Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Iniesta zou ‘volmaakte voetballer’ samenstellen uit zes bekende profs

Laatste update:

Andrés Iniesta schaart zichzelf niet tussen de perfecte voetballers. El Blanquito won alle prijzen die er te winnen zijn en wordt wereldwijd geroemd om zijn techniek, balbeheersing, inzicht en passing, maar blijft bescheiden. Gevraagd naar de volmaakte voetballer antwoordt Iniesta dat die niet bestaat, maar dat hij die wel zou willen samenstellen uit zes voetballers in de Primera División.

/

“De perfecte speler? Die zou Radamel Falcao’s kwaliteiten in de lucht hebben, Carles Puyols persoonlijkheid, Xavi’s rechtervoet, Lionel Messi’s talent, Sergio Busquets’ tactische inzicht en Cristiano Ronaldo’s oog voor doel”, somt Iniesta complimenteus op in gesprek met Marca en Zona. De middenvelder neemt zichzelf niet mee in de beschrijvingen.

Zoals zo veel media vroeg ook deze Iniesta naar zijn ideeën over Messi en hoe het is om met el Pulga samen te spelen. “Ik speel al erg lang met hem en ik heb, in alle eerlijkheid, nooit iemand gezien die beter is dan hij. Elke dag, elke wedstrijd, ieder jaar: hij wordt nog steeds beter. Hij is nog zo jong en heeft nog een complete carrière voor zich.”

Wie van de zes spelers die Andrés Iniesta noemt zou jij vervangen door iemand anders?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een persoonlijkheid en bescheidenheid is Iniesta toch. Ik vind hem de kracht van Barca echt een geweldenaar!

15 oktober 2012 om 16:59

Hij vergeet het schotvermogen van Jay Jay Okocha

15 oktober 2012 om 17:48

Of Hulk, of Seedorf, of Alex :'

15 oktober 2012 om 20:10

of Grazi Pelle!

16 oktober 2012 om 01:13

De poll toont wederom aan wat een onderschatte voetballer Busquets is. Wellicht de meest intelligente voetballer die er momenteel rondloopt.

Wel mooi dat hij zijn teamgenoten roemt maar dan ook nog Ronaldo erbij zet want die hoort er zeker ook bij.

Mij favoriete speler is hij gewoon onze Iniesta

15 oktober 2012 om 15:10

Het is juist hartstikke sympathiek van Iniesta dat hij Ronaldo er nog bij noemt. Had hij niet hoeven doen, maar het is toch een sympathieke uitspraak vind ik...niks mis mee volgens mij.

Ik vind Iniesta een sympathieke speler, met soms zijn trekjes, maar dat heeft elke voetballer.

15 oktober 2012 om 15:33

Och ja wat een bescheidenheid...

Hij heeft dat vast niet gezegd omdat hij anders zichzelf keihard belachelijk zou maken??

Denk je dat bij dezelfde vraag er een speler van Real geen Messi zou noemen?

En bescheiden omdat hij zichzelf niet noemt? 95 procent van de voetballers zou zichzelf daarbij niet noemen...

Geweldige voetballer maar overdrijf alsjeblieft niet over hoe bescheiden deze parelduiker is. Een beetje bescheiden speler blijft staan als er iemand in zijn rug blaast...

15 oktober 2012 om 16:12

Zeg azijnpisser. je kan natuurlijk elk antwoord van elke voetballer in een interview die iets normaal zegt omtoveren in een negatieve reactie, maar wie ben jij om dat te doen.

Als iedereen zo zou denken en reageren als jij zou er niemand meer een oprecht interview kunnen geven.

15 oktober 2012 om 16:29

Zeg droeftoeter, dat jullie de horlepiep dansen als er een speler iets goeds zegt over een speler van de concurrent.

Hij zou totaal ongeloofwaardig zijn als hij Ronaldo er niet bij zou noemen.

15 oktober 2012 om 17:00

Wat een zeikerd ben jij zeg!

Je doen net of die namen die hij opnoemt bij FC Bal op het dak voetballen of niet?

Sommige mensen zoeken echt overal iets achter en daarbij sta jij op nr. 1!

15 oktober 2012 om 17:35

Ronaldo, Tevez, Balotelli, Ibra ze hadden zichzelf allemaal genoemd hoor!

15 oktober 2012 om 18:16

Droeftoeter ja? Haha. Als je al niet eens kan lezen weet ik niet of t wel verstandig is een account hier te hebben.
Lees je in mijn reactie iets over iniesta zelf?
Ik zeg alleen dat als je zo reageert als jij doet je elk interview kan ontleden en verdraaien zodat niemand ooit meer iets gemeend positief kan zeggen.

Oftewel dan ben je een azijnpisser die bij een normaal bericht opeens weer allemaal negatieve dingen erbij moet halen.

Ik dans dus niet de horlepiep, maar goed, jij trekt wel vaker conclusies uit andermans reactie. Wel echt sterk, ga zo door.

15 oktober 2012 om 18:55

Dank je! Ik kan je reaktie zeer waarderen!

Ik zou zeggen ga jij ook lekker door met het hiellikken. Je houdt me van de straat...

Dikke kus

Oh p.s. Ik zeik hetaf als 1 van de vrouwtjes van barca zich weer is probeert neer te zetten als een glijdend engeltje

P.s.2. Uhhh ja droeftoeter

15 oktober 2012 om 19:50

Ow je wou gewoon even lekker Barcelona afzeiken?
Dat verklaart een hoop.
En als ik je van de straat hou moet je misschien een baan zoeken, of leren lezen en schrijven.

Maar om terug te komen op het onderwerp, als je zo'n hekel hebt aan Barcelona spelers zeg dat dan gewoon eerlijk ipv als een meisje er om heen te draaien.

En trouwens hoe oud was je? 30? Haha.

15 oktober 2012 om 23:26

Dit is inderdaad een zeer nette uitspraak van Iniesta, maar ondanks dat vind ik dat hij nu een hoop spelers tekort doet. Er zijn zoveel spelers die samen een perfecte voetballer zouden zijn, maar Iniesta noemt vooral Barcelona spelers. Eigenlijk niet meer dan logisch, maar zo doet hij een Pirlo en Yaya Toure enorm tekort. Zo zijn er nog vele anderen, maar deze twee sprongen mij even in het oog. De rechtervoet van Pirlo is misschien nog wel beter dan die van Xavi en het tactisch inzicht van Pirlo is van veel hoger niveau dan dat van Busquets. Daarnaast moet hij een zevende speler toevoegen, want nu ontbreekt de power van Toure eigenlijk. Dan zou je helemaal de ideale voetballer hebben. Nogmaals: Het is niet om te zeuren op Iniesta. Ik vind het een hele goede uitspraak, maar hij laat zich enigszins leiden door clubliefde en dat vind ik het enige kleine minpuntje aan zijn uitspraak.

Edit: Zie nu pas dat het alleen om Primera Division spelers gaat. Dan heeft Iniesta natuurlijk helemaal gelijk en heeft hij de juiste spelers genoemd !

16 oktober 2012 om 09:59

@smk88

Hij kiest uit spelers uit de PD en volgens mijn weten spelen daar Pirlo en Touré niet!

Maar die 2 die je opnoemt horen zeker in het lijstje thuis.

één van de krachten van Barca, er lopen er wel meer dacht ik zo.

Goede speler, alleen was die er maar in juli er niet bij
Edit; Juli 2010

Ik zou eerder het tactisch vermogen van Alonso willen hebben dan die van Busquets.

15 oktober 2012 om 14:23

Ik durf te zeggen dat Busquets tactisch zelfs nog slimmer is dan Xavi en Iniesta.

15 oktober 2012 om 14:31

Verdere toelichting graag? In Welk(e) opzicht(en)?

15 oktober 2012 om 14:31

Modric? Over Xabi Alonso: Wat hem zo goed maakt, is vooral zijn fenomenale trap. Zijn tactisch inzicht is ook heel goed, maar niet buitengewoon.

15 oktober 2012 om 14:34

Omdat Busquets altijd de vrije man inspeelt, 9 van de 10 keer vooruit speelt, tempo hoog houd en een meester is in het 1 en 2 keer raken. Niemand ter wereld kan dat zo makkelijk als hij. En verder heeft hij zelden balverlies, ik meende ergens gelezen te hebben dat hij vorig seizoen met alle wedstrijden een passinsrating van 94% had.

15 oktober 2012 om 14:37

@ Mrmustard

Waarom reageer je op mij? Ik heb het nergens over Xavi en Iniesta.

15 oktober 2012 om 14:42

Maar wel over Busquets.

15 oktober 2012 om 14:42

@afcagunner

De meeste redenen die jij noemt hoeven niet zozeer met het tactisch vermogen van Busquets zelf te maken hebben (ik zeg dus niet dat hij geen tactisch vermogen heeft). Het feit dat hij veel vooruit speelt en de bal 1 a 2 keer raakt wordt eerder bepaald door het tactisch vermogen van de rest van de spelers. Dat zijn immers degene die vrij moeten lopen. Dat hij veel ballen naar voren speelt heeft alles te maken met het feit dat bijna alle ploegen inzakken tegen Barca. Hierdoor krijgt hij ontzettend veel ruimte, omdat er zelden druk op hem wordt gezet. Het is natuurlijk logisch dat een verdedigende middenvelder meer vooruit speelt dan een aanvallende. Mede door bovenstaande redenen is het dus niet gek dat hij een hoge passingsrating heeft.

15 oktober 2012 om 14:47

@ Alloch: Ik reageerde op jou omdat jij als voorbeeld Alonso nam, die natuurlijk weer een stukje onder Xavi en Iniesta staat qua tactisch inzicht. Het was niet als aanval bedoeld of zo, ik vond het alleen opvallend dat je Alonso noemde.

@ Hertogjann: Afcagunner heeft deze vraag eigenlijk al voor mij beantwoord. Hij staat altijd perfect gepositioneerd (defensief én offensief). Als hij eens niet vrij staat draait hij met het grootste gemak weg bij zijn tegenstander, omdat hij precies weet wat er om zich heen gebeurt. Daarnaast ziet hij openingen en vrije spelers letterlijk seconden voordat andere spelers dat zien (zie bijv. Xavi's goal in de voorlaatste Clasico).

Edit: Het lopen wordt ook door hemzelf gedaan en hij weet zich altijd vrij te lopen. Natuurlijk helpt het als je in een team speelt waar iedereen zo vrij door elkaar kan en mag lopen, maar de openingen die hij op een vrij druk middenveld vindt zijn bijzonder. Hij durft spelers met 3 verdedigers in de rug aan te spelen, omdat hij zo accuraat is. Na Xavi geeft hij de meeste passes (en heeft het hoogste slagingspercentage, 0.4 minder dan Xavi) en na Piqué ver/herovert hij de meeste ballen (dit is de positionering waar ik het dan over heb). Hij wordt ook wel El Pulpo de Badia (de octopus van Badia) genoemd, omdat hij overal de balletjes vandaan plukt en ze dan weer verspreidt.

