Mourinho: 'Als Real tegen Barcelona speelt, dan stopt de wereld met draaien'

Vrijdag, 5 oktober 2012 om 00:10

Real Madrid kende woensdagavond een geslaagde generale repetitie voor el Clásico van zondagavond. De ploeg van José Mourinho hoefde zich niet maximaal in te spannen voor een 1-4 overwinning bij Ajax in de groepsfase van de Champions League en hoopt zondag de achterstand op Barcelona te kunnen verkleinen. De aartsrivaal uit Catalonië heeft acht punten meer dan Real.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

Poll

Hoe eindigt Barcelona - Real Madrid?

4 oktober 2012 om 21:29

het is cker een hele speciale wedstrijd. ach maar als real verliest is het nog niet gedaan. mourinho geeft nooit op. wel jammer dat het op zondag is. ik ga alleen de 1e helft kijken. want om 20.45 begint milan-inter

4 oktober 2012 om 21:30

Beter je kijkt heel de wedstrijd, want inter gaat denk ik wel winnen nu milan geen ibrahimovic heeft.

4 oktober 2012 om 21:32

inter gaat altijd voor alles. het is en blijft een derby en die kunnen verrassen. zowel in milaan en barcelona kunnen er gekke uitslagen vallen zoals milan-inter 3-0 en barca-real 1-4. is maar een voorbeeld

4 oktober 2012 om 21:34

Als fan van Inter zou hij dan juist kijken niet? : p

4 oktober 2012 om 21:34

is 1-4 zo'n gekke uitslag?

4 oktober 2012 om 21:53

In Camp Nou wel

4 oktober 2012 om 22:08

Hij gaf toch een voorbeeld. Dit zijn speciale wedstrijden.. Het kan elke kant op.. Wel opvallend dat de 2 grootste wedstrijden ter wereld op het zelfde tijdstip wordt plaats gevonden..

4 oktober 2012 om 22:10

Welke tijd wil je anders dat milan-inter gaan spelen om 22:00 ofzo, dan moeten de chinezen hun hele nacht opofferen voor een voetbalwedstrijd

4 oktober 2012 om 22:22

Zal wel vet zijn eerst: Barca-real en daarna Milan-inter

4 oktober 2012 om 23:37

Zal wel mooier zijn vind ik. Barca vs Real had eigenlijk als altijd om 22 uur moeten beginnen. Kon ik ook de Milaneze derby kijken. Maarja die ga ik dus niet kijken :-)

on:
Ik vind een El Clasico veel mooier dan een CL finale(tenzij dat ook barca vs real is). Mooiste wedstrijd van alle competities. Beste spelers van de wereld, beste teams van de wereld, beste coach (mourinho, hoe irritant hij ook is), grootste stadion van Europa, fantastische sfeer, gewoon te veel reden om het mooiste wedstrijd te vinden.

5 oktober 2012 om 08:26

Ik kan het wel berijpen, maar el classico brengt wel mooiere wedstrijden, maar betekent niet dat het ook leukere wedstrijden zijn. Klinkt vreemd, I know.
CL wedstrijden geven toch meer variatie en zijn vaak ook spannender, terwjl een competitie wedstrijd vaak gecalculeerder wordt gespeeld. As zondag kan een uitzondering zijn, aangezien Real nu Moet winnen om he verschil te verkleinen(btw Sevilla-barca: wat een fraude).

5 oktober 2012 om 09:59

Zeker een van de mooiste.het blijft een kwestie van smaak he
Sommige vinden Manu-l,pool de mooiste,sommige de derby uit Milaan en sommige zelfs Ajax-feyenoord.

Maar je noemt mooie voorbeelden op waarom de Clasico van zondag de mooiste is maar ik voeg er nog eentje toe. De gasten gaan winnen(hoop ik)

5 oktober 2012 om 15:52

@ Barca_lover

Fantastische sfeer??? Ik heb inmiddels 2maal El Clasico (en meerdere malen wedstrijden van Barca of Madrid) bezocht en als jij dit onder fantastische sfeer schaart? Er zitten daar 80.000 - 100.000 man en het geluidsniveau overstemd vaak het niveau bij clubs als Nac nieteens. De sfeer in Spanje is sowieso ver te zoeken maar vooral bij Real en Barca is het echt sfeerloos. Vooral als je bekijkt hoeveel mensen er zitten.

Over de rest geef ik je redelijk gelijk. Alhoewel dat alleen de laatste jaren is. Het is niet zo dat Barca - Madrid al 50 jaar de mooiste game van het jaar is.

4 oktober 2012 om 21:29

Zoiezo Real Madrid gaat winnen, daar is geen twijfel aan!

¡hala Madrid!

4 oktober 2012 om 21:43

Het wordt een spannende wedstrijd denk ik, Barca zal druk gaan zetten als altijd, maar Real zal weer levensgevaarlijk counteren. Ik hoop en denk dat Barca wint, ik gok 3-1

4 oktober 2012 om 22:08

Maar vergeet niet dat Barca Puyol en Pique kwijt zijn, dus de verdediging is dan niet meer 100%

Villanova gaat daar waarschijnlijk song en macherano zetten en die zijn normaal gesproken verdedigende middenvelders.

4 oktober 2012 om 22:29

Ja, dat is wel een probleem, alhowel he meespelen van Pique nog onzeker is. Denk dat als Pique erin staat Barca (waarschijnlijk) gaat winnen, maar met twee middenvelders als CV wordt het lastig, of je moet Bartra daar neer gaan zetten, maar dat lijkt mij niet zo'n goed idee,

4 oktober 2012 om 23:41

Ik heb echt veel liever Bartra achterin dan Song, die man wordt overlopen door Ronaldo, Di Maria, Benz/pipita, etc. Bartra is dan wel onervaren, maar wel genoeg talent om een potje te verdedigen denk ik. Real zal waarschijnlijk ook met Varane spelen, dus waarom niet gewoon eens Bartra laten spelen.
Bovendien zal die jongen enorm veel vertrouwen tanken voor de toekomst.

5 oktober 2012 om 12:56

Ten eerste is Macherono omgetoverd tot een verdediger die er staat wanneer die er moet staan. Zeggen dat het een verdedigende middenvelder is klopt niet. Op die positie heeft hij nog nooit gespeeld bij Barca. Ten tweede heeft Marcherano goed gespeeld als centrale verdediger, dat heeft ie al wel bewezen.

4 oktober 2012 om 22:11

Ik twijfel er wel aan en vele anderen met mij dus er is wel degelijk twijfel aan. Het is trouwens ook sowieso.

4 oktober 2012 om 22:39

Vorig seizoen was de eerste keer sinds jaren dat Real nog eens kon winnen in Nou Camp, lang geleden dat ze zelfs nog konden winnen in het eigen Bernabeau. Het zijn stats, maar er moet daar zeker rekening mee gehouden worden.

Ik hoop op een spannende wedstrijd, zonder al dat theatraal gedoe van beide kanten. En moge de beste winnen!

Visca El Barca

4 oktober 2012 om 23:13

Het is sowieso en weet je wel wat dat woord betekend?

4 oktober 2012 om 21:30

gaat een leuke wedstrijd worden, Real Madrid zal zeker scoren omdat Pique en Puyol geblesseerd zijn. Denk een overwinning van Real Madrid. Hoop dat Ronaldo gaat scoren.

Hala Madrid (l)(l)

4 oktober 2012 om 21:33

Ben benieuwd aankomende Zondag, hoop op veel aanvallend voetbal maar toch hoop ik dat Barcelona gaat winnen al zal het geen groot verschil worden. Ik denk trouwens wel dat Real met een kleine overwinning ook kan weggaan uit Barcelona want de verdediging van Barcelona is zeer matig.

4 oktober 2012 om 21:33

Wel een leuke foto,

Maar over de wedstrijd. verwacht zeker dat Barcelona en real madrid beiden gaan scoren hoeveel weet ik niet.
ik zie het zo.
Barcelona Mag.
Real Madrid Moet.
Mensen gaan me niet geloven of denken niet zo Als song speelt hij zal goedd spelen dat weet ik zeker.

Ik zie dat madrid weer in vorm raakt. maar denk een geflatteerde zege voor barcelona ga voor een 2-1

#dat denk ik he
.

4 oktober 2012 om 21:43

Hoe kan 2-1 geflatteerd zijn ? Song gaat sowieso een moeilijke avond krijgen met Benzema..

4 oktober 2012 om 21:38

Ik kijk er ontzettend naar uit. Wordt sowieso weer ontzettend spannend. Wat zou het toch prachtig zijn als Barça na zondag met 11 punten voor staat. Real Madrid zal wel moeten, dus die gaan aanvallen (dat lijkt me tenminste). En wanneer dat dus gebeurt, krijgt Barça ook meer ruimte en kan het nog eens leuk gaan worden!

4 oktober 2012 om 21:44

Geloof me Mourinho gaat met een dikke verdedigend blok spelen vol op de counter waar Song zal falen tegen Ronaldo en Benzema..barca is niet zo goed met veel ruimte hoor..

4 oktober 2012 om 21:47

Barça niet goed met veel ruimte? Ja, daarom speelt iedereen ook zo verdedigend tegen ze haha... Mourinho moet gewoon in deze wedstrijd. Als hij met een verdedigend blok gaat spelen zou ik hem meteen ontslaan als ik Perez was.

4 oktober 2012 om 21:48

Tegen City ging het best goed hoor, Mourinho is niet dom maar het kan natuurlijk wel dat hij met Modric speelt want hij heeft gister niet gespeeld..

4 oktober 2012 om 21:52

Ja, tegen City... Dit is een heel andere wedstrijd.

4 oktober 2012 om 22:05

@ Fabregas

Ik lees zo nu en dan wat reacties van jou. Maar jij lijkt er echt geen kont van te begrijpen. Je komt behoorlijk kinderachtig over en van objectiviteit heb jij hoogstwaarschijnlijk nooit gehoord.

Maar zou je dan misschien even kunnen toelichten waarom Barcelona niet zo goed is met veel ruimte? Waar basseer jij dat op?

Ik ben benieuwd.

4 oktober 2012 om 22:45

Heb je City gisteren gezien tegen Borussia? Archie slecht was dat. Een ploeg van miljarden, kon gewoon haar spel niet spelen. Kon dat niet tegen Real, en nu ook weer niet tegen Borussia.

Het is huilen met de pet op die ploeg, en dat won vorig jaar de titel. Vraag me af waar United zat vorig seizoen, want dit is te gek voor woorden.

Barca is van een andere planeet, en dat zal Real zondag wel voelen.

5 oktober 2012 om 10:13

Precies. Ik verwacht zowieso geen aanvallend Real,zo speelt Real nooit tegen Barca. Een heel sterk punt van Real is de dodelijke counter. In een snelle omschakelling gevogt door een dodelijke counter maak je de grootste kans op een Goal met Ronaldo.

4 oktober 2012 om 21:47

Heb je niet liever dat de competitie spannend blijft, het hele seizoen? Het zou me echt geweldig lijken als er 3 of meer ploegen het hele seizoen lang elkaar in de nek hijgen, net als in de eredivisie.

4 oktober 2012 om 21:51

Als Barça dit weekend wint is het nog niet beslist... Er zijn nog veel wedstrijden te gaan en Barça gaat ook nog zeker veel punten verliezen. Maar om toch nog een antwoord te geven op je vraag: Het maakt me niet uit wanneer het wordt beslist, als Barça maar wel kampioen wordt .

4 oktober 2012 om 22:37

Als supporter van een bepaalde ploeg geef je toch geen reet om spanning ? Je kan toch niet verwachten van een Barcelonista dat hij hoopt op madrileense winst omdat het dan terug spannend wordt ?

5 oktober 2012 om 02:58

hahaha, precies. Hoe eerder kampioens feestje vieren hoe leuker en beter voor het team. Kunnen ze rustiger aan doen in de komende wedstrijden. Je hoopt als supporter van een club altijd dat je club z.s.m. kampioen wordt.

5 oktober 2012 om 13:52

Ik maak me niet druk om Barcelona , Messi of Real Madrid of Ronaldo of Mourinho of Tito Vilanova of het Camp Nou.
Ik maak me druk om de scheidsrechter ben benieuwd of hij de regels goed aanpast aan de wedstrijd en de wedstrijd ook goed aanvoelt.
En dat hij geen domme beslissingen maakt en dat spelers hem te slim af zijn met bepaalde taferelen.

4 oktober 2012 om 21:39

De voetbalwereld stopt idd, ik hoop dat barca wint maar met die blessures en een song/mascherano verdediging kijk ik er een beetje tegen op, ik zou tevreden zijn met een gelijkspel op dit moment, absoluut niet verliezen.

4 oktober 2012 om 21:39

Het is te hopen dat Barca vanf het begin scherp staat.
Want ze beginnen altijd slecht tegen Real.
Wat die blessures betreft, Pique is bijna hersteld, het zou kunnen dat hij gewoon speelt.
Ookal heeft hij geen ritme, toch denk ik dat het beter dan Song is.

4 oktober 2012 om 21:45

Nou en of.. alles beter dan Song (als centrumverdediger), als Barcelona supporter tenminste. Hoop persoonlijk dat hij er wel speelt. Gaat nog wat worden tegen Benzema.

4 oktober 2012 om 22:49

Word moeilijk ja, Benz is giftig; die loert op iets wat vrijheid; dat straft hij genadeloos af.
Aan Song de taak om uiterst geconcentreerd te zijn en positioneel goed de staan.

Fysiek zijn beide sterk; dat kan een leuke clash worden tussen deze twee.

Real zal denk ik vooral de lange bal sturen, om zo chaos te veroorzaken in de verdediging.
Barca zal ook meer direct zijn dan normaal; dit seizoen probeert Tito een ander soort systeem er in te slijpen. Je maakt goals, maar het gaat tot nu toe soms nog maar net goed.

4 oktober 2012 om 22:00

Vooral die Argentijn met rugnummer 10 dan. Dat de rest vanaf de aftrap gelijk gemotiveerd, geconcentreerd begint, daar maak ik me eerlijk gezegd geen zorgen over. Het is echter afwachten hoe Messi begint. Sinds het seizoen 2011/2012 kun je niet meer zorgeloos zo een wedstrijd ingaan met de gedachten dat Messi op 100 begint. Tegenwoordig is balverlies bij Messi gewoon heel normaal(wtf??) Dit kwam voor het seizoen 2011 haast nooit voor.

Vorig seizoen waren er een handvol wedstrijden waar ik echt dacht dat Messi zijn magie kwijt was. Hij liep maar wat over het veld, werd constant van achter aangepakt en hup balverlies. Keer op keer. Zo niet geconcentreerd.

Maargoed ik twijfel natuurlijk niet aan de kwaliteiten van Messi, Het is er nog steeds, uiteraard! Maar hoop wel dat hij hongerig deze wedstrijd ingaat en zijn beste spel laat zien. Zijn individuele kwaliteiten hebben we echt nodig tegen Real Madrid.

4 oktober 2012 om 23:53

Messi staat al 2 wedstrijden droog, ik denk dat hij dit keer echt gaat knallen, ik verwacht minimaal 2 doelpunten van hem.

4 oktober 2012 om 21:40

Droom maar lekker fijn Real fans. Barca gaat die voorsprong vergroten, ik heb alle vertrouwen, komt goed. In november 2010 speelde Real Madrid goed en hadden ze van Ajax gewonnen. Ze waren helemaal in vorm. Maar een week later gingen ze naar Barcelona om daar cursus 'perfectie' te leren. Zondag word het weer hetzelfde verhaal als toen. Kom op Barca!!!

4 oktober 2012 om 21:45

De teleurstelling zal hoog worden bij jou want de kans is heel groot da Real wint hoor.,met Song achterin..

4 oktober 2012 om 22:00

Arbeloa op rechts is ook niet om over naar huis te schrijven. Maar goed, voor het eerst in een paar jaar dat ik Real Madrid als favoriet zie. Zeker nu Song en Mascherano het centrale duo vormen.

4 oktober 2012 om 21:41

Ik denk wel dat Real wint want Barca heeft een dramatische verdediging. Maar je moet Messi,iniesta en vooral die sneaky Pedro in de gaten houden. Als Barca wint dan is het beslist..ik denk dat Mourinho met Khedira en Essien gaat spelen..

4 oktober 2012 om 21:46

Nee, hij gaat spelen met Khedira en Xabi.
Waarschijnlijk met Kaka op 10.

Ik zou zo met Real gaan spelen, omdat ze zo het sterkst zijn tegen Barca.
Met Ozil, Callejon en Essien op de bank.

Casilias
Arbeloa
Ramos
Pepe
Marcelo
Khedira
Xabi
Di Maria
Kaka
C. Ronaldo
Benzema
4 oktober 2012 om 21:50

De laatste jaren was deze opstelling standaard maar toen werd elke keer verloren. Ik zou niet met Kaka beginnen ook is hij goed bezig..modric is wel de beste optie en Coentrao speelt denk ik.

4 oktober 2012 om 21:53

Mourinho kennende zal hij ook niet beginnen met Kaka.

Ik denk eerder dat hij begint met Ozil, maar die is ook niet in vorm.
Modric kan ook uiteraard goed spelen tegen Barca, want is zeer behendig.
Maar Real heeft zoveel keuzes op het middenveld, Beste middenveld heeft Real in de Breedte.

Denk zelf niet dat Coentrao speelt, maar ik weet ook niet wie er allemaal geblesseerd zijn of geschorst zijn,

4 oktober 2012 om 22:52

Coentrao zal denk ik niet spelen. Hij moest weliswaar 4 wedstrijden op de tribune zitten wegens een schorsing, maar daarna viel hij ook niet in de plannen van Mourinho. Dus ik denk niet dat hij ineens een basisplaats zal krijgen.

4 oktober 2012 om 22:58

@De laatste jaren was deze opstelling standaard maar toen werd elke keer verloren. Ik zou niet met Kaka beginnen ook is hij goed bezig..modric is wel de beste optie en Coentrao speelt denk ik.

Met "deze" opstelling, oftewel, met Kaka in de basis hebben we nooit van Barca verloren;

29/11/2010: Liga (5-0). Casillas; Ramos, Pepe, Carvalho, Marcelo; Alonso, Khedira; Di María, Özil, Ronaldo; Benzema.
03/05/2011: Champions (1-1) Casillas; Arbeloa, Albiola, Carvalho, Marcelo; Alonso, Lass; Di María, Kaká, Ronaldo; Higuaín.
17/08/2011: Supercopa (3-2) Casillas; Ramos, Pepe, Carvalho, Coentrao; Alonso, Khedira; Di María, Özil, Ronaldo; Benzema.
25/01/2012: Copa del Rey (2-2) Casillas; Arbeloa, Pepe, Ramos, Coentrao; Alonso, Lass; Özil, Kaká, Ronaldo; Higuaín.
21/04/2012: Liga (1-2) Casillas; Arbeloa, Pepe, Ramos, Coentrao;
Alonso, Khedira; Di María, Özil, Ronaldo; Benzema.
23/08/2012: Supercopa: (3-2): Casillas; Arbeloa, Albiol, Ramos, Coentrao; Alonso, Khedira; Callejón, Özil, Ronaldo; Benzema.

Real Madrid gaat gewoon zoals vorig seizoen (1-2 in Campnou) spelen. Een 4-2-3-1. Met Kaka/ozil/modric op 10. Das eigenlijk de enige verandering.

4 oktober 2012 om 21:54

Hoeze Khedira - Essien Als je de beste crosspasser hebt in je team en 1van de beste verdedigende middevelder aangenaamd X.alonso dit s weer zo een iemand die aleen dingen roept.:s
Hoop dat barcelona zondag zo start dan he k alle vertrouwen

V.Valdez
D.Alves
G.Pique
J.Mascherano
J.Alba
X.Hernandez
S.Busquets
A.Iniesta
P.Rodriquez
L.Messi
D.Villa
4 oktober 2012 om 21:44

Geef mij maar spakenburg-ijsselmeervogels. Bal gehakt en een potje bier erbij. Wat word deze wedstrijd altijd overdreven gehyped zeg. Morgen weer allemaal naar de supermarkt jongens, weltrusten.br

4 oktober 2012 om 21:50

Ik zou niks anders willen dan een herhaling van de vorige classico. Wat was dat een mooie zeg, in tijden niet zo'n leuke wedstrijd gezien.

4 oktober 2012 om 21:51

Ga toch spelen jij Fabregas95, en verander aub je naam, je bent een die hard Real fan! Fabregas speelt nu bij Barca, en ja Barca gaat winnen zondag ja. Kijken hoe jij gaat reageren!

4 oktober 2012 om 21:57

Dus omdat Fàbregas nu bij Barcelona speelt moet hij zijn naam maar veranderen? Wat een onzin man. Hij kan toch nog steeds gewoon fan van Fàbregas zijn.

4 oktober 2012 om 22:01

Ik betwijfel of hij nog steeds een fan is van Fabregas. Vorig keer zei hij dat hij fan was van Fabregas van Arsenal, maar niet van Fabregas van Barcelona. Aangezien Fabregas nu voor Barcelona speelt, wilt het zeggen dat hij geen fan meer is van hem.

Maar dit wilt niet zeggen dat hij eerst zijn naam moet veranderen vooraleer hij kritiek op Barcelona (en Fabregas) mag geven.

4 oktober 2012 om 22:04

Ah okee, dat wist ik niet.

5 oktober 2012 om 01:04

Het is sowieso een clown, de rest boeit niet.

Over de wedstrijd. Met een Pique schat ik de kansen 70-30%, omdat Barcelona bijna nooit verliest in Camp Nou. Zonder Pique denk ik dat het 50% is.

4 oktober 2012 om 21:52

Nee hoor Mourinho, de wereld blijft gewoon doordraaien.

Vind de wedstrijden tussen hen niet meer zo leuk als vroeger. Ze spelen gewoon te vaak in korte tijd, vind het niet meer zo speciaal of zo.

4 oktober 2012 om 21:54

Wordt weer een lekkere schop en jank partij, hopelijk komen er wat opstootjes want voor de rest word ik er niet goed van.

4 oktober 2012 om 21:59

Diegene die wint is diegene die als eerst zal scoren.
Als barcelona 1e scoort word het een 2-1 en andersom als real scoort

4 oktober 2012 om 22:12

Zo he, jij moet eens langs unibet gaan, kun je rijk worden kerel !!

zucht

4 oktober 2012 om 21:59

Ik denk dat het een gelijkspel wordt. Wel zal Barcelona zoals vaak domineren.
Ik vraag me echt af met welke opstelling Barcelona zal spelen.

Song of Pique?
Adriano of Alba?
Villa of Alexis?
Pedro of Fabregas?

Wordt een moeilijke keuze voor Tito.

Ik zou zo spelen(indien Pique nog geblesseerd is).

Valdes
Alves
Song
Mascherano
Alba
Xabi
Busquets
Iniesta
Pedro
Messi
Villa/Cesc
4 oktober 2012 om 22:03

Ik kan je nu al vertellen dat Adriano zal spelen op de plek van Alba.
Verder klopt de opstelling wel aardig.

4 oktober 2012 om 22:06

Waarom zal Adriano spelen?

Indien hij toch speelt, zal ik er geen problemen mee hebben. Hij is zeker niet veel minder dan Alba.

4 oktober 2012 om 22:28

Geen idee, maar in de grote wedstrijden zie ik Tito hem altijd boven Alba verkiezen en vooral tegen Madrid. Wellicht vanwege de vele ervaring tegen Madrid en anders, omdat hij hem geschikter acht op die positie vanwege de man waar hij tegenover staat. Verder doet Adriano het dit seizoen gewoonweg uitstekend.

4 oktober 2012 om 22:51

Alba is combinerend en offensief veel beter dan Adriano; tevens kan hij uitstekend verdedigen.

Adriano kan soms heel onstuimig uit de verf komen, die rent soms als een blind paard met de bal zonder het overzicht te behouden.
Hij speelt beter dan vorig seizoen, maar vind het alsnog niet goed genoeg.

Persoonlijk zie ik veel liever de kleine Catalaan spelen.

4 oktober 2012 om 23:10

Alba ik beter, maar Adriano doet het dit seizoen zeker niet slecht.

Wat ik wel goed vind van Adriano is dat hij soms sneller op doel durft te trappen. Dit komt vaak als een verrassing voor de keepers omdat ze dit niet gewoon zijn van Barcelona.

4 oktober 2012 om 23:16

Klopt, hij pegelt ze er lekker in; ook Alves doet die weleens. Maar faalt de laatste tijd nogal als het gaat om vanaf afstand schieten.

We hebben nu wel een betere 2e keus, nu Adriano beter speelt.
Het liefst zie ik Abidal, die mis zo nu en dan in de verdediging; een echte beesten verdediger die voetballend mooie dingen liet zien.

4 oktober 2012 om 23:50

Hadden we maar een Maldini...een Maldini in z'n beste jaren nu bij Barça, wat had ik dat graag gezien. Maar realistisch gezien zou ik graag Abidal weer zien spelen, wat speelde hij sterk voor dat zijn afwezigheid begon.

5 oktober 2012 om 01:05

Ik me anders nog wel die ene pegel van Alves tegen Real herinneren, dat waren nog eens goeie tijden

4 oktober 2012 om 22:56

Wist niet dat Xabi bij Barcelona speelde

4 oktober 2012 om 23:05

Sorry. Ik bedoel natuurlijk Xavi.

5 oktober 2012 om 14:00

Tito durft niet met D. Alves en J. Alba tegelijk spelen.
Hij vind het te offensief, dat zag je ook in de supercup duels.
Verder weet ik niet hoe hij zal spelen.
Hoop alleen dat Fabregas Busquets D.alves V.valdes & Pedro zich gedragen.
en de scheids scherp is en niet over zich heen laat lopen.

4 oktober 2012 om 22:29

Het wil natuurlijk niets zeggen maar 2 jaar geleden speelde Madrid ook in CL tegen Ajax en wonnen 0-4, een paar dagen later werd de zo geprezen classico wedstrijd gespeeld waarin Madrid volledig werd overklast met 5-0 ..... Ik weet het, het wil helemaal niets zeggen, maar toch ...
Ik hoop dat de geschiedenis zich herhaalt.

4 oktober 2012 om 22:32

Barcelona en Real Madrid hebben elkaar de afgelopen twee seizoenen elkaar zo vaak ontmoet, ze kennen elkaar inmiddels wel. Toch blijft het altijd een geweldige wedstrijd waar de hele wereld naar kijkt. Het hoogste niveau dat er gespeeld wordt ter wereld, momenteel. Iedere wedstrijd gebeurd er wel iets spectaculairs.

Ik denk dat Real Madrid deze editie iets beter in zal gaan. Ze zijn in goede doen en hebben duidelijk iets recht te zetten in de competitie. Barcelona heeft het toch lastig met (alweer) veel blessures. Vooral Pique wordt dramatisch gemist achterin. Wel heeft Barcelona het grote thuisvoordeel dat altijd een grote rol speelt in El Clasico.

Ik hoop op een mooie wedstrijd met veel strijdlust en uiteindelijk Real Madrid als winnaar. Het is natuurlijk nog niet gespeeld als Real verliest, maar een groot gat wordt er wel geslagen.

4 oktober 2012 om 22:32

Barcelona met een duo Mascherano-song centraal achterin is niet het allerbeste om tegen Real de wei in te gaan. Het zal voor Barcelona zaak worden om nog meer dan anders de bal te monopoliseren zodat het duo achterin niet onder druk kan worden gezet.

Een deftig rendement is ook gewenst en ook daar wringt het schoentje wel eens bij Barcelona.

Benieuwd hoe Mourinho het zal aanpakken. In principe moet Real winnen want met het huidige verschil is voor Barcelona een gelijkspelletje ook wel goed. 8 punten in de Primera goedmaken op Barcelona, daar zal real toch voor een groot deel zelf moeten voor zorgen.

Natuurlijk, als Real vol in het offensief gaat, dan zullen Messi, Xavi, Iniesta, Pedro,.... daar dankbaar gebruik van maken en anderzijds moet Madrid wel iets proberen. Lijkt me een moeilijke evenwichtsoefening.

4 oktober 2012 om 23:03

Ik vind persoonlijk dat Barça juist weinig gebruik maakt van de ruimte die ze krijgen van offensieve ploegen (althans, die paar die het eens proberen zoals Valencia en Bilbao in eigen huis, hier en daar real of Arsenal in eigen huis op het moment dat Pep een tactische fout begaat door Villa eraf te halen voor Keita waardoor Sagna mee op kan komen bij 0-1). Wat reactievoetbal betreft missen ze gewoon de zuivere directheid naar voren om te profiteren van een fout van de tegenpartij. Ze zijn de besten ter wereld (ooit) in het zelf creëren maar zouden mogelijk nog sterker zijn als ze ook zouden kunnen profiteren van ploegen die de eigen zestien verlaten en een foutje maken. Meestal schuift Barça dan alsnog rustig over meerdere schijven op naar voren en als er eens snelheid wordt gemaakt, mist de aanval precisie of wordt er een verkeerde keuze gemaakt. Het spel aan de ander laten en profiteren van fouten is iets wat Barça gewoon niet beheerst. Hoeft voor mij ook niet, ik ga liever uit van eigen krachten en dat aspect mag niet ten koste gaan van bijvoorbeeld counters of kopkracht bij dode spelmomenten. Je kunt onmogelijk alles perfect beheersen lijkt me. Maar goed ik vrees meer voor een offensief real dat ons vastzet dan voor een madrileense bus. De eerste kan ons pijn doen terwijl wij pas iets terug kunnen doen als we het initiatief overnemen (zie return supercopa) terwijl we bij de tweede gewoon ons ding kunnen doen en zeer alert moeten zijn (goed, is ook makkelijker gezegd dan gedaan).

Het stomste wat je tegen Barça kunt doen is geen van beide zoals United in twee CL finales of real op 29 november 2010. Net niet de boel dicht houden en net niet druk zetten op onze verdediging en net niet het hele middenveld ontregelen. Oftewel, net niets en precies wat datgene wat ervoor zorgt dat Barça een trainingspartij speelt.

4 oktober 2012 om 22:34

Persoonlijk word ik er niet warm of koud van... Ik vind het maar een toneelspel waarin iedereen elkaar probeert te naaien.

4 oktober 2012 om 22:35

Nee, de wereld stopt niet met draaien. Er worden dat weekend even veel matchen gespeeld als andere weekends. En al die matchen zullen nog altijd volk trekken. Megalomane club 1 tegen Megalomane club 2 is heus niet voor iedereen even boeiend, hoor.

Ik heb deze match nog nooit gezien en de kans is klein dat het vlug zal gebeuren. En toch ben ik een voetbalfan. Precies moeilijk te begrijpen voor sommigen. Maar ik zal wel een ketter zijn dan...

5 oktober 2012 om 09:36

Jeezus wat een voetbalhipster.

4 oktober 2012 om 22:42

real heeft gewoon een monsterlijke ploeg maar toch hoop ik dat barca deze gaat winnen. al is het alleen maar om revanche te nemen. mijn voorkeur gaat dus uit naar barca.
als het maar een mooie en eerlijke strijd word.

4 oktober 2012 om 22:48

De verzwakte defensie zegt volgens mij minder dan iedereen wil doen vermoeden. Natuurlijk is het een aderlating maar wel hebben ook CL finales gewonnen met blessures achterin en ouwe bokken als Sylvinho tegenover Ronaldo. Het is gewoon belangrijk dat het collectief er staat en dat real geen ruimte krijgt om eruit te schieten. Oftewel, aanval en middenveld zetten voldoende druk terwijl de defensie hier vrijwel direct achter staat om fouten te corrigeren en de buiten spel val uit te voeren en Valdés constant alert is om uit te komen als de spelers dan toch verkeerd stappen of voorbij gespeeld worden.

Het zal niet makkelijk worden en ik had veel liever Puyol en Pique erbij gehad maar we zijn echt niet bij voorbaat kansloos omdat er wat moet worden geïmproviseerd achterin.

4 oktober 2012 om 23:03

Het scheelt wel flink dat een Sylvinho wist waar zijn kwaliteiten lagen en andere spelers dit bij gebrek aan ervaring of zelfkritiek nog altijd niet weten. Datzelfde had Oleguer. Die wist waar zijn grenzen lagen en ging er nooit overheen. Daarom speelde hij ook nagenoeg altijd prima bij Barca.

4 oktober 2012 om 23:14

Heb je een punt ja. Hopelijk stampt Tito het er bij Song dan goed in, al zal menig Gooner in zijn broek plassen van het lachen als we werkelijk zouden geloven dat Song zich dan ook louter op het verdedigen gaat richten. Maar als ik me niet vergis wonnen we ook een halve finale of finale met Touré in de defensie. Ook niet bepaald de meest gedisciplineerde wat dat betreft. Wel een klasse beter dan Song in veel opzichten (vooralsnog). Ach ja ik probeer optimistisch te blijven, wellicht een beetje tegen beter weten in. Hopelijk krijgen Mascherano en met name Song een beetje vertrouwen van de aanhang en de media want het laatste wat je wilt is tegen real als zondebok bij voorbaat het veld moeten betreden. Althans, wie weet motiveert het maar ik kan me goed voorstellen dat je het veld op trilt in plaats van loopt en nog geen bal fatsoenlijk kunt aannemen of inspelen aangezien je de krantenkoppen al voor je ziet.

5 oktober 2012 om 00:22

Ik zou niet weten waarom er geen vertrouwen is in Masche. Als iemand daar nog geen vertrouwen in heeft, dan is ie gewoon stekeblind.

5 oktober 2012 om 08:21

Heb duo Masch - Puyol / Masch - Pique, daar zou ik vertrouwen in hebben omdat Pique en Puyol alle rotzooi van hem opruimen.
Masch komt veels te kort voor de verdediging van Barcelona, dat kun je niet ontkennen!

5 oktober 2012 om 13:28

Dat kan ik met speels gemak ontkennen.

4 oktober 2012 om 22:48

Tsja , ik zal alleen 1ste helft kijken en daarna naar Milan-inter kijken om 20:45. Dus de wereld zal in iedergeval wel draaien.barca-rea; wordt laatste jaren erg overhypt terwijl het alleen maar tussen 2 spaanse teams gaat in een competitie.

4 oktober 2012 om 22:54

Ik hoop natuurlijk dat Barça wint, want ik heb niet zo met Real Madrid.
Alsnog moet er wel goed worden opgelet. Hopelijk wordt het een echt leuke wedstrijd om naar te kijken. Beetje spanningen tussen mekaars ploeg vind ik wel bij "el Classico" horen.

4 oktober 2012 om 22:59

Het fijne van zo'n voorsprong is dat het nog altijd niet gigantisch veel uitmaakt wat het gaat worden.
Ook al wint madrid, dan is er nog geen reden om in paniek te raken bij de Catalanen.
En bij winst zal het ook niet zo gigantisch veel uitmaken. Beide clubs gaan nog wel punten verliezen. Het is een kwestie van die kleine wedstrijden goed uitspelen.

4 oktober 2012 om 23:04

Klopt; maar 11 punten zoals jij wel weet erg veel beste Almogaver.

Heb liever dat we morgen alles geven en nog meer uitlopen op de concurrent, dat is makkelijker ademen. Die spanning is soms echt niet te verdragen.

5 oktober 2012 om 00:22

Dat zijn veel punten en daarmee bestaat net zo hard de kans dat sommige spelers minder geconcentreerd gaan spelen, waardoor je punten verliest.
Het seizoen is werkelijk nét begonnen en wij kunnen net zo makkelijk derde eindigen.

5 oktober 2012 om 01:12

Je hebt gelijk; die nonchalance is er een keer ingeslopen, met name tijdens de laatste periode van Pep, spelers als Pique en Abidal vond ik steeds zwakker voetballen.

Dat kwam misschien omdat we de laatste jaren uiterst succesvol waren, de honger was een beetje verdwenen. Dit seizoen is het qua motivatie weer top.

Laten we hopen dat de spelers geconcentreerd blijven.

4 oktober 2012 om 23:03

Ik heb zo het gevoel dat de ploeg die eerst scoort zondag ook de wedstrijd zal winnen.

Als Barça eerst scoort ligt het initiatief bij Real en zelf het spel maken doet Real niet graag aangezien ze liever counteren en dan zie ik Barça ook een 2de en een derde goal maken.

Scoort Real eerst dan gooien ze alles dicht en zal Barça risico nemen en dan zie ik eerder Real dan een 2de goal maken op die counter want er zal dan sowieso ruimte achter de verdediging van Barça ontstaan.

Ik hoop een 3-1 voor Barça en vooral op een mooie voetbalavond. Ik zal weer hetzelfde probleem hebben als bij de voorgaande classico's nl. geen nagels meer de volgende dag door al dat nagelbijten de avond ervoor:-).

edit: woordje vergeten

4 oktober 2012 om 23:12

ik denk niet dat. zelfs bij een voorsprong, Barca het initiatief zal weggeven. die zullen altijd balbezit willen blijven houden

5 oktober 2012 om 00:13

Barça zal altijd hun spel willen spelen en Real zal altijd willen counteren dat is eigenlijk wat ik ook bedoel. Met het initiatief bij Real bedoelde ik dat Real dan moet scoren bij een achterstand en vermits ze het spel niet graag maken (of Barça hen het spel niet laat maken) zal Barça sneller een 2de en een 3de goal maken dan dat Real de gelijkmaker maakt.

4 oktober 2012 om 23:19

http://img.viame-cdn.com/photos/5c5a15f0-ec55-012f...

4 oktober 2012 om 23:40

Het zelfde geld voor :

Celtic - Rangers
Galatasaray - Fenerbahce
Ajax - Feyenoord
Internazionale - AC Milan
Boca Juniors - River Plate
AS Roma - Lazio Roma
Panathinaikos - Olympiakos
Liverpool - Manchester United

Sommige wedstrijden zjin locale derbies en daar is de sfeer heel erg hoog. In dit geval hebben we het over een classico. Bij Real - Barca is er totaal geen sfeer maar puur rivaliteit en dat vind ik persoonlijk erg jammer.
Neem als voorbeeld Boca - River dat is een wedstrijd waar de rivaliteit erg hoog is en een enorme sfeer heeft. Galatasaray - Fenerbahce precies hetzelfde. Dat is wat voetbal mooi maakt.

5 oktober 2012 om 01:50

Geen sfeer meer?

Met alles wat er aan de hand is? Met Barcelona die naar onafhankelijkheid strijft? etc etc. Barcelona vs Madrid wordt door heel de wereld gevolgd. Elk continent.

En jij hebt het over Boca - River?
Boca - River is een superwedstrijd, maar er zijn altijd gewonden?
Ik snap niet over wat "sfeer" jij het hebt. Leg mij het uit..

5 oktober 2012 om 00:46

Ik kan niet wachten!
Zondag eindelijk weer EL Clasico, bij de laatste supercopa ging de eerste pot nog zo lekker, enkel het blunderen van Valdes was het minpuntje.
De tweede el clasico was zo verschrikkelijk als Barcelona fan, eerst het wegvallen van Alves in de warming up, toch een van de belangrijkste spelers van dit Barcelona..
Toen koos Tito voor Adriano op rechts, ook een vreemde keuze.. Montoya vind ik toch een stuk beter als adriano op rechts, links gaat nog maar afijn. Vervolgens begint Real heel goed en fel en komen ze op een 1-0 en 2-0 voorsprong door een verkeerde inschatting op hoge ballen van Mascherano en pique .., dan krijgt Adriano ook nog eens rood.. en toen was het al een verloren zaak..
Messi toont dan gelukkig nog zijn klasse met een wereld vrije trap waarop zelfs de beste keeper aller tijden in mijn ogen niks tegen kon doen, in de tweede helft krijgen we nog twee topkansen met Pedrito die werelds aanneemt maar San Iker redt.. en Alba die de bal meeneemt om Casillas maar Ramos die red, Messi ook nog in de slotseconden met een kansje.. maar helaas het mocht niet zo zijn, veel pech en real speelde prima die pot.
Maar afijn, deze pot moet het dus anders, helaas hebben we te kampen met veel defensieve blessures.. het positieve nu bij Barcelona is dat niet alleen Messi scoort, Cesc weet te scoren, Pedro, Villa die heeerlijk is teruggekeerd van zijn blessure, Sanchez die eindelijk goed speelde tegen Benfica, Messi strooit met assists en Barcelona blijft winnen, ook is El Blanquito weer terug.
Ik zelf hoop dat Barcelona alle schroom van zich afgooit en gewoon weer speelt als bij de 1e wedstrijd in de Supercopa, toen werd Real ( zeker in de tweede helft ) van het kastje naar de muur gespeeld.
Ik duim dat Pique het red en anders moet Alex Song zich bewijzen, hij sprak al pronkend in de media dat hij het goed gaat proberen te doen mocht hij spelen .. en zo niet heb je altijd de jonge Marc Bartra, een zeer groot talent, vergelijkbaar met Pique enkel wel zeer onervaren al heeft hij een goede indruk achtergelaten in de voorbereiding.
Zelf hoop ik op deze opstelling ..

Valdes
Alves
Pique
Mascherano
Alba
Xavi
Busquets
Iniesta
Pedro
Messi
Villa
5 oktober 2012 om 01:19

Jou opstelling is goed, maar toch denk ik, dat Tito anders gaat spelen.
Wat Pique betreft denk ik en hoop ik dat Pique het toch zal halen, ookal zal hij niet 100 fit zijn.
Wat de aanval betreft, den ik toch dat Sanchez gaat starten, en op het middenveld Cesc inpl van Iniesta, omdat Iniesta juist terug is van een blessure.
Tito kan natuurlijk ook Cesc in de aanval zetten, en later als het nodig is Villa en Sanchez erin brengen.
Trouwens met Cesc erbij, heb je een middenvelder meer, het kan wel nuttig zijn.

5 oktober 2012 om 01:27

Ja ik snap wat je bedoelt, Tito lijkt tot nu toe echt totaal geen risico te willen nemen met Villa en ik ben bang dat hij inderdaad het zelfde gaat doen met Iniesta, al speelt Cesc nu wel goed vind ik toch dat Andres echt nodig is, de laatste Clasico in Camp Nou was hij werelds en maakte hij echt dik het verschil, ik denk niet dat Cesc dat kan zoals Andres.
Pique is in mijn ogen echt nodig.. Song gaat t zeer moeilijk krijgen met Benzema, Pique kent hem toch wat beter en een fitte Pique moet altijd spelen, volgens de laatste berichten speelt hij alleen als hij zaterdag foutloos en pijnloos kan trainen, ik duim echt want ik vind gewoon dat het Moet dat Pique speelt..
Over Sanchez kan ik kort zijn, tegen Benfica heeft hij mij echt gesnoerd want ik heb me ZO aan hem geirriteerd de afgelopen 2 3 weken, tegen Spartak viel hij wel goed in maar voor de rest was hij echt dramatisch, mocht hij toch spelen in de basis hoop ik dat hij net zo goed speelt als tegen Benfica, het liefst heb ik natuurlijk Villa, een van mijn favoriete spelers bij Barcelona ..

5 oktober 2012 om 02:13

zonder Pique & Puyol in de verdediging zie ik het somber in voor Barca, 0-2. Mmmmourinho!!!

5 oktober 2012 om 08:18

Moeilijke wedstrijd, zoals altijd.
Denk dat Real de verdedigers van Barca moe gaan counteren.
Met Masch en Song achterin is het gatenkaas..
Hoop op een 0-3 zege !

5 oktober 2012 om 12:06

Dit word een 4-2 overwinning voor barcelona gaat helamaal goedkomen @!

5 oktober 2012 om 17:15

Ik hoop dat Pique op tijd fit is. Beter voor Real, Pique is echt een matige verdediger en Ronaldo heeft hem vaak alle hoeken laten zien. Pique en Mascherano weer in de verdediging en Ronaldo kan voor 6e keer op rij tegen Barca scoren en voor de 4e keer op een rij in Camp Mou.
3-1 voor Real.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Real Madrid

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Barcelona9470
5.Valencia6213
Voor de complete stand: Primera Division
SpelersPositieW
Cristiano RonaldoAanvaller3434
Luka ModricMiddenvelder313
Ángel di MaríaMiddenvelder307
Mesut ÖzilMiddenvelder309
Karim BenzemaAanvaller2910
PepeVerdediger281
Xabi AlonsoMiddenvelder280
Voor de complete selectie: Clubpagina Real Madrid.

477 fans
Coach, 50 jaar
SeizoenClub
2010-2013 Real Madrid
2008-2010 Internazionale
2004-2007 Chelsea
2002-2004 FC Porto
2001-2002 União de Leiria
Laatste voetbalnieuws

'City wilde mij toen ik bij Barcelona speelde, maar ik wilde naar Milan'

Het is nog maar de vraag of Zlatan Ibrahimovic komend seizoen in het tenue van Paris Saint-Germain speelt. Het mogelijke vertrek van Carlo Ancelotti naar Real Madrid zint de aanvaller allerminst...Lees verder

In de wandelgangen

Vrijdag 24 mei
José Mourinho weet dat Raphaël Varane het in zich heeft om de komende tien jaar tot de beste verdedigers ter wereld te behoren. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 1.875 seconden.