Voetbalzone

Barcelona relativeert blunders van arbiter: 'Dat hoort bij het voetbal'

Zondag, 21 oktober 2012 om 11:00

Barcelona boekte zaterdag ternauwernood een overwinning op Deportivo la Coruña: 4-5. De ploeg van Tito Vilanova stond na achttien minuten al met 0-3 voor, maar gaf het duel bijna nog uit handen. Daar was José Luis Paradas Romero voor een groot deel debet aan. De dienstdoende arbiter in Riazor gaf Deportivo een omstreden strafschop en stuurde Javier Mascherano wel erg makkelijk van het veld.

/

Riki ging in de eerste helft makkelijk liggen na een duel met Mascherano en kreeg een strafschop mee, ondanks dat het contact buiten het strafschopgebied was. Na rust slaagde Riki erin om Mascherano een tweede gele kaart aan te smeren, na een licht vergrijp. "Het was geen strafschop en het was ook geen rode kaart", vertelde Lionel Messi na afloop. "Maar dat hoort bij het voetbal. De scheidsrechter zag het tegenovergestelde en dan moet je de consequenties accepteren."

Vilanova wilde na afloop niets over de arbitrage zeggen. "De scheidsrechter? De media zullen hun oordeel wel klaar hebben. Ik wil verder niets over Paradas Romero kwijt, maar ik vind het wel raar dat Cesc Fàbregas op de bank geel krijgt als hij een doelpunt viert." Andrés Iniesta was evenmin bereid om dieper in te gaan op het optreden van Paradas Romero. "Scheidsrechters moeten in luttele seconden beslissingen nemen, een complexe taak."

Poll

Wordt Barcelona dit seizoen kampioen?

21 oktober 2012 om 08:05

Jah, barca heeft tenminste niet verloren, dus gewoon van de fouten van deze wedstrijd leren. En zorgen dat het volgende keer beter gaat lijkt me

21 oktober 2012 om 08:05

Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar lees hier dat de scheidsrechter wel wat fouten had. Maar bij barcelona zijn ze netjes en profesioneel en geven ze het goede voorbeeld

21 oktober 2012 om 10:40

Natuurkijk zijn ze netjes en professioneel, ze hebben gewonnen. Je bent pas netjes en professioneel als je ok zo reageert als je deze pot nog verloren had.

Iedereen is een goede winnaar, maar een goede verliezer zie je zelden.

21 oktober 2012 om 11:05

Heeft Guardiola vorig seizoen geregeld gedaan, voor zover dat van belang is voor dit topic.

Goed dat niemand verder woorden vuil maakt aan de arbitrage. Hopelijk komt Pique snel terug om de schorsing van Mascherano op te vangen en uiteindelijk Song z'n plek in te nemen. Hij deed het degelijk maar ik word er nog niet dolenthousiast van. Ik vind dat Tito goed werk levert maar ik betreur wel hoe hij tot dusver met Bartra om gaat. Verdient die jongen dan geen enkele kans? Wat dat betreft ben ik bijna geneigd te zeggen dat Tito momenteel niet beter bezig is dan Mourinho, al durft Tito wel een jeugdspeler op de backpositie neer te zetten in de vorm van Montoya. Zelfs tegen het grote real. Ik vrees er wel voor dat onze jonge centrumverdedigers er straks niet klaar voor zijn wanneer het nodig is of willen vertrekken omdat ze geen kansen krijgen.

21 oktober 2012 om 11:37

Zeg ook niet dat ze bij Barcelona dit niet zeggen als ze verliezen. Ik geef alleen aan dat het niet zo bijzonder is om niks negatiefs te zeggen over de scheidsrechter nadat je een wedstrijd gewonnen hebt..

21 oktober 2012 om 12:53

Dvv20

Zeg ik ook niet hoor. Ik gaf alleen een voorbeeld van de zeldzame slechte verliezer waar jij het in je laatste zin over hebt.

21 oktober 2012 om 13:42

ok no hard feelings, mooi i.i.g. dat er nog goede verliezers zijn

21 oktober 2012 om 12:08

Ik vraag me ook af of ze netjes en professioneel waren geweest als ze hier punten hadden laten liggen. Natuurlijk hoort het wel een beetje bij het spelletje. Mensen maken fouten daar heb je weinig invloed op.

21 oktober 2012 om 12:22

Oh oh weer een veer in Barca hun reet steken om niks. Natuurlijke geven ze nu een goed voorbeeld, de verkeerde beslissingen hebben voor hun geen puntverlies opgeleverd. Ik zou het wel willen zien als ze hierdoor verloren hadden, dan heb je pas wat te klagen.

21 oktober 2012 om 12:59

Ze hebben zich in het verleden geregeld een goede verliezer getoond. Met name Pep was hier een kei in. Xavi minder, helaas. Die had het nog weleens over het veld of de intenties van de tegenstander. Echter feliciteren de spelers de tegenstander altijd bij een nederlaag, zo ook toen ze de Copa finale aan real moesten laten in het heetst van de strijd.

