Voetbalzone

‘Guardiola is niet de beste trainer, van Wenger heb ik veel meer geleerd’

Dinsdag, 9 oktober 2012 om 19:44
/

Volgens sommigen is Josep Guardiola de beste trainer ter wereld, maar Aliaksandr Hleb denkt daar toch anders over. De Wit-Rus meldde zich in juli 2008 bij Barcelona, maar kon geen potten breken en werd uitgeleend aan achtereenvolgens VfB Stuttgart, Birmingham City en VfL Wolfsburg. Inmiddels verdedigt hij de kleuren van BATE Borisov.

“Wat mij betreft hoort Guardiola niet bij de beste trainers ter wereld”, laat de aanvallende middenvelder optekenen in de Spaanse media. “Hij had het geluk dat hij een team coachte met de beste spelers ter wereld. De beste trainers ter wereld zijn José Mourinho, Sir Alex Ferguson en Arsène Wenger.”

“Van Wenger heb ik veel meer geleerd dan van Guardiola”, aldus Hleb, die tussen 2005 en 2008 onder contract stond bij Arsenal. Na drie seizoenen bij the Gunners te hebben gespeeld betaalde Barcelona circa vijftien miljoen euro voor hem.

Poll

Wie vind jij beter?

9 oktober 2012 om 19:49

Ach ja, wie is de beste, wie is niet de beste.

wanneer heeft hij training van ferguson, mourinho enz gehad?

tis allemaal zo onbelangrijk. ik zou niet weten wie de beste is, ik ken ze niet persoonlijk, maak ze niet persoonlijk mee, weet niet hoe ze zijn, dus kan er geen oordeel over vellen.

9 oktober 2012 om 19:52

Hij hoeft geen training te hebben gehad, hij kan toch gewoon zijn mening geven. Leukste is nog dat hij gelijk heeft.

9 oktober 2012 om 20:11

En dat weet jij? Heb jij ook training van beide coaches gehad?

9 oktober 2012 om 20:15

Niet alleen ik, ieder objectief persoon zal beamen dat Saf, Wenger en Mourinho meer hebben gepresteerd dan Pep. Hij zal toch echt wat langer moeten presteren om hoger in de pikorde te komen.

Moet je training hebben gehad dan om iemand te kunnen beoordelen? nee toch, gelul dus.

9 oktober 2012 om 20:33

Ik ben best objectief want het zal mij werkelijk niet interesseren wie wel en wie niet gezien worden als de betere trainer.
Maar wat jij zegt Memoires klopt qua feiten gewoon niet.
Als je op de gehaalde prijzen baseert wie de beste trainer is hoop ik dat je om je oren wordt geslagen met het rijtje prijzen van Wenger en van Gardiola.
Hoe lang is Wenger met zijn prijzenlijst al hoofdtrainer en hoe lang is Gardiola al hoofdtrainer, kortom je zit er hier toch behoorlijk naast.

Maar nogmaals mij zal het niet boeien, maar ik geloof dat Hleb een soort van mislukt is bij Barcelona zou dat zijn uitspraken niet beïnvloed hebben?

9 oktober 2012 om 20:44

Met presteren bedoel ik niet louter het behalen van prijzen.

Het beter maken van spelers, ervoor zorgen dat Arsenal een grote club is geworden die financieel èèn van de gezondste clubs in Europa is en jaar op jaar winst boekt. Al 16 jaar op rij de CL halen ondanks dat je sterspelers telkens worden weggehaald en verkocht worden omdat of het bestuur Eurotekens ziet of de spelers een mes in de rug van Wenger steken en weigeren te blijven wat tevens te maken heeft met de lak van ambitie dat het bestuur nastreeft.

Talloze spelers die hij ontdekt heeft en groot heeft gemaakt, je ziet ook vaak dat spelers bij Arsenal de sterren van de hemel spelen en bij een andere club niet tot nauwelijks het niveau behalen dat ze in Londen behaalden. Voorbeelden hiervan o.a Cesc, Nasri, Hleb. Dankzij Wenger is boring Arsenal nu de ploeg dat het beste voetbal speelt in Engeland.

Sterker nog Wenger kan zijn kwaliteiten niet optimaal benutten simpelweg omdat het koppige bestuur geen zak hooi investeert. Dit jaar was eigenlijk een uitzondering. Nee, Wenger is toch echt een treetje hoger dan Pep. Pep behaald prijzen bij een club, Wenger vormt een club.

Ik had je laatste vraag niet gezien: Ik denk van niet eerlijk gezegd. Er zijn een hoop voorbeelden die niet met Pep op konden schieten, je hoort nu ook verhalen van Villa die in de spits wilt enzovoorts. Hleb heeft nochtans zelf toegegeven dat hij niet alles heeft gegeven bij Barca dus daar legt hij de schuld al bij zichzelf.

9 oktober 2012 om 22:53

16 jaar op rij in CL maar geen enkele keer zelf de prijs in handen gehad, nou dan kom je ver mee.

Hij is wel een goede trainer/coach maar niet eentje die zijn spelers kan behouden en prijzen kan pakken.

In Engeland gaat mijn sympathie naar Arsenal toe, maar iedereen weet dat hij niet in de strijd voor hoofdprijzen, want als hij wel voor de hoofdprijzen ging, dan zou hij wel wereldspelers halen en geen talenten van 19 á 20 jaar. Als hij toppers binnen had gehaald, dan zou Walcott nu niet twijfelen en dan zou ook niet bang zijn dan Oxlade Chamberlain gaat vertrekken. Uit angst heeft Wenger OC zijn contract verlengt tot 2016 of 2018 ( ik weet niet percies meer).

En wat Alex Song en RVP betreft, die zijn vertrokken omdat ze prijzen willen winnen.

10 oktober 2012 om 13:44

Hij had het geluk dat hij een team coachte met de beste spelers ter wereld.
Ben het met deze woorden eens en jij kan je in mijn mening waarschijnlijk ook vinden.

Guardiola kwam in een selectie met Messi,iniesta,puyol,xavi. Hij had een hele succesvolle lichting uit de jeugd namelijk Pique,busquets en de later teruggehaalde Fabregas.
Hij had een Barcelona tot zijn beschikking waar je wat mee kan. Tuurlijk is Guardiola een goede trainer maar hij heeft het slechts bij 1 team gepresteerd.het is ook een een team met spelers die bijna allemaal uit de jeugd komen en veel samen hebben gespeeld. Er stond al een team dat hij met goede trainingen tot dat wereldteam heeft gekneed en veel prijzen gewonnen.

Wenger koopt geen hele dure spelers.hij koopt vaak jonge spelers en gebruikt veel jeugd .hij heeft in buitenspelers RvP en Thiery Henry een spits gezien en kijk wat er van is geworden. Hij heeft ook veel prijzen gewonnen.tis nu een tijdje een prijzendroogte maar elk jaar wordt CL gespeeld. Daarnaast verdient hij bakken met geld voor Arsenal.

Mourinho is een coach die met FC Port EL en CL heeft gewonnen. Chelsea had al jaren geen kampioenschap meer gewonnen en deed dat 2 keer oprij plus finale CL. Ook bij inter werd hij 1 maal kampioen en 1 seizoen kampioen,beker en CL. Bij Real haalt hij ook prijzen binnen en haalde regerend kampioen Barca van de troon.

SAF zijn clubliefde en gewoon goede management twijfeld niemand aan volgens mij.geweldige coach gewoon. Heeft geen uitleg nodig.

Kortom,4 verschillende coaches waarvan ik Guardiola op het moment de minste van vind.ik geef wel toe dat ik wel benieuwd ben naar wat voor resultaat hij zal geven aan bijvoorbeeld AC Milan op dit moment. Zou het met dit AC Milan ook kunnen.

10 oktober 2012 om 17:01

Ken je feiten, Song is vertrokken omdat zijn instelling niet goed was. Nu niet zeggen dat ik goed gelovig ben, want dit speelde al rond de winterstop.

In mijn opinie is Wenger verruit de beste coach, maarja ik ben ook Arsenal fan. Maar toch heb ik argumenten, hij maakt bijvoorbeeld van matige spelers zeer goede spelers (walcott, Jenkinson, Henry). Ook kun je niet zeggen dat zijn prijzenkast klein is, hij heeft dan 8 jaar niks gewonnen, maar hij heeft wel 3 jeer de PL gewonnen, waarvan een ongeslagen. Dusja, top coach.

9 oktober 2012 om 19:54

Hij noemt dat ook niet al reden waarom Ferguson, Mourinho en Wenger de besten zijn. Hij zegt dat Pep niet de beste is, omdat hij van Wenger meer heeft geleerd en Pep met de besten werkte. Dit is gewoon simpelweg zijn mening.

9 oktober 2012 om 19:51

Volgens mij is hij er nog steeds niet overheen dat hij niet goed genoeg was voor Barcelona.

9 oktober 2012 om 19:52

Hij is gewoon eerlijk. Guardiola kan gewoon niet zo goed om met spelers die niet uit Spanje komen. Zlatan, Hleb zijn grote voorbeelden. Misschien zijn zij geen ja-knikkers wat Iniesta en Xavi enz wel zijn.

9 oktober 2012 om 19:57

ach wat een geneuzel...dus Mascherano, Alves, Adriano, Keita, Abidal etc. komen allemaal uit Spanje?? Die zijn allemaal lovend over Pep

9 oktober 2012 om 20:02

Jij weet niks anders te vertellen dan alles wat met barca te maken heeft zwart te maken. Dus jij denkt dat Guardiola niet goe om kan gaan met spelers die niet uit Spanje komen. Ik kan je wel heel wat voorbeelden opnoemen. Maar kijk maar eens naar Dani Alves, Mascherano, Henry, Alexis Sanchez, Affelay, etc...

Hleb geeft gewoon zijn mening, maar het is wel opvallend dat er al 2 spelers zijn die mislukt waren onder Guardiola die deze opmerkingen maken. Waarom hoor ik Chygrynskiy daar nooit over, hij was eigenlijk de grootste miskoop van Guardiola.

9 oktober 2012 om 20:36

Henry kon juist niet goed overweg met Guardiola. Misschien moet jij het eerste hoofdstuk van Zlatan's boek maar eens lezen..

9 oktober 2012 om 22:35

Ik zie hier iemand die het boek van zlantan heeft gelezen!
Mooi gekopieerd, wanneer kom je met de school jongens uitdrukking? haha.

On topic: deze man is ooit voor 15 miljoen overgenenomen ongelooflijk!

9 oktober 2012 om 23:19

Slap geneuzel inderdaad. Het 'grote boek van Zlatan' neem ik sowieso niet serieus.

Iedereen weet toch hoe het werkt: de spelers die spelen onder een trainer en vertrouwen hebben van de trainer lopen met hem weg. De spelers die banken of op andere posities moeten spelen vinden het niets, zo werkt het altijd.

9 oktober 2012 om 19:51

Ik ben echt benieuwd hoe Wenger het zou doen bij een Real Madrid of Barcelona. Hoe hij van spelers als Arteta en andere spelers die niet top zijn toppers kan maken heb ik echt respect voor. Maar hoe die Fabregas,van Persie, Clichy en in mindere mate Nasri hem keihard naaien wanneer ze toppers zijn dat vind ik echt zielig voor Wenger.

9 oktober 2012 om 19:55

Die spelers hebben ook ambitie. Als Arsenal de moeite niet doet om prijzen te winnen dat gaan er spelers weg. Het heeft niets te maken met Wenger, want welke trainer zou geen 100 miljoen aan aankopen willen doen. De schuldige is het bestuur van Arsenal.

9 oktober 2012 om 20:00

Nee heeft er niets mee te maken. Het begint bij het begin met Fabregas die als een klein kind zo nodig naar Barcelona moest en daarna gingen Nasri en Clichy geld zoeken. Als ze bleven was Van Persie ook gebleven dan met paar topaankopen had je kampioen en de cl gewonnen.

Aankoop
Sagna
Koscielny
Vermaelen
Aankoop
Song
Wilshere
Walcott
Fabregas
Nasri
RVP
9 oktober 2012 om 20:08

Sommige spelers van Arsenal hebben nog nooit een prijs gewonnen! Je moet begrijpen hoe ze zich voelen.

Arsenal is mijn favoriete club van Engeland en ik vind dat ze meer verdienen. Het probleem was al voor Fabregas en Nasri weg gingen. Ze verliezen altijd hun beste spelers: Henry, Cole, Adebayor,...

9 oktober 2012 om 23:21

clichy is een liksback dus als hij bleef zou er geen lb nodig zijn

voor rest leuke elftal alleen zou eerder Carzola kiezen als een Walcott

9 oktober 2012 om 20:45

Ik denk dat Wenger zich meer op het spel zal gaan focusen, en ik denk ook aan het effiecent gebruiken van spelers. Het aankoopbeleid zal denk ik ook veranderen. vraag me wel af of een trainer bij Barcelona of Real Madrid uberhaut invloed heeft bij bepaalde transfers.

9 oktober 2012 om 19:51

Even natrappen naar de club waar hij zo graag had willen slagen maar waar het niveau gewoon te hoog lag voor deze beperkte speler. Kwam gewoon tekort voor de absolute top en dat kan hij nog steeds niet echt verkroppen. Tuurlijk mag hij die mening hebben, maar ik heb Hleb nooit een aanwinst voor Barcelona gevonden en er is ook nog best wat voor betaald destijds dacht ik.

9 oktober 2012 om 19:52

Makkelijk om na te trappen als je het niet hebt kunnen waarmaken bij Barcelona.

9 oktober 2012 om 19:52

IK ben het eens met Hleb, Guardiola had de beste spelers die hij kan wensen, hij hoefde zelf amper iets te doen, met spelers als Messi, Iniesta en Xavi heb je bijna geen trainer nodig, is Villanova nu ook ineens een goede trainer omdat hij met Barca goed speelt?? Nah, De spelers doen het hem, de trainer staat er bij Barca omdat er een trainer moet zijn, de spelers doen het voor de rest prima zelf...

9 oktober 2012 om 19:56

Barcelona speelt helemaal niet zo goed onder Vilanova. Het spel moet veel en veel beter! En Messi was voordat Guardiola kwam nog niet de speler die hij nu is. Ook onder Guardiola heeft hij deze rol gekregen. Xavi werd meer in het spel betrokken met Pep aan het roer, waardoor hij bij de beste spelers ter wereld ging horen. Iniesta was toen een goede speler, maar werd pas echt geweldig onder Pep. Guardiola heeft dit team gemaakt. Hij kwam en een paar vedette's moesten weg. Begon over nieuw en creëerde dit elftal.

9 oktober 2012 om 20:11

Tito is duidelijk dingen aan het veranderen omdat je anders te voorspelbaar wordt voor de tegenstanders. Dat begon vorig jaar en hoewel er verschillende andere manieren zijn gevonden, blijft Barca zo nu en dan ook naar andere manieren zoeken.
Wat mij betreft is er maar een kritiekpunt op Tito en dat is dat ie de jeugd te weinig gebruikt. Montoya en Bartra hadden al lang en breed een kans moeten krijgen.

9 oktober 2012 om 19:53

Nou ik vind dat je verschillende trainers hebt. De oefenmeesters zoals ( van Gaal, Adriaanse Wenger) die vooral spelers beter maken. En je hebt de people managers .. zoals (hiddink,guardiola Mourinho).

Bij Barcelona is het veel belangrijker om een peoples manager te zijn dan een oefenmeester.
Elke trainer heeft verschillende kwaliteiten.

9 oktober 2012 om 20:03

People manager is niet van toepassing op Guardiola. Hij maakt spelers echt wel beter. Messi, Iniesta, Xavi, Pedro, Piqué... Hij heeft deze spelers echt beter gemaakt!

Hij nam Messi weg van de flank om hem hoger te zetten waar hij nog beter zou renderen. Xavi zette hij ook hoger. Iniesta was onder Rijkaard al goed, werd onder Guardiola nog sterker in positiespel. En Pique kreeg eindelijk zijn kans na uitleenbeurten. Pep stond erop hem een kans te geven.

Vergeet niet dat Pep eerst Barca B heeft getraind. Hij kent de club en de filosofie vanbinnen en vanbuiten.

En binnenkort krijgen we Guardiola wel te zien bij een mooie club, en het zou straf zijn als hij z'n truukje nog eens over kon doen.

9 oktober 2012 om 19:53

Goed zo, Aleksandr Hleb. Lekker natrappen richting Guardiola omdat je het zelf hebt laten afweten! Daarnaast heeft Hleb in een interview een tijd geleden zelf toegegeven dat hij zelf niet de inzet heeft getoond om echt te kunnen slagen bij Barcelona. Ga dan ook niet de schuld leggen bij de trainer!

9 oktober 2012 om 19:57

Waar deelt hij een sneer uit naar Pep? De meerderheid zal beamen dat Mourinho (hoewel ik hem niet mag, is het wel een meesterlijke trainer), Wenger en Ferguson beter zijn. Pep heeft weten te winnen met misschien wel het beste team ooit. Hij heeft het team gebouwd, natuurlijk, maar dat hoeft niet te zeggen dat hij de beste trainer is. Tactisch heet hij vorig jaar ook gefaald. Dat 3-4-3 systeem werkte totaal niet. Maar goed, het is te vroeg om Pep de beste te noemen. Hij heeft drie-vier jaar op het hoogste niveau getraind. Dat is nog te snel om hem als de beste te bombarderen. En Hleb zegt hier helemaal niets verkeerd, hij verkondigt alleen zijn mening. Klasse reactie van hem.

9 oktober 2012 om 20:03

Ik zeg ook nergens dat ik Josep Guardiola de beste trainer ter wereld vind, maar het is gewoon een feit dat Hleb geen inzet heeft getoond bij Barcelona. Ik vind het dan ook onterecht dat hij dan beweerd dat Guardiola hem niet voldoende heeft kunnen leren. Het is dus compleet zijn eigen fout dat hij niet is geslaagd in Catalonië. Persoonlijk vind ik Wenger en Ferguson de beste trainers, maar plaats ik Guardiola wel boven Mourinho. Ach, ieder zijn eigen mening!

9 oktober 2012 om 20:07

Maar dan nog, waar zegt hij iets over zichzelf. Hij heeft ook meer onder Wenger geleerd, kijk maar naar zijn groei. Zijn inzet zal echt niet 100 keer verminderd zijn toen hij bij Barcelona kwam. Vind het totaal niet gerelateerd dat je iets over Hleb bij Barcelona zegt.

9 oktober 2012 om 20:12

"van Wenger heb ik veel meer geleerd dan van Guardiola”, aldus Hleb, die tussen 2005 en 2008 onder contract stond bij Arsenal.

Daar is waar hij het heeft over zijn eigen situatie bij Arsenal en Barcelona. Verder zal ik het artikel eens voor je opzoeken waar hij het heeft over zijn inzet bij Barcelona, dan begrijp je misschien iets meer van mijn reactie.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=163528

9 oktober 2012 om 20:14

Zijn inzet moet wel zijn verminderd.
Los van wie de beste trainer daadwerkelijk zou zijn, kun je onmogelijk veel leren als je niet de juiste inzet hebt. Merkwaardig genoeg heeft Messi wel veel kunnen leren van Guardiola, net als nagenoeg iedereen, behalve een enkeling als Hleb. Als je dit nu kunt combineren met z'n matige inzet, dan weiger ik te geloven dat ie door de coach weinig heeft kunnen leren.
Hij kreeg niet voor niets een waarschuwing van Xavi, dat ie zo niet kon slagen bij Barca, op het moment dat Hleb bij z'n aankomst direct sterallures kreeg. Heeft daarbij ook nooit de moeite genomen om te integreren.

9 oktober 2012 om 20:19

Zijn inzet is ook verminderd, maar echt niet op een drastische manier. Hleb was een sterretje. Daar kan Pep nu eenmaal niet mee omgaan. Is al wel vaker gebleken in vorm van Deco, Dinho en Zlatan. Echter leer je ook als je lui bent. Sterker nog, dan heb je een les te leren in inzet.

Maar goed, Hleb zal er echt wel verstand van hebben. Hij vindt Wenger nu eenmaal beter. En dat is nog waar ook nog.

Zwaar irritant dat jullie de zelfde plaatjes hebben trouwens haha. Joost reageert veel vaker en het duurde voor mij even voordat ik besefte dat het Almogaver was.

9 oktober 2012 om 20:26

We zijn beiden gewoon 'fan' van Joan Laporta, dat kan gebeuren. Daarnaast heb ik keurig aan Almogaver gevraagd of ik het plaatje kon gebruiken.

Josep Guardiola heeft gewoon hard ingegrepen bij spelers die dachten dat ze groter waren dan het team. Ronaldinho heeft dan het team naar een nieuw niveau geholpen, maar kon door zijn uitgaansleven niet meer de volledige inzet geven. Zowel Ibrahimovic als Hleb kwamen bij de club met diva-gedrag en dachten meteen dat ze groter waren dan de club. Terecht dat Pep ze er dan meteen uitgooit.

9 oktober 2012 om 22:47

Voor de duidelijkheid: Almogaver hier.

Guardiola heeft geen moeite met sterren. Guardiola heeft wel moeite met egoisten in een teamsport. Lijkt me weinig meer dan logisch.
Waar jij het vandaan haalt om Deco en Ronaldinho als voorbeelden aan te halen is mij een raadsel. Die gasten waren simpelweg niet gemotiveerd genoeg om nog het maximale eruit te halen. Ze hebben net een paar weken met hem gewerkt, maar toen was het al lang duidelijk dat ze weg moesten.
Hetzelfde gold voor Eto'o, maar die heeft zich mogen bewijzen. Je weet wel, de man die er absoluut niet tegen kon om in de schaduw van Ronaldinho te staan en stennis schopte. En nu stond ie weer in de schaduw van Messi.
En Zlatan liep zelf maandenlang te verreken en was een te groot watje om dingen zelf op te lossen. Liet alles via zijn zaakwaarnemer gaan, die weinig anders deed dan ruzie zoeken, om daarna pas te gaan natrappen.
Die mafketel presteerde al maanden niet en vond nog dat ie boven iedereen stond in de hierarchie.
Guardiola laat niet met zich sollen en daar kunnen verwende kindjes als Zlatan helemaal niet tegen.

En het was wel drastisch bij Hleb. Als je geen moeite doet om te integreren, dan toont het al aan hoe laag zijn inzet was.
Daarbij heb ik je ook aangegeven dat spelers als Xavi dit ook gezegd hebben.

9 oktober 2012 om 20:03

Guaporta het is altijd het zelfde verhaal met jou. Als 1 iemand negatief praat over Barca moet je als de kippen erbij zijn om het recht te praten. Hleb was geen geweldige voetballer, hij zal dit niet zomaar verzinnen. Misschien mocht hij Hleb niet eens want Guardiola is wel zo'n type.

9 oktober 2012 om 20:03

Natrappen? Waarom? Omdat hij de waarheid spreekt?
Dus volgens jullie moet iedereen Pep geweldig vinden.

9 oktober 2012 om 20:07

"van Wenger heb ik veel meer geleerd dan van Guardiola”, aldus Hleb, die tussen 2005 en 2008 onder contract stond bij Arsenal.

Dit is het punt waarop ik inga. Tuurlijk heeft hij de vrijheid op zijn eigen mening, maar als hij op deze manier redeneerd vind ik dat nogal vreemd. Hij heeft niet de inzet getoond waardoor Guardiola hem beter kon maken, dan vind ik niet dat je dit als reden mag opdragen om Wenger boven Pep te plaatsen. Persoonlijk vind ik Wenger dan wel een betere trainer dan Guardiola, maar daar gaat het nu niet om.

9 oktober 2012 om 20:07

welke waarheid dan?
Hleb mocht bijna nooit spelen, het is toch logisch dat hij niet echt positief gaat praten over Pep.
Hij noemt Ferguson en Mourinho op, maar heeft nooit onder hun getraind, dus hoe kan hij weten of hij van hen iets kan bij leren.

9 oktober 2012 om 20:11

Hoezo waarheid? De man pakte zes prijzen nadat zijn voorganger hem achterliet met een uitgebluste selectie. Dan zou het bijna gestoord zijn om hem niet in dat rijtje te zetten.

9 oktober 2012 om 20:17

Hoezo waarheid zeg je..

Het is zijn woorden. Zijn mening. Je moet zijn mening gewoon respecteren. Er zijn genoeg mensen die Pep niet de beste vinden.
Niet zo defensief zijn en gewoon accepteren dat er mensen zijn die Pep niet de beste vinden. Niet zo moeilijk toch?

Velen vinden Pep beter dan Mourinho. Who cares? Ik heb mijn mening en zij hebben hun eigen.

9 oktober 2012 om 20:51

Jeezus wat een geblunder. "hoezo waarheid? Het is zijn mening." Zijn mening is toch niet per se waarheid? Van mij mag hij zijn mening geven, maar als jij daarna zo defensief wordt en komt met "waarheid" dan mag ik daar gwn mijn eigen mening tegenover zetten en me afvragen waarom de mening van jou en Hleb opeens "waarheid" is.

9 oktober 2012 om 23:13

Ach, VZ vertaalt weer eens maar een klein stukje. Hij zei in het interview namelijk enkel dat hij meer heeft geleerd van Wenger dan van Guardiola, met wie hij wat conflictjes had. Hij geeft echter ook aan dat hij realiseert dat hij zich als een verwaand kind heeft gedragen.

9 oktober 2012 om 19:54

Dus omdat hij niet geslaagd is destijds bij Barcelona , is alles wat hij zegt 'natrappen' ? De beste man heeft zijn eigen mening , als hij vindt dat hij meer heeft kunnen leren van Wenger is dat zijn goed recht ! Dat hoeft niet persé natrappen te zijn. Hij zegt trouwens ook niks verkeerds over Guardiola.

9 oktober 2012 om 19:55

Ach, ik heb Guardiola echt heel erg hoog zitten maar aan de andere kant is het wel zo dat ook Wenger met die selectie in dat tijdperk alles wat er te winnen viel ook zou winnen... Wel meerdere trainers hadden dat gekund... Guardiola was gewoon at the right place at the right time en heeft het vervolgens fantastisch ingevuld.

9 oktober 2012 om 19:56

Guardiola moet toch iets goed gedaan hebben als trainer als je 14 prijzen binnen een paar jaar tijd wint meneer Hleb.

Het niveau waar Barca naar streefde onder Pep was een beetje te hoog voor hem gegrepen.

9 oktober 2012 om 19:59

Guardiola heeft in principe nog niks bewezen. kwam in een gespreid bedje bij Barca. Bleek niet met spelers om te kunnen gaan die ja,nee en amen zeiden.

Laat het maar is zien waar nog echt werk aan de winkel is

9 oktober 2012 om 20:18

Want er was natuurlijk geen werk aan de winkel met een Barcelona dat derde werd het jaar ervoor met een achterstand van 18 punten op de kampioen.
Met acht nieuwe spelers en negen die vertrokken is er ook weinig gebeurd in zijn eerste zomer.
Da's allemaal geen werk, da's een peuleschil.

9 oktober 2012 om 20:36

Nee hij heeft de "lastige"spelers weggedaan. Ronaldinho, Deco en Eto'o wou hij weg hebben, en heeft gewoon jeugd door laten stromen waarvan iedereen al wist dat ze goed waren.

Kan alleen werken met ja-knikkers , dat is wel gebleken

9 oktober 2012 om 21:13

Pedro zou er niet zijn als Guardiola geen coach werd van Barca B, gezien die jongen toen nog in Barca C speelde en z'n contract in principe niet verlengd werd. Busquets werd over het algemeen gezien als een jongen die alleen in de jeugd rondliep omdat zijn vader een ex-speler van de club was.
En jij denkt dat gasten als Marquez, Eto'o, Toure Yaya en Henry hele simpele zijn die alles doen wat de trainer zegt? Een trainer die slechts een jaar ervaring heeft en dan ook nog 'maar' met een jeugd-team dat kampioen werd in de vierde dvisiei?
Het lijkt me inderdaad ook dat Guardiola inhoudelijk weinig voorstelde.
Merkwaardig ook hoe ja-knikkers de mensen zijn die het allemaal flikten, terwijl het daarvoor nog nooit gelukt was om zes prijzen in een jaar te winnen. En dat dan ook nog eens doen met een overschatte coach! Ongelooflijk.

Menneke, je mag wel toegeven dat je fout zit.
Maar ik vermoed dat jij zo'n type bent die Zlatan "iklulprecieswatdefanshorenwillen" Ibrahimovic helemaal het einde vind. Dat watje dat amper iets in het gezicht durft te zeggen en alles via zijn zaakwaarnemer laat gebeuren. Correct me if I'm wrong.

10 oktober 2012 om 13:50

Eto'o wou perse weg ineens ja! Is nooit grote vrienden geweest met Guardiola.

En over Zlatan? Ruzie met Juve supporters toen hij daar speelde. Guardiola was degene die niets in Zlatan's gezicht. Waar heb je het nou over?

Yaya toure wou beste terug naar barca maar niet als Guardiola er zat. Hij vond hem wat "vreemd"

En Henry mocht Guardiola ook niet en deed alsof Ibrahimovic en Henry niet bestonden!

I'm correcting you cause you're wrong...

10 oktober 2012 om 14:06

Nee, je zit ernaast menneke, helaas.
Eto'o wilde namelijk helemaal niet weg, het was Guardiola die hem alsnog wel wilde hebben. Dat is de eerste.

Je geliefde Zweed is zoals wel vaker gaan natrappen en voegt daar zijn gewoonlijke hielenlikkerij aan toe. Bij elke club waar ie komt hemelt hij de spelers/trainers op en heeft het 't beste team/aanval/wat dan ook.

Toure Yaya had er moeite mee om veelal reserve te staan ten koste van Busquets. Daar heeft ie uiteraard niet nog meer zin in. Heeft ook bovenal positief gesproken over de club zonder zich daar al te negatief over uit te laten.

En met Henry is er ook geen probleem geweest. Sterker nog, zoals Guardiola ook bij Zlatan deed, heeft ie Henry mee uit eten genomen om te praten over diens persoonlijke problemen. Voor het geval dat hij ergens mee zat en om begrip te kweken.
En dat deed ie, zoals ik al zei, niet alleen bij Henry maar ook bij Zlatan toen het minder met 'm ging.

Tot slot begreep je duidelijk totaal niet waar ik het over had. Je had me mogen vertellen dat ik fout zat over jou, dat je geen fan bent van hypocrietje Zlatan. Maar het feit dat je soortgelijke woorden gebruikt als de Zweed in z'n boek schreef, betwijfel ik of ik fout zat.

9 oktober 2012 om 20:34

Ja tuurlijk een gespreid bedje......gespreid door wie? Rijkaard die al 2 jaar niets meer won? (waar werkt deze topper nu??) Pep moest opnieuw beginnen, en het befaamde tiki taka voetbal mag hij op zijn conto schrijven! Messi is onder Pep de beste voetballer ter wereld geworden, en ook Xavi en Iniesta zijn wereldsterren geworden. "laat het maar zien waar echt werk aan de winkel is", pfffffff............

9 oktober 2012 om 23:33

Ach jij snapt er niks van jochietje. Blijf lekker de rest napraten (zul je vast ontkennen maar dat kan mij niks schelen) ventje want anders heb je natuurlijk weinig te melden aangezien je zelf de waarheid niet weet.

9 oktober 2012 om 19:59

Ja dit is natuurlijk ook vanuit het oogpunt van hleb.. die zijn beste jaren bij arsenal heeft gehad.. en het bij barca nooit waar heeft gemaakt! maar ik geloof best dat arsene wenger meer dingen heeft bijgebracht..

9 oktober 2012 om 19:59

Wat een flapdrol. Mourinho heeft ook altijd met top materiaal gewerkt en geen braga, southampton of rayo.
Sommigen weten niet eens wat een trainer is. Dat is iemand die spelers beter maakt en dat heeft hij nooit gedaan. Enige wat mourinho doet is kopen (nooit talent laten spelen) en hij is een motivator(met rare dingen)

Pep maakt wel degelijk spelers beter en laat ze spelen. Sergio,pedro,thiago en spelers als sergi roberto tello en quenqa ( weet niet hoe je het schrijft)

Saf ,wenger en pep zijn de beste

9 oktober 2012 om 20:04

Mourinho bracht een clubje uit Portugal (união de Leiria) naar de 5e plek. De eerste keer in de historie van de club.

9 oktober 2012 om 20:05

Topmateriaal ? Als je een trainer vind die met FC Porto de CL kan winnen moet je weer komen. Hij heeft ook geweldige prestaties geleverd bij een middenmotor in Portugal. Ik ben geen groot fan van Mourinho maar hier kraam je onzin uit.

9 oktober 2012 om 20:11

hij deed het toen indd met Porto, maar toen haalde ook Monaco de finale.
Trouwens Porto is misschien als naam niet europese top, maar ze hadden wel een heel sterke ploeg.
Als hij zo goed was met een mindere ploeg als Porto, waarom kon hij dan de CL niet winnen, met Chelsea, waar hij bijna elke speler kon kopen die hij wou.
Hij had elke positie 3 dubbel bezet.
Hetzelfde geldt bij Real, Real had al een top team, Mourinho komt eraan, en koopt nog eens een paar toppers, maar heeft nog altijd geen CL gewonnen.
Dus zo een goede trainer is het ook niet, want tactisch faalt hij vaak tegen Barca.

9 oktober 2012 om 20:13

Leira, topmateriaal? Leg me dat eens uit aub.
Porto topmateriaal? ja ze hadden wel een leuke selectie toen , maar beter dan Man United, Real, Barca Bayern, Milan enzz... dacht het niet.
Chelsea was net opgekocht en was toen totaal geen ploeg, een beetje zoals Man City nu. Mourinho heeft er een ploeg van gemaakt.
Inter had al jaren niks gewonnen, onder hem alles en toen hij vertrok wer het een echte ramp.
Nu real ja ok. Topmateriaal.

9 oktober 2012 om 20:27

Leira is die halverwege ingestapt en na zijn vertrek eindigden ze nog een paar keer rond die eindnotering.

10 oktober 2012 om 14:19

Zullen we even kijken hoe ze wonnen van o.a. Deportivo la Coruna?
Monaco wist madrid uit te schakelen. FCB deed dat jaar niet eens mee aan de Cl.
En Chelsea haalde het jaar voordat Mourinho kwam, de halve finales van de CL. Duss ze waren al een beetje op elkaar ingespeeld he.
Los daarvan was madrid dat ook al voor hij kwam, op elkaar ingespeeld.

9 oktober 2012 om 20:18

Volgens mij he...
Je stellling over Mourinho enkel met topmateriaal gespeelt heeft bedoel je Guardiola.
Of heb ik het mis?
Welke ploegen heeft Guardiola alweer getraint en successen mee geboekt?
Oh ja met Barca en deallergrootste topmateriaal

((toch is Guardiola volgens mij een grote trainer die veel respect verdient, maar ik vind het grappig als Guardiola fans Mourinho verwijten dat hij enkel met topmateriaal heeft gewerkt))

9 oktober 2012 om 20:03

Iedereen weet dat Wenger en Fergie op 1 komen, de rest volgt met gepaste afstand. Maar Wenger kan echt magische dingen doen met spelers. Gervinho kan opeens zeer dreigend zijn en het ontbeert hem nu enkel nog alleen aan inzicht voor de simpele oplossing.

Weet zeker dat geen enkele andere trainer hem op dit niveau had kunnen spelen en beter laten worden.

9 oktober 2012 om 23:17

Ik lees vaker reacties van jou en ik vind het zeer knap dat ondanks je fan bent van chelsea toch objectief kan kijken. Ook aan je reacties is te zien dat je verstand hebt van voetbal. Ik vind wenger de NR1 trainer van de wereld maar is volgens mij niet heel erg objectief. Toch zou ik het niet erg vinden om hem aan het werk te zien bij een chelsea , Barca, Real want dan kan hij alle monden snoeren van de critici. In Nederland vind de gemiddelde voetbalexpert wenger namelijk geen goede trainer.

9 oktober 2012 om 23:29

Thanks, altijd leuk om te horen

Wenger zou eigenlijk wanneer het project met Arsenal klaar is, gewoon naar Madrid moeten gaan. Dan zal Barca niet weten wat hen overkomt Geweldige jeugdopleiding en spelers van wereldklasse...

Wenger is een briljante coach en ik kan geen enkele ander coach bedenken die spelers zo goed kan laten ontwikkelen

10 oktober 2012 om 00:11

Ja klopt het gekke is ook dat ik geen Arsenal kan voorstellen zonder Wenger en ik hoop natuurlijk dat hij zolang blijft als het maar kan. Maar wat ik echt jammer vindt is dat hier in Nederland heel veel mensen en dan voornamelijk de zogenaamde voetbal analisten Wenger een slechte coach vinden. Terwijl zonder hem Arsenal nooit zo een grote club zou zijn tenminste ze draaien al heel lang mee in Europa en in de PL. Helaas zonder prijzen maar wel met mooi voetbal

9 oktober 2012 om 20:04

Oh een vraag voor de mourinho lovers

Noem 1 aspect van voetbal die jose een speler kan leren. Ik bedoel geen mentale of dat soort onzin. Dingen als inzicht/overzicht looplijnen enz... Mourinho was als voetballer nep en als trainer is hij een motivator meer niet

9 oktober 2012 om 20:07

Volgens jouw mening hebben we dus geen trainers meer nodig in het topvoetbal.
Enkel motivators want blijkbaar haal je meer prijzen met enkel motivators.

9 oktober 2012 om 20:04

Tsja, wie is er beter, en hoe beoordeel je dat? Hij geeft hier zijn persoonlijke mening, "voor hem" was Wenger beter. Objectief zoiets beoordelen gaat natuurlijk niet, en ik kan me zeker voorstellen dat Hleb gezien zijn successen bij de verschillende clubs zijn voorkeur uitspreekt op deze manier.

Overigens is het ook wat makkelijk gezegd dat Guardiola vooral geluk had met zijn spelersmateriaal. Wat had hij dan beter kunnen doen dan dit? Welke fouten heeft hij bijv. gemaakt die een andere/betere coach niet zou maken? Ik denk dat je er pas wat beter zicht op kunt krijgen als hij een volgende uitdaging aangaat.

Edit: Spelfout.

9 oktober 2012 om 20:05

Hleb heeft ook maar een jaartje met Pep gewerkt en kreeg weinig speeltijd. Logisch dat ie zo'n gefrustreerde uitspraak doet. Vraag anders Busquets, Pedro, Piqué, Messi, etc maar wat zij hebben geleerd met Pep.

Busquets zou nu ergens in de Liga Adelante rondlopen en nooit van z'n hele carrière erkend worden voor zijn kwaliteiten als het niet aan Pep lag. Zelfde geldt voor Pedro. Piqué zou banken bij Man Utd of ergens bij een kleinere club actief zijn en Messi heeft door Pep het voor elkaar gekregen om seizoenen blessurevrij te blijven en z'n rendement te verbeteren.

9 oktober 2012 om 20:06

Een redelijke coach is zo goed als zijn materiaal. Zolang Guardiola nog niet bij een andere club heeft laten zien een topcoach te zijn, ben ik niet overtuigd. Tito Vilanova doet het tot dusver ook prima, mag hij nu ook in dat rijtje?

9 oktober 2012 om 20:06

Natuurlijk is Wenger beter dan Guardiola, daar twijfelt niemand met enig voetbalverstand over. Maar Hleb en vele anderen hadden Wenger terug kunnen betalen door te blijven en samen de prijzen aaneen te rijgen. Niets is minder waar. Één voor één steken ze de man die hen groot heeft gemaakt een mes in de rug, met Van Persie als meest recente voorbeeld. Dat is voor Wenger ook de meest pijnlijke van al zijn transfers, dat weet ik zeker. Van Persie was zijn oogappeltje die telkens een contractverlenging kreeg ondanks dat hij de club alleen nog maar geld had gekost met al die blessurebehandelingen en salaris zonder dat daar een prestatie tegenover stond.

Wenger is wel enorm loyaal naar zijn spelers overigens. Hij heeft bijvoorbeeld bij het bestuur aangedrongen om de vraagprijs voor Cesc te laten zakken, omdat hij Cesc een terugkeer naar zijn familie en oude club gunde.

Aan de andere kant zie je wel een nieuwe motivatie bij Wenger dit seizoen, en dat straalt hij ook uit op de spelersgroep. Dat zie je aan de manier waarop de spelers met elkaar juichen, en hoe Wenger handelt. Hij heeft al die misselijke persoonlijkheden eruit gesmeten en is door gegaan met mensen, ik zeg mensen en geen voetballers, die het waard zijn om het prachtige rood-wit te dragen.

In Wenger we trust!

9 oktober 2012 om 20:09

Ben ik niet mee eens want Hleb was erg jong toen hij bij Arsenal speelde, logisch dat ie meer aandacht van de trainer krijgt. Bij Arsenal spelen weining oudere spelers, zou niet eens weten of oudere spelers beter speelt onder Wenger? De oudere spelers zijn meestal nooit nog beter geworden... De oudere spelers zijn op de training meestal bezig om fit te worden en aan de jongere spelers wat ervaring over te brengen.

9 oktober 2012 om 20:18

Denk je? Moet je eens kijken hoe de Arsenal back-four ineens ging voetballen toen Wenger werd aangesteld. Pires, Wiltord, Koscielny, Mertesacker, Arteta etc. zijn ook op latere leeftijd bij de club gekomen en zijn allen ontegenzeggelijk beter geworden. Trouwens Hleb was ook 24 of zo toen hij kwam. Maar er zit natuurlijk meer rek in bij jongere spelers, dat is de wet van de natuur. Wenger is goed maar geen god.

9 oktober 2012 om 20:16

Hleb vind ik trouwens ook het beste voorbeeld van Wenger's klasse als trainer. Bij Arsenal speelde hij de sterren van de hemel, werd op een gegeven moment zelfs aanvoerder, hij gaat weg, en voila niets meer gepresteerd..

Nasri boekt nu per jaar beetje beetje progressie, terwijl hij onder Wenger, net constant begon te worden..

9 oktober 2012 om 21:28

Dat geldt ook voor Adebayor bijvoorbeeld. Of Flamini.

9 oktober 2012 om 21:06

Ik kan me geen voetbaltrainer indenken met meer passie dan Wenger. Als je elk jaar weer een van je beste spelers verliest, en dan elke keer opnieuw moet beginnen met een team formeren, en telkens weer die juiste speler scouten, dan moet je echt wel passie hebben. Als er maar één topspeler was die de passie had om bij Arsenal te blijven en te strijden, dan had Arsenal veel meer bereikt.

Stel je eens voor dat van Persie dit jaar was gebleven en samen een koppel ging vormen met Cazorla, dan hadden net zo hard als City, United en Chelsea om de titel meegedaan. Zelfde met vorig jaar, als Nasri en Fabregas er nog bijzaten.

Als ik nu Mourinho en Mancini zie, met al die spelers, en dan nog steeds heel weinig presteren, dan kan ik alleen maar wonderen over wat Wenger met zo'n elftal zou hebben gedaan. Als Arsenal het stadion heeft afbetaald kunnen ze financieel veel meer en misschien kunnen ze vanaf dan veel meer met spelers en ze langer vasthouden. Ook hoop ik dat de FFP zin heeft, dan zul je uiteindelijk zien dat het echt om vakmanschap gaat en niet om geld. Wenger, een van de grootste trainers aller tijden.

9 oktober 2012 om 21:27

Inderdaad. Eerder zelfs. Arsenal kan een omzet stijging van zo'n 70 miljoen verwachten de komende 2 jaar, en dat terwijl de club nu ongeveer break-even draait. Kortom, die 70 miljoen is pure winst en kan ieder jaar in spelers geïnvesteerd worden zonder dat er mensen hoeven te vertrekken.

9 oktober 2012 om 22:04

Een stijging van de omzet met 70 miljoen kan nooit komen zonder extra bijkomende kosten...

9 oktober 2012 om 22:06

Misschien is er juist wel een kostenpost weggegaan.

9 oktober 2012 om 23:48

@ voetbalmen12

Stijging van inkomsten middels tv-rechten 25 miljoen, en allerlei nieuwe commerciele contracten omdat de oude, achterhaalde deals aflopen. Daartegenover zullen inderdaad wel wat verplichtingen staan voor de sponsoren , als we die schatten op 10 miljoen euro dan hou je nog 60 over.

Arsenal zou de loonkosten kunnen laten stijgen met 20 miljoen per jaar (om de toppers te behouden) en jaarlijks 40 miljoen uit kunnen geven aan nieuwe spelers.

9 oktober 2012 om 20:07

Hleb, je bent op een oudere leeftijd naar Barcelona gekomen, bij een oudere leeftijd valt er vaak niets te leren want hij heeft al jaren de ervaring opgebouwd. Deze spelers (oudere) moeten dus er altijd klaar voor staan. De jongere spelers moeten meestal nog leren om ervaring op te bouwen. Daar richt de meeste trainers op niet de oudere spelers.

De oudere spelers is vaak ervoor te zorgen dat ie fit blijft en de jongere spelers de ervaring over te brengen. Logisch dat Pep niet zo veel aandacht besteed aan de oudere spelers.

9 oktober 2012 om 20:15

Zeker Hleb, en Mourinho heeft zijn hele carriere met koekenbakkers gewerkt.

Rancune van deze man.

9 oktober 2012 om 20:18

Griekenland won ek is rehagel dan ook een top trainer als mourinho immers niemand had het verwacht met zo'n selectie. Porto was beter dan team van rehagel. Kortom beiden geluk. Geloof nou maar dat mourinho spelers niet beter maakt.

Wat is knapper 14 prijzen in 4 jaar met zelfde groep en dus telkens verbeteren en titel verdedigen of na een seizoen met 4 of 5 prijzen bij inter weg gaan.

Welk talent is doorgebroken onder mourinho?

9 oktober 2012 om 21:08

Het lag ook aan de tegenstanders he. Volgens mij zaten er in al die wedstrijden met Porto maar 1 echte top tegenstander, daar heb je ook geluk voor nodig.

We kunnen natuurlijk niet ontkennen dat hij een goede trainer is, maar onder de echte top 3 kunnen we hem niet scharen.

9 oktober 2012 om 20:21

Tja, ik kan me eigenlijk niet zo goed voorstellen dat dit überhaupt een discussie is. Guardiola heeft het fantastisch gedaan bij Barcelona, maar die als de beste wilt worden gezien dan mag hij nog wel wat meer laten zien, hij kwam toch echt in een zeer gespreid bedje. Wat Wenger nog steeds doet met Arsenal, goed meekomen met beperkte middelen, is ongekend. Wat Mourinho heeft gedaan met Porto en Inter (met die beperkte teams de CL winnen) en in mindere mate Chelsea/madrid (toch de premier league gepakt en Barcelona van de titel weerhouden) is echt uitzonderlijk. Ferguson heeft helemaal zelf teams van de grond aan af opgebouwd die vier CL finales bereikte en er twee wonnen, naast premier league succes.

9 oktober 2012 om 20:25

in mijn ogen heeft guardiola nog nooit bewezen dat hij ook kan presteren met andere selecties, waar niet de beste spelers te wereld inspelen. Vind ik het van een mourinho vele male knapper, die veel prijzen pakt met verschillende clubs. Ondanks dat ik het een kwal van een vent vind, vind ik de prijzenkast van Mourinho vele malen indrukwekkender dan de prijzenkast van Guardiola. In het geval van Ferguson is het ook wel knap. Niet teren op het succes van een topelftal, maar Man Utd al 20 jaar aan de top houden (dus met vele verschillende lichtingen aan spelers).

Zolang Guardiola niet bewijst ook met andere selecties te kunnen presteren, beschouw ik hem niet in het rijtje beste coaches

9 oktober 2012 om 21:15

Wat je zegt klopt wel, ik heb hetzelfde ook een beetje met Messi. Ik weet zeker dat hij nooit op hetzelfde niveau zou zitten als hij in Engeland speelde. Tegen echte verdedigers is hij immers vaker van een minder niveau. Zo was hij tegen Terry en Nesta nooit zo goed.

Je moet trouwens wel inzien dat Guardiola dit hele team gevormd heeft. Toen hij kwam zat hij nog met oude vedettes die hij verkocht had. Hij maakte Xavi, die eerst lang niet zo goed was, belangrijk. Samen met Iniesta en Messi die al richting toppers gingen heeft hij er wel een geoliede machine van gemaakt. We zagen ook een manier van voetballen zoals die nog nooit eerder is vertoont. Maar hij heeft inderdaad 3 jaar met dezelfde spelers gewerkt die allemaal van top niveau waren. Om echt naast de groten te komen zoals Wenger die het elk jaar weer presteert om een goed team te maken ondanks dat spelers weggaan, Ferguson, die al 20 jaar aan de top staat en Mourinho die bij verschillende teams de top heeft bereikt, moet hij wel over een langere tijd wat laten zien.

9 oktober 2012 om 20:26

eigelijk zeg die dat die voor real is want hij noemde mourinho ook als beste trainer

9 oktober 2012 om 20:40

Ik durf er voor te wedden dat Fabregas er net zo over denkt!

9 oktober 2012 om 20:47

haha als hij een basisplaats had bij Barca had hij weer iets anders gezegd.

9 oktober 2012 om 20:57

Wenger maakt van middelmatige voetballers, zoals deze Hleb, bruikbare spelers voor topclubs. Duidelijk de beste trainer ter wereld. Guardiola laat Messi goed spelen, Mourinho laat Ronaldo goed spelen, Wenger laat Hleb, Nasri, Van Persie, Henry etc, spelers die zich nog nergens hadden bewezen, goed spelen. Dan ben je een grote meneer.

9 oktober 2012 om 21:17

Ik kan van zo'n uitspraak genieten! Ik kan niet beoordelen hoe Pep trainingen geeft maar het lijkt me duidelijk dat Jose Mourinho, Arsene Wenger en Sir Alex toch wel ver boven Pep staan. Pep Guardiola heeft alleen met Barca gepresteerd deze jaren en hij weet dondersgoed dat het tijdperk van Barcelona niet lang meer duurt! Arsene, Jose en Sir hebben bewezen van talenten grote heren te maken. Bij pep liepen alle grote heren er al. Iedereen die barca een paar jaar geleden onder zijn hoede had zou alles winnen!

9 oktober 2012 om 21:41

Je moet dan ook wel een heel triest leven hebben als je tot de conclusie komt dat Guardiola de beste coach ter wereld is....

Ieder objectief mens zal idd deze 3 mannen tot de beste 3 (iig clubcoaches) rekenen van dit moment.

Persoonlijk vind ik dat Wenger met name spelers individueel het best beter kan maken, terwijl Mourinho een team als geheel boven zichzelf kan laten uitstijgen.

Bij Ferguson heb ik zo mn twijfels. Hij zal ongetwijfeld een geniale coach geweest zijn, maar hij is nu toch zeker te oud om alsnog een meesterbrein te kunnen zijn. Waar hij dan wel weer koning in is , is het kiezen van zn mannen, want zn assistenten-team is wel dodelijk, de resultaten bewijzen dat wel.

9 oktober 2012 om 21:58

Beste trainer van de wereld guardiola Agh kom op!!! Sir Alex Ferguson beste trainer ooit en guardiola mag niet eens zijn veters strikken Miss ooit in de toekomst mag dat een keer

9 oktober 2012 om 23:24

Zo de gigantisch hard gefaalde Hleb moet even als een verongelijkte kleuter een sneer uitdelen. Stoer hoor. Iedereen weet dat het team dat Pep in 2008 onder zijn hoede kreeg geen schim was van wat het zou worden. Sommigen hadden potentie, sommige waren niet geschikt voor de top en de rest hing er wat tussenin. Binnen de kortste keren werd daar een van de beste teams in de geschiedenis van het voetbal gemaakt en werden leemten opgevuld met spelers waar geen hond naar omkeek (jeugdspelers als Pedro en Busquets, een aankoop uit eigen jeugd genaamd Pique en een functionele anti-vedette als Keita). Dat jij een van de weinigen bent geweest die het niet kon bijbenen heeft ook met je eigen beperkingen te maken. Dat Wenger meer geduld met je had en jou je eigen kwaliteiten liet tonen is hartstikke prettig voor je, maar om een trainer als Pep niet bij de besten ter wereld te scharen is voor mij een grote grap. Helemaal als iemand 'm maakt die van dichtbij heeft meegemaakt dat het team onder de hoede van Pep binnen de kortste keren van nul naar honderd ging.

10 oktober 2012 om 07:34

Als je met de beste spelers prijzen wint is dat niet echt een topprestatie. Als je met minder materiaal veel bereikt is dat knapper. Ik weet dat Barcelona fans vinden dat ze de beste spelers hebben en dus zeggen ze impliciet dat Guardiola iets doet dat praktisch iedereen kan.

10 oktober 2012 om 11:44

Als Wenger je zoveel geleerd had, had je ook wel wat meer mogen laten zien. Gelukkig heeft Hleb ook zelf aangegeven dat hij zelf tekort heeft geschoten in Barcelona. Verder klopt het natuurlijk dat Wenger en Ferguson legendes zijn. Mourinho is dan weer de grootste schoft uit de voetbalwereld.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

BATE Borisov


5 fans
Actuele wedstrijden

1 fan
Middenvelder, 32 jaar

In de wandelgangen

Woensdag 22 mei
Guus Hiddink laat nog niets los over zijn toekomst. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.8427734 seconden.