Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Messi en Ronaldo blinken uit en zorgen voor remise

Laatste update:

Lionel Messi en Cristiano Ronaldo worden gezien als de twee beste spelers van dit moment en de aanvallers van Barcelona en Real Madrid hebben zondagavond niets voor elkaar ondergedaan. Messi en Ronaldo waren de uitblinkers in el Clásico, door beiden twee keer te scoren (2-2). Deze remise was een juiste afspiegeling van de verhoudingen op het veld: Real was in de eerste helft de betere ploeg, maar na de rust had Barcelon de beste kansen gekregen om de wedstrijd naar zich toe te trekken. Martin Montoya raakte kort voor tijd nog de lat, terwijl Pedro in blessuretijd net naast schoot.

/

De kansen leverden dus niet het gewenste resultaat op voor Barcelona en door de puntendeling blijft de voorsprong van acht punten op Real ongewijzigd. De bezoekers begonnen sterk tegen de aartsrivaal, die met Adriano in het centrum van de defensie speelde, en na twaalf minuten resulteerde dat in de eerste grote kans voor Real. Karim Benzema stond bij de tweede paal behoorlijk vrij en werd bediend, maar zijn volley mislukte volledig, waardoor Barcelona met de schrik vrijkwam. Datzelfde gebeurde toen Sergio Ramos uit een hoekschop net naast kopte, maar driemaal bleek scheepsrecht te zijn voor Real: Ronaldo werd gevonden door Benzema en schoot laag in de korte hoek hard binnen.

De voorsprong voor de hoofdstedelingen was verdiend. Barcelona liet in de openingsfase niet veel zien en had slechts een halve kans gekregen via Andrés Iniesta, maar de inzet van de balvirtuoos ging over het doel van Iker Casillas. Die dacht dat Benzema even na de treffer van Ronaldo voor een verdubbeling van de marge kon zorgen, maar de Fransman raakte de bal na een heerlijke aanval opnieuw verkeerd, waardoor het leder ditmaal op de paal belandde. De rebound kon ook niet benut worden door Ángel Di María en de gemiste kans bleek er een met gevolgen te zijn. Aan de overkant kwam Barcelona namelijk bij het eerste serieuze doelgevaar op gelijke hoogte.

/

Messi was de man die het Camp Nou een kwartier voor rust in vuur en vlam zette. Pepe timede verkeerd bij een kopduel en ging daardoor onder de bal door, waarna Messi kon profiteren en de 1-1 op het scorebord zette. Na dit doelpunt nam het aantal kansen af, maar het aantal kaarten toe. Op het middenveld werden weer veel duels uitgevochten en uit een van de vrije trappen die daaruit volgde zette Messi Barcelona een kwartier na rust op voorsprong. De prachtige inzet van de Argentijn was onhoudbaar voor Casillas, die voor de tiende keer in zijn loopbaan werd gepasseerd door Messi. Geen enkele speler scoorde ooit vaker tegen de doelman dan de aanvaller van de Catalanen.

Barcelona verloor nog nooit een thuiswedstrijd waarin Messi scoorde, maar Real verloor nog nooit een competitiewedstrijd waarin Ronaldo trefzeker was. Dat gebeurde ook nu niet, want vijf minuten na de tweede goal van Messi maakte ook de sterspeler van Real zijn tweede van de avond. Mesut Özil vond ruimte voor een heerlijke steekpass op Ronaldo, die de bal controleerde en langs Victor Valdés schoof. De score was daardoor weer terug in evenwicht en in de resterende twintig minuten kreeg Barcelona de beste mogelijkheden om de zege binnen te slepen, waarbij Montaya het dichtst bij een treffer kwam. Het schot van de verdediger belandde echter op de lat, terwijl Pedro even later na een counter naast schoot. Het verschil tussen Barcelona en Real blijft daardoor acht punten bedragen.

Welke ploeg verdiende de overwinning meer?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

El theater in plaats van El Classico,

In mijn ogen heeft het voetbal vandaag weer een nederlaag geleden. Ja de wedstrijd was spectaculair en de 2 grootheden scoren allebei 2 maal, maar randzaken schijnen bij beide partijen belangrijker te zijn.

Allemaal hebben ze last van het virus van overdreven vallen en janken. Een klein tikje waarbij je wellicht nog door kunt lopen is voor deze teams een teken dat ze als een zwaan naar de grond moeten gaan en het liefst nog even een paar keer over het veld rollen.
Ook is het blijkbaar hip om te zeiken bij de scheids om geel bij vrijwel iedere overtreding, matenaaierij is geen onbekende in het woordenboek van de Spaanse topclubs. Tuurlijk hadden Xabi Alonso en Busquets er al af gemoeten maar om nu steeds naar de scheids te lopen met 2 vingertjes in de lucht is kortom walgelijk.

Over de wedstrijd valt weinig te vertellen, vond de teams redelijk in evenwicht met Barcelona toch als iets bovenliggend. Ronaldo en Messi blinken uit in goals en laten zien geweldige voetballers te zijn. Ozil was heel erg slecht vond ik bij Real, had liever Kaka of Modric eerder gezien. Di Maria is ook useless.

Tot slot nog om de tirade af te maken verdiend Sierd de Vos ontslag, zo subjectief als de pest maar dat was al bekend, maar om dan een schandalige opmerking te maken over Pepe en zijn pasgeboren kind dat gaat buiten alle grenzen. Zoveel haat openlijk op TV, om te kotsen Sierd.

7 oktober 2012 om 21:47

Het was denk ik Lionel Messi - Cristiano Ronaldo.
2 spelers die heel verschillend zijn, dus wie is er beter discussie, komt nooit ten einde.

7 oktober 2012 om 21:50

De grote vraag is.. hoelang kunnen ze het beide dit vol houden? maar nu kunnen we inderdaad niks over zeggen wie de beste van de twee zijn.

7 oktober 2012 om 21:54

Ronaldo is wat ouder dan Messi, maar die houden het allebei nog wel jaren vol.

7 oktober 2012 om 21:57

Nu weet ik het zeker, Barcelona is en blijft beter dan real. Ik moet eerlijk zeggen dat deze wedstrijd mij niet lekker lag. Helemaal omdat Barcelona zowat de hele verdediging mist. Maar zelfs zonder deze belangrijke spelers en een iniesta zonder ritme is real overklast. Met name in de slotfase had het gemakkelijk 4-2 kunnen worden. Heerlijk dat mijn ploegie zo goed speelt. Zelfs een real met zoveel dure aankopen kan Barcelona niet stoppen. Visca el Barca

7 oktober 2012 om 22:01

wtf lul jij nou weer over 4-2. Real had ook 100% kansen en dan had het net zo oed 2-4 kunnen worden ofzo.

Ik vind dat Real en Barcelona nu gelijkwaardig zijn, dat was duidelijk te zien dit potje.

7 oktober 2012 om 22:15

Ik ben het met je eens dat er bij Barcelona uitzonderlijke spelers rondlopen, maar het argument dat er bij Real Madrid wordt geteerd op dure aankopen is natuurlijk onzin. Bij Barcelona lopen ook enorm veel spelers die meer dan 35 miljoen hebben gekost. Ook dit Barcelona smijt met geld. Dat is helaas zo in de top van het hedendaagse voetbal

7 oktober 2012 om 22:27

@chefje

Enorm veel is nog altijd anders dan alleen maar! Barca: 7 jeugdspelers; Real: 1. Das toch een behoorlijk verschil. En niet alleen dat vind ik positief, maar ook het feit dat Barca jaren heersen op de Spaanse velden. Met uitzondering van vorig seizoen, toen Barca slordig was in met name een aantal uitwedstrijden. Dat seizoen zie ik echter als een incident.

7 oktober 2012 om 22:45

Je kan toch niks positiefs zeggen over beide teams. Totaal geen charme. Kopen beide alles wat los en vastzit. Spelers op de bank/tribune die bij veel clubs DE smaakmakers konden zijn. Voetbal is verneukt en heeft weinig meer. Leuk voor kinderen, maar voor de rest...

7 oktober 2012 om 23:15

4-2 voor Barça? Real had via Benzema op 0-2 kunnen komen en dan had ik nog moeten zien of Barça terug was gekomen tot 2-2. Real was in het eerste bedrijf de betere en Barça in het tweede bedrijf. 2-2 was een terechte uitslag.

7 oktober 2012 om 23:17

Kopen alles wat los en vast zit? Beide clubs hebben de afgelopen 2 jaar amper geld uitgegeven .. Iig in het hedendaagse koopgeweld.
En voor diegenen die zitten te mekkeren over jeugdspelers .. barca heeft het financieel minder voor mekaar dan Real dus blijkbaar haalt het goede jeugdbeleid niet veel uit ten opzichte van het meer koopgerichte beleid van Real. Behalve dat je er hier op de vz over kunt mekkeren dan ...

7 oktober 2012 om 23:36

Dit is natuurlijk onzin wat jij zegt. Het huidige team van Barcelona moet het hebben van zelf opgeleide spelers en dat is bij real helemaal niet het geval.
Die hebben alles gekocht. kijk bij barca naar wat steunpilaren in het veld: Puyol,pique (eigen opleiding daarna weer teruggehaald),messi(zo goed als eigen opleiding),iniesta,xavi,pedro,busquets (fabregas) enz.

7 oktober 2012 om 23:57

@dante

Oh nee? Nou neem maar eens een kijkje in de prijzenkast van de afgelopen 5 jaar. En daarna in die van real van de afgelopen 5 jaar...

En hoe kom je aan de info dat real het financieel beter voor mekaar heeft? Volgens mij staat real dieper in het rood.

8 oktober 2012 om 00:27

Schuld madrid zo'n 124.7 miljoen (bron: http://www.bnr.nl/topic/sport/667224-1209/omzet-re...
Schuld barcelona zo'n 335 miljoen (bron: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=169400)

8 oktober 2012 om 08:16

Ramos die net naast kopt, Benzema die 100% kansen onbenut laat. Als die ballen erin gaan, is het een hele andere wedstrijd. Die eerste goal van Barca had niet goed gekeurd moeten worden. Als de rollen omgedraaid waren, had de scheids allang gefloten. Messi was 'relatief' onzichtbaar. CR7 was erg aanwezig! Deze man is een machine. Zou me niks verbazen als hij zijn sleutelbeen heeft gebroken, maar de wedstrijd alsnog heeft uitgespeeld.
Ik vond beide teams aan elkaar gewaagd. Jammer dat Barca altijd maar weer de snelheid uit het spel haalt met dat gepass van Cb-lb-rb-dmf. Ook grappig, Alba is goed opgeleid in die korte tijd. Hij maakt van elk gelegenheid gebruik om te mekkeren net als de rest. Het gebaar van Messi om een kaart? Daar wordt natuurlijk niet over gesproken.
Mensen, stop die Barca-hype. Geef het voetbal terug aan de kerels!

7 oktober 2012 om 21:47

Ik vond het echt wel meevallen. Op een paar duikelingen na vond ik het een mooie en sportieve wedstrijd.

7 oktober 2012 om 21:51

Vooral als je de wedstrijden van vorige jaar met dit vergelijkt dan zie je toch een hele vooruitgang er was af en toe een zeur sessie maar dat was niet zo veel als aflopen jaren en vooral het duiken was wat minder.

7 oktober 2012 om 22:00

Inderdaad. Voorgaande keren werd er schwalbe na schwalbe gemaakt, waren er tig opstoojes en was er zeer onsportief gedrag. Nu viel dat reuze mee, al vond ik het jammer dat Messi zo opzichtig voor een tweede gele kaart vroeg. Dat heeft die niet nodig en dat past ook niet bij hem.

8 oktober 2012 om 00:25

@thomasdelpiero

Nee hij heeft het inderdaad niet nodig.
De scheids wel. Als die zou fluiten zoals hij zou moeten, had Alonso er gewoon af gemoeten. Samen met in ieder geval Ozil. Man wat is die diep gezonken!
En dan heb ik niet eens alles gezien.

Het marchanderen moet een keer stoppen.
Dan blijft er voor RM weing over tegen Barca. Zijn trouwens wel de enige ploeg die er dicht bij moet kunnen komen.

8 oktober 2012 om 08:22

dat is toch de perfecte schoonzoon die messi, die laat zich nu ook van zijn verkeerde kant zien. Nee, geef mij maar ronaldo, die is arrogant, maar je weet wat je aan hem hebt, what you see, what you get, is dat bij hem.
Daarmee zijn ze alletwee wel geweldige spelers, echt fenomenen eerste klas.

8 oktober 2012 om 08:28

Toen de wedstrijd afgelopen was bleven beide teams op het veld om iedereen een hand/knuffel te geven. Dit zegt wel weer iets.

Jammer van Real Madrid, had in de 1e helft de kanzen af moeten maken..vooral Benzema, meine gutten..

7 oktober 2012 om 21:47

Özil had anders wel een mooie assist op Ronaldo. Speelde weer onder zijn kunnen maar niet slecht.

Over Sierd de Vos heb je gelijk. De grapjes over Pepe en co zijn niet meer grappig. Zijn medecommentatoren blijven er ook maar over doordraven.

7 oktober 2012 om 22:00

Ja zeker een hele mooie assist, maar ik vond toch dat hij het spel teveel vertraagde. Daarnaast koos hij vaak voor de verkeerde beslissing in mijn ogen en leed toch onnodig balverlies.

7 oktober 2012 om 22:03

Ozil speelde in mijn ogen juist eindelijk weer een goede pot, ik weet niet hoe jij er op komt dat hij onder zijn kunnen speelde om over die bovenste reactie niet te praten want hij slaat alles.

