Voetbalzone

FC Utrecht besluit fans thuis te laten voor uitduel met Ajax

Maandag, 1 oktober 2012 om 16:42

FC Utrecht heeft besloten geen supporters mee te nemen naar de uitwedstrijd van zondag tegen Ajax. De club uit de Domstad laat maandag een statement uitgaan via de officiële kanalen waarin het die mededeling doet en ook uitleg geeft waarom. FC Utrecht heeft besloten zijn eigen fans even ‘af te laten koelen’ na de recente bekerontmoeting met de tegenstander uit Amsterdam.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

Poll

Ik kan de beslissing van de club wel begrijpen

1 oktober 2012 om 16:47

verstandig, bespaart je als club zijnde ook weer boetes.
het is jammer voor degene die zich wel gedragen en zo maar het was op een gegeven moment vrij massaal. (zo kwam het over in ieder geval op de beeldbuis)
ik hoop echter wel dat de wedstrijden voortaan gewoon fatsoenlijk afgewerkt kunnen worden hoor, wat dat betreft was het spandoek die gemaakt was in de arena mooi.

edit: Keunus legt het goed uit, ik zat even verkeerd met de uitleg van het spandoek
bedankt voor de verbetering Keunus

1 oktober 2012 om 16:52

Het kwam er helemaal niet op neer dat ze een voorbeeld moesten nemen aan ado. Op het spandoek stond: "ecu: jullie probleem, niet ons probleem!". En het gedeelte voor ado gaat erover dat Ajax weer uitsupporters in Den Haag wil maar dat ado dit niet ziet zitten. Ondanks de afgesproken termijn van 5 jaar zonder uitsupporters.

1 oktober 2012 om 17:57

@keunus: Typo: FCU (FC Utrecht) stond er op....

Verder hoop ik dat dit soort 'verboden' zsm weer worden opgeschort. De raddraaiers moeten eruit gepikt worden en hard gestraft... Maar de sfeemakers zijn nu de dupe.

1 oktober 2012 om 16:47

Goede beslissing. Zo zal het niet uit de hand lopen, al is het natuurlijk wel sneu voor de 'echte supporters' die niets misdaan hebben.

1 oktober 2012 om 18:29

Als je dan toch iets wel doen: Waarom doet Utrecht niet zo'n 'alleen vrouwen en kinderen-actie'. Werkte prima bij Ajax.

1 oktober 2012 om 18:45

liever niet hoorde alleen maar gekrijs uit me tv komen

1 oktober 2012 om 20:08

Toch jammer dat het zo moet, zoals altijd moeten de goeden weer onder de kwaden lijden. Toch ongelooflijk dat het in Nederland nog steeds zo gaat, terwijl we voor voorbeelden alleen maar naar Engeland hoeven te kijken.

Zijn de Nederlandse hooligans dan zoveel erger dan de Engelse? Of is hier nog steeds geen goede wetgeving die er voor kan zorgen dat voetbal alleen beschikbaar is voor de mensen die zich kunnen gedragen en niet voor die randdebielen?

Ik denk het laatste. Maar ik hoor nergens dat er intentie is om dit te verbeteren, noch van de politiek, noch van de voetbalclubs. Dit zou toch een uitgelezen kans voor de directeur van Utrecht zijn om dit nog een keer aan de kaak te stellen? Aan wedstrijden als Ajax tegen Feyenoord, ADO of Utrecht en wedstrijden als NEC - Vitesse kun je toch vrij makkelijk afleiden dat de evenementenwet nog niet naar behoren werkt.

1 oktober 2012 om 16:47

Zeer verstandig van Fc Utrecht! Het zou zondag sowieso weer uit de hand lopen als die supporters de Arena binnen zouden komen. Zeer veel respect voor deze beslissing.

1 oktober 2012 om 16:48

Yeah right.
Zodat ze de volgende keer een smoes hebben om naar aanleiding van de zooi van vorige week, iets waar de supporters van Ajax niet verantwoordelijk voor waren, ook te kunnen weren zeker?

Eerstvolgende Utrecht-ajax gaan we dat krijgen, kan je je klok al gelijk op zetten.

1 oktober 2012 om 18:01

Sterker nog,
Tegen die tijd zal er een pipo opstaan die via via gehoord zou hebben dat er een confrontatie gaat komen tussen supporters van beide clubs.
Dus heeft de befaamde driehoek besloten om de supporters van Ajax te weren.

1 oktober 2012 om 18:08

@ruff: Na de bekerwedstrijd werd er al gesproken door het bestuur van Utrecht over het punt om in de toekomst eventueel geen supporters uit Amsterdam meer toe te laten, omdat dit teveel losmaakt bij de supporters van FC Utrecht. Dit is een besluit wat vooraf gaat aan, wat je noemt, het weren van Ajaxsupporters in de Galgenwaard.

Algemeen directeur Wilco van Schaik van Utrecht legt dit uit als 'het voetbal de boventoon laten voeren', maar dit is 'het uit de weg gaan van mogelijke problemen'. Hoe moeilijk kan het zijn om uitsupporters netjes op een bus te zetten, het stadion in te laten gaan, in een uitvak plaats te laten nemen, de wedstrijd kijken en weer met het busje terug?!

Als supporters, van welke club dan ook, verantwoordelijk zijn voor vernielingen of iets dergelijks, dan moeten die personen keihard aangepakt worden. Het lijkt mij dat de club die uit speelt van iedere supporter weet wie hij is (pasjessysteem) en deze dus op kan sporen en aansprakelijk kan stellen. Mocht een groot deel van supporters in een stadion (uit- of thuisspelend) dermate de wedstrijd verstoren door ernstige spreekwoorden of erger, dan de club heel flink beboeten! Als een club puntaftrek krijgt, een fikse geldboete krijgt of een wedstrijd in eigen stadion speelt met alleen uitpubliek, dan kun je mij niet vertellen dat alle ongeregeldheden vele malen minder worden.

Mijn mening: Niet uit de weg gaan wat verkeerd kan gaan, maar duidelijkheid geven over ernstige consequenties als het mis gaat! Wie niet leren wil, moet de straffen maar goed voelen.

1 oktober 2012 om 16:48

Jammer maar een begrijpelijk besluit. Een groepje mafkezen heeft het weer weten te verpesten voor de supporters die zich hier enorm op hadden verheugt. Hopelijk zal het in de toekomst veranderen zodat de supporters gewoon aanwezig kunnen zijn maar ik vrees er voor ...

1 oktober 2012 om 16:56

Inderdaad, zo is het altijd, de goede lijden onder de slechten.het is jammer voor de goede supporters dat ze zo snel al weer tegen elkaar moeten.

1 oktober 2012 om 18:35

Ze willen net als feyenoord zijn utrecht zoekt gewoon aandacht want ik kan niet vinden waarom Utrecht ajax niet mag??? maarja we zullen zien hoe het verder gaat maar ik vind het pure onzin

1 oktober 2012 om 19:29

Ik wel, maar dat is de mening van sommige Utrecht-supporters ; Ajax is arrogant en dit en dat. Dat wordt er dan gezegd. Maargoed, arrogant? Dat zijn we allemaal wel eens lijkt me. Misschien is het ook deels jaloezie. Ajax is de grootste van Nederland, 2 seizoenen op rij kampioen geworden terwijl het voor de winterstop kilometers ver achter stond. Als club zijnde neem je liever geen maatregels maar dit is nodig en het beste en gelukkig beseft de beste man het ook.

1 oktober 2012 om 16:49

Tsja die maximaal 100 man is ook de moeite niet.... In Nederland is het uitpubliek 9 vd 10 keer echt een lachertje. Alleen Ajax en Feyenoord krijgen dat vak altijd vol, de rest neemt vaak niet meer dan 10 man en een paardenkop mee, erg jammer....

1 oktober 2012 om 16:53

De beste keuze denk ik. Wel hoop ik nu dat de fans in de Arena hun irritatie richting de fans van Utrecht (die er logischerwijs zal zijn na het geëtter van die huilebalken onder de fans van Utrecht) niet afreageren op de spelers van die club. Die kun je dit niet kwalijk nemen.

1 oktober 2012 om 16:53

Is dit ook niet een beetje bedoeling van als Utrecht - Ajax is dat ze zeggen ook geen fans omdat me ze mee hebben genomen?

1 oktober 2012 om 16:53

Het is doodzonde dat 1000de supporters nu de ambiance van deze geweldige kraker Moeten missen, omdat een klein groepje het verstoord. Voor soortgelijke gebeurtenissen dienen andere passende straffen te komen. Menig Utrecht-supporter word op deze manier gestraft, terwijl het gote deel wel beschaafd fanatiek is. Men moet sneller de beelden analyseren en de rotte appels beboeten, niet de personen met een Utrecht-hart.

Als dit zo door gaat, komen we straks in een tijdperk zonder uitsupporters in zulke krakers. Em sfeerloze oneerlijke strijd mijn inziens. Het toegezongen worden door de aanhang, de hieruit verkregen steun zorgt vaak voor een extra boost. Wanneer er 1 groep mag komen en 1 weg moet blijven is er bij voorbaat een oneerlijke strijd.

Daarbij uit economisch oogpunt ook niet best passende oplossing denk ik zo. Er gaan zo inkomsten uit kaart-, voedsel-, en drankverkoop verloren.

Erg triest dit, een treurige dag in het Nederlads voetbal.

1 oktober 2012 om 16:56

Lijkt me een goede beslissing. Vooral na die nederlaag in de beker.
De Arena zou gesloopt worden, en vooral de Ajax supporters die daar in zitten.
Volgende keer kan het hopelijk weer.

1 oktober 2012 om 16:58

goed om te zien dat utrecht deze hooligans hard aanpakt voorbeeld voor andere clubs! mijn waardering voor de club stijgt echt door deze actie!

1 oktober 2012 om 19:43

Zijn het wel diezelfde hooligans die nu gestraft worden? Vaak zie je namelijk ook dat veel supporters die van een relletje houden zich bij uitwedstrijden niet laten zien en bij thuiswedstrijden stoer doen.
Het is natuurlijk goed dat Utrecht maatregelen neemt, maar het verpest natuurlijk wel de sfeer rondom zo'n wedstrijd.

1 oktober 2012 om 16:59

Het is gewoon totaal niet leuk dat het op deze manier moet gaan maar schijnbaar snappen heel veel mensen het gewoon niet. Het is al diep en diep triest dat je gewoon naar een voetbalwedstrijdje geen uit supporters mee kan nemen. Ik wil niet overal wat achter gaan zoeken nu maar is dit niet gewoon de bedoeling van Utrecht om te zorgen straks dat er ook geen Ajax supporters die kant op komen. Of dat ze straks gaan wijzen als het weer Utrecht-ajax is en het gaat eventueel wel mis. Je word tegenwoordig al als een stel beesten behandeld als uit supporter maar dat is volkomen terecht omdat er altijd een paar tussen lopen die het niet helemaal begrijpen. Maar helemaal geen supporters is gewoon diep en diep triest. Dat dat eigenlijk nodig is vanwege 22 spelers die op een veld staan....

1 oktober 2012 om 17:13

@hoekewouter je hebt gelijk dat is anders want bij honkbal sla je tegen een bal en bij voetbal trap je ertegen.

1 oktober 2012 om 17:17

Gaat erom dat ik bij honkbal nauwelijks knokpartijen zie en bij voetbal veel vaker. En ik denk ook dat de toeschouwers bij het honkbal wat meer volwassener reageren dan bij voetbal. Bij honkbal heb je weinig incidenten, ook bij de spelers en dat is ook al een belangrijk aspect. Bij het voetbal zie je ook steeds vaker dat de spelers agressiever handelen tov de tegenstanders met smerige overtredingen. Bij het honkballen gebeurt dat minder. En wat er bij de spelers gebeurdt, kan overslaan op het publiek.

1 oktober 2012 om 17:17

Dat is totaal niet te vergelijken, in Amerika hebben de supporters en sport een hele nadere cultuur dan in Europa en daar kennen ze bijna geen hooligans. Ook komt dit soort gedrag ook bijna alleen voor bij voetbal, en omdat Amerika meer gebaseerd is op American Football, Basketball, Baseball komt het ook niet voor.

1 oktober 2012 om 17:03

Hoe pakken ze het in Engeland aan? Ik hoor er goede verhalen over, waarom implementeren wij niet hetzelfde systeem. Je ziet ook dan dat Engelse fans veel dichter bij het veld mogen zitten.

1 oktober 2012 om 17:11

Daar hebben ze een strengere voetbalwet als hier. Als je daar een stadionverbod hebt, dan moet je je elke wedstrijd op het politiebureau melden. De politiek hier wil daar blijkbaar niet aan.

1 oktober 2012 om 17:10

Ik ben blij dat de leiding van FC Utrecht de hand in eigen boezem heeft gestoken, vooral na die idiote uitspraken van van Dop. Klasse van Fcu.

1 oktober 2012 om 17:18

Er gaat al jaren geen grote groep meer naar Ajax . De Arena is al jaren geboycot door utrechtfans door meerdere redenen. De gemiddelde ajaxseizoenskaart houder weet dat allang . Dit is weer een drogreden want de rotzooi trappers gaan al jaren niet meer met een combi .maar als we echt eerlijk zijn is dit echt overtrokken want zoveel is er niet gebeurt . Dat Hamas verhaal is Zwaar overtrokken maar ja dat bekt zo lekker weg in de media ( Een Jan Mulder vind het bv heerlijk daarmee politiek correct te scoren ) ..een voorzitter die bij het minst of geringst met zijn hoofd op tv wil komen en dan maar zegt dat Ajacieden dan maar niet moeten komen ( echt kan het nog krommer ? ) ..

1 oktober 2012 om 18:21

Utrecht is niet de enige die Ajax uit boycot, je wordt daar als crimineel behandeld op zo'n niveau dat het gewoon absurd is.

1 oktober 2012 om 17:19

Goede zaak, en je treft er niet veel supporters mee, want de meeste FC supp. boycot deze wedstrijd toch. Lijk me ook verstandig om 23 december geen Ajax supporters toe te laten bij de FC, scheelt ook weer veel ellende, en de ajax supporters vinden de uitwedstrijd bij Utreg toch nooit zo belangrijk, als ik de reacties zo lees, dat komt dan mooi uit.

1 oktober 2012 om 17:56

Nou de meeste Ajax supporters vinden Utrecht nog wel een leuke wedstrijd om heen te gaan, als ik af moet gaan op de mensen die ik spreek. En waarom zou je de Ajax supporters weren? Hebben die wat fout gedaan dan? Utrecht moet wat doen aan zijn eigen fans, ipv nu de goede, die onder de kwade moeten leiden.

2 oktober 2012 om 11:05

Ik zou liever in de hele eredivisie geen uitsupporters meer zien, dat zou zoveel narigheid voorkomen. Wat is het nut van uitsupporters nou eigenlijk? Zonder uitsupporters is er geen ME nodig, geen fortificaties in stadions, geen grachten tussen tribune en veld, etc. Lijkt me ideaal eigenlijk.

1 oktober 2012 om 17:20

Ik kan deze keuze wel begrijpen. Maar als ik dan hoor dat Ajaxsupporters niet meer welkom zijn in Utrecht, omdat wij 'wat los maken' bij hen, vind ik dat toch wel erg raar.
Maarja, ik sta zondag weer op 410. Nu is mijn moeder in ieder geval gerust gesteld hahahha (ze was bang voor rellen ;p)

1 oktober 2012 om 17:23

Nu is het ook aan FC Utrecht zelf om dit aan te pakken. En eigenlijk geldt dit voor alle clubs: maak eens een statement door gewoon keihard op te treden tegen dit soort spreekkoren. 'h*mas h*mas' hoort nergens thuis, net als 'k*nker'. Dit dien je als club hard aan te pakken en absoluut niet te tolereren.

Als ik dan bijv zie dat bij FC Utrecht elke thuiswedstrijden voor/na de wedstrijd in het supportershome verschillende malen 'een Ons Geluk' van Frans Bauer wordt gedraaid, waarbij tijdens het refrein het geluid omlaag wordt gezet zodat iedereen lekker mee kan schreeuwen... De Utrecht-'fans' hebben hier namelijk een tekst op bedacht die eindigt met 'alle j*den aan het gas, h*mas' (heb je ook zo'n hekel aan die club uit amsterdam..). Dit moet je als bestuur toch niet toelaten, dat in je eigen stadion dit gewoon kan. Dit wordt blijkbaar gezellig, leuk en normaal gevonden, enbij te dragen aan de feestsfeer (zoek maar eens op youtube naar 'home utrecht ajax 6-4' ).hetzelfde geldt voor de zelfbedachte tekst bij Tina Turner - Simply The Best, waarbij de fcu-fans 'k*nkerj*den' scanderen. Dit weet je als club, dit weet je als bestuur, draai dit nummer dan niet meer. Onbegrijpelijk dat dit gewoon mag en kan en normaal wordt gevonden.

Vaak wordt gezegd: "met die j*den-teksten gaat het uiteraard om de ajax-fans, niet om de mensen met het j*odse geloof". Dat klopt, dat weet ik en dat weet (bijna) iedereen. Maar denk je dat het de echte j*den niet kwetst? Dat die lekker mee springen met 'en wie niet springt', dat die met een glimlach luisteren naar 'alle j*den aan het gas' terwijl de ouders van hun opa en oma in de oorlog op deze manier uitgemoord zijn?

Sta dit niet toe in je eigen stadion. De fans zijn nog altijd te gast bij de club en gasten dienen zich te gedragen. Als ik mensen bij mij thuis uitnodig die dit soort teksten schreeuwen, schop ik ze de deur uit en komen ze niet meer binnen. Maar nee, dit schijnt er volgens heel veel mensen bij te horen, in een stadion mag en kan het allemaal.

Dit geldt overigens voor alle clubs, niet alleen FC Utrecht. Da's mijn club, daarom weet ik wat daar speelt maar bij andere clubs kom je dit ook elke wedstrijd tegen. Veel vinden we tegenwoordig normaal en besturen nemen nauwelijks afstand er van en doen er niks aan, uit angst voor hun eigen aanhang. Maar het wordt eens tijd dat dit soort teksten niet meer normaal gevonden worden en voor goed uitgebannen worden.

1 oktober 2012 om 19:40

Costarica, ik ben het met een groot gedeelte met je eens, ook ik erger mij kapot aan elke 2 weken weer die anti 020 liederen te moeten aan horen in het home, en wij zijn absoluut niet de enigen. Als je tegen ze speelt, denk ik nog, tja, ze zullen wel geen andere liedjes kennen, maar om elke week weer deze muziek te draaien daar, dat gaat helemaal nergens meer over.
Wat mij ook opvalt bij deze wedstrijden is, dat je een bepaald publiek trekt, die je bij andere wedstrijden niet ziet, maar het lijkt me een taak van de supp.vereniging om de DJ maar eens op zijn vingers te tikken.

1 oktober 2012 om 17:25

Ik stond in het uitvak bij Utrecht-ajax en ik vind het onbegrijpelijk dat wij als ajax-supporters de schuld krijgen van dat stomme gedrag van de fcu-supporters. Gisteren wist Arno Vermeulen zelfs te verkondigen dat Ajacieden vuurwerk gegooid zouden hebben, en durfde JW v Dop niet eens afstand te nemen van het gedrag van de Fcu-aanhang.....beetje te gek voor woorden lijkt mij....

1 oktober 2012 om 17:32

Jij stond in het uitvak ..wees eerlijk heb jij echt massaal dat Hamas enz gehoord ? Net als dat vuurwerk verhaal van Ajacieden..zwaar overtrokken ! Maar ja zo werkt de media tegenwoordig alles met chocolade letters en mensen die daar op willen scoren .

1 oktober 2012 om 17:34

Dat Hamas was zo ongeveer vanaf minuut 3 tot dat het gestaakt werd te horen...

1 oktober 2012 om 17:39

Oww echt ??? ( je kletst uit je nek maar goed )net als dat K Utrecht zeker de hele wedtrijd door???..ach misschien is het dan wel beter dat jullie niet meer welkom zijn! ..jullie maken blijkbaar iets los . Wij gingen toch al nooit naar de Arena . Dus Utrechtfans zal je er niet mee pakken . Jullie zijn inmiddels nergens meer welkom ( ADO , Rotterdam, en nu dus ook Utrecht omdat jij uit je nek kletst dat utrecht fans vanaf min 3 massaal aan het Hamassen waren ..net goed dat jouw leugen gevolgen voor je eigen fans heeft ..

1 oktober 2012 om 17:45

Als je niet objectief kan kijken naar het asociale gedrag van je medesupporters kan je denk ik beter niet reageren. Je vergeet voor het gemak ook maar even dat we na de wedstrijd onze spelers amper konden bedanken, omdat we als een gek die bussen weer werden ingejaagd, vanwege aanstormende utrecht-hools, overigens nog te laat, want bij meerdere bussen zijn een aantal ruiten aan diggelen gegooid maar goed.... 0-3 he, begrijp dat het zeer doet

1 oktober 2012 om 18:17

Jammer joh !! Nu weet ik dat je helemaal niet eens bent geweest aangezien je door een tunnel moet waarbij je zeker 100 meter buiten het stadion uitkomt en je daar met geen mogelijkheid bij kan komen ..ik hoop dat er Ajacieden zijn DIE WEL zijn geweest woensdag dit kunnen beamen .want door dit soort reacties van jou zorgen er voor dat Ajacieden niet meer mogen komen en de media alles opblazen ..ik denk dat je medesupporters je dit niet in dank afnemen aangezien Utrecht uit altijd een leuke pot is voor Ajacieden die naar uitwedstrijden gaan .waarschijnlijk weg omdat jij even zit te vertellen dat er ruiten ingeslagen zijn en er gehamassed werd vanaf min 3 ..je bent een leugenaar . en de 0-3 gefeliciteerd ermee ..het was nog verdiend ook !

1 oktober 2012 om 19:38

He knul die bussen staan toch niet in een tunnel, op het moment dat wij het hek uitreden, ging het toch wel redelijk los buiten hoor

1 oktober 2012 om 17:27

goede zaak, laat die Utrecht supporters zich eerst maar een keer gedragen.

1 oktober 2012 om 17:35

Heb jij dan echt niet in de gaten dat Ajacieden de volgende zijn ??? Dan mogen jullie in december niet naar Utrecht ( om dezelfde reden als nu Utrecht supp ) . Kijk als het echt uit de klauwen is gelopen ben ik het met je eens maar dit is zoo opgeklopt . Denk er maar eens over na Ajax fans niet welkom in Den Haag , Rotterdam, en Utrecht is de volgende ..leuk he ?:?

1 oktober 2012 om 17:44

Ehm het grote verschil is dat wij geen flikker verkeerd hebben gedaan in de wedstrijd tegen Utrecht en jullie begonnen te rellen, dus wat is nou terecht?

1 oktober 2012 om 18:01

Voor het eerst dat jullie na jaren een keer wat rustiger waren(uitgezonderd K... utrecht zingen) , als het even tegenzit, wordt er in het uitvak weer met alles gegooid, en worden er 10 tallen stoeltjes vernield, daarom is het beter van beide clubs geen supporters meer mee te nemen.

1 oktober 2012 om 18:12

Klopt dat Ajax zich ook niet altijd goed gedraagt, maar om nou geen uitsupporters meer mee te nemen is overdreven. Gewoon harder straffen, ook als Ajax zich misdraagt.

Heb trouwens ook niet de hele wedstrijd hamashamas gehoord. Af en toe een beetje maar dat komt overal voor.
Niet handig als je spullen naar de scheids gooit. Helaas heb je overal een aantal idioten die het verzieken.

1 oktober 2012 om 19:25

Ik geef onmiddelijk toe, in het verleden hebben Ajax'fans" (Ik noem ze idioten) een aantal keer het uitvak in utrecht gesloopt en dat praat ik absoluut niet goed. Waar het mij om gaat is dat tijdens de bekerwedstrijd Utrecht de enige schuldige was en ook gestraft moet worden.

1 oktober 2012 om 17:27

Ik kan het wel begrijpen, maar het is erg jammer. Er moet gewoon altijd uitpubliek mee, dat zorgt voor een mooiere sfeer. Maar goed als ze zich niet kunnen gedragen, dan is dit de enige oplossing helaas.

Aan de andere kant, het uitvak is bijna nooit uitverkocht in Nederland. Ajax en Feyenoord krijgen het uitvak altijd vol, psv en twente soms, en de rest is gewoon slecht.

1 oktober 2012 om 17:28

Terecht! Helaas dat de goeie supporters die alleen voor een leuk potje voetbal naar de stadion komen hiervan de dupe zijn. br Gelukkig ook voor Utrecht dat ze geen boete krijgen.br

1 oktober 2012 om 17:36

Kan ik dan eindelijk veilig met mijn zoontje naar de wedstrijd??? Zonder dat ik over knock out geslagen supporters heen moet lopen, of de coke van mijn bal gehakt af moet halen?? Hahahahaa wat een overdreven gedoe, mja 1 gek is genoeg dat hebben we woensdag wel kunnen zien....

1 oktober 2012 om 17:46

Heb altijd al gezegt helaas maar waar bij risico westrijden geen uitsuporters meer toelaten ben je van een groot probleem af. Tuurlijk klint dit makkelijk maar daar hebben de fans het zelf na gemaakt. Vind dat er genoeg waarschuwingen geweest zijn. Mooi dat utrecht nu begint om een signaal af te geven nu moeten er meer volgen. Het voetbal hoort weer voor het gezin te zijn lekker gezellig naar het stadion met je kinderen. En dan vind ik dit een hele goede stap in de goede richting zodat voetbal weer leuk kan zijn. Helaas dat dit zo moet maar we weten het kan niet anders.

1 oktober 2012 om 17:53

de fans = utrechtfans

1 oktober 2012 om 17:55

Het maakt niet veel uit of die anderhalve buurtbus fcu supporters er zondag nu wel of niet bij zijn. Dit is alleen een voorbode voor de wedstrijd fcu - ajax . Hier zal Utrecht ook geen uitsupporters toelaten onder het mom van , wij zijn ook daar niet geweest.br Ze spelen daar nu mooi weer door te doen of ze hun supporters aanpakken , maar het is gewoon om ajax uit hun stadion te weren ( in mijn ogen een beloning voor de fcu supporters ).br Ik ben bang dat als ajax daar dan weer zou winnen en de fcu supporters zich niet in kunnen houden ook de spelers van ajax niet meer welkom zijn in de galgenwaard ,want dan is het de schuld van de spelers dat hun eigen supporters zich niet kunnen gedragen.

1 oktober 2012 om 17:56

Als het andersom maar ook zo is dan !!! Dit is de zoveelste keer al dat utrecht niet naar de arena mag Dus word het ook tyd dat de ajaxcieden geweerd worden in utrecht !! Liever dat hun geweerd worden dan een alcoholverbod in en rond het stadion !!

1 oktober 2012 om 18:01

Moet je bij je eigen club en supporters zijn vriend...

1 oktober 2012 om 18:05

Ajax Fc Utrecht gewoon het zelfde regel opleggen als tussen Ajax en feyenoord probleem opgelost...

1 oktober 2012 om 18:11

Ja, leuk, die dooie wedstrijden tegenwoordig. Is niks meer aan zo, moeten supporters van beide clubs aanwezig kunnen zijn

1 oktober 2012 om 18:06


Gewoon Utrecht keihard straffen. Geld trouwens niet alleen voor Utrecht maar voor elke voetbalcub in Nederland die zich op deze manier misdraagt. De Knvb komt straks weer met een voorwaardelijke straf waar je niks mee opschiet en duidelijke statement afgeeft. Zorg dat de supporters het voelen en niet alleen de club.
Altijd die halfomslachtige maatregelen zorgen ervoor dat men steeds in herhaling valt.

De supporters van Utrecht moeten zich realiseren dat als Ajax straks niet meer mag komen deze kraker geen ruk meer aan is. De uitsupporters zorgen ervoor dat Utrecht massaal achter hun club gaan staan en als dat vak dan leeg is of gevuld is met eigen supporters is er niks aan.

Het wordt tijd dat er een gezonde strijd plaats vindt in plaats van deze onzin.

1 oktober 2012 om 18:10

@ Diekeman, jullie mogen wel, maar jullie club wil zelf niet dat jullie komen?

1 oktober 2012 om 18:17

Ja lekker, de goedwillende worden weer gestraft omdat een kleine groep mongolen zich niet kan gedragen, echt, mooie maatregel ja, super.

1 oktober 2012 om 18:21

@ diekeman. Vertel mij eens wat de ajax supporters misdaan hebben , dat zij niet meer welkom mogen zijn in Utrecht ? Volgens mij zijn het de fcu fans die zich misdragen hebben en kan je ajax daar moeilijk voor straffen.br En jullie zijn wel welkom in de arena, maar jullie bestuur heeft besloten dat jullie er niet heen mogen.

1 oktober 2012 om 18:30

Ach Vanuit Utrecht gezien is het slim gedaan ..er ging toch al geen kip naar de Arena ( al jaren wordt het met opzet geboycot door het hardhandige optreden van de politie aldaar zelfs door de rechter gelijk gekregen ) ..dus zo is Utrecht de Knvb al een stapje voor betreft straf met wedstrijden zonder publiek . Ze willen kosten wat het kost voorkomen dat supp het gezellig hebben in Utrecht darom zitten ze te denken dat je geen biertje meer mag drinken in en om het stadion .nou dan liever maar geen Ajacieden . Volgens iemand hierboven zijn er zelfs ruiten kapot geslagen van bussen van ajacieden afg woenssdag .( de fantast ) .

1 oktober 2012 om 18:28

Het is zo zielig dat volwassen mannen als kinderen gestraft moeten worden om een bepaald punt in hun oren te knopen.

1 oktober 2012 om 18:33

Wel spijtig dit, maar als je niet zeker weet of je supporters zich wel kunnen gedragen dan is dat gewoon jammer.
Trouwens het is ook echt altijd Ajax als het gaat om uit supporters eerst Feyenoord Ado den haag fc Utrecht. wat is er dat supporters zich niet kunnen gedragen in Amsterdam of heb ik het mis

1 oktober 2012 om 18:47

Het wordt tijd de de politiek ingrijpt en alleen thuissupporters toe laat. Scheelt een hoop geld en een hoop ellende. Sommigen zullen zich toch nooit willen gedragen en het wordt ieder jaar erger. Voetbal behoort een leuke avond of middag uit te zijn met je kinderen. Dat wordt nu onmogelijk gemaakt.

1 oktober 2012 om 18:54

Jammer voor de Utrecht fans die zich wel gedraagde

1 oktober 2012 om 19:16

@drukwerk dat is tegenwoordig nog de enige oplossing(uitsupporters thuis laten)
Jammer want uit en thuis supporters in een stadion vergroot de sfeer thuis een wedstrijd, maar helaas worden die wedstrijden waar het nog kan steeds geringer..

1 oktober 2012 om 19:24

Het is natuurlijk goed dat Utrecht ook eens kritisch naar haar eigen aanhang gaat kijken, alleen persoonlijk vind ik het onacceptabel dat de goede weer onder de kwaade moeten leiden. Ze moeten maar manieren vinden om de pak kans te vergroten want blijkbaar is men daar nog steeds niet fatsoenlijk tot in staat.

Zullen we het uitgaans leven ook maar verbieden omdat er elke weekend weer het nodige gebeurd, of alcolhol waardoor er jaarlijks weer tig verkeers slachtoffers vallen, sorry maar ik vind dat we in Nederland in zo'n beetje alles doorschieten. Wedstrijden zonder (uit)supporters is geen moer aan en dan zijn er nog mensen die menen te denken dat wij wel een wk moeten organiseren.

1 oktober 2012 om 19:43

Een ding moet me toch van het hart wat er geroepen wordt kan niet en mag niet, maar zoals wij boeren roepen naar onszelf zo roepen de ajax supporters joden joden,,,,, moet daar niet eens wat aan gedaan worden of moet dat gewoon kunnen?


EN zonde voor de "normale"supporters

1 oktober 2012 om 19:51

Het zou niet uit de hand lopen als FC Utrecht gewoon eens gaan werken voor de geld!
De wedstrijd tegen Ajax was gewoon slecht, ondermaats! Utrecht moet anders gaan spelen.

1 oktober 2012 om 19:56

Lijkt me verstandig want de emoties zitten nog hoog bij beide supporters.
En dit moet je als hun straf zien. Helemaal terecht. Ze hebben met ze alle de sfeer verziekt en gaan er met ze alle voor boete.
Dit soort spreekhoren moet zwaar bestraft worden. Hoop dat ze hier van leren.

1 oktober 2012 om 20:02

Zal weinig uitmaken. Het tuig dat het voor de rest verpest heeft 9 van de 10 x niet eens een kaartje voor de wedstrijd, en loopt buiten het stadion te rellen en te slopen... Maar in ieder geval goed dat ze de schuld niet op Ajax afschuiven, zoals ze vorige week wel deden...

Maar dood en doodzonde dat het zo moet...

1 oktober 2012 om 20:05

Zo,eerst Feyenoord,toen Ado en nu Utrecht..wie word de volgende in dit rijtje??..psv??..wie zal het zeggen..waar komt die haat jegens de hoofdstedelingen toch vandaan??..denk niet omdat het zulke lieve gasten zijn

1 oktober 2012 om 20:08

Ik baal iig zo hard dat we al jaren geen Ajaxsupporters in de kuip mogen verwelkomen..dat zijn toch de mooiste wedstrijden..die spanning..de goals en het juichen daarna..klinkt mischien heel vaag wat ik nu zeg maar een paar jaar geleden scoorde Ajax de eerste goal in de kuip en natuurlijk had ik er zwaar de %#@ in maar als je toen zag hoe dat uitvak uit zn plaat ging..kinda indrukwekend.

1 oktober 2012 om 22:04

Ik ben het helemaal met je eens, dit soort westrijden en helemaal de klassieker is zonder uitsupporters gewoon waardeloos. Spelers hebben die spanning naar elkaar niet die wij supporters wel hebben. Het ontploffen ( op een goede manier ) van zo'n uitvak is ook machtig om te zien, het is wel frustrerend maar zeker impressive.

1 oktober 2012 om 20:17

Dan is de motivatie van utrecht al helemaal weg geen supporters geen wedstrijd... ajax pakt dus helaas de punten

1 oktober 2012 om 20:32

Tjonge jonge.. Altijd alleen de schuld naar Fcu. Nee het is niet goed te praten en het liep beetje uit de hand.

Maar kijk eens naar Uitvak Ajax video, k*** utrecht mag je wel zeggen waarschijnlijk en vuurwerk gooien mag ook tegenwoordig. Jezus man, ze wijzen altijd naar Utrecht als er weer wat gebeurt in Galgenwaard en ja we zijn ook schuldig maar uitvak ook vaak zat.

Laat die amsterdammers maar 23 december komen, kan je lachen.

1 oktober 2012 om 20:51

Waar kunnen we dan precies om gaan lachen?

1 oktober 2012 om 20:57

Ik ben wat sceptischer. Het verbaast mij niets als Wilco van Schaik dit bekokstooft heeft om straks ook Ajax-supporters te kunnen weren. Nu zogenaamd de moraalridder uithangen, maar die man heeft volledig de plank misgeslagen met zijn uitlatingen na de bekerwedstrijd. Dat hij toen de schuld indirect bij de aanhang van Ajax legde is de wereld op zijn kop.

Sterker nog, de schuld lag zowel bij de aanhang van Utrecht als bij het management (wilco van Schaik) van Utrecht. Je weet wat voor vlees je in de kuip hebt als bestuurder van Utrecht. Vrijwel je gehele aanhang kan het bloed van Ajax wel drinken. Wat je dan juist niet moet doen is zo'n doorsnee bekerpotje opkloppen tot 'wedstrijd van het jaar' en de aanhang opfokken met dj's en vuurwerk. Dit kon alleen maar volledig uit de hand lopen.

Van Schaik moet volledig het boetekleed aantrekken en stoppen met het wijzen van vingertjes en de misplaatste moraalridder uithangen. Walgelijke man.

1 oktober 2012 om 23:24

In Utrecht mag bijna niemand Wilco.. Zijn manier van handelen is echt slecht.
Zoals toen tegen Twente, toen ze vuurwerk gooide en dergelijke dan moet je het uitvak ontruimen. Dat is mijn mening maar daar is die te laf voor.

2 oktober 2012 om 11:13

laat ik eerst heel duidelijk zijn , dit is de beste (tijdelijke) oplossing.

maar ik wil nog even dieper in gaan op de ongeregeld heden naar de wedstrijd hier in Utrecht.

de gene die hebben lopen kloten na de wedstrijd zijn geen supporters van Fcu.
waren jochies met bontkraagjes uit Kanaleneiland en Overvecht.

die wisten niet eens tegen wie ze speelde, ze waren alleen uit op rotzooi trappen!

de goeie lijden eronder

dus bedankt Tuig

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

FC Utrecht

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax7652
2.PSV6960
3.Feyenoord6926
4.Vitesse6426
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Robbin RuiterKeeper350
Jan WuytensVerdediger352
Mark van der MaarelVerdediger340
Mike van der HoornVerdediger334
Dave BulthuisVerdediger323
Nana AsareMiddenvelder323
Jacob MulengaAanvaller3014
Voor de complete selectie: Clubpagina FC Utrecht.

In de wandelgangen

Woensdag 22 mei
Barcelona wil in de zomer koste wat kost een topverdediger halen, maar beseft nu dat Thiago Silva gewoonweg onhaalbaar is. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.21875 seconden.