Voetbalzone

Zlatan: ‘Messi verdient de Gouden Bal niet, hij heeft weinig gewonnen’

Dinsdag, 2 oktober 2012 om 11:32

De laatste drie jaar won Lionel Messi telkens de Gouden Bal, maar in januari 2013 moet de prijs naar een ander gaan. Dat is althans de mening van Zlatan Ibrahimovic, die niet geheel toevallig geen beste band heeft met El Pulga. De Zweed stipt aan dat Messi in 2012 maar één bescheiden prijs toevoegde aan zijn palmares en daarom geen rechtmatige winnaar zou zijn van de fameuze onderscheiding.

/

Over het kalenderjaar 2012 bezien scoorde Messi namens Barcelona en Argentinië in totaal liefst 64 keer. Zijn prijzenkast vulde hij echter maar minimal aan; er kwam slechts een Copa del Rey bij voor de spits. “Messi kende een fantastisch jaar, maar zoveel won hij niet en hij heeft immers al drie Gouden Ballen”, vindt Ibrahimovic. Dat zegt hij dinsdag in gesprek met Eurosport.

“Het hangt er in mijn ogen vanaf of je individueel werk wilt belonen of teamwerk. Xavi speelt nog altijd op hoog niveau, Andrés Iniesta kende ook een sterk jaar en samen wonnen zij het EK. Maar Messi won niets, nou ja, alleen de Copa del Rey. De Ballon d’Or heeft hij al drie keer binnen, nu is iemand anders een keer aan de beurt”, aldus de spits van Paris Saint-Germain. De Gouden Bal wordt op 7 januari 2013 uitgereikt.

Poll

Vind jij dat Lionel Messi de Gouden Bal verdient in januari?

2 oktober 2012 om 11:33

Messi is de beste dus hij moet de bal krijgen zolang hij de beste is. Ongeacht of hij prijzen gaat winnen, heeft gewonnen ja of nee.

2 oktober 2012 om 11:47

slaat nergens op wat je zegt, natuurlijk moeten er prijzen gewonnen worden.

2 oktober 2012 om 11:55

Nee, het moet individueel gaan.
Als je alleen teamwerk gaat belonen kun je net zo goed een prijs voor het beste team uitreiken en dan niet voor een beste speler, voor het beste team hebben we trouwens de CL. Messi is volgens mij aan zijn aantal assists te zien ook een goede teamspeler geweest.

Laten we eerlijk zijn, Messi heeft het ongekend goed gedaan. Beter dan ooit. Beter dan welke aanvaller (en de gouden bal gaat vrijwel altijd naar aanvallers of aanvallende middenvelders, op een paar uitzonderingen na) dan ook.

Daarom verdient Messi de Gouden Bal. Hij was s'werelds beste, beter dan zijn enige tegenstrever C. Ronaldo. Ik zie niet in waarom Messi hem niet zou krijgen.

De reden dat Messi al 3 Gouden Ballen heeft? Oh god, Ibra. Is dat een serieus argument, je bent toch geen klein kind. Belachelijke reden zeg.

Natuurlijk moeten er prijzen gewonnen worden maar dit hoeft niet van doorslaggevend belang te zijn voor deze prijs.

2 oktober 2012 om 11:58

Ben het helemaal met je eens.

Daarnaast is het argument van Ibra natuurlijk onzin en waarschijnlijk, Ibra kennende, uit zijn context gerukt. Hij heeft al 3 ballen dus moet een ander hem krijgen is natuurlijk een non argument. Ajax het al 32 titels dus hij moet dit jaar naar FC Twente. Lekker belangrijk. Ben je de beste hoor je de prijs te krijgen.

2 oktober 2012 om 12:01

Helemaal eens!

2 oktober 2012 om 12:04

hoe zo het is toch individueel prijs niet een team prijs. daarom gaat messi winnen. anders kan je beter torres geven die heeft campions leauge gewonnen en ek

2 oktober 2012 om 12:13

Torres mag hem van mij ook wel krijgen, hij heeft echt een prestatie geleverd dat nog nooit iemand voor elkaar heeft gekregen

2 oktober 2012 om 12:47

Je zegt individueel dus dan moest de gouden bal van 2 jaar terug naar Ronaldo hij had de record verbroken van Hugo Sanchez en won de gouden schoen dat is individueel, zijn goals leverden alleen een Copa Del Rey op en nu is het de zelfde geval als bij Messi zijn goals leverden alleen de Copa Del Rey op geen titel en geen CL niks. En de Ballon D''or neem ik al helemaal niet meer serieus na 2010 waar Wesley Sneijder hem hoorde te winnen in zijn eerste seizoen pakt hij de treble en bereikt de WK finale ( die hij overigens kon winnen) maar alsnog pakt Messi hem. Dit is gewoon corrupt

2 oktober 2012 om 13:12

Maar zelfs in dat seizoen had Messi meer doelpunten maar dan in alle Comp.

Dus je argument klopt niet helemaal. Daarnaast won Messi dat jr. Grote prijzen en was hij doorslaggevend, alles bij elkaar opgeteld is de keuze logisch.

2 oktober 2012 om 13:29

Geef hem maar aan Iniesta of Falcao (EK en euroa leauge) Zei stonden er toen het moest Messi haakte af toen ze hem nodig hadden afgelopen jaar tegen bijv Chelsea!

2 oktober 2012 om 13:36

De Goudenbal ging normaliter naar spelers die met zijn ploeg belangrijke prijzen hebben gewonnen. Niet naar spelers die 100 goals hebben gemaakt. Want die 100 goals waren niet belangrijk genoeg. Het is heel leuk om te scoren en assist te geven, maar als je team de wedstrijd/prijzen toch niet wint......

De reden waarom Messi 3 heeft is omdat hij eentje onterecht heeft gewonnen in 2010 (iig imo), anders had hij 2.

2 oktober 2012 om 14:16

Blink de gouden bal is een individuele prijs, ik snap niet waarom mensen steeds dat argument van prijzen erbij halen. Voor prijzen ben je afhankelijk van teamgenoten en daar kun je geen volledige verantwoordelijkheid in hebben. Daarom is dat onder andere onzin. De gouden bal is voor de beste speler ter wereld of in ieder geval degene die het best individueel heeft gepresteerd.

2 oktober 2012 om 19:56

Als Realfan geef ik toe dat Messi de beste speler is ter wereld. Maar dit jaar was niet het jaar van Messi. Hij scoorde weliswaar meer dan 60 goals maar in de wedstrijden dat hij er moest staan liet hij het afweten. Tegen Chelsea uit/thuis en Real Madrid thuis, de belangrijkste wedstrijden van het seizoen gaf hij niet thuis.

2 oktober 2012 om 19:59

ja en dat is juist een reden dat messi hem juist niet krijgt

2 oktober 2012 om 11:48

???? zo werkt het niet dus. De speler die het best gepresteerd heeft individueel en in teamverband krijgt die prijs.

2 oktober 2012 om 11:53

zidane was ook de beste in 2006.. maar toch had cannavaro hem gewonnen...

2 oktober 2012 om 12:02

Dat was ook een schandaal, en sloeg inderdaad nergens op

2 oktober 2012 om 15:17

Deze reactie is echt een toegevoegde waarde. Gaat helemaal nergens over.
Zeg dan niets...

2 oktober 2012 om 20:54

Hij zou hem winnen, maar na die kopstoot kreeg hij hem niet meer.

2 oktober 2012 om 12:04

Noem het dan gelijk de Messibal

2 oktober 2012 om 13:09

Wat mij betreft mogen ze die prijs nadat Messi met pensioen is zo noemen, net zo lang tot er een speler komt die hem vaker wint. Ik schat dat Messi hem nog wel een keer of drie pakt. Ik zie geen enkel talent dat hem op korte termijn voorbij zal gaan.

2 oktober 2012 om 12:22

Het prijzen winnen verhaal is zo'n gelul.. Prijzen win je als team, niet individueel.. En de gouden bal is een individuele prijs die moet gaan naar de beste speler.. niet naar de speler met de meeste prijzen. En er is nooit iemand geweest die een beter seizoen heeft gedraaid dan Messi.

Het zou dit jaar moeten gaan tussen Messi, ronaldo en iniesta.. Pirlo zou dan net buiten de boot vallen. En iniesta was geweldig, maar Messi si veel opvallender en belangrijker geweest voor zijn team (het is ook niet eerlijk om het ek mee te tellen, want Messi heeft geek Ek gehad..).

Wat Messi vs ronaldo betreft.. Onderstaande statistieken zijn van de clubwedstrijden zonder vriendschappelijk mee te rekenen.


seizoen 2011-2012



Lionel Messi:


Goals in de landelijke competitie: 50

waarvan: 

Solo acties/goals door zelf opgezette aanval: 15

Half dankzij pass, half zelf: 6

Goals na een assist (bijv kopbal, voorzet afmaken, inbegrepen intikkertjes): 16

penalties: 10

vrijetrappen: 3

afstandschot (stuk buiten de 16): 0


Assists in de landelijke competitie: 19

Most Valuable Player Klassement (goals assists in de competitie): 69

Goals in de Champions League: 14

Assists in de Champions League: 4

goals in alle competities: 73

assists in alle competities: 29

Goals en Assists totaal: 102



cristiano Ronaldo:


goals in de landelijke competitie: 46

Waarvan:

Solo acties/goals door zelf opgezette aanval: 4

Half dankzij pass, half zelf: 4

Goals na een assist (bijv kopbal, voorzet afmaken, inbegrepen intikkertjes): 19

Penalties: 12

vrijetrappen: 2

Afstandschot (stuk buiten de 16): 5

Assists in de landelijke competitie: 11

Most Valuable Player klassement (goals assists in de competitie): 57
goals in de Champions league: 10

Assists in de Champions League: 3

goals in alle competities: 60
assists in alle competities: 14

Goals en Assists totaal: 74



Het lijkt mij dus duidelijk dat Messi dit jaar wederom de beste is en wederom de gouden bal verdient. Zoals je kan zien heeft Messi ook een stuk meer goals dan ronaldo door een eigen actie/genialiteit i.p.v. bijvoorbeeld het afmaken van een assist. En dan word er gezegd dat Messi alles te danken heeft aan zijn ploeggenoten... Ook opvallend zijn de vrijetrappen..



bovendien heeft Messi:

- Het 40 jaar oude record verbroken van meeste goals in alle competities.

- Het recordaantal hattricks per seizoen.

- Het recordaantal goals in de spaanse competitie.

- Het recordaantal goals in 1 Champions league seizoen.

- Het recordaantal goals in 1 Champions League wedstrijd.

- Wint hij het Most Valuable Player klassement.

- En wint hij dus de Gouden Schoen.



dus ja, hij is dit jaar wederom de beste en verdient dit jaar wederom de Gouden Bal.


2 oktober 2012 om 12:35

Wanneer bovenstaande info juist is lijkt mij de uitslag overduidelijk!

2 oktober 2012 om 12:39

Barcaajax

Je statistieken kloppen niet. De gouden bal gaat over het kalenderjaar 2012 (nog niet voorbij) en niet het voetbalseizoen 2011/2012 maar dat terzijde.

Het blijft een subjectieve prijs. Van Bommel gaf verleden jaar zijn stem aan Sneijder omdat hij vondt dat Sneijder in 2010 de bal verdiende en niet Messi. Hoeveel waarde moet je hechten aan zo een prijs?

2 oktober 2012 om 15:55

Dude, je vergeet Iniesta, beste speler van het EK voor Ronaldo.

2 oktober 2012 om 17:07

Ik ben het compleet me je eens, maar waar heb je die statistieken vandaan als ik vragen mag? Of heb je alle goals in de landelijke competitie zelf bekeken en beoordeeld?

2 oktober 2012 om 20:00

ja ..... Ronaldo wint

2 oktober 2012 om 11:35

Als we het zo gaan bekijken verdienen Drobga Ronaldo en Pirlo hem.

2 oktober 2012 om 11:48

Torres EK en CL.

2 oktober 2012 om 11:50

Casillas

2 oktober 2012 om 13:34

Mata ook dan, was tenminste basis bij Chelsea en scoorde in de Ek-finale..

2 oktober 2012 om 11:55

? Ik vind het EK winnen op de manier van Casillas / Xabi Alonso / Xavi / Iniesta knapper dan de finale en Serie A titel van Pirlo / CL winst van Drogba.

Dus als Messi het niet wordt dan moet Ronaldo 7 / Iniesta / Xavi hem krijgen.

2 oktober 2012 om 12:01

Ronaldo? Hoezo hij dan? Ik vind dan juist dat Iniesta hem eerder verdiend. Pirlo wint hem dan ook sowieso niet, welke prijzen heeft hij gepakt op de landstitel na?

2 oktober 2012 om 11:35

Pirlo, of Ronaldo, Messi niet dit jaar..

2 oktober 2012 om 11:49

Waarom dan perse Pirlo? Begrijp me niet verkeerd; genoten van die man! Maar zó veel heeft oook hij niet gewonnen... Ronaldo is wel een kanshebber. Maar als je bedenkt dat Iniesta Spanje eigenlijk weer de titel heeft bezorgd; maakt hij ook kans imo

2 oktober 2012 om 11:58

Nouja, dirigent op het middenveld van het team dat ongeslagen kampioen is geworden, finale Italiaanse beker, finale Ek.. Pirlo heeft gewoon een geniaal seizoen gehad vorig seizoen en heeft wat mij betreft meer aanspraak op de gouden bal dan Messi. Toch zou ik persoonlijk gaan voor Casillas. Heerlijk staan keepen een seizoen lang, kampioen, Cl-halve finale, EK gewonnen als aanvoerder.

2 oktober 2012 om 11:58

Ongeslagen kampioen in een ploeg waar hij de regisseur was.

2 oktober 2012 om 12:04

Dat was met Sneijder Precíes hetzelfde... en Sneijder pakte zelfs de CL! Maar hij werd het ook niet

2 oktober 2012 om 11:35

Zlatan is een vervelend mannetje. Messi scoort 64 keer in een seizoen. CR7 komt daarbij in de buurt. Of je dan wel of geen prijzen pakt vind ik er los van staan!

2 oktober 2012 om 11:37

Omdat je een Barcelona/messi fan bent zeker, natuurlijk telt dat wel.. Pirlo heeft ook niet veel doelpunten gemaakt en is ook zeker kanshebber. Cannavaro heeft hem ook ooit gewonnen, dat kwam ook niet zoor zijn doelpunten hoor

2 oktober 2012 om 12:05

Het is een individuele prijs. Welke prijzen kun je individueel winnen? Dus titels doen er niet toe! Wellicht de topscorerstitel. En wie heeft die gewonnen?

2 oktober 2012 om 12:07

Pirlo verdiend hem sowieso niet, ten eerste is de Italiaanse competitie te zwak geworden, heeft hij geen CL gespeeld en zijn er spelers die beter hebben gepresteert. Dit is een individuele prijs en dus moeten ze niet kijken naar de prijzen die ze als team hebben gepakt of juist niet. Messi is gewoon de nummer 1, niemand komt daar in de buurt, 73 goals en tientallen assists in 1 seizoen! De enige reden dat men vindt dat Messi hem niet verdiend is, omdat ze het nu iemand anders gunnen nadat Messi 3x op rij de Gouden Bal heeft gewonnen. Sterker nog, dit is Messi zijn productiefste seizoen, wordt wakker mensen!

2 oktober 2012 om 14:48

Ja want Ronaldo komt niet bij hem in de buurt wil je zeggen, Ronaldo heeft meer gepresteerd dit seizoen en is verder gekomen dan Messi dit seizoen met maar een paar doelpunten verschil. Ronaldo verdiend hem gewoon.

2 oktober 2012 om 16:09

Dat Cannavaro de gouden bal heeft gekregen, was echt een lachertje. Pirlo had hem toen moeten krijgen. Dit jaar echt niet. Iniesta was beste speler van het EK verkozen voor Pirlo en Ronaldo. Trouwens, dat van die prijzen is onzin en zever in pakjes. Messi heeft misschien maar 1 collectieve prijs gepakt. Maar velen vergeten dat hij wel 2 individuele prijzen heeft gepakt, namelijk topschutter in de liga met maar liefst 50 doelpunten; maar ook topschutter in de CL met maar liefst 14 doelpunten. Dat zijn meteen de hoogste doelpuntensaldo's aller tijden, zowel in de liga als in de CL. Daarnaast heeft hij het meeste doelpunten in 1 jaar ooit van Gerd Muller verbroken.

Ik wil ook nog even opmerken dat winnen niet per se noodzakelijk is om gouden bal te winnen. Barcelona was tweede in de liga en kwam tot in de halve finale van de CL. Dat is ook echt een vette prestatie. Daarmee hebben de spelers ook tegen alle topclubs gespeeld en daar genoeg kunnen laten zien. En ik denk dat Messi genoeg heeft laten zien.

Voor mij moet Messi hem winnen, maar als hij het niet wint, dan kan de prijs alleen maar naar Iniesta gaan.

2 oktober 2012 om 11:37

Dat is dus 1 mening. Maar het blijft een feit dat Messi (bijna) geen prijzen heeft gepakt afgelopen seizoen. De vraag is alleen hoe zwaar dat mee weegt.

2 oktober 2012 om 11:53

Vorig jaar scoorde Ronaldo er meer in het seizoen en kreeg Messi de gouden bal omdat hij wel prijzen pakte met zijn team.

2 oktober 2012 om 12:15

Ronaldo scoorde helemaal niet meer.
In totaal hadden ze beiden even veel gescoord.
In de competitie was Ronaldo topscorer, en in we CL Messi.
In totaal was het gelijk.
Maar vorig seizoen was Messi in elke competitie beter als Ronaldo.

2 oktober 2012 om 12:17

Messi had daarbij ook meer assists op zijn naam staan en presteerde fenomenaal in de CL, iets wat Ronaldo niet deed.

2 oktober 2012 om 11:55

natuurlijk niet, het gaat toch ook om samen met je team te presteren.

2 oktober 2012 om 12:21

Je moet niet alleen naar doelpunten kijken, je moet kijken wie er belangrijk is voor een team, en je moet ook verder kijken dan Spanje

2 oktober 2012 om 11:36

Ronaldo zou dit jaar de verdiende winnaar zijn. Heeft echt een topseizoen gehad, en leidde zijn land naar de halve finale op het EK. Zou niet meer dan terecht wezen.

2 oktober 2012 om 11:42

Twee goede wedstrijden op het EK, omdat een heel team in dienst van hem speelde... en dat tegen een verdediging die zelfs Krohn-dehli werelds deed lijken. In de CL was hij niks.

Geef de gouden bal maar aan Cech, Casillas of Pirlo of zo.

2 oktober 2012 om 11:47

Casillas en Pirlo eens, Cech niet. Als je op zo'n manier de CL wil winnen, verdien je de gouden bal niet. En Chelsea heeft in de PL helemaal niks gepresteerd.

2 oktober 2012 om 11:50

in de CL heeft ronaldo vorig seizoen 10x gescoord hoebedoel je Niks =s
Denk dat Casilias Iniesta of Ronaldo het moeten zijn die hebben echt prijzen gepakt als team zijnde Casilias zou de juiste keuze zijn maar er word niet vaak gekeken naar keepers.

2 oktober 2012 om 11:52

haha wat had je dan gewild, dat Cech meer in de 16m van de tegenstander te vinden was? alsof een keeper invloed heeft op het aanvallende of verdedigende spel, het enige dat hij heeft gedaan zijn wereldreddingen, daar staat de tactiek los van

2 oktober 2012 om 11:57

@persiangooner

Nee, ik zou de bal ook niet aan Ronaldo geven, hij bakt er namelijk vrij weinig van

Elk team speelt zowat in dienst van een speler. Kijk naar Messi, zonder dat iedereen hem die bal geeft, had hij er nooit zoveel gemaakt.

2 oktober 2012 om 12:01

@fcerwin

Chelsea speelde gewoon laf. Als ze gewoon hadden gespeeld waren ze compleet van de mat geveegd. Dan hadden zowel Drogba als Cech helemaal geen inbreng gehad in deze discussie, want Chelsea heeft gewoon hopeloos gefaald in 2012.

2 oktober 2012 om 12:07

Je kan ook gewoon zeggen dat ze uit zijn gegaan van hun eigen kracht, het verdedigen. Kijk eens wat dat heeft opgeleverd? Idd, de Cl!
Je kan ook prachtig voetballen en aan het einde van de rit met lege handen staan, klinkt bekend he?

2 oktober 2012 om 12:17

Dus het is Cech zijn schuld dat zijn team zo verdedigend speelde? Volgens mij is dat nog steeds de verantwoordelijkheid van de trainer. Domme reactie van je !

2 oktober 2012 om 13:08

@persiongooner

Het maakt ook niet uit wat hij presteert, voetbal analfabeten zoals jij zullen altijd wel een argument proberen te vinden om de feiten te ontkennen. Helaas voor jou zijn feiten niet tegen te spreken met argumenten en je moet heel weinig zelf respect hebben wil je dit zoals jij keer op keer proberen.

Wanneer Ronaldo het Europees kampioenschap had gewonnen met 20 doelpunten dan zou het volgens de 'intellectuelen' zoals jij nog aan de grasmat liggen die groener was dan deze had moeten zijn. Ga lekker onder je Perzisch tapijt verstoppen kerel, er komt daadwerkelijk geen zinnig woord uit je toetsenbord. (en ja dit berichtje blijft gewoon staan aangezien de mods hier niks tegen gaan doen.. hoop ik voor ze tenminste)

2 oktober 2012 om 14:30

@tuga@mokum

Kritiek uiten op een ander en dan zelf met de volgende reactie komen;
´Ga lekker onder je Perzisch tapijt verstoppen kerel´.

Erg stom en achterlijk van je!

2 oktober 2012 om 15:51

@guardiola14

Wat heeft heeft mijn kritiek op Gooner te maken met dat zinnetje? Heb je overigens ook 'kritiek' op de rest van de post of vond je het gewoon leuk om je in deze 'discussie' te mengen?

Stom cq achterlijk is om je zonder bagage in een discussie te mengen met onzinnige non-argumenten

2 oktober 2012 om 11:42

Als we het over prijzen pakken hebben dan verdient een speler van Spanje m te winnen. Maar het is juist een prijs dat los staat van de team prestaties. Het gaat om individuele prestaties. En het gaat om het jaar 2012 en niet het seizoen 2011/12. Je moet na dat seizoen ook nog eens een halfjaar je niveau door trekken.

2 oktober 2012 om 11:44

Als het om individuele prestaties gaat is het toch juist knapper wat Ronaldo heeft laten zien bij Portugal tav de spelers van Spanje aangezien daar bijna alleen maar spelers van Real en Barca staan?

2 oktober 2012 om 11:51

Knap? Hij heeft 2 wedstrijden goed gespeeld, maar de 2 daar voor waren gewoon bagger hoor.

2 oktober 2012 om 11:58

@forzae Bij Portugal spelen de meeste ook bij toppclubs dus dat argument is onzin. En wat heeft Ronaldo nou allemaal laten zien op het EK? Een topwedstrijd maar dat was tegen een onthutsend zwak Nederland, een redelijke wedstrijd en twee matige. Niks bijzonders dus en ook de finale niet bereikt. Het EK is een argument voor Iniesta of Xavi, maar zeker niet voor Ronaldo al heb je nog zo'n gekleurde bril op.

2 oktober 2012 om 12:00

Oneens. Vorige gouden bal won Messi ook terwijl Ronaldo's individuele prestaties simpelweg beter waren. Het zou dus gewoon terecht zijn als Ronaldo dit keer de gouden bal zou winnen, of in ieder geval hoger zou eindigen dan Messi. Maarja, deze prijs is en blijft niet objectief he..

2 oktober 2012 om 12:08

Waren vorige editie de prestaties van Ronaldo echt beter dan die van Messi? Volgens mij Scoorden ze beide evenveel(53) terwijl Messi meer assists leverde.

2 oktober 2012 om 12:16

Ronaldo's prestaties vorig seizoen beter? Allebei precies evenveel keer gescoord in het seizoen ( Ronaldo meer in competitie, minder in Cl etc) , Messi veel meer assist. Messi scoorde dat seizoen in de CL finale en maakte vrijwel elk belangrijk doelpunt. Ronaldo heeft nooit een beter seizoen gedraaid omdat Ronaldo gewoonweg minder is; wat overigens niet erg is als dat ten opzichte van die smurf is..

2 oktober 2012 om 11:52

Onzin, zijn land leidde hem naar de halve finale op het EK, Ronaldo heeft meer dan 2 keer zo vaak op doel geschoten dan welke speler dan ook op het EK, ondanks dat er meerdere landen en spitsen waren die meer wedstrijden gespeeld hebben en nog steeds is hij geen topscoorder, veel waardelozer heb je ze op dat gebied niet hoor.
Zelfs van Persie had nog een beter rendement dan hij, al kreeg die minder mogelijkheden om te schieten.

2 oktober 2012 om 11:36

Messi heeft zojuist het beste individuele seizoen in de geschiedenis van het voetbal gehad, met 83 doelpunten, Barcelona en Argentinie opgeteld. Dat is een krankzinnig aantal, en een grandioze prestatie, die zonder twijfel de Gouden Bal verdient.

2 oktober 2012 om 11:46

Tuurlijk verdient Messi de prijs op basis van deze geweldige prestatie en omdat het gewoon de beste voetballer is en daar gaat het uiteindelijk om. Als ze echter het winnen van prijzen veel gewicht willen geven, in mijn ogen ten onrechte, dan hoort de prijs of naar Xavi of naar Iniesta te gaan.

2 oktober 2012 om 11:36

Het is idd de vraag wat ze beoordelen. Als ze alleen kijken naar wie de beste voetballer is, moet Messi hem gewoon (weer) krijgen. Maar het klopt dat het afgelopen seizoen qua prijzen niet Messi's meest succesvolle was.

2 oktober 2012 om 11:37

Hij heeft wel een punt. Kan me er wel in vinden maar als je zo gaat beargumenteren komen alleen Xaviers en iniesta in beeld.

2 oktober 2012 om 11:37

Ik vind dit een individuele prijs.
Messi heeft als individu een geweldige prestatie geleverd met zijn aantal goals in 2012. Dus op basis daarvan vind ik dat hij zeker een kans moet maken op deze prijs.

Zelf geef ik de voorkeur aan Pirlo, omdat hijh zowel bij zijn club als bij zijn land een erg goede prestatie geleverd heeft.

2 oktober 2012 om 11:42

Had C. Ronaldo dat vorig jaar niet en toen was het: maar hij heeft geen grote prijzen gepakt?

2 oktober 2012 om 11:51

Vorg jaar werd er geen grote eindronde gespeeld.

2 oktober 2012 om 11:58

Als je een beetje nadenkt, snap je dat ik doel op je verhaal over Messi..

2 oktober 2012 om 12:16

forzae, ik meen dat Messi en Ronaldo dat seizoen (alle competities) evenveel doelpunten hadden maar dat Messi meer assists had, verbeter me als ik fout zit.

2 oktober 2012 om 12:18

Messi had toen een beter seizoen, evenveel goals, veel meer assist en veel meer belangrijke doelpunten ( die prijzen opleverden)

2 oktober 2012 om 11:51

Messi heeft dan ook een fantastisch team waarin hij speelt. Toegegeven, hij kan natuurlijk veel zelf. Maar zonder een Xavi en Iniesta is het denk ik toch minder. Pirlo zou hem van mij inderdaad ook mogen krijgen.

2 oktober 2012 om 11:37

Maakt vz er toch weer een mooie titel van. Zo zei hij het niet op de berichten die ik gisteren las. "about time someone else wins the Ballon d'or, but if Messi keeps on playing like this, he'll continue to win it."
Toch heel anders dan hier wordt gesuggereerd dat hij hem niet verdient!

2 oktober 2012 om 11:38

Dat is idd een heel andere insteek. VZ maakt er weer iets van dat er niet is dus..

2 oktober 2012 om 12:10

Ze doen het alleen maar voor de pageviews. Een veel betere titel zou zijn:

Ibrahimovic jaroers op de 3 ballen van Messi.

2 oktober 2012 om 14:25

Dat lijkt me niet iets om jaloers op te zijn!

2 oktober 2012 om 14:40

Ach Ibra is er gek genoeg voor....

2 oktober 2012 om 11:38

zlatan het is niet zo dat je de prijs niet kan winnen omdat je hem al 3x hebt gewonnen; als je de beste bent, ben je de beste; simpel. Echter hoop ik ook dat xavi hem wint, al verwacht ik dat niet, eerder iniesta. Xavi deze prijs zou een kroon zijn op zijn fantastische, uiterst succesvolle carriere.

2 oktober 2012 om 11:52

Maar messi had ehm eigenlijk 2x moeten winnen die 2e gouden ball moest voor iniesta zijn.

2 oktober 2012 om 12:12

Niemand anders dan Messi verdiend hem hoor, niemand staat erbij stil dat dit zijn meest productieve seizoen is! Ik meen 73? goals en tientallen assists op zijn naam in een seizoen! Dit is een individuele prijs, men hoort niet te kijken naar t-e-a-m-prestaties en de gewonnen prijzen.

2 oktober 2012 om 12:35

Maar jouw laatste argument is ook geen terechte vind ik. Als Messi dit seizoen beter is dan Xavi, dan verdient hij die gouden bal ook meer. Verder zijn er succesvolle voetballers geweest die helaas nooit een gouden bal wonnen, maar die we wel bij de beste voetballers van de afgelopen decennia horen.

2 oktober 2012 om 11:38

Volgens mij is de gouden bal bedoeld voor de speler die in een jaar individueel zodanig heeft gepresteert dat ie boven iedereen uitsteekt. En als je mij gaat vertellen dat Messi het niet verdient, na al die records dan weet ik het ook niet meer.

2 oktober 2012 om 11:49

Dan had Ronaldo em dus vorig jaar moeten winnen als we dit hanteren is t niet?

2 oktober 2012 om 11:52

Want? Ronaldo en Messi hadden evenveel doelpunten gemaakt, terwijl Messi meer assists had. Ronaldo werd ropscorer van Spanje, terwijl Messi topscorer van de CL werd

PS. Messi is dit jaar topscorer van Spanje EN van de CL geworden.

2 oktober 2012 om 12:14

Haha inderdaad, tel daarbij op dat Messi vooral in de topwedstrijden opstaat, iets wat Ronaldo nog wel eens nalaat.

2 oktober 2012 om 11:40

Vind Zlatan wel een punt hebben.. Heerlijk veel doelpunten, maar ze verliezen aan behoorlijke waarde als ze geen prijzen hebben gepakt.. Nee ik denk dat Iniesta en Xavi hem dan al eerder verdienen vanwege het Ek.. However Pirlo zou hem van mij ook wel mogen krijgen.. Kampioen met Juventus, Finale Ek.. En Ronaldo zou hem zonder meer ook verdienen, maar die heeft net als Messi ook maar één prijs.. Een belangrijkere in de vorm van het landskampioenschap dan wel.. We zullen zien, zou me niks verbazen als Messi hem alsnog wint eigenlijk..

2 oktober 2012 om 11:41

En daar ben ik het met Zlaten over eens. Niet dat alleen een speler die prijzen pakt de goudenbal hoort te winnen, maar wel bij een club zoals Barcelona. Met zo'n elftal hoor je om de grote prijzen te spelen en dat hebben ze nagelaten, ook mede door missers van Messi in de Cl.

Een speler van Chelsea, Real Madrid, Dortmund of Man City zouden het verdienen door der kampioenschappen in de grote competities. Dortmund en Man City hebben wel hard gefaald europees en vallen dan ook voor mij af. Chelsea heeft gefaald in de competitie maar wel weer gewonnen in de FA Cup.

Casillas zou voor mij de nummer 1 zijn voor de Goudenbal. Kampioen in Spanje en winnaar van het EK. Toch 2 hele grote prijzen en daarin ook van belang geweest.

2 oktober 2012 om 11:44

Als ze puur op kwaliteit gaan kiezen verdient Messi hem dik. Als ze op teamprijzen gaan kiezen en wat daarvan de aandeel is van een speler vind ik dat Pirlo een grote kanshebber is. Heeft zowat in z'n ééntje Juventus kampioen gemaakt en de beker laten winnen. Echter deed Ibrahimovic dat ook in z'n eerste jaar bij Milan en jaren lang bij Internazionale en toen won hij de prijs ook niet dus zal de prijs waarschijnlijk wel weer naar Messi gaan.

Verwachte uitslag:

Messi
Ronaldo
Pirlo

2 oktober 2012 om 12:05

Beter opletten, Pirlo heeft 'alleen' het kampioenschap gewonnen afgelopen jaar. De beker ging naar Napoli. Overigens de enigste wedstrijd die Juventus verloor afgelopen seizoen in Italië.

Ik zou op Messi stemmen. Voor mij de beste voetballer op deze planeet.

2 oktober 2012 om 11:46

Slaat helemaal nergens op, een gouden bal baseren op de gewonnen prijzen? Dat is gewoon een grap.

De gouden bal moet naar de beste voetballer gaan, niet naar de meeste prijzen, zullen we de bal anders aan Torres geven? CL en een EK gepakt!
En wie de beste was laat ik in het midden, dat is een mening en staat los van dit artikel.

2 oktober 2012 om 11:46

Misschien moet Sergio Ramos die bal dan maar verdienen, of die keeper van Real Madrid, of nee, Fernando Torres natuurlijk!
Torres is de enige die het laatste jaar zowel de CL als de EK finale heeft gewonnen en in die EK finale ook nog eens heeft gescoord dacht ik.

Gelukkig zal Zlatan via zijn eigen theorie zelf ook niets winnen, zo eerlijk is hij dan weer wel.

2 oktober 2012 om 12:07

Juan Mata ook

2 oktober 2012 om 11:48

Barcelona won niks, dus hebben Messi's goals niks uitgemaakt. Doordat het er zoveel waren, verdient hij toch de derde plek:

Ronaldo
Pirlo
Messi

2 oktober 2012 om 14:13

huuj fluortjisd ponjec a misdov?

2 oktober 2012 om 11:48

Dat gefrustreerde natrappen van Ibrahimovic naar alles wat Barcelona is mag ook wel eens ophouden zeg.

2 oktober 2012 om 12:48

Zlatan geeft zijn mening over de gouden bal, wat heeft dat met Barca te maken dan? Volgens mij is het een individuele prijs en de argumenten die hij aandraagt werden verleden jaar door vele Barcasupporters aangehaald om te onderbouwen waarom Messi de prijs moest winnen en niet Cr.

2 oktober 2012 om 11:48

tegenwoordig winnen alleen aanvallers de prijs maar kijk naar cassilas die wint gewoon super veel prijzen. Kijk naar een pirlo een geweldige voetballer. Messi mag dan wel de beste spits zijn in vorm maar de beste middevelder , verdediger of keeper mag de prijs ook wel eens winnen.
Ik stem voor pirlo. Tegen england op het ek had hij 2 verkeerde pases in de hele wedstrijd.
In de eerste wedstrijd temde italie spanje gewoon. Werd het onverdiend gelijkspel.

2 oktober 2012 om 12:05

Ik ben ook van mening dat Casillas de prijs dit seizoen het meest verdiend.
Casillas hoorde eigenlijk al een paar keer in de top 3 te staan, echter is het als keeper bijna niet mogelijk!

2 oktober 2012 om 11:48

Iniesta of Pirlo, die hebben prijzen gewonnen en zijn beslissend geweest voor zowel hun club als land.
Pirlo moet ook sowieso een keer voordat hij stopt die prijs winnen vind ik, dat heeft hij verdiend.

maar als ik de prijzen niet zou meerekenen dan vind ik van Persie ook een kandidaat, ik zeg niet een winnaar maar sowieso een kandidaat. hij heeft in z'n eentje heel Arsenal naar een hoger niveau gebracht? en tevens topscorer van de PL!

2 oktober 2012 om 11:53

Vind het jammer dat Voetbalzone dit stuk heel schraal heeft vertaalt en er een totaal andere draai aan geeft.

On: Messi verdient hem gewoon weer, lijkt me duidelijk. Al jaren ongenaakbaar qua individuele prestaties. De beste knul verbreekt het ene record na de andere.

2 oktober 2012 om 12:00

als je iedere wedstrijd een 8 of een 9 scoort, verdien je gewoon die bal...prijzen of niet, gaat om de beste beoordeling na een jaar.

persoonlijk vind ik dat falcao hem dit jaar mag krijgen. ook al zijn wedstrijden dikke 8 of 9 gescoort, prijzen (el/sc) gepakt, moeilijk veel gescoort, erg veel belangrijke en ook erg veel mooie golas gescoort

2 oktober 2012 om 12:01

De Gouden Bal gaat vaak naar een speler die zowel prijzen pakt, als individueel een goede prestatie heeft neergezet.
Messi heeft geen prijzen gepakt in teamverband maar heeft individueel natuurlijk heel goed gepresteerd.
Het voordeel van Ronaldo is dat hij een halve finale EK erop heeft zitten, en kampioen is geworden.
Cassilas heeft echter een EK op zijn naam, en is landskamioen geworden.

Laat ik het er op houden dat ik heel blij ben dat ik geen keuze hoef te maken

2 oktober 2012 om 12:05

Gouden bal slaat nergens op, want de spelers zijn nooit te vergelijken. Stel dat een keeper, ik noem 10 wedstrijden de 0 houdt, dan is dat een record. Maar die mensen komen nooit in aanmerking voor een gouden bal. Ik geloof dat op cannavaro na zelden een verdediger of een verdedigende speler wint. En daarom alleen al neem ik de prijs nooit serieus. Ik kan nl met zoveel genieten van een schitterende verdedigende actie, of een prachtige redding. Zeker als het er 2 of 3 op rij zijn...

2 oktober 2012 om 12:20

Beckenbauer? Lev Jasjin?

2 oktober 2012 om 18:51

Ik zei ook zelden... Geeft verder niets...

2 oktober 2012 om 12:07

Er moet gekeken worden naar individuelen kwaliteiten vind ik.
Een speler als Falcao heeft veel minder kans om de CL en de Primera Division te winnen... maar hij kan dan toch wel de beste zijn zonder dat hij deze weet te winnen.... je wint de grote prijzen als team... niet in je eentje.

Ik zeg hier niet dat Falcoa de beste is !! Het is maar een voorbeeld.

2 oktober 2012 om 12:15

Iedereen kan Messi wel de beste noemen maar wie zou er eigenlijk winnen als hij 1 tegen 1 met Zlaten ging?

2 oktober 2012 om 12:19

Ja, het ligt eraan wat de criteria zijn voor deze individuele prijs.

Ronaldo is voor mij bijvoorbeeld met verve Sportman van het jaar. Puur omdat deze man echt alles er aan doet om zichzelf te verbeteren en vreemd genoeg lukt het hem nog ook!! Geweldige voetballer en een genot om naar te kijken (puur afgaande op zijn voetbalkwaliteiten.

Messi is nou eenmaal gezegend met heel veel talent waardoor het lijkt alsof hij minder hard hoeft te werken voor dergelijke prestaties.

Pirlo (om maar even een naam te noemen die hierboven vaak voorbij komt ) is 1 van de beste teamspeler gebleken van het afgelopen seizoen en heeft een zeer goed EK gedraaid en is kampioen geworden met Juve.

Als je puur op prijzen kijkt zou Torres misschien wel de meeste kans maken. EK gewonnen + Champions League.. Dat zijn de grootste prijzen van het afgelopen seizoen dus ja mensen... Zeg het maar :P

2 oktober 2012 om 12:22

Jullie vergeten Juan Mata, maar gezien de persoonlijke prestaties van Messi, lijkt mij hem de terechte winnaar. Naast hem zullen Iniesta, Xavi, Pirlo en Cristiano Ronaldo in aanmerkingen komen.

2 oktober 2012 om 12:24

De gouden bal gaat vaak naar iemand met alleen individuele kwaliteiten.
Er wordt helaas weinig gekeken naar het teambelang, in het geval dat er naar teambelang zal worden gekeken zal Ronaldo de strijd moeten winnen, hij heeft Real kampioen gemaakt.
Qua individuele kwaliteiten jaa.. Messi he

Messi
messi
messi
messi
messi
messi
messi
messi
messi
messi
messi
2 oktober 2012 om 12:27

Haha voor dat elftal ben ik niet zo bang. Aanvallend krijg je aardig wat tegen, maar defensief lijkt het me wat kwetsbaar en ook in de doelman heb ik weinig vertrouwen.

2 oktober 2012 om 12:45

Dan zetten we Luciano op doel!

2 oktober 2012 om 12:47

http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/009...
Met die doelman zit het wel snor.

On:

Het zou des te onterechter zijn mocht hij in zijn allerbeste seizoen individueel gezien, de Gouden Bal niet winnen. Hij is voor mij de enige terechte winnaar.

Als het dan persé om prijzen moet gaan, Torres/mata zijn dan de meest voor de hand liggende spelers, maar Xavi of Iniesta zou ook wel een goede winnaar zijn. Een EK weegt nou eenmaal zwaarder dan een landstitel(ronaldo).

2 oktober 2012 om 12:24

Ben het niet met zlatan eens:

Messi won de Copa del Rey, Supercopa Espana, Europeese Supercup en de wereldkampioenschap voor club teams.

Hoezo maar 1 prijs gewonnen en ook nog top scoorder geworden.

2 oktober 2012 om 16:17

het gaat om het jaar 2012. de Supercopa Espana, Europeese Supercup en het wereldkampioenschap voor club teams. werden wel in het seizoen 2011/2012 gewonnen maar wel in 2011 dus telt dat voor beste voetballer van 2012 niet meer mee

2 oktober 2012 om 12:29

Pirlo was onzichtbaar in de Ek-finale, dus die moet het niet worden. Zlatan daarentegen, heeft weliswaar de finale niet gehaald, maar dat ligt ook aan de prutsers achter hem. Inidividueel speelde hij meer dan uitstekend in de 3 poule-wedstrijden. En dat waren niet de minste ploegen volgens mij. Verder was ie bij Milan natuurlijk ook weer geniaal. Ik zou hem de Gouden Bal wel gunnen.

Messi was ook geniaal, maar heeft inderdaad weinig prijzen gewonnen en volgens mij was hij in andere jaren ook iets beter.

Ik ben zelf niet zo'n fan van Iniesta. Doet vaak dezelfde actie en kan zelf wel leuk de bal op het laatste moment geven, maar daardoor brengt ie een tegenstander vaak in de problemen. Op het EK vond ik hem echt niet best.

2 oktober 2012 om 13:36

Ik denk dat alle Nederlanders geen fan zijn van Iniesta. Maar dat spreekt voor zich.

2 oktober 2012 om 12:31

Uit de reacties blijkt maar weer hoe subjectief deze prijs is.

Verleden jaar had Cr de meeste persoonlijke records (het gaat om het jaar 2011) en toen werd er gezegt, ja maar hij heeft geen grote prijzen gewonnen en Messi wel dus daarom moet Messi het zijn.

Dit jaar is het precies andersom en dan gaat het niet meer om de prijzen maar de persoonlijke records (doelpunten ect ect)

Hopeloos.

2 oktober 2012 om 12:37

Als we het dan toch over prijzen hebben, geef iedereen dan een kopie van de Ballon D'or aan alle spelers die iets gewonnen hebben in 2012.

Gewoon pure onzin en afgunst, Messi is een speler die zich onderscheidt aan de rest. Dus is het niet meer als normaal dat hij die prijs in ontvangst neemt. En zo niet, boeie.

2 oktober 2012 om 12:39

Toch jammer dat bijna altijd een aanvallende speler de prijs binnen sleept. Casillas, Ramos, Pepe, Lahm en Cech hebben ook een heel goed seizoen gekend, maar die maken er helaas geen aanspraak op.

2 oktober 2012 om 17:13

ik vind dat ook nou niet echt spelers die het verschil maken en waar je voor gaat zitten.
een mooie redding is nooit weg, maar van een solo van messi kan ik wel van genieten.

2 oktober 2012 om 12:40

Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens. Volgens mij is het zo dat het winnen van een grote internationale prijs belangrijk is voor het ontvangen van de prijs. En jaar in jaar uit ging het erom dat er prijzen gewonnen werden. In dat geval zou ik zeggen dat Xavi een betere keus is. Of Iniesta. Europees kampioenen en dus de hoogst haalbare prijs dit jaar gewonnen.

2 oktober 2012 om 12:46


We spreken toch over spitsen, middenvelders, verdedigers en keepers..........

Dus, een simpele oplossing: Voor elke linie op het veld een prijs voor de beste speler van de desbetreffende linie. Wat is daar verkeerd en moeilijk aan?? Krijg je ook geen scheve gezichten....................ik zeg: Doen!!!!!

2 oktober 2012 om 12:46

ben benieuwd wie van Chelsea die prijs moet winnen dan, !!!

2 oktober 2012 om 12:49

Eigenlijk moet Torres hem winnen

2 oktober 2012 om 12:50

En nog iets: Snijder won in 2010 in Europa alle prijzen. Was op het WK de belangrijkste man van Oranje en stond in de Wk-finale. En toch zat hij niet bij de beste 3 voor de verkiezing van de Gouden bal. Rara hoe kan dat nou?????

2 oktober 2012 om 12:54

Deze titel heeft sowieso weinig waarde want ik weet nog wel het seizoen voor Sneijder in een seizoen alles won inclusief de CL en Nederland naar de WK finale hielp en hem nog niet won, dan ga je mij niet wijsmaken wie er dat seizoen beter presteerde want toen zat er geen Spanjaard bij Inter die de Wereldtitel wel won.

Je hoort iedereen maar over hoe geweldig het aantal doelpunten van Messi was vorig seizoen maar vergeten we ook niet even dat het verschil tussen Barca/real en de rest gewoon echt zoveel is? We klagen allemaal wel als er een speler in Nederland een aantal keer scoort tegen Vvv of Willem2 maar wanneer het Messi is tegen FC Knudde is het wel geweldig. Dus op basis van doelpunten lijkt het me niet dat je hem zou kunnen winnen, verder heeft Barca niet veel prijzen gepakt.

Dan moet je volgens mij eerder gaan kijken naar een Xavi/iniesta die nog met Spanje een unieke prestatie hebben geleverd of een Pirlo die Juventus ongeslagen kampioen heeft gemaakt en op het Ek absolute uitblinker was en Italie naar de finale bracht.

Maar goed aan deze prijs hecht ik niet zoveel waarde eigenlijk.

2 oktober 2012 om 13:04

Ik hoop dat Pirlo wint. Serie A gewonnen dankzij de goede passen en ook Italia naar de finale gebracht. Misschien kan hij weer voor een verassing zorgen.

2 oktober 2012 om 13:40

Als zelfs vrouwen om me heen over Messi praten hoe goed ie is, van hem genieten en door hem naar voetbal kijken zegt het al genoeg dat Messi gewoon de beste is, face it!
Als Ibra geen haat naar Messi had zou ie vinden dat het naar Messi moet.

2 oktober 2012 om 13:56

Eigenlijk vindt Ibra dus dat iemand anders aan de beurt is. Zo is mijn zoontje van drie af en toe aan de beurt om met de trein te spelen. Dat niveau dus.
En het argument dat Xavi en Iniesta Europees kampioen geworden zijn is leuk, maar ik denk niet dat je Messi kan verwijten dat hij geen europees kampioen geworden is.

Messi won al drie keer omdat hij de beste is, en daarom gaat hij dit jaar weer winnen. Wat Ibra daarvan vindt, vind ik persoonlijk niet zo relevant.

2 oktober 2012 om 14:25

Wel relevant genoeg om op te reageren met onzinnig gebrabbel.. wat jij vind mag je van mij ook houden alleen zullen er meer mensen zijn mening interessant vinden dan die van jou. Dat is ook de reden waarom mensen wel naar hem luisteren en niet naar jou of naar mij.

2 oktober 2012 om 17:42

Nee hoor, mensen luisteren naar hem omdat-ie goed kan voetballen. Was hij vuilnisman geweest dan had er niemand naar hem geluisterd. En dat mijn mening niet interessant is klopt, maar het weerhoudt me er niet van hem toch te geven

2 oktober 2012 om 14:09

Die Zlatan met zn onzin redenering… Hij had zeker niet achterin gestaan, bij het uitdelen van voetbaltalent.
Maar intelligentie heeft hij in ieder geval niet al teveel meegekregen.

3x gewonnen, dus nu tijd voor iemand anders?
Wat denk je van, Zlatan heeft al miljoenen euros verdiend, nu mag die vakkenvuller bij de supermarkt zijn salaris verdienen?!!!

2 oktober 2012 om 14:23

@kootjai

Jij bent niet eens dicht bij de rij geweest laat staan dat je achterin stond. Een ding is zeker, Zlatan onderbouwd zijn mening met goede argumenten (dat itt jou)

Hij geeft z'n mening en dat onderbouwd hij.. of je er mee eens bent is een tweede maar dat is wat anders.

Wat hij zegt klopt gewoon en uiteindelijk is het ook een gun factor die gouden bal (uiteraard buiten de sportieve aspecten)

Uiteindelijk zal de pro Messi campagne zijn doorslag moeten geven of juist de pro Ronaldo campagne want laten we eerlijk wezen.. een van de twee wordt het.

Verder kom je niet echt pienter over maar dat had ik al gezegd of niet?

2 oktober 2012 om 17:07

Wat Zlatan hier uitkraamt is jaloezie. Zlatan, de man die niet is geslaagd bij Barca. Omdat hij in de schaduw stond van de grote kleine Messi.

Of je nou 3 of 10 keer wint, dat staat volledig los om dan de eerst volgende keer niet meer te (mogen) winnen.
De meerderheid zal toch wel stemmen op de voetballer die ze het allerbeste vinden. Of is het dan van ik gun die andere meer want hij heeft al 6 jaar niks gewonnen of hij is iets knapper dan die andere?
Spanje heeft de afgelopen 4 jaar alle internationale prijzen gewonnen, dus 2 eks en 1 wk. Toch is het Ronaldo en Messi die in deze 4 jaar de gouden bal hebben gepakt.
Of je ze nou gunt of niet.. Dat heeft volgens mij echt niks mee te maken?

Ja dat klopt, ik ben niet zo intelligent maar snap dit nog wel. Maar jij dus blijkbaar niet en je wilt graag overkomen dat je wel slimmer of wijzer bent dan ik? Succes jongen, ik hoop dat jouw wekker uit staat..

Onderbouwd met een d? Ga jij maar eerst de basisschool opnieuw doen voordat je andere mensen afkraakt.


2 oktober 2012 om 14:55

Melvin platje, ik heb gehoord dat hij naar Barcelona B gaat.

2 oktober 2012 om 15:17

Ach het is gewoon heel simpel.. als het om het individuele presteren gaat dan heeft niemand anders er recht op dan Messi en gaat het om de collectieve prijzen dan moet iemand van Spanje de prijs krijgen, iniesta xavi of casillas

2 oktober 2012 om 16:31

Ieder zijn mening, maar ik vind de argument wel heel slap. Als je puur naar de individu en cijfers gaat kijken kan ik me voorstellen dat Messi er het meest in de buurt komt.

2 oktober 2012 om 17:40

Vergeet iedereen de topscorder van de Premier league; Van persie die heeft toch ook een geweldig jaar gekend bij arsenal, heeft er eigenhandig voor gezorgd dat arsenal in de top 3 eindigde, alleen zal voor hem het EK wel zwaar mee wegen en zal die wel buiten de boot vallen.

maarja het zal wel weer een speler van barca of real worden...

2 oktober 2012 om 17:58

het is onzin wat zlatan hier zegt. want messi heeft er veel gescoord dus verdient hij ook de prijs.

en als het messi niet wordt gaat het automatich naar in iniesta

dus het is messi of iniesta

2 oktober 2012 om 18:51

Er zijn zat spelers die een erg goed jaar hebben gehad maar dat van Messi is 1 van de individueel beste jaren ooit in de geschiedenis van de sport, mensen kunnen hoog en laag erom springen maar uiteindelijk is de kans heel groot dat hij nummer 4 binnen haalt in januari en niemand kan ontkennen dat het onterecht zou zijn, ongeacht of je vindt dat anderen hem ook verdienen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Paris Saint-Germain

Selectie
Actuele wedstrijden

832 fans
Aanvaller, 31 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Paris Saint-Germain 34 30 9 1
2011/2012 AC Milan 32 28 3 1
2010/2011 AC Milan 29 14 8 2
2009/2010 Barcelona 29 16 6 1
2008/2009 Internazionale 35 25 8 0
Laatste voetbalnieuws

'Monaco laat Galliani schrikken met behoorlijk bod op tweetal'

AC Milan verkocht vorig jaar sterspelers Thiago Silva en Zlatan Ibrahimovic aan Paris Saint-Germain en ontving daar 65 miljoen euro voor. De kans is aanwezig dat dit scenario ongeveer wordt herhaald,...Lees verder

In de wandelgangen

Donderdag 20 juni
Er staat geen maat meer op Manchester City. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.2802734 seconden.