Voetbalzone

Update: Barça in beroep tegen schorsing voor weggestuurde Busquets

Woensdag, 10 oktober 2012 om 14:45

Sergio Busquets moet de twee groepswedstrijden van Barcelona tegen Celtic aan zich voorbij laten gaan. De middenvelder van Barcelona is geschorst voor het tweeluik, omdat hij in de slotfase van Benfica-Barcelona rood kreeg. De tuchtcommissie van de Europese voetbalbond (UEFA) heft besloten Busquets twee duelks afzijdig te houden.

/

Busquets beging in de 88ste minuut van de wedstrijd in Portugal een stevige overtreding op Maxi Pereira en werd door Cüneyt Çakir weggezonden met rood. Barcelona moet het nu zonder hem stellen in de beide wedstrijden tegen Celtic. De eerste twee groepsduels wonnen de Catalanen.

Busquets is niet de enige die er niet bij kan zijn namens los Culés. Carles Puyol staat bijna twee maanden aan de kant met een ontwrichte elleboog en Dani Alves mist door een hamstringblessure sowieso de eerste wedstrijd tegen de Schotten. De hoop van Tito Vilanova is dat Gerard Piqué wel weer vlot hersteld is van een voetkwetsuur.

Update 10 oktober 14.45 uur - Barça in beroep tegen schorsing voor weggestuurde Busquets
Barcelona heeft besloten de straf die Sergio Busquets heeft gekregen voor zijn rode kaart in het treffen met Benfica niet te accepteren. De UEFA wil de middenvelder voor twee wedstrijden schorsen, maar Barcelona meldt op de website van de club dat het bezwaar aantekent tegen die beslissing. Het is niet bekend wanneer de Europese bond met een nieuwe uitspraak zal komen.

9 oktober 2012 om 20:17

nou wat moeten ze tegen celtic zonder busquetes?
wel raar dat iedereen nu geblesseerd of onbeschikbaar is bij barca, lijkt wel ajax vorige seizoen

9 oktober 2012 om 20:19

Denk dat ze nu wel gaan verliezen hoor, zeker 5-0 voor Celtic

OT: Van wat ik me kan herinneren was die overtreding nou niet zo zwaar, vond het zelfs geen rood. Beetje raar dat hij dan ook nog eens een schorsing van 2 duels krijgt. Maar goed, vervelend voor hem vooral, want Barça redt het wel tegen deze tegenstanders

9 oktober 2012 om 20:23

Ik heb de beelden terug gezien en begrijp er idd helemaal niks van! Nu ben ik geen groot fan van Busquets (voetballend gezien wel); maar zo'n grote kerel die toch vaak redelijk vaak onderuit vliegt...; maar deze actie was in mijn inziens écht geen rood waard!
Maar goed; Barça komt er wel doorheen; deze rondes!

9 oktober 2012 om 22:54

Haha, Celtic wordt weer eens onderschat zeg. Thuis zijn ze ongenaakbaar en uit wonnen ze toch maar even mooi van Spartak Moskou. Daarnaast hebben ze natuurlijk Hooper in de spits, geweldig talent.

9 oktober 2012 om 23:22

Volgens mij onderschat jij Barcelona.
Celtic heeft een redelijk team, maar dat is echt niets vergeleken bij de Europese grootmachten (waar Barcelona wat mij betreft wel bij hoort haha).

10 oktober 2012 om 00:22

Oh, ik ben op de hoogte van de klasse van Barca hoor, maar ik denk niet dat ze tegen Celtic met een voltallige A-selectie zullen aantreden.

10 oktober 2012 om 20:07

Ik schat de we dik klop krijgen in Spanje, maar dat we mede dankzij onze fantastische thuissupport en de onderschatting door Barca minstens 1 punt thuis zullen pakken. Barcelona is de Enige club die ons ooit heeft verslagen in een Cl-thuiswedstrijd...

10 oktober 2012 om 22:28

Ja, 't is dat ik momenteel krap bij kas zit maar anders had ik serieus overwogen om naar Celtic - Barcelona te gaan met wat vrienden. Geweldig affiche natuurlijk.

9 oktober 2012 om 20:18

Toch bijzonder, als hij echt een speler had geslagen had ik hem meer gegegeven, maar er was naar mijn inzien niks aan de hand. Belachelijke straf dus i.m.o

9 oktober 2012 om 20:24

2 wedstrijden voor een slaande beweging is niks mis mee hoor. Bovendien zullen ze hem nog niet zo missen tegen een team als Celtic met alle respect.

9 oktober 2012 om 20:18

Ik vraag me nog steeds af waarom hij rood kreeg...

9 oktober 2012 om 20:21

Zijn hand plantte hij even in het gezicht van een speler van Benfica.

9 oktober 2012 om 20:24

Nou een Real Madrid fan die weet het als enige hoor, ik weet in godsnaam niet waarom die een rode kaart gaf? Te hard inkomen? Hij was veel eerder bij de bal dan die andere.

9 oktober 2012 om 22:24

Ik zit hier naar het moment van de rode kaart te kijken en ik kan nergens zien waar hij zijn hand in iemand zijn gezicht plant.

9 oktober 2012 om 23:41

Echt zo'n fase die enkel de Madrid-fans gespot hebben. Ik zag een relatief harde charge met een paar handjes die de lucht ingaan. Zelfs een gele kaart had ik raar gevonden. Maarja Barça krijgt bijna nooit een rode kaart, dus als er een valt zal ze wel terecht zijn zeker?

10 oktober 2012 om 16:55

Houd de real-madrid fans er anders een keer buiten joh, en kijk gewoon naar je eigen spelers.

9 oktober 2012 om 20:58

Gary Medel en de rest van de wereld vragen zich ook nog steeds af waarom hij rood kreeg. Soms zit het mee en soms zit het tegen he...

9 oktober 2012 om 23:42

Omdat Medel een onterecht rode kaart kreeg, mag ik me niet afvragen waarom Busquets rood kreeg? Wat een achterlijke redenering weer. Ja Fabregas speelde komedie waardoor Medel een rode kaart kreeg. Lekker relevant.

10 oktober 2012 om 15:00

Abidal ook, na die rode kaart jaren geleden tegen Chelsea.
En Arjan Swinkels ook, van Willem II na zijn avontuurtjes met Blom.
Maar die hebben er ook geen reet mee te maken, noob.

Ik zie niet in wat hij fout deed, een beetje gezwaai met de armen ja. Maar expres slaan zie ik er niet in.

En btw, voor Manchester United telt je laatste zin niet. Daar is het eerder: Vaak zit het mee en heel, heel soms zit het tegen. (Ik kon het niet laten).

10 oktober 2012 om 21:32

Hij maakte een slaande beweging, het leek niet echt op als ongelukkig zwaaien.

9 oktober 2012 om 20:20

Haha, wat een onzin!
Het was sowieso geen rode kaart en om daar twee wedstrijden voor te geven is ontzettend debiel.

10 oktober 2012 om 15:02

Ach ja, niet meer belachelijk dan die rode kaart van Van Persie in Camp Nou, maar dat vonden jullie allemaal terecht en volgens het boekje. Busquets komt eerst in met zijn elleboog vrij hoog en maakt daarna nog een slaande beweging bij het wegtrappen van de bal.

10 oktober 2012 om 15:09

Nee, daar zie je het toch verkeerd.
Het is nogal klungelig zwaaien met zijn armen inderdaad.
En weet je, als je daar geel voor wilt geven vanwege gevaarlijk spel ofzo dan kan dat.
Maar voor een directe rode kaart moet er duidelijk een slaande beweging zijn, dat is in dit geval zeker niet zo.

De rode kaart van van Persie kun je zeker in twijfel trekken. Maar weet je wat?
Dat heeft hier geen flikker mee te maken.
Zullen we het anders nog even hebben over de twee rode kaarten die Arjan Swinkels kreeg van Kevin Blom?

10 oktober 2012 om 15:14

Ik vind het gewoon terecht om dit soort Barcafanboys op hun hypocrisie te wijzen. En als het wel ongelukkig zwaaien met zijn armen is (ik betwijfel het want die hele actie kwam agressief over) dan heeft hij nu een keer te veel gekregen. Meestal krijgt hij te weinig met zijn schwalbes en matennaaierij.

9 oktober 2012 om 20:20

Nu heb ik gehoord dat hij een slaande beweging gemaakt zou hebben, maar in het filmpje kan ik dat nergens terugvinden. Ik zie alleen dat hij de bal hard weg probeert te schoppen en daarbij niets anders dan de bal raakt. Een belachelijke rode kaart dus en hopelijk gaat Barcelona in hoger beroep tegen deze belachelijke schorsing!

9 oktober 2012 om 20:24

http://www.youtube.com/ watch?v=_rg -nmltqlq

Even spaties weghalen. Hier zie je duidelijk dat hij bij het neerkomen die kale Benfica speler in het gezicht (probeerde) te slaan.

9 oktober 2012 om 20:30

Dat is toch geen slaande beweging! Hooguit een ongelukkige zwaar met zijn arm nadat hij de bal probeerde weg te schoppen. Sorry, maar ik vind dit absoluut geen rode kaart. Misschien een gele kaart vanwege roekeloos inkomen, maar niet meer dan dat.

9 oktober 2012 om 20:34

Ach zei het toen al en zeg het nu opnieuw, ik zie hier in geen 100 jaar een slaande beweging in. En dan durven mensen nog wel twijfelen aan de rode kaart die Pepe kreeg op zijn fout tegen Alves

Ik denk dat het gewoon te maken heeft met de Barca-gekleurde bril die wij ophebben waardoor wij het niet zien zoals het is.

9 oktober 2012 om 20:59

Ja jonge, Medel gaf Cesc ook geen kopstoot. Die kreeg ook rood. Doe niet zo hypocriet gast...

9 oktober 2012 om 21:10

zo vreemd vind ik dat niet,jij ziet nooit wat slechts in wat een barca speler doet.een slaande beweging en dan wegkomen met 2 wedstrijden vind ik een schande.

10 oktober 2012 om 14:50

@grandepulga2

Het ging erom dat Alves nog ging rollen bollen terwijl Pepe hem niet raakte.

9 oktober 2012 om 20:25

Karma is a bitch.. Ik vind het niet zo erg, hij heeft genoeg mensen een kaart aangesmeerd. Misschien voelt hij hoe het is om genaaid te worden en leert hij zijn acties af.

9 oktober 2012 om 20:30

Wanneer is de laatste keer dat je Busquets iemand een kaart hebt zien aannaaien?...let me guess,tegen Inter?

9 oktober 2012 om 20:33

Nou hij probeerde het nog afgelopen zondag tegen Madrid hoor Grande Pulga2, of deed hij soms een peace-teken naar de scheids?

9 oktober 2012 om 20:34

@apocalypto

Karma is a bitch? Haha dan kan Pepe alvast een kamer reserveren in het ziekenhuis, wantndie heeft dan nog een hoop doodschoppen en elleboogstoten tegoed!

9 oktober 2012 om 20:36

In de afgelopen jaar heb ik Busquets weer veel zien overdrijven. Onder andere in de Classico's, maar Inter was inderdaad zijn hoogtepunt. Natuurlijk schept de media een beeld van Busquets als een grote acteur, maar mij ga je niet wijs maken dat hij een sportieve speler is.

9 oktober 2012 om 20:37

Euh, ik dacht het meer in de trend van kaarten aannaaien door een duik ging. Maar goed, gelukkig dat onder andere enkel tijdens die wedstrijd enkel de Barca spelers om kaarten vroegen. Want de Madrista's doen dat nooit. Als het peace-tekentje de reden is waarom Busquets zo wordt gehaat, hoe kun je dan je eigen halve selectie niet haten? Valdez bijvoorbeeld keer op keer belachelijk maken omdat hij soms bij opstootjes naar voren rent, maar als Casillas dat doet en voornamelijk Pepe die dat echt nog erger heeft, hoor je daar iemand over?

9 oktober 2012 om 20:38

@ Pedrobarca

Ik dacht dat we het over Busquets hadden, jij haalt nu andere mensen erbij. Wat heeft Pepe met Busquets te maken?

Ik begrijp niet waarom iedereen de link naar Real legt als we het over Barcelona hebben, de 2 clubs staan toch totaal los van elkaar.

9 oktober 2012 om 20:40

@ Apocalypto

Dat is de 2de standaardreactie die je kon geven.
1. Inter niet gezien?
2. Tijdens de classico's deed hij dat steeds

Geef me aub een concreet voorbeeld en niet zo'n standaardreactie die je 300x per dag ziet voorbijgaan.

9 oktober 2012 om 20:41

@ Grandepulga2

Het feit dat ik een sympathie heb voor Real wil niet zeggen dat ik bepaalde zaken niet objectief kan bekijken.

Ik ben ook de eerste die toegeeft dat Pepe ook soms zijn streken heeft, maar dat veranderd niets aan het feit dat Busquets het ook heeft. Jij probeert nu dat goed te praten door te wijzen naar de tegenstander, terwijl ik het over de speler in kwestie heb.

Jij bent misschien verblind door je liefde voor Barcelona, maar ik weet zeker dat als je voor een andere club was, je dood zou ergeren aan Busquets.

Edit:

youtube.com / watch?v = Zvzy8kyd2g4

youtube.com / watch?v = Phci81ecu8y

Bekijk het maar. Als je man genoeg bent zal je me gelijk geven.

9 oktober 2012 om 20:46

Typisch dit :

'het feit dat ik een sympathie heb voor Real wil niet zeggen dat ik bepaalde zaken niet objectief kan bekijken. '

'jij bent misschien verblind door je liefde voor Barcelona, maar ik weet zeker dat als je voor een andere club was, je dood zou ergeren aan Busquets.'

Hilarisch

Ik kan zeer zeker kritisch zijn over mijn club, maar kan niet tegen standaard reacties. Busquets zou volgens sommige ook de oorzaak zijn van al het geweld in Syrië. Hij is gewoon een zondebok, het zwarte schaap. Als je mij vraagt wie de duikelaars zijn bij Barca, dan zeg ik Pedro, Sanchez, Fabregas,mascherano en in iets mindere mate Alves en Xavi. Busquets hoort daar in mijn ogen helemaal niet tussen.

9 oktober 2012 om 20:52

Waarom is het hilarisch? Jij begrijpt mijn punt niet eens. Ik ben ten eerste niet eens een supporter van Real Madrid, terwijl jij duidelijk een voorkeur hebt voor Barcelona.

Je vraagt mij om voorbeelden, ik geef je ze en vervolgens zeg je er niks meer over? Dat vind ik juist hilarisch. En dankjewel dat je vervolgens ook nog de hele crew van dat Catalaanse acteurs opnoemt, ik wou er niet eens over beginnen.

9 oktober 2012 om 21:03

Ik ben ook geen supporter van Barcelona.

Je zult mij nooit zien ontkennen dat bovengenoemde spelers inderdaad makkelijk naar de grond gaat, het is voor Busquets dat ik het opneem omdat hij niet zo is zoals hij wordt neergeschreven. Hiermee wil ik maar aantonen hoe makkelijk er wordt na-gepraat.

De linkjes werken nooit bij mij, maar heb ze allemaal wel al eens zien voorbijkomen.

Thubmbnail: Busquets die door zijn handen kijkt

Intro: De rode kaart doe hij Motta aansmeerde

midden: Allerlei fouten op Busquets met wazig beeld of uit een verkeerde kant gefilmd waardoor wordt gesuggereerd dat hij aan het duiken is, en het is niet zo dat d meeste daar dan wat kritischer gaan naar kijken, die nemen dat gewoon al te graag aan.

Slot: Nog eens de rode kaart die hij Motta aansmeerde.

9 oktober 2012 om 21:10

Dit zijn de momenten in El Classico's met Barcelona, waar hij 2x doet alsof hij word geraakt en duikt met zijn handen naar zijn hoofd. Jij vraagt mij om voorbeelden en ik geef je die.

Ik praat nooit mensen na en geef ook eerlijk toe dat er soms wat overdreven word door de media. Jij zegt vervolgens dat Real Madrid het ook doet, terwijl dat niet eens relevant is. Maar je kan niet ontkennen dat Busquets ook zijn streken heeft, wat normaal is in het hedendaagse voetbal.

10 oktober 2012 om 16:12

En mij maak je niet wijs dat er WEL sportieve spelers bestaan. De een is weer sportiever dan de ander dat is dan wel weer waar.

Toch vind ik dat Busquets veel en veel te weinig respect krijgt voor zijn voetbalkwaliteiten, want deze man kan net zo goed voetballen als de andere middenvelders van Barca alleen is hij meer van de pass. Zonder hem zou Barca zeker niet zo goed spelen. Zowel in verdedigend als in aanvallend opzicht enorm sterk. En dat vind ik Pedro ook maar dat is offtopic.

Verder heb ik wel een plaatje van Busquets maar ook ik zie er geen rode kaart in. Matic schopt duidelijk Messi neer en krijgt geel?? Dan is de logica voor een rode kaart voor Busquets wel heel ver te zoeken.

9 oktober 2012 om 20:31

Ben het met je eens Guaporta. Een directe slaande beweging zie ik ook niet. Busquets komt wel nonchalant in, maar om dat even te bestempelen als een "slaande beweging".. ? Vind ik wel iets te overdreven.

9 oktober 2012 om 20:20

Belangrijke en goede speler voor barca maar ook zonder Busquets moet celtic te verslaan zijn. Celtic is ten slotte niet meer wat het geweest is. Laat je gewoon Song spelen. Niet zo´n heel slecht alternatief dacht ik

10 oktober 2012 om 08:34

Je hebt ook geen verdediger he :P

Puyol en Alves geblesserd, Busquets geschorst, en Pique pas net terug van een blessure. begrijp me niet verkeerd, dit zou Barca normaal gesproken toch wel moeten winnen, ook zonder die spelers, maar dit is wel zo een wedstrijd waarbij Celtic de hele wedstrijd voor de 16 hangt en met 1 counter scoort en Barca er niet langs komt.

9 oktober 2012 om 20:20

Wat een onzin is dit! 't was gewoon een actie voor de bal die hij uit frustratie hard wegtrapte zonder slechte bedoelingen! 't was gewoon een sein afgeven van woede dat Benfica alleen maar begon te tacklen enzo. Dit is gewoon die scheids schorsen joh!! Op zn minst was dit gewoon een gele kaart maar echt geen rood.

9 oktober 2012 om 20:24

Slaande beweging zoals die van di maria tegen in de competitie en in de zelfde wedstrijd hiquain naschoppen.?

9 oktober 2012 om 20:31

Precies dit was eigenlijk net zo erg als die kopstoot die Cesc kreeg he...

10 oktober 2012 om 08:35

De wedstrijd met Di Maria en Higuain hebben hier toch helemaal niks mee te maken?

Dit is beoordeeld door de Uefa, en blijkbaar was er genoeg aanleiding voor 2 duels schorsing

9 oktober 2012 om 20:25

"de tuchtcommissie van de Europese voetbalbond (uefa) heft besloten Busquets twee duelks afzijdig te houden." 2 fouten in deze zin Vz.

In de poule waar Barca zit moeten ze makkelijk 2 wedstrijden zonder Busquets kunnen, dus geen man overboord.

9 oktober 2012 om 20:30

de klap, of betergezegd achterwaarste backfist die sergio gaf, was net niet meer op de herhaling te zien op de Nos...dus al die mensen die hier gillen dat de scheids gestoord is of dat het schandalig is dat hij rood heeft gekregen, die moeten is beter op de wedstrijd letten in plaats van hier stoer en popie jopie dingen te gaan verkondigen...

stelletje idioten

9 oktober 2012 om 20:33

Wat een rare beslissing. Ik had eerder gedacht de rode kaart geseponeerd zou worden. Dit slaat echt alles, als het al een overtreding was dan was het hooguit gevaarlijk spel omdat hij zijn knie zo hoog optrok.

9 oktober 2012 om 20:34

Verdient imo, hij is altijd aan het provoceren een klaphark eerste klas imo.

9 oktober 2012 om 20:45

Het is mij nog steeds een raadsel waarom Busquets nou rood kreeg. Wat deed hij verkeerd? Volgens mij was de scheidsrechter onder de indruk van al die fluitende Portugezen op de tribune, een andere verklaring heb ik er niet voor. Benfica had trouwens drie rode kaarten kunnen krijgen. Maar ach, soms heb je de scheids mee en soms heb je hem tegen.

9 oktober 2012 om 20:52

jullie komen allemaal interesant doen alsof jullie het gezien hebben maar als jullie de wedstrijd hebben gezien weet je waarom die rood kreeg...stelletje blinde kippen

10 oktober 2012 om 16:04

Het is 2012, je kan beelden.terugkijken. Busquets doet wild, maar dit is toch geen rood? Laat staan een schorsing van 2 wedstrijden.

9 oktober 2012 om 21:16

Hahaha schandalig dit. Xabi Alonso heeft al 2.5 jaar geen rode kaart meer gehad in welke competitie dan ook, zegt genoeg. We wachten ook nog steeds op de straf voor Pepe na zijn gehouthak tegen Lyon een jaar terug. Maar goed, dit overleven we wel. Zal een overwinning alleen maar zoeter maken.

9 oktober 2012 om 21:43

Tja, jammer voor Sergio, maar hier ligt Barca dus echt niet wakker van. Celtic mag blij zijn als ze over 2 wedstrijden 3 kansen creëren. Dan heeft Celtic het imo goed gedaan.

Laat Cesc die postitie overnemen, anders Song. Geen vuiltje aan de lucht.

10 oktober 2012 om 08:37

Met de verdedigende mogelijkheden momenteel bij Barca zie ik Celtic alledrie die kansen nog scoren ook.

10 oktober 2012 om 08:52

Dat zou voor Celtic heel mooi zijn. Toch zal Barca over Celtic heen walsen. Ze mogen er van mij best 3 inschieten als Barca er maar het dubbele injaagt. Geen probleem.

9 oktober 2012 om 22:11

Iedereen doet weer lekker denigrerend over Celtic. Staan anders wel 2de in de poule.hoop dat er een verrassende 1-0 op celtic park komt. Gewoon om deze mensen de mond hier te snoeren.

9 oktober 2012 om 22:13

Eigenlijk is het een schande dat Busquets uberhaupt nog voetbalt. Als je al zijn schwalbes bij elkaar op zou tellen en dat zou vermenigvuldigen met zijn walgelijke gedrag dan zou hij een eeuwige schorsing krijgen.

9 oktober 2012 om 22:27

We hebben hier iemand die alleen maar de Clasico's en de wedstrijd tegen Inter heeft gezien. Hij maakt heus niet in elke wedstrijd een schwalbe. Maar jij denkt natuurlijk dat het altijd een schwalbe is wanneer er een echte fout op Busquets wordt gemaakt.

10 oktober 2012 om 21:21

Nee ik vind het niet altijd een schwalbe maar hij naait wel altijd. Zag tegen een zon team in de CL ook dat als hij een duw krijgt hij 3 keer omrolt en naar zijn knie grijpt

9 oktober 2012 om 23:18

Hij maakt een beweging met zijn elleboog naar de kale benfica speler toe! Waarschijnlijk ligt geraakt, maar dat maakt niet uit, het is rood.. via de beelden kun je het niet echt duidelijk zien, wel de elleboog naar de hoofd toe, maar niet of hij hem ligt raakt. dus de scheids moet dit beter hebben gezien..

9 oktober 2012 om 23:19

Terecht natuurlijk.vond het een smerige overtreding. 2 wedstrijden vind ik nog weinig ..

10 oktober 2012 om 07:42

Volkomen belachelijke beslissing om voor dat moment rood te geven, en dan ook nog eens twee wedstrijden schorsing. Zoveel was daar niet aan de hand..

10 oktober 2012 om 15:49

wat is er belachelijk aan? je mag dus iemand bewust slaan en er mee wegkomen volgens jou?

10 oktober 2012 om 16:28

Wat er belachelijk aan is.. Het is ten eerste niet bewust slaan. Hoe je daar bij komt is me een raadsel. Ten tweede was er totaal niks bij.

10 oktober 2012 om 09:37

Real lijkt weer rustig in vorm te raken dus misschien is dit wel alleen goed voor Busquets zelf. Kan hij zich tenminste nog 100 focussen op La Liga de aankomende weken. Ik weet niet of hij hier zelf ook blij mee is. Betwijfel het haha.

10 oktober 2012 om 14:49

Focussen op de Spaanse competitie bedoel je, voor de CL is hij immers geschorst!

10 oktober 2012 om 14:50

hoe moet hij zich 100% focussen op de cl terwijl hij daarvoor 2 wedstrijden geschorst is? Je bedoeld denk ik de competitie

10 oktober 2012 om 18:15

Haha ja sorry was een typfoutje, dat meot natuurlijk zijn voor La Liga.

On :
Ik snap niet waarom Barça hier tegen in gaat. Laat lekker gaan. Het was ook erg dom om te doen in de laatste minuten.

10 oktober 2012 om 14:46

Ik had het gewoon geaccepteerd. Tegen Celtic moet het prima te doen zijn zonder Sergio.

10 oktober 2012 om 15:02

Lijkt me terecht, hij komt hard in en zwaait, in mijn ogen zeer bewust, zijn arm nog even richting het hoofd van (ik geloof) Perreira. Als het bewust is, en daar ben ik zo goed als zeker van, dan lijkt mij rood en twee duels schorsing zeer terecht en wellicht zelfs wat aan de milde kant. Verder zie ik Busquets ook niet heel erg protesteren zoals hij dat soms wel kan doen, dus hij zal het zelf wellicht ook wel weten wat hij fout doet, wat bij mij nog meer een bewijs is dat hij dat bewust doet.

10 oktober 2012 om 15:52

volgens mij moet je objectief kijken en je anti barca bril afzetten.
ten eerste benfica mocht de ene overtreding na de andere maken de scheidsrechter had de wedstrijd totaal niet onder controle.
busquestes trapt rennend de bal weg zodat er geen counter ontstaat. daarna moet hij afremmen en steekt hij z'n arm uit zodat hij niet vol met z'n hoofd of borst tegen de tegenstander knalt.
dit lijkt me niet meer dan een logische reactie want wie wil der nou zo graag tegen de tegenstander aanknallen?
het is totale onzin om te zeggen dat het een elleboog was want dat doe je heel anders. je kunt heel duidelijk zien dat hij zich probeert te beschermen tegen de impact. als je een elleboog maakt dan maak je een heel andere beweging zodat je de tegenstander hard raakt. als je goed kijkt zie je dat busquets zich gewoon probeert te beschermen.

maar dit hebben we meer te danken aan de scheids die de wedstrijd totaal niet onder controlle had. echt een waardeloze scheids die pas ingrijpt als de tegenstander al 1000 overtredingen heeft gepleegd.
scheidsrechters verpesten het hele spel en de fifa houd ze zodat ze het spel enigsinds kunnen beïnvloeden.

verder kan het me niks schelen als jullie zeggen dat te veel naar complot theorien kijk of lees. ik kijk tenminste verder dan me neus lang is en laat me niet beïnvloeden door andere mensen.
verder moet je ook niet altijd geloven wat ze zeggen en met de meute meegaan mensen.

als je gewoon naar een neutrale wedstrijd gaat kijken en je op de scheidsrechters let dan kom je om de 2-3 wedstrijden al meerdere verkeerde beslissingen tegen van de scheidsrechters. soms vlaggen ze voor buitenspel terwijl iemand gewoon 3 meter voor de laatste verdediger hangt.
of ze laten zich beïnvloeden door het publiek of ze kunnen het tempo gewoon niet aan en maken domme beslissingen.
er zijn talloze filmpjes van op youtube.

dan weten mensen ook dat er paar jaar terug een omkoopschandaal is geweest in turkije en paar jaar daarvoor in italie maar ze geloven toch dat alles netjes verloopt.
kom op zeg in turkije hebben ze niet eens er wat aan gedaan.

als ze voetbal nou eerlijk zouden maken zou je in deze tijd technologie gebruiken zoals highspeed camera's en dan weet je precies of iemand buitenspel staat en of hij een slaande beweging maakt en je kan gewoon terug spoelen.
want nu als iemand een elleboog geeft en geen 1 van de staf scheidsrechters/lijnrechters het ziet kan het niet worden bestraft.
verder wil de fifa niet eens camera's in de goal hangen terwijl hun scheidsrechters gewoon zwaar dramatisch zijn.
je kan zelfs met een jury systeem werken van 5 scheidsrechters die volgens de beelden gaan bepalen wat er gebeurt.

dit systeem werkt gewoon voor geen meter en dat weten ze zelf ook maar ze doen er niks aan.
daarom denk ik ook dat er vuil spel bij betrokken is.
of misschien haat ik gewoon de scheidsrechters teveel haha.
pff lang verhaal geworden zeg...

10 oktober 2012 om 23:28

@barcastyle, ik kijk totaal niet naar de overige overtredingen deze wedstrijd en of Barça al eerder in de wedstrijd werd benadeeld of Benfica werd bevooroordeeld. Dat zou ook erg lastig worden, aangezien ik de wedstrijd niet heb gekeken, maar daarom kan ik wellicht juist beter naar deze ene overtreding kijken omdat ik niet ben beïnvloed door het verloop van de wedstrijd. Het kan goed dat de rode kaart in het verloop van de wedstrijd zeer overdreven is en dat het nergens op slaat, aangezien hij dus blijkbaar veel ergere dingen heeft toegelaten, maar ik kijk puur naar deze overtreding en daaruit concludeer ik dat Busquets bewust (zo zie ik het tenminste) een slaande beweging maakt richting het hoofd van Perreira en dus terecht rood. Maar goed, of het bewust is, kunnen we over blijven discussiëren, daar komen we waarschijnlijk niet aan uit, aangezien we het beide anders zien.

Overigens ben ik het wel volledig met je eens dat het tijd wordt voor videotechnologie in het voetbal, want in veel sporten zit het al (denk aan het hawk-eye in tennis of de video-ref bij hockey) en het voetbal, nota bene de grootste sport ter wereld, kan daar eigenlijk niet bij achterblijven.

10 oktober 2012 om 15:49

Gaan ze serieus in beroep...kunnen ze bij Barcelona niet gewoon een keer accepteren dat ook spelers hebben die overtredingen maken? Altijd dat schijnheilige verongelijkte gejank.

10 oktober 2012 om 16:45

Als het ook daadwerkelijk een overtreding was ging ik met je akkoord. Maar Busquets maakte helemaal geen overtreding. Het lijkt me dan logisch dat je in beroep gaat wanneer 1 van je spelers een rode kaart krijgt zonder dat hij iets heeft gedaan.

10 oktober 2012 om 16:53

Ik zag Busquets toch behoorlijk hard erin vliegen, los daarvan is het altijd hetzelfde met zowel Barcelona als Real Madrid dat als er iets niet goed gaat er meteen naar de arbitrage gewezen wordt. Barcelona zou gewoon eens een beslissing moeten accepteren zonder dat eeuwige geweeklaag.

10 oktober 2012 om 15:53

Zal wel niets opleveren. Onbesuisd een bal weg schoppen met je slungelige lichaam is natuurlijk donkerrood ja..

10 oktober 2012 om 16:07

Barcelona, rood, straf, protest. Je kunt het altijd zo uittekenen. Daarnaast is het een beroep bij de uefa, dus zal het wel tot één wedstrijd worden teruggebracht, want het blijft Barcelona hè.

10 oktober 2012 om 16:20

Haha, wat een belachelijke straf wat doet hij nu verkeerd?

Hij schiet de bal hard en blokt zijn eigen lichaam omdat er iemand van benfica ingevlogen komt en dan krijgt hij rood? Straf zal wel terug gedraaid worden dat kan niet anders.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Barcelona

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Barcelona9470
5.Valencia6213
Voor de complete stand: Primera Division
SpelersPositieW
Lionel MessiAanvaller3246
Sergio BusquetsMiddenvelder301
Cesc FàbregasMiddenvelder3010
Dani AlvesVerdediger290
Andrés IniestaMiddenvelder292
Xavi HernándezMiddenvelder285
Voor de complete selectie: Clubpagina Barcelona.

87 fans
Middenvelder, 24 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Barcelona 30 1 9 0
2011/2012 Barcelona 31 1 9 0
2010/2011 Barcelona 28 1 5 0
2009/2010 Barcelona 33 0 8 1
2008/2009 Barcelona 24 1 9 0
Laatste voetbalnieuws

'Egoïstische Messi zorgt voor tweespalt binnen Barcelona'

Barcelona is voor een groot deel afhankelijk van Lionel Messi en het lijkt erop dat de aanvaller zich daar zeer bewust van is. Volgens diverse Spaanse media heeft een aanzienlijk deel...Lees verder

In de wandelgangen

Dinsdag 21 mei
Aras Özbiliz was overbodig bij Ajax, maar timmert in Rusland aardig aan de weg. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.5 seconden.