weer, maar jullie hebben van jullie goede kant laten zien, iedereen vocht ervoor en dat moet in iedere wedstrijd wat nu nog komt. Als team presteren en dan komen jullie er wel weer.

Hopelijk winnen jullie de wedstrijd tegen feyenoord ook, dan doet me goed om guidetti nog een draai om de oren te geven met zijn mooi twittertje.

25 oktober 2012 om 11:46

Hij had ook gewoon kunnen zeggen: heb zin in de wedstrijd, we hebben goed gespeeld maar dit biedt geen garantie. We zullen als Ajax zijnde net zo een topmatch moeten spelen als tegen MC. We zijn op weg, maar zijn er nog lang niet of zo. Zoiets had ook gewoon gekund. Half 1 wedstrijden na een CL ontmoeting, het verleden heeft bewezen dat de kereltjes zich daar niet voor kunnen opladen. Ik denk zomaar dat Ajax het razend moeilijk gaat krijgen.

25 oktober 2012 om 11:47

Zo'n dingen moet Babel niet zeggen... de wedstrijd gaat niet vroegtijdig beslist zijn.
Dit is de wedstrijd van het jaar voor beide clubs, en beide zullen tot het einde blijven vechten om met een goed resultaat te eindigen.

25 oktober 2012 om 11:56

Een Klassieker is het,alleen niet in de aanvangstijd.
Zo een wedstrijd hoort niet om half 1 te beginnen stelletje uilskuikens van de Knvb,maar goed het wordt een lastige pot voor beide ploegen,zowel Ajax als feyenoord zijn in minder goede doen dan vorig jaar dus het is en blijft koffiedik kijken.

25 oktober 2012 om 12:12

Tuurlijk wel om 12.30 uur spelen, dat is allemaal ingecalculeerd.
Dan heeft ajax weer een excuus als Feyenoord wint.
Dan lag het weer aan competitievervalsing, of het feit dat je 's morgens geen pasta kunt eten.
Je moet de Knvb dankbaar zijn dat ze zo goed meedenken met ajax!!!!!!!

25 oktober 2012 om 13:16

Jij bent origineel zeg,echt die had ik nog nooit gehoord.

Want Ajax heeft de afgelopen 10 jaar zo vaak een excuus moeten geven voor een verliespartij tegen Feyenoord, echt niet normaal meer zo vaak wij verloren hebben in de kuip en dan met het schaamrood op de wangen en de excuses paraat terug moesten naar Amsterdam...
Dus inderdaad we moeten weer een excuus verzinnen en we zijn de Knvb heel dankbaar voor alle hulp daarbij.

25 oktober 2012 om 14:00

Het gaat ook nergens over. Die half 1 wedstrijden zijn ooit verzonnen voor de commercie, maar zijn aangebleven vanwege het laatste risico. Twee uur minder om gezellig een biertje te doen vooraf, maar schijnbaar is het risico nog groot genoeg om, terwijl er maar één supportersschare is (op papier dan, zo naïef ben ik ook weer niet) een heli in de lucht te hangen en op een laag-risicotijdstip te spelen. Ik ben ervan overtuigd dat niemand hier blij mee is.

25 oktober 2012 om 12:00

Beter speelt Janmaat hem gewoon uit de wedstrijd. Met zijn panna geven.

25 oktober 2012 om 12:09

Het intelligentieniveau van Babel is ook niet erg hoog gezien zijn uitspraak "mocht de wedstrijd vroegtijdig beslist zijn, dan is het misschien wel tijd voor een panna.”
Die gast weet echt niet waar het om gaat.

25 oktober 2012 om 12:11

En hier gaan we nu al de fout mee in.
Natuurlijk was het gister een goede wedstrijd en geeft het vertrouwen.
Maar vertrouwen wil niet zeggen dat je naast je schoenen moet gaan lopen.
Dit is weer een wedstrijd opzich

Edit: Zojuist heb ik even het interview gezien, en dit is wel heel erg uit zijn verband getrokken

25 oktober 2012 om 12:23

Het is altijd grappig om te lezen dat feyenoorders denken dat Ajax onder de indruk zal raken van de sfeer in de kuip en dat is gewoon niet zo gezien de resultaten van de afgelopen jaren..
Ok vorig jaar was het ff wat minder maar dat drukke en wilde gedoe van de feyenoordaanhang is eerder lachwekkend dan indrukwekkend...

Ik verwacht dat Ajax zondag gaat winnen met een mooie uitslag zoals Ajax dat al zo vaak heeft gedaan in die geweldige kuip...

Trouwens als er al een ploeg in de Arena regelmatig een pak slaag heeft gehad dan zijn het wel onze vrienden uit rotterdam-zuid...

