Voetbalzone

Drogba schaamt zich niet voor salaris: ‘Je krijgt wat je verdient, toch?’

Zaterdag, 13 oktober 2012 om 19:18

Didier Drogba verdient, sinds hij Chelsea verliet voor Shanghai Shenhua, het monsterlijke bedrag van twaalf miljoen euro per seizoen. Omgerekend incasseert de Ivoriaanse spits 1370 euro per uur, een bedrag dat voor veel mensen gelijk staat aan een maandloon. Met zijn twaalf miljoen per jaar staat Drogba op plaats zes van de tien best verdienende voetballers op aarde. Zich schamen voor zijn salaris doet hij niet, bekent hij aan Le 10 Sport.

/

“Wanneer je hard werkt, wil je daarvoor beloond worden”, vindt Drogba. “Zo simpel is het. Er zal altijd geschokt worden geregeerd op bepaalde salarissen, zeker in Frankrijk. Daar wordt het altijd besproken. Maar in het financiële hart in Londen liggen de salarissen nog hoger. Er heerst veel jaloezie richting profvoetballers.”

“Mensen denken dat je geen hersens hebt en alleen een bal najaagt, en daar miljoenen mee verdient. Maar ik denk dat je in het leven krijgt wat je verdient, toch?” Drogba vindt, naast het aantrekkelijke salaris, ook het leven in China een goede reden om nog even in Shanghai te blijven. “Het geeft veel voldoening en ik geniet ervan. Ook al is het anders dan Londen, waar mijn kinderen wonen. Ik moet tot laat opblijven om ze te kunnen spreken.”

13 oktober 2012 om 19:22

schandalig wat ze verdienen, het is gewoon te gek voor woorden in de voetbalwereld!

13 oktober 2012 om 19:25

Stop met voetbal kijken dan, want hoe minder mensen er naar kijken hoe lager de salarissen worden.

13 oktober 2012 om 19:27

Gozer ik kijk ook geen voetbal meer haha

13 oktober 2012 om 22:34

Egghead@

Jij maakt echt de stomste comment die ik ook heb gezien in mijn leven.

14 oktober 2012 om 03:03

Is toch juist... Doordat voetbal zoveel belangstelling heeft, is het big business, zijn de inkomsten van topteams zo hoog, is het financieel interessant voor sjeiks en kunnen de spelers/zaakwaarnemers dus zoveel vragen.

Als ze dit niet doen, gaat het geld naar de club alleen en dan hebben denk ik alle topclubs een sjeik want dan is een voetbalclub gewoon een persoonlijke schatkist voor de voorzitters, die steeds wordt gespijsd door de gulle uitgaven van de supporters en voetballiefhebbers.
En wie heb je dan het liefst die zoveel geld verdient: Glazer/sjeik Mansour/... of Messi/ronaldo/drogba (de personen waarvoor de mensen komen, die de voetbal tot een kunst verheven)

14 oktober 2012 om 09:19

Thepensioners,

Nou leg eens uit waarom het de meest stomste comment is, want het is toch gewoon zo. Wat klopt er niet aan wat ik zeg, ja ik chargeer een beetje.

Hoe minder kijkers, hoe minder belangstelling, minder reclames en uiteindelijk gaat er minder geld rond in het voetbal wat uiteindelijk ook invloed heeft op de salarissen.

14 oktober 2012 om 12:45

Wat praat je dan nog over voetbal? Voetbalhater!

14 oktober 2012 om 13:21

Ik geef alleen maar een reden waarom er zoveel betaald wordt, slimpie. Blijkbaar zijn de mensen in het oosten niet echt de meest slimme.

14 oktober 2012 om 21:39

Belachelijke reactie. Mensen kijken voetbal omdat het entertainment is. Mensen kijken voetbal omdat het hun hobby is- ze zijn fan van een club.

13 oktober 2012 om 19:26

En als jij 12 miljoen per jaar verdient?
Is het dan ook schandalig?

13 oktober 2012 om 19:28

Dan is het ook schandalig inderdaad

13 oktober 2012 om 19:30

Haha, dat zeg je nu!
Denk het niet hoor, je zou gewoon mensen negeren om wat ze denken en gewoon gaan genieten van het geld.

13 oktober 2012 om 19:34

Ohw ja , typische weer een opmerking voor een kleuter uit 1998, Je bent 14!. Je hebt niet eens haartjes op je ballen man. Als je een stuk ouder bent, praten we verder!

Dan heb je wat levens ervaring opgebouwd.

Ik heb niks tegen de voetballers, maar tegen de bedragen die bijvoorbeeld die Sjeiks betalen terwijl met dat geld je andere mensen kunt redden die maar een paar uur te leven hebben aan de andere kant van de wereld

13 oktober 2012 om 19:36

Kijk eens mensen weten hoe ik in elkaar zit, knap hoor! Ey Bro ga jeugdjournaal kijken man!

13 oktober 2012 om 19:43

Erg volwassen reactie van een vent van 28....laat me raden jij bent altijd zo'n loser geweest die niks kon bereiken en tijdens je studie was je zo'n balletje die met zijn mede nerdjes lang haar lieten groeien en dachten dat ze alles zijn omdat ze eindelijk vrienden hadden? Hij mag dan wel 14 zijn, hij is wel volwassener en nuchterder dan jij zo te zien.

13 oktober 2012 om 20:34

Volgens het Ontwikkelingsprogramma van de Verenigde Naties leeft in de Ivoorkust 23,3 procent van de bevolking van minder dan 1,25 dollar per dag.[6] De CIA World Factbook schatte dat in 2006 42 procent van de bevolking onder de armoedegrens leefde.[7]

13 oktober 2012 om 20:52

Dus Drogba moet ook 1.25 dollar per dag verdienen, om het eerlijker te maken?

13 oktober 2012 om 21:10

En wat heeft het ermee te maken dat de jongen 14 jaar oud is? Ik ben ook 14 en ik kan ook gewoon m'n mening geven hoor. Wat maakt het uit of de schrijver van de reactie 22 of 14 is, reageer gewoon op de gene als een gelijke en niet om hoe oud hij is. En nu doe jij alsof jij een echte volwassenen bent, nou jonge dan zeg ik gedraag je dan ook lekker als een volwassene wil je?

On: Mensen zeggen nu wel dat het schandalig is het salaris van Drogba maar ik hoop dat julie weten Drogba ontzettend veel geld uitgeeft aan goede doelen en het maken van ziekenhuizen in Ivoorkust. Bijvoorbeeld toen hij heel wat geld kreeg voor een reclame voor pepsi, gaf hij dat geld ook gelijk aan de 'arme' om het maar zo te zeggen. Denk dat sommige gewoon een beetje jaloers zijn als je het mij vraagt. Dan heb ik ook gelijk je argument over dat er geld moet gegeven worden voor mensen die het niet goed hebben want dat doet Drogba met zn geld dus wel.

13 oktober 2012 om 21:30

Iemand van 14 kan vaak niet de verbanden leggen dat iemand van 22 kan.
Je hersenen zijn nog in de groei en moeten zich nog ontwikkelen.

Misschien hebben je ouders je wel normen en waarden mee gegeven en kan je daar prima op beoordelen maar dan mis je alsnog de levenservaring die nodig is om er realistisch naar te kijken en je eigen interpretatie op te geven.

Ik vind het schandalig dat oliegeld dat verkregen is door het onafhankelijk worden door Rusland en er "slim op in te spelen" gebruikt word om een voetbalclub als speeltje te gebruiken en alle goede spelers te kopen dat tot een totale oneerlijke concurrentie lijd in de voetbalwereld dat ten koste gaat van alle supporters.

Wat Drogba verdient in Shanghai is wel echt iets om je voor te schamen alleen al om het feit dat het zo veel is.
Ik denk ook dat de stempel "geldwolf" meteen gedrukt mag worden op Drogba.

Toch ben ik niet te naïef om te zeggen dat ik het niet zou doen.
Met dat geld kun je ongelofelijk veel mensen helpen in de wereld en dat zou ik ermee doen ipv dat die voetbalclub naamsbekendheid probeert te scoren met zinloze reclame's.

13 oktober 2012 om 22:03

Aan de andere kant, er kijken miljoenen mensen naar dit soort mensen, in extreme gevallen zelfs miljarden. Is het dan gek dat ze hiervoor dik betaald krijgen?

13 oktober 2012 om 22:14

Nee dommie het is alleen een beetje scheef dat Drogba 6 auto's heeft en 21 horloges, terwijl zijn landgenoten vergaan van de honger.
Ik zeg niet dat dit Drogba zijn/schuld fout is.

14 oktober 2012 om 00:11

Drogba verdient zijn geld niet met bovengemiddelde intelligentie, hard werken of inventiviteit, maar met simpel achter een bal aan rennen. Het leven van een voetballer kun je geen arbeid noemen.

14 oktober 2012 om 01:19

Frww12, komt er nog 1 , wie ben jij nou meer man, Derek Ogilvie ??? Hoe weet jij dat ik 28 ben ? hahhaah. Ik ben geen 28.

En nu even over 'loser'. Luister ik heb geen ene vriend nodig gozer mijn meisje is meer dan genoeg Tjappie en studie ? Wat ik heb gevolgd gaat jou helemaal niets aan. Jou reactie gaat helemaal nergens,

Wat met een verhaal met mede nerdjes ? Jij weet niet eens wie ik ben Gap! Je zit zeker je eigen levens verhaal in mij te schetsen, want zomaar verzin je zulke dingen niet.

Jij zit echt vol fantasie hahhaa, ik lig echt in een deuk hiero!

Wat ben jij clown echttt waar hahahah!

De clown van voetbalzone, alleen nog ff zo'n gekke pakkie aandoen (mascotte) pffff hahah

14 oktober 2012 om 01:42

Firataka tegenwoordig denken alle voetballers aan Geld, Dit is allemaal de schuld van die Sjeiks en types als Roman Abrovich. Nogmaals Belachelijk!

Vroeger was het leuk om naar voetbal te kijken, bijv naar Ajax dat de champions league won. Nu is het zo in de nederlandse competitie..... Zodra er een speler goed speelt in de eredivisie, komt er weer zo'n clubbie aan met een paar miljoenen en weg zijn onze leuke spelers uit de eredivisie. Zo draait alles om geld en vette salarissen (nogmaals Belachelijk). Wat is er nu nog leuk aan voetbal dan ???

Wat dacht je van de tijd van Ajax dat echt een team begon the krijgen dat best goed draaide met spelers als, Stekelenburg, Heitinga, Chivu, Nigel de Jong, Sneijder, vd Vaart, Zlatan.

Dat werdt helemaal uit elkaar getrokken dat was echt zonde! Ik ben niet eens voor Ajax maar dit viel gewoon echt op.

Het draait nu allemaal om 1 ding Firat..., welke club heeft de meeste geld ? Want zij bieden de absurde bedragen aan de voetballers (belachelijk)

Kijk naar Ac Milan was een mooie club om te zien met Zlatan en Thiago Silva. Komt PSG met een Sjeik aan met een miljoenenen. Ac Milan kapot gemaakt!

14 oktober 2012 om 03:24

"firataka tegenwoordig denken alle voetballers aan Geld"

Ik ben op dit moment op zoek naar een job, mijn bron van inkomsten net als die van de voetballers. En als er een bepaald bedrijf me een job wil geven, maar een andere biedt qua salaris 2x zoveel, waar denk je dat ik voor ga kiezen? Dan mag de eerste nog een internationale topper zijn en de andere een lokaal goed draaiend bedrijf.
dden.

"wat is er nu nog leuk aan voetbal dan ???"
Ik kijk naar KV Kortrijk, Real Madrid, Arsenal,... en geniet. Ik vind het nog steeds mooi en leuk. Wat kan mij schelen dat die Ronaldo zoveel verdient, dankzij zijn goals ben ik blij tijdens en na de match. Man City zit vol sterren met een overvolle bankrekening, maar ik zat naar die kampioenenmatch te kijken tegen QPR en sprong uit de zetel en ging helemaal uit mijn dak.

"kijk naar Ac Milan was een mooie club om te zien met Zlatan en Thiago Silva. Komt PSG met een Sjeik aan met een miljoenenen. Ac Milan kapot gemaakt!"
Zlatan zat er welgeteld 2 jaar, Silva 3 jaar. Daarvoor was het nog een mooie club. Nu is het nog mooi, de resultaten zullen een kleine periode minder zijn, maar binnen een jaar staan zij weer bovenaan dankzij een ontbolsterde El Shaarawy, Pato en andere De Sciglio's.

En nog wat beteft lonen. Die topvoetballers geven allemaal geld aan goede doelen. Zowat altijd een hoger percentage dan jij en ik. Als je echt zo inzit met de arme mensen in Ivoorkust en dergelijke, zet dan (een deel van) het geld dat je aan het eind van de maand over hebt eens bij een goed doel af. En doe je dit al, chapeau!
Feit is dat de meeste mensen klagen over lonen van voetballers en vergelijken met arme mensen die blijkbaar met 1 dollar moeten rondkomen... Terwijl zij zullen denken:"wat zitten zij te zagen over die toplonen, ze hebben het zelf gewoon zo luxueus en kunnen doen wat ze willen" Waarmee is dus bedoel, we hebben het goed, we hebben een auto, een job (ik bijna), een opleiding gehad, we hebben een leuk gsm-model, we kunnen in het weekend uitgaan zonder steeds naar het geld te moeten kijken,... Waarom zou ik in godsnaam moeten klagen over topsalarissen? Als zij het niet krijgen, wat gaat dat aan mijn leven veranderen?

13 oktober 2012 om 20:25

Ik weet niet hoe het zit met commerciële zaken, zoals het het shirt verkoop, maar een club verdiend waarschijnlijk veel meer aan zo'n speler .

13 oktober 2012 om 19:22

Voor iemand die geboren is in een ontwikkelingsland een stomme reactie. Alsof die mensen in Afrika niet meer verdienen dan dat rotloon wat ze krijgen.

Hou alsjeblieft je waffel dicht Drogba.

13 oktober 2012 om 19:30

Inderdaad. Juist Drogba, een Afrikaan, zou dondersgoed moeten weten dat lang niet iedereen op de wereld krijgt wat hij verdient. Er zijn Miljarden mensen op aarde die keihard werken voor hun geld en daar een hongerloontje mee verdienen. Misselijkmakende reactie van Drogba.

13 oktober 2012 om 19:33

Inderdaad! Schamen zou ik me niet, maar vinden dat hij het verdient? ik denk dat veel voetballers geen flauw idee hebben hoe het er in de normale wereld aan toe gaat. Mensen die elke dag brandende gebouwen in gaan om mensen te redden, die zouden zulke bedragen eerder Verdienen.

13 oktober 2012 om 20:02

Misschien moet je ook even in je oordeel meenemen dat Drogba echt een heel groot deel ervan doneert en ook een eigen foundation heeft?

13 oktober 2012 om 20:55

Dat wil nog steeds niet zeggen dat hij het verdient. Als ik zomaar een miljard zou krijgen zou ik daar ook best een groot deel van weggeven. Maar daardoor verdien ik dat miljard toch nog niet? Het gaat er niet om wat je met het geld doet, maar wat je voor het geld doet.

Er zijn mensen die nog geen 0,001 procent krijgen van wat die man krijgt, maar zich wel half dood werken. Wou je dat dan nog steeds eerlijke verhoudingen noemen, ook al neem je die foundation van hem mee in je oordeel? Ik dacht het niet, en het blijft dus gewoon een achterlijke uitspraak, zoals Afca_godenzoon terecht opmerkt

13 oktober 2012 om 21:21

Mensen kijken er verkeerd naar.
Het gaat er niet om hoe hard je werkt maar hoe goed je werkt.
Wat ik hiermee bedoel is dat iedereen hard kan werken.
Maar er zijn maar weinig mensen op deze hele aardbol die zo goed kunnen voetballen als Drogba.
Kijk als Vuilnisman moet je misschien wel elke dag vroeg opstaan en hard werken maar elke lul kan dat. Daar zit het verschil in.

13 oktober 2012 om 21:38

@jg

Uiteraard hij is gezegend met de gave om goed te voetballen en heeft vast ook hard moeten werken om daar te komen. Maar omdat Kloafubi Dagana uit Sudan geboren is met één been kan hij geen profvoetballer worden terwijl hij eigenlijk die 13 miljoen ook wel verdiend... hij krijgt het alleen niet want hij kan niet voetballen en dan verdien je het dus niet.

13 oktober 2012 om 22:03

Aha. En een brandweerman die uitsekend mensen uit brandende gebouwen kan halen, verdient die ook 13 miljoen? Zeer zeker, maar krijgt hij dat ook?
Er zit een heel groot verschil tussen krijgen en verdienen, en wat iemand krijgt zou niet alleen op de schaarste van zijn kwaliteiten gebaseerd moeten zijn (in dit geval heel goed voetballen), maar ook op wat diegene produceert. Drogba krijgt buitensporig veel geld voor zijn diensten, zo veel dat het compleet uit verhouding staat met vrijwel elk ander beroep ter wereld ook al zijn er tig beroepen waarvan het belang veel groter is.
Ik zeg niet dat Drogba nu voor 8 euro per uur zou moeten werken, maar hij zou zich echt wel wat dankbaarder morgen opstellen voor wat hij krijgt. Want wanner je kijkt naar de waarde van wat hij produceerd, 'verdient' hij het eigenlijk niet

13 oktober 2012 om 23:31

@bitey,

Je moet ook kijken wat een voetballer voor zijn club oplevert. Ik geloof dat Real binnen een jaar tijd 100 miljoen had verdiend aan de verkoop van shirtjes met Ronaldo erop.
Een speler levert heel veel geld op voor een club.

Het is alleen jammer dat voetballers elkaar beoordelen op hoeveel ze verdienen. Want het is gewoon popiejopie gedrag. Triest maar toch.

13 oktober 2012 om 20:13

Niet alles geloven wat er in media gezegd wordt als je de echte bron niet kent..

13 oktober 2012 om 20:50

Bij Chelsea ging altijd al 2 miljoen van zijn jaarsalaris naar het goede doel (zijn foundation) en nu in China is dat volgens mij de helft. Je doet hier duidelijk uitspraken terwijl je geen enkel besef hebt van wat Drogba allemaal doet. Hij is de meest invloedrijke voetballer in de wereld, heeft mede geholpen met het stoppen van een burgeroorlog en ook een ziekenhuis in zijn de geboortestad gebouwd. Misschien moet je voortaan je inlezen over iemand, voordat je weer domme opmerkingen maakt..

13 oktober 2012 om 21:03

Dan nog. Geef mij veel geld en ben ook bereid zo de helft te doneren. Maakt dat dat ik de andere helft ook echt hebt verdiend? Dacht het niet. Als je zo'n 10 miljoen buiten verhoudig verdient, en daarvan 4 miljoen doneert, zorgt dat er dan voor dat je die andere 6 miljoen buiten verhouding dan wel opeens echt verdiend? Het is en blijft gewoon extreem buiten verhouding, en hij zou zich er veel nederiger en dankbaarder voor moeten opstellen.

Edit: Begrijp me trouwens niet verkeerd, ik zeg niet dat Drogba een slecht mens is, met het geld dat hij krijgt doet hij veel goede dingen. Dat betekent echter dus niet dat hij het ook echt 'verdient'

13 oktober 2012 om 21:36

Erg makkelijk praten, hij verdiend helemaal geen 13 miljoen euro voor het trappen tegen een bal. Nou nou geweldig hij doneert de helft aan een goed doel en ze stichting. Is dat meer waard dan iemand die van zijn 10 euro uurloon een 1 euro afstaat aan een goed doel? Volgens mij is dat naar ratio guller.

Het gaat erom dat er mensen om komen van de honger maar meneer zogenaamd denkt dat hij recht heeft op zoveel geld omdat die toevallig een potje kan voetballen. Sodemieter toch op het gaat helemaal nergens meer over.

Misschien moet je voortaan zelf maar eens nadenken over wat nou "verdienen"" is en krijgen want hij krijgt veel maar verdiend dat absoluut niet. Geld weggeven omdat je er toch al zoveel van hebt is lekker makkelijk.

14 oktober 2012 om 01:01

Ben je dat daadwerkelijk zo bereid? Dat is heel makkelijk om zo te zeggen en waarschijnlijk zeggen de meeste mensen die niet zoveel verdienen dat, maar in praktijk doen heel weinig mensen die dan zoveel verdienen het. Drogba geeft (voor zover ik weet) het meest aan goede doelen van voetballers.

Daarnaast moet je het in perspectief zien. In de voetbalbusiness verdien je gewoon veel en Drogba heeft hard gewerkt in zijn leven, veel goede dingen laten zien en dan verdien je uiteindelijk zoveel geld ja. Je kan nooit een prijskaartje op iemands werk zetten. Je kan nooit zeggen 'oh zij werkt hard als naaister en hij hard als voetballer, laat ze maar evenveel verdienen'. Dat is belachelijk naief en gewoon stom om te zeggen. De markt zit gewoon zo in elkaar en daar dragen jullie aan bij. Ga dan niet heel schijnheilig hier lopen roepen dat hij het allemaal niet verdiend, terwijl als een voetballer het zou verdienen, Drogba dat wel is.

Het is heel makkelijk om te roepen dat geld weggeven als je er zoveel van hebt makkelijk is. Maar heel veel mensen in zijn positie doen dat niet. Drogba weet echt wat er in zijn land gebeurd en probeert er heel veel aan te doen om de situatie in zijn land te verbeteren, maar ja, hij verdient ook een beloning voor het werk wat hij doet, het privéleven dat je als voetballer opgeeft. Daarnaast betwijfel ik daadwerkelijk of het zo gezegd is, als het hier wordt geciteerd. Dat is het namelijk zelden.

13 oktober 2012 om 22:42

Afca_godenzoon@

Kijk naar de reactie van Dekenner bijvoorbeeld.

Misschien moet jij jouw grote mond eens dichtnaaien met een naai machine voordat jij belachelijke uitspraken gaat doen. Jij hebt geen flauw idee wat Drogba allemaal doet of heeft gedaan voor de mensheid. Het enige wat jij doet kennelijk is lui achter je PC zitten een beetje mensen loopt af te kraken met je vieze waffel terwijl je geen flauw idee hebt wat zij doen en gelijk loopt te vooroordelen. Ik heb geen zien in een lange kansloze discussie met jou dus daarom zal ik het maar tegen je zeggen in plaats van uitgebreid in te gaan op jou poep onzin, zoek Drogba eens op en zoek naar informatie wat hij allemaal heeft gedaan in zijn eigen land maar ook sowieso voor de wereld. Haal die stront uit jouw ogen en re-post jouw reactie opnieuw....

Nijmegen08@

Voor jullie hetzelfde verhaal, zoek eens op wat voor man dat is voordat jullie gelijk weer beginnen met de ''stront in je ogen reactie''.

Ik ben het eens dat voetballers zulke bedragen niet verdienen, Chirurgen, doktoren artsen etc verdienen dit eerder dan voetballers, maar ik ging even in op twee kansloze reacties waarbij men niet eens de kern van het verhaal kent en gelijk al onzin loopt te roepen.

13 oktober 2012 om 23:40

@pensioners

Drogba deed een misplaatste uitspraak.
"maar ik denk dat je in het leven krijgt wat je verdient, toch?"

Gewoon nee.
Hij krijgt te veel geld dan hij verdient.
Niemand verdient zo veel geld.

13 oktober 2012 om 19:23

Nou nee Drogba, ik verdien ook 10 miljoen, maar ik krijg het niet

13 oktober 2012 om 19:24

Ik vind wel dat je je eigenlijk best moet schamen als je zo'n salaris verdient in een land als china drogba. veel mensen werken daar met een stok tussen hun armen om koffers te dragen en dan verdienen ze net genoeg voor een slaapplek en 1 maaltijd en jij krijgt in 5 uurtjes het geld wat zij in een jaar verdienen.

13 oktober 2012 om 19:32

Ik vind niet dat Drogba zich hoeft te schamen. Misschien is deze opmerking niet zo tactisch, maar hij heeft wel gelijk. Die man kan ontzettend goed voetballen en er komt een contractaanbod op zijn pad omdat hij zich heeft bewezen. Als jij je een paar jaar onderscheid in je baan en je krijgt een verbeterd contract aangeboden; hetzelfde werk voor meer geld. Ik zou het ook wel weten.

Ik vind dat je je juist moet schamen als Shanghai Shenhua zijnde dat je zo'n salaris uitbetaalt. Onmogelijke bedragen..

13 oktober 2012 om 19:40

Je hebt wel gelijk, ik zou dit geld ook aannemen maar 100 % zeker niet in china. Het lijkt mij verschrikkelijk om te weten dat je gewoon zeker zo'n 50.000 (als het er niet meer zijn) een redelijk leven kan bieden in dat land met jou jaarsalaris en jij er een spijkerbroek van 1000 euro van koopt of een duur huis in je geboorteland.

13 oktober 2012 om 19:47

Maar wat moet hij dan gaan doen moet hij dan van zijn salaris die mensen gaan betalen. Omdat andere mensen hem een belachelijk salaris gaan bieden. En ja ik weet niet Drogba zal misschien ook zijn familie in Ivoorkust hebben die die wil ondersteunen. En dat is toch ook een fijne gedachten als je straks zeker weet dat je daar je hele familie voor rest van je leven misschien wel kan ondersteunen. En als hij het niet doet waar denk je dat het geld heen gaat dan denk je dat die arme mensen het geld krijgen. Dan word er een andere voetballer gehaald en zelfs als dat niet zo was zouden die mensen het aan hele andere dingen uitgeven dan aan die arme

En kom op ga nou even serieus doen ik zou het in elk land ter wereld aanpakken. Misschien heel zelfzuchtig maar 99% van wat hier schijnheilig loopt te doen zou het doen en jij ook gwn

13 oktober 2012 om 19:24

lijkt me toch wel lastig als vader zijnde om je kinderen niet te kunnen zien, natuurlijk kan hij met al dat geld heen en weer vliegen maar toch mis je veel.
had hem dan ook liever in europa gezien want deze man kan nog lang mee in het voetbal.

13 oktober 2012 om 19:25

Ik ken één van de meest bevlogen, hardwerkende, getalenteerde, creatieve, enthousiaste leraressen van Nederland (ben ik absoluut van overtuigd). Ik zou het toch heel graag zo geregeld zien dat zíj krijgt wat ze verdient en dat niet één of andere wereldvreemde en arrogante voetbalmiljonair denkt dat hij daadwerkelijk recht heeft op dit salaris.
Ja, hij mag prima verdienen, maar er is een heel duidelijk verschil tussen prima en bespottelijk en het is heel triest dat hij dat niet blijkt te zien.

13 oktober 2012 om 20:30

Heel mooi verhaal maar weet je wat het is met grote voetballers? Ze leveren voor de club meer op dan dat ze zelf verdienen. Met andere woorde, de club verdiend dit dubbel en dwars terug. Wat Drogba voor zijn club binnenhaalt qua merchandising, sponsoren etc is niet normaal. Dus of je het nu aan Drogba geeft of die malafide bedrijven daar spenderen het aan andere zaken.

Een fantastische juf die hardwerkt zal voor de school niet veel extra gelf verdienen en helaas werkt dat zo.

13 oktober 2012 om 20:40

Die fantastische juf levert ieder jaar weer goed opgeleide kinderen af, die mede door haar goede werk een mooie maatschappelijke positie kunnen verwerven en daarmee een positieve bijdrage leveren aan de welvaart en het welzijn van de samenleving. Laat het nu net die samenleving zijn, die via de overheid haar loon betaalt. Dus wanneer het gaat om terug verdienen wat je erin stopt, gaat jouw verhaal exact net zo goed op voor een goede juf als voor een goede voetballer.

13 oktober 2012 om 21:24

Dat is jouw mening. Maar in werkelijkheid zijn er zoveel factoren wat bepalen of die leerlingen echt zo ver schoppen dat het echt niet alleen aan haar werklust ligt hoor.
De leerlingen moeten het nog echt altijd zelf doen.

13 oktober 2012 om 22:21

Prima!
Dan schaffen we onderwijs af.

Als al die leerlingen zichzelf kunnen uitdagen, motiveren, verbazen, verstelt doen staan, de wereld kunnen doen zien door geheel nieuwe ogen en tegelijkertijd ook nog eens het verplichte programma om tot een diploma te kunnen komen kunnen volgen en voltooien, dan kunnen we dat geld voor alle leraren mooi besparen en aan voetballers geven.

Als jij daadwerkelijk niet gelooft in de meerwaarde van een goed docent, dan vraag ik mij sowieso af waar je nog wel in gelooft.

13 oktober 2012 om 22:45

Dat zegt JG toch niet? Tuurlijk moet je onderwijs niet afschaffen en tuurlijk doen ze goed werk en geven ze de leerlingen een stukje bagage mee maar er zijn zoveel meer factoren die meespelen of een leerling het ook echt gaat schoppen tot een groot succes en dan nog gaan ze het niet zo makkelijk terugverdienen voor het onderwijs dan Drogba doet voor zijn huidige club.

Diezelfde school krijgt er niet zoveel extra subsidie voor dat ze nog meer getalenteerde leraren kunnen aantrekken. Jij mist een beetje mijn punt hier. Het maakt voor Real Madrid niet uit hoeveel Ronaldo kost en verdient aangezien ze het dubbel en dwars terugverdienen. Geld voor jou juf niet.

13 oktober 2012 om 23:08

Nee, dat zegt hij feitelijk wel. Ieder werk levert toegevoegde waarde voor de samenleving. Als dat niet zo is, dan wil niemand erin investeren en houdt het snel op met dat werk.
Bij voetballers is die toegevoegde waarde heel zichtbaar, zowel in het vermaak dat ze leveren als in de merchandise die ze doen omzetten. Blijkbaar is die toegevoegde waarde zo zichtbaar dat we het normaal vinden dat daar grof voor betaald wordt.
De toegevoegde waarde van docenten is minder duidelijk en makkelijk in geld te vatten en blijkbaar zijn we (daarom) ook minder bereid dit in het salaris te vertalen. Maar dat wil niet zeggen dat er geen toegevoegde waarde is (wat JG feitelijk zegt). En het stoort mij dat daar overheen gekeken wordt, ook door jou, wanneer je zegt dat Ronaldo zijn geld dubbel en dwars terug verdient en een juf niet. Iedere euro die in een goede onderwijzer geïnvesteerd wordt, verdient zichzelf ook dubbel en dwars terug.

Maar nu moet ik maar stoppen met reageren, het is nogal off-topic

13 oktober 2012 om 19:27

je verdient wel veel! maar je ziet je kinderen dus weinig? hmm zou voor mij makkelijke keuze zijn. lekker 4 miljoen verdienen en bij je kinderen zijn in engeland! hij heb toch al geld zat!

13 oktober 2012 om 19:28

"staat Drogba op plaats zes van de tien"
VZ, van de tien is geheel onnodig...

13 oktober 2012 om 19:31

Je krijgt wat je verdient? Bullshit.

Sommige mensen verpesten heel de wereld, sommigen verpesten heel de voetballerij.
Toch krijgen ze miljoenen.

Sommigen zetten zich in voor een betere wereld en die verdienen net hun boterham

13 oktober 2012 om 19:32

Ik vraag me af of de mensen die hier nu klagen ook zouden klagen als zij in de schoenen van Drogba waren.

Daarnaast zorgen wij met ze allen dat voetballers zoveel verdienen, dus hebben de voetballiefhebbers eigenlijk helemaal geen recht om te klagen.

13 oktober 2012 om 19:39

Beide punten slaan nergens op. Het feit dat wij niet in een positie zijn om deze keuze te maken wil niet zeggen dat wij geen gegronde morele bezwaren kunnen hebben tegen het salaris van Drogba. Daarnaast is het helemaal niet zo dat wij, met zijn allen, dit salaris mogelijk maken. De clubs die ervoor zorgen dat voetballers dergelijke bespottelijke salarissen ontvangen zijn geen van allen in staat om door middel van normale marktwerking deze salarissen op te vangen. Ze hebben allemaal gigantische schulden en/of zijn in handen van hele rijke geldschieters die uit hele andere potjes dan onze besteding aan voetbal (-gerelateerde zaken) deze salarissen betalen.

13 oktober 2012 om 19:39

Ik zou niet klagen, maar ik zou ook niet in de media vermelden dat iedereen die kritiek heeft de vinger mag krijgen.

13 oktober 2012 om 19:33

Als ik drogba zou zijn had ik ook zo gereageerd
waarom wordt er niet gekeken naar mensen in afrika.
Die verdienen 2 euro voor 10 uur werken.

Dus vergelijk drogba niet met de normale mens maar

Afrikaan met een europeaan.

13 oktober 2012 om 19:34

Ik heb respect voor de persoon Drogba, maar deze opmerking kan ik totaal niet waarderen. Zeer onrespectvol naar de arme mensen elders ter wereld toe die door andere omstandigheden nooit hun potentieel kunnen waarmaken.

13 oktober 2012 om 19:36

Het is natuurlijk achterlijk veel, maar je kan Drogba niks kwalijk nemen. Hij is al op leeftijd (ookal had ik hem liever nog in Europa gezien maar goed) en iemand bied hem dat salaris aan, tja natuurlijk accepteer je dat dan. Deze uitspraak slaat aan de andere kant natuurlijk nergens op. Mensen die mensenlevens redden verdienen dit soort bedragen, maar die krijgen niet eens iets wat in de buurt komt van wat hij verdient. Een voetballer verdient natuurlijk geen 12 miljoen per jaar.

13 oktober 2012 om 19:42

Hij heeft gelijk dat die zich nergens voor hoeft te schamen behalve voor die opmerking die die hier maakt. Want het slaat natuurlijk nergens op wat die hier zegt je krijgt wat je verdiend wat hebben veel van zijn landgenoten verkeerd gedaan dan dat ze zo moeten leven. Denk gewoon niet bij nagedacht bij die opmerking want anders zou die hem niet maken.

Maar mensen die gaan zeggen dat je niet zoveel moet gaan verdienen in een land waar mensen zo behandeld worden en zon leven hebben moeten niet schijnheilig doen. Voor dat geld wat die daar verdiend waren we allemaal te voet naar China voor gegaan. Hij is er uiteindelijk niet fout aan als je dan toch iemand de schuld wilt geven geef dan die mensen de schuld die hem uitbetalen

13 oktober 2012 om 19:52

Als je zo'n artikel schrijft, mag je er gerust bijzetten dat Drogba een serieus deel van zijn salaris uitgeeft aan goede doelen in zijn land. (heeft zelfs een eigen organisatie).

De opmerking is mss niet erg tactisch nee.

13 oktober 2012 om 20:04

Dan klopt er sowieso al iets niet in zijn redenering. Als hij daadwerkelijk gelooft dat iedereen krijgt wat hij/zij verdient, dan zou hij geen hulp geven. Mensen in de problemen hebben daar dan blijkbaar zelf schuld aan.
Andersom geredeneerd is het dus ook zo dat wanneer er in deze wereld mensen zijn die niet krijgen waar zij recht op krijgen er dus zo goed als zeker ook mensen zijn die meer krijgen dan zij verdienen. Gezien zijn salaris en zijn tamelijk minimale bijdrage aan de samenleving (vermaak is wellicht niet één van de meest essentiële producten om te verkopen) kan je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid concluderen dat Drogba er daar één van is.
Ook al steunt hij goede doelen; het zou oneindig veel beter zijn wanneer die doelen niet nodig waren en dat kan alleen wanneer mensen stoppen deze misselijkmakende ongelijkheid in stand te houden.

13 oktober 2012 om 19:56

Ik gun iedereen het geld van de wereld. Maar niet iedereen krijgt wat hij of zij verdient. Zo zijn er veel arme mensen die geen rotte cent hebben. Verdienen zij dat ook dan? Misschien heeft Drogba het niet met die woorden gezegd, dat kan haast niet. Die man komt uit een van de armste landen op deze aardvol. Verdomde media soms met hun titels.

13 oktober 2012 om 19:57

Ik leg het even uit: voetballers verdienen zoveel omdat zij zeldzaam zijn. Brandweermannen bijvoorbeeld redden levens maar verdienen minder omdat er veel brandweermannen zijn. Een voetballer verdient veel omdat een goede voetballer (zoals Drogba) niet zo snel (of helemaal niet) is te vervangen als een brandweerman.

13 oktober 2012 om 20:18

Volgens mij zijn er ook Heel veel voetballers hoor. Wat ze verdienen is veel te veel maar ik zou er zelf geen nee tegen zeggen. Dit blijft het negatieve aan het voetbal de salarissen

13 oktober 2012 om 21:15

Dan leg je het wel even enorm simplistisch uit. Ja, echt goede voetballers verdienen veel omdat ze schaars zijn, terwijl er wel veel vraag naar is. Gelukkig gaat het begrip verdienen niet alleen om schaarste, maar ook onder andere om wat je doet en bereikt. Een voetballer verdient zijn geld door voor massaal vermaak te zorgen, en daar bedrijven en clubs veel geld mee te laten incasseren. Een brandweerman redt levens. En hoeveel is een mensenleven waard in vergelijking met wat vermaak? Voor mij (en voor elk weldenkend mens) oneindig veel meer, ongeacht de hoeveelheid mensen die vermaakt zal worden.
Ga je dit wat meer economisch uitdrukken, dan kun je zeggen dat een brandweerman iets produceerd wat veel en veel waardevoller is dan wat een profvoetballer produceerd (o.a. het redden van levens vs. vermaak van mensen). Toch worden die twee enorm uit verhouding betaald. Zouden brandweermannen dan net zo veel moeten verdienen als voetballers? Dat niet (daar is simpelweg het geld niet voor), maar de salarissen van voetballers zouden wel drastisch naar beneden moeten, en ze zouden zich wat nederiger en dankbaarder moeten opstellen voor alles wat ze krijgen.

13 oktober 2012 om 21:30

Jij praat alleen over het morele aspect jongen. En je kan wel altijd weer de moraalridder uit hangen maar het gaat allemaal om het geld. Hij legt het gewoon goed uit het maakt niet uit hoe hard je werkt als iedereen het kan. Op deze hele wereld is er geen betere voetballer dan Messi daarom verdient hij ook het meeste geld ter wereld (salarissen en andere inkomsten meegerekent). Vermaak is gewoon meer geld waard dan hulpverlening. let op het woord geld. Hij zorgt dat er bij zijn club meer geld binnenkomt dan dat hij zelf krijgt.

13 oktober 2012 om 22:29

Niks moraalridder, gewoon economisch inzicht. Auster zegt dat er alleen schaarste achter het loon van Drogba zit, terwijl dat echt pure onzin is. Door hem nu gelijk te geven laat je eigenlijk zien er net zo simpel over te denken als hij.
Hoe kan je uberhaupt al stellen dat ik het alleen maar heb over het morele aspect, terwijl ik juist de nadruk leg op waardes en productie? Ik leg uit hoe krom een deel van de financiële situatie van het betaald voetbal is, gezien vanuit economisch perspectief. Dat jij vervolgens doet alsof het allemaal doodnormaal is geeft alleen maar aan hoe verziekt het hele systeem is.

Edit: Oh, en verder schijn je het hele verschil tussen verdienen en krijgen niet te snappen. Misschien eens een woordenboek erbij pakken? Ik heb het hier namelijk over verdienen, niet over krijgen.

13 oktober 2012 om 19:58

Hij zegt eigelijk: ''niet zeiken, ik werk ervoor en als je het er niet mee eens bent, dan ben je maar jaloers''. Lekker arrogant.

13 oktober 2012 om 20:12

Veel mensen hier vergeten dat Drogba een groot deel van zijn geld in zijn foundation stopt voor Afrika. Hij verdient wel achterlijk veel geld, maar hij doet er goede dingen mee. Hij gebruikt zijn geld in tegenstelling tot vele andere spelers.

13 oktober 2012 om 21:13

Dat is echt onzin, er zijn zoveel spelers die een eigen foundation hebben. Het zijn dan natuurlijk ook de aller rijkste. Ik laat hier even in het midden, of het hen werkelijk gaat om de maatschappelijke betrokkenheid of pure ''goodwill'', zoals Dirkje Kuijt, die een deel van zijn ''zwartgeld'' in een goed doel steekt.

13 oktober 2012 om 20:15

Natuurlijk vind ik het schandalig dat mensen zoveel verdienen maar als ik zo'n salaris kon krijgen in zo'n land zou ik dat ook zeker doen!. Verder vind het ik nergens op slaan van wat hij zegt dat je krijgt wat je verdient want er zijn meer dan genoeg mensen die zich te pletter werken voor een salaris die onder het minimum loon zitten in de hele wereld.

13 oktober 2012 om 20:31

Deze man kan in zijn eentje de hele Afrikaanse economie draaiende houden.

Vind overigens niet dat iemand die in China voetbalt zoveel geld verdient, als je kijkt wat iemand verdient die je leven red en je verzorgt en wat iemand verdient die 3x per week even traint en een wedstrijd speelt zodat hij wat mensen kan vermaken..

13 oktober 2012 om 20:48

en maar druk maken of je clubje gewonnen heeft of niet , is toch zielig dat we ons druk maken over die geldwolven

13 oktober 2012 om 20:49

Walgelijke uitspraken. Zeg gewoon dat je geluk hebt dat je zo veel geld kunt verdienen. 'je krijgt wat je verdient.' Een schop onder je kont is wat je verdient.

Niet dat ik zo'n haatdragend persoon ben richting de bizarre bedragen die profvoetballers verdienen. Ik zou zelf ook gewoon hetzelfde doen, je gaat niet ineens zeggen dat je wel minder wilt verdienen, maar ik vind dat je als profvoetballer wel het besef moet hebben hoe bevoorrecht je bent.

13 oktober 2012 om 20:50

Ik vind het ook schandalig. Hij zegt: Wat je krijgt, verdien je? Nou dat vind ik niet. Ik vind niet dat je die 12 miljoen waard bent. Alleen maar voor een spelletje dat voetbal heet. Mensen verhongeren in Afrika terwijl Drogba 1370 euro per uur verdient, een maandloon van een 40-uur hardwerkende gemiddelde burger. Natuurlijk gaan mensen jaloers worden en zich achter de oren krabben, niet alleen Drogba hoor maar ook spelers als Ronaldo die om salarisverhogingen vragen, alsof ze niet genoeg krijgen!

13 oktober 2012 om 20:53

Ach, ik denk dat deze uitspraken een beetje verkeerd vertaald zijn en het niet helemaal in de juiste context staat. Als er iemand veel aan goede doelen doet, dan is het Drogba wel. Bij Chelsea ging altijd 2 miljoen van zijn jaar salaris naar het goede doel (zijn eigen foundation), 2 miljoen van een Pepsi reclame die hij ook deed, ging ook naar zijn foundation, hij heeft een grote invloed gehad in het eindigen van een burgeroorlog, minstens 1 ziekenhuis gebouwd. Drogba houdt enorm rekening met zijn eigen volk en wat dat betreft zijn deze uitspraken wat vreemd en ongelukkig.

13 oktober 2012 om 21:30

Dat die jongen veel schenkt is allemaal prima en ik zal hem als persoon zeker niet aanvallen want ik ken hem ook niet als individu, maar de salarissen zijn gewoon absurd. ps schenkingen zijn voor een groot gedeelte belasting aftrekbaar

14 oktober 2012 om 01:06

Natuurlijk, maar de mensen hier denken niet na en gaan er vanuit dat deze quotes daadwerkelijk zo gezegd zijn terwijl de kans groot is dat dat niet zo is. Als je alles in perspectief zet (en ja de voetbalmarkt is belachelijk qua salaris, maar dat zijn alle sporten. Kijk eens hoeveel golfers verdienen en ik krijg toch het idee dat die veel minder sinspanningen moeten leveren, veel minder hun privéleven opofferen), dan zijn dit soort ssalarissen logisch en Drogba is in zo'n geval gewoon iemand die dit salaris verdient. Ik denk ook niet dat Drogba deze opmerking, hoe die ook daadwerkelijk is gemaakt, niet zo letterlijk bedoelt maar meer in de zin van "good things, happen to good people".

Over die donaties, als ze naar je eigen fonds gaan , is het dan ook aftrekbaar. Daarnaast ging bij Chelsea volgens mij een deel van het salaris automatisch naar zijn foundation.

13 oktober 2012 om 21:26

Als ze het mij zouden aanbieden zou ik het ook niet weigeren, maar als je erbij stil staat slaat het werkelijk nergens op. De man trapt tegen een balletje en ontvangt 12 miljoen. Hoeveel arbeid zal hij wekelijks leveren, misschien 20uur in zijn totaliteit. Terwijl een doorsnee arbeider in een chineese fabriek misschien per dag 5 euro verdient. Ziek wereldje

13 oktober 2012 om 21:48

Tegen een balletje trappen, zo kan je alles makkelijk maken. Deze man heeft er wel voor gezorgd dat Chelsea de CL heeft gewonnen waar honderden miljoenen mensen naar kijken. En ik zal je eerlijk zeggen als die doorsnee arbeider daar op het veld stond zou hij helemaal kapot zijn en niks hebben gebracht. Dus doe niet of voetballen iets is wat iedereen kan was het is juist andersom. Iedereen kan daar in die fabriek werken.

13 oktober 2012 om 23:00

Het is een leuk spelletje en tuurlijk mag je er wat aan verdienen, maar zeg eens eerlijk als morgen niemand meer voetbalt gaat het leven gewoon door. Laat je niet zo afleiden door een spelletje er zijn genoeg belangrijkere zaken in de wereld. Voetbal is niets meer dan een bijzaak wat te veel belang krijgt in mensen hun leven.

13 oktober 2012 om 23:55

Dat het voor jouw weinig betekent, betekent niet dat het voor iedereen niks betekent. Ik zeg niet dat voetbal het allerbelangrijkste in het leven is maar het komt zeker in de buurt en nogmaals voor jouw betekent het niet veel maar voor veel mensen wel.

14 oktober 2012 om 21:46

Triest

14 oktober 2012 om 22:21

Wat doe je op deze voetbalsite dan?

13 oktober 2012 om 21:33

1370 euro per uur.. niet te geloven eigenlijk. Moet je nagaan wat voor bedragen die sjeiks hebben.

Ik vraag me echt af of het leven dan wel leuk is. Natuurlijk, op korte termijn is het wel gaaf, alles kopen wat je wil, maar op lange termijn? Er zijn (bijna) alleen maar mensen die met je omgaan voor je geld en je weet dus nooit zeker of je een echte relatie opbouwt. Je hebt niets om naar toe te werken of om van te dromen, aangezien je alles kan kopen. Ik denk dat dat heel snel saai word.

Maar goed, als je zelf die 15 miljoen verdient dan is het moeilijk om te voelen wat sommige buitenstaanders voelen, die voor een paar euro urenlang in een fabriek staan. Waar sommige mensen zelfmoord plegen omdat ze helemaal gek zijn geworden in diezelfde fabriek. Ik zou me schuldig voelen tegenover die mensen als je even 15 miljoen komt opstrijken en vervolgens na een jaar al weer weg bent.

13 oktober 2012 om 21:44

Op die eerste alinea kan je heel makkelijk antwoord geven. Je komt met veel mensen te maken die zelf ook veel geld verdienen (je teamgenoten bv) daar raak je bevriend mee bijvoorbeeld die gaan echt niet met je om, om je geld. Je kan juist naar dingen toewerken. Er zijn tig prijzen die je kan winnen met club of land, persoonlijke prijzen, mooie carriere, een trainingscarriere daarna. Natuurlijk kinderen krijgen en opvoeden. En weet ik het wel allemaal.

Die mensen hebben natuurlijk wel de pech dat ze niet het geluk hebben gehad om goed te kunnen voetballen. Maar als ze gewoon hun best op school hadden gedaan omdat ze wisten dat ze geen exceptionele kwaliteiten hadden, dan hoefde ze nu niet zielig te doen dat ze in een fabriek werken.

14 oktober 2012 om 07:45

Je vergeet wel even dat die mensen geen geld hebben om hun opleiding te betalen!!

13 oktober 2012 om 22:58

Aan de ene kant vind ik dat mensen niet moeten zeuren omdat bijvoorbeeld alle mensen de kans krijgen om bijvoorbeeld een topsporter te worden. Als je in je jeugd gewoon gezond hebt gegeten en je wat aandacht gaf om een echte profvoetballer later worden, had je die kans om het te worden ook gekregen. Iedereen krijgt een kans om wat te bereiken in z'n leven, Drogba heeft deze met beide handen aangepakt en dat andere dat niet doen.. Tja pech. Maar dan spreek ik mezelf ook wel wat tegen door te zeggen dat bijvoorbeeld niet iedereen sport leuk vindt en dat sommige juist helemaal geen kans krijgen zoals arme kinderen in Afrika of in het Midden-oosten, die kinderen kunnen wel leuk naar een voetbalschool gaan maar daar hebben ze het geld wss niet voor en ze moeten hen familie helpen om te 'overleven' om het maar zo te zeggen. Ik weet niet of Drogba erg arm was in z'n jeugd, niet iedere Afrikaan in het midden of het zuiden is natuurlijk arm. Maar bijvoorbeeld alle voetbalfanaten in Nederland die zeggen van dat ze het onzin vinden dat Drogba zoveel verdiend, jaloers? 9/10 van julie hebben sws de kans gehad om naar een voetbalclub te gaan en jezelf te trainen. Julie zijn allemaal gezond opgevoed en hadden bijvoorbeeld net zoveel kans als Robin van Persie of Adam Maher. Dat brandweermannen minder verdienen en dat dat niet kan doordat ze levens redden, dan begrijp ik het wel omdat zij echt levens redden. Maar als er 10 mensen de keuze hadden om een wereldberoemde rijke voetballer te worden of een gewone brandweerman, dan hadden er 8 voor het eerste gekozen, dat weet ik gewoon zeker.

13 oktober 2012 om 23:13

Volgens mij krijgt drogba nog beter betaalt dan heel '' mali '' geen wonder dat de wereld nog niet eerlijk verdeelt word met geld ..

13 oktober 2012 om 23:34

Ik verdien eigenlijk veel meer maar krijgen ho maar.
1370 euro per uur.....
Als drogba dus 5 minuten gaat zitten scheiten heeft hij 114 euro verdient......
Het is ook geen wonder dat er in de wereld zoveel ergernis is.
En dan te bedenken dat er ook nog een mafkees rondloopt die hem dat betaalt....
Die moet er dus nog veel meer verdienen.

14 oktober 2012 om 00:15

De Fifa moet gewoon een salarisplafond instellen van ca 1,5 miljoen euro per jaar. Daarmee zorg je dat de verschillen tussen topclubs en kleinere clubs minder groot wordt en dat clubs zich ook niet in de rode cijfers werken om er maar bij te horen.

14 oktober 2012 om 01:50

Voetballers met de kwaliteit als Drogba zijn schaars, ja. Dus ik vind het terecht dat ie meer verdient dan bijvoorbeeld een kantoormedewerker. Maar moet je dan maar gelijk 12 miljoen per jaar verdienen? Is 2 miljoen per jaar niet genoeg? Waarom zulke absurde bedragen! De economie gaat al slecht! Boksers ook, de beste ter wereld krijgen ruim 60 (!) miljoen voor een uurtje boksen. Dus een uurtje boksen en je kan de rest van je leven op je lauweren rusten! Mij mogen ze helemaal verrot slaan voor 60 miljoen euro! Geld doet gekke dingen met een mens.

14 oktober 2012 om 07:30

Je zult toch echt moeten iemand anders in elkaar rammen ipv andersom voor dat geld.

14 oktober 2012 om 07:35

Tja, dat meneer dit als zijn werk ziet vind ik onvoorstelbaar. Dit is je hobby Drogba, waar je die god van je op je blote knieën mag bedanken dat je jou talenten hebt. Het plezier wat ik in mijn hobby heb staat niet gelijk aan mijn plezier op het werk. En het ergste van alles vind ik om dit te roepen "wanneer je hard werkt wil je daarvoor beloond worden" in een tijd waar het een zware crisis is. Er werken mensen zichzelf de pleuris in op dit moment om aan geld te komen! Dat is pas hard werken, van 6 tot 22u werken ipv om 10u 2u te moeten trainen en de hele middag vrij hebben om te shoppen. Donderstraal toch een eind op en denk eerst na voordat jij! (iemand die 12 miljoen krijgt voor zijn hobby) zoiets roept.

14 oktober 2012 om 08:57

Voetballers bepalen niet hun salaris, dat doen clubs door tegen elkaar op te bieden. Kennelijk kan er zelfs met dat soort salarissen nog steeds geld verdiend worden door clubs, of kunnen rijke arabieren/chinezen/amerikanen hun status ermee verhogen. Waarom zou Drogba geen 12 miljoen per jaar mogen verdienen? Wat gebeurt er anders met dat geld? Het zal zeker niet onder de armen verdeeld worden. Drogba geeft tenminste nog wat terug voor zijn geld. Al die hedge fund eigenaren (zoals Mitt Romney) verdienen nog veel meer, en dat door bedrijven kapot te maken. Dan zie ik liever Drogba zoveel geld verdienen, misschien profiteren straks een heleboel van zijn landgenoten nog vaan zijn fortuin!

15 oktober 2012 om 12:50

Schandalig van de mensen die het aanbieden. Eerlijk gezegd zou ik het ook niet weigeren als ik in zijn positie was, maar zou wel een groot deel voor een goed doel gebruiken. In het voetbal gaan er bedragen om die echt belachelijk zijn. Natuurlijk kan je er weinig of niets aan doen omdat in een wereld leven van vrij verkeer en goederen. Als iemand zoveel wil geven, en hij heeft het geld, is dat zijn beslissing. Of het moreel verantwoord is, is nog iets anders. Ik pleit voor het instellen van een salarisplafond. Maar ja, de corrupte fifa is daar waarschijnlijk tegen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Shanghai Shenhua

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
Voor de complete stand: Super League
SpelersPositieW
Jianbin LiVerdediger100
Lin DaiVerdediger100
Yunding CaoMiddenvelder100
Shouting WangMiddenvelder100
Liang XuMiddenvelder102
Jiajun BoVerdediger90
Boxuan SongMiddenvelder90
Voor de complete selectie: Clubpagina Shanghai Shenhua.

268 fans
Aanvaller, 35 jaar

In de wandelgangen

Maandag 20 mei
Barcelona gaat Adriano na dit seizoen als wisselgeld gebruiken om de vraagprijs van Thiago Silva te drukken. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
  •  
    Door ( reacties)

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.3925781 seconden.