Voetbalzone

'Mourinho geïrriteerd door vriendelijk gedrag Casillas na Clásico'

Donderdag, 11 oktober 2012 om 09:40

Het lijkt nog niet helemaal goed te zitten tussen José Mourinho en zijn doelman Iker Casillas. Spaanse media weten dat de twee al geruime tijd op gespannen voet staan met elkaar en na de Klassieker van zondagavond tegen Barcelona zou Mourinho zich erg hebben geïrriteerd aan het gedrag van zijn keeper, die na afloop lang op het veld van het Camp Nou bleef hangen.

/

Casillas is bevriend met de nodige spelers van Barcelona en nam na het 2-2 gelijkspel alle tijd om bij te praten met Xavi, Andrés Iniesta en de rest. Daar was Mourinho volgens Punto Pelota niet van gediend. "Heb je Iker gezien na afloop?", zou de coach van Real Madrid na afloop hebben gezegd. "Ik heb het alleen gehoord. De volgende keer moet hij maar met de spelers van Barcelona meegaan."

Casillas was in de wedstrijd twee keer gepasseerd door Lionel Messi en Mourinho zou ook kritisch zijn geweest over de manier waarop de tegendoelpunten waren gevallen. "Bij het eerste doelpunt was Iker gewoon te traag en bij de tweede had hij ook meer kunnen doen, maar de eer gaat natuurlijk naar de doelpuntenmaker", werd Mourinho geciteerd. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Poll

Ik geloof niet dat José Mourinho geïrriteerd is

11 oktober 2012 om 09:43

Och och och, weer een spanning tussen Mourinho en een van z'n spelers. Eerst was het die arme stakker Ronaldo die ongelukkig was, toen Ramos, met wie hij een slechtere band heeft dan met zijn vrouw (schandalig, niet?!) en nu mag de beste doelman ter wereld niet vriendelijk doen naar mede homo sapiens. Mug, olifant, enzo.

11 oktober 2012 om 10:15

Ach joh, ik kan het nieuws van morgen alweer dromen.

'mourinho ontkent uitspraken over Iker'.

11 oktober 2012 om 17:35

VZ post gewoon onbevestigde onzin over Mourinho als altijd en het wordt zoals altijd als waarheid bestempeld zonder enige vorm van bewijs, maar dat zijn we gewend..

11 oktober 2012 om 18:12

"daar was Mourinho volgens Punto Pelota niet van gediend."

is dit geen bewijs het komt rechtstreeks van een bron dus lijkt me toch wel degelijk bewijs kruip niet altijd in de verdediging maar wees eens een kerel en geef toe dat het niet helemaal lekker meer zit tussen jose en de spelers.


plus er staan diverse citaten in de tekst dit doet me ook weer denken aan een titel reactie ipv het stuk te lezen.

daarbij gonst het al maanden van geruchten ook via de madrileense media dat het niet botert tussen selectie en mourinho.

11 oktober 2012 om 22:54

Volgens VZ hebben ze van Punto Pelota dat hij dit gezegd zou hebben "heb je Iker gezien na afloop?", zou de coach van Real Madrid na afloop hebben gezegd. "ik heb het alleen gehoord. De volgende keer moet hij maar met de spelers van Barcelona meegaan."

Hierover is helemaal niets te vinden behalve op VZ, zal wel zijn omdat Punto Pelota nietszeggend is. Bovendien klinkt het verhaal ook ongeloofwaardig. Ik verwacht ook artikelen van andere bronnen behalve VZ als dit echt gezegd zou zijn, soms halen ze hier de informatieve artikelen en de wandelgangen door elkaar.

12 oktober 2012 om 02:16

volgens mij is er in de tijd dat mourinho bij barca iets gebeurt die hem diep geraakt heeft daarom zo'n haat jegens barca

11 oktober 2012 om 09:44

En daar gaan we weer......

11 oktober 2012 om 09:44

zou wel erg triest zijn.
Tijdens de wedstrijd geef je de volle 100%....daarna ga je weer normaal met elkaar om.

Iker geeft juist het goede voorbeeld...zoals het hoort te zijn.
Zou fijn zijn als de supporters in nederland daar eens een voorbeeld aan namen.
Geen hekken meer, geen verplichte bussen en treinen meer.
Gewoon supporters die voor de wedstrijd door elkaar staan een biertje drinken, naar t stadion lopen, door elkaar in de vakken zitten, ieder hun eigen ploeg aan moedigen en gewoon voetbal kijken.

Zo hoort het te zijn...zo kan het in duitsland ook...zo is het zelfs op de tribune bij barca-real
waarom kan het dan hier niet normaal?

11 oktober 2012 om 09:57

Ik kan anders Mourinho ook wel redelijk begrijpen, ze hebben een kans om 3 punten in te lopen verspeeld. En dan zie je je keeper gezellig bijkletsen met je rivalen? Dan komt het ook wel over alsof je het wel best vind en er totaal niet mee zit. Met elkaar omgaan ok, maar doe dat bijkletsen dan even de volgende dag of voor de wedstrijd.

Zie het anders van Mourinho zijn kant? Hij moet elke punt pakken wil hij met Madrid dit jaar nog kampioen worden, en probeer dat maar eens aan je spelers duidelijk te maken wanneer je aanvoerder dood leuk na erg duur puntverlies staat bij te kletsen met de rivaal.

11 oktober 2012 om 10:13

Pff.. die Casillas kende al die jongens al voordat Mourinho trainer was.
heeft ek's en een wk met ze gewonnen, jeugd elftallen doorlopen alles.

lekker boeiend als die gasten na een wedstrijd met elkaar praten.
Mogen ze ook niet op het huwelijk van elkaar komen straks.
krijgen ze een verbod op communicatie.

Natuurlijk zijn het de grootste rivalen, begrijp ik ook wel.
en tijdens en voor de wedstrijd is, zeker daar, alles veroorloofd om de wedstrijd te winnen.
Maar legt nu een soort van verband tussen het keeperswerk tijdens de wedstrijd en het praten met de spelers na de wedstrijd. Alsof die het expres doet.
Het zou al die gasten sieren als ze na de wedstrjid eens gewoon normaal doen tegen elkaar.

11 oktober 2012 om 10:16

voor de wedstrijd lijkt me helemaal niet handig...aangezien je je dan nog moet focussen op een prestatie.

na de wedstrijd verander je er niks meer aan.
Het is idd ongelukkig dat iker niet zn beste wedstrijd speelde, dat ben ik met je eens.

maar goed....dan mag mourinho ook wel weer eens naar zich zelf kijken. Hij zet weer een aantal voetballers op de bank en speelt met 2 verdedigende middenvelders.
Net op het moment dat barca achterin super kwetsbaar is door blessures.
Daar had mourinho veel meer mee kunnen doen.

11 oktober 2012 om 10:27

Even een praatje in de spelerstunnel kan totaal geen kwaad, ze gaan natuurlijk niet uitgebreid thee leuten met elkaar. Dan is de stand ook nog 0-0 en kan het nog alle kanten op.

En ik vind het eerder logisch dan onlogisch dat hij Khedira en Xabi opstelde, Khedira heet het loopvermogen om voorin de aanval te ondersteunen en een minuut later achterin gaten dicht te lopen. En Xabi voegt aanvallend zoveel toe om hem te bestempelen als enkel een verdedigende middenvelder daar doe je hem tekort mee.

Wat ik niet begreep is waarom Essien erin kwam, als ze er dan toch nog even voor willen gaan breng dan Modric het veld in.

11 oktober 2012 om 09:59

Het gaat hier niet om hoe de supporters met elkaar omgaan maar hoe Casillas met een matige wedstrijd van zichzelf omgaat. Je hoort daardoor gefrustreerd en boos te zijn. Snappen sommige mensen wel dat we het over topsport hebben? Een echte topsporter moet zichzelf opvreten als hij niet tevreden is over zijn prestatie maar Casillas lijkt het wel heel gemakkelijk naast zich neer te leggen, dat is gewoon geen goed signaal. Je zag er bij die vrije trap niet goed uit, dit was een cruciale wedstrijd tegen de aartsrivaal, er zat meer in, en jij gaat meteen na de wedstrijd lopen buurten. En dit komt van iemand die Mourinho het liefst ziet vertrekken bij Real en Casillas normaal gesproken altijd over Mourinho zal kiezen.

Daarbij ook wat hypocriet. Hoe zouden de meeste mensen hier reageren als ze zelf een voetbalwedstrijd hebben gespeeld tegen de aartsrivaal waar de keeper medeschudlig is aan een tegengoal en daarna gezellig gaat lopen doen. Casillas mag best zelf nadenken en zich realiseren dat dat gewoon niet goed overkomt op het team.

11 oktober 2012 om 10:18

@tristan

Ik citeer: "een echte topsporter moet zichzelf opvreten als hij niet tevreden is over zijn prestatie maar Casillas...."

Ofwel...casillas gedraagt zich niet als een echte topsporter?! Waar staan de echte topsporter-gedragsregels?

Ik vind dit juist een voorbeeld voor de hele voetbalwereld! Na één van de grootste wedstrijden ter wereld gewoon bij kletsen zoals het moet kunnen.
Tijdens de wedstrijd heeft hij (ondanks zn foutje) echt wel 100% gegeven!

Voetbal is maar een leuke bijzaak hoor!! Na de wedstrijd gaat het "normale" leven gewoon weer door. Aanstellerssssssss!!

11 oktober 2012 om 10:55

Niemand heeft gezegd dat hij geen topsporter is, maar als je een fout maakt en daardoor punten laat liggen zou je verwachten dat je erg boos en teleurgesteld bent in jezelf waardoor je geen zin hebt in een beetje buurten. Zelfde als Benzema ff rustig zou gaan chillen na die wedstrijd.

Ik snap dat het jeugd vrienden zijn enz maar dan ze je ook spreek je later wel als je echt geen zin hebt. Ik vind Casillas de beste keeper en zie liever Mou vertrekken dan hij, maar hij moet wel ff kijken wat hij met vrije trappen doet de laatste tijd.

11 oktober 2012 om 15:59

En dit is dus een typisch kenmerk van de mens als het om voetbal gaat: 'het aanwijzen van de keeper bij een fout'. Echter hoor ik niemand over de beschamende verdediging die eraan vooraf ging. Als die normaal gedaan hadden, dan had Casillas niet uit z'n goal hoeven komen. Ik ben het er mee eens dat het erg traag ging, maar het was gewoon beschamend hoe twee Real spelers het daar afleggen in de lucht tegen iemand van 1.70 omdat ze niet goed met elkaar communiceren en naar elkaar kijken. Die vrije trap was inderdaad houdbaar, maar dat kan je hem niet aanrekenen. Bij de vrije trap gingen de credits naar Messi, maar bij die eerste hoort de schuld naar de verdediging geschoven te worden. Lekker makkelijk om altijd de keeper aan te wijzen of niet soms?

11 oktober 2012 om 10:10

Door elkaar heen zitten in Nederland gebeurd wel maar dan krijg je vervolgens zulke berichten op in dit geval de N.e.c. site.

Extra maatregelen tegen Feyenoord supporters in de “thuis” vakken

Tijdens de bekerwedstrijd tegen Feyenoord zijn veel supporters van de tegenstander buiten het uitvak gesignaleerd. Feyenoord supporters wonen verspreid door het gehele land. We zien dan ook dat veel fans uit Nijmegen en omstreken naar deze wedstrijden komen.

Er zijn tijdig de noodzakelijke maatregelen getroffen om dit onder controle te houden. Aangezien het stadion niet uitverkocht was is een buffer gemaakt naast het uitvak. Er zijn vervolgens verschillende Feyenoord-supporters zijn in deze buffer geplaatst en de kaarten zijn ingenomen. Deze kaarten zijn geanalyseerd en we moeten helaas concluderen dat deze door Cc/scc houders, Knvb en sponsoren zijn aangekocht.

Om deze risico’s in de toekomst tegen te gaan hebben wij besloten om verschillende clubcards te blokkeren. Daarnaast worden diverse seizoenkaarthouders aangeschreven met de mededeling dat zij voor de wedstrijden tegen Feyenoord geen extra kaarten meer kunnen bijkopen. De Knvb zal een brief van ons ontvangen aangezien zij ook hun kaarten aan Feyenoorders verstrekken en dit tot problemen leidt.

Wij willen benadrukken dat wij geen kaarten aan Feyenoord supporters, buiten het uitvak, verkopen en dat ons doel is om de vakken te verkopen aan N.e.c. supporters. Wij kunnen het helaas niet tegen gaan dat mensen (al dan niet via internet) kaarten kopen met hun (s)cc kaarten voor Feyenoord-aanhangers, maar willen wel benadrukken dat iedereen verantwoordelijk is voor de aankoop van elke kaart op zijn of haar naam.

Feyenoord heeft een landelijke dekking, dus ook in Nijmegen. We zien dus ook dat veel fans uit Nijmegen en omstreken naar deze wedstrijden komen.

Bron: Nec-nijmegen

11 oktober 2012 om 09:44

Indien waar kan ik me wel wat irritatie voorstellen. Het waren geen blunders van Casillas maar hij had beter kunnen ingrijpen dan hij nu deed heb ik het idee. Als je dan na afloop van de wedstrijd lang blijft hangen bij de Barcelona spelers en allemaal vreselijk gezellig loopt te doen geef je daarmee geen goed signaal af naar de rest van het team.

11 oktober 2012 om 09:56

@ Tristan
Niet mee eens. Indien deze berichtgeving klopt, heeft Casillas geen slecht signaal afgegeven. Casillas zou pas een slecht signaal afgeven indien hij tijdens de wedstrijd geen 100% geeft, maar dat deed hij wel. Na de wedstrijd zoekt Casillas de Barça spelers op om een praatje te maken. Wat is daar mis mee in vredesnaam?

11 oktober 2012 om 10:01

We weten niet of hij 100 heeft gegeven, we weten wel dat hij alweer wordt verschalkt door een vrije trap van Messi op een identieke manier aan de vorige keer. Hij had gewoon beter die hoek moeten afdekken. Je weet dat je team gefrustreerd zal zijn over het feit dat ze niet die 3 punten meenamen naar Madrid en dan ga jij, als aanvoerder, lang lopen buurten met de spelers van de tegenstander. Ik zeg niet dat Casillas een schoft is, ik zeg dat hij had kunnen bedenken dat dat geen goed signaal is naar de rest van het team. Een beetje inlevingsgevoel naar de rest van het team toe is teveel gevraagd blijkt.

11 oktober 2012 om 10:25

Die vrije trap was gewoon onhoudbaar.
Trouwens het is Alonso zijn fout om daar een overtreding te maken.
Wat die 1ste goal betreft, daar ging Pepe gewoon in de fout.
Maja Pepe is een langenoot van Mourinho dus krijgt Casillas de schuld.

11 oktober 2012 om 10:56

Hij leek me best houdbaar. Cassilias zag de bal pas heel laat omdat de muur zijn zicht belemmede en hij kwam moeilijk van de grond af. Die eerste goal was inderdaad Pepe zijn fout, als je zo springt moet je de bal altijd hebben.

11 oktober 2012 om 11:00

Nu breekt mn klomp, ja dat kunnen we over iedere voetballer zeggen. hoe weet je dat hij 100% heeft gegeven. En Ilker geeft juist het goede voorbeeld als aanvoerder. Respect!!!! Dus je mag niet met je ,vrienden' na de wedstrijd even blijven praten over de westrijd of desnoods andere dingen. Dit is juist goed!!!! Zo geef je een voorbeeld af aan alle real en barca supporters en ook naar de meeste hier op deze website. Het is Barca OF Real maar niet altijd. In het veld ervoor gaan en na de wedstrijd elkaar de handen schudden en oude bekende begroeten. Jij had het liefst gezien dat er 22 machines zonder gevoel in het veld stonden die na de wedstrijd zo de catacomben in zouden gaan. Sorry maar mensen mogen elkaar begroeten als we dit eens iets meer deden waren er zelfs minder oorlogen!!!

11 oktober 2012 om 11:40

Dit klopt helemaal Tipi. Het valt mij op dat onze vrind Mouh alleen de Spanjaarden op de flikker geeft. Hij zal nooit iets slechts vertellen over de Portugezen. Eerst Sergio nu Iker, wat krijgen we straks Perez die niet goed zijn werk doet?
Het moet niet gekker worden..

11 oktober 2012 om 12:09

Ivanesp
Kom op, verleden jaar had Cr kritiek op de speelwijze van Real tegen Barcelona en de week daarop zat hij op de bank, Coentrao heeft een aantal wedstrijden niet top gepresteerd en zit sindsdien op de bank. Is het teveel gevraagd dat ik enige objectiviteit van je mag verwachten?
Mag Mourinho dan helemaal geen kritiek uitten? Volgens mij had hij gelijk over Ramos. Die speelde niet goed en werd gepasseerd. Het feit is alleen dat je met dergelijke grote ego's te maken hebt dat er gelijk ophef over wordt gemaakt. verane deed het als vervanger niet slecht. Nu hij teug is in de basis oogt Ramos ook weer scherper en is alles weer koek en ei.

11 oktober 2012 om 12:16

@ Tristan
Je zegt dus dat Casillas na de wedstrijd geen praatje mag maken met de spelers van Barça. Volgens jou geeft Iker daarmee een verkeerd signaal af. In feite herhaal jij hiermee met andere woorden jouw vorige stelling en argumentatie. Dus nogmaals mijn vraag, waarom geeft hij een verkeerd signaal af? Wat is er in vredesnaam mis mee om met je collega’s te praten na een wedstrijd?

Ik snap verder niet helemaal waarom jij de tegendoelpunten aanhaalt? Ook al had Casillas fouten gemaakt bij de tegentreffers, dan nog veranderd dat niets aan het feit dat Casillas 100 procent inzet heeft getoond. Het is immers heel goed mogelijk om fouten te maken terwijl je 100 procent inzet toont.

11 oktober 2012 om 12:36

Hij kan even praten maar hoeft niet als laatste speler nog bezig te zijn met buurten, dat staat toch in de tekst? Daarnaast moet een topsporter gewoon gefrustreerd zijn na een matige prestatie op zo een cruciaal moment en dat is Iker niet. Verder zullen we het hier toch niet over eens worden dus discussie is zinloos. In mijn ogen snap jij niet wat topsport inhoudt.

11 oktober 2012 om 13:24

Ik ben het helemaal met Tipi09 eens.....

Alonso maakt een overtreding op een plek met 3 mensen die Messi hadden kunnen afstoppen, Pep springt als een bezeten stier de lucht in, om een kopduel te winnen van Xavi, die 1.10 m is, dat duel win je staand ook nog, dus waar maakt men zich druk om?
Het is allang bekend dat Mourinho alle macht naar zich toe wilt trekken, maar spelers als Ramos en Casillas zijn er voor de club, de supporters, oudspelers etc... zij willen de club niet nog meer in diskrediet brengen en hoe los je dat op?

Door na de wedstrijd normaal te doen, een praatje te maken en aan de hele wereld laten zien dat ook zij mensen zijn die na de wedstrijd met elkaar weer door 1 deur kunnen gaan.
Misschien gaat 't wel om de komende interlands die zij met Spanje gaan spelen, weten wij veel.

Mocht Mourinho dit allemaal gezegd hebben, dan is hij degene die de onrust veroorzaakt in de kleedkamer, niet Casillas, want als normaal mens en als vriend van Xavi, Iniesta, Puyol etc....respecteren ze mekaar voor, tijdens en na de wedstrijd, alleen Mourinho wilt er een oorlog van maken, niet wetende dat die ook kan overslaan op de supporters!

Rivaliteit heerst veelal op de tribune, op het veld behoor je een voorbeeld te zijn.

Visca el Barca....

11 oktober 2012 om 14:07

@tristan
Blijf inhoudelijk en ga niet proberen om mij te diskwalificeren door te stellen dat ik niet snap wat topsport is. Dit vind ik echt een zwaktebod van je. Sporters zonder topsportmentaliteit zijn types als Adriano en Garrincha. Casillas heeft zijn best gedaan tijdens de wedstrijd. Hij krijgt 2 goals tegen van de beste speler op aarde. Wat is er mis mee om na de wedstrijd een praatje te maken met zijn collega’s? Het gedoe tussen Real vs Barça ontstijgt alle proporties. Wat Casillas doet is juist een goed signaal.

11 oktober 2012 om 11:38

Ach kom op Tristan, niet zo overdrijven.. 'gezellig lopen doen'.
Hij groet zijn vrienden en loopt dan samen het veld af. We moeten het allemaal niet spannender maken dan dat het is. Mourinho moet niet zo drammen er staan namelijk een paar personen boven hem in de pikorde en daar is San Iker er één van.

11 oktober 2012 om 09:47

Begin me toch echt af te vragen wat het verschil is tussen het gewone nieuws op Voetbalzone en de wandelgangen. Dit soort dingen zijn niet bevestigd en pure speculatie. Komen natuurlijk weer 100+ reacties op, dus dat zal wel de reden zijn dat het hier staat. Maar schaf dan de wandelgangen af.

Persoonlijk weet ik niet of het klopt, maar maakt het me ook niet uit. In elk team zijn er af en toe wrijvingen en dit wordt altijd intern opgelost. Het kan niet dat je ergens een aantal jaar trainer bent een geen aanvaringen hebt.

11 oktober 2012 om 10:10

Kan me inderdaad niet voorstellen dat Mourinho dit heeft gezegt tegen de media. Ik verwacht niet dat voetbalzone dit verzonnen heeft wat ze hebben wel een bron vermeld(punto Pelota).
Gezien het feit dat de (spaanse)media tegenwoordig vaak overdrijft en soms,dingen compleet verdraaien en zelfs dingen verzinnen neem ik dit bericht met een korreltje zout.

11 oktober 2012 om 10:16

Hier wordt ik vrolijk..
Toch nog een aantal personen die met een kritische blik naar zulke berichten kijken..
De meeste mensen lijken alles over te nemen terwijl in het artikel duidelijk zichtbaar is dat feiten niet bevestigd zijn.

11 oktober 2012 om 10:34

Ik probeer meestal(topics die ik echt interessant vind) op meerdere sites te zoeken of het meer gemeld wordt. Bij topics over Mourinho doe ik dat niet meer. Ondanks dat ik liefhebber van Real en Mourinho ben heb ik er gewoon geen tijd voor om elk bericht over Mourinho die weer is ruzie schijnt te hebben te gaan controleren op de waarheid. Er zijn minimaal 3 berichten per dag over interne ruzies bij Real en/of Barca,dat is te veel om waar te kunnen zijn.

Ik vraag me 1 ding af als voorbeeldje. Er was spraken van een ruzie in de kleedkamer van Real tussen de Spanjaarden en Portugezen. Hoe komt dat dan bij de media terecht? Denk je echt dat Mourinho gaat roepen in een persconferentie,ik trek Portugezen voor en mag Casillas niet? Onzin,zowieso(gedeeltelijk) verzonnen.

11 oktober 2012 om 09:48

'de volgende keer moet hij maar met de spelers van Barcelona meegaan.'

Nou, als hij dat doet is Real een geweldige keeper kwijt die niet zo te vervangen is. Voor Barca ook een versterking aangezien ze al jaren een geweldig team hebben, op de keeper na.

11 oktober 2012 om 09:48

mourinho moet niet zo zeuren laat mourinho maar is een voorbeeld nemen van casillas want zo hoor het gewoon na een wedstrijd want 1 week later staat casillas wel weer met hoop barca spelers te trainen met spanje.

11 oktober 2012 om 09:49

En ja hoor, doet er eindelijk een keer iemand van real madrid normaal en dan begint Mourinho weer te zeuren. Het is echt werkelijk waar niet te geloven dat hij het lef heeft om zoiets te zeggen over zo'n icoon. Casillas is echt een topsporter en het voorbeeld voor alle anderen. Hij was de enige die zich tijdens de ergste classico's gewoon gedroeg zoals een prof zich behoort te gedragen. Het is echt een schande als dit waar blijkt te zijn.
''casillas kan voortaan beter met de barca-spelers meelopen.'' Misschien moet hij dat is doen, dan zit hij tenminste bij een club waar zijn kwaliteiten, talent en persoonlijkheid gewaardeerd worden door de spelers en de trainers en hij gewoon lekker normaal kan doen.

En over die tegengoals, over de 2de valt te twisten maar je kan ook gewoon zeggen dat messi die bal er fantastisch inschoot. How the hell had ie die eerste bal moeten hebben, messi vlamde hem van 5 meter keihard in het doel???

Mourinho kan dan wel geirriteerd zijn, maar hij moet ook maar eens nadenken over het feit dat bijna de hele wereld geirriteerd is als hij weer met zijn rotkop langs de zijlijn achterlijke gebaartjes loopt te maken omdat de scheids het weer niet goed doet of de barca spelers weer te goed spelen of het gras weer te perfect gemaaid is

11 oktober 2012 om 10:20

Lees het bericht nog een keer aub, maar nu eens een beetje kritisch..
Zie de woorden als "zou hebben gezegd".
Dat wil zeggen dat niemand dit verhaal ook daadwerkelijk bevestigd. Met in je achterhoofd het feit dat de Spaanse media graag problemen zoeken/maken bij de voetbalclubs moet je er misschien niet vanuit gaan dat dit bericht op de waarheid berust.

11 oktober 2012 om 10:35

Ik heb het bericht de eerste keer goed gelezen, maar de spaanse media zit er de laatste tijd niet heel vaak naast. Met ronaldo en ramos hadden ze elke x gelijk en dat valt nog te begrijpen aangezien zij een bepaalde ego hebben, maar als blijkt dat zelfs casillas gezeik krijgt dan is dat de wereld op zijn kop. Tijdens de wedstrijd ken je elkaar niet, na de wedstrijd even iets drinken met zijn allen dat moet het uitgangspunt zijn.

11 oktober 2012 om 11:19

In hoeverre had de Spaanse media dan gelijk bij de gevallen van Ronaldo en Ramos?

Dat Ronaldo ongelukkig was heeft hij zelf gezegd. Over de rede zijn zo'n 20 verschillende verhalen voorbij gekomen, maar ik heb er nooit een bevestigd zien worden.
Het geval Ramos is ook opgeklopt, aangezien er in de kranten stond dat Ramos een sneer naar Mourinho wilde uithalen terwijl hij zelf en Mourinho ook aangeeft dat dit niet zijn bedoeling was.
Dus volgens de Spaanse kranten hadden Mourinho en Ramos persoonlijk ruzie, terwijl beide ontkennen. Wat Ronaldo nu wilde is onduidelijk, maar het is onmogelijk dat alle verhalen waarheid zijn.

Tuurlijk geef ik je gelijk wat betreft het uitgangspunt, maar ik geloof niets van deze berichten. Volgens de kranten hebben Mourinho en Casillas al jaren ruzie, echter gaat het al tijden goed...

11 oktober 2012 om 15:31

Er is iemand bij Punto Pelota die "pipi" heet. En hij bracht deze "exclusive" naar buiten. Nou, Pipi is niet altijd accuraat zoals zijn andere collega's, dus ik weet niet of dit de waarheid is. Iedereen (letterlijk iedereen) die Punto Pelota volgt (zoals ik), weet dat wanneer Pipi een exclusive naar buiten brengt, het niet serieus genomen moet worden. Er gebeurd altijd de tegenovergestelde van wat deze man zegt.

En verder heeft voetbalzone het helemaal fout. Volgens Pipi, vroeg iemand aan Mourinho: Zag je wat Casillas heeft gedaan? Mourinho zei: Ja ik heb gehoord. etc etc

Casillas kon idd meer doen bij de eerste goal. Hij heeft dat zelf (maandag avond) toegegeven. Casillas: "pude hacer más en el primer gol que en el segundo".

Bron: http://www.as.com/futbol/articulo
/casillas-pude-hacer-primer-gol/
20121009dasdasftb_1/tes

Maar de tweede goal, was glaszuiver en dat weet Mourinho ook. Dat heeft hij ook gezegd.

Geloof mij wanneer ik dit tegen jou zeg; Alles wat Real Madrid doet, wordt onder de loep genomen.

11 oktober 2012 om 17:04

Dit groene randje kan alleen door een Real-hatende mod gegeven zijn .. Schandalig! Zo'n roddelbericht voor waarheid aannemen is totaal belachelijk. Iedere dag lezen we over alle "problemen" die er zouden zijn, maar er is werkelijk nooit een feit bij. Alleen maar speculeren. De mod die hiervoor verantwoordelijk is moet maar eens een waarschuwing krijgen an volgende keer gewoon een weekje op de banbank

11 oktober 2012 om 17:40

Njah, als enige goed gedragen in de classico? Ik heb Ronaldo en meerde mensen gezien die zich daar vanaf het begin af aan buiten houden.

11 oktober 2012 om 09:50

Hier moet ook een kern van waarheid in zitten ofniet, De-lano ?

11 oktober 2012 om 09:50

Wellicht probeert Casillas een breuk te forceren, Manu kan nog wel een top keeper gebruiken. Aan de andere kant, 90 minuten lang kan je een rivaal van elkaar zijn. Daarna kan men toch gewoon normaal doen? Het zijn topsporters, die hebben geen kleuterleider nodig.

11 oktober 2012 om 09:51

Wat is het probleem? Mag hij niet met andere mensen omgaan of wat? Wat een gezeur.

11 oktober 2012 om 09:55

Nou Casillas, bij Barcelona ben je wat mij betreft altijd welkom.

11 oktober 2012 om 09:55

Mourinho speelt met vuur wanneer hij op een vete met San Iker aanstuurt.
Mocht dit waar zijn dan wordt maar weer eens te meer duidelijk wie toch de oorzaak is van de geëscaleerde classico's en de bijbehorende mediaoorlog.
Volgende week wordt Ramos uit de selectie gezet omdat hij met Barca op fifa speelde.

11 oktober 2012 om 09:56

Het trieste aan de hetze tussen Real en Barcelona dat niet de spelers zelf maar dat de Real trainer de hoofdverantwoordelijke is voor die hele spanningssfeer die er elke keer weer hangt voor, tijdens en na de confrontaties.