7 oktober 2012 om 22:03

Mooie assist idd maar nog altijd ondermaats.... hij kan zoveel meer

7 oktober 2012 om 22:35

Ondermaats was het echt niet. En ja vorig seizoen was hij super en in vergelijking tot dat speelt hij nu idd iets slechter, maar hij is 23 he, een wat minder seizoen is heel normaal.

8 oktober 2012 om 08:37

Klopt hij speelde ondermaats. Niet slecht, maar ook niet goed 'genoeg'.
Hij kan nog zoveel beter! Had een paar acties waar hij zijn directe tegenstander echt te kijk zette. Dat moeten we nog veel vaker zien van Özil!

7 oktober 2012 om 21:48

ik heb wel genoten van de wedtsrijd

7 oktober 2012 om 21:48

Sierd de Vos kan echt niet meer. Dat is gewoon onacceptabel dat je zo over Pepe kan praten. Maar ik vond wedstrijd best leuk en had niet veel theater gezien buiten Iniesta. Higuain is juist useless, Di Maria was niet slecht.

7 oktober 2012 om 21:55

Wat heeft hij over Pepe gezegd? Waarom doet sport 1 niet aan de vele klachten op de persoon Sierd de VOS

7 oktober 2012 om 21:59

Dat de bevalling van zn vrouw moeilijk ging want die baby wou weer terug nadat hij Pepe zag.

Dit kan toch niet? ook hoe hij 2x lacht bij beide doelpunten van Barca..

Ik ben geen fan van beide clubs, maar dit kan echt niet!

7 oktober 2012 om 22:03

Vele klachten? de man maakt een saaie wedstrijd nog leuk! geen slechte dingen over hem.. behalve real Madrid supporters uiteraard.

7 oktober 2012 om 22:03

Zolang die Sierd daar nog zit is er geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om weer een abonnement op sport1 te nemen.

7 oktober 2012 om 22:10

@ki77uminti

Ik vind hem af en toe grappig, maar zovaak verteld hij complete onzin die niks met voetbal te maken hebben, Ook heeft hij een voorkeur voor teams en een afkeer tegen teams ( Hij haat Real ). Als kijker is het niet leuk als iemand de hele tijd slechte dingen zegt over jouw team, dat is hetzelfde dat als jij voor Barca bent en Sierd de hele tijd zou zeggen en kijk weer een schwalbe van Buquets bijv of weer een kaart aangenaaid door Messi ofzo.

7 oktober 2012 om 22:26

@ thereddevil

Ik weet niet hoe het bij de andere aanbieders zit, maar bij de aanbieder die ik heb zijn er altijd twee opties voor het commentaar. Nederlands of een andere taal, over het algemeen Engels.
Je maakt Sierd ook wel erg belangrijk trouwens, als je door hem geen abonnement neemt maar wel dik wilt betalen voor dramatisch Nederlands voetbal bij Eredivisie Live ....als je dat hebt dan hè.

on topic
Heerlijke pot voetbal, geweldig Engels commentaar en eindelijk weer een wedstrijd zonder zeikerige mietjes en stervende zwanen. Reclame voor het voetbal zou ik bijna willen zeggen.

8 oktober 2012 om 00:17

dat komt omdat hij zelf een barca supporter is, en barca in een goed dag lichtje zet, vandaar dat real madrid supporters er commentaar op hebben,

logisch in mijn ogen.

8 oktober 2012 om 03:57

Is juist de reden waarom ik wèl een abbonement heb. Wat een heerlijke presentator. Geweldig, maakt nog eens wat leuks van een wedstrijd. Ik kan echt om die vent lachen, kijk soms speciaal een wedstrijd waar hij verslag van geeft, die ik normaal helemaal nooit zou kijken. Prachtig. Kan echt genieten van zijn uitspraken.

8 oktober 2012 om 11:24

Ja de vraag is of hij veel klachten krijgt? Want ik zat even op de site te kijken maar ik kan niks vinden waar ik mijn klacht kan indienen. Ik zou wel willen weten waar dat kan.

7 oktober 2012 om 21:48

Aan jou reactie te lezen en vooral jou eerste zin kan ik alleen maar concluderen dat jij niet vaker clasicos kijkt. Deze wedstrijd was weer een goeie clasico. Want er werd niet geschopt en er werden weinig schwalbes gemaakt. Als je de andere clasicos gekeken had dan had je wel gezien dat het deze keer juist mooi ging.

7 oktober 2012 om 21:58

Ik kijk het zeker wel vaker, ten opzichte van de vorigen is het ook stukken verbeterd. Ten opzichte van de rest van de wereld nog steeds teveel.

7 oktober 2012 om 21:49

Di Maria is gewoon bagger, simpel. Je moet echt es op hem gaan letten, hoeveel keer hij de bal verliest in een wedstrijd. Vandaag lag dat aantal nog behoorlijk laag, aangezien hij niet veel ballen heeft gezien.

7 oktober 2012 om 21:51

Helemaal mee eens, ik had beter van Di Maria verwacht in 't begin van het seizoen. Hij probeert ineens teveel alleen zoals door 2 man heen lopen en afstandschoten.

7 oktober 2012 om 21:54

Snapte dat ook niet helemaal? ik had Kaká er voor in de plaats gezet. Tegen Ajax was hij toch 1 van de uitblinkers en ik dacht dat Jose Mourinho dat nou uit eindelijk zag.. dus oog schijnt bedriegd?

7 oktober 2012 om 22:00

Oh ja natuurlijk @edenhazard, hij is bagger. Zo bagger dat hij bij de helft van de goals van Real aanwezig was. Kijk maar eens na hoeveel assists hij vorig seizoen had.

7 oktober 2012 om 22:06

Ik snap Di Maria niet, hij verliest zo vaak z'n bal maar aan het eind van het seizoen had hij toch +- 20 assists achter z'n naam. Vorig seizoen keek ik de CL match tegen Bayern München samen met een vriend, we hielden bij hoe vaak hij z'n bal verloor en we kwamen aan 14 uit. In de 62e minuut werd hij uiteindelijk gewisseld.

Maar toch slaagt hij er soms in om een paar sleutelpasses te geven, dat verbaast me echt.

7 oktober 2012 om 22:07

Je kan niet ontkennen dat hij deze wedstrijd zwak speelde Benzidane. Hij had heel veel balverlies en maakte ook redelijk wat verkeerde keuzes.

7 oktober 2012 om 22:19

Dat ontken ik ook niet Thomas. Hij zegt " Di Maria ---is --- bagger." Niet dat hij een slechte wedstrijd had. Dat hij bagger is, is de grootste onzin ooit.

Kijk eens een filmpje van Di Maria van het seizoen 2012:

Bijvoorbeeld deze:

http://www.youtube.com/watch?v=qld0gva2lty
Moet je intypen bij zoeken bij Youtube, niet de link bovenin plakken dan doet hij het niet. Vertel me na dat filmpje nog maar eens hoe bagger Di Maria wel niet is.

7 oktober 2012 om 23:31

Interessante leerstof, die zal ik morgen es bekijken. Want ik moet me dringend bijscholen over Di Maria, want ik snap z'n speelstijl helemaal niet.

7 oktober 2012 om 21:49

Hoe doe je dat zo snel man.
Weet het al.
Schrijft verslag. Kopieren, hele tijd op F5 drukken en dan meteen plakken en reageren.
Met je laatste stuk ben ik het helemaal mee eens.
Maar wat zei Sierd nou precies over Pepe junior?

7 oktober 2012 om 21:55

Hij zei dat het een moeizame bevalling was, want Pepe junior kroop meteen weer terug in zijn moeder toen hij Pepe zag..

7 oktober 2012 om 21:59

Magie gebruik ik. Sierd was onbeschoft en zei dat zijn kind meteen terug in haar moeder kroop bij de gebooret toen hij pepe zag.

7 oktober 2012 om 22:01

Omg
Ontslaan die Sierd!!!!!!!!
Dit hoort niet thuis in de Nederlandse commentatorenrij.

7 oktober 2012 om 22:03

Jk-ajax

Magie? Jij bent geniaal
Even serieus. Vind dit echt niet kunnen wat Sierd hier zegt

7 oktober 2012 om 22:04

Diepe geheimen maar inderdaad, dit gaat te ver.

7 oktober 2012 om 22:58

Sierd is zo'n ongelofelijk slechte commentator dat ik me aan hem erger, maar ergens vind ik het wel grappig dat hij van zichzelf denk dat hij echt grappig is.

7 oktober 2012 om 21:50

Ik weet niet wat ie over Pepe zie ,maar Pepe is geen lieve jongen maakt schandalige overtredingen.
IK moet je gelijk geven in Spanje,italie,portugal zijn het allemaal valspelers comedianten constant liggen janken om niks en ook nog eens schandalige overtredingen maken in dat soort landen.het is gewoon belachelijk dat zulke spelers zulke salarissen ontvangen terwijl steeds meer mensen in armoede leven. Alleen omdat de verwende voetballer bovengemiddeld talent heeft en slechts zijn hobbie beoefent.

7 oktober 2012 om 21:52

@sswaa.
Diezelfde Pepe die jij geen lieve jongen noemt.
Geeft wel zijn shirt en een aai over de bol aan een gehandicapte bij Ajax real Madrid.
Op het veld kan het een enorme eikel zijn.
Maar wat sierd nu zegt moet je als sport 1 diep schamen.

7 oktober 2012 om 21:56

WVE Dan beschikt Pepe over meerdere persoonlijkheden,. Toch blijft het een nare verdediger met .

7 oktober 2012 om 21:58

dat heb ik ook gezien van dat gehandicapte bij ajax maar alsnog je gaat toch niet gericht op de benen van spelers spelen.

7 oktober 2012 om 22:01

Iemand zijn gedrag staat los van zijn privé leven sswaa. Dat hij schandalige overtredingen maakt geeft hem geen vrijbrief om zijn gezin te schofferen.

7 oktober 2012 om 22:01

Ik was ook bij ajax real en iedereen ging klappen voor pepe, wat heeft die mafkees van een sierd de vos gezegd dan ik keek engels commentaar

7 oktober 2012 om 22:06

Jk Dat over zijn gezin klopt inderdaad, maar verder heb ik absoluut geen respect noch medelijden met /voor Pepe ik vind het een walgelijke speler kijk eens op alle overtredingen die Pepe in zijn carriere heeft gemaakt dat er nog mensen Pepe kunnen verdedigen snap ik echt niet. Pepe hoort niet op een voetbalveld thuis zo zijn er nog wel meer zoals,nigel de Jong,martin Taylor,bouazouan,filipe Melo.

Hard spelen ok maar geen beenbrekende overtredingen of op spelers gaan of op hun handen.

7 oktober 2012 om 22:11

Ja die heb je er tussen zitten.
Maar wat hebben zijn vrouw en kind er mee te maken?
En zijn uiterlijk?

En volgens mij is sierd wel de laatste die wat over iemands uiterlijk mag zeggen.

8 oktober 2012 om 08:29

En dat pepe op het veld geen lieve jongen is, geeft sierd de recht om dat over zijn kind te zeggen, doe normaal . Hier moet hij op aangesproken worden en dat hij zijn excuses aanbied aan pepe en real.

8 oktober 2012 om 13:37

Jolano Sierd mag dat niet zeggen helemaal mee eens, laat Pepe dan eerst maar eens zijn excusses aanbieden aan alle slachtoffers op het voetbalveld.
dan is ie nog wel 10 jaar bezig.pepe kent die hele Sierd niet eens en wij maken ons er druk om.als Pele of Ronaldinho het had gezegd had ie het veel erger gevonden.

7 oktober 2012 om 21:50

Dat laatste ben ik compleet mee eens.
Wat een ongelofelijke niet respectvolle opmerking was dat zeg.

Het kan een enorme eikel zijn die Pepe en dat weet iedereen.
Maar om zoiets te zeggen wat sierd doet kan niet.

7 oktober 2012 om 21:51

Je moet niet zo zeuren joh! Dat theater hoort er nou eenmaal bij... dat kon je van te voren al weten

Wat een wedstrijd zeg ! De 2 beste voetballers ter wereld op 1 veld en ze laten het allebei ook nog eens zien met 2 doelpunten! Abnormaal gewoon wat een wedstrijd
Ik heb werkelijk genoten, engels commentaar geen last van Sierd de vos helemaal top :D

7 oktober 2012 om 21:56

hahaha keek je ook naar een zender met engels commentaar ?

ik hoor iedereen klagen over Sierd de Vos ik zelf ken hem niet.
maar de engelse commentators zijn de beste commentators en ze doen het met ze 2en inplaats van in je 1tje, dan valt de stilte niet bij de commentaar. :P

7 oktober 2012 om 21:58

haha ja keek met 3 commentatoren ze gingen helemaal los! stukken beter dan dat commentaar van sport 1 of de nos :D

7 oktober 2012 om 22:01

Ja het hoort er blijkbaar bij, ik keur het niet goed en zal er tegen in blijven gaan. Dat jij het accepteerd is eigenlijk diep triest.

7 oktober 2012 om 22:03

hahah klopt. bij de zender waar ik keek was er een 1 commentator real supporter en hij werd af en toe bij de tand gevoelt door de andere.

maar hij liet niet merken dat hij voor real was net zoals die Sierd de vos het doet bij barca(wat ik hier lees dan)

7 oktober 2012 om 22:08

Jk-ajax

Wat een triest figuur ben je dan zeg. Ben blij dat ik wel kan genieten van een wedstrijd als deze.
Je ziet de twee beste spelers ter wereld, ze laten het beide zien met 2 goals.. en jij gaat een heel zeur verhaal lopen houden en hele tijd re-freschen zodat je het als eerste kan plaatsen op het artikel. Ik vind je zeer trietst.

