Voetbalzone

Van Breukelen gunt Velthuizen plek in Oranje: 'Hij is in topvorm'

Dinsdag, 2 oktober 2012 om 16:10

Louis van Gaal maakte vorige week zijn voorselectie bekend voor de WK-kwalificatiewedstrijden tegen Andorra en Roemenië en zette drie keepers op de lijst: Maarten Stekelenburg, Michel Vorm en debutant Kenneth Vermeer. Laatstgenoemde verdient volgens voormalig international Hans van Breukelen een kans in Oranje, maar hij had ook een andere doelman kunnen aanwijzen.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

Poll

Piet Velthuizen hoort een kans te krijgen bij Oranje

2 oktober 2012 om 16:23

Dus als je een paar goede wedstijden achter elkaar tegen mindere clubs uit de Mickey Mouse league keept moet je een kans krijgen...

Ik vind dat wij een top 3 hebben (steek, Krul en Vorm) en dat als er daar 1 van weg valt door schorsing of blessure je kunt kijken naar een andere keeper... tot die tijd is dit een onnodige discussie.

2 oktober 2012 om 16:26

Maar wat jij zegt is nu juist het geval, Krul is geblesseerd.
Ik vind Velthuizen in ieder geval beter dan Vermeer.

2 oktober 2012 om 16:32

Klopt. Veldhuis is gewoon niet zo goed als Stekel, Krul en Vorm. Daarbij is hij ook niet zo jong als Mulder, Zoet en Cillesen die je nog een keer mee kan nemen om ervaring op te doen. Daarbij heeft Veldhuis nog nooit op Europees top niveau gekeept...

2 oktober 2012 om 17:29

Vergeet niet dat Piet Veldhuizen vorig seizoen de meeste keren de nul heeft gehouden. Dat zegt al heel wat van zijn kwaliteiten. Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, had hij op van der Sar na het meest de nul gehouden in één seizoen in de eredivisie.

2 oktober 2012 om 17:45

het is geen issue, we kunnen zo wel 100 rubrieken openen wat een speler, trainer of oud trainer of oud speler ergens van vindt.

in dit geval bepaalt v Gaal wie erop geroepen worden, dus lekker belangrijk wat een v Breukelen vindt.

En we hebben het nog ook over een bankzitter ook, who cares?

2 oktober 2012 om 18:22

Primera division is geen Europese top?

2 oktober 2012 om 18:59

Grappig...hij rapt geen woord over Vermeer....het zou hem zeker denken aan Menzo. Vermeer is gewoon de beste lijnkeeper die hier rondloopt. In 1 wedstrijd heb ik Vermeer meer reddingen zien maken. Vermeer heeft toch veel meer punten gepakt dan Velthuizen in zijn hele carriere....2 kampioenschappen + een beker. Velthuizen had laats een mooie redding en meteen is hij in de vorm van zijn leven.

Zoet, Vermeer...en Velthuizen zijn alle 3 keepers voor de toekomst...en eerlijk gezegd vind ik gezegd vind ik Mulder de beter dan die 3. Die heeft vanuit het niets heel wat punten gepakt voor Feijenoord en straalt rust uit.

2 oktober 2012 om 19:03

Dan moet je toch wat meer wedstrijden kijken van Vitesse. Hij pakt elke wedstrijd veel ballen. heeft trouwens dit seizoen nog geen slechte wedstrijd gehad.

2 oktober 2012 om 19:24

Maarten Stekelenburg, Michel Vorm en debutant Kenneth Vermeer. Laatstgenoemde verdient volgens voormalig international Hans van Breukelen een kans in Oranje. Wat wil je nog meer horen jonge?

2 oktober 2012 om 20:04

@fairplay1
"vermeer is gewoon de beste lijnkeeper die hier rondloopt. In 1 wedstrijd heb ik Vermeer meer reddingen zien maken. Vermeer heeft toch veel meer punten gepakt dan Velthuizen in zijn hele carriere....2 kampioenschappen een beker. Velthuizen had laats een mooie redding en meteen is hij in de vorm van zijn leven."

Vermeer beste lijnkeeper die hier rond loopt ? nee, velthuizen is beter, mijn mening zoals jij de jouwe heb.
In 1 wedstrijd meer reddingen van vermeer zien maken ? wat voor een zin is dat....?
Vermeer heeft meer punten gepakt dan velthuizen ? Omdat ??? ajax kampioen werd ? nee dat argument is totaal niet relevant. Aangezien ajax een beter team heeft en betere spelers dus vermeer heeft over het algemeen veel minder werk te doen dan velthuizen bij vitesse. Daarnaast heeft velthuizen het vaakst de 0 gehouden en zeer weinig tegen goals gekregen(voor een subtop club)
Dus heel leuk een aardig dat vermeer meer prijzen heeft gewonnen maar dat zegt geen zak.

Over je laatste zin in die alinea blijkt maar weer dat je velthuizen noch vitesse vorig en dit jaar heb gevolgt. Anders zou je tot de conclusie zijn gekomen dat velthuizen wekelijks geweldige reddingen verricht en meerdere malen veel punten heeft gepakt voor vitesse.

Maar aan je suarez/ajax avatar weet ik wel waarom je vermeer natuurlijk veel beter vindt, rood witte bril mag ook wel eens afgezet worden.

Btw mulder straalt rust uit ? Die jongen straalt onzekerheid uit en heeft totaal geen uitstraling.. iets wat velthuizen juist wel heeft.

2 oktober 2012 om 22:26

Verwijzen naar mijn Avatar om je eigen standpunt duidelijker te maken....terwijl ik duidelijk aangeef, dat ik Mulder beter vind....zucht

Is wel heel erg makkelijk gezocht....
Als je van voetbal houdt, dan zegt een avatar niets even voor de duidelijkheid.

Vermeer is nu geselecteerd en niet Pietje Frjetje Velthuizen....als je daar moeite mee hebt...stuur een brief naar van Gaal. Ik kan In iedergeval wel heel goed begrijpen dat Vermeer nu even mag ruiken bij Oranje.

Ik volg alles en ik sta bijna altijd neutraal...slimmerd dat zie je toch ook wel in mijn Reply terug

2 oktober 2012 om 23:51

Natuurlijk rept hij geen woord over Vermeer. Heeft goede wedstrijden maar is over het algemeen te klein, te chaotisch en maakt te vaak fouten.

Mulder straalt rust uit? Hahahahaha!

2 oktober 2012 om 23:54

Ik had het over de vergelijking vermeer en velthuizen, waar jij duidelijk over praat in je eerste alinea. Ik zie dus niet in wat mulder daarmee te maken heeft? Dus is niet makkelijk gezocht maar gewoon logisch. Dat jij daarna mulder als betere optie aanduid is gewoon best best triest.. als je al zijn grote domme blunders van de afgelopen jaren bekijk en je ziet hem ook zelden echt geweldige reddingen doen of punten pakken. Althans niet zo vaak als piet heeft gedaan de afgelopen seizoenen.

Ik heb er geen moeite mee dat hij geselecteerd is en piet niet, aangezien je als 3e keeper bij oranje toch voor jan lul erbij loopt dus who cares. Werd wel eens tijd dat vermeer mag ruiken aan oranje, dat heeft piet jaren terug allang aantal keren mogen doen.

Dat je alles volgt en altijd neutraal ben.. dat blijkt wel uit jou vorige post ja... nja in jou ogen misschien wel

Wel grappig dat je niet ingaat op de inhoud van mijn post, waar ik met duidelijke argumenten aangeef waarom jij de plank volledig mis sloeg in je 1e post.

3 oktober 2012 om 05:41

De reden waarom ik niet inga op je post, is omdat het slechts een mening is....zo kan je eindeloos meningen geven. Het hield bij mij al een beetje op toen je over mijn avatar begon. Ik vind en jij vind is misschien logisch...maar dan houd het ook een beetje op. De Bondscoach beslist, niet jij of ik. ...get use to it!

Nu ben ik het even eens met de bondscoach. Verder ken ik van Breukelen maar al te goed en zijn zijn collums niet altijd neutraal, maar ook dat is puur een mening, dat ik hem soms niet serieus kan nemen.

Ja Vermeer heeft een paar domme fouten gemaakt, maar iedereen verwijs al snel naar Utrecht van vorig jaar, maar jullie kijken nooit verder en blijven vooral hangen in die paar blunders. Lekker makkelijk...en zeker ook als jullie niet zien dat de verdediging hem daarmee een handje helpt...door ballen dom terug te spelen. Geloof mij nou maar dat als die jongens de bal de tribune in trappen is er niets aan de hand.

Toen Babel kwam....hoorde ik ook alweer mensen praten over zijn aannames...

2 oktober 2012 om 16:35

Juist geen prima idee. We hebben 3 goede keepers met Stekelenburg, Vorm en Krul. Nu is hier 1 van geblesseerd en dan vind ik Vermeer de logische keuze als vervanger. Vermeer heeft meer internationale ervaring en heeft verdiend naar mijn mening door goed te keepen bij Ajax nu 1,5 seizoen lang.

Daarnaast vond ik dat interview wat gepubliceerd werd waarin Piet Velthuizen zelf aangaf dat hij goed bezig was en weer aan Oranje dacht. Ook wel erg voorbarig om van jezelf te zeggen. ga lekker je wedstrijdjes spelen en laat je handen spreken.

2 oktober 2012 om 16:17

Dat gezeik dat Nederland geen goede keepers heeft snap ik ook niet zo. Stekelenburg, Vorm, Krul, Velthuizen. Zijn prima keepers. In Engeland loopt ook nog Dorus de Vries rond. Vermeer, Cilisse, Zoet, Mulder.

Wat ik niet snap is waarom we buitenlandse keepers scouten. Dat vind ik echt nergens op slaan. Is dat verplicht ofzo om een percentage buitenlandse keepers te hebben in de eredivisie? Tyton, Isakkson, die fluit van Groningen, Lamprou, voegen weinig toe. Die kan je zelf makkelijk opleiden.

2 oktober 2012 om 18:05

Ondanks dat je gelijk hebt sla je de plank wel gedeeltelijk mis. Luciano en Tyton zijn wel degelijk toegevoegde waardes gebleken. Luciano is enkele jaren terug nog verkozen tot 2e of 2e beste speler van de eredivisie. Dat hij een zware vormcrisis heeft staat daar los van.

Issakson en Lamprou en consorten voegen zeker niets toe. Echter lijken Nederlandse clubs erg bang te zijn keepers te jong voor de leeuwen te gooien en wordt er (onterecht) te snel gekozen voor een keeper uit het buitenland.

2 oktober 2012 om 18:46

Nou voor Luciano moet je me eerst bewijs geven want daar geloof ik echt geen snars van haha. Maar zelfs redelijke keepers moet je niet uit het buitenland halen. Gaat nergens over.

Persoonlijk vind ik zelfs dat de Knvb alle voetbalclubs moet stimuleren om keepers op te leiden. Van de laagste amateurklasses tot de eredivisie. Er zou ook een soort plan moeten komen om eens verdedigers op te gaan leiden.

Tot in de puntjes iets opleiden en alles uitwringen wat er in zit zijn dingen waar Nederlanders goed in zijn. Daarom zijn we ook notoire zeikstralen en muggenzifters maar we worden er wel beter van.

2 oktober 2012 om 20:46

Luciano: winnaar zilveren schoen 2009

2 oktober 2012 om 16:17

Geen Krul?

Velthuizen in Oranje vind ik persoonlijk net een stapje te hoog. Dan liever een jonge gast als Krul die nog langer mee gaat. Maar Pietje is wel in vorm, zijn redding in de slotminuut tegen Utrecht is zo'n redding waar je je ploeg direct punten mee geeft.

2 oktober 2012 om 16:20

Krul is geblesseerd.

2 oktober 2012 om 16:57

Ah, dat verklaart een hoop, thanks

2 oktober 2012 om 16:17

En kennelijk is Tim Krul al helemaal uit beeld.
Zo snel kan het dus gaan.

2 oktober 2012 om 16:20

Krul is geblesseerd.

2 oktober 2012 om 16:48

Hij is geblesseerd. En reken er maar op dat hij terug komt in de selectie. Want hij is sowieso beter dan Zoet, Velthuizen, Vermeer of Muller.

2 oktober 2012 om 17:43

Krul is geblesseerd gap...

2 oktober 2012 om 19:26

Haha, hoe gaat het onder je steen?

2 oktober 2012 om 16:18

Zoo lekker van Breukelen. Ik ben ook in topvorm, heb al 16 keer gescoord in 6 wedstrijden, ik kan beter in de spits spelen als Rvp, duidelijke zaak.

On : Stekelenburg keept gewoon, anders Krul of Vorm. Verder kijken hoeft niet, omdat die drie toch niet tegelijk geblesserd zijn.

2 oktober 2012 om 17:14

Stupide reactie..

2 oktober 2012 om 17:32

Inderdaad. Wat een kansloze reactie.

Velthuizen is gewoon een prima doelman die het nu gewoon weer erg goed doet. Ik denk dat hij ook door zijn uitstraling en manier van keepen de nodige haters heeft.

2 oktober 2012 om 17:45

Laat haters maar lekker haten, Velthuizen is gewoon een zeer goede keeper die absoluut een kans verdient in Oranje, jammer voor hem is er enorm veel concurrentie in het doel bij Oranje.

2 oktober 2012 om 16:18

Niet goed genoeg voor Oranje is wel gebleken naar zijn jaar in Spanje waar hij direct tweede keeper werd. Met Vorm,krul en Stekelenburg hebben 3 keepers die in mijn ogen beter zijn dan Velthuizen. De strijd om plek nummer vier is wel open voor Piet, Vermeer en Zoet in mijn ogen.

2 oktober 2012 om 18:46

Velthuizen was toen 23 jaar. Dan begint een carriere van een keeper pas. En het voor de mensen die Piet wel volgen is het wel duidelijk dat Piet een veel betere keeper is geworden als dat hij toen was en de groei is er nog niet uit.

2 oktober 2012 om 16:18

overschatte keeper die reddingen er moeilijker uit laat zien dan dat ze werkelijk zijn.

geloof me Velthuizen is zeker geen verkeerde keeper maar vind het een prima clubkeeper alleen vind hem niet goed genoeg voor oranje. ik schat Krul, Vorm en Steek hoger in aangezien die in een grote competitie spelen.
bedoel Velthuizen is niet voor niets van een Spaanse laagvieger weer op de knieën bij Vitesse terug gekomen.

Tevens vind ik hem in de media niet sterk(totaal offtopic), denk dat veel Feyenoordsupporters het met mij eens zijn.

2 oktober 2012 om 18:56

Het is wel duidelijk dat jij Velthuizen niet volgt. Die reddingen waar jij het over hebt zijn er al zo goed als uit. Dat dit niet werkte werd hem wel duidelijk gemaakt door v.d.gouw en Menzo. Ook is het wel duidelijk dat Piet onder deze trainers veel beter en constanter is geworden. Niet voor niks is Vitesse momenteel de club met de minste tegengoals.

Dat je nu feyenoord supporters probeert op te ruien is natuurlijk wel heel zwak van je, maar zo te zien ben je zelf ook niet al te sterk in de media.

2 oktober 2012 om 22:25

Velthuizen praat maar net hoe de wind waait en altijd in eigen belang.

"feyenoord is mijn droomclub. De entourage, het stadion, de supporters? Mijn motto is altijd: geen woorden, maar daden", zegt Velthuizen in gesprek met Nusport.

nou sorry volgens mij wilde Feyenoord hem halen maar betaalde Vitesse gewoon meer salaris en daarom is hij terug naar Vitesse gegaan maar goed. kan goed zijn dat ik het mis heb hoor maar volgens mij niet.

en over die minste tegengoals naja als je clubs als PEC Zwolle, Willem II, Ado, Groningen al hebt gehad dan vind ik dit ook niet zo heel gek.
de enige "moeilijke" tegenstander die ze hebben gehad is Feyenoord maar die hebben dit seizoen tot nu toe best wel een scoringsprobleem op afgelopen weekend na.

3 oktober 2012 om 00:56

Ben je vorig seizoen nu al vergeten ?
Hoe vaak had velthuizen vorig seizoen de 0 gehouden voor vitesse ? Vitesse kreeg met name dankzij hem weinig tegen doelpunten en had samen met az de meeste clean sheets van de eredivisie.

Dit seizoen hebben ze inderdaad al heel wat slechte tegenstanders gehad maar als je het spel van vitesse bekijk in de wedstrijden(wat regelmatig niet al te best was, soms gewoon slecht) dan zie je dat het allemaal geen makkelijke wedstrijden waren. Velthuizen moest gewoon vol aan de bak in die "makkelijke" wedstrijden en tot nu toe heeft hij dat meer dan behoorlijk gedaan.

3 oktober 2012 om 01:10

Dit zei Piet toen hij terug keerde bij Vitesse, geen spraken van een mogelijke overgang naar Fnoord; 'twee weken geleden had ik nog niets', vertelt Velthuizen. 'nu kon ik uit vier clubs kiezen. Maar Vitesse is het oude nest en heeft een trainer die mij heel erg aanspreekt. Ik dank God dat ik weer deze stap omhoog mag maken.' Hij heeft dus duidelijk voor Vitesse gekozen.

En vorig seizoen was Vitesse na AZ de minst gepasseerde ploeg in de Eredivisie en jij blijft beweren dat Piet een matige keeper is, well done!

2 oktober 2012 om 16:19

Wat een opportunist en dat voor een ex-doelman. We hebben al 3 keepers die in de basis staan bij een club in de grote competitie. Vermeer schat is minimaal net zo hoog in als Velthuizen en daarnaast zal Van Gaal nog eerder kiezen voor Zoet, die veel meer potentie heeft dan deze showman, die niet slaagde bij een Spaanse degradant toentertijd.

2 oktober 2012 om 16:20

@edo

Velthuizen is niet minder dan Krul.
Daarom is het wel terecht als ook Velthuizen een kans krijgt.
Mijn post hierboven is alleen omdat Krul kort geleden nog in oranje zat en nu niet eens meer genoemd wordt bij een artikel over de keepers in oranje.

2 oktober 2012 om 16:38

Krul is geblesseerd, daarom zit ie niet bij Oranje.

Anders had hij er vast wel bijgezeten.

2 oktober 2012 om 16:25

1 wedstrijdje goed keepen tegen Utrecht zegt toch helemaal niets, Velthuizen heeft in Spanje laten zien niet over top kwaliteiten te beschikken, is een goede club keeper, maar geen international in spe.

2 oktober 2012 om 17:44

In Spanje heeft hij wel grote pech gehad dat zijn concurrent net na zijn komst een wereldse wedstrijd speelde tegen Barca en daardoor niet meer stuk kon.
Die paar wedstrijden die Veldhuizen gegund werdt heeft hij naar mijn weten gewoon prima gekeept.

Het is onzin om te stellen dat hij daar heeft laten zien dat hij niet over topkwaliteiten beschikt. Hij heeft simpelweg ook de kans niet gehad. Soms werken ook andere omstandigheden mee dan puur kwaliteiten.

Overigens vind ik dat Krul, Vorm en Stekelenburg de onbetwiste 3 doelmannen zijn voor Oranje. Veldhuizen kan daarna prima concurreren met Vermeer en Zoet als stand-in.

2 oktober 2012 om 19:09

Teen Utrecht keepte hij nog niet eens zijn beste wedstrijd, piet heeft zat goede wedstrijden gespeeld de laatste 1,5 jaar bij Vitesse.

2 oktober 2012 om 16:37

Het zou mooi zijn als het verdediger probleem ook zo opgelost kon worden Jammer dat er na Gio geen goede verdedigers meer zijn bijgekomen.. Sta als je blieft op jonge generatie verdedigers!

OT: Wat een heerlijke keus heb je al Louis van Gaal zijnde. Veel veelbelovende keepers gecombineerd met wat meer ervaren keepers

2 oktober 2012 om 17:14

Hmm, zou Van Breukelen dat ook gezegd hebben zonder die fantastische redding in de laatste minuut? Denk het niet.

2 oktober 2012 om 17:45

Zou een oud keeper als van Breukelen zo verschrikkelijk opportunistisch zijn dat hij bij elke grandioze redding van een keeper gaat roepen dat hij in Oranje hoort? Denk het niet.

2 oktober 2012 om 17:27

Goeie keeper voor vitesse die Velthuizen maar in oranje is behoefte aan een keeper die ook als 11e voetballer uit de voeten kan en dat is nou net waar de schoen knelt bij Velthuizen omdat hij totaal geen voetballer is.

2 oktober 2012 om 17:31

Wat een onzin, er zijn gewoon betere keepers dan deze showkeeper. Zoet is dan de enige juiste keuze om mee te nemen ipv de geblesseerde Krul.

2 oktober 2012 om 17:35

Vind Stekelenburg geen topkeeper. Het liefst zie ik Krul in het doel staan, maar die is nu geblesseerd. Wellicht Vorm als eerste doelman voor deze twee wedstrijden?

2 oktober 2012 om 17:48

Het is dat Vorm in Engeland is gaan keepen, want anders had niemand hem opgemerkt.

2 oktober 2012 om 17:57

Piet heeft er niet zoveel aan dat Hans hem een kans gunt, hij kan beter een kans van Louis krijgen.

2 oktober 2012 om 18:09

Piet Velthuizen zou een aanfluiting zijn voor Oranje. Zijn uitstraling past totaal niet bij een Nederlandse keeper. Bovendien doet hij alles met zijn voeten. Zelfs voor de Eredivisie vind ik hem al geen opvallende keeper.

2 oktober 2012 om 18:30

Volledig met je eens. Drama die gozer. Let maar eens 45 minuten op die jongen en je bent klaar. Die ene showduik in de samenvatting zegt niets.

2 oktober 2012 om 19:32

"die ene showduik in de samenvatting zegt niets" Maar als je jou 45 minuten naar een wedstrijd laat kijken dus ook niet. Waar kijk jij dan naar? De voorbeschouwing, rust en nabeschouwing?! Piet laat wekelijks zien dat hij geleerd heeft en duidelijk een betere keeper is geworden. Die showduiken waar jij het over hebt zie je zeker niet wekelijks meer dus hoe je daar bij komt?!

3 oktober 2012 om 18:36

Precies, klopt als een bus.

2 oktober 2012 om 18:13

Ik vind het knap dat deze doelmannen vergleken worden met Sar. Nou ik denk dat ze zover zeker niet zijn.
Ze stralen geen rust uit en elke verre trap beland bij de tegenstander. Sar had een uitstraling van kom maar op en dat mis ik bij deze keepers. Maar ze kunnen alleen maar beter worden en de geschiedenis leert ons per generatie krijgen drie tot vier keepers een kans. Dus Steek Krul en Vorm de rest kan het denk ik schudden. Vermeer werd twee maanden terug afgebrand en was niet goed genoeg bij Ajax, en nu moet hij in oranje? En Mulder word steeds beter maar zijn we de missers van vorig seizoen vergeten. Niet negatief bedoeld maar keep eerst een lange reeks goed en dan moet je nog afwachten of die andere drie een blessure hebben. Louis houd denk ik vast aan de drie eerst geselecteerde. En dan kan hij daarna nog terugvallen op Zoet

2 oktober 2012 om 18:27

piet velthuizen is beter dan kenneth vermeer hoor.

mijn mening!

2 oktober 2012 om 19:34

En die mening is ook mijn mening.vermeer blijft altijd maar hetzelfde en we zien geen ontwikkeling.
Van Velthuizen hebben we vele hogere verwachtingen. Jammer dat wegging naar Spanje, anders was hij nu veel verder geweest. En hadden meer mensen onze mening gedeeld.

6 november 2012 om 15:04

Duh, dat gaat al snel.

2 oktober 2012 om 18:29

Is een vreselijke overschatte keeper. Dat van breukelen dit roept is echt ongelofelijk. Onrustige, onstuimige, keeper. Hoge ballen waardeloos, op de lijn een leuke reflex maar daar ken ik er nog wel 40 van. Daarnaast een vreselijk domme jongen.

2 oktober 2012 om 18:48

Denk dat jij weinig wedstrijden van Vitesse hebt gezien vorig seizoen en dit seizoen. Vorig seizoen het vaakst de nul en dit seizoen bijna onpasseerbaar. Laatste jaren is Velthuizen qua meevoetballen behoorlijk gegroeid en hoge ballen is niet zijn sterkste kant, maar kan mij de laatste wedstrijd niet herrineren dat dit punten gekost heeft.

2 oktober 2012 om 18:47

Hij heeft de pech dat we in Nederland goede keepers hebben die in het buitenland keepen. Als hij zo speelde bij een Premier League club was het reeël geweest.

2 oktober 2012 om 19:23

Moet zeker een kans krijgen. Ik snap niet wat iedereen in Zoet ziet. In potentie kan het misschien wat worden, maar hij zit nog vaak genoeg mis met hoge ballen/ voorzetten. En waarom de 2e keeper van Ajax hoger wordt ingeschat is mij helemaal een raadsel...

Waarom Stekelenburg telkens een vrijkaart heeft weet ik niet, want die man bakt er sinds die weg is bij Ajax werkelijk niets van. Bij As Roma en op het EK speelde hij dramatisch! Krul eerste keeper, dan Vorm 2e keeper en Velthuizen en Zoet lekker om de 3e plek laten vechten!

2 oktober 2012 om 19:24

Ik zie hier een hele hoop mensen Piet Velthuizen afrekenen op zijn eerste periode bij Vitesse en zijn seizoen in Spanje. Maar hoe oud was hij toen? Als mensen nou eens normaal zouden kijken hoe Piet momenteel wekelijks staat te keepen dan kun je niet anders stellen dat Piet gewoon heel goed, constant en een zekerheidje in het goal is en zeker niet meer als een wilde loopt te showduiken. Het zou een erkenning zijn voor zijn goede periode die hij momenteel door maakt om voor het Ned.elftal geselecteerd te worden maar het is geen must. Laat velthuizen maar lekker zijn gang gaan dan komt die uitnodiging vanzelf wel en zo niet dan lekker niet. Dat maakt hem voor mij geen goede of slechte keeper. Dat is hij door wat hij wekelijks bij zijn club presteerd en momenteel doet hij het daar ontzettend goed en houd hij Vitesse regelmatig in de wedstrijd. Piet is net 25 en zit nog niet aan zijn top maar heeft al wel bijna 150 wedstrijden achter zijn naam staan. Hij is daar naast de laatste jaren op een vervelende en versnelde manier een volwassen kerel geworden en dat is duidelijk in zijn spel terug te zien. Net als zijn dagelijkse trainingen met v.d.gouw en tips van Menzo. Nee als hij zo door gaat dan kunnen mensen nog wel eens versteld kunnen komen te staan hoe Piet zich momenteel aan het ontwikkelen is. Al blijven er altijd mensen zo als nu hier ook weer duidelijk te zien is die hem op zijn verleden afrekenen. Maar dat is alles behalve terecht.

2 oktober 2012 om 19:26

Van Breukelen laat zich ook horen, nadat Velthuizen eens een goede reflex heeft in de laatste seconden en dan moet hij naar Oranje?

Dat gaat niet gebeuren,
Want als Krul weer fit is, komt hij terug i.p.v. Vermeer, wat ook al opmerkelijk is dat hij bij de selectie zit.

Niet zo raar opzich, maar omdat van Gaal laatst Zoet erbij haalde en gaat nu ineens voor Vermeer.

2 oktober 2012 om 19:35

Velthuizen speelt al 1 1/2 jaar goed, en heeft ook het vaakst de 0 gehouden van de hele Eredivisie, dus waar je '' eens een goede reflex'' vandaan hebt weet ik niet, want zulke ballen heeft hij bijna elke week...

2 oktober 2012 om 23:14

Ja de Eredivisie, daar houdt Vermeer ook wel eens de nul.

Ik vind het geen Oranje keeper.

2 oktober 2012 om 19:45

Ja, maar Van Breukelen loopt al jaren lang te zeiken dat Velthuizen mee moet, hij zei het al in 2008. En nu omdat hij één fantastische wedstrijd heeft gekeept begint hij weer.

2 oktober 2012 om 19:49

Laat Pietje maar een keer meegaan als 3e keeper, zijn we ook weer van zijn gezeur af.

2 oktober 2012 om 20:31

Wat hou ik onwijs veel van deze keeper. Alleen die foto al! Echt iemand die oprecht is en zich betrokken voelt bij Vitesse als club en niet alleen omdat het zijn werkgever is. Wat een held. Velthuizen, oranje of niet, voor mij ben je altijd een held!!

Kan me nog steeds thuis tegen Willem II herinneren na zijn overleden vader. Tjonge, wat een topvent.

2 oktober 2012 om 22:30

Wanneer van Breukelen iets zegt, is het zaak om niet te luisteren, die man is niet helemaal 100 procent. Verder zoals velen al aangeven heeft het vreemdelingen legioen alleen nog maar tegen slechte clubs gespeeld. Velthuizen is een aardig clubkeeper, bruikbaar daar maar nergens anders.

2 oktober 2012 om 23:47

het leven blijft zwaar over de waal blijkt maar weer.
Pietje komt elke dag naar Arnhem toe en de andere mensen daar komen met loze argumenten als vreemdelingenlegioen. En dat zelfs als het gaat over Piet Velthuizen die uit eigen jeugd komt.

3 oktober 2012 om 10:57

Piet word steeds beter, was eerst totaal niet gecharmeerd van zijn showduikjes e.d. maar dat heeft hij afgeleerd. En je ziet hem per wedstrijd beter worden!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Vitesse

Stand
Selectie
 TeamPnt+/-
1.Ajax7652
2.PSV6960
3.Feyenoord6926
4.Vitesse6426
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Tomás KalasVerdediger341
Guram KashiaVerdediger332
Marco van GinkelMiddenvelder338
Renato IbarraAanvaller323
Mike HavenaarAanvaller3211
Patrick van AanholtVerdediger311
Voor de complete selectie: Clubpagina Vitesse.

17 fans
Keeper, 26 jaar

In de wandelgangen

Maandag 20 mei
Erik Pieters speelde dit seizoen maar 85 minuten in de Eredivisie, maar toch kan hij naar Europese topclubs. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
  •  
    Door ( reacties)

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.296875 seconden.