Voetbalzone

'Orlando had best wat meer respect mogen krijgen'

Maandag, 22 oktober 2012 om 08:30

Orlando Engelaar heeft zijn laatste wedstrijd voor PSV mogelijk gespeeld. De middenvelder kreeg zaterdagavond een basisplaats als de vervanger van de geblesseerde Mark van Bommel, maar viel erg tegen in de thuiswedstrijd tegen Willem II en werd al na een halfuur spelen gewisseld. Jürgen Locadia kwam als invaller binnen de lijnen en PSV boog een 0-2 achterstand om tot een 3-2 zege.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

Poll

Dick Advocaat had Orlando Engelaar niet zo vroeg moeten wisselen

22 oktober 2012 om 08:31

Het is dat Lens inmiddels door zijn spel wat status heeft, maar dit is op het randje van de trainer afvallen. Moet hij niet doen, is gewoon niet slim.

Engelaar speelde gewoon als een natte krant en het tactische plaatje klopte niet met hem in het veld. Daarbij stond PSV met 0-2 achter en moest er geforceerd worden. Uiteindelijk klopte de wissels van Advocaat wel gewoon.

22 oktober 2012 om 08:36

Nee, jezelf monddood maken omwille van je trainer is ideaal! Hij heeft elk recht om zichzelf uit te spreken, no matter what.

Ik vind persoonlijk dat Advocaat een kille trainer is ten opzichte van zijn spelers. Hij valt ze liever af dan dat hij ze 'beschermt' in de pers. Past niet echt bij het 'warme' plaatje van Psv, zoals de supporters hier ook vaak aanhalen...

22 oktober 2012 om 08:40

Hij is ook niet aangetrokken om warm en gezellig te doen, hij is er om PSV kampioen te maken. Verder is de coach toch niet het boegbeeld wat een club warm of zakelijk maakt, daar komt veel meer bij kijken.

Tot nu toe vind ik dat hij het uitstekend doet, van mij mag ie nog wel een paar jaar blijven..

Maargoed we zullen zien waar het eindigd, het kan na de winter ineenkeer helemaal omslaan. Dat hebben we de afgelopen 2 jaar wel gezien.. Ze zijn op de goede weg, geconcentreerd blijven en doorgaan met deze reeks!

22 oktober 2012 om 08:42

Ja laten we anders onze warme Rutten terug nemen? Advocaat is op dit moment de juiste trainer voor Psv. Hij weet hoe hij zijn mensen moet motiveren en heeft de nodige spelers al wat mentaliteit bij gebracht. En ik keek gister studio voetbal en als ik goed naar Waterreus luisterde was Dickie naar buiten toe een ' kille' man, net zoals hij deed met de 4e man enzo, maar is hij binnen de club zeker een leuke en warme man!

22 oktober 2012 om 08:45

Ach, weer wat gevonden om op PSV te hakken? Vorig jaar vond je Rutten waarschijnlijk et soft en nu is Advocaat weer te hard en kil. Je staat zeker elke dag langs de lijn bij de trainingen van PSV om dat goed te kunnen bekijken? Advocaat is een hele vriendelijke en hartelijke man, zowel naar supporters als naar spelers. Maar hij is geen schijnheilig type die loopt te zalven en te slijmen op het moment dat iemand gewoon niet presteert.

Het enige wat je Advocaat kunt verwijten is dat zijn startopstelling tegen Willem 2 niet klopte en hij daardoor al vroeg moest ingrijpen. Helaas ten koste van Engelaar, die zijn vreselijk hoge salaris weer eens niet waarmaakte. Jammer maar helaas, maar hem laten staan had zeker niet geholpen om de 0-2 achterstand weg te werken. Engelaar was hier misschien niet 100 zelf persoonlijk schuld aan, maar zijn wissel zorgde wel voor meer balans en strijdlust op het middenveld. Gek, vooral omdat er een middenvelder uitging en er een spits bijkwam Dat zegt veel over Engelaar. Ook de gelatenheid bij de wissel zegt veel. Je kunt daarover zeggen dat hij een goede prof is (zoals Lens zegt), maar je kunt ook concluderen dat het hem geen zak uitmaakt.

Zoals ik al zei: Lens kan het zich nu permitteren om iets dergelijks te zeggen, maar hij moet dat niet in de media doen. Hij moet dat gewoon tegen Advocaat zeggen en vragen hierover in de pers niet beantwoorden. Je creeert er alleen maar onrust mee en hij geeft types als jou de kans om weer onzinnige dingen te roepen over PSV en de sfeer op de club.

Ik sta regelmatig langs de lijn op de training en de sfeer is opperbest. Ook met Advocaat wordt er veel gelachen, sterker nog, de sfeer is nu beter als onder Rutten, omdat spelers gewoon weten waar ze aan toe zijn.

22 oktober 2012 om 09:04

Als je na 20 minuten thuis 0-2 achter staat tegen Wilem II dan is geen enkele Eredivisie trainer een warme en beschermende coach.

22 oktober 2012 om 09:34

Precies. Ajax-supporters denken hier misschien dat de Boer dan een troostende arm om zijn jongens legt. Die hebben dan ook niet op zitten letten een paar weken terug....

22 oktober 2012 om 10:26

Ik vind dat elke speler zijn mond moet houden en de beslissingen moet respecteren van zijn meerdere (in dit geval zijn trainer) voetballers schijnen het vaak te vergeten maar ze zijn gewoon Werknemers hoor.

Als deze wedstrijd verloren ging dan was het Dick dit en Dick dat, lens heeft nergens last van, op ons werk is je baas toch ook eind verantwoordelijk voor de geleverde presentaties? Als jij het verknald zal hij toch ook een beslissing nemen om je naar huis te sturen of je een andere taak te geven.

Moeten wij (de normale arbeider) eens proberen, in de Telegraaf klagen over de beslissingen over je baas, is je contract zo ontbonden en kom je nergens meer aan de bak - en die voetballers trekken de mond open alsof het de normaalste gang van zaken zijn. Loop naar Dickies zijn kantoortje, doe de deur dicht, ga zitten en vertel het hem persoonlijk en na dit gedoe ga je naar buiten, naar huis en houd je je mond tegenover de pers.

'orlando had best wat meer respect mogen krijgen' misschien moet je eens wat meer respect tonen naar je trainer en zijn beslissingen.

22 oktober 2012 om 10:37

Op mijn werk mag ik gelukkig nog mijn manager aanspreken wanneer ik denk dat er fouten zijn gemaakt. Werk jij soms voor Chinezen, Iraniërs of Noord-koreanen?

22 oktober 2012 om 10:45

ja je mag hem aanspreken en met hem in consult gaan, maar als jou baas zegt we doen het zo dan doen we het zo - de eind resultaten zijn zijn verantwoordelijkheid zo bedoel ik het.

en als jij in de krant of op facebook kritiek uit op je baas sta je morgen op straat zonder job. en we kunnen een hele discussie gaan voeren wat jij mag op je werk en wat ik mag maar in de generale werkwijze heb je de beslissingen van je baas te respecteren zo niet, dan neem je ontslag en zoek je ander werk.

22 oktober 2012 om 10:58

Zolang jij gegronde kritiek uit, heeft jouw werkgever geen poot om op te staan wanneer ze je ontslaan...

22 oktober 2012 om 11:01

@analyse
ik mag mijn baas ook altijd aanspreken maar hij zal het niet op prijs stellen wanneer ik dat via de pers doe

22 oktober 2012 om 11:03

Op prijs stellen en ontslagen worden (zoals jersonaik stelt) is toch een wereld van verschil...

22 oktober 2012 om 11:08

Daar zit inderdaad een wereld van verschil tussen.
We moeten er eigenlijk ook niet te moeilijk over doen.
Het wat geen verstandige uitspraak en daaqr zal Advocaat hem zeer waarschijnlijk op wijzen.
Klaar, over en sluiten

22 oktober 2012 om 11:22

@analyse.
Natuurlijk mag jij op je werk je baas aanspreken. Maar op het moment dat jij dat via de krant gaat spelen en zo de vuile was buiten hangt, denk ik toch dat jij een probleem hebt....

En dat is wat Lens doet. als hij gewoon naar Advocaat toe was gelopen, dan was dat natuurlijk prima geweest.

22 oktober 2012 om 11:37

Er is toch geen vuile was buiten gehangen? Hij geeft zijn mening op wat er gebeurt is en dat mag toch? Of moeten alle voetballers maar monddood gemaakt worden?

Ik heb geen media tot mijn beschikking als ik het niet eens ben met mijn manager, maar als ik het niet eens ben en ik zeg dat tegen andere collegae binnen het bedrijf, dan is er toch niets aan de hand?

Zolang ik respectvol blijf en geen geheimen/vuile was naar buiten breng is er toch geen issue? Waar de heck hebben we het over? We leven toch niet in een dictatuur?

22 oktober 2012 om 12:48

Het is hardstikke dom om een negatieve mening over je trainer/coach/baas naar het publiek te ventileren. Dat soort meningen hou je voor jezelf of bespreek je met diegene waar het om gaat of met mensen die je kan vertrouwen.

Als je een negatieve mening over je baas verspreidt zal het de verhoudingen verslechteren en ook al zal hij je wettelijk niet mogen ontslaan het kan wel dwars blijven zitten. Als de baas jou het liefst ziet vertrekken dan zal een loonsverhoging of een mooi klusie er niet meer voor je inzitten. Daarnaast moet je gewoon een goede werkrelatie met je baas hebben om goed te presteren.

22 oktober 2012 om 14:03

@analyse

jij mix twee hele verschillende punten. je mag je mening kenbaar maken onder je collega's en zeggen als je denkt dat er fouten gemaakt worden. maar dit doe je "in" het bedrijf, en niet buiten.

er zijn genoeg voorbeelden waarbij mensen op facebook kritiek uiten op hun baas/werk en daar ontslag voor krijgen - zoiets houd je binnen en ga je niet de wereld in helpen.

en als de pers er na vraagt dan zeg je gewoon dat je dat binnen de groep zult bespreken of dat je liever hebt dat het over jezelf gaat en dat de "engelaar-advocaat" zaak tussen hun is.

voetballers denken dat ze teveel mogen tegenwoordig, als ze het er niet mee eens zien is de pers de eerste die het hoort, en dan pas het bestuur. en als ze dan nog niet krijgen wat ze willen "forceren" ze wel even een transfer door niet op te dagen of niet te voetballen. en daar gaat het mij om.

22 oktober 2012 om 15:13

Zoals ik al aangeef. als voetballer ben je een publiek figuur, ik ben dat niet met mijn werkzaamheden, dus dien je ook vragen van het publiek te beantwoorden. De mensen die jouw antwoorden lezen zijn immers vaak de mensen die er mede voor zorgen dat je elke maand je centen krijgt.

Iedereen zou verschillend reageren en juist daarom kun je niet zeggen dat hij dit niet moet doen. Wees blij dat wij een ieder onze eigen keuze maken, anders hadden wij hier nu niets om te bediscussiëren.

22 oktober 2012 om 08:36

Ik denk dat het weer behoorlijk uit zijn verband getrokken is, ik snap Lens aan de ene kant ook wel en ik denk niet dat Dick wakker zal liggen voor zo'n opmerking.

22 oktober 2012 om 09:04

Orlando was ook bij die 2 tegendoelpunten betrokken. Hij loopt als een slak terug bij Balverlies. Met andere woorden. 1 van de 2 goals liet hij die man gewoon het middenveld oversteken, zonder achter hem aan te rennen.

Bij die andere was zijn positie zonder bal bij omschakeling niet goed

Vind je het gek dat ie gewisseld word. Advocaat heeft het goed gezien.

22 oktober 2012 om 10:52

ik denk ook niet dat Advocaat wakker ligt van zulke uitspraken maar hij zal Lens er vast nog wel op aanspreken.
Deze uitspraken moet je gewoon binnenskamers houden.
Advocaat is echt geen beginnende trainer meer en weet heel goed wat hij doet.
Met deze wissel heeft hij de boel toch weer op scherp gekregen. Als elke beslissing van dde trainer openlijk ter discussie word gesteld dan is dat niet bevordelijk voorde eenheid in het team (had Oranje ook niet zo iets)
Dus Lens, mondje houden en gewoon door gaan met goed voetballen.

22 oktober 2012 om 08:35

Het zal vast wel een relaxte kerel zijn die goed met het team overweg kan. Maar Engelaar was gewoon dramatisch slecht en ik vind dat Advocaat een logische keuze heeft gemaakt. Ik snap dat Lens het lullig vind want die kent Orlando nu ook al een lange tijd en het is best vernederend om zo snel al gewisseld te worden.. Maar uiteindelijk heeft het wel goed uitgepakt. Ben bij als van Bommel weer terug is!

22 oktober 2012 om 10:56

Zo dramatisch slecht was hij helemaal niet. Hij werd zoals Strootman al zei compleet in de steek gelaten door de rest van het team, en dat is niet handig als enige verdedigende middenvelder. Ik het Derijck eruit gehaald. Wat speelde die de he-le wedstrijd slecht man. En in mijn ogen hoort Matavz ook gewoon voor in de pikorde op Locadia te staan.

Locadia is een groot talent hoor, daar niet van, en hij kan internationale top worden.
Worden, dat is hij nog lang niet, en Matavz speelt gewoon niet slecht wanneer hij er in komt, en bij Slovenië is hij ondertussen ook weer de man. Toch jammer dat Locadia dan, om onbekende redenen, voor op hem staat.

22 oktober 2012 om 08:35

Hoppa, afvallen aan de trainer vindt ik het niet, mening geven, is vrij om te doen. Of het slim is, dat is een ander verhaal.
Ik ben geen fan van orlando, maar wat lens zegt, vindt ik een punt hebben, Het is respectloos naar hem toe, zo vroeg eruit halen, dat doe je meestal in de tweede helft pas, alleen als er blesure zijn.

22 oktober 2012 om 08:46

Ik zeg ook dat het op het randje is van afvallen. Het is in ieder geval niet slim.

Hoe dan ook, Advocaat heeft geblunderd met zijn startopstelling, ziet dat binnen een half uur en durft er ook naar te handelen. Ik vind dat een enorme pluspunt.

22 oktober 2012 om 09:56

klopt wel wat je zegt, maar toch is dit niet zo fijn naar mijn mening voor de speler. Een ander had stampij gemaakt en wat heb je dan in de groep. Als ze allemaal omdraaien, kan dat een probleem gaan worden, maar vermoeden doe ik dit natuurlijk niet. Maar je weet nooit wat in die spelers hun hoofden tollen.

22 oktober 2012 om 08:36

ik snap niet zo goed dat hij zich laat uilokken om dit soort dingen te zeggen in de pers.
Denk dat Dickie daar niet zo heel blij mee is.

Verder is Engelaar idd op en top prof. Gemiddelde speler zou anders hebben gereageerd.
Maar het is natuurlijk makkelijker voor een trainer om een normaal niet basisspeler te wisselen dan een van zijn grote jongens.

En al met al, het is goed gekomen. Dus kan je er niet veel van zeggen. Behalve dat het sneu is voor de jongen zelf.

22 oktober 2012 om 08:38

Wat heeft respect met de speelwijze te maken die de coach wilt, geeft maar de simpelheid van voetballers aan.

22 oktober 2012 om 08:39

Hier moet je niet zo zwaar aan tillen, waarschijnlijk laat de media het weer erger lijken dan het er uit ziet, en heeft Lens dit vast al met Dick Advocaat besproken, en zo niet komt dit heus nog wel aan de orde.

22 oktober 2012 om 08:39

Lens heeft hier 100% gelijk. Dit heet mondigheid en ben hier blij mee. Tenminste niet zo'n grijze muis. Engelaar had zeker meer respect verdiend en verdiende het niet om gewisseld te worden. Ik kan er zo vier opnoemen die veel slechter speelden. Maar ja, menselijkheid en voetbal blijft een rare combinatie, zeker voor Advocaat.

22 oktober 2012 om 08:47

Ach hij speelde gewoon als een natte krant en het is omgeslagen nadat hij weg was. Dus de coach heeft gewoon de juiste beslissing gemaakt. Het is vernederend om zo snel gewisseld te worden maar dan moet je maar beter spelen. en je kan er 4 opnoemen die slechter spelen? Begin maar eens dan ik ben benieuwd.

22 oktober 2012 om 10:58

Derijck, Bouma, Narsingh en Waterman. 4. Al kun je over Narsingh nog twijfelen, maar hij kwam zijn man gewoon niet voorbij tot de 2e helft.

22 oktober 2012 om 11:27

En wie had je er dan in willen zetten voor Bouma en Derijck? Dat zijn vaste basis spelers, als je die zo vroeg gaat wisselen dan kan je het vergeten.. En een keeper wisselen lijkt me ook niet zo n strak plan.. Een hele logische keus dus om Engelaar er uit te halen.

22 oktober 2012 om 08:51

Het is duidelijk dat jij geen trainer van een topclub bent. Los van wie er nog meer slecht speelde, kun je onmogelijk zeggen dat de ingreep niet geholpen heeft. Dus was de keuze van Advocaat goed. Beide doelpunten ontstonden omdat Engelaar op het middenveld niet goed ingreep, zijn tegenstander hem te snel af was en Engelaar vervolgens niet eens meeliep om een poging tot herstellen te wagen.

Overigens ben ik het met je eens dat ook Marcelo (bijvoorbeeld) een aandeel had in de treffers, net als Waterman.

22 oktober 2012 om 08:44

Het is ook zo erg hè, nou nou.
Die kerel ken nie balle nie, strijkt 2 miljoen per jaar op door niets te doen.
Is een van de groot verdieners met een oud salarisplafond van ongeveer 2 miljoen euro.
Wat maakt een beetje vernedering toch uit.
Voor zo een salaris wil ik ook wel een keer vernederd (lees na een half uur gewisseld ) worden!

22 oktober 2012 om 10:13

inderdaad, als ik zoveel zou verdienen, mogen ze me iedere wedstrijd na een half uur wisselen!

22 oktober 2012 om 08:51

Domme reactie van Lens!.........ten eerste moet hij zich niet met de situatie bemoeien van een ander, en ten tweede gaat het collectieve belang altijd nog voor een individueel belang.
Je staat 0-2 achter en door de wissel van Advocaat heeft PSV de wedstrijd nog om weten te zetten.

Engelaar had zelf wat meer respect kunnen tonen door na zijn wissel gewoon op de bank plaats te gaan nemen in plaats van meteen weg te duiken naar binnen.

22 oktober 2012 om 09:01

Lekker dat Lens en Strootman allebei hun kleine generaal afvallen!! Wijnaldum had ook al bommetje geplaatst.vind die Advocaat een pannenkoek altijd al gevonden, al voordat hij blunderde met de Robben wissel en die is al van heel lang geleden. Het valt mij op dat Advocaat altijd van opstelling/tactisch plan moet wisselen tijdens de wedstrijd dat geeft aan dat hij nooit zeker is van zijn zaak of dat hij het altijd verkeerd inschat. Verder is hij kil naar de bank(zie Narsingh) en naar spelers in wie hij het niet zit zitten(wijnaldum,tyton).hij is een man die alleen maar aan zijn bankrekening denkt en als de ploeg wint is dat voornamelijk zijn verdienste en nooit alleen van de ploeg. Lopen maar een paar leuke trainers rond in nederland met stijl en ballen: R.koeman R.brood F de Boer M van Basten en daarna komen E Koeman J Wouters T Lokhoff zou wel Rutten willen noemen maar door dat splaakgeblek kan ik die man ook niet serieus nemen.(speelde met psv ook te laf)sommige van de boven genoemde trainers staan wel laaggeklasseerd maar hoor die mannen graag(brood en Lokhoff).ben benieuwd of dit nog vervolg krijgt voor psv.......(hoop het wel want het was natuurlijk een laffe wissel om een speler die nooit een kans krijgt na een half uur te slachtofferen,kaboutertje zocht weer eens een zondebok...)

22 oktober 2012 om 09:55

Veel gelul, maar het snijdt weinig hout. Dick is een held, en iedereen loopt weg met hem in Ehv, ook de spelers. Als je twee van de drie middenvelders mist, en 1 dag de tijd hebt gehad om in de nieuwe formatie te trainen wegens interlands, dan is het altijd afwachten hoe het uitpakt. Dick zet de juiste poppetjes neer, als die die dag niet de chemie met elkaar hebben omdat alles opnieuw afgesteld moet worden op het middenveld, dan kan ik alleen maar zeggen: hulde aan Dick dat je al zo vroeg ingrijpt, des te langer heb je in de wedstrijd om je als ploeg te corrigeren voor een nederlaag. Er is geen plek voor persoonlijk sentiment als er punten en een titel op het spel staan.