7 oktober 2012 om 22:10

messi_dkh

Ja dat klopt zo hoor je ook commentaar te geven. Niet zoals sierd met een stijve in je broek zitten en lopen schreeuwen als messi of wie dan ook voor barca scoort.

7 oktober 2012 om 22:20

Triest omdat ik theater veroordeel? Wat een omgekeerde wereld. Ik heb daardoor niet kunnen genieten nee, iedereen heeft namelijk een eigen mening en een eigen invulling van genieten, grappig hé ?

Het feit dat je iemand anders steeds triest moet noemen geeft al genoeg aan, snel naar bed !

7 oktober 2012 om 21:51

Zelf heb ik de wedstrijd met een stream bekeken en had dus (gelukkig) geen Nederlands commentaar. Sierd is altijd zo partijdig en ik vind ook dat ie er uit moet ja, maar wat mijn vraag dus is: Wat maakte hij voor opmerking over Pepe en zijn kind?

7 oktober 2012 om 21:58

"pepe is vorige week vader geworden van een dochter. En dat was nogal een zware bevalling. Toen ze eenmaal eruit kwam en Pepe's hoofd zag wou ze namelijk direct weer terug"
Iets in die trant.

7 oktober 2012 om 21:51

Heerlijke wedstrijd gekeken, zelden zo'n Clasico gezien waarin voetbal het middelpunt was! Lekker begin van Real, daarna Barça weer de overmaat en toch Real dat na de 2-1 weer op 2-2 komt. Een heerlijke wedstrijd die op en neer ging. Commentaar kun je net zo goed uitzetten, ik had toevallig Duits commentaar, maar het commentaar zelf heeft toch niet zoveel inhoud. Het vallen en janken viel me deze keer ontzettend mee, het was vrij sportief in tegenstelling tot eerdere Clasico's en de duikelingen van Busquets heb ik deze keer ook niet gezien. Daarnaast heb ik twee prachtige goals gezien (0-1 en 2-1). Een wedstrijd om van te smullen. Snap niet dat jou het opvalt dat de randzaken belangrijker zijn, misschien focus je je er te veel op

7 oktober 2012 om 21:51

@jk-ajax
Ik heb de wedstrijd niet op sport 1 gekeken alleen al vanwege sierd. Wat was zijn opmerking over pepe?

7 oktober 2012 om 21:57

Hij heeft gezegd dat het een zware bevalling was.
Omdat het kind zo erg schrok van de kop van Pepe.

7 oktober 2012 om 22:02

Dat zijn kind bij de geboorte terug de moeder in wou kruipen toen het kind pepe zag.

7 oktober 2012 om 22:40

Het is maar waar je, je druk om kan maken. Vermakelijke vent om naar te luisteren.

8 oktober 2012 om 08:42

Het hoort gewoon niet thuis op de televisie. Zoiets zeg je gewoon niet klaar.
Hoe kun je zoiets 'vermakelijk' noemen?

7 oktober 2012 om 21:51

Mijn hemel. Randzaken zijn volgens mij bij beide partijen niet belangrijk maar bij jou. Wat een tirade om niets. Over het algemeen vond ik het een goede en zelfs hele sportieve wedstrijd. Ik heb genoten
Wat betreft Sierd de Vos; ik kan het waarderen dat iemand net even wat anders doet dan andere commentatoren. De grap van Pepe was alleen een beetje misplaatst, hij kwam nogal out of the blue. "een schandalige opmerking" vind ik nou ook weer overdreven.

edit: Ohja, ik sprong echt op bij het schot van Montoya. Wat een goede invalbeurt had hij.

7 oktober 2012 om 22:03

Misplaatst vind ik een understatement. Dat je Pepe zelf belachelijk maakt in je grap is eigenlijk al niet goed, ook al verdiend hij het soms, maar hiermee schoffeer je ook zijn gezin en dat gaat mij te ver.

7 oktober 2012 om 22:14

Kom op man, dit gaat echt allang niet meer om die reactie maar om jouw "haat" jegens Sierd. "schoffeer je ook zijn gezin", for real??
Nogmaals; ik vond het ook een slechte en misplaatste opmerking maar overdrijven is ook een vak.

7 oktober 2012 om 22:21

Tuurlijk heb je daar ook zijn gezin mee met dergelijke uitspraken het is toch gewoon onbeschoft? Ik heb geen 'haat'. Ik hou alleen niet van subjectiviteit en mensen die anderen moeten schofferen.

7 oktober 2012 om 22:42

@ Jk-ajax

Die kerel die vandaag commentaar bij Ajax gaf kon er anders ook wat van. ''het is maar goed dat Mulenga er ze niet in schiet'' Objectiviteit is ver te zoeken dezer dagen.

Ik stoor me er niet erg aan. Zo'n opmerking over het Pepe gaat natuurlijk ver. Maar ik zou me niet zo druk maken om zo'n grapje. Ik zou er in ieder geval niet de moraalridder over gaan uithangen.

7 oktober 2012 om 21:51

Siert de Vos is het levend bewijs dat broer en zus geen kinderen mogen kunnen krijgen.. Wat zei die abortus eigenlijk dit keer?

7 oktober 2012 om 22:33

Blijft leuk he, Ozil bashen. Die gast speelde gewoon normaal. Hij blonk idd niet uit, maar deze wedstrijd vond ik niemand er echt uitblinken. Maar zeer zeker niet slecht.

7 oktober 2012 om 22:52

Waar ik me bij Sierd vandaag vooral aan ergerde was dat hij constant door Wim Kieft heen liep te bleren.. Ontzettend onbeschoft en irritant!

7 oktober 2012 om 22:53

Sierd maakt wel vaker schandalige opmerkingen. Vorige week keek ik een wedstrijd van Sevilla, volgens mij tegen barca, hij zei toen dat Maduro er bij loopt als een kameel met reuma.

Het is gewoon een respectloze vent die Sierd

Wat een fantastische wedstrijd!
Zo hoort el-clasico te zijn

7 oktober 2012 om 21:48

Mooi pot maar slechts in delen was het absoluut top. Madrid opvallend offensief. Gelijkspel is wel terecht en daar schiet Madrid niet veel mee op.

Wat zou Ronaldo toch zijn zonder camera's?

7 oktober 2012 om 21:52

het was een heerlijke wedstrijd met schitterende teams.

ik vind het enkel jammer, dat een team als barcelona, geen fatsoenlijke verdediger kan halen. het is echt triest voor woorden.

het bestuur loopt te roepen dat er jeugd opkomst is dat men daarom niemand haalt. maar ik zie die jeugd niet.

7 oktober 2012 om 21:53

Wat een afgunst zeg, hier spreekt een jaloerse jongen.. Laat Ronaldo maar lekker zelf weten hoe hij juicht. Als hij niet juicht dan is het volgens velen dat hij aandacht wilt, en nu hij in de camera kijkt is hij niks ?

7 oktober 2012 om 22:34

@fabregas95

Kerel zeur eens niet zoveel. Er zijn gewoon mensen die het juichen van hem gewoon apart vinden om het rustig uit te drukken. Maar ben je dan meteen jaloers? je bent net zijn bescherm engel, als het over zijn persoonlijkheid gaat alsof jij hem zo goed kent en weet wat hij doormaakt.

7 oktober 2012 om 23:51

De beste in de wereld....

8 oktober 2012 om 14:18

En dat zeg jij?? grappig

Jammer dat Madrid niet helemaal scherp was in het begin. Met iets meer geluk scoort Benzema er nog 2, kopt Sergio Ramos hem erin en is het einde wedstrijd. Denk dat de uitslag wel terecht is. Beide hadden veel kansen.

7 oktober 2012 om 21:48

JA man, Real Madrid had de wedstrijd al vanaf 30minuten moeten beslissen. 4 kansen.
Jammer hoor, want dit was onze kans. Aan de andere kant. We zijn niet bang meer.

Hala Madrid.

7 oktober 2012 om 21:53

Daar hadden er gewoon minstens twee meer van moeten zitten. Real heeft te weinig uit de kansen gehaald. Het had echt 3-0 kunnen staan met rust. Maar goed, Barcelona was de tweede helft gewoon beter. Daar hadden ze ook meer kunnen scoren.

7 oktober 2012 om 22:42

Blink, kap nou eens met dat wij-gedoe. Je bent een toffe kerel want je ziet het spel nuchter, maar niet te veel in geloven

7 oktober 2012 om 22:08

Uitslag zeer terecht en eindelijk weer een classico waar beide teams aan elkaar gewaagd zijn.

8 oktober 2012 om 00:09

Precies Benzema stelde me een beetje teleur, had 2x moeten prikken.
als het 2-0 stond dan zou real de wedstrijd uit counteren.

Heb wel genoten van de wedstrijd de scheids stuurde telkens barca spelers weg als ze om een kaart kwamen vragen voor de tegenstander dat vond ik een pluspunt.
Afstand is niet erger geworden maar het komt wel goed.
Maar vandaag was wel de kans om te winnen van hun.

CR7 komt rustig weer in vorm dat is ook een pluspunt.

De afstand is nog steeds 8 punten, wat is het plan van Mourinho precies om daar iets aan te veranderen? Dit duel verdiende geen winnaar, beide clubs waren mooi aan elkaar gewaagd. De echte sterren, Messi en Ronaldo, scoorden voor hun team. Wel jammer dat die poging van Montoya er niet ingang, was echt een mooie aanval.

8 oktober 2012 om 00:13

Waarom is het aan mourinho om dat te veranderen.
Barcelona moet gewoon punten gaan verliezen en als de scheidsrechters consequent zijn zal dat ook zeker gebeuren.
Barca heeft geluk gehad met Ossasuna Valencia & Sevilla.
We weten allemaal waarom dat hoef ik niet uit te leggen.

Niemand kan mij nu zeggen / wijs maken dat Barcelona nu verdiend 19 punten heeft.

Een terechte uitslag. In de eerste helft was Real de betere en in de tweede helft Barça. Jammer dat Barcelona die kansen op het einde niet afmaakte. Verder ben ik hier erg blij mee en leuk dat Ronaldo en Messi alle goals maken, zegt wel wat. 8 puntjes nog steeds .

Visca el Barça!

7 oktober 2012 om 21:49

Real Madrid in de eerste helft de betere? In 5 minuten een goal en een serieuze dubbelkans op doel hebben maakt je nog niet de betere van de twee. Barca speelde 80% op de helft van Real Madrid. Dat is veelzeggend.

7 oktober 2012 om 21:51

Eerste half uur tot aan de gelijkmaker was Madrid echt wel de betere ploeg. Na de gelijkmaker werd Barca beter. Idd terechte uitslag.

7 oktober 2012 om 21:51

Mwa, vond Real wel goed spelen in de eerste helft. Barcelona vond ik juist wat minder, creëerden helemaal niks met dat balbezit. Alleen die goal van Messi dan, ook een fout van Pepe, maar oke.

Als Benzema zijn dag had was de winst voor Madrid..ronaldo en Messi doen het elke wedstrijd weer. De titel zal nu heel moeilijk worden.vertrouwen en niks verliezen, hopen op puntverlies van Barca dat niet zonder Messi kan. Mourinho was ook weer belachelijk bezig, hoezo doe je Essien er in als je moet winnen ?

7 oktober 2012 om 21:47

En als die bal op de lat van Montoya erin zat, dan was het winst voor Barcelona. Zo kunnen we nog lang doorgaan..

7 oktober 2012 om 21:48

Die van Benzema was gewoon een intikker, die van Montoya was een once in a lifetime voor de meeste voetballers.

7 oktober 2012 om 21:49

Nee dan was het 3-3 geweest moesten Benzema en Montoya gescoord hebben XD

7 oktober 2012 om 21:50

Real Madrid had toch meer doelpogingen, als we door zouden gaan zou het blijken dat Madrid terechte winnaar is. Gelukkig gaat het om doelpunten IN het doel en niet om kansen, balbezit et cetera.

7 oktober 2012 om 21:50

Benzema kon de wedstrijd allang op slot gooien hij miste gewoon een mega kans, wat Montoya niet deed. Trouwens ik vind dat Casillas zo dramatisch staat bij vrije trappen van Messi, je weet dat hij in de rechter kruising plaats.

7 oktober 2012 om 21:50

@benzidane

Maakt dat wat uit dan? Het gaat er niet om of de kans groot of klein was.

7 oktober 2012 om 21:51

Moeten we nu serieus elke wedstrijd dingen krijgen van: als dat, dan dat. Als we alle kansen optellen van beide ploegen, wat overigens nutteloos is, heeft Real er echt niet meer gehad. Kijk maar hoeveel kansen Barcelona had in de slotfase. Real had volgens mij echt 1 of 2 kansen in de tweede helft.

7 oktober 2012 om 21:48

Ja en als Pedro zijn dag had was het winst voor Barcelona. Wat is nu je geniale punt?

7 oktober 2012 om 21:48

Ja en als Barca zijn dag had dan was de winst voor Barca? Wat heb je toch aan die als clichés...

7 oktober 2012 om 21:51

Die laatste wissel was wel een beetje raar, eerst Kaka en dan 5 minuten later Essien , Volgens mij wist hij zelf niet eens waar die mee bezig was.

Opbasis van de tweede helft verdiende Barca wel de overwinning vind ik. Ik heb wel enorm veel respect gekregen voor Ronaldo, hij speelde met 1 schouder tegen Barcelona, dat noem ik pas doorzettingsvermogen.

