Voetbalzone

FA besluit Van Persie met rust te laten na ‘elleboog’ richting Cabaye

Maandag, 8 oktober 2012 om 14:20
/

De Engelse bond (FA) heeft besloten geen zaak aan te spannen tegen Robin van Persie. De spits van Manchester United raakte zondag tegen Newcastle United verwikkeld in een akkefietje met Yohan Cabaye. Trainer Alan Pardew van the Magpies vond dat de Nederlander een elleboog uitdeelde en de FA stelde een onderzoek in.

Maandag communiceert de nationale bond echter al dat het niet verder zal gaan met een eventuele zaak tegen Van Persie. Men vindt dat er onvoldoende bewijsmateriaal is om Van Persie daadwerkelijk in staat van beschuldiging te stellen. Pardew had gehoopt dat de FA daar wél toe zou besluiten.

Scheidsrechter Howard Webb miste het incident en Pardew zei het ook eerst niet te hebben gezien. “Maar ik heb de herhaling gezien en het lijkt mij een duidelijke elleboogstoot. Ik vind dat de FA een onderzoek moet openen”, zei hij zondag. Newcastle verloor met 3-0 van Manchester United.

8 oktober 2012 om 14:22

Mooi om te horen! En terecht ook, stelde weinig voor in mijn ogen van Robin deed.

8 oktober 2012 om 14:30

ik kan uit de beelden helmaal niet opmaken of het nu wel of niet een elleboog was.
Als het er één was dan moet je hem schorsen , als je niet zeker weet of het er één is dan moet je de zaak laten rusten. Personen die beweren dat het zeker een elleboog was hebben of betere ogen dan ik heb of hebben andere beelden gezien dan ik heb.

8 oktober 2012 om 14:51

Ik heb vooralsnog geen beelden gezien waaruit je kon opmaken of er wel of niet iets aan de hand was. Misschien was er een bewuste slag, misschien zetten hij zijn arm eerder om Cabaye af te houden en was het niet de bedoeling hem in zijn gezicht te raken. Ik zie het alleszins niet goed.

Maar Van Persie kennende zou het me niet verbazen als het wel een bewuste actie was eigenlijk. Komt goed weg in dat geval. Anderzijds heb je in de EPL zat spelers die continu met hun ellebogen zitten zwaaien bij elk duel en die worden ook nooit gestraft. Wat dat betreft dus gewoon consequent. Voor een keer.

8 oktober 2012 om 14:55

van Persie kennende?

Als het nu Zlatan betrof zou je dat kunnen zeggen maar van Persie is nu niet bepaald een ellebogen zwaaier.

8 oktober 2012 om 15:07

Bwa, het is al minstens het tweede geval dit kalenderjaar. Maar ik had het eerder over Van Persie's ettergedrag, zijn makkelijk geïrriteerd raken en dergelijke...

Dat heeft hij wel degelijk.

8 oktober 2012 om 15:27

Van Persie had bij Arsenal ook veel van dit soort momentjes. Hij gebruikt zijn ellebogen wel vaker, maar niet bewust om een overtreding te maken, meer als natuurlijke reactie om z'n tegenstanders van zich af te houden.

Ik heb de beelden niet gezien, maar ik denk dat het om een soortgelijk geval gaat. Aan de andere kant heeft hij het niet zo met Newcastle en is 'ie toch nog altijd wel een gefrustreerd mannetje zo nu en dan.

8 oktober 2012 om 14:23

Tja dat geluk heb je als je bij Man United speelt. Dan zit alles mee, die bal die eigenlijk over de lijn was.. dit incident. Wat ik nog het vreemdste vind is: 'er was onvoldoende bewijs'. Nou iedereen kan toch op de beelden zien dat van Persie een stoot uitdeelt. De F.a. is echt om te huilen.

8 oktober 2012 om 14:27

Haha 'die bal die eigenlijk over de lijn was'.. ben je blind ofso? Uit de beelden was duidelijk te zien dat de bal niet geheel over de lijn was!

8 oktober 2012 om 14:29

Zo duidelijk was het niet, maar ik denk wel dat je gelijk hebt.

8 oktober 2012 om 14:29

Hij slaat hem toch terug van achter de lijn tegen de paal aan. Ik ben niet blind, jij moet gewoon die united bril af doen die dat niet ziet dat hij erin zat.

8 oktober 2012 om 14:31

De camera stond op de doellijn en hing boven de doellijn, en nog konden we met de videobeelden niet 100 uitsluitsel geven. Stel dat Pardew een videoscheidsrechter had mogen vragen, was dit dan wel eerlijk geweest? Of is er al een hawkeye-systeem voor het voetbal?

8 oktober 2012 om 14:36

Bij Sport1 lieten ze een 2de herhaling zien (close-up), daar was het echt duidelijk niet over de lijn hoor.

8 oktober 2012 om 14:41

Bij sport1 stopten ze het beeld te laat.

8 oktober 2012 om 14:42

bal was inderdaad niet over de lijn; vanaf een bepaald camerastandpunt zou je zeggen van wel, maar die tweede herhaling vond ik duidelijker.

8 oktober 2012 om 15:53

Als het niet 100% zeker is dat hij erover is gegaan, dan is het maar niet zo. Je geeft ook geen penalty als je niet zeker weet dat er een is.

8 oktober 2012 om 15:14

Pardew zegt zelf dat de bal niet over de lijn was...

8 oktober 2012 om 14:24

Goed nieuws voor van Persie en Man. United.
Ook voor Rooney, die hoeft zich nog steeds geen zorgen te maken om goals

8 oktober 2012 om 14:25

Ik weet niet wat het is, maar newcastle brengt in Robin het vervelende ventje naar boven. In Maart viel me dat ook op toen hij Krul zo zat te jennen. En vice versa
Naar mijn mening was het een lichte slaande beweging richting cabaye; onderzoek was wel op zijn plaats geweest.
Het is ook totaal niet iets voor Robin om te doen; ben benieuwd wat hij tegen newcastle heeft.

8 oktober 2012 om 14:28

Dat tijdrekken van Krul was wel schijt irritant hoor. Teams rekken soms vanaf minuut 1 tijd tegenwoordig, en scheidsrechters die pas ingrijpen in de 85e minuut.

8 oktober 2012 om 14:39

dat tijdrekken is ook vreselijk irritant, maar ik vond hem vanaf minuut 1 al enorm fel. Agressief gewoon, toen hij die 1-1 ook maakte viel me dat vooral op. En in de eerste wedstrijd op St James' Park was het ook iedere keer raak. Daarom vraag ik me af of hij een soort van voorgeschiedenis heeft met Newcastle ofzo. Kan er ook totaal naast zitten hoor

8 oktober 2012 om 14:28

Bij Arsenal heb je ook een Wenger die elke speler kennelijk kan kalmeren. Adebayor, en Nasri provoceerde ook nooit toen ze bij Arsenal waren en kijk nu eens.

Kon zelfs in zijn begin jaren bij Arsenal alcholisten temmen. Misschien moet Wenger Balotelli kopen. Ik denk dat hij hem zelf rustig kan houden.

8 oktober 2012 om 14:29

Fabregas is ook een grote etter geworden.

8 oktober 2012 om 14:35

Dat zijn ook één van die dingen bij Arsenal waarom ik van de club hou. Spelers komen bijna nooit in een zwart daglicht te staan en weten zich altijd keurig te gedragen. Je mag als prof zijnde bij Arsenal niet eens roken anders krijg je net als bij Gallas een boete.

8 oktober 2012 om 14:51

Als club heb je het natuurlijk niet helemaal in de hand en geloof me, we hadden echt debielen bij de club waar Barton en Balotelli nog keurige jongens naast lijken.

8 oktober 2012 om 14:54

@ Persiangooner
En een grote duikelaar. Waar je mee in aanraking komt,wordt je mee besmet.

On. Heeft Van Persie geluk mee. Heb het niet gezien maar als ik het zo hoor heeft hij geluk

8 oktober 2012 om 14:59

Hm, enerzijds heb je het gegeven dat je Fabregas nu een etter vindt. En anderzijds het gegeven dat alle niet-arsenal fans hem al een etter vonden toen hij bij Arsenal zat. Wat zou dat toch betekenen

8 oktober 2012 om 15:05

Ik heb destijds ook gezegd dat Cesc gewoon een klein klootzakje is. Maar de mate waarin hij dat tentoonspreidt tegenwoordig is niet te vergelijken. Van schwalbes tot racistische opmerkingen tot provocaties. Wekelijks he...

8 oktober 2012 om 14:49

Het is totaal niet iets voor Robin om te doen?
ga even goed naar een aantal wedstrijden van hem kijken.
hij zwaait constant met ze armen, als het niet precies loopt zoals hij wilt,
dan is het gewoon een stront vervelend mannetje.
bij arsenal vorig jaar ook al een aantal keren betrapt of slaande bewegingen en naschoppen.

hij wordt er nooit voor veroordeeld, dat is wat anders.
je hoort de afgelopen jaar wel van heel veel trainers dat ze op hem moeten letten.

naar mijn idee was dit een duidelijk een slaande beweging. ook zijn reactie daarna toonde wel degelijk aan dat er iets aan de hand was.

dus ongeacht tijdrekken of wat dan ook, het is niet alleen tegen newcastle.

kan fantastisch voetballen hoor, daar niet van. maar soms begrijp ik het beschermen van de FA niet. en dat geldt niet alleen in dit geval.

8 oktober 2012 om 14:54

Van Persie wordt zelf ook regelmatig ongestraft mishandeld door verdedigers. Het werd vorig jaar ook consequent toegestaan dat verdedigers hem een zetje gaven met beide handen. Ik begrijp wel dat je je dan breed maakt in duels. Bovendien heeft hij inderdaad een enigszins spastische motoriek.

Maar dat is toch niet te vergelijken met wat hij bij Cabaye deed? Dat is gewoon een tik uitdelen. In de andere gevallen lopen verdedigers tegen hem op ipv andersom.

8 oktober 2012 om 15:00

Hoevaak is hij geschorst dan? Als hij volgens jou continue loopt te zwaaien met armen en om zich heen loopt te schoppen dan zouden ze hem hiervoor toch wel minimaal 1 x geschorst hebben?

8 oktober 2012 om 14:26

Howard Webb die toevallig iets mist en de FA die een United speler niet bestraft. Vertel eens iets nieuws...

8 oktober 2012 om 14:26

Beter voor United. Maar het valt me wel vaker op dat spelers elleboogstoten mogen uitdelen in Engeland. Gerrard en Rooney zijn daar ook nooit voor geschorst geweest en dat is ook het geval bij deze.

Ben verder benieuwd waar zijn lat zou liggen dit seizoen. Als ie blessurevrij blijft natuurlijk.

8 oktober 2012 om 14:27

Mooi man, dit bewijst weer hoezeer Utd voorgetrokken wordt. En dan zullen de Utd-fans wel weer komen met de drogredenering dat Ferguson weleens geschorst wordt door de FA, maar iedereen die Engels voetbal intensief volgt, weet dat die schorsing louter symbolisch is omdat de coaches in principe alles mogen doen behalve in de dug-out plaats nemen.

Vorig jaar of het jaar daarvoor kwamen ze ook al goed weg met die vliegende elleboog van Rooney.

8 oktober 2012 om 14:33

Rooney sloeg die speler op z'n oor, was tegen Wigan 2 seizoenen terug. Had hij idd geschorts voor moeten worden. Maar dat werd weer gecompenseerd door de schorsing voor het woord 'fuck' in de camera.

Haha vliegende elleboog, Gunners maken van overdrijven echt een vak

8 oktober 2012 om 14:38

Je moet ook geen f*ck in de camera zeggen. Had gewoon in beide gevallen geschorst moeten worden.

Dit is geen vliegende elleboog volgens jou?

8 oktober 2012 om 14:40

Dat is een elleboog , waar Ryuu van Street fighter nog wat van kan leren. Bam. Maar goed; united fans zijn wel de laatste die zullen zeggen dat ze de scheidsrechter mee hebben.

8 oktober 2012 om 14:41

PG: Je hebt gelijk man. Te lang geleden

Bigepz: Is dat dan niet met alle fans zo? Real en Barca bijv. worden ook bevoordeeld in PD, maar je zult hun er ook niet over horen.

Ik ontken niet dat Utd de scheids meeheeft, maar zeker niet meer dan andere topclubs.

8 oktober 2012 om 14:45

Wou al zeggen, dit hou je niet vol . Het mooiste is nog dat Clattenburg na het zien van de beelden verklaarde dat hij alsnog geen kaart zou geven hiervoor.

8 oktober 2012 om 14:47

In de PD zijn de Barcafans nu aan het huilen dat Real afgelopen seizoen nog net iets meer de scheids meekreeg dan zijzelf (wat ook zo is trouwens).

8 oktober 2012 om 16:23

Lang leven de tunnelvisie van de doorsnee Arsenal fan. Ik kan mij nog zat onderlinge wedstrijden herinderen waarin de fa Arsenal spaart. Enige verschil is dat Arsenal er geen gebruik van maakt en ze weer punten verliezen en Van Persie volgende week de winnende scoort waarna julie weer komen janken hier.

Probeer is een discussie te voeren zonder je zinloze eenzijdige lijstjes en je valt hulpeloos door de mand. Dan kom je met iedereen denk dit en iedereen weet sus. Waarschijnlijk mag ik nu weer een drogreden verpakt in een persoonlijke aanval verwachten om iig de domme mede supporters op de hand te krijgen maar het gros van de intellectuelen trapt hopelijk niet meer in je bullshit. Dus leer je stelling onderbouwen of scheer je weg. Jij samen met al die andere trieste haters. Beetje zeiken over Geert(ja dat is een idioot) terwijl jij evenmin aan het zaaien bent.

Het is een kortzichtig plan dat je vertegenwoordigd en ik ben samen met alle mancunians bereidt het gedrag van Van Persie te veroordelen en jij denkt dat er bij de FA een grotere United fan zit die dit niet kan? Ga je schamen.

Owja als je reageert doe dit dan eens zonder lijstjes, zonder drogredenen en zonder persoonlijke aanvallen. Ik ben klaar om alles onderuit te zagen.

Deze reactie dank je trouwens aan de helden van conexxion die mijn busreis verlengen. X

8 oktober 2012 om 17:00

Frikx, we kunnen deze discussie 100x opnieuw voeren. Niemand gaat elkaar gelijk geven. Zinloos dus om weer hier met een hele lap tekst te komen.
Alhoewel het wel duidelijk is dat fergie's reet wordt gelikt bij de FA.

8 oktober 2012 om 17:43

Kom jij nu ook al met die drogredenen? Het niveau zakt onder nul. "alhoewel het duidelijk is dat de fa fergies reet kust". Wordt je niet moe van jezelf? Google ff wat de bekendste drogreden is. Zoiets roepen wat jij nu doet alsof het algemeen bekend is zonder enige form van argumentatie. Ik vraag jullie niet om mij gelijk te geven. Ik vraag om met solide argumenten te komen maar begrijpend lezen is jou klaarblijkelijk te moeilijk.

9 oktober 2012 om 09:29

Die argumenten zijn al 100x voorbij gekomen en die kun jij inmiddels ook wel dromen. Ik beargumenteer het expres niet, omdat ik weet dat jij noch ik elkaar gelijk gaan geven en ik ga niet weer enorm veel tijd steken in deze discussie. Ik heb wel wat beters te doen. Zoals ik hieronder ook tegen King_eric zei; het is de buitenwereld ook al wel duidelijk dat United een streepje voor heeft bij de FA.

8 oktober 2012 om 14:38

Van Persie is vorig seizoen ook met rust gelaten door de FA na een vermeende elleboogstoot. Ik hoef jou denk ik niet te vertellen voor welke club hij toen speelde.

8 oktober 2012 om 14:40

je bedoelt tegen Ivanovic of?

8 oktober 2012 om 14:49

@bigepz Nee, was tegen een speler van Wigan geloof ik. Ivanovic gaf deelde juist een elleboog aan van Persie uit, waarna van Persie hem een duw gaf.

8 oktober 2012 om 14:58

hmmm.. ik denk dan tegen Caldwell. Dat was inderdaad ook een verdachte stoot, mocht ook best onderzoek naar worden gedaan. Maar dat was minder duidelijk dan dit vond ik.

8 oktober 2012 om 15:11

Nee sorry, het was tegen Aston Villa. Tegen Cuellar. Caldwell deed calimero tegen van Persie na een wedstrijd.

8 oktober 2012 om 15:03

Haha

Zoek voor de grap eens Van Persie, Cuellar elbow op. Voor alle duidelijkheid, hij speelde toen in het rood en wit...

En waarom werd hij niet gestraft? Om dezelfde reden als toen Gerrard, Rooney, Lescott en gelijk wie wegkomen met elleboogstoten. De reden waarover je hier zo zit te memmen.

"confirmation that the referee, Michael Jones, has stated in his match report that he spotted the incident and deemed it not worthy of punishment"

8 oktober 2012 om 15:06

Bij een duw naar achter met je elleboog in een duel is het niet in te schatten of het bewust is. In het geval van Rooney, Gerrard en nu RvP is het evident... dat kan je toch niet vergelijken.

Niet dat ik niet vermoed dat RvP het opzettelijk deed tegen Villa.

Toch blijft het appels met peren vergelijken... de uitleg van de FA dat het niet te bewijzen is, is ook kolder. Dat geldt wel bij die vermeende elleboog tegen Cuellar.

8 oktober 2012 om 15:11

Nee, dat zeg ik hier onder ook.

Maar goed, je geeft dus toe dat het hier om een twijfelgeval gaat, zoals ik ook al aangaf. Dan vraag ik me af waar die stelligheid van voortrekken in je post vandaan komt. Als zelfs die duidelijke gevallen door de FA niet bestraft worden omwille van die reden, dan lijkt me dat hier al helemaal een logische zaak.

8 oktober 2012 om 15:12

heh? Ik zeg dat over dit geval geen twijfel bestaat, in tegenstelling tot die botsing met Cuellar.

8 oktober 2012 om 15:14

Ik vind hier nog meer twijfel over bestaan dan over het Cuellar geval eerlijk gezegd. Maar goed, dat zal dan wel het verschil zijn tussen de rood-witte en rood-zwarte bril.

8 oktober 2012 om 15:21

Nee nee, nu moet je het niet gaan gooien op evenredige subjectiviteit. In het geval met Cuellar ging Van Persie het duel aan met een man in de rug, dan is het breed maken en met je ellebogen naar achter gaan een veel natuurlijkere beweging.. zeker als je de bal met je borst speelt. Neemt niet weg dat ik vermoed dat hij Cuellar wilde raken.

Maar in dit geval kijkt hij naar Cabaye en begint ineens met zijn armen te zwaaien. Kom nou appels... peren... en een tros druiven i guess. Het argument van de FA houdt echt geen stand in deze. Overduidelijke klap.

8 oktober 2012 om 15:25

nevermind had een andere elleboog in gedachte.
Maar nee, klopt. Bij deze had de FA ook best onderzoek kunnen doen.

8 oktober 2012 om 16:38

Komaan zeg PG, 'een duel met de man in de rug'. Hij smijt letterlijk zijn elleboog naar achter terwijl hij weet dat die speler in zijn rug zit. Doe die oogkleppen toch eens af zeg.

8 oktober 2012 om 16:06

Begin dit jaar vroeg Mcleish ook om Van Persie te schorsen na een elleboog tegen Cuellar. Als ik jouw 'logica' moet volgen, was Van Persie voor 20 matchen geschorst, aangezien hij toen nog voor Arsenal speelde. Wat is er misgelopen dan?

8 oktober 2012 om 23:12

Lol hebben we de jankerd weer hoor .. Als we beslissingen tegen krijgen dan ben je muisstil .. Maar dan .. Oh ja dan zit er iets mee en kom je weer onder je steen vandaan. Jij bent echt nog zieliger dan wenger himself ..
Dit bewijst maar 1 ding. En dat is dat van persie niet vervolgd wordt voor zn vermeende elleboog. En misschien bewijst het nog een dingetje. Dat het soms mee zit en soms tegen .. Oh en ook dat jij een zielepoot bent, maar er is niemand op de vz die dat nog niet wist ..

8 oktober 2012 om 14:27

Is het een wonder dat Howard Webb deze elleboogstoot niet heeft gezien? Je ziet gewoon Van Persie langs Cabaye rennen en zijn arm om hem slingeren, bewust. Fachester United?

8 oktober 2012 om 15:16

Webb ziet wel meer niet als het om zijn favoriete club gaat.

8 oktober 2012 om 14:27

Je kan toch een onderzoek instarten en concluderen dat er niks is gebeurd. Nu wordt er helemaal niks mee gedaan. Dat lijkt me toch al helemaal niet wenselijk. Zeker als je nagaat dat Liverpool en Chelsea nav vervolgonderzoeken voor een lange tijd een speler is kwijtgeraakt. Dan zou je bijna roepen dat de FA niet onafhankelijk is en United in het voordeel behandeld....

8 oktober 2012 om 15:06

Ellebogen worden in Engeland om één of andere bizarre reden nooit onderzocht. Denk maar aan de flagrante gevallen van Rooney, Lescott, Gerrard (x2) in het verleden. En elke keer onder het mom dat de scheids het heeft gezien en beoordeeld.

Trouwens vond ik de situatie hier veel minder duidelijk dan in bovenstaande gevallen. Het ging hier gewoon om een arm plaatsen waar Cabaye tegenaanloopt. Niet hetzelfde als de bewuste ellebogen in het gezicht bij bovenstaande gevallen.

8 oktober 2012 om 15:16

dan nog verdiend hij een wedstrijd of 4 voor een slaande beweging.je ziet op de beelden duidelijk dat RvP die speler onderweg naar de 16 neer hoekt.

8 oktober 2012 om 14:28

Mag Van Persie niet klagen. Hij heeft sowieso soms van die rare streken met vliegende tackles en ellebogen. Zie je wel vaker bij hele begaafde spelers.

8 oktober 2012 om 14:28

Misschien moeten ze een onderzoekje starten naar Cabaye. Goeie speler hoor, maar hij ging naar het gras alsof RVP zijn neus brak en bleef voor de zekerheid nog een paar minuten liggen. Allemaal weinig aan de hand.

8 oktober 2012 om 14:40

Van Persie blijft een vervelend ventje van tijd tot tijd .dan niet willen spreken met jouralisten. Dan met zijn telefoontje bellen na Ned-den. Nooit presteren in Oranje. Verder een klasse speler ,daar niet van maar meestal wel bij zijn club.

8 oktober 2012 om 14:46

Telefoontje om uit te huilen dat ie maar niet kan scoren in een oranje shirt.

8 oktober 2012 om 14:48

Hij scoort erop los bij 2 totaal verschillende teams/speelstijlen in de moeilijkste competities ter wereld. Wij zouden moeten huilen omdat we 4 jaar lang een coach hebben gehad die niks uit RvP wist te halen en uiteindelijk zo belachelijk beleid voerde dat de druk onmenselijk werd.

8 oktober 2012 om 14:53

Het is een clubspeler, daar ligt zijn sterkste kant en dat ontneem ik je niet. Maar nu ga je een coach betichten van slechte coaching die Nederland in de finale weet te krijgen. Die tevens ook nog eens zijn grote vriend is. Gozer, je maakt je met deze post klatsboem belachelijk.

8 oktober 2012 om 14:55

Ik vind het refereren naar die behaalde finaleplaats minstens even belachelijk. En hoe kom je erbij dat die twee vrienden zijn? En al is dat zo, de mama van RvP houdt ongetwijfeld ook veel van hem... maar ik betwijfel of ze de kunde heeft om haar zoon te laten renderen in Oranje.

8 oktober 2012 om 15:07

Volgens mij is het aardig bekend dat van Marwijk en van Persie elkaar wel mogen of ben ik nou gek. Hij maakt zijn belangrijke start bij Feyenoord onder hem mee, Uefa cup, weet je dat nog? Dat schept wel een band, om over de rest van de berichtgeving van van Marwijk en van Persie nog te zwijgen.

En je belachelijk maken verwerf jij tot een sport, gezien je opmerking over zijn moeder. Ten eerste, niet komisch, ten tweede, niet relevant, ten derde, hoe verzin je nou zoiets? Doe je daar moeite voor of denk je niet na?

Die finaleplaats is zeker relevant voor van Marwijk om aan te tonen dat hij wel degelijk een goede coach is. Lijkt mij erg vanzelfsprekend.

8 oktober 2012 om 15:15

Haha Van Persie is daar weggegaan omdat hij niet goed kon opschieten met de trainer en enkele oudere spelers. De relatie was echt niet positief.

Volgens mij is de vermeende vriendschap tussen Van Marwijk en Van Persie even irrelevant in deze context. Geloof mij, jij komt hier dom over.

Ah, dus een aantal gelukkige goals en zwakke tegenstanders maken je al een topcoach?

8 oktober 2012 om 15:17

Gelukkige goals, dat is voetbal, geluk dwing je af. Naar mijn mening ging hij misschien ongelukkig weg, maar de relatie met van Marwijk is gewoon goed gebleven lijkt me, als je dat niet inziet, houdt het op.

8 oktober 2012 om 15:23

Goed gebleven of juist beter geworden? Jij stelt dat het goede vrienden zijn, waarschijnlijk omdat Van Marwijk gelukkig nog net wel inzag dat RvP vele malen beter is dan die b-spits van Schalke.

8 oktober 2012 om 17:07

En dan kom je hiermee, wat heb je eraan? Huntelaar wordt nergens genoemd lijkt me toch, het slaat kant noch wal om dat te noemen, je toont aan dat je niet inhoudelijk kan discussiëren.

8 oktober 2012 om 14:41

Captain Kirk aka Xavier heeft het weer niets gezien en de FA vindt dat er niet genoeg bewijs materiaal is.
Was er geen intentie te zien op de beelden? Stelt Cabaye zich aan?
Lekker daar bij de FA

8 oktober 2012 om 14:51

Er hangen 100 camera's maar er is niks te zien.

Had niks anders verwacht eerlijk gezegd.

8 oktober 2012 om 14:44

Die smeerlap Van Persie komt met alles weg..
Zolang je bij United speelt mag ala Rooney Scholes ellebogen blijven uit delen dan word je er toch niet immers voor gestraft...

Van Persie is echt een slecht men,
Hoevaak heeft hij wel geen ellebogen uit gedeeld en schopt hij na maar wonder boven worden word deze gast nooit gestraft..

8 oktober 2012 om 23:41

Je spreekt jezelf, net als meerdere mensen voor je, zo tegen. Van persie speelt net een paar weken bij United.
Je zegt dat er een verband is tussen bij United spelen en niet gestraft worden .. En je geeft ook aan dat hij het heel vaak heeft gedaan maar nooit gestraft wordt. Maar voorheen speelde hij niet bij United, en kwam hij er toch mee weg .. Zie je wat er niet klopt aan je verhaaltje?

8 oktober 2012 om 14:44

Zie al die United supporters op duimpjes drukken zeg haha. Het is wel erg duidelijk dat zijn arm een richting op gaat dat ie niet hoort te gaan op zo'n moment, en wacht, er loopt nog iemand achter ook, wat doet die arm dan nou? Wou hij even uitwapperen en dacht ie dat ie aan het golfen was, 'zal vast niemand achter me staan, bij hole middencirkel'. Belachelijk die FA

8 oktober 2012 om 14:58

Heeft er iemand beelden ervan? Ik heb gisteren motd gemist.

8 oktober 2012 om 15:13

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/buitenla...
hier zit een video bij waarin je ziet dat hij hem neer mept onderweg naar de 16.

8 oktober 2012 om 15:12

belachelijk dat dit kereltje er mee wegkomt,hij slaat duidelijk die speler in de loop neer.fa laat zich weer kennen.

8 oktober 2012 om 15:13

Schattig die verontwaardiging hier bij een aantal Arsenal-supporters. Vorig jaar deed hij net hetzelfde in een Arsenal-shirt, maar toen was er van verontwaardiging geen sprake :D

8 oktober 2012 om 15:28

Het is gewoon wanneer de FA iets in het voordeel van Man United beslist dat dan de alarmbellen, terecht mijn inziens, gaan rinkelen.

8 oktober 2012 om 16:41

En wanneer het gebeurt met andere clubs dus niet? Dat zegt dus genoeg eigenlijk. Net het punt dat ik wil maken.

8 oktober 2012 om 16:58

Ze beslissen vaker in het voordeel van United. Kijk, mij maakt het niet uit dat je het niet wilt toegeven, ooit zul je dat toch wel doen. Iedereen begint het door te krijgen en er is al een soort splitsing aan het ontstaan tussen United fans en de rest. Die rest bestaat niet alleen uit AFC of LFC supporters maar van elke groep wel wat.

8 oktober 2012 om 19:59

Oh ja, iedereen heeft de grote samenzwering wel door nu :D

9 oktober 2012 om 09:27

Dat blijkt wel. Hier in Nederland valt het nog wel mee, maar in Engeland weten ze wel beter.

8 oktober 2012 om 15:31

Je kan zeggen wat je wilt maar United word gewoon bevoordeeld door de FA. Net als dat bij Arsenal vroeger gebeurde toen onze voorzitter de voorzitter was van de Fa.

Mensen moeten ermee leven dat scheidsrechter soms subjectief kunnen handelen naar hun favoriete club wat in Engeland nou eenmaal vaker gebeurd zoals Atkinson bij Chelsea.

8 oktober 2012 om 15:44

We kregen toen een prettig speelschema en werden door de scheidsrechters niet slecht behandeld, maar dat is echt niet te vergelijken met de behandeling die Utd al jaren krijgt. Dat kan je beter vergelijken met het Liverpool van vroeger.

8 oktober 2012 om 16:40

Met dat verschil dat de voorzitter van de FA al jaren de ex-voorzitter van Manchester City is. Ik vraag me af hoe je die theorie dat United bevoordeeld wordt dan daarmee verzoent.

8 oktober 2012 om 15:35

Net als huntelaar iemand die zijn ellebogen veel gebruikt. Spitsen worden daarvoor te weinig gestraft. Ook bij Arsenal kwam hij hier mee weg, eigenlijk schandalig als het echt zo is. Jammer dat mensen weer anti United reageren alsof de ga ons voortrekt maar dit dan even vergeten. Ik ga niet eens moeite doen om op dat trieste zooitje calimeros te reageren.

8 oktober 2012 om 15:44

Ik kan zo 10 momenten noemen van Arsenal spelers die zijn vrijgesproken van smerigheid, meestal in wedstrijden tegen United. O.a. Gallas die natrapt, schandalige tackles van Arshavin en Wilshere en ga zo maar door. De fa is gewoon net als de Knvb ruk, krijg een wat dikkere huid en leer ermee leven ipv een zondebok kiezen. United heeft dat niet verdiend.

8 oktober 2012 om 15:51

En de FA trekt Manutd weer is voor... waarom mag Howard webb manutd nog fluiten.. altijd hetzelfde liedje..

8 oktober 2012 om 16:46

Ach als het iemand was die niet van Utd was dan zou die geschorst worden. Tegenwoordig moet Utd het hebben van de hogere hand. Echt belachelijk vaak hoe gemakkelijk alles in het voordeel van Utd is. Vorig jaar mochten ze van de fa alle competitie wedstrijden thuis spelen nadat ze een champions league wedstrijd hadden. Terwijl City alles uit moest spelen. Echt continu dat ze bevoordeeld worden om misselijk van te worden.

8 oktober 2012 om 16:54

Heb de beelden meerdere keer bekeken maar er is niet duidelijk of er nou wel contact is / en hoe erg dat contact is. Cabaye is normaal niet een speler die aanstelt maar het ziet er wel naar uit dat ie hier overdrijft.

8 oktober 2012 om 18:53

was niks aan de hand

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Manchester United

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
3.Chelsea7536
4.Arsenal7335
Voor de complete stand: Premiership
SpelersPositieW
Robin van PersieAanvaller3826
Michael CarrickMiddenvelder361
Patrice EvraVerdediger344
Antonio Valencia Middenvelder301
Rio FerdinandVerdediger281
Rafael da SilvaVerdediger283
David de GeaKeeper280
Voor de complete selectie: Clubpagina Manchester United.

1032 fans
Aanvaller, 29 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Manchester United 38 26 6 0
2012/2013 Arsenal 0 0 0 0
2011/2012 Arsenal 38 30 8 0
2010/2011 Arsenal 25 18 4 0
2009/2010 Arsenal 16 9 3 0
Laatste voetbalnieuws

Manchester United en Barcelona melden zich mogelijk weer bij Arsenal

Cesc Fàbregas en Robin van Persie lieten Arsenal achter zich voor een contract met respectievelijk Barcelona en Manchester United en mogelijk kloppen deze clubs in de komende weken weer in het...Lees verder

In de wandelgangen

Donderdag 23 mei
Real Madrid heeft al snel de opvolger van Pepe gevonden. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.203125 seconden.