Voetbalzone

Turkije verliest ook in Hongarije en lijkt WK al te moeten vergeten

Dinsdag, 16 oktober 2012 om 22:30

De hoop van het Turkse volk op deelname aan het WK in Brazilië lijkt zo goed als vervlogen. De ploeg van Abdullah Avci pakte slechts drie punten in even zoveel wedstrijden en dinsdagavond stelden de Turken opnieuw teleur. In Boedapest werd er met 3-1 verloren van Hongarije. Turkije heeft nu slechts drie punten uit vier duels in de groep van het Nederlands elftal, terwijl Oranje er al twaalf heeft. Roemenië en Hongarije staan op negen punten.

/

In het eerste halfuur kwam Turkije nog heel aardig voor de dag. De bezoekers mochten het spel maken en kregen na acht minuten een eerste goede kans, maar de steenharde vrije trap van Hamit Altintop vloog over de kruising. Na ruim twintig minuten namen Ay-Yildizlilar de voorsprong in het Ferenc Puskás Stadion. Na een fraaie aanval over links bediende Caner Erik de enige spits Mevlut Erding, die simpel kon binnentikken: 0-1. Na een halfuur was het echter over met de Turkse dadendrang.

Nadat Tamás Hajnal al een grote kans had gekregen, bracht Vladimir Koman het gastland op gelijke hoogte. Bij zijn indraaiende voorzet had Volkan Demirel geen goed oog op de bal en via de doelman was het raak: 1-1. Turkije mocht nog van geluk spreken dat het voor rust bij een remise bleef, want Ádám Szalai schoot over en werd vlak voor rust net op tijd afgestopt door een Turkse verdediger.

Vlak na rust kwam de ploeg van Sándor Egervári op voorsprong door een doelpunt van Szalai en dat bleek de doodsteek voor Turkije. Even later werd het zelfs 3-1 door een benutte strafschop van aanvoerder Zoltán Gera. Vanaf twintig minuten voor tijd kreeg Turkije nog enkele goede kansen en Avci bracht aanvallende versterkingen in, maar dat mocht ook niet baten. De kans dat Turkije er over twee jaar bij zal zijn op het WK is erg klein.

16 oktober 2012 om 22:38

Ik herinner me nog dat die Turken een paar maand terug nog beweerden een NL uit vorm zomaar van die eerste plaats af te kunnen houden. Moet je ze nu eens zien... Zoals verwacht natuurlijk door elke objectieve voetbalfan.

16 oktober 2012 om 22:42

Had Guusje het toch goed gezien...

16 oktober 2012 om 23:58

Alsof we dat niet al lang wisten, Guus was het enige +puntje in heel Turkije, maar geen Turk die het in zag.
Dat lag aan de Turken en aan niemand anders, ik schreef dit ook destijds wel eens hier op voetbalzone, werd alleen maar afgekraakt.

17 oktober 2012 om 05:48

Guus is blijkbaar een goed excuus.

Kan je ook zeggen dat Van Marwijk het ook goed heeft gezien, beide uitspraken slaan nergens op want waar slaat het nou op om over Guus te beginnen?

Of dat Guus het goed of slecht deed is niet eens van belang, wat dat betreft weten jullie ook blijkbaar niet wat het probleem nou precies was met Guus in Turkije.

Guus selecteerde reserve spelers, bankzitters, reservekeepers, spelers uit vorm en spelers die net terug waren van een blessure.

Of dat je dan wint of verliest is niet van belang, Guus kreeg kritiek op die beslissingen omdat het de omgekeerde wereld was met Guus want kijk wat Van Marwijk en Van Gaal doen die selecteerden spelers niet die weinig speelden vorige keer nog met van der Vaart en Affelay.

Dat wilden de Turken zien van Guus en dat zagen ze niet, namelijk spelers oproepen die wedstrijdritme hadden.

En Guus deed precies het omgekeerde, exact het omgekeerde begrijp je dat?

Maar jullie zullen het als buitenstaander wel beter weten zonder dat je een woord van de Turkse media leest of hoort.

Overigens nog 6 wedstrijden te gaan dus vanwaar die conclusies??????

16 oktober 2012 om 22:52

Het mooie is dat nu weer de trainer de schuld krijgt. Lekkere zelfreflectie heb je dan. Vooral onder de Turken is het fantastisch dat niemand nu eens opmerkt dat alle spelers binnen de Turkse selectie gewoon tactische onbenullen zijn. Daar kan Avci niets aan veranderen, zelfs Hiddink kon dat niet...

Het zijn 11 kippen zonder kop en dat gaat nooit draaien. Wat wil je ook als je met zijn allen al jaren in een competitie speelt waar geen een wedstrijd eerlijk wordt beslist. Het Turkse voetbal is al jaren doodziek en dat toont zich natuurlijk ook in de kwaliteit van het nationale elftal.

17 oktober 2012 om 05:50

Wat voor kip zonder kop ben jij dan?

Italie heeft 2 omkoopschandalen achter de rug, dus kan je dan nu ook zeggen dat het een competitie is waar nooit een wedstrijd eerlijk wordt beslist.

En er zijn nog 6 wedstrijden te gaan, Turkije kan zelfs nog 1e worden wiskundig gezien.

6 wedstrijden, je kan tellen neem ik aan?

17 oktober 2012 om 08:41

@2045

Ik schat het frauduleuze niveau van de Turkse competitie wel wat hoger in, maar in principe heb je gelijk. De italiaanse competitie is ook niet te vertrouwen.

Turkije kan nog 1e worden. Wiskundig gezien, inderdaad ja. Blijf lekker dromen, misschien over 4 jaar.....

17 oktober 2012 om 09:09

@ 2045

Wiskundig gezien kan Cyprus, Albanie of Ijsland ook nog Wereldkampioen worden in Brazilie. En toen ging de wekker.

16 oktober 2012 om 22:58

Nee Nederland/oranje zou even de finale van het E.K spelen of zelfs winnen.
Nadat men in de eerste ronde amateuristisch werd weggespeeld mochten de koffers weer ingepakt worden.

Ook mocht de wedstrijd Nederland - Denemarken wel geschrapt worden.
Dat daar de 3 punten zouden gehaald worden stond namelijk al vast toch,of niet soms?

16 oktober 2012 om 23:04

Nederland staat tenminste op eindrondes, en uitgezonderd vorig jaar doen ze het ook altijd goed, met gemiddeld minimaal kwartfinaleplaats.

Maar goed, je jaloezie is duidelijk. En nattuurlijk terecht. Nederland is er in Brazilie weer bij en daarmee gewoon beter. En dat terwijl er in het Turkse voetbal veel meer geld omgaat en er veel meer inwoners zijn. Er is alleen geen topsportklimaat en de instelling is gewoon kut. Allemaal individualistische tactische onbenullen.

16 oktober 2012 om 23:14

Ach, Nederland plaatst zich in ieder geval weer met al het gemak van de wereld in deze vrij makkelijke poule. Turkije ziet zichzelf als topland, maar verliezen van Hongarije en Roemenie thuis.

16 oktober 2012 om 23:14

Hoppa

Ik pak debazeko inhoudelijk gewoon terug zonder te praten over eindrondes. Hij brengt reacties aan van fans met hoge zeer hoge verwachtingen. Dit zelfde doe ik ook.

Waar heb ik het gehad over eindrondes halen? Juist ja nergens!

Nu even terug op mijn reactie.

Was het niet waar dat de helft van de inwoners van nederland dachten de finale te halen?

Was het niet zo dat de wedstrijd tegen denemarken al 3 punten opgeleverd zouden hebben?

Beide waren waar, en dat stond in mijn reactie, waarom reageer je daar niet op?

Kijk dat het tactische onbenullen zijn aan de zeide van turkije geef ik je gelijk? Met een kut instelling te werk gaan staat misschien in je eigen C.v. want daar is niks van waar.
Want als er 1 land is wat voor 200 inzet toont met het shirt van het land aan is het turkije wel.
Dat jij dit niet wil zien ligt aan het feit dat je zelf een kut instelling hebt en je doppen niet wil openen.

reageer ook eens op dingen wat in mijn reactie staan ipv de boel compleet te verdraaien.

16 oktober 2012 om 23:22

Daar heb je ook helemaal gelijk in dd28.
Maar wat voeg een reactie als die van Debaczeko nou toe?
Ik plaats gewoon een soortgelijke reactie om te laten zien wat voor waardeloze reactie dat is. Wat jij ook gezien hebt in mijn reactie ( denk ik)

het meest triest is dan dat er zoveel duimen voor zijn reactie zijn. Dan vraag ik me hardop af wat het niveau is hier op Vz.
Daarom is het ook dat ik zelden een reactie plaats. Meeste gasten hebben niks te melden, en lopen maar blij te doen. Of ze praten gewoon een of andere voetbalanalist of iets dergelijks na.

17 oktober 2012 om 08:39

@kingsofa

En jij begon over eindrondes en oranje door te beginnen over het laatste WK, dan kun je mij dat wel in mijn schoenen schuiven, maar dat is natuurlijk een beetje dom.

Maar goed, omdat je er om vraagt: Ja, ik had verwacht dat Nederland tegen Denemarken zou winnen. Net als 95 van de wereld. Maar nee, ik had niet verwacht dat we de finale zouden halen. Simpelweg omdat Oranje niet de kwaliteiten had en niet zo in vorm was als tijdens het Wk.

Erg grappig trouwens dat jij degene bent die mij beschuldigd van verdraaien, terwijl je mij de schuld geeft dat ik over eindrondes begin, terwijl jij daar zelf het eerste iets over zegt.

17 oktober 2012 om 09:12

@ King

Ach ja met verschillende finale, halve en kwartfinaleplekken de afgelopen 20 jaar doet Nederland het gelukkig heeeeeeeeeeeeeeeeel wat beter dan Turkije. En niet iedereen zei dat NL de finale zou spelen in tegenstelling tot het WK waren er juist heel veel Nederlanders / media die lage verwachtingen hadden over het EK omdat duidelijk was dat het niet goed zat.

Prima dat je het falen van Turkije wil verplaatsen naar dat van Nederland maar ik denk dat wij als klein landje heeeel wat trotser mogen zijn op onze voetbalprestaties. Een WK finale spelen terwijl we maar uit 16 miljoen mensen kunnen putten terwijl andere landen uit tientallen of honderden miljoenen inwoners meer kunnen putten dat zegt genoeg over het voetbalklimaat dat in Nederland heerst.

16 oktober 2012 om 22:58

Een NL uit vorm ja, niet een NL in vorm. Een Turkije uit vorm kan een NL uit vorm niet van de eerste plaats houden natuurlijk. Zelfs geen Roemenie of Hongarije. Dat we zo ver zijn afgezakt, gewoon ongelooflijk.
In 2008 kom je nog tot de halve finales, en dan ben je 8 jaar nergens te bekennen.

Ironisch genoeg kwamen we in 2002 ook tot de halve finales, en toen waren we 6 jaar nergens te bekennen.

Over ups and downs gesproken.

16 oktober 2012 om 23:24

Turkije uit vorm? Gast, het kan gwn niet beter... Besef het nou maar gwn eens.

16 oktober 2012 om 23:39

Een Turkije in vorm is heel wat anders 'gast'. Een Turkije in vorm heeft voor het EK 1-3 gewonnen in Lissabon van Portugal. Tegen exact dezelfde opstelling als waar NL van verloor een paar weken later.

16 oktober 2012 om 23:49

Ja, en een oefenpot is werkelijk waar hetzelfde als het echie. Portugal had Turkije gewoon onderschat en de spelers spaarden zich voor het toernooi.

Elk land heeft wel eens een uitschieter, het is echter de kunst dit structureel vast te houden. Dat heeft ons in de finale van het WK gebracht en het ontbreken ervan ons van de 2e ronde op het EK gehouden.

Zijn iig wel weer goed bezig nu.

16 oktober 2012 om 23:49

Wat een argument :D Ga ik echt niet verder op in.

16 oktober 2012 om 23:54

Waarom niet? Wil je zeggen dat ze na een slechte oefeninterlandreeks ze niet voor eigen publiek ff een topprestatie neer willen zetten in de laatste oefenwedstrijd voor het EK? Ze speelden gewoon op volle sterkte.toch werden ze weggetikt door een (toen nog) fris en gemotiveerd Turkije.
Dat jij er niet verder op in wilt gaan zegt meer over jou onbenulligheid dan over mijn in jou ogen slechte argument.

17 oktober 2012 om 00:18

Als je ook de spelers bekijkt die het na de eindrondes overnemen voor de nieuwe kwalificatiereeks, zie je ook de reden van die ups and downs! Met deze lichting gaan we alleen maar verder zakken helaas!

17 oktober 2012 om 05:55

@debackezo

Nee jij komt met sterke argumenten met nog 6 wedstrijden te gaan.

Als ik jou was zou ik maar een flinke toto zetten op wedstrijden van Turkije en Nederland want blijkbaar weet jij heel goed wie er gaat winnen en wie niet

17 oktober 2012 om 09:14

@ Mezara

Ja en RKC won van PSV en Getafe van Real Madrid dus RKC en Getafe zijn beter dan PSV en Real Madrid....wat een kromme gedachtengang zeg.

17 oktober 2012 om 12:58

Kleuter, waar zie jij mij zeggen dat ze beter zijn dan? Ik zeg gewoon dat de kwaliteit er zeker is, alleen word die niet genoeg gebruikt.
Elke wedstrijd weer een totaal ander team, elke wedstrijd weer een totaal andere speelstijl. Het team is gewoon niet goed op elkaar ingespeeld lijkt wel.

16 oktober 2012 om 22:39

Ik hoopte eigenlijk op een 5-1. Avci moet zich schamen. Het is algemeen bekend dat Turkije niet in een 1-spitssysteem kan spelen! Het is zowiezo geen toeval dat er zoveel spelers opeens geblesseerd zijn. Dat jij Hamit op RB zet, schaam je! Caner en Aydin? Schaam je! Turkije hoeft ook niet naar WK! Ze hebben daar niks te zoeken!

16 oktober 2012 om 22:55

pas op aydin vond ik wel beter dan tunay op de Rm...

van hem kwam het meeste gevaar en initatief ( je moet je niet baseren op de uitslag om bepaalde specifieke spelers af te kraken)...

met zo'n voetbal kom je natuurlijk nergens. in nederland spelen ze altijd 4-3-3 en in turkije is het de oude 4-4-2 dat het beste past bij de spelers... dat moet je ook niet veranderen....

ik ben altijd voorstander om een trainer zijn ambtstermijn te laten uitzitten...

maar wat nu een must is: Avci weg, hij moet weg.... maar voordat hij weg moet wil ik demiroren weg... eerst demiroren en dan avci.....

Vervolgens kom je met een trainer die verstand heeft van turks voetbal. niet voetbal maar turksvoetbal. ik hoef geen tacticus, ik hoef geen naam. ik wil iemand die zelfs met een elftal bestaande uit voetballers van de 2de divisie een 1-0 kunnen ophalen na een uitbrander in de kleedkamer....

turkije speelt op emoties, op gevoel, op moed, kracht.... nu heb je spelers die kwalitatief individueel kunnen behoren tot de top, IK ZEG Individueel... mix dit samen met je sterkste wapen ( de emoties) en je hebt een ploeg.

ik zie de emoties niet meer, ik zie de strijdkracht nietmeer, ik zie dat ze alles op techniek proberen te doen... paasje naar achter... turkije heeft de emeste belbezit van de 2 ploegen. 80 procent is op zijn eigen helft paasjes tussen middenveld en verdediging.. schrik om te voetballen, schrik om naar voren te voetballen...

er moet een nieuwe trainer komen... en dit is het juiste moment... en nu moet je die trainer geen deadline geven in de vorm van 2014, neen 2016.... 4 jaar de tijd moet je hem geven. lukt dat niet 2018.... 6 jaar de tijd.... om zijn ploeg te maken.... zie belgie? 2 jaar geleden nog achter turkije, nu zijn ze zelfs in staat om de top van europa en mss van de wereld te verslaan. binnen 2 jaar zie ik hun zelfs in de top 5 van de wereld... en hoe zijn ze op dit niveau gekomen? ze zijn gegroeid sinds 2008 of zelfs eerder... ze een must was 2014 halen. 2012 halen mocht, maar moest niet. 2014 moest wel, en ze zijn goed op weg.....

idem met turkije... 2014 lukt al nietmeer als er geen wonderen gebeuren.. dus 2016 kan wel... en een trainer die geen druk voelt kan dit bereiken....

16 oktober 2012 om 23:33

Met alle respect wie is op Arda Turan na Internationaal gezien een topper of desnoods een subtopper. Ik ben bang dat Turkse supporters hun spelers nog steeds best overschatten. Wil je tegenwoordig internationaal wat voorstellen dan moet je minstens paar internationals hebben in Europese top ompetities.turkse competitie is misschien leuk en zit vol met emoties en spektakel maar is in principe zwakker dan de eredivisie. Tuurlijk zal er ook wat mis zijn in de koppies en mentaliteit maar als de basis niet goed is dan kun je niet de trainer of de spelers schuld blijven geven en je erbij moet neerleggen dat je niet beter kunt! Je kan op basis van vechtlust paar wedstrijden winnen maar uit eindelijk houdt het wel een keertje op. Vergelijk de huidige Turkse selectie met die van 2002 dan wordt het kwaliteitsverschil pijnlijk duidelijk.

16 oktober 2012 om 23:47

@irriducibili420
Enkele oorzaken hiervan:
-korte termijn visie van de Turkse bond, het publiek maar vooral de media
-geen of slechte jeugdopleidingen
-te veel (dikbetaalde) buitenlanders.
Zolang dit allemaal niet wijzigt of opgelost wordt blijft TR aanmodderen. Vooral de Turkse bond blijft zijn kop in het zand steken.

16 oktober 2012 om 23:50

en hoeveel spelers van 2002 speelden in een europese competitie toen?

merendeel was afkomstig uit de turkse competitie buiten 2 -3 spelers zoals basturk etc..

17 oktober 2012 om 00:36

@53arda Toen was er wel sprake van een uitzondering, Turkije had ook een goede lichting. Daarnaast vergeet je te vermelden dat veel toplanden het toen hebben laten afweten en het was een toernooi waarin ultraverdedigend Duitsland puur dankzij Kahn de finale heeft gehaald en Brazilië ondanks oude vedettes en een spits met overgewicht kampioen is geworden!
Ik zou analyse van Cimbom bala hierboven lezen want zijn reactie slaat spijkers op zijn kop. Ik vind dat ondanks het feit dat je Turk bent objectief moet blijven ipv dat je hoofd in het zand steekt. Met alle respect het is geen aflevering van Borrelnootjes waar "turkije altijd nummer 1 is" maar de bittere werkelijkheid is dat Turkije gewoon topspelers te kort komt en spelers die wel mogen spelen, missen daarnaast ook mentaliteit en vechtlust!

17 oktober 2012 om 00:55

ik heb ook nergens gezegd dat turkije een wereldploeg is hoor...

maar er zijn kwalitatief sterke spelers zoals een turan, belezoglu, sahin een inan..

alleen is het moelijk om een ploeg te smeden... een nederland daaraan toe... maar tegen een hongarije of een roemenie moet wel een haalbare kaart zijn...

turkije is min of meer met deze ploeg 2de geworden achter duitsland voor belgie. terwijl belgie da pannen van het dak speelt momenteel. na de uitschakeling heeft turkije zich" versterkt..." niet dus...ik ben het met jou eens dat turkije topspelers mist... maar aan de andere kant zie je bv ook een nederland die maar 1-2 Topspelers laat spelen of leit spelen... maar het hun wel lukt...

17 oktober 2012 om 01:23

Over Brazilie gesproken heb je het zwaar mis. Brazilie met oude vedetetes en een overgewichte spits? Dat was het Brazilie op zn best. Ronaldo beste voetballer met de beste comeback ooit. Rivaldo op zn top , met Ronaldinho die jong was en geweldige trucjes had , Roberto Carlos met Cafu geweldige backs. Heerlijke kampioenenelftal.

17 oktober 2012 om 09:20

Griekenland is ook ooit met een boutselectie Europees kampioen geworden. 2002 kwam Turkije ver dankzij het provoceren van de tegenstander, zuiggedrag en een flinke dosis geluk. Dat had maar heel weinig met goed voetbal te maken.

17 oktober 2012 om 11:22

Je hebt wel een punt door te stellen dat Turkije wel van Roemenie en Hongarije dient te winnen maar misschien zijn die ploegen afglopen jaren sterker geworden en Roemenie is ook altijd een voetballand geweest. sahin kan een grote speler worden maar Emre vind ik zelf te oud. Wat Turkije nodig heeft is een speler a la van Bommel (waar ik als persoon totaal geen fan ben). Nu kijkt iedereen elkaar aan en niemand durft vuil werk voor ander op te knappen. Je nuanceert gelukkig wel hoe sterk Turkije is maar tweede plek is idd geen verkeerde verwachting.

16 oktober 2012 om 22:39

Goed gespeeld van Hongarije, maar wat een drama weer met Turkije. Wel mooi dat ze laten zien dat het niet aan Hiddink lag.

16 oktober 2012 om 22:44

Kan je wel Hiddink aan blijven halen, maar nu is het weer de coach die met belachelijke beslissingen komt, geloof het of niet.

16 oktober 2012 om 22:44

Hiddink werd terecht ontslagen hoor, alleen het leuke is dat de nieuwe trainer precies dezelfde fouten maakt als Hiddink Zelfde matige spelers blijven oproepen...

16 oktober 2012 om 22:47

Misschien is er wel niet beter? Hiddink is nu niet de eerste de beste trainer.

16 oktober 2012 om 22:52

Tsja ik zie het toch anders, want er zijn wel gwn betere spelers! Het probleem met Hiddink was niet dat het geen goede trainer is/was, de meeste niet-turken hier willen dat ook niet snappen, maar dat hij gwn geen flikker heeft uitgevoerd. Hij zat liever thuis in Amsterdam ipv een van de grootste derby's ter wereld, Galatasaray-fenerbahce, te bekijken. Zijn selectiebeleid sloeg nergens op, nogmaals(!) niet omdat hij een slechte trainer is, maar puur vanwege het Feit dat hij dit liever overliet aan zijn assistent...

16 oktober 2012 om 22:57

Inderdaad, hier sluit ik me bij aan. Hiddink weet echt wel waar hij mee bezig is hoor. Ga je nou elke coach afbranden die zich niet plaatst? Turkije lijkt op dit moment gewoon niet beter te kunnen (geen kwaliteit, geen topspelers...) dus is het erg makkelijk om de coach de schuld te geven.

Ik vind persoonlijk dat turkije (de pers en kenners) zich moeten verontschuldigen bij Hiddink. Die heeft vorige keer echt een top prestatie geleverd als je dit nu zo bekijkt.

16 oktober 2012 om 22:59

Okee, jij weet er denk ik meer van als ik, maar wat ik als objectieve Turkije kijker zie is een team wat heel aardig zou moeten kunnen voetballen, maar er staat geen team, er wordt meteen gewezen naar het selectiebeleid van de trainer, maar ik denk dat een mental coach beter is, en dat die dan de boel een beetje bij elkaar brengt, klinkt misschien wat filosofisch, maar ik heb het idee dat het Turkse team, net als Nederland bij het EK, bestaat uit 11 ego's.

16 oktober 2012 om 23:17

Hoppa heeft gewoon een punt. Turkije stelt op het moment gewoon vrij weinig voor. Nu al bijna uitgeschakeld in de poule,en dat na 4 wedstrijden al.

16 oktober 2012 om 23:19

Een mening is geen reality. Dat jij een verkrompen visie hebt van de werkelijkheid moet jij weten, ik baseer mijn 'reality' liever op feiten.

16 oktober 2012 om 23:32

En die feiten zijn dat Turkijke na 4 wedstrijden slechts 3 punten heeft. En aangezien Turkijke door veel mensen toch als de grootse concurrent van Oranje werd gezien(inmiddels is dat Roemenie) kan je naar mijn mening best zeggen dat het Turkse nationale elftal op dit(!!!) moment niet veel voorstelt.

Over het clubvoetbal durf ik mijn hand niet in het vuur te steken.

16 oktober 2012 om 23:52

Hiddink heeft zich in een poule met Duitsland en het (nu bekend) geweldige Belgie bijna gekwalificeerd. Het hing aan 1 wedstrijd af.

Ik kan me nog herinneren dat Turken Hiddink bekritiseerden omdat ze verloren van Duitsland, terwijl ze eigenlijk gewoon goed tegenstand boden, maar hoe belachelijk wil je het hebben tegen zo'n topland en zet dat nu eens af met deze resultaten.

Hiddink is gewoon top en de Turkse voetbalbond corrupt, dus het is niet gek dat een trainer van Turkije niet echt de vrije hand heeft in het selectiebeleid.

17 oktober 2012 om 01:02

Wat heeft corruptie ermee te maken? Dan is de Italiaanse bond dus ook corrupt? Waarom doe je eigenlijk alsof je iets weet van een zaak waar je eigenlijk niets over weet?

17 oktober 2012 om 06:04

@alex4all

Een vraag aan jou en antwoord alsjeblieft?

Wat vind jij van een trainer die reserver spelers, bankzitters, spelers zonder wedstrijdritme, spelers die net terug zijn van een blessure en middelmatig presterende spelers oproept?

Je antwoord is neem ik aan dat zo iemand niet deugt toch?

Nou die man was dus Hiddink bij Turkije.

Vraag me niet waarom hij dat deed maar dat is dus wat hij deed.

En als je uberhaupt reacties van Turken op Voetbalzone zou lezen zul je zien dat niemand zegt dat het een slechte trainer is maar dat zijn selectiebeleid nergens op slaat.

En de resultaat is dan niet eens belangrijk.

Je zal het wel weer niet begrijpen maar dat zijn de feiten.

16 oktober 2012 om 22:39

Tja, we zijn het al gewend om eens in de 10 jaar aan een toernooi mee te doen. Blij dat ik in Nederland woon anders waren die toernooien helemaal saai geweest.

16 oktober 2012 om 22:53

Inderdaad, gelukkig kan het niet meer misgaan voor Nederland en gaan ze vrijwel zeker naar de WK en hopelijk halen ze de finale net als in Zuid Afrika dat was genieten zeg

16 oktober 2012 om 23:55

Ik vond het eigenlijk helemaal niet zo genieten, behalve dan het vooruitzicht van de winst. Ik vond het voetbal niets aan en zo zuur verliezen maakt het er niet beter op.

16 oktober 2012 om 22:40

Turkije kan nog winnen. Nederland wint van Roemenië en Hongarije, het zelfde geld voor Turkije, dan is alles nog open

On: Turkije moet nu echt aan de bak voor de komende jaren, want dit stelt niks voor.

16 oktober 2012 om 22:41

Paar maanden terug hoorde ik grote monden, nu zijn die praatjes weg.
Het lag allemaal aan hiddink maar het lijkt nu nog slechter te gaan. Onder hiddink werd Turkije tenminste nog tweede in de groep.

17 oktober 2012 om 06:09

Eigenlijk trokken mensen helemaal geen grote mond.

Iedere voetbalsupporter reageerde weer zoals ze al tientallen jaren doen over voetbal.

Namelijk hun voorspelling, hoop of vrees uitspreken over hun club of land zoals zoveel mensen dagelijks doen op voetbalzone of andere voetbalsites of op werk met hun collega's of op school met klasgenoten.

Gewoon praten over voetbal met overschatting of onderschatting van de tegenstander wat gewoon normaal is en bij voetbal hoort.

Alleen jij moet weer zonodig provoceren en reageren alsof alleen Turken dit doen?

Slaat werkelijk nergens op, maar dat zal wel aan je leeftijd liggen...

16 oktober 2012 om 22:41

Spongen jongen. Waar is Turkije mee bezig ? Tegenstander speelde op helft van Turkije. Zuch . Ik zou als coach zijnde groot actie gaan ondernemen ,als hun nog kans willen maken op het wk.

16 oktober 2012 om 22:41

Ze speelden dramatisch, zit totaal niks in ik denk dat deze trainer van turkije zijn ontslag weer een skrijgt
update: ELM scoort in de 93e minuut de 4-4 tegen Duitsland voor Zweden na een 4-0 achterstand na 56 minuten!!!!!!

16 oktober 2012 om 22:42

Heerlijk. Jammer dat het geen vier of vijf werd, zodat Avci op zou donderen. Wat was ik blij met Avci toendertijd, maar hij maakt nog dommere fouten dan de heer Hiddink. Dit is gewoon om te janken, we hebben maar drie punten. Drie (!)

Waarom speel je maar met één spits in godsnaam? Tegen Roemenië moesten we al beginnen met twee spitsen. Je speelde nota bene thuis tegen een land als Roemenië, en wat doe je? Juist..

Nu tegen Hongarije. Nederland en Roemenië hebben negen punten en Hongarije zes, we moeten dus koste wat het kost winnen zodat we ook op zes punten komen. Wat doen we? Weer met één spits spelen. Lekker verdedigend spelen terwijl we moeten winnen. Jeuj!! Goedze de heer Avci!

Resterende wedstrijden lekker aanvallend spelen. Alles of niets. Zie opstelling

Tolga
G. Gönül
Semih
Ömer
Atilla Turan
G. Töre
Emre
Selçuk Inan
Arda
Umut/Mevlüt
Burak
16 oktober 2012 om 22:56

Met wie wil je 2 spitsen spelen? Hele team spoort niet. Middelmatige spelers uit duitse competitie: sercan, tunay, ekinci. overschatte spelers zoals nuri, hamit,mevlut,umut,burak.
Zo kan ik nog wel door gaan.....

- Turkse voetbal spoort niet omdat alle politici,sektes, mafia, media en zakenmannen zich overal mee bemoeien. Constante druk op spelers, trainers, scheidsrechters etc.
- Turkije heeft geen systeem, geen jeugd, geen goede opleiding, geen toekomstvisie(nooit gehad eigenlijk).
- De 6plus2 regel is absurd en niet van deze tijd. Er zijn plannen om volgend jaar de grens naar max 4 buitenlandse spelers te halen en 2 jaar later max 3 buitenlanders. De Turkse competitie geeft geen toegevoegde waarde aan nationaal elftal, we moeten het hebben van de overblijfselen uit Duitsland.

16 oktober 2012 om 22:42

Zeer slecht van Turkije, ze zijn totaal geen WK waardige team ik snap niet waarom ze het niet gelijk opgeven want ze bakken er werkelijk niks van, is de bondscoach zo slecht? Of hebben ze gewoon pech? Ik snapo er niks meer van EK 2008 waren ze meesterlijk en nu zijn ze helemaal nergens!

17 oktober 2012 om 06:14

Opgeven met nog 6 wedstrijden te gaan?

Waarom ga jij af op de titel van Voetbalzone?

Je kan toch zelf ook bedenken dat er in 6 wedstrijden nog van alles kan gebeuren?

En zelfs al ziet het er somber uit dan nog ben je al is het in naam van het voetbal gewoon verplicht om te spelen net zoals je eigenlijk voor de sportiviteit zou moeten spelen als je al gekwalificeerd bent want anders zou het toch een saaie boel zijn en er ook geen comebacks in het voetbal zitten wat het juist zo aantrekkelijk maakt om te volgen.

Kijk naar Duitsland tegen Zweden van 4-0 naar 4-4 in 90 minuten.

Waarom zou Turkije niet 2e kunnen worden met 6 wedstrijden en bijna 1 jaar te gaan.

16 oktober 2012 om 22:42

haha, zal wel weer aan de coach liggen. Ik hoor al 10 jaar lang dat Turkije spelers heeft van wereldniveau, maar dat keuzes van de coaches al die jaren zorgen dat ze geen eindtoernooi bereiken.

17 oktober 2012 om 06:16

Dat heb je inderdaad goed geraden.

Behalve dat Turkije geen Messi's heeft rondlopen zijn er ook slechte trainers.

En dit is er ook weer een die dan weer nodig ruzie moet maken met een van onze beste middenvelders en hem niet opstelt.

Ja dan blijf je bezig.

Maar al die details zal jij als insider natuurlijk wel weten....

17 oktober 2012 om 09:18

@ 2045

Hiddink is inderdaad een koekebakker. Die man kan er echt heeeeeelemaal niks van. Misschien een keer een goede spiegel kopen want jou reflectie is al net zo goed als van de gemiddelde Turkse voetballer. Hebben ze in Turkije geen Ikea waar je een grote voorraad spiegels in kunt kopen voor weinig geld?

17 oktober 2012 om 15:26

Je laatste zin is provocerend Ajacied777. Nergens voor nodig. Je hebt je punt duidelijk gemaakt en net nog een beetje uithalen.

Het lag niet aan Hiddink, maar aan de denkwijze die hem geschikt vond voor dat Turkije van dat moment (dus ik praat niet over de kwaliteiten van Guus). Hiddink is een successenjager, hij probeert op korte termijn te presteren. Echter had/heeft het Turkse elftal een coach nodig die op lange termijn een systeem creeert met de juiste pionnen en tactiek.

Tevens komt de coachwijze van Hiddink en het mentaliteit van de Turkse spelers niet overeen. De Turkse spelers hebben liever een coach die hen extra motiveert en persoonlijk benadert, maar met de taalbarriere en persoonlijkheid van Hiddink lukte dat niet. Hij is een op en top professioneel en meer zal hij niet doen.

Hiddink kan je twee jaar gebruiken en that's it. Daarom wilde het maar niet lukken tussen Hiddink en Turkije.

18 oktober 2012 om 00:40

Je denkt leuk te reageren terwijl je uitspraak nergens op slaat.

Dat Turks Voetbal zich op clubniveau, amateurniveau en professionele niveau nog moet ontwikkelen weet iedereen.

Daar gaat deze discussie ook niet over.

Ik had het over onze huidige trainer die een van onze beste Turkse middenvelders niet liet spelen, en ook andere rare beslissingen heeft genomen.

Kom jij met spiegels aanzetten....

Euhmm, say whuut?

16 oktober 2012 om 22:42

Heerlijk dit! Turks voetbal is dood... Wij zijn van het niveau Andorra, Estland en Luxemburg

16 oktober 2012 om 23:04

Beetje emotionele reactie, want zo erg is het volgens mij ook niet. Tegen Nederland werd er niet eens zo slecht gespeeld en met beetje mazzel punt gehaald.

Volgens mij is het probleem met het nationale team van Turkije hetzelfde als de meeste clubs daar. Dat er weinig vertrouwen en rust is, na een paar wedstrijden word al meteen de balans opgemaakt. Wat ik me wel af vraag is waarom het tijdens een eindtoernooi meestal wel kan maar tijdens de kwalificatie niet.

16 oktober 2012 om 22:43

Over en uit. De zoveelste blamage. Kom je in 2008 nog tot de halve finale, en daarna ben je 8 jaar nergens op de grote toernooien te zien.
De opvolger van Hiddink is een nog grotere kluns dan Hiddink. En wij maar denken dat het aan hem lag. De spelers bezitten genoeg kwaliteit, maar de tactiek, kom op zeg. Met 1 spits spelen terwijl je weet dat je Moet winnen? Wat is dat voor een Turkse onzin tactiek, dat 1-spitsen systeem. Bij Fener werd ik er ook gek van. Nu speelt Fener 4-3-3 en het spel is gelijk 10x beter.

En wij maar denken dat Avci 'de jeugd' een kans zou geven. Maar nee hoor, meneer laat Torun en Ekici spelen die dit seizoen nog geen 1 wedstrijd voor hun club hebben gespeeld.

De eerste 20 minuten had ik nog hoop, toen speelden we nog best sterk, maar daarna... Mijn God...

Oh en mensen moeten niet zo zeuren op Volkan. Er was letterlijk geen een speler die goed speelde tegen Roemenie en Hongarije. We moeten ons maar bezig gaan houden met worstelen, boksen en gewichtheffen. Daar heb je dommekracht voor nodig, daar zijn we goed in. Maar komt er tactiek bij kijken, ho maar.

16 oktober 2012 om 22:44

Zou het wel leuk vinden om Hongarije een keer aan een groot toernooi mee te zien doen. Of Roemenië of Hongarije nou mee doet, beiden vliegen er dan normaal gesproken toch in de eerste ronde uit.

16 oktober 2012 om 22:44

Haha die turken, gaat zoveel beter nu hiddink weg is was allemaal de schuld van guus, want de turken hebben een briljant team.

17 oktober 2012 om 06:19

Of dat Guus goed was of niet was nooit het verwijt geweest van Turken.

Dus beter lezen, of ja je zal wel je mening hebben gevormd voordat je de Turkse kranten nooit had gelezen.

Als je namelijk niet weet wat het probleem met Guus was kan je toch beter je mond houden of niet?

Want Guus werd bekritiseerd omdat hij 3e rangs spelers selecteerde of eigenlijk liet selecteren door zijn dramatisch slechte assistent maar dat wist jij natuurlijk allemaal al toch?

Hoe zou jij het vinden als iemand Van Marwijk een slechte trainer noemt puur omdat hij Nederland slecht liet spelen op het EK?

16 oktober 2012 om 22:45

En weer de trainer de schuld geven. Beseffen jullie nou serieus niet na een paar simpele voorbeelden dat dit probleem gewoon bij de spelers zelf ligt? De spelers zijn gewoon niet goed genoeg. Dat wordt altijd gezegd door objectieve Nederlanders, maar die worden dan weer uitgemaakt voor Turkenhater en kennen de competitie niet. Maar in Europa laten we ook shit zien en geven we alles en iedereen de schuld, maar in deze twee wedstrijden hebben Roemenië en Hongarije laten zien dat we N I K S voorstellen. Eerst was het Hiddink, nu is het Avci, dan is het de volgende trainer, dan is de scheidsrechter, dan is het de grensrechter, dan is het het gras, dan is het het doel wat niet recht staat, en weet ik veel wat voor smoesjes om het schrikbarende niveau van ons als voetballand te verbergen.

16 oktober 2012 om 22:47

De grote individuele fouten van Volkan Demirel kosten Turkije nu al het WK in Brazilië, maar ook zijn ploeggenoten delen mee in het falen.

Na de 0-1 voor Roemenië, is hij ook verantwoordelijk voor de 1-1 van Hongarije, anders had je nog meegedaan.

NED 12
ROE 9
HON 9
TUR 3
EST 3
AND 0

of

NED 12
ROE 7
TUR 7
HON 6
EST 3
AND 0

"een klein verschil"

16 oktober 2012 om 22:48

Het ligt natuurlijk voor de hand nu voor veel mensen om te beweren dat het hiervoor niet aan Hiddink lag vanwege de nu geboekte resultaten. Nou, het lag wel degelijk aan Hiddink en het ligt nu ook aan Avci.

Maar ook onze spelers beschikken gewoon blijkbaar niet over voldoende kwaliteiten. Mentaliteit? Voetbal intelligentie? Tactiek? Techniek? Allemaal beperkt lijkt het wel.

We zijn inmiddels een C-land geworden om te janken gewoon.

16 oktober 2012 om 22:49

Dit is het totale capaciteit van Turkije. 7 van de 11 spelers van het basiselftal zijn in het buitenland opgeleid. Turkije heeft geen ander optie! Men moet gewoon accepteren klaar...!

Turkije is een land van pot 3 of 4 en wordt zwaar overschat.

16 oktober 2012 om 23:49

Sorry normale basisspelers als Gokhan Gonul , Mehmet Topal , Burak Yilmaz en Arda Turan zijn allemaal opgeleid in Turkije en die zouden in plaats van 3 in het buitenland opgeleide spelers spelen. Dan zwijg ik nog over Selcuk Inan.

16 oktober 2012 om 22:51

Dit bewijst idd heele rg goed dat Hiddink gewoon goed werk heeft geleverd in Turkije.
Een man met zo'n status en lijst van prijzen en successen werd door de Turkse voetbalkenners (??? afgebrand. maar met zo'n team kan je gewoon ook niet goed voetballen.

Ik ken persoonlijk (maar ik volg de turkse competitie ook niet) alleen Antiltop uit de turkse ploeg. Verder zullen ze best goede spelers hebben, maar geen top. En ik vind het onbegrijpelijk dat in een land met 80 miljoen inwoners ofzo zó weinig word gedaan aan de jeugdopleiding. Ze kunnen daar zoveel leren van de nederlandse competie: De jeugdopleiding en stadions, en de doorstroming van jeugd naar eerste eltallen. Nederland, een land met 16.7 miljoen inwoners heeft (zelfs met een slechtere lichting) veel betere spelers dan turkije, en dat is raar.

Ik denk dat Turken zich moeten verontschuldiggen tegenover Guus Hiddink, want plaatsen voor de play offs met dit turkije mag gerust een knappe prestatie genoemd worden!

16 oktober 2012 om 22:53

Je hebt helemaal gelijk behalve over de stuk met Hiddink. Hiddink maakte cruciale fouten net als de huidige trainer, maar onze spelers zijn ook gewoon beperkt. Ondanks dat valt er veel meer te halen en beide coaches (en de spelers) zijn daarin gefaald.

16 oktober 2012 om 23:07

oke, ik begin het nu enigsinds te begrijpen.
maar toch vind ik niet (maar ik ken ook bijna geen spelers) dat je de trainer altijd maar de schuld kan blijven geven. Hij zal vast wel weten waar hij mee bezig is. En ik ben het ook wel ooit niet eens met van gaal en zeker niet altijd geweest met van Marwijk maar dan ga ik niet roepen dat de trainer weg moet. Hij heeft gewoon een andere kijk op voetbal. Dat anders hoeft niet beter of slechter te zijn. Naar mijn mening denken veel Trukes medevoetballiefhebbers dat hun mening wet is en al het anderem is fout. Je zou een wat ruimdenkender moeten zijn. misschien dat je dan ook tot het inzich komt dat het niet aan de trainer licht. Ik vind de voetbal naam van Hongarije zeker niet onder doen voor die van turkije.

17 oktober 2012 om 06:24

@ajax111

Er wordt hier iedere keer weer geroepen dat dit iets bewijst over Hiddink maar er wordt nooit gelezen wat Turken erover zeggen.

Turken klaagden over het selectiebeleid van Hiddink.

Dat was mis.

De rest van wat Hiddink deed had niemand kritiek op.

Maar hier op Voetbalzone wordt dat weer opgevat als een verwijt naar de trainer.

Hier werd van Marwijk toch ook verweten om de kwestie Huntelaar en Van Persie?

Zelfs als Turkije zich had geplaatst voor het EK waren Turken niet tevreden geweest omdat het nergens op sloeg wat Hiddink deed.

Het sloeg werkelijk nergens op de spelers die hij opriep.

16 oktober 2012 om 22:54

In principe kan Turkije nog 2e worden maar dan mogen ze geen 1 punt meer verliezen en er op hopen dat Nederland zowel van Hongarije en Roemenie wint. Alleen word dat wel erg lastig. Ik vind het persoonlijk wel leuk als de Turken er ook weer bij zijn. Ze spelen altijd met zoveel passie.

Enige nadelen zijn wel dat Turkije zeer moeilijk scoort, en dat het lijkt dat de verdediging niet geconcentreerd kan blijven. Of Volkan niet goed genoeg voor Turkije is weet ik niet want ik heb geen idee wie ze op de markt hebben zitten.

16 oktober 2012 om 22:58

Nummer twee gaat niet automatisch door. Allen de beste nummers twee spelen volgens mij playoff. Dat kun je met zoveel puntverlies al bijna vergeten.

16 oktober 2012 om 23:00

'alleen word dat wel erg lastig. Ik vind het persoonlijk wel leuk als de Turken er ook weer bij zijn. Ze spelen altijd met zoveel passie.'

Passie is er ook niet meer. Het team van 2008 was ook niet kwalitatief de beste, maar toen wilden ze echt voor gaan en speelden ze met ongelooflijk veel passie. Maar nu is er noch kwaliteit, noch passie. Erg treurig. Maar heb gelukkig nog Nederland die ik kan supporten op het WK.

16 oktober 2012 om 22:54

Het was al klote, het blijft klote. Ongelooflijk wat een trieste vertoning van de Turkse spelers zeg! Als de trainer slim is gaat hij vanaf nu bouwen voor 2016. Er zit gewoon niks anders op. Hij moet nu lef tonen en een echte nieuwe, jonge lichting de kans geven. Maar ik ben bang dat de korte-termijn visie van de bond en de Turkse media hem deze kans niet zullen geven. Jammer!

16 oktober 2012 om 22:58

Respect voor Duitsland hoe zij een geweldig team hebben opgebouwd. Wij treden na al die mislukte jaren elf wedstrijden op rij weer op met een andere opstelling.

En dat noemt zich een coach.

16 oktober 2012 om 23:00

Schaamte, schaamte en nog eens schaamte! Dat zijn de woorden van de avond.
Het valt niet te verklaren, ook al zijn er verklaringen voor: Volkan die twee opeenvolgende wedstrijden blundert, dramatisch selectiebeleid waardoor debutanten en bankzitters als Aydin Yilmaz, Tunay Torun en Mehmet Ekici moeten proberen Turkije te redden van de ondergang, de basisspelers die simpelweg wegkomen met blessures (het kan toch niet zo zijn dat ineens de helft van de selectie uitvalt aan de hand van simpele blessures en ze dit weekend allemaal gegarandeerd zullen spelen!) en ga zo maar door.
Maar dan nog hoor je dit gewoon te winnen. Het kan en mag niet gebeuren, maar het gebeurt. Dat is de trend van Turkije.

Blijkbaar zijn we niet zo ver als we dachten, ik geloof er in ieder geval niet meer in. Al komt er een nieuwe coach ook diegene zal bezwijken onder dit corrupte gedoe dat in het land heerst. Van tevoren heb ik het al gehad over FC Istanbulspor, nou deze heren zijn goed door de mand gezakt! Ik ben heel erg benieuwd met wat voor argumenten Avci, Demirören of iemand anders nu gaat komen. Vorige week waren er nog talloze die dit selectiebeleid durfden te verdedigen. Probeer het nu nog meer eens! Er is gewoon geen verklaring voor.

Overigens wel leuk om te blijven zien dat alle Nederlandse supporters selectief om de enkele maanden komen provoceren. Alleen als het slecht gaat. Als Turken dit doen betreft het onruststokende mannetjes, maar nu mag het gewoon gebeuren. Enigszins hebben al deze fans in hun ogen gelijk, door de dramatische resultaten. Maar ik weet zeker dat geen van hen ook maar een weet heeft van de horrorscenario's in Turkije. Hiddink en Avci bleken achteraf hetzelfde = selectie op basis van namen! Niet meer en niet minder.

16 oktober 2012 om 23:45

Correctie niet alle NL ers hoor
ik zie liever Turks voetbal dan Hongarije of Roemenie
Turkse supporters zijn nu eenmaal fanatiek
dan krijg je altijd kinderachtige reacties van leedvermaak ...gebeurt ook als NL verliest
maak je er niet druk om

On ik vind het wel heel vreemd dat de Turkse ploeg niet draait ..er moet toch een trainer zijn die het wel kan? waarom zit die er dan niet of is het een politieke keuze?

17 oktober 2012 om 00:24

Het is niet alleen aan de trainer te danken dat het niet draait... Met deze spelers gaat Turkije niet kunnen draaien, anders was Hiddink er nog wel! Helaas ben ik bang dat we een aantal jaar nog wel ff een matige Turkse team gaan zien :-(

17 oktober 2012 om 00:46

Het is zeker een politieke keuze dat Avci daar komt, het was al bekend voor dat Hiddink ontslagen werd. Voordat Guus zijn koffers had gepakt stonden die van Avci er al.

16 oktober 2012 om 23:01

Drama. Avci. Wat gaat er in jouw hoofd om. Met één spits tegen verdomme Hongarije. Hasan, oprotten. Zelfs Balta zie ik liever dan jou. Maarja. Doei WK. Dit Turkije verdient het niet, geen passie, geen strijd. Het ligt natuurlijk ook aan onze dramatische, overschatte spelers die geen motivatie tonen. Schandalig. De denkwijze moet in Turkije veranderen, investeer nou is in de jeugdopleiding. Investeer in de amateurclubs, die gewoon dramatisch zijn. Deel de amateurclubs in regio's. Richt een competite op tussen deze amateurclubs per regio. Zo gaat het niveau omhoog. Zoek opgeleide trainers, haal ze desnoods uit Nederland. Vraag Nederlandse clubs zoals Feyenoord om hulp, ga een samenwerking aan. Zodat we leren. Leren goede talenten op te leiden. Het is toch schandalig dat onze beste spelers in Duitsland zijn opgeleid.

16 oktober 2012 om 23:02

Ai, dat is einde verhaal voor de Turken. Vind ik toch zonde want zie 10x liever Turkije op een eind tournooi dan Roemenië of Hongarije. Maar ach, wie er ook tweede wordt in deze groep, ik zie ze de play-offs toch niet winnen. Het zijn stuk voor stuk erg matige teams en het zegt veel dat een zogenaamd 'overgangsteam' van Nederland met 2 vingers in de neus van vrijwel elke tegenstander wint.

Ik zet dan toch mijn geld op Roemenië voor plek twee, ook al vind ik ze net zo bagger als Hongarije. Turkije heeft weliswaar meer potentie maar dat loopt dat voor geen flikker. Snap er niets van.

16 oktober 2012 om 23:13

Echt, Turkije verdiend het niet om op een eindtoernooi aanwezig te zijn. Wat een drama elftal, en over potentie gesproken wat heb je eraan als je spelers blijft opstelling die wekenlang matig tot niets presteren. Ongeloofelijk dom beleid daar in Turkije.

16 oktober 2012 om 23:22

Misschien nu wel, maar het tournooi is pas in 2014. Dan zien veel teams er weer heel anders uit. Spelers zijn weer ouder, volwassener en beter geworden en wellicht in een hele andere vorm. Waar Nederland nu Lens heeft die in topvorm verkeerd, zit die in 2014 misschien in een dip.
Turkije heeft wel potentie en op het moment lukt het niet. Dat is behoorlijk zuur want je moet het nu wel waarmaken om er medio 2014 te mogen staan. Maar door het falen van de Turken krijgen teams als Hongarije en Roemenië de kans de play-offs te bereiken. Die zie ik ze absoluut niet winnen, maar dan nog.

17 oktober 2012 om 15:48

Kalou2005

Als Nederlandse Turk zijnde, kan ik jouw 1 ding vertellen; het valt reuze mee qua potentie. Er zijn twee a drie spelers die stabiel kunnen presteren op Europees (sub)top. De rest is echt zwaar middelmaat.

Maar dat is de essentie niet. De spelers en de coach zijn de laatste mensen die we kunnen aanspreken voor deze wanvertoningen. De bond, het systeem, de denkwijze en de voetbalvisie moeten allemaal veranderen. Turkije moet structureel meedoen aan hoofdtoernooien en met incidentele uitschieters komen we er niet.

Hier in Nederland heb je haast in elke wijk een Jc-voetbalveld. Zoek maar eens een toegankelijke voetbalveld in Turkije. Dit is een klein voorbeeld.

16 oktober 2012 om 23:21

Hongarije zie ik 10 keer liever op een eindtournooi dan turkije, maar dat is mijn mening.

het word tijd dat turkije zich beseft dat ze niet meer vanzelfsprekend winnen van dit soort landen. Voor de wedstrijd tegen Roemenie hoorde je fans roepn dat het 3/4 - 0 zou worden. Tja dan loop je in het mes. Waarschinlijk zijn het diezelfde supporters die nu de Turkse spelers verwijten dat ze niet hun best doen en dat soort dingen... Maarja als je de tegenstander onderschat. Ik vind Hongarije zeker gelijkwaardig aan Turkije, en roemenie kan je ook in dat rijte zetten denk ik.

16 oktober 2012 om 23:28

De Turken hebben veel meer potentie dan de Hongaren en de Roemenen hoor. En aangezien het tournooi pas over ruim 1,5 jaar plaats vind, zie ik dan toch echt wel liever de Turken. Bovendien is het altijd feest met de Turken op een eind tournooi. Werken altijd mooie wedstrijden af, nemen veel supporters mee en de sfeer zit er altijd lekker in.
Dat het op het moment niet draait lijkt me duidelijk, maar die Roemenen en Hongaren zijn net zo bagger en worden ook over 1,5 jaar geen snars beter.

16 oktober 2012 om 23:31

roemenen en hongaren zijn idd net zo bagger als Turkije, dat zeg je goed.

Net zo goed (zoals ik het zeg) of net zo slecht (zoals jij), uiteindelijk willen we hetzelfde zeggen. En ik ben het niet met je eens dat dit turkije over 1.5 jaar beter is dan deze 2 landen.

16 oktober 2012 om 23:42

Je haat Turken gewoon, we snappen je wel. Ga nou maar ergens anders je gal spuwen.

16 oktober 2012 om 23:52

Dit slaat egt helemaal nergens op. Lees dan Aub al mijn posts op deze site. Ik vertelde netjes dat ik ze momenteel net zo goed vind als Hongarije en Roemenie. Kalou 2005 komt aanzetten met dat ze bagger zijn...

Geen valse beschuldigingen he!

17 oktober 2012 om 00:01

Dus omdat hij zegt dat Turkije even slecht is als de Hongarije en Roemenie haat hij Turken? Slaat nergens op, terwijl hij gewoon een zeer terechte conclusie aankaart. Daar jij daar niet tegen kan is weer iets heel anders.

17 oktober 2012 om 00:02

@ajax

Vergeet het, schaamtecultuur, elke kritiek is gelijk vijandig of discriminerend. En daar komt het nationalisme ook nog eens bij dat Turkije zo erg heeft.

Ik zie voetbaltechnisch gezien liever Turkije op een toernooi, alleen kan ik het gefeest van de Turken missen als kiespijn, het is te overdreven voor een volk dat dit niet in eigen land doet. Ik ben benieuwd als het andersom was geweest, hoe leuk ze dat gevonden hadden daar.

17 oktober 2012 om 00:17

@ Alex4all Ik begrijp dat de kritiek onder de turken veelal niet meteen in dank wordt afgenomen en meestal dmv emotie vijandig wordt gereageerd maar soms is het ook belangerijk hoe men reageert op een moment dat ze in vuur en vlam zijn dmv een negatieve uitslag .

Vele beschermen nu hiddink zoals jij , en dat begrijp ik , maar hiddink had wel de touwtjes in handen , alleen was hij niet zo gemotiveerd tov zijn andere club/land avonturen .

We hebben hem verwent met 8 miljoen per jaar plus de service en de warmte van de mensen , en hij profiteerde daarvan dmv zijn klungelige assistent oguz de selectie te laten bepalen . Guusje was bijna nooit in turkije en bekeek geen wedstrijden van turkse teams , die zat alleen maar in amsterdam te genieten van zijn poen kerel .

Wij zijn veelal kritisch op zijn inzet die er niet kwam waar wij veel hoop hadden gevestigt , want je hebt tenslotte hiddink in huis , dan verwacht je veel , maar dat kwam niet .

17 oktober 2012 om 01:03

Zegt maar weer wat over jou. Ik heb genoeg Nederlandse vrienden die gewoon lekker met ons mee gingen feesten in 2008.

Verder is je argument ook gewoon volledig belachelijk. Je mag Turkije best bekritiseren, dat doe ik ook, maar de minachtende toon waarop jullie het doen is hetgeen wat mij irriteert. Wat normen en waarden zouden niet misstaan.

16 oktober 2012 om 23:07

Ik denk dat Turkije weer pas de laatste paar wedstrijden goed gaat voetballen en de laatste wedstrijd gaan ze toch nog een klap krijgen waardoor ze thuis moeten blijven. Ik vind dat als je thuis van Roemenie verliest en door Hongarije voorschut wordt gezet dat je dan helemaal niet thuis hoort op een toernooi als het Wk.

PS. Guusje was niet de schuldige, het waren gewoon de spelers die er niks van bakten en nu is het wel duidelijk voor elke turk denk ik. Althans, als je niet door je turkse bril gaat kijken.

17 oktober 2012 om 06:35

Hoe zou jij het vinden als ik ga zeggen dat het niet de schuld was van Guardiola maar van de spelers als Guardiola het B elftal van Barcelona de Champions League wedstrijden had laten spelen en verloor?

Dan had je me toch voor gek verklaard?

Dat is exact maar dan ook exact wat Hiddink deed, jij als buitenstaander hoort alleen 2 woorden Hiddink en Turkije en voor de rest verdiep je je niet in het Turks voetbal en zelfs verdiepen hoeft niet.

Je weet vervolgens niet wat Hiddink heeft gedaan en toch durf je te beweren dat je wel weet wat Hiddink heeft gedaan.

Hiddink selecteerde reserve spelers en spelers met blessure achter de rug of die nooit wedstrijden speelden voor hun elftal of zelfs reservekeepers.

Heb je die grap ooit gehoord?

Een reserve keeper oproepen voor een interland?

Klinkt dat niet als een mop?

Verder bekritiseert niemand Hiddink op zijn trainers capaciteiten en zoek maar op of iemand die dat heeft beweerd?

Hiddink werd bekritiseerd op zijn s e l e c t i e b e l e i d....

17 oktober 2012 om 10:00

en misschien had hiddink het daar wel bij het juiste eind,
want de spelers die er nu staan doen het geen haar beter dan de mindere goden die hiddink het veld in stuurde.
maar die "mindere goden" die deden wel wat hiddink van ze verlangde, en de vedettes deden/doen dat niet

18 oktober 2012 om 00:08

Daar gaat het juist niet om.

Het gaat erom dat je geen reserve keepers en bankzitters selecteert of ze nou goed spelen of niet.

En het een sluit het ander niet uit, als Hiddink een slecht selectiebeleid had wilt da niet zeggen dat de huidige trainer dat ineens niet heeft.

De huidige trainer heeft net als Hiddink ook een slecht selectiebeleid.

16 oktober 2012 om 23:10

Turkije is nog officieel niet uitgeschakeld. maar als ze de hele selectie niet omgooien worden ze niet alleen uitgeschakeld maar worden ze ook vernedert.

De meeste spelers van het Turkse elftal hebben geen inzet. Ik denk met name dat het probleem van het elftal is dat ze geen concurentie hebben. Het Turkse elftal wat ik me kon herinneren van toernooien is dat ze met het hart speelde, maar je hebt teveel spelers die geen flikker uitvoeren.

Ik hoor vaak Turken praten wij hebben Nuri Sahin hij speelt bij Real Madrid ( nu overigens verhuurd aan Liverpool ) , maar bij het Turkse elftal geeft hij mij het gevoel dat hij doet alsof die alles is. Hamit Altintop kan het niet eens meer belopen. Zo heb je nog meer spelers bij het Turkse elftal.

Ik gun Turkije van harte dat het nog goed komt maar het word nog een lastige klus.

selam from your neigbours Greece.

16 oktober 2012 om 23:11

terecht dat ie deze kans niet krijgt, hup de prullenbak in, wat een mafkees is zo'n trainer zeg. aydin die Aaaaaltijdddd reserve staat in Galatasaray, egemen, ik dacht dat selcuk sahin de domste speler was van Turkije maar deze gozer is nog erger. Ekici en Torun reserve spelers in hun eigen elftal en dan voor TR laten spelen. Waar zijn onze anatolische spelers, bursa, eskisehir, trabzon, kayseri enz. enz., schaam je coach en rot op.

Iemand die onze beste middenvelder(selcuk inan) reserve houdt tegen NL is een slechte coach, Basta, dus hij moet ontslag nemen.

man man man, na zo'n wedstrijd begrijp ik saddam hussein nu dat zijn nationaal elftal strafte door met een dikke stok te slaan op hun voeten.

walgelijk shit elftal. pffff kijk naar nederland en kijk ons man, stelletje amateurs.

om te huilen man!!!

16 oktober 2012 om 23:11

Egemen, Hamit, Emre en vooral Volkan moeten stoppen. Tot 2016 zijn ze misschien al gestopt met voetballen dus laat een plekje vrij voor de jongeren.

16 oktober 2012 om 23:14

Waardeloze opstelling en een waardeloze instelling van de spelers. Iedereen loopt erbij alsof ze zo snel mogelijk naar huis willen. In 2008 hadden we Sabri, Servet etc. Misschien niet de beste voetballers, maar zij speelden ten minste vol overtuiging, en gingen er altijd vol tegenaan. Er was ten minste passie. Ik heb liever een team met minder kwaliteit, maar die wel met passie voetballen. Nu hebben we meer kwaliteit, maar ze lopen erbij als een stel zoutzakken. Maar Avci heeft mij ook zeer teleurgesteld. Kom eens op zeg, je stelt toch niet Hamit, Tunay, Ekici en Aydin op. Spelers die helemaal niks presteren bij hun team, krijgen een basisplaats. Belachelijk. Ik hoop dat Ridvan Dilmen het overneemt.

16 oktober 2012 om 23:14

ik zie dat ie umut bulut in heeft gezet aan t eind vd wedstrijd , wat een mafkees zeg, de coach

16 oktober 2012 om 23:14

Vreemd hoor de Turkse ploeg
Als je Galatasaray zag spelen tegen Manu dat was geweldig
Ook Turkije kreeg betere kansen in de wedstrijd tegen Nederland ...eerlijk gezegd waren ze ook gewoon iets beter
En nu maar drie punten
Ze verliezen altijd onverwachte potjes die toplanden wel winnen
Is dat gemakzucht ofzo ? of gebrek aan concentratie? of overmoed

17 oktober 2012 om 00:07

Maar bijna geen zelf gecreëerde kansen maar blunders van de Nederlanders, blunders die als die er niet waren geweest Nederland eigenlijk niet echt in gevaar kwam.

Het is wel een gegeven dat spelers tegen 'grote' landen hun a-game spelen, dat is menselijk, je moet wel want anders ga je de boot in.

17 oktober 2012 om 00:30

Volgens mij worden alle kansen gecreëerd wanneer voetballers fouten maken. Als de hele ploeg geen fout maakt wordt er ook niet gescoord.

17 oktober 2012 om 02:32

Fouten maken is niet hetzelfde als blunders.

16 oktober 2012 om 23:18

tjonge jonge... volkan, egmen en hamit helemaal uit vorm. de enige die ik een beetje goed vond aan de turkse zijde was emre b. zonder arda is er ook geen vedette meer. niemand die de wedstrijd nog kan keren. hasan ali, omer, tunay, emre, mevlut etc etc zijn allemaal grote fails en niet Wk-waardig. uit prestaties van gs en fb in CL en EL zie je eigenlijk ook dat het turkse voetbal één grote luchtballon is, die een beetje draait op buitenlanders.

16 oktober 2012 om 23:41

In 2008 hadden we ook geen vedettes, maar we gingen toch door. We hadden minder kwaliteit dan nu, maar we gingen toch door. We hadden toen ook niet echt een EK waardig team met Servet, Emre Asik, Sabri etc. Maar we gingen door omdat in dat team passie zat. Nu lopen ze erbij als een stel zoutzakken. Er zit geen gram agressie, passie, wilskracht of dergelijke in dit team. De spelers hebben geen motivatie. We hebben nooit een WK waardig team gehad, ook niet in 2002. Maar we gingen ook door. We gingen door omdat er teamgeest was. We gingen door omdat spelers als Sabri en Hakan Sukur nooit opgeven. Ze hadden niet de kwaliteit van Nuri Sahin. Maar ze hadden hart. Iets wat deze generatie totaal niet heeft. Ik zie veel liever iemand als Engin Baytar, die zich helemaal kapot rent voor het team, dan iemand als Tunay die geen zak uitvoert.

16 oktober 2012 om 23:19

Turkije had tegen Hongarije meer dan 70% bal bezit maar wat heb je eraan als je met 1 spits speelt. De flanken waren steeds leeg alles moest door het midden,. daar is gewwoon de traıner verantwoordelijk voor!!! Ze hebben nu de tijd om een nieuwe team te bouwen voor 2020 EK in Türkije. Mischien lopen er wel wat Brazılaantjes rond die je een Turks paspoort kunt geven, dus snel scouten ın Brazilie en Argentinie!!!

16 oktober 2012 om 23:19

Turkije naar Brazilie ??? Ja , op vakantie !!

S-c-h-a-n-d-a-l-i-g gewoon !! Een nietsnut als coach aanstellen die beloofd had tijdens zijn aanstelling dat de jeugd meer kans gaat krijgen enz enz . Jeugd ?? Welke jeugd ?? Ik zie debielen als hamit rondlopen .

Het fb/gs teampje van avci heeft zwaar gefaald !! Wat hiddink deed (opstellen van drama spelers ) gaat gewoon verder onder avci .

Dit is geen team , er zit geen spirit , geen eer geen combinatie helemaal niets ! Mijn god volkan , de prestaties bij fener zijn zo ver weg bij het turkse elftal , al 2 wedstrijden achter elkaar ga je zo de mist in ! Wat als cenk of tolga of onur deze fouten hadden gemaakt ??

Hamit drama speler eerste klas , als je van turkije houdt stop dan meteen met het spelen voor het nationale elftal en koop een scheermes en een spiegel , je mag al blij zijn met zo'n kop nog op tv te komen man !! Het enige talent van Hasan ali is de sterke overeenkomst met die van jesus , zijn gezicht dan . Ben hier niet uit om iemand te beledigen maar zoals ze het mooi verwoorden in het engels : '' He has a striking resemblance '' .

Ik begrijp ook niet waarom mensen omer niet bekritiseren ?? Omdat hij bij leverkusen speelt en niemand hier op Vz voor leverkusen is , dus hij moet automatisch basis staan ?? Omer bakt er ook geen reet van .egemen is sinds zijn vertrek bij bjk ook de weg kwijt en levert niet de performance als bij trabzon of bjk . Emre staat alleen op het middenveld en ekici , mijn god , waar hebben ze die vandaan ??

Maar goed , voor de ene drama speler (hasan ali ) hebben ze weer een drama backup (hakan balta ) ervoor . Ik kan niet wachten totdat koybasi zijn plek weer inneemt bij het elftal , iemand die wel tenminste kan aanvallen .

Ik hoop op een spoedig vertrek van avci, maar helaas, ben bang dat hij nog zal aanblijven , want we komen niet eens van demiroren af laat staan avci .

Er is maar 1 persoon momenteel geschikt voor het turkse elftal en dat is senol gunes . Wat wil ik zo graag dat hij komt !! Tis gewoon een schande dat spelers als serdar aziz , necip, olcan adin , erman kilic ozan ipek engin baytar (psychopaat) en nog een paar waar ik niet op kom worden weggelaten !

Nee avci , ga jij maar door met het opstellen van drama spelers omdat ze bij die club spelen enz .

Houd de eer aan jezelf en rot op !

We investeren niet in onze eigen jeugd maar staan al graag buitenlanders ten dienst met miljoenen euro 's !!

16 oktober 2012 om 23:27

Investeren in eigen jeugd haha, in Turkije word je gezien als talent op je 23-24ste. Met een beetje geluk kunnen we elk jaar maximaal 1 speler leveren in Europa, en ja die spelers zijn dan meestal weer die van Galatasaray.

16 oktober 2012 om 23:31

ik vind het goed dat je doorhebt dat spelers zoals ekici, hamit etc er niet bij horen. dat een speler zoals serdar aziz, necip en engin wel opgeroepen mogen snap ik ook wel, ze moeten niet perse spelen natuurlijk... maar olcan adin, erman kilic? daar ben ik dan niet mee eens...

en over omer, hij zal wel de vaste CV zijn daarachter samen met semih... een serdar aziz kunnen we ook meetellen. en giray, egemen, bekir, serdar kesimal zullen nu en dan wellicht ook hun wedstrijden meepikken...

links ismail koybasi? sorry maar aanvallend evengoed als HAK en verdedigend minder... dan liever een Hak. verdedigend is hakan balta dan weer beter, maar aanvallend is hij slechter dan de 2 anderen... ismail dooet het op rushes... ik vind hem de sabri van de linker kant... hij maakt het zich meestal te moeilijk... HAK vind ik dan een betere optie.. maar voor mij part mag een atila turan daar ook eens uitgeprobeerd worden.

16 oktober 2012 om 23:36

Atila Turan doet het ook niet zo slecht bij Orduspor als ik me niet vergis! Hoop dat hij zo snel mogelijk word opgeroepen want dit kan zo niet verder. Geen één back die een normale voorzet kan leveren ...

16 oktober 2012 om 23:40

Atilla Turan kiest waarschijnlijk voor Frankrijk. Na dit soort dramatische resultaten geef ik ze alleen maar meer het recht om voor Frankrijk te kiezen...

16 oktober 2012 om 23:46

53arda Je noemt ismail de sabri van de lniksback positie ?? Dude are you serious ??

Die gast heeft vorig jaar alleen al 9 assists op zijn naam staan voor besiktas , hoeveel hadden hak of hkb ?? Zie je niet hoe hak speelt goos , tis om er gek van te worden . Je noemt hem op verdedigend opzicht goed ?? Je loopt die gast zo simpel voorbij , hij was helemaal kapot vanavond en tevens vele wedstrijden .

Ismail scheurde zijn enkelbanden tijdens een wedstrijd voor turkije , en bjk moet ervoor boeten om een basisspeler 6 maanden te missen . Nee , ismail speelde al vaak onder avci , en hij was veelal de 1e keus , alleen moet hij nog veel wedstrijdritme oppakken en hard en veel trainen , dus zowieso moeten we het indd nog doen met hak . Heb eerlijk gezegt liever caner op die plek , die strijdt tenminste en grijpt zicht vast aan zijn tegenstander . Hak kan niet eens een normale voorzet geven , alles komt aan bij de tegenstander .

Overigens kan ik ook niet wachten op de terugkeer van pektemek , hij en bulut kunnen een goede koppel vormen , ipv van burak (duikelaar) yilmaz .

16 oktober 2012 om 23:46

BTW vind het zo raar dat HAK geen schim meer is van wat hij bij Kayseri liet zien.

16 oktober 2012 om 23:52

@ Cimbom-1905 Wat dacht je van het turkse elftal ten opzichte van 2008 !?!?

We hebben een coach nodig met discipline en ervaring , geen avci die nog veel moet leren en eigenlijk een redelijke goede coach was bij IBB , maar te snel aan het roer kwam van A Milli . De feiten liegen er niet om .

Heb ook het gevoel dat de spelers hem niet al te serieus nemen , en dan heb je een probleem .

16 oktober 2012 om 23:56

ik vind ismail verdedigend 2 maal niks... ik heb talloze wedstrijden van hem gezien waar hij met de bal naar voren spurtte en de bal makkelijk kon afgeven aan q7 ofzo.. maar het steeds zelf probeerd en meestal nog niet eens kwam tot een schot...

aanvallend niks op tegen.. verdedigend no go... ik zei niet dat HAK verdedigend goed is, ik zei dat koybasi verdedigend zelfs minder is dan Hak...

maar mss dat hij het wel goed kan doen nu we toch elke bal afspelen aan de verdedigers... ik vond atilla turan goed spelen egen galatasaray... natuurlijk is het niet goed om op basis van 1 wedstrijd te beslissen, maar ik zou hem wel willen zien spelen..

16 oktober 2012 om 23:57

Deel je mening wat betreft Avci. Zie het liefst Senol Gunes of Terim maar zie dit niet gebeuren.

17 oktober 2012 om 00:06

@ 53arda Prima , dan houdt ik het hierbij , want we verschillen van mening .

Alleen om effe terug te komen om de verassende naam erman kilic.

Ik ken weinig spelers in turkije van turkse afkomst die zo'n fenomenale schot in huis hebben en de wedstrijd zomaar naar zich kunnen toe trekken . Tis niet 1 x maar meerdere malen dat hij uit het niets scoort . Tis verder ook een goede middenvelder met goede passes . Wat ik wil zeggen is als ik zie wie kansen krijgt en er geen reet van bakt , geef dan zulke mensen de kans , want geloof mij , die zullen met meer eer en trots het turkse tenue dragen dan bepaalde spelers .

Zulke spelers lopen juist niet naast hun schoenen , zij hebben honger en geven juist meer dan die andere prima donnas . Ik weet nog die goal van erman kilic tegen besiktas vorig jaar uit tegen sivas , pfff man man man . Zoek ket effe op dan begrijp je wat ik bedoel , en meerdere goals van hem .

Atilla is een goede speler , jong en gedreven , waarom geven ze hem geen kans ?? Ik denk omdat hij bij ordu speelt en niet bij de grote 3 , en waarschijnlijk heeft hij zijn keuze niet gemaakt omstreeks het nationale elftal .

17 oktober 2012 om 01:21

''het fb/gs teampje van avci heeft zwaar gefaald !! Wat hiddink deed (opstellen van drama spelers ) gaat gewoon verder onder avci . ''

Wie moeten ze dan opstellen? Mustafa Gotdemek wie? We moeten al helemaal niet praten over spelers van BJK want die bakken er helemaal niets van.

Abdullah Avci schande! Waar is Semih? Waar is Emre? Waar is Aydin? Waar is Selcuk en Burak waar? Waarom wordt Engin Baytar held niet opgeroepen waarom wordt er uberhaupt één speler van BJK opgeroepen die er niets van bakt? Waarom geen Ceyhun?

Dankjewel YD AY #fbjk voor het verpesten van het Turks voetbal!

Only Cimbom!

17 oktober 2012 om 14:52

@eerbeek Ultra-ermeni

Jij moet al helemaal niet reageren op een voetbalsite want jij hoort gewoon thuis in een zandbak . Ga maar een uefa beker maken van zand .

Pektemek is momenteel geblesseerd aan zijn kruisbanden , dus je argument is zinloos . De zogenaamde ''sterspelers '' van gs en fb bakken er niets van !

Ze stellen gewoon middelmatige spelers op die bijv. in de CL al 2 x op rij verliezen en niets produceren !

Laat de ideeën over voetbal maar aan andere over gefrustreerde cincon supporter .

16 oktober 2012 om 23:34

Houden ze worstelpartijen daar bij die trainingen ofzo want om 1 of ander reden geraken ze allemaal geblesseerd?

Over de wedstrijd wil ik niet veel kwijt behalve dat het een grote schande is. Maarja we zijn het ondertussen al gewoon geworden een Ek/wk missen.

16 oktober 2012 om 23:44

Zo zie je maar weer, Hiddink is gewoon een topcoach en had hij werkelijk de touwtjes in handen gekregen dan had hij Turkije met een vinger in de neus laten kwalificeren.

16 oktober 2012 om 23:47

mijn opstelling vanaf nu... 4-4-2... zo begin je zo speel je en als je nu eens naar een 4-5-1 of een 4-3-3 gaat maakt niet uit. maar 2 spitsen is een noodzaak...

mijn opsteling... spelers die er altijd in moeten staan mits ze niet geblesseerd zijn.... over burak kan je dan nog discussieren... naast selcuk zie ik liever een emre belezoglu eerst, maar kan ook een nuri of een colak zijn...

spelers die geselecteerd moeten worden:

gs: semih, selcuk inan, burak yilmaz, emre colak, engin baytar, umut bulut, aydin ( mits hij speelt zoals hij vandaag speelde)
fenerbahce: mert, volkan, gg, topal, Hak, topuz, egemen
furth: sercan
rubin kazan: g. tore, karadeniz ( is nog wel snel en venijnig)
athletico: emre, arda
eskisehir: alper potuk
liverpool/real: nuri sahin, samed yesil
bursaspor: serdar aziz
trabzonspor: tolga, onur, soner aydogdu, olcay, volkan sen (mits hij zin niveau haalt)
besiktas: cenk, necip, pektemek
antep: cenk tosun, muhammet demirci
andere spelers zoals: serdar kurtulus,atila turan, sinan bolat, mevlut

38 spelers heb ik opgenoemd die bij me opkwamen.... ik heb er een aantal een bais plaats gegeven... waarvan ik vind dat ze het verwelkolom moeten vormen van de ploeg ( burak is nog bespreekbaar enkel en alleen omdat hij er 33 heeft geprikt zet ik hem erin)....

voor de rest mogen jullie de andere namen invullen...

vol/sin/tolg
GG
semih
omer
.....
.........
selcuk inan
..........
arda
burak
........
16 oktober 2012 om 23:51

Zie op rechts gewoon het liefst Tore, simpelweg omdat hij een actie in huis heeft. Tegen Roemenië en Hongarije lukte het niet via de middenvelders daarom is het altijd wel handig om zulke technische spelers hebben dan op de flanken.

Naast Selcuk moet gewoon Topal. Nuri allemaal leuk en aardig wat hij in clubverband laat zien maar hij faalt gewoon bij het nationale elftal.

LB zou ik gaan voor Ismail of Atila omdat er simpelweg niks beters is.

17 oktober 2012 om 00:02

maarja sercan is ook technisch he renkdas...

ik zie dat turkije hetzelfde probleem heeft als galatasaray.. teveel balbezit,idd teveel balbezit waaroodr de snelle technische spelers tegen een gesloten ploeg niets kunnen doen... tore leidt teveel balverlies... als het dan eens lukt is het wel een doelpunt natuurlijk mooi om te forceren.. maar soms leidt hij nutteloos balverlies terwijl hij de bal kan afspelen...

een ander nadeel van tore op rechts is dat hij volgens mij gg stopt. iedereen weet wel dat gg graag opkomt... bij fener zie je hem een sgoon duo vormen met topuz.. topuz trekt de weg open voor hem en geeft hem ook de bal af...

natuurlijk als je tore hebt, zou gg minder moeten rushen naar voor omdat tore technisch beter is dan topuz en het ook kan zonder gg bij zich... dus daar is het wikken en wegen... heb je liever een opkomende back die voor gevaar zorgt: topuz + gg heb je liever een back die nu en dan opkomt en meer verdedigend zijn taken uitvoert dan plaats je tore daar die het merendeel van de actie op zich moet nemen

17 oktober 2012 om 00:08

Sercan kan natuurlijk ook maar ik zie Arda gewoon het liefst op de linkerflank (zijn echte positie!). Sercan en Tore moeten in mijn ogen uitmaken voor wie de rechterflank is. Een echte nummer 10 à la Ozil, Kaka, ... heeft Turkije gewoon niet ... Dus gewoon voor een 4-4-2 of een 4-3-3 gaan.

16 oktober 2012 om 23:53

We moeten gewoon accepteren dat we een strontland hebben op het gebied van voetbal.

Na al deze resultaten is het niet meer erg om vergeleken te worden met Andorra, San Marino en Liechtenstein. Zulke landen krijgen ook klop van landen als Roemenie en Hongarije.

Nogmaals bedankt Volkan!! De beste Turkse keeper!!

Notttttt wie nog zegt dat hij de beste turkse keeper is moet naar een psychiater

17 oktober 2012 om 01:05

Nou, als je hem bij Fener ziet keepen is het een mix van Buffon, Casillas, Muslera en Valdes lijkt het wel...

17 oktober 2012 om 11:31

een strontland op het gebied van voetbal ?
op welke gebieden zijn we dan goed ?

ik zal je het vertellen...
Turken zijn goed in eten maken !!! dat meen ik echt...
ze zijn ook super gastvrij..
kunnen goed hun land draaien op toeristische gebieden
ze kunnen ook mooie glazen maken
kleding maken
boeken drukken
spiegels
lampen
ieder zo zijn talent...

maar sporters of echt intelligent zijn ze niet... dat is gewoon een feit.
en af en toe heb je natuurlijk wel iemand die iets wint. (incidenteel)

16 oktober 2012 om 23:53

haha steeds zo hoog over de toren blazen maar uiteindelijk blijkt turkije gewoon een erg matig elftal te hebben. hopelijk voor hen kunnen ze in 2018 nog eens proberen.

17 oktober 2012 om 06:47

Volg jij voetbal pas 1 week of zo?

Iedere supporter blaast hoog van de toren als het om zijn club of land gaat, zelfs een supporter van FC Dordrecht zal beweren dat ze ooit de Champions League zullen winnen.

Dit kom overal ter wereld voor.

En er zijn genoeg Turken die vantevoren kritisch waren hoor, jij gaat er nu gewoon vanuit dat er "vast wel mensen waren die beweringen deden"

Dat deed Nederland toch ook?

Nederland had toch een WK finale gespeeld in 2010?

Nederland zou toch effe het EK winnen paar maanden geleden?

Dat was zeker niet hoog van de toren blazen?

17 oktober 2012 om 15:20

@2045

Je praat verkeerd maat.

Nederland kan nog opscheppen om uit te blinken op een hoofdtoernooi (al lukt het niet). Want zij zijn al voor en na het WK 02' erbij. Wij hebben al vier toernooien in het afgelopen tien jaar gemist en vooralsnog schatten wij ons echt hoog in. Echt jammer dat onze fans geen schrijn van zelfkritiek kunnen accepteren.

16 oktober 2012 om 23:56

Mooi, hoe meer ze verliezen hoe liever het me is. Dat turkse voetbal hangt van omkoping aan elkaar. Afgezien van het feit dat het geen moer voorstelt. Al zal die slijmjurk van een Kuijt wel anders beweren.

17 oktober 2012 om 01:07

In het Italiaanse voetbal is meer omkoping dan in het Turkse hoor, haat je dat dus ook?

En met alle respect, Fenerbahce is momenteel gewoon een betere en zeker grotere club dan Feyenoord. Speelt Europees, en hij verdient ook nog eens het dubbele. Geef die man eens ongelijk.

16 oktober 2012 om 23:59

Turkije heeft gewoon een verkeerd opstelling.

Die coach moet eruit. Klaar!

Dat kon je al in de wedstrijd tegen Nederland al zien. Tactisch klopt het gewoon niet. De spelers zijn wel goed. De chemie is er niet.

Ik ga er niet veel op in, maar aan de spelers ligt het niet. Al had je 10 Cr7, dan nog speelt die met een verkeerd opstelling.

17 oktober 2012 om 12:11

Dat we vinden dat de coach eruit moet is een feit maar het ligt ook aan de spelers die kunnen er geen zak van allemaal onervaren idioten het lijkt me wel logisch dat Hamit niet met hun kan spelen die nieuwe spelers kun je vergelijken met D'tjes uit de 5e klasse

17 oktober 2012 om 00:01

Turkije gaat weer terug naar hun normale niveau.
Met wat geluk en temperament hebben ze wel eens wat leuke prestaties weten te behalen, maar zonder Guus Hiddink stelt Turkije normaal gesproken natuurlijk geen drol voor.
Ik ben niet verbaast dat Turkije ook nu weer punten verspeelt.

17 oktober 2012 om 01:08

Are you kidding me? De huidige coach gaat verder met het wanbeleid wat Guus voerde.
Als we weer een fatsoenlijke coach met het Turkse temperament krijgen net als in 2008 kunnen we weer zo tot de halve finale komen, want de spelers hebben genoeg kwaliteit.

17 oktober 2012 om 08:37

Sorry, maar ik kan dit soort antwoorden niet meer serieus nemen.
Het is met zulke waardeloze en niet luisterende, eigenwijze spelers, en daarnaast nog de sceptische en foute conclusies trekkende media, bijna onmogelijk om een betere prestatie te leveren dan dat Guus nog heeft weten te behalen.

Het overgrote deel van Turkije acteerde alsof ze blij waren dat Guus weg was, ogenschijnlijk totaal niet bewust van de realiteit.
Guus heeft het zelfs bijna daadwerkelijk nog weten te presteren om zich te kwalificeren met dit land, extreem bijzonder knap!

De kans dat Ajax dit jaar de CL wint lijkt me groter dan dat Turkije de halve finale weet te behalen, je kunt 5 keer geluk hebben, maar het houdt een keer op.
Het was ook niet voor niets dat Turkije met hun speelstijl slechts 13 spelers over had die konden of mochten spelen destijds.

17 oktober 2012 om 12:55

Wie ben jij om mijn antwoorden niet serieus te nemen? Was jij degene die elke wedstrijd en elk trainingskamp volgde en elke keer met stomheid geslagen was dat er zulke belachelijke elftallen werden opgesteld? Ga je het nu serieus aan Guus toeschrijven dat Turkije toen doorging? Als je het van buitenaf volgt, moet je niet doen alsof je er zo verschrikkelijk veel van weet, want Guus zat liever op zijn reet in Amsterdam dan dat hij wedstrijden ging bekijken om spelers te selecteren. Hij riep spelers op die bij hun eigen team niet eens in de 11 stonden. Hij riep eerder gasten op omdat ze een grote naam hadden dan dat ze daadwerkelijk goed presteerden.

Het klinkt misschien simpel om elke keer de coach de schuld te geven, omdat het nu ook gebeurd, maar deze gast maakt gewoon de zelfde fouten als dat Guus maakte. Waarom speelt hij bijvoorbeeld met 1 spits terwijl hij weet dat we M O E T E N scoren gisteren tegen Hongarije? Waarom roept hij, net als Guus, gasten op die nog geen 1 wedstrijd gespeeld hebben voor Turkije, en zet hij ze zelfs nog in de eerste 11? (tunay Torun en Mehmet Ekici, zoek maar op)

Nee jongen, het beleid is gewoon dramatisch. Er zitten echt wel spelers bij die gewoon kwaliteit hebben. Dat weet ik omdat ik ze stuk voor stuk ken. Als jij het van buitenaf volgt moet je niet gaan doen alsof je het op de voet volgde. Want ik snap dat je je grote vriend Guus wil verdedigen omdat hij uit jouw landje komt, maar niet met je eigen bekrompen visie die je profileert als de waarheid.

17 oktober 2012 om 01:48

Jullie gaan het nooit snappen. Hiddink was slecht, Avci was slecht, Terim snapt niks van tactiek(!). Zou het niet liggen aan een ontbrekende basis ? Jullie gaan allemaal wel naar Turkije, waar zie je een officiele voetbalveld, met daarbij een voetbal vereniging ? Welke jeugdteams zijn er ? Wie staat er bij ons aan de macht ? Nou dat is een vraag waar ik wel antwoord op heb: Demiroren. De man die na 8 jaar wanbeleid, financiele onkunde, voetbaltechnisch seniel, wiens bestuurders omkopen, beloont wordt met de titel: voorzitter van het Turkse voetbalbond. Waarom ? Hij had een plan om Fenerbahce te redden uit de omkoopschandaal.

Omkopers, corrupte bestuurders, blijf van onze voetbal af.

17 oktober 2012 om 06:33

Voor Demiroren waren er ook geen voetbalvelden, dus om hem (alleen) de schuld te geven is niet relevant. Ik wil Demiroren hiermee niet verdedigen, integendeel ik haat die man het meest helemaal na hoe hij Besiktas heeft achtergelaten, begrijp ik niet dat hij zo een positie bij TFF krijgt.

Over het feit van het aantal geringe (amateur) voetbalverenigingen in Turkije ben ik het met je eens, ik heb daar vaak genoeg over uitgelaten. Ook na Demiroren zullen die verenigingen niet komen puur om het feit dat het land grotere problemen heeft zoals oorlogen en veel politieke onrust, slechte infrastructuur(!), gezinnen met lage inkomens. Nu vraag je jezelf misschien wel af wat hebben die dingen met voetbal te maken, maar als je een land wilt creëren met veel voetbalverenigingen en goeie infrastructuur, wat noodzakelijk is, vergt dat veel tijd en geld en zo'n 'revolutie' kan pas plaats vinden als de belangrijkste problemen van het land zijn opgelost. Abdullah Avci hamert in elke interview erop dat er te weinig jeugdspelers doorbreken, geloof me die man weet ook dat de fout bij de jeugdopleidingen zit, maar hij kan dat niet in zijn eentje oplossen.

En Turkse spelers hebben echt wel veel talent en met een goeie opleiding moeten er echt wel minstens 4 wereldtoppers in het Turkse elftal staan. Als je ziet dat er vandaag al zeven spelers in basiself zaten, die hun jeugdopleiding in het buitenland hebben genoten, moet je wel concluderen dat er veel mis is met het beleid in Turkije wat betreft opleiding. Geloof me er lopen genoeg Ozil's rond in Turkije en als het juiste beleid daar is, zullen we ooit meedoen de top van Europa, maar tot die tijd hebben we niks te zoeken daar.

Ik kan hier nog wel uren over door praten, maar punt blijft dat Turkije grotere problemen heeft dan het verbeteren van het jeugdbeleid. Wat ik me wel afvraag Brazilie is ook een land met veel armoede, volgens mij meer als Turkije, maar toch komen daar wel onwijs veel talent vandaan. Komt waarschijnlijk vooral doordat ze daar wel veel voetbalscholen/verenigingen hebben.

17 oktober 2012 om 09:44

Ben het over het algemeen eens met wat je zegt, maar in jou ogen zal Aziz vast corrupt zijn, maar dat is nou net de persoon die veel amateur sporters laat sporten in normale accomodaties. Op de Olympische spelen waren het op een paar na allemaal atleten van Fenerbahce.

Het voetbal moet in Turkije gewoon een dikke schop krijgen. Diezelfde Aziz zou eens een stap achteruit moeten doen. Ik wil gewoon nieuwe namen zien, en niet alleen in het voetbal, maar ook in de media. Want die richten meer schade aan dan we denken.

Vervolgens in elke buyuksehir belediyesi een aantal amateur teams opzetten waar jongens vanaf hun 6e jaar kunnen voetballen tegen leeftijds genoten.

Voetbal is een spel dat je van jongs af aan erin moet slijpen. In Turkije begrijpen voetballers pas op hun 23e waar ze moeten lopen terwijl een gemiddelde voetballer in Nederland dat al kan op zijn 18e.

En ook dat hele gedoe met maximaal aantal buitenlanders moet worden afgeschrapt. Nu heb je Turkse spelers die zeker zijn van hun basisplaats en geen moeite doen om zichzelf te ontwikkelen. Gewoon dat limiet afschaffen en keer op keer buitenlandse toppers binnenhalen. Moet je kijken hoe hard die Turkse voetballers dan gaan werken om in de basis te komen.

17 oktober 2012 om 02:55

Jongens laten we ons niet langer voor de gek houden, in Turkije kunnen ze gewoon niet voetballen. Alleen met vechtlust kom je er niet. En eerlijk gezegt vind ik het helemaal niet zo heel erg dat Turkije weer verliest... ik bedoel het gezeik begon al in de wedstrijd tegen oranje. Beste turkse voetballer van vorig seizoen Selcuk Inan op de bank (zogenaamd taktiek). Arda Turan die al heel zijn carriere op de flanken speelt (ook bij atletico), op nummer tien laten spelen..? Nuri Sahin op de bank (alsof we in de basis messi, aguero ofzo hebben) Alle bundesliga turken oproepen (ze kunnen echt niks gewoon). Hamit altintop blijven opstellen ondanks dat tie zwaar uit vorm is. pfff er zijn zoveel dingen te zeggen.. op papier stelt Roemenie of Hongarije weinig voor, maar ze hebben allebei veel beter gevoetbalt dus we verdienen het ook niet om door te gaan. (alsof we nog kans maken...)

17 oktober 2012 om 09:22

Ziet er slecht uit voor Turkije man. Hele slechte resultaten behalve tegen Estland. Ach voordeeltje voor Turkije,volgende wedstrijd Andorra zal waarschijnlijk 3 punten worden,goed voor het zelfvertrouwen.

Ook altijd wel grappig dat je zelfs bij een nederlaag van Turkije gelijk weer reacties ziet over hoe goed de Turkse competitie wel niet is.

17 oktober 2012 om 11:19

mijn voorspellingen zijn uitgekomen. als sinds dag 1 na de wedstrijd Turkije Kroatie op het EK 2008 zeg ik dat Turkije het voetbal alleen aan andere kan verkopen door strijd te leveren. strijd, zoals tegen Tsjechie, Kroatie en Duitsland in 2008. toen waren alle wereldburgers onder de indruk van de Turken. er werd niet goed gevoetbald! er werd gestreden, elke fout werd weer rechtgezet. niets werd weggegeven. hard zijn voor je tegenstander.. wel natuurlijk op een sportieve wijze. je moet ze afstraffen. en dat is juist wat het Turks elftal tegenwoordig niet doet. van taktiek, techniek, communicatie en inzicht moet je het niet hebben. ze moeten het puur hebben van andere vaardigheden. je zag bijvoorbeeld dat Turkije een aantal jaar geleden 2 kwalificatiewedstrijden voor wk 2006 moest spelen tegen Zwitserland, de eerste wedstrijd werd met 2-0 verloren, en de return met 4-2 gewonnen. vele voetbalkenners gaven al aan, waarom Turkije niet in de 1e wedstrijd zo speelde.
betreft Turkse trainers, ja... die zijn sowieso onopgeleid. zelfs ik haal daar mijn bevoegdheid als betaald voetbaltrainer in 1 jaar.

17 oktober 2012 om 12:04

Stelletje debielen serieus je moet niet alleen de coach de schuld geven maar de hele elftal en de TFF ze kunnen beter 6e klasse spelen misschien kunnen ze dan nog de 10e plek halen, wie zijn al die spelers? allemaal onervaren spelers volgende wedstrijd tegen Andorra hoop ik voor Andorra want Turkije kun je nu vergelijken met een G-elftal. Mijn complimenten voor Nederland, Nederland heeft al 4 jaar lang dezelfde team en kunnen goed met elkaar opschieten ze verliezen samen en winnen samen.
Inieder geval geen WK voor Turkije ze verdienen het niet.

17 oktober 2012 om 12:20

Wat me opvalt is dat bijna iedereen met een andere opstelling komt. Natuurlijk heeft iedereen bepaalde voorkeuren maar normaal gesproken moet het team grootste gedeelte al staan. Als er tussen de supporters al zo'n verdeeldheid is, hoe kan een coach het dan goed doen?

17 oktober 2012 om 15:48

Dit is ook een probleem van het Turks elftal. Veel spelers met dezelfde kwaliteiten en de meeste zijn het net niet.

17 oktober 2012 om 15:13

Soms als er niets is om te praten, dan kunnen we beter stil zijn. Ik vind het bijzonder lachwekkend van supporters/fans/'ofhoejezeookwiltnoemen'die het Turkse voetbal nog steeds verdedigen en het Nederlandse onder uit proberen te halen. Op voetballend vlak mogen wij nog amper de veters van Nederland strikken. Dat mensen nog serieus tijdverspillen aan het beargumenteren van de grootheid van het Turkse voetbal.

In plaats van dat we de problemen op tafel leggen en daarover discussieren, zijn we nog steeds bezig met rozengeur en manneschijn en hoe ontiegelijk goed onze clubs en nationaal elftal wel niet zijn. Ik schaam me voor deze mensen.

Ik heb gisteren nogmaals gezien dat Abdullah Avci maar de top van de ijsberg is. Hij is de kant die wij als fans en supporters kunnen zien. Ik verdedig Abdullah Avci niet, maar zijn functie. Iemand die zo een functie heeft in zo een situatie en in zo een land, moet beschermd worden. Stel dat Avci wordt ontslagen, wat gaat er dan gebeuren? Het materiaal blijft hetzelfde, de voetbalbond biljft hetzelfde, de voetbalvelden zullen nog steeds ontbreken, jeugd zal nog steeds niet doorbreken bij voetbalclubs, laaggeklasseerde kinderen kunnen nog steeds niet voetballen bij amateurclubs etc.

Een bond die een winsptremie van 64.000 euro uitkeert voor een overwinning tegen Hongarije. Wat verwacht je daarvan? Dit klopt voor geen meter. De bond laat een hotel bouwen om de reis- en overnachtkosten te beperken (om dat geld uiteindelijk in hun eigen zak te steken). Geniet een hotel jouw prioriteit? Zegt jeugdopleidingen jouw niets? Ach, laat alles maar zitten.

Avci moet het circuit gewoon afmaken en doorgaan met jonge spelers en de jongens die zichzelf hoger dan het nationaal elftal zien, die mogen wegblijven, ongeacht spelers van mijn club. Die kennen zich wel.

Turkiye sizinle gurur duyuyor.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Turkije

Selectie
Actuele wedstrijden
SpelersPositieW
Hasan-Ali KaldirimVerdediger60
Nuri SahinMiddenvelder60
Umut BulutAanvaller61
Semih KayaVerdediger50
Sercan Sararer-OsunaMiddenvelder50
Arda TuranMiddenvelder50
Gökhan GönülVerdediger40
Voor de complete selectie: Clubpagina Turkije.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina Turkije.

In de wandelgangen

Donderdag 23 mei
Real Madrid wil Carlo Ancelotti vastleggen als de opvolger van José Mourinho, maar Paris Saint-Germain werkt niet mee. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 1.015991 seconden.