Voetbalzone

'Ronaldo zou meer waardering hebben gekregen als Messi er niet was'

Maandag, 8 oktober 2012 om 09:15

Lionel Messi gebruikte el Clásico zondagavond om weer twee mijlpalen te bereiken. De aanvaller van Barcelona scoorde twee keer tegen aartsrivaal Real Madrid en heeft nu honderd competitiedoelpunten gemaakt in het Camp Nou. Bovendien bracht hij de teller van officiële treffers in de thuishaven van de Catalanen op 150: Messi is de eerste speler die dit aantal haalt.

/

Tito Vilanova komt woorden tekort om de prestaties van zijn smaakmaker te beschrijven. "We weten niet waar zijn grenzen liggen", zei de coach van Barcelona. "Je zou hem iedere dag moeten zien trainen: hij probeert nog beter te worden. Ik denk dat we nooit meer een speler zoals hem zullen zien. Hij is verreweg de beste speler ter wereld, al is Cristiano Ronaldo natuurlijk ook erg goed. Ronaldo zou veel meer waardering hebben gekregen als Messi er niet was geweest."

Real-verdediger Pepe stelde na de 2-2 van zondagavond dat juist Ronaldo de beste speler ter wereld is, omdat de aanvaller van de Koninklijke 'completer' zou zijn. "Vooral bij dode spelmomenten", zei Pepe, maar in het Camp Nou was het toch echt Messi die een vrije trap benutte. "Op de training bootsen we vaak dit soort situaties na. Oefening baart dus kunst", reageerde de Argentijn op de fraaie treffer waarmee hij Barcelona op voorsprong zette.

8 oktober 2012 om 09:17

Waarom twee keer hetzelfde artikel over messi/ronaldo voetbalzone?

8 oktober 2012 om 09:17

Oke, en nu gaan we de directeur van pepsi vragen welke cola de beste smaak heeft. Ben benieuwd naar zijn antwoord

8 oktober 2012 om 09:27

Inderdaad groot gelijk, wat had je anders verwacht dan VZ? Is dit zo'n groot nieuws dat de Barca trainer zegt zijn speler Messi de beste is, lijkt me nogal logisch en dus niet nieuwswaardig.

Oh nee wacht dit is een provocatie van voetbalzone, sorry

8 oktober 2012 om 11:38

Wij van Wc-eend...

8 oktober 2012 om 09:20

ik vind dat allebei de spelers erg gewardeerd worden alleen de ene bij barca en de andere bij real.
zijn allebei belangrijk voor hun club dus waarom zou deze discussie moeten komen..

8 oktober 2012 om 11:08

Dat klopt alleen niet over heel de wereld. En dat komt puur door het gedrag van Ronaldo.
Iedereen is zoals die is maar sommige mensen kunnen zijn trekjes gewoon niet waarderen en hij roept het ook vaak wel op zich zelf af met sommige uitspraken.

8 oktober 2012 om 14:39

Alllereerst ben ik een neutrale kijker. Ik ben het zat om al die discussies over beide spelers te lezen die Niets met voetbal te maken. Sinds wij Voetbal kijken heeft dingen als haardracht of hoe lief iemand wel niet is helemaal Niets te maken met jullie en ook geen enkel invloed op je oordeel over wie de beste voetballer is.
Want misschien slaat Messi wel zijn vrouw of is ronaldo wel een homo, gaat je helemaal niet aan als je Voetbal kijkt. Tenzij je Messi of Ronaldo wilt trouwen ofso, dat jullie zo interesse hebben in randzaken.....
Na dit gezegd te hebben komen we terug op het Voetbal. Voetbal bestaat uit een heleboel aspecten: aanvallen, verdedigen, tactiek.
Spelers hebben ook bepaalde kwaliteiten in het spel: schieten, tweebenigheid, dribbelen, koppen, kracht,dode spel situaties, pasen,scoringsvermogen, verdedigen etc etc
Wat voor deze spelers van toepassing is ga ik nu beoordelen:

-pasen: Messi duidelijk de betere in de combinatie, al is Ronaldo ook beter geworden erin dan voorgaande jaren. Messi is beter.
-scoren: beiden gelijk, de cijfers spreken voor zich, we gaan niet lullig doen over 1 of 2 goals meer of minder.
-kracht: Ronaldo duidelijk beter, wanneer het op kracht komt klaagt Messi vaak of kan hij het niet aan.
-tweebenigheid: Ronaldo duidelijk beter, kan overal vandaan strepen met beide benen. Messi daarentegen is puur links al scoortie af en toe met rechts maar vrijwel altijd binnen de 16 meter.
-koppen: Ronaldo duidelijk beter, geen commentaar nodig.
-dribbelen: Messi's enige perfectie, niet dat ronaldo niet kan dribbelen, maar Messi is perfect erin.
-schieten: Ronaldo schiet van overal links en rechts doeltreffend. Messi doet en kan dat alleen rond de 16 meter of erin. Je zult Messi niet zomaar zien schieten van 30 35 meter omdat hij die bereik niet heeft.
-snelheid: Ronaldo laat Messi achter zich op een 100 meter sprint of 50 meter maakt niet uit.
-verdedigend werk: niet echt relevant maar zeg is eerlijk? wanneer heb je messi is een duel zien winnen verdedigend? mee sprinten met de back naar achteren en de bal proberen afpakken?

Zoals jullie zien heb ik allerlei voetbalaspecten genoemd wat mij tot een conclusie brengt dat Ronaldo een betere en completere voetballer is dan Messi. Messi is perfect in 1 ding dribbelen met bal en combineren. Daarentegen maakt iemand dat niet tot de 'beste voetballer'
Ronaldo heeft in Engeland bewezen dat hij het aankan en nu in Spanje. Engeland is fysieker, ik ben benieuwd of Messi dat wat hij nu hier kan doen ook ergens anders kan. Maar dat is allemaal gissen naar iets wat we waarschijnlijk nooit zullen weten. Daarnaast is voetbal ook mentale kracht. Ronaldo heeft vele malen om watvoor redenen dan ook vele stadions die volledig tegen hem zijn. Messi daarentegen is altijd geliefd, ongeacht waar. Hij wordt mentaal niet getest al denk ik dat hij helemaal van slag is als een hele stadion hem uitfluit.
Al met al kom ik tot de conlusie dat Ronaldo veel completer is en naar mijn mening beter is. Dat heb ik onderbouwd met duidelijke argumenten.
tevens kom ik ook tot de conclusie dat als Ronaldo precies zo speelde als hij nu doet alleen dan 'aardiger' was en een stuk lelijker, hij de gouden bal vaker had gewonnen dan wie dan ook.
Jammer... want voetbal hoort niet beoordeeld te worden op haardracht maar op Voetbalgebied...
Maar kennelijk willen jullie allemaal trouwen met ronaldo of messi waardoor jullie zo diep kijken...

8 oktober 2012 om 09:21

Nee Ronaldo had meer waardering gekregen als Xavi en Iniesta er niet waren, zonder hun is Messi namelijk niet zo goed.

8 oktober 2012 om 09:30

Dat vind ik zo'n onzin. Iniesta en Xavi zijn 's werelds beste middenvelders. Maar ook zonder hen blijft Messi een betere voetballer dan Ronaldo.

Al vind ik heel die discussie tussen Messi en Ronaldo te overdreven. Het maakt toch niks uit wie er met de gouden bal in z'n handen staat? Eerder wie er de CL wint of een Ek/wk wint.

8 oktober 2012 om 09:34

die vrije trap gisteren had niets met xavi en iniesta te maken

8 oktober 2012 om 09:39

nou als je gisteren die goals van ronaldo ziet, dan heeft ronaldo xavi en inesta meer nodige dan messi. ozil modric xabi alonso en kaka zijn ook xavi en inesta. en niet vergeten dat di maria en ozil de meeste asissten hadden in la liga laste jaar.

8 oktober 2012 om 10:13

Onzin, afgelopen seizoen zijn welgeteld 7 van Messi's goals voorbereid door Xavi of Iniesta.

8 oktober 2012 om 10:18

Onzin, je zal misschien assists bededoelen maar voorbereid zijn ze zeker wel meer dan 7x.

Overigens zeg ik nergens dat Ronaldo beter is, want Messi is gewoon iets beter, maar zonder Xavi en Iniesta is Messi niet beter meer. Ik vind dat Ronaldo de prijs voor beste voetballer dit jaar moet winnen.

8 oktober 2012 om 10:51

Messi is misschien niet beter dan Ronaldo en Özil én een derde speler (u mag kiezen uit Di Maria, Alonso, etc.), maar individueel is hij zonder enige twijfel stukken beter dan Ronaldo. Hij scoort meer, geeft meer assists, creëert meer, geeft meer passes, heeft een betere vrije trap, heeft een betere dribbel, heeft beter inzicht/overzicht, en de lijst gaat door. Natuurlijk, Ronaldo is op sommige vlakken superieur (bijv. kracht, sprintsnelheid, kopsterkte, tweebenigheid; voornamelijk fysieke eigenschappen), maar Messi (samen met al die andere kleine opdonders van Barca) bewijst keer op keer dat hij deze dingen niet nodig heeft.

8 oktober 2012 om 11:09

Panerai

Nee Ronaldo doet alles in zijn eentje zeker. Je opmerking dat messi zonder xavi en iniesta niet beter is dan Ronaldo slaat helemaal nergens op. Waarom moet je dat überhaupt zeggen? Doet Ronaldo het allemaal in zijn eentje? Ben je al die assist van Ozil en Di Maria en een belachelijk sterk elftal waar hij in speelt soms vergeten? Je doet nu net alsof Messi beter is omdat hij hulp krijgt en Ronaldo het allemaal in zijn eentje moet doen.

Welke voetballer is in zekere zin niet afhankelijk van zijn teamgenoten? Ik vind namelijk dat je wel enorm kritisch bent op Messi en dat je hem niet de credits geeft die hij verdient. Je legt de lat wel erg hoog vind je niet?? Al die theorieën om ons te doen geloven dat Messi eigenlijk helemaal niet zo goed is, pff om moe van te worden.

Bovendien is Messi met al zijn steekpassen ook nog eens enorm belangrijk voor het team. Dus hoezo Xavi en Iniesta? Messi geeft ze net zo makkelijk.

Messi kan echt wel meer dan alleen teren op de balletjes die hij krijgt van iniesta en xavi hoor.

8 oktober 2012 om 09:22

redelijk zeker dat indien lmessi niet bestond,ronaldo ook gewoon niet ZO goed zou zijn.
ik denk dat beiden het allerbeste in elkaar naar boven halen

8 oktober 2012 om 09:23

Ronaldo speelde geweldig gister, maar gister zag je juist naar mijn mening duidelijk het verschil tussen Ronaldo en Messi. Ronaldo scoorde twee goede goals, maar liet hij buiten die goals niet heel veel bijzonders zien, in tegen stelling tot Messi die behalve zijn twee goals ook met zijn dribbels, acties en passjes voor veel gevaar zorgde.

Maargoed, heb gister werkelijk genoten van zijn doorzettingsvermogen, weet zeker dat 99 procent van de spelers een wissel zou aanvragen.

8 oktober 2012 om 09:50

Ronaldo laat al 6 clasico's achter elkaar zijn klasse zien.waar was je Messi de voorbije Clasico's dan?onzichtbaar

8 oktober 2012 om 10:04

Niet om Messi's kwaliteiten ten twijfel te stellen maar gister was hij juist vrijwel onzichtbaar, zeker de eerste helft. Natuurlijk prachtig hij dan alsnog er twee in weet te leggen, maar ik kan de vergelijking dat Ronaldo minder te zien was niet echt plaatsen.

8 oktober 2012 om 10:11

Ik ben het 99% met je eens, want het enige wat ik niet vind is dat Messi verder veel gevaar stichtte net als Ronaldo verder.

8 oktober 2012 om 09:32

Als hij nog steeds in de Premier League had gespeeld was hij anders beoordeelt denk ik. Had die wellicht allang een keer die gouden schoen gehad.

8 oktober 2012 om 09:40

hahahah jah denk ik ook. daarom won messi eerste gouden bal toen ronaldo nog bij man-und was

8 oktober 2012 om 10:34

gefeliciteerd dat Messi de eerste was, wat zal jij slecht slapen elke nacht dat Messi niet voor Real speelt...

8 oktober 2012 om 11:13

ik zal niet slecht slapen. als messi bij real had gespeeld was barca niks geweest laste 3 jaar

8 oktober 2012 om 11:45

maar volgens mij had je graag je voetbal icon bij Real willen hebben in plaats van Cr...

8 oktober 2012 om 12:41

ronaldo is ook goed maar als ik moet kiezen messi of ronaldo dan kies ik messi. omdat als je bij real madrid ziet of bij barca 99 tegenstanders gaan met 11 man achter de bal stand dan heb je iemand nodige die 2 3 mensen voorbij loopt om ruimte te maken om scoren en plus messi kan spelers voor de keeper zetten kijk maar laste wedstrijd tegen benfica van messi.

8 oktober 2012 om 13:02

Misschien dat we ooit (dat zal wel niet) Messi in een ander team zullen zien spelen, met andere spelers en dan kijken hoe hij het spelletje voetbal daar dan speelt....

ps: vergeet niet je zelf een groene duim te geven als je weer op mij reageert

8 oktober 2012 om 16:00

R7manuajax je praat onzin ik denk juist messi nog dodelijk zou zijn in real Madrid. door counters van hun, mensen zeggen altijd messi heeft xavi en inesta nodige, maar laste seizoen had dani alves meer assists gegeven aan messi dan xavi inesta samen. iedereen heeft altijd over xavi en inseta, maar je kon ek duidelijk zien dat ramos casilis en xabi alonso beste waren van Spanje, op dit moment vind ozils zelfs beter dan inesta, want inesta is bijna altijd geblaseerd.
xabi alonso is ook een wereld speler. en niet vergten di maria modric en kaka dat heeft barca niet. en barca heeft ook geen goede verdedigers en real heeft de best verdedigers van de wereld.

8 oktober 2012 om 19:08

Zal best...maar wie weet dat we hier VZ ooit op terug kunnen komen... en dan kijken we wie er onzin heeft gesproken....

8 oktober 2012 om 09:34

Kijk alleen al naar de ruimte die Ronaldo gisteren kreeg en vergelijk dat met die van Messi.
Normaal gesproken komt er geen kip door de ultraverdediging van Real Madrid. Messi natuurlijk wel weer maar moet zsm neergehaald worden anders is het kassa en dat weten ze bij Madrid. Geef Messi, Pedro, Alexis, Villa, Iniesta, dezelfde ruimte die Ronaldo kreeg en er staan zo 10 doelpunten op het scorebord. Dat is wat Barca zo dodelijk maakt. De laatste man staat 70 van de wedstrijd gewoon op de middenstip te bivakkeren met zeeën van ruimte achter zich. Geen enkel ander team kan dat opbrengen tegen de absolute topteams, zoals een Real Madrid.

Beide zijn natuurlijk fenomenen, echter springt Messi er natuurlijk met kop en schouders boven uit.
Hij beheerst veel meer facetten van het voetbal.

8 oktober 2012 om 10:01

Wat een onzin, Madrid en Barcelona spelen totaal verschillend voetbal.
Barcelona is het beste in de kleine ruimtes terwijl Madrid het verschil maakt door snelheid en lange passes.

8 oktober 2012 om 10:11

Je bedoelt die lange ballen die zomaar ergens naar voren worden gepompt in de hoop dat ze goed vallen of dat een verdediger een fout maakt? Daar is Real (tegen Barca) idd heel goed in.

Ja, Barca is goed in de kleine ruimte en Real kan idd counteren als een sneltrein. Mijn punt is dat Real wel alle ruimte krijgt om simpele goals te maken en Barca never nooit die ruimte krijgt.

Kun je je voorstellen wat Barca zou doen met de ruimte die Real Madrid krijgt? Ik wel, een stuk of 10 doelpunten per wedstrijd met een Messi die er dan een stuk of 7 injaagt. Waarom denk je dat iedere club (niet durven voetballen dus) een bus voor de goal parkeert als ze tegen Barca moeten?!

8 oktober 2012 om 10:30

haha, "je bedoelt die lange ballen die zomaar ergens naar voren worden gepompt in de hoop dat ze goed vallen of dat een verdediger een fout maakt? Daar is Real (tegen Barca) idd heel goed in."

Slap gelul!
Die crosspasses van alonso en di maria kwamen op maat aan bij de vleugels en hier kon barca geen vat op krijgen, om ze nu te bestempelen als geluk, ga je te ver.

8 oktober 2012 om 10:43

En die ballen van Ramos, Pepe, Arbeloa en Iker dan? Waren dat ook passes op maat? Dat Alonso een paar keer met geweldige passes strooit tot daar aan toe, dat is immers zijn beste kwaliteit, maar de rest strooien passes naar voren op goed geluk. Het opjagen van Barca maakt het ze onmogelijk om normaal te kunnen opbouwen. Real kan dat tegen Barca gewoon niet opbrengen. Kijk de wedstrijd voor de grap even terug en vertel me dan hoeveel passes er onnodig naar voren zijn geramt.

8 oktober 2012 om 11:24

Vchre het punt dat je probeert te maken is helder en duidelijk. Uiteraard krijgt Ronaldo aan de andere kant veel meer ruimte. Messi en co moeten altijd hele topteams kapot te spelen op de helft van de tegenstander. Er is veel minder ruimte en je moet veel meer voetballend vermogen hebben om dat korte spel in de kleine ruimte aan te kunnen.

Ik zou Messi eens bij Real willen zien spelen en dan tegen Barcelona. Dat Messi met zijn sterke team achterover leunt en in de counter de bal krijgt en dat hij maar met een paar spelers hoeft af te rekenen die niet eens kort op elkaar staan. Ik zag gisteren zoveel ruimte voor Real waar ze helemaal niets mee deden. Messi zou er volgens mij zo doorheen snijden.

Ronaldo hoefde gisteren alleen met montoya af te rekenen. Messi had aan de andere kant 3 man om zich heen. En nog passeerde hij makkelijker Lol

8 oktober 2012 om 11:46

Dat is toch gewoon slim? De verdediging van Barca is gewoon die van een middenmoter uit de PD. Stelt niks voor. Dan kun je met hoge ballen best proberen daar wat uit te halen.

Maar het is toch ook juist de klasse van Real dat ze die ruimte niet geven aan Barca? Anders krijg je dus goals tegen en dat willen ze niet. Real verdedigd gewoon beter.

8 oktober 2012 om 12:19

@ Vchre

Ga naar huis man, jij bent net als die andere kinderen niet serieus te nemen. De mooiste aanval kwam uitgerekend van Real Madrid ik heb wel wel geteld 0(!) uitgespeelde kansen gezien van Barcelona over de hele wedstrijd, Real Madrid moest de wedstrijd op sloot gooien maar ze lieten Barcelona leven sterker nog een ongelofelijk fout van Pepe liet Barcelona terug komen. Dus lul niet zo krom, je maakt jezelf hier belachelijk.

8 oktober 2012 om 12:30

Sinds wanneer is een bal blind naar voren rammen slim? Wellicht dat het in Engeland effect heeft, die hebben er immers patent op.

Als Barca daadwerkelijk zo'n bagger verdediging had dan waren ze de afgelopen jaren niet zo dominant op de Europese velden. Niet voor niks dat tegenstanders het zo moeilijk hebben om tegen Barca te scoren. De laatste tijd gaat het wat minder, maar dat is niet zo gek zonder echte verdedigers. Laat staan als Puyol, Pique en Abidal er hadden gestaan. Dan was er geen doorkomen aan voor Madrid.

8 oktober 2012 om 12:40

Tja milo15, 2 leuke aanvallen in een hele wedstrijd, dat is erg knap hoor. Al helemaal tegen Adriano, Mascerano en Montoya. Met de superaanval van Madrid is dat toch bar weinig als je het mij vraagt. Dat zelfs met zeeën van ruimte.

8 oktober 2012 om 14:17

Oh, en jij hebt de bal van Montoya op de lat niet gezien?
Dat was één van de mooiste aanvallen die ik dit seizoen heb gezien.

Vind eigenlijk dat Vchre heel duidelijk aangeeft waar Real op speelt.
Daarbij valt ook te zeggen dat dit de enige manier is om Barca te bestrijden.

Probeer nooit te voetballen tegen barca, daardoor valt ruimte en scoort er ong. 3, kijk naar de 5-1 een paar jaar terug.
Toen probeerde Real ook aan te vallen, er valt ruimte, één steekpass en goal.

8 oktober 2012 om 20:32

Die bal van Montaya blijft gewoon een schot buiten de zestien he.

8 oktober 2012 om 16:12

Vchre respect man, eerste keer iemand die echt voetbal verstand heeft, en die niet kijkt als een supporter.

8 oktober 2012 om 09:35

ik denk zelfs dat messi meer rendement heeft uit vrije trappen dan ronaldo, die zie ik toch heel vaak in de muur schieten.

8 oktober 2012 om 09:41

Hetzelfde geldt voor andersom, Messi zou meer waardering krijgen als Ronaldo er niet was geweest. Het zijn beide fenomenen en persoonlijk vind ik Messi beter maar dat komt door mijn smaak. Iedereen heeft zo zijn eigen beeld over de beste voetballer.

8 oktober 2012 om 09:48

Dan hadden ze wel iemand anders gevonden bij Madrid om Messi mee te vergelijken. De hele manier waarop deze discussie gevoerd wordt, verraadt al dat de keuze voor Messi breedgedragen wordt.

8 oktober 2012 om 10:00

Paar jaar geleden werd bij Clasico's gezegt Messi vs Kaka en Ibra vs.cr7.
Vooral in Spanje vinden ze vergelijkingen maken leuk

8 oktober 2012 om 10:11

Ook Messi vs. Robben. Het is gewoon om Real Madrids imago op te leuken. De tweestrijd wordt op iedere denkbare manier gepresenteerd. Real vs Barca, Mourinho vs Guardiola, Ronaldo vs Messi, Valdes vs. Casillas (nu niet meer gelukkig) etc.

Eigenlijk is het pure armoede dat het hele Spaanse voetbal hierop teert.

8 oktober 2012 om 09:45

Nogmaals ,zijn 2 fantastische voetballers met een verschilldende stiijl,maar veruit de 2 beste ter wereld!

8 oktober 2012 om 09:57

Een tip voor Mourinho. Ga oefenen op vrijetrappen.ronaldo's free kicks zijn niet meer zo geweldig als we van hem gewend zijn. Bovendien bij verdediging bij vrije trappen kan ook geoefend worden.casillas krijgt bijna elke wedstrijd minimaal 1 goal achter zijn oren door een vrijetrap of corner.
Als Ronaldo oefent op trainingen wordt hij en de verdediging er beter in en krijgen we veel minder tegengoals.

Off. Echt triest die laserlampjes.zielige supporters zijn dat.

8 oktober 2012 om 10:04

Ze moeten gewoon oefenen op stilstaande fases.ik heb het gevoel dat Mourinho daar gewoon geen reet aan doet.dat kan die man precies niets schelen.het is toch niet meer normaal joh.elke match het zelfde liedje verdomme.gisteren viel mijn stream uit juist voor dat Messi zijn 2de scoorden.toen ik op de statistieken keek wist ik al op voorrand van waar of hoe dat ze gescoord hadden.en over Casillas ben ik de laatste tijd ook niet meer al te vrede.hij maakt veel te veel fouten naar zijn kunnen.

