Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Drenthe loopt blauwtje bij PSV en blijft werkloos

Laatste update:

In de zoektocht naar een nieuwe club heeft Royston Drenthe het geluk niet aan zijn zijde. De linkspoot is transfervrij sinds zijn vertrek bij Real Madrid en bood zichzelf aan bij Feyenoord, maar zijn voormalige werkgever liet weten dat er geen plek voor hem was. Volgens Voetbal International heeft de geboren Rotterdammer nu ook een blauwtje gelopen bij PSV.

/

Drenthe zou aan de technische staf van PSV hebben gevraagd of hij mee mocht trainen, maar na een kort beraad zou de club besloten hebben om niet op dit verzoek in te gaan. PSV is van mening dat het voldoende spelers, zowel jong als ervaren, heeft die op dezelfde positie als Drenthe uit de voeten kunnen. De enkelvoudig international komt daarom ook op een later tijdstip niet in beeld.

De 25-jarige Drenthe blijft verder zoeken naar een nieuwe werkgever. De middenvelder speelde in het afgelopen seizoen op huurbasis voor Everton, maar die club besloot om de samenwerking niet langer te laten duren dan een jaar. Drenthe werd onlangs nog in verband gebracht met PAOK Saloniki en Hamburger SV, maar de linkspoot heeft dus nog altijd geen contract getekend bij een nieuwe club.

Royston Drenthe had PSV sterker kunnen maken

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Misschien toch opnieuw beginnen en misschien naar RKC gaan?

Edit Dammie:
Off-topic gedeelte verwijderd

23 oktober 2012 om 16:37

Het probleem is dat hij zich te groot voelt voor clubs die op een iets lager niveau spelen dan hij gewend is. Dat hij zichzelf aanbiedt bij PSV geeft weer aan dat hij het nog steeds te hoog in zijn bol heeft zitten. Hij is inmiddels 25 jaar en hij zou de komende jaren moeten pieken, maar in feite gedraagt hij zich als een klein kind en benadert hij zijn potentiële niveau totaal niet. Hij werd gehyped en meneer Drenthe leeft nog steeds in deze hype.

23 oktober 2012 om 17:21

Ik snap je punt wel. Maar kom op, niemand zou van Real Madrid, via Hercules en Everton, naar RKC gaan. Zijn kwaliteiten zijn z'n probleem niet. Bij Everton heeft hij goede wedstrijden gespeeld, bij Hercules heeft hij goeie wedstrijden gespeeld en bij Real ook een aantal. Probleem is z'n mentaliteit. Deze jongen leeft alsof hij 18 is. Je weet toch, gappie, mattie, G, enzovoort. Op een gegeven moment moet je volwassen worden. Hij zou eens naar de loopbaan van Van Persie moeten kijken. Ook niet altijd de makkelijkste geweest, maar op een gegeven moment viel het kwartje. Drenthe heeft het 'geluk' dat hij nog maar 25 is, maar dan zal hij wel een keer ergens aan de bak moeten. Schat hem echt niet lager in dan onze Braafheid. Kan zeker van waarde zijn voor menig topclub in de Eredivisie.

23 oktober 2012 om 17:32

Is hij niet wat voor FC Twente? Rosales op de bank en hij voor de basis elf voor de Enschedeërs.

On: Royston Drenthe heeft ervaring op het gebied van de grootste competities: Premier League en Premiera Division. Alleen heeft hij een aparte karakter van 'zie mij spelen voor Real Madrid', je zou bedoelen Royston 'op de bank van Madrid'

Hij moet zijn karakter gauw veranderen en hopen dat hij er toch wat van gaat maken in zijn voetbal carriere.

23 oktober 2012 om 17:50

Ik denk dat hij zich te groot voelt voor de linksbackpositie bij twente. Als hij bij een club op lager niveau gaat spelen zal hij net als de meeste mannetjes van tegenwoordig op de nummer 10 willen spelen

23 oktober 2012 om 18:24

het probleem is niet een club vinden.. elke club wil wel een speler hebben als drenthe.
het probleem is zijn salaris..
die gozer verdient veel te veel

23 oktober 2012 om 18:41

vdvaart: Rosales is rechtsback; Drenthe is een linkspoot / middenvelder. Overigens zou hij bij Twente op het middenveld wel degelijk van toegevoegde waarde kunnen zijn. Maar ja, die mentaliteit, hé.

23 oktober 2012 om 20:31

Alsof deze jongen beter is dan Rosales.

23 oktober 2012 om 20:47

Ik dacht Drenthe naar een Turkse club was vertrokken?
Maar goed , hij is een versterking voor elke Eredivisie club.
En ik geloof niet dat hij bij PSV heeft aangeklopt, want hij heeft al een paar keer aangegeven dat Feyenoord de enigste club is voor hem in Nederland.
Vind het ook erg zwak van Van Geel dat ie Mathijssen wel contracteert ( voor 8 ton per jaar geloof ik??) en Drenthe die zeker niet meer verdiend en jonger+beter is niet contracteert.
Drenthe zou nu lekker op linkshalf kunnen spelen , immers 10(omdat koeman dat wilt) en Clasie rechts, ipv Leerdam op rechts die in de aanval totaal niks toevoegt.

23 oktober 2012 om 21:42

zijn probleem is eerder zijn gedrag en discipline daarvoor wilde Everton van hem af

24 oktober 2012 om 00:09

Zijn salaris is helemaal niet zijn probleem. Hij was bereid om zo enorm veel in te leveren om gewoon weer plezier te krijgen in het voetbal, maar dat Feyenoord hem niet wilde omdat de selectie al compleet was. Natuurlijk is dat z'n oude club en heeft hij daar misschien meer voor over vanwege z'n 'liefde voor de club', maar hij was sowieso bereid genoegen te nemen met minder.

Martin van Geel heeft gewoon zitten slapen, want die noemt de selectie met Fernandez en Cissé voor links compleet, maar dit zijn beide twee clowns die nog geen lantaarnpaal voorbij komen. Doe mij dan maar Drenthe. Misschien wat duurder, maar levert je wel weer geldt op als hij z'n draai vind. Brengt ook net dat stukje extra gretigheid wat Guidetti ook altijd bracht. Is misschien niet zo'n leider, maar brengt wel extra drive naar voren en is voor de Eredivisie gewoon een uitstekende speler.

24 oktober 2012 om 07:55

Zijn neefje en boezemvriend Georginio Wijnaldum stapte afgelopen zomer over van Feyenoord naar concurrent Psv. Drenthe begrijpt weinig van die overstap. "ik had die keuze nooit gemaakt. Ik zei tegen hem: je bent echt gek als je dat doet. Maar, ik respecteer hem wel." Hoewel hij Wijnaldum het beste gunt, blijft Drenthe fan van Feyenoord. "georginio is mijn neefje, maar sorry, ik kan niet ineens voor PSV zijn omdat hij daar speelt. Ik heb gewoon een heel ander 010-gevoel dan iedereen, je weet toch. Het is niet eens een liefdegevoel. Het is gewoon… Rotterdamse trots.

tja,zijn eigen woorden blijken niks waard,fijne vent...

24 oktober 2012 om 17:20

Ja alle (ex) Feyenoorder gaan naar Twente waarom ook niet he ...

23 oktober 2012 om 17:56

Ik hoop dat AZ zijn slag slaat hier. In een elftal vol middelmaat (uitzondering Altidore, Maher, Martens, Viergever) zou hij zeker een meerwaarde zijn.

23 oktober 2012 om 20:25

Ik vind dat je Beerens daar ook wel mag bijzetten!

OT: het probleem is niet zn talent, maar z'n mentaliteit(wat niet nieuw is)

23 oktober 2012 om 21:08

Op zicht geen raar idee maar hoelang denk je dat dat goed zal gaan tussen Verbeek en Drenthe?

23 oktober 2012 om 21:47

@wolkje jij slaat hier de spijker op zijn kop! Haha

23 oktober 2012 om 18:49

Denk ook dat zijn ´eisen´ moeten worden bijgesteld. Hij zal ongetwijfeld een hoog salaris vragen en niet voor clubs uit de middenmoot/subtop willen voetballen. Ik zou zeggen: probeer het een jaar bij een kleinere club en je carriere kan zo weer een boost krijgen. Voor elke eredivisieclub een versterking, dat is wel duidelijk.

23 oktober 2012 om 20:22

Waarom al die duimpjes omlaag? Hij moet weer in the picture komen. Erg zonde hoe hij tot nu toe met zijn carriere bezig is. Wordt tijd dat die eens wakker geschudt wordt en weer gaat doen waar die goed in was!

Ongeloofelijk dit. vgeel: haal hem binnen voor een appel en een ei.

23 oktober 2012 om 16:43

Dat is dus het probleem. Je kunt hem dan wel gratis contracteren (als hij niet zo idioot is om tekengeld te vragen) maar meneer heeft het qua salaris ook nogal hoog in zijn bol.

23 oktober 2012 om 16:58

@ronzon

Royston Drenthe is echter bereid om in te leveren. Nou heeft hij sowieso geen contract, dus lijkt mij dat alles welkom is bij Royston. Wat mij verbaasd is dat men Drenthe af heeft geschreven omdat er genoeg spelers op die positie staan, maar toen Schaken geblesseerd raakte dook er gelijk een bericht (ik weet dat je niet alles moet vertrouwen wat in de media word geschreven) op dat Feyenoord wellicht toch nog een poging zou wagen. Er moet dus nog wel iets van een geldpotje zijn, dat kan ook niet anders met de inkomsten van de vcl/el, maar vertikken ze het op dit moment om hem te halen. Zonde want Royston Drenthe is een directe aanwinst voor Feyenoord.

23 oktober 2012 om 17:00

Jean Paul Boetius kan prima op de plek van Schaken staan. En het geld potje wordt gebruikt voor het verlengen van contracten van de Vrij en Vilhena. Lijkt mij een stuk belangrijker dan een jaartje Drenthe.

23 oktober 2012 om 17:21

@northskull

Na de overduidelijke liquidatie van Fernandez afgelopen weekend, zou het me niet verbazen dat ze deze week alsnog met hem in zee gaan.

On:
Toch zonde van zo'n jongen, zal natuurlijk grotendeels bij hemzelf liggen.
Vond hem toch niet slecht spelen, tenminste de spaarzame keer dat ik hem heb zien spelen

23 oktober 2012 om 17:33

@ Northskull

is het niet ook gewoon een risicoafweging. Wat voor invloed heeft iemand met veel geld, kleine ambities en een grote mond op jonge talenten? Geef je ze daarmee niet juist het verkeerde voorbeeld. Volgens is mij is dat de primaire reden dat zelfs de Nederlandse top geen interesse meer heeft. Hij is gewoon een onberekenbare risicofactor voor je ploeg.

23 oktober 2012 om 18:51

Zag laatst een stukje van hem op Pownews. Arrogant mannetje is het geworden. Die wil echt wel een miljoen euro per jaar gaan verdienen. Zonde.

23 oktober 2012 om 16:47

Dit vind ik echt schandalig van Van Geel. Hij kan het niet slechter doen dan Ella,fernandez,verhoek,goossens,immers,leerdam..b... Zondag wordt sowieso zijn naam gescandeerd als we achter staan, dan moet Van Geel wel..

23 oktober 2012 om 16:54

Eens,

Drenthe is voor alle Nederlandse clubs gewoon een goede aanwinst.. Als hij zich kan schikken in het financiele plaatje van een Nederlandse club zou ik hem er sowieso bijhalen..

23 oktober 2012 om 16:59

Nee, Drenthe is een notoire onruststoker die bij elke club voor problemen heeft gezorgd. Een etterbak die het groepsproces verstoord

23 oktober 2012 om 16:59

Dat zou wel een helden actie zijn van het feyenoord legioen

23 oktober 2012 om 17:04

Temlin

Hij speelt niet bij Everton of Hercules. Hij smeekt elke maand in de media dat hij voor Feyenoord wilt spelen, hij heeft zelfs een Feyenoord-tattoo. Koeman moet hiermee kunnen omgaan.

23 oktober 2012 om 17:15

Ja precies, je slaat de spijker op de kop. En te lui om te trainen is hij ook. Er is geen één trainer die zo'n figuur wil hebben. Een notoire onruststoker en een verstoorder van de groep. Laat hij maar gaan dammen (als dat wel lukt).

23 oktober 2012 om 19:27

Te lui om te trainen? waar heb jij die onzin vandaan? ik heb van der Vaart horen zeggen dat iedereen op de training van Real Madrid respect had voor de trainingsarbeid van Drenthe... waar jij vandaan haalt dat hij te lui is om te trainen is mij een raadsel.... ohw ik heb het raadsel opgelost... het komt uit je duim... stop met zuigen, er komt onzin uit...

23 oktober 2012 om 21:35

Hoeveel geld denk je dat we hebben voor salaris?

Dan moet hij toch echt als een moeilijke jongen worden gezien als zoveel clubs hem niet willen....
De kwaliteiten voor een mooie europese sub-topper heeft ie denk ik wel

Aanvallers hebben we genoeg. Goede beslissing, dit zou alleen maar de ontwikkeling van Depay in de weg staan

23 oktober 2012 om 17:15

Zeker een goede beslissing net wat jij zeg staat de ontwikkeling in de weg en je haalt weer een dure kostenpost binnen tevens haal je een hoop problemen binnen. BEn blij dat PSV nee hebt gezegt tegen hem.

Dit kan echt niet....is er dan echt geen club in de wereld die Royston wilt hebben in zijn selectie?! Zo slecht kan een ex-speler van Feyenoord, Real Madrid en Everton toch niet zijn?!?!

Snap Koeman ook niet, waarom niet gewoon deze jongen een 9 maanden contract geven tot Juli? Hij is echt niet slechter als Fernandez!

23 oktober 2012 om 16:44

Omdat meneer het ook nogal hoog in zijn bol heeft qua salaris.

23 oktober 2012 om 16:54

Hij had volgens mij aangegeven om bij Feyenoord te voetballen voor minder salaris

23 oktober 2012 om 17:04

Okay Infarma. Jij zal het weten.
Ik ben ten eerste geen Feyenoord fan en al helemaal niet van Dhr. Drenthe.
Hoge salariseisen kun je in verschillende perspectieven zien. Hij zal geen miljoenen eisen, maar ik denk dat Feyenoord hem alleen een contract aan wil bieden voor een habbekrats. Volgens mij wordt hij echt gezien als extraatje dan.

23 oktober 2012 om 17:16

en totaal niet spoort in zijn bol, je haalt een hoop onrust binnen

Bij Ajax wilt ie zeker niet?

23 oktober 2012 om 16:33

Ga je mond spoelen. Wij willen Drenthe niet eens. Nu niet, morgen niet en overmorgen helemaal niet.

23 oktober 2012 om 16:35

Hij heeft denk ik meer in huis dan Boerrigter...

23 oktober 2012 om 16:36

Zover ik me kan bedenken het je er meer aan dan een Boerrigter/sulejmani/sana

23 oktober 2012 om 16:36

Als ie gewoon een contract tekent tot einde van het jaar met een optie dan kan je er geen buil aan vallen toch? Maar goed denk zowiezo dat ie zelf niet wil. Ik heb geen hekel aan m iig.

23 oktober 2012 om 16:48

Nou dat is mooi want Drenthe wilt ook niet richting Amsterdam, omdat hij een kind van Rotterdam is. Trouwens als hij bij Ajax kwam spelen,was hij meteen de beste van het elftal. Eriksen is niets vergeleken met een Drenthe in vorm.

23 oktober 2012 om 17:00

Maar wel naar Eindhoven dus.

23 oktober 2012 om 18:10

Die relatie ligt iets anders dan de relatie met Amsterdam natuurlijk..

23 oktober 2012 om 19:46

Wij willen hem niet? Ik zie Drenthe liever dan Boerrigter of Sulejmani hoor.

24 oktober 2012 om 08:10

Drenthe is een uitstekende voetballer. Zal voetballend echt niet onder doen voor Sana of Boerrigter. Maar hij is en blijft een Feijenoorder. En alleen daarom wil ik hem nooit in een Ajax-shirt zien. Ik zou Anita, Emanuelson, Babel of Maduro ook nooit in een Feijenoord shirt willen zien. En als Drenthe zijnde moet je dat ook helemaal niet willen.

23 oktober 2012 om 16:34

Ik denk dat als ik transfervrij zou zijn ik echt nog wel naar Ajax zou willen gaan. Zelfs al ben je een Feyenoorder in hart en nieren. Het is je werk, dus liever daar dan werkloos. En zeg nou zelf, al zou jij de kans krijgen zou je toch ook naar Feyenoord gaan als zij je dat aanbieden...

23 oktober 2012 om 16:40

heel goed Jairzinhofey
ik denk dat heel veel mensen er zo over denken maar er het ontkennen, als ik in zijn situatie zou zitten zou ik gewoon bij feyenoord tekenen als ajacied. klinkt miss raar maar waar

23 oktober 2012 om 16:45

Waar haal jij vandaan dat hij bij Ajax terecht zou kunnen dan? Misschien wil hij zelf wel tekenen bij Ajax, maar denk je dat Ajax meneer Drenthe wil??

23 oktober 2012 om 17:16

@ronzon

Nergens, dat zeg ik ook niet. De vraag was: "bij Ajax wilt ie zeker niet?"
Daar reageerde ik op.

Ik ben overigens van mening dat Drenthe bij Ajax echt wel wat kan toevoegen. Een Boerrighter en Sulejmani spelen bij elkaar nog niet eens zoveel als Drenthe, daar komt bij dat hij ook kwalitatief beter is dan beide spelers... Maar daarover kunnen meningen natuurlijk verschillen.