Voor Mourinho trainer was van Real ging er ook al een beladen sfeertje rondom de wedstrijden, maar sinds Mourinho neemt het ongezonde proporties aan.

11 oktober 2012 om 09:58

moeten we dit geloven?.

dat is juist een voorbeeld, haat aan elkaar tijdens te wedstrijd en na de wedstrijd weer goede vrienden.
hij moet toch deze week met ze voetballen weer (iniesta, xavi etc etc).

11 oktober 2012 om 10:07

Mourinho casillas is groter dan jou in real madrid.

11 oktober 2012 om 10:07

Laat Casillas lekker even met z'n vrienden praten. Het is voetbal, geen oorlog. Mourinho neemt zichzelf weer eens veel te serieus. Ondanks dat er miljarden in omgaan blijft voetbal een bijzaak.

11 oktober 2012 om 10:12

Kijk eens aan...
Het volgende bericht dat bol staat van de onwetendheid van de journalist.
Het hele bericht: Er "zou" iets aan de hand kunnen zijn. Mourinho "zou" iets gezegd kunnen hebben.
De beste verslaggever weet dit dus niet eens, maar toch schrijft hij het op en de meeste personen vinden het prachtig en geloven er in. Wat is er gebeurd met de journalistiek, waar verhalen altijd worden gecheckt voordat het wordt opgeschreven.. Op deze manier kunnen we van alles gaan opschrijven over iedereen en nog wat..

Ik geloof er geen bal van.

11 oktober 2012 om 10:14

Dat Mourinho nou geen vriendjes heeft of kan maken, wil natuurlijk niet zeggen dat Iker dat ook niet heeft. Waar gaat dit heen zeg, Iker maakt gewoon een praatje met zijn collega's en vrienden, wat is daar mis mee? Als er iemand is die het juiste voorbeeld geeft en iets aan het imago doet van Real Madrid is het Iker wel. Ongelooflijk dat je hier om geïrriteerd kan raken als coach zijnde.

11 oktober 2012 om 11:22

Dat is zo, maar dat is niet waar Mourinho op doelt neem ik aan. Het gaat om het feit dat Iker gewoon geen geweldige wedstrijd gekeept heeft. Tegen Barcelona, de aartsrivaal had hij toch meer kunnen doen. Dat het lijkt alsof hij er niet mee zit en leuk gaat doen met de tegenstander is wat Mourinho vreemd vind. Hij 'hoort' ervan te balen dat hij geen punten heeft gepakt voor het elftal.

11 oktober 2012 om 12:32

Tja, fouten maken doet iedereen, zelfs de heer Mourinho. Iker zou heus wel balen om het feit dat hij 2 doelpunten om zn oren kreeg, hij kan achteraf zelfs blij zijn dat het er niet meer waren. Dat Iker dan even een praatje maakt met zijn collega's en vrienden hoeft natuurlijk niet te betekenen dat hij van binnen niet baalt als een stekker.

11 oktober 2012 om 10:17

Weer typisch Spaanse media om de volgende rel te veroorzaken, volgens mij zijn inmiddels zo goed als alle spelers wel in aanraking geweest met Mourinho volgens de Spaanse media, en dan vooral volgens Marca wat nog wel de grootste roddelkrant is van allemaal. Ik kan me zelfs van Mourinho niet voorstellen dat hij zich ergert aan het feit dat Casillas na de wedstrijd een praatje maakt met enkele Barça spelers, zeker aangezien hij toch een ruime tijd met ze opsteekt, zeker komende week weer met de interlands.

11 oktober 2012 om 10:17

Al ben ik Barca fan, Casillas heb ik altijd respect voor gehad. En denken mensen nou werkelijkdat Casillas niet teleurgesteld is over het reultaat en of hij daar wel of niet veranwoordelijk voor is. Casillas is intelligent en weet dat er Wk-kwalificatie wedstrijden aankomen.... Als aanvoerder en speler van het Spaanse elftal is hij zich ook bewust van zijn verantwoordelijkheid net zoals hij dat ieder jaar weer is bij Real Madrid.

11 oktober 2012 om 10:18

Casillas geeft het goede voorbeeld. Je hoeft niet perse oorlog te voeren met je tegenstanders. Je komt elkaar in de Spaanse nationale ploeg ook weer tegen en daar moet je het weer met elkaar doen. Het gaat toch om de wedstrijd zelf en niet om de periode daarvoor of daarna? Onzin dit.

11 oktober 2012 om 10:46

Ik weet het, dit gaat echt heel raar klinken, omdat ik een zwak heb voor Real (ben er vorig jaar geweest met mijn vader) en voor Iker in het bijzonder. Maar bij die vrije trap van Messi schoot er een hele vreemde gedachte door mijn hoofd: Is het iemand anders ook opgevallen dat Casillas bij de vrije trap van Messi niet vol gestrekt ging? Hij maakte met zijn arm een hele rare hoek, terwijl hij de bal volgens mij had kunnen pakken als hij zijn arm had gestrekt.

Ik wens Iker niet te beschuldigen van wat dan ook, maar ik vond het gewoon een heel vreemd moment, het staat nog steeds gebrand op mijn netvlies. Het was ook echt het eerste wat ik dacht bij dat moment: Hoezo strekt hij zijn arm niet uit? Kijk maar eens goed naar de herhaling van achter het doel en oordeel zelf. Ik vind het iig een raar moment.

11 oktober 2012 om 11:27

Viel me ook op, je bent niet de enige. Wat wel bekend is bij Casillas dat hij bij vrije trappen niet altijd even zeker van zijn zaak is en nog wel eens een foutje maakt met het neerzetten van de muur.

11 oktober 2012 om 11:31

Dat dacht ik inderdaad precies hetzelfde over. Hij gaat gewoon niet voluit de hoek in met zijn arm of hij dacht die er niet meer bij kon komen, maar dan nog moet je van een keeper verwachten dat die alles op alles zet om die bal eruit te krijgen. Desalniettemin vind ik het een fout van Iker zoals hij de laatste tijd wel vaker veelste gemakkelijk passeerbaar is, ik heb Iker als mens en als sporter erg hoog zitten maar bij Real moet je gewoon topprestatie's leveren ook al ben je kind van de club je credits raken een keer op, alhoewel je die Adan ook niet als nummer 1 keeper wilt hebben.

11 oktober 2012 om 11:43

Casillas zijn credits raken nooit op.
De man heeft ons teveel prijzen en mooie reddingen bezorgt en dat als 'kind' van de club.
Ik hoop dat hij nog 10 jaar onder de lat staat!

11 oktober 2012 om 11:59

En dat bepaal jij? Wie ben jij? Het verleden is geweest, nu is nu als je niet presteert bij de grootste club ter wereld hoor je niet in de basis, dat gold ook voor Guti die magischstrale wedstrijden afwisselde met mindere wedstrijden en zodoende ook niet zeker was van een basisplaats.

11 oktober 2012 om 12:23

Natuurlijk raken zijn credits ooit een keer op, maar niet omdat hij nu een tijdje wat minder keept. Het is niet heel verwonderlijk dat hij even niet in goede doen is, dat heeft elke topsporter wel eens. Het kan zijn dat Casillas even in een mindere periode zit. Maar Casillas heeft wel zo'n staat van dienst dat hij niet zomaar gepasseerd wordt, bovendien is er geen waardige vervanger.

11 oktober 2012 om 12:32

Waar geef ik aan dat Casillas nu zijn basisplaats kwijt moet raken? 'je credits raken een keer op' Met andere woorden als die zo een tijdje doorgaat dan mag Casillas van mij inderdaad zijn plek kwijt raken, net zoals dat hoort in het topsport. Maar dan moet er wel een topkeeper gekocht worden, want die Adan is niets, De Gea had ik echt de gedroomde opvolger gevonden.

11 oktober 2012 om 12:20

Je wilt hem niet beschuldigen maar wat is je intentie dan van deze post ?. Want je suggereert er driftig op los. Je gelooft toch niet werkelijk dat een geweldige sportman als Casillas de club waar hij zijn hele leven al speelt en alles aan te danken heeft expres zou benadelen.

11 oktober 2012 om 12:39

Wie weet? Als de hekel richting Mourinho zo groot is... Ik zie Mourinho ook liever kwijt dan rijk, maar als het op zo'n manier moet (wat vooral suggereren is) dan mag Casillas achter Mourinho aangaan, namelijk weg. Het was in ieder geval erg dubieus.

11 oktober 2012 om 12:49

@milo15 Ik vind het echt schandalig dat Real fans het alleen al suggereren. Jullie moeten je schamen. Maak je drukker om die idiote Portugees die jullie club constant voor joker zet. Iker Cassillas is 1000 keer meer Real dan Mourinho ooit zal zijn en hoe groot zijn hekel aan Mourinho ook is hij zal nooit maar dan ook werkelijk nooit Real daar voor laten bloeden. Iker Cassillas verdient aanmerkelijk meer respect dan dat hij hier van jou en andere Real fans krijgt.

11 oktober 2012 om 13:19

Ben je verbaasd Korenaar? Veel Real Madrid fans bedenken hele complottheorieën als er minder gepresteerd word, ben ik al gewend van de leden hier.

Iker is het boegbeeld van Real Madrid, die zich als enige normaal kan gedragen en het imago van het maagdelijke wit niet ten schande brengt.
Dat er dan nog mensen zijn die twijfelen aan zijn loyaliteit voor de club is echt te gek voor woorden. Deze mensen zullen wel verscheidene keren te hard op hun achterhoofd zijn gevallen.

11 oktober 2012 om 14:07

@ Korenaar

Nogmaals erg veel respect voor Iker wat die de afgelopen jaren heeft gedaan voor de club. Ik geef duidelijk aan dat het suggereren is, je kan echt niet ontkennen het er vrij dubieus uitzag, tegen Man City lag hij ook al veelste snel op zijn bips. Bovendien hou ik er totaal niet van dat Madrilenen zo vriendelijk in de omgang zijn met dat smerig volk uit Catalonie. Dan heb ik liever Hierro Raul of Guti die altijd inzet en strijd toonden in wedstrijden tegen Barcelona.

11 oktober 2012 om 14:10

@ Vchre

Er is een groot verschil tussen normaal kan gedragen en vrienden zijn met dat volk uit Catalonie.

11 oktober 2012 om 15:44

@milo16 Dat volk uit Catalonië. Nou dat s dan kennelijk een stuk beter dan dat “volk uit Madrid” wat jij kennelijk vertegenwoordigt. Schandalige verdachtmakingen aan het adres van Casillas en het beledigen van een complete bevolkingsgroep. Zegt alles over jou als persoon denk ik dan maar. Zo de waard is vertrouwd hij zijn gasten. Walgelijk zoals je je hier uitlaat. Mourinho niveau zou ik zeggen.

11 oktober 2012 om 15:58

Ik suggereer echt helemaal niks. Ik zeg alleen dat ik het een raar moment vind. Het is een observatie. Kijk de beelden er maar op na, en dan met name de slowmo van achter het doel met een close-up op de zweefduik van Casillas. Hij ziet er op die beelden echt niet 100 uit. Ik beschuldig Iker er nergens van dat hij expres die bal laat gaan. Het kan ook met vorm te maken hebben natuurlijk. Vergelijk het met een verdediger uit vorm die niet volledig geconcentreerd en niet met al zijn kracht een duel ingaat, of een stapje te laat is. Zo ziet dit eruit.

Maar ik heb ook geen verstand van keeperswerk. Misschien mag je je arm niet strekken bij een redding, omdat je anders wellicht te weinig kracht kunt zetten bij het tegenhouden van de bal?

11 oktober 2012 om 16:30

@ Korenaar

Haha, wat een moraalridder en een hypocriet in één, gefeliciteerd je hebt het voor mekaar gekregen! Mij verwijten dat ik een complete bevolkingsgroep beledig terwijl jij hetzelfde doet, chapeau! En dan ook nog moeite hebben met begrijpend lezen, ik zal het nog een keer zeggen het blijft suggereren, met andere woorden het kan klinkare onzin zijn maar waarom Casillas niet voluit gaat blijft dubieus.

11 oktober 2012 om 11:03

Mourinho moet het eens aftrappen van Real Madrid. Dan kan ik terug naar de classico's kijken zonder dat ik wens dat Real 10-0 verliest. Voor de komst van Mourinho boeide het me niet wie won. Ik wou gewoon een goede wedstrijd zien. Maar ik heb zo een hekel aan Mourinho dat ik hem geen succes wens. En dit artikel toont nogmaals aan waarom dat ik zo een hekel heb aan Mourinho. Casillas, Xavi, Iniesta ... dat zijn vrienden sinds misschien wel hun 12de. En dan komt er zo een opgeblazen ventje die eist dat ze 18 jaar intense vriendschap zomaar verbreken ? Echt, Mourinho, trap het af. En ja, geef Casillas maar de schuld van het eerste doelpunt. Vooral niets zeggen over Pepe die daar grandioos in de fout ging. Waarom zou je ? Pepe is per slot van rekening een Portugees. Dat je door Casillas vorig jaar de liga hebt gewonnen en dit jaar de supercup, daar moet je hem vooral niet dankbaar voor zijn.

11 oktober 2012 om 11:10

Nu gaan sommige Real fans beweren dat het onzin is. Zo als zij bij vorige topics gedaan hebben.
Zo beweerde zij dat het onzin is dat Ronaldo ongelukkig was, dat Ramos nooit problemen had met Mourinho en dat Ozil nooit tevreden was etc.

Pas wanneer de spelers van Real zelf reageren worden dan de monden van sommige Real fans gesnoerd.

On:
Ik denk dat Casillas gewoon schijt heeft aan Mourinho en ik vind dat het ook zo hoort. Casillas is een echte spanjaard en die denkt vast wel " een m*** uit Portugal gaat me niet vertellen met wie ik omga en met wie niet" ik vind dat je zelf moet bepalen met wie je omgaat en niet de trainer.
Respect voor Casillas, beste keeper ooit en heer met echte ballen\.

11 oktober 2012 om 11:25

Het is logisch dat spelers en trainer af en toe een punt hebben waarbij ze het niet helemaal eens zijn, er is geen werk waarbij dat niet het geval is. Zeker met een persoon als Mourinho kan er wel eens onenigheid ontstaan, maar dit hoeft niet direct te betekenen dat dit slecht is.

Mourinho wilt gewoon dat zijn spelers altijd en overal scherp zijn. Casillas heeft tegen Barcelona niet alles eruit gehaald wat erin zat, en zo waren er van beide kanten nog wel meer spelers die meer hadden kunnen forceren naar mijn mening.

11 oktober 2012 om 11:44

Het begint mij te irriteren dat Mourinho de laatste tijd zo zit te zeuren op de Spanjaarden. Wat was de laatste keer dat The Special One iets zei over zijn Portugezen? Pepe bij de eerste goal bijvoorbeeld, zijn fout.

11 oktober 2012 om 11:49

Misschien zeurt hij daar niet over in het openbaar, maar ik kan me niet voorstellen dat hij Pepe hier niet op aanspreekt. Maar bij de eerste goal zagen wel meer spelers er niet helemaal goed uit.

11 oktober 2012 om 11:49

Natuurlijk hoef dit niet slecht te zijn, natuurlijk heb ik ook af en toe meningsverschil met mijn baas, maar mijn baas kan mij echt niet vertellen dat ik niet met medewerkers van Sony mag omgaan omdat zij ons concurenten zijn.
Ik bepaal zelf met wie ik om ga en met wie ik praat.
Zo moet het ook zijn bij Real, Mourinho is niet te vreden over Casillas, mag. Dan roept hij hem apart en gaat hem vertellen dat hij niet te vreden is. Maar gaat niet vertellen je mag niet praten met Barca spelers op het veld als de wedstrijd afgelopen is.

je geeft hier de schuld aan spelers omdat jij Mourinho wil beschermen. Kan jij mij uitleggen waarom hij Di Maria heeft er uit gehaald voor Essien?
Mourinho zelf wou niet winnen als je zo een wissel er in gooit.
Achter af is altijd maar makelijk praten.
Eerst zeggen real fans dat Casillas niets kon doen bij die 2 goals, nu Mourinho heeft gesproken is het allemaal de schuld van Casillas, dan weet jij wat voor greep Mourinho over sommige fans, en club zelfs heeft. Sinds komst van Mourinho is Perezalles kwijt aan hem. Als je zelfs club icoon ( Zidane) wegstuurt dan zegt het al genoeg.

Maar laat trouwens Mourinho het zelf uitzoeken waarom hij 8 punten achter staat. Sommige Real fans zijn echt schijnheilig vind ik. Als Real verliest of gelijk speelt dan is het de spelers die geen 100% geven, en als zij winnen dan is het Mourinho die uitstekend werk doet. Het lijkt steeds Ajax wel.

11 oktober 2012 om 12:01

Je haalt er nu allerlei dingen bij die niet gebeurd zijn.. Mourinho heeft niet verteld dat hij niet met de tegenstander mag praten. Maar ik zou het als trainer ook redelijk apart vinden als je aanvoerder net een matige wedstrijd gekeept heeft en zonder enige teleurstelling gezellig bij gaat praten met de spelers van je aartsrivaal, op het veld nota bene.

Waarom hij Di Maria eruit haalt is een goede vraag, waarschijnlijk omdat hij het eerder zag gebeuren dat Barcelona nog een goal zou maken dan dat Real de winnende zou scoren en dat zou fataal zijn. Dan was Real Madrid helemaal weg geweest in de competitie, met een gelijkspel hebben ze tenminste een punt, en Barcelona geen drie.

Daarnaast is Zidane niet weggestuurd, hoe kom je daarbij? Hij wil een trainer worden en vind dat hij bij Real Madrid niet die mogelijkheid heeft, dus zoekt hij naar een andere mogelijkheid. Wat mij betreft had hij bij een jeugdteam aan de slag gegaan, maar dat zag hij zelf niet zitten.

Sommige fans zijn schijnheilig, dat zal best. Ik ben gewoon altijd kritisch en probeer objectief te zijn, dat is wat anders.

11 oktober 2012 om 12:19

@isisis: Waarom Di Maria eruit voor Essien? Barca heeft de match volledig in handen, Di Maria heeft de hele match gewerkt en wat gaan we doen als Barcelona praktisch al het balbezit heeft omdat Real er niet meer uitkomt, een spelverdeler als Modric of Kaka erin gooien.

En we zitten ondertussen in de 88e minuut. Doe ff normaal en geef gegronde kritiek.

"als Real verliest of gelijk speelt dan is het de spelers die geen 100 geven, en als zij winnen dan is het Mourinho die uitstekend werk doet."
En Pep, was het zijn fout toen Real zoveel punten voorstond. Nee, elke Barca-fan was toch ontevreden met de matige prestaties van de spelers in uitmatchen?

En als ze winnen, gaat zowat alle lof gewoon naar de spelers. Er is meestal zelfs kritiek op Mourinho. Waarom zet je Kaka er niet op? Waarom geen Ozil? Waarom Essien, die is niets meer waard? Waarom dit, waarom dat. Jij nu ook weer, we zitten in de 88e minuut en we gaan al kritiek geven op die wissel.

En ten laatste: wie dacht dat Ronaldo niet ongelukkig was? En wat heeft een openlijke uiting van Ronaldo verband met een zogezegd gehoord gesprek.
En wat betreft Ramos en Ozil. Waar heb je het over, want ik volg het niet zo erg.

Edit: Las net bericht #50. Geeft net aan wat ik dacht. Hoe zoe, de media hadden gelijk?

11 oktober 2012 om 12:49

@ ivanesp

Onzin, natuurlijk Carvalho (zijn lieveling) speelde fantastisch in zijn 1e seizoen waar die het 2e seizoen een tijdje drama speelde en heeft nooit meer gespeeld. Coentrao staat nu wissel voor Marcelo. Ik zie Mourinho ook liever weg en dat hij zijn landgenoten meeneemt, maar je kan niet ontkennen dat hij de discipline erin heeft gebracht waar dat voor een paar jaar erg is gemist bij de club, er is weer na een tijd 2 keer de halve finale van de Champions League behaald, Barcelona word verslagen etc.. Ik vind het alleen maar goed dat spelers zoals Casillas worden aangepakt, niemand is groter dan de club en zeker niet groter dan Real Madrid.

11 oktober 2012 om 11:49

Wel sterk van de coach weer hoor. Laat hij zich weer kennen als slechte verliezer. Er is toch niets mooier dan, dat spelers onderling goed met elkaar overweg kunnen. Casillas is een held en een echte gentlemen zoals een speler van zijn kaliber zich ook hoor te gedragen. Hoe kan je nou zeggen dat casillas te laat was terwijl je laatste man als een imbeciel komt invliegen bij het eerste doelpunt. Het tweede doelpunt was misschien wel houdbaar als hij anders zou staan opgesteld maar laten we eerlijk zijn, Messi legde hem toch perfect in het hoekje. Vind het een hele vreemde reactie van een coach maargoed bij hem kijkt niemand er meer van op.

11 oktober 2012 om 11:57

De Koninklijke uit Madrid. Club van stand en beroemd over de hele wereld. Dat zo´n club een pauper als trainer heeft is schandalig. Wanneer worden de leiding en fans van de club nu eens wakker en zien in dat hij de club keer op keer voor schut zet en er de oorzaak van is dat Barca alleen maar meer word gewaardeerd. De prachtige club Real Madrid verdient veel beter.

11 oktober 2012 om 12:04

Iker is één van de grootste voetbal iconen in de voetbal wereld; zelden zo een sportieve en symphatieke jongeman als Iker gezien.

Na de wedstijd een klein praatje maken, schouderklopje geven is daadwerkelijk niets mis mee.
Sterker nog; Dit is een teken van respect en professionaliteit.

Mourinho kan op dat gebied beter helemaal niets zeggen; het lijkt alsof de Portugezen in het team een untouchable status hebben, en de Spanjaarden alsmaar 'de roe' krijgen.

11 oktober 2012 om 13:14

Ongelofelijk he? Hoe kan Mourinho bij dat eerste doelpunt naar Iker wijzen? Pepe gaat daar grandioos de fout in door helemaal verkeerd te timen!

11 oktober 2012 om 13:27

Pepe maakt een mooie karate schop die totaal onnodig was; een voorzet van Pedro en er is meteen paniek in de tent.

Deze bal had Pepe op een 'normale' manier kunnen wegwerken; maar de verdediging was op dat moment te paniekerig bezig.

