Voetbalzone

Mourinho gelooft ogen niet en ziet ook derde linksback geblesseerd raken

Woensdag, 17 oktober 2012 om 00:00

Ongelooflijk maar waar: Real Madrid is in de interlandperiode drie vleugelverdedigers kwijtgeraakt met blessures. Fábio Coentrao raakte afgelopen vrijdag tijdens het duel tussen Portugal en Rusland geblesseerd aan zijn lies, terwijl Marcelo tijdens een training van de Braziliaanse ploeg zijn middenvoetsbeentje brak. Alvaro Arbeloa leek het linksbackprobleem van Real te moeten gaan oplossen, maar de Spaanse verdediger is voorlopig ook niet inzetbaar.

/

Arbeloa deed dinsdagavond mee in de WK-kwalificatiewedstrijd van Spanje tegen Frankrijk en viel kort in de tweede helft uit met een spierblessure. De Spaanse bond heeft laten weten dat de back als gevolg van die kwetsuur drie weken buitenspel zal staan en José Mourinho kan voorlopig dus geen beroep om hem doen. Coentrao is ongeveer vier weken uit de roulatie met zijn liesblessure, terwijl Marcelo deze week geopereerd wordt in Amsterdam en drie maanden moet toekijken.

Mourinho heeft na het uitvallen van drie spelers die op de linksbackpositie kunnen spelen dus een serieus probleem. De coach kan ervoor kiezen om Michael Essien terug te halen naar de verdediging, Sergio Ramos te laten opschuiven of een jeugdspeler een kans te geven. Nacho en Jorge Casado zouden op de linksbackpositie uit de voeten kunnen. AS beweerde dinsdagmiddag nog dat Mourinho er aan denkt om de 39-jarige Roberto Carlos terug te halen als speler, maar dat lijkt een broodje-aap-verhaal te zijn.

17 oktober 2012 om 00:03

Wat heb ik soms een hekel aan die interlands !! Ongeloofelijk.
Benzema, Khedira en Higuain zijn ook nog geblesseerd.

17 oktober 2012 om 00:06

De kans dat er tijdens een interland wedstrijd iemand geblesseerd raakt is niet groter.. wordt alleen meer uitgelicht. Soms zit het mee, soms zit het tegen.

17 oktober 2012 om 00:08

Real Madrid zit aan 6 geblesseerde waarvan 1 zeer grote. Dit is meer dat, het zit tegen.

17 oktober 2012 om 00:37

De kans dat spelers geblesseerd raken tijdens interlands is wel groter, omdat er op een andere manier getraind wordt.
Bij clubs worden spelers strak in de gaten gehouden en worden de trainingen perfect afgesteld om zo min mogelijk blessures te krijgen. Bij de interlandperiode wordt zo strak mogelijk getraind om het team goed op elkaar in te laten spelen en worden andere aspecten belicht.
Daarnaast kunnen de mindere spelers het vaak net niet aan bij alle topspelers van het land en zullen zij een stapje extra moeten zetten. Dit zal spierblessures tot gevolg kunnen hebben. Denk hier bijvoorbeeld bij aan Schaken.

17 oktober 2012 om 00:55

Niet mee eens. De kans op een blessure als een middenvoetsbeentje breken is niet groter bij een aanloop naar een interland dan wel een wedstrijd. Net als dat je op een training waar dan ook je enkelbanden kan scheuren. Dat een speler bij een interland selectie geblesseerd raakt wordt extra uitgelicht door clubs. Die op hun beurt wijzen naar het extra selecteren van een speler. Bovendien zal er bij het nationale elftal heus geen amateur medische staf rondlopen.

Een selectie voor een nationaal elftal zou een teken moeten zijn dat je het goed doet. In zo'n geval hoef je niet extra hard te werken of uit te blinken. Het enige wat je dan moet doen is hetgeen uitvoeren waar je goed in bent. Ieder heeft zijn eigen kwaliteiten. Daarom is het ook lastig om mensen met elkaar te vergelijken.

17 oktober 2012 om 02:51

Geloof het of niet. Ik vind het juist prima dat ze geblesseerd zijn. Dan kijkt wellicht iedereen zijn ogen uit dat ik, het juist zeg van alle Real Madrid fans. Een persoon die al jaren hier actief is en iedere wedstrijd van Real Madrid volgt.

Ja, dit is namelijk een gouden kans voor de jeugd. De ene zijn dood is de ander zijn brood. Mourinho kennende zal die kans veel eerder gaan naar Nacho dan Cassado. Persoonlijk is het de eerste wedstrijd geen ramp omdat de tegenstander Celta de Vigo is. Dus er valt te experimenteren.

In de CL wedstrijd zal blijken of Mourinho het wel of niet aandurft met een jeugdspeler. Liever zie ik de achterste linie in de vorm van: Ramos, Pepe, Varane en Nacho. Al is dat natuurlijk niet altijd de beste beslissing, een gok. Terwijl Barcelona een grote voorsprong heeft net als de concurrentie erboven.

Klopt het dat Benzema geblesseerd is? Die man zie ik er veel liever in dan Higuain maar ik hoop anders op de volgende opstelling tegen Celta de Vigo.
Als hij geblesseerd is hoop ik dat Morata ook minuten voor Higuain mag maken vanaf de 65-70e minuut.

Bank: Adan, Albiol, Essien, Jese, Modric, Ozil en Morata.
Al is het denk ik logischer dat Carvalho de selectie zal halen dan dat Jese zijn plek inneemt en Essien als mogelijke linksbackspeler op de bank maar ik hoop er wel op

Casillas
Ramos
Varane
Pepe
Nacho
Khedira
Alonso
Di Maria
Kaka
Ronaldo
Higuain
17 oktober 2012 om 08:10

Ik ben het helemaal met je eens.
De spelers van La Cantera zijn er klaar voor, gooi ze eens in het diepe Mourinho!

Heeft ook voordelen voor hem. Hij is nu al een held bij de Ultras, echter als hij een Jesé/morata/casado etc. laat debuteren en zorgt dat het een vaste basiskracht wordt. Kan hij helemaal niet meer stuk!

17 oktober 2012 om 20:31

Er wordt juist veel tacktischer getraind dan echte fysieke belasting...

Verder over dat spelers die het niveau niet bijhouden sneller een spierscheuren is wetenschappelijk ook niet hard te krijgen. Spelers die het niveau niet bijhouden zullen bal verlies lijden of te laat zijn maar niet hun lichaam plotseling over gaan forceren. Bovendien gaat die theorie al helemaal af als je specifiek kijkt naar welke spelers geblesseerd raken en welk niveau ze hebben. Schaken is puur toeval, net zoals de andere blessures. Of konden Benzema, Khedira, Higuain, Marcelo het tempo niet aan?

17 oktober 2012 om 00:12

Interlands zijn bijna net zo belangrijk als clubvoetbal voor sommige voetballers. Het is puur pech.

17 oktober 2012 om 00:15

Zeg ik ook niet. Ik heb er gewoon een hekel aan.

17 oktober 2012 om 00:53

Hoezo dat? Afkomstig uit een land waar geen goede voetballers vandaan komen. Ja dat is balen

17 oktober 2012 om 01:04

Ik heb een hekel aan die matchen in het midden van het seizoen, voor de simpele reden dat er dan kans is dat er geblesseerde tussen zitten.

17 oktober 2012 om 00:16

Is Higauin ook al geblesseerd? En ik maar blij zijn dat ik mijn favoriete spits van de wereld in actie kon zien vannacht -__-

On:
Nu is Mourinho wel verplicht om een jeugdspeler de kans te gunnen. Ik weet niet of Real een goede back heeft rond lopen bij de jeugd en anders moeten ze net als Barca een middenvelder opofferen.

17 oktober 2012 om 00:25

Ik ben ook aan het afwachten of hij terug in de selectie zit of niet. Het is nog niet bevestigd dat hij terug fit is... dus ik zou nog halfuurtje wachten om te zien of hij speelt of niet.

En ja, zeker ze hebben Casado of Nacho. En zoals je zegt eventueel Essien. Di maria heeft ook LB gespeeld 2 jaar geleden bij Real.

17 oktober 2012 om 00:31

ooh ik dacht dat hij inzetbaar was, maar misschien heb ik iets gemist. Thx man.

Ik zou Di Maria gewoon voorin laten, want hij is een van de beste aanvallende middenvelders die Real heeft en die moet daar gewoon blijven vind ik. Misschien is het beter om Essien of een van die jeugdspelers te gebruiken.

17 oktober 2012 om 00:50

Meneer hieronder zegt dat Higuain in de basis staat! Dus kijken maar!

Ik zou ook Di Maria gewoon van voor laten en Essien plaatsen of Casado.

17 oktober 2012 om 11:45

Ik snap niet dat Mourinho niet direct aan een jeugdspeler denkt.
Ze hebben toch een goede jeugdopleiding? Juist dit is een signaal aan de jeugd dat je kansen krijgt in het eerste.

Als hij nu bv een Roberto Carlos wil hebben (wat ik gister las) dat zakt je toch direct de moed in de schoenen als je een talent bent bij Real?

17 oktober 2012 om 00:45

Heb jij een glazen bol? Higuain staat gewoon in de basis. Ik woon in Argentinie en niet zei Sabella tegen Espn dat hij gewoon in de basis staat, tenzij er iets gaat gebeuren in het komende uur.

On topic: Real Madrid heeft toch ook een jeugdopleiding? Tja dan moet een jeugdspeler maar een keer in de Champions League spelen in plaats van een keer 20 min inlevern bij la Copa del Rey.

17 oktober 2012 om 00:49

Arrogant zijn zit zeker in je opvoeding. Ik las vandaag not op de officiele site dat hij misschien niet inzet baar was. Lees mijn reactie hierboven, daar staat dat ik afwacht op de selectie voor de match van Chile. Dus hou je kalm. Klein kind.

17 oktober 2012 om 01:04

Hier slimmerik: Argentina could be without Gonzalo Higuain for their Fifa World Cup qualifier against Chile after the Real Madrid striker bruised his left hip on Friday.

Blij?

17 oktober 2012 om 01:16

Ja, maar van wanneer is dit? In de kranten van vandaag stond dat hij gewoon in de basis zou staan.

Ik stuur je wel even een link, dan zie je het wel.

On topic: ik denk uiteindelijk dat Essien of di Maria linksback gaat spelen. En Nacho, maar Nacho is nog te licht voor de belangrijke wedstrijden.

17 oktober 2012 om 03:30

Hij stond ook in de basis. Gaat net geblesseerd het veld af. Hahaha wat een toeval. Speelde trouwens een goede pot.

17 oktober 2012 om 04:15

Hij is net geblesseerd van het veld gedragen, misschien heb ik d toch een glazen bol?

Hopelijk niets te erg!

17 oktober 2012 om 04:58

Hahaha. Ja uiteindelijk wel! Hij glipte een beetje weg en vervolgens kwam die Chileens als een malloot erin vol op zijn enkel.
Wat een goal hè?? Pass di María en wat een poeier van Pipa!!

Edit:
Denk dat Mou behoorlijk pissing zal zijn als Pipa ook een tijdje geblesseerd is. Ik vind hem beter dan Benzema, hij is voornamelijk veel sneller en een echte killer.

17 oktober 2012 om 03:25

@ Real 07

Hoe kan Higuain geblesseerd zijn. Ik zit nu live een partij van hem te kijken. Argentinie- chili

17 oktober 2012 om 04:16

Ik ga me niet meer herhalen. Lees bovenstaande reacties

17 oktober 2012 om 04:18

Zo Higuain heeft denk ik voet gebroken of zo ik gun hem echt niet jammer

17 oktober 2012 om 04:26

Nee, hij zet op z'n twitter, dat het wss niets erg is..

17 oktober 2012 om 17:55

Jij hebt inderdaad een glazen bol.

17 oktober 2012 om 11:53

gelukkig is er in de afgelopen jaren genoeg met geld gesmeten om dit 'verlies' makkelijk op te kunnen vangen met vergelijkbare spelers.

17 oktober 2012 om 00:05

Het zit hem ook niet mee zeg.. Twee wereldlinksbacks raken geblesseerd, wereldsubtop derde keus raakt geblesseerd. What's next, Ramos?

17 oktober 2012 om 00:06

Idd nu nog ramos, pepe en varane en we zijn helemaal klaar achterin kunnen we 0-5-5 spelen

17 oktober 2012 om 01:06

als een adriano als CV kan spelen kan een ozil, ronaldo best wel als LB uit de voeten

17 oktober 2012 om 00:06

Dit kan toch niet waar zijn! je drie vleugelverdedigers kwijt raken, hoe breed je ook in de selectie zit dit is wel heel erg moeilijk op te vangen!

17 oktober 2012 om 00:41

Arsenal heeft t vorig jaar ook gedaan, Real kan gewoon Ramos op de RB zetten, en dan heb je nog Pepe, Carvalho, Varane en Raul Albiol, kan even niet op zijn naam komen, dus daarmee kan je wel wat verzinnen lijkt mij.

17 oktober 2012 om 00:06

Tjonge jonge, dat schiet niet op voor Real Madrid. Toch zou ik niet Roberto Carlos terughalen, denk dat hij met zijn 39 jaren te oud is. Gun gewoon iemand uit de jeugd de kans, Arbeloa is het toch ook net niet.

17 oktober 2012 om 00:15

"arbeloa is het net niet".

Maar denk je dat er een betere Spaanse vleugel verdediger bij de selectie zit? Als het zo was, waarom is Arbeloa een basisspeler bij Spanje?

Niemand die wij hebben is beter dan Arbeloa. Ervaring speelt ook een rol. Je zag vanavond dat Juanfran helemaal niks van bakt. En hij is de "back-up" van Arbeloa.

17 oktober 2012 om 00:16

Haha laat ze toch.heb je gezien wat de vervanger van Arbeloa heeft gedaan daarnet? Komaan. Arbeloa is gewoon een zeer goede RB. Hij is technisch niet top, maar hoeft ook niet.

17 oktober 2012 om 00:19

Ja precies. Arbeloa is niet de beste RB terwereld, maar wat kan men overdrijven joh. Geen enkele jeugdspeler is beter dan Arbeloa! Als het zo was, waarom speelt hij dan voor Spanje. Men denkt hier echt te makkelijk over.

17 oktober 2012 om 00:22

Precies, je zou echter nog wel met Ramos op RB kunnen spelen en met Pique en Puyol in het centrum. Echter vind ik Ramos als cv wel veeeel beter. Maar voor noodgevallen..

17 oktober 2012 om 00:27

Inderdaad. De enige goede castilla speler is Carvajal, en hij is momenteel bij Leverkusen...

17 oktober 2012 om 00:06

Jose Mourinho betaald nu de prijs van een kleine selectie te willen hebben. Benzema is volgens mij ook geblesseerd, had in ieder geval last van zijn knie, Marcelo 3 maanden, Coentrao een maand, Pepe niet fris, Khedira geloof ik ook niet.

Aan de andere kant hoop ik dat er nu wel jeugd word ingebracht.

17 oktober 2012 om 00:10

Zo klein is de selectie toch niet.
Wat wel belangrijk is, is dat je spelers nodig hebt die op meerdere posities kunnen spelen.

17 oktober 2012 om 00:11

Zo klein is de selectie niet? Ja.. grote kenner. Tuurlijk is de selectie klein.

17 oktober 2012 om 00:10

José Mourinho is nu inderdaad de dupe van zijn eigen beleid. Als hij Real Madrid Castilla meer had geïntegreerd in het eerste team had hij nu misschien wel een getalenteerde linksback die zijn minuten kon gaan maken. Real Madrid begint nu ook last te krijgen van blessures, net als Barcelona. Ik ben benieuwd wie deze slijtageslag gaat winnen!

17 oktober 2012 om 00:11

Nacho en Casado kunnen er gewoon spelen. Dus ik snap niet wat je bedoeld met 'had hij nu misschien wel een getalenteerde linksback die zijn minuten kon gaan maken'. Dan kan gewoon nog steeds.

17 oktober 2012 om 00:13

Hoezo? De jeugd spelers van Castilla trainen regelmatig mee met het eerste elftal Guaporta.

17 oktober 2012 om 00:17

Volgens mij weet je niet goed wat je zelf zegt.zie reactie Blink182 en chimaera

17 oktober 2012 om 00:25

Kerel er trainen elke dag bijna 3 a 4 jeugd spelers mee met het eerste.

17 oktober 2012 om 00:35

En hoeveel van die talenten zijn er klaar om nu meteen in te vallen? De talenten uit Castilla krijgen nauwelijks tot nooit speelminuten, alleen van training krijg je nog geen waardig vervanger. Hoeveel minuten hebben deze Nacho en Casado gemaakt in het eerste elftal onder Mourinho?

17 oktober 2012 om 00:50

@ Guaporta

Lees jij eigenlijk de dingen die men antwoord op je berichten?dat is nu al twee dagen dat er hier verschillende namen uit onze jeugd worden opgenoemd die kunnen invallen.en nog blijf je het vragen Nacho en Casado zijn al 2 namen die waardig kunnen inkomen.en voor de rest zien we wel wat er gebeurt.

17 oktober 2012 om 00:51

Ja, want bij Barcelona hebben ze geen Centraal verdedigers meer maar ipv van Bartra te laten spelen zetten ze Song. Komaan, kijk naar je eigen team.

17 oktober 2012 om 00:51

Nacho is zoiezo klaar. Hij zit er af en toe wel bij de wedstrijd selectie. Dus ik denk dat hij dan wel klaar is om in te vallen, toch Guaporta?

En ze speelden de pre season wedstrijden plus de wedstrijd tegen Millonarios.

17 oktober 2012 om 00:51

Helemaal met je eens. Meetrainen met de selectie is niet hetzelfde als minuten pakken op hoog niveau: Champions league en belangrijke wedstrijden bij La Liga. Niet alleen bij een wedstrijd tegen een team van la Segunda B voor la Copa del Rey.
Als Roberto Carlos echt terug komt is, zou dat het trieste nieuws zijn voor alle jeugdspelers van Real Madrid. Slecht beleid.

Off topic:
Bolivia 4-1 tegen Uruguay.... (ze speelden in La Paz.) Aiaiai, Uruguay blijft over 2 jaar gewoon thuis....

17 oktober 2012 om 00:52

Nacho heeft 536 minuten gemaakt onder Mourinho. Casado heeft 71 minuten gemaakt onder Mourihno.

17 oktober 2012 om 00:57

Roberto komt heus niet terug. Geloof niet alles wat ze schrijven.

17 oktober 2012 om 01:15

'@ Gutierrez

Je kan het hier soms echt wel op je zenuwen krijgen.

Nacho zit al in de eerste selecte.dus die heeft wel al iets meer in hem dan alleen maar "mee trainen".hij speelde ook bijna heel de voorbereiding.casado wrod genoemd omdat hij na Nacho één van de meest talentvolle en ervaren verdediger uit onze jeugd is.en hij heeft ook al zijn minuten mogen maken voor het eerste.dus laten we stoppen met te doen alsof alles bij Barcelona zoveel beter is.

En ik denk dat onze jeugd wel iets meer betekend dan alleen maar in te vallen op rotte momenten.daarvoor trainen ze niet mee

En phhff,serieus?dat berich over Carlos geloof je nu zelf toch ook niet hoop ik.

17 oktober 2012 om 01:26

Nee, ik begrijp ook wel dat AS en Marca hun kranten alleen maar moeten vullen. Dat je het weet ik ben niet voor Barcelona, maar voor Real Madrid. Echter vind ik dat, ondanks afwezigheid van Marcelo en Coentrao, er geen overboord zou moeten zijn. Dit zijn uiteraard de woorden van de pers...
Ik ben benieuwd of hij de volgende wedstrijd tegen Celta een échte linksback op die positie gaat zitten of een rechtsbenige speler op linksback, of di Maria (die ik niet een echte linksback vind, ondanks dat hij daar wel eens heeft gespeeld).

17 oktober 2012 om 01:28

Realzidane22, heb je nu nog steeds niet door dat Almogaver en ik twee verschillende profielen zijn met hetzelfde plaatje? Dit is de eerste keer dat ik vraag naar mogelijke invallers bij Real Madrid.

Real_07, omdat ik kritiek uit op het beleid van Mourinho moet ik me maar focussen op mijn eigen club? Dus in het vervolg mag ik nooit meer commentaar hebben op het gebeuren in Madrid. Echter zet jij wel doodleuk kritiek op Barça in je comment. Behoorlijk hypocriet dus!

Blink182, Chimaera, bedankt voor de informatie. Die Nacho lijkt me dan een goede optie om in te vallen, ik kende hem helemaal niet en wist ook niet dat hij al zoveel minuten had gemaakt bij het eerste team.

17 oktober 2012 om 04:17

Jij bent net hypocriet door te zeggen dat hij jeugd moet gebruiken. Terwijl je het gewoon niet weet. Ik zegt, kijk naar je eigen team, daar gebruiken jullie een Song of Adriano als CB terwijl je Bartra hebt en Fontas (die nu wel weg is)

17 oktober 2012 om 11:47

Misschien moet iemand je het begrip hypocriet uitleggen, Daarnaast heb ik op beide clubs commentaar, ik kan ook helemaal niets met zo'n reactie van je. Bij Barça had Bartra gewoon moeten spelen, dat heb ik duizendmaal gezegd. Vreemde manier van discussievoeren heb je...

17 oktober 2012 om 00:10

Benzema en Higuain zijn beide geblesseerd. Niets erg. Maar Benzema heeft zijn knie verdraaid en is onzeker voor volgende match. Higuain, valt te zien of hij terug in Argentijns elftal is. Al hoop ik van niet. Pepe en Ramos zijn terug fit. Khedira is nog out.

17 oktober 2012 om 00:07

Dit is toch niet normaal..je hebt de 2 beste Lb's van de wereld en die zijn allebei out. Nu moet je echt gaan puzzelen want, misschien dat Drenthe kan terugkeren als linksback

17 oktober 2012 om 00:32

Coentrao beste lb van de wereld? Haha wat een grap. Je bent de 1e Real fan die dat zegt geloof ik.

17 oktober 2012 om 10:38

Jij hebt ze ook niet allemaal 2 beste Lb's van de wereld hahaha

17 oktober 2012 om 13:35

Alba is zeker niet minder dan een fitte Coentrao hoor..

17 oktober 2012 om 22:34

Alba is niet minder nee, beter wel.

17 oktober 2012 om 00:09

Mocht Ajax nu maar tegen Madrid spelen, er werd de vorige keer al gescoord met een kopbal die normaal gesproken tegengehouden zou moeten worden door de linksback.

17 oktober 2012 om 00:10

Nou moet Mourinho de jeugd wel gebruiken. Of hij gaat Essien-ramos-pepe-callejón of zo spelen maar dat lijkt me niet.

17 oktober 2012 om 00:11

Waarschijnlijk ramos, varane, pepe en dan Casaso, Nacho of Essien

17 oktober 2012 om 00:10

Als Mourinho nu echt een held wil zijn, zegt hij gewoon bekijk het maar, en gaat hij 3-4-3 spelen met Ramos-pepe-varane achterin, ik weet niet tegen wie Real allemaal moet spelen, maar dat zou ik echt geweldig cinden, krijg je gewpon een 7-2 als uitslag, stuk mooier als 3-0

17 oktober 2012 om 00:22

Dan zit je nog steeds met iemand die de linkerflank moet gaan bestrijken op het middenveld, en dan heb je nog steeds niemand daarvoor, een formatie veranderen heeft eigenlijk vrij weinig invloed, hooguit een verdediger meer of minder, maar verder...

17 oktober 2012 om 02:37

Enige spelers die dit kunnen zijn Di Maria en Coentrao. Ronaldo is te aanvaller om dit te kunnen.

17 oktober 2012 om 00:11

Marcelo, Coentrao, Arbeloa (al zouden ze die niet moeten missen, wat een drama vind ik dat die Arbeloa) en dan volgens mij ook nog Benzema, Higuain, Khedira en Pepe niet fris! Hoop dat Real Madrid nu eens een beroep doet op de jeugd en niet zo gaat puzzelen en opeens Essien of wie dan ook linksback zet!
Gewoon die Nacho een kans geven! Real heeft een enorm goede jeugd, gebruik het nu dan ook!

17 oktober 2012 om 00:13

Nacho? ja.. Maar Casado zou nog beter zijn. Of gewoon Essien.

18 oktober 2012 om 00:50

Essien is echt waanzin. Die man heeft paar x als RB gespeeld bij Chelsea, maar als je toch zo'n talentvolle jeugd hebt met Nacho en Casado, waarom zou je hem dan daar neer zetten? Real moet eens die jeugd gaan gebruiken. Enorm veel talent is er al weg gegooid. Ik vraag mij af en toe af waarom real uberhaupt nog jeugdelftallen heeft als je ziet hoeveel Madrileense spelers nu ergens anders spelen

17 oktober 2012 om 00:11

Dit is natuurlijk geen goed niuws voor Real, maar ze hebben een brede kern, dus kunnen ze dit wel opvangen.
Barca heeft vorig jaar ook met heel veel blessures gesukkelt, en dit jaar hebben ze daar ook veel last van, vooral in de verdediging.
Maja voor Real zal dit geen probleem mogen zijn.

17 oktober 2012 om 00:13

Ze hebben heus geen brede kern hoor.

17 oktober 2012 om 00:17

Brede kern oke met 2 erg goede backs en een oke back, maar als die allemaal eruit liggen blijft er niet veel over. Nu moet Mou wel naar castilla kijken en hoop dat hij dat ook doet of zou Drenthe nog een kans krijgen

17 oktober 2012 om 00:46

Drenthe is transfervrij vertrokken enzo? dus die ziter in geen geval meer. Ik weet niet of Varane/raul Albiol/pepe op de linksbakck kan, maar dat is wat ik zou proberen, of desnoods Essien.

17 oktober 2012 om 04:33

Drenthe heeft nu geen club enzo?
Ramos is de enige echte back die zo nog hebben. Diarra kon heel Goes rb spelen maar die hebben ze helaas verkocht.
Met 8 punten achterstand is het niet echt fijn om spelers ineens helemaal een andere positie te geven en zeker niet je twee backs.

Daarnaast verlies je enorm veel in aanvallend opzicht als je Marcelo gaat vervangen, wie je daar ook wegzet!

17 oktober 2012 om 00:13

tja dat is lastig... maar nu kan real laten zien waarom ze een 2e team en jeugdopleiding hebben want als ze daar nu geen beroep op doen kunnen ze beter stoppen met de jeugdopleiding naar mijn mening, ze doen er de laatste jaren echt bijna niets meer mee.

haha en anders ronaldo naar achter halen ??

17 oktober 2012 om 00:14

Haha, serieus?! dit leek me een grap, ik haat die interlands echt nu...na Marcelo (nutteloze wedstrijden, Brazilië al gekwalificeerd), Coentrao, Khedira nu ook al Arbeloa. Als dit geen teken is dat Casado moét spelen, dan weet ik het ook niet meer.

17 oktober 2012 om 00:19

Haha. Ik heb Casado nog zien spelen maandag avond. Geweldig is hij. Maar ja om hem nu te dopen tegen een wedstrijd van Dortmund is zelfmoord. Wist je, dat DI Maria in 2010 LB heeft gespeeld bij Real? :D

17 oktober 2012 om 07:43

Haha, nee ik wist niet dat Di Maria ook al als linksback heeft gespeeld. Anders zet je Di Maria op linksachter, en Özil op rechtsbuiten (Di Maria plek) en dan Kaka op '10'.

17 oktober 2012 om 00:22

Godverd*mme!! Wat de ....is dit nu?serieus?is er dan niemand die dan ook maar een beetje fysiek in orde is?al heel het seizoen spelen die mannen alsof ze bakstenen aan hun benen hebben,één week interland voetballen en ze komen bijna allemaal in een draagberrie terug naar huis.jezus wat K** seizoen.sorry voor mijn vloeken,maar dit seizoen is nu al gewoon ééntje om pissen.

17 oktober 2012 om 00:24

Is wel zuur voor Real..

Maar dit is ook gewoon niets anders dan pure pech.. Men kan dit niet voorspellen of "incalculeren" in de zin van dat men er vanuit gaat en er rekening mee houdt dat men opeens 3 back's kwijt raakt door blessures..

Erg vervelden als dit een team overkomt.. maar soms zit het ook zwaar tegen en dan gaat het ook goed fout.. Barca had en heeft het nu ook zo'n beetje.. Bayern in het veleden ook eens het geval dat aan zowat het begin van het seizoen opeens 3-4 sleutelspelers eruit lagen (en die hadden toen der tijd al helemaal geen vervanging van formaat)..

Komt wel voor... en de clubs wijzen dan met de vinger naar de Fifa en hun Interland zooi... Maar dit kan ook zomaar in een competitie wedstrijd gebeuren en dan ben je de speler ook kwijt.. Alleen wordt het bij die Interlands ook altijd uitgelicht..

Maar zoals ik het zei het is pure pech en kan altijd voor komen..

17 oktober 2012 om 00:35

Dit is pure pech.maar dit heeft ook te maken met dat onze spelers dit seizoen alles behalve 100% fysiek in orde zijn.al heel het seizoen spelen meer dan de helft van onze basis krachten niet op hun normale niveau.ze zien er oververmoeid uit,geen kracht,geen inzet,geen normale snelheid,niet scherp voor doel en zo voort en zo voort.en nu zie je het.in één week verliezen we bijna al onze beste spelers.dat is ook één van de redenen waarom wij nu maar 5de staan in plaats van eerste of tweede.natuurlijk heb je gelijk met pure pech.maar ik vind dat we in de club nu toch stilaan moeten beginnen nadenken en zien dat dit ergens ook niet normaal is.

17 oktober 2012 om 00:45

Ja, ik snap wat je bedoeld het is pijnlijk om dit aan te zien..

Ik had me ook zeker een betere seizoensstart voorgesteld.. maar het was/is tot nu toe echt alles behalve dat.. Waar het aan ligt weet ik echt niet..

Zeker zonde dat die spelers nu wegvallen.. Maar ik hoop dat Real nu wel begint te draaien.. Ik heb het gehad met dat onnodige puntenverlies.. Het is nu hoogste tijd voor een "winning streak"..

Ze moeten dit op kunnen vangen.. Ramos kan op Rb.. Varane + Pepe CV en Essien of een youngster op LB en het moet toch wel te doen zijn.. Raul Albiol is er ook nog..

Ik heb er wel vertrouwen in

17 oktober 2012 om 00:25

Waar is die polyvalente Altintop als je 'm nodig hebt Xd
Nee, serieus. Dit is een echt gemis, maar geen ramp. Een jeugdspeler de kans geven kan altijd. Maar wie daar ook staat, het zou daar nooit mee te maken mogen hebben dat je niet zou winnen van Celta De Vigo als alle 10 andere posities wel met toppers bezet staan.

17 oktober 2012 om 00:41

Dan maar een jeugdspeler, geen ramp dit. Casado is een goede speler. Maar Mou kennende, zal waarschijnlijk Di Maria daar spelen. Essien is ook nog een mogelijkheid. Real kan dit wel opvangen, al is het natuurlijk minder dan Marcelo of Coentrao.

17 oktober 2012 om 00:48

Tja, tijd om Carlos terug te halen, wel erg veel pech voor Real moet ik zeggen, maar met veel blessures kan je ook kampioen worden (ajax vorig jaar).

17 oktober 2012 om 00:54

Nu gaat het wel vrij lastig worden, derde linksback ook geblesseerd, nu is er in mijn ogen geen échte optie meer nodig. Dus nu wordt het óf jeugd doorschuiven óf iemand linksback zetten die daar eigenlijk niet hoort. (of iemand aantrekken, maar ik hoef geen Roberto Carlos ofzo te zien).

Hopelijk geeft Mourinho een keer de jeugd de kans, maar ik zie het niet echt gebeuren, dus het zal wel een verdedigende middenvelder (khedira, Essien, ofzo) worden die linksback zal gaan spelen.

17 oktober 2012 om 01:08

Wat een pech.....misschien Carvajal terug halen of toch Ashley Cole halen in Januari?

17 oktober 2012 om 01:15

Dat is nou iets wat je niet moe gaan doen. Coentraoe is maar 4 weken er uit en Arbeloa maar 3 weken. En daarbij komt dat Marcelo eind januari weer terug zou moeten zijn. En ik denk dat Cole,coentroe en Marcelo zich te groot voelen om als 3e keus te gaan spelen.
De enige pech die madrid heeft is dat het gebeurd binnen een paar dagen,maar in blessures komen altijd voor en dan kun je altijd je 2e optie gebruiken.
En carvajal nu al terughalen?!?!?! en hij toruwens een rechtsback.

17 oktober 2012 om 01:19

Wat een pech!!!!
Opties(v.r.n.l):
Ramos-pepe-varane-albiol...ramos-pepe-varane-casad... En nog wat varianten natuurlijk.
En voor de mensen die denken dat Carvalho nog in beeld komt,dat gata niet gebeuren!! Want Carvalho is al helemaal afgeschreven,de enige reden dat hij nog bij RM zit is omdat er geen club kwam. En het zou een doodsteek in het beleid van Mou zijn om een afgereven speler terug te laten keren.

17 oktober 2012 om 02:10

José, je hebt vast het nummer van Royston nog wel ergens

17 oktober 2012 om 04:12

Slecht nieuw voor madrid Higauin was wel gewoon fit en begon. De wedstrijd gewoon tege chilli. Maar in 60e minuut heeft die een harde tik gekregen en toen moest die eruitt dus Higauin zal ok 2 3 weken eruit liggen

17 oktober 2012 om 04:19

2-3 weken? hij zegt net zelf dat het niet te erg blijkt. Wacht gewoon op officieel nieuws.

17 oktober 2012 om 08:30

Vervelend maar goh ze zouden een keer een jeugdspeler speelminuten moeten geven...wat een ramp zeg. Wanneer de Spaanse bond niet zo laks was in het hanteren van de regels dan hadden ze niet eens 3 backs kunnen hebben.

17 oktober 2012 om 09:04

jammer dat dit gebeurt maar ik denk juist dit weekend goed is om uit te puzelen tegen celta geen sterke ploeg dus perfecte moment om uit te zoeken voor mou hoe die het best kan gaan spelen! nacho of casada zijn gewoon goeie vervangers om te testen of het ook werkt natuurlijk. Het lijk mij niet zo verstandig om di maria als back te zetten is en blijft toch een aanvaller

17 oktober 2012 om 10:58

Gewoon een jeugdspeler erin gooien.
Het elftal van Real is zo goed dat 1 mindere plek in het elftal makkelijk gecompenseerd kan worden

17 oktober 2012 om 11:02

Natuurlijk vervelend dit voor Real, maar kom op zeg...een linksback moet je toch ook zelf op kunnen leiden? Het is misschien juist goed dat er nu een beroep op de jeugd gedaan moet worden, want zoveel kansen krijgen die jongens niet!
Ik zal nu wel wat mensen over me heen krijgen, maar het is toch van den zotte dat bijv. een Fabio Coentrao (een redelijke linksback) voor 25 miljoen gehaald wordt en geeneens een basisplek heeft. En dit terwijl real madrid een kleine 600 miljoen schuld heeft. Ik kan dan ook geen fan meer zijn van dit soort clubs (barcelona zelfde verhaal).
We kunnen dan wel volhouden dat de Nederlandse clubs een kans hebben tegen dit soort tegenstanders, maar dat zijn natuurlijk alleen maar dromen. Het wordt echt eens tijd dat dit soort praktijken aan worden gepakt door financial fair play.

17 oktober 2012 om 22:58

.

18 oktober 2012 om 11:03

Ach ja, ik heb het van deze sites:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2698/sport/article/...
http://www.ad.nl/ad/nl/1017/buitenlands-voetbal/ar...
Dit zijn onafhankelijke sites en niet op de hand van madrid of barca. Toch zal het kunnen dat de journalisten een fout hebben gemaakt, ik heb het van hen overgenomen.
Ik meen ook dat er laatst een wetvoorstel kwam van een gek uit de Spaanse regering om de Spaanse clubs de schulden kwijt te schelden. Indirect zou je dan als Nederlandse belastingbetaler geld voor die clubs moeten ophoesten (oké, het is wat ver gezocht...maar toch).

En nee, ik ben niet voor Chelsea. Frank Lampard is ook een van de weinige spelers die werd aangetrokken voordat Abramovic er zat. En ik vind hem gewoon een mooie voetballer om naar te kijken met zijn inzet en kwaliteiten.

edit: ik zie inderdaad de links niet correct worden overgenomen, maar mocht je geïnteresseerd zijn: google zoeken naar 'schulden real madrid', dan vind je ze wel.

18 oktober 2012 om 19:04

.

17 oktober 2012 om 13:30

Waarom gaan ze die interlands midden in het seizoen niet is een keer afschaffen. Maak er gewoon in het jaar tussen de toernooien ook een soort van kwalificatietoernooi van. 9 van deze 10 interland wedstrijden zijn te saai om naar te kijken, en als je zeit hoeveel spelers geblesseerd worden. Gewoon begin juni een kwalificatietoernooi, waar dan ook, is veel spannender. En gewoon het gehele seizoen door competitievoebal

17 oktober 2012 om 14:24

Mourinho zou eens een weekje stage moeten lopen bij Psv.dan ziet hij vanzelf dat drie linksbacks geblesseerd kunnen raken.

17 oktober 2012 om 20:39

Mourinho moet gewoon talenten de kans geven dat is beter voor de club en de spelers zelf wanneer gaan grote clubs nou is zien dat je talenten de kans moet geven en niet gelijk spelers wegkopen???

17 oktober 2012 om 22:12

Het is inderdaad tijd dat er nu een talent daar de kans krijgt.

18 oktober 2012 om 17:56

Ik zou Torres kopen van Chelsea voor 5 miljoen en hem op de rechtsback positie zetten. Torres is als spits een dikke Nul, maar ik voorspel een fantastische toekomst voor hem als rechtsback.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Real Madrid

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Barcelona9470
5.Valencia6213
Voor de complete stand: Primera Division
SpelersPositieW
Cristiano RonaldoAanvaller3434
Luka ModricMiddenvelder313
Ángel di MaríaMiddenvelder307
Mesut ÖzilMiddenvelder309
Karim BenzemaAanvaller2910
PepeVerdediger281
Xabi AlonsoMiddenvelder280
Voor de complete selectie: Clubpagina Real Madrid.

20 fans
Verdediger, 30 jaar

In de wandelgangen

Zaterdag 25 mei
Wayne Rooney kan in Parijs een duizelingwekkend bedrag gaan verdienen. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.2026367 seconden.