De aanpak naar zijn spelers toe is bewust zakelijk, en bovendien lokt ie er spelers mee uit de tent die veel te timide zijn. Narsingh was iemand die zich veel te makkelijk liet wegzetten in de duels en introvert persoon in de groep, door hem eerst zo te negeren begint ie zich steeds meer te manifesteren de laatste weken. Dat warme bad gelul hebben we onder Rutten de Allemansvriend gehad, en heeft niks opgeleverd. Dick is hard, eerlijk, zakelijk en to the point. Spelers stellen zichzelf op en moeten vertrouwen uit hun eigen prestaties putten, niet afhankelijk zijn van het warme bad van een trainer. In het topvoetbal is er geen plek voor warm badderen, als deze soelers straks naar grote clubs gaan krijgen ze daar ook te maken met de wetten van concurrentie en zijn ze nog meer op zichzelf aangewezen. Dick's aanpak is de snelste weg naar volwassenheid.

22 oktober 2012 om 10:01

@showhan1969
Leuk en aardig die lijstje van namen, Advocaat heeft toch de meeste prijzen gewonnen, de helft van de trainers die jij opnoemt mogen hopen op zo'n carrière als Advocaat. De enige pannenkoek hier dat ben jij. Waarom zou het een vervolg krijgen Engelaar speelde slecht en dan kom je in aanmerking voor een wissel.

Gelukkig heeft Ronald Koeman geen zondebok gewisseld binnen 30 minuten Fernandez en geen elke teamgenoot heeft het voor hem opgenomen.

22 oktober 2012 om 10:08

Was ook een zondebok maar die gaf nog aan dat hij eigenlijk 2 man wou wisselen en zijn beginopstelling is meestal wel de juiste tactiek,maar advocaat moet altijd zijn tactisch plan aanpassen tijdens een wedstrijd.dus flippie flink daar gaat het niet over.fernandes is ook nooit aanvoerder en international geweest en heeft dus ook minder krediet. Vandaar dat ook niemand het voor hem opnam,bij psv wel dus dat is tekenend voor hoe men daar tegen advocaat aankijkt. Een passant die volgend jaar weer ergens anders geld gaat halen..

22 oktober 2012 om 10:31

Zonder Advocaat en Cocu zou niemand Engelaar nog kunnen herinneren. Dat zijn de Trainers die zo'n jongen nog speelminuten gunnen.
Bij Ajax uit, Feyenoord Thuis, AZ thuis, Napoli thuis en ga zo maar door heeft PSV zijn tactische opstelling aangepast of niet?????
Je praat echt onzin en probeert hier een beetje de schuld te leggen op Advocaat die gewoon helder is je moet gewoon werken voor je geld. Daarnaast heeft Advocaat gewoon de luxe dat hij een brede bank heeft.

Het zegt genoeg dat Lens en Strootman het opnemen voor Engelaar de sfeer is dus goed binnen de groep. Daarnaast zal Engelaar genoeg mogelijkheden weer krijgen om weer te spelen.

Dus tactische klopt het wel wat R.koemen deed met een rechtsbenige speler op de linksbuiten positie waar hij nooit heeft gespeeld. Fernandez is toch een speler van Feyenoord en niemand neemt het voor hem op net als Cisse eigenlijk dat zouden ze vorige jaar wel anders hebben gedaan.

22 oktober 2012 om 09:02

Dit is gewoon je eigen speler keihard vernederen schandalig van Advocaat. Toch fijn dat er is een keer iemand zijn mond opentrekt over de trainer die nog bij de club speelt en niet op de tribune zit of zo. Hij had gewoon iemand anders er uit moeten halen bij deze stand. Want als je 2-0 achter staat tegen Willem 2 als Psv zijnde kan je ze eigenlijk alle 11 wel wisselen. Dus had gewoon een andere speler eraf gehaald was er niks aan de hand geweest en je had niemand vernederd

22 oktober 2012 om 09:08

Lens moet zo zeuren. PSV speelde ruk en een aantal spelers solliciteerde heel nadrukkelijk naar een wissel: Derijck, Bouma, Wijnaldum, Narsingh en Engelaar. Engelaar werd blijkbaar gekozen omdat er ook een tactische reden was om hem te wisselen, en dat klopt ook wel wamt PSV speelde daarna anders. Volgende keer moeten de spelers gewoon beter spelen, als ze het allemaal zo erg vinden.

22 oktober 2012 om 09:08

Knap van Lens dat hij gewoon durft te zeggen wat iedereen denkt en van z'n hart geen moordkuil maakt!
Dat Advocaat in alle mogelijke betekenissen van het woord een heel erg klein mannetje is heeft hij voor de zoveelste keer bewezen.

22 oktober 2012 om 09:38

'wat iedereen denkt'???????

Mijn gedachte verwoordt hij in zijn geheel niet. Ik vraag mij namelijk af wat Advocaat in hemelsnaam bezielde om überhaupt met Engelaar te beginnen! Ik vind het juist sterk van Advocaat dat hij binnen een half uur durfde toe te geven dat hij een fout had gemaakt met zijn startopstelling. Dan ben je geen klein mannetje, dan durf je grote beslissingen te nemen. Engelaar was bij beide doelpunten mede schuldig en liep als een zoutzak over het veld. De wissels van Advocaat hebben PSV weer terug in de westrdij gebracht. Maar goed, zo goed zul je wel niet naar de wedstrijd hebben gekeken, want je was te druk bezig met azijn pissen.

Engelaar moet snel elders een nieuwe start, hopen dat hij ergens in de middenmoot weer een beetje van de oude Engelaar kan laten zien, maar ik ben er bang voor. Helaas zit Engelaar liever met een goed salaris op de bank, dan dat hij tegen een redelijk salaris ergens kan ballen.

22 oktober 2012 om 09:29

Respect dwing je af Lens! Zoals jij speelt zou een ieder moeten doen. Dit is gewoon Engelaar zijn laatste wedstrijd geweest. Zeer matige voetballer die nog moeilijk aan de bak gaat komen. Langzaam, de draai van een vrachtwagen, hoort gewoon niet bij Psv.

Al moet ik wel even zeggen, Dikkie had er wel 9 kunnen wisselen!

22 oktober 2012 om 09:30

Het lag ook niet aan Engelaar, maar we moeten ook er geen drama van maken. Gewoon een tactische wissel en pakt heel goed uit voor ons. Dick doet het goed. En jammer voor Engelaar.

22 oktober 2012 om 09:30

Ik vind het persoonlijk helemaal geen domme reactie van Lens, wat is daar dom aan aan? Je kan misschien het er niet inhoudelijk mee eens zijn wat ie publiekelijk zegt. Hij neemt het publiekelijk op voor zijn teamgenoot na een beslissing van zijn trainer, persoonlijk vind ik het moedig al kan hij het iets makkelijker zeggen dan n twijfelgeval uit vorm...voor Engelaar toch n soort ondersteuning, want het seizoen duurt nog lang en je hebt elkaar absoluut nog.
Voetbal is een collectief belang? Jaa dat is een open deur intrappen, iedereen weet nu inmiddels dat het n teamsport is. Na een vroege wissel wegduiken naar de kleedkamer? Vraag je af waarom hij dat doet en niet zoals gewoonlijk, los van n blessure geval, na n wissel 8 handjesklap te geven aan de anderen op de bank plaats gaat nemen.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je dan ff zo snel als mogelijk uit het zicht van alles en iedereen wilt verdwijnen om in de kleedkamer het voor jezelf te verwerken, maar ik weet niet exact wat er op dat moment in de mind van de speler omgaat...al verdien je 20 miljoen per jaar, je blijft n mens met gevoel, die 20 miljoen maakt je nog geen en eer en gevoelloze voetballende laptop tenzij dat je dat al van nature bent.

22 oktober 2012 om 09:42

Engelaar is erg populair binnen de spelersgroep, en Lens neemt het voor hem op. Toch was het een logische wissel, hij speelde erg matig en het liep niet, en uiteindelijk heeft het goed uitgepakt dus Dick heeft gelijk. Verder is er geen plekvoor medelijden in topsport, zeker als het een speler betreft die alleen nog bij Psv zit omdat er geen club is die zijn salaris wil betalen, en dus zit ie momenteel zijn tijd uit.

22 oktober 2012 om 09:53

Engelaar is gewoon te vriendelijk en te stil. Van Bommel kan er ook Helemaal niks van maar die roept al 20 jaar zelf heel hard dat hij een topper is en blijkbaar helpt dat. Man heeft in z'n hele leven nog nooit 1 goeie diepe bal getrapt en is alleen maar beroemd om z'n vuile overtredingen en z'n eeuwige gezeur op het veld. Veruit de meest irritante nedelandse voetballer ooit.
En dan heb ik het nog geeneens gehad over Bouma die als beloning voor het feit dat hij trager en dikker is dan Advocaat zelf een basisplaats en een contractverlening krijgt...

Engelaar wordt wel degelijk onheus behandeld en als die man 2 miljoen per jaar verdient wil dat zeggen men hij echt wel talent heeft maar helaas bij de verkeerde club terechtgekomen is. Zet die bij een subtopper in Duitsland of Engeland en hij speelt elke week.

22 oktober 2012 om 09:59

Bommel is de beste man van de eredivisie momenteel. Dat is een feit. Weet je wie er helemaal niks van kan? Jij, zodra je voetbal gaat analyseren. Je moet de kinderachtige haat voor een speler nooit laten vertroebelen met wat een speler aan voetbal brengt op de mat.

22 oktober 2012 om 10:01

Ik heb moeten lachen. Zelden een reactie gelezen hier van iemand die minder verstand van voetbal heeft. Zelden meegemaakt dat iemand zich zo laat leiden door antipathie voor een club. Zelden meegemaakt dat iemand zo ongelooflijk ongefundeerd zijn gal spuit, zonder ook maar ergens een greintje van de waarheid tegen te komen.

Van Bommel die er niets van kan en nooit een goede diepe bal geeft?
Engelaar is goed omdat hij veel salaris verdient?

Zelfs je opmerkingen over Bouma kloppen niet. Bouma oogt traag en zijn balbehandeling is dat ook, maar hij is in een sprint nog steeds één van de snelste Psv-ers. Daarbij is het niveau van centrale verdedigers in Nederland momenteel zo beroerd, dat Bouma zelfs nog in de top 10 van beste Cv's in de eredivisie staat. Heel treurig dat het zo is, maar het is wel zo. DAT is nu het niveau van de eredivisie. Wen er maar aan.

22 oktober 2012 om 10:06

Klopt, daarom heeft hij zich al bewezen bij Schalke 04. Engelaar mag Rutten bedanken dat hij bij PSV zo'n contract heeft mogen tekenen en nog altijd bij PSV speelt. Daarnaast is het wel grappig dat uitgerekend Cocu en Advocaat weer gebruik maken van Engelaar anders zouden we hem echt niet meer terugzien op de Nederlandse velden. Engelaar zal heus wel weer ze minuten krijgen. Advocaat is gewoon duidelijk in de groep, iedereen kan de slachtoffer worden van een tactische wissel.

22 oktober 2012 om 11:39

Mhahaha!
- Van Bommel heeft gespeeld in de top van de top...bij Bayern Munchen en AC Milaan en op wks en eks en daar zijn ze allemaal erg te spreken over hem
- Engelaar Heeftt bij een Duitse subtopper gespeeld, en is daar gefaald.
- Hij heeft talent omdat hij 2 miljoen verdient? Hij wordt onheus behandeld met een salaris van 2 miljoen?
- Hij heeftbij PSV echt wel kansen gehad maar zelden tot nooit aangetoond dat hij een basisplaats verdient.

22 oktober 2012 om 09:54

hij is er altijd voor het team.....
dat mag ik hopen met zijn salaris!
ik vind hem een matige voetballer, alleen afgelopen zaterdag was heel het team de eerste helft afwezig....

22 oktober 2012 om 10:49

En dat is nu precies de reden waarom Lens voetballer is en Advocaat trainer. Advocaat kijkt wat beste is voor het team en kijkt niet naar de persoon.

22 oktober 2012 om 11:10

Hij is het gewend. Zo gaat het er aan toe bij die zogenaamde warme club !
Engelaar wordt daar al jaren als oud vuil behandeld. Ik zou dat niet pikken.
Er zijn clubs die hem heel erg graag wilden hebben, maar zijn salaris was helaas te gortig voor de meeste Nederlandse clubs.
Ik hoop dat Engelaar in de Europa League tegen Aik Stockholm wel 90 minuten mag spelen.
Of minimaal een hele helft.

22 oktober 2012 om 11:32

Hij heeft nogthans kansen gehad, maar heeft zichzelf gewoon niet in de basis gespeeld. En als hij echt zo graag wil voetballen, dan verlaagt ie zijn salaris-eisen...

22 oktober 2012 om 11:17

Haha ja tuurlijk reageert die zo, zou ik ook doen met dat salaris. Lekker op de bank zitten cashen.. Waarom zou je je dan nog op het eind van je carriere zo druk gaan lopen maken?

Vond het verder wel jammerlijk voor hem maar het was gewoon logisch. Hij speelde dramatisch!

22 oktober 2012 om 11:42

Het is natuurlijk sneu voor Engelaar en je gunt hem dit niet. Het hele team draaide slecht, maar hij zeker ook. De coach moet uiteraard ingrijpen als je met 0-2 achterstaat tegen Willem II. En dan moet je gewoon doen wat het beste is voor het team, niet kijken of het zielig is voor Engelaar....wat moet ie dan doen...hem laten staan om hem te plezieren en de wedstrijd dan maar verliezen??

22 oktober 2012 om 12:08

Het was toch ook gewoon een tactische wissel? Je staat 2-0 achter tegen een "degradatiekandidaat", dan ga je niet met een verdedigend ingestelde middenvelder spelen en breng je extra aanvallende krachten. En dan moet je dat als speler gewoon kunnen begrijpen.

22 oktober 2012 om 12:22

Dat een ploeg als Psv nog met de punt naar achter moet spelen tegen met alle respect willem 2 (als zelfs heracles met 3 mensen achterin kunnen spelen). Het is te zielig voor woorden gewoon.

Engelaar is tegenwoordig gewoon geen bruikbare voetballer meer, zijn spelomschakeling is traag en hij komt ook niet bij de 16. Dus het is gewoon een controleur die weinig meters maakt. Tja daar heb je niets aan.

Ik vind het wel grappig dat Lens hier een reactie opgeeft. Ik ben stiekem aan het denken dat Lens door middel van een ruzie voor de winter een breuk probeert te maken. Hij weet dat Dicky alles leest in de kranten, dus dit is een reactie met een doel.

22 oktober 2012 om 13:28

Waarom zou Lens een vertrek willen forceren? Hij weet toch wel dat als hij zo blijft spelen de clubs voor hem in de rij staan, of dat nou in de winterstop is of in de zomer dat vind ik niet uitmaken. Lens doet er verstandig aan om het seizoen af te maken bij PSV als hij zijn vorm behoudt en dan kampioen te worden met PSV (als dit voor het grootste gedeelte komt doordat Lens zo goed heeft gespeeld dan komen de clubs wel). Bovendien als je kampioen wordt denk ik dat meerdere clubs even een kijkje komen nemen en zeker als je al zo goed speelt bij Oranje en misschien wil hij dan nog wel blijven vanwege CL voetbal. Ik denk namelijk niet dat hij naar een club kan waar ze ook CL spelen.

22 oktober 2012 om 13:42

Nou als je je team tegen met alle respect w2 zo ziet spelen , en je staat zelf bij het NL elftal zo te spelen , dan denk ik dat je best wat verder aan het kijken bent.

Denk je dat clubs nu echt kijken of PSV kampioen wordt of niet.ik denk dat clubs deze winter voor hem in de rij staan. Ik wil weleens zien of hij dan niet weggaat. Het is niet een jongen lijkt me die wacht. Hij heeft al meerdere malen aangegeven dat hij klaar is voor een volgende stap. (Ik heb nergens gelezen dat hij eerst dolgraag met psv kampioen wil worden).

22 oktober 2012 om 14:02

Ja hij speelt nu goed bij het Nederlands elftal maar dat is ook wel eens anders geweest en dat weet hij ook.

Nee daar zullen ze niet op zitten te wachten nee maar als PSV kampioen wordt doordat Lens zo goed presteert dan weet Lens ook wel dat de wat grotere clubs voor hem in de rij staan en daarbij ook een betere onderhandelingspositie heeft ten opzichte van PSV en clubs die onderling om hem vechten. Wat betreft het wel of niet zeggen dat hij kampioen wil worden met Psv, nou hij zal het vast wel eens gezegd hebben, maar al zou dit niet hebben gedaan dan lijkt het me niet dat hij dat niet wil. Iedereen wil kampioen worden en je wordt niet vaak kampioen als je kijkt naar de spelers met de kwaliteiten van Lens (en daarmee vergelijk ik dat met de echte top). Want als Lens naar het buitenland zou gaan dan verwacht ik niet dat hij daar nog kampioen gaat worden want clubs als Chelsea Barcelona Bayern en Juve etc zitten niet op hem te wachten denk ik.

22 oktober 2012 om 12:52

Engelaar is een prof, en Advocaat is met de verkeerde opstelling begonnen, heeft dit na een half uur gecorr. en dat heeft gewerkt. Prima wissel, maakt niet uit wie , wisselen die handel.
Respect heeft hier niets mee te maken.

22 oktober 2012 om 13:16

Als ik zo'n salaris als Engelaar zou ontvangen, in zijn situatie, dan had ik het ook wel best gevonden. Dat heeft niets met prof zijn te maken.
Engelaar is al 3 keer over zijn top heen, strijkt nog een vorstelijk salaris op en hoeft er alleen maar een beetje voor te trainen. Prima toch?

22 oktober 2012 om 13:25

Nee dit is niet prima. Hij krijgt zo'n vorstelijk salaris om zichzelf te bewijzen, dit heeft hij niet gedaan bij Psv, maar dan mag je aandacht en dergelijke nog niet verslappen omdat je denkt, ach het einde van de maand wordt er weer ongeveer een ton bijgeschreven. Engelaar liep er als een zoutzak bij en het is ook terecht dat hij gewisseld werd! Hij moet zich gewoon laten zien voor de andere clubs.

22 oktober 2012 om 14:49

Nee, PSV vind dat hij zich moet laten zien voor andere clubs. PSV heeft hem gekocht met de gedachte dat het een topspeler zou zijn, terwijl iedereen je wel kon vertellen dat Engelaar niet zo'n briljante voetballer is als er werd geroepen in 2008.

Wat zou jij doen als je op een dergelijke manier wordt behandeld bij je club? En nu kunnen ze niet om hem heen en verwachten ze dat hij de show steelt? Zo werkt het niet..

22 oktober 2012 om 15:55

Als ik meer dan een miljoen per jaar opstrijk bij een club terwijl je zelf in die tijd in een neerwaartse spiraal zat zou ik er alles aan doen mezelf te bewijzen, maar dit zie ik gewoon niet terug op het veld. Ik vind Engelaar gewoon heel erg tegenvallen en eigenlijk niet PSV waardig. Hij is nu gewoon een bruikbare speler voor met alle respect Groningen en dergelijke clubs.

Hoe kan hij zichzelf nou laten zien voor andere clubs, zoals PSV wil, als hij niet eens speelt. Hij moet eerst maar eens zijn instelling veranderen en dan heb ik het over zijn instelling op het veld. Hij komt gewoon over als een nonchalante voetballer.

22 oktober 2012 om 13:23

Engelaar speelde gewoon slecht. Altijd als ik hem zie lopen vind ik dat hij er maar als een zoutzak bij loopt. Het is jammer voor hem dat hij zo vroeg gewisseld wordt maar dan had hij ook maar beter moeten spelen. Dit kan ik ook van Toivonen zeggen maar hij brengt tenminste nog wat in wedstrijden en dit doet hij dus niet. Advocaat had het gewoon moeten proberen met wat jeugd (bijvoorbeeld Ritzmaier of van Ooijen). Als je zag hoe hij bij balverlies van PSV terug liep, dat was gewoon verschrikkelijk. Wat was zijn gedachte? Ik hoef niks te doen dus ik loop maar rustig terug. Kom op zeg, je krijgt weer een kans om je te laten zien voor PSV en voor andere clubs, doe dat dan ook! Gelukkig heeft PSV het nog recht kunnen trekken maar wat was de eerste helft slecht.

Waterman
Hutchinson
Marcelo
Derijck
Bouma/Ritzma
Ooijen/Ritz
Wijnaldum
Strootman
Narsingh
Lens
Mertens

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

PSV

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax7652
2.PSV6960
3.Feyenoord6926
4.Vitesse6426
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Atiba HutchinsonMiddenvelder332
Georginio WijnaldumAanvaller3314
MarceloVerdediger321
Kevin StrootmanMiddenvelder325
Jeremain LensAanvaller3015
Boy WatermanKeeper290
Dries MertensAanvaller2916
Voor de complete selectie: Clubpagina PSV.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina PSV.

10 fans
Middenvelder, 33 jaar

In de wandelgangen

Woensdag 22 mei
Guus Hiddink laat nog niets los over zijn toekomst. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 1.03125 seconden.