11 oktober 2012 om 12:04

Ja, goed mensen. Meteen weer direct gaan geloven. Alle geluk dat het over Mourinho gaat, dat maakt het geloven van verzinsels alweer een stuk gemakkelijker.

Mourinho doet geen domme dingetjes meer langs het veld. Mourinho doet geen controversiële uitspraken meer. We moeten Mourinho wel op een manier negatief in het nieuws brengen...

11 oktober 2012 om 12:54

Hoezo verzinsel; dat akkefietje met Ramos was ook gewoon waar, aangezien Ramos onlangs nog bevestigde dat ''het weer allemaal goed was''.

Er was zeer zeker wel een probleem tussen Mourinho en Ramos; waarom zou Mourinho hier ineens niet moeilijk over doen ?

Je weet zelf ook wel dat hij om de kleinste dingen ziekt, met name als het om de rivaal gaat.

11 oktober 2012 om 14:40

Gast, je doet alsof je binnen de spelersgroep zit. Je weet enkel wat de media je voorschotelt zonder feiten. Als Ramos een conflictje had met Mourinho (dat blijkbaar binnen week is opgelost dus zal het heel erg geweest zijn!), waarom moét het dan wel door een onredelijke Mourinho komen en niet door een matig presterende speler (op dat moment).

En 'zieken om de kleinste dingen'? Mourinho is een perfectionist. Dat hebben al meerdere spelers die onder hem werken/werkten gezegd. Als Ramossen en Ozils niet naar hun kunnen presteren, mogen zij toch ook eens banken?

11 oktober 2012 om 21:53

Andere gast; Mooi verhaal hoor. Maar het blijft een feit dat Ramos een probleem had met Mourinho, de media had hierin toch gelijk. Nietwaar ?

Erg of niet; een issue is een issue.

Nu komt men met dit bericht aan; waarvoor zou dit niet waar zijn ?

Verder heb je wel gelijk in het feit dat spelers moeten presteren; maar dan is de vraag, hoe weet jij dat het om prestatie ging. Zit je in de spelersgroep ?

11 oktober 2012 om 12:10

Jezus VZ. Mourinho ergerde zich aan of Casillas irriteerde hem. Moeilijk he?! Verder weer een nietszeggend artikel met een nieuwsgehalte van nada..

11 oktober 2012 om 12:12

Wat een pannekoek die Mourinho, dit toont zijn ware aard. Zielig zielig en nog eens zielig. Daarbij is Iker een volwassen vent die zelf bepaalt met wie hij socialized.

11 oktober 2012 om 12:29

Iemand beoordelen op een artikel waar geen enkel bewijs van is. Zielig, zielig en nog eens zielig.

11 oktober 2012 om 12:53

Spiny, touche
In het artikel staan aannames (zou hebben gezegd)
Maar zodra het over Mourinho gaat wordt alles voor waarheid aangezien.

11 oktober 2012 om 12:54

En terecht,cassillas moet met zn team naar de tunnel gaan en daarna tijd maken voor zijn barca vrienden.mourinho heeft wel gelijk hier vind ik,ook op de wijze er gescoort werd het lijkt alsof cassillas de klus kwijt is wanneer hij tegen barcelona speelt.

11 oktober 2012 om 13:13

Mourinho heeft gedeeltelijk gelijk ja maar kom op hé
hij kent die gasten, laat hem gwn ff bijkletsen. als ze nou pijnlijk hadden verloren met 3 of 4-0 dan was het anders geweest in mijn ogen maar nu kan het toch geen kwaad lijkt mij..

concentreer je op belangrijkere dingen svp, Mourinho

11 oktober 2012 om 19:05

Volgens vergeet je dat ze 8 punten achter staan en gewoon hadden moeten winnen,maar teveel kansen miste en dus is het terecht dat Mourinho boos is.
Als Madrid 8 punten voor stonden dan was dit geen probleem geweest.
Vorig seizoen waren Madrid 10 punten voor en was het barca die van alles riep zodat Madrid het alsnog zou verknallen,en zag ik ze echt niet ff in bernabeu ff gezellig bij praten.

11 oktober 2012 om 13:20

Casillas is echt slecht bezig .. vanaf wedstrijd 1 tot nu toe..
Tijd voor andere keeper bij real..

R.patricio van sporting maybe??

11 oktober 2012 om 20:51

wat is dit voor een rare reactie lokoporto...
casillas is in mijn ogen nog steeds de beste keeper ter wereld.
klein vormdipje op dit moment maar daar komt ie snel weer overheen, ben ik zeker van.

11 oktober 2012 om 14:20

Echt waar dat gezeik rond die Clasicos, daar wordt je toch doodmoe van? Ik vind trouwens dat alleen Casillas en Puyol zich normaal opstellen in deze wedstrijden, de rest heeft allemaal maniertjes die mij totaal niet aanstaan.

Ik hoop dat Atletico Madrid of Valencia de landstitel weer eens keer pakt maar dat zit er helaas niet in.

11 oktober 2012 om 14:30

A) afwachten of dat waar is, B) wat een gezeik dan weer van de trainer en C) men zou dit allemaal na een wedstrijd moeten doen, dan heb je misschien ook geen problemen onder elkaar tijdens de wedstrijden.

11 oktober 2012 om 18:37

Gewoon respect voor je tegenstanders.
Is wel het minste dat je kan doen.

Tijdens de wedstrijd moet je strijden voor het team.
Daarna mag je heus praten, maar Mourinho heeft niet veel mensenkennis.

11 oktober 2012 om 21:40

Stelletje wijven allemaal, staan zeiken om zoiets, lol..

En de grappigste reacties zijn dan dingen, zoals dat Casillas geen top en topsporter is als die gaat kletsen met de tegenstander..

Misschien heeft Casillas bewust of onbewust de keuze gemaakt om alles wat vriendelijker aan te pakken, omdat het de laatste paar jaar wel erg uit de hand liep met de rivaliteit. Daarnaast kent Casillas die jongens al zoveel jaar, ook langer dan dat die Mourinho persoonlijk kent, dusja..

Real Madrid stond altijd voor netjes en gentle, precies wat Casillas uitstraalt. Misschien dat die op deze manier meer voor Real kiest dan voor Mourinho zijn houding en dat vind ik alleen maar mooi om te zien, want die gast heeft net zoals spelers als Raul alleen maar een groot hart voor de club. Mourinho mag dan geweldige prijzen hebben gewonnen, maar het is een angsthaas als coach.. Het is makkelijker als topclub om te counteren en verdedigender te spelen, dan meer aanvallend en dan achterin gaten laten ontstaan en op die manier heeft die veel prijzen gepakt. Voor mij mag Mourinho weg en mag iemand als Del Bosque terugkeren bij Real, geweldig tactisch inzich, past precies bij de club en met hem is Real waarschijnlijk nog een stuk beter..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Real Madrid

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Barcelona9470
5.Valencia6213
Voor de complete stand: Primera Division
SpelersPositieW
Cristiano RonaldoAanvaller3434
Luka ModricMiddenvelder313
Ángel di MaríaMiddenvelder307
Mesut ÖzilMiddenvelder309
Karim BenzemaAanvaller2910
PepeVerdediger281
José CallejonMiddenvelder281
Voor de complete selectie: Clubpagina Real Madrid.

368 fans
Keeper, 32 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Real Madrid 19 0 1 0
2011/2012 Real Madrid 37 0 1 0
2010/2011 Real Madrid 35 0 3 1
2009/2010 Real Madrid 38 0 0 0
2008/2009 Real Madrid 38 0 3 0

In de wandelgangen

Dinsdag 21 mei
Manuel Pellegrini wil niemand minder dan Pepe meenemen naar Manchester City. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.84375 seconden.