23 oktober 2012 om 21:36

Ik zou voor nog geen 20miljoen bij Ajax tekenen. Als Feyenoord 'supporter' kan je dat niet maken. Ook voelt het gewoon compleet fout

Misschien zeg ik nu iets vreemds, maar waarom probeert hij het niet bij AZ? Want mij maak je niet wijs dat die club geen geld heeft na de leegloop afgelopen zomer. De salariskosten moeten daar flink gedaald zijn, dus wellicht is er daar wel plek voor Drenthe, dan kan hij de plek van Gorter innemen en onder Verbeek zie ik hem wel de nodige discipline worden bijgebracht.

23 oktober 2012 om 16:35

@shakhtar,

Goed gezien, Verbeek zou hem zeker goed kunnen gebruiken. Denk ook wel dat Verbeek om kan gaan met jongens als Royston.

23 oktober 2012 om 16:45

Absoluut! Verbeek is echt de trainer die hem weer op het juiste spoor kan zetten! En bij AZ kan hij lekker aanvallend voetbal spelen en een dragende speler worden. Hij zou het daar echt moeten proberen.

23 oktober 2012 om 16:45

het probleem is dat meneer zich te goed vind om linksback te spelen dus dan houd die gedachte van jou al snel op.

23 oktober 2012 om 16:52

Daar heb je een punt, maar de vraag is hoe lang Drenthe het vol houdt om ook maar ''iets'' te eisen. Er moet toch een moment van bezinning bij hem komen, dat hij eigelijk weer ''opnieuw'' moet beginnen.

23 oktober 2012 om 17:54

Hij kan bij AZ ook op linksbuiten spelen, of zelfs als linkshalf. De selectie van AZ is sowieso niet breed dus er zijn meerdere posities waarvoor hij in aanmerking komt.

23 oktober 2012 om 16:49

Waarom niet bij Vitesse ? Die spelen vaak met een valse linksbuiten omdat Chanturia niet voldoet of heb ik het mis ?

23 oktober 2012 om 16:51

Het is wel iets voor Vitesse om transfervrije spelers vast te leggen, maar op de positie van Drenthe heeft Vitesse voldoende spelers. Naast de door jou genoemde Chanturia, heb je ook nog Kakuta (helaas nog niet in actie geweest) en Qazaisvili.

23 oktober 2012 om 16:58

Ik hoorde dat Kakuta vooral op rechts het beste uit de voeten kon hier op VZ. Qazaisvilli was het ja. Die heb ik pas een aantal keer gezien maar nog niet bijzonder van overtuigd geraakt. Jij wel ?

23 oktober 2012 om 17:02

Hij is nog erg jong, maar heeft minstens zoveel potentie als Chanturia. Ik verwacht overigens wel dat Kakuta op links gaat spelen, want Ibarra is een vaste waarde en ook Reis speelt aardig vanaf rechts.

23 oktober 2012 om 19:57

Uiteindelijk heeft Drenthe nergens iets neer gezet. Hij heeft een geweldig jeugd EK gespeeld en dat was het. Bij Feijenoord was ie pas net aan het doorbreken, bij Real kon ie niet overtuigen, bij Hercules was het geen basis speler en daarna bij Everton zat ie ook bijna altijd op de bank.

Hij was een groot talent dat nu een achterstand in zijn ontwikkeling van misschien wel 4 jaar heeft. Dat maakt ie nooit meer goed.

Hopelijk is zijn carrière een goed voorbeeld van jonge voetballers die gelijk een grote stap naar het buitenland maken. Natuurlijk kun je bijna geen nee zeggen tegen Real maar een goed geplande carrière brengt je misschien wel net zo ver als Madrid alleen wat langzamer. Drenthe is nu 25 en uit gevoetbald. Jammer.

Hij heeft zijn kruid verspeeld bij de grote clubs op zo'n jonge leeftijd dat zegt veel over Drenthe. Had echt een goede back kunnen worden met een grote carrière. Dat geld dat Real voor hem betaalde vond ik eigenlijk niet zo gek destijds. Kon een tweede Marcelo worden.

23 oktober 2012 om 19:48

True, alleen heeft hij helaas niet de instelling en mentaliteit van Marcelo.

Ik zou hem wel bij Twente willen zien. Al hebben we eigenlijk te veel spelers en schijnt het - voornamelijk derksen die dat zegt - dat hij een onruststoker is. Toch jammer dat psv hem niet heeft laten mee trainen. Een speler die goed kan voetballen en die gratis op te halen is.

Probeer het eens bij een subtopper/middenmoter in de Eredivisie. Denk dat Verbeek hem bij AZ wel wat discipline kan bijbrengen.

Geweldige voetballer voor elke Eredivisie club. Vitesse sla je slag... Kan die op linksvoor. Havenaar is geen linksvoor, kakuta komt Aktijd te laat en op chanturia kun je niet rekenen.

23 oktober 2012 om 16:37

Onnodig bij Vitesse, Chanturia zit een tijdelijke schorsing uit en Kakuta zal echt wel aan spelen toe komen (mits hij op tijd komt) en dan heb je Qazaisvili nog.

23 oktober 2012 om 16:42

Mwoah, vind jij Chanturia nu zo geweldig? Pingelen kan hij wel, maar dat is ook gelijk het enige wat hij doet.

23 oktober 2012 om 16:44

Daarom ben ik vooral benieuwd naar Kakuta. Hij heeft toch een redelijke reputatie opgebouwd in Engeland en was Frans jeugdinternational. Niet dat dit alles zegt, maar goed.

23 oktober 2012 om 17:01

Maar nu hebben we een havenaar op links?? Chanturia staat sl een half jaar wissel en kakuta moet ik nog zien en kan ook centraal op het middenveld. Mocht bony vertrekken in de winterstop dan kan havenaar in de spits of reis. Dit is een geweldige opstelling. Ik zie liever Een linksvoor dan havenaar of reis op links. bank: mori, reis, havenaar, propper, room en Yasuda.

Piet
Servier
Kashia
Kalas
Van aanholt
Ginkel
Janssen
Kakuta
Ibarra
Bony
Drenthe
23 oktober 2012 om 17:05

Jouw opstelling is wel erg aanvallend: Van Ginkel en Kakuta verdedigen niet mee, en Janssen kan die ruimtes niet belopen. Het ziet er wel leuk uit, maar dat gaat hem niet worden.

23 oktober 2012 om 18:21

Zeker een speler voor Vitesse ik zou dan zo gaan spelen.

Velthuizen
Servier
Kalc
Kashia
Aanholt
Ibarra
Jansen
Van Ginkel
Drenthe
Bony
Reis
24 oktober 2012 om 04:03

Janssen alleen op LM i.p.v. RM, voor de rest zou ik het ook zo invullen.

23 oktober 2012 om 16:42

Ik vind ook dat vitesse zo'n speler moet binnenhalen. Heb je meer aan dan cziommer op het gebied van ervaring in topvoetbal en hij is een zeer goede voetballer die belangrijk kan zijn bij belangrijke wedstrijden met zijn snelheid, acties en zijn schot. Dus vitesse haal deze speler!!

23 oktober 2012 om 16:48

Ik hoop toch niet dat je hier Drenthe en Cziommer als speler vergelijkt. Cziommer is bij Vitesse gewoon stand-in, handig om erbij te hebben, maar meer ook niet. Drenthe zou op een positie moeten gaan spelen waar Vitesse juist géén speler meer nodig heeft.

23 oktober 2012 om 16:55

Nou, ik denk niet dat we hem nodig hebben. In principe vind ik de selectie prima in orde zo. En zelfs Cziommer speelt de laatste keren zeer degelijk. (heerenveen, Nac). Maargoed, hij mag komen, maar lijkt me niet noodzakelijk.

23 oktober 2012 om 17:07

Vd Heijden, cziommer en hofs zijn niet vitesse waardig. Vd Heijden zeker niet centraal achterin, cziommer doet het leuk tegen NAC maar is echt niet goed genoeg en hofs zit er alleen maar bij omdat het een arnhemmer is. Verder spelen we voorin met 3 spitsen.... En dat is de reden dat we nooit een wedstrijd domineren en de tegenstander van het kastje naar dr muur tikken: dit Vitesse kan zoveel beter qua spel.

goed dat ie het probeert, ik vind het echte een leuke speler om naar te kijken en zeker een topspeler voor de eredivisie. daarom baal ik dat feyenoord hem niet gewoon een contract heeft aangeboden.

Het blijft nog steeds onbegrijpelijk dat hij niet bij Feyenoord speelt. Feyenoord mist gewoon zoveel creativiteit. Vanaf linksbuiten, linksmidden of 10 kan Drenthe gewoon spelen. Linksbuiten Goossens of Verhoek zijn gewoon net niet spelers, Immers en Leerdam komen ook kwaliteit te kort, daar had ik 10x liever Drenthe gezien.
Dat gelul over mentaliteit. Drenthe wil zelf ook graag naar Feyenoord, hij weet heus wel wat er van hem verwacht wordt.
Maar nee, Immers moest per se gehaald worden, Verhoek was de nieuwe geweldenaar, Cissé zou wel een heel seizoen fit blijven en Fernandez was natuurlijk ook een zekerheidje op links. Vooral blijven volhouden dat Drenthe onnodig was, Van Geel...

23 oktober 2012 om 16:39

Ik ben het compleet met je eens. Nu weet ik ook nog eens uit zeeeer betrouwbare bron dat hij echt heeel erg graag voor Feyenoord wilde spelen en bereid was behoorlijk in te leveren op zijn salaris. Dus waarom gasten zoals Fernandez en Cisse nog wel het Feyenoordshirt mogen dragen en Drenthe niet is mij echt een raadsel!

23 oktober 2012 om 16:40

Ik vraag me toch af waarom je vindt dat Goossens net-niet is voor Feyenoord, aangezien hij afgelopen weekend zijn officiele debuut gemaakt heeft en daarbij direct toegevoegde waarde toonde. Of hij dat elke wedstrijd kan, is onduidelijk natuurlijk, maar voor hetzelfde geld weet hij dat wel waar te maken.

23 oktober 2012 om 16:47

JSV omdat je met Goossens maar af moet wachten hoeveel wedstrijden die gaat spelen, die jongen is zo verschrikkelijk blessure gevoelig. Het zegt genoeg dat hij nu pas zijn officiële debuut heeft gemaakt. En daarbij, Drenthe is gewoon beter klaar uit!

23 oktober 2012 om 16:58

Wat een non-argumenten. Net-niet doelt op kwaliteiten en die staan los van zijn blessuregevoeligheid en 'gewoon beter' is ook totaal geen argumentatie voor net-niet.

Dat Drenthe waarschijnlijk beter is dan Goossens, mwah ja daar kan ik mij ook wel in vinden, maar is geen reden om Goossens af te serveren voordat hij uberhaupt 90 minuten gemaakt heeft.

23 oktober 2012 om 16:42

Inderdaad. Feyenoord had hem moeten pakken, dat scheelt misschien wel een paar plekken op de ranglijst aan het eind van het seizoen. Met deze aanval gaan er nog genoeg wedstrijden komen waarin ze moeilijk tot scoren komen. Drenthe moet in principe een fantasiche aanvaller kunnen zijn voor de eredivisie, en nu heeft Feyenoord er daar niet écht een van.

23 oktober 2012 om 16:47

€€€€ Daar gaat het om.

23 oktober 2012 om 16:50

Drenthe weet ook wel dat Feyenoord geen cent heeft.hij heeft al genoeg verdiend bij Real, hij wil gewoon echt op zijn knieën naar Feyenoord.

23 oktober 2012 om 16:58

Infarma, nee dat niet nee.
Het gaat erom dat hij een te hoog salaris wil voor Feyenoord.
Feyenoord wil hem best hebben, maar voor een appel en een ei. Dat is natuurlijk volkomen terecht, want ze hebben genoeg alternatieven.

Haha

23 oktober 2012 om 16:59

Brunoclasie

Okay, dat zou kunnen. Ik heb persoonlijk het idee dat van Geel hem best wil hebben, maar eigenlijk voor niets zeg maar.

23 oktober 2012 om 16:53

Jurre, je kraakt Van Geel wel in elk bericht af, maar zijn voorzichtige beleid heeft er wel voor gezorgd dat Feyenoord de weg omhoog gevonden heeft. Ook ik ben het met je eens dat ik liever Drenthe zou zien dan Immers, Cissé en Verhoek bijelkaar, maar Van Geel gaat over de centjes en die kan niet de supporters uitleggen dat hij een miljoenensalaris aan Drenthe gaat geven. Al helemaal niet als Drenthe dan ook nog flopt. Dan ben je weer terug bij af. Van Geel doet het vooralsnog dus prima, ook al falen sommige spelers wel.

23 oktober 2012 om 17:09

Van Geel heeft het vorig seizoen geweldig gedaan(fer op het laatste alsnog voor 5.5 miljoen aan Twente verkopen, nadat Munsterman heel stoer zegt dat hij echt niet meer dan 2 miljoen zou gaan betalen en vervolgens meteen Bakkal en Guidetti huren die uiteraard hun waarde hebben).
Het is alleen jammer dat het beleid bij Feyenoord niet structureel goed is, want de komst van Immers is gewoon een aanfluiting. Drenthe kost niet eens een transfersom en gaat echt geen miljoenen verdienen, nu zit hij zonder werk, dus een salaris van enkele tonnen is denk ik best haalbaar (zeker door transfervrije status en dan had je Immers en die Elabdellaoui niet hoeven halen).
Van Geel heeft gewoon veel te veel kwantiteit gehaald met Elabdellaoui, Singh, Immers, Goossens (en ook Vormer, maar ik had daar persoonlijk meer van verwacht, dus ook mijn fout, al moet hij gewoon CVM spelen waar Clasie nu speelt, niet aanvallend op het middenveld)

Voelt hij zich te goed voor Feyenoord ofzo?
Als het alleen om meetrainen gaat, lijkt me de club waar hij is doorgebroken toch de slimste keuze.
Verder snap ik de keus van PSV wel, PSV hoeft niet zo'n middelmatige probleemzoeker als hem in het team.

23 oktober 2012 om 16:35

Feyenoord heeft hem afgewezen.

23 oktober 2012 om 16:36

Lees voor je reageert! Hij heeft zich geruime tijd geleden bij Feyenoord aangeboden maar Feyenoord moest hem niet, onbegrijpelijk dat ze matige spelers als Goossens, Immers, Verhoek, Pelle en Vormer binnenhalen en een speler als Royston niet moeten...

23 oktober 2012 om 16:37

Hij wil graag naar Feyenoord zelfs, Feyenoord wil hem niet.

23 oktober 2012 om 16:39

Bij Feyenoord heeft hij het als eerste geprobeerd. Onbegrijpelijk dat Van Geel dit afgewezen heeft..

23 oktober 2012 om 16:43

In samenspraak met Koeman. Die vond dat op zijn positie genoeg spelers had.

Hmm waarom niet op ze minst laten meetrainen en kijken wat die er nog van bakt?

Overigens als ik Drenthe was zou ik het proberen bij FC Utrecht want ik denk dat Utrecht hem wilt hebben want bij de topclubs gaat die dus echt niet terecht komen.

23 oktober 2012 om 17:17

Drenthe kennende zal het een vernedering zijn om bij Utrecht te spelen, als hij al weigert om Linksback te zijn bij Nederlands elftal.

sorry dat ik een beetje achterloop, maar ik dacht echt dat hij al getekend had in Griekenland!:$
Wat is er misgegaan met die transfer?

23 oktober 2012 om 16:53

Had met zn salariseisen te maken geloof ik. Het was: Of veel inleveren en naar feyenoord, of de hoofdprijs in het buitenland volgens Drenthe. Het is nu dus niets geworden, al hoop ik dat v geel hem nog pakt, nu kan het nog.

voor psv begrijpelijk, echter met de blessure van toivonen nu had het wel goed uitgekomen voor ze.

offtopic, ik snap v. geel en koeman in deze echt niet, onderstaande formatie wordt je niet zo 1,2,3 bang van qua namen, maar we hebben power, loopvermogen, routine en kunnen in mijn ogen makkelijk meedoen om de eerste 5 plaatsen.

drenthe is toch wel beter dan cisse en fernandez zeker.....

mulder
janmaat
de vrij
matijssen
indi
clasie
immers
goossens
schaken
pelle
drenthe
23 oktober 2012 om 17:10

Twee razendsnelle buitenspelers. Waarvan 1 ietwat meer technisch begaafder is dan de andere
Dit zou een nachtmerrie zijn voor elke team.

23 oktober 2012 om 17:17

Mogelijk dat hij beter is dan die twee spelers toch blijf je met hun salaris zitten en daarbij krijg je die van Drenthe nog eens. Sportief zou het misschien een vooruitgang zijn, financieel is dit echter niet te verantwoorden. Volgens mij weet iedereen wel waar Feyenoord momenteel de prioriteiten op gezet heeft. Dat hij dus niet zomaar wordt aangetrokken is dan ook niets meer dan logisch.

Als ik Drenthe was zou ik vragen of ik mee mocht trainen bij Feyenoord. Dat met het oog om een prestatie contract af te dwingen. Daarmee laat je Feyenoord zien dat je serieus bent van je zaak en dat je wil presteren, gebeurd dat niet dan is er enkel één verliezer...

Zou de ideale versterking zijn voor FC Twente! Als opkomende back kan hij weer potten gaan breken in het voetbal.