En die scheids was gewoon drama, Alonso verdiende gewoon 3x geel, maar kreeg het 1x :s
Messi was weer eens geweldig bezig en niet te vergeten..sergio Busquets, madre mia wat is die man geweldig zeg. Hij speelt zo makkelijk een van de beste aanvallers van de wereld uit, ongeloofelijk wat een techniek!!

8 oktober 2012 om 00:16

Ach joh wedstrijd was gespeeld, Mourinho wou gewoon Essien de kans geven om een classico mee te maken. Denk niet dat Mourinho hem het veld op stuurde om het verschil te maken.

Verder vind ik de inval beurt van Higuain super zwak echt lui was hij Benzema zag ik nog vaak jagen en druk zetten op macherano en adriano.
Higuain helemaal niet. Daarom begon barca ook beter te gaan spelen kwa opbouw.

wat een spannende wedstrijd was dit zeg. En wat een heerlijke pass van ozil bij de 2-2

Real had moeten winnen. Betere kansen. Ozil duidelijk man of the match geweldige speler.

7 oktober 2012 om 21:49

Ik hoor juist dat Özil echt slecht was!

7 oktober 2012 om 21:51

özil had een matige start, maar zeker in de 2e helft speelde hij erg goed en had een sublieme assist.

7 oktober 2012 om 21:51

Ozil was inderdaad erg slecht, veel te lang aan de bal steeds en verloor hem daardoor ( komt ook doordat weinig zich aanboden, maar toch ) Wel had hij een belangrijk aandeel bij beide goals dus toch erg beslissend terwijl hij niet best speelde

7 oktober 2012 om 22:03

Ozil was helemaal niet de beste man! Alles behalve dat!
Hij speelde een redelijke tweede helft met een goede assist. maar de eerste helft was gewoon dramatisch.

Ozil 7 km in 80min.
Kaka meer dan 6km in 45min tegen Ajax.
Ozil is gewoon lui geworden.

Maar ik weet zeker dat Mourinho blij is met hem.
1 door zijn assist.
2 omdat hij veel heeft gerent (tweede helft vooral).

7 oktober 2012 om 23:02

hoy blink, volgens mij heb je het verkeerd.. ik heb er nog op gelet en ozil had 9km's aan 80min..

7 oktober 2012 om 23:16

Nee 7km! Dat wet ik zeker!

Ik denk dat het vanavond Lionel Messi - Cristiano Ronaldo was in plaats van Barcelona - Real Madrid.
De dicussie wie is de beste speler blijft onbeslist, het zijn 2 hele verschillende spelers.
Ik zelf ben meer fan van Messi dan Ronaldo.

7 oktober 2012 om 21:48

Ik ben ook meer fan van Messi. Ze zijn beide net zo effectief natuurlijk. Het einddoel en resultaat is hetzelfde. Goals maken en wedstrijden winnen. Maar ik houd zo van verfijnde aannames en puur voetbal. Bij Ronaldo heb ik toch altijd het gevoel dat er een wedstrijd atletieker op het veld loopt.

7 oktober 2012 om 21:55

Dat viel reuze mee, beiden scoorden weliswaar twee keer, maar beiden waren weinig aanwezig en niet overtuigend genoeg.

7 oktober 2012 om 22:08

Messi was iets meer aanwezig, in de tweede helft natuurlijk en Ronaldo in de eerste 30 minuten, wat logisch is.... Messi met een paar mooie acties en passen, Ronaldo met z'n Snelheid..

7 oktober 2012 om 22:00

Vond het grappig om het verschil te zien qua juichen. Het typeert ze allebei als persoon m.i

7 oktober 2012 om 23:25

Supervos, dat Ronaldo een half uur met een geblesseerde schouder doorbikkelt en dat Messi na een schouderduw naar de scheidsrechter sprinte met zijn handje omhoog om een kaart te vragen ook!

8 oktober 2012 om 00:17

Dat zijn twee totaal verschillen dingen...
Ik zeg hier ook niet dat het juichen in het voordeel van Messi is hoor. De een houdt van "simpelheid", vuist omhoog en armen omhoog. De ander houdt van meer show en kan weer van genieten van het juichen a la Ronaldo of Balotelli.

Voor de neutrale kijker weereens een prachtige voetbalavond met twee gelijkopgaande teams. Barcelona had de overwicht, desondanks is een gelijkspel een goede weerspiegeling van de wedstrijd.

Geweldige wedstrijd waar Barcelona de morele winnaar is, Messi en Ronaldo laten toch weer zien wie de beste voetballers zijn. Barcelona ging voor de winst terwijl ze 8 punten voor stonden. Dat zegt toch wil iets over deze club...

7 oktober 2012 om 21:50

Hoezo is Barca de morele winnaar volgens jou? Ik denk dat Real tevreden is met een punt in camp nou, bij een nederlaag had het over geweest, nu is er nog van alles mogelijk.

7 oktober 2012 om 22:06

Ben het met je eens behalve de morele winnaar. Barca was toch de bovenliggende partij met de grootste kansen en speelden thuis. Ik denk dat Real meer tevreden kan zijn met een punt dan andersom en thuis nog een kans hebben.

Ik kan niet begrijpen dat Vilanova Villa er niet inzet laatste 20 minuten terwijl duidelijk te zien was dat Pedro op zijn tandvlees liep

Die 2 moeten elkaar zo hard haten XD

Heb genoten van deze Classico oftewel de Messi en Ronaldo show. Wat een klasbakken. Geen gezeur met die had rood of geel moeten hebben. Felle overtredingen zijn in deze klassieker onvoorkombaar.

Je kon weer zien welke ploeg het best kan voetballen! 1 ploeg probeerde het 90 minuten. De andere ploeg bij vlagen. Voor de rest speelde Real zoals vaker op lange ballen en hard rennen. Als we deze wedstrijd als graatmeter moeten nemen weet ik wel wie kampioen word.

7 oktober 2012 om 21:49

graadmeter inderdaad.
Als we deze wedstrijd als graadmeter moeten gebruiken wordt Atletico Madrid kampioen.
Beide teams speelden erg slordig.

Mooie wedstrijd met kansen over en weer.
Leuk voor Messi en Ronaldo.
Jammer van Ronaldo´s schouder.
Barcelona was iets beter en verdiende de overwinning

Ziet er niet goed uit voor Ronaldo.
Ik hoop dat het geen breuk is.

Omg, als die bal van Montoya erin ging was het echt een van de mooiste teamgoals ooit geworden. Schitterend gewoon.

Mooie pot en wat een geweldenaren. Respect voor beide spelers. Maakt niet uit wie er beter is laten we van allebei genieten!

Heerlijke Clásico weer vandaag. Real begon zoals gewoonlijk weer ijzersterk en Valdés was ook weer zwak zoals gewoonlijk door zich in de korte hoek te laten kloppen. Daarna een klutsgoal van Messi, een prachtige vrije trap van Messi en Ronaldo die ijskoud afmaakt voor de gelijkmaker.

ik ben blij met een gelijkspel, maar Barça heeft echt kansen laten liggen in de 2e helft. Real heeft trouwens ook aardig gefaald door Barça's verdediging niet compleet af te maken nu ze 3kwart misten.

7 oktober 2012 om 21:49

Nee die eerste goal is niet de schuld van Valdes. Die bal ging gewoon keihard in de hoek, kon hij niet veel aan doen.

7 oktober 2012 om 21:50

Korte hoek hoort gewoon altijd voor de keeper te zijn. Daarnaast is het nu al de zoveelste keer in een topper dat hij daar geklopt wordt. Ik blijf het gewoon slecht vinden.

7 oktober 2012 om 21:51

Hij is ook slecht, maar dit keer ging de bal gewoon keihard, zelfs als hij hem lichtjes geraakt had zou het waarschijnlijk een goal zijn.

7 oktober 2012 om 21:49

Het was wel een hard zwabberschot he, opzich kun je dat Valdes niet kwalijk nemen, hij moest ook nog aan de andere hoek denken. Real had vroeg in de wedstrijd de 0-2 en misschien wel 0-3 moeten maken. Barcelona creeërde eigenlijk niets in de eerste helft. De tweede helft was voor Barcelona en die konden toen ook een paar keer scoren. Vooral die bal op de lat en de inleidende aanval was prachtig. Leuke wedstrijd en ik vond een gelijkspel ook verdiend.

7 oktober 2012 om 21:49

Weet niet of je dat een blunder kan noemen hoor. In de herhaling zie je gewoon hoe droog en hard hij was. Daar kan je zo snel niet op reageren.

7 oktober 2012 om 21:51

Blunder is hier idd een groot woord dus dat ga ik ff aanpassen, maar korte hoek hoort gewoon altijd voor de keeper te zijn.

7 oktober 2012 om 21:53

Ik snap niet hoe het kan dat Barca Altijd zwak begint tegen Real. Echt elke classico weer. Verder ging het heel erg gelijk op, en ik kan niet anders dan fantaseren over een team met C. Ronaldo en Messi.. Man man man wat zou dat een beesten-aanval zijn.

7 oktober 2012 om 22:35

Ik weet het ook niet. Real begint gelijk op 100% en valt daarna ver terug en Barça begint echt heel zwak en komt daarna in topvorm. Zo gaat het nu al een paar clásico's achter elkaar.

gewoon 2 beste spelers van de wereld , beide even goed!

7 oktober 2012 om 23:25

Nooit.

Messi bemoeit zich veel meer met de wedstrijd, terwijl Ronaldo enkel op links in stelling gebracht moet worden en vaak als dodelijke afmaker fungeert. Hij is natuurlijk wel erg goed, maar Messi kan echt alles. Die creeert kansen, maakt ze af, speelt positiespel als geen ander.

Messi kan alleen heel veel. Ronaldo moet in stelling gebracht worden. Dat is het verschil.

7 oktober 2012 om 23:53

Blijf in je droom....

7 oktober 2012 om 23:59

Jochie, je kunt wel leuk weer voor je landgenootje opkomen, maar je moet wel realistisch blijven.

Het is een feit dat een linksbuiten als Ronaldo gevoed moet worden met goede passes, terwijl Messi ballen zelf komt halen en niet alleen zelf altijd goed is, maar ook anderen beter laat spelen. Dat is het grote verschil.

Ronaldo is goed (en een ellendeling), Messi is (veel) beter.

9 oktober 2012 om 08:06

Ronaldo is gewoon beter als Messi , als die inderdaad geholpen wordt door zijn team ... maar daarvoor heb je ook een team... Messi is een individu.

Weer een fenomenale prestatie van Ronaldo en Messi

Heb de match maar even kunnen zien?wie was beter,wie had er de meeste kansen?neutraal antwoord...

7 oktober 2012 om 21:49

Eerste helft was voor Real, tweede helft voor Barca. Barcelona had meer 'goede' kansen dan Real. Alhoewel ik een gelijkspel terecht vind, zou het ook niet onterecht zijn als Barca de winst had gepakt (gebaseerd op de slotfase).

7 oktober 2012 om 21:52

Huh , zelf de eerste helft was Barca de bovenliggende partij. Alleen had Real toen wel 3 kansen, waaruit 1 doelpunt valt. De ene was een uitbraak, de andere een kopbal van Ramos en als laatst de bal van Di Maria in de kluts. Voor de rest was ook in de eerste helft Barca al heer en meester.

Op basis van de eerste helft was een gelijkspel terecht geweest, als je de 2de helft daarbij optelt, verdiende Barca gewoon de overwinning, en had het eigenlijk moeten winnen, maar het zat niet mee.

7 oktober 2012 om 21:56

Kom op man grandpulga2 wat heeft Barcelona laten zien in de eerste helft? En kom alsjeblieft niet met balbezit en driehoekjes en tikken etc. Barcelona creerde niks in de eerste helft daar waar Real makkelijk op 0-2 kon komen.

7 oktober 2012 om 22:16

@ Grandepulga2

Haha jij bent niet serieus te nemen... Deze reactie van jou kun je ook gewoon als provocerend zien. Eerste helft moest Real Madrid de wedstrijd in het slot gooien , maar ze lieten Barcelona leven en zodoende werd er even later gescoord door een grote fout van Pepe die totaal mis timede, voor de rest heeft Barcelona niets gecreeerd in de eerste helft. 2e helft werd er door beide ploegen amper gecreeerd, Barcelona niets en Real Madrid niets uit een standaardsituatie komt Barcelona dan op voorsprong door een schitterende vrije trap, en kwam Real Madrid op 2-2 door een heerlijke steekpass van Ozil, enkel in de slotfase waar Real Madrid er duidelijk doorheen zat werd er door Barcelona gecreeerd al met al heeft Real Madrid de beste kansen gekregen en verdienden ze te winnen.

7 oktober 2012 om 21:53

Dit duel verdiende geen winnaar , niet luisteren naar Assyrian- , want op de slotfase basseren klopt niet , je moet over de hele wedstrijd een winnaar kiezen , die was er niet . 2-2 was terecht.

7 oktober 2012 om 21:58

@koffiekoek

Ik zeg nog nota bene dat een gelijkspel terecht is.....maar dat Barcelona ook nog de winnende kon maken in de slotfase (bal op lat etc). Jezus, begrijpend lezen?

7 oktober 2012 om 21:59

Ja , ik begrijp jou wel , alleen dat je gaat basseren op de slotfase , slaat nergens op ..

7 oktober 2012 om 22:05

Hij zegt wel de feiten hoor.

Wat een idioot die scheidsrechter. Busquets en Xabi hadden er gewoon af gemoeten. Sowieso floot hij erg slecht. 2-2, niet veel mee opgeschoten. Het is gat is nog steeds 8 punten. Wel genoten van Ronaldo en Özil. Die pass van Özil op Ronaldo, echt geniaal.

Trouwens, die Benzema moet een cursus kansen afmaken gaan volgen. Allemachtig man.

7 oktober 2012 om 21:49

En beide ploegen moesten ook een penalty krijgen, maarja laten we ons daar niet al te druk over maken.

7 oktober 2012 om 21:52

Ja, Busquets en Xabi Alonso hadden allebei rood moeten hebben. Die penalty's heb ik alleen niet gezien.

7 oktober 2012 om 22:31

Ozil direct na rust en Iniesta die gepakt werd door Pepe? Niet gezien?

7 oktober 2012 om 23:07

Wel gezien, vond ze allebei te licht voor penalty's.

7 oktober 2012 om 21:50

Zei je dat ook na die goal tegen City? Of die goal tegen Ajax? Hij gleed gewoon weg man, kon hij niks aan doen.

7 oktober 2012 om 21:53

Ja, die goals zijn geweldig. Maar echt hoe vaak hij van deze kansen mist. Dat is echt niet normaal hoor. Z'n top spits al hij moet ze er gewoon allemaal in knallen. Benzema maakt de meest prachtige goals maar mist dan zulke kansen.

7 oktober 2012 om 21:57

Nogmaals, hij gleed uit. Kan gebeuren.. het is wel heel lullig ja, en hij had hem ook moeten scoren. Gewoon vette pech.

7 oktober 2012 om 22:00

Inderdaad, hij maakt kansen af die de meesten niet afmaken maar mist ook kansen die de meesten niet missen. Los daarvan was dit wel te plaatsen in de categorie ongelukkig dus niet geheel zijn fout.

Verder daarvan speelde hij goed, was constant een goed aanspeelpunt en zorgde ervoor dat Real kon opschuiven. Met Pipita in de ploeg mis je dit toch wel. Hij verspilt vaak ballen als hij het aanspeelpunt is omdat hij een typische in-de-16 afmaker is.

7 oktober 2012 om 22:01

Niet te vergeten wie dat balletje breed legde zodat Ronaldo de 1-0 kon maken.

7 oktober 2012 om 21:53

Scheidsrechter floot hartstikke goed! Beide situaties waren absoluut geen penalty's, veel te licht en beiden zochten het te nadrukkelijk op. Xabi en Busquets konden beiden hun tweede gele prent krijgen, maar hij liet ze beiden staan en dus is er geen ploeg benadeeld. Verder zag hij alles prima en floot gewoon een puike wedstrijd.

7 oktober 2012 om 21:54

Ik vond Özil wel onder zijn kunnen spelen vandaag, de beste man kan zoveel beter.
Maar hij oogt zo nonchalant de laatste tijd, ik weet niet...

Pfoe, Ronaldo scoort er twee.
Laten we hopen dat er niks is met zijn schouder,leek er toch wel last van te hebben.

Wat vond je trouwens van Di Maria, niet echt gezien deze wedstrijd..

7 oktober 2012 om 21:59

Özil kan inderdaad beter maar hij had weer van die momentjes, echt genieten. Hij oogt erg nonchalant inderdaad. Ook als hij een paar de bal verloor sjokt hij er maar wat achterna.

Di Maria was inderdaad wat onzichtbaar. Toch jammer want het is echt een geweldige voetballer. Hij moet alleen niet zo vaak gaan liggen maar dat krijg je er toch niet meer uit.

7 oktober 2012 om 22:05

Klopt, mooi steekpasje op Ronaldo onder andere.
Nja, ik weet echt niet wat het is.
Ik hoop in ieder geval dat het nonchalante er af gaat,
want het is echt een fenomenale speler.

Hahaha, dat theater gedrag krijg je helaas niet meer weg bij Di Maria ben ik bang.
Naja, we moeten het maar accepteren.
Talent heeft die zeker, hij moet het alleen wat meer laten zien.
Misschien maar Denis een kans geven. Ik hoorde dat die het goed doet bij Castilla.

7 oktober 2012 om 22:19

Denis doet het inderdaad goed bij Castilla. Maar ik zou hem gewoon bij Castilla laten meedoen. Ik zie hem nooit een vaste basis speler of selectie worden van het eerste. Daarbij zit er in Di Maria nog enorm veel potentie.

7 oktober 2012 om 22:30

Ja klopt. Maarja, het moet er wel uitkomen
Zal ook wel gebeuren. Geweldig talent.

Real Madrid Castilla heeft echt zoveel talent rondlopen, niet normaal.
Echt zonde dat het niet word gebruikt.
Nacho bijvoorbeeld. Maarja, ik zie voor hem eigenlijk geen plek de komende jaren. Je hebt Varane die erg jong is, en Ramos.

matige wedstrijd van beide kanten met veel slordigheden, waar Messi en Ronaldo weer de hoofdrol spelen. 2-2 is een terechte uitslag.

Nou dit was een promotiefilmpje voor de skills van beide grootheden in het voetbal

Winner D'or : ?

Essien erin.
Mourinho, lafbek, kwam niet om te winnen ondanks 8 punten achterstand.

7 oktober 2012 om 21:56

Uhm? niet om te winnen?

Real zette zoveel druk en gebruikte zoveel energie in de eerste helft en kregen daardoor 4 100% kansen waarvan er minimaal 3 inmoeten. Als er 3 waren ingegaan had Real wss gewonnen en konden ze rustig aan doen. Nu bleef het 1-1 en daarna 2-2 waardoor Real helemaal moe was op het eind en Barca wat kansen kreeg en Mourinho wilde dit oplossen door Essien erin te zetten want de achterhoede was helemaal op dus hij wilde liever een gelijkspel dan verliezen lijkt me logisch he.

Het is geen slechte resultaat voor Barcelona. Gelijkspel terwijl al je verdedigers geblesseerd zijn.

Ik denk dat beide teams redelijk tevreden zijn met dit resultaat.

dit was de ultieme vertolking zoals voetbal hoort te zijn. Strijd, prachtige acties, spannend en een geweldig resultaat!!

Wat een geweldige wedstrijd van Messi. Hield middenveld+ verdediging constant bezig. Alexis viel goed in. We hadden hier de 3 punten moeten pakken, maar zo zie je maar dat Barca erg kwetsbaar is achterin op dit moment, niet normaal hoe 2 doelpunten cadeau worden gedaan. Real op 3 kansen in de eerste 2 minuten na, niet in het stuk voorgekomen.

Ronaldo, geweldige afmaker, 2 kansen en 2 doelpunten.

Een gelijkspel valt nog reuze mee als je 3 basisspelers achterin mist, al moest er eigenlijk echt gewonnen worden.

7 oktober 2012 om 21:54

2 doelpunten cadeau? Ik moet zeggen dat ik de geïmproviseerde verdediging van Barca niet eens zo slecht vond. Adriano komt natuurlijk wel duidelijk te kort voor de top, maar die montoya maakte een goede indruk. Daarnaast vind ik die 2e goal van real echt niet weggegeven door de verdediging. Dat was gewoon een goede bal. Over cadeau's gesproken: die 1e goal van Messi, waar Pepe als een acrobaat de bal ontwijkt.

7 oktober 2012 om 21:59

Cadeau? Ik vond eerder dat Barcelona beide goals cadeau kreeg. Eerst was het Pepe die slecht verdedigde en de bal in de kluts voor de voeten van Messi kwam en die vrije bal was een cadeau'tje van Xabi met een oliedomme overtreding. Hij schoot hem natuurlijk wel heerlijk in.

De 2-2 van Real kwam wel uit de lucht vallen, maar het was een mooi opgezette aanval. Tweede helft was inderdaad voor Barcelona en toen hadden ze meer met de kansen moeten doen.

7 oktober 2012 om 22:01

@ grande Pulga 2

Waar praat jij allemaal over?

Real had na 25 minuten 4-0 voor kunnen/moeten staan.
Eerst de kans voor Benzema die de bal verkeerd raakt maar hij had alle tijd en stond 1 op 1 met valdes.
Daarna Ramos die kon inkoppen maar net naast kopt.
Ronaldo met een vrije schiet kans in de 16 meter : de 1-0
Daarna weer Benzema die uitgleid en de bal op de paal schiet (1 op 1 wederom) en de rebound miste Di maria
Barca heeft de eerste helft niks gecreërt, behalve een kluts goal van Messi.
Dus voor de rust is Barca niet in het stuk voorgekomen en had Real het al moeten beslissen.
de Tweede helft ging gelijk op Barca scoort uit een vrije trap en Real uit een goede aanval.
Op het eind was Real op en kwam er veel ruimte en pas de laatste paar minuten kreeg Barca wat kansen.

7 oktober 2012 om 22:16

Nja, indien die 2e kans word benut, is het al 2-0.
Dan had de wedstrijd er misschien anders uitgezien.
Maarja, dat is koffie dik kijken om het maar zo te zeggen.
Barcelona speelde overigens ook erg goed. En Messi natuurlijk weer..
Weet trouwens echt niet wat Pepe daar allemaal deed, bij die 1-0 van Messi.
Een soort van kermis stunt gecombineerd met een salto. Man, Man.

Montaya viel me positief op, was een mooi moment voor hem geweest indien die had gescoord.
Denk dat die ook wat meer kansen gaat krijgen dit seizoen, want een Song in de verdediging, daar word je niet warm van.

8 oktober 2012 om 08:50

Je bent niet wijs man. Real speelde Barcelona van de mat in de eerste helft. Benzema had tenminste 1 x moeten scoren en Ramos had die bal er ook in mogen koppen. Je mag blij zijn dat Pepe Barcelona ook een goal gunde, anders had Messi die 1-1 nooit gemaakt (2e goal ook nog eens uit een dode spelsituatie). Messi was op zijn goals na juist helemaal niet goed, snap niet waar je het over hebt, Iniesta was een stuk beter. Trieste provocatie dit naar de Real-fans. Het is duidelijk pijnlijk voor je om te zien dat Real in het Camp nou meer aanspraak op de overwinning maakte dan Barcelona.

De winnaar? De voetballiefhebber. Man man man, wat een fenomenale pot. Hoogstandjes van beide ploegen, chapeau.

2de helft was denk ik toch het spannends, Real en Barcelona allebei vaak gevaarlijk geweest. Barcelona speelde over het algemeen misschien wel aanvallender dan Real. Veel mogelijkheden waren er voor een doelpunt, maar dat werd soms te slordig uitgewerkt. Ik denk dat dit toch wel een van de spannendste clasico's is van de laatste jaren. Met spannend bedoel ik dan, 2 partijen die ervoor gaan. En niet dat de een de hele wedstrijd domineert.

Eerste helft voor Real, tweede helft voor Barcelona. Ik denk dat een gelijkspel wel redelijk verdiend is. Van Real had ik meer verwacht de tweede helft, zeker aangezien ze een gat te dichten hebben, maar de kracht om echt door te zetten ontbrak.

Die Montoya maakte zich nog even bijna onsterfelijk zeg, geweldige aanval en een prachtig schot. Voor de spanning in de La Liga is het maar goed dat die er niet in ging!

Overigens moet Barcelona echt gaan nadenken over de taktiek. Messi als valse spits werkt natuurlijk goed maar je ziet zo vaak dat er niemand voor de goal is wanneer iemand doorkomt op de zijkant. Zeker als Messi zelf degene is die iemand diepstuurt kan hij natuurlijk niet tegelijktertijd in de 16 op duiken. Er moet niet iemand permanent voor Messi's neus gezet worden, maar tijdens de wedstrijd moet dat wel af en toe gebeuren lijkt me.

Ook bizar dat Ronaldo het eerst nooit kon tegen Barcelona (en volgens sommigen zelfs in topwedstrijden in het algemeen), en nu opeens de enige speler die zoveel Classico's op rij heeft gescoord. Het kan snel gaan, na die 5-0 had ook niemand verwacht dat Real een paar jaar later prima partij kan bieden. Ergens moet dat toch aan het conto van Mourinho toegekend worden.

7 oktober 2012 om 22:18

Tuurlijk niet! Alleen als het slecht gaat kunnen we dat Mourinho aanrekenen. Als het goed gaat ligt het aan ons, de die-hard Madrid-fans......op Vz..........

Messi heeft wel vaker gescoord bij Cassilas dan 10 keer vz, hij is nota bene bijna de topscoorder van de Clasicos met 17 goals.

Ben niet ontevreden met een gelijkspel, nog ongeslagen en 8 punten voorsprong.

Geweldig voetbalspektakel voor de neutrale fans deze wedstrijd.

Trots op Barca, dat met een gemankeerde verdediging 2-2 speelt, moet je nagaan als we op volle sterkte waren.

7 oktober 2012 om 21:53

Nee hoor. Di Stefano is nog altijd topscorer.

7 oktober 2012 om 22:04

You're right. Mja dat zal denk ik niet lang meer zo zijn.

Verdiend dat het gelijk bleef (2-2). Lionel Messi en Cristiano Ronaldo maken allebij weer doelpunten, wat een fenonemen zijn dat toch

Wat een spectakel, ronaldo motm, alleen jammer dat real niet de winst heeft kunnen pakken, maar was ook niet verdient geweest.

zeer mooie pot voetbal gezien. 2 grootheden die het lieten zien vandaag.
Alleen jammer van dat misselijke juichen van Ronaldo, maar dat ter zeide.

Hoop voor Ronaldo dat t allemaal meevalt met zijn schouder! viel erg pijnlijk bij de omhaal.

Verdiend gelijkspel en gemiste kans voor Real.

Ik vond Barcelona niet geweldig spelen (het is ook maar wat je van ze gewend bent natuurlijk...), maar toch waren zij in grote delen van de wedstrijd weer aan de bal. Mooie goals gezien en uiteindelijk is Barcelona toch de morele winnaar, want het verschil blijft 8 punten.

Lekker! Real schiet niks op met gelijkspel. Jammer dat we Pique en Puyol niet hadden. Missch zou het 2-0 worden.

2-2 terecht en verder eigenlijk een matige pot, heb maar weinig zoveel balverlies in 1 wedstrijd gezien. Barca tweede helft overduidelijk beter, Real de eerste 25 minuten! De aanval in de 90ste minuut liet weer even zien waartoe Barca in staat is. Verder jammer dat Barca drie bepalende spelers mist

Als Benzema nou normaal deed, had Real 2-0 kunnen scoren en was Barca wss KO geweest.
PS: Pedro kwam er als een idioot in tegen Ramos. Ik weet zeker dat Pepe hier rood voor had gehad.
Wel opvallend dat Barca in de 1e helft zo veel overtredingen maakte. 2x zoveel als Real.

7 oktober 2012 om 21:52

Begin jij nou echt serieus alleen maar over een te hoog been van Pedro?!!!???

7 oktober 2012 om 21:53

Nee, ik heb nog meer te melden. Ik vraag me alleen of er meer mensen zijn die het ook duidelijk rood vinden.

7 oktober 2012 om 21:57

Huh, in mijn ogen geen eens geel. Hij heeft toch alleen oog voor de bal?

Geel was al veel te veel in mijn ogen.

De enige die rood verdienden waren Xabi en Busquets.

7 oktober 2012 om 22:04

@ appie 11

Ik ben het wel met je eens, toen pepe dat deed tegen Alves 2 of 1 jaar geleden kreeg hij rood, terwijl Pepe hem niet eens hard genoeg raakte om ook maar pijn te voelen Alves werd toen hooguit geschrampt, deze trap van Pedro was vol op Ramos, maarjah weet niet of er scheidsrechters zijn die hiervoor rood durven te geven aan een Barca speler in camp nou

Ronaldo en Messi scoren alle twee twee keer maar ik vond ze niet uitblinken.. Beide scoorde de doelpunten en beide hadden momenten maar ik heb beide ook al beter zien spelen. Messi zag je bv tot aan zijn eerste doelpunt niet bepaald veel, Ronaldo ook niet, misschien iets meer in de eerste helft terwijl je Messi meer in de tweede helft zag. Ik hoop voor Real Madrid dat Ronaldo zijn blessure (of wat dan ook aan zijn schouder) niet al te erg is.. Real schiet hier eerlijk gezegd niet zo héél veel mee op, de kloof blijft behoorlijk groot.. Al had Real na een half uur altijd met minstens twee doelpunten moeten voorstaan, al kan je dat ook zeggen bij Barca op het laatste.. Vind het wel een acceptabele uitslag.

8 oktober 2012 om 00:31

Messi niet uitblinken? Wat heb jij de tweede helft gedaan man? Hij was geweldig de tweede helft. Hij was echt betrokken bij zo'n beetje iedere aanval die Barça opzette toen.

Prima uitslag voor Barcelona, Real blijft op acht punten. Dus is een gelijkspel niet eens zo slecht. Ik lachte me dood om de kindjes in het live meepraten topic die allerlei verwensingen ten toon spreidde, terwijl ze nog nooit van hun leven in Camp Nou of Bernabeu zijn geweest. Gewoon zielig, zoek een leven en verlaag je niet tot allerlei haatzaaiende reacties, omdat je bij elk woord tegen je favoriete clubje meteen op je zieltje bent getrapt.

Het was een zeer spannende wedstrijd alleen die 2-2 vond ik matig verdedigd na knullig balverlies. Geweldige steekpass van Ozil trouwens. De beste man aan Real zijde vond ik Ozil (ook na de kritiek die hij kreeg de afgelopen weken). en bij Barcelona vond ik Busquets de beste man van het veld.

Benzema had na de 1-0 die geweldige aanval moeten afmaken maar in de tweede helft gebeurde dat ook een keer met Montoya die hem op de lat schoot. Ook de steekpass van Messi op Pedro was goed en snapte totaal niet dat Pedro hem verwachtte.

En Messi en Ronaldo 2-2, 2 goede gaols van beide en voor de rest heb ik genoten van die actie na rust van Messi waar die even laat zien hoe goed die wel niet is.

7 oktober 2012 om 22:06

Ik vond de 1-1 van Messi nou ook niet zo goed verdedigd hoor?
En de kans van Benzema was vele malen groter dan Montoya, Benz mocht van 8 meter ongehinderd op goal schieten, Montoya moest vanaf 16 meter uit een moeilijke lichaamshouding op goal schieten, dit deed hij wel heel erg knap maar ben toch blij dat de bal er niet in ging

7 oktober 2012 om 22:20

Ja hoor het is weer begonnen..kan je niet 1 wedstrijd beoordelen zonder Messi altijd maar op te hemelen. Ronaldo en Messi waren gewoon niet goed maar scoorden 2x. .

Ik vond Busquets echt niet de beste, meer Jordi Alba.

7 oktober 2012 om 22:27

Fabregas

Als je het niet leuk vind wat ik ervan vond dan reageer je toch gewoon niet. Ik bedoel ik haal Messi aan wanneer ik dat wil en ik haal Ronaldo aan wanneer ik dat wil. En ik geef mijn mening daarover. Ik geef alleen even aan dat ik genoten heb van die actie van Messi en jij komt meteen hier weer raar lopen doen.

Ik kan er ook niets aan doen dat ik dat het hoogtepunt vond van de avond, Mooiste actie.
Al kan ik natuurlijk ook genieten van de vrije trap of de steekpass van Ozil. Of het wegdraaien van Iniesta, of de lichaamsschijnbeweging van Messi en de ooee en aaaa's dan weet je dat het iets moois is.

vond het voor het eerst gewoon weer een leuke wedstrijd om te zien zonder al dat gejank van de spelers..... dit is de eerste normale classico met mourinho...

Benzema had een grote kans op de 2-0 , jammer maar 2-2 gewoon een terechte uitslag , dit duel verdiende geen winnaar.

Ik heb genoten heerlijke weds 70 procent balbezit?
Mourinho is echt een faal je staat 8 punten achter en de bedoeling is inlopen, en dan gooi je essien erin? Higuain kwam er huppelend in zo van moet dit nou echt?. Barcelona is nooit onder de indruk geweest van de pseudo vedetten ik heb een effectief ronaldo gezien een degelijke messi
Tis een verademing om deze twee helden te zien accelereren op het hoogste niveau magnifiek.
Op na de volgende weds

Barcelona heeft toch wel goed verdedigd !!!! ik had dat nooit verwacht zonder pique en puyol en na de blessure van alves !!!! :D

7 oktober 2012 om 21:56

Real heeft ook gewoon weer voor de zoveelste keer vergeten hun kansen af te werken.

Jammer dat Barcelona niet kon winnen van dit matig Madrid. De kansen waren er nochtans. En er moet dringend gesleuteld worden aan de defensie.

de scheids wou real ook maar niet rood geven die xabi alonso had van het veld moeten worden gestuurd. de scheidsrechters durven real nooit een rode kaart te geven belachelijk.
maar als pedro op de bal speelt krijg tie meteen geel pfff.
real heeft te veel vriendjes in de fifa kan niet anders.
verder speelden we met een dikke B elftal verdediging dus het is niet bijzonder dat ronaldo er 2 in prikt.
de 2de goal van ronaldo was gewoon slecht verdedigend werk en onnodig ze hadden t met 2-1 moeten uittikken.
messi red ons vandaag maar ik vind dat er nu toch echt verandering moet komen achterin.
valdes ook voor de zoveelste keer in de korte hoek geklopt. hoop dat barca ook eens naar een keeper gaat kijken want valdes stelt niet zoveel meer voor.
ben blij met dit gelijk spel want we spelen eigenlijk met de slechtste verdediging van barca. dan is het nog netjes dat je dit resultaat haalt.
maar nogmaals wat red messi ons hier . hij laat weer zien wie de #1 is en wie de gouden bal verdient.

Beginfase voor Real, eindfase weer voor Barca. Al met al is dit gelijkspel wel verdiend. Erger me wel echt aan Di Maria, Higuain en Ozil zeg.... Van Ozil weet je nog dat hij goed kan voetballen maar Di Maria en Higuain moet Real echt vervangen. Waar bij Barca iedereen zijn waarde heeft en altijd wel een bepaald basisniveau haalt, spelen deze 2 bij Real echt bijna altijd belabberd slecht en voegen ze niks toe.

Wat een vrijetrap van Messi zeg, geweldig. Barcelona verdiende om te winnen, maar ja ik kan wel leven met een gelijk spel, want het verschil is nog steeds 8 punten. En Mourinho, wat een bange trainer, je staat 8 punten achter, ipv proberen te winnen komt hij met zijn Essien. Wat een trainer zeg. Dit jaar word Barcelona kampioen!

Was een leuke wedstrijd met 2 sterke ploegen, alleen Real had hier gewoon moeten winnen gezien al die kansen.

Leuke pot waar barca altijd voetbald en real altijd counterd. Vergeet niet dat we zonder centrale verdedigers speelden en nog hadden we moeten winnen. Als je de goals weg laat hou je puur voetbal over bij messi en ronaldo een matige atleet. Lijkt me weer eens duidelijk dat messi de beste is

Een fitte madrid tegen een barca zonder alves,pique,puyol en een net herstelde iniesta. Wat een doelpunt van messi pffff.

De laatste keer dat een team uit deze affiche niet heeft weten te scoren was nog in het 2010-11 seizoen ha! Dat geeft ook weer dat de aanval van beide ploegen beter is dan elkaars verdediging. Het gaat er gewoon om wie de beste aanval heeft.

7 oktober 2012 om 21:57

Dat is toch leuk. :D

Eerste keer dat Ronaldo er staat tegen barcarolle, geweldige speler
Dit moet hij meer laten zien, maar jammer dat irritante gedoe als hij scoort
En het vragen om kaarten, zo iets doet Messi nooit

7 oktober 2012 om 22:02

whahahahaha juist Messi ging om 2de geel van Xabi Alonso vragen, die schijnheilerd, viezerik, Ronaldo doet niks fout, mensen haten hem gewoon

Ozil en Ronaldo pakken een punt. Gelukkig maar.

Jammer dat beide ploegen zulke watjes hebben rondlopen die alleen maar vallen en zeuren. Ga verdorie voetballen!! En met me barca mag zich dat aantrekken.br

7 oktober 2012 om 22:21

Is dit een grote grap ? Wie is Vargas ? Zonder Ronaldo had Barca dit makkelijk gewonnen.

Pfff.. waar zijn toch de tijden gebleven waar we gewoon zeiden. kijk dat was een mooie wedstrijd... maar nee hoor...

Laten we niet te veel janken.het was een mooie match met een goede score.waar dat Barcelona kansen heeft gemist,miste Real ook een heel boel kansen.

Ik vind het altijd zo bijzonder dat sport 1 Sierd de Vos dit soort dingen laat doen. Dat gaat je toch gewoon kijkers kosten? Daarnaast weet de goede man ook nog eens niks van voetbal. Hij is voor mij echt de reden dat ik de clasico niet kijk op sport 1.

7 oktober 2012 om 22:17

Hij en ook ik zal er niet om treuren dat je daar niet kijkt want Sierd is een Held.

En hij geen verstand van voetbal? Hijademt voetbal!

8 oktober 2012 om 11:22

Waarom is Sierd een held? Deze man is barca fan en ik vind dat je als journalist geen blijk van partijdigheid mag geven. Laatst een geval met Jeroen Pauw, die verklapte wat zijn politieke voorkeur is. Dat werd een discussie van jewelste. Kan je dat als journalist vertellen. Nou, nee dus. Dat trekt je geloofwaardigheid in twijfel. Ik snap dat je als Barca fan hier blij van wordt, Sierd zit namelijk ook met tissues en kleenex klaar voor als Messi aan de bal komt.

8 oktober 2012 om 11:30

Man hij is een Atletico Madrid fan en als je iets van voetbal weet dan moet je dit weten vriend!

Mensen als jij storen zich aan hem omdat hij voor de club is die het beste speelt en dat is met regelmaat gewoon Barca en dat je Messi een fantastische speler vind is toch normaal lijkt me of hou jij meer van die houthakkers!

Ik zou zeggen kijk eens wat wedstrijden buiten Barca die Sierd begeleid dan zul je het zien!

8 oktober 2012 om 14:23

Stretfordend heeft opzich gelijk over dat sport 1 deze keer beter een andere Niet partijdige commentator zou kunnen kiezen..

8 oktober 2012 om 00:48

Eens, het is toch te gek voor woorden dat hij constant door Wim Kieft heen zit te schreeuwen als die wat voetbaltechnisch verteld.. Wat een ontzettend irritante kerel is dat zeg.

Opeens alle messi fans roepen ronaldo ? wat ss der gebeurt hhahah zien jullie nu pas wie beter is

Wat is Mourinho zijn plan om het gat van 8 punten te dichten?

Vanaf de 2-2 alleen maar achteruit lopen en defensief wisselen. Als ik niet beter wist zou je denken dat we 8 punten voorstonden ipv achter maar goed. Al met al wel genoten van de wedstrijd.

8 oktober 2012 om 00:24

Misschien was het een beter idee om het bij een 2-2 te houden aangezien Barcelona de overhand had in de tweede helft. Door aanvallend te wisselen kun je ze makkelijk in de kaart spelen. de competitie is nog lang. Madrid heeft nog een directe confrontatie in eigen huis, waardoor ze 5 punten verschil niet meer in eigen hand hebben. Dit is relatief klein als er nog 31 wedstrijden te gaan zijn.

Wow, wat een wedstrijd! voorafgaand moesten we hier zeker winnen, om het gat van 8 punten naar 5 te brengen. Mooi begin, Real zet vroeg druk op Barcelona en Barca komt er nog niet echt uit. Ronaldo scoort prachtig met links en dan neemt Real ook verdient de leiding. Jammer dat Benzema bijna na de aftrap er niet al 0-2 van kon maken. Dat had toch wel gemoeten als je de nummer 9 bent van Real, maar hij raakte hem volkomen verkeerd leek het. Ik vond Real de eerste pak hem beet 30 minuten zeker beter dan Barcelona…tot het moment dat Alves er eigenlijk uit ging. Sinds de komst van Montoya in het veld, was het moeilijker voor Real om er snel uit te komen. Messi scoort dan uit een slecht ingschatte situatie door Pepe, dat was echt jammer...want vanaf dat moment ging Barcelona ook beter spelen.

Na de rust vond ik Barcelona beter en liep het niet eerst bij Real Madrid. Dan komt er een vrije trap, en dan voordat Messi de bal er prachtig inschiet, had ik al het gevoel van 'gvd, 2-1' en dan is het des te zuurder als mijn gedachte als doemdenker wordt bevestigd met een prachtige krul (eerlijk is eerlijk). Na de 2-1 vond ik Real weer beter, de passes kwamen weer aan en de ruimte werd benut...özil die weer een glimp van zijn eerste seizoen had steekte de bal mooi tussen de verdediging door en Ronaldo maakt hem mooi af 2-2. In de laatste 10 minuten van de wedstrijd geloofde ik het wel. Verder hadden Busquets en Alonso er eigenlijk vanaf gemoeten met twee keer geel ieder.

Ik vind de Clasico's de laatste 2 jaar eindelijk weer wedstrijden!, echt leuk om naar te kijken. Ronaldo en Messi waren echt de uitblinkers vandaag...wat een geweldige voetballers. Ik hoopte natuurlijk op een winst van Real en een 5 punten achterstand, maar helaas het lukte niet vandaag...daarom vind ik 2-2 een terechte uitslag, beide partijen hadden termijnen in de wedstrijd waarin ze 'heersten'.

Özil stond er naar mijn mening net iets te lang in. Op die assist na was hij een van de slechtste op het veld. Leed steeds maar weer balverlies, en was soms wel erg sloom in de omschakeling. Die assist was echter wel mooi uitgespeeld maar toch..

Die Arbeloa is echt toe aan vervanging. Laat al jaren niks zien op die RB positie en kwam vandaag eigenlijk ook tekort bij balbezit. Het is echter wel moeilijk om een goeie rechtsback te vinden nu, dus misschien Ramos naar rechts en Varane voortaan opstellen?

En ik hoop echt dat Sport1 wat gaat doen aan het commentaar, want die Sierd de Vos zit wel erg diep in de billen van Barca en Messi. Vind het ook behoorlijk irritant als hij met die Spaanse woorden komt, die soms niet eens kloppen. Dat we daarvan afhankelijk zijn in Nederland vind ik best wel jammer...

Ik vind Sierd geweldig. Kan er wel om lachen.
Leuke wedstrijd. Vind een gelijkspel best terecht. Barca kon dicteren, maar Real is gewoon dodelijk voor de goal. Het belangrijkste is dat de 8 punten voorsprong intact is gebleven.

Hoeveelste Classico achter elkaar is dit nu voor ronaldo dat ie scoort? Wat een beest zeg, alleen jammer dat ie geblesseerd is...

8 oktober 2012 om 00:16

Ronaldo heeft momenteel 6 clasico's achter elkaar minstens één keer gescoord. De laatste clasico twee goals in een wedstrijd.

Niet de mooiste Clasico.

Wel grappig, als Ronaldo scoort, juicht ie omdat Ronaldo heeft gescoord, Als Messi scoort, juicht ie voor Barcelona. Tenminste zo zie ik dat altijd, daarom heb ik meer sympathie voor Barca.

Real had er veel meer uit kunnen halen, je merkt gewoon dat ze beter zijn dan Barca, maar ze zijn laks af en toe. Barca is iedere classico minder aan het worden helaas

7 oktober 2012 om 22:06

Barca controleerde de wedstrijd, met twee linksbacks, een rechtsback en een verdedigende middenvelder. Chapeau voor ze, echt waar. Want ik wist niet dat het mogelijk was om zo goed te spelen als ze deden vandaag. Met Puyol en Piqué gaat Barca dwars door dit Real, zo bang als ze zijn counteren ze gewoon de hele wedstrijd door. 2-2, kan er mee leven gezien de situatie.

Barcelona was voetballend echt niet beter, ja oke dat eeuwig nutteloos getikt op het middenveld maar veel rusltaat levert dat ook al lang niet meer, en van dat saai getik liggen veel teams niet meer wakker van, zowel Barca als Real hadden kansen om te winnen maar de Madrilenen hadden toch echt betere echte kansen.

Kaanataser wat lul jij allemaal mafkees, tuurlijk is Messi veel en veel beter dan Ronaldo!

7 oktober 2012 om 23:58

Blijf maar in je droom, en kom er maar nooit uit...

22 jankende spanjaarden, dit was echt weer de classico zoals we hem kennen! Mooi dat er wel gescoord is door de twee beste spelers ter wereld!

Uitslag ondergeschikt aan twee giganten, de discussie zal niet verstommen, maar zelfs de meest verstokte Real fan moet beseffen dat ongeacht wie beter is je nóóit de sympathie van de (voetbal)wereld krijgt als je na een doelpunt alleen jezelf op de borst slaat. Narcisme ten top. Verder zal Barça met deze achterhoede prima kunnen leven met een gelijkspel. Xabi gaat ooit nog iemand zijn carrière beëindigen, geen twijfel. Oh en over het vallen en duiken kunnen we kort zijn,bij beide ploegen lopen meesterduikelaars, echyer in de zuidelijke landen is dit geoorloofd, dus waarom zullen wij met de beschuldigende vinger wijzen als fan wanneer je bij je eigen ploeg een beschamende schwalbekonong hebt lopen. Vervelender is dat deze theaterspelers die miljoenen kosten voor een deel worden betaald van onze belastingcentjes.

Ik vind Sierd de Vos een geweldige commentator! Hij vertelt altijd van die geweldige verhalen!

Over Ronaldo en Messi, Ronaldo is gewoon een klasse beter, maar Messi heeft een lagere ondergrens, zoals vandaag bijvoorbeeld, speelde niet goed maar scoort toch 2 keer, als Ronaldo slecht speelt is hij ruk. Maar zijn ze beide in vorm dan is Ronaldo completer en indrukwekkender

7 oktober 2012 om 22:50

Wat een onzin. Prima dat je Ronaldo beter vindt, maar je argumentatie slaat als een tang op een varken.
Ik vind Messi beter omdat hij zelf meer creërt. Ronaldo heeft vooral een geweldige loopactie en scoort zo gemakkelijk, maar naar mijn mening heeft Messi die kwaliteiten ook. Het verschil is dat Messi zelf ook meer in het spel voor komt: ballen komt halen, kansen creërt, dribbels inzet. Ik vind dat bij Ronaldo minder.

7 oktober 2012 om 23:12

FR Jurre slaat de spijker op de kop.

Ronaldo is natuurlijk ook fantastisch (al vind ik het de grootste galbak die op de velden rondloopt), maar Ronaldo moet in stelling gebracht worden. Zelf creeert ie praktisch niks.

Messi daarentegen zet aanvallen op, brengt anderen in stelling, speelt moeiteloos positiespel mee en scoort ook nog eens. Is gewoon completer.

Maar het is geen schande voor ronaldo dat ie minder is dan messi, want ik denk toch echt dat er nooit een betere speler is geweest.

7 oktober 2012 om 22:18

Precies en vorig jaar stonden niet Valencia, Real Madrid, Barcelona, Bilbao, Atletico Madrid in de halve finale van de EL en de CL. En alleen Chelsea van Engeland. Dan maar niet te beginnen over Rusland.

Ik vind het heel moedig wat Barca liet zien, met twee linksbacks, een rechtsback en een verdedigende middenvelder waren ze in staat om toch nog hun vertrouwde spel te spelen.

Die Ozil is toch ook zo n pure rasvoetballer, ongelooflijk eigenlijk. Hoewel hij hopeloos uit vorm is momenteel, is het gewoon heerlijk om hem aan de bal te zien. Die balcontrole van hem...geniaal gewoon. Past makkelijk bij het rijtje Xavi, Iniesta, Sneijder...

7 oktober 2012 om 22:19

Wat doet Sneijder in een rijtje met Xavi en Iniesta?

Wat een belediging zeg.

7 oktober 2012 om 22:24

Qua balcontrole is dat ook gewoon zo, en daar heeft hij het ook over als je goed leest.

7 oktober 2012 om 22:37

Wat een onzin Sneijder heeft echt net zo veel klasse als Xavi en iniesta.

7 oktober 2012 om 23:03

Dat hebben we de laatste twee jaar gezien.

Waarom jankt iedereen zo over Sierd is toch juist mooi zon commentator beter als zon saaie lul imo.

7 oktober 2012 om 22:23

Nee, ik vind het eerder triest.
Als sport commentator moet je objectief zijn, iets wat bij Sierd ver te zoeken is..
Eigenlijk de laatste paar Classico's al.
De man krijgt praktisch een orgasme, wanneer Messi een bal aan neemt.
Dan nog dat constante gebash op Real Madrid's spelers op bepaalde momenten...
Dan ook nog die trieste grap over Pepe's kind.
Nee, liever geen Sierd meer bij Classico's...
Bespaart me echt een hoop bullsh*t.

als real-sympathisant moet ik toch zeggen dat Essien een lachertje is, die moet lekker bij Heerenveen voetballen, hij kan niks, zwakke spelertje

7 oktober 2012 om 22:26

Snap ook niet waarom die gehaald is.
In vorm is het echt een goede speler, maar als die niet in vorm is heb je eigenlijk niks aan hem.
Vertraagt het spel enorm, balletjes terug.
Je had een Diarra, die ik echt onderschat vind, kunnen behouden.
Maarja...

over Sierd, ik kijk door hem geen sport 1 meer, lekker die roemeense sport 1 kijken, veel beter joh, zielig ventje

Terechte uitslag...

Snap btw niet wat Vilanova ziet in Sanchez, vandaag speelde hij nog goed maar andere keren was het een drama, loopt ook vaak offside... Had liever Villa gezien.

Di Maria vond ik niet goed, Özil ook niet, wel een mooie assist.

Beste waren Messi, Ronaldo en Iniesta.

Naar omstandigheden een goed resultaat, spel was heel wisselvallig, van briljant tot amateuristisch. Op zich een goed teken dat madrid tegen een verdediging die zo slecht staat slechts twee keer kan scoren natuurlijk. Maar er moet wel wat gebeuren, al is het ook wel uniek dat de vier beste verdedigers, Puyol, Piqué, Alves en Abidal niet kunnen spelen. Nu twee weekjes zonder de internationals, tijd voor Tito en co. om de zaken eens op een rijtje te zetten en na de zoveelste interlandonderbreking te beginnen aan een nieuwe zegenreeks tegen Depor.

O ja, hoogtepunt natuurlijk Camp Nou dat na 17 minuten en 14 seconden schreeuwt om onafhankelijkheid. Ondanks de censuur van de spaanse staatstelevisie heeft de hele wereld het gezien en is het overal op internet te vinden.

Visca el Barça i visca Catalunya!

7 oktober 2012 om 23:31

Ik hoop echt dat Catalonie onafhankelijk wordt , gun de catalanen wel een beter land met een roteconomie.

Mourinho dan ben je weet ik hoe die zich allemaal noemt en heb je bijna alles gewonnen en 8 punten achter en dan komt je briljante move: laten we voooooral niet verliezen. Sieraad voor het voetbal deze man....zucht. doet het in zijn broekje voor barca.

Leuke wedstrijd gezien en niet echt een smerige wedstrijd af en toe een foutje,maar voor de rest was het leuk voor naar te kijken.messi en Ronaldo waren de heer en meester deze Classico en hebben gewoon geweldig gespeeld.de goals van Ronaldo waren mooi afgewerkt en de 1ste goal van Messi was slim en goed afgewerkt en de vrije trap was echt briljant hij is echt een vrije trappen specialist aan het worden.de volgende Classico nog eens 2 keer scoren en het record van Di stefano gaat aan flarden.

Het was een rommelige clasico met heel veel fouten. Ik zag zelfs Xavi soms gewoon zomaar ballen inleveren. Messi en Ronaldo zijn 2 geweldenaars. Als de bal voor Ronaldo's voeten komt in scoringspositie dan hangt ie.

Messi is heel erg moeilijk van de bal te krijgen en had vandaag weer mooie rushes waardoor hij bekend is geworden.

Iniesta de beste middenvelder van de wereld in mijn ogen.

Ik snapte niet waarom Real niet vol voor de overwinning ging na de 2-2. Want 8 punten is nog steeds heel erg veel als je dat op Barca goed moet maken.

7 oktober 2012 om 22:43

Neymar is nu 20. Toen Messi nog maar 20 was stond hij derdes bij de Ballon D'or. Kan Neymar alleen maar van dromen.

7 oktober 2012 om 22:44

Je vind Messi een topspeler, maar je vind hem ook overschat...
Denk niet dat Vargas het niveau kan halen van Messi.
Een speler ala Messi kom je maar één keer in de zoveel jaar tegen op de velden.

Slordige wedstrijd. Maar toch knap van Barca met een gelegenheidsverdediging. Alleen mochten ze wel wat meer risico in het spel nemen...het irriteerde me soms echt gewoon het gebrek aan diepgang. Gaan ze in de middencirkel rondtikken.

Gelijkwaardige, slordige wedstrijd, terechte uitslag.
Real was in het begin vooral beter en komt Barcelona goed weg dat het geen 0-2 wordt, na de gelukkige 1-1 heerste Barcelona.
2de helft vond ik Barcelona ook beter, maar ze speelden erg slordig en met veel te weinig diepgang. Vandaag werkte dat systeem met Messi als hangende spits totaal niet, want telkens als de bal links of rechts diep ging, en er een voorzet moest komen, stond er niemand voor het doel.
Ik vond Xavi ook erg slecht spelen, heel jammer, normaal de koning in mijn ogen

Gematigd tevreden, want Barcelona heeft natuurlijk nog steeds de 8 punten voorsprong, maar eigenlijk had ik wel gehoopt dat Barcelona in het eigen stadion zou winnen.

twee wereld fenomenen , beide met uitzonderlijke klasse.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar die kleine puur qua karakter en uitstraling binnen de lijnen niet op kwaliteit want ik vind ze beide van buitengewone klasse.
Terechte uitslag overigens.

Dit was een leuke wedstrijd tussen de twee giganten die het voetbal kent. Het had nog alle kanten op kunnen gaan. Beide teams maken het beste bij elkaar los en dan zie je dat het niveau toch stukken hoger is dan afgelopen week in de wedstrijden van deze teams in de Champions League.

Wel blij dat het gat tussen Barca en Real 8 punten blijft.

Kan iemand mij vertellen waarom Ronaldo zo belachelijk arrogant juicht bij ze doelpunten ? Dat siert hem echt niet helaas ! Geweldige voetballer maar altijd weer dat ingetogen verwaande gedrag ! Laat gewoon eens zien dat je echt blij bent en vier dat met je team ! Stukje trots naar je club , medespelers en supporters ! Hij doet alsof ze al 4-0 voor staan en dit is een persoonlijk doelpunt van niks is ! Terwijl je Gvd een cruciaal belangrijk doelpunt scoort in camp nou ! Laat die passie en vreugde is zien en deel dar desnoods vol enthousiasme ! En kom AUB niet met iedereen viert het op zijn eigen manier , want dat staar buiten kuif ! Hier is geen beleving aan vast te knopen ! Dat is iig mijn mening ! Voor de rest een mooie voetballende pot gezien bij vlagen en vooral sportief ! Niet zoveel wijfen gedrag maar fanatiek en beleving ! Terechte uitslag !

7 oktober 2012 om 23:06

omdat hij net 90000 man de mond heeft gesnoerd.. en zo te lezen jou ook, daarom dat je er niet tegen kan dat hij zo arrogant juicht :D why u mad bro

7 oktober 2012 om 23:17

Waarom gesnoerd ? Hij hoeft denk niemand ze mond te snoeren aangezien hij bijna altijd trefzeker is in de classico's ! En ik neem aan dat hij daar boven staat ! Hij moet zich niet uit het veld laten slaan door het publiek ! Daar is trouwens ook zijn ego te groot voor ! Hou lekker de eer aan jezelf Ronaldo ! Zo blijft hij zo'n stempel krijgen ! En nee ik gun hem dat niet want vind het echt een baas hoor ! Dit heeft hij allemaal niet nodig man ! Laat gewoon zien hoe blij je bent na een goal ! Desnoods vier je het lekker uitbundig ! Stukje trots na je club en fans zoals ik al zei ! Zo kan je ook snoeren om in jouw termen te blijven ! En nee ik ben niet mad broertje ! Want uiteindelijk zijn wij de morele winnaars en zag ik met eigen ogen hoe wij met zo'n gehavende verdediging en vooral slap de 2-2 hebben vastgehouden en duidelijke kansen hadden op de overwinning evengoed ! Ben zeer tevreden met de uitslag !

7 oktober 2012 om 23:26

mja gelijk heb je van het resulaat.. nog altijd 8punten achter, hier kunnen wij nix aan doen en hebben we het niet in eigen handen..

maar waarom zo zeiken hoe ronaldo juicht.. als hij niet juicht staat er volgende dag een pagina vol in de krant, en als hij wel juicht komen zo comments boven... bestaat er een handboek hoe je moet juichen mss.? laat die gast gewoon juichen hoe hij wil.. en u argument over trots na je club en fans slaat geen moer.. ik ben die hard madrid fan, en van mij mag ronaldo zo blijven juiche, geen problemen mee.. als hij maar niet als een balotteli zijn shirt op de grond ga gooien of zo is het al goed voor mij..

Mensen reageren alsof Pepe hun broer of familie is, doe even rustig man je kan toch niet alles serieus nemen? Het was gewoon een grap en mensen beginnen weer gelijk..... Als je echt serieus wil zijn dan zet je een andere commentaar.

Voor de rest mist Barca verdedigers, ze moeten echt nieuwe verdedigers halen.

Barca geeft heel makkelijk doel puntjes weg. Voor de rest was het een beetje saaie wedstrijd.

Al met al zeer tevreden als je dit soort wedstrijden op een gelijkspel kunt houden zonder een echte verdediger!

Een terechte uitslag, al vond ik dat Barca wel kon winnen, als ze met wat meer druk naar voren hadden gespeeld in de 2de helft.
Barca heeft het heel goed gedaan, ondanks dat ¨puyol en Pique er niet bij waren, en dan viel Alves ook nog eens uit.
Dus kan niet anders dan tevreden zijn.
Wat Messi en Ronaldo betreft, ze scoren beiden 2 keer, maar ik vind Messi toch duidelijk stappen beter.
Ronaldo heeft buiten zijn goals weinig of niks laten zien, terwijl Messi echt een paar schitterende acties heeft gemaakt.
Hij was bijna niet van de bal te zetten, terwijl hij telkens tussen een paar man van Real aan het dribbelen was, hij werd telkens foutief afgestopt.

Trouwens vond de scheids echt pro Real fluiten, hij heeft Alonso echt gespaard van zijn 2de gele kaart.
En de fout op Iniesta was binnen, en het moest een penaltie zijn. maja hij floot telkens in het voordeel van Real.

7 oktober 2012 om 23:21

Busquets had anders ook best rood mogen krijgen dus een beetje onzin wat je zegt. Verder ben ik het wel met je eens, hoewel Real in het eerste bedrijf ook best nog minimaal 1 goal meer hadden kunnen scoren

7 oktober 2012 om 23:44

waarom verdiende Busquets dan rood??
En je kunt toch moeilijk gaan ontkennen, dat Alonso echt zijn 2de gele kaart verdiende.
Trouwen bij die overtreding op Iniesta, was er echt wel contact, en het was binnen de 16m.

8 oktober 2012 om 00:09

Overtreding op Ozil, Ozil was er vandoor met een schitterende actie maar Busquets werd gespaard net als Alonso. Het was bovendien never nooit een penalty, Iniesta viel al voordat Pepe zijn charge inzette en bovendien werd die geneens geraakt, sterker nog er werd ten onrechte een corner gegeven.

8 oktober 2012 om 18:26

Overtreding op Özil, hij was doorgebroken met een schitterende actie en dat is rood

8 oktober 2012 om 00:28

Dat net jij als barca supporter hier loopt te janken over de scheidsrechter petje af man.
wist niet dat dat mogelijk was.
Gelijk aan't begin van de eerste helft moest busquets 2e geel krijgen en real een penalty.
neerhalen van Ozil gebeurd dat dan is Barcelona finito.
Gebeurd dat dan komt er voor Xabi geen aanleiding om een 2e gele kaart te pakken in resterend minuten van de wedstrijd.

Maar ja dat zie jij natuurlijk niet jij zat je eigen wedstrijd te kijken.

Leuk voor Cristiano en Lionel, maar hun Papa Falcao schiet er ook weer 2 in, waarvan 1 in de laatste minuut.

Tja, ik heb eigenlijk wel genoeg van die El Clasico's. Een aantal jaar geleden had Barcelona een paar mooie overwinningen (5-2 in Madrid ofzo en 5-0 in Camp Nou) en Real won ook, maar de laatste 2 jaar is El Clasico te vaak gespeeld en het is steeds meer een schaakspel geworden. Helemaal niet meer leuk om naar te kijken met wedstrijden die worden beslist op individuele klasse van Messi of Ronaldo.

Eem voor Barca gunstig resultaat. De voorsprong blijft 8 punten. Het wachten is alleen op de Fifa Financial Fair Play, wat beide ploegen behoorlijk zal verzwakken. Het is toch een schande dat een club als Real met een schuldenlast van honderden miljoenen euros dan ook nog Modric koopt voor 60 miljoen. Dat terwijl ze op zijn plek al zat anderen hebben en ik nog moet zien dat hij in de basis bij real komt/

8 oktober 2012 om 00:24

Je praat onzin.

Real Madrid heeft een schuld van 124,7 miljoen dus helemaal niet 'honderden miljoenen euros'. Daarbij koste Modric helemaal geen 60 miljoen maar 32 miljoen en daar kan nog 5 miljoen variabelen bijkomen.

Daarbij voldoet Real Madrid gewoon aan de FFP regels ondanks de 124,7 miljoen schuld. Ik zou je maar eens in de FFP regels verdiepen. Want ik denk niet dat je de inhoud er van weet.

Bah, waarom zijn er hier toch altijd van die blaaskaken die met hun negativieve zever de show proberen stelen. Ik vond het een mooie wedstrijd van hoogstaand niveau. En ik ben blij dat er niet geschopt werd, voor de verandering. Deze wedstrijd was de moeite waard. Zij die nu nog klagen kunnen best de voetballerij verlaten.

De grote meesters bepalen de eindstand weer eens. Wat een heerlijke voetballers zijn het toch. Kan allebei van ze genieten !! Messi en Ronaldo. Allebei super klasbakken.

Kijk dit bedoel ik nu is de wedstrijd 2-2 geindigd komen al die barca aanhang hier op VZ ja je mist helft van je verdediging schande van real.
2-2 is goeie uitslag gezien omstandigheden.
Rot op man! Dat barca dom inkopen doet en 17 miljoen neerlegt voor een verdedigende middenvelder Dat is hun fout.

2-2 vind ik overigens een terechte uitslag gezien het wedstrijd beeld.
Real had wel meer moeten doen in de 1ste helft en ze hadden niet zo moeten afzakken in de 2e helft gewoon door blijven drukken tegen barcelona.

Ik ging daarna een stukje kijken van Milan en Inter nou zeg wat een klasse verschil. Real en Barca zijn echt de grootste teams op dit moment.

Edit: verder vind ik sierd de vos een schandalige man, hoe kan je zoiets zeggen over Pepe die man word vader en dan zeg je dochtertje wou terug toen ze Pepe zag. Dat is gewoon disrespect zelfs als grap kan dat niet.

Zeer knap van Barca dat met een soort van B-verdediging toch nog een gelijkspel eruit weet te slepen.

Snap Real echt niet want dit was een uitgelezen mogelijkheid om in te lopen op Barca, aangezien bijna de gehele verdediging afwezig was en dan alsnog een laffe wissel door Essien erin te gooien.

Kortom Barca de morele winnaar want de 8 punten voorsprong blijft zoals die is.

De schitterende onhoudbaar vrijetrap van Messi over de muur. Wat een schoonheid.

Hierop zegt Sierd de Vos dat Casillas zijn fout was.....kom op zeg!! Ga aub naar Pearle.
Dit soort fouten kan ik echt niet tegen. Het was onhoudbaar voor elk keeper.

Ik ben blij dat Tello niet fit was anders had je alleen maar "tello met zijn brommer" horen zeggen. In het begin was het nog wel leuk, maar deze grap is nu gewoon dood en het begint juist irritant te worden.

22 prachtige voetballers op het veld, maar uiteindelijk gaat het erom of de twee meesters in vorm zijn. Ditmaal waren ze dat beide. Ronaldo baas. Messi baas. Heerlijk!

Leuke wedstrijd.eerste helft was toch van ons want Real speelde toen heel sterk,kwam op 0-1 en Benzema had een grote kans op de 0-2. Toen de rust naderde was Barca weer een beetje aant draaien dus werd het lastiger. De 2e helft geef ik toch zeker aan Barca want jullie waren heel sterk.
Weet iemand al wat de gevolgen zijn van Cristiano's blessure?

Terechte uitslag.
Barcelona is hier de morele winnaar, want Real had echt moeten winnen om de titelstrijd nog spannend te houden. Het is nog zeker niet gedaan, maar het is wel een groot gat.

Ik kan zeker leven met het resultaat.

Misschien off-topic, maar ik vroeg het me toch naar aanleiding van die vrije trap even af. Moet de muur per se op 9.15 meter staan, of mag die ook verder naar achteren? Zo ja, dan zou ik als keeper gewoon de muur bij één hoek van de goal vlak voor die goal zetten en daar voor gaan staan. Je zag duidelijk dat de bal daalde. Bij Fifa werkt die tactiek in ieder geval vrijwel altijd.

Wat een beest is Ronaldo

Jammer dat dit incidenteel is bij ronaldo tegen barca

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren