Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vitesse mist koppositie ondanks eerste hattrick Bony

Laatste update:

Vitesse en SC Heerenveen boden zaterdagavond volop vertier, maar uiteindelijk moesten de beide teams genoegen nemen met een puntendeling. Alfred Finnbogason zette de bezoekers tot tweemaal toe op voorsprong, maar Wilfried Bony maakte beide keren gelijk en zorgde er ook voor dat de 2-3 van Sven Kums niet de winnende treffer bleek. Ondanks de hattrick van de Ivoriaan en de rode kaart voor Arnold Kruiswijk, ruim tien minuten voor tijd, slaagde Vitesse er echter niet in om drie punten en daarmee de eerste plaats op de ranglijst te pakken.

/

Het elftal van trainer Fred Rutten mocht het zichzelf aanrekenen dat de kleedkamer halverwege met een achterstand opgezocht diende te worden. Collega-coach Marco van Basten liet zijn manschappen opereren vanuit een gesloten defensie, maar desondanks doken de Arnhemmers vaak genoeg gevaarlijk op voor Heerenveen-doelman Kristoffer Nordfeldt. Het ontbrak daarbij overigens wel enigszins aan geluk, want Jonathan Reis had de pech dat zijn inzet van richting werd veranderd, terwijl Mike Havenaar diverse keren gevaarlijk werd met het hoofd en eenmaal zelfs op de paal kopte, maar de bal niet tussen de palen kreeg.

De gasten uit Friesland beperkten zich voornamelijk tot verdedigen en kwamen er af en toe snel uit, maar werden daarbij wel mermaals dreigend. Filip Djuricic had koppend al voor de 0-1 kunnen zorgen en ook Sven Kums dook op voor Piet Velthuizen, maar het was Finnbogason die uiteindelijk in de 37e minuut de openingstreffer voor zijn rekening nam. De spits uit IJsland rondde na voorbereidend werk van linksback Jukka Raitala prima af en passeerde Velthuizen. De marge had bij rust zelfs op twee kunnen staan voor de Friezen, maar Jan-Arie van der Heijden wist op knappe wijze te voorkomen dat Filip Djuricic scoorde.

/

De achterstand van Vitesse was tegen de verhouding in, maar niet lang na de onderbreking kwam hier verandering in; nadat Reis een vrije trap over het doel had geschoten, legden Bony, Theo Janssen en Van der Heijden een prachtige combinatie op de mat. Bony was het eindstation van een vloeiende aanval en tikte de bal achter Nordfeldt, 1-1. De Arnhemmers gingen vervolgens op jacht naar een tweede treffer, maar kregen eerst een volgende tegenvaller te verwerken: na een pass van Kruiswijk schudde de spits zijn bewakers Van der Heijden en Patrick van Aanholt van zich af, om daarna ook Velthuizen voor de tweede keer te verschalken: 1-2.

Vitesse, dat bij een overwinning koploper FC Twente kon passeren op de ranglijst, deed zeven minuten later wat terug en via wederom Bony kwam de thuisploeg op gelijke hoogte; de Ivoriaan maakte er op aangeven van Marco van Ginkel 2-2 van. Heerenveen bleek deze avond echter zeer veerkrachtig, want Kums krulde een vrije trap in de verre hoek en met nog ruim een kwartier te gaan was het zo weer 2-3. Daar bleef het niet bij, aangezien Kruiswijk zwaar werd bestraft voor een vermeende overtreding op Bony. De Vitesse-spits zag dat zijn opponent met een tweede gele kaart van het veld moest en met zijn benutte penalty tekende hij voor zijn eerste hattrick in de Eredivisie: 3-3. De man-meer-situatie leverde Vitesse evenwel geen doelpunt meer op, ondanks een enorme kopkans voor Guram Kashia in blessuretijd. De aanvoerder van Vitesse mikte uit een corner net naast, waardoor Heerenveen een punt pakte.

Zie je Vitesse dit seizoen als een serieuze titelkandidaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

PSV nu ?? Ajax 2018/2019 ??
Reacties

Tjonge jonge wat wordt vitesse weer bevoordeelt door de scheids. De enige reden dat die ploeg zo hoog staat is doordat het alleen maar mazzel heeft gehad in wedstrijden. Het aantal punten is totaal niet gebaseerd op de kwaliteit in hun team enkel op puur geluk en arbitrale blunders.. . bah

6 oktober 2012 om 21:46

Weeeer bevoordeeld, wat een grap. Vitesse heeft nooit mazzel met de scheids en krijgt nu een keer een strafschop mee.

6 oktober 2012 om 21:59

Je bent sarcastisch neem ik aan? Tegen Feyenoord had Vitesse een rode kaart moeten hebben en 2 penaltys tegen. Vandaag was het ook weer zover.

7 oktober 2012 om 14:55

Onzin. Natuurlijk heeft Vitesse de scheids wel eens mee, maar net zo vaak tegen. Uit bij Groningen krijgt Van der Heijden rood voor iets wat geen overtreding was en Kashia krijgt thuis tegen sc Heerenveen een vrije bal tegen wat geen overtreding was. Hieruit wist sc Heerenveen wel de 2-3 te scoren.

Soms zit het mee, soms zit het tegen. Maar er zijn net zoveel nadelige als voordelige beslissingen te nomen.

7 oktober 2012 om 17:31

wordt het niet eens tijd dat je er overheen stapt? bijna bij elke topic over Vitesse kom jij wel weer terug op de wedstrijd van Vitesse - Feyenoord.

Vitesse voetbalt niet altijd even mooi maar wel zakelijk. Tegen Heerenveen hebben ze zeker geen geluk gehad. Want met rust had t gewoon al 5-1 kunnen staan met al die niet verzilverde kansen.

7 oktober 2012 om 21:44

2 penaltys nog wel? Ik heb maar 1 twijfelachtige situatie gezien die wedstrijd. Vorig jaar had Feyenoord alle geluk in dit soort wedstrijden, nu zit het een keer niet mee. Live with it!

6 oktober 2012 om 23:51

klopt, echt niet normaal.. ipv dat bony de overtreding tegen krijgt, krijgt hij een erg dubieuze penalty mee.. heerenveen verdiende hier meer dan een punt

7 oktober 2012 om 03:32

Beetje dom niet van Kruiswijk om Bony te omhelzen van achteren? Dom omdat het in het strafschopgebied is en dom omdat hij al geel had, dan denk je toch niet na? Dat het licht was oke, maar met scheidsrechters weet je het maar nooit! Verder vond ik ook dat Reis wel erg veel tegen kreeg van de scheids, elk duel waar hij bij betrokken was werd gefloten...

7 oktober 2012 om 09:27

Luister, ik ben geen Vitesse supporter en heb wedstrijd met neutrale blik gekeken.

Ik geef je volledig gelijk dat de penalty niet gegeven mocht worden, maar als 1 ploeg de overwinning verdiende was het Vitesse wel... En anders moet je via sidekick de statistieken er maar eens bij pakken. Vitesse had na 90 min 10% meer balbezit en ook 10 x meer op doel geschoten. Ook was Vitesse gevaarlijker en combineerde beter dan Heereveen. Heereveen mag blij zijn dat ze überhaupt iedere x op voorsprong kwamen.

Natuurlijk is het zuur alsje voorstaat en er onterecht strafschop wordt toegekend, maar als Vitesse gewoon hun kansen afronden had Heereveen en pak slaag gekregen.

Op basis van alle kansen moest Vitesse winnen!

Dik verdiend voor Heerenveen , man wat hoopte ik dat die rare club
die zogenaamd de kampioen word dit jaar op zijn gezicht zal gaan , krijg alleen
maar meer een hekel aan dat clubje door die smerige Bony actie.
Bony vliegt bij die speler in zijn nek.

Heerenveen dik en dik verdiend complimenten van een PSV supporter

6 oktober 2012 om 21:43

Waar slaat dat op? Ten eerste speelt Heerenveen meer anti-voetbal dan Vitesse en ten tweede floot Liesveld telkens tegen Vitesse. Ik begrijp ook niet de ophef om de penalty. Bony wordt overduidelijk vastgehouden.

6 oktober 2012 om 21:45

Volgens mij moet jij naar hans anders , ten eerste maakt Bony zelf eerst de overtreding , ten tweede als je daarvoor fluit moet je bij elke corner ook voor een penal fluiten

7 oktober 2012 om 01:50

Heerenveen was continue aan het tijdrekken, spelers net binnen de lijnen gaan liggen en toen ze over de lijn werden getild meteen weer opstaan, niet willen voetballen. Dus ja anti voetbal!

6 oktober 2012 om 21:59

dus we gaan de wedstrijd analyseren op 1 halve zwalbe? Vitesse had ondanks die onterechte penalty alsnog moeten scoren en winnen. Als die Mertens een zwalbe maakt elke week hoor ik je ook niet

7 oktober 2012 om 05:15

Het gaat hier over Vitesse-heerenveen dus Mertens mag je weglaten in je reacties, daar wordt niemand vrolijk van. En schrijf Schwalbe alstublieft goed. Een zwalbe is helemaal niks

6 oktober 2012 om 23:39

Over die schwalbe van die heerenveen speler hoor je niemand over.. terwijl die echt heel erg opvallend en slecht uitgevoerd was. Scheids trapte er toen ook in en gaf vrije trap aan heerenveen. DIt gebeurde in de 2e helft toen van aanholt opkwam in de 16 van heerenveen en die verdediger van heerenveen liet zich zelf vet dom vallen om een of andere reden. Ref floot toen ook voor overtreding.

Enige verschil is dat bony een penalty kreeg en heerenveen een vrije trap maar dat maakt totaal niet uit. Schwalbe is schwalbe, dus beide clubs hadden spelers die dat deden. Ophouden met dat domme gezeik dus.

7 oktober 2012 om 05:22

Ismael,wat noem je verdiend, 1puntjevoor heereveen?hun hebben er helemaal niks aan net als vitesse zelf. Je bedoeld zeker ..bedankt dat vitesse niet gewonnen heeft en bovenaan staan.

Mooie wedstrijd met een verdiende uitslag. Vond alleen jammer dat Vitesse een gratis strafschop toegekend kreeg. Het was eigenlijk een overtreding van Bony maar goed. Wil wel zeggen dat die Bony echt een wereldspeler is zeg wat een spits is die man. Denk dat hij in de winterstop weg zal gaan.

Belachelijke beslissing van de arbitrage. Gelukkig is het niet beloond met 3 punten dat zou echt zuur zijn voor Van Basten.

Bony is leuk voor de eredivisie maar in de Premier League zou die verdrinken. Dan kan die ze dikke kont niet gebruiken.

6 oktober 2012 om 22:32

Bony is fysiek echt ijzersterk, snel, balvaardig en technisch sterk. Hij heeft tevens overzivht en rust aan de bal. Ik denk echt dat hij in de PL bij anewacastle of Everton een sensatie kan worden

6 oktober 2012 om 23:44

Bony die verdrinkt in PL? Ben je compleet de weg kwijt of is dit sarcasme die niemand begrijpt?

7 oktober 2012 om 01:31

Leg mij eens uit waarom een spits van Vitesse (met alle respect) zou slagen in de pl. Wanneer heb je een spits van de Eredivisie naar de pl zien slagen voor het laatst?!

7 oktober 2012 om 02:24

Glen Helder...????

Behoorlijk succesvol geweest in Engeland lijkt me.

7 oktober 2012 om 08:15

Waarom niet... keisuke honda slaagde ook bij moskou toen die van Venlo kwam.. en die zat het jaar daarvoor jupiler te spelen..

7 oktober 2012 om 09:23

Is Rusland van hetzelfde niveau als de PL? Dacht het niet! Het heeft misschien wel dezelfde naam (d8 ik), maar het is absoluut niet van hetzelfde niveau als de PL in Engeland.

7 oktober 2012 om 12:54

@godfather
Leg mij eens uit waarom een spits van vitesse totaal geen kans heeft om te slagen in de PL ?

op je andere vraag, suarez. Maar dat is totaal niet relevant of andere spitsen van de eredivisie geslaagd zijn in PL of niet.

Als je kwaliteiten heb en goed genoeg ben dan kan iedereen slagen in de PL, of je nou van een franse club kom of vitesse of veendam.. who cares, gaat om de kwaliteiten van de spits zelf en niet om zijn club waar hij vandaan komt.

7 oktober 2012 om 01:29

Kan iemand uitleggen wat dat

tegenwoordig is allemaal? Verder ben ik het met je eens.

7 oktober 2012 om 01:59

Godfather je bent voor arsenal en notabene jij stelt de domste vraag die ooit gesteld is op vz aller tijden...wie worden er zoal op handen gedragen bij arsenal ..juist voorheen v Perzie.en moet ik de rest van andere van teams ook nog opnoemen..nee laat maar dat zijn er genoeg als je verder in het verleden kijkt

7 oktober 2012 om 02:01

Ik heb het even voor je opgezocht (wist het zelf ook niet namelijk) en blijkbaar betekend het break down the line. Ofwel; het is een soort gelijkwaardig aan de 'enter' knop op je toetsenbord. Snap het ook niet helemaal.

7 oktober 2012 om 05:21

Ha dat vroeg ik me laatst inderdaad ook al af. Als het inderdaad hetzelfde is als de Enter knop snap ik heel goed dat mensen die gebruiken. Ik vind het ook altijd heel veel moeite om die te vinden.

7 oktober 2012 om 05:43

Elvs ga dan maar snel je vorige post verbeteren.onntopic;maar na die elleboog maakten Bony een fopduik en konden we toch nog met een kater na huis,goed analyseren is er bij neutraal nl niet meer bij.

7 oktober 2012 om 09:17

@ Ernum

Hmm, waarschijnlijk heb je de verkeerde reactie beantwoord maar dat maakt niet uit. Ten eerste ben ik helemaal niet voor Arsenal en ten tweede weet ik zelf ook dondersgoed dat het om van Persie ging. Sinds van Persie is weggegaan is het niveau van de Eredivisie behoorlijk gezakt! De stap van de Eredivisie naar Pl is dus nog groter geworden dan dat het toen al was, ook voor ene meneer bony. Er zijn mensen in Nl die er 40 inschoten maar gigantisch gefaald hebben.

7 oktober 2012 om 12:43

@godfather
Inderdaad, kijk naar suarez... die faalt vet hard bij liverpool...........

Je verkoopt gewoon onzin, dat jij denkt dat bony gaat falen is jou mening maar die is totaal nergens op gebaseerd aangezien je nu totaal niet kan zeggen of hij zou gaan falen of niet.

Als engelse clubs interesse in hebben dan zegt dat wel genoeg over hem. Ik denk dat die scouts en clubs meer verstand van spelers hebben dan jij ooit zal hebben.

Btw sinds van persie is weg gegaan van de eredivisie is het niveau behoorlijk gezakt ??? Wat lul jij haha, van persie was bij feyenoord nog lang niet een super speler, dat is na vele jaren bij arsenal pas geworden.

7 oktober 2012 om 13:07

Zo, die frommelaar was ik even vergeten inderdaad

Je spreekt je eigen wel behoorlijk tegen trouwens. Eerst zegt je dat je op dit moment niet kan zeggen of hij gaat falen ja of nee. Vervolgens zeg je dat de Engelse interesse wel genoeg over hem zegt? Waar wil je nou heen?

Dat het een goede speler is dat is duidelijk, maar om nu meteen te roepen dat hij in de PL gaat slagen gaat me te ver!

En even over dat stukje met van Persie, ik heb het niet over het niveau van hem maar over het niveau van de Eredivisie zelf.

En nog 1 ding, je moet eens een keer stoppen met roepen dat een ander onzin verkoopt terwijl je zelf eigenlijk ook weinig te zeggen hebt. Jou mening is dat hij het gaat halen, ik zeg van niet.

7 oktober 2012 om 13:21

Je kan ook helemaal niet zeggen dat hij gaat slagen of niet. Maar als engelse clubs interesse in hem hebben dan zegt dat toch iets over zijn kwaliteiten en hoe ze over hem denken.

Ik zeg hier niks oiver dat hij door die interesse zeker gaat slagen of wel ?

Hij is inderdaad een goede speler maar ik heb nergens gezegd dat hij zeker gaat slagen, voor de 2e x of wel ? Ik zeg alleen dat hij wel zou kunnen slagen, want voor zover ik weet heeft niemand een glazen bol. Wie weet als hij naar PL gaat schiet hij er 20 in of flopt hij volledig en komt hij op de bank... dat weet niemand. Maar jij zeg nu al dat hij bij voorbaat kansloos is omdat hij simpelweg uit de eredivisie en van vitesse vandaan gaat komen... en dat is gewoon onzin.

Ik verkoop geen onzin, als je mijn tekst goed lees zeg ik, voor de 3e keer dat ik nergens maar dan ook nergens heb gezegd dat bony het zeker gaat halen. Dus ik weet niet waar je dat vandaan heb gehaald dat dat mijn mening is ? Voortaan beter lezen in plaats van onzinnige conclusies trekken over iets wat ik niet gezegd heb.

Als Heerenveen-aanhanger zijnde weet ik niet of ik hier nu blij mee moet zijn of niet. Maar dat gevoel heb ik dit seizoen al bij meerdere wedstrijden gehad...

wat een wedstrijd.. gelukkig spelen we volgende wedstrijd weer uit.

Geweldige wedstrijd, maar Heerenveen wordt wel keihard genaaid door de schwalbe van Bony. Het zit Van Basten dan ook niet mee.

Wat een belachelijk optreden van het scheidsrechterskorps. Vermakelijke wedstrijd met 6 goals, maar Liesveld hopelijk de komende weken zonder fluit of in de topklasse. Wat een smet op deze wedstrijd deze man.
Gele kaart van Kruiswijk zal wel worden geseponeerd, jammer dat ze Bony niet zullen aanpakken voor dit soort naaierij.

7 oktober 2012 om 05:23

Of misschien zonder fluit in de topklasse

Wat een schande die Liesveld !! Tien jaar opsluiten met TBS !! Wat een enorme thuisfluiter en wat een dwaze beslissingen .

6 oktober 2012 om 22:54

Serieus je bent 39 en je komt met zo'n opmerking????

Verder moet je Liesveld niet de schuld geven, hij zag er niks in. Alleen de grens geeft aan dat het voor hem duidelijke strafschop is.

7 oktober 2012 om 08:46

Liesveld niet de schuld geven ... serieus? Hij beoordeelde de situatie zelf als geen overtreding (dus eigenlijk schwalbe een een gele kaart (wat hij ook al niet deed)), maar gaat vervolgens op z'n assistent af. Hij moet een beslissing nemen!

7 oktober 2012 om 11:08

Schanze, in jouw verhaal.... waarom hebben we dan grensrechters?

7 oktober 2012 om 22:03

Heb jij uberhaupt enig idee wanneer je TBS krijgt reyson? Dit slaat nammelijk nergens op wat je roept. Liesveld floot overigens beide kanten op dramatisch...

Mooie wedstrijd maar hier verdiende maar 1 ploeg de 3 punten en dat is heerenveen nu zijn het 2 bestolen punten door de scheids door die gratis strafschop...

6 oktober 2012 om 23:50

Vitesse was iets beter dan Heerenveen en kreeg ook de meeste kansen. Gelijkspel is terecht maar als er iemand had moeten winnen dan was het Vites.

Heerenveen begint steeds beter te lopen, wel jammer dat ze hier door de scheids te weinig krijgen, smeerlapperij. Gun het San Marco enorm !

als ze alle wedstrijden worden geholpen door de scheidsrechter en die bony dan kan het best een kampioenskandidaat zijn

6 oktober 2012 om 23:25

Vitesse kreeg voor 2 seizoenen geleden de meesten penalty tegen en de minsten mee ,en dat jaar op jaar dus voor ons vitessenaren super frustreerend ...niet alleen bij voetballiefhebbend nl maar ook bij de abritrage is vitesse niet populair ok en dat al voor Jordania.

Haha Bony loopt die de lullen tegen Eredivisielive dat Kruiswijk hem erg vasthield en dat het een terechte penalty was..

Smeerlap die Bony ik hoop dat scheidsrechters er niet meer intrappen met ze duikeling want het was er absoluut geen 1.

Veder vond ik het een geweldig wedstrijd, jammer dat Van Basten de winst niet pakte want ik gun die man het ontzettend hard..

6 oktober 2012 om 21:47

Hij zei ook : " Sometimes u have to be smart. "

Ik maakte eruit op dat hij zich liet vallen, dus dat vind ik best eerlijk.

6 oktober 2012 om 22:12

Hij is dus eerlijk over het oneerlijk zijn...

Die blik van Bony als Barbara Barend vertelt wat een geweldige wedstrijd het wel niet was.
Was het ook, maar daar heeft Bony logischerwijs geen boodschap aan.

Erg leuke wedstrijd om te zien. Vitesse was de ploeg die probeerde te voetballen, maar goed je kunt niet altijd het wedstrijdbeeld omzetten naar drie punten. Verder denk ik dat aan het einde van het seizoen alle ploegen evenveel foute, als goede beslissingen van de scheidsrechter heeft gekregen. Dus niet zo zeuren, jongens.

6 oktober 2012 om 21:53

Dat zal best, maar de ene foute beslissing is de andere niet. Dit is een beetje goed en makkelijk praten wat je doet. Het scheelt nogal of je een penalty geeft met een tweede gele kaart met dus rood als gevolg, of dat je wellicht een uitbal verkeerd beoordeelt.....

6 oktober 2012 om 23:54

Of dat je Heerenveen een vrije trap geeft waaruit zij scoren wat echt géén vrije trap was!

Volgens mij hebben ze in Zeist dit jaar uitgelegd dat de V van Knvb voor Vitesse staat. 't Schijnt dat de Knvb in geldnood zit; zie stukje van Oranje in Azie, en dat Jordania wel heel graag wilde helpen. In ieder geval, dit clubje zweint weer en met spelers die gestudeerd hebben voor Drama docent weten ze heel goed hoe een schwalbe uit te voeren. Heerenveen is benadeeld, net zoals Heracles het moest ontgelden. Maar goed, de succes supporters hier zullen wel weer een heel hard gaan lopen schreeuwen. Laat ze maar lekker raaskallen, dat schijnt perfect aan te sluiten bij de waanideeen van Jordania.

7 oktober 2012 om 06:00

Wat een onzin verhaal zeg Superbowl,je kan het ook anders zien en dat is dat vitesse benadeeld is door de onterechten vrijetrap op randje16. Dus kon vitesse weer achter de feiten aan.

7 oktober 2012 om 10:00

Over 2 weken is het over maak je niet druk, serie Az, Ajax, Twente en Psv voor Vitesse.

7 oktober 2012 om 13:32

Az is toch die club uit het rechter rijtje ?

en dat gelul dat heerenveen bestolen is aub zeg! deze wedstrijd verdiende absoluut geen winnaar en als er al een winaar had moeten zijn dan had het vitesse moeten zijn!

ga de statestieken eens bekijken ofzo!

het is altiijd alleen maar gejank hier op voetbalzone wees blij dat je eens een wedstrijd heb kunne bekijken met een amusument waarde 10 en die kruis nog wat hield toch vast of wat dan en had al geel dus

6 oktober 2012 om 21:59

Hou toch op man! Als je dan wil muggenziften over het vasthouden van Kruiswijk, dan had Liesveld ook mogen fluiten voor het duwen van Bony dat er aan vooraf ging.

De uitslag is absoluut terecht, de strafschop en de tweede gele kaart waren dat zeker niet.

6 oktober 2012 om 22:06

Ja ik begrijp dat ook niet. Je kan zien dat Kruiswijk 'm vasthoudt. Bony laat zich wel vallen, maar als je dat niet doet, wordt er ook nooit gefloten. Dat hoort er tegenwoordig bij. Neemt niet weg dat Kruiswijk gewoon een overtreding maakt.

Wat een heerlijke wedstrijd zeg! Kheb anderhalf uur genoten. Van mij mag Vitesse wel kampioen worden. Ze hebben een ploeg waar alles in zit. Kracht, techniek, samenspel, lengte.. geweldig om naar te kijken. Zeker nu ze met zoveel aanvallers in de ploeg spelen.
Maar aan de andere kant speelden natuurlijk ook een paar mooie aanvallers. Finnbogason is een topspits voor de Nederlandse competitie. En Djuricic is al te goed voor Heerenveen.

Lekkere wedstrijd waarin Vitesse de betere ploeg en de meeste kansen. Strafschop was te zwaar gestraft, slim van Bony, dat wel.

7 oktober 2012 om 01:25

Oow, zo noem je dat tegenwoordig...slim. Ik wil jou wel eens zien wanneer Vitesse een overwinning bestolen wordt op deze manier.

7 oktober 2012 om 08:27

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo'n ramp dat een speler als Bony een keertje makkelijk gaat liggen, 9 van de 10 keer blijft hij namelijk staan.. Zodra die dit elke wedstrijd een aantal keer gaat proberen, dan pas gaat het mij storen. Slim spelen hoort ook gewoon bij de sport.

7 oktober 2012 om 23:41

Dat hebben we al vaak zat gehad in het verleden godfather. Vorig jaar bijvoorbeeld nog uit bij Feyenoord met twee onterechte goals van Guidetti die toen ook door iedereen 'slim' genoemd werden...

De Knvb zou de regels eens aan moeten passen dat zo een misselijk ventje aan de hand van tv beelden een dikke vette schorsing aan zijn reet krijgt. En doe die drabber met die fluit dan ook een verbanning naar zesde klasse regio Oost of zoiets. Die verdiend het niet om een fluit in zijn hand te houden.

6 oktober 2012 om 23:02

Neem aan dat je de grensrechter bedoelt?
Liesveld doet het enige juiste. Luisteren naar zijn grensrechter die 100% overtuigd is van een strafschop.

De penalty was inderdaad zwaar onverdiend, vooral omdat Bony zelf vooraf een overtreding beging. Maar waar ik erg blij mee ben, is dat Heerenveen mentale sterkte heeft getoond. Hierop kan vbasten op voortborduren. Zelfvertrouwen lijkt mij groeiende bij Heerenveen. Hopenlijk zijn kums en Gouweleew niet ernstig geblesseerd. Overigens vind ik die Raitala (naast Finnbogason), echt positief opvallen. Lekker fel, goed overzicht, soms wel iets te gretig in het instappen. van Anholt daarentegen vind ik een erg matige back. Ik hoop dat Zuiverloon snel terug is.

jammer dat heerenveen niet heeft gewonnen. Had het marco het wel gegund.

6 oktober 2012 om 23:44

Jammer dat vitessse niet heeft gewonnen.

Complimenten voor Heerenveen, bij vlagen goed gespeeld. Heerenveen had voor de rust al afstand moeten nemen. Liesveld is een echte thuisfluiter, ook in de 1e helft zag je dat al. Schandalig, kost Heerenveen 3 punten.

6 oktober 2012 om 22:21

2 punten*

6 oktober 2012 om 23:51

Vezoek je om de eerste helft nog eve te kijken..havenaar kopbal bijna erin door puik keeperswerk daarna de paal ,daarna couterd heereveen prima met een prima goal en daarna krijg gen de friezen een doelpunt kadeau van Vaanholen de tvrije trap ook cadeau van de scheids en Piet ,dus niet zeuren over die penalty.compliment aan de grensrechter.

7 oktober 2012 om 23:50

Heerenveen voor rust afstand moeten nemen? Wat l*l jij nou? Vitesse had na 30 minuten al met 4-0 voor kunnen (en moeten) staan qua kansen. 2 keer de paal, 2 keer net naast, een keer net over etc. Heerenveen stelde daar welgeteld drie aanvallen tegenover waarvan twee goede (waar er 1 van in een goal resulteerde). Liesveld floot overigens naar beide kanten slecht, ook wij kregen vaak rare beslissingen tegen. Vergeet niet dat die vrije trap waar de 2-3 uit viel ook niets was bijvoorbeeld...

Toch gek dat Heerenveen tegen de betere tegenstanders wel kan scoren en bij vlagen prima kan spelen. Het was wel weer echt een typische Eredivisie wedstrijd. Veel spektakel, doelpunten, een rode kaart en veldspel dat op en neer gaat met heel veel fouten. Die Finnbogasson kon me vanaf moment één al wel bekoren. Weer een redelijke spits voor Eredivisie. Het wordt geen nieuwe Huntelaar of Alves, maar die gaat zijn doelpuntjes wel maken denk ik zo.
Bony was weer geniaal en een gelijkspel lijkt me wel op zijn plek gezien de hele wedstrijd. Snap trouwens die ophef over die vginkel niet. Veel mensen hemelen hem zo op, maar ik zie het nooit echt terug? Hij heeft wel wat talent, maar mist ook heel veel in mijn ogen. Maakt nog erg vaak verkeerde keuzes, vind hem fysiek best zwak en bovendien is hij behoorlijk traag. Benieuwd hoe hij het gaat doen over een heel seizoen gezien.

SC Heerenveen had meer verdient, met een normale scheids pakken ze hier 3 punten.

7 oktober 2012 om 00:06

Hou toch op. Heerenveen mag blij zijn met 1 punt. Vitesse schiet 1x paal, 1x lat, 2x net naast en 2x geweldige redding keeper Heerenveen.

7 oktober 2012 om 01:09

Je vergeet gemakshalve dat Heerenveen ook zomaar om 0-2 had kunnen komen? Ja, die was net naast... paal, lat, net naast, dat is misschien ook wel een gebrek aan kwaliteit, net zo goed als de reddingen van de keeper weer een kwaliteit was.
Al met al dus een terechte uitslag!
Maar wat zeuren we nou, als voetballiefhebber hebben we toch een geweldige wedstrijd gezien?

7 oktober 2012 om 23:52

Heerenveen kreeg voor rust 2 goede kansen, Vitesse wel 4. Uiteindelijk is 3-3 misschien wel terecht, waarbij vitesse zich net iets meer 'bestolen' mag voelen omdat er meer in zat na de 3-3...

Geweldige wedstrijd voor de neutrale toeschouwer. Helaas ben ik dat niet. Vitesse heeft nu een aatal wedstrijden met geluk gewonnen maar nu ook voor de 2e keer pech gehad door 2 punten te laten liggen. Helaas kan je dit je boven in de eredivisie niet veroorloven en zullen Ajax en PSV na dit weekend waarschijnlijk ook boven Vitesse staan. Met een heel zwaar programma voor de boeg lijkt mij een plek 5-6 tegen de wintersop een stuk realistischer dan een zogenaamd kampioenschap. Neemt niet weg dat Vitesse echt veel kwaliteit heeft en ik er enorm van kan genieten. Zeker van Bony wat een fenomeen !

Het was inderdaad geen penalty, maar iedereen die zegt dat heerenveen de overwinning dik verdiende keek volgens mij een andere wedstrijd, heerenveen gebruikte het counterspel van vitesse en de 2e goal was natuurlijk ook een beetje lucky dat hij precies door de benen van velthuijzen gaat, normaal gesproken wordt die bal niet verloren door de verdedigers en houdt piet hem tegen netals de 3e goal. Heerenveen is de gehele 2e helft nauwelijks op de helft van vitesse geweest en vitesse was simpelweg de betere ploeg(netals de eerste 20 minuten). Uiteindelijk denk ik toch dat een gelijkspel een juiste afspiegeling is.

Zoveelste keer dat Vitesse geluk heeft dit seizoen, geluk zal nu langzamerhand wel eens op zijn.

6 oktober 2012 om 22:06

Kwestie van afdwingen, kwaliteit noemt men dat ook wel.

7 oktober 2012 om 05:29

Geluk dwing je niet af. Dat kan dus zeker geen kwaliteit zijn.

Liesveld, ja wat moet je daar van zeggen. Het was gewoon zeker geen penalty. Dan had hij moeten fluiten voor een overtreding van Bony.

Over de poll:
Ik vind Vitesse geen kampioenskandidaat vooral omdat ik denk dat ze het hoe meer wedstrijden ze hebben gespeeld hoe meer punten ze gaan verspelen. Ze hebben ook nog niet de moeilijkste wedstrijden gespeeld.

6 oktober 2012 om 22:05

Mee eens, Vitesse is geen titelkandidaat en dat vindt iedereen binnen Vitesse ook.

6 oktober 2012 om 22:08

Hoeveelste denken jullie dan dat jullie kunnen worden? ik denk dat de top 5 best mogelijk is omdat jullie toch goeie spelers hebben als Kalas, Kashia, Velthuizen, van Ginkel, Janssen, (van der Heijden), Bony (ook) en Reis. Dat zijn toch zeker niet de slechtste spelers uit de Eredivisie.

6 oktober 2012 om 22:15

Doelstelling is inderdaad de eerste 5 maar omdat er ooit eens 2013 is geroepen tijdens de overname en we nu hoog staan wordt er continu in de media over titelkansen gesproken, terwijl niemand, zowel Vitesse leiding als Vitessesupporters dit reeel vindt

6 oktober 2012 om 23:11

Volgens mij is wederom gebleken dat Rutten taktisch niet de beste trainer is. Tegen goed mee voetballende ploegen zal je als trainer wat moeten bedenken. Zowel bij Psv, als nu bij Vitesse valt dat dus tegen.

7 oktober 2012 om 06:15

Gaan we nu bij elke wedstrijd of nieuws in een poll vragen of vitesse kampioens kanidaat is?

Velthuizen wou in Oranje toch? ahum 2-3, vliegenvanger!

Zoals voorspelt, thuis pakt Vitesse nooit de winst omdat ze het spel moeten maken, in de uitwedstrijden kan Vitesse lekker counteren en hebben ze altijd geluk dat de tegenstander 10 kansen om zeep helpt, al met al een matige ploeg. De verdediging van Heerenveen is om te gieren en brullen, wat een amateurs daar achterin(zomer en Kruiswijk). Verder leuke wedstrijd en 3-3

6 oktober 2012 om 22:30

En hetzelfde kan je zeggen over Heerenveen, pakken thuis ook bijna geen punt behalve vorige week maar in die wedstrijd lieten ze dan ook NAC de hele wedstrijd het spel maken en sloegen toe in de counter. Gevaarlijke ploeg dat Heerenveen zeker nu ze met de nieuwe spits weer veel scorend vermogen in huis hebben,
maar ook een ploeg die het liefst niet zelf het spel maakt.
Ook zij zullen verwacht ik in uitwedsrijden meer punten behalen dan thuis waar doorgaans meer verwacht word dan vanuit een afwachtende houding in de counter toeslaan.

7 oktober 2012 om 23:54

Hetzelfde kun je van vrijwel alle andere toppers zeggen. Ook Psv, Feyenoord, Heerenveen en Ajax hebben meer moeite als ze het spel moeten maken...

Tis toch van de zotte dat mensen hier roepen dat Vitesse geluk heeft gehad. Heb je die Goals van Heerenveen gezien. Zowaar 1 uitgespeelde kans wat een doelpunt opleverde, een vrije trap en een persoonlijke fout zorgde voor 3 doelpunten. Vitesse had na 20 minuten al op 3-0 moeten staan. Ze waren echt een stuk sterker dan Heerenveen met hun 5-3-2 opstelling.

6 oktober 2012 om 22:11

Komt omdat ze ons als titelkandidaat zien en als concurrent voor de bovenste plaatsen. De frustraties lopen dan hoog op als het niet zo gaat als ze willen.

6 oktober 2012 om 22:14

het is maar wat je geluk noemt of pech. Kijk ik denk dat iedereen zag dat het veldspel van Vitesse beter was. Maar dat is ook niet gek, als je de kwaliteiten van de spelers bekijkt. Maar als je toch begint met de totstand koming van de goals, dan geldt hetzelfde voor Vitesse. Natuurlijk 1 hele goede aanval. De tweede, kun je in jouw redeneertrant ook zeggen, als van Anholt van Heerenveen, gewoon die bal wegpeert is er niets aan de hand net als de tweede goal dus van Heerenveen). en de derde van Vitesse, is niet eens een uitgespeelde kans, maar dus een onterechte penalty (met ook nog eens een tweede gele kaart dus rood). Ja dat is geluk, want met nog 12 minuten te spelen, had ik het wel willen zien van Vitesse tegen 11 man. Daarbij, voetbal is geen spel van hoeveelheid gemiste kansen, net als dat domme gelul altijd van het ned. elftal, van zoveel procent balbezit. Voetbal is in de essentie het benutten van de kansen. Nou, dan is 3-3 een aardige afspiegeling van deze wedstrijd. Alleen de derde van Vitesse is veels te makkelijk gegeven door de scheidsrechter, en dat noemt men dan geluk.

Ach ja hij mag hem niet geven maar ik snap heel goed dat hij het wel doet het zijn gewoon sluwe slimmigheden zoals Zeefuik dat ook zo lekker deed vorige week je kan je beter druk maken om Kruiswijk want het is gewoon zo opzichtig en dom!! want je lokt de spits en brengt jezelf in zo situatie waar je als je wat slimmer bent helemaal niet in hoeft te komen!

Heerenveen stond met veel mensen achter de bal waar Vitesse toch moeite mee had.
En als ze eruit kwamen voetbalde Heerenveen best aardig en waren ze gevaarlijk met lopende mensen..vitesse verdedigde in tegenstelling tot andere wedstrijd erg druk/onzeker en er zaten veel slordigheden/blunder in..dus pressure het systeem zegt niet alles want aan de bal kwam heerenveen er best aardig uit en ook met genoeg mensen en zonder bal zakte ze ver in.
wat is Bony een beest echt goeie spits.

mooie uitslag dit met een beetje mazzel kan psv morgen de kop positie pakken
als az wint van twente en psv gewoon wint van nac
maar had toch liever gehad dat herenveen had gewonnen vandaag

Schwalbe? Heren, ik ben steward in de Dome. En stond er toevallig met mijn neus bovenop. Bony werd gewoon naar de grond getrokken!

Dat gezegd, het artikel hierboven beschrijft een heel andere wedstrijd dan ik heb meegekregen. Ik zag eerder Vitesse steeds kinderlijke fouten maken en Heerenveen was lekker aan het aanvallen. Wij mogen echt van geluk spreken dat we hier met een puntje wegkomen...

6 oktober 2012 om 22:34

Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens. Heerenveen kwam niet naar Arnhem om even lekker te gaan voetballen. En met name in het begin van de wedstrijd had Vitesse toch echt een paar dikke kansen waar Havenaar vaak bij betrokken was.

6 oktober 2012 om 23:14

Helaas de de samenvatting van de wedstrijd al gemist. Zoals debestepsv hieronder al opmerkt, ik kijk inderdaad het overgrote deel van de wedstrijd naar het publiek. Dit is wat ik meegekregen heb, wil niet zeggen dat dit dan ook zo is!

6 oktober 2012 om 22:48

mooie steward ben jij dan.... moet jij je gezicht niet richting het publiek houden?

6 oktober 2012 om 23:09

Jep. Maar dat neemt niet weg dat ik wel wat meekrijg. Op het moment van die overtreding keek ik naar het publiek rechts van mij, zag in mijn ooghoek wat gebeuren en probeer dan maar eens niet te kijken ;-)

7 oktober 2012 om 02:15

Ach, als er een supporter genaaid kan worden in Gelredome dan staan jullie toch wel paraat.

Jammer dat Heerenveen met een gestolen punt vertrok. We hadden de meeste kansen, maar Vitesse en er staan op het moment supreme gaat moeilijk samen. Jammer.

Iedereen heeft het over Bony, wat ik ook een goede speler vind, zeker voor de eredivisie. Maar die Finnbogason, lijkt mij toch ook geen verkeerde spits. Zeker omdat hij net als Djuricic, toch vooral veel alleen moet doen. Ik bedoel in de 5-3-2 opstelling, was zeker in de tweede helft weinig ondersteuning vanuit het middenveld, ook omdat Vitesse, slim Theo Jansen liet doorschuiven, waardoor Djuricic te veel naar achteren moest. Dan is het extra knap als je dan gewoon 2 doelpunten scoort. Moet wel iets balvaster worden, maar gewoon een lekkere spits om in je ploeg te hebben.

Het is dus thuis helemaal niet zo makkelijk winnen van Heerenveen..

@webspawn 1e reactie: daarom ben je steward. je moet op je publiek letten en niet op het voetbal. 100% schwalbe. die bony gaf het gewoon toe. 2e: 100% gelijk.

Ik moet mijn complimenten aan Marco Van Basten geven en ik denk dat wij dat allemaal wel even zouden moeten doen. Die man maakt van helemaal niks toch iets goed's. Ze hebben een keer gewonnen en 3 keer gelijk gespeeld tegen een top-5 club van laatste jaar (ajax, Az, en Feyenoord) dat is echt knap verder word er maar een keer gelijk gewonnen, maar in Arnhem een punt halen zal onmogelijk worden voor de meeste teams in de eredivisie en tegen NEC en Ado hadden ze gewoon pech want ze speelde beter. Djuricic is een hele goede voetballer en die Finnbogason lijkt ook te kunnen ballen nou dat is fijn, maar MVB krijgt alle krediet want hij heeft zeker het moeilijkste programma om het seizoen mee te beginnen en het lijkt alleen maar beter te worden, wat gun ik het hem ook zeg.

7 oktober 2012 om 01:24

Valt wel mee hoor. Heerenveen word gewoon ontzettend onderschat terwijl we naar mijn mening een betere selectie hebben dan vorig seizoen. Tegen ADO en de 1e wedstrijd tegen NEC was het inderdaad niet best en we hebben inderdaad nog niet super veel punten. Maar we hebben de wedstrijden tegen Feyenoord, AZ, Twente, Ajax en Vitesse al gehad, toch niet de minste.

Heb mijn Vitesse niet zo zien spelen zoals ik ze graag zie spelen, hoewel ze beter waren dan Heerenveen.

In de eerste helft had Vitesse vooral uit de vele hoekschoppen die ze kregen goede kansen met o.a. een bal op de paal, maar ging die bal er helaas niet in. Toen kon Heerenveen er een keer goed doorheen terwijl de verdedigers van Vitesse toch niet echt lekker aan het opletten waren en werd het 0-1. Slot van de eerste helft was namens Vitesse echt heel zwak.

Tweede helft begon Vitesse toch wat agressiever en dat resulteerde redelijk snel ook weer in een gelijke stand, wat naar mijn mening niet bepaald onverdiend was. Was overigens geweldig uitgespeeld door Vitesse met een hoofdrol voor vd Heijden, wat me enigszins verbaasde.

Daarna ging het spel maar over en weer met ´n enorme blunder in de verdediging van Vitesse, wat Van Aanholt en Velthuizen deden samen met vd Heijden was echt om te janken. Tweede goal van Bony was prima binnen gekopt.

Daarna begon het arbitraal geblunder, die vrije trap waaruit de derde goal kwam sloeg totaal nergens op, evenals de penalty die Bony heeft benut. Jammer wel dat Vitesse uiteindelijk niet nog net die bal erin schoot, want ze hadden nog wel wat kansen.

Kortom, spitsen op scherp. Bony loopt 1 op 1 en Vitesse gaat toch niet zo gemakkelijk met de druk om als ze de koppositie kunnen pakken.

Goeie speler die Bony.. lijkt beetje ongemotiveerd over te komen!

Wat ik me wel afvraag, waarom ingodsnaam een tshirt met kort mouwen en dan handschoentjes aan?!

Jammer voor Heerenveen, gun Marco het beste!

6 oktober 2012 om 22:56

Wat is daar zo vreemd aan? Zijn handen worden waarschijnlijk gewoon sneller koud dan zijn armen..

7 oktober 2012 om 00:12

Dankje @mufc-wazza voor je geweldige reactie.. not.

@risingtim

Bedankt voor het uitleggen van het "handschoen verhaal"!

Bony is inderdaad een zeer slimme spits, ook nog een beer van een vent.
Ook erg sterk in de lucht, maar hij komt steeds lui op me over.. kan zijn dat ik er totaal naast zit hoor, maar alsof die gewoon doet wat die wilt en geen stap harder.

Zoals ik zei mischien zit er er wel helemaal naast.

6 oktober 2012 om 22:58

Bony is niet per se ongemotiveerd, hij kiest zijn momenten gewoon slim. Niet het rennen constant, maar die bal ophalen of opeisen wanneer het nodig is. Messi heeft een beetje dezelfde stijl zonder bal, alleen heeft meer techniek en alles waardoor hij constant de actie kan maken.

Die korte mouwen moeten nog vanuit Vitesse, terwijl handschoenen een keuze zijn.

Godzijdank wint Vitesse niet want wat een schande die strafschop. Zelf een overtreding maken en dan beloond worden voor een schwalbe. Hoe is het mogelijk dat een betaalde grensrechter die beslissing kan nemen vanaf 30 meter. Vermakelijke pot verder.

7 oktober 2012 om 00:09

Nee die vrije trap van Heerenveen dan? Sloeg nergens op! Dikke schwalbe maar ze scoren er wel uit....

7 oktober 2012 om 00:57

Ben je gek joh ,die vrije trap die het niet was hebben we het voor het gemak niet over als je voor een andere club bent als vitesse..

7 oktober 2012 om 10:25

Wat een grootheidswaanzin, alsof iedereen nu opeens tegen Vitesse is. Je bent nog lang geen Ajax, daarvoor moet je eerst iets presteren.

OT: Een strafschop is erger dan een vrije trap en die 3-2 had de keeper die zichzelf Oranje-waardig acht gewoon moeten hebben, een blunder. Ik weet niet meer wie die totaal onnodige sliding maakte maar dan neem je in ieder geval een groot risico, of je hem nu raakt of niet. Het is bovendien hinderen zonder de bal te spelen dus een terechte vrije trap.

7 oktober 2012 om 19:25

Als je iemand vasthoudt in de 16, hoe licht ook, neem je een risico. Het is bovendien hinderen zonder de bal te spelen. Een terechte penalty dus ;-)

Het niveau van de arbitrage in Nederland zakt naar een zeer bedenkelijk niveau en de term thuisfluiter wordt weer eer aan gedaan!!

Als de openbaar aanklager mensen voor overtredingen achteraf mag straffen dan kan hij dus ook boney pakken want een schwalbe is ook een overtreding en kan deze meneer boney gewoon 3 wedstrijden gaan zitten wegens het in deskrediet brengen van het voetbal...... Schandalig!!!!

6 oktober 2012 om 22:59

Ga je dan die vrije trap waaruit de 2-3 valt ook even onderzoeken en daarvoor schorsingen uitdelen? Kom op zeg, doe niet zo achterlijk.

6 oktober 2012 om 23:25

Ach Watcher het niveau van de arbitrage in Nederland is net als het vertoonde spel op gemiddelde eredivisiewedstrijd. Gewoon matig.
En dat is op zich niet erg want daardoor hebben we wel een leuke eredivisie waarin iedereen van iedereen kan winnen. Soms met een scheids die in je voordeel fluit en soms heb je er een die tegen je fluit... Op het moment even zuur maar je neemt een biertje en denkt ach er zijn ergere dingen in de wereld.

6 oktober 2012 om 23:27

Gaan we de volgende keer de arbitrage uit Belgiè halen, nee dan heb je wat pffff vandaag heeft Bony m mee de volgende keer tegen.

8 oktober 2012 om 00:29

Nooit geweten dat je voor dergelijke acties ook meerdere wedstrijden schorsing kunt krijgen watcher. Ow wacht, dat kan ook helemaal niet. Misschien was het geen penalty (in het stadion leek het overigens terecht te zijn) omdat Bony eerder een overtreding maakte. Hij werd daarna wel degelijk vast gepakt door Kruiswijk. Als dan de mogelijke eerste overtreding van Bony niet bestraft wordt is een penalty daarna niet zo raar...

Vandaag had Vitesse gewoon in de eerste helft al de wedstrijd moeten beslissen, dan zou dat gezeik over die onterechte strafschop ook niet zo'n vlucht hebben genomen. Ik denk dat de uitslag terecht is, dus daarover valt niets te zeiken.

6 oktober 2012 om 23:25

ja gelijkspel is uiteindelijk de beste uitslag. Echter zoals het hoort lopende gemoederen op als er een foutieve penalty wordt gegeven. Dat maakt voetbal ook leuk, die emoties. Echter wel in bepaalde redelijkheid, ben ik met je eens.

Al met al is Vitesse nog steeds ongeslagen! toppie jongens!

6 oktober 2012 om 23:37

En zo is het sientje en volgens mij speelde Az Ajax en Feyenoord ook gelijk tegen Heerenveen!! en won Twente net met 1-0 door een Pingel.

Ik heb vanavond in de Gelredome een ontzettend spannende wedstrijd gezien waarin Vitesse de meeste druk oplegde, maar Heerenveen uiterst effectief was. Gelijkspel leek me terecht, ook al had die strafschop niet gegeven mogen worden.

Ben benieuwd als Vitesse Bony kan behouden tot het eind van het seizoen, Denk als hij in de winterstop vertrekt Vitesse een stuk zwakker is.

Kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand is die vond dat Heerenveen ook maar iets verdiende. Eerste 20 min had alleen Havenaar al 3x kunnen scoren dan nog bal van Bony op de lat vrije trap Janssen. Maar ja moet wel gewoon heel eerlijk zeggen die penalty sloeg echt helemaal nergens op Bony had van mij daar gewoon gelijk rood mogen hebben heb daar zon hekel aan. En waar dat publiek last van heeft eerst dat voor Theo bos en nog geen 10 minuten later hoorde je al weer 25x die ziekte overal om je heen. En dan ook nog eens beginnen te fluiten terwijl je gewoon naar een leuke wedstrijd zat te kijken. Heb me er echt dood aan zitten ergeren

7 oktober 2012 om 01:26

En de 20 minuten daarna had Finnbogason nog 2x moeten scoren, wat is je punt?

6 oktober 2012 om 23:56

Ja, en als Feyenoord Clasie verliest...en als dit/dat. Voorlopig staat Vitesse ver boven Feyenoord en ik help je uit de droom: als Vitesse Bony verliest toucheren ze meer dan tien miljoen en halen ze een ander toptalent, dus wees niet getreurd.

7 oktober 2012 om 00:13

Bony wordt toch alleen verkocht bij een goed bedrag, gezien zijn moyenne dit seizoen en het feit dat zijn contract doorloopt tot medio 15. Zeker in de winterstop kan je dan makkelijk 15-20 miljoen vragen, zeker als hij dan nog 1 op 1 of iets eronder zit. Met dat geld haal je een opvolger die deze plek makkelijk kan invullen.

Daarnaast heb je ook gelijk dat Feyenoord zonder Clasie een stuk moeilijker zal draaien, Ajax heeft hetzelfde met Eriksen waarschijnlijk, PSV zou Strootman niet kunnen missen en Twente heeft zonder Fer een probleem. Kortom, elke club heeft een speler die het beste presteert en uitblinkt, hoe je er mee omgaat als hij weggaat is een tweede en Vitesse heeft daarin de beste papieren.

7 oktober 2012 om 01:09

Nou wat masselen we weer met 8 goede kansen waarvan 2 benut een penalty de paal de lat bovendien speelden heereveen na eigen zeggen hun besten wedstrijd dit seizoen, dus zie nou maar eerst te winnen morgen in het hoge noorden.en het scheeld dat vitesse wel de mogelijkheid heeft om een goede vervanger te halen mits Bony vertrekt.

7 oktober 2012 om 12:39

Natuurlijk gunde jij Heerenveen de overwinning. Na die ietwat fortuinlijke driepunter van Vitesse tegen Feyenoord gunnen Feyenoorders de tegenstanders van Vitesse namelijk de hele wereld. Het is blijkbaar hard aangekomen dat Vitesse dit seizoen weleens beter zou kunnen blijken dan Feyenoord.

Natuurlijk mazzelt Vitesse met die strafschop. Zoals Heerenveen mazzelt met de 1-2 en de 2-3. Feit is dat Heerenveen gisteren na 90 minuten voetbal blij mocht zijn met alles anders dan een dikke nederlaag. Dat dat niet gebeurd is mag Vitesse vooral zichzelf aanrekenen en ik ga er dan ook geen huilverhalen over ophangen. Maar het is echt onzinnig om te stellen dat Heerenveen meer dan een punt had verdiend.

Dure punten die vitesse weer laat liggen.
Als ze ooit hun kampioendroom waar willen maken zal je je thuiswedstrijden toch moeten gaan winnen.
Dit is al weer de tweede keer dat ze de kans laten liggen.
Niet dat ik er mee zit want zo kan morgen mijn clubke weer een plek op schuiven.

Nog 1 keer: Vitesse heeft pech gehad dat ze deze wedstrijd niet wonnen, maar geluk dat ze die penalty krijgen.

The Bison from Bingerville, Côte d'ivoire.
Do I need to say more...? Binnen 4 jaar een topspeler bij een topclub in Europa.
Bony!

vanavond erg genoten van een spannende wedstrijd. Vitesse heeft gewoon meer gecreëerd maar helaas niet verzilverd. Herenveen speelde met vlagen ook leuk, die komen er ook wel dit seizoen, als ze zo door gaan gaan ze gewoon netjes mee in de sub top.
Vitesse laat zien groeiende te zijn. Dat 2e doelpunt van herenveen was toch wel een stomme fout van de verdediging van Vitesse, goed benut. Dan komt er later een vrije trap die er gewoon geen is. Wel een mooi doelpunt van Herenveen. De penalty...tsja..de ene scheids geeft hem de ander niet... er was sprake van contact, Bony gaat neer.. dan kan het gebeuren. Ik zie het in zoveel wedstrijden gebeuren. Vrijwel alle spitsen doen dat. Het hoort er bij Was dat niet laatst in een zo'n wedstrijd dat een van der heyden rood kreeg terwijl er eigenlijk, als je de beelden goed bekeek, sprake was van een hand op de schouder?

Helaas voor Vitesse geen driepunter, maar ik kan er best mee leven, het was een spannende en vermakelijke pot voetbal. Mijn gedachte voor Vitesse dit seizoen... een plek in de top 5 ben ik tevreden mee. (dat is natuurlijk ook wat ik hoop, boven in die top 5)

Ondanks het zure verlies begint Heerenveen steeds beter te draaien. Zou het San Marco toch lukken?

7 oktober 2012 om 09:05

weet niet of je de hele wedstrijd gezien hebt of alleen de herhaling. als je het op punten gaat benoemen heb je gelijk natuurlijk. een puntje wegsnoepen is natuurlijk altijd goed in een uitwedstrijd die je had moeten verliezen.

Als Vitesse na een half uur met 3-0 leid heeft Heerenveen gewoon h-e-l-e-m-a-a-l niet te zeggen.. vrijwel elke corner leverde een 100% kans. Buiten een paar puike reddingen gewoon puur geluk voor Heerenveen dat de bal er niet in vlieg. Dat je dan vervolgens volledig tegen de verhouding voor komt veranderd daar niets aan! Over 45 minuten was Vitess 40 minuten de betere en had veruit de meeste kansen. 2de helft hetzelfde. Met een volledig terechte en super mooie 1-1 (wat een combinatie voetbal, wauw). De 1-2 was een cadeautje van v Aanholt. 2-2 een knappe goal van Bony, 2-3 een weggevertje van v Liesveld (vrije trap, wat een onzin!) 3-3 met dank aan de grens (niet v Liesveld) was te makkelijk gegeven. Maar maakte de uitslag níet onterecht. Sterker nog als er 1 ploeg de 3 punten verdiende was het Vitesse. Ik heb genoten van de aanvallende intenties van Vitesse. Ze maken soms nog dr verkeerde keuzes, maar we zijn op de goede weg!

Zo'n sterkte kerel, die zo makkelijk gaat liggen. Liesveld had er ook weer een prima verhaal bij. Rutten heeft Liesveld geen hand gegeven mogen wij aannemen. Lachwekkend trouwens dat deze penalty wordt goed geluld door te wijzen naar aantal gemiste kansen.

Jordania kan in de winterstop wel weer zijn zakken vullen met de transfer van Bony. En dan in de loop van .... maar hopen op een Malaga-scenario.

Weet niet waar de supporters van Heerenveen het lef vandaan halen dat ze denken dat ze hadden moeten winnen. Vitesse heeft zich zelf de das omgedaan om de goals zo makkelijk weg te geven en zelf in de eerste helft de wedstrijd al te beslissen. 2e goal geklungen achterin natuurlijk een lachertje net als de vrije trap die net als de pingel niets was. Helaas mag Vitesse zich deze wedstrijd zich aanrekenen dat het punten heeft laten liggen. En niet de kracht van Heerenveen want die heeft op 1 uitbraak na niets laten zien. blijft de regel in de voetballerij indien je zelf niet scoort na zoveel kansen krijg je deze een keer tegen. Vitesse walste over Heerenveen heen alleen vergat te scoren zo heb ik het door mijn bril gezien. vooral in de 2e helft was er maar 1 ploeg aan het voetballen en op de 1e helft na het missen van zoveel kansen mag je als Heerenveen supporter zeggen we zijn goed weggekomen uit Arnhem.

7 oktober 2012 om 09:36

Goed verwoord!

We hebben weer een nieuwe Luis Suárez . Dit heeft hij niet nodig wel een spannende wedstrijd ,een smetje toch weer Reis die nog steeds zijn niveau niet heeft.
Waarom zitten er zo weinig mensen in het stadion van vitesse?

Onterechte penalty.
Was een schwalbe.
Jammer marco.

8 oktober 2012 om 00:38

Suarez was veel gemener. Die maakte zelf vaak smerige overtredingen en naaide expres anderen kaarten aan. Bony had niet de intentie Kruiswijk een tweede kaart aan te naaien, die penalty wilde hij daarentegen wel graag hebben en heeft hij door slim te spelen inderdaad gekregen. Vorig jaar heeft bijvoorbeeld Guidetti op deze manier ook veel doelpunten 'versiert'. Dat tekent een topspits...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren