Voetbalzone

Afellay over verwijt arrogantie: ‘Misschien staat mijn kop ze niet aan’

Maandag, 15 oktober 2012 om 17:37

Blijkbaar is niet iedereen een fan van Ibrahim Afellay. De door Barcelona aan Schalke 04 verhuurde middenvelder annex aanvaller wordt door sommigen gezien als ‘arrogant’. De 26-jarige Afellay zelf, die aan de vooravond staat van interland nummer 43, kan weinig met die teksten.

/

“Ik ben gewoon een simpele jongen. Er wordt gezegd: ‘Hij is arrogant’. Maar waar baseren ze dat op?”, vraagt Afellay zich af in gesprek met OnsOranje. “Ik antwoord altijd netjes en correct. Als ik iemand kan helpen, probeer ik die persoon te helpen. Dat zijn kwalificaties, die kunnen er bij mij niet in.”

“Soms merk je dat het mensen om je heen meer doet dan jezelf”, vervolgt de aanvaller. “Soms gaat het zó ver. Dan ben jij niet eens gespreksonderwerp, maar dan word je er wel in getrokken. Volgens mij zit het heel diep bij die mensen, ik weet niet. Misschien staat mijn kop ze niet aan. Maar goed, that’s life. Loslaten. Het is zoals het is.”

Poll

Ik vind Ibrahim Afellay arrogant

15 oktober 2012 om 17:40

De meesten die hem arrogant vinden, zijn de vi- napraters die een gebrek aan iq en denkvermogen hebben, om iemand te beoordelen die ze niet eens kennen.

Een Ibrahimovic die bij zijn medespelers ff zijn schoen in hun nek plaatst en opschept over zijn salaris en cv tegenover 'mindere' spelers is blijkbaar gewoon held!
Zoek de logica...

15 oktober 2012 om 17:45

Ja, dat VI praters is echt een onderwerp geworden...

Snap best dat mensen hem arrogant vinden, oogt die ook. Maar ik denk dat de helft van de verhalen die over hem rond gaan, niet waar zijn. Volgens mij kan Affelay wel degelijk spontaan en behulpzaam zijn.

Maar waar leg je de grens tussen arrogant en zelfverzekerd!?

Edit: De laatste alinea moet ik je 100 gelijk geven, ik vind die Ibrahimociv ook zoon misselijke vent..

15 oktober 2012 om 19:24

ik kwam de beste man vorig jaar tegen op het strand van ons woonstad alhoceima te marokko.

hij lag daar met zijn broertje en broer. en was voor iedereen klaar om een praatje te hebben.

ik denk dat men hem gewoon niet wil accepteren om zijn achtergrond. (dit zit echter dieper in ons dan we allen denken)

15 oktober 2012 om 20:59

Wat bedoel je precies met zijn achtergrond, zijn afkomst? Er hebben al meerdere spelers in het Nederlands Elftal gespeeld waarvan de ouders een andere afkomst hebben en zij zijn echt niet allemaal arrogant genoemd. Dit vind ik altijd zo makkelijk, als iemand affelay goed vind hoor je niks, vind je hem slecht dan is het vanwege zijn afkomst, vind je hem sympathiek hoor je niks, vind je hem arrogant is het vanwege zijn afkomst.
Deze jongen straalt gewoon zoveel zelfverzekerdheid (?) uit dat het neigt naar arrogantie. Sommige mensen zullen dit waarderen en andere noemen het arrogant, afkomst heeft hier niks mee te maken.

Christiano Ronaldo wordt ook arrogant genoemd door veel mensen, maar heeft geen kleurtje of Marokkaanse achtergrond.

15 oktober 2012 om 22:48

Hoe zo, hij heeft geen kleurtje, hij heeft dezelfde huidkleur als Marokkanen, of je ga je nog zeggen dat hij een blanke Hollander is( C. Ronaldo) ?

20 oktober 2012 om 17:39

Beter woord zou denk ik afgunst zijn i.p.v. afkomst. Die haat jegens Ronaldo vind ik ook belachelijk, mensen zeggen dingen over hem terwijl ze die man misschien voor 5% kennen. Ik denk ook eerder dat de media Ronaldo 'arrogant' heeft gevormd. Ik zelf heb wat dingen over Ronaldo gelezen die niet in de grote media kwamen, maar daardoor kreeg ik al een heel ander beeld van hem.

Wat Mouserati bedoeld is denk ik het stereotype beeld wat vele mensen hebben bij Marokkanen.

15 oktober 2012 om 17:45

Niet zozeer VI in zijn totaliteit. Derksen en Gijp. Soms zie je Wilfred ze echt vragend aankijken, van; Johan; waarop is dit gebaseerd?

Boskamp die al vaak genoeg heeft geprobeerd beide het tegendeel te bewijzen, evenals Kieft en Schelvis die dat ook al hebben geprobeerd. Maar steeds als er iemand ter bescherming van Afellay komt, gooien ze er nog snel een mopje uit waardoor het publiek in koor gaat klappen.

Het is niet alleen zo met Afellay hoor, iedereen die de snor niet aanstaat, heeft prijs.

15 oktober 2012 om 17:52

helemaal met je eens!

Vi is echt een niet te missen voraal door Gijp

maar ze hebben echt niet veel verstand voor voetbal

en soms heb ik het gevoel dat Johan derksen de buitenlanders meer aanpakt dan de anderen

het leukste is als Wilfred Johan afmaakt met feiten!

15 oktober 2012 om 17:57

Maar toch zitten we elke maandagavond voor de tv te kijken!

Het is puur de humor en de arrogantie van het programma wat mij aanspreekt. Voor de inhoud moet je niet gaan kijken naar VI. Johan en Gijp hebben vaak ongelijk en hebben belachelijke argumenten (vooral Johan. Gijp wil nog wel eens een goed punt hebben.

15 oktober 2012 om 18:00

@ Magic

Klopt gewoon helemaal. Niet alleen maandagavond, maar ook vrijdag avond neus ik steeds rond op het internet om een goede link te vinden. Als Belg is het namelijk nog moeilijker om VI te zien. Maar toch kan ik al jaren geen aflevering missen Het is gewoon te grappig soms.

16 oktober 2012 om 09:23

gewoon de volgende dag kijken op rtlgemist, dan hoef je geen wazige links te streamen.

15 oktober 2012 om 17:53

Deels waar. Er zijn veel die VI napraten, is gewoon irritant. Maar Affelay is gewoon zwaar irritant en heeft nogal een arrogante uitstraling. Hetzelfde geldt voor Ronaldo. Je kent de persoon in kwestie niet en moet het doen met de uitstraling.

Ik ben na dit EK wel veel respect voor Affelay kwijt geraakt. Ik snap dat je het niet leuk vindt dat er kritiek op je wordt geuit, maar om dan te zeggen dat je niet naar depressieve mannetjes luistert, vind ik dat getuigen van 0% respect en 100% arrogantie.

15 oktober 2012 om 17:57

@ Magic

Ik ben het met je eens dat het ronduit respectloos is om zulke te dingen te zeggen over depressieve mensen (gijp), maar is dat daarom ook arrogant? Het is slecht, niet goed te praten, maar arrogant?

Vond ook dat hij dat nooit had moeten zeggen , ook al werd hij wel heel hard geprovoceerd.

Ik zou eerder zeggen: 0 respect en 100 gebrek aan intelligentie om tegen die 2 in te gaan.

Verder mogen we ook niet vergeten dat ziektes, overgewicht en gehandicapte mensen vaak worden gebruikt als grap door de 2 aan tafel.

( Mensen die Magicfeet een rood duimpje hebben gegeven, kunnen ook gewoon reageren)

15 oktober 2012 om 17:59

Als je zoiets zegt, voel je jezelf beter dan die persoon en wil dat laten blijken door de ander zijn tekortkomingen. Dat getuigt ook weer van arrogantie. Dat is mijn interpretatie dan. Het kwam bij mij over als arrogantie, vooral het toontje ook. Daarvoor had hij ook nog wel iets gezegd, voor het EK. Iets over dat hij niet geselecteerd was of iets dergelijks. Kan het me niet goed herinneren wat precies.

15 oktober 2012 om 18:28

Je moet die jongen eens horen in een interview zien, die gast is extreem beleefd en bijna verlegen. Ik denk dat Affelay het zelf het beste zegt. Misschien is het zijn hoofd of de manier waarop die kijkt waardoor mensen dat denken. Maar als ik moet afgaan op de interviews die hij geeft is het eerder het tegenovergestelde het geval.

15 oktober 2012 om 19:37

Ik vind het eigenlijk eigen schuld dikke bult voor vd Gijp..

Die man zit wekelijks de meest onnozele dingen te roepen en spelers als Manolev en Afellay in een kwaad daglicht te zetten... Volstrekt onnodig en vaak niet eens gebaseerd op feiten..
Als iemand dan een keer een lullige opmerking terugmaakt is die speler arrogant? De enige die echt arrogant zijn, zijn die gasten van VI zelf.. Ze voelen zich onderdeel van de voetbalwereld, maar voegen niets toe behalve onwaarheden en gezanik over spelers.. Ik kijk die slechte comedy al tijden niet meer..

15 oktober 2012 om 22:50

Als je het niet kan herinneren, zeg dan gewoon niks, maak je zelf niet belachelijk!

15 oktober 2012 om 17:54

Inderdaad. Die Snor is gewoon een onzin prater en alles wat hij zegt over het voetbal is gewoon belachelijk en het ergste is dat er niemand wat tegen hem zegt in de studio behalve Wilfred.

ON:
Afellay moet gewoon zo doorgaan want hij doet het steeds beter bij Schalke en ik weet zeker dat hij van meerwaarde kan zijn voor Oranje en laat de hater maar lekker haten want ze zouden willen dat ze net als hem waren.

15 oktober 2012 om 18:07

Hoezo zou ik een gebrek aan IQ en denkvermogen hebben als Ik Affellay arrogant zou vinden? Bovendien vind ik dit een zeer merkwaardige reactie, want je spreekt jezelf behoorlijk tegen. Je zegt in je eerste alinea dat je mensen, om het zo maar even te zeggen, dom vindt die napraten, terwijl je in je tweede alinea zegt dat Ibrahimovic opschept over zijn salaris en CV waar je totaal geen weet van hebt of dit verval daadwerkelijk is voorgevallen. Dit betekent dat je de eerste beste speler die dit zegt Napraat.

15 oktober 2012 om 18:13

Socio4life,

Opschept over zijn salaris en CV? Dat baseer jij dus op 1 persoon die uit frustratie iets moest zeggen over Zlatan? En dat ene you-tube filmpje dat Zlatan schopt op een training weet jij dus ook alles van?

Natuurlijk heeft Zlatan zijn streken, maar ik heb een hekel aan dat alles maar klakkeloos wordt gelooft wat er in de media gezegt wordt zonder ook maar 1 maal het verhaal van de tegenpartij of een derden aangehoort te hebben.

15 oktober 2012 om 18:29

Umm 1 youtube filmpje heb je het interview met Cassano niet gezien?
1ste interview: Cassano krijgt na winnen van Serie A schoen in zijn nek(ik bedoel niet de training)
2de interview: Meerdere AC milan spelers zeggen dat Ibrahimovic de baas speelde en ook heel agressief kon zijn mocht iemand hem tegenspreken
En dat andere youtube filmpje kennen we allemaal al. En het verhaal van Derksen over de actie van Zlatan toen mensen naar zijn auto keken en hij zijn shirt op de grond gooide en vroeg om te vechten?
Als men Zlatan niet gek vinden snap ik het ook niet.
Overigens vind ik het wel een speler die op het veld doet wat hij wil zoals 1 van zijn 3 doelpunten met zijn hak in de sprong

15 oktober 2012 om 18:29

Persoonlijk kijk ik geen VI maar ook vind ik hem een naar mannetje. Dit komt met name door z'n gedrag in 't veld. Hij loopt erbij alsof het de grote vedette is. In paar wedstrijden die ik tot nu toe van schalke heb gezien loopt 'ie alleen maar rond te commanderen en te vloeken terwijl het nou ook nou weer niet dé grote man is.

15 oktober 2012 om 19:23

Er worden teveel voetbalprogramma's gemaakt, zodat het niet meer inhoudelijk over voetbal kan gaan de hele tijd. Er wordt naar onderwerpen gezocht. Met name VI heeft er een handje van om mensen af te zeiken en naar beneden te halen op een zogenaamd humoristische manier. Je hoort 3x per programma, hahaha die kan er helemaal niks van, etc. Hoe vaak hebben ze die loopactie van van Beukering niet laten zien? Nou, nou, lachen hoor. Ik kijk er allang niet meer naar, dus weet niet of ze Afellay als arrogant bestempelen daar. Maar snap ook niet wat de waarde daarvan is. Dat is een mening die je kunt hebben, maar die ieder voor zich moet bepalen. Gaat alleen om de kijkcijfers. VI lijkt meer op de muppetshow.

15 oktober 2012 om 19:55

Mee eens. Die snor zegt dat afellay arrogant is maar zegt hetzelfde over robben, van persie, van der wiel, vd vaart, huntelaar. En wie is zijn lek? De arrogantste speler ooit; Van Bommel! Zegt meer over Van bommel dan over ibi

ON: Afellay in goede vorm moet schaken, narsingh en lens toch gewoon uit de basis spelen, Robben zie ik als een echte concurrent. Hoop dat hij start tegen Roemenië!

15 oktober 2012 om 21:05

Types zoals als jij worden heel irritant, Misschien weet je het niet. maar soms hebben mensen de zelfde mening. misschien is dat iets nieuws voor je. Maar het is toch echt zo. En "ibi" is gewoon een heel naar ventje geworden, En dat zie jij niet. Zoals jij blijkbaar veel dingen niet ziet. Maar daar kan jij ook niks aan doen natuurlijk he...

15 oktober 2012 om 22:09

Socio4life

Ibrahimovic kan je niet vergelijken met Affelay joh. Hij mag arrogant zijn, kijk wat hij wel niet allemaal heeft bereikt joh in de voetballerij. Affelay mag Ibrahimovic ze veters niet eens strikken.

15 oktober 2012 om 17:42

Nou Ibrahim, misschien moet je maar eens wat beter in de spiegel kijken. Tussen de regels door probeer je altijd te verkondigen hoe goed je jezelf vindt en wat je allemaal wel niet denkt te kunnen bereiken.

Face it, Barcelona heeft je alleen gehaald omdat je eenvoudig door te verkopen was met winst, je blessure heeft daar helaas niet aan meegewerkt, maar de absolute top zal je nooit halen en een club als Schalke lijkt nu ook al bijna te hoog gegrepen. Bij het Nederlands elftal kom je ook bijna niet meer aan de bak, de concurrentie is beter. Ajuus Ibrahim, ga lekker bij Levante ofzo voetballen, hoewel ik betwijfel of je dat aankan.

15 oktober 2012 om 17:44

Ik vind ibi niet arrogant, maar ik denk dat hij zichzelf vaak overschat dat is heel wat anders.

15 oktober 2012 om 17:45

afellay arrogant???
hij heeft toch nooit voor ajax gespeeld toch??
ik denk dat het te maken heeft met pure afgunst
ik vind afellay een geweldige speler hij speelt notabene bij barcelona hij mag dan wel verhuurd zijn door barcelona maar dat komt puur door dat hij die erntige blessure heeft gehad
want hij is een van de meest creative voetballers van nederland en dat heeft hij ook wel bewezen toen hij nog voor psv speelde

15 oktober 2012 om 17:49

Nee, hij kan gewoon het niveau niet aan. Dat zag jij, dat zag ik en dat zag elk ander voetballiefhebber. Met zijn constante balletjes terug enzo.

Het is heus niet erg dat hij niet past in het systeem van Barcelona. Zelfs een technisch wonder als Sanchez heeft er moeite mee.

15 oktober 2012 om 17:58

Constante balletjes terug?? Ik weet niet welke wedstrijden jij hebt gezien, maar onze Ibi was in tegenstelling tot zijn directe concurrent Pedro juist aanvallender ingesteld. Dat ten koste van het combinatiespel van Barça.

Barça is echt niet zo aanvallend als jij nu doet omschrijven. Barça is gedoseerd aanvallen, Ibi is constant aanvallen.

15 oktober 2012 om 17:59

@brutal

je kunt wel lullen dat hij het niveau niet aan kon bij barcelona maar dat is je reinste bullshit
hij was aardig op dreef tot hij zijn kniebanden afscheurde
maar ik denk dat jij geen idee hebt van de aard van zijn blessure en wat daar voor nodig is om op het hoogste niveau terug te komen is dat hebben we wel gezien met reis bij psv
en die is er ook nog niet
maar ik denk dat het grootste probleem voor ibi is bij welke club hij speelde in nederland
aaqn gezien er zoveel psv haters zijn op voetbalzone
ik hoop dat ibi het nog eens kan laten zien bij barcelona waarvoor hij gehaald is
maar vrees dat de concurrente te groot word voor hem
maar wel jammer dat zo'n creative voetballer als ibi in nederland de grond in getrapt word

15 oktober 2012 om 18:06

Dit heeft niks met PSV haat te maken. Het gaat puur om de voetballer zelf. Als je kan kiezen tussen Ibi en zijn concurrenten..dan weet ik het wel hoor.

@opelsloper. Heb jij mijn reactie wel gelezen? Jij zegt precies hetzelfde.

16 oktober 2012 om 10:10

Zal ik je vertellen waarom jouw 'ibi' naar Barcelona is gehaald?
De prijs.
Een goedkoop gokje, paar miljoen en een redelijke speler.
Bij lange na niet goed genoeg voor de basis maar een leuke invaller meer niet.
Jij zegt hiermee dat Afellay goed genoeg is om in de basis van, momenteel, het beste team ter wereld mee te draaien.

Nou, nee sorry. Ik vind Afellay geen slechte speler maar hij is goed genoeg voor de basis van Schalke. Daar kan hij mee, kan hij een belangrijke rol vervullen.
Maar voor Barcelona is hij gewoonweg niet goed genoeg.
Kwam ook niet in aanmerking voor een basisplaats, op geen enkel moment. Paar keer een basisplaats in een onbelangrijke wedstrijd en wat invalbeurten, meer niet.
1 belangrijke assist, maar dat is dan ook zijn staat van dienst bij Barca.
Het is geen schande om niet goed genoeg te zijn voor Barcelona.

16 oktober 2012 om 12:17

Dude dat jij sanchez een technische wonder noemt pfff, het is nog net geen blind paard en past totaal niet in het tikkie takka ,dat er 40 miljoen voor hem betaald is maakt hem niet in een keer een technisch wonder?

16 oktober 2012 om 16:13

Dan heb jij m niet bij zijn oude club zien spelen. Voetbal is meer dan alleen de eredivisie en primera division.

15 oktober 2012 om 17:56

Ajax erbij betrekken slaat nergens op, helemaal als een PSV speler zoals Labyad zonder omkijken PSV verlaat omdat ie denk dat ie de beste is of, nog een veel mooier voorbeeld van een huidige PSV speler Jürgen Locadia tegen een klasse trainer zegt dat ie het niet accepteert dat ie niet werdt verhuurd IPV ze mond houden en gewoon met het 1e meetrainen. Dus mondje dicht over Ajax.http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=172434

15 oktober 2012 om 18:08

locadia is een heel ander verhaal hij wou verhuurd worden om meer speelminuten te maken en zich zelf verder te ontwikkelen zie wat er gebeurd met zoetdie speelt zijn wedstrijden ook bij rkc
over ajax hou ik mijn mond niet want dat is de meest arrogante club van nederland
en ik ben blij dat ibi daar niet voor heeft gespeelt
want anders had ik een pest hekel aan hem

15 oktober 2012 om 18:14

ha-ha-ha zeer volwassen reactie, die tweede zin. Ik vind hem niet arrogant, maar wel een ontzettend vervelend mannetje en dat heeft zeker te maken met afgunst. Verder staat je reactie vol onzin, je gaat me namelijk niet vertellen dat Afellay het wel had gemaakt bij Barça zonder die blessure. Het is absoluut geen schande dat hij het niet gehaald heeft daar, maar om hem nou zo erg te verdedigen gaat wel een beetje ver.

15 oktober 2012 om 18:52

Pibo_1e,

Ja arrogant. Want nu nog steeds denken dat je Barcalona aan kunt terwijl je zelfs voor die blessure al niet veel hebt laten zien en op het EK ook niets hebt laten zien en ook nog zeggen dat je jezelf niet goed kon bewijzen bij Barca, omdat Barca jou niet genoeg kansen gaf, vind ik wel erg arrogant. Althans als een Ajacied dat zei, dan was dat woord arrogant wel vaak langs gekomen door mensen als jij.

15 oktober 2012 om 17:45

Elke speler kan wel een arrogant overkomen of zich arrogant uitlaten gedragen .met mijn mensenkennis weet ik gewoon dat ieder mens op zijn manier arrogant kan overkomen. Ik denk dat Affelaytje echt niet zo arrogant is hoor anders maakt Stevens gewoon shoarma van hem in Gelsenkirchen.

15 oktober 2012 om 17:47

Ik kan me herinneren dat hij in de pers eigenlijk altijd een heel verlegen jongen was die niets wilde loslaten. Zonde dat zo'n beeld wordt geschapen over hem. Verder kan ik eignlijk niet oordelen want ik weet niet wat er in de spelersgroep gebeurd. Maar naar buiten treedt hij altijd heel netjes toe

15 oktober 2012 om 17:47

Ibi je kop staat me niet aan, that's life! Loslaten het is zoals het is en er gewoon niet over beginnen in de media.
Verder vind ik je inderdaad een kwal met je zelf aangeleerde 'lieve jongetjes imago'
Gelukkig hoef je alleen maar te voetballen en zit je vaak op de bank bij het Nederlands elftal, heb ik tenminste geen last van je, ben blij dat ik je verder niet persoonlijk ken en ik de Bundesliga alleen maar volg als scorebord supporter omwille van Huntelaar en van der Vaart.
Eigenlijk ben ik zielig dat ik reageer op dit bericht.

15 oktober 2012 om 17:56

Volgens mij ben je jaloers , of n racist Kies Maar
Hoe kan je nou oordelen over iemand die je niet kent
Ken je hem?
En het enigste waar je gelijk in hebt is dat je je eigen zielig vend

15 oktober 2012 om 18:28

Jaloers, ja hij verdiend veel te veel geld voor zijn kwaliteiten.. ik ben meer dan hij is en het lijkt me gewoon een waardeloos figuur.
Verder praat ik nergens denigrerend over een ras, dus racist is vergezocht.

Ik zeg ook niet dat ik hem ken, maar hij lijkt mij helemaal niks en daar schrijf ik over.
Lees maar een keertje na.
Verder waardeer ik je reactie wel hoor, maar beetje kort door de bocht imo

15 oktober 2012 om 18:48

quote: "ik ben meer dan hij is"

Jij bent meer dan hij is? Hoe heb je dat gemeten? Wat is je maat eenheid of eenheden? Hebben we t over kilo's?

Ik heb eerder eens t volgende gepost over Ibi:

Teamgeist: Die Schalke-kollegen rufen ihn schon „ibi“. Star-allüren hat er nicht, hilft den jungen Spielern sogar beim Bälleeinsammeln. Die Kollegen sind begeistert. Roman Neustädter: „man sieht sofort seine Qualitäten. Ein Klasse-typ.“

bron: http://goo.gl/xu6e4 (goo.gl url verkleiner gebruik om naar het Bild document te kunnen linken, dus geen gevaarlijke link ofzo).

Ibi en huntelaar zijn verder ook ok met elkaar: Link: http://goo.gl/ccoqw

15 oktober 2012 om 23:45

Mijn mening, hoe arrogant ook. Ik heb hem ook laag staan dus dat maakt het makkelijk om jezelf meer te vinden natuurlijk
Tjaa je hebt inderdaad de feiten of in ieder geval andere meningen die mij tegenspreken en ik ken hem niet persoonlijk natuurlijk, maar dan nog steeds geldt dat ik hem helemaal niks vind.

Mijn meeteenheid in beginsel is IQ en het feit dat ik het niet zo heb op het lievejongentjes gedrag en ze knuffelmarrokanen gedoe, het geeft me een benauwd gevoel van een stiekemerd en het lijkt zo gespeeld.

Misschien is die wel echt zo hoor, dat weten alleen de mensen die hem kennen. Maar ieder mag zijn gevoel hebben bij een persoon lijkt mij

15 oktober 2012 om 18:41

idd je bent zielig!

15 oktober 2012 om 17:48

Hij mag z'n arrogantie toch uiten? niets mis mee, want hij heeft bij Barca gespeeld...... Affelay moet zich gewoon aanpassen bij Schalke 04.

15 oktober 2012 om 17:48

Zijn uithaal richting Vdgijp en zijn antwoord op een vraag van een journalist of hij wel ritme had, getuigen wel van een zekere arrogantie. Toen hij nog in de Eredivisie speelde kwam hij op mij heel erg over als een bescheiden, nuchtere jongen.

Maar bij VI willen ze nog weleens overdrijven om het programma te vullen.

15 oktober 2012 om 17:54

Bij VI hebben ze het verhaal zelf gemaakt over zijn arrogantie. Maar sinds hij bij Barcelona speelt, heeft hij wel die uitstraling. Daar spelen ze op in. Toen zij het zeiden, was het slechts de uitstraling. Voor en tijdens het EK had hij wel arrogante uitspraken.

15 oktober 2012 om 17:58

Zijn uithaal richting die Gijp vond ik 100 terecht en wat mij betreft had hij nog een paar stappen verder kunnen gaan.

Die comedy-show van hun kun je nauwelijks meer serieus nemen. Waarom is het wel ok als die vd Gijp en Derksen week na week iedere voetballer (die 10x meer bereikt heeft dan hun) met de grond gelijk mogen maken en als iemand dan iets terug zegt, is de wereld te klein.

Je moet wel een hele grote debiel zijn, wil je denken dat Afellay toen daadwerkelijk alle depressieve mensen wilde beledigen, het was gewoon puur op vd Gijp gericht.

En ik ben niet eens een Afellay-fan, na het EK had ik zelfs een minder beeld van hem, maar wat die paar mislukkingen op tv doen, gaat me te ver.

Die Derksen lult de ene na de andere leugen eruit, om maar wraak te kunnen nemen op Afellay voor zn holmaatje vd Gijp.

15 oktober 2012 om 18:20

Heel cliché wat ik nu ga zeggen, maar je verlagen tot iemands niveau is nergens voor nodig. Ibi weet wel beter en moet daar naar handelen. Vd Gijp etc worden ervoor betaald dit soort onzin te roepen, Ibi wordt betaald om te voetballen.

15 oktober 2012 om 19:14

Ik moest hier precies aan denken. Bij PSV beantwoorde hij alles nog netjes en was het u en meneer. Nu hij bij Barcelona heeft gezeten is het ineens een hele grote meneer. Niet voor niets dat er afgelopen zomer veel te doen was bij Oranje. Kan me de woorden van Van Bommel nog goed herinneren: sommigen hebben een transfer gemaakt en vinden dat ze er zijn... Zijn transfer is een beetje naar zijn hoofd gestegen en dat merk je wel aan alle interviews die hij tegenwoordig geeft, zijn houding is veranderd van nederig naar een zekere vorm van arrogantie. En tja, dat kan niet iedereen hebben.

15 oktober 2012 om 17:53

Misschien gaat 'arrogantie' iets te ver...

Maar ik begin me er wel aan te irriteren hoe hij telkens zeg:

ja ik heb dit en dit gedaan EN dat laat wel zien dat ik ".... (goede eigenschappen)" heb

15 oktober 2012 om 17:56

Hij kan volgens mij soms best arrogant overkomen. Toen ik hem een keertje tegen kwam en met hem aan de praat raakte is het wel een aardige kerel maar je merkt toch dat hij z'n eigen geweldig vind (dat was in zijn PSV tijd, wat overigens toen wel minder zal zijn geweest). Natuurlijk komt dat mede doordat veel mensen tegen hem op kijken maar bij de andere spelers was dit vele malen minder, zij gingen heel anders met je om, gewoon of je een vriend van ze bent en leuk een praatje maken.

15 oktober 2012 om 17:58

iedereen kan wel slecht over ibi praten maar de meeste zijn zelf geen haar beter
en als er iemand arrogant is is het wel meneer sneider maar die weet het goed te verbloemen
maar daar hoor je niemand over en wat dan nog als ie arrogant zou zijn das iedereen tog wel dus kom niet heilige boontje doen fakers

15 oktober 2012 om 18:02

Boef020

Vinden dat mensen onterecht slecht praten over ibi, en daarna direct hetzelfde doen bij Sneijder is geen sterk betoog. Wat is dan het verschil tussen jouw kritiek en die van de 'fakers'?

15 oktober 2012 om 18:00

Hij is niet arrogant, maar kan in sommige interviews wat laatdunkend overkomen. Ik snap wel dat mensen dat als arrogant gedrag kunnen ervaren, maar het is niet altijd terecht. Iemand zijn gedragingen voor de camera zeggen natuurlijk niet iets over de persoon privé. Met vrienden en familie kan zijn gedrag weer heel anders zijn.

Mensen trekken vaak te snel conclusies op 1 kant die ze van iemand zien. Niemand is 1 dimensionaal, elke persoon heeft verschillende lagen die bepaalde momenten laten zien. Iemand arrogant vinden omdat ze antwoorden geven die jou niet bevallen wordt al heel snel gedaan tegenwoordig.

15 oktober 2012 om 18:09

Ik vind het meer een soort blijk van zelfoverschatting. Of komt dat op hetzelfde neer? Hij gedraagt zich iig wel raar voor de camera's.

15 oktober 2012 om 18:11

hahaha..ja maar natuurlijk is 't z'n gezicht die arrogantie toont..!!..hahaha..nee, sommige dingen die hij zegt komen arrogant over..ik vind hem juist eerder een grappig gezicht hebben dan arrogant..mss zelfs te lief :s..

Als hij in de Oranje selectie tegen spelers, die hun mond tegen hem open doen, gaat roepen "hey, ik speel voor Barcalona..en jij..??.." dan is dat idd hartstikke arrogant..en dan is dit nog maar 1 voorbeeld. Je moet jezelf niet zo interessant willen vinden om dat te moeten zeggen..zeg dan niks weet je. Misschien moet hij de interviews die hij geeft zelf maar eens terug kijken en dan nog een keer de vraag proberen te antwoorden waarom mensen hem arrogant zouden kunnen vinden. Je antwoord inderdaad altijd netjes en correct..maar ook arrogant..haha..

Verder vind ik 't gewoon een prima voetballer, die wat mij betreft, nog niet heeft kunnen schitteren zoals hij dat wèl zou kunnen..dàn mag je best een keer arrogant overkomen..maar nu nog lang niet.

15 oktober 2012 om 18:11

Wat is dit dan weer voor een nieuw gezeik iedereen die tegenwoordig met Johan of Renee eens is opeens een VI naprater. Je kan toch gewoon je eigen mening hebben als je het dan toevallig eens met ze bent mag dat niet. Hij komt op mij ook gewoon over als een zeer arrogant mannetje dus ik geloof best dat er wat van waar is. Hij heeft nu eenmaal de status niet om arrogant te zijn omdat die eigenlijk nog niks heeft laten zien. Een Ronaldo of Zlatan mag arrogant zijn en roepen en uitstralen dat ze de beste zijn of weet ik veel wat niet deze jongen. En ook heb ik het gevoel dat meneer zijn kwaliteiten wel heel erg overschat

15 oktober 2012 om 18:14

Ik denk niet dat Afellay zichzelf overschat, noch is hij m.i. echt een arrogant persoon. Ik vind hem in interviews alleen - vergelijkbaar met van Persie en Nigel de Jong - veel te voorzichtig en defensief. Hij herhaalt vaak een vraag of stelt een wedervraag, misschien uit onzekerheid of om wat tijd te winnen voor zijn antwoord.

Daardoor wekt hij al snel een onsympathieke en wellicht inderdaad arrogante indruk.
Is echt zonde, ik denk namelijk niet dat het een slechte jongen is.

15 oktober 2012 om 18:16

Nu nog steeds denken dat Je een Barcalona waardig bent en zeggen dat Barcelona je geen genoeg kansen gaf vind ik persoonlijk toch arrogante uitspraken.

15 oktober 2012 om 19:13

Neen, nu verdraai je zijn uitspraken zodat ze arrogant overkomen.

16 oktober 2012 om 10:29

“anderen kregen een kans, zo gaat dat. Maar ik vind niet dat ik daar gefaald heb”.

Dus dan vindt Afellay dat hij naar 20 wedstrijden geen kansen heeft gehad bij Barcelona en anderen wel?

15 oktober 2012 om 18:17

"misschien staat mijn kop ze niet aan. Maar goed, that’s life. Loslaten. Het is zoals het is.”

Dat is het soort opmerkingen dat niet echt helpt om de arrogantiefactoor naar beneden bij te stellen. Iets van: de mensen vinden maar van me wat ze willen, dat kan me niet schelen. Eigenlijk is die arrogantie van Afellay een twistpunt geworden toen hij naar Barcelona ging en nu ook bij Schalke uitstraalde dat hij moest spelen, want hij is te goed voor de bank. Eeen bepaalde vorm van zelfkritiek lijkt hem vreemd. Dat staat in schril contrast met de jongen die in het begin bij Psv de pers in aller onderdanigheid te woord stond.

15 oktober 2012 om 18:51

Totaal geen logica in wat je beweert.

15 oktober 2012 om 21:20

Wat snap je niet jongen? Ik constateer dingen en trek geen conclusies, dus logica is hier ook niet gevraagd. Maar leg me maar eens uit wat je bedoelt.

15 oktober 2012 om 18:24

Toen Affalay met Hans Kraaij sprak over het feit dat hij op de bank zat en dat het volgens Louis een soort positive stimulans(weet het exacte woord niet meer) moest zijn, reageerde hij ook al geirriteerd en kwam hij met de opmerking dat hij al jaren in het Nederlands Elftal zit en dat het daardoor geen stimulans voor hem was dat hij op de bank zat. Ook dit getuigt van arrogantie. Hij straalt het uit en is het naar mijn mening ook echt.

15 oktober 2012 om 18:26

Hij is niet alleen arrogant,maar heeft het hoog in zijn domme bolletje.tegen verslaggever ik speel bij Barcelona en Jij.is ook de rotte appel bij oranje,en dat weet van gaal.

15 oktober 2012 om 18:31

Hij heeft ook veel mensenkennis,zucht.

15 oktober 2012 om 19:13

Arrogantie , onbeschoftheid en volgens mij sociaal aardig gestoord zijn woorden die bij mij opkomen als ik aan hem denk. Maar voetballen kan ie, dat dan weer wel.

15 oktober 2012 om 19:19

als ibi niet het niveau aankan bij barca dan kan alves het ook niet weet me nog te bedenken dat alves het mooeilijk had tegen afellay ned brazilie ik merk gewoon dat er veel haat is op die jongen of mensen zijn gewoon jaloers of gunnen het die jongen niett iedereen die en beetje verstand van voetbal heeft weet dat hij wereldtop is kan worden maar het komt er nu effe niet uit na die vervelende blesurre

15 oktober 2012 om 19:29

hallo ik vind hem ook arrogant worden hoor hij denk dat die nog bij barca gaat redden dan ben je toch gek als je dat denkt

15 oktober 2012 om 21:50

Hij heeft een droom en probeert die te realiseren.
Ben je dan arrogant?

edit; typefoutje

15 oktober 2012 om 19:53

afellay is een goede jongen, heel rustig en beleefd. vraag maar aan guardiola, xavi, messi, iniesta, puyol. mensen die hem arrogant vinden praten die snor na.

15 oktober 2012 om 19:59

Wat een bullshit poll...
Net als een van ons afellay ooit heeft ontmoet ofzo...

15 oktober 2012 om 20:18

Trek je er niks van aan Ibi.

Gewoon lekker voetballen zoals bij je PSV tijden.

15 oktober 2012 om 20:30

Ibi is gewoon een topgast.
de figuren die hem "arrogant" vinden weten het verschil niet met het woord "afgunst".

15 oktober 2012 om 22:19

Niks van aantrekken gewoon, Afellay. Het is altijd wel iets, als het niet arrogant is dan is het wel iets anders. De mens is zo geprogrammeerd dat hij altijd wel iets zal vinden om op te wijzen of te klagen. Human nature.

15 oktober 2012 om 23:54

99% van de nederlandse voetballers zijn arrogant, niks nieuws onder de zon.

16 oktober 2012 om 13:23

Ik weet niet of Ibi arrogant is, ik ken hem niet persoonlijk. Maar als je puur let op de uitspraken en interviews, tsja.. ik word er niet warm of koud van. In dat opzicht mist ik Sjaak Polak wel, zou mooi zijn als je zulke mensen in de top hebben. Ook ik weet dat het tegenwoordig niet meer kan, maar de voetballers nemen zichzelf iets teveel serieus. Ze kunnen goed voetballen, maar als je een avondje met ze ergens anders over praten, zullen ze echt niet zo boeiend zijn, dus in dat opzicht mogen sommige van mij (ik noem geen namen) wel een beetje realistischer worden.

16 oktober 2012 om 17:39

brahim, is een geweldig gast dat weet iedereen hier op VZ en mensen die zeggen dat het niet zo is hebben wat tegen Marokkanen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Schalke 04

Stand
Selectie
 TeamPnt+/-
Voor de complete stand: 1. Bundesliga
SpelersPositieW
Benedikt HöwedesVerdediger320
Joël MatipVerdediger323
Roman NeustädterMiddenvelder313
Julian DraxlerMiddenvelder3010
Christian FuchsVerdediger290
Jefferson FarfánAanvaller276
Klaas-Jan HuntelaarAanvaller2610
Voor de complete selectie: Clubpagina Schalke 04.

190 fans
Middenvelder, 27 jaar

In de wandelgangen

Dinsdag 21 mei
Barcelona en Tito Vilanova willen niet uit elkaar, maar de gezondheid van de trainer staat voorop. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.625 seconden.