En die lasers zouden ze Barcelona voor moeten straffen vind ik.zo zielig

8 oktober 2012 om 10:38

Tja ik heb ook zo'n gevoel anders kan het nooit zo zijn dat 2-3 tegendoelpunten door standaartsituaties komen. Echt zo zonde dit. Deze tegengoals kosten Real gewoon punten.gisteren tis dat Ronaldo de gelijkmaker maakte anders had je gewoon weer verloren door een vrijetrap. Er zijn wel meer punten gemorst dit seizoen door de standaarsituatie.
Ik moet wel toegeven dat deze vrijetrap wel onhoudbaar was hoeveel je oefent het zal weinig baten in dit geval.

De lampjes zie ik wel vaker,tis gewoon triest. Barca supporters zingen alleen maar hoe geweldig ze zijn maar moeten wel Ronaldo afleiden bij een vrijetrap. Als Realsupporters dat straks in Madrid bij Messi doen dan ga je ze horen hoor.
Bovendien is het nog slecht voor zijn ogen ook.

8 oktober 2012 om 14:28

nee je hett gelijk alleen in camp nou gebeuren deze dingen kijk even voor de fun naar madrid vs barca in bernabeu als je die flitsen ziet

8 oktober 2012 om 10:01

ja en Falcao veel meer als Messi en Ronaldo er niet waren, kan je wel zo doorgaan.

8 oktober 2012 om 10:05

Heel simpel, Messi wordt vergeleken met Cruijff, Pele, Maradona en co., Ronaldo wordt vergeleken met Messi. Genoeg gezegd.

8 oktober 2012 om 10:06

Je kunt ze niet vergelijken, punt.

Messi is een gepolijst stuk talent, met zoveel voetbal vermogen dat hij waarschijnlijk alles op intuitie doet. Hij traint hard, keihard, maar hij is zo geweldig omdat hij vrij speelt. Hij beslist, waarschijnlijk, onbewust wanneer hij een geweldige dribbel inzet en probeert te scoren.

Ronaldo heeft veel talent. Ronaldo koppelt dat aan misschien wel de grootste trainingsintensiteit van de profs op dit moment. Hij is een beest, omdat hij zo getrained is.

Het stomme is dat mensen afgaan op karakters als ze kijken naar de beste voetballer tussen deze twee. En dan slaat bij veel mensen de balans door naar Messi, omdat hij de ideale schoonzoon lijkt te zijn. Terwijl Ronaldo meer een personage uit een jongens boek lijkt te zijn.

Persoonlijk kan ik van beidde evenveel genieten. Soms kan ik Ronaldo meer waarderen, omdat hij altijd zal blijven opboksen tegen een mini geweldenaar waar het talent vanaf druipt die Messi heet. Dat wil echter nog niet zeggen dat ik niet ook van messi kan genieten.

8 oktober 2012 om 10:20

Een echte (neutrale) voetballiefhebber/kenner heeft deze discussie helemaal niet nodig om tot een conclusie te komen..

Vroeger werd Gullit ook af en toe met Maradona vergeleken, de humor alleeen al...

8 oktober 2012 om 10:25

Man het is gewoon heel simpel.. Messi is de allerbeste en Ronaldo is een hele goede 2de.. bleek gister ook wel. vond beide niet geweldig, maar je zag dat ronaldo alleen voor zichzelf speelt (kijk naar het juichen, vooral de mensen van de assist niet bedanken) en messi puur in het teambelang

8 oktober 2012 om 10:25

Ach komaan, wie de wedstrijd heeft gezien, heeft toch duidelijk gezien dat Messi beter is dan Ronaldo. Ronaldo is snel en kan scoren. Dat kan Messi ook. Maar Messi speelt in middenveld even geniaal als Xavi en Iniesta. En dat kan Ronaldo niet. Ronaldo heeft gewoon niet de techniek die Messi heeft.

8 oktober 2012 om 10:38

Messi beheerst veel meer facetten van het voetbal, daar draait het hele spelletje ook om!
Een Ronaldo zou dat ook willen, evenals een Iniesta meer zou willen scoren en Xavi net zoveel assists zou willen geven als Messi dat kan. Daarnaast zou iedere voetballer meerdere onderdelen willen beheersen maar is dat gewoon teveel van het goede. Je moet het doen met de middelen en kwaliteiten die je tot je beschikking hebt. Messi is daarin uniek en vandaar ook met afstand de beste speler die op deze aardkloot rondloopt.

8 oktober 2012 om 10:27

hahahahaha...hopa daar gaan we weer, en dat twee keer op een ochtend... beter kan je maandag ochtend niet beginnen...

we zien wel naar wie de gouden bal gaat dit keer...

8 oktober 2012 om 10:36

Het zou wat zijn als iemand uit het kamp Madrid zou zeggen Messi is de beste. Andersom natuurlijk ook: als iemand van Barcelona zou roepen Ronaldo is de beste.

Dat is pas nieuws!

8 oktober 2012 om 16:20

Madrid kamp, marcelo heeft propgelijk gezegd voor de wedstrijd Brazilië Argentinië daarna drijde hij zijn worden terug. en oud legendes van real vinden messi beter, guti,hugo Sánchez,dikke ronaldo vinden messi beter dan ronaldo.

8 oktober 2012 om 10:48

zonder sneu voor 1 te kiezen is er 1 voordeel voor messi (op het kaart vragen na)
hij doet beetje normaal.
die ronaldo gadverdamme man wat zielig doet hij als hij scoort of iets dergelijks om van te kotsen.
als hij dat allemaal niet zou doen fenomenaal.
maar goed dat zit in die gozer hij geilt van zichzelf......

helaas

1-0 messi

8 oktober 2012 om 11:13

dat kaartje vragen dat is pas walgelijk! dat vind ik veel erger dan wat ronaldo bij zijn viering doet. Als jij daarom een speler beter vind, dan weet ik genoeg.

8 oktober 2012 om 11:38

Jammer dat een artikel als deze altijd moet uit monden op een wie is er beter discussie waarbij het nooit echt netjes blijft. De real supporters zijn 9 van de 10 keer van mening dat Ronaldo beter is en andersom. In mijn ogen zijn het beide fenomenen waarvan ik kan genieten.

Ronaldo is gewoonweg een plaag voor de tegenstander, ditzelfde geld voor Messi. Wat zijn ze goed zeg! Van mij mogen ze de prijs voor beste voetballer beide krijgen, voor beide valt gewoon iets te zeggen.

8 oktober 2012 om 11:50

En even wat anders voor all die anti CR aanhang die altijd zegen dat hij nooit scoort tegen grote clubs in grote wedstrijden (wat natuurlijk bullshit is) hij is volgens mij de eerste die in 200+ wedstrijden Real vs Barcelona of andersom de eerste die 6 wedstrijden achterelkaar een doelpunt maakt.

8 oktober 2012 om 11:54

Het zijn beiden goede spelers, al vind ik Messi toch een klasse apart. In een voetbaltijdperk als dit is het moeilijk te accepteren, maar pakweg tien jaar geleden kan ik al een handjevol spelers opnoemen die beter waren dan cristiano ronaldo en onder deden voor Messi nu.
Ik vind het wel jammer hoe erg Barcelona ronaldo weer onderschatte vandaag. Net als Ajax overigens, stonden de verdedigers gewoon lucht te dekken. Als je zo'n speler tegenover je hebt, laat je die toch geen seconde uit het zicht? Maar nee, zijn mandekkers liepen weer 5+ meter uit zijn bereik.

8 oktober 2012 om 14:05

Heb jij het ek gevolgd vraag ik me af ??

Cristiano Ronaldo komt rechtstreeks uit de hemel ..

8 oktober 2012 om 15:17

Natuurlijk heb ik het EK gevolgd. Ik vond ronaldo helemaal niet zo goed spelen. Alle partijen was hij waardeloos, zelfs tegen Nederland speelde hij niet echt een goede pot. Alleen tegen Tsjechië blonk hij uit, maar daar had zelfs Van Persie tegen uitgeblonken. Als je snapt waar ik op doel..

8 oktober 2012 om 19:06

Nee snap ik niet, want Nederland is naar huis gegaan met 0 punten....

8 oktober 2012 om 12:24

Madrilenen en (misschien) Manutd supporters vinden Ronaldo de beste, de rest van de wereld (terecht) Messi. Het is puur clubbelang dat deze discussie hier op VZ leeft, maar als je objectief kijkt is maar een speler de beste, en dat is Messi. Net zoals er maar een ploeg is die uniek voetbal speelt zoals nergens vertoond, en dat is Barcelona. De ploeg die het beste het spel van Barcelona kan ontregelen, wint wel eens (meestal Madrid). Maar de meest unieke speler van dit moment, Messi, speelt bij de meest unieke ploeg van de afgelopen jaren, Barcelona. Punt!

8 oktober 2012 om 13:24

Heel vreemd dat deze discussie keer op keer opnieuw moet worden gevoerd terwijl een kind kan zien dat Messi als voetballer absoluut superieur is aan Ronaldo! En hiermee zeg ik niets negatiefs over Ronaldo. Messi is nu eenmaal superieur aan alle andere voetballers momenteel.

8 oktober 2012 om 13:51

Alleen Madrid fans en M.united fans vinden C.ronaldo de beste , de rest natuurlijk Messi. Messi wordt vergeleken met Cruijf,pele,maradona,ronaldo. Terwijl die C.ronaldo vergeleken wordt met Messi. \

8 oktober 2012 om 14:04

Ronaldo is veel completer tweebenig kopsterk
snelste speler ter wereld , dodelijke snelheid tijdens counterattack
scoort vanuit het niets

messi scoort vaak vanaf de 5 meterlijn
dat kan mijn oma ook...

8 oktober 2012 om 14:53

volgens mij geilt vz op deze 2 voetballers.. jeetje laat ze gewoon met rust messi scoort 1 vrijetrap meteen is hij completere dan ronaldo?

wat een onzin zeg
respect voor ronaldo waar hij door iedereen wordt uitgefloten en als nog 2 scoren in camp nou

messi of ronaldo? liever een alonso of xavi die meer respect krijgt

8 oktober 2012 om 20:10

Ik ben het op alle punten met D10d eens. Is iemand die verder kijkt..

Als je spelers met elkaar wil gaan vergelijken moet je kijken naar de resultaten van beide spelers en moet je kijken naar de individuele kwaliteiten van beide spelers.
Als we kijken naar de resultaten van beide spelers dan zit hiet weinig verschil in. Het aantal doelpunten zit erg dicht bij elkaar. Beide spelers verbreken het ene record naar de andere.

Allereerst wil ik duidelijk maken dat ik Ronaldo een betere speler vind dan Messi.
Waarom?

Zoals ik al zei zitten beide spelers qua doelpunten dicht bij elkaar. Op dit moment in de competitie staan ze beide op 8 treffers. In de champions league staat Ronaldo op meer doelpunten.

Als je kijkt naar de individuele kwaliteiten dan kun je niet anders dan concluderen dat Ronaldo beter is.
In het voetbal zijn de volgende punten erg belangrijk.:
- Snelheid
- Schotkracht
- Pasen
- Fysiek kracht
- Kopkracht
- Overzicht
- Balbeheersing

Als we kijken naar punt 1 (snelheid) dan maakt dat eigenlijk niets meer uit. Allebei zijn ze super snel.
Toch is Ronaldo sneller, er wordt niet voor niets gezegd dat Ronaldo op de 100 meter prijzen kan pakken als hij er voor zou gaan. (bolt zal hij weet niet verslaan, maar snel is hij wel).

Schotkracht: Ook dat is bij beide spelers super. Toch wint hier Ronaldo het ook.

Pasing: Dit kunnen beide spelers geweldig. Ik begrijp dat mensen hier voor messi kiezen, maar vergeet niet dat het vele pasen ook bij het spel van Barcalona hoort. Real madrid speelt een ander soort voetbal.

Fysiek: Dit lijkt me duidelijk. Ronaldo is groot en bere sterk. Heeft ook genoeg geleerd bij zijn tijd bij Man-u. (waar hij ook topscoorder was) Fysiek sterk worden leer je daar wel.

Kopkracht. Ronaldo scoort veel meer uit kopballen dat messi, wanner zien we messi met het hoofd scoren. Vrijwel nooit.

Overzicht. Het geven van een assist. beide spelers doen dit geweldig. Ronaldo is vooral ook meer een teamspeler geworden.

Balbeheersing. Beiden erg goed. Toch moet ik hiet denken aan de bal van Ronaldo die hij op de rug aannam. In mijn ogen echt super knap. Sommigen vinden het macho-gedrag, maar is dit nou echt zo erg zon trucje??

Messi is er bij Barcalona helemaal ingegroeit. Ronaldo bij real ook wel, maar heeft daarvoor ook al bewezen superieur te zijn in de engelse competitie.

Dit is mijn punt.

9 oktober 2012 om 14:40

ik weet niet of je voetbal verstand heb of je kijk met ronaldo bril. twee dingen heeft zeker ronaldon niet dat is passing
en overzicht. dat heeft messi duidelijk beter. messi geven steek ballen dat ronaldo nooit geeft.
- pasen
- Overzicht

8 oktober 2012 om 22:15

Wat een onzin hier allemaal... Allebei geweldige spelers.
Iedereen zijn eigen voorkeur! ik vind persoonlijk Ronaldo's speel-style mooier maar ik heb zeker veel bewondering voor Messi een geweldige speler.

Altijd dat gezeik wie beter is een eindeloze discussie waarom moeten mensen hier altijd mee beginnen ik irriteer me hier heel erg aan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Barcelona

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Barcelona9470
5.Valencia6213
Voor de complete stand: Primera Division
SpelersPositieW
Lionel MessiAanvaller3246
Sergio BusquetsMiddenvelder301
Cesc FàbregasMiddenvelder3010
Dani AlvesVerdediger290
Andrés IniestaMiddenvelder292
Xavi HernándezMiddenvelder285
Voor de complete selectie: Clubpagina Barcelona.

1644 fans
Aanvaller, 25 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Barcelona 32 46 1 0
2011/2012 Barcelona 37 50 6 0
2010/2011 Barcelona 33 31 3 0
2009/2010 Barcelona 35 34 3 0
2008/2009 Barcelona 31 23 2 0
Laatste voetbalnieuws

Messi baalt ondanks landstitel: 'Het doel was om alles te winnen'

Barcelona won zondagavond met 2-1 van Real Valladolid en vierde na afloop feest op het veld van het Camp Nou. De Catalanen werden vorige week zonder te spelen kampioen en toonden...Lees verder

In de wandelgangen

Woensdag 22 mei
Manchester City heeft een plannetje gesmeed om Isco naar de club te halen. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.21875 seconden.