23 oktober 2012 om 16:42

Nee, Twente heeft net Braafheid vast gelegd, die gaan niet zomaar in zee met Drenthe. Tenminste, niet als linksback. Wel zou hij inderdaad passen bij Twente, want hij is sowieso beter dan Braafheid.

23 oktober 2012 om 16:45

Braafheid is volgens mij voor één seizoen gehuurd, dus die ligt niet echt ''vast''.

23 oktober 2012 om 18:00

Dank u Shakthar, maar dat betekent nog steeds dat Drenthe niet komt. Overigens hoop ik voor de Twente fans dat Braafheid niet echt wordt vastgelegd, Nicky Kuiper (mits fit) of Schilder is stukken beter.

Ik vind dit echt een vreemd verhaal.
Allereerst begrijp ik niet dat er in Rotterdam geen potje voor de jongen kan worden aangeboord.
Wanneer een gast die ooit voor zo'n bedrag een transfer heeft gemaakt gratis binnen loopt en niet al te hoge salaris eisen heeft geef je hem toch een kans.
Ik denk dat hij erop gebrand is om zich naar boven te knokken zoals we nu bij Ryan Babel in Amsterdam zien.

23 oktober 2012 om 17:32

Dan zou hij met een prestatie contract moeten komen of eerst een periode moeten meetrainen (stage). Feyenoord heeft jarenlang financieel wanbeleid gevoerd om sportief te presteren. Die tijd is voorbij. Er zijn op de positie waar Drenthe speelt genoeg alternatieven en die kosten allemaal salaris. Drenthe zomaar aannemen brengt alleen maar extra kosten met zich mee en een zekerheid dat er nog meer geld verspilt wordt.

23 oktober 2012 om 19:37

Ik vind juist dat Feyenoord op zijn positie helemaal geen goede opties heeft en hij zeker een basisplek zou hebben.
Als je dit vorm kan geven met een hoe jij het noemt prestatie contract ben je er lijkt me!

23 oktober 2012 om 21:52

Ik zeg dat Feyenoord op de posities genoeg opties heeft, of ze beter zijn of niet heb ik het helemaal niet over. Hem een regulier contract aanbieden past niet in het beleid wat momenteel bij Feyenoord gevoerd wordt (terecht).

Waarom gaat hij niet gewoon een seizoen bij een club als NAC of VVV spelen daarvoor is hij absoluut een toegevoegde waarde en kan hij lekker voetballen.

Zal misschien ook wel zijn omdat er bij PSV we wat maatjes van hem zitten, denk ik. Depay, Willems, Wijnaldum die club, volgens mij gaat Royston daar wel eens mee om.

Had overigens hem overigens wel een week of twee mee laten trainen, kijken of-ie op tijd komt en hoe goed hij het op de training doet.

Pffff belachelijk, ik droom ervan dat hij bij Groningen komt maar dat lijkt me niet echt reeel!
Twente pak je kans zal ik zeggen, zal echt een leuke versterking voor het elftal zijn, voor elke Eredivsie club is Royston een aanwinst!!
Als hij geen ras-rotterdammer was had ik gezegd Twente of Ajax!!!

23 oktober 2012 om 17:45

Nou ik absoluut niet! naast maaskant nog zo vergaande kwast er bij? nee bedankt

23 oktober 2012 om 18:19

Het verschil is dat Royston van meerwaarde kan zijn en maaskant gewoon een gluipertje met praatjes is...

Denk dat Feyenoord vooral hem niet wilde omdat hij toch een grootverdiener zou zijn , zou voor Feyenoord wel iemand zijn voor op de linkerflank , kan je Schaken weer op rechts zetten en Drenthe die hele flank laten bestrijken zoals Coentrao deed bij Benfica.

Een verdediging Drenthe - Martins Indi - de Vrij - Janmaat is top voor de Eredivisie , had het wel wat gevonden , dan heb je Mathijssen voor de ervaring achter de hand maar Drenthe komt niet voor 300.000 bij Feyenoord voetballen lijkt me en dan moet je het gewoon niet doen want op basis van wat kan hij een idioot hoog salaris eisen , niet gezien zijn prestaties.

23 oktober 2012 om 16:43

Drenthe kent de positie van Feyenoord en heeft zich daar alsnog aangeboden, ik kan me onmogeliijk voorstellen dat hij dat heeft gedaan zonder de wil om salaris in te leveren, zo dom kan iemand niet zijn...

misschien wat voor heerenveen kunnen ze goed gebruiken lijkt mij aangezien heerenveen niet een hele goede/brede selectie heeft

Heel raar, want hij heeft toch redelijk wat laten zien bij Everton en bij Hercules was hij ook de man, totdat er ruzie kwam vanwege te laat loon ontvangen.

Waarom hem niet tegen een minimumsalaris laten meespelen?
En bij Feyenoord kunnen de talenten veel van deze jongen leren.

23 oktober 2012 om 16:44

Hij heeft talent, maar ene verrotte karakter die zich totaal niet met voetbal bezig houd maar meer met opstap gaan zuipen en het hip rappen ..

23 oktober 2012 om 17:45

Niet bazelen , op stap gaan doet hij helemaal niet zo veel en zuipen ook niet zoals jij het noemt , hij heeft inderdaad het rappen naast het voetbal wat hij belangrijk vind maar vooral veel tijd met zijn familie doorbrengen vind hij belangrijker en hij pokert graag en speelt videogames.

Een hobbie naast het voetbal mag blijkbaar niet meer of bestaat niet in jou wereld.

Laat die lastpak met Wijnaldum maar terug gaan naar Feyenoord...
Wijnaldum denkt ook dat hij het gemaakt heeft, maar als hij de kans krijgt weet hij zich geen raad op tien en mist hij volledig het overzicht weet op 10 niet wat hij moet doen van te voren, en maar lopen met de bal, en druistig zijn ..

v Geel, kom op! Pak deze jonge en geef m een contract voor een jaar met een optie voor nog 2 jaar ofzo. Met fernandez en cissé kunnen we niet verder blijven gaan. Hij wil graag, en is gewoon een goede speler. Geef hem een jaartje de kans! Het publiek zal het enorm waarderen.

23 oktober 2012 om 16:45

Met Immers en Verhoek kom je niet ver nee..
En met onruststoker Drenthe ook niet je schiet er allebei niets op..

23 oktober 2012 om 19:21

Waar moet Feyenoord het geld vandaan gaan toveren om hem binnen te halen? Vergeet niet deze jongen wilde zelf een arbitragezaak aanspannen om zijn transfer te forceren, dat wordt niet in dank afgenomen door de club. De afgelopen 2 jaar heeft hij alleen maar voor problemen gezorgd bij zijn clubs, Feyenoord doet er verstandig aan om hem niet bij de groep te halen.

probleem is dat het niet aan zijn voetballende kwaliteiten ligt, maar het salaris dat hij volgens mij,het imago dat hij heeft en de persoonlijkheid die hij rond zichzelf heeft gecreëerd. Ik denk best dat royston een meerwaarde kan zijn voor een groot deel van de nederlandse ploegen, maar die gaan echt geen gokje wagen met iemand die waarschijnlijk 8 ton wil verdienen en het imago heeft dat hij problemen meebrengt. Ik moet gewoon lekker bij een klein clubje gaan voetballen en de hele wereld ongelijk bewijzen. Zielig dit.

Van Geel, ik smeek je! Haal hem terug naar Feyenoord. Stuur die prutsers van een Cisse en Fernandez in de winterstop weg en er is niets aan de hand, behalve dat je een veel betere speler binnen hebt.

Logisch dat PSV hem niet hoeft, genoeg alternatieven inderdaad voor zijn posities, al had hij van mij best mee mogen trainen met de selectie om zijn conditie op peil te houden tot hij een nieuwe club vindt.

23 oktober 2012 om 17:01

Ik zou niet weten waarom.
Bij spelers als VoH snap ik het want die kunnen nog wat betekenen in de kleedkamer. Maar Drenthe zou met zijn karakter alleen maar de jonge spelers op verkeerde ideeën brengen.

Laat hem maar lekker weg blijven!

zolang meneer zich denkt te moeten gedragen alsof het de beste voetballer van de wereld is zal niemand deze overschatte speler in zijn ploeg willen.

Hij zou Ajax moeten proberen. Wel lastig als Feyenoorder maar enige topclub in Nederland die misschien iets met hem zou kunnen momenteel. Zou ik persoonlijk als ajacied wel raar vinden maar zou wel iets toevoegen als hij zich aanpast.

Is toch niet normaal dat zo'n voetballer het zo heeft verkloot? Wat een supertalent was/is hij! Alleen door een slechte mentaliteit is die heel hard bergafwaarts aan het gaan. Als hij zich normaal had gedragen, een redelijk salaris vroeg dan hadden de clubs in de rij gestaan voor hem dat weet ik zeker. Heel erg jammer dit. PSV heeft overigens genoeg middenvelders en linksbacks, wel balen dat zich nu niet een CV van zijn niveaun zich meld, die mocht van mij toch gelijk aansluiten!

wie weet kan MVB hem nog gebruiken bij Heerenveen, volgens mij was hij ook degene die hem naar Oranje haalde..

Is er misschien niet, een leuke franse of belgische ploeg geintresseerd?
Lijkt me dat hij daar wel aan de bak zou komen......

Misschien iets voor Galatasaray op de LB positie? Fatih Term weet wel hoe hij moet omgaan met zulke vedette gedrag dus dat zal het probleem niet zijn...

Er moet toch een rede zijn dat hij niet meer aan de bak komt.
Te hoog salaris? Te hoog in zijn bolleke? Teveel niet team-speler zijn? Te veel onruststoker zijn?
Wat zien de clubs wat wij niet zien en weten,waar hij aanklopt?
In zijn spel straalt hij wel gift en passie uit.zou dan wel passen bij Ajax,want gift en passie is daar vreemd.

Deze jongen zou echt een boost aan feyenoord kunnen geven in de voorhoede, wat er nu loopt is zware middelmaat waarvan alleen schaken het goed doet, met een immers verhoek pelle fernandez en cisse, kom je gewoon nergens.

Lijkt me ook dat drenthe niet verwacht 1 miljoen te kunnen verdienen vooral nu niemand hem wilt...

Ach ach ach die Drenthe toch. En ik maar denken dat hij lekker in Griekenland zat. Blijkbaar gemist dat dat toch niets is geworden.

Als ik dit artikel zo lees moet ik bijna met weemoed denken aan dat moment toen hij net bij Real was binnen gekomen en handtekeningen zat uit de delen vanuit z'n auto, toen een meisje die een handtekening vroeg per ongeluk de stift liet vallen op z'n t-shirt waarop hij verwaand en een beetje balend de opmerking maakt "gewoon een stukje stift op m'n truitje" als de superster in wording die hij toen was.

4 jaar later doet hij me wel heel erg denken aan Andy van der Meyde. Ik hoop dat hij alsnog een redelijke club kan vinden, z'n ego opzij kan zetten en zich alleen op het voetbal kan concentreren. Dan kan het nog wat worden, want ik ben het ook wel eens met de meeste hier dat hij zeker nog van toegevoegde waarde kan zijn bij een subtopper

Ik denk wel dat hij iets aan zn imago moet doen.
je imago als "lastige"jongen werkt je nu tegen.

Alleen nu ben je clubloos dus maar wachten wat er op je pad komt en vanaf daar weer je imago en carierre een boost geven
Succes.

Sinds wanneer is de linksback links voor geworden...
Die gekke moet je op het middenveld hebben. Kan je met een beetje geluk de nieuwe Davids van maken. Is niet geconcentreerd genoeg voor de verdediging en wil te graag naar voren maar is geen echte afmaker dus ik zeg link half zetten.
Komt ie denk ik het best uit de voeten. Met zijn snelheid en techniek kan ie voorin aansluiten en met zijn agressiviteit (positief bedoeld, inzet) kan ie op het middenveld ballen afpakken.

Snap echt niet waarom ie hier als linksvoor/buiten wordt beschouwd.

Maar lekker naar vetes gaan is mijn advies en kampioen worden !!

hehehehe mis verader voor feyenoord te worden??? mis wel als verdediger zetten voor blind?xd

Deze jongen moet een voorbeeld nemen aan Babel. Gewoon weer beginnen waar het allemaal begon. Drenthe moet salaris wensen opzij zetten en gewoon zijn voeten laten spreken. Ga gewoon voetballen en ga niet zeuren over salaris en eigen belangen.....

23 oktober 2012 om 17:34

Hij wilde ook naar Feyenoord en inleveren maar Koeman heeft hem laten weten dat hij op dit moment niet welkom was omdat ze geen middenvelder zochten maar een spits.

Is wel wat voor twente nu Fer er tijdelijk niet is als li middenvelder

Ricky kom bij ons spelen wij kunnen je goed gebruiken we spelen op hoog niveau.

On:blijft echt bizar dit waar is het fout gegaan?? Kan me het Ek met Jong Oranje nog herinerren ,wat een supertalent zeg jeetje.alles wat Royston aanraakte veranderde in goud.en nu komt ie niet in de mickey mouse leauge aan de bak.dan maar naar Schotland ofzo naar de Rangers of Dundee United,

23 oktober 2012 om 19:56

Je weet dat de Rangers failliet zijn gegaan en op dit moment gewoon 4e klasse spelen?

23 oktober 2012 om 20:06

Ha ha klopt maar komt omdat geen een club hem meer wil op dit moment.

Misschien dat hij naar de eerdere woorden van Kuijt gaat luisteren en 100% gaat leven als prof en dan opnieuw kan beginnen.
Ben het absoluut eens met Koen-1993 dat hij een voorbeeld moet nemen aan Babel die alles opzij zet om weer lekker te kunnen voetballen en zichzelf in de picture kan spelen. Hij is daar ook gewoon eerlijk in geweest en is een absolute meerwaarde voor Ajax.
Drenthe kan voor elke eredivisie club een uitstekende speler zijn als hij zijn ego en maniertjes opzij kan zetten en gewoon gaat voetballen.
Denk dat veel clubs sowieso huiverig zijn aangezien iedere eerdere club/trainer aangeeft dat het een vervelend mannetje is.

Het is natuurlijk een probleemgevalletje maar dat ie zo lang geen nieuwe club kan vinden had ik ook niet verwacht.

Het merendeel van de VZ pubers weten wel heel van een persoon die ze zelf waarschijnlijk nauwelijks in het echt hebben meegemaakt, laat staan gesproken. In het geval van een "witte hollander' had men vast wel lovende woorden voor over gehad. Feyenoord en andere teams in NL hebben het zelf hoog in hun bol om zgn. deense of waar dan ook talenten wel in huis te halen en een jongen die notabene voor NL vertegenwoordigende elftallen heeft gespeeld geen nieuwe kans te bieden. Ga zo lekker door zou ik zeggen en we zullen na deze week weer zien waar de NL teams weer staan op de europese ranglijsten. Drenthe heeft een keuze gemaakt die een ieder zou doen op zo'n leeftijd en dat is een jongensdroom omarmen. Leuk dat vrijwel een ieder hem hiermee blijft meppen en elkaar als papegaaien aan het napraten is. Er zijn zeker geen mislukte "witte voetballers" geweest die hun geluk in het buitenland hebben opgezocht. Drenthe heeft als baan "voetballer". It's all business en ga niet zeggen dat hij geen toegevoegde waarde kan zijn op het voor onder modale niveau in NL Mickey Mouse League.

23 oktober 2012 om 17:43

waarom laat je het nu overkomen als racisme ?
Slaat gewoon nergens op evenals je argumenten

23 oktober 2012 om 17:52

Wat een onzin, we kijken gewoon naar de carriere van Drenthe. Problemen gehad bij al zijn clubs waar hij is geweest, Real, Hercules en Everton en nu nog steeds geen club. Lijkt mij dat het probleem vooral bij Drenthe ligt en bij niemand anders.

23 oktober 2012 om 17:57

Rivangom Het is vooral het beeld dat over Royston is ontstaan.het komt niet echt gelukkig over als zo'n Royston ziet Rappen, ook is zijn mentaliteit niet goed. Ook misschien dat veel mensen hun oordeel al klaar hebben liggen als ze iemand met Dread locks zien lopen.maar het heeft niets met zijn huidskleur te maken .kijk maar b.v hoe Manolev altijd wordt afgekraakt.zo zijn er nog veel voorbeelden zoals Loui Van Gaal.en nog veel meer andere blanke spelers trainers die worden gekraakt.vooral mensen als Derksen en Gijp zijn hier goed in.

laat Drenthe zich eerst maar weer eens bewijzen bij een subtopper, dan mag hij het opnieuw proberen allemaal. een voetballer is rond zijn 26ste op zijn top, maar ben bang dat dit niet geld voor Royston, hij heeft zijn top al bereikt, lijkt me meer wat voor een levante of een hannover, rond dat niveau.

zijn de feyenoordfans vergeten dat drenthe doormiddel van een rechtzaak weg wou gaan? Ik zie namelijk alleen maar positieve feyenoorders..

Mensen vergeten dat Drenthe altijd maar een te hoog salaris vraagt! Als daar een oplossing voor is dan is meneer niet wedstrijdfit en als je daar ook een oplossing voor hebt kom je uit bij een nog groter probleem, dat is dat meneer altijd te laat komt bij de trainingen(zie pownews). Zie je het al voor je dat hij dat maar blijft doen bij een Gert Jan Verbeek, die gozer zorgt ervoor dat die ouwe boer zo weer zijn bokshandschoenen ontstoft uit zijn boerderij in Jubbenga

Ps: Nog even vergeten dat Drenthe zichzelf een 10 vindt, terwijl iedereen hem linksback wil zetten, weer een probleem dus

Feyenoord moet hem gewoon weer toevoegen aan hun selectie. Een goede Drenthe is de beste linksback van Nederland. En volgens mij hoef je ook geen bijzonder hoog salaris aan hem te betalen.

23 oktober 2012 om 17:53

Martins Indi maar laten banken dus?

23 oktober 2012 om 19:55

Martins Indi CV en Mathijssen banken lijkt me niet zo gek idee.. Mathijssen net terug van blessure en nog geen goede indruk achter. Ik ben zelf Ajacied, maar achterin bij Feyenoord met: Janmaat (minste van de 4, maar toch international), de Vrij, Martins Indi en Drenthe. Klinkt niet zo goed, toch? Met Mathijssen kan je namelijk geen druk op tegenstanders geven, of in ieder geval minder (tegen minder goede tegenstanders). Tegen een Ajax is hij waarschijnlijk wel in zijn element en zal die goed spelen vrees ik.

25 oktober 2012 om 00:12

MBI centraal met de Vrij en een fitte Drenthe op de LB positie. Zeg eerlijk klinkt niet verkeerd

misschien iets voor az. kunnen ze goed gebruiken als linksback en na het verkoop van enkele dure spelers en een succesvol seizoen van afgelopen jaar, is er weer genoeg ruimte voor het betalen van salarissen al denk ik dat een deel van zijn salaris word ingekort. en drenthe moet op een gegeven moment een keuze maken, salaris behouden en niet voetballen of stap terug en jezelf op oude niveau terug knokken

Ik snap de heren bij Feyenoord niet. Geef deze een contract tot komende zomer met een normaal salaris en hij zal er waarschijnlijk wel op in gaan. Iedereen gaat er vanuit dat Drenthe miljoenen wil verdienen, maar je kan het altijd proberen. Als hij dan weigert weet je voldoende.

23 oktober 2012 om 17:54

En door zijn contract geen geld meer over hebben om de contracten van de Vrij, Vilhena en Leerdam op te waarderen.

martin van geel moet hem gewoon binnenhalen. Kan op links op alle posities uit de voeten. En als Drenthe zelf bereid is om voor "een prikkie" te komen voetballen en Feyenoord voor na dit seizoen een optie tot contractverlenging opneemt met een bepaalde afkoopsom, dan is het toch alleen maar win win.

Bij PSV was imo. de Lb-positie een optie geweest. Willems kon het dan eens op LCV proberen. Zodra Pieters wedstrijdfit is voor Psv1 zal Pieters de nieuwe LCV worden.
k zie Drenthe nog wel bij clubs als Bremen en HSV aan de slag gaan, Bremen vanwege zijn mattie Elia en HSV vanwege Arnesen, Bruma en Raf.

Hij komt helaas toch nooit ivm het salarishuis en Raitala (en vanwege zijn ego) maar wat zou hij een toevoeging zijn bij Heerenveen zeg, zowel voor hemzelf als voor ons. Weer rustig opbouwen in de luwte en beentjes weer op de grond krijgen om zich zo te richten op de linksbackpositie in het Nederlands elftal. Zou er sinds tijden weer eens een degelijke defensie staan met Kruiswijk, Gouweleeuw, Aanholt/zuiverloon en Drenthe. Wens is de vader der gedachte..

Kom op Martin van Geel!! Geef Drenthe toch een kans!! Wij hebben gezien dat wij Fernandez van de hand moeten doen, Cisse speelt maar 10 wedstrijden per seizoen en Schake ligt in de lampenmand. Laat Drenthe dan twee weken mee trainen en ga dan oordelen! AUB van Geel!!

geef hem een prestatiecontract, pay as you play, premies voor goals, easy does it. is het niks ben je einde van het seizoen niet loeiveel kwijt.

Ik denk dat advocaat met hem zou kunnen werken.toivonnen komt nog lang niet aan de bak en bovendien zal psv hem in de zomer willen verkopen kan je toch nog 8mil voor vangen.peiters zal in de zomer weg zijn dan heb je met drente iemand die willems kan aflossen als hij geblesseerd is en iemand die iets kan forceren als het wijnaldum niet lukt of als hij geblesseerd is.bovendien gaat lens ook weg in de zomer.dan hoef kan je met het geld een rb kopen en investeren in een linksbenige cv.bouma met pensioen en derijk die is ook weg.en mocht drente het goed doen wat niet zo raar is in de eredivisie dan kan je makkeljjk 6 mil aan verdienen.

Ik zou zeggen tegen de Nederlandse top 5: Binnenhalen!
Gewoon net als Babel tegen een zeer bescheiden salaris die jongen kans geven z'n kwaliteiten te laten zien. Benader het vooral als een win-win: De club spendeert weinig geld en hij kan zich in the picture spelen.

Verder is het diep triest om te zien hoe die jongen z'n kwaliteiten naar de t*ring helpt.

Dit heeft hij te danken aan een teleurstellende mentaliteit. Hij moet gewoon voetballen, terug naar de basis en dan komt de rest weer vanzelf. Dan staan clubs als PSV echt wel open voor een voetballer met zijn kwaliteiten. Maar laat het eerst weer zien jongen.

Misschien is het wel einde carriere voor Drenthe, is volgens mij toch een aanwinst voor ieder nederlandse ploeg. Misschien vraagt Drenthe hetzelfde salaris als dat hij in Madrid opstreek.

23 oktober 2012 om 18:33

Dat zoiezo, er zijn weinig voetballers die financieel achteruit willen gaan.

23 oktober 2012 om 18:35

Dan is het finito met Drenthe, geen enkel club is zo dom om hem 3 miljoen jaarsalaris te geven

23 oktober 2012 om 18:53

Ja ik weet, eredivisie hoeft hij eigenlijk niet eens te proberen. Hij moet meer kijken na clubs als Zenith, etc de clubs met grote geld. Maar die zitten niet te wachten op een ''verliezer''.
Drenthe is gewoon een straatschoffie en is zo gebleven. kijk hoe goed Mourinho met sneijder overweg kon maicon Materazzi.cristiano Ronaldo etc. Al die ego's kon hij aan maar Drenthe?
Als hij 100% inzet toonde en winnaars mentaliteit dan had Mourinho hem niet zo aan de kant gezet. Arbeloa staat er wekelijks in de basis.
Jammer voor Drenthe, ik heb filmpjes gezien en volgens mij kon hij net zo goed hooghouden als een Messi, CR etc.
straatschoffie..

Ach man haal die jongen toch binnen met een prestatie contract die elk moment van onze zijde kan worden opgezegd. Daar zal die wel mee akkoord gaan want momenteel heeft hij helemaal niks. Als deze jongen zijn oude vorm terug vind is hij altijd een versterking ten opzichte van de huidige kandidaten Cissé en Fernandez. Goossens moet het ook nog maar eens laten zien.

jammer dat een speler als drenthe niet aan de bak komt.
Hij voelde zich echt thuis in madrid, maar mourinho zag geen winnaars mentaliteit in hem, en dat blijkt vaker.
Ik hoop dat hij zich hervind, en gewoon volwassen word net als babel.
Heb super veel respect voor babel die wss voor een losgeld''contractje'' aan het voetballen is!
het probleem ligt niet bij zijn kwaliteiten, maar zijn contract. sinds madrid verdient hij meer als 1.5 miljoen dacht ik.
Vind jammer dat veel van onze talenten mislukken door te vroeg naar die'' topclub'' te gaan!
Wanneer houden de clubs hier in nederland nou eens spelers voor hun eige? ipv ze te laten gaan voor die paar rotcenten..
iedergeval.. jammer dit. Zie ik veel te vaak gebeuren

hij heeft het zelf verpest.
voetbalkwaliteit heeft hij echt wel genoeg maar man, met de instelling die hij heeft laten zien kom je gewoon nergens ver.
en nu zit je dan gewoon zonder club en ook zonder inkomen.
als hij echt er vol voor wil gaan met de juiste instelling en voor niet al te veel salaris dan zou ik hem zelfs nog wel bij ajax willen zien want ik geloof echt wel in zijn kwaliteit maar ja, de garantie dat hij met de juiste instelling aan de slag gaat heb je totaal niet.
dat zei hij bij hercules namelijk ook en we weten allemaal wat voor ramp dat was om nog maar te zwijgen over het avontuur genaamd everton.

een club als az lijkt me wel iets voor hem, az kan hem wel gebruiken lijkt me en verbeek kan drenthe wel wat bijschaven qua discipline hoop ik?
dat wordt of een uitstekend huwelijk of een grote scheiding maar ik zou in ieder geval informeren als az zijnde wat zijn intenties zijn...

23 oktober 2012 om 18:54

goosens verdient 1/5 van Drenthe salaris denk..

23 oktober 2012 om 19:37

Volgens mij ken jij Drenthe's lifestyle niet.
Gozer rijd een ferarri hij wilt echt niet het zelfde salaris als goosens bijvoorbeel aan nemen.

Psv is dan ook wel weer precies een club die hem echt niet nodig heeft.

Goed van 'm dat hij al bereid is om weer naar Nederland te gaan, maar misschien moet hij het gaan proberen bij een andere club in Nederland: Vitesse, Heerenveen, Groningen, NEC ofzo. Als hij daar gewoon weer uitblinkt zullen de grotere clubs wel weer voor 'm klaar gaan staan. Maar misschien twijfelt hij of hij wel uit zal blinken bij de Nederlandse subtop/middenmoot?

23 oktober 2012 om 21:04

Als hij bereid is in te leveren zou ik dat als ik hem was ook zeker doen!

Raar dat al die ned. clubs hem laten lopen. Voor deze jongen is wel ooit bijna 20 M betaald en hij is nog maar 25.
Als hij de draad weer op kan pakken , dan heb je goud in handen. Risico wel waard lijkt me, daarnaast kan hij het ED niveau makkelijk aan.

23 oktober 2012 om 20:22

Denk niet dat hij een meerderjarig contract wil tekenen in Nederland en het slechts als een jaartje ziet om zich in de kijker te spelen. Daarnaast is zijn salaris voor veel clubs natuurlijk nog heel hoog (ook al wil hij veel inleveren). Ook is hij door de jaren heen een aantal keer negatief in het nieuws gekomen en dat schrikt de clubs natuurlijk ook af. Misschien zijn de clubs bang dat hij de sfeer in de groep verpest?

Ik vind het gek dat niemand hem contracteert in NL want hij voegt zeker iets toe aan het NL voetbal. Persoonlijk vind ik Vitesse een goede optie voor hem, de overige clubs van dat niveau zijn voorzien op die posities.

Mourinho, grijp je kans. Royston heeft als het goed is nauwelijks tijd nodig om te wennen aan de ploeg en met hem haal je toch een (als het goed is) gemotiveerde speler in huis voor de mager bezette linksbackpositie.

Had hem graag bij Ajax gezien. Is toch een voetballer met ontzettend veel power.

23 oktober 2012 om 19:57

Ik ook, ik ben een fan van hem als voetballer en als persoonlijkheid kan je altijd wel hem het e.e.a. leren. Als hij onder Frank de Boer speelt, of Dick Advocaat of Ronald Koeman. Dat zijn wel mensen die hem even op zijn plaats zet als het ff mis gaat. Ook al snap ik wel dat hij misschien als ex-feyenoorder misschien niet naar Ajax kan gaan, maar ik hoop het wel.

Hoop toch dat Feyenoord spelers als Cisse en Fernandez kan slijten in de winterstop en Royston een contract aanbiedt, want het lijkt mij dat kwalitatief Drenthe toch een hoop meer brengt dan Sekou Cisse en Fernandez.

Ik had hem toch graag bij Feyenoord of PSV gezien.
Kijk naar Babel bij Ajax, doet het toch beter dan iedereen had verwacht.

Ik snap ook niet waarom PSV Drenthe niet zo willen hebben.
Is ook vroeger linksback geweest en kan op de linkerkant en op 10.
Multifunctioneel en voor eredivisiebegrippen een goede speler voor de NL Top.

Langzaam maar zeker daalt ook bij Drenthe alles in.
Ook bij hem komt er een keer een dag dat hij beseft dat zijn instelling en karakter wat aanpassingen behoeven........

Goede voetballer, maar dooralgemene houding compleet ongeschikt voor profvoetbal. De man veroorzaakt altijd ruzie. Ik denk dat zijn carriere over is

Misschien toch verstandig van Feyenoord geweest om hem te nemen als hij transfervrij is. Elabdellaoui heeft als linksbuiten nog niks laten zien en Cissé is veel geblesseerd. Dus als linksbuiten zou hij best een aardige speler en mocht hij nu eens echt de geest gaan krijgen zoals Babel bij Ajax dan kan hij echt een meerwaarde worden, Immers speelt hij niet snel uit het elftal op 10 en met Vilhena daar achter vind ik dat hij het talent ook niet in de weg moet lopen, maar aangezien de voorhoede op dit moment nog een tikkeltje onderbezet is vind ik dat het toch te proberen valt. Misschien dat Schaken hem in mentaal opzicht iets kan bijbrengen, toch ook een speler die langetijd de stoere rapper/bink uithing, maar komt nu over als een heel verstandige jongen en kan voor Drenthe als voorbeeld dienen aangezien hij het NL elftal gehaald heeft. Linksback voegt hij weinig toe, als zo de Vrij weer hersteld is hebben we BMI die daar weer kan spelen en Nelom als erg sterke back-up (ik zie zelfs liever Nelom-bmi-de Vrij-janmaat dan Bmi-mathijsen-de Vrij-janmaat), bovendien wil hij zelf geen lb spelen. Maargoed als vleugelaanvaller lijkt hij mij het proberen wel waard. PSV heeft juist als cam met Toivonen en Wijnaldum en als vleugelspelers (lens, Depay, Mertens die allemaal op links kunnen) keuze te over op de posities die hij ambieert. En als hij naar Ajax gaat maakt hij zich zelf volkomen ongeloofwaardig. Twente en Vitesse hebben ook aanvallend keuze genoeg en of dit het goede moment is om bij AZ in te stappen vraag ik me ook af.

23 oktober 2012 om 21:02

Ik zou hem ook graag is bij een subtopper in Nederland willen zien voor een jaartje om zich in de kijker te spelen. Een club als AZ, Vitesse, FC Groningen, Heerenveen voor een jaartje is wel wat voor hem

24 oktober 2012 om 00:33

Niet-eredivisiewaardig? Deze speler heeft toch best wat leuke dingen laten zien voor Real, Hercules en Everton.

Hij moet zich natuurlijk wel nog gaan gedragen als prof..

Aan zijn houding valt te werken maar over zijn kwaliteiten hoeven we niet te twijfelen. Wordt tijd dat die eens wakker wordt geschud. Hopelijk gebeurt dat snel. Er zit nog genoeg rek in die kerel. Hopelijk maakt die nog iets van zijn voetbalcarriere. Wat dat betreft moet die een voorbeeld nemen aan Babel. Die heeft in zichzelf geinvesteerd en laat nu bij Ajax zien dat die het zeker niet verleerd is!

Nou gelukkig maar. Ik heb niets tegen Drenthe, maar zijn komst zou de ontwikkeling van Depay en vooral Willems erg tegengehouden hebben.
Plus dat zijn gedrag niet al te best lijkt te zijn en dat hij denk ik niet al te vrolijk zou zijn, als hij op de bank zou komen te zitten.

Als hij een jaartje zou willen voetballen en zich in de kijker spelen dan zal hij hoe dan ook moeten inleveren want een topclub zit er nergens in, in Nederland niet en in het buitenland ook niet, Ik droom ervan dat hij een jaartje bij FC Groningen komt voetballen maar hij wil waarschijnlijk niet inleveren..

Hij heeft megalomane ideeen. Denkt dat hij een topper is maar dat is hij bij lange na niet. Jammer dat hij niet leerbaar is en zich niet realiseert dat zijn attitude alras moet veranderen. Hij is gewoon niet al te slim. Jammer dat hij zich niet laat coachen hoe zich te gedragen.
Hij is een beetje dom.....

Is het ook niet gewoon dat men bang is problemen in huis te halen met zon jongen?

Drenthe heeft zijn eigen glazen ingegooid omdt hij veel te vroeg bij Feyenoord wegging.had daar nog minimaal 1 seizoen moeten blijven.
Twijfel aan zijn capaciteiten en niet dat hij die niet heeft mr heeft de laatste jaren niet veel gespeeld en zijn karakter spreekt niet bepaald in zijn voordeel.

nac bel hem eens op of hij gratis wil komen spelen zou ik zeggen. niet al te ver bij rotterdam vandaan waar zijn familie zit. wellicht komt hij voor een appel en een ei spelen.

Hij is net als van Gobbel alleen paar Iq's minder. Gokken en heel de dag wippen hier en daar, zou jij hem in je team willen hebben? Ik niet hoor, dat stoer macho gedrag altijd.

Sukkes ermee

Ik snap die reacties hier niet, hij vraagt toch geen contract hij vraagt om mee te trainen en om zijn conditie op peil te houden, dat lijkt mij het geval als je vraagt om mee te trainen dan is salaris toch totaal geen issue? Of zie ik het verkeerd.. Hij mag van mij bij Grunn mee trainen en bijvoorbeeld net als Babel een amteur contract tekenen, tot aan het einde van het seizoen.. is een win win situatie lijkt mij! en als hij toch voor onrust zorgt dan meteen het amateur contract laten ontbinden..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren