Voetbalzone

Update: 'Toptalent PSV staat weigerachtig tegenover driejarig contract'

Maandag, 22 oktober 2012 om 07:30

PSV heeft nog geen akkoord over een contract bereikt met het jonge talent Riechedly Bazoer. De club wilde dat de felbegeerde verdediger bij het bereiken van de leeftijd van zestien jaar zou tekenen, maar een paar dagen na zijn verjaardag staat er nog geen handtekening op papier.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

17 oktober 2012 om 19:22

Begrijp niet dat hij nog steeds niet wilt tekenen voor de mooiste en beste club van Nederland. Het is een voorrecht om voor PSV te spelen.

17 oktober 2012 om 19:25

Arrogant bah! Ajax is beste en mooiste club van Nederland!

Voor PSV te hopen dat die snel bij tekent want als er nu weer een grote club komt met veel geld kan die zo maar vertrekken.

17 oktober 2012 om 21:45

daar boven^^^^ op die foto van brands ljikt wel of hij rookt

17 oktober 2012 om 21:55

Hij rookt niet, hij ruikt

17 oktober 2012 om 22:49

Haha prachtig om te zien dat 2 supporters hun eigen club als de beste en mooiste club van Nederland zien. Ik ben het toch met psver 4 life eens.

Ik hoop echt dat Bazoer bij PSV blijft want hij is absoluut een groot verdedigend talent.

22 oktober 2012 om 08:48

Ik reageer even op de update en niet specifiek op deze discussie.

Ik hoop dat Brands nog een konijn uit de hoge hoed tovert want het zou echt verschrikkelijk zijn als PSV weer een top jeugdspeler verliest aan het buitenland. Er wordt vaak gesuggereerd dat er niet veel doorbreekt bij Psv, maar op deze manier blijft het natuurlijk niets. En dan te bedenken dat er speler speciaal naar ajax gaan om een kans te krijgen terwijl ze bij PSV juist vertrekken om die zelfde reden. Marcel, DOE ER WAT Aan.

22 oktober 2012 om 10:43

eng wat jij daar zegt.

22 oktober 2012 om 11:36

Je ziet maar weer wie de arrogantste zijn Geen woorden maar daden if you know what I mean.

22 oktober 2012 om 20:05

En wanneer zien we die daden dan eens?

23 oktober 2012 om 08:16

Lekker laten gaan! Je moet niet naar de pijpen gaan dansen van een jongen van 16 jaar en je moet zeker niet met drie zaakwaarnemers in gesprek gaan. Zo'n jongen brengt alleen maar onheil net als labyad. Die jongens komen niet uit de regio (utrecht) en hebben totaal geen clubliefde. Die jonge wil op dit moment of heel veel geld van PSV hebben en anders vertrekt hij transfervrij. Lekker laten gaan zeg ik. Dan gaat hij misschien naar de jeugd van Manchester City of Arsenal of noem maar een dwarsstraat. Die jongen zal van een koude kermis thuis komen en op zijn 23e (7 jaar later als hij nog geen plaats heeft bij City en hij verhuurd word aan Wolverhampton Wanders en nog steeds geen groot contract heeft getekend) en dan zal hij terugdenken waarom hij in godsnaam niet heeft bijgetekend bij Psv.

Vetrekt hij nu niet transfervrij dan tekent hij voor veel geld een 2 jarig contract, vervolgens tekent hij voor nog veel meer geld een 3, of 4 jarig contract en dan is hij nog maar een jaar of 22 en dan dient hij dat contract uit en dan vertrekt hij transfervrij omdat zo'n jongen niks met de club op heeft.

17 oktober 2012 om 19:25

Misschien omdat PSV de jeugd zelden een kans geeft.....

17 oktober 2012 om 19:31

Locadia, Depay, van Ooijen, Ritzmaier? Je hebt inderdaad gelijk..

17 oktober 2012 om 19:39

Ja, dat zien ze bij PSV inderdaad als een kans geven, maar spelers krijgen zelden een basisplaats. Ze moeten het vaak doen met 10 minuten.

Dat kan dus gewoon een serieuze reden zijn waarom hij twijfelt om bij te tekenen.

Of wil je beweren dat het anders is?

17 oktober 2012 om 19:40

Beetje makkelijk om nu, in de tijd waarin elke club jeugd de kans moet geven vanwege de financiële situatie, talenten te noemen die een paar wedstrijdjes mee hebben mogen doen. Daarnaast wacht van Ooijen nog op zijn eredivisiedebuut! PSV heeft in de afgelopen jaren niet bewezen jeugd de kans te geven, als je in tien jaar alleen Afellay en Labyad hebt voortgebracht als basisspelers. (jetro Willems is geen jeugdspeler want komt van Sparta Rotterdam)

17 oktober 2012 om 19:55

@19psv13: Locadia, Depay, van Ooijen, Ritzmaier? nou nou, die spelen ook wel wekelijks inderdaad. Voorgaande seizoenen was het bij PSV ook wel eigen jeugd troef....als ze inderdaad zo goed waren met de eigen jeugd hadden ze Matavz en Wijnaldum niet gehaald maar Locadia en Depay gebruikt. Van Ooijen hikt er ook al 2 jaar tegenaan, maar heeft geen basisplaats. Ritzmaier mocht ook al 2x invallen en daar halen ze Jorgensen etc voor. Dus nee.

17 oktober 2012 om 21:13

@jeroenf

Inderdaad, je hebt helemaal gelijk. Het is beter eerst financieel in de put te komen en dan gedwongen eigen jeugdspelers op stellen, of zo slecht zijn in het opstellen van trainingsschema's dat je hele team geblesseerd raakt. Dat is veel professioneler.

ON: Ik hoop dat hij bijtekent. Maar helaas vertrekken alle goede jeugdspelers van psv, waardoor de opleiding niet beter dan de andere lijkt, terwijl in werkelijkheid de grootste talenten toch echt in Eindhoven spelen. Ik hoop dat hij de andere niet zal volgen.

17 oktober 2012 om 21:33

@ Tom12
Je kan je nu wel aangevallen voelen en zelf meteen in de aanval gaan. Maar het is gewoon een feit en daarom geef ik aan dat dat een reden voor hem kan zijn om niet te tekenen.

Je geeft het overigens zelf al aan....: "maar helaas vertrekken de meeste talenten"

17 oktober 2012 om 21:37

Goh, weer eentje die in een grot heeft geleefd de laatste jaren. PSV is de misschien wel dé club die jeugd juist wel de kansen geeft de laatste jaren. Waar Ajax tegenwoordig meer alleen maar focust op het halen van Deense talenten en Feyenoord afgelopen zomer nadrukkelijk heeft gekozen om de jeugd niet de kans te geven en daarvoor in de plaats een heel nieuw elftal bij elkaar te kopen nu er weer wat geld is, heeft PSV de laatste jaren juist nadrukkelijk de weg in gekozen om jeugd wel de kans te geven. Afgelopen jaren is dat al te zien geweest met Afellay, Aisatti, Marcellis en Beerens. Alleen toen kwam het nog niet bij iedere speler er helemaal uit. Nu is Depay speelt al regelmatig een jeugdopleiding mee, terwijl Locadia pas geleden zijn competitiedebuut heeft gemaakt en ook zijn contract heeft verlengt tot 2017. Met Jeroen Zoet staat ook een derde jongen uit de eigen jeugd die het goed doet en die doelbewust nu twee seizoenen aan RKC is uitgeleend om hem klaar te stomen voor het eerste van Psv. Dan heb je ook nog Ritzmaier en van Ooijen, die dit seizoen ook al hier en daar mogen meedoen.
En dan heb ik het nog niet over de jongere jeugd. Bij de u-17 die Europees Kampioen werd waren vier Psv'ere aanwezig.

17 oktober 2012 om 22:19

@ Supersub,

Kun jij mij uitleggen waar je een compleet elftal bij elkaar kopen vandaan haalt dan? Er zijn er 2 gekocht en de rest is transfervrij overgenomen. Ik erger me af en toe aan een bepaalde mate van kortzichtigheid als het beleid van Feyenoord gehekeld word. Degehele as van vorig seizoen is verdwenen en dat zou betekenen dat spelers die in de A1 spelen dus al basisspeler zouden moeten worden. Dat is ten eerste al te gek voor woorden want die moeten speelminuten maken, maar zijn mijn inziens in de Feyenoord gevallen nog niet toe aan een vaste basisplaats. Daarnaast zou dus iemand uit de B1 een vervanger moeten zijn voor een talent uit de A jeugd die dus basisspeler word in het eerste elftal. Dat is pas kortzichtig en waanzin want dan schieten we niks op en eindigen we weer 10de of erger en dan vertrekken jeugdspelers nog makkelijker.

Elke aankoop die gedaan is vind ik logisch. Achteraf zeiken is altijd makkelijk en kan je afvragen of Goossens en Te Vrede gehaald hadden moeten worden, maar met het oog op Europees voetbal en dus veel meer extra wedstrijden heb je een brede selectie nodig en zou het pure waanzin zijn om een selectie te hebben waarbij de basis misschien al te kort zou komen (los van het feit of sommige dat nu wel zijn) vanwege de TE jonge leeftijd. Daarnaast zijn ze bijna allen transfervrij overgenomen dus hebben we het probleem zo goed mogelijk als in onze situatie kon opgelost. Dus het argument dat Feyenoord nadrukkelijk ervoor gekozen heeft om de jeugd niet de kans te geven is een argument dat kant noch wal raakt. Ook als je ziet hoeveel jeugdspelers weer gaan aansluiten de komende jaren.
Er is immers geen één team dat alleen met jeugd kan spelen. Zelfs het geroemde Barcelona geeft uit aan nieuwe versterkingen.

ON: PSV heeft een aantal leuke talenten voor zover ik weet. Zeker een verdedigend talent kan het maken aangezien daar met aankopen de prioriteiten niet liggen zoals we gezien hebben. Al hoop ik wel dat deze jongens snappen dat PSV ze veel gegeven heeft in de opleiding en ze de kans op prof in het eerste kan geven mits ze hun best doen. Ik vind dat ze zich best wat minder eisende op mogen stellen. Voorlopig ben ik nog het meest gecharmeerd van Depay, die heeft echt talent en laat dat regelmatig zijn. Gecombineerd met jeugdige overmoed, maar dat moet niks uitmaken wat mij betreft, wat zijn dingen wat hij kan leren beheersen. Locadia maakte er 3 tegen een onwijs slap VVV dat het liet lopen. Leuke en mooie eerste indruk, maar nog niet veel zeggend want daar zijn meer wedstrijden voor nodig. Ben benieuwd wat PSV kan produceren de komende tijd.

17 oktober 2012 om 23:01

Gekocht, transfervrij gehaald, gehuurd (al dan niet tegen een transfersom), Janmaat, Mathijssen, Vormer, Goossens, Singh, Immers, el Abdalloui, Verhoek, Pellè en Te Vrede zijn wel allemaal van buiten de poort gehaald. Daartegenover stond het vertrek van maar vier vaste krachten; Vlaar, Bakkal, El Ahmadi en Guidetti. Per saldo zijn er dus zes nieuwe krachten bijgekomen. Wat mij betreft prima, doe wat je niet laten kunt. Het betekend echter wel dat de jeugd minder kansen krijgt.

Wat PSV betreft denk ik dat ze wel steeds duidelijker kiezen om ook de jeugd een kans te geven. Dat sommige dat niet willen zien vind ik soms wel irritant.

18 oktober 2012 om 05:11

Geen van de spelers die jij opnoemt is jeugdspeler van Feyenoord geweest, dus per definitie blijven er hetzelfde aantal eigen talenten in de selectie zitten en worden deze aangevuld door vier externen en nog eens 2 externen om de selectie nog iets meer body te geven...

18 oktober 2012 om 12:38

Zozo, dat zijn er welgeteld 4. Vermeer, van Rhijn, Alderweireld, Blind, Eriksen, de Jong en Lukoki dat zijn er dan gelijk 6 die regelmatig in de basis starten in tegenstelling tot de 4 namen die jij opnoemt. En dan niet beginnen over Eriksen en Alderweireld zijn geen eigen jeugd, ze zijn wel degelijk vanuit de jeugd doorgebroken in het 1e.

19 oktober 2012 om 08:20

@ Sm1th

Locadia en Depay waren resp. 16 en 17 jaar oud toen Wijnaldum en Matavz werden gehaald.

Alleen Locadia en Matavz mag je als spelers en positie met elkaar vergelijken. Beide zijn immers spitsen. En ik ken niet zo heel veel spitsen die met 17 jaar al een basisplaats hebben bij clubs in de top van nederland. Jij wel? De enige die dit volgens mij bij toeval gedaan heeft heet : Patrick Kluivert.
En die kwam daar omdat PSV ene braziliaan voor de neus van de Amsterdammers wegkaapte.

Wijnaldum en Depay met elkaar vergelijken is wel de meest vreemde die ik in lange tijd gehoord heb. Depay is een vleugelspeler. Wijnaldum is een 10. Heeft alleen de pech dat hij Toivonen voor zich heeft.

Jorgensen gekocht om Ritzmaier in de weg te zitten? Je hebt echt geen enkel benul van spelers en posities. Jorgensen is een Centrale Verdediger en is voor die positie gehaald.
Ritzmaier is van oorsprong een Centrale Verdedigende Middenvelder. Alleen wordt hij op dit moment gebruikt als back up links back. Op zijn eigen positie heeft hij alleen het probleem van een Mark van Bommel en Kevin Strootman terwijl daar in de selectie ook nog een Atiba Hutchinson behoort te spelen.

Overigens is Marcel Ritzaimer ook pas 19 jaar oud.

19 oktober 2012 om 12:04

@fcz_nick
Volgens jouw zienswijze zou Willems ook eigen jeugd zijn van Psv, want hij is gekocht voor Jong PSV en vanuit daar doorgebroken naar het 1e van Psv

Beetje kortzichtig vind je niet?
Eriksen, de Jong en Aldeweireld zijn allemaal (al dan niet op jonge leeftijd) extern aangetrokken.

Dat ze verder zijn opgeleid is een feit, maar ga ze niet constant als eigen jeugd bestempelen.

22 oktober 2012 om 08:48

Darnaverick, je kunt blijven discussieren over wat wel en niet eigen jeugd is. Laten we dan maar de Fifa en de Eufa aanhouden, met een 16 jarige leeftijd. Als je 16 bent en je komt van daaruit naar het eerste, mag je het eigen jeugd noemen. De jong kwam in 2005 naar Ajax toe, al 7 jaar geleden, hij is nu 23. Do the math Eriksen heb je volledig gelijk en bij alderweireld raak je kant noch wal, ook die kwam volgens mij op zn 15e naar Ajax toe door samenwerking met een belgische club. Van alle spelers die nu spelen bij Ajax is het overgrote deel eigen jeugd. Vermeer, blind, vna rijhn, aldeweireld, de jong, babel. Even een aantal spelers die met grote regelmaat spelen uit eigen jeugd. Dan is moisainder op 16 a 17 jarige leeftijd gekomen en eriksen op 16 jarige leeftijd... Dusssssssss

22 oktober 2012 om 22:09

Wat hebben die nou daadwerkelijk voor kans gehad,
Van Ooijen en Locadia vind ik trouwens echt geweldige talenten die al veel meer hadden moeten spelen.
Maar zeg toch zelf er had afgelopen jaren veel minder gekocht moeten worden.

17 oktober 2012 om 19:28

@psver4life graag je mening onderbouwen. Waarom is PSV de beste club van Nederland? Volgensmij is Ajax regerend landskampioen, al 2 jaar zelfs, en de recordkampioen. Verder staat Twente bovenaan in de competitie, en PSV ook niet..

17 oktober 2012 om 19:33

PSV is wel de beste koopclub van Nederland ja , ik vind ze beter dan vitesse

17 oktober 2012 om 19:50

super trieste reactie. puur om de reacties uit te lokken. schaam je.

17 oktober 2012 om 20:07

Ik vind hem goed.

OT: Het lijkt net alsof ik dit vaker zie: de Herdgang ligt dicht bij het stadion en kijken daar altijd tegen aan. Maar debuteren, gebeurd bijna nooit. Lijkt Man C wel..

18 oktober 2012 om 11:08

@cbhveen
als je niks weet reageer dan niet.de herdgand ligt helemaal niet zo dicht tegen het stadion dat je er tegenaan kunt kijken. Jij bent waarschijnlijk nog nooit op de Herdgang geweest anders zou je niet zo'n domme reactie posten

17 oktober 2012 om 19:53

Heerlijke reacties weer op jou post psver 4 life, maar je hebt wel gelijk hoor.
We zitten bij de beste en mooiste club van Nederland.
Maar dat geeft niet dat mensen er anders over denken, het zou ook niet leuk zijn als iedereen maar voor ons psv zou zijn.

17 oktober 2012 om 20:53

haha is altijd zo mooi hè als een ajax supporter het in zijn hoofd haalt om hier te gaan roepen ajax is de mooiste-beste club van nl moet je iedereen is horen : wat een arrogantie bluhh nee jongens jullie zijn niet arrogant alleen in amsterdam zijn ze arrogant

17 oktober 2012 om 21:14

Ja klopt daanson alleen in amsterdam zijn ze arrogant.
Maar dan ook wel heel erg hoor.
Het lijkt wel een aangeboren afwijking.

17 oktober 2012 om 21:35

Het kan aan mij liggenm aar ik vind het ook vrij arrogant om er van uit te gaan dat alle Amsterdammers een geboren afwijking hebben en waar maak je eigenlijk op uit dat psv de beste club is ? de statistieken liegen er niet om denk ik....

17 oktober 2012 om 20:09

Waar is PSV het beste in?

Beste club? Nee, dat is Ajax
Beste publiek? Nee dat heeft Feyenoord
Beste/mooiste stadion? Nee, dat is ook in handen van Feyenoord
Beste voetbal? Nee, kijk ik toch even liever niet naar countervoetbal. Doe dan maar Az.
Beste jeugd? Nee, ook al in handen van Ajax en Feyenoord

Waar is PSV nou eigenlijk het beste in? owja, uitfluiten van eigen spelers. Prima jongens!

17 oktober 2012 om 20:14

Counter voetbal???
Dan doen ze dat wel heel goed wanneer ze ruim de meeste doelpunten hebben gemaakt dit seizoen. Nee met countervoetbal heeft dat niets te maken.
Dus als je antwoord op je vraag wilt...in doelpunten maken! En mooie ook trouwens!

17 oktober 2012 om 20:45

Dit jaar spelen ze iets aanvallender, maar PSV heeft voor Dickie, zon tig jaar op de counter gespeeld.

17 oktober 2012 om 21:00

Counter voetbal ja daarom hebben ze de meeste doelpunten, meeste doelpogingen meeste aanvallen ja noem jij dat maar counter voetbal

17 oktober 2012 om 21:43

wel met site's 4x achter elkaar website van het jaar geworden jonguh!!!

17 oktober 2012 om 21:52

Hahaha, Je kan toch ook 10 doelpogingen hebben uit counters??

18 oktober 2012 om 11:14

@cbhveen
ik zie nu dat je domme opmerkingen blijft posten.is er iets gebeurd omdat je zo anti PSV bent.verder schrijf je dat het beste/mooiste stadion van Feyenoord is. Is het daarom dat Feyenoord van het stadion af wil en de knvb er geen wedstrijden meer wil spelen?? Jij bent echt zo'n teletekst supportertje die nooit in stadions komt anders maak je niet van die domme opmerkingen en wist je wel dat het in de kuip naar pis stinkt maar dat vind je natuurlijk lekker ruiken

18 oktober 2012 om 13:51

Haha, ik zit als ik niet aan het werk ben of het nou Juup,belgisch,eredivisie,duits en zelfs Engels voetbal zit ik in een stadion....

De Kuip, als het daar stil is is er al meer sfeer dan wanneer zelfs Guus Meeuwis optreed in Eindje.. De Kuip is eigenlijk aan vernieuwing toe, maar deze voetbaltempel maakt Feyenoord compleet.

Ga jij nou maar fappen op al dat gemeentegeld, dan fap ik wel op de kuip ok?

22 oktober 2012 om 08:39

Beste club? Volgens mij is dat nog altijd Twente, die staan eerste. Als tweede en derde zou ik op het moment toch echt PSV en Vitesse scharen
Beste supporters? Liever wat supporters die zich wel weten te gedragen dan supporters die bij de eerste de beste gelegenheid het Maasgebouw kort en klein slaan
Beste/mooiste stadion? Punt een waarin je gelijk hebt
Beste voetbal? Je kijkt niet naar countervoetbal en hebt Heerenveen in je naam staan. Kijk de doelcijfers van PSV en de bijbehorende wedstrijden en je kan alleen maar concluderen dat PSV géén countervoetbal speelt
Beste jeugd? Die is niet voor Ajax en Feyenoord. Die hebben alleen al dan niet gedwongen vaker de jeugd speeltijd gegeven. PSV heeft een jeugd die gelijkwaardig is aan die van Ajax en Feyenoord, pin me daar maar op vast

22 oktober 2012 om 10:45

wat is jou probleem? az speelt beste voetbal van het rechterrijtje. psv speelt de laatste goed voetbal en geen countervoetbal.

22 oktober 2012 om 11:06

Ajax heeft toch echt wel een betere jeugd dan Psv.. als je even de Nextgen Series van vorig jaar terug ziet, waar de A1 bij Barcalona met 3-0 wonnen en Liverpool met 6-0 overklasten op Anfield. In de finale verloren ze maar nipt hoewel ze ook nu weer een stuk beter waren dan Internazionale.

17 oktober 2012 om 19:22

Zo lang er niets op papier staat, is er niks zeker.... PSv en investeren in eigen jeugd nu eenmaal geen succesvolle formule...

Weer levert Elinkwijk een talentvolle voetballer af. Hulde voor die vereniging !

17 oktober 2012 om 19:29

Elinkwijk is echt een topper in het opleiden van jeugd.
Net zoals Uvv dat was.

17 oktober 2012 om 19:32

@ Fcbogarde

Wat is de verdienste in dit geval? Bazoer loopt inmiddels 7 jaar in de jeugdopleiding van PSV rond en is 16 jaar oud.
Dus is 9 jaar als hij bij PSV binnenstapt.

Dus leg mij eens uit wat Elinkwijk meer doet dan Psv? Of heeft hij alle kennis al opgedaan bij Elinkwijk en heeft hij bij PSV niets bijgeleerd?

17 oktober 2012 om 20:20

Labyad en Affelay kwamen ook van Elinkwijk, daar doelt ie op, maar hij verwoordt het gewoon verkeerd.

17 oktober 2012 om 21:38

@ Borussiajero

Hij verwoord het niet alleen slecht maar gewoon dramatisch. Hij doet voorkomen alsof alle eer voor Elinkwijk komt.
Ook Affelay en Labyad zijn op jonge leeftijd al richting PSV overgestapt. dus gaat onderstaand verhaal voor op.

Als er nu 1 club juist de credits verdient is dat juist de (jeugd) opleiding van Psv.

Wat je kan zeggen dat Elinkwijk wel een neus heeft voor goede voetballers en die aan zich kan binden. Of de provincie Utrecht die in dat gebied veel talent herbergt.

17 oktober 2012 om 23:04

@the Ref

Doe niet zo dramatisch man. Die jongen vind het gewoon mooi dat die gasten bij Elinkwijk hebben rondgelopen, net zoals jij het mooi zou vinden als een bekende voetballer bij jouw cluppie in de jeugd zou hebben gespeeld.

18 oktober 2012 om 05:21

Afellay, Marco van Basten, Jean-paul de Jong, Gerald Vanenburg, Youness Mokhtar, Kelvin Leerdam en natuurlijk de club van Humprey Mijnals! Geweldige club met een diepgewortelde traditie. Al jaren leveren ze geweldige spelers af...

Jammer dat ze zo slecht gestart zijn dit seizoen, want deze club hoort toch gewoon in de Topklasse thuis en eigenlijk zelfs weer in het betaalde voetbal.

Maar wat niet meer is kan ooit weer komen...

18 oktober 2012 om 09:14

@ eenopinie

Niks dramatisch aan. Maar wat moet een jongetje van 9 jaar nog leren voor hij profvoetballer wordt?
Tuurlijk mag Elinkwijk trots zijn. Maar ga wel even realistisch kijken. Elinkwijk heeft deze jongen niet klaargestoomd.

Ze hebben alleen ingeschat of de jongen over een bepaald talent beschikt. En daar mag Elinkwijk zich best een schouderklop voor geven.

Ik heb genoeg talenten gezien tijdens mijn active periode als voetballer, heb er gezien die het gemaakt hebben. Heb er echter veel meer gezien met een betere techniek, inzicht, etc. die het niet gehaald hebben. Waarom? Juist de absolute wil om het te bereiken.

En juist dat laatste is het meest onderschatte deel van een profspeler. Het moet tussen de oren goed zitten. Alleen op talent redt je het niet meer. Jongens als een Van Aerle, Wouters, Van Tiggelen. Zomaar een paar spelers die niet overliepen van het talent, maar wel met de absolute wil om er iets uit te halen.

@ Analyse

Ik doe niks af aan de club Elinkwijk, want klaarblijkelijk hebben die een paar goede scouts rondlopen. Een club die met enige regelmaat spelers aan het betaald voetbal levert.

Topklasse mee eens. Roemruchte club mooie verleden. Maar de vraag is wil en moet je wel op het betaald niveau willen acteren. Immers komen er dan heel wat eisen bij kijken waaraan je moet voldoen (minimaal 16 contractspelers etc).
Een hoop kosten die men verplicht nu niet hoeft te maken.

18 oktober 2012 om 18:57

@ The Ref

Dat zeg ik ook niet. Talent wordt je mee geboren en als amateurvereniging kan je enkel mazzelen als zo'n talent toevallig zich bij jou aanmeldt. Goede jeugdtrainers maken daarentegen wel een verschil.

Maar een voetballer komt pas tot wasdom vanaf zijn 14e. En dus zijn alle credits toe te rekenen aan die club die hem vanaf dat moment heeft opgeleid.

Wat betreft de mentaliteit ben ik het helemaal eens met je. Er zijn er maar weinigen die het allemaal op kunnen brengen. En de factor geluk moet je niet vergeten. Fit blijven etc.

19 oktober 2012 om 08:07

@ eenopinie

Mentaliteit is het grootste probleem, daar zie je de meeste talenten sneuvelen. En heel vaak ligt dat ook nog in de leeftijd van 14 tot 18 jaar. Waarom? Andere dingen in het leven worden belangrijk (denk even aan de hormoonkwestie om het netjes te houden).

Verder is fit blijven en zijn een eerste vereiste. Geluk heb je absoluut nodig. Een trainer die het in je ziet zitten, die je een kans wil geven.
Die het talent in jouw herkent, soms op een andere positie dan je gewend was maar toch.

Komt veel bij kijken eer je prof bent en op het niveau bent waarop Bazoer nu al speelt. Immers het gappie is 16 jaar oud en speelt tussen de jongens van 19 jaar oud.
Dus geeft ook iets aan over zijn ontwikkeling als persoon en als voetballer. Dit zijn stappen die zeker niet voor iedereen zijn weggelegd die over de juiste skillset en mentaliteit beschikken.
Dit zijn de uitzonderlijke talenten.

22 oktober 2012 om 08:14

Zij zullen, volgens mij 'utregse' collegae, niet zo snel terugkeren in het betaald voetbal door een afspraak met FC Utrecht (bestaande uit het toenmalige DOS en Velox) die hun toentertijd een aardige som geld opgeleverd heeft. Maar over een kleine twee of drie jaar loopt die afspraak af.

Die 16 contractspelers kunnen ook spelers met een amateur-contract zijn, zo lossen veel clubs onderin de Jupiler League dit probleem op. Alleen de faciliteiten zou een probleem kunnen vormen, want de club is in principe rijk genoeg (onlangs nog een mooi nieuw clubgebouw) en heeft voor amateur begrippen een grote achterban wordt breed gedragen in het noorden van Utrecht. Maar ja, ik zie het zelf ook niet snel gebeuren hoor, maar het zou toch wat zijn!!

17 oktober 2012 om 19:42

Ach met locadia depay van ooijen swinkels en ritzmaier zitten er toch 5 bij die tegen het eerste elftal aan zitten en inmiddels al overgeheveld zijn naar de a selectie.
Geen slechte oogst.als ik nog meer jeugd wil zien spelen ga ik op maandag avond wel naar de herdgang.
Op zaterdag is het tijd voor het eerste en als daarin een paar jeugdspelers mee kunnen doen is dat leuk maar niet meer dan dat.
Het eerste moet resultaat boeken niet de jeugd , die moet groeien en vooralsnog gaat dat prima.
Dus je opmerking raakt kant noch wal.

Waar je wel gelijk in hebt is dat elinkwijk in het verleden vaker goede jeugdspelers heeft afgeleverd.
Zoals v basten , de gebroeders sneijder en vanenburg die allen door ajax gehaald zijn uit de jeugd van elinkwijk

17 oktober 2012 om 19:22

zou een goede zaak zijn. nu nog een trainer die de komende jaren veel met de jeugd van plan is(cocu) en ik zie de toekomst zonnig tegemoet.

17 oktober 2012 om 19:23

de geruchten gingen dat hij naar engeland zou gaan dat zou heel erg zonde zijn!bazoer is een van de grootste verdedigende talenten van zijn leeftijd,de PSV jeugd verdient natuurlijk een compliment voor het opleiden van dit geweldig spelertje.

17 oktober 2012 om 19:24

Dit is volgens mij wel een talentje uit de categorie Kongolo. Ik heb hem een keer in actie gezien en zag er toen wel goed uit. Die andere jongen (middenvelder) is die al vastgelegd door Psv?

17 oktober 2012 om 19:28

als je het over peter van ooijen hebt die heeft een contract tot 30-06-2013. nee dus.
bakkali is tot 30-06-2015 vastgelegt

17 oktober 2012 om 19:35

Ik denk dat je Zakaria Bakkali bedoeld? Die is ook vastgelegd voor paar jaar volgens mij.

17 oktober 2012 om 19:45

Ja, Bakkali bedoelde ik.

17 oktober 2012 om 19:45

Van Ooijen is van een totaal andere leeftijdscategorie, aangezien Bazoer zover ik weet nog niet in actie is gekomen voor Jong PSV kan Shakhtar onmogelijk Van Ooijen bedoelen. Bakkali lijkt me ook niet waarschijnlijk, deze jongen heeft alles van een buitenspeler. Misschien dat hij Rai Vloet (zoon van Wiljan) bedoeld? Misschien kun je hem wat beter beschrijven?

17 oktober 2012 om 19:25

Speelt bij Nederland -19 terwijl hij nog maar 16 is, moet wel een groot talent zijn. Speelt ook al in de A1 van PSV ondanks zijn jonge leeftijd. Hij en Bakkali zijn de talenten waar PSV veel van kan gaan beleven binnen enkele jaren. Ook niet onbelangrijk, het is een verdediger.

17 oktober 2012 om 19:32

hij heeft nog nooit voor nl -19 gespeeld hoorhij speelt wel sinds zijn 15e bij nl -17

17 oktober 2012 om 19:29

Als iemand naar Engeland gaat weet je zeker dat je sowieso niks aan hem had, als je de keuze maakt om te gaan naar het land waar talent naartoe trekt om te sterven dan ga je niks bereiken.

17 oktober 2012 om 19:32

Beste talenten van Psv jeugd zijn: bakkali, locadia, Depay, en Menno Koch. Deze jongen is de keren dat ik jong psv en psv a1 heb gezien niet erg positief opgevallen. Hij is af en toe erg nonchalant en verliest vaak fysieke duels. Ik denk niet dat hij bij de beste talenten behoort van de psv jeugd. Mijn mening.

17 oktober 2012 om 19:34

vergeet niet dat bazoer pas 16 is geworden! fysiek komt dat nog wel. hij is bij mij wel positief opgevallen maar is inderdaad soms te nonchallant.

22 oktober 2012 om 08:35

Verkoelen is ook een groot talent vergeet hem niet!

17 oktober 2012 om 19:40

In een eerder stadium raakte PSV al het toptalent Andreas Hoelgebaum Pereira kwijt aan Manchester United...... koekje van eigen deeg,ze plunderen zelf belgische ploegen hen jonge spelers

17 oktober 2012 om 19:47

Dat doet bijna elke club
Ajax toch ook met Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen?
En Eindhoven is toch nog een heel stukje dichterbij Belgie dan Amsterdam

17 oktober 2012 om 20:07

Ajax heeft Beerschot niet geplundert, want dat was voor 52 procent in bezit van Ajax.

17 oktober 2012 om 20:19

Nee Ajax plukt de jeugd weg bij de concurentie ondanks de afspraken die gemaakt zijn.

On: Deze jongen moet gewoon bijtekenen, als je met dit leeftijd nu al naar het buitenland gaat komt er niks meer van terrecht.
En dat is toch uitermate zonde voor hem

17 oktober 2012 om 20:22

Daar gaat het niet om.
Het gaat erom dat zij ook uit Belgie komen net zoals Bazoer en dat heel veel clubs uit belgie spelers halen

17 oktober 2012 om 20:27

Psv Da Beste
Mink Peeters wou zelf weg bij Psv, begrijp dat nou is, Die jongen wou niet verhuizen vanuit Gelderland naar Eindhoven om dichter bij psv te wonen daarom bood ajax hem aan zijn school af te maken in Gelderland en hem op te halen met een busje zoals ze met vele jeugdspeler doen. niks mis mee. Psv eigen schuld

17 oktober 2012 om 20:44

Die jongen wilde zelf niet omdat hij dan in Eindhoven moest gaan wonen en hij wil in Nijmegen blijven.
En Ajax komt hem ophalen.
Klaar had PSV maar meer moeite moeten doen om hem te houden als hij zo goed is.

17 oktober 2012 om 21:04

En hoe verklaar je dan de spelers die ze bij Az Twente Feyenoord weg hebben gehaald
Ook eigen schuld van de clubs, want ik zij trouwens concurentie en niet alleen PSV

17 oktober 2012 om 21:07

Maar als dat echt de beweeg redenen zijn van Mink Peeters dan heeft deze jongen gelijk, snap alleen niet waarom hij dan ajax gaat en niet een club in gelderland

17 oktober 2012 om 21:26

Wie is er bij Feyenoord en twente gehaald dan?
En sinds wanneer horen twente en az bij het gentlemansagreement?

Omdat Ajax hem zelf komt ophalen en thuis brengt.
En bij Ajax zit je in een betere jeugdopleiding dan met alle respect NEC of Vitesse.

17 oktober 2012 om 21:28

Omdat Ajax een van de beste jeugdopleidingen van de wereld heeft.

Verder heeft Ajax naar mijn weten niemand bij Feyenoord weggehaald en bij AZ transfervrije jeugd opgehaald die te lang moesten wachten op een contract. Ik noem dit gewoon slim. Als je tegenstanders niks met hun talentjes doen en maar wachten en treuzelen, neem ze dan maar over voor een duppie.

17 oktober 2012 om 22:07

Zo, VI gelezen twee weken geleden? Dat is al lang oud nieuws. De tijd dat De Herdgang overspoeld werd met Belgen heeft zijn hoogtepunt wel gehad hoor. Spelers als Jan en Stijn Wuytens, Funso Ojo, Stefano Marzo, Marco Ospietalieri, etc. zijn daar het voorbeeld van en niet al te succesvol. Overigens sla je met dit argument de plank mis. Het is juist niet zo dat Belgische ploegen werden leeggeroofd, maar stroomden talenten uit het Belgische achterland de profopleiding van PSV binnen vanuit een amateurachtergrond. Zelf opleiden dus, net als iedere topclub in Nederland. Als je nu een goed vergelijk had willen maken om het terechte koekje van eigen deeg te benadrukken, had je beter kunnen wijzen op het feit dat PSV het afgelopen seizoen zeker vijf jeugdspelers bij Sparta vandaan lokte, één bij NAC Breda en een groot talent van Vitesse.

22 oktober 2012 om 14:00

Heel schattig wat je allemaal zegt, maar Bakkali komt notabene van Standard Luik vandaan, 1 vd grootste Belgische clubs, en Luik is nou niet bepaald "achterland".

Natuurlijk zal er vast wel wat veranderd zijn gezien er heel weinig rendement uit voortkomt, maar de Herdgang herbergt, no pun intended, nog steeds veel Belgische jeugdspelers. Pereira kwam nou ook niet bepaald van een amateurclub vandaan en notabene in het 1e selectie meetrainende Jason Bourdouxhe was van KV Mechelen.

17 oktober 2012 om 20:14

Karim Rekik
Nathan Ake
Riechedly Bazoer

Echt wereldklasse talenten zijn dat, dat zijn de Kompany's en Vidic'en maar dan voor over een kleine 10 jaar.

17 oktober 2012 om 20:24

Alleen jammer dat Rekik en Ake over drie jaar ergens in de tweede divisie spelen, omdat ze de kompany,s voor zicht hebben, Die jongens zullen nooit doorbreken

17 oktober 2012 om 20:38

Kompany - Rekik lijkt me een sterker duo dan Kompany - Lescott. Kompany mist een partner centraal achterin die in de buurt komt van zijn niveau en niet hopeloos achterop hinkt. Rekik kan dat op termijn wel aan.

17 oktober 2012 om 20:45

Jij weet ook echt wel. dat Manchester city gewoon weer een nieuwe koopt als Rekik niet voldoet, ze zeggen wel dat ze de jeugd een kans willen geven, maar dat komt er bij die clubs toch niet van.

Als Karim bij feyenoord was gebleven dan stond hij nu in Oranje op de plek van Martins indi, Aangezien rekik veel beter is, Zelfde geldt voor Bouy Ake en ga zo maar door. Bouy zou nu bij Ajax in de basis staan als ie niet naar juve was gegaan,

18 oktober 2012 om 01:31

Bouy zou nou helemaal niet bij Ajax staan en hooguit op de bank. Je kent de situatie blijkbaar niet goed genoeg en dus loop je maar lukraak wat te roepen. Bouy was één van of DE grootste talent uit zijn generatie bij Ajax en zag de een na de ander teamgenoot de stap naar Ajax 1 maken en hij niet. Hij ziet spelers overgeheveld worden naar het eerste terwijl hij beter als hun is. Wat doe je dan? Doelloos bij Ajax blijven of als broodvoetballer meer geld verdienen, een leuk avontuur aangaan en de uitdaging aangaan bij een van de beste clubs ter wereld? Jij zou het na heel goed nadenken ook wel weten hoor. Trainen met Enoh of met Pirlo.

18 oktober 2012 om 17:40

Bouy zou meegaan naar Brazillie en daarna gewoon aansluiten bij de selectie van het eerste,

22 oktober 2012 om 10:27

Bouy traint nu helemaal niet met Pirlo. Hij loopt nu tussen de "toppers" van Brescia te ballen die 11de staan in de Serie B.

17 oktober 2012 om 20:27

Edenhazard

Ik zou wensen dat dat de kompanys waren voor over tien jaar, maar dat kun je niet echt zeggen over iemand van 15 of 16 jaar. Bovendien geloof ik niet dat jij ze vaak ziet spelen.

Ik neem het,niet serieus als grote clubs achter jonge talenten aan zitten. het geeft de impressie dat ze van wereldklasse gaan worden, maar jeffrey sarpong en rodney sneijder van ajax hadden ook de interesse van oa real. Rodney zou zelfs nog beter kunnen worden dan zijn broer...

17 oktober 2012 om 21:25

Iedereen kan wel gaan rolle bollen en dat psv geen goede jeugd hebt, Maar beter 10 of langer de kans geven dan helemaal geen kans " Fischer '' ( de o zo geweldige jeugd speler ? )

17 oktober 2012 om 22:28

Het gaat tegenwoordig allang niet meer over wie de beste jeugdopleiding heeft!
En als de Uefa ook nog zijn voornemen doorvoert dat de mini cl alleen toegankelijk wordt voor de kampioenen van een land en de ratio zoals in het grote tournooi( A elftal) dan wordt onze opleiding weer meer beroofd van talenten omdat wij maar 1 team mogen afsturen.

De Uefa is systematiesch de opleidings landen aan het slopen eerst met dat homegrown player system waardoor de Toekomst,varkenoord en de herdgang overstroomd werden door scouts en de clubs bang zijn om naar een internationaal jeugd tournooi te gaan bang daarna direct van hun beste spelers beroofd te raken.
Dan Financielfairplay ook dit is een wasse neus want ze hebben de ballen niet om Madrid,barca,city,united en noem ze maar op uit de CL te gooien want dan is het format niet meer intresant voor de grote sponsoren.

En nu zie je dat jongens twijfelen met bij tekenen daar zal bij PSV ook meespelen de weinige kansen die eigenjeugd daar krijgt in vergelijk met Fijenoord en Ajax maar veel meer het Feit dat er waarschijnlijk alweer een aanbieding ligt van bv City waarvan je duizelt!

Het wordt niet leuker de komende jaren daar zorgen Fifa en Uefa wel voor maak je niet druk.

22 oktober 2012 om 10:40

Mooi stuk. Zijn er concrete maatregelen te nemen die dit allemaal enigszins kunnen counteren? Vanuit de Knvb of vanuit de politiek? Of ligt alles bij de Fifa en Uefa en is daar geen invloed op uit te oefenen?

Een ding begrijp ik niet. Die Next Gen is toch niet lucratief? Weerstand kan toch overal wel gerecreëerd worden? Ik zou zelfs zeggen, laten clubs daar niet aan mee doen anders ben je je talenten zo kwijt en speel tegen clubs uit top klasse of zo. Wellicht speel 11 tegen 11 tegen het eerste team 1 keer per week. Ik vind die Next Gen meer lijken op een etalage om de juweeltjes in de gaten te krijgen, dan dat spelers er nou echt zo veel beter van worden.

17 oktober 2012 om 23:23

Bazoer is een enorm talent die er zeker gaat komen. De jeugdopleiding van Psv heeft een flinke boost gekregen. Depay en Locadia zijn de eerste echt grote talenten die doorbreken maar de komende jaren zullen er vele volgen waarvan deze Bazoer hopelijk eentje is. Denk dat Brands er wel in slaagt om hem over de streep te trekken. Hij zit al een poosje in de jeugd en zal ook wel zien dat Psv steeds vaker terugvalt op jeugdspelers.

18 oktober 2012 om 08:27

De pot verwijt de ketel weer eens in Eindhoven... Volgens mij pikt psv alle grote talenten bij Sparta vandaan. psv is een hele mooie club maar de supporters zijn zo arrogant als ik alles hierboven weer lees.

22 oktober 2012 om 11:10

haha. Alle supporters vinden hun eigen club geweldig en de tegenstander arrogant. Dat zit in ieders aard, "mijn club is geweldig en jullie club niet". dat idee. Dat heeft vrijwel elke supporter.

22 oktober 2012 om 11:13

PSV haalt talenten op Sparta en meer clubs doen dat. Spartanen moeten zich verschrikkelijk voelen en ik denk dat iedere voetballiefhebber wel met hun meevoelt. Echter de kwestie is nu dat bijna iedereen zich zorgen maakt of we ooit nog wel eens van deze jongen terug gaan horen of dat hij het betaald voetbal wel gaat halen, maar dat het slechts een middelmatige speler wordt, daar waar met een Nederlandse opleiding en een pak Eredivisie wedstrijden achter de kiezen hij die stap naar de absolute top wel kan maken. Geen enkel talent gaat in een keer bij City in de basis komen, men kan het vergeten. Dus wordt dat een heen en weer pendelen tussen City en Championship clubs. Er is wel sinds dit jaar een U21 Premiership, echter de resultaten daarvan zijn nog lang niet bekend en is niets anders dan een veredelde jeugd competitie. Bij City kopen ze onmiddellijk een topper voor 30 miljoen als de verdediging even niet op orde is. Bij PSV moet je Marcello (net lang contract getekend) of Derijck uit de basis zien te voetballen. Dat kan niet alleen Bazoer, dat kan Hendrix ook. Misschien Koch ook nog wel. Willems stond op 17 jarige leeftijd al te ballen achterin. Dit kun je op je buik schrijven bij City of Arsenal. Zelfs al maak je een debuut, de volgende week is het gewoon weer mee doen met de jeugd. Macheda maakte een top goal voor United eens en waar is die gebleven sindsdien? Zelfs RVP die daar al op latere leeftijd naar toe ging, moest vaak op de bank plaats nemen en was al Nederlands talent van het jaar toen hij ging.

Vertonghen echter is een instant hit in de Epl. Heeft zijn vlieguren gemaakt en zelfs op links back is hij een revelatie voor Spurs. Het enige wat spelers beter maakt is spelen. Van Basten zei eens dat je moet weg gaan als je de Eredivisie bent ontgroeid. Velen willen echter gewoon niet luisteren en sterven op het kerkhof dat EPL heet. Er is een artikel geschreven vorig jaar waaruit bleek dat van dozijnen voetballers die de stap maakten als jeugdspeler slechts 1 het eerste team wist te halen: Tim Krul. Een keeper, dus niet een gewone veldspeler.



18 oktober 2012 om 08:51

Mijn gevoel zeg me dat Psv de laatste tijd goed bezig is met de jeugdopleiding. Zie er zelf te weinig van om goed te kunnen oordelen, maar als ik de berichtgevingen met enige regelmaat volg, hoor ik dat er veel echt grote talenten moeten rondlopen op de Herdgang. Daar is het beleid vwb de komende jaren ook op afgestemd dus ben benieuwd of ze die visie ook waar gaan maken!

22 oktober 2012 om 10:40

money, money, money, die talentjes worden gek gemaakt met geld, jammer. Als ze op jonge leeftijd vertrekken naar buitenland, dan komen ze over 3 jaar met hngende pootjes terug, maar wel met een gevulde bankrekening.

22 oktober 2012 om 12:29

Talenten kiezen steeds meer voor het buitenland.

Enerzijds door het geld natuurlijk maar anderzijds moeten we eens gaan beseffen, dat de Eredivisie een leuke competitie is, maar dat het niveau toch echt dalende is. We zijn bijna idem aan Zweden/ Denemarken etc waarbij ook alle talentvolle jeugd al vroegtijds naar het buitenland gaan.

En verder moet je je als Psv-jeugdspeler altijd afvragen of je wel een kans krijgt. PSv heeft nature niet zo'n reputatie dat het de jeugd snel de kans geeft. Feyenoord en Ajax hebben (al dan niet noodgedwongen) dit meer en meer !

22 oktober 2012 om 12:54

Het zou echt zonde zijn als Bazoer er voor kiest de overstap naar het buitenland te maken!
De defensie is de zwakste linie van PSV dus de kans op een basisplek is daar is zeer groot.
Ondanks dat hij nog maar 16 is, is hij al zo ver in z'n ontwikkeling.
Ik als Ajacied ben ontzettend jaloers op deze goudmijntjes: Locadia, Depay, Bakkali, Willems, Koch en Bazoer.

22 oktober 2012 om 19:29

Eén van de weinige verstandige posts hier. Ik geef grif toe dat ik ook wel een aantal talenten van Ajax bij mijn cluppie zou willen zien spelen. Of neem Martins Indi van Feyenoord, daar ga je als voetballiefhebber toch van watertanden. Het is in zijn algemeenheid eeuwig zonde dat zulke jonge talenten worden weggeplukt voor 0 euro. Echter doen de Nederlandse clubs dit ook een niveautje lager door talenten van 14 op te pikken bij amateurclubs of zelfs andere betaald voetbalclubs. Er is toch eens gesproken over de verplichting van het tekenen van je eerste contract bij je huidige club! geen idee of dat een oplossing zou bieden echter dan hou je als klein voetballand wel je talenten tot bijvoorbeeld 21 jaar in eigen competitie.

22 oktober 2012 om 15:58

Eerlijk gezegd zou ik als jeugdspeler bij PSV ook zo snel mogelijk wegwillen, niet echt een rooskleurig uitzicht voor jeugdige talenten daar.

Ik snap niet waarom hierboven Willems wordt genoemd, aangezien die gewoon van Sparta gekocht is.

Voor de rest moeten Ritzmaier, Depay en Locadia het vooral met invalbeurtjes in de laatste 10 minuutjes doen.

22 oktober 2012 om 16:01

Geef deze jongen gewoon een dik contract als het zo'n groot talent is. Je moet als PSV zijnde de toptalenten gewoon behouden om later mee te kunnen doen binnen Europa en deze spelers ook kunnen verkopen voor aardig wat geld. Neem bijvoorbeeld een voorbeeld aan Ajax. Zij richten zich nu vooral op de jeugd omdat daar de toekomst zit en ook of je club successen kan boeken binnen Europa. Natuurlijk kan je nooit aanhaken bij de echte top maar Schalke Valencia etc moet wel te doen zijn!

22 oktober 2012 om 17:02

Je kan deze jongen dan wel zo'n dik contract geven maar dan gaat die over 3 jaar wel weg. Tevens gaan andere jongens dan ook een mooier contract eisen, dus als hij gewoon niet wil bijtekenen, dag Bazoer, ga maar lekker het zelfde pad op als die andere verdwaalde talenten.

22 oktober 2012 om 17:33

Ja daar kun je nu wel zo simpel over gaan denken alleen het is zonde om zo'n talent te laten gaan. Ja dat kan de rest dan ook wel gaan zeggen inderdaad maar dit hoef je alleen maar met de toptalenten te doen waarvan je (vrijwel) zeker weet dat zij de top bereiken.

23 oktober 2012 om 05:18

Kijk, als deze jongen nu al meer interesse heeft in het (te vroege) grote geld zou die dat over 3 jaar ook wel hebben. Dan heb je dus ook nog veel salaris verprutst in hem. Mocht hij het contract niet tekenen, heel zuur maar dat is voetbal nu eenmaal.

Wat ik trouwens niet begrijp, hoe krijgt zo'n spelers makelaar het voor elkaar om hem zo te laten manipuleren dat hij er echt in gelooft dat hij een betere carrière krijgt als hij nu al voor een grote club gaat kiezen.

22 oktober 2012 om 16:25

Dit word dus een gevalletje Bruma.....

22 oktober 2012 om 19:49

Ik moet bekennen dat ik deze jongen wel snap..
Als je nu in de A1 van PSV speelt heb je ook niet heel veel uitzicht op een basisplaats in het eerste, zeker niet als PSV voor 30 miljoen aan transfers uitgeeft. Tuurlijk hebben we het prachtverhaal van Jetro Willems, dat is er eentje dan.

Stel nou dat deze jongen naar (bijvoorbeeld) Chelsea zou gaan, dan speelt hij ook niet, net als (waarschijnlijk) bij PSV dus, maar dan traint hij wel met betere spelers (dus vooruitgang) en hij verdient drie keer zoveel.

Als hij flink geld kan verdienen en via deze omweg later in de top van de eredivisie of de middenmoot/subtop in een grotere competitie kan spelen (vb: Drenthe, Castaignos), dan is dat niet zo'n gekke stap volgens mij..

22 oktober 2012 om 22:50

Echt talent breekt altijd door bij Psv. Kijk maar naar jongens als Afellay, Labyad, Depay, Locadia enz.

22 oktober 2012 om 23:16

Heeft deze jongen even geluk dat hij verdediger is en PSV alleen maar op het middenveld/aanval investeert. Bijna geen club om op het moment makkelijker door te breken dan bij Psv.

Overigens, het kan inderdaad dat hij bij Chelsea beter traint en dus ook beter wordt, maar de kans op daar doorbreken is nóg veel kleiner dan bij Psv. Hij verdient weliswaar wel veel meer, maar uiteindelijk over je hele carrière gezien zal het een schrijntje zijn als je het echt gaat maken, dus verstandig lijkt het me niet. Alhoewel ik overigens goed kan begrijpen dat zo'n jongen gek wordt gemaakt door zaakwaarnemers en dat geld heel verleidelijk is voor zo'n jongen, zeker op zo'n jongen leeftijd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

PSV

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax7652
2.PSV6960
3.Feyenoord6926
4.Vitesse6426
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Atiba HutchinsonMiddenvelder332
Georginio WijnaldumAanvaller3314
MarceloVerdediger321
Kevin StrootmanMiddenvelder325
Jeremain LensAanvaller3015
Boy WatermanKeeper290
Dries MertensAanvaller2916
Voor de complete selectie: Clubpagina PSV.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina PSV.

In de wandelgangen

Zondag 26 mei
Manuel Pellegrini wil deze zomer niet alleen Isco, maar ook een andere oude bekende naar Manchester City halen. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.2658691 seconden.