Voetbalzone

Van der Vaart: ‘Als ik terugkeer is er voor mij maar één club’

Woensdag, 10 oktober 2012 om 09:45

Rafael van der Vaart koos er afgelopen zomer op 29-jarige leeftijd voor een stap terug te doen. De middenvelder verliet Tottenham Hotspur na twee seizoenen voor zijn oude club Hamburger SV. Daarmee gaf hij de Ajax-fans wellicht hoop: een stap van de Bundesliga terug naar de Eredivisie lijkt kleiner dan vanaf the Spurs en blijkbaar staat Van der Vaart open voor ex-werkgevers.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

10 oktober 2012 om 09:44

Dat zou wel een droom zijn, maar ik denk dat hij dan alleen de topwedstrijden zou spelen.

10 oktober 2012 om 09:44

Laat maar komen.
Eens ajacied altijd een ajacied.

10 oktober 2012 om 11:15

Inderdaad, vraag maar aan Wim Kieft en Gerald Vanenburg die hebben Ajax ook nog heel hoog zitten

10 oktober 2012 om 12:02

Ja laten we zo gaan beginnen.

Het is bekend dat er bij elke club spelers zijn die later bij een andere club terugkeren. Niks mis mee. Jaap Stam was er ook zo een.

Er zijn ook spelers die echt maar voor 1 Nederlandse club willen uitkomen, en ik denk dat Van der Vaart er zo een is. Wel typisch dat hij zo kort na zijn overstap naar HSV weer wat zegt over Ajax. Maar goed, over een paar jaar weten we het

10 oktober 2012 om 12:30

Ik heb niet de indruk dat je begrijpt wat ik bedoel, ik bedoel uiteraard niet dat spelers naar het buitenland gaan en dan bij een andere club in Nederland terugkeren dan waar ze groot zijn geworden, dat is eerder regel dan uitzondering.

Ik doel natuurlijk op het feit dat beide spelers die ik opnoem die toch echt Ajacieden waren totaal geen gevoelens, laat staan warme gevoelens, meer hebben voor Ajax en dat het zinnetje van wve "eens een Ajacied altijd een Ajacied" niet juist is.

10 oktober 2012 om 12:34

@kaassie

Die spelers die jij noemt hebben nooit warme gevoelens voor Ajax gehad, ook niet toen ze er speelde. Je voorbeeld gaat een beetje mank.

10 oktober 2012 om 12:41

@tubes

Zo kan je overal wel een draai aangeven maar goed, ik vind het prima hoor, jij wint

10 oktober 2012 om 12:48

@kaassie.

Als je dan bijdehand wil doen, noem dan Johan Cruijf.
Dé Ajacied die kampioen werd met de vijand.

10 oktober 2012 om 12:53

lol, dit heeft niks met bijdehand doen te maken en Cruijff is wel het slechtste voorbeeld wat je kan noemen. De beste man had gewoon geld nodig, Ajax wou hem dat niet geven en Feyenoord wel.

10 oktober 2012 om 13:24

Ken je klassiekers ze vonden dat cruijf ook geen meer waarde had en om ajax te stangen gind die naar feyenoord.

10 oktober 2012 om 14:13

Dat durf ik niet met te beamen maar ze vonden wel dat hij teveel geblesseerd was, het tegendeel bleek waar want als ik me niet vergis heeft hij bij Feyenoord slechts 1 competitiewedstrijd gemist. Maar goed, we gaan nu wel heel erg offtopic.

10 oktober 2012 om 09:44

Als hij nog iets wilt toevoegen moet ie niet langer dan 2 a 3 jaar wachten. Want hij heeft nu al moeite met 60 min voetballen

10 oktober 2012 om 10:02

zal wel meevallen hé?

10 oktober 2012 om 10:06

Ik zou gewoon eens en wedstrijd van Hsv kijken en op Van der Vaart letten, hij is altijd één van de spelers die de meeste meters maakt. Ik vind hem in het 2e deel van een wedstrijd ook net zo actief is als het laatste deel.
Je kunt wel zeggen dat hij in de eerste 60 minuten beslissender is (1 goals, 3 assists) dan in de laatste 30 minuten van de wedstrijd(1 assist).

Dat hij 90 minuten aan kan bewijst hij dit seizoen ook gewoon, hij is 3x gewisseld, in de 87e, 88e en 89e minuut.

Edit typfoutje

10 oktober 2012 om 11:21

Dat is in mijn ogen dus niet zo. Van de vaart heeft nu weer mensen om hem heen lopen die veel meters voor hem maken.

10 oktober 2012 om 12:01

Dat is een fabeltje in de wereld gebracht door ene heer Derksen. Dit wordt graag overgenomen door mensen die Vdv's wedstrijden helemaal niet volgen. Als je puur naar de feiten kijkt, maakt VdV bij Oranje als hij speelt de meeste meters. Nu bij HSV is dat precies hetzelfde. Bij Tottenham had hij een paar slepende blessures waar Redknapp rustig mee wilde doen, vandaar de kortere wedstrijden. Dit lag niet aan zijn fitheid.
Hoe VdV nu weer speelt bij HSV zegt naar mijn mening genoeg. Nog steeds een absolute meerwaarde voor dit Oranje! En Ajax mag zeer tevreden zijn als zij hem over 1 à 2 seizoenen in de Arena zien voetballen.

10 oktober 2012 om 12:22

Hoe oud mag hij zijn dan als hij nog van toegevoegdwaarde kan zijn voor Ajax?
Bij Kuytt zegt iedereen dat hij dalijk veels te oud is om terug naar Feyenoord te keren, maar als VDV dalijk 33 is of 34?

Ik denk dat dit soort spelers echt wel 1 of 2 jaar op die leeftijd meekunnen in onze competiie, mits ze fit zijn.

10 oktober 2012 om 13:35

nja die kun je eigenlijk niet vergelijken, kuyt moet het meer hebben van zijn fysieke gesteldheid en zijn conditie, terwijl rafael een van de meest technische speler uit nederland is, kijk na pirlo die nu nog DE man is bij juve. als kuyt nog gewoon een goede conditie heeft kan hij makkeljk nog mee, maar moet je hem wel goed gebruiken, en geen linksbuiten zetten.

10 oktober 2012 om 09:46

Ze kunnen je wel gebruiken jongen. Haal Sneijder, de Jong en Heitinga ook even over om terug te komen. Dan kunnen de jonkies zich tenminste ergens aan optrekken, vooral Europees gezien.

10 oktober 2012 om 10:27

Doe dan ook meteen Huntelaar, Emanuelson, Maduro, Vermaelen en Stekelenburg.

10 oktober 2012 om 11:10

Dan hou je wel weinig plaatsen over waar die jonkies kunnen spelen.

10 oktober 2012 om 12:30

hahah plus Zlatan en Suarez en we kunnen meestrijden voor de CL :s

Nee van mij mag van der Vaart volgend seizoen alweer terug komen wat een geweldige speler is dat toch. Hij mag altijd van mij terugkomen heeft altijd een toegevoegde waarde bij Ajax.

10 oktober 2012 om 14:56

Dat sowieso! Alleen het is te hopen of Silvy het een goed idee vindt. Volgens mij kunnen ze beter proberen haar ervan te overtuigen om in Amsterdam te wonen dan vDv

10 oktober 2012 om 09:47

Als hij terugkomt naar Ajax dan brengt hij het complete team naar een hoger niveau. Dit is een soort van Cocu-rol destijds bij Psv. Het hele team gaat beter voetballen door zo'n gozer. Bizar om te zien. Ik hoop dat hij binnen nu en twee jaar lekker terug komt.

10 oktober 2012 om 09:53

Een mentor rol binnen een jeugdige groep geeft vaak altijd een positief effect. Nu doet PSV dat met van Bommel. Maar vroeger deed Ajax dat ook met Stam, Davids, Litmanen, Rijkaard etc. Maar ik heb het gevoel dat de huidige trainersstaff bij Ajax wel wat dichter bij de groep staat dan in de tijd met Jol en ten Cate; omdat ze zelf nog niet zo lang geleden zijn gestopt met voetballen.

10 oktober 2012 om 11:33

Ja Stam en Davids die hebben ajax idd veel gebracht... Niet dus..
En dan ook nog halverwege het seizoen ermee kappen omdat de heren zich niet meer konden motiveren. Triest gewoon.

10 oktober 2012 om 11:48

Dat slaat nergens op. Het gaat er niet alleen om dat ze in het veld nog maximaal presteren. Ook mentale begeleiding buiten het veld en een leidersrol in de kleedkamer is minstens zo belangrijk.

10 oktober 2012 om 09:49

Dat heb ik Luc Castagnois ook ooit horen zeggen. Dus welkom bij Twente van der Vaart.

10 oktober 2012 om 10:02

Haha scherp!
Al zijn deze 2 gevallen uiteraard niet te vergelijken....toch een goeie!

10 oktober 2012 om 10:17

Feyenoord kon Castaignos niet betalen. Anders had hij nu in de Kuip gespeeld. Beetje rare reactie.

10 oktober 2012 om 10:27

Niet overal zo serieus op ingaan he....was maar een sarcastisch grapje van Korenaar.

10 oktober 2012 om 11:11

Zelfs als grap vond ik het erg slecht... Maar oke. Zal er wel niet op reageren.

10 oktober 2012 om 09:50

Dan is hij zo erg versleten dat hij niet eens Ajax waardig is. Die man is al niet al te snel, laat staan over een aantal jaar.

10 oktober 2012 om 09:52

Dat is niet waar. Techniek verleer je niet en van der Vaart kan een heleboel puur op techniek. Over 7 jaar is hij voor elke Nederlandse club nog een meerwaarde..

10 oktober 2012 om 10:03

precies, net als van bommel puur ervaring en techniek

10 oktober 2012 om 10:09

Van Bommel is een heel ander verhaal.die speelt ontzettend fysiek. Van der Vaart is meer de man van de passjes. Die bestrijkt een kleiner deel van het veld en is meer iemand die aanvallen ondersteunt en met assists en de beslissende pass moet komen. Hij heeft ook een geweldig schot. Dat leer je niet zomaar af en dat wordt ook niet snel minder.

Sterker nog: Als Bergkamp nu op conditie zou trainen en mee zou doen bij NAC Breda, zou hij een van de beste spelers van dat elftal zijn. Niet omdat hij rent en sleept voor zijn team, maar omdat hij zoveel talent en balgevoel heeft, dat hij nuttig blijft, ook al wordt zn fysiek minder.

10 oktober 2012 om 10:48

Je bedoelt dus als ik het goed begrijp dat van Bommel het eigenlijk niet meer aankan? Zo ja, kijk eens een paar wedstrijden van Psv, van Bommel is dit seizoen verreweg de beste man van PSV dit seizoen.

10 oktober 2012 om 09:54

Want Pirlo is altijd al een snelheidsduivel geweest he?

10 oktober 2012 om 09:56

Dat is een mug met een olifant vergelijken, en Pirlo speelt in een andere competitie.

10 oktober 2012 om 10:01

Van der Vaart is een vergelijkbare speler in de zin dat ze het beide niet van snelheid maar techniek en inzicht moeten hebben. Dát bedoel ik ermee

10 oktober 2012 om 10:23

jaa pirlo speel in een andere competitie maar zowel de duitse als het italiaanse voetbal is fysiek voetbal dus spelen ze wel het zelfde soort voetbal..

10 oktober 2012 om 17:20

Haha grappenmaker als Poulsen op zijn 31ste nog bij Ajax kan spelen dan kan Van Der Vaart dat zeker zelfs Janssen met zijn sigaretten komt op zijn leeftijd nog bij Ajax spelen deze reactie slaat helemaal nergens op Az4eva.

10 oktober 2012 om 09:53

Hopelijk komt hij dan over een jaar of 1/2. Na die tijd is het denk ik klaar met hem. Hij kan nu al moeilijk een hele wedstrijd spelen. En dan denk ik een soort pirlo rol voor hem bij Ajax. Waarin hij minder meters hoeft te maken, maar vooral het spel verdeeld, en het team constant aan het voetballen laat.

10 oktober 2012 om 09:53

Dit zou toch wel erg mooi zijn over 3 jaar, maar laat me dromen

Champions League, kom maar op! He Lexie Muller?

Van Der Hart
Van Rhijn
Heitinga
Denswil
Dijks
Sneijder
Boccara/NdJ
Van der Vaar
Lukoki
Huntelaar
Fischer
10 oktober 2012 om 10:14

Mooie opstelling!
Dan zou alleen Fischer de enigste niet-nederlander zijn :D

10 oktober 2012 om 10:21

Finale Arsenal-ajax! Voor wie ben je dan??

10 oktober 2012 om 10:58

Ik ga de finale niet kijken, boycot de wedstrijd en ga geïsoleerd in de kruipruimte zitten voor 90 minuten. Ik ben zelf opgegroeid met Celtic, ben zelf ook Schots. Wedstrijden tussen die 3 clubs kijk ik vaak met echt een rotgevoel, liefst kijk ik ze ook niet maar ik kies sowieso nooit een kant, kan ik gewoon niet.

10 oktober 2012 om 15:00

Dan moet je je logo ook even aanpassen Nu geef je wel de voorkeur aan de Gunners. Dat kan niet he :P

10 oktober 2012 om 20:14

Tja ik kan gaan photoshoppen en een ava maken met alle drie de logo's erin maar dan is dat ook niet meer leesbaar haha. En je moet toch wat! Maar eigenlijk heb je wel een punt ja

10 oktober 2012 om 09:54

misschien is bijvoorbeeld vv gemert of zo iets voor hem haha. mooi topklasse , en speelt hij ieder jaar tegen een eredivisie ploeg een bekerwedstrijd

10 oktober 2012 om 09:55

was het niet van der vaart die vroeger zij dat hij liever bij psv zou voetballen dan bij ajax?

10 oktober 2012 om 10:06

Dan is ie daar toch van teruggekomen he.

10 oktober 2012 om 10:22

Nee dat heeft hij niet gezegd. Van der Vaart heeft gezegd een Romario fan te zijn geweest en geen PSV fan. Rafael is een echte Ajacied.

11 oktober 2012 om 18:26

vroeger was Raffie een echte psv fan

13 oktober 2012 om 17:17

Nee dat was ie niet maat Hoe graag je dat ook wil. Hier is ooit een vraag over geweest en hij gaf resoluut antwoord: Nee ik ben een Romario fan. Ajax is mijn club. Maar snap je reactie wel. Lang geleden dat jou cluppie zo'n topper gehad heeft.

10 oktober 2012 om 09:58

Ik vind het altijd wel leuk als 'grote' spelers terugkeren bij hun club. Cocu heeft dat in het verleden gedaan en nu van Bommel, aan de andere kant zijn er ook spelers zie hun belofte helaas niet nakomen, zoals van der Sar en van Nistelrooy. Spelers en trainers met een internationale naam in de eredivisie is altijd een toevoeging.

10 oktober 2012 om 10:01

Mensen hij dekt zichzelf al in, hij geeft het al aan áls hij terugkomt.
Hoeveel van die zogenaamde jongens van de club zijn er tot op heden inderdaad teruggekomen naar het oude nest. (echte top van zeg maar de afgelopen 20 jaar) .
Ze praten alle supporters naar de mond, en iedereen maar in extase. Want stel je voor dat hij binnenkort komt ppppffffff

10 oktober 2012 om 10:05

Wat je zegt klopt. Toch begrijp ik de supporters van de club in kwestie altijd wel . Je gaat toch van het goede uit en hoop doet leven.... Aan de andere kant, zoals je al aangeeft, hebben we dit liedje nu wel vaker gehoord. (kuyt, v Nistelrooij etc.)

10 oktober 2012 om 10:09

tja. Hoop van de supporters daar teren clubs die jarenlang wanbeleid voeren al jaren op. Ik woon in de omgeving van Tilburg en spreek regelmatig Willem2 supporters. Zij vragen zich na iedere wedstrijd weer af waarom ze nog een seizoenskaart kopen; de prijs wordt ieder jaar hoger maar de prestaties dalen ieder jaar terwijl de managers hun zakken vullen. En toch gaan ze iedere wedstrijd vol goede moed naar t stadion met een klein beetje hoop op een stuntje zodat ze 9 van de 10 keer weer keihard teleurgesteld kunnen worden.

10 oktober 2012 om 10:23

Misschien een moderne vorm van zelfkastijding??
In principe ben je tegenwoordig supporter van een shirt/logo ipv van de spelers op het veld. Deze zijn in 2 a 3 jaar toch compleet vervangen door anderen. En niet een van die spelers heeft daadwerkelijk binding met de club. (swinkels daargelaten in dit voorbeeld..)

10 oktober 2012 om 10:16

van der Vaarts lichaam is niet meer geschikt voor het hoogste niveau denk als hij in de 30 is. Nu heeft hij al moeite om 90 minuten op volle kracht vol te maken. Laat staan als hij 32 is.

Als hij echt naar Ajax zou willen dan had hij dat nu al gedaan. Hamburg SV is minstens net zo goed als Ajax vind ik.

10 oktober 2012 om 10:25

De reden dat hij nu bij HSV zit is dat het niveau in de Bundes Liga vele malen hoger is als in de Eredivisie en omdat het salaris plafond ietsjes hoger is. Ik zie hem over 2 jaar wel terugkomen.

10 oktober 2012 om 11:49

Ik snap niet dat zoveel mensen vinden dat het niveau in Duitsland zoveel hoger is dan in Nederland. Het geld ja. Ik ben vaak in duitsland geweest om voetbal te kijken en zie daar meestal slechte wedstrijden (de sfeer is er wel geweldig).de top uit Nederland zou echt niet degraderen uit de Bundesliga. Bayern en Dortmund zijn misschien een stapje te hoog maar van de rest kan gewoon gewonnen worden. Kijk maar eens naar Twente Hannover dit jaar. Die wedstrijd had Twente gewoon moeten winnen. En Twente heeft al vaker van Duitse teams gewonnen.(schalke Bremen).dus ik vind dat niveauverschil wel meevallen.

10 oktober 2012 om 10:21

Het is ook fijn dat mensen allemaal dezelfde mening hebben als Van der Gijp..

Daar word ik nou echt heel moe van.

Van der Vaart is gewoon nog een prima speler. Ook voor 90 minuten. Zijn statistieken bij Tottenham zijn ook gewoon dik in orde.

het zou fantastisch zijn als Van der Vaart nog terugkomt naar Ajax.

10 oktober 2012 om 10:36

Ik vind zijn keuze nog altijd zeer opmerkelijk. Dat hij weg moest bij Spurs oké, dat is verschil in inzicht bij het manamegent van die club (waar ik het overigens niet mee eens was, vdV was één van de belangrijkste en beste spelers en toonde als hij fit was aan één van de betere nummers 10 in Engeland te zijn...die moet dan wijken voor Clint Dempsey...... ).

Maar goed, dat hij er dan voor kiest om nog 2-3 jaar in de kelder/middenmoot met maximum naar de subtop van de Bundesliga te spelen vind ik opmerkelijk. Ja het niveau in Duitsland is hoger dan de ED, maar leuk man elk seizoen in de middenmoot spelen....met HSV speel je in die 3 seizoenen niet voor de titel, dat staat eigenlijk als een paal boven water. Met andere woorden zou je al blij moeten zijn als je EL voetbal haalt.

Aan de andere kant, misschien had hij niet veel te kiezen... Voor ons lijkt het net alsof hij voor HSV gekozen heeft, maar de kans is vrij aanwezig dat hij een soort van 'gedwongen' werd voor die club te kiezen omdat die club als enige bereid was de transfersom te betalen aan Spurs. Wij weten namelijk niet welke clubs 'concreet' zijn geworden voor hem.....

10 oktober 2012 om 10:42

Misschien was het een financiele keuze van Spurs? Nu konden ze nog aardig aan hem verdienen, geloof dat ze er ongeveer voor gekregen hebben wat ze er voor betaald hebben. Als je hem nog 2 jaar had gehouden, was er minder 'restwaarde'.
Op sportief vlak ben ik het met je eens, en kan ik de keuze ook niet zo goed begrijpen.

10 oktober 2012 om 11:08

Misschien heeft hij wel de jusite keuze gemaakt, daar ook aan gedacht?
Kijk Rafael heeft nu eenmaal niet het lichaam om 2-3 wedstrijden per week te gaan spelen, en al helemaal niet om ze dan ook nog uit te spelen.
Het niveau in Duitsland is vele malen hoger als in Nederland, dat hij dan minder in aanmerking komt voor europese wedstrijden zal hem dan een biet zijn. Hij weet zelf ook vast wel dat hij in de eredivisie met 2 vingers in zijn neus zijn wedstrijden zal spelen, en juist dan zal gaan verslappen. In Duitsland is alles mogelijk als je een beetje een uitgebalanceerde selectie hebt, dus kan hij zomaar een uitschieter maken richting CL dat houd hem scherper én fitter. Vergeet niet dat zijn beste periode in Duitsland was en als de huidige resultaten niet liegen ziet het er weer goed uit voor hem.

10 oktober 2012 om 11:08

Kuyt zegt al jaren dat hij terug gaat keren naar Feynoord en nu zeg Van der Vaart dat hij terug gaat keren naar Ajax. Nederlanders kunnen Europese ploegen niet verlaten omdat ze verliefd zijn op het geld. Ze gaan alles doen daarvoor. Nederlandse ploegen moeten daar verandering in brengen om telkens op spelers te wachten die ze verkopen hebben. Het is niet leuk voor die speler en voor de fans.

10 oktober 2012 om 11:12

Geef ze eens ongelijk, als je eenmaal geld hebt wil je nog meer. Het is nooit genoeg.
De spelers moeten gewoon eens ophouden met het roepen dat ze wel terug willen keren.
Waarom roepen ze niet gewoon dat ze niks durven te beloven, dan is het probleem op gelost.

10 oktober 2012 om 11:15

Jep, je hebt volkomen gelijk makker

10 oktober 2012 om 11:40

Misschien kan ik niet goed lezen maar volgens mij zegt hij "als ik terugkeer in Nederland is er voor mij maar één club waarvoor ik wil voetballen. Dat weet iedereen.”

Ik zie nergens staan dat het een vaststaand feit is maar ik zal het straks nog eens lezen met mijn bril op, misschien zie ik het dan wel.

10 oktober 2012 om 17:26

Van der Vaart zegt helemaal nergens dat hij gaat terugkeren naar Ajax! Hij zegt, als hij ooit terug zou keren naar de eredivisie dat het ajax is waar hij naar toe zal gaan. Hij heeft het dus helemaal niet over een terugkeer. Hij beantwoord een hypothetische vraag.

10 oktober 2012 om 11:13

Past toch ook niet binnen het nieuwe cruyff beleid? Een speler van 30/31 terughalen, houdt talent tegen.

10 oktober 2012 om 11:21

Alsof een heel team uit talenten moet bestaan, dan graaf je een diep gat voor jezelf..internationaal gezien dan.

10 oktober 2012 om 12:06

Zonder een aankomen waaien Babel en paniekaankoop Poulsen was je aardig die kant op gegaan, aangezien deze twee enigszins kunnen meekomen in de CL en de rest nagenoeg niet.

10 oktober 2012 om 11:23

Jij kent het beleid van Cruijff niet eens dus als je die nou eerst gaat leren dan kun je daarna terugkomen met dit soort reacties.

Een speler met de kwaliteiten van Rafael van der Vaart die jonge spelers bij de hand kan nemen hoort juist wél bij de filosofie.

10 oktober 2012 om 12:04

O ja klopt ook, ik heb het verkeerd, de Cruyff-filosofie is natuurlijk een aan komen waaien Babel en een paniekaankoop Poulsen.

10 oktober 2012 om 11:41

Wat een onzin uitspraken.......
Als vd vaart over 2jr geen club meer kan krijgen en ajax wil hem ook niet en pak hem beet twente bied hem een contract aan,dan gaat vd vaart voor twente voetballen.
Als hij zo graag voor ajax had willen voetballen,dan had hij nu moeten komen en salaris in moeten leveren.....dat deed hij niet.
Dus zo hoog zit het dus ook niet met de clubliefde......als je voor de nummer 16vd bundesliga(op dat moment) kiest boven een topclub in nedrland die CL speelt.

10 oktober 2012 om 11:46

Wacht dan aub niet te lang Rafael. Op je 31e ben je nog echt van waarde voor Ajax. Maar daarna wordt het gezien je blessures toch minder.

10 oktober 2012 om 11:49

Van der Vaart die besloot om afgelopen zomer een stap terug te doen door naar HSV te gaan??
Wát een poppenkast!!

Van der Vaart is nu gewoon wéér dé man bij HSV en speelt bijna wekelijks 90 min. En naar mijn mening wordt er beter gevoetbald, dan in de Premiere League. Gezien de kwaliteiten van Rafael en het type spel dat gespeeld wordt in Duitsland, past hij beter in de Duitse competitie.

10 oktober 2012 om 12:01

Van der Vaart moet dat niet doen.
Hij speelt nu bij HSV waar hij het echt fan-tastisch doet. Dit is zijn plek en hoe hij nu speelt is hij op z'n best!

Ik neem aan dat hij minimaal 3 a 4 jaar hier zou blijven; nou als ik hem een advies mag geven zou ik mijn carriere bij Hamburger SV afsluiten. Prachtige club die nu dankzij VDV terug komt. Wellicht nog wat versterkingen erbij in Januarie en dan toch nog Europees voetbal halen wat niet al te makkelijk meer is in Duitsland, aangezien de concurrentie.

Ik weet zeker dat HSV wel weer terug komt dankzij Vdv.

Ik wil Van der Vaart blijven herinneren als die prachtige voetballer ; niet dat hij nog moeite heeft op zijn oude dag door een paar stelletje nietszeggende spelers in de Eredivisie.

10 oktober 2012 om 13:04

ik zou het wel mooi voor de eredivisie vinden om deze man daar aan het werk te zien.

Goede speler, goede techniek, dat zijn toch wel spelers die je aan het werk wilt zien.

Ik vind vd Vaart altijd wel een symphatieke gozer, en buiten dat gewoon een goede voetballer.

10 oktober 2012 om 19:02

Rafael is altijd welkom om terug te keren bij Ajax, hoe sneller hoe beter.

11 oktober 2012 om 01:49

Echte Ajacied natuurlijk en hartstikke sympathiek, maar ik weet niet of hij aan Ajax veel zal toevoegen. Ik ben bang dat het dan dezelfde situatie wordt zoals hoe hij ooit wegging bij Ajax: zeurende, treuzelende, volgevreten vedette met overgewicht. Je moet het hele elftal aan hem aanpassen en hij zal vaak geblesseerd zijn vrees ik.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Ajax

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax7652
2.PSV6960
3.Feyenoord6926
4.Vitesse6426
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Daley BlindVerdediger342
Siem de JongMiddenvelder3412
Toby AlderweireldVerdediger332
Christian EriksenMiddenvelder3310
Lasse SchöneMiddenvelder326
Ricardo van RhijnVerdediger310
Voor de complete selectie: Clubpagina Ajax.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina Ajax.

313 fans
Middenvelder, 30 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Hamburger SV 27 5 5 0
2012/2013 Tottenham Hotspur 2 0 0 0
2011/2012 Tottenham Hotspur 33 11 3 0
2010/2011 Real Madrid 0 0 0 0
2010/2011 Tottenham Hotspur 28 13 4 0

In de wandelgangen

Woensdag 22 mei
Guus Hiddink laat nog niets los over zijn toekomst. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.3447266 seconden.