25 oktober 2012 om 12:33

Wat nog grappiger is, is het feit dat alle Ajacieden, op Vertonghen na, als een natte krant speelden vorig jaar in de Kuip. Misschien dat jongens als Zlatan en Sneijder niet onder de indruk waren, maar vorig jaar deed de helft het in hun broek. Na de 1-1 hebben ze allemaal niets meer laten zien, dus je opmerking raakt kant noch wal.

En wat hebben de wedstrijden in de Arena met aanstaande zondag te maken? Buiten het feit dat het niet zo relevant is, overklaste Feyenoord Ajax daar vorig jaar ook, en mochten jullie je handjes dichtknijpen met 1-1.

25 oktober 2012 om 12:42

Ik denk zelf dat jongens zoals sana juist bezwijken onder 'dat drukke en wilde gedoe'. De Kuip is helemaal uitverkocht dus ik weet wel zeker dat die nieuwelingetjes van jullie heel erg onder de indruk raken.

25 oktober 2012 om 12:28

Babel stelt zich in het interview heel netjes op en het is dan jammer dat er door Voetbalzone eventjes zomaar olie op het vuur wordt gegooid. Beetje kansloos noem ik dat!

Daarom heb ik even het interview overgetikt:

Interviewer: "en zondag Feyenoord, zelfde pot lijkt mij toch?"
Babel: "nou ja, zelfde pot, ik denk sowieso het is een klassieker en wordt ook weer een beladen wedstrijd en ik verwacht zeker een mooie wedstrijd"
Interviewer: "je ligt er wel een paar in toch, of op zijn minst een panna"
Babel: "nouja, over het algemeen is het resultaat belangrijk, mochten we het resultaat al vroeg op slot hebben dan zijn er misschien tijden voor panna's"

Kortom, geen enkel onvertogen woord gevallen.

25 oktober 2012 om 12:38

Haha en dan vragen Ajaxieden zich af wat er met arrogantie bedoeld word...
Ze hebben gister goed gespeeld hoor, maar met alle respect City bakt er helemaal niks van! Daarnaast is Feyenoord in een uitverkochte Kuip toch wel wat anders dan thuis in de Arena spelen.

Verder hoop ik dat Feyenoord met De Vrij en Indi in het centrum start. Mathijssen vind ik ongeveer nog wel van hetzelfde niveau maar deze 2 jonge gasten ontwikkelen zich nog door! Maar goed waarschijnlijk als De Vrij echt helemaal fit is dan zal Bruno naar de linksback positie verhuizen. Stiekem hoop ik ook dat Singh of Vilhena op de plek van Leerdam komt te spelen, dan heb je toch net wat meer voetballend vermogen!

25 oktober 2012 om 12:58

Hoe bedoel ik je lees alleen de titel?

25 oktober 2012 om 13:09

Ai, een ervaren lid als jij zou toch meer ervaring moeten hebben met de media.
Redelijk makkelijk, zelfs al voor het zien van het interview, dat deze uitspraken een beetje verdraaid worden.

25 oktober 2012 om 14:03

Ik weet wat er gezegd is, hij kan het dan wel niet heel serieus bedoeld hebben maar dit komt op mij alsnog arrogant en minachtend ten opzichte van Feyenoord over.
Hij kan zoveel andere antwoorden geven, dit bedoeld hij gewoon iets provocerend hoor!

Maar goed, het kriebelt bij mij al aardig voor zondag..
Dan vat ik dit soort uitspraken al snel slecht op
8u in't busje richting Rotterdam en dan hopelijk een fantastische klassieker net als vorig seizoen!

25 oktober 2012 om 14:25

Oei! Een Ajacied die iets provocerend zegt over Feyenoord!!
Wuuuuuuuuuut!?
Dat is raar.

Jij leidt echt aan zware selectieve verontwaardiging.
Ik vind dit leuke uitspraken, ook al doet een Guidetti het. Maakt mij niet uit. Waarom? Omdat dat hoort bij een derby, daarom!

Een beetje trash talken en grootspraak voor zo'n wedstrijd is leuk, maar iedereen die niet Ajax is schuift het meteen onder de noemer arrogantie. Net zoals de meeste Ajacieden dat doen bij Guidetti.
Ik vind dat dit erbij hoort, dit maakt een derby ook een derby. Maar een Ajax speler hoeft maar een scheet in het openbaar te laten en kerels zoals jij roepen al dat het arrogant is, hoe durft hij daar die scheet zo maar te laten.

Grappig dat je ook nog na het zien van het antwoord dit provocerend vindt. Je leidt zoals 99% van de voetbalfans aan zware selectieve verontwaardiging. Niks raars aan, een bekende kwaal. Maar ik wijs je er wel even op.

25 oktober 2012 om 12:40

Lekker hoor VZ een heel interview omdraaien...zo is het gesprek absoluut niet gegaan! Kijk maar op At5.nl

maarja jullie anti ajax boys, lopen weer gelijk zuur te doen

25 oktober 2012 om 12:41

Tanden gesneden, voeten gepoetst, borst naar voren en lijden tot de winst. Bloed, zweet en tranen!

Babel brengt wat je nodig hebt tijden zo'n klassieker, wat killer instinct. Met een Eriksen en een Sana win je de oorlog niet. Die geven hun vrouw nog weg als er een leipo voorstaat bijwijze van..

Het gaat moeilijk worden maar er is maar 1 ding wat telt en dat is de 3 punten terug naar Mokum.

25 oktober 2012 om 12:50

Babeltje toch. Je was gister een van de matigste spelers van Ajax. Wat bazel je nou weer met je grote mond. Ga eens een keer 5 wedstrijden achter elkaar goed voetballen. Je bent te matig om een grote mond te hebben.

25 oktober 2012 om 13:09

Zie het interview. Zet alles in een ander perspectief.

25 oktober 2012 om 12:54

VZ probeert met deze kop het vuurtje nog meer op te stoken.. Ik heb het interview even terug gekeken en de interviewer heeft Babel deze woorden in de mond gelegd. Toch blijft dit voor mij weer die irritante Amsterdamse arrogantie, niet zozeer van Babel, maar wel van die pruts interviewer...die de taak heeft om objectieve vragen te stellen in plaats van zulke nonsense.

25 oktober 2012 om 13:01

Wat een stelletje nietsnutten, die mensen hier van voetbalzone.

Ga eens een artikel plaatsen wat volledig is.
Door dit soort halve, uit het verband getrokken artikelen ontstaat er haat.

25 oktober 2012 om 13:01

Ajax uit en Ajax thuis is een wezelijk verschil. Thuis zijn ze moeilijk te verslaan maar uit en dan nog in Rotterdam? Ajax is bij voorbaat al kansloos. Babel met zijn grote bek wordt de mond gesnoert.

25 oktober 2012 om 13:02

Ach ja joh, bij een 3-0 achterstand een panna doen....geef hem groot gelijk :-D

25 oktober 2012 om 13:04

Heb zojuist het interview gezien. En zo zie je het verschil tussen wat er werkelijk gezegd wordt, en vooral de manier waarop, en tussen wat de media er van maakt...

Toen ik het artikel las dacht ik: laat die Babel maar flink op z'n bek gaan, arrogante Ajacied (om het netjes te houden).
Maar na het interview gezien te hebben maak ik me er niet zo druk om.

25 oktober 2012 om 13:12

Prima Babel, speel jij de bal maar door de benen.. Spelen wij de bal tussen de palen !
Feyenoord gaat winnen in eigen huis !

25 oktober 2012 om 13:17

Ben benieuwd hoe Feyenoord zal spelen.
Persoonlijk hoop ik Pele in de spits, met Achahbar daar omheen.
Misschien nog een Vilhena op het middenveld, voor wat diepgang.
Ik hoop in ieder geval geen Fernandez. Die man presteert dramatisch tot nu toe..

25 oktober 2012 om 13:43

De aanvallertjes van Ajax staan zondag in een volle, intimiderende Kuip tegenover een van de beste verdedigingen ter wereld met alleen maar internationals van het Nederlands elftal. Dat is andere koek dan dat bij elkaar geraapte zooitje van Manchester City ;-). Nee even zonder gekheid, ik denk niet dat Ajax het makkelijk krijgt, maar Feyenoord ook niet. Kan alle kanten opgaan, zoals het hoort bij een Klassieker. Ik neem Babel ook niks kwalijk. Zijn uitspraak is duidelijk uit zijn verband gerukt. En een beetje provoceren is bovendien toch leuk joh, dat hoort erbij. Deed El-ahmadi vorig jaar ook niet een leuk kunstje tegen Ajax? Opeens achter zijn standbeen langs een pass geven of iets dergelijks? Oh ja, maar hij zei daar niets over. Geen woorden, maar daden...

25 oktober 2012 om 13:45

Mensen wordt nou niet boos op Babel, die interviewer stelt van die rare vragen.

25 oktober 2012 om 13:50

Haha deze uitspraak van Babel is dus uit zijn verband gerukt. Gelukkig maar...

Kan me nog wat interviews op tv herinneren waarin o.a. Clasie zei dat PSV zo slecht bezig was en weten allemaal hoe dat afliep. :P

25 oktober 2012 om 14:47

De spelers kunnen toch sowieso weinig goed doen bij de mensen en media in het algemeen.

Als een speler de ideale schoonzoon speelt en antwoorden geeft waar je niks mee kan, dan heb je geen persoonlijkheid. Als je wel een mening of zelfs maar een grapje maakt, dan ben je arrogant of niet met je sport bezig. Ook VI Johan Derksen (ik kijk altijd met veel plezier naar VI, maar je kan niet met alles eens zijn) zegt dat ze geen persoonlijkheid zijn, maar hij vergeet dus wel dat een speler soms wel 15 dezelfde vragen/interviews krijgt, je kan niet van iemand verwachten (zelfs niet van de beste improvisator ter wereld) dat je in die 15 interviews 15x iets anders zegt wat wel precies hetzelfde betekent.

25 oktober 2012 om 14:52

Ik denk inderdaad dat Janmaat best wel zin heeft, ook af en toe zijn directe tegenstander te dollen ja, Ryan.

25 oktober 2012 om 15:42

Babbeltje toch, we hadden al niet zo heel veel met jullie op en dit soort uitspraken zullen niet alleen
onze spelers prikkelen maar ons ook. Branie van je vasthouden jongen, hoop dat je de hoekschoppen
neemt. Trouwens zou hij roken''''

25 oktober 2012 om 15:46

Omg omg wat een verschrikkelijke joker die Babel

25 oktober 2012 om 15:46

Zucht, Babel, gooi nou niet meteen weer olie op het vuur! Ga gewoon (goed) voetballen, met dezelfde instelling als tegen City en kom met 3 punten naar Amsterdam...

25 oktober 2012 om 15:52

Intervieuw wordt weer behoorlijk uit zn verband gerukt trouwens, maarja als een Ajacied dit zegt is het arrogant, zegt een feyenoorder dit is het grappig. Dat is eenmaal zo en zal kennerlijk altijd zo blijven.

25 oktober 2012 om 17:52

Feyenoorders hebben niet dit soort uitspraken. Dat is het verschil, goed voor de motivatie van de boys. De haat groeit door dit soort uispraken.

25 oktober 2012 om 16:51

Volgens mij moet je als je solliciteert bij Voetbalzone een iq test doen en als je boven de 12 scoort wordt je niet aangenomen, wat een slecht nieuwbericht weer zeg.

25 oktober 2012 om 17:01

dat dacht ik niet

25 oktober 2012 om 20:05

Ryan moet eerst maar eens goed gaan voetballen.want dat heeft hij de afgelopen jaren niet gedaan. Daarna mogen de praatjes wel weer komen

25 oktober 2012 om 21:26

En jij zou eerst eens een paar reacties hierboven moeten lezen, dat wist je dat het totaal uit zijn verband is gerukt wat voetbalzone hier heeft geplaatst.
En dat hebben ze alleen gedaan om de haat nog verder aan te wakkeren.

26 oktober 2012 om 00:53

woorden van babel zijn uit hun verband gerukt. Kijk uit naar komende zondag en zal een wedstrijd op zich worden. Ajax heeft natuurlijk zelfvertrouwen gekregen na de prestatie tegen manchester city maar dat is geen garantie dat ze zondag ook winnen van feyenoord. Een feyenoord versus ajax is voor mij de absolute wedstrijd van het seizoen vol met sentimenten. Het kan alle kanten op en we zullen het zien. Toch voorspel ik een 1-2

26 oktober 2012 om 16:18

Iets met hoogmoed en val......

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Ajax

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax7652
2.PSV6960
3.Feyenoord6926
4.Vitesse6426
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Daley BlindVerdediger342
Siem de JongMiddenvelder3412
Toby AlderweireldVerdediger332
Christian EriksenMiddenvelder3310
Lasse SchöneMiddenvelder326
Ricardo van RhijnVerdediger310
Voor de complete selectie: Clubpagina Ajax.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina Ajax.

66 fans
Aanvaller, 26 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Ajax 16 4 0 0
2012/2013 TSG Hoffenheim 0 0 0 0
2011/2012 TSG Hoffenheim 31 4 6 1
2010/2011 TSG Hoffenheim 15 1 3 0
2010/2011 Liverpool 9 1 0 0

In de wandelgangen

Zaterdag 18 mei
Barcelona gaat hard zijn best doen om ervoor te zorgen dat het straks weer de beste selectie in heel Europa in huis heeft. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
  •  
    Door ( reacties)

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Pagina gegenereerd in 0.3590088 seconden.