Voetbalzone

Ferguson snapt Agüero niet: ‘Buitenlanders maken juist vaak schwalbes’

Dinsdag, 2 oktober 2012 om 09:33

Sergio Agüero beklaagde zich maandag over de arbitrage in de Premier League. De spits uit Argentinië zei te merken dat de scheidsrechters vrij vaak in het voordeel van de Engelse spelers fluiten en dat zij de buitenlanders benadelen. Sir Alex Ferguson, reeds sinds 1986 actief in de Premier League, kan zich niet vinden in Agüero’s woorden.

/

Agüero deed zijn opmerkingen naar aanleiding van twee niet gegeven strafschoppen richting zijn team door Mark Halsey, afgelopen weekend tegen Fulham. Halsey vond dat er niet veel aan de hand was bij de incidenten met Carlos Tévez en Pablo Zabaleta. Ferguson lijkt dit te onderstrepen en spreekt zelfs over schwalbes. “In het algemeen is het eigenlijk niet de moeite om een fopduik te maken.”

“We zien immers al een paar jaar dat er meer dan genoeg spelers zijn die dat doen. En, het moet gezegd, dat zijn vooral de buitenlandse spelers.” Overigens had Ferguson zelf ook een kritische noot te kraken over de arbitrage tijdens Manchester United-Tottenham Hotspur (2-3). In dat duel kreeg Nani geen penalty na een overtreding van Jan Vertonghen. “Nani duikelt niet, dat heeft hij nooit gedaan. Het was gewoon een strafschop”, aldus Fergie.

2 oktober 2012 om 09:36

Beetje jammer dat Fergie hier iets van moet zeggen. Hij heeft koning schwalbe in selectie genaamd Ashley Young

2 oktober 2012 om 09:49

en daar heeft hij, ook via de media, tegen gezegd dat hij moest stoppen met het maken van dit soort schwalbes.

2 oktober 2012 om 09:49

Valt vaak... maar hij is nog lichter dan bijvoorbeeld Jody Lukoki. Dus dan is het begrijpelijk, wil je je staande houden in de PL.

2 oktober 2012 om 09:51

Je doet nu wel Suarez tekort hoor! Niemand die zo goed kan duikelen als hij! Young kan misschien in zijn schaduw staan maar meer ook zeker niet.

2 oktober 2012 om 09:57

Haha, koning schwalbe dan nog :D

Twee keer een penalty opgezocht en plots ben je erger dan Suarez, die meer dan twee incidenten per wedstrijd heeft. En lang niet de enige is die veel meer duikt dan Young, Rooney en Welbeck samen.

2 oktober 2012 om 15:51

sinds wanneer duikt rooney veel? en welbeck staat er ook niet om bekend, hoor

2 oktober 2012 om 16:22

Ik zeg ook net dat ze helemaal niet zoveel duiken...

2 oktober 2012 om 10:06

Als mensen Welbeck en Rooney duikelaars noemen dan is Javier Zanetti van inter ook een duikelaar... Rooney heeft misschien 2 schwalbes gemaakt in zijn carriere.

2 oktober 2012 om 10:34

Wel één hele bekende. En een pijnlijke. Voor de Gooners dan toch.
PG kan er nog niet over ophouden, dat terwijl die ongeslagen reeks eigenlijk mede te danken was aan het duiktalent Pires.

2 oktober 2012 om 10:41

Die wedstrijd was schandalig van begin tot einde. Die duikeling van Rooney was slechts het topje van de ijsberg. Maar Rooney duikelt natuurlijk wel vaker dan 2x, dat weet jij ook. Kan alleen al 2 momenten tegen Arsenal bedenken.

2 oktober 2012 om 10:57

Aan beide kanten net zo goed natuurlijk. Dat wordt wel eens vergeten, aangezien het altijd de verliezer is die loopt te klagen achteraf. Wat dacht je van deze 1000 percent penalty die niet gefloten werd?

2 oktober 2012 om 11:07

Benieuwd wat PG over dit filmpje te zeggen heeft

2 oktober 2012 om 11:10

Hier gaan we weer. Jullie kunnen 1 moment noemen ten opzichte van werkelijk 10 voorgaande waardeloze en schandalige beslissingen en brengen dat als ultiem bewijs dat de teams evenredig benadeeld werden. Dit was een penalty ja (ook niet opgemerkt door de grensrechter) maar jullie hadden allang met 9 man moeten spelen tegen die tijd. Neville had al 3x rood moeten zien terwijl Ferdinand volgens geen enkele interpretatie op het veld had mogen blijven staan. Wij kregen zelfs de eerste kaart van de wedstrijd als ik mij niet vergis, na 10 aanslagen van jullie.

Ook in 2002 zo'n wedstrijd gezien. Arsenal spelers werden echt mishandeld en de ref greep niet in.

Het filmpje dat bij mijn CE hoorde is trouwens verwijderd vanwege auteursrechtclaim door de FA.

2 oktober 2012 om 11:12

Hahaha mishandeld. Wat kan je toch lekker overdrijven PG

2 oktober 2012 om 11:22

Ja serieus. Arsenal werd toen kampioen op Old Trafford, en het enige wat Utd deed was tackelen en tackelen. Sindsdien proberen Allerdyce, Pulis etc. het ook allemaal.

2 oktober 2012 om 12:27

Hoe kun jij je nou keer op keer zo ontzettend laten kennen man haha! Wat een ontzettende Calimero!! Heb je nou echt al deze complottheorien nodig voor jezelf? Is dat hoe je verklaard dat Arsenal nooit iets wint en altijd geblesseerden heeft? Hou nou hier eens mee op zeg, staaf het eens met concrete bewijzen. Niet met die halve waarheden.

4 oktober 2012 om 17:30

Volgens mij zijn drie dubbele beenbreuken op tijd van drie jaar wel een redelijk overtuigend argument dat Arsenal geregeld van het veld af werd/wordt geschopt.

2 oktober 2012 om 10:50

en dan nog durven zeggen dat Nani nooit een schwalbe maakt,die vent maakt er bijna net zo veel dan Suarez. niet echt serieus meer te nemen deze man.

2 oktober 2012 om 11:01

Noem er is eentje dan? Nani maakt opvallend genoeg eigenlijk bijna nooit een schwalbe terwijl het wel een Portugees is.

2 oktober 2012 om 12:24

Nou noem die jongen niet gelijk koning schwalbe op basis van twee duikelingen zeg. Er zijn spelers die meer notoire vallers zijn. Daarnaast heeft hij aangegeven in de media dit niet meer te doen.

2 oktober 2012 om 13:19

Ho ho, wacht even, vergeet zijn assistenten Valencia,welbeck,nani en kagawa niet.

3 oktober 2012 om 20:40

Nee, koning schwalbe is Welbeck. (wedstrijd tegen Wigan)

2 oktober 2012 om 09:37

Inderdaad ze vallen alsof ze een nekschot in de loop krijgen kom op zeg.
Speel gewoon je spel en als het echt een harde overtreding is val dan normaal en niet eerst springen om vervolgens ala shakespeare neer te gaan.

2 oktober 2012 om 09:40

En ik ben het echt met Fergie eens.
Hij ergert zich zelf ook soms mateloos aan zijn eigen speler Nani die een tijdje het vaak probeerde en tegen Ashley Young heeft hij zelfs in de media verteld dat ie mee moet stoppen. Dezelfde Nani had zaterdag een Penalty moeten krijgen tegen Spurs en dat gebeurde niet, waarom zou Ferguson uitgerekend nu dit zeggen?

Aguero trekt op basis van 1 seizoen zo'n conclusie, als je mij vraagt worden juist de engelse spelers door de FA snel gestraft of krijgen beslissingen niet mee.

Rooney juichde een seizoen geleden ongepast na een doelpunt en kreeg meteen een schorsing (omdat hij ook een voorbeeld functie heeft)

Als je mij vraagt speelt er in Engeland helemaal niets met je afkomst om beslissingen wel of niet mee te krijgen..

2 oktober 2012 om 09:47

Als je denkt dat Ferguson zich ergert aan schwalbes dan ben je echt naïef. Die man rijgt prijzen aan een door valsspelerij.

2 oktober 2012 om 09:57



Moet je een tissuetje?

2 oktober 2012 om 10:03

@ Persiangooner

Weet je wat ik eigenlijk triest vind?
Dat je een Gunner bent en daardoor Man U niet mag of wat dan ook kan ik nog begrijpen..
Maar ik vind het heel opmerkelijk dat jij werkelijk niets maar dan ook niets goed over Man u te vertellen hebt, elke stukje wat op VZ komt zal je reageren en dan ook alleen maar negatief, onbegrijpelijk.

Ik ben zelf een Man U fan maar je zal mij niet snel betrappen op "kritiek" op Arsenal of inwrijven Arsenal een eeuw lang geen prijs meer heeft gewonnen, allemaal niet nodig.
Je bent een voetbalfan of niet, maar jij gaat soms echt te ver.

Concentrate on your own team mate:-)

2 oktober 2012 om 10:11

Ja ofnie. Volgens die vent stelt United niets voor terwijl ze Arsenal ieder jaar weer inmaken.

2 oktober 2012 om 10:12

Ze krijgen al jarenlang te veel, natuurlijk is dat ergerlijk. Op het goede Utd had ik bijna geen kritiek. Begrijp niet waarom je Arsenal erbij betrekt.

Maar ik heb Utd nog nooit Man U genoemd.

2 oktober 2012 om 10:17

Tegenwoordig zeggen zoveel mensen hier op VZ Man U dat ik er maar niets meer van zeg..

2 oktober 2012 om 10:20

Tja, zelfs jullie beursnaam zou Manu zijn als ik mij niet vergis.

2 oktober 2012 om 10:22

Op zenders zoals Sky sports en Espn zeggen ze ook gewoon Man U....

2 oktober 2012 om 10:32

Ach, dat Man U verhaal is een beetje idioot. Oude supporters die de Munich ramp zelf hebben meegemaakt, die blijven ook vaak genoeg nog van Man U spreken.

2 oktober 2012 om 10:35

Misschien moeten we er inderdaad niet meer van opkijken, dan ontneem je degene die het kwetsend bedoelen hun munitie.

2 oktober 2012 om 10:44

Klopt, door daar zo krampachtig mee om te gaan geef je die Leeds/liverpool/city supporters die met die chants afkomen ook gewoon wat ze willen natuurlijk.

Zelf gebruik ik het nooit omdat ik Man Utd beter vind ogen, maar heb er ook geen probleem mee.

2 oktober 2012 om 09:43

oehhh als je aan het verenigd koninkrijk komt dan kom je aan Ferguson..maar hij heeft wel een punt natuurlijk... die Engelsen klappen er altijd als gekken op, maar ook zij kunnen er wat van.. Overigens mag hij niks zeggen want Man utd is de ergste van allemaal met al die goedkope penalty's

2 oktober 2012 om 09:43

Ashley Young, Wayne Rooney en andere Britse spelers liggen vaak genoeg met het grootste gemak op de grasmat, dus ik zou als Ferguson zijnde maar wijs mijn mond houden.

2 oktober 2012 om 09:43

Bah, dit riekt naar discriminatie. Jammer dat Ferguson de Engelse mentaliteit helemaal overgenomen heeft. Die man heeft Young, Welbeck en Rooney in de selectie. Notoire duikelaars en Engels. Ferguson praat de Engelsen hier naar de mond om zijn star-status te waarborgen en zijn eigen team (vol Engelse divers) te ontzien. Verschrikkelijk mens en een matige tacticus.

2 oktober 2012 om 09:51

En toch een verschrikkelijk goeie coach, waar Wenger nog heel veel van kan leren. En als je ziet hoeveel prijzen hij heeft gewonnen, kun je toch niet spreken van een matige tacticus. Bijna alle spelers die met hem hebben gewerkt zijn lovend over hem. Een van de beste trainers die ooit in de PL heeft gewerkt

2 oktober 2012 om 09:57

Trainer? Die man doet weinig aan training. Het is een manager. Training laat hij over aan zijn staf.

2 oktober 2012 om 10:02

Manager ja, trainer nee. Hij heeft de middelen die Wenger niet heeft, zo simpel is het.

2 oktober 2012 om 10:18

Het is toch algemeen bekend dat schwalbes in bepaalde landen veel vaker voorkomt. Zo konden de Portugezen er jaren geleden heel wat van, je hoefde ze maar scheef aan te kijken en ze vielen al. Dat jij het op disciminatie gooit, zegt misschien meer over jou dan over Ferguson. Tegenwoordig hoef je maar het woord "buitenlander" te noemen en meteen wordt er gegrepen naar de woorden discriminatie en racisme, puur en alleen om de feiten te verbergen.

2 oktober 2012 om 10:20

Kom met data dat buitenlanders in(!) de PL zich vaker bedienen van schwalbes dan Britten en ik neem mijn woorden terug.

2 oktober 2012 om 10:29

Suarez is data genoeg. Die legt op zijn eentje het evenwicht al volledig bij de buitenlanders

2 oktober 2012 om 10:39

Hahaha Suarez wijkt dusdanig af van de rest van de populatie dat het een vertekend beeld geeft als we hem opnemen

2 oktober 2012 om 10:44

Hehe, dan opteer ik om Young ook als outlier te markeren

2 oktober 2012 om 10:50

Daar heb je een punt.

Nee maar zonder gekheid. Het is onderdeel van het moderne voetbal en de Britten doen er net zo goed aan mee. Wel geloof ik dat Engelse internationals lichtelijk bevoordeeld worden. Dat had die ouwe scheids ook een keer toegegeven.

2 oktober 2012 om 09:54

“nani duikelt niet, dat heeft hij nooit gedaan."

Hehe, Fergie is zo'n troll :D

2 oktober 2012 om 10:05

Ik vind het schokkender dat hij wijst naar buitenlanders, hetgeen waar jij je ook altijd aan hebt geërgerd.

Ik heb net de samenvatting gezien, het was wel een strafschop trouwens. Villas-boas heeft geleerd van Ferguson hoe je refs pre-match kan beinvloeden?

2 oktober 2012 om 10:12

We hadden er nog 2 moeten hebben.. Hands en de tackles op Kagawa en van Persie. Die op van Persie was gewoon rood voor Gallas.

2 oktober 2012 om 10:17

Die hands was natuurlijk geen penalty, ook al krijgen jullie die wel meestal (gallas 2008), normaal is dat gewoon doorspelen. Die tackle op RvP zat volgens mij niet in de Motd samenvatting. Die van Nani was een 100 procent strafschop, het type dat sowieso veel te weinig gegeven wordt.

Maar je moet begrijpen dat de groep Pg's groeiende is. Je hoort steeds meer geluiden dat Utd bevoordeeld wordt ten opzichte van andere teams en ook steeds meer (buitenlandse) coaches en andere autoriteiten die dat beamen. Ik denk dat dit het gevolg is van de jarenlange bevoordeling (vergelijkbaar met de reden dat Suarez geen penalty's meekrijgt). Buiten dat is Foy ook gewoon niet Pl-waardig.

Maar niet getreurd, Webb fluit jullie tegen Newcastle dus zet de duikbril maar weer op

2 oktober 2012 om 10:23

Hoppa webb fluit! De 3 punten zijn binnen!

Maar natuurlijk is het onzin dat Utd bevoordeeld word.. Anders hadden ze zaterdag echt wel een pingel gekregen. En kom nou niet met dat het anders te opvallend word PG

2 oktober 2012 om 10:24

Eerder het gevolg van jarenlang prijzen pakken vermoed ik

En Webb fluit, maar United speelt buitenshuis. Wordt dus weer tegen 12 spelen voor United.

Ik weet niet wat je precies wil zoeken bij het feit dat hij wijst naar buitenlanders. Aguero brengt de hele discussie Engelsen vs buitenlanders naar boven, Ferguson geeft er zijn antwoord op. Een mening die trouwens door zowat iedereen gedeeld wordt en als je eerlijk bent ook gewoon waarheid is. Buitenlanders duiken gemiddeld gezien gewoon meer dan Engelsen. Dat er aan beide kanten uitzonderingen op die regel zijn doet daar niks aan af natuurlijk.

2 oktober 2012 om 10:27

Weer? Wat weet jij daar nou van man .

Webb durft dat echt niet hoor, anders mag hij zoals Atkinson ook 13 maanden geen Utd meer fluiten

2 oktober 2012 om 10:30

Webb heeft de voorbije 5 jaar misschien 5 keer in United's voordeel gefloten (altijd thuis) en 10 keer in United's nadeel (altijd buitenshuis). Webb is gewoon een thuisfluiter en staat daar ook als dusdanig voor bekend.

2 oktober 2012 om 10:45

Ik durf dat sterk te betwijfelen. In het buitenland wordt inderdaad meer gedoken, maar buitenlanders in Engeland zijn relatief fair als je het mij vraagt. Er zijn uitzonderingen als Suarez natuurlijk. Utd heeft een duikende Engelse enclave en Chelsea heeft een paar buitenlanders die het graag doen, die kan je tegen elkaar wegstrepen.

Ik vind zulke uitspraken gewoon te makkelijk en achterhaald.

2 oktober 2012 om 10:53

In de wedstrijd van vorig jaar tegen Newcastle naaide hij ons inderdaad ook al.

2 oktober 2012 om 10:55

Was dat niet Foy? Foy ken ik overigens als echte Chelsea-hater, niet bepaald als een Utd-hater.

2 oktober 2012 om 14:55

wazza: het was de grensrechter

2 oktober 2012 om 10:04

dat ashley young een aantal keer gedoken heeft zal ik zeker niet ontkennen. dat is gewoon waar. maar welbeck is geen duikelaar. je moet wel weten waar je over praat als je dat soort dingen gaat roepen.

persiangooner die is natuurlijk voor arsenal, die heeft geen realistisch beeld. maar weet je, elk team heeft zo zn gelukjes met penaltys mee krijgen en momenten dat ze er juist niet een krijgen. ik geloof er niks van dat in engeland met 2 maten gemeten word met het geven van penaltys. het is misschien wel de enige competitie die nog wel fair is

2 oktober 2012 om 10:25

Welbeck heeft o.a tegen Wigan en Chelsea lopen duiken als een malle. Engeland is helemaal geen faire competitie, die lui weten op het gebied van voetbal niet eens wat objectiviteit is. Van alle grote competities komt de Bundesliga denk ik nog het meest in de buurt van een faire competitie, en dat komt o.a door hun afwijkende scheidsrechterssysteem.

De oudere Utd fans die ook de dominantie van Liverpool hebben meegemaakt, zullen ook wel beamen dat Utd op dit moment bevoordeeld wordt. Alleen de jongere fans blijven volhouden dat het niet het geval is, ondanks dat ze om de week weer een grote beslissing in hun voordeel krijgen.

2 oktober 2012 om 10:33

Hehe, ik kom genoeg in contact met oudere United-supporters en die heb ik nog van mijn leven niet horen beweren dat United het nu gemakkelijker heeft met de scheidsrechter. Misschien dat ze zeggen dat Liverpool toen bevoordeeld werd, dat klopt.

2 oktober 2012 om 10:54

Jij kent er ongetwijfeld meer dan ik. Moet je het eens als onderwerp aanhalen, ben wel benieuwd hoe zij het zien.

Maar eigenlijk zouden we gewoon een systeem moeten invoeren om de invloed van scheidsrechters te beperken. Dat kan heel makkelijk. Genoeg scheidsrechters aanstellen, max 2 wedstrijden van een team in een jaar, laten bepalen door loting, scheidsrechters zich laten verantwoorden na de wedstrijd, data openbaar maken etc. Dan kunnen de Pg's van deze wereld ook niet meer met hun complot theorieen komen

2 oktober 2012 om 11:00

De Pg's van deze wereld kunnen en zullen altijd met complottheorieën blijven afkomen, zolang Arsenal niks wint. Daar maak ik me geen illusies over. Maar het zou al mooi zijn mocht men videotechnologie in het spel brengen om de invloed van de scheidsrechter zo wat kleiner en transparanter te maken. En om diezelfde scheidsrechter gewoon te helpen natuurlijk.

2 oktober 2012 om 11:07

Het heeft niet zoveel met Arsenal te maken, behalve dat wij de tegenovergestelde behandeling van Utd krijgen. Het grappige is dat we allemaal de middelen hebben om onze stellingen te onderbouwen.

2 oktober 2012 om 10:19

Ja inderdaad Welbeck een duikelaar noemen? Kom op man..

2 oktober 2012 om 10:46

Welbeck is een hele lompe duikelaar heeft totaal niet het lichaam voor iemand die makkelijk naar de grond kan, toch doet hij het. United heeft trouwens de meeste duikelaars in het team: Young, Welbeck en natuurlijk heilig kindje Rooney. In het verleden Ronaldo.

Volgens mij krijgen ze een cursus duiken tijdens training.

2 oktober 2012 om 10:20

Het is niet eens dat het discriminatie is, het is voornamelijk totaal debiele onzin. Als je Gerrard, Rooney, Welbeck en Young in één team zet had Team GB op de Olympische Spelen alle duikmedailles gewonnen! Verder moet deze meneer natuurlijk zijn mond houden over duiken. Voorlopig staat de brigade aan de Matt Busby Way met het simuleren van overtredingen glansrijk bovenaan.

2 oktober 2012 om 10:42

Ik snap niet dat Ferguson overal iets over moet zeggen. Hij kan die tijd beter besteden aan zijn eigen team dat toch wel heel matig speelt al maanden lang. Alleen de 2e helft tegen de Spurs was aardig. Laat hem daar eens iets over zeggen in plaats van dat zeiken op de arbitrage als je hem tegen hebt en de hoogte in praten als je hem mee hebt.

2 oktober 2012 om 10:54

2e helft aardig? Als we zo blijven spelen worden we fluitend kampioen. Maar uiteraard kan United niet een heel seizoen zo spelen. En United begint meestal matig aan een seizoen.

Off: Vanavond gaat United waarschijnlijk zo spelen:

de Gea
Rafael Evans Rio Evra

Cleverley Fletcher

Nani Rooney Kagawa

RVP

2 oktober 2012 om 11:58

Verschil is dat Suarez non stop schwalbes maakt en dus bijna nooit een penalty mee krijgt maar de Engels schwalbe makers worden gewoon rijkelijk beloond met penalties
Verder zijn de buitenlanders onder hoede van Fergie (valencia en Nani) ook regelmatig beloond voor hun schalbers

Verdict
Buitenlanders worden niet overal benadeeld omdat ze bij Fergie juist een voorkeurs behandeling genieten
- Zowel buitenlanders als Engelse maken schwalbes maar buitenlanders (manu buitenlanders exculded) krijgen de penalties bijna nooit terwijl de Engelsen dat wel krijgen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Manchester United

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
3.Chelsea7536
4.Arsenal7335
Voor de complete stand: Premiership
SpelersPositieW
Robin van PersieAanvaller3826
Michael CarrickMiddenvelder361
Patrice EvraVerdediger344
Antonio Valencia Middenvelder301
Rio FerdinandVerdediger281
Rafael da SilvaVerdediger283
David de GeaKeeper280
Voor de complete selectie: Clubpagina Manchester United.

170 fans
Coach, 71 jaar
SeizoenClub
1986-2013 Manchester United
1985-1986 Schotland
1978-1986 Aberdeen
1974-1978 Saint Mirren
1974-1974 East Stirlingshire
Laatste voetbalnieuws

Stam adviseert Man United voorbeeld Ajax te volgen: ‘Dat is de manier’

Toen de Raad van Commissarissen in februari 2012 opstapte en Johan Cruijff na een de zogenoemde fluwelen revolutie ‘de macht’ greep bij Ajax, zorgde hij er direct voor dat vele oud-topvoetballers...Lees verder

In de wandelgangen

Vrijdag 24 mei
Aras Özbiliz zou in de belangstelling staan van Spartak Moskou, maar dat blijkt toch niet zo te zijn. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.1396484 seconden.