Voetbalzone

Update: Iniesta laat woorden Pepe niet passeren en reageert opnieuw

Donderdag, 11 oktober 2012 om 12:10

De topper tussen Barcelona en Real Madrid leek er sportief aan toe te gaan, maar nu is er toch een relletje ontstaan. Andrés Iniesta ging in de wedstrijd eenvoudig naar de grond na een duel met Pepe, die zijn tegenstander na afloop 'een toneelspeler' noemde. Dat was tegen het zere been van Iniesta, die zich beledigd voelt, maar Pepe weigert om zijn woorden terug te nemen.

/

Eerder op de dag zei Iniesta 'geraakt' te zijn door de opmerkingen van Pepe: "Iedereen heeft het recht om te zeggen wat hij wil: als een speler denkt dat hij een penalty had moeten krijgen of juist niet tegen had moeten krijgen, dan mag hij dat zeggen. Maar het mag niet verder gaan dan dat. Als een tegenstander zo over jou of je medespelers praat, dan voel je je beledigd. Ik ben geen toneelspeler en mijn medespelers ook niet. Deze opmerking doet zeer, want het is een persoonlijke aanval", zei Iniesta. Pepe is echter niet onder de indruk.

Volgens de verdediger van Real Madrid heeft hij 'alleen gezegd wat er gebeurd is': "Als er iemand beledigd is, dan is dat omdat de waarheid pijn doet", zei Pepe, die ook reageerde op de uitlatingen van Tito Vilanova. Die stelde na el Clásico voor om eens een compilatie te maken van de overtredingen van Pepe. "Ach, ik ben gewend aan zijn reacties. Ik zeg alleen de waarheid", aldus de Portugese verdediger.

Update 11 oktober 12:10 uur - Iniesta laat woorden Pepe niet passeren en reageert opnieuw
Andrés Iniesta laat de uitlatingen van Pepe niet over zijn kant gaan. Nadat de stopper van Real Madrid hem dinsdag een toneelspeler noemde en vervolgens sneerde dat ‘de waarheid pijn doet’, heeft de middenvelder van Barcelona weer van zich doen spreken. De Spaans international zet vraagtekens bij harde spel van de Portugees. “Als je zijn wedstrijden bekijkt en zijn acties gaat analyseren…dan denk ik dat de beelden voor zich spreken. Er zijn incidenten geweest waar hij duidelijk de aanstichter was, maar daar hoor je hem zelf niet over.”

10 oktober 2012 om 19:23

Ik denk niet dat Képler Lima er wakker van ligt als iemand hem uitmaakt voor matennaaier of duiker.
Niet dat ik zijn gedrag soms goedkeur, maar zo is hij nou een maal.

En nee ik ken hem niet persoonlijk maar wie wel hier...

10 oktober 2012 om 19:24

Als hij er gewoon bij had gezegd dat in beide teams heel erge huilebalken zitten en hij en busquets de grootste jankerds zijn, had hij volledig gelijk gehad. Nu is het een nogal treurig "pot verwijt de ketel" verhaal

10 oktober 2012 om 19:04

Ik ben niet zo'n fan van Pepe, maar ik vind dat hij hier zeker gelijk heeft. Iniesta valt gewoon te snel, evenals meerdere Barcelona spelers. Ook al heeft Pepe gelijk, hij hoeft het niet zo op deze manier naar buiten te brengen en het is al helemaal niet netjes om zijn woorden niet terug te nemen. Akelig mannetje.

Ik ben sowieso helemaal geen fan van deze Spaanse voetbalsoap. Altijd maar dat gezeur over Real Madrid en Barcelona. Twee teams met enorme schulden, die alleen maar meer en meer topspelers kopen. De hele Spaanse competitie is wat mij betreft niet meer zo interessant met twee teams die met hoofd en schouders boven de rest uitsteken.

10 oktober 2012 om 19:06

het is jammer dat de spelers niet zelf toegeven, van beide ploegen, dat ze allemaal vallen. di maria, pepe, arbeloa, iniesta, pedro, busq.

allemaal doen ze het

10 oktober 2012 om 19:45

Als pepe naar feyenoord zou gaan was je wel zijn fan he?

10 oktober 2012 om 19:53

Ik zou heel erg blij zijn als Feyenoord zo'n goede speler zou kunnen aankopen, maar dat is natuurlijk uitgesloten. En ik zou niet meteen een fan worden omdat hij naar mijn club zou komen, ik ben bijvoorbeeld ook geen fan van Wesley Verhoek en Ruud Vormer die ook deze zomer naar Feyenoord zijn gekomen.

10 oktober 2012 om 23:59

Jij wil ruud vormer en wesley verhoek in hetzelfde rijtje plaatsen als pepe?

11 oktober 2012 om 00:22

@bunnik

Nee, ik geef ze als voorbeelden van spelers waar ik voordat ze bij Feyenoord speelden al niet echt fan van was en dat niet veranderd is nu ze wel bij Feyenoord spelen.

11 oktober 2012 om 12:35

@bunnik Haha, ben je nou echt zo dom? Waar haal je dat nou vandaan?

11 oktober 2012 om 12:35

@madridista12 Dat je fan bent van Real, ok. Maar voel je niet meteen aangevallen als iemand gewoon de waarheid vertelt.

10 oktober 2012 om 20:40

enorme schulden bedoel je barcelona...real heeft een omzet wete te brenge en zit lekker benede 60 miljoen euro..van barca is zeker bove 300 miljoen euro

10 oktober 2012 om 21:09

Die heeft al zoveel steun van ons gekregen en de banken dus praat niet over dat Real die Lekker onder de 60 miljoen zit.
60 miljoen wat kan je daar allemaal wel niet voor kopen. Ojah daar kan je voor heel je leven van leven. Dus lekker 60 miljoen geweldig. Kopen ze een speler voor 40 miljoen. Is toch ongelofelijk. Kom maar op met dat fair play want het voetbal wordt moneyplay.

10 oktober 2012 om 22:43

Ja 60 mil is veel, maar als je ziet waarvan ze vandaan komen is dit zeker goed, omdat Real winst boekt en de schuld dus steeds minder word, en je kunt 60mil in het voetbal nu eenmaal niet met het"echte leven" verglijken omdat in het voetbal nu eenmaal belachelijke bedragen om gaan. En Fairplay gaat bij Real dus niks veranderen omdat hun winst boeken en dus geen last zullen hebben van deze regelementen.

11 oktober 2012 om 07:38

wat nou als deze generatie een keer klaar is.
als ze een jaar niet goed prestereren. Wat als Ronaldo zijn kruisbanden scheurt of been breekt.
Kijk wat dan voor invloed zal hebben op de omzet.
ze draaien nu records omzet, maar dat heeft met prestaties te maken en met andere verkoop. Deze is echter 30% op conto van 1 portugees te zetten.

Dus ongeacht dat ze nu minder grote schuld hebben, dit kan zo omgedraaid zijn. Dat is het risico dat je bij dit soort clubs hebt. hoop het niet voor ze hoor, maar de kans is aanwezig.

10 oktober 2012 om 21:26

Welke 'topspelers' heeft Barça volgens jou de laatste jaren gekocht? Real Madrid is een bij elkaar gekocht team, maar Barça volgens mij niet ...

10 oktober 2012 om 21:32

Fabregas, Jordi Alba, Sanchez. Dat zijn er al 3?

10 oktober 2012 om 21:59

Song, Pique, Alba, Mascherano, Alves, Cesc, Sanchez, Villa, Adriano en Affelay. Aankopen die er nog zijn van de afgelopen drie jaar. Hebben toch aardig wat speeltijd achter hun naam.

10 oktober 2012 om 22:30

Ibrahimovic, Villa, Henry, Sanchez, Pique, Alba, Cesc, Adriano, Mascherano..

11 oktober 2012 om 12:21

Even kort samengevat, Bart van Merwijk... helemaal niemand! je hebt groot gelijk!

11 oktober 2012 om 13:19

Studiowolk,

Volgens mij zijn alleen de afgelopen 2 jaar al Alba, Fabregas en Sanchez gehaald voor bij elkaar ongeveer 100 miljoen

11 oktober 2012 om 13:43

Bruijnie.. ik hoopte dat het sarcasme van mijn opmerking afsprong...

Poging 2: Bart van Merwijk, je praat uitwerpselen!

11 oktober 2012 om 13:45

@bruijnie ik had gehoopt dat het sarcasme van mijn post afdroop

poging 2: Bart van M. je praat uitwerpselen!

11 oktober 2012 om 13:46

Ja, daarom ben ik bllij met onze competitie. Tuurlijk kan Twente en PSV er ook wat van (maar dat zijn wel gelden wat zijn binnengekomen) en daarnaast lekker veel jeugd van Feyenoord en Ajax, ook al kost jeugd ook geld. En zelfs Vitesse kan je niet ontzeggen dat veel eigen jeugd speelt. En de zogenaamde mickey mouse-competitie haters moet ik hartelijk om lachen. Niets is mooier dan met een gezonde competitie een competitie spelen en te winnen, zonder te hoeven zeggen: we hebben valsgespeeld maar gewonnen. Daarom zal ik Kuijt ook niet begrijpen dat hij naar Fenerbahce is gegaan, je hebt toch ook een geweten en eer en je wilt toch eerlijk winnen? Daarom hoop ik ook dat het gezeur onderling afgelopen moete zijn tussen Ajax, PSV en Feyenoord. Gezonde rivaliteit is leuk, maar kijk er wel objectief naar. Groetjes van een Ajacied, maar vooral nederlands competitie-fan. (Ik vergeet mss wel de beste voorbeeld met RKC en vnl. Willem II - geen schuld maken in de hoop dat je in eredivisie kan blijven, maar gewoon lekker spelen met de spelers die ze vorig jaar liet promoveren)

10 oktober 2012 om 23:33

@lukasboy, goed gezegd. Al die spelers die aan dit soort verbale opstootjes meedoen zouden ze allemaal lekker moeten schorsen wegens stuitende kinderachtigheid.

Iniesta moet ophouden met vallen en ophouden met piepen als hij een keer aangesproken wordt. Wat een gezeur over "persoonlijke aanval". En Pepe moet eens ophouden met schoppen en commentaar geven op anderen.

Laat ze gewoon voetballen, dat kunnen ze goed. De rest, not so good.

11 oktober 2012 om 02:39

Lukasboy35, ik ben het helemaal met je eens wat betreft de 2e alinea. Het is toch geen ruk aan als de competitie maar om 2 teams draait, daarachter zijn een paar op enorme afstand nog een paar die spelen om de CL en EL plaatsen, en dat weet iedereen van tevoren, en voor de rest, ja wat moet je er van zeggen.. daarvoor kijk ik te weinig Spaans voet al.
In mijn ogen zijn de Engelse en Duitse competitie het sterkst/spannendst. De top is breed, het kan nog wel een voorkomen dat een laagvlieger een kampioenskandidaat het heel erg moeilijk kan maken of zelfs winnen en de laatste jaren waren het toch vooral de Engelse teams en Barcelona die domineerden in de CL.

11 oktober 2012 om 14:40

Bij Pepe maakt het niet veel uit, die schopt je toch wel onderuit, ik ben ook geen fan van deze speler.
Daarom gaan ze maar meteen liggen.

10 oktober 2012 om 19:05

Ik heb net de wedstrijd nog een keer gekeken op sport 1 en die pepe kan er ook wat van haha.

pepe en iniesta hebben toneelgespeeld

pepe ging ook een keer naar de grond, en keek gelijk naar de scheids.

allebei de ploegen doen het, zeker na het zien van de wedstrijd van zondag.

10 oktober 2012 om 20:02

Haha ik heb de wedstrijd net ook nog een keer gekeken. Pepe moet inderdaad niet zo hypocriet doen. Het is een grote sterke verdediger en bij 1 klein tikje gaat hij naar de grond alsof iemand zijn been heeft gebroken en vervolgens weer opstaat alsof er niks aan de hand is. Dus Pepe moet eerst in de spiegel kijken.

Off: Als je zo'n wedstrijd terug kijkt ga je gewoon echt op individuele spelers letten. Hoe een Xavi bijvoorbeeld constant rechts, links en achter kijkt om zijn positie ten opzichte van de tegenstander te beoordelen om vervolgens de bal te krijgen en precies de goede kant op te draaien omdat hij weet waar zijn tegenstanders staan. Dat is gewoon fenomenaal en dat zijn de masters van het positiespel.

10 oktober 2012 om 22:04

Het is hypocriet, toegegeven, maar Pepe zegt hier werkelijk niets wat niet waar is. Bij Real Madrid heb je twee echte duikers, Di Maria en Pepe. De rest doet het ook wel, maar niet zo vaak als de rest. (ronaldo heeft het allang afgeleerd, die wordt echt hard aangepakt) Bij Barcelona is het in het spel gaan zitten. Neem bijvoorbeeld Mascherano. Dat was in Engeland een beer. Die kreeg je met geen mogelijkheid op de grond. En kijk nu eens, zelfs hij doet er aan mee. Het is geintergreerd. Het is slim, maar dan moet je niet raar opkijken en zeggen dat je je gekwetst voelt als iemand er wat van zegt. Echter is het een beetje jammer dat Pepe het dan doet haha. Had beter iemand anders kunnen doen.

11 oktober 2012 om 13:50

Mooi stukje Magicfeet. En vooral fijn dat je als Rm-fan (denk ik) ook zo ernaar kan kijken. Het grappige vind ik nog altijd wel dat dit in amateur-voetbal niet word toegestaan (word je zelfs uitgescholden door je eigen teamgenoten), tenminste.. dat is mijn ervaring. Ik denk dan ook dat de meeste spelers de realiteit van het leven een beetje verlies. Iedereen zegt wel prof-voetballers te willen worden, maar ik kan meer respect opbrengen voor de manier van denken en doen tussen Vvog en Sparta Nijkerk dan naar Real Madrid en Barcelona. Ik kan dan zelfs veel meer respect opbrengen voor de wedstrijden tussen Celtic en Glasgow Ranger. De achtergrond vind ik weer belachelijk, maar de spelopvatting zijn tenminste gelijk zonder te huilen.

11 oktober 2012 om 11:18

En Pepe heeft Pedro ook een kaart aangenaaid toen hij een overtreding maakte op Marcelo. Hij ging als een stier tekeer naar de scheids waardoor hij geel trok voor Pedro.

10 oktober 2012 om 19:05

Pepe kan beter zijn excuses aanbieden tegenover de meest technisch begaafde voetballer die er ooit heeft rondgelopen op deze aardkloot. Bovendien, heb ik hem verscheidene malen heel makkelijk naar de grond zien gaan terwijl er nauwelijks wat aan de hand was. Dit past waarschijnlijk meer in de trend van : 'if you can't beat them, Join them '

10 oktober 2012 om 19:07

Meest technisch begaafde voetballer die er ooit heeft rondgelopen? Ga eens je mond spoelen man fanboy, wat een quatsch.

ON: Pepe is een beetje hypocriet hier, zelf valt hij ook om niets. Eigenlijk zijn er meer van beide topclubs die theater spelen dan die geen theater spelen, trieste gewaarwording.

10 oktober 2012 om 19:12

Ik denk toch dat er genoeg Real supporters zijn die dit gewoon onderstrepen, hoe pijnlijk de verloren finale ook was. Om mij uit te maken voor fanboy getuigt van weinig respect. Ik neem aan dat je mij niet goed genoeg kent om daar een oordeel over te vellen.

10 oktober 2012 om 19:21

Wat heeft Real hier mee te maken? Volgens mij noem jij iemand van Barcelona de meest technische speler ooit, daar gaat het om, dat iemand van Real dat ook vind wil niet zeggen dat het dus maar zo is, wat een beredenatie.

En pijnlijke finale? Randzaken bevestigen je punt niet jongen. Er zijn in de historie van voetbal zoveel meer technisch begaafdere spelers dan Iniesta, je Barca liefde maakt je blijkbaar blind.

10 oktober 2012 om 19:22

IK denk dat je de enige met deze mening bent en dat Real supporters je mening ondersteunen lijkt me helemaal van de zotte. En je bent ook gewoon een fanboy want anders zou je niet zo iets onbenulligs zeggen. Hij hoeft je helemaal niet goed te kennen om te weten dat je een fanboy bent als je zo iets zegt.

Ot
Haha die Pepe zegt toch weleens zinnige dingen. Maar die Iniesta is gewoon een hele erge aansteller als je dit al niet meer mag zeggen wat trouwens ook nog eens volkomen waar is dan weet ik het ook niet meer. En dat zal allemaal wel dat we een flinke compilatie kunnen maken van Pepe zijn overtredingen genoeg schandalige. Maar zullen we dan ook een compilatie maken van Barcelona spelers wanneer ze onnodig op het gras liggen?

10 oktober 2012 om 19:25

@ ali786

Haha, jij denkt dat er genoeg Real supporters die dat onderstrepen? Bij welke doelgroep heb jij jou enquete gehouden? Vrouwen? Iniesta komt niet in de buurt van Zidane, en Ozil heeft meer potentie dan Iniesta.

10 oktober 2012 om 19:31

Kom op zeg, dan hoef je geen Barca fan te zijn ( ik ook niet) maar Ozil meer potentie dan Iniesta is natuurlijk onzin. Daarnaast is Zidane natuurlijk wel groter dan Iniesta maar veel scheelt het niet. Beide CL, EK en WK winnaars , beide daarin de grote spelmaker en beide makers van belangrijke doelpunten.

10 oktober 2012 om 19:32

Technisch begaafd heeft niets te maken met prijzen winnen Carbal. Zidane staat zoveel hoger dan Iniesta op dat aspect kom nou toch.

10 oktober 2012 om 19:40

Ik heb beide bewust meegemaakt en moet eerlijk zeggen dat Iniesta technisch echt beter vind. Hij is op de kleine ruimte niet van de bal te zetten en passeert zo makkelijk 3 man uit stilstand, dat had Zidane echt niet hoor.

Dat hij minder inzicht heeft, minder scoort en vrijwel niets heeft van dat onaantastbare/leiderschap wat Zidane wel heeft, is natuurlijk wel zo

10 oktober 2012 om 19:55

Technisch begaafd is veel meer en heel anders dan op kleine ruimte een man passeren, dan is een straatvoetballer bij wijze van spreke de allergrootste ter wereld dat gaat niet op. Techniek is veel meer dan dat en dat beheerst onder andere Zidane, maar nog veel meer spelers zoveel beter.

10 oktober 2012 om 20:48

Lekker concreet ook Jk-ajax. Noem dan op z'n minst waarom je dat vindt ipv droog roepen dat Zidane daarin gewoon zoveel beter is.

10 oktober 2012 om 21:55

Dat ik nog moet benoemen waarin Zidane de beste is, je volgt toch voetbal of niet?

10 oktober 2012 om 22:02

@ Cabraldebest

Dan vraag ik me werkelijk af welke Zidane jij bedoeld, of je hebt er bewust geen vestand van. Zizou was juist een meester in zijn tegenstanders op wandeltempo in een kleine ruimte te passeren, Iniesta kan met geen enkel eigenschap Zidane evenaren als je dat niet inziet is het misschien tijd om een ander sport te bewandelen? Tja wat wil je ook als je een fan van Cabral bent. Zidane is de grote voorbeeld van Iniesta en Xavi

10 oktober 2012 om 22:20

Stond een tijd geleden op Vz.

"hij maakt ontzettend veel indruk op mij", zegt de adviseur van Florentino Pérez over de dribbelaar van Barcelona. "hij heeft zoveel invloed op de wedstrijden van Spanje. Iniesta doet me aan mezelf denken, alleen is hij veel bleker! Maar zijn balbehandeling en inzicht is echt indrukwekkend."

11 oktober 2012 om 06:35

@ I am Link

Weet je wat er ook een tijdje geleden op vz stond?

Quote Santi Cazorla:

'ik speelde tegen Messi en Ronaldo, maar Zidane was de beste'

Qoute Xavi:

Xavi: 'zidane was tussen 1995 en 2005 de beste voetballer ter wereld'

Ik denk dat je hen meer serieus moet nemen dan kinderen zoals jullie die hem niet hebben zien spelen, terwijl spelers die tegen hem en met hem hebben gespeeld beamen Zidane de beste speler is die zei hebben meegemaakt. Achja bovendien heb je geen bevestiging nodig open slechts je ogen en kijk op youtube een aantal beelden van El Meastro en je zal tot dezelfde conclusie komen dat Iniesta nooit maar dan ook nooit in de buurt zal komen van Zidane.

11 oktober 2012 om 11:49

Xavi zegt: 'tussen 1995 en 2005'. Dat is waar, omdat het voetbal in die periode zeer matig was in vergelijking met nu.

11 oktober 2012 om 12:59

Haha, vriend dat was de beste periode wat voetbal betrefd.

11 oktober 2012 om 13:59

Ik snap ook niet dat iemand Iniesta duidelijk beter vind dan Zidane. En je moet dan echt alles meenemen en niet alleen de kwaliteiten nemen van Iniesta en dan zeggen dat Zidane dat minder kan. Als grootste invloed vind ik wel dat Barcelona zonder Iniesta ook zal winnen, terwijl het elftal zonder Zidane gelijk een stuk minder was. Dit betekent overigens dat Barcelona ook gewoon het beste team heeft, maar dat wil niet zeggen dat ze persoonlijk beter zijn dan een speler. Daarnaast heeft ook met de smaak te maken, voor beste voetballer kan je namelijk ieder zijn eigen belangrijkste kenmerken opnoemen. Ik vind bv. Messi natuurlijk een geweldige voetballer, maar vind Ronaldo de beste voetballer. Dat komt omdat ik vind dat de beste spelers op het middenveld staan. Dat is al bij mijn weten een jaar en dag zo, omdat je in de top van het middenveld over echt alles minimaal een 8 moet beschikken, anders heb je een zwakte en daar kunnen je tegenstanders op pakken. Voor een aanvaller is dit veel minder. Messi heeft bv. niet de meest mooiste voorzet van de voetbalwereld, maar dat hoef ook niet met de combinatiespel en steekpasses, daarin is hij briljant en zijn zwakkere dingen hoeft hij toch veel minder te gebruiken. En tuurlijk vinden andere mensen dit onzin, maar dat bedoel ik dus met beoordelen wat jij het beste vind. Ronaldo lijkt me geen eens een onaardig persoon, als je ziet dat hij weinig weerwoord geeft tot dingen die tegen hem word geroepen, maar ik vind vooral zijn uistraling, beenspieren, schotkracht, passing, scorend vermorgen, snelheid echt geweldig. En zelfs als ik hem dan een eikel vind, kan ik nog wel zo objectief naar kijken. Want in dat rijtje vind ik bv. Federer echt een meester daarin, waarin hij vroeger nogal eens een misbaar heeft gemaakt, is hij voor mij echt een model-prof en samen met Nadal het tennis echt promoot. Mja... Als iemand Iniesta beter vind dan Zidane, dan mag dat ... Dat wou ik ermee zeggen haha

11 oktober 2012 om 19:40

Milo15

Wat ben jij nu weer idioot bezig? Ik heb nergens gezegd dat ik Iniesta beter vind dan Zidane. Ik heb Zidane trouwens genoeg zien spelen, ik was nog jong maar ik kan me nog heel wat herinneren.

Iniesta komt trouwens wel in de buurt van Zidane. Als je dat niet inziet overschat je Zidane toch heel wat.

11 oktober 2012 om 19:52

Nee Link, Zidane staat veel hoger dan Iniesta, wat niet is kan nog komen maar jullie Barcaboys overdrijven altijd mbt jullie spelers. Begint wat zielig te wordne

10 oktober 2012 om 19:10

meest technisch begaafde voetballer die er ooit heeft rondgelopen? hahahah el musquito zeker hahah lachen man

10 oktober 2012 om 19:23

Ik zal er een voor je noemen: Zidane!

10 oktober 2012 om 19:28

Zidane was technisch begaafd en een grandioze voetballer maar het was eerder een combinatie van inzicht en nuttige techniek.

De meest technische speler van de laatste jaren is in mijn ogen eerder Ronaldinho.

10 oktober 2012 om 19:36

Niet mee eens, dan is de eerste de beste straatvoetballer uit Amsterdam-west de meest technische speler van de afgelopen 10 jaar want als je ziet wat deze jongens met een bal kunnen.. Maar het gaat mij erom wat je er vervolgens mee doet en ik vind dat Zidane door zijn technische mogelijkheden (inzicht hoort daar bij) niet alleen zelf heel goed was maar ook andere beter liet voetballen. Daarom is hij voor mij de meest technische. Maar begrijp me niet verkeerd ik wil geen straatvoetballers met Ronaldinho vergelijken maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel?

10 oktober 2012 om 19:41

Straatvoetbal is anders dan veldvoetbal. De man die op het veld het meest met de bal kon, is in mijn ogen echt Ronaldinho.

10 oktober 2012 om 19:57

Nou ik twijfel de echte Ronaldo #9 kon er ook wat van, wat hij met een bal deed is fenomenaal, Ronaldo#9 en Zidane zijn de beste spelers die ik ooit heb gezien daarachter volgt Ronaldinho!!!

11 oktober 2012 om 01:45

Inzicht hoort niet bij Technische begaafdheid, het is een vaardigheid opzich..
Ronaldinho van de laatste 10 jaar for sure.
Op dit moment, inderdaad Iniesta.
Neymar the upcoming.

11 oktober 2012 om 12:52

@johansinteur, Neymar is zeker niet de upcoming. Neymar is weer een typische dribbelaar en iemand die een man makkelijk passeert, meer een soort Messi qua dribbels, maar hij heeft een beperkt inzicht en is in mijn ogen niet te vergelijken met een Iniesta, Ronaldinho of Zidane die dat inzicht wel hebben/hadden.

Iniesta is wellicht de meest technisch begaafde voetballer van dit moment, maar zeker niet allertijde vind ik, daar draait ali786 in door.

11 oktober 2012 om 14:02

Mooiste voorbeeld vind ik wel Grunholz. Beste zaalvoetballer die we ooit hebben gehad, maar op het veld bij ADO valt die niet op.

10 oktober 2012 om 19:27

Zidane, Bergkamp Cruijff?

10 oktober 2012 om 20:16

die er ooit heeft rondgelopen??? ik noem er maar 1 Zidane.en zo zijn er nog meerdere die veel beter zijn dan die duikelaar.

10 oktober 2012 om 21:00

Beste Ali,

Het is wel duidelijk dat voor Barcelona bent.. Maar je brabbelt echt onzin...
Iniesta is nu opeens de meest technisch begaafde voetballer aller tijden??

Een rijtje: Lionel Messi, Ronaldo, Ronaldinho, Johan Cruijff... Die ken je wel toch?
Nog een rijtje: Zidane, Zlatan, Maradonna, Bergkamp

Genoeg?

Iniesta is goed hoor, dat zonder twijfel.. maar echt niet technisch de beste aller tijden..

10 oktober 2012 om 19:06

Ik vind dat hij gewoon gelijk heeft, de waarheid doet inderdaad pijn.

10 oktober 2012 om 19:07

pepe heeftzeker gelijk, maar je hoort hem niet over de lichte aanraking waarna hij zelf deed alsof hij een been brak.

10 oktober 2012 om 19:08

Ja daar heb je wel gelijk in!

10 oktober 2012 om 19:33

Iniesta valt misschien rap, maar pepe zelf valt ook rap en deelt bovendien ook nog eens uit alsof hij aan MMA doet ipv voetbal..

10 oktober 2012 om 19:36

ik heb niet gezegd dat hij het niet doet, maar als iemand je er zo op aanspreekt dan doet de waarheid inderdaad pijn

10 oktober 2012 om 20:48

at-las-leeuw

een dief kan niet klagen omdat er van zijn huis is gestolen!!!
Ik vind dat Pepe geen recht heeft om de anderen toneelspelers te noemen.
Vorig jaar in de clasico weet je nog toen hij ging doorrollen en met zijn hand op zijn gezicht ( doen als of hij werd geraakt in zijn gezicht, terwijl hij in zijn borstkast werd geraakt)
vorigaar toen hij naar de grond ging schreuwend van de pijn dat de bal in zijn buik kwam terwijk hij de bal met zijn hand hield in de 16.
Is dat geen toneel?????????????

10 oktober 2012 om 22:33

Je zegt het goed. Hij werd vol in zijn borst geraakt, dus hoezo schwalbe? Of je nou naar je hoofd of naar je penis grijpt als je geraakt wordt maakt niet uit, want je wordt geraakt.

Iedereen zegt het hier goed, Pepe gaat liggen bij het kleinste tikje. Maar hij krijgt dat tikje wel! Hij heeft alleen erg de pech, dat hij zo groot is en daarom niet makkelijk valt en/of balans verliest. Dan moet je soms maar eens naar de grond gaan als je een tikkie krijgt, als een vrije trap een betere situatie is dan voordeel.

Daarnaast, heb ik Pepe nog noooit betrapt op een door de scheidsrechter bevonden schwalbe. Overdrijven kan, maar een schwalbe is iets anders. Wat Fabregas deed was een schwalbe. Wat Iniesta en Ozil deden niet. Die werden gewoon geraakt, maar beiden te licht. Neemt niet weg dat er een hoop spelers zijn, bij Barca een beetje meer dan bij Real omdat die gewoon fysiek minder zijn, die snel gaan liggen omdat ze op fysiek niveau een stukje minder zijn dan de rest. Dit wordt natuurlijk gecompenseerd met de techniek.

11 oktober 2012 om 00:41

Logalatico,

nou als jij dat meent, waarom mag Iniesta niet naar de grond gaan als hij werd geraakt door Pepe en Pepe wel naar de grond mag wanneer hij wordt getikt.
jij zegt maakt niks uit wat voor tik het was.
Volgens mij werd Iniesta hier wel door Pepe geraakt of niet??

Dus mag een speler niet meer vallen volgens jou, dus wat iniesta deed, mag volgens de regels, hij werd uit balans gehaald door pepe en gaat naar de grond, scheidsrechter vond het geen terecht strafschop prima.
Maar waarom moet dan Pepe reageren en zeggen dat zij makelijk naar de grond gaan? kan jij dat mij uit leggen?

Trouwens shwalbe gebruikt een speler om de scheidsrechter in de maaling te nemen toch???? de bal in de 16 met je hand tegen houden en dan doen als of je in je buik werd geraakt zo dat je de scheidsrechter in de maling neemt is het zelfde als shwalbe toch??? of zie verschil in deze?

11 oktober 2012 om 19:26

.....

Beste Sisi,

Citeer alsjeblieft de zin, waarin ik aangeef dat Iniesta een schwalbe maakt.
Citeer alsjeblieft de zin, waarin ik aangeef dat ik het eens ben met Pepe zijn uitspraken.
Citeer alsjeblieft de zin, waarin ik aangeef, dat het géén schwalbe is als je de bal tegen je hand krijgt, en net doet alsof je die bal in je buik kreeg.

Alsjeblieft, citeer één van bovenstaande dingen.

Jouw ongefundeerde uitspraak slaat kant noch wal, en ik hoop dat de woordenschat en het niveau van jouw begrijpend lezen niet jouw algemene IQ level weerspiegelen, want dan zou ik medelijden hebben met de mensen die dagelijks met jou te maken hebben.

Ik heb geen van deze dingen beweerd, dus ik ga verder ook niet in op jouw uitspraak.

Dus; even terug de schoolbank in (jaartje of 12) en dan terugkomen aub.

I

10 oktober 2012 om 19:20

Mee eens. Bij Barcelona zie je wekelijks weer de ene na de andere duikeling en ook steeds dat vragen om gele kaarten voor de scheidsrechter. Ik van dat gewoon pure spelbederf.

Jongens als Fabregas en Mascherano waren echte kerels in de Epl, maar zijn meegegaan in het gedrag van die ploeg en maken ook wekelijks theather en schwalbes.

10 oktober 2012 om 20:03

Oh tuurlijk in de premier league gebeurd dat niet...

Ik zie week in week uit schwalbes van Chelsea en Manchester united en bij die laatste geven ze er gewoonlijk nog een penalty voor ook.

En ik ga ervan uit dat je Barcelona totaal niet volgt want als je dat wel deed zou je weten dat het qua schwalbes aardig meevalt dit jaar.

Alleen blijft bij Barça vaak de perceptie dat het acteurs en duikelaars zijn en deze reactie van Pepe doet daar geen goed aan.

10 oktober 2012 om 20:18

nee klopt,dat komt omdat die toneel doos pas open gaat als het tegen zit,zoals de wedstrijd tegen Sevilla,dan gaan alle registers weer open.

10 oktober 2012 om 19:06

Jammer dat dit zo moet en ik wil absoluut niet Barcelona in de kont kruipen, maar wat Pepe zei over toneelspeler moet je gewoon niet doen, want dan krijg je ook geen reactie van Vilenova en Iniesta.
De woorden van Mourinho vond ik leuk dat je een keer moet ophouden met vergelijken, want ze komen beiden van een andere planeet en dan komt toch helaas Pepe aan met zulke woorden.

Het was genieten geblazen afgelopen zondag met een goed Madrid eerste helft en een goed Barcelona tweede helft terecht geen penal gegeven aan Ozil en Iniesta. 2-2 verdiende uitslag voor beide partijen.

10 oktober 2012 om 19:19

Hoezo een verdiende uitslag? Noem mij is een goede mogelijkheid die Barcelona zelf heeft gecreeerd?

10 oktober 2012 om 19:29

In de tweede helft waar de bal over een aantal schijven ging en Montoya op de lat schoot.

10 oktober 2012 om 21:43

milo15

zet je zelf niet voorschut als je de werdstrijd niet gezien hebt????

10 oktober 2012 om 22:06

Dus jij noemt een schot buiten de 16 een kans? De 2 kansen die Benzema kreeg dat waren pas kansen die moesten hangen, dat schot van Montoya was allemaal wel leuk en aardig maar 9/10 schiet hij em over of naast.

11 oktober 2012 om 08:45

Wat heeft dat er mee te maken ? Het is een kans die Barcelona zelf creëerde. Het boeit geen ene moer of hij hem in andere wedstrijd over of naast schiet. Hier was het op de lat dus een doelkans... man o man.. wat een niveau hier tegenwoordig

11 oktober 2012 om 09:30

Wat een niveau tegenwoordig? JIj komt net kijken kindje. Het is een schot'kans' die Barcelona zelf creeerde uiteraard, maar nogmaals een afstandschot buiten de 16 noem ik geen kans.

11 oktober 2012 om 17:49

Reageer op iemand die het voetbalniveau hoog heeft en niet op ieder kindje die maar wat lult.

10 oktober 2012 om 19:06

Hoe durft Pepe iemand een duikelaar te noemen, heeft deze man ooit eens beelden van zichzelf terug gekeken, is behalve een meester in duikelen ook een meester in schoppen.

10 oktober 2012 om 19:10

Iemand als Pepe mag iemand gewoon een duikelaar noemen. Tenslotte is het een mening over iemand anders en niet over zichzelf. Dat mensen gelijk een mening over hem erbij betrekken is helemaal niet relevant in deze situatie.

Pepe geeft zijn mening over Iniesta en dat mag hij. Iniesta reageert en reageert niet slim. Een belediging doet pas pijn als het je persoonlijk raakt. En voordat het je persoonlijk raakt moet er een kern van waarheid in zitten. Je kan iemand 10x voor homoseksueel uitschelden, wanneer hij met het lekkerste wijf van de klas gaat zal hij er niets van hebben. Maar als hij stiekem een oogje heeft op een jongen zal hij zich beledigd voelen.

Iniesta voelt zich persoonlijk beledigd. Waarmee hij in feite toegeeft een duikelaar te zijn. (dat is hij ook wel)
Voor de rest doet dat natuurlijk niets af aan de fantastische voetbalkwaliteiten van Iniesta. Die na Messi verreweg de beste speler van Barcelona is.

10 oktober 2012 om 19:23

Enerzijds heb je gelijk, anderzijds is het hypocrisie ten top.

10 oktober 2012 om 20:11

Ik had het niet beter kunnen beschrijven. Uiteraard moet je wel begrijpen dat niet iedereen het intellect heeft om dit te begrijpen.

10 oktober 2012 om 20:32

@ De-lano

Amen! Ik kan van jou reacties genieten haha.

Iniesta gaat gewoon heel erg snel naar de grond bij een licht contact en dat is gewoon zo. Pepe doet het ook natuurlijk, maar 2x minder dan de Barcelona spelers. Dat staat vast.
Ik zag Pepe nooit naar de grond gaan zonder te zijn geraakt. Sanchez, Iniesta, Messi etc wel. Ik heb al wat (zieke) beelden van Sanchez gevonden. youtube: Alexis Sanchez Dive or Not? | Barcelona vs PSG | 2012 | Pre - Season

(de eerste).

Hier een geweldig statistiek:
Er worden meer overtredingen op hem (pepe) gemaakt (1,3) dan visa versa (0.9), per wedstrijd.

10 oktober 2012 om 21:47

blink182

je bent echt altijd grappig...en heel zielig met je reacties.
Messi heel snel naar de grond??? kijk je wel eens voetbal vriend??/
als er iemand is bij Barcelona die niet snel naar de grond gaat is het Messi wel.
Messi gaat altijd voor de bal, al wordt hij onderuit gehaald probeerd hij altijd op te steen en zo snel mogelijk bij de bal te komen.

Ronaldo gaat bij ieder tik liggen en janken, terwijl Messi doorgaat.
Als je wilt dat ik jou beelden stuur dan doe ik dat. van beide spelers.

10 oktober 2012 om 21:53

Jawel, Ronaldo gaat bij ieder tik liggen en janken en wat?

Messi ook zoals tegen Chelsea (del Horno).

Maar mssn heb je gelijk dat Ronaldo vaker naar de grond gaat na een kleine tikje en dat meen ik oprecht. Messi is meer van de kopstoten geven en tegenstanders spugen etc.

Edit: en trouwens.. ik ben altijd grappig zeg je.. Maar je hebt net een account aangemaakt. Hoe weetje dat ik "altijd" grappig ben? Busted.

10 oktober 2012 om 22:55

Het is vrij hypocriet om iemand te beledigen van iets waar je zelf aan meedoet.

11 oktober 2012 om 00:28

@blink

Het zieligste nog wel is dat je alleen met een voorbeeld van 6 jaar geleden kan komen om te bewijzen dat Messi (je letterlijke woorden) 'zonder geraakt te zijn naar de grond gaat'. Del Horno raakte Messi inderdaad niet nee, goed gezien jongen.

Verder kan je statistieken opvatten hoe je wilt, als er meer overtredingen op Pepe gemaakt worden dan dat hij zelf maakt, betekent dus dat hij inderdaad erg gewillig naar de grond gaat. In ieder geval gewilliger dan de aanvallers waar hij tegen staat. Bedankt voor je statistische feitje

Oja ik heb Iniesta in ieder geval nooit zien rollenbollen en zijn gezicht zien vastpakken, terwijl iemand hem op zijn schouder tikte. Kan ik niet van iedereen zeggen

11 oktober 2012 om 00:31

Busted dat jij bent,
want ik lees elke dag de reacties van iedereen, ook die van jou.
Ik heb indd vandaag een account aangemaakt, maar jij weet niet of ik al eerder een aacount had, of die werd afgesloten of ik mijn wachtwoord ben vergeten, of deze door vz zelf is geblokkeerd etc slimpie.
Niet ieder vz lid die vandaag een account heeft aangemaakt is vandaag voor het eerst op vz.
Dus laat die vooroordelen opzij, als ik zeg dat jij grappig bent, dan zeg ik dat omdat ik al eerder jouw reacties heb gelezen. jij en Zindinzidane 22

moet ik jou nog meer bewijzen...

on:
heel zielig om het eerst te hebben over Messi dat ie snel naar de grond gaat en dan opeens wat ander er bij te halen, omdat je weet dat je niet sterk staat met je leugens.
Als jij het over Busquets, Pedrp, Alves hebt dan geef ik je gelijk, maar Messi noem je puur uit haat.

Mij boeit niet of Barca of Madrid wint, maar heb wel een hekel aan mensen die niet gewoon de waarheid vertellen. ik lees er boven dat mensen zelfs Villa er bij voegen. echt zielig, straks zeggen ze ook dat Tito makkelijk naar de grond gaat

11 oktober 2012 om 15:22

Blink182

Iniesta en Pepe duiken beiden. Je probeert vaker een soort van Robin Hood te spelen en bepaalde acties van Real Madrid spelers te bagatelliseren.
Hoe je het wendt of keert beiden heren. Wat maakt het uit of iemand nou 2x minder (eh hoe meet je dit trouwens?) snel duikelt? Beide heren duikelen en jij weet ook dat er zowel aan de kant van Barca als Real er nog meer zijn die het flikken.

11 oktober 2012 om 15:22

Blink182

Iniesta en Pepe duiken beiden. Je probeert vaker een soort van Robin Hood te spelen en bepaalde acties van Real Madrid spelers te bagatelliseren.
Hoe je het wendt of keert beiden heren. Wat maakt het uit of iemand nou 2x minder (eh hoe meet je dit trouwens?) snel duikelt? Beide heren duikelen en jij weet ook dat er zowel aan de kant van Barca als Real er nog meer zijn die het flikken.

10 oktober 2012 om 19:36

Pepe is een meester in schoppen, wat niet erg is. Maar pepe is geen meester in duikelen, hij is een leerling van Iniesta, busquets, dani alves, pique, puyol, mascherano, messi, fabregas, sanchez, villa en perdo

10 oktober 2012 om 19:45

Haha Puyol en duikelen, ga je mond spoelen man.

10 oktober 2012 om 20:37

Zelf Puyol duikelt wel eens, weliswaar niet zoveel als de rest van Madrid en Barca.

10 oktober 2012 om 20:55

Welke speler niet, zelfs Casillas heb ik het zien doen. Maa om ze nou als duikelaars te noemen is achterlijk.

11 oktober 2012 om 00:08

Waarom magpepe niemand toneelspeler noemen als hij dat zelf is? Denk dat 99% van voetbalzone dan ook niemand meer een slechte voetballer mag noemen!

10 oktober 2012 om 19:06

Dit soort berichten loopt altijd op een nutteloze discussie uit.
De pro barca aanhang heeft het meestal over de overtredingen van Madrid, terwijl de Madrid aanhang het over het duikelen en 'toneelspel' van de Barca spelers heeft.

10 oktober 2012 om 19:07

Deels heeft pepe wel gelijk, Iniesta ging wel heel gewillig naar de grond, maar aan de andere kant zou Pepe misschien deze rel kunnen beeindigen en gewoon zijn excuses maken tegenover Iniesta die toch wel een sympathieke voetballer is.

10 oktober 2012 om 19:22

Pepe ligt zelf ook maar al te graag op de grond. Pepe moest er nooit over beginnen.

10 oktober 2012 om 19:33

Huh gaat men van dit nu ook echt een schwalbe maken? Dit is toch echt te hilarisch voor woorden, had mezelf voorgenomen minder te reageren op dit soort toppics, maar dit is gewoon zo zielig dat het grappig is. Dit was niet 100%, maar 500% strafschop, en omdat Pepe zegt dat hij duikt, neemt men dat maar over?

10 oktober 2012 om 19:51

Hou jezelf niet zo voor de gek Iniesta valt vaak maar al te graag op de grond..
En de penalty schwalbe was te genant voor woorden..

10 oktober 2012 om 20:25

als die duikeling van iniesta een pingel was dan kan je er elke week 40 geven per wedstrijd,maar goed.van jouw komt nooit kritiek op barca dus zo vreemd is dat niet.

10 oktober 2012 om 20:51

Huh? ik heb de laatste weken niet anders dan kritiek gehad op Barca, voornamelijk Tito. Ik heb meerdere malen aangegeven dat Barca met Cesc,pedro,sanchez en Mascherano, (xavi minder) spelers heeft die makkelijk naar de grond gaan. Echter neem ik het vaak op voor Busquets, aangezien hij dat zelden doet, maar die etiket wel heeft. Maar goed, die bril die ik in Camp Nou heb gekocht moet ik maar niet meer aantrekken zeker.

10 oktober 2012 om 22:42

@grandepulga2

Een 500 strafschop???

Wauw, jij bent de eerste die ik dit hoor zeggen.. Applaus voor u, Grandepulga2.
Dit was géén strafschop. Anders had heel Barcelona gelijk bij de scheids gestaan, maar dat gebeurde niet, ofwel? Daarnaast hoor je niemand er na de wedstrijd meer over, zelfs Iniesta niet. Dat hij geraakt wordt staat buiten kijf, maar een strafschop???

Ik ben blij dat er nog een paar scheidsrechters zijn die rationeel kunnen kijken en niet gelijkeen stijf pikkie krijgen als ze iniesta, messi of ronaldo op het veld zien staan. Gelukkig zijn er nog mensen die rationeel kunnen denken, en niet alleen naar dit Catalaans gekleurde voetbal landje te kijken, wat door ene demente "johan" is geindoctrineerd over hoe geweldig barca wel niet is, en dat we allemaal real madrid als een bij elkaar gekocht zooitje moeten zien. Dit terwijl Barca de afgelopen 3 jaar misschien nog wel meer spelers heeft gekocht dan Real Madrid, al dan niet Bijna evenveel!

10 oktober 2012 om 19:07

Tja, het blijft een dorpsidioot af en toe. maar hier heeft hij toch op sommige dingen wel een punt. Een belediging doet pas pijn als het een kern van waarheid bezit. Je kan iemand voor 80 dingen uitschelden die niet op zijn betrekking zijn en dan haalt hij zijn schouders. Scheld 1x met een ziekte waar een familielid mee kampt en je hebt iemand in tranen.

Dat Iniesta hier op reageert en dus zegt dat het hem persoonlijk pijn doet is in principe een toegeving dat het daadwerkelijk ook een kern van waarheid bezit. Misschien niet het bewuste moment maar dus op andere momenten is Iniesta wel een duikelaar.

Wat Pepe natuurlijk in het laatste over Tito zegt is belachelijk. Hij heeft geen alleenrecht op de waarheid.

10 oktober 2012 om 19:10

Ik ben het volledig met je eens, maar ik denk dat je de laatste zin in de verkeerde context leest. Hij doelt op ik spreek alleen de waarheid mbt Iniesta, niet zozeer dat hij alleen maar waarheden verteld. Of ik begrijp je reactie helemaal verkeerd, allemaal mogelijk haha !

Ik vind dat Iniesta hier zichzelf een beetje belachelijk maakt, beledigd doen en verontwaardigd alsof hij het liefste jongetje van de klas is. Realiteit is echt dat hij vaak theater speelt en continue bezig is met het naaien van de tegenstander bij de scheidsrechter.

10 oktober 2012 om 19:07

Tja, Pepe maakt veel overtredingen, aan aantal Barcelona spelers gaat snel liggen. Zoveel maakt dat toch niet uit? Ik vindt dat Iniesta niet zo kinderachtig moet doen, liever dit dan dat hij je een gebroeken been schopt, dat noem ik pas een persoonlijke aanval! Pepe hoort dit natuurlijk ook niet te zeggen, maar om daar nou zoveel ophef over te maken...

10 oktober 2012 om 19:07

Andres Iniesta is een geweldige voetballer een fenomeen
Maar ik als neutrale supporter die naar zo,n wedstrijd kijk vind dat barca gewoon een paar watjes in huis heeft die om de kleinste dingen gaan huilen

Busquets,dani Alves,sanchez,iniesta vallen naar mijn mening wel heel erg snel
natuurlijk een overtreding kan maar ga dan nog niet rollebollen over het gras dat is nergens voor nodig

Pepe,ramos hebben gewoon een naam gekregen doordat ze een paar vieze overtredingen hebben gemaakt en ze hoeven deze jongens niet steeds kaarten aan te smeren want daar slaat natuurlijk nergens op
natuurlijk mogen ze soms wel wat inhouden daar niet van want soms het het gewoon ala materazzi

Overigens vind ik Pepe een van de beste centrale verdedigers van de wereld

11 oktober 2012 om 08:53

Als je Busquets noemt die heel erg snel valt dan ben je toch niet zo neutraal/ eerlijk als je zelf denkt. Het is echt niet stoer hoor om de spelers van Barça rollebollers te noemen.. We accepteren je zo ook wel..

10 oktober 2012 om 19:10

Lekker volwassen bezig die Iniesta en Pepe dat is dan een van de beste middenvelders en verdedigers in de wereld. Houdt je bij het voetballen en stop beiden met het elkaar aannaaien van kaarten en overtredingen in het veld. Stop ten tweede met goedkoop moddergooien in de media en concentreer je op je eigen club.

10 oktober 2012 om 19:11

Pepe is erger dan iniesta qua aanstellen. Geen recht van spreken dus.

10 oktober 2012 om 19:12

Pepe staat volledig in zijn recht om zijn mening te geven over Iniesta. Ik zelf vind niet alleen dat Iniesta snel valt....er spelen bij Barcelona spelers die nog een tikkeltje erger zijn. Je zou bijvoorbeeld denken dat Busquets mee gaat doen aan het fantastische SBS 6-programma Sterren Springen. Verder valt het mij bij Barcelona altijd op dat, wanneer er een 'overtreding' wordt gemaakt op een van de Barca-spelers, het hele elftal meteen bij de scheidsrechter staat te zeuren. Doen ze bij PSV ook steeds vaker trouwens....

Ik snap dat het bij het spel hoort en dat je een scheidsrechter ermee kunt beïnvloeden, maar het is zo onnodig en irritant als toeschouwer van voetbalwedstrijden.

11 oktober 2012 om 08:55

Busquets ?????? Dan kijk je overduidelijk geen voetbal en ben je weer een andere typische Nederlander die maar alles overneemt van anderen.. is echt niet zo stoer als je denkt hoor, we accepteren je zo ook wel... zielig , ronduit zielig de reacties die ik hier lees vol leugens..

11 oktober 2012 om 11:17

Als jij je nu beledigd voelt, is dat omdat de waarheid pijn doet.

10 oktober 2012 om 19:14

Wat een stel kleuters deze 2. Verpesten het voetbal al genoeg door hun schwalbes, geschop en matennaaierij en bevuilen het nu ook nog eens door er als een stel baby's over te gaan discussiëren. Groei eens op man.

10 oktober 2012 om 19:18

Pepe jij hypocriet. Zelf de slechtste schwalbes maken die er zijn en dan tegen Iniesta zeggen dat hij een aansteller is.

10 oktober 2012 om 19:31

Neemt het feit niet weg dat hij over Iniesta gewoon gelijk heeft. Hij is nu eenmaal een toneelspeler, dat Pepe dat ook is dat lijkt me hier niet de discussie.

11 oktober 2012 om 07:11

ik vind inesta hypocriet want hij vind niet dat je spelers persoonlijk mag aanvallen na de wedstrijd, maar ondertussen doet zijn coach exact het zelfde!

10 oktober 2012 om 19:21

Ze lijken inmiddels buiten het veld ook aardig op toneelspelers allebei, wat een spelletje maken ze er weer van joh. Gaat toch helemaal nergens over? Ga toch gewoon lekker voetballen jongens.

Pepe die iemand anders als toneelspeler bestempeld, haha!

10 oktober 2012 om 19:25

Precies als iets pijn doet vat je het persoonlijk op en zit er dus een kern van waarheid in. Als je er je niks van aantrekt kan het moeilijk pijn doen.

11 oktober 2012 om 08:58

Ja hé .. zelf verzonnen toch ? Als je de waarheid verteld en iemand zegt dat je liegt. Dan is dat toch ook een persoonlijke aanval ? terwijl er geen kern van waarheid in zit... meelopertje..

10 oktober 2012 om 19:25

Pepe verteld ze wel de waarheid het team van Barca bestaat uit toneelspelen Xavi Iniesta Sanchez Messi Busquets vallen alleen op de grond en maken constant schwalbes en maar vallen ...
Messi al helemaal bij geen aanraking gaat hij diven...

10 oktober 2012 om 19:27

Schijnheilige reactie van Pepe.

10 oktober 2012 om 19:31

Hij verteld keihard de waarheid dat komt hard aan bij de Barca fans..

10 oktober 2012 om 19:33

Pepe is de beste acteur op het veld. Meer niet.

10 oktober 2012 om 19:38

Nah, Di Maria en Sánchez zijn veel erger dan Pepe (en Iniesta).

10 oktober 2012 om 19:40

Acteurs die lopen er bij Barcelona veel vragen maar aan Fabregas Busquets zij Alves Sanchez weten precies hoe je een tegenstander een rode kaar moet aannaaien..

10 oktober 2012 om 19:50

@chimaera.

Di Maria en Sanchez kunnen er idd ook wat van.

On: Ik vind gewoon niet dat men zoals Pepe een specifieke club met de vinger moet wijzen. En zeker hij niet. In iedere ploeg zitten van die types die snel neergaan.
Het is wel zo dat er bij Barça iets meer van die types rondlopen dan bij de gemiddelde club.

@mourinho. M

Zwijg maar over rode kaarten aannaaien. Daar doet jouw clubje natuurlijk ook aan mee.

Moet ik er trouwens aan herinneren dat het toch wel Cr7 was die op het WK Rooney (notabene zijn toenmalige ploegmaat bij Man Utd) een rode kaart aansmeerde.

10 oktober 2012 om 19:53

Het was toch gewoon rood maar wat ga je ver in tijd dat is dik verleden tijd het was gewoon rood van Rooney hij trapt bewust in de ballen...

Maar daar gaat het nou niet over maar over Barca hebben we het nu...

10 oktober 2012 om 19:28

Pepe schopt zelf en maakt ook nog eens schwalbrs.
Pepe is gewoon een ziek mens, die normaal gezien levenslang had moeten worden geschorst.

10 oktober 2012 om 19:28

Pepe heeft gewoon gelijk. Barca heeft zo veel duikelaars: Busquets, Villa, Mascherano, Pedro, Fabregas, Alves, Alexis, Iniesta. En dan doen Messi en Xavi er ook nog af een toe eentje.
Daarnaast hebben Fabregas, Busquets, Villa en Busquets racistische opmerkingen gemaakt.
Barca is nu niet echt het sportiefste team ter wereld.

10 oktober 2012 om 19:31

Madrid heeft precies hetzelfde met Di Maria Ronaldo alhoewel hij het minder doet, deze Pepe en zelfs Ozil die afgelopen zondag extreem vaak viel. Iedere club heeft zulke spelers Appie11.

10 oktober 2012 om 19:38

Ik zeg niet dat er bij andere teams geen duikelaars zijn. Barca heeft er alleen extreem veel.

10 oktober 2012 om 19:49

Dat valt inderdaad op iedere week in de zestien maken al die aanvallers schwalbes...

10 oktober 2012 om 19:29

Is er nou werkelijk niemand bij beide verenigingen die deze soap een halt toe gaat roepen?
Die gasten zetten twee wereldclubs volledig in hun hemd met dit soort bitch-fights.
Ga gewoon voetballen!!

10 oktober 2012 om 19:31

De laatste tijd zijn er wel veel mensen bij real die de "waarheid" spreken. Eerst Mourinho, nu Pepe(!). Beetje vol van zichzelf zijn ze daar(die 2 dus). Zullen we anders even de waarheid gaan spreken over Mourinho en Pepe, dan zijn we ook lang bezig.

10 oktober 2012 om 19:33

Ik zie dat het echt pijn doet bij de Barca fans ..
Barca spelers zijn gewoon vals spelers...

10 oktober 2012 om 19:32

Nu maar hopen dat Iniesta niet meer reageert want dit is een straatje zonder einde, een welles-nietes spelletje waar eigenlijk niemand wat aan heeft.

10 oktober 2012 om 19:37

Vind jij het ook niet hilarisch dat een 500% strafschop gewoon door Pepe wordt afgedaan als een Schwalbe. Of zou hij dit bewust doen om de aandacht niet te leggen bij zijn lompe verdediging en de aandacht dus verschuift naar Iniesta. Als dat echt zijn bedoeling was, dan heeft die jongen toch wel een paar hersencellen meer dan ik had verwacht, of Mourinho heeft het hem allemaal ingefluisterd.

Tijdens die wedstrijd ging geloof ik 2c eren Barca speler makkelijk naar de grond, dat was Pedro dacht ik. Voor de rest gingen Di Maria, Pepe, Arbeloa en Ozil voorop in de strijd.

10 oktober 2012 om 19:41

Jouw neemt ook niemand meer serieus als het over Barcelona gaat. Het was gewoon een schwalbe net als Özil dat later in de wedstrijd ook deed. Pepe is zelf ook erg vervelend, maar hier heeft die ondanks zijn eigen reputatie toch gelijk.

10 oktober 2012 om 19:45

Euh waarom zei Mourinho dan dat de scheidsrechter verkeerd zat wat betreft de niet gegeven penalty voor Ozil als dat een schwalbe was? Het waren beide gewoon strafschoppen, van Iniesta nog iets meer dan dat an Ozil, maar zowel Mascherano als Pepe hebben gewoon dom verdedigd op dat moment.

Als dat van Iniesta geen strafschop was, dan moeten ze strafschoppen maar afschaffen.

10 oktober 2012 om 19:35

Jullie moeten wel begrijpen dat de meeste Barca spelers zo rond de 1.70m zijn met met het postuur en gewicht van een 16-jarige. Door hun behendigheid ontwijken ze heel veel, maar als ze geraakt worden (door een fysiek sterkere tegenstander), dan is het ook logisch dat ze snel hun evenwicht verliezen.

10 oktober 2012 om 19:50

Als iemand licht geraakt wordt en naar de grond gaat, dan kan ik begrip voor tonen. Maar Sanchez dan? Die gaat naar de grond zonder geraakt te worden. Zoiets zag ik Di Maria nooooit doen.
Tegen PSG kreeg Sanchez nog een penalty mee. Het was lachwekkend. En dat doet hij heeel erg vaak. Dat is nog erger dan wat Fabregas deed, want bij Fabregas was er tenminste "contact".

youtube: Alexis Sanchez Dive or Not? | Barcelona vs PSG | 2012 | Pre - Season

(de eerste).

10 oktober 2012 om 19:36

Ik word misselijk van die Catalaanse clubs..
Winnen vaak op een valse manier door spelers rode kaarten aan te naaien..
Vooral Fabregas is een smerig ventje...
Barca heeft een team vol met duikelaars...
Dat is eenmaal ene feit...

10 oktober 2012 om 19:39

Wat is dit nou weer van VZ? Joostfan aka Guaporta zet een reactie hier neer, twee mensen winnen de discussie van hem, Guaporta zegt, verwijder maar en VZ doet dat ook even doodleuk. Wat een lol om te discuseren als er mensen zielig doen en de reacties verwijderd worden.

10 oktober 2012 om 22:09

Krijgen ze het nig druk bij vz als ze alle posts gaan verwijderen van Joostvans wanneer hij de discussie 'verliest' het is namelijk meer de regel dan de uitzondering

10 oktober 2012 om 19:45

Er zijn gewoon mensen die dit nog een strafschop ook vinden. Als dat zo is, dan was die van Özil nog veel meer een penalty. Kom op man, dit een penalty.. Elke wedstrijd 30 penalty's dan.

10 oktober 2012 om 19:47

Sanchez Fabregas Messi iedereen week proberen hun een penalty te versieren, en schwalbe te maken, het is om gek van te worden als tegen partij ben je weerloos...

10 oktober 2012 om 19:53

Als ik Iniesta was had ik niet eens gereageerd op deze psychopaat.

Vindt overigens wel dat een schwalbe bestraft moet worden op een gele kaart, wie het ook is.

10 oktober 2012 om 19:57

Waar slaat dat op om hem psychopaat te noemen, respectloos..
Hij zegt gewoon wat de hele wereld denkt over Barcelona..
Het komt bij jou hard aan de waarheid, dat je zulke dingen begint te roepen..

10 oktober 2012 om 20:00

Denk dat velen hem een psychopaat vinden naar aanleiding van zijn verleden, voorbeelden opnoemen is denk ik overbodig...

10 oktober 2012 om 20:10

Omdat hij zich ene misdraagt heeft hoeft het geen psychopaat te zijn ongepast om zulke dingen te zeggen...

10 oktober 2012 om 20:09

Groot gelijk.. Het maakt ook niet uit of Pepe zelf 'theater' speelt of niet. Het feit is dat hij in deze (kinderachtige) ' discussie' gewoon gelijk heeft.

10 oktober 2012 om 20:22

Waarom al die haat tegen Barca? Tot 2 jaar geleden, was er niemand die problemen had met barca. Dit terwijl Barca nog steeds met dezelfde spelers speelt, hetzelfde systeem, dezelfde filosofie, maar nu worden ze ineens wel van alle kanten aangevallen. Men is blind geworden voor wat er daadwerkelijk aan de hand is. Sinds Mourinho bij real is gekomen en direct te maken heeft met Barca, is hij ook in Spanje begonnen met zijn psychologische oorlogsvoering. Dat is zijn manier van voetbal beleven en daarmee clubs, scheidsrechters en de competitie bestrijden. Dit was niet anders in al de andere competities waa hij in actief was als hoofdtrainer. Hij doet zijn werk goed, hij heeft de meesten die nu negatief zijn tegenover barca ook meegekregen dus jah...

Tenslotte een hersenkraker voor iedereen die claimt dat spelers als fabregas en mascherano, ook duikelaars zijn geworden omdat ze nu bij barca spelen. Verklaar eens hoe het komt dat Adriano afgelopen zondag niet naar de grond ging toen Ozil hem trok toen er ruimte was voor een counter, want dit zou betekenen dat Ozil zijn 2de gele kaart en dus rood zou krijgen?

10 oktober 2012 om 20:32

Ik snap de ophef hierover niet. Iniesta maakte niet eens een schwalbe. Hij werd wel degelijk geraakt en de bal had op de stip gekund.
Waarom hebben we het niet over Ozil die een balletduik maakte om een strafschop te versieren? De spelers van Real Madrid lagen volgens mij de hele eerste helft op de grond en dan gaat men zeuren om Iniesta?
Helemaal ironisch is het feit dat Pepe de man is die kritiek heeft op spelers die te makkelijk gaan liggen, want zelf is hij daar een meester in. Wat een vervelende vent is die Pepe toch, ook buiten het veld. Zelfs na een relatief sportieve Clasico kan hij het niet nalaten om modder te gooien.

Edit: Ik heb nog eens de beelden teruggekeken op Youtube en wat mij opviel is dat bij de reacties ook iedereen erover eens was dat het geval met Iniesta een penalty was en het geval met Ozil er geen was. Hetzelfde als wat mijn vrienden zeiden. Merkwaardig dat er op Voetbalzone blijkbaar op een andere manier naar voetbal wordt gekeken dan de rest van de wereld.

10 oktober 2012 om 20:37

hahah Pepe toch, deze man is hypocriet als wat.
In vorig calsico ging hij op het veld doorrollen als of Cesc hem in zijn gezicht raakte terwijl Cesc hem in zijn borst kast licht raakte. paar min daarna ging hij doorrollen bij een licht contact met Cesc .

In een ander wedstrijd (vorig jaar/ ik weet de tegenstander niet ) ging hij zelf toneel spelen, toen hij de bal met zijn hand topte in de 16 en deed als of hij de balin zijn buik kreeg. hahah dan durft hij de anderen toneel spelers te noemen.

Ik ben geen Barca fan en ook geen Real fan, maar ik vind als je iemand wilt aanspreken op zijn gedrag dat jij en sommige van jouw ploeg genoten een voorbeeld moeten geven hoe het hoort.
en niet je bek opendoen bij de anderen terwijl jij zelf erger doet.

Allemaal hypocriet en schijnheilig.

10 oktober 2012 om 20:43

alleen de wedstrijd is van topniveau alles omtrent de classico buiten de wedstrijd zelf is zo kinderachtig ni normaal meer. spelerinterviews, media, trainers, vergeet soms dat het hier om volwassen mannen gaat

10 oktober 2012 om 20:51

Zou Pepe ook zo doen als Douglas net zoals op de foto op de grond ligt??? Pepe heeft vaak ook gelegen in verschillende wedstrijden.om maar over zijn overtredingen te zwijgen.

10 oktober 2012 om 21:07

Smakeloos zijn schwalbes. Eerst zag je het in Engeland niet veel maar komt steeds meer. Dit moeten ze uit het voetbal bannen! Gewoon grote schorsingen voor een val wat nergens op slaat. Het protesteren of stiekem door de vingers. Ik kan daar niet tegen. Misschien boete voor de club, speler of een vette schorsing geven aan sommige spelers. Dit is onsportief, schwalbes. Het hypocriete gedoe. Dan ook nog zeuren bij de scheids om een penalty, vrije trap of zelfs een kaart. Echt ongelooflijk. Gewoon matenaaierij. Van mij mag je het doen tijdens de training of in de kleedkamer maar op het veld moet het ten strengste verboden worden!!!

10 oktober 2012 om 21:54

Ik zie dat echt niet gebeuren in Spanje...
als zij in Spanje niet eens schorsingen uit delen voor harde overtredingen, en mishandelingen...gaan ze echt niet boetes of schorsingen geven voor shwalbes.
Spaanse bond zijn gewoon currupt. zo als voor Real als voor Barca.

10 oktober 2012 om 22:57

zouden ze eens moeten doen wordt de Clasico ook nog mooier.

10 oktober 2012 om 21:07

Ik dacht eigenlijk voor het eerst sinds lange tijd een geweldige classico gezien te hebben. Geen gezeik, geen bizarre dingen tijdens de wedstrijden, geen Messi/ronaldo discussie die beide belangrijk waren voor hun teams. Zolang deze mensen lekker buiten de wedstrijd omlullen kan het mij allemaal geen reet schelen wat er geroepen wordt.

10 oktober 2012 om 21:14

wrom zouden we een portugees serieus nemen die zeurt over schwalbes.
kom op zeg..

pepe is ook niet de liefste trouwens.

11 oktober 2012 om 00:18

Pepe is een braziliaan

11 oktober 2012 om 10:11

tuurlijk kerel

11 oktober 2012 om 21:50

Okee douglas noemt iedereen een braziliaan, maar pepe is wel een portugees?

11 oktober 2012 om 21:55

Bedoel jou niet persoonlijk maar vind het raar dat iedereen pepe een portugees noemt, maar douglas blijft een braziliaan.
Wilde hier eigenlijk een punt mee maken naar degene die douglas geen nederlander vinden, nu weet ik jou standpunt niet dus daar kan ik niet over oordelen, maar voor degene die douglas geen nederlander vinden maar pepe wel een portugees deze opmerking dus.

10 oktober 2012 om 21:30

Pepe blijft grootste toneelspeler op het veld. Zijn onschuldige gezichtje als hij weer een speler een elleboog geeft of er weer eentje onderuit maait. Overigens kan Pepe er ook wat van. Heb hem zo nu en dan ook wel eens een schalwe zien maken.. Hij moet eerst eens nadenken voordat hij deze dingen gaat zeggen. Is een zeer goeie speler maar laat die kleine dingen achterwegen en toon je volwassenheid!

10 oktober 2012 om 21:51

Helaas wakkerd de Spaanse media dit ook heel graag aan. Alleen de Nederlandse media is nog smakelooser dan de Zuidelijke media.. Don't hate the players,. Hate the game.

10 oktober 2012 om 21:51

Best wel hypocriet van Pepe, aangezien hij zelf ook talloze keren vrijwillig naar de grond gaat.
Overigens niet goed te keuren dat spelers zoals Di Maria, Pepe, Sanchez, Busquets (al doet hij het al een jaar ofzo niet meer), Iniesta enzovoort zo snel gaan liggen.

10 oktober 2012 om 22:38

Whahahahahaha pepe die iemand anders toneelspeler noemt.wat een hypocriet zeg.het moet niet gekker worden.ibehalve ronaldo zijn al die portugezen daar allemaal gek.

ik zeg kijk even naar deze link.het was tijdens de classico begin deze jaar.deze beelden zeggen genoeg lijkt me.

http://www.youtube.com/watch?v=unrt6qenx18

10 oktober 2012 om 22:52

Al die mensen die zeuren over hoe hypocriet Pepe is, ik ben het met jullie eens, maar zo is de wereld nou eenmaal. Helemaal die van het Spaanse voetbal. Ik zeg niet dat dit niet in de EPL gebeurd, daar heb je ook: Suarez, Torres (ja, kijk maar eens goed. ) Ashley Young, Bale (tegen Man Utd bijvoorbeeld) en vroeger Drogba. Maar dit zijn er wel aanzienlijk minder, en hier word ook voorddurend over geklaagd, ik heb een vriend die voor Man Utd is, en die een shijt hekel heeft aan Young, door zijn diving. Dus niet zeggen dat dit nergens op gebasseerd is.

Maar inderdaad, zeer hypocriet, maar wel de waarheid. En ga nu niet allemaal elkaar na praten, dit is hypocriet, dat weet nu iedereen.

11 oktober 2012 om 01:34

Niet om zaken goed te praten, maar is jullie weleens opgevallen dat Real-spelers enkel makkelijk vallen als ze tegen Barca spelen? (dit geldt niet voor Di Maria, die zich hier wel vaker schuldig aan maakt)
Iedereen loopt hier met onzin te strooien dat Pepe altijd naar de grond gaat, maar niets minder waar.
Blijkbaar kijken mensen alleen de Clasico's en baseren daar hun mening op over bijvoorbeeld Pepe. En dan heb je natuurlijk nog de media, die nagepraat worden alsof zij altijd de waarheid verkondigen.

De spelers van Barca (en zeker ook Iniesta, de schijnheilige) hebben van dat vallen en het schreeuwen om kaarten een sport gemaakt. Ik vind het walgelijk dat dit acteerwerk zelfs punten heeft opgeleverd (denk aan Sevilla-uit anderhalf week geleden). Sanchez is in korte tijd misschien wel de ergste van het stel geworden, wat een walgelijke en bovenal slecht uitgevoerde schwalbes maakt die gast.
De lijst van smerige spelers bij Barcelona is eigenlijk best lang:
-iniesta, geweldige voetballer, maar is een absolute toneelspeler
-xavi, altijd vragen om kaarten. Lijkt een sportieve speler, maar dit gedrag is dat allerminst. Meester in het naaien van tegenstanders. Scheidsrechters besluiten meer dan eens na een onderonsje met Xavi een gele kaart toe te kennen aan de tegenstander.
-busquets, de smerigste speler die ik ken. Niet te veel woorden aan deze kwast vuilmaken!
-fabregas, een naar mannetje, dat helemaal heeft geassimileerd in de Barca-cultuur. Niks van zijn sportieve spel bij Arsenal is nog terug te zien.
-valdes, komt als een kip zonder kop uit het doel naar de scheidsrechter toegesneld. Uiteraard laat hij even weten dat de tegenstander een prent moet krijgen.
-sanchez, schwalbekoning, voert dit zo slecht uit dat in vergelijking zelfs B-acteurs als Matt Damon, Mark Wahlberg en Ben Affleck in één klap geniaal lijken.
-mascherano, was een harde bikkel, nu een zacht eitje. Valt bij elk licht contact.

In plaats van de hand in eigen boezem te steken na deze terechte opmerking van Pepe, gaat ''meneer'' Iniesta het liever ontkennen... ach ja, je kunt altijd je slechte daden goedpraten of ontkennen, maar maakt je dat een beter mens?

11 oktober 2012 om 12:35

Volgens mij heeft vorig jaar het acteer van Pepe jullie ook 3 punten geleverd of niet?
Je hoef niet opeens schijnheilig te doen!

11 oktober 2012 om 13:37

dubbelpost, mag verwijderd worden

11 oktober 2012 om 13:43

Wanneer dan? Voorbeelden graag!

Ik kan zelf namelijk genoeg voorbeelden bedenken die mijn post bekrachtigen.
Denk aan de halve finale CL 2010 (busquets), de halve finale CL in Bernabeu (alves) en de wedstrijd tegen Sevilla 2 weken geleden (fabregas)...
Dit is slechts een kleine greep uit het grote aantal schandalen van dat team. Eigenlijk is het elke week wel bal!

Bij Barcelona hoort het gewoon bij het spel en dat is toch eigenlijk wel diep en diep triest!

11 oktober 2012 om 13:45

Fe4evah

Ben je dat geval van vorig jaar vergeten, of ben jij pas Real fan geworden.
Volgens mij tegen Real Sosidad een speler schoot op goal, en Pepe houdt de bal met de hand in de 16 gebied. En gaat naar de grond en pakt op zijn buik en bleef op de grond schreuwen van pijn om de scheidsrechter in de maaling te nemen ( het is hem ook gelukt) er was zelfs een topic bij VZ over dat toneel stuk van Pepe.
Of wil je dat ik voor jou de link zoek?
Als jij vindt dat die rood kaart van Pepe op alves niet terecht is, vermeld dan er bij dat die van busquets tegen Benifica totaal geen rook kaart is.
Hard op komen is altijd rood. raak je hem of raak je hem niet.

11 oktober 2012 om 15:06

@isisis_is,

Als we topics zouden maken van het acteren van Barca-spelers, zou de hele voorpagina gevuld zijn.
Als er al zo'n topic heeft bestaan, zegt dat veel over VZ (anti-pepe) of dat het opvallend is dat het bij Real gebeurt. Bij Barcelona zou zo'n incident niet eens meer opvallen, omdat het aan de lopende band gebeurt.

En aangezien ik me dit niet kan herinneren, zie ik inderdaad graag een link naar de topic/het beeldmateriaal.

Ik vond het geen rode kaart, omdat Alves inderdaad niet geraakt werd. Hij ging janken en rollen als een klein kind, en een minuutje later huppelde hij weer op het veld. Denk je dat de scheidsrechter ook een rode kaart had gegeven als Alves gewoon normaal deed en weer opstond? Ik weet zeker van niet!
Pepe kwam inderdaad wild in, maar geel was voldoende geweest.

O ja, en rood voor Busquets kan nooit onterecht zijn! Dat had hij al veel vaker moeten hebben! Zoals ik al zei, aan die smeerlap maak ik geen woorden vuil...

11 oktober 2012 om 16:04

En als wij topics moeten maken van hard overtredingen en ook toneel spelen van Real spelers dan zijn wij tot volgende maand niet klaar.
Ga weg man, jullie sommige Real fans hebben niks meer te zeggen over de scheidsrechter van afgelopen clasico dan maar iets anders er bij pakken.

Sommige Real fans voelen zich gewoon zwaar verliezers, dat Real gewoon niet kon winnen ook niet tegen een B-verdediging van Barcelona.
Als wij het moeten hebben ook hoe jullie vorig jaar werden bevoordeelt door de scheidsrechter dan zijn wij ook tot volgende dag ook niet klaar.

Trouwens het ligt niet aan Barca spelers dat juillie 8 punten achter staan.
Het is puur jullie/mourinho de schuld, dan maar zelf jullie problemen oplossen. Is veel beter dan naar iemand anders wijzen.
Barcelona spelers beschuldigen van snel naar de grond gaan geeft jullie geen punten. Real moet toch zelf haar wedstrijden winnen.

Hier heb je de link over Pepe trouwens als je echt een real fan was, dan had je topic wel gelezen en wist van al die gedoe, tenzij je alleen Real bril op hebt.
Het is geen haat voor Pepe dat VZ een topic over Pepe plaatst maar de " Waarheid" en de waarheid doet pijn zo als Pepe zei

11 oktober 2012 om 16:13

Fr4evah

en als wij topics zouden maken van harde overtredingen, doorrollen, blijven janken en hoe Real vorigjaar werd bevoordeeld dan krijgen zelfs een boek vol er van.

Normaal praten spelers/trainer van Real na de clasico altijd over de scheidsrechter, maar omdat zij deze keer niets over de scheidsrechter te zeggen hebben grepen zij ander dingen aan. Want men moet toch iets hebben om te zeiken en zich te verdedigen. Het aandacht moet toch ergens naar toe zo dat Mourinho en Real beschermend blijven.
Real had gewoon moeten winnen tegen Barca met B-verdediging. Is niet gelukt en 8 punten verschil nog steeds. Kans is weg.

Het is niet de schuld van Barca spelers dat Real 8 punten achter staat. Ik denk dat zij in Madrid beter zich op hun wedstrijden moeten focussen ipv naar anderen te kijken.

Als je echt een Real fan was dan zou je de situatie zelf kunnen herrinneren rondom Pepe. Maar bijdeze hier heb je de link.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=158286

Het is niet haat voor Pepe dat VZ zou iets plaats maar het is de " Waarheid" en de waarheid doet pijn zo als meneer Pepe zei

11 oktober 2012 om 17:16

@isisis_is,

Mijn god! ik moet het je nageven, je hebt een goed geheugen.
Zegt genoeg dat we helemaal terug naar februari van het vorige seizoen moeten.
Echter, bewijst dit niet dat Pepe dit aan de lopende band doet, of wel?

Ik denk dat je van elke verdediger in de Spaanse competitie wel zoiets kan vinden, dat is aan de andere kant gewoon slimmigheid, al keur ik het niet goed (en is het ook geen grote ramp als dit vrijwel eenmalig is).
Overigens is het ook niet geheel onbelangrijk te vermelden dat Pepe hiermee zijn tegenstander geen schade berokkent. Als je kijkt naar acties zoals Busquets die maakt, is het gewoon de bedoeling om de tegenstander te naaien.

"het is niet haat voor Pepe dat VZ zou iets plaats maar het is de " Waarheid" en de waarheid doet pijn zo als meneer Pepe zei"

Hier probeer je mij klem te praten, maar helaas is dit een kansloze poging.
De media zijn meester in het verdraaien van zaken, iets van één kant belichten en de publieke opinie manipuleren.
In dit geval is er duidelijk sprake van zeer selectieve journalistiek van VZ.

"de actie van de doelman bleef onbestraft en dat leidde tot veel kritiek van Madrileens georiënteerde media. Na zijn handsbal ging Pepe overigens meteen naar de grond en simuleerde hij dat hij de bal tegen zijn borst of hoofd had gekregen."

Deze quote is daar een uitstekend voorbeeld van. Eigenlijk is dit allemaal behoorlijk suggestief, niet mee eens? Tussen de regels door proef je gewoon een oordeel van VZ en dat heeft niks met de waarheid te maken, maar een draai geven aan de waarheid.

"als je echt een Real fan was dan zou je de situatie zelf kunnen herrinneren rondom Pepe."

Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Je had het eerst over een wedstrijd tegen Sociedad en dan blijkt het dus tegen Getafe te zijn. Ik neem je niet kwalijk dat je je daarin vergist, maar neem mij dan ook niet kwalijk dat ik niet elke seconde van al die wedstrijden voor de geest kan halen.
Fan/liefhebber zijn, betekent volgens mij toch echt iets anders!

Ik moet daarnaast -jij springt geloof ik graag van de hak op de tak- constateren dat Barca inderdaad met een B-defensie speelde, maar dat doen ze eigenlijk altijd als Puyol niet speelt. Het materiaal is namelijk behoorlijk matig te noemen. Niet gek dat ze tegen kleine tegenstanders vrij eenvoudig goals weggeven. De 2 goals van Real (en die andere enorme kans van Benzema) lieten zien hoe je een verdediging kapotspeelt. Denk aan de 2-2, Özil (niet eens in vorm) scheurt met één pass de hele verdediging aan flarden en zet Ronaldo voor de goal.
Het is jammer dat Real niet alle kansen benut, maar daarvoor hoef je echt niet de credits te geven aan de Barca-verdedigers.

11 oktober 2012 om 18:08

Als je goed hebt gelezen in mijn eerste topic dan heb ik gezegd " ik denk dat het tegen Real Sociedad, maar omdat ik het moest zoeken kwam ik bij Getafe maar ik wist wel wat Pepe deed, Maar jij noemt het slim, omdat het om een Real speler gaat die iets doet wat niet eerlijk is.
Dan kan ik ook op mijn beurt zeggen wat Iniesta deed (snel naar de grond ging) ook slim, want als je op die manier een strafschop kan mee kregen waarom niet.
Het gaat niet om hoe vaak je dat doet, maar het gaat om als jij dat ook gedaan hebt dan moet je het ook accepteren dat de anderen het doen. Ik noem dit van beide kanten valsspelen. Maar ik vind het wel schijnheilig van Pepe om dit te zeggen. Laat bv iemand dit zeggen die nooit wat verkeerd doet en eerlijk speelt. bv Casillas, Kaka, Benzema deze jongens geef ik ze alle recht om iets te zeggen. Want zij zijn echt Real spelers die altijd eerlijk spel spelen en deze hoor je ook amper in de media Respect voor ze.

Wat betreft B-verdediging van Barcelona.
Jij noemt het openscheuren!!!!!! zo lang niet heeft gewonnen noem ik het geen openscheuren. Het is puur fout van Macherano die niet samen met Aderiano terug kwam (buitenspel). Maar thja ik ben blij met wat zij lieten zien, ondanks B-verdediging toch gelijk gespeeld. knap.
Daarom is Real Madrid ook beetje gefrustreerd omdat zij een enorm kans hebben laten liggen om het gat terug te brengen naar 5.

12 oktober 2012 om 01:52

laat zitten de meeste real fans provoceren alleen maar en hebben geen enkel verstand van voetbal. zonde van je tijd en hij snapt het toch niet.

12 oktober 2012 om 16:13

Leifeng

gelijk heb je ook, maar het is af en toe wel nodig om ze af te remmen en eerst bij hen club moeten kijken voor dat zij wat anders roepen over een ander club.

11 oktober 2012 om 18:13

Gast als je Xavi smerig noemt dan is Xabi Alonso een crimineel.
Iniesta is geen toneelspeler, hoe kom je erbij? Het was gewoon een 100% penalty hoor. Alleen op Voetbalzone wordt het gezien als een duik, merkwaardig.
Mascherano maakt 1 schwalbe en meteen wordt hij bestempeld als duikelaar. Belachelijk!
Busquets heeft al jaren geen schwalbe gemaakt.
Valdes komt alleen maar op voor zijn teamgenoten, ik vind het prachtig om te zien.
Fabregas en Sanchez hebben de laatste tijd wel smerige trekjes, al valt het bij Cesc ook wel behoorlijk mee. Hij reageerde wat overdreven op de kopstoot van Medel, maar het was niet zo dat hij lag te rollen op de grond.

Ik vind het grappig dat jij je stoort aan mensen die hun mening louter op de Clasico’s baseren, want eigenlijk doe jij precies hetzelfde. Mascherano heeft een enkele keer een schwalbe gemaakt tegen Real en daar baseer jij je mening op. Best hypocriet vind je niet? En doe voortaan die witte bril af voordat je reageert.

11 oktober 2012 om 21:31

@azulgrana01,

Ik vind Xavi een wolf in schaapskleren. Hoe vaak heb ik hem wel niet bij een scheidsrechter zien klagen... Bij Spanje was dit gedrag ook duidelijk zichtbaar dit Ek.

Haha, 100% penalty nog wel, wie moet hier nou zijn gekleurde bril afzetten?
Er was gewoon niks aan de hand en het was gewoon een lelijke schwalbe, simpel!
Buiten Voetbalzone wordt dit ook gezien als schwalbe, ook op sites als Footytube... dus kom hier nu niet met onzin aanzetten.
Ik geef tenminste toe dat die actie van Özil geen penalty was, hoewel dat er eerder op leek.

Jij vindt het prachtig om te zien??? Wat doet een keeper daar? Misschien kan hij die tijd beter gebruiken om wat aan zijn skills te werken, al betwijfel ik of dat hem zal helpen.
Busquets is de grootste toneelspeler van allen, ga hem alsjeblieft niet verdedigen, want wat hij gedaan heeft, is het meest onsportieve gedrag dat ik ooit heb gezien op een voetbalveld!

Cesc is veranderd in een huilebalk, als hij dit in de EPL had gedaan, werd hij zowel binnen als buiten het veld hardhandig aangepakt. En terecht!
Mascherano ligt meer op de grond dan dat hij staat. En dat doet hij niet alleen tijdens de Clasico's... dat zou jij moeten weten!

Maar goed, met jou valt gewoon niet te discussiëren... jij ziet de Barca-spelers als engeltjes en ziet de waarheid liever niet onder ogen.

12 oktober 2012 om 12:15

Hoezo valt met mij niet de discussiëren? Ik geef toch toe dat Sanchez een duikelaar is?
Busquets is dat allang al niet meer. Geef mij een recente voorbeeld van een duik van Busquets.
Ik zou graag van jou beelden willen zien waarmee jij aantoont dat Mascherano ook buiten de Clasico’s om duikt, want ik heb hem er niet op kunnen betrappen.
Kijk maar op Youtube. Typ in "iniesta penalty claim". De meerderheid zegt toch dat het een penalty was, ook mensen die ik spreek in het dagelijks leven vonden het een penalty. Toch apart dat er dan op Voetbalzone een paar figuren beweren dat het een schwalbe was. Blijkbaar neemt men de mening van Pepe iets te serieus, wat belachelijk is natuurlijk.
Cesc is niet veranderd hoor. Hij deed het bij Arsenal ook wel eens. Het verschil is dat men het toen niet erg vond. Als je bij Barcelona speelt wordt overal een vergrootglas op gelegd. Dat krijg je als je in 4 jaar 2 keer de Champions League wint.

11 oktober 2012 om 12:14

Wat een kinderen toch. Dat supporters dit over en weer doen is te begrijpen, daar maak ik mijzelf ook schuldig aan. Maar professionals?

11 oktober 2012 om 12:35

Dat zijn toch ook mensen of niet soms. Ze mogen best wel eens van zich laten horen als ze het ergens niet mee eens zijn.

11 oktober 2012 om 13:24

Dus omdat het mensen zijn moeten ze zich onprofessioneel gedragen?

11 oktober 2012 om 13:29

Nee, maar mensen maken fouten, zo ook professionals!

11 oktober 2012 om 12:16

Dat Iniesta er weer wat over zegt...
Laat 'm toch lekker man.

11 oktober 2012 om 12:16

Haha, voor het eerst sinds een lange tijd denk ik dat het niet gaat om de discussie Ronaldo VS Messi ;p.
Pepe is los van een maniak ook gewoon een toneel speler.. dus ik snap eigenlijk niet dat hij de eerste is na deze wedstrijd die erover moet praten. Ik zou als ik hem was gewoon stil zijn.

11 oktober 2012 om 12:16

Is er dan niemand die intern tegen deze jongens kan zeggen dat het beter is als ze het erbij laten en niet ingaan op de provocaties? Het zou deze professionele topsporters toch sieren als ze iets volwassener met elkaar om zouden gaan.

11 oktober 2012 om 12:18

Het lijken wel kleine kinderen die een wellus nietus spelletjes aan het spelen zijn.
Ik vind het geweldige voetballers, maar ze zijn zo kinderachtig

11 oktober 2012 om 14:10

Ik denk dat de volgende stap is dat de mamma van Andres boos wordt op Pepe omdat haar zoon moet huilen. En dat daarna de pappa van Pepe naar de krant stapt omdat de mamma van Andres niet van die vuile dingen over zoontje Pepe moet zeggen.

11 oktober 2012 om 12:26

Jij bent stom! Nee jij bent stom!!!!!!

Wat een droeftoeters zijn dit zeg. Ze spelen allebei toneel dus kophouden en doorgaan met je leven.

11 oktober 2012 om 12:27

Het zit hem toch wel dwars als ik dit zo allemaal hoor... Als hij nou voor de tweede keer weer reageert. Misschien moeten ze allemaal maar eens aan zichzelf gaan werken. Iniesta en co geen schwalbes meer en Pepe niet meer van die achterlijke overtredingen. Allemaal kunnen ze goed genoeg voetballen om dat niet nodig te hebben.

11 oktober 2012 om 12:28

Spaans voetbal is geen mannensport meer. Waarom kunnen ze gewoon niet normaal doen? en vanuit gaan van eigen kracht?

11 oktober 2012 om 12:29

hahahahahaha dit wordt lachwekkend, wat dat aangaat past het wel hier tussen ons VZ schrijvers...

meer durf ik niet meer te zegen voor dat ik weer verkeerd wordt begrepen en dat mensen mij weer als hater gaan zien...

maar het gaat nergens meer om dat is mijn mening... nu is het wel genoeg van beide natuurlijk.

11 oktober 2012 om 13:07

haha precies ja.. deze 'soap serie' is op het spreekwoordelijke lijf geschreven van het gros van de Vz'ers.

Het gaat ook nergens over maar dat is natuurlijk ook waar het gros van de Vz'ers over kunnen 'discussiëren' over niets.

Het probleem is niet dat deze twee het nergens over hebben maar dat de pers juist heel erg dankbaar gebruik maakt van dit soort onzin.. dit verkoopt. Zoals je al zei.. kijk maar eens op deze site.

11 oktober 2012 om 12:32

Ach, waar maakt Iniesta zich druk over. Uiteindelijk is het hij die als geniale speler in de geschiedenisboeken zal terechtkomen, terwijl ordinaire spelers als Pepe gewoon worden vergeten. Laat Pepe maar wat zeuren.

11 oktober 2012 om 12:32

indd daar hoor je hem niet over pratan, en een keertje zeggen. Media luister ik ben een harde speler en wat ik doe is echt geen voorbeeld voor de kinderen. ipv de anderen bekritiseren.
Eerst maar naar je zelf kijken.

11 oktober 2012 om 12:33

Helemaal gelijk Iniesta, overtredingen die hij soms begaat is niet normaal echt respectloos, logisch dat Iniesta zichzelf verdedigt pepe is gewoon een gek die te vaak doordraait en te hard inkomt!

11 oktober 2012 om 12:34

Pepe had nooit meer op de voetbalvelden mogen staan na zijn wangedrag die hij heeft getoond!

11 oktober 2012 om 12:35

"er zijn incidenten geweest waar hij duidelijk de aanstichter was, maar daar hoor je hem zelf niet over.”

Zo interviewer, je wil me doen reageren op die uitspraak. Laten we het eerst eens hebben over dat incidentje daar. Heb je dat gezien? Heb je gezien hoe clever ik was en het zo sluw uitlokte?

Lijkt me echt logisch dat je daarover gaat beginnen. Maar daarnaast, welke incidentjes zijn er geweest in de laatste drie Clasico's? Pepe heeft praktisch niets gedaan, behalve één terechte gele kaart en één onterechte gele kaart.

11 oktober 2012 om 12:43

wat zijn we weer lekker volwassen bezig..

11 oktober 2012 om 12:48

Misschien moeten deze 2 dames, is lekker bij elkaar op de koffie gaan..

11 oktober 2012 om 12:49

Barca is top, maar dat vallen en klagen en gele kaarten vragen vind ik helemaal niks.
en de wedstrijd Barca-real was terecht geeindigd in een gelijkspel dus laat het lekker zo
en ga elkaar niet nog effe zwart maken, kleine kinderen zijn het.

11 oktober 2012 om 12:55

Iniesta kan het wel ontkennen en de vinger naar Pepe gaan wijzen maar het is gewoon waar. Een paar bij Barcelona zijn gewoon ontzettende toneel spelers. Iedereen ziet het maar toch ontkennen ze het. Ze maken zich alleen maar belachelijk.

En voordat ik reacties krijg dat sommige spelers van Real Madrid het ook doen, ja dat klopt. Ik walg ervan en keur het ook af. Ik vind het ook tergend dat Mourinho en Pep / Vilanova hun spelers daar niet op aan spreken. Di Maria en Sánchez zijn echt te erg voor woorden.

11 oktober 2012 om 12:58

Ik geef Pepe in deze gelijk. Er wordt vanalles geroepen voor, tijdens en na de wedstrijd en ik heb wel eens ergere dingen gehoord dan toneelspeler nadat iemand gewillig naar de grond gaat. Natuurlijk kan Pepe er ook wat van, maar ik zou er andersom ook niet raar van opkijken als Iniesta het over Pepe zegt.

Daarnaast vind ik het nogal apart wat Iniesta doet, eerst wil hij excuses van Pepe omdat hij dingen zegt die blijkbaar Iniesta niet bevallen, doet hij het niet, dan doet Iniesta precies hetzelfde door over Pepes spel te beginnen.

Maar goed, ik kan me eigenlijk niet al te druk maken over deze 'rel'. Stelt niks voor en over een week is iedereen al vergeten dat het ooit gebeurd is waarschijnlijk.

11 oktober 2012 om 13:05

Iniesta zegt niets verkeerd maar had ook gewoon niets kunnen zeggen. Vind de provocaties van ene Pepe niet echt belangrijk genoeg om op in te gaan. Gewoon lekker laten razen, hij wordt toch niet bijzonder serieus genomen. Eigenlijk doet Iniesta nu helaas gewoon exact wat Pepe in eerste instantie deed, een beetje sneren uitdelen aan de ander. Feit is wel dat Iniesta reageert terwijl Pepe ageert. Pepe stookt, Iniesta gaat hier helaas in mee. Dit heeft hij echt niet nodig.

11 oktober 2012 om 13:15

Het is natuurlijk wel leuk dat in deze een 'ene Pepe' wordt afgeschilderd als de bad guy maar als hij niet zo serieus genomen zou worden dan zou onze perfecte schoonzoon nioet de moeite nemen om op deze 'dorpsgek' te reageren... wat maakt het de ideale schoonzoon dan? Niet zo ideaal? Als je werkelijk denkt dat een 'ene Pepe' niet serieus wordt genomen of niet belangrijk genoeg is om op in te gaan (wel grappig dat jij dat voor Iniesta bepaald) dan heb je zijn topics hier op vz nooit gevolgd of de nederlandse pers ook niet echt gevolgd. Verder heb ik het al eerder verteld dat buiten de Spaanse media en de 'in de Catalaanse kont kruipende' Nederlandse pers het allemaal wel mee valt hoor..

Schijnbaar heeft Iniesta dit dus wel nodig net zoals de rest van het hypocriete gedoe daar in Barcelona.. ze zijn ook zo lief hé met z'n allen..

11 oktober 2012 om 13:06

Gaat weer nergens over ! Gebeurd ook vaak alleen tussen Barca en Madrid dit soort soap series ! Diep ban binnen willen ze vast een keer samen gaan paintballen en wokken met elkaar

11 oktober 2012 om 13:06

Iniesta Iniesta Iniesta...
ga nou niet natrappen, je staat 8 punten los met je team, maak je niet zo druk

overigens moeten beide partijen gwn hun mond dichthouden, beide teams hebben spelers die schwalbes maken en spelers die soms wat te harde overtredingen maken, het is over en weer en kwa gedrag in het veld staat het dus ook gewoon gelijk.

als iemand als Lampard of Gerrard zich zou ergeren aan schwalbes kan ik het nog wel begrijpen maar als bvb spanjaarden, portugezen, brazilianen of argentijnen gaan lopen zeuren over spelbederf haak ik ff af

11 oktober 2012 om 13:33

Ja inderdaad, als Zuid Europeanen of Zuid Amerikanen constant toneel gaan spelen ligt dat natuurlijk aan de cultuur.
Wat een flauwekul, iedereen is toch gewoon verantwoordelijk voor zijn eigen daden.

11 oktober 2012 om 16:21

spn, laten we eerlijk zijn, spelbederf zoals schwalbes en gele/rode kaarten bij spelers aansmeren komt een beetje uit die regionen, daar kan ik ook niks aan doen hoor

ik ben het met je eens dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen daden maar ik vind het geen flauwekul dat het een beetje in hun cultuur zit, je kan het slimheid noemen. ik vind het gewoon spelbederf.

overigens hebben ze het helemaal niet nodig, iemand met zoveel talent zou zn gedachten bij andere dingen moeten houden vind je niet?

12 oktober 2012 om 12:16

Ik vind het ook een vorm van spelbederf en vals spelen, dat ontken ik ook niet.
Maar, word er altijd moe van, dat als een Zuid-amerikaan een schwalbe maakt, het altijd goed gepraat wordt doordat het in die cultuur zit.
Hier moet keihard tegen op getreden worden.
Als ik Suarez bijvoorbeeld zie duikelen tegen Stoke, vind ik een schorsing voor 2 of 3 wedstrijden gepast.
Maar, soms is het onmogelijk om te zien of iemand uit balans word gebracht en daardoor valt of dat iemand weer toneel zit te spelen.
Ik word er ook spuugzat van als een speler weer eens naar zijn hoofd grijpt terwijl hij amper geraakt wordt.
Ik vind het onbegrijpelijk dat een actie van Rivaldo van een aantal jaar geleden word beloond door naar zijn hoofd te grijpen met rood terwijl hij duidelijk op zijn been geraakt wordt, door nota bene een bal.

11 oktober 2012 om 13:11

Zowel Pepe als Iniesta zijn nare mannetjes. Ze naaien hun collega's graag kaarten aan met hun toneelspel. Het Spaanse voetbal zit vol met zulke misbaksels. Dat is voor mij dan ook de reden dat ik Spaans voetbal niet meer kijk. Dan kijk ik liever naar kwalitatief mindere competities waar de spelers zich nog enigszins als mannen gedragen.

11 oktober 2012 om 13:23

Het is wel grappig om te lezen dat Iniesta zegt dat hij en zijn medespelers geen toneelspelers zijn.
De rest van de wereld denkt er anders over, op een enkeling na.
Busquets en Alves bijvoorbeeld stellen zich inderdaad ook nooit aan.
Ik vraag me af of hij zijn eigen flauwekul gelooft.
Ik ben een groot Barcelona fan, van het voetbal dat ze spelen.
Maar, ik haat het voortdurende toneelspel en het vragen om kaarten.
Ook al is Barcelona lang niet de enige dat voortdurend toneel zit te spelen en om kaarten zit te vragen, is het in mijn ogen tijd om eens in de spiegel te kijken en niet meer te wijzen naar anderen.
Zo zonde dat ze dit doen, vooral ook omdat ze het totaal niet nodig hebben.
Het zou ze veel sympathieker maken als ze zich eens sportief gaan opstellen.

11 oktober 2012 om 13:32

Ik heb genoten van het duel, maar na al dit gezeur van barca kant hoop ik dat we de volgende keer wel weer de oude Pepe zien die er weer op los gaat, dan pas kunnen de spelers klagen.

Het was een leuke wedstrijd zonder noemenswaardige incidenten.

11 oktober 2012 om 16:27

hahahahaha, van barca kant? Je weet dat Pepe degene was die begonnen was? waarom reageer ik uberhaupt nog op jou weet ik niet eens.

11 oktober 2012 om 13:40

Pffff Inieste en Barcelona. Iedereen vind dat ze goed spelen en dat horen ze graag, maar als je tegelijkertijd zegt dat ze het toneelspel niet nodig hebben, dan zijn ze het er niet mee eens. Jammer dat ze zelf niet zo objectief naar kunnen kijken. Ach... niet voor niets worden laatste jaar minder shirtjes verkocht van Barcelona, het krediet word steeds minder, en dat hebben ze helemaal aan zichzelf te danken. Jammer, maar is helaas wel waar (overigens zal Iniesta hier dan ook niet mee eens zijn haha)

11 oktober 2012 om 17:30

Er worden minder shirtjes verkocht omdat ze gewoon lelijker zijn geworden. Heeft niets met het imago van de club te maken.

Eerste deel van je bericht geldt trouwens ook voor Madrid. Zijn doen precies hetzelfde, maar daar hoor je veel minder mensen over praten.

11 oktober 2012 om 21:02

Als jij denkt dat het de reden is, prima. Maar zo werkt het uiteraard niet. Als Sparta ineens geweldige mooie shirts heeft, zal het niet meer verkopen dan nu, maar oke.

En nu heb je het over Madrid, maar wat wil je precies zeggen dan? Want het ging niet over Madrid, maar als jij daar graag over wilt hebben, prima. Dus vertel...

11 oktober 2012 om 22:57

Pepe, een speler van Madrid, zegt iets over Iniesta. Het gaat hier wel degelijk een deel over Madrid dan lijkt me.

Ik kocht elk jaar een shirtje van Barça. Vorig jaar heb ik nog een shirtje met Xavi erop gekocht. Dit jaar zal ik geen shirtje kopen omdat ik ze niet mooi vind. Dit zal ook zo zijn voor duizenden fans van Barça.

Jij lijkt me trouwens een irritant persoontje. Waarom op die manier reageren? Ik reageerde gewoon op een doodnormale manier en dan kom jij met zoiets. Vrij kinderachtig.

11 oktober 2012 om 23:45

Ik snap niet waarom iedere Barca-fan nou gelooft dat de imago van Barcelona minder word. En jij haalt Madrid erbij, omdat ze dat ook doen, terwijl dat helemaal niet relevant is. En dat doen alle pro-barca fans die zeggen: grote mensen die als een kind van 4 zegt: Hun doen dat ook... Wees nou eens objectief en geef het gewoon toe dat het toneelspelers zijn of zijn geworden. En dat Real dat doet, dat klopt, maar het gaat nu over Barcelona, niet om Real Madrid. En als jij me irritant vind, prima, maar ik kan tenminste objectief blijven en jij niet, en dat is zo jammer hieraan. En dat jij een keer geen shirtje koopt, is nou niet echt de maatstaf van hoe het in de praktijk eruit ziet, want er zijn er genoeg die dat wel doen, maar het is eenmaal een feit dat er minder verkocht worden omdat Barcelona minder populair word door het vallen i.p.v. hoe het shirt eruitziet.

12 oktober 2012 om 06:37

@roytjeeee

Wel toevallig dat men over toneelspel begint elke keer als er een Clasico is geweest?

Hoe zou dat nou komen?

Waarom hoor ik jou niet over dat Real vies speelt?

Op een of andere manier laat de scheids veel toe in de Clasico's en Barcelona is een ploeg die graag met de bal speelt, vies spel of toneelspel hebben ze juist helemaal niet nodig omdat hun sterke punt is juist als ze aan de bal zijn.

Maar soms moeten ze wel makkelijk vallen omdat Real gewoon vies speelt, express duwen, trekken, schoppen of natrappen.

Dan is het toch normaal dat een Barcelona speler zich wat makkelijker laat vallen?

De Real aanhang wilt dat dan graag vaak herhalen zodat Barcelona een dergelijke reputatie krijgt en vreemd genoeg lukt ze dat ook.

Maar ja als dat is wat Real nodig heeft om te kunnen concurreren met Barca dan mogen ze zo doorgaan, we zien uiteindelijk wel wie de meeste prijzen gewonnen heeft de afgelopen jaren.

11 oktober 2012 om 13:53

Tsjonge jonge jonge. Wat een gezeur weer van die huilenbalken uit barcelona.
pepe maakt helemaal niet zoveel overtredingen de afgelopen wedstrijd ik geloof de afgelopen 8 wedstrijden maar 5 overtredingen.
Dit is voor een CV totaal niet veel.
Ik vind Pepe ook gewoon een van de beste zo niet de beste CV ter wereld. Hij heeft een wereld pass, en hij is ook een beer van een verdediger en koppen als de beste.

11 oktober 2012 om 15:05

Iniesta had sowieso nooit weer moeten reageren. Het was afgesloten. Nu ziet hij er uit als een idioot. Hij heeft niets te zeggen op Pepe's uitspraak, dus begint hij weer over iets compleet ongerelateerd. Onzinnige reactie van Iniesta.

12 oktober 2012 om 06:41

@magicfeet_7

Voor zover ik weet heeft Iniesta zelf geen eigen krant, radio of TV station.

Een journalist vraagt hem iets en hij geeft antwoord.

En trouwens, welkom terug op aarde!

Op welke planeet heb jij de afgelopen 3 jaar geleefd?

Het is 3 jaar lang over en weer Real en Barca die op elkaar reageren met in de hoofdrol mister Mourinho himself.

Dus wie is nou de idioot?

Dit gaat ook niet stoppen, Real spelers of staff gaan hier weer op reageren of gaan op een andere manier iets zeggen over Barcelona enz enz enz enz enz enz

Onzinnige reactie van Pepe.

11 oktober 2012 om 13:54

Het houd ook nooit op dat gezeur voor, tijdens en na de wedstrijd...........
Stelletje verwende kleutertjes zijn het die net zo lang door blijven zeuren tot ze hun zin krijgen.

11 oktober 2012 om 13:58

Dus Iniesta reageerd weer op Pepe, maar hij reageerd nogal suf door niets meer te zeggen over zijn eigen "toneelspelen" maar door opeens over de agressieve kant van Pepe te spreken..
Het is allang duidelijk dat men duikelt en constant met kaarten voor de tegenstander bezig is.. Of je dat toneelspelen wilt noemen of anders, prima, maar ga het niet ontkennen..
Daarom heb ik ook een hekel aan Spaanse elftal, dan heb je al die druiloren bij elkaar. De enige Spanjaarden die hier niet aan mee lijken te doen zijn Casillas en Puyol..

Pepe hoeft niet te ontkennen dat hij zo nu en dan een flinke overtreding maakt..
Voorlopig gewoon lekker gaan ballen en op naar de volgende klassieker..

11 oktober 2012 om 14:04

Oh wat mis ik de arrogantie van Ronaldo nu zeg.

Als ik Iniesta was zou ik gewoon reageren van "ga jij nou maar leren voetballen dwaas. En laat je meteen even keuren bij de psychiater. Kom daarna maar praten als je hebt leren voetballen"

Zo bescheiden reageren help je niks of niemand mee. Discussie blijft doorgaan.

11 oktober 2012 om 15:07

Zoiets heet karakter, maar dat kennen ze in Catalonië niet. Daar is het altijd lief en aardig, maar de waarheid onder ogen zien kunnen ze niet. Het is toch algemeen bekend dat Barcelona toneel speelt via sommige spelers. Ik zal absoluut niet ontkennen dat het bij Real niet gebeurd. In tegendeel zelfs, ook daar gebeurd het. Maar dat ze dan gaan lopen ontkennen is gewoon zwak, triest en karakterloos. Toont maar weer eens aan hoe perfect ze zichzelf vinden daar.

11 oktober 2012 om 14:19

Iniesta is door zijn tekst heen en gaat het nu over Pepe hebben. Daar ging het niet om meneer Iniesta. Het ging erom dat er bij jouw ploeg ook een aantal toneelspelers zitten, waaronder jijzelf. Dat Pepe nog weleens idiote acties heeft zal niemand ontkennen, maar dat is niet het punt van Pepe.

11 oktober 2012 om 14:41

Mag hij dan geen tegenargument geven? om duidelijk te maken dat die randdebiel van een pepe ook niet perfect is?

11 oktober 2012 om 14:46

Ja dan kunnen we wel blijven doorgaan... Dan halen we elke speler erbij en dan komen we vanzelf bij de mr. Lee in China uit....
Elke voetballer doet wel iets vreemds..

Hou je bij het onderwerp! Net zoals Iniesta dat zou moeten doen!

11 oktober 2012 om 14:53

Iniesta begint helemaal niet over iemand anders.. wat snap je hier niet, pepe haalt uit naar iniesta, en iniesta haalt terug uit naar pepe..
Ik kan hier jammer genoeg geen tekening maken om het verstaanbaar voor je te maken..

11 oktober 2012 om 15:05

Maar wat Iniesta zegt is in dit geval totaal niet relevant, want Pepe heeft het daar totaal niet over. Het ging er nu om dat Iniesta weer als een ballerina naar de grond ging om een penalty te versieren. Er is vaak genoeg beklag gedaan als Pepe weer eens een onacceptabele schop uitdeelde, maar Pepe hoorde je nooit ontkennen dat het zo is. Dat doen ze in Catalonië wel en dat is gewoon hypocriet. De enige die het hier dus niet helemaal snapt ben jij. Althans, de enige ben je niet, want Iniesta snapt er ook maar bar weinig van op dit moment.

11 oktober 2012 om 15:23

Nee Pepe heeft er nooit op gereageerd omdat het niet te ontkennen valt dat hij beter in een boksring past dan op een voetbalveld, daar valt niets tegen in te brengen, daarom reageert hij er niet op, dat is niet slim maar gewoon logisch

11 oktober 2012 om 15:23

Iniesta zal een beetje in herhaling moeten blijven vallen.
Hoeveel duidelijker kan hij zijn vorige punt maken? Hoeveel meer valt daaraan toe te voegen?
Geen drol.

11 oktober 2012 om 14:43

Dus Pepe is een harde speler en Iniesta gaat gemakkelijk naar de grond... GOH

11 oktober 2012 om 15:46

Goede conclusie, heb je dat gebaseerd op hun meningen? :P

Ze hebben inderdaad beide gelijk. Beter richten ze zich op de interlands dan op elkaar.

11 oktober 2012 om 15:47

Hahaha als er toch íemand een toneelspeler is, is het Pepe wel.
Áltijd bij een luchtduel bij een windvlaagje naar de grond gaan en toen alsof hij uit de lucht geschoten is, en stiekem even door de handen kijken of de scheidsrechter er wel intrapt.

Daarnaast vind ik ook dat Barcelona-spelers wel een erg slecht evenwichtsorgaan hebben, ze vallen toch verdomd vaak.

11 oktober 2012 om 15:52

Er is een overtreding van Pepe op Youtube waar hij in feite een speler fysiek aan het mishandelen was. En iemand die dat soort dingen doet is gewoon niet goed bij z'n hoofd en moet totaal niet klagen over andermans gedrag. Hij zal zich eerst als een voorbeeldprof moeten gedragen en dan mag hij klagen over dat iemand zich laat vallen of niet.

11 oktober 2012 om 17:01

Dan mag ook niemand klagen over dat hij iemand mishandelde, want iedereen heeft wel eens wat uitgespookt. Totaal belachelijke redenering natuurlijk. Pepe heeft zich inderdaad vaak misdragen, en is daar trouwens ook vaak voor gestraft, maar dat betekent niet dat hij geen mening mag hebben over wat andere mensen doen.

11 oktober 2012 om 16:18

Wat een gezeur die Primera Division. Doe mij maar de Bundesliga of Premier League. Daar gebeurt ook vanalles maar dat eeuwige geneuzel tussen Barcelona en Real. Krijg er de kriebels van.

11 oktober 2012 om 17:53

Ten eerste was het een 100% penalty die niet gegeven werd en ten tweede wordt hij onterecht uitgemaakt voor toneelspeler. Ik vind het klasse dat Iniesta zich nog rustig weet te houden in deze situatie waarin hij onrecht wordt aangedaan.

11 oktober 2012 om 17:58

Dan ben ik liever een top verdediger die te hard verdedigd ( pepe ) dan een goede middelvelder die toneel speelt ( iniesta )

11 oktober 2012 om 18:17

Ik ben liever de beste middenvelder ter wereld die fair speelt (iniesta), dan een voetballer die smerige overtredingen maakt en toneel speelt (pepe).

11 oktober 2012 om 18:37

Wat versta je onder smerig en fair? Want ik denk dat toneel spelen niet fair is maar op zijn voetbal talenten is hij één van de beste spelers in de wereld daar valt niet over te discussieren alleen spijtig dat zijn toneel het verpest maar dat werd hem allemaal geleerd in de jeugd opleiding, En volgens mij weet je niet wat het betekenis is van smerig? Kijk naar busquets 55 rode kaarten aanges M E E R D.

12 oktober 2012 om 12:04

Toneel? Wanneer dan? Ik zie Iniesta nooit toneel spelen hoor.

11 oktober 2012 om 19:03

Haha, niet slim dit van Pepe, Iniesta is zo'n beetje de lieveling van elke spanjaard, ondanks dat 'ie bij een mooie club als FC Barcelona speelt. En dat wil wat zeggen. Zou me niet verbazen als hij straks flink wat spreekkoren naar zijn hoofd krijgt als ze bij spaanse clubs op bezoek moeten. Maar goed, dat zijn die portugezen ook wel gewend, er valt ook weinig positiefs aan die lui te ontdekken helaas.

12 oktober 2012 om 02:13

''iniesta is zo'n beetje de lieveling van elke spanjaard'' Hahahahahaha jij bent grappig.. In catalonie maar daar buiten valt dat reuze mee

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Real Madrid

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Barcelona9470
5.Valencia6213
Voor de complete stand: Primera Division
SpelersPositieW
Cristiano RonaldoAanvaller3434
Luka ModricMiddenvelder313
Ángel di MaríaMiddenvelder307
Mesut ÖzilMiddenvelder309
Karim BenzemaAanvaller2910
PepeVerdediger281
Xabi AlonsoMiddenvelder280
Voor de complete selectie: Clubpagina Real Madrid.

134 fans
Verdediger, 30 jaar

In de wandelgangen

Donderdag 23 mei
Voor wat hoort wat, zo lijkt Paris Saint-Germain te denken. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.921875 seconden.