Voetbalzone

Donderdag, 25 Oktober 2012

PSV moet reageren op bod van 18 miljoen

Sir Alex Ferguson wordt vaak gezien als een brombeer, maar hij heeft ook een leuke kant. Wat zeg je als je door Portugese journalisten wordt ondervraagd naar aanleiding van de vermeende interesse in James Rodriguez?. 'Ik hoop niet dat het waar is, spelers van FC Porto kosten heel veel geld", knipoogt de manager van Manchester United. En dat klopt ook: de Colombiaanse aanvaller kost 45 miljoen euro. (A Bola)
Waarheidsgehalte:
Het is nog allerminst zeker dat de wegen van Jupp Heynckes en Bayern München na dit seizoen scheiden. De oefenmeester is weliswaar 67 jaar, maar de Beierse club presteert uitstekend en Heynckes zelf is naar eigen zeggen aan zijn tweede jeugd bezig. De namen van Josep Guardiola en Mirko Slomka worden genoemd, maar mogelijk wordt het contract van Heynckes 'gewoon' verlengd. (BILD)
Waarheidsgehalte:
/
PSV kan in januari ruim achttien miljoen euro verdienen. De Eindhovenaren moeten dan wel een van hun beste spelers laten gaan, want Sir Alex Ferguson wil Kevin Strootman in de winter naar Manchester United halen. Strootmans zaakwaarnemer Chiel Dekker heeft aangegeven dat zijn cliënt het seizoen bij PSV wil afmaken, maar daar heeft Ferguson geen boodschap aan. (Diverse Engelse media)
Waarheidsgehalte:
Florent Malouda speelde nog geen minuut dit seizoen en daar lijkt geen verandering in te komen. Mogelijk kan de aanvaller, 32 jaar, in januari naar het Braziliaanse Santos verkassen. In de zomer hadden de Zuid-Amerikanen al interesse, maar de salariseisen van de Fransman zaten een overgang in de weg. Door de verkoop van Paulo Henrique Ganso aan Sao Paulo, heeft Santos meer financiële mogelijkheden. (O Globo)
Waarheidsgehalte:
Michu is een van de revelaties van het nog prille seizoen in de Premier League. De aanvaller van Swansea City was al goed voor zes doelpunten in acht duels. "Michu heeft iets speciaals. Hij is gehaald voor maar 2,5 miljoen euro, echt een koopje. Hij is niet de snelste, maar hij heeft een geweldige techniek en is fantastisch voor de goal", benadrukt doelman en ploeggenoot Michel Vorm. (The Independent)
Waarheidsgehalte:
/
Francesco Totti heeft een voorstel om in Rusland te gaan voetballen vriendelijk afgeslagen. Nikita Simonyan, vice-preses van de Russische voetbalbond, liet de aanvaller van AS Roma weten dat zij binnen 24 uur een club voor de Italiaan zou kunnen vinden. Totti liet echter weten dat hij in zijn loopbaan alleen voor AS Roma wil spelen. Pech voor onder meer Spartak Moskou en CSKA Moskou. (Tvoi Den)
Waarheidsgehalte:
Lazio kan een dezer dagen een formeel bod van Bayern München op Senad Lulic verwachten. De buitenspeler uit Bosnië-Herzegovina, 26 jaar, is aan zijn tweede seizoen in Italië bezig en wacht af hoe de gesprekken tussen de clubs verlopen. Bayern hoopt dat de Romeinse club genoegen neemt met een bod van 7,5 miljoen euro. Het contract van Lulic met de Serie A-club loopt nog tot medio 2016 door. (Kicker)
Waarheidsgehalte:
Borussia Mönchengladbach blijft ondanks de aanwezigheid van Luuk de Jong op zoek naar nieuwe impulsen voor in de aanval. Jakub Sylvestr van Erzgebirge Aue, dat uitkomt in de 2. Bundesliga, is bij die Fohlen in beeld. De 23-jarige Slowaak is echter eigendom van Dinamo Zagreb, waar zijn contract pas medio 2015 afloopt. Joel Pohjanpalo van HJK Helsink is ook in beeld bij de Duitsers. (Kicker)
Waarheidsgehalte:



Poll

Is Kevin Strootman al toe aan Manchester United?

25 oktober 2012 om 13:02

Gewoon accepteren dat bod, 18 miljoen is veel geld. Van dat geld kan je best een waardige talent als vervanger halen. Zo goed vind ik strootman de laatste ook niet meer.

25 oktober 2012 om 13:07

PSV moet ten alle tijden een tegenbod doen! Al was het alleen maar om er een paar miljoen bij te krijgen! Strootman is op dit moment te belangrijk voor PSV en samen met van Bommel moet hij door de afwezigheid van Toivonen sturing gaan geven aan Psv!

25 oktober 2012 om 13:08

In de winter is het moeilijk op een vervanger te vinden.
Als ze nu 18 miljoen bieden doen ze dat over een half jaar ook nog wel.
Niet weer een belangrijke speler in de winterstop verkopen.

25 oktober 2012 om 13:14

PSV heeft van oojien nog en ik denk niet dat je nog een keer zo'n hoog bedrag voor strootman kan krijgen, als hij uit vorm is dan is hij al snel een paar miljoen minder waard.

25 oktober 2012 om 13:17

Van Ooijen komt toch niet eens in de buurt van het niveau van Strootman, is een leuke speler maar Strootman is potientiele wereldtop.
En hij is nog jong dus er zal echt nog wel eens een topbod komen.

25 oktober 2012 om 13:20

'als hij uit vorm is' en wat denk je er van 'als ie misschien nog wel beter wordt' Die jongen heeft zo veel talent in zich, PSV moet hem minimaal tot het einde van dit seizoen houden, en het liefst volgend jaar ook nog. Het sportief gedeelde is bij PSV op dit moment belangrijker dan veel geld verdienen aan een speler. Als PSV kampioen wordt dit jaar dan mag ie verkocht worden van mij.

25 oktober 2012 om 13:20

een potentiele wereldtopper ? sorry , maar daarmee ga je echt te ver.

Hij heeft zeker potentie mee te kunnen op hoog niveau , maar een wereldtopper zal hij zeer waarschijnlijk niet worden. Daarvoor is zijn voetballende vermogen veel te beperkt.

25 oktober 2012 om 13:22

Nou volgens mij ben je niet voor niks op je 22ste basisspeler en soms aanvoerder van het NL elftal.
Bovendien is hij nu ook al een van de beste spelers bij Psv.
Als hij zich zo door ontwikkelt komt hij echt wel een topclub terecht hoor.

25 oktober 2012 om 13:23

ja maar 18 is echt veel hoor! ik weet zelf ook wel dat van ooijen geen wereldtop is maar een ardig spelertje meer niet maar ik betwijfel alleen of je ooit zo'n hoog bod voor strootman kan krijgen.en ze hebben naast van ooijen ritzmaier ook nog

25 oktober 2012 om 13:34

@j040

Ga je nou werkelijk zoveel ophangen aan 1 beslissing die Van Gaal neemt omdat hij van alle leeftijds categorieën 1 aanvoerder wil ? Kijk nou eens naar de realiteit , voetballend komt hij tekort om een wereldtopper te zijn. Dat geeft niet want wereldtoppers zijn zeer schaars. Hij kan wel makkelijk het niveau van Van Bommel evenaren in zijn betere dagen , maar dan zit je nog altijd onder de wereldtop.

Ik wacht nu al jaren tot dat spelers van PSV naar topclubs vertrekken , maar dat gebeurd eigenlijk zelden. Als ze al vertrekken naar een (sub)topclub floppen ze daar meestal omdat ze het net waar kunnen maken. 18 miljoen is een hele boel geld , en de transfertijden zullen gaan veranderen , voor zover dat al niet aan het gebeuren is.

25 oktober 2012 om 13:39

18 lijkt me een hoofdprijs. ik ben benieuwd wat hiervan waar is. het lijkt me niet voor de hand liggen dat dit op deze manier, met bedragen en al naar buiten wordt gebracht.

maar als het waar is: cashen, voor ze zich bedenken. bijkomend voordeel als strootmans verkocht wordt: dan is er weer een excuus voor als de titel niet gehaald wordt, net als met afellay en lazovic.

25 oktober 2012 om 13:48

Nou als je bij Barcelona hebt gespeeld, als aanvoerder van Bayern de Champions League finale haalt, en bij AC Milan een belangrijke speler bent geweest, ben je toch wel degelijk wereldtop hoor.

25 oktober 2012 om 13:55

Afellay en Lazovic waren absoluut geen excuus om de titel niet te halen. Er is geen enkele garantie te geven dat PSV de titel dan wel zou behalen , het is niet eens aannemelijk. In 2010 omdat Ajax en Twente respectievelijk 7 en 8 punten meer behaalde en in 2011 omdat PSV tot speelronde 31 helemaal nergens last van had tot men in Rotterdam ten onder ging.

25 oktober 2012 om 14:04

@j040

Van Bommel zijn rol bij Barca is te verwaarlozen geweest , maar bij Bayern en AC Milan heeft het inderdaad heel goed gedaan. Toch blijf ik van mening dat hij geen wereldtopper is geweest. Absoluut een zeer goede speler , maar geen wereldtopper.

Een wereldtopper is iemand die in zijn positie een van de beste ter wereld is. Van Bommel is geen Pirlo , Xavi of Scholes geweest. Ik vind dat je best onderscheid daarin kan maken.

25 oktober 2012 om 16:20

Afellay en Lazovic waren op het veld en in de kleedkamer enorm belangrijk. Het is heus geen toeval dat PSV instortte na het vertrek van die jongens.

25 oktober 2012 om 16:21

Strootman is van het kaliber (en type) Xabi Alonso. Kwestie van tijd voor hij bij de absolute top speelt.

25 oktober 2012 om 17:11

Durf je serieus te zeggen dat strootman van het kaliber Xabi Alsonso is? Xabi is speler in het beste nationale elftal van de wereld, hij speelt al jaren lang in de top van de wereld en is naar mijn mening de beste speler van de wereld op zijn positie. Strootman heeft 10(?) interlands achter zijn naam, heeft 1 beker gewonnen met Psv en speelt pas 2 jaar in de Eredivisie.

25 oktober 2012 om 13:19

En dan weer het kampioensschap verkopen? Nee dank U,we moeten Toivonen ook al het hele seizoen missen en v Bommel zal ook nog wel de nodige wedstrijden moeten missen door schorsingen en blessures. Laat ze in de zomer maar terugkomen met een vorstelijk bod want er is al teveel talent voor veel te weinig geld verloren gegaan de laatste jaren.

25 oktober 2012 om 13:26

Ik weet niet hoor , maar als je kijkt waar de voormalig Psv-ers van enkele jaren terug spelen moet je toch toegeven dat er niks teveel verloren is gegaan ?

Het enige waar eigenlijk verloren teveel op verloren is gegaan is Afellay die voor veel te weinig is verkocht , maar voor de rest heeft PSV juist heel goed zaken gedaan door spelers op het juiste moment te verkopen. Ongeveer alle spelers die bij PSV vertrokken werden voor de nieuwe eigenaar miskopen.

25 oktober 2012 om 13:23

Gelijk accepteren 18 miljoen is erg veel voor strootmannetje, en gelijk Toornstra halen van ADO dat wordt echt een aardige speler. En Toornstra zal zeker niet boven de 1,5 -2 miljoen waard zijn.

25 oktober 2012 om 13:44

Toornstra is toch niet van het niveau Strootman?

25 oktober 2012 om 14:12

dan kun je net zo goed van ooijen erin zetten

25 oktober 2012 om 16:18

Ja, dat zou men bij Ajax wel willen... PSV die voor de zoveelste keer een sleutelspeler in de winter kwijtraakt, zodat het alweer Champions League misloopt.

25 oktober 2012 om 13:03

Voor 18M altijd laten gaan die wilde stier.

25 oktober 2012 om 13:04

18 miljoen euro zou denk ik een redelijk bedrag zijn. PSV moet niet meer zoals in het verleden belangrijke spelers voor een appel en een ei weg laten gaan.

25 oktober 2012 om 13:12

redelijk? Gelijk een strik erom en verkopen die man. Het is een goede voetballer, maar 18 miljoen is erg veel geld.
Wellicht die Wanyama van Celtic halen van een deel van dat geld? Wat een klasbak was dat tegen Barca.

25 oktober 2012 om 13:31

In een normale wereld geef ik je gelijk, maar als je ziet wat bijvoorbeeld Portugese clubs voor hun spelers krijgen dan vind ik dat de Nederlandse clubs er alles aan moeten doen om hun transferinkomsten te maximaliseren.

25 oktober 2012 om 13:35

Daar zit zeker wat in ja. Te bizar voor woorden eigenlijk...

25 oktober 2012 om 13:04

Wat hij ook kan betekenen voor Psv, dit is een prima prijs. Beetje onderhandelen - 20 miljoen.

25 oktober 2012 om 13:51

Inderdaad, mooi tegenbod doen en uiteindelijk op 20 miljoen uitkomen. Een prachtige prijs voor Strootman. En in de eredivisie moet er toch nog wel een waardige vervanger te halen zijn?

25 oktober 2012 om 13:04

Zeker doen! Kevin strootman is niet onmisbaar in dit huidie psv.

25 oktober 2012 om 13:08

Nu dat Toivonen gebleseerd is... Ben ik het niet helemaal met je eens! Ik denk dat als PSV Strootman ook nog verliest, wij de titelaspiraties weer in de ijskast kunnen zetten!

25 oktober 2012 om 13:10

Haha Kevin niet onmisbaar.

Kevin is heel erg belangerijk voor PSV en zeker op dit moment na het wegvallen van Toivonen en Bommel.

25 oktober 2012 om 13:16

Kevin is wel degelijk heel belangrijk voor Psv, dat zul je misschien alleen maar zien als je hem uit de wedstrijd haalt.. Net als van Bommel.

25 oktober 2012 om 13:04

Gewoon accpeteren? Nee na Lazovic hebben we daar wel van geleerd en na de blussure van Ola laten we hem zeker niet gaan?
En niet meer zo goed? Hij sleept ons er wel door tegen Willemii. En een talentje voor terughalen kan, maar die staat er niet meteen!

25 oktober 2012 om 13:05

Maar wie moet er staan als vervanger? van ooijen? ritzmaier? wie kan je zo snel halen in 1 maandje?

25 oktober 2012 om 13:07

Gewoon in de zomer verkopen, dan is die ongetwijfeld nog meer waard aangezien er veel meer ploegen zijn die 'm willen waardoor de prijs automatisch omhoog gaat.

25 oktober 2012 om 18:40

IN de zomer kan ik bij een dergelijk bod mee leven, maar hij is op dit moment voor PSV simpelweg onvervangbaar! PSV moet eerst eens kampioen worden we hebben dit spelletje al te veel gespeeld de afgelopen jaren en iedere keer verloren!

Kortom Strootman mag op zijn vroegst ind e zomer vertrekken, mijns inziens niet eerder of er moeten CR7 bedragen worden betaald....

25 oktober 2012 om 13:07

18 miljoen is in de huidige economie voor een Eredivisie speler en bod om iig eens over te babbelen.
Als je het kunt oprekken naar 20+, heb je een financieel rendement waar de beurs u tegen zegt.

25 oktober 2012 om 14:30

Dan hebben we nog steeds niks geleerd... Over een aantal jaren zullen er zeer veel talenten ontgroeid zijnn als Top/goede spelers. Kijk naar Benfica porto.... Die vragen pas bedragen...
Bedoel ik weet ook wel dat Man niet stom is, maar de toon moet is gezet worden op meer geld verdienen. Waarom wij 18 accepteren bij het eerste bod midden in het seizoen ? Veel te nadelig... Misschien maakt hij deze vorm beter/gelijk heel seizoen, dat is al meer geld en je kan een waardige vervanger zoeken .... Intern of kopen... Wat meer vragen a.u.b...

25 oktober 2012 om 15:32

18 accepteren? dat zeg ik niet. Ik zeg dat dat een mooie start is om even te gaan praten. Kijk vervolgens wat je er nog meer uit kunt slepen en maak dan een beslissing. In Portugal kunnen ze die prijzen vragen omdat hun clubs internationaal ook beter presteren. Zodra Nederlandse clubs weer Europees meetellen, dan gaan hier de prijzen ook omhoog.

25 oktober 2012 om 13:07

Potver 18 miljoen is een heel dik bedrag.
Als Psv dit echt kan krijgen dan strik erom en weg brengen.
Voor dat geld kan je wel een vervanger halen ik denk bv aan Maher.

25 oktober 2012 om 14:26

Maher + Vergil van Dijk + 2 jeugdspelers

25 oktober 2012 om 13:08

Gewoon niet doen 25 miljoen en anders gewoon niet hij heeft nog lang contract en veel toekomstperspectief.

25 oktober 2012 om 13:09

Gaat echt niet weg in de winter .

Manu mogen wel in de zomer zich melden.

25 oktober 2012 om 13:13

Lol ja hoor, Want alle topspelers blijven gewoon in NL hahahha laat me niet lachen

25 oktober 2012 om 13:19

raydanho
dat word toch ook helemaal nergens gezecht en zo raar is het niet dat kevin het seizoen wil afmaken bij psv.

25 oktober 2012 om 13:25

Als United komt met 18 Miljoen? zeg je gewoon kom in de zomer maar weer
Ik weet niet hoor ik vind Strootman best goed maar 18 Mln.....

25 oktober 2012 om 13:33

ik zeg ook niet dat ik wil dat hij blijft (sterker nog ik denk dat PSV er meer provijt van zou hebben als hij weg gaat en ze die 18 mil krijgen. maar hetgene wat ik zeg is dat solopsv nergens zegt dat alle toppers in NL blijven.ik zeg ook dat ik het niet zo gek vind dat Kevin (niet psv) het seizoen bij PSV wil afmaken.

25 oktober 2012 om 13:35

Hhaha oke, maar ik denk als dit waar is dat hij in de Winter lekker vertrekt

25 oktober 2012 om 13:09

Strootman is absoluut een van de beste middenvelders in de Eredivisie, maar ik denk niet dat hij 18 miljoen waard is... Als PSV zijnde zou ik hem meteen verkopen, mocht Strootman dat willen natuurlijk!

25 oktober 2012 om 13:09

18 miljoen is veel te veel voor die onsportieve overgewaardeerde speler!!

25 oktober 2012 om 13:14

De twee keer dat Van Bommel er niet bij was, is hij tweemaal man van de wedstrijd geworden en hij is ook captain van Oranje na Sneijder en Kuyt(die nooit speelt).

25 oktober 2012 om 13:10

En iedereen maar zeuren dat PSV geen 5milj aan Mertens, Wijnaldum en Strootman moest gaan betalen. Nu 2 jaar later kan nummer 1 al weg voor meer geld dan dat ze allemaal bij elkaar gekost hebben!

Ondanks dat het Voor PSV een goede speler is, 18 milj. is een mooi bedrag!

25 oktober 2012 om 13:10

Dat opgefokte stokstaartje gelijk wegdoen voor 18 miljoen!

Voor dat geld kan je ect wel een aardige terughalen, ook wel in de winter!

25 oktober 2012 om 13:10

ach je moet niet verw8en dat de keizer van rome nog weggaat. die blijft lekker in rome voetballen en gaat niet naar dat koude rusland

25 oktober 2012 om 14:05

En zo hoort het ook vind ik, kan jij je voorstellen om Totti ooit voor andere clubkleuren te zien spelen. Het zou toch zonde zijn van zo'n fenomeen waar er zelfs in Italië steeds minder van zijn.
Een echte clubspeler kan iedereen denk ik wel van genieten, is dan ook zonde hoe het met Del Piero is gegaan.

25 oktober 2012 om 15:01

totti moet idd nooit weggaan. de rossi eigenlijk ook niet maar geld is voor sommige het belangrijkste

25 oktober 2012 om 13:11

Niet doen.
Geen belangrijke spelers als Strootman verkopen in de winterstop.
Als ze nu 18 miljoen bieden doen ze dat over een half jaar ook nog wel, als ze dan al niet meer bieden.

25 oktober 2012 om 13:17

Ja of Strootman raakt geblesseerd of komt in vorm crisis. Lijkt me een pittige beslissing van het bestuur, het is wel een belangrijke speler, misschien wel de belangrijkste, maar 18 miljoen is ook gewoon veel geld.

25 oktober 2012 om 13:20

Dan wordt hij een jaar later verkocht.
Een speler met zijn potentie maakt echt nog wel een toptransfer.
En de Champions League levert ook veel geld op en die moet weer eens gehaald worden, dus moeten er geen spelers verkocht worden in de winterstop.

25 oktober 2012 om 13:22

Daar ben ik het met je eens, Champions league wordt idd ook veel geld mee verdiend en met Strootman maak je daar meer kans op dan met een nieuweling.

25 oktober 2012 om 13:12

Als ik psv was zou ik er wel voor zorgen dat Strootman dit seizoen afmaakt bij psv. Strootman is een speler die veel toevoegt aan psv en helemaal bij de afwezigheid van Toivonen en Van Bommel (die nog wel een aantal wedstrijden op de bank zit door blessures en/of schorsingen). 18 miljoen valt wel wat meer uit te halen. Top talent en een moderne middenvelder waar topclubs grof geld voor willen betalen.

25 oktober 2012 om 13:13

Gatverpielekes, dat is een hoop geld, maar ze mogen natuurlijk nooit een eerste bod zomaar accepteren. Er zitten vast meer knikkers in de zak waaruit ze Strootman willen betalen.

En daarbij. Niemand is onmisbaar, maar zonder Toivonen en wellicht een kwakkelende Bommel moeten ze ook goed naar de 2de competitiehelft kijken.

25 oktober 2012 om 13:14

Wat een held die Fransesco Totti dat is nauw echt club liefde. Was dit maar bij meerdere voetballers zo

25 oktober 2012 om 13:14

Nja, 18 miljoen is natuurlijk een mooi bedrag.
Alleen zal je dan wel even een opvolger moeten zoeken in de winterstop..
Ik zou gewoon wachten tot de zomer, en hem niet laten gaan.
En indien Manchester hem echt wil gewoon 20+ miljoen vragen. Misschien eventueel nog
een jeugdspeler van Manchester bij de deal betrekken die op die positie uit de voeten kan.

25 oktober 2012 om 13:16

ja die gaat vast na psv... als die al komt is het vast geen talent

25 oktober 2012 om 13:19

Daarom zei ik ook misschien
Het is lastig om een opvolger te vinden, indien ze hem laten gaan in de winter.
De enige die ik zou kunnen bedenken is Clasie, maar never dat die Feyenoord zal verlaten.

25 oktober 2012 om 13:26

haha Nee dat denk ik ook niet, maar psv heeft vanaf nu dikke 2 maand moet genoeg zijn tog om een redelijke vervanger te vinden?

25 oktober 2012 om 13:42

ze kunnen maher halen?! die wou naar een topclub en hij is ook een heel groot talent.

25 oktober 2012 om 14:06

Maher heeft volgens mij reeds zijn contract verlengt.
Zit ook wel een aardig prijskaartje aan.

25 oktober 2012 om 14:09

Ja word ook wel 10 +

25 oktober 2012 om 13:14

Hahaha, Strootman naar Manu? Laat me niet lachen. En dat voor 18 miljoen? Voor een speler die aantoont Oranje niet aan te kunnen en het moeilijk heeft tegen iedere snelle tegenstander in de eredivisie? Nee, dit is duidelijk een broodje-aap.

25 oktober 2012 om 17:14

Nou ik kan zien dat jij strootman veel bekeken hebt de laatste tijd.

25 oktober 2012 om 19:44

Ja, vrijwel iedere wedstrijd van PSV en iedere wedstrijd van Oranje. Vandaar mijn gefundeerde mening.

25 oktober 2012 om 20:16

Onzin natuurlijk aangezien strootman vooral de laatste tijd goed speelt voor psv en in mindere mate bij oranje omdat hij 2 wedstrijden aanvoerder was is het denk ik een beetje wennen voor hem. Je speelt strootman aan en hij geeft zowat elke pass goed de laatste tijd.

25 oktober 2012 om 13:14

Ik zou toch om tafel gaan zitten en zeggen dat je hem voor 25 miljoen wel weg wil doen. In de winter kan je altijd meer vragen, in de zomer kan je die 18 miljoen alleen gaan vangen als je goed onderhandelt, maar het begin bod zal lager liggen.

25 oktober 2012 om 13:16

Als 18 mil het eerste bod is, dan kan PSV er nog wel een paar miljoen extra uit hengelen, 22-23 misschien?
Zou wel fantastisch zijn voor Strootman en voor PSV als ze eindelijk weer eens een grote klapper zouden maken.

Mocht dit waar zijn, dan hoop ik dat PSV tegelijk overeenkomt dat Strootman het seizoen bij PSV af kan maken, en in de zomerstop naar Man Utd verhuist.

25 oktober 2012 om 13:19

18 miljoen is al fantastisch, dus waarom onderhandelen en risico lopen dat het misloopt.
met 18 miljoen moet je hem direct verkopen en er een grote strik omdoen..
je kunt voor 18 miljoen natuurlijk meer dan een uitstekend vervanger regelen + je houd geld over.

25 oktober 2012 om 14:16

omdat strootman nog een langdurig contract heeft en bij de beste middenvelders van de erdivisie hoort. Een strootman kan het verschil zijn tussen titelkandidaat of vroegtijdig afhaken.

25 oktober 2012 om 13:17

18 miljoen voor Strootman is een mooi bod voor komende zomer. Deze winter dacht ik toch meer aan Sneijder en Huntaar-achtige bedragen van rond de 30 miljoen.
Strootman deze winter verkopen, slinkt de kansen om kampioen te worden erg in.

25 oktober 2012 om 13:39

@joeyc

Dat soort bedragen zijn exceptioneel , zeker in dit soort tijden. Voor zulke bedragen verkast Van Persie naar Man United. Sterker nog , 18 miljoen is misschien wel exceptioneel in deze tijden. Huntelaar vertrok in 2008 en Sneijder in 2007 : de tijden dat het de schulden tot de hemel mochten reiken. Die tijden zijn voorbij voor de meeste clubs dus heeft dat zijn gevolgen in het transfer beleid.

25 oktober 2012 om 14:01

Dan is het heel simpel. Als PSV beste kansen voor het landskampioenschap wilt gaan, moet PSV Strootman deze winter niet laten gaan. Niet voor 18 miljoen. Dat kan je voor hem komende zomer ook wel krijgen als je ziet welke clubs er allemaal geïnteresseerd zouden zijn.

25 oktober 2012 om 14:06

Hoeft niet , Suarez werd voor 25 miljoen verkocht aan Liverpool en Ajax wist ondanks dat toch kampioen van Nederland te worden.

25 oktober 2012 om 14:18

suarez was dan ook een aardige bottleneck van het team en belemmerde het teamspel. Het hele systeems was erop gericht om de bal zo snel mogelijk bij suarez te krijgen die er dan iets mee deed. Ging vaak goed, maar wel erg voorspelbaar.
Strootman laat een team beter spelen.

25 oktober 2012 om 15:25

@villian

Of hij werkelijk een bottleneck geweest zou zijn in het positiespel van Frank de Boer weet ik niet. Ik kan het me niet voorstellen want hij is zijn hele periode een geweldige speler geweest. Hij speelde slechts 1 duel mee , tegen AC Milan en daar leek hij keurig zich te kunnen inpassen.

Het zijn natuurlijk wel ander soort spelers , Suarez is een speler die je moet laten renderen. Wat betekend dat je geen spelers om hem heen moet zetten die hem hinderen (EL Hamdaoui) . Strootman is een speler die andere laat renderen. Je kan hem moeiteloos inpassen in een team , hij ruimt als controleur het vuile werk op voor anderen en voetbalt ook nog redelijk mee. Zowel Suarez als Strootman kan spelers laten renderen , alleen is die drempel bij Strootman zeer laag , zoals bij de meeste controleurs.

25 oktober 2012 om 13:20

Nog meer spitsen naar Borussia? Ze hebben nu natuurlijk daar al de Jong, dan hebben ze dat wonder uit Zweden die Hrgota, en dan nog die Braziliaanse Belg, plus die Hanke.
Mja, dat wordt lekker pittig veel concurrentie.

25 oktober 2012 om 13:21

Als ik Strootman en PSV was had ik lekker tot het einde van het seizoen gebleven. PSV kan het ook niet maken naar het publiek toe om m in de winter te verkopen.

25 oktober 2012 om 13:26

Deze jongen past niet bij Manu;zelfs niet in de Pl.
Waarom? Bij een harde tackle straalt hij agressie uit.
In Engeland huivert men van deze spelers.
Er is ook nooit een ploeg in de PL die daarom geen intresse had in V.bommel.

25 oktober 2012 om 16:28

Is dit een grap?

25 oktober 2012 om 13:27

Ik zal een paar mensen uit de droom helpen, 18 milj krijgen ze niet in de winter en niet in de zomer. 14 mag je al heel blij mee zijn. Hij heeft zeker wel talent, maar is veel te gefrustreerd en mekkert veel te veel. "in de wandelgangen" moet door sommige mensen iets minder serieus genomen worden denk ik.

25 oktober 2012 om 13:28

Ben benieuwd! Voetbalwereld zit nou eenmaal raar in elkaar. Maar bod van 18 miljoen zou ik zeker over nadenken.

25 oktober 2012 om 13:39

Verkopen!!! Maar ik denk niet dat Man United dit echt gaat bieden voor Strootman. Als dit wel zo is meteen weg ermee. Topspeler maar 18miljoen is echt heel veel geld. Misschien moet je zelfs 22 vragen en dan uitkomen op 20miljoen. Maar de opvolger heeft PSV al in huis. Natuurlijk is Strootman vele mate beter maar dit komt goed.

25 oktober 2012 om 13:41

ik zeg verkopen die vent!! mijn clubje sparta kan die opleidingsvergoeding uitstekend gebruiken

25 oktober 2012 om 13:42

25 vragen, uiteindelijk voor 22 laten gaan, maher halen voor 9 en de rest in de verdediging pompen

25 oktober 2012 om 14:23

Dat kennen ze bij Psv niet ''verdediging''

25 oktober 2012 om 13:51

Een ding wat erg belangrijk kan worden is z'n huidige contract. Tot wanneer zit hij vast aan psv? Strootman is zonder enige twijfel een dragende speler van Oranje geworden en ik zou het helemaal begrijpen als de vraagprijs 18 miljoen euro is.

Het gaat in januari dus leuk worden. De club zal hem pas terecht in de zomer willen verkopen, maar wat gaat er gebeuren als Ferguson echt koppig gaat doen? Man Utd weet natuurlijk ook dat er een kans bestaat dat Strootman nog duurder kan worden. Ze willen natuurlijk ook andere rijke club buiten de deur houden.

Gaat leuk worden...

25 oktober 2012 om 14:03

Strootman heeft een contract tot aan medio 2016 bij Psv. Dat duurt nog wel even.

25 oktober 2012 om 14:23

Dan is 18 miljoen helemaal niet veel. Zoals ik al zei, Strootman heeft een status gekregen binnen Oranje en heeft een contract tot 2016. Man Utd moet dokken als ze hem al in januari willen hebben. Ik ben Ajacied, maar dit is precies de taktiek die wij Nederlandse clubs moeten handhaven anders kunnen we ook onze jeugd onder contract zetten bij de grote en rijke Bosmanclubs.

25 oktober 2012 om 14:04

Goed voor het Nederlandse voetbal om te zien dat jonge spelers interesse wekken van topclubs want om in Brazilie wat voor te stellen zijn we heel afhankelijk van de ontwikkeling van onze talenten de komende twee jaar, zoals strootman, maher, van rhijn, Bmi, clasie enzovoorts

25 oktober 2012 om 14:07

Het blijft een gok! Nu verkopen en 18 miljoen pakken of gokken dat ie met een half jaar nog meer gaat opleveren? Een beetje minder half jaar kan je gelijk miljoenen kosten.

Mijn gevoel zegt verkopen......(en die bikkel van Celtic halen)

25 oktober 2012 om 14:10

als strootman zijnde is deze stap veel tesnel veel tegroot..mag ie daar de bank warmhouden...als psv zijnde zal ik er een strik omheen doen en verkopen..als man U zijnde wat moet je in godsnaam met strootmannetje??? lopen wel betere spelers rond voor rond de 20mil

25 oktober 2012 om 14:38

ze hebben strootman niet nodig ze heben genoeg middenvelders

25 oktober 2012 om 14:40

Strootman lekker houden. 18 miljoen is veel geld maar zijn contract loopt nog wel een tijdje door. Dan kun je in de zomer altijd nog kijken of je hem wilt verkopen. De belangstelling zal dan heus niet verdwenen zijn. En met alle respect voor Carrick maar ik vind Strootman (zeker in potentie) een veel betere voetballer. Het is natuurlijk wel een speler waar je veel voor kunt vragen. Hij is pas 22 en dat is voor iemand op zijn positie nog erg jong. Hij moet onder normale omstandigheden nog zeker 10 jaar mee kunnen op zijn hoogste niveau (waar dat dan ook mogen zijn).

Geld is natuurlijk niet alles en ik denk dat het voor iedereen mooier/beter is dat hij nog lekker het seizoen afmaakt.

25 oktober 2012 om 14:41

18 miljoen kun je bijna niet weigeren, daar haal je een goede rechtsback + opvolger Strootman voor terug. Maar gezien de blessure van Toivonen zal Advocaat hem niet willen verkopen.

25 oktober 2012 om 14:52

Voor hoeveel heeft PSV hem gekocht? Aardige investering lijkt me zo. Het lijkt me dat PSV dit gewoon moet accepteren en met het geld de verdediging eindelijk eens PSV waardig maken.

25 oktober 2012 om 16:26

Dan heb je de verdediging op orde... en wordt in plaats daarvan het middenveld het probleemkindje.

PSV heeft overigens ongeveer 6 miljoen voor Strootman betaald. En ik ben er nog steeds pissig over dat ze hem niet veel eerder voor 1 miljoen bij Sparta hadden opgehaald.

25 oktober 2012 om 15:45

18 miljoen ?
Als ik psv was zou ik het doen, kan je maher van kopen, die ik persoonlijk beter vind.
En dan hu je ook nog geld over voor een centrale verdediger.

25 oktober 2012 om 16:25

Maher is een totaal ander type dan Strootman. Dan hou je niemand meer over op het middenveld die de beuk erin kan gooien (als Bommel er niet is).

25 oktober 2012 om 16:24

PSV heeft haar les onderhand wel geleerd. In de winter geld vangen, zodat je aan het eind van de race weer met lege handen staat... en dus tientallen miljoenen aan Champions League-inkomsten misloopt? Nee, bedankt.

25 oktober 2012 om 19:40

18 miljoen! Niet aarzelen, gelijk doen. Strootman voor 18 miljoen verkopen is gewoon een ontzettend goede prijs. Kun je direct een goede opvolger voor aantrekken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

In de wandelgangen

Zondag 19 mei
Het is AS Monaco echt menens, dat wordt alsmaar duidelijker. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
  •  
    Door ( reacties)

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Pagina gegenereerd in 0.171875 seconden.