Verder heb je heus iets te klagen. Bij 0-3 voor met elf man kan je een wedstrijd op halve kracht uit spelen. 1-3 door een onterechte strafschop maakt dat je alweer extra mag gaan aanzetten en als er dan ook nog eens een onterechte kaart wordt gegeven bij 2-3 moet je plotseling weer vol aan de bak. Ik verwijt de arbitrage niets, het is moeilijk te zien allemaal, maar ze zorgden er wel voor dat het een wedstrijd bleef en dat Barça tot de 93ste minuut moet strijden terwijl het met goed fluiten waarschijnlijk nooit zover was gekomen. De 1-3 zorgde voor de ommekeer en het is maar de vraag of die er anders was gekomen. De kaart voor Mascherano zorgde ervoor dat de rest extra meters moest maken. Conclusie: dit soort dingen gebeurt en hoort bij de sport, maar om te zeggen dat Barça niets te klagen heeft lijkt me iets te kort door de bocht. Er komt meer bij kijken dan enkel de invloed op beslissende doelpunten en in dit geval leverden de verkeerde beslissingen een bijdrage aan een extra aanslag op de fysieke gesteldheid van de ploeg. Ik zeg 'een bijdrage', omdat Barça dit natuurlijk ook zelf in de hand heeft. Uiteindelijk zijn ook zij er voor een belangrijk deel verantwoordelijk voor dat ze het heft uit handen gaven, slordig waren in de passing en zich op het middenveld lieten afbluffen door Depor om vervolgens massaal achteruit te hobbelen en Depor te laten komen.

21 oktober 2012 om 13:17

Oh is dat speciaal dat ze hun tegenstander feliciteren? Volgens mij is dat iets dat normaal is in de wereld. Waren ze ook zo sportief in het verleden met de sprinklers tegen Inter?

21 oktober 2012 om 14:15

Ik zeg niet dat het speciaal is hoor. Maar het toont enige sportiviteit die al lang niet meer per se de norm is. Jij weet neem ik aan dondersgoed hoe de Clàssic's eruit begonnen te zien en hoe iedere overwinning van Barça eindigde in een halve vechtpartij waarbij sommigen bij real ziedend de kleedkamer in stormden en de arbitrage belaagden. Als je genoeg wedstrijden bekijkt weet je dat dit zeer geregeld voorkomt op het hoogste niveau en dat elkaar feliciteren en bij de prijsuitreiking van de ander lang niet meer zo vanzelfsprekend is als dat jij wilt doen voorkomen.

Ja tegen Inter zetten de spelers de sprinklers aan, heel goed. Zij trapten eerst de technische dienst die deze beheren met grof geweld uit hun kamertje om vervolgens die dingen aan te zetten. Ook goten ze pis en gif in de leidingen om Mourinho te extra te pesten.

Echt, als jij er zo op gebrand bent om Barça af te zeiken moet je dit zelf weten maar je maakt jezelf compleet belachelijk als je irrelevante dingen erbij gaat halen. Het bericht is gebaseerd op een interview van Tito, Messi en Iniesta. Jij plaats een bericht over 'ze', iets wat in deze context niet anders kan worden geïnterpreteerd als de spelers en trainer. Daar gaat het bericht immers over. Ik haak erop in dat ze vaak genoeg sportief heb gehandeld, in je hele post rep jij daar niet over behalve dat je even wilt bagatelliseren dat ZE sportief op het veld bleven bij de prijsuitreiking van het team met wie ze in een gigantische eeuwige clinch liggen en begint vervolgens over de sprinklers in een voetbalstadion? Moet ik nu beginnen over dan maar beginnen over de buschauffeur die niet lekker schakelde waardoor sommige spelers een beetje misselijk werden?

21 oktober 2012 om 08:08

Vanuit de Uefa worden clubs strikte financiele regels ogelegd zodat clubs minder geld uitgeven maar dit is een perfect voorbeeld van de Uefa die er dan eigenhandig voor zorgt dat clubs gedwongen worden om meer geld uit te geven.

Als bijvoorbeeld achteraf blijkt dat de rode kaart voor Mascherano onterecht is dan hef je die rode kaart op en laat je hem de volgende wedstrijd spelen.

Want doordat dit soort dingen gebeuren nemen clubs 1 of 2 spelers extra op in hun team om dit soort schorsingen op te vangen en hebben ze dus een iets bredere selectie nodig.

En dat kost dus ook extra geld.

21 oktober 2012 om 09:15

Dit is wel een beetje krommen en makkelijke beredenering. Dus omdat arbiters foute maken, smijten de clubs met geld om een brede selectie bij elkaar te kopen.

Dit is natuurlijk onzin. Clubs hebben een brede selectie omdat ze 100 wedstrijden per jaar spelen. Dan heb je last van veel blessures maar ook schorsingen. Daarom heeft Barcelona Song gekocht. Nu zijn Pique en Puyol geblesseerd. Dan is een speler als Song ontzettend belangrijk. Hij kan als CV en CVM goed uit te voeten.

Ik snap ook niet dat je de Uefa hiervan de schuld wil geven. Want het is nog altijd de Spaanse voetbalbond die de arbiters aanstelt. Ook als kaarten geseponeerd worden dan doet de Spaanse bond dit.

21 oktober 2012 om 11:29

Deze beredenering is niet alleen krom zoals hierboven aangegeven, maar ook gewoon onjuist omdat de fouten van de arbitrage twee kanten op kunnen vallen en dus ook spelers laten spelen die geschorst zouden moeten worden. Over alle wedstrijden mogen we verwachten dat het tegen elkaar wegvalt en dat er dus geen verschil meer is. Dan zijn extra spelers ook niet nodig

22 oktober 2012 om 04:35

Ja vandaar zeker dat Fifa voor het eerst besloten om te beginnen met het betalen van loon van de spelers die geblesseerd raken, zoals van Marcelo laatst.

Fifa en de Uefa realiseren zich dus dat ze clubs moeilijk kunnen aanspreken op hun schulden als zij zelf door blessures bij interlands daaraan bijdragen.

En het werkt helemaal niet 2 kanten op want als een speler geschorst zou moeten worden en hij wordt niet geschorst dan kost dit de club geen geld.

Het gaat erom dat clubs extra geld kwijt zijn aan spelers die ze niet kunnen laten spelen, ook al is het een beetje geld het blijft geld.

Het is gewoon zo, je kan wel niet mee eens zijn maar dat doet niets af aan het feit dat een onterechte schorsing een onterechte schorsing is punt.

En zou de club daardoor eigenlijk gecompenseerd moeten worden.

22 oktober 2012 om 10:57

Een blessure vergoeden is logisch want dat gebeurt ook door activiteiten buiten de club, maar een schorsing die onterecht is kost een club geld en een speler die geschorst moet worden maar waar dat niet gebeurt zorgt dat er een speler minder nodig is, daarom nemen clubs geen extra spelers omdat ze rekening houden met onterechte beslissingen. Dus het is niet gewoon zo.

21 oktober 2012 om 11:33

Dus je mag schulden hebben omdat je volgens de regels wel eens een rode kaart kan krijgen?
Dat is een beetje krom vind je niet?

21 oktober 2012 om 08:10

Vooral jammer van de rode kaart van Mascherano, vorig jaar bij Osasuna ook al voor niets, beide heren mogen elkaar niet. Wordt nu nog meer puzzelen achter, hoop dat Bartra eindelijk een x mag beginnen. Ook sloegen de gele kaarten van fabregas en messi nergens op, evenals de penalty.

Mooi om te zien dat niemand de schuld bij de scheids legt, heeft Guardiola er goed in gekregen. Komt sportief over en met achteraf gezeik bereik je niets...

21 oktober 2012 om 08:31

Wakker worden uit die droom van je. Barcelona heeft gewonnen en staan aan de leiding, dus natuurlijk geen gezeik over de scheids. En dat is logisch. Vorig seizoen zeiden ze - of betergezegd "zeurden" ze -, dat Real door de "scheids" kampioen is geworden dusja... Maar daar ga ik even niet op in..

Mijn vraag:
De gele kaart aan Messi. Waarom was het niet terecht?

Laat ik je herinneren dat RvP (arsenal vs Barcelona Champions L) zijn tweede gele kaart kreeg voor bijna precies hetzelfde.

"waarom *bijna* precies hetzelfde vroeg je?"
Nou, bij RvP zat er 1/2 seconden tussen zijn schot/actie en het fluitsignaal en bij Messi slechts 6/7!
Er waren 32.000 fans aanwezig in Riazor en 95.000 in Campnou. Dit zijn feiten.

Dankzij zijn tweede gele kaart heeft Barcelona Arsenal verslagen en gingen ze door naar de volgende ronde. Zelfs de besten hebben geluk nodig om te winnen. Dus, beter gebeurd dit tegen Deportivo, dan in de kwart/halve finale van de CL. Geef me eens ongelijk
Ik kan nog meer van dit soort "incidenten" opnoemen, maar daar is het te vroeg voor hehe.

21 oktober 2012 om 09:08

Ik vind dat Guardiola de afgelopen seizoenen juist altijd erg respectvol was naar de tegenstanders en scheidsrechters, daar waar hij ook kon lopen zeiken, vooral la liga vorig seizoen (villareal, Osasuna). Ik ben blij dat Tito hetzelfde doet.

De scheids kon Messi indd geel geven voor het verder spelen, alleen de manier waarop vond ik erg vreemd. Hij leek eerst aan te geven geen kaart te geven met zen handen en trok opeens geel. Ook de kaarten van mascherano en fabregas sloegen natuurlijk nergens op.

En natuurlijk staat de match van gisteren los van de match tegen Arsenal. Als de scheids daar blundert, is het geen reden voor de scheids van gisteren om ook te blunderen. Zo blijven we aan de gang. En ik denk dat Barca dan tog wel door was gegaan, zo veel deed arsenal niet voorin, waren bezig met het verdedigen van de voorsprong.

21 oktober 2012 om 11:09

Ik ben het eens met de gele kaart voor Messi. Voor zover ik het kan interpreteren vanaf mijn bank pakte hij gewoon een kaart in het belang van de ploeg. Messi pakt er toch zelden een en op dat moment moest de eindstreep worden gehaald en moest worden voorkomen dat Depor nog met een succesvol slotoffensief zou komen. Normaliter hoort iedere speler het fluitje prima ondanks het kabaal van het publiek en net nu het doorgaan belangrijke seconden oplevert niet? Ik denk dat Messi het bewust deed en de kaart zowel verdiende als voor lief nam in het belang van het team.

21 oktober 2012 om 13:15

@ Estelada

De kaart zelf was ook terecht en het was volgens mij ook een bewuste actie, hij had het echt wel gehoord. Alleen de fase vooraf...hij maakt helemaal geen overtreding op die verdediger, hij springt hem van achteren voorbij zonder hem aan te raken, maar verliest de bal alsnog knullig, op zulke momenten ga je als verdediger altijd vallen om het maximale eruit te halen. Als we aanvallers willen gaan bestraffen met geel na een schwalbe, waarom begint men dan gewoon niet met kaarten uit te delen als ze dat achterin doen, want daar wordt wel helemaal makkelijk voor gefloten en het gebeurt echt vaker dan dat aanvallers dat doen, terwijl Messi op die manier een scoringskans is ontnomen. Was trouwens niet de enige keer, daarvoor was er een andere fase met Messi waarbij hij de speler niet raakt en zo kwam er een gevaarlijke vrije trap( ter hoogte van de middenlijn bijna) en dan was er nog een fase met Villa die legaal de bal ontfrutst van die back en alleen op doel afstormt, maar weer wordt er fout gefloten terwijl er echt niets aan de hand was...

Lees vandaag trouwens ook dat Cesc geel kreeg voor het vieren met de bank Dit slaat echt helemaal nergens op deze kerel flikte het al eerder tegen Barca.

21 oktober 2012 om 14:33

Inderdaad. De bank van madrid rende ook massaal het veld op in Camp Nou, allemaal niet bestraft. Cesc wel nu. Ach, zielig eigenlijk ook.

21 oktober 2012 om 08:32

nou weten ze ook is hoe het is,normaal is het Barcelona die kaarten aannaait,nu een keer andersom.

21 oktober 2012 om 09:37

Grappig.. Waarom zo negatief? Cromnaldo doet dat net zo? Het is Barca en Real eigen. Real naait kaarten aan, Barca (mijn club) valt als kleine kleuter meisjes in een zandbak. Nou, wat heeft dat te maken met deze topic? Deze topic gaat over de scheids en dat Barca er niet negatief op reageert, terwijl daar alle redenen toe zijn. (zie feitelijkheden in het verleden).

21 oktober 2012 om 09:35

Deze scheidsrechter is gewoon dapper. Het is algemeen bekend dat hij statistisch harder en strenger fluit tegen Barca. Voor aanvang van de wedstrijd (rond de aftrap) werd het nog eens benoemd.

En toch weet deze scheids het te presteren om gewoon oneerlijke beslissingen te nemen. Dan ben je gewoon 'stoer' hij heeft namelijk maling. Maar wat ik niet begrijp, is dat het van een aantal scheidsen bekend is dat ze 'voor' en/of 'tegen' clubs zijn maar toch in wedstrijden van die clubs (of diens aartsvijanden) fluiten. Noem mij naief of onwetend, maar het rijmt bij mij niet.

Deze meneer de scheids is zo vol van zichzelf en zo 'overtuigd' van zowel zijn gelijk als zijn liefde voor een andere club, dat hij gewoon door gaat. Dat op zich, verdient respect; hij wijkt voor niemand.

21 oktober 2012 om 09:38

Het was de arbitrage nog bijna gelukt ook om Deportivo in het zadel te helpen. Gelukkig hebben we Messi.

21 oktober 2012 om 09:39

Ach ja kan gebeuren, sommige voetballers hebben hun dag niet en sommige scheidsrechters ook niet we zijn allemaal mensen en we maken fouten, Barcelona heeft het goed recht gezet en zonder onze wonderkind Messi was het niet gelukt wat een legende!

21 oktober 2012 om 10:24

Weet nog wel vorig zeizoen als er toen een beslissing in hun nadeel was en Real 5 punten voor stond op dat moment, toen waren de reactie's wel anders. Goed dat ze nu de scheids niet de schuld geven, maar ze moeten het ook een x doen als ze niet een dikke voorsprong hebben of de wedstrijd uiteindelijk tog winnen.

Is dit de foto van het moment waar de penalty uit kwam? dit is namelijk 100% erbuiten.

21 oktober 2012 om 10:49

Barcelona heeft gewonnen, dus niet al te veel woorden meer aan vuil maken. Ik hoop echter wel dat we deze scheidsrechter nooit meer tegen zullen komen na deze wanvertoning! José Luis Paradas Romero kan natuurlijk fouten maken, maar zo structureel als hij dat doet in wedstrijden van Barcelona is onacceptabel. Dan heb ik het overigens niet alleen over fouten die in het nadeel van Barça werken, maar ook in dubieuze beslissingen in het voordeel van de Catalanen. De rode kaart van Javier Mascherano zal wel kwijtgescholden worden, want dat sloeg helemaal nergens op. Ach, het was in ieder geval een spannende wedstrijd!

21 oktober 2012 om 10:52

Ik snap niet hoe de scheids bij ons fouten kan maken. Het is Uefalona? Wij hebben toch altijd scheids mee. Ik lees ook ineens vrij weining Madristas. Hoe is het verder met miss Ronaldo, zou die weer verdrietig zijn nu Messi een hatrick heeft?

21 oktober 2012 om 10:55

Miss Ronaldo? Jij hebt zeker niet naar de wedstrijd van Real gekeken. Zijn knie was open gescheurd door een stud, maar heeft toch verder gespeeld. Dat wil ik jou nog wel eens zien.
Miss Ronaldo, omdat hij gel aandoet? Wat ben jij een verdrietig mannentje.

Triestig omdat messi nu ook aan 15 hattricks zit? Nee nee, ronaldo heeft dit gedaan in 4 seizoenen, waar messi er 9 nodig had. Stop zelf met wenen...

21 oktober 2012 om 11:04

Nee huilde niet omdat hij gelijk zag dat zijn nagel niet gebroken was.....

21 oktober 2012 om 21:48

Ik heb medelijden met jou...

22 oktober 2012 om 02:40

Waarom reageer je zo gevoelig? pak lekker je rust joh..het is maar Cronaldo.. meer niet.
Je verdedigt hem alsof het je broer of je zoon is.. pff

Echte voetbal kenners weten dat Cronaldo doorgaat zo lang het kan. Hij zal op fysieke basis niet snel de handdoek in de ring gooien.

21 oktober 2012 om 11:08

Haha triest... Het is ook nooit goed bij sommige Barca fans he. Is er eindelijk een keer wat minder gezeur van Real fans en dan zit jij er weer over te zeuren. Zwak.

21 oktober 2012 om 11:14

Trek je dan ook niet te veel aan van dit soort supporters. De Madridistas hier hebben zich vrij normaal uitgelaten over de wedstrijd van Barcelona, laten wij dan ook niet dit soort vreemde reacties achterlaten.

21 oktober 2012 om 11:24

Haha, je bent niet goed in je hoofd. Messi's eerste hattrick in dit seizoen, don't forget Ronaldo! 3 hattricks in dit seizoen.

21 oktober 2012 om 12:01

Huhu en hoeveel pingels en hoeveel doelpunten totaal, Messi is kicking his ass......... Again

21 oktober 2012 om 11:04

Haha, dat het hoort bij het voetbal zeggen ze alleen omdat ze hebben gewonnen. Zo zou ook Real dat doen.. als Barcelona hier had verloren zouden ze helemaal kwaad worden enz

21 oktober 2012 om 11:19

Wat een klote scheidsrechter was dat man, tering man, ik kookte van het woede. Gelukkig heeft Barcelona toch gewonnen. Oprotten met deze scheidsrechter!

21 oktober 2012 om 11:29

Ach joh ze hebben gewonnen. Verder heel professioneel van Barça om zo te reageren.
Gewoon niet de scheids afkraken, soms fluit ie goed soms slecht. Soms in je voordeel en soms in je nadeel. Kun je niets aan doen.

Barça is bijna altijd wel goed over de scheidsrechters, zelfs als ze echt dramatische fouten maken zoals vorig seizoen het geval was. Blijf het knap vinden dat Pep zich zo koel hield, evenals de (meeste) Barça-spelers. Volgens mij was alleen Alves degene die een opmerking over de arbitrage maakte.
Bijv. toen vorig seizoen een doelpunt van Messi zwáár onterecht werd afgekeurd voor buitenspel, was duidelijk niet buitenspel. Dat soort dingen en dat het uiteindelijk 0-0 bleef.

Maar goed ben blij dat dat achter de rug is en Barça nou 1e staat. Volhouden nu!!!

Visca el Barça y Visca el Catalunya!

21 oktober 2012 om 11:39

Ach nu zat het even niet mee met de scheids. volgende week zit het wel mee. Het heft elkaar redelijk op over een geheel seizoen gezien. Wel sterk van Barca dat ze zich er overheen zetten en met een waar spectakelstuk de zege binnen halen

21 oktober 2012 om 11:59

Haha, prachtig toch, de spaanse machine werkt op volle toeren, maar voorlopig staan de twee de grootste rivalen van madrid, Barça en Atleti, samen bovenaan. Echt geweldig. Verder natuurlijk een wonder dat we gisteren wonnen, geeft wel aan hoe goed de ploeg is. Deze week weer Champions League, daar zijn er over het algemeen redelijk normale scheidsrechters, fijn.

21 oktober 2012 om 11:59

Absurd gave en spannende wedstrijd! Ik heb genoten! Netjes van Barca dat ze niet klagen over de fouten van de scheids, zou ook onterecht zijn aangezien ze de afgelopen jaren ook regelmatig profijt hebben gehad van de arbitrale dwalingen.

21 oktober 2012 om 12:18

vindt jij ook dat het niveau van de scheidsrechters eigenlijk in alle landen verschrikkelijk is?

in spanje, engeland, nederland is het het ergste

21 oktober 2012 om 13:49

In Spanje is het niveau erger dan Nederland en Engeland hoor. Denk zelfs dat Nederland nog de beste scheidsrechters heeft van die 3.

21 oktober 2012 om 15:48

Nee hoor, ik vind dat de Engelse scheidsrechters over het algemeen wel aardig zijn. De nederlandse gemiddeld gewoon goed en de Duitse zijn het beste.

21 oktober 2012 om 17:02

Aardig voor United, dat wel inderdaad.

21 oktober 2012 om 12:18

"regelmatig profijt hebben gehad van de arbitrale dwalingen"?

Ik neem aan dat je niet naar veel wedstrijden van Barca kijkt. Barca heeft juist de scheids meer tegen gehad!

21 oktober 2012 om 12:00

Geweldig van Tito dit soort uitspraken ! Wat was Messi gister ook weer een held zeg, in zn eentje de team op sleeptouw genomen! Volgens mij was het wel een penalty als ik me niet vergis, want het moment dat de Deportivo-speler de borst van Mascherano aanraakte gebeurde het net in de 16. Maar ik kan natuurlijk ook mis zitten. Al met al, een goede overwinning en als Falcao vandaag geen gekke dingen doet kan Messi in zn eentje de lijst met topscorers aanvoeren !

Om er even wat aan toe te voegen, Barça moet echt een nieuwe keeper halen, of gewoon Olazabal uit eigen jeugd opstellen ! Dit past gewoon niet bij Barça, bijna punten verspelen door keepersfouten.

Zoals Maradona ooit eens zei: 'barcelona is zo een goed team dat Valdés zelfs goed lijkt.'

21 oktober 2012 om 12:13

Ik heb dit seizoen het gevoel dat de rollen tussen de grootmachten zijn omgedraaid, dit jaar wint Barça steeds meer van die lastige kleinere ploegen, en Madrid verspeelt de punten.

Verder denk ik dat Barça dit seizoen wel kampioen zal worden, maar wat Turkey- al zegt, die Valdes mag van mij wel vervangen worden hoor! Dat ze niet Lloris voor 10 miljoen hebben opgepikt!

21 oktober 2012 om 12:20

Dit zegt iedere ploeg, al heb je gewonnen dan kan een scheidsrechter fouten maken en is het menselijk, maar als je verliest dan schreeuwt iedereen moord en brand.

21 oktober 2012 om 12:31

Ach, de ene keer verlies je door wat arbitrale dwalingen en dan vertel je rustig dat de scheidsrechter bij wijze van spreke misschien maar onder de guillotine moet, nu winnen ze en hebben ze niks te klagen. Ik vind dit eerlijk gezegd nogal hypocriet.

21 oktober 2012 om 12:33

Die scheids zal die beelden nog eens bekeken hebben van de wedstrijd en dacht bij zichzelf: wat was ik slecht vandaag zeg...

21 oktober 2012 om 12:59

Lachertje man deze scheids. De rode kaart was helemaal niets. Maargoed de scheidsrechter buiten kijf gelaten. Waarom staat er in de goal bij barca deze clown? De tweede goal was een blunder van valdes. De derde goal was ook een blunder. Waarom halen ze niet eens een fatsoenlijke keeper. Je krijgt als Barca doelman in de competitie gemiddeld 3/4 ballen op doel. Dan mag je toch wel verwachten dat hij ze er alle drie uit houd. Het is allemaal leuk en aardig maar hij heeft veel te veel van dit soort momentjes. Ongelooflijk dat hij nog steeds keept bij barca!

21 oktober 2012 om 13:08

die barcelona spelers krijgen allemaal een mooi rapportcijfer en die van Coruna lage... ik heb die wedstrijd niet gezien maar was Barca dan zoveel beter ondanks 4(!) tegendoelpunten?

21 oktober 2012 om 13:17

Blunder keeper, eigen doelpunt, onterechte penalty en een vrije trap (heeft weinig met het algemene spelniveau te maken). Je hoeft niet goed te spelen om vier doelpunten te maken, zo blijkt maar weer eens.

21 oktober 2012 om 13:22

Was mooie wedstrijd.
Met messi weer van man of match.
Die 4tegengoals had niks te maken met het spel van die spelers

21 oktober 2012 om 13:28

Barca kan zichzelf die 2 blunders verwijten van Valdes en Alba. Volgens mij heeft Alba 1 van de mooiste eigen doelpunten gemaakt uit de geschiedenis van het voetbal. Ook erg onbegrijpelijk. Als je soms geen andere richting aan de bal meer kan geven oke maar dit leek wel bewust.

21 oktober 2012 om 13:29

Het is inderdaad makkelijk om scheidsrechterlijke vergissingen te relativeren als je uiteindelijk toch nog gewonnen hebt.

Persoonlijk mij meer gestoord aan de blunder van Valdes, alweer... Tot verleden jaar ging het vrij goed maar na de 1-3 winst in Real , toen Valdes aan zijn blundertjes begon, is het weer met de regelmaat van de klok dat het fout gaat met hem, net zoals aan het begin van zijn carrière en net zoals vader Busquets.

Eigenlijk Barcelona onwaardig, als Lloris dan toch maar bankzitter is in Tottenham, zou ik het ondertusesen wel weten, Barcelona zijnde.

De scheids, ok, valt iets over te zeggen maar met een normale doelman wordt het nooit 2-3 en dan zou dit scheidsrechterstopic niet nodig geweest zijn.

21 oktober 2012 om 15:44

Maak je niet druk om Lloris die zal de plek van Friedel wel overnemen en defenitief basisspeler worden bij de spurs, het is enkel de credits voor Friedel dat dat opzich laat wachten Barcelona moest zich gewoon meteen melden bij Lyon nu zal je Lloris namelijk niet meer voor een koopje krijgen.

21 oktober 2012 om 14:35

Ga niet huilen barca fans julli krijgen meestal de scheids mee dus ga nie janke

21 oktober 2012 om 14:35

Ja behalve als jullie niet hadden gewonnen he dan was de scheids ineens vreselijk.
stelletje hoere lopers
zaad club

21 oktober 2012 om 15:11

lekker niveau weer hier..merk toch vooral veel jaloezie hier onder de RM aanhangers. Wees nou eens gewoon objectief en kijk de wedstrijd zelf een keer ipv meteen een oordeel vellen en meelopen met de rest. Die 2 hierboven mij zijn waarschijnlijk behoorlijk gefrusteerd als ik na het taalgebruik kijk. Hou de eer gewoon aan jezelf en verlaag je niet tot het niveau van de rest.

Zoals je in het stukje leest, gaat het over het relativeren en lopen ze dus niet te janken. In dit geval als je de wedstrijd gezien zou hebben dan weet je dat Barca op meerdere manieren onrecht is aangedaan en bijna alles tegen kreeg. Wat dus wil zeggen dat barca extra hard moest werken om de fouten van de scheids goed te maken. Buiten al het heeft niks te maken met geluk voor Barca, want zij domineerde de wedstrijd en komen op 3-0 voorsprong. Dan hebben ze gewoon ongelooflijk veel pech door een onterechte penalty (buiten de 16 ook nog) en een blunder + eigen goal. Dat dan Messi Barca weer goed in het zadel helpt met zijn individuele klasse is gewoon uitzonderlijk en terecht..

En de meeste hier kunnen gewoon blijkbaar niet inzien dat de spelers van Barca terecht hier wat over mogen zeggen, aangezien ze behoorlijk genaaid zijn. Nou wordt dat nog mild gebracht aangezien ze gelukkig en verdiend nog de 3 punten wisten binnen te halen, maar al zou het een gelijkspel zijn was het gestolen geweest.

Buiten dat heeft Barca vaak zat de scheids tegen dmv cruciale beslissingen, buitenspelval, niet gegeven penalty's en ga zo maar door. Dit wordt vaak niet gezien en onder een vergrootglas gezet puur omdat de wedstrijden evengoed nog gewonnen worden door Barca. Dan hoor je niemand er bijna over. Als het wel een verkeerd uitpakt komen de meeste Madridista's als hyena's met uitlatingen en opmerkingen jegens Barca met haat en nijd. Het is dus pure klasse dat zij vaak nog door eigen kracht ook wedstrijden weten te winnen, ondanks zij ook vaak genoeg benadeeld worden.

Nou ben ik ook eerlijk genoeg om te zeggen dat Barca ook vaak zat de scheids mee heb gekregen door bizarre beslissingen van de scheids, waar ik het ook niet mee eens ben. Dat hebben ze niet nodig. Dan is het jammer dat meteen Barca daarop aangekeken wordt, puur door de fouten van de scheids. Het is nooit goed al bij al. Meestal wordt altijd wel 1 team benadeeld. Vaak wordt er achteraf niet over gespeculeerd door de winnende partij, omdat zij gewonnen heb, maar geloof mij dat zij dan nog het recht hebben om er wat van te vinden. Danwel op een professionele manier wat dus vaak ook niet het geval is. Dat is jammer, want dat werkt ook niet in het voordeel van de club, als je niet tegen je verlies kan en altijd maar de vinger naar de scheids wijst. Ook dat zijn maar mensen die beslissingen moeten maken in een fractie van een seconde.

Dus ga aub niet lopen bashen als je uberhaupt de wedstrijd niet heb gezien. Iedereen kon gister wel zien dat Barca alles tegen zich had en ga dan niet meteen oude koeien uit de sloot halen dmv andere wedstrijden erbij te halen, want we hebben hier over de wedstrijd van gister en dat was een fouten festijn van beslissingen en doelpunten. Daar kunnen beide clubs weinig aan doen.

21 oktober 2012 om 15:14

ik vind dat de arbiter de wedstrijd wel steeds verranderde steeds weer een gele kaart zomaar uitdelen en zomaar een penalty geven maar barca scoorde steeds weer en messi maakte het volledig af met zijn rus

1plek met 24punten

Visca El barca 3

21 oktober 2012 om 16:35

Ik vraag me af of ze ook op deze manier zouden reageren als ze gelijk hadden gespeeld. Maar goed, dat zijn slechts speculaties. Barca heeft hier wel verdiend gewonnen. Wel vind ik dat ze wel eens kunnen kijken of ze een andere keeper voor weinig kunnen ophalen. Valdes wederom met de blunder. Hij heeft af en toe zeer sterke wedstrijden, maar ook een flink aantal blunders.

21 oktober 2012 om 16:46

ach het ligt altijd aan de scheidsrechter...

oke gisteren was het wel duidelijk dat het geen strafschop was etc.. maar elke wedstrijd heeft ofwel supporters van de ene of andere ploeg wel klachten over de scheidsrecher....

als je het zo bekijkt dan begaat elke wedstrijd wel fouten... anders zou hij steeds een 10/10 krijgen voor geleverde prestaties... soms maken ze meer fouten dan anders....

soms gaan spelers ook op de man ipv op de bal ( wat niet de bedoeling is) maar dit is voetbal, de bal is rond... spelers zijn mensen mensen maken fouten... en scheidsrechters dus ook...

wil je dat er geen scheidsrechterlijke fouten meer gemaakt worden hoe dan ook. dat het kleinste puntje wordt opgemerkt moet je alles electronisch maken... zuignappen op spelers die dan meten hoe hard een speler inkomt.... camersystemen die op een soort van ( lie to me wijze) kunnen weten of een speler express een beweging doet, de intentie heeft om de speler te raken etc... kijken naar bewegingen, gezichtsuitdrukkingen blablablabla te gesofisticeerd om voetbal nog aantrekkelijk te maken....

dan kom je tot tafferelen zoals bij de F1... alles in de gaten gehouden... maar echt alless... no fun anymore...

21 oktober 2012 om 16:54

Nu reageert Barca laconiek, omdat ze gewonnen hebben en dan hoort het natuurlijk bij het voetbal.
Maar wanneer ze niet winnen, dan reageren ze meer gefrusteerder dan als ze wel winnen.

En als de Scheids Barca voordeel geeft, dan vinden ze dat wel meevallen.

21 oktober 2012 om 17:24

Als ze gelijk speelden of verloren, zou hij dan ook het zelfde zeggen

22 oktober 2012 om 02:43

Tja, dat zullen we nooit weten.. omdat Barça duidelijk gewonnen heeft.
1 ding is zeker: het is beter om zo te reageren, want de 3 punten zijn binnen en als ze protest willen aandienen doen ze dat dan aar officieel. Het heeft nu sowieso geen zin om voor de cameras emotioneel te reageren. Ze hebben 3 punten, en energie erin stoppen kost energie. Energie wat ze beter kunnen gebruiken om de voorsprong op de concurrentie te behouden.

21 oktober 2012 om 18:47

Ik moet zeggen Barca word met de wedstrijd slechter. Waar het vorig jaar met het tikkie-takkie voetbal zo fantastisch speelde, komt het nu alleen nog maar van Messi en Xavi af. De rest gooit er met de pet na. Wel een verdiende overwinning, Hala Madrid.

22 oktober 2012 om 02:47

Nee; Barça speelt juist sterk alleen de achterhoede is te dun bezaaid. Daarnaast was het vorig seizoen helemaal niet zo geweldig. t/m het gelijke spel tegen Sevilla thuis ging het super goed. Daarna waren er nog hele sterke momenten in de comp + champ leag en uiteraard de wereldbeker.

Maar juist vorig jaar is de mindere fase ingezet ten gevolge van vermoeidheid (zag je ook bij Real) en de krappe selectie (in kwaliteit). Real had er einde seizoen ook duidelijk last van. De mentale winst zat m in de winst van Real in Camp Nou.
Bottom line: de Spaanse spelers van Barça en Real spelen al vanaf 2007/08 praktisch non stop.alleen de zomer van 2009 en 2011 hadden ze even rust, verder hebben ze 3 eindtoernooien + 2 olympische spelen moeten spelen. Barça had daarbij ook nog elk jaar de super cup wedstrijden + 2x wereldbeker en altijd minimaal halve finale ch leag.

31 oktober 2012 om 13:44

echte kenner hoor

1 november 2012 om 10:53

Dank je wel! ik begrijp het ook wel, als je na 10 dagen nog reageert, kan het niet anders dan dat je enorm onder de indruk bent van mijn kennis..

hallo Madrid

1 november 2012 om 17:51

hahah ik was er helemaal van slag van ;o

21 oktober 2012 om 19:21

Barca heeft in 1 avond tijd bijna alle slechte factoren gehad waardoor je een match dom kunt verliezen en dat is een onterechte penalty tegen krijgen,blunder van de keeper,ongoal maken en over de vrijetrap heb ik niks over te zeggen alleen dat het prachtig binnen getrapt was.een geluk dat Messi er 3 maakten en dat Tello en Alba al vroeg in de match er 0-1 en 0-2 van maakten.volgende wedstrijd zou deze pech niet meer gebeuren denk ik,want dit was echt wel een heel vreemde match zelfs de spelers van Deportivo wisten niet wat er gebeurden.

21 oktober 2012 om 22:24

En wij maar zeuren over de Nederlandse scheidsrechters.een fout maken niets mis mee maar meer fouten maken dan juiste beslissingen dat word wel erg bedenkelijk.de man heeft in ieder geval vier maal goed gefloten .De beide begin signalen van de eerste en tweede helft. En de beide eind signalen .het was een wonder dat Barcelona nog wist te winnen met een arbiter die ruim negentig minuten zijn best deed om dit te voorkomen.

22 oktober 2012 om 02:02

Barcelona wil weer imago opbouwen hoor. Ik vind dit gewoon nep gedrag. ze vonden het gewoon slechte beslissingen, maar ze zeggen er niks van omdat ze graag als lieve jongens willen overkomen wie ''zo normaal zijn gebleven''. verschrikkelijk echt waar. gewoon 100% fake

22 oktober 2012 om 10:55

Ik vond de beslissingen niet zo erg , anders was het misschien niet zo'n mooie/spannende pot geweest.

22 oktober 2012 om 11:45

@fctwentemart Misschien ben jij wel fake dat je zo loopt te praten. Hoe weet je dat het het fake? Barcelona heeft geen Mourinho als trainer. Barcelona is geen Real Madrid. Ik zou zeggen doe je lelijke Real bril af!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Barcelona

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Barcelona10075
5.Valencia6513
Voor de complete stand: Primera Division
SpelersPositieW
Cesc FàbregasMiddenvelder3211
Lionel MessiAanvaller3246
Sergio BusquetsMiddenvelder311
Andrés IniestaMiddenvelder313
Dani AlvesVerdediger300
Xavi HernándezMiddenvelder305
Voor de complete selectie: Clubpagina Barcelona.

1743 fans
Aanvaller, 25 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Barcelona 32 46 1 0
2011/2012 Barcelona 37 50 6 0
2010/2011 Barcelona 33 31 3 0
2009/2010 Barcelona 35 34 3 0
2008/2009 Barcelona 31 23 2 0
Laatste voetbalnieuws

'Geduld Ronaldo mogelijk beloond met bedrag van 140 miljoen euro'

Het management van Cristiano Ronaldo, de vermogende topzaakwaarnemer Jorge Mendes, heeft de aanvaller van Real Madrid verzocht om zijn contract zo lang mogelijk uit te dienen. De Portugees zag tot dusver...Lees verder

In de wandelgangen

Woensdag 19 juni
Galatasaray dreigt slachtoffer te worden van de dadendrang van AS Monaco. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.640625 seconden.