Voetbalzone

‘Zamorano, Hasselbaink, Ronaldo: dat vond ik echt de allerbesten’

Maandag, 1 oktober 2012 om 18:18

Roberto Soldado eindigde de laatste jaren altijd in de dubbele cijfers met zijn doelpunten. In twee seizoenen bij Getafe en in zijn eerste twee jaar bij Valencia leidde hij zijn club met zijn goals en de hoop is dat er nog veel meer bijkomen in het shirt van los Che. En dan niet alleen in de competitie, maar ook in de Champions League. Een toernooi dat zijn weerga niet kent, vindt Soldado.

/

“Het is de allerbeste competitie die er is, de belangrijkste waarin je actief kunt zijn”, zegt de 27-jarige Soldado op de website van de UEFA. “Je voelt de waarde ervan gewoon. Ieder weekend weer zijn we bezig met het bereiken van een plek die recht geeft op deelname aan de Champions League. Ik hoop dat ik mijn gemiddelde in de Champions League vol kan blijven houden.” De afgelopen twee edities was de Spanjaard in totaal goed voor elf goals.

Soldado zegt vroeger al met bewondering naar bepaalde spitsen te hebben gekeken. “Ik heb altijd genoten van de echte afmakers. Iván Zamorano in zijn Real Madrid-jaren, Jimmy Floyd Hasselbaink bij Atlético Madrid en Ronaldo bij Barcelona: dat vond ik echt de allerbesten”, zegt Soldado. In 2010 verruilde hij Getafe voor Valencia, om het gat op te vullen dat David Villa achterliet. “Ik heb mezelf nooit als zijn opvolger beschouwd. Maar ik wist dat, als ik het niet goed zou doen, dat label wel zou komen. Niet alleen bij mij, maar ook bij de pers en bij de supporters.”

Poll

Roberto Soldado is één van de tien beste spitsen in Europa

1 oktober 2012 om 18:22

Persoonlijk vind ik Soldado echt een goede spits. Alleen af en toe denk ik dat hij nog meer zou kunnen scoren omdat hij niet helemaal de goede mensen om zich heen heeft.
Maar wat hij nu brengt voor Valencia is natuurlijk al super goed. Jammer dat ik die drie spelers nooit in het echt heb zien voetballen...

1 oktober 2012 om 18:29

Het is juist andersom. soldado scoort zoveel juist omdat hij goede spelers om zich heen heeft. Voor de rest stelt het weinig voor hoor, in de 16 pikt hij wel zijn doelpuntjes mee. Wat mij betreft geen absolute spits zoals Llorente,falcao,..

De 2 spitsen van Jouw club vind ik persoonlijk al betere en completere spitsen.

1 oktober 2012 om 18:38

Je hebt het juist helemaal verkeerd. Soldado is de topspits maar heeft niet de goede spelers om zich heen. Vorig jaar ging Mata weg en waren Banega en Canales vrijwel het hele seizoen geblesseerd. Soldado miste ook nog een aantal wedstrijden en was niet 100 door zijn rug. Mathieu en Alba langs de linkerkant was leuk tegen Barcelona maar was verder niet echt effectief door het gebrek aan creativiteit. Feghouli scoort best veel voor een winger maar hij geeft niet heel veel assist's.

Dat we dit seizoen nog meer blessure's hebben en niet konden aanvallen tegen een Barcelona of Real kwam niet door Soldado maar door slechte spelers als Parejo.

1 oktober 2012 om 20:09

Laat Llorente nou ook afhankelijk zijn van andere spelers.. Is een afmaker in de 16 en dus oook totaal niet vergelijken met Falcao die met zijn techniek en inzicht zelf kansen kan creeren..

1 oktober 2012 om 20:19

@ Vcfan
Zoals ik dus zei, Llorente heeft veel aan spelers om zich heen, mij punt was dus dat Soldado afhankelijk was van wat er zich rondom hem speelt. Als het goede spelers zijn scoort hij, als dat niet het geval is, scoort hij niet. Geen Kaliber Falcao, Van Persie, Rooney, Ibra, Llorente, die hun eigen kansen kunnen creëren en minder afhankelijk zijn van de kwaliteit rondom hun.

@ Magiclnr9
Llorente scoort en laat scoren techniek en inzicht van Llorente is dan ook minstens 10x beter dan dat van Soldado..

1 oktober 2012 om 22:36

Elke spits is in meer of mindere mate afhankelijk van de spelers om zich heen. Ik vind in 32 wedstrijden 17 goals een goed aantal als je weet dat het team vorig jaar totaal niet liep. Emery kon de spelers niet raken en de spelers dia achter hem stonden zijn een stuk minder dan de spelers die ik hieronder nog noem. Al die spitsen die jij nu opnoemt hadden ook betere spelers om zich heen. Ik wil Soldado nog wel zien met het drietal Viera, Canales, Feghouli en daarachter Banega en Gago.

1 oktober 2012 om 18:23

Ik hoop dat Valencia de poule overleeft en de volgende ronde haalt, ben altijd wel gecharmeerd van ze geweest.

1 oktober 2012 om 18:23

Wat een geweldige tijden waren het toch! Ronaldo die van PSV naar Barcelona kwam en ineens tot de beste speler uitgroeide en ook nog eens de Gouden Bal won.

1 oktober 2012 om 18:23

Eindelijk iemand die wel de erkenning toekent die Hasselbaink zelden krijgt.

1 oktober 2012 om 18:29

Gelijk heb je, alleen om hem nou met Ronaldo te vergelijken gaat wel wat te ver. Maar Jimmy krijgt inderdaad maar zelden de erkenning die hij zeker heeft verdiend

1 oktober 2012 om 18:33

Daar heb je Zeker gelijk in. In mijn ogen is Ronaldo R9 de meest complete spits die we ooit hebben mogen aanschouwen. Wat een fenomeen was dat zeg.

1 oktober 2012 om 19:16

Ja maar Jimmy heeft echt een apart carriereverloop gehad. Ik denk een beetje dat het daardoor komt. Was wel een wereldspits.

1 oktober 2012 om 20:11

Inderdaad! Alleen jammer dat hij (te) weinig uit zijn carriere heeft kunnen halen door blessures.

1 oktober 2012 om 19:07

Inderdaad, erg mooi om dit zo van iemand te horen. En dan niet weer een Madrileen die een Madrileen de beste vindt of een Mancunian die een Mancunian de beste vindt. Zamorano, Hasselbaink, Ronaldo, dat is een mooi en eerlijk rijtje.

Ik sta er ook niet zo vaak bij stil, maar als je er over nadenkt zijn er inderdaad niet zo heel veel echte diepe spitsen die zo goed kunnen afmaken. Jammer dat Hasselbaink in oranje vaak op rechtsbuiten gezet werd.

1 oktober 2012 om 20:28

Hasselbaink was inderdaad een goede spits.. Maar laten we even eerlijk zijn.. Hij speelde niet voor niets niet op zijn plekkie in oranje.. De man kon niet tippen aan de spitsen die er die periode ook nog rondliepen.. Denk aan een Kluivert, Bergkamp, Makaay en later van Nistelrooij... Ik vind het maar vreemd dat hij Hasselbaink noemt, alsof die in de buurt van Ronaldo komt.. Maar ieder zo zijn mening natuurlijk..

2 oktober 2012 om 10:46

Inderdaad, pech voor hasselbaink dat hij al die grote namen voor zich had.

Denk dat het voor de rest vooral afhangt van het type spel dat je speelt. In de ene ploeg heb je een echte afmaker nodig, in de andere ploeg meer voetballers. En in die eerste categorie zijn er niet zo veel.

1 oktober 2012 om 18:24

Hij heeft wel kennis van geschiedenis, ook al is het niet zo lang geleden.
Ronaldo bij PSV en Barcelona was echt niet normaal goed.
Daarom konden deze 2 teams hem ook niet behouden de hoogste bieder had hem inprincipe vast.

Soldado is ook lekker bezig alleen is hij een laat bloeier daarom kon hij het bij real niet maken.

1 oktober 2012 om 18:26

Roy Makaay kon er anders ook wat van bij Depor. Dat waren nog eens tijden, met Pandiani en Luque (amsterdam kijk even weg).

1 oktober 2012 om 18:29

Diego Tristan en Valeron mogen ook genoemd worden als we het over Depor van Makaay hebben.

1 oktober 2012 om 18:31

Haha, ik zat serieus te peinzen wie ik ook alweer miste in dat rijtje aanvallers: Tristan dus

1 oktober 2012 om 18:36

Laten we Fran ook aan dat rijtje toevoegen

1 oktober 2012 om 18:41

en djalminha

1 oktober 2012 om 18:44

Eigenlijk is dat hele team wel noemenswaardig

1 oktober 2012 om 18:50

JJe mist Bebeto in het rijtje Deportivo spitsen , das even een klasse beter dan Luque, Pandiani en Tristan

Als ik me niet vergis was die er ook bij toen ze op 1 punt na geen kampioen werden.

1 oktober 2012 om 19:37

Was dat met die gemiste penalty? Ik was destijds nog zo jong dat ik geen idee hhad waar kinderen vandaan kwamen maar dat moment blijft me altijd bij.

1 oktober 2012 om 20:13

Diego Tristan, Makaay.. had het er na de wedstrijd tegen Madrid nog over. Wat een wereld elftal had Super Depor toen!
Jammer dat de club zo afgedaald is!

1 oktober 2012 om 20:13

Vieri en Batistuta?

2 oktober 2012 om 00:47

Mauro Silva en Naybet hielden alles dicht, Molina was een goede keeper en Scaloni + Duscher waren ook beesten zeg.. Super Riazor Depor

1 oktober 2012 om 18:32

Ik wilde net zeggen, mijn naamgenoot was echt een briljante spits bij Deportivo. Die hadden echt een fantastisch team ja, een jaar of 8 terug.

1 oktober 2012 om 18:38

Inderdaad man, de tijd vliegt. Hetzelfde heb ik met Betis en Celta de Vigo.

1 oktober 2012 om 19:40

Nog iets langer geloof ik, mooi dat ze weer een klein beetje op de weg terug zijn. Valencia had trouwens ook een heel mooi team een jaar of tien terug, met Mendieta, Lopez etc. Daarom is het ook zo jammer dat deze man zegt elk weekend bezig te zijn met "het bereiken van de champions league" De twee grootmachten zijn veels te sterk geworden en hebben allebei niet alleen de twee beste spelers op de aardbol in hun gelederen maar ook de best of the rest. Ik keek toch liever naar de PD een aantal jaar terug toen het nog een competitie was.

1 oktober 2012 om 19:47

Celta de Vigo was ook een erg leuk team. Zo jammer dat beide clubs zo zijn afgegleden en zelfs zijn gedegradeerd op een gegeven moment (wel weer prachtig dat ze terug zijn). De Primera Division is zwaar achteruit gegaan de afgelopen 10 jaar. Zou mooi zijn als de balans weer enigszins hersteld wordt en meerdere clubs enigszins kunnen aanhaken bij Real en Barca (helemaal is toch niet mogelijk, daarvoor zijn deze clubs gewoon veel te groot).

1 oktober 2012 om 20:14

Eerlijke Tv-geld verdeling zou al een hoop goed doen!
Real en Barca zijn groot genoeg om deze verliezen op te kunnen vangen, en het zou de competitie echt goed doen!
Wordt dan ook tijd dat ze hier eens werk van maken.

2 oktober 2012 om 00:48

Betis niet, Betis was altijd matig. Celta en Alaves waren zeker goed bezig!

Vroeger was Barca nooit zeker van rechtsreekse Champions League, Real,valencia en Deportivo waren baas!! Celta,alaves,sociedad,mallorca en Barca zaten achter deze 3! De mooiste tijden in voetbal!

1 oktober 2012 om 18:42

En ik meen Tristan en Valeron toch?

Hasselbaink! haha wat een tyden waren dat zeg!

Ik persoonlijk vind nog altijd Ronaldo de beste aanvaller die ik ooit heb gezien, jammer van de vele blessure's, maar hij was echt wow.

1 oktober 2012 om 18:26

Ronaldo vind ik ook de beste en meest complete spits aller tijden. Het zegt genoeg over hem dat hij ondanks zijn blessures altijd terug kon komen en nog op dit niveau kon blijven. Als hij niet zo vaak geblesseerd was geweest en hij niet die problemen had met zijn schildklier hadden we helemaal niet gesproken over of Messi de beste spits/speler aller tijden is.

Inzaghi was trouwens ook een geweldige afmaker in die tijd.

1 oktober 2012 om 22:08

Vind Ronaldo nog altijd beter dan Messi hoor.. Die man presteerde echt het onmogelijke laat Messi maar eerst Argentinië wereldkampioen maken..

1 oktober 2012 om 22:12

Ja weet. Maar ik bedoel dat als hij echt nooit geblesseerd was geweest dan was er geen twijfel mogelijk geweest, zelfs niet voor de voetbalkijkers die er wat minder verstand van hadden. Want die denken nu allemaal dat Messi een half-god is.

1 oktober 2012 om 22:38

tja de meeste lui hier op VZ hebben er toch niet al te veel verstand van.. Maar snap je reactie wel en daar ben ik het ook wel mee eens..

1 oktober 2012 om 18:26

Hassebaink verdient echt veel meer erkenning inderdaad dan dat de mensen nu hebben. Echt een topper geworden. 2x engels topscoorder en ook flink gescoord in Spanje. Gewoon een zeer goede spits.

1 oktober 2012 om 18:32

Het lijkt wel of we in Nederland veel minder waardering hebben voor onze spelers in het buitenland dan buitenlanders zelf. Ook lijken veel jonge mensen spelers van vroeger helemaal niet te kennen of er ooit van gehoord te hebben, dat is wel jammer want vroeger had je echt veel meer karakteristieke spelers dan op het moment.

1 oktober 2012 om 19:41

Het was zowieso een beetje vreemd in die periode, tegenwoordig hebben we een ongekend luxe probleem als je de media moet geloven met Huntelaar en Van Persie terwijl we vroeger een periode hadden met Hasselbaink, Makaay, Kluivert, Bergkamp en van Nistelrooy die eraan zat te komen.

Toen was het allemaal geen probleem, vrij apart

1 oktober 2012 om 19:57

Ja, ik blijf er ook bij zeggen dat er in de jaren 90 een hoger niveau voetbal gespeeld werd en dat er meer en betere spelers waren. Als je nu alleen al naar de verschillen tussen het Nederlands elftal van toen en nu kijkt zie je dat duidelijk.

1 oktober 2012 om 18:34

Zamorano was een geweldige afmaker. Ik kan me nog steeds die ruzie tussen hem en Stam herinneren Haha geweldig. Hasselbaink was een krachtige spits met veel snelheid. Ik vond Hasselbaink niet een echte killer. Hij was een doelpunten maker maar niets zo'n eentje als van nistelrooy. Ronaldo was natuurlijk een geweldige spits. Hij had echt alles. Snel , technisch, kopsterk en zeer doelgericht.

1 oktober 2012 om 18:35

Ronaldo noem ik niet de pure afmaker, die kon ook nog een gruwelijk hard rennen en ook een prima techniek!

Hasselbaink en Zamorano waren inderdaad prima afmakers maar toch echt niet de allergrootste pure spitsen..

Als je het over de grootste pure afmakers hebt:
1. Inzaghi (slechtste aanvallende voetballer van milan allertijden , beste killer ever)
2. Falcao (die ook nog heel aardig kan ballen trouwens)
3. Makaay

1 oktober 2012 om 18:39

Ruud van Nistelrooy, Jardel, Shearer, Larsson etc. kan je dan ook wel opnoemen!

1 oktober 2012 om 18:49

Ruud van Nistelrooy vond ik meer dan een spits, Jardel, Larsson en Shearer hebben nooit in de absolute wereldtop gevoetbald

1 oktober 2012 om 21:25

Je kon het Newcastle waar Shearer in zijn hoogtijdagen speelde gerust wereldtop noemen hoor. Daarnaast heeft ook Larsson (onder Rijkaard) het niet onverdienstelijk gedaan bij Barcelona, en als bejaarde nog even bij Manu. Als dat geen wereldtop is...heerlijke spits was dat inderdaad ook, die Larsson: had echt alles. Uiteraard blijft mij als Madrileen Zamorano ook eeuwig bij (rugnummer 1+8!!)

2 oktober 2012 om 00:55

whahahaha ga toch weg, Newcastle is nooit wereldtop geweest. Wat ik wel weet is dat het Celtic van Larsson thuis in de CL van niemand kon verliezen!!

1 oktober 2012 om 18:39

Makaay mag de veters nog niet strikken van mannen als Puskas, Gerd Muller en Eusebio

1 oktober 2012 om 18:54

Hahaha.. je bent in 1993 geboren man grapjas...

Dat is zwaar voor onze tijd, dus je roept maar wat op basis van een paar statistieken. Toen werd er totaal ander voetbal gespeeld... Ken jij ook verdedigers uit die tijd??? Waarschijnlijk niet... Maldini, Baresi, Hierro enz. zullen nooit vergeten worden!

1 oktober 2012 om 19:48

Ik heb me er in verdiept de afgelopen jaren, ik zou je zo een rijtje kunnen geven van verdedigers uit die tijd, maar daar begin ik maar niet aan

We hebben tegenwoordig ook Youtube en andere media, dus statistieken spreken niet als enige in hun voordeel

1 oktober 2012 om 20:14

Ik ben het eens met Henry, als je 'slechts' in 1993 geboren bent mag je dus geen uitspraken doen over die spelers? Er zijn gewoon genoeg beelden en verhalen over terug te vinden hoor...

1 oktober 2012 om 18:41

Wat dacht je van Gerd Muller en Ruud Geels?

1 oktober 2012 om 18:43

Gabriel Batistuta!

1 oktober 2012 om 18:58

Ook een wereldspeler.. maar die moest het vooral van dat associaal harde schot hebben! Scoorde geregeld uit vrije trappen... en ook lang niet zoveel. Daarnaast is Batistuta geen kampioen...

Heb ook zeker aan hem gedacht toen ik mn top 3 maakte, maar heb wel mega veel respect voor Batigoal!

1 oktober 2012 om 20:16

Als jij Batigol geen pure afmaker vindt, dan lijkt mij het dat je Batigol nooit echt bewust hebt meegemaakt.
Batistuta was wel degelijk een pure afmaker, het enige dat hem echt ontbrak was snelheid en dat hij geen echte individualist was (zoals spitsen zoals Henry en Ronaldo dat wel hadden). Je kan hem het beste vergelijken met Falcao. Falcao bezit ongeveer over dezelfde kwaliteiten als Batistuta dat had. Schiet ook ballen erin van zowat elke positie in de 16 en soms zelfs erbuiten.
Heeft ook de passie, werklust en killerinstinct die Batistuta had. Ik geniet echt van zijn spel.

Het is alleen te prijzen geweest dat hij Fiorentina altijd trouw is gebleven, zelfs in de donkere tijden. Dat hij de overstap naar Roma gemaakt had, vergaf elke fan hem. Een voetballer van zijn status verdiende het gewoon om prijzen te pakken en gelukkig deed hij dat ook bij Roma.
Mocht hij eerder weggegaan zijn naar een topclub, dan was Batistuta zeker weten een grotere naam geweest in de voetballerij. Maar goed, hij is ook niet voor niets topscorer van het nationale team van Argentinië.

1 oktober 2012 om 18:53

Ligt aan je leeftijd wellicht maar Gerd Muller en Marco van Basten staan echt mijlenver boven de 3 die jij noemt.

1 oktober 2012 om 18:44

Huntelaar, Klose, Inzaghi, Batistuta en zo kunnen we nog even doorgaan.

1 oktober 2012 om 19:03

Ronaldo... compleetste spits aller tijden, ongeëvenaard.

1 oktober 2012 om 21:33

Verreweg de beste speler ooit zelfs in mijn ogen met Zidane...

1 oktober 2012 om 22:10

Moeilijk om te zeggen altijd beste speler ooit vind ik. Ik kan van zoveel spelers genieten. Zelf vind ik bijvoorbeeld Ronaldinho het grootste fenomeen, zoveel souplesse, zo makkelijk allemaal, zoveel plezier in het spelletje.. indrukwekkend.

Maar daarnaast kan ik ook verschrikkelijk genieten van de super verdedigers van vroeger, een Beckenbauer, een Maldine of Baresi bijvoorbeeld.

Neemt niet weg dat Zidane ook verschrikkelijke bovenklasse was, geweldig zulke voetballers, ik vind eigenlijk dat we tegenwoordig niet meer zulke spelers zien..

1 oktober 2012 om 22:36

Maldini, Baresi, Beckenbauer en Ronaldinho waren inderdaad ook allemaal geweldig..

Ronaldinho was een echte show-speler, maar minder effectief dan een Ronaldo en niet lang op topniveau gespeeld..

Maldini daar en tegen wel, punt is verdedigers vallen nooit zo snel op.. Maldini vond ik persoonlijk wel beter dan een Baresi..

Beckenbauer heb ik nooit zien spelen, maar is natuurlijk een grote meneer..

Ach je hebt er nog zoveel.. Je kunt sowieso niet aanvallers met verdedigers vergelijken of keepers met middenvelders.. Persoonlijk vind ik R9 gewoon de beste gezien het feit dat hij altijd presteerde.. Topscorer of all time van het WK is..

In elke competitie topscorer is geworden en de verdedigers dolde hoe alleen hij dat kon.. Spelers als Pelé, Zidane en Ibrahimovic vinden hem ook de beste ooit..!

2 oktober 2012 om 00:58

Zidane is Brazilie-killer, zet Ronaldo,ronaldinho,rivaldo of Kaka tegenover hem, hij vernederd ze altijd zo hardcoreeee.

Ps: merci Zizou dat je brazilie altijd pakkies gaf, ze waren te goed totdat ze jou ontmoetten hahahaha

2 oktober 2012 om 07:44

Waar was Zidane op het WK 2002 dan?

1 oktober 2012 om 19:07

Wat denk je van het spitsenduo Salas & Zamorano! Bij Chileens national elftal...

Pfffoooeeeee, dat was nog eens mooi!

1 oktober 2012 om 19:21

Zo daar had ik het pas nog over. Wat een topduo was dat. Jammer dat er weinig van dit soort spitsen meer rondlopen. Op Nederlands vlak had je Haisselbank, v Hooijdonck en Makaay. dat waren echte killers die van de suptop in Nederland naar een laag buitenlandse ploegje gingen, het goed deden en werden weggekocht door grotere teams. En daar speelden ze de sterren van de hemel. Ik ben blij dat ik die tijd allemaal bewust heb mogen meemaken.

1 oktober 2012 om 21:28

Idd Salas en Zamorano! Andy Cole en Dwight Yorke konden trouwens ook wel leuk samenspelen bij Manchester United! Kan me nog een dubbele één-twee herinneren.
Leuk trouwens om al die namen nog eens voorbij te zien komen. Word ik nou een ouwe lul of was het voetbal in 'mijn' tijd ( vanaf jaren 90 ) echt zoveel beter? Heb wel het idee dat de top toen veel breder was qua clubs.

1 oktober 2012 om 22:02

Dat 1-2 tje tegen Barca bedoel je...ongekend!

2 oktober 2012 om 01:01

Wat dacht je van de heer Redondo, nu je het toch over Man U hebt hahahaha. Gasten als Solari en Crespo waren toen gewoon middelmaat terwijl ze in deze tijd de besten zouden zijn, zo ongelooflijk veel goede spelers had je vroeger

2 oktober 2012 om 11:25

Fernando Redondo en zn meesterlijke hakje! En zo zijn er nog een hoop spelers uit die tijd waar je echt van kon genieten. Vooral de Italiaanse en Spaanse topclubs maakten toen de dienst uit. Engeland was toen nog niet zo sterk als nu.

1 oktober 2012 om 19:20

Christian Vieri, wat een geweldige spits was dat dan.

Maar wat Soldado zegt, Hasselbaink en Ronaldo waren ook zeer goed destijds.

1 oktober 2012 om 20:12

Ronaldo spreekt natuurlijk voor zich maar man man Jimmy Floid Hasselbaink. Zijn partnership met Gudjohnson, ook al zo´n briljante speler, was zo mooi om te zien. Die twee vonden elkaar blindelings, dat waren nog eens tijden!

1 oktober 2012 om 20:15

Al die geweldige namen die voorbij komen en misschien wel de beste wordt niet genoemd.
Thierry Henry, draaide 2 weken terug nog even rustig een corner binnen, en was in zijn Arsenal periode legendarisch, voor mij de beste spits van de afgelopen 20 jaar met Ronaldo.

1 oktober 2012 om 20:32

Daar doe je Shevchenko, Batistuta, Romario, Eto'o, Drogba, Suker, Crespo, Roberto Baggio, Totti, Inzaghi, Mijatović oa tekort mee.
Deze spelers waren ook actief in de afgelopen 20 jaar, dus ik kan het zeer zeker niet met je eens zijn.

Henry hoort zeker thuis bij een van de beste (complete) spitsen allertijden, maar bovengenoemde spitsen zijn allemaal van onschatbare waarde geweest voor hun land en clubs waar ze gespeeld hebben. Als Shevchenko, Eto'o, Drogba, Suker, Mijatović, oa bij hoger geklasseerde landen hadden gespeeld waren zij zeer zeker grotere spitsen van naam geweest. Ondanks dat hebben ze er nog een uitstekende carriere aan overgehouden.

1 oktober 2012 om 22:39

Weah?

1 oktober 2012 om 22:47

Ik had er met gemak nog meerdere kunnen noemen, maar dan was het rijtje vast nog wel even doorgegaan. Ik noem deze namen dan ook gewoon om een punt te maken, want wat catalonia zegt klopt natuurlijk niet. Laten we zeggen, gedeeltelijk.

Het grappige van alles vind ik nog dat Rivaldo en Stoichkov geen enkele keer hier genoemd wordt, maar dan zie ik wel ineens een Bergkamp opduiken. Die spelers waren naar mijn inziens geen echte pure centrale spitsen, al speelde ze wel regelmatig centraal voorin.

1 oktober 2012 om 20:18

Shevchenko en Inzaghi blijven toch mijn twee favoriete aanvallers aller tijden.
Maar goh, die andere namen konden er zeker ook wat van zeg. Jammer dat Zamorano zijn 'mindere' jaren in de Serie A heeft gespeeld, maar het is zeker een geweldenaar.

1 oktober 2012 om 21:21


Puskas
Messi
Cruijff
Pele
Muller
Romario
Ronaldo (r9)
Ibrahimovic
Ronaldo (r7)
Van Basten
Batistuta
Bergkamp
Zamarano
Raul
Van Nistelrooy
Vieri
Vialli
Klose
Makaay
Hasselbank
Papin
Voller
Gomez
Nillis
Sanches
Falcao
Forlan
Tevez
Miljatovic
Dzeko
Di Stefano

en ik vergeet er nog wel een paar...

1 oktober 2012 om 22:18

Nog n paar die je bent vergeten en ik hier nog niet voorbij heb zien komen...trouwens als je n speler als dzeko gaat noemen wordt t lijstje wel erg lang.

Baggio
Shearer
Weah (!!!!!!!)
Klinsmann
Suker
Kempes

En niet te vergeten...ver voor mijn tijd...mr. Peyroteo, gezien in een docu, beste doelpuntengemiddelde ooit, liep bijna 2 op 1 in z'n tijd bij sporting en draagt nog altijd het record doelpunten gemiddelde aller tijden! Die mag dan niet ontbreken in een lijst van beste doelpuntenmakers geloof ik

1 oktober 2012 om 22:36

Ja dat zijn inderdaad ook mooie namen. Peyroteo ken ik eerlijk gezegd niet...

1 oktober 2012 om 22:38

Ik had er ook nog nooit eerder van gehoord. Vorig jaar hoorde ik zijn naam voor t eerst en was wel verbaasd dat ik iemand met zo'n gemiddelde nooit eerder had gehoord

1 oktober 2012 om 22:46

Giuseppe Meazza ook nog al is het jaren dertig.. Ik zal je morgen wel eens een lijstje sturen (naar beide)..

2 oktober 2012 om 01:08

Salas en Zamorano bij Chili, die hadden in 98 bijna wat geflikt zeg, jammer dat de rest zo slecht was!

2 oktober 2012 om 02:46

Belachelijk dat niemand de naam Kluivert noemt.
Op Ronaldo na de meest complete spits ooit.
In 1998 was het voorbestemd dat hij de winnende zou maken op aangeven van Bergkamp in de finale van het WK tegen Frankrijk.
Helaas wilde de scheids het anders...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Valencia

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Barcelona9470
5.Valencia6213
Voor de complete stand: Primera Division
SpelersPositieW
JonasAanvaller3313
Roberto SoldadoAanvaller3321
Andrés GuardadoMiddenvelder311
Tino CostaMiddenvelder301
Voor de complete selectie: Clubpagina Valencia.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina Valencia.

24 fans
Aanvaller, 27 jaar

In de wandelgangen

Zaterdag 25 mei
De New York City Football Club heeft grootse plannen. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.4530029 seconden.