15 oktober 2012 om 15:17

Wat een onzin. Juist het tactisch inzicht van Busquets is de reden dat hij dit kan. Je móet er maar eens een wedstrijd lang op letten. Moeilijke ballen lijken bij hem heel simpel doordat hij zo snel handelt.

Busquets is de motor van Barcelona en was bij iedere club en ieder land onbetwist basisspelers geweest.

15 oktober 2012 om 16:42

#mrmustard

Kijk nu ben je al iets duidelijker, namelijk door te vermelden dat je Xavi en Iniesta tactisch slimmer vindt dan Alonso. Dat maakt je opmerking al iets relevanter. Jammer dat je vervolgens de plank compleet mis slaat door zomaar te stellen dat Alonso 'natuurlijk een stuk onder Xavi en Iniesta staat'.

In mijn ogen is dit namelijk niet het geval, maar dat komt omdat ik zelf over voetbal nadenk en niet zomaar iedereen napraat.

15 oktober 2012 om 14:39

Welke tactisch vermogen van Alonso? Hij heeft misschien wel de beste croospasses en openingen van de wereld, maar als je ziet hoeveel overtredingen hij nodig heeft om zichzelf tactisch te corrigeren..

15 oktober 2012 om 15:03

En als je ziet hoeveel schwalbes Busquets nodig heeft om vaak zich uit situaties te manouvreren waar eigenlijk geen uitweg meer was.

In mijn ogen is Alonso de beste controleur op het middenveld die er is. Al zijn ook weer niet alle voetballers met elkaar te vergelijken. Yaya Toure vind ik ook fantastisch, maar is een compleet ander soort speler dan Alonso terwijl ze op dezelfde positie spelen.

Busquets doet mij niet zo veel. En ja ik kijk iedere wedstrijd van Barcelona en zie ook echt wel dat Busquets een speler van wereldklasse is op zijn positie. Ik vind een paar andere toch net iets beter, en leuker naar om te kijken.

Verder vind ik het opvallend dat Messi alleen spelers uit de Primera Division opnoemt.

15 oktober 2012 om 15:48

Onzin, jij kijkt niet iedere wedstrijd van Barcelona, anders zou je die eerste zin van je nooit hebben getypt.

15 oktober 2012 om 15:51

Excuses voor de Barca fans die nu op hun pik getrapt zijn omdat ik iets negatiefs over hun speler zeg. Irriteer me een beetje dat iedereen klaar komt als er Messi, Busquets, Xavi of Iniesta wordt gezegd. En dan met name Messi.

15 oktober 2012 om 15:53

@mrmustard

Bepaal jij voor mij of ik niet alle Barca wedstrijden kijk? Excuses dat ik geen Rene van der Gijp ben die alleen maar positief kan praten over Barcelona. Ik heb overigens geen voorkeur tussen welke club ook in Spanje.

Als Barcelona de titel wint vind ik het ook prima. Ik erger me alleen aan de schwalbes van met name Buquets, Pedro en Alves.

Maar zo erger ik me met regelmaat net zo hard aan het gedrag van verschillende spelers van Madrid.

15 oktober 2012 om 15:57

Je mag van mij zo negatief zijn als je wilt, maar probeer dan niet je onzin te rechtvaardigen met claims die overduidelijk niet waar zijn.

Sommige Barcelona-spelers (bijv. Alexis en zelfs Fàbregas de afgelopen tijd) hebben inderdaad ernstig irritante trekjes, maar het wordt eens hoog tijd dat Busquets van dat onterechte imago af komt.

15 oktober 2012 om 16:54

Het is onzin om te stellen dat hij overtredingen nodig heeft om zijn tactische vermogen te corrigeren. Alonso is niet de snelste, en als iemand hem voorbij springt dan maakt hij wel eens een sluwe overtreding om de counter uit de wedstrijd te halen, dat is juist tactisch.

Verder is het totaal irrelevant aan dit topic. Dit is gewoon een nette reactie van Iniesta, en het is niet meer dan logisch dat je eerder je eigen ploeggenoten opnoemt dan die van je rivaal. Anders zou je ook moeilijk kunnen doen dat het allemaal spelers zijn die in Spanje spelen terwijl buiten Spanje ook echt wel spelers lopen die in dit rijtje hoorden te staan.

Misschien is mijn perfecte voetballer wel Iniesta met de fysiek van C. Ronaldo en de persoonlijkheid van Lineker

15 oktober 2012 om 15:05

Iniesta zou nooit kunnen doen wat hij nu doet als hij het lichaam van Ronaldo had gehad, daar ben ik van overtuigd.

15 oktober 2012 om 15:28

En als wat meer barcaspelers de persoonlijkheid van Lineker hadden gehad stonden ze nu niet bekend als een stelletje aanstellerige duikelaars...

15 oktober 2012 om 15:38

Haha, wat heeft dat daarmee te maken? Ik geef hier serieus een mening van mij dat ergens op slaat en dan kom jij af met zoiets. Je kunt het nooit laten een sneer uit te delen? Laats in 20 verschillende toppics het voorval met Fabregas nog eens bovenhalen?

Serieus man, kun je niet gewoon ingaan op wat ik hier vertel met een serieus antwoord?

Gelukkig dat jouw clubje geen duikelaars heeft. ( Nu zie je maar waar dit soort reactie toe leiden, slaat echt helemaal nergens op).

15 oktober 2012 om 16:06

Gelukkig speelt de grootste duikelaar er niet: Young.

15 oktober 2012 om 16:43

Sterke opmerking... Dat voegt echt wat toe want daar gaat deze hele discussie over.

Young heeft er niets mee te maken en wordt (logischerwijs) ook niet door Iniesta gebruikt om zijn ultieme voetballer te maken.

15 oktober 2012 om 17:19

Volgens mij zit je nog steeds mee met die CL finale. En dan met name die actie van Messi tegen over nani! Manu zal nooit meer een CL winnen, eerder fc basel.

15 oktober 2012 om 23:33

Zo heeft ieder z'n eigen mening, maar als we toch zo bezig zijn: 'marokko wint nooit meer een Afrika Cup, eerder Zambia voor de tweede keer'. Zo kunnen we blijven doorgaan. Verder snap ik ook heel je reactie niet, want Nani is totaal niet in de discussie voorgekomen en nu begin je ineens weer over Nani. Sommige mensen?

Geweldig dat hij Ronaldo erbij noemt geeft aan dat hij niet naar rivaliteit kijkt maar naar kwaliteit! Wat een held!!!

Iniesta is gewoon dodelijk wanneer hij echt fit is.
Wanneer Iniesta, Messi en Xavi in top vorm zijn pfffffffff man man zij kunnen je echt helemaal gek maken als verdediging.

Ik hoop dat hij nu voor de rest van het jaar er bij blijft.
Gelukkig kan Cesc hem wat rug geven door in te vallen.

Ik was al zo bang dat Ronaldo niet zou genoemd worden maar gelukkig wel.

Wel opvallend dat er dus geen een speler is uit de BPL wat toch als de beste comeptitie wordt omschreven. Iniesta zegt dus in feite dat de beste spelers ter wereld in Spanje spelen

15 oktober 2012 om 14:31

Blackmambatr

Volgens mij gaat het alleen om PD en niet over de hele wereld.
Goed lezen.

15 oktober 2012 om 14:45

@blackmamatr

De sterkte van een paar spelers bepaald niet meteen de sterkte van de algehele competitie.

Daarnaast is het logisch dat hij deze namen noemt, omdat hij deze spelers beter kent en vaker tegen ze heeft gevoetbald. Het is voor hem moeilijk een uitspraak te doen over bijvoorbeeld Balotelli.

15 oktober 2012 om 23:36

De beste spelers ter wereld spelen toch ook in La Liga? Xavi, Ronaldo, Iniesta en Messi zijn allen van een hoger niveau dan de beste speler in de Premier League. Dit wil nog niet zeggen dat de competitie sterker is, want in Spanje is het een tweestrijd en in Engeland doen er op z'n minst vier teams mee om het kampioenschap. Als Liverpool het ook weer op de rails heeft en Tottenham eindelijk die stap kan zetten die ze al tijden willen zetten, dan zijn het er zelfs op z'n minst vijf. De Primera Division zal nooit aan de Premier League kunnen tippen en de oorzaak daarvan ligt bij de Spaanse bond. Real en Barcelona zouden in Engeland veel minder inkomsten hebben en dan vooral Barcelona. Real kan het inkomstenverlies nog compenseren, want die maken jaar in jaar uit een recordomzet.

zou inderdaad een hele goede voetballer wezen zo haha, met de rushes van bale en de passeerskills van neymar zou het gewoon de perfecte speler zijn. iniesta is zelf een hele goede en vooral intellegente voetballer alleen zou hij wat minder bescheiden moeten zijn want hij ziet zelf toch ook dat hij een van s'werelds beste is op dit moment

Dit zouden zomaar eens de beste zes kunnen zijn, maar Iniesta noemt 'slechts' voetballers die in Spanje actief zijn. Ook krijg je hiermee een volmaakte aanvallend ingestelde voetballer. Voor verdedigende kwaliteiten kom je op zes anderen uit.
Ik zou voor de persoonlijkheid van Iker Casillas gaan, maar dat is persoonlijk. Ik vind Iker echt de echte gentleman en een van de meest sportieve voetballers. Alhoewel Puyol ook een uitstekende professional is en zich nooit misdraagt.

Busquets wordt te vaak onderschat en het is daarom leuk dat hij in dit lijstje staat. Een compliment van een voetballer van het formaat van Iniesta is een heel groot compliment.

15 oktober 2012 om 14:35

Puyol heeft ook een prachtige persoonlijkheid, samen met Casillas inderdaad.
Altijd er voor gaan, maar toch een heer zijn als het moet. De tegenstander een hand geven of zaken buiten het voetbal voor laten gaan.

Toch wel mooi. Eerst Messi over Casillas en nu Iniesta over Ronaldo. Dit moet bijna kleinerend voelen voor Mourinho. Hij probeert met man en macht een oorlog te beginnen tegen Barca zowel binnen als buiten het veld, hetgeen hem bijna lukte in zijn eerste en tweede jaar, maar nu wordt Mourinho als een klein jongetje geschoold door deze uitspraken van Barcelona spelers. Casillas die grappen-makend wegloopt met de Barca spelers, deze complimenten, prachtig. Mourinho die alles wat met Barca te maken heeft in een kwaad daglicht wil stellen en Iniesta en Messi die daar doodleuk boven staan.

15 oktober 2012 om 14:42

Ja hoor, wat een hoop onzin. Mourinho weet heel goed wat hij doet en heeft zich al lang en breed bewezen. Hij wordt dus helemaal niet als een klein jongetje geschoold en dit zal ook zeker niet kleinerend voelen voor hem.

15 oktober 2012 om 19:09

@ Chi7

Wat een lachwekkende reactie, Casillas is een geweldige keeper en natuurlijk is Ronaldo een weergaloze speler. Messi en Iniesta zouden keihard uitgelachen worden als ze die namen niet zouden noemen. Geloof mij maar dat als je Mourinho naar de 3 beste spelers ter wereld vraagt, hij Messi erbij noemt. Mourinho probeert geen "oorlog" te beginnen tussen Real en Barca, er is al sinds de 2e wereldoorlog een vete tussen de twee, hier doen Iniesta, Messi en andere Barca spelers ook aan mee, niet zozeer buiten het veld maar wel erbinnen. Vertoon nou geen kuddegedrag door te roepen dat ze bij Barcelona allemaal zo volwassen zijn en boven de rest staan, ga dan eerst eens goed letten op het gedrag van jongens als Alves, Busquets, Mascherano, Alexis etc.

15 oktober 2012 om 20:55

Beste Vurnon,

Ik ben Real fan en supporter sinds '98, toen jij waarschijnlijk nog in de kinderwieg lag. Ik heb absoluut niks met Barcelona.., haat is een groot woord, maar ik zou ze maar al te graag zien degraderen. Er zijn echter spelers, zo heeft zelfs Mourinho ondervonden waar je niet om heen kan. Iniesta en Messi zijn zulke spelers. Hoeveel Mourinho ook probeert om de twee kampen uit elkaar te drijven, het lukt niet. Dit komt ook grotendeels door het succes van Spanje op het internationale podium, maar ook door de genialiteit en onoverwinnelijkheid (uitstraling) van zulke spelers.

Nou zeg, phoe phoe, Mourinho vindt Messi 1 van de 3 beste spelers ter wereld..., ik geloof mijn oren niet. Mourinho is een van de weinige nog, samen met Pepe en Ronaldo zelf waarschijnlijk die de discussie levend probeert te houden over de beste speler ter wereld. Zo iemand kan je over dat soort onderwerpen niet al te serieus nemen, zelfde geldt voor Pepe.

Als je Real fan bent (geen idee?), dan had je allang ingezien dat die gekke Portugees, ondanks zijn gevulde prijzenkast niks anders aan het doen is de afgelopen jaren dan stoken.

16 oktober 2012 om 16:53

@chi7

Het interesseert mij niet zo veel hoelang je al supporter bent van Real, en ik vind het onnodig om over mijn leeftijd te praten. Aan jouw eerste reactie dacht ik te concluderen dat juist jij een jochie van 11 was, maar dit blijkt dus niet zo te zijn als je al zo lang fan bent. Jij beweert namelijk dat Mourinho geschoold wordt door jongens als Iniesta en Messi. Dat maakte me een beetje aan het lachen. Voetballend zijn deze heren inderdaad tovenaars en geen enkele kenner kan daar om heen, Mourinho probeert dat niet eens. Feit is wel dat ik het zo jammer van van de mensen die heilig geloven dat de kleine kwetsbare mannetjes van Barca allemaal zo aardig en lief zijn en qua intelligentie verder zijn dan andere spelers. Dit soort uitspraken van Iniesta zijn heel leuk, maar elke andere speler zou Ronaldo noemen op zo'n vraag. Bovendien hebben ook Messi en Iniesta binnen en buiten het veld wel eens want vervelends gedaan en zijn dus niet heilig. En ik zal eerlijk zijn, ik ben pas fan van Real sinds het jaar dat de Nederlanders kwamen, maar ik heb me in die tijd genoeg in de club verdient om mezelf een echte fan te noemen, geloof mij maar. En als fan heb ik het beste met de club voor en hoop ik dus dat Mourinho zo lang mogelijk blijft want hij is een geweldige trainer die alles voor zijn spelers over heeft en oneindig veel verstand van voetbal heeft. Als jij een echte fan bent zou je eens wat meer over hem moeten lezen.

Het inzicht en de techniek van Iniesta, mentaliteit van Ronaldo, kopkrachten van Falcao, linkerbeen van Messi, rechterbeen van Rooney en het fysiek van Ronaldo.

Dat zou naar mijn mening de perfecte aanvallende voetballer zijn.

15 oktober 2012 om 14:56

Ik zou voor de talent en linkerbeen van Messi, Kopkracht van Ronaldo, Tacktisch inzicht van Xavi, Techniek van Iniesta, het fysiek van Ibra en de sportsmanship van Kaka gaan.

Edit: En ohja, de rechterbeen van Ronaldinho.

15 oktober 2012 om 16:29

Ik zou voor Zidane gaan, maar dan alles een klein beetje beter.

15 oktober 2012 om 16:41

Het gaat om de spelers die nu nog actief zijn, ik had anders Maradona er zeker bij gezet en waarschijnlijk ook Zidane.

16 oktober 2012 om 12:06

Wat heeft iedereen toch met het fysiek van ronaldo? Oke hij heeft leuke abs en gespierde benen, maar verder? Echt krachtig is ie niet, hij laat zich omver kegelen door de kleinste verdedigers. Hij is snel, maar ik ken toch snellere spelers. Zoals Rooney. Ik zou eerder voor het fysiek van Rooney kiezen, die ook nog eens een geweldig uithoudingsvermogen heeft. En dan voor de discipline van Cristiano, die bijna 24/7 met voetbal bezig is. En dan uiteraard de rechtervoet van Xavi, die een bal op de grasspriet naar keuze kan leggen met snelheid naar keuze.

Dat zou een heerlijke voetballer zijn als je die 6 spelers samen smelt tot 1 speler. Iniesta is zelf ook al een heerlijke speler die ook over een hoop eigenschappen beschikt.

Mooi lijstje. Het wordt inderdaad ook eens tijd dat er erkenning komt voor de voetballende kwaliteiten van Busquets. Dit seizoen irriteert en kwalt hij minder en speelt hij beter dan voorheen. Sergio's inzicht en rust aan de bal is beste van alle Cvm's ter wereld. Heeft niet de crosspassjes en de voorzetjes van Alonso, maar heeft wel het combineren in kleine ruimtes in zich. De rust en het altijd creeëren van ruimtes waarin Xavi en Iniesta kunnen werken.

Geweldenaar die Iniesta, de beste CAM van dit moment, vraag me alleen af of Ozil meer potentie heeft dan Iniesta?

15 oktober 2012 om 14:56

Heel moeilijk te zeggen. Özil is veel te wisselvallig. Tuurlijk heeft Iniesta ook wel mindere potjes, maar je ziet altijd in zijn spel dat hij geniaal is. Ik heb wel eens wedstrijden van Özil gezien waarin hij tijdens het dribbelen de bal vergeet, de bal over de zij lijn passt of gewoon totaal onzichtbaar is. Iniesta heeft dit niet tot zelden tot nooit. Is altijd wel dreigend. Özil wordt ook soms veel te makkelijk onschadelijk gemaakt door rivaliserende elftallen.

Op dit moment is Iniesta inderdaad de beste CAM ter wereld. En voor Mesut hoop ik dat hij ooit beter wordt. Maar dat zie ik niet gebeuren.

15 oktober 2012 om 15:10

@json030

Ik moet jou wel een beetje gelijk geven, Mesut is heel wisselvallig maar ik zie het wel goedkomen met hem. Hij moet proberen veel te leren van Kaka jammer genoeg is Zidane nu weg en kan hij niet zoveel meer van hem leren.

15 oktober 2012 om 16:02

Inderdaad jammerlijk. Zizou had als geen ander Özil kunnen vormen.

Opvallend is ook dat Mesut die rust en gedegenheid van als hij bij het duitse elftal speelt mist als hij weer voor Madrid in het veld staat. Zodra hij dat consistent kan houden is een wisselvallig spelbeeld ook snel verleden tijd. Maar Özil is nog erg jong, maar de weg na Iniesta is nog een lange.

15 oktober 2012 om 14:58

Ozil is nog jong maar beter dan Iniesta wordt die sws niet

die man is gewoon niet normaal

15 oktober 2012 om 15:09

@kaka!

Ozil is beter dan Iniesta op zijn 23ste.. Iniesta is net als Xavi vind ik een laatbloeier zegmaar.

15 oktober 2012 om 16:07

Nou, in de CL finale tussen Barca en Arsenal in 2006 trok Barca de wedstrijd pas na zich toe toen Iniesta in viel. Het laat bloeien tot absolute faam is een juiste. Maar dat begon echt in 2009, rond zijn 25e. In die jaren ervoor wel degelijk belangrijk voor zijn ploeg.

Een beslissende factor die Özil tot op zekere hoogte en in verhouding nog niet heeft weten te bewerkstelligen.

p.s.: over laatbloeien gesproken. In die CL Finale van 2006 speelde Xavi geen seconde! Relativiteit!

Dat is al het tweede compliment uit kamp Barcelona naar kamp Real, nu is het wachten voor de complimenten uit kamp Real

Voor de oudere garde zou ik kiezen voor Klose zijn kwaliteiten in de lucht, Seedorf zijn persoonlijkheid, Scholes zijn talent, Pirlo zijn tactisch inzicht en Van Persie zijn oog voor de goal.

De perfecte speler heeft het schot van Hulk, de dribbels van Messi, het inzicht van Xavi, de snelheid van Usain Bolt en het uithoudingsvermogen van een Ethiopische marathonwinnaar.

Waarom staat Xabi Alonso niet in dit rijtje?

15 oktober 2012 om 14:59

Xabi is fantastisch op zijn positie maar die Busquets is zo slim en zijn passing is zo goed dus snap ik best dat hij Busquets op noemt

Busquets is zeer onderschat door zijn schwalbes maar gelukkig doet ie dat minder

15 oktober 2012 om 15:01

Ik ben het volledig met je eens, oftuwel ik ben ook wel fan van Busquets. Ook özil mist in dit rijtje.!

15 oktober 2012 om 15:04


Ozil is goed maar kan niet tippen aan de genoemde mannen hierboven

ik ben een Real fan en kijk natuurlijk ook wedstrijden van onze rivaal barca
en soms zie ik Busquets dinge doen die echt niet normaal zijn voraal dat trukje in el clasico waar hij Khedira en Xabi voor schut zette in Camp Nou

hij is echt onderschat

niks voor niks zei Del Bosque dat hij zijn opstelling begint te maken met Busquets

zou er ook bij zetten: messi zijn snelheid op korte afstand, op lange afstand van Usain Bolt(geen voetballer weet ik).
ipv busquets zou ik zetten Xavi en ipv Xavi zn rechtervoet die van Ronaldo. Maarjah er kan zo veel combinaties, je zou zo andere spelers tekort doen zoals ik nu misschien.

Busquets vervangen voor Xabi Alonso of Scholes, en dan het uithoudingsvermogen van Kuyt erbij, en je hebt een topvoetballer.

15 oktober 2012 om 14:49

Uuhm,...we hebben het over de Primera Division

15 oktober 2012 om 15:23

Verkeerd gelezen ;p

De meest complete voetballer bestaat al, Ronaldo heet hij.

Alleen zou hij de linkerbeen van Messi mogen lenen en dan is hij echt compleet

15 oktober 2012 om 14:50

Helaas gaat het om die perfecte voetballer en niet een complete (die overal goed in is).

15 oktober 2012 om 15:03

Ik vind Rooney completer dan Ronaldo. Qua passing en combineren. Ronaldo is wel beter.

15 oktober 2012 om 16:15

Klopt Rooney is helemaal compleet, die gast kan van rechtsback tot mid-mid tot spits staan, bizar. In de toekomst is daarom ook wel een rol voor hem weggelegd als middenvelder.

de complete speler zou in mijn ogen bestaan ui de techniek en het rechtervoet van Ronaldinho , inzicht van iniesta , linkervoet van messi , kracht ibrahimovic en de snelheid van ronaldo

vrije trap juninho
dribbelsnelheid messi
arrogantie ibra/ cantona/ mario
inzicht zidane, xavi, pirlo
balgevoel, en flair van ronaldinho
fysiek van ronaldo
afwerking falcao pele
snelheid felix baumgartner
dribbelcapaciteit van iniesta
kracht hulk

het vermogen tot zeveren net als ik... -_-

15 oktober 2012 om 14:59

Fair Play Mark van Bommel?

15 oktober 2012 om 15:00

hahahah geniaaal Felix baumgartner

verder helemaal met je eens!

16 oktober 2012 om 16:40

Ja helemaal mee eens heb gehoord dat die Felix snelheden van 1300 km per/uur kan halen.

balvast : Messi
Inzicht : Xavi
Kracht : Hulk
afwerking : Falcoa
Mentaliteit : Ronaldo
Snelheid : Wallcot
Positionering : Huntelaar
Balgevoel : Iniesta
Duels : Drogba

Netjes van hem op Ronaldo te noemen.logisch ook.
Als je Europees gaat kijken kan je ook Pirlo erbij zetten. Trouwens Hulk zijn schot is echt keihard. Ronaldo kan hard schieten maar ik heb schoten van hulk gezien die echt knetterhard zijn. Ibra zijn scorend vermogen is ook een leuke. Ook zou de perfecte speler 5%(dat is meer dan voldoende) van de humor van Balotelli moeten hebben. Een speler kan wel heel goed zijn en de persoonlijkheid van Puyol of Casillas hebben,humor heb je ook nodig.

15 oktober 2012 om 15:08

of humor van arda turan

je moet eens beelden bekijken van hem op youtube terwijl hij andere spelers nadoet...

of introductie filmpje van vorig seizoen waar een speler de naam van de volgende speler in rij moest noemen...

alles ging normaal totdat arda aan de beurt was en verder ging met felipee... felipee lhhuiiiiizzzz en dan beginnen lachen :D zalig :D

15 oktober 2012 om 15:33

Schoten mogen wel hard zijn, maar ze moeten wel precies zijn..

Dat zou echt niet de perfecte voetballer zijn, meer de irritantste voetballer.

Je telt namelijk ook het schwalbe gehalte bij elkaar op:

De schwalbes van Xavi + Busquets + Ronaldo + Puyol + Messi + Falcao....

Worden jullie niet een beetje misselijk van het hoge ''steek een veer in je reet'' gehalte van deze boodschap.

15 oktober 2012 om 15:41

inderdaad!

Over hoe geweldig het wel niet is dat hij Ronaldo noemt. Terwijl iedereen weet dat hij zich gewoon in zijn eigen voet schiet als hij 1 van de beste voetballers ter wereld niet opnoemt.

Hetzelfde geldt trouwens ook voor Falcao...

De perfect speler moet je niet samenstellen, die hebben we in de persoon van Maldini.

Verder is Falcao nu niet per sé een ongelooflijke kopper maar gewoon een all-round topspits.

Ja jongens Ronaldo hoort er ook bij natuurlijk, hij is wel Real speler maar ook van buitengewoon niveau. Ik kan me wel voorstellen dat Iniesta ook zijn naam noemt!

De perfecte speler heeft in mijn ogen de persoonlijkheid van Joey Barton. Wat een rust straalt die man altijd uit!

Dit is allemaal vrij makkelijk te bedenken door gewoon de beste spelers op te noemen die er nu rondlopen met ieder een andere kwaliteit waarin hij boven de andere uitsteekt. Wat zou het mooi zijn als er zo een voetballer rond zou lopen. Ben benieuwd hoeveel een club daar dan voor over zou hebben. Maar toch heb ik liever een team als barcelona of real dan goede spelers en de perfecte voetballer in mijn team.

Mooi gesproken van Andrés Iniesta. De perfecte speler zou er in mijn ogen ongeveer hetzelfde uitzien; de persoonlijkheid/leiderschap van Carles Puyol, het tactische inzicht van Sergio Busquets of Paul Scholes, de flair van Andrea Pirlo, het balgevoel van Lionel Messi, de trucs van Ronaldinho, het neusje voor de goal van Cristiano Ronaldo, het rechterbeen van Xavi Hernandez en wanneer hij toevallig moet keepen de kwaliteiten van Iker Casillas.

Ik had toch liever de kopkwaliteiten van Zidane gehad!! (grapje)

Eigenlijk had ik het me toch iets anders vooresteld
Die zou Inbrahimovic kwaliteiten in de lucht hebben, Gerrards ( ookal is Puyol ook geweldig) persoonlijkheid, Xavi’s rechtervoet, Lionel Messi’s talent, Pirlo's tactische inzicht en Cristiano Ronaldo’s oog voor doel”

En dan is dit alleen maar van de spelers die nu spelen! anders had je Ronaldo, Maradonna, Ronaldihno etc er ook allemaal bij gehad!!

En weer wordt Mark Looms over het hoofd gezien.

Busquets vervangen door het inzicht van Pirlo. En dan heb je ook meteen een heerlijke vrije trap!!!

15 oktober 2012 om 17:06

Moeilijk hé dat lezen

6 spelers uit de PD worden er gekozen en niet er buiten!

Typisch gevalletje van ik zal eens reageren...............pfffff

Voor kopkwaliteiten zou ik zeggen Miroslav Klose. Een betere kopper is er niet.
En de traptechniek van Beckham zou ook niet vervelend zijn,
En de snelheid van Theo Walcott of een andere snelle speler.

En dan ook de ingooi van Dunlap

Falcao is de beste kopper 100% vooral pmdat hij maar 175 cm is en duels wint van mensen die een kop groter zijn.

Ik zou het compleet anders doen
- De pass van Gerrard
- Inzicht van Pirlo
- Snelheid van Walcott
- Het schot van Theo Janssen
- De doelgerichtheid van Klaas-jan Huntelaar
- De kracht van Adibayo Akinfenwa
- De dribbel van Cristiano Ronaldo

Janssen, Huntelaar en Akinfenwa zijn geen geweldige voetballers maar kunnen alle drie 1 ding heel goed, Janssen heeft een prachtig schot, Huntelaar scoort altijd en Akinfenwa is gewoon een beer.

15 oktober 2012 om 17:38

Jammer alleen dat het in dit bericht alleen gaat over de zes beste spelers in de Primera Division. Jij maakt er iets heel anders van.
Ik heb trouwens liever de dribbel van Messi dan die van Ronaldo.

16 oktober 2012 om 12:09

Niet alle goede voetballers voetballen in Spanje. Het gaat om de volmaakte voetballer, waarom zou je dan alleen uit de Primera Division kiezen?
Dat van Messi en Ronaldo zit wat in, Rinaldo is technisch behendiger terwijl Messi weer een snellere dribbel heeft. Het is dus om het even.

16 oktober 2012 om 17:21

Dat niet alle goede voetballers in Spanje spelen, klopt natuurlijk. Het gaat alleen in het bericht over Iniesta die de beste spelers kiest uit de Primera Division.

“De perfecte speler? Die zou Zidane's kwaliteiten in de lucht hebben, Zidane's persoonlijkheid, Zidane's rechtervoet, Zidane's talent, Zidane's tactische inzicht en Zidane's oog voor doel”

Kijk! Dit begint er al wat meer op te lijken!

De beste profvoetballer is dus Heskey. Onbetwist.

Ik zat trouwens nog te denken, je kan ook de slechtste speler ooit maken.. dan heb je ook wel een leuk lijstje:
- Voorzetten van Manolev
- Snelheid van Van Beukering
- Lichaam van Verhoeven
- Instelling van Bruins/cabral
- Kaarten pakken van Van Bommel
- Agressie van Vreven
- Dribbel van Breuer

15 oktober 2012 om 18:23

Schwalbes van Vincento?

15 oktober 2012 om 20:51

@jmeijer

Dit komt nog niet eens in de buurt! Geloof mij maar, ik zit ermee in één team

ON: De perfecte voetballer bestaat niet. Al combineer je alle spelers die ooit hebben bestaan, de perfecte voetballer bestaat gewoon niet.

15 oktober 2012 om 20:57

@ tom12

Typ in youtube: Zidane Maestro of the decade, bekijk het filmpje en edit dan je comment

15 oktober 2012 om 21:32

@chi7

Hij is nog voor mijn tijd, maar wat is hij ziek goed zeg! Hij komt zeker in de buurt van ultieme perfectie, maar iets kan nooit perfect zijn, dat is nu eenmaal zo.

Ik zou Pirlo doen ipv Busquets.

Een voetballer zonder linkervoet dus... Lijkt me niet zo handig. Verder natuurlijk een leuke opsomming dit.

Schotkracht van Alex
Korte pass van Xavi
Lange pass van Xabi Alonso
Topsnelheid van Walcott
Dribbel van Iniesta
1 op 1 afmaken van Messi
Techniek van Ibrahimovic
Inzicht van Pirlo
Winnaarsmentaliteit van Suarez
Uitstraling van Gerrard
Afstandsschot van Janssen
Doelgerichtheid van Huntelaar
Kracht van Akinfenwa
Kopbal van Falcao
Sprongkracht van Klose
Uithoudingsvermogen van Kuyt
Persoonlijkheid van Balotelli

- De pass van Xavi
- Inzicht van Pirlo/zidane
- Snelheid van Walcott
- Het schot van Roberto Carlos
- De doelgerichtheid van Ronaldo
- De kracht van Akinfenwa
- De dribbel van Maradona
- Fysiek : Ibrahimovic /yaya Toure
- Techniek van Neymar/ibrahimovic
- Balgevoel van Ronaldinho
- Rechtervoet van Falcao
- Linkervoet van Messi
- Voorzetten aanvallende rechtervleugelverdediger : Cafú
- Uithoudingsvermogen van Marek Hamsik

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren