Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Onvrede bij FC Twente: 'Kwam bijna niet aan de bal, dit was niet leuk'

Laatste update:
/

Steve McClaren stond zaterdagavond na afloop van de nederlaag bij Ajax (1-0) achter de verdedigende speelwijze van FC Twente. ''Maar we waren in balbezit niet best'', stelde hij. ''Dat moet beter, daar moeten we aan werken.''

''Dit was een topwedstrijd'', doelde de oefenmeester in gesprek met het ANP op de posities van beide clubs op de ranglijst. ''Zo'n duel wordt vaak door een moment beslist. Helaas was het Eriksen die dat deed. Zij hebben dus wel een mogelijkheid benut. Wij helaas niet, terwijl er wel kansen lagen. We speelden goed georganiseerd en heel compact. Ajax had het daar lastig mee. Maar helaas verliezen we wel.''

Diverse spelers van FC Twente baalden van de nederlaag. Wout Brama kreeg de vraag of FC Twente speelde om niet te verliezen. "Nee, dat is niet waar. We wilden ook winnen", claimde de middenvelder. Nacer Chadli baalde ook. "Ik kwam bijna niet aan de bal, dit was niet leuk." Robbert Schilder vond Ajax vooral effectief. "Ajax is effectief geweest. Ze scoorden net op het moment dat wij beter in de wedstrijd kwamen. Maar goed, dat is ook een kwaliteit."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik heb mij kapot geschaamd voor dit FC Twente. Niet omdat Twente meer goede kansen had of vanwege het resultaat, maar puur vanwegr de afgrijselijke spelopvatting. Laf. Dit FC Twente heeft zoveel voetbal in het team, ga je dit spel spelen... Ik ben zeer teleurgesteld, ik eis geen overwinning, maar ten alle tijde proberen te winnen eis ik wel. Vele Tukkers hadden met mij vertrouwen in een goed resultaat, met druk naar voren en offensief spel zouden Tadic, Chadli, Gutierrez, Schilder, Rosales, Castaignos en Janssen het verschil kunnen maken, Ajax in de problemen kunnen brengen. Een gemiste kans, Twente had meer lef moeten tonen vind ik, ondanks dat op deze wijze een goed resultaat absoluut haalbaar was.

30 september 2012 om 04:51

Ik kan niet anders dan me volledig bij je aansluiten. Het was gewoon niet leuk om naar te kijken. Iedereen in Nederland weet, en ook de Ajacieden, dat Twente goed is in voetbal en niet in dit geval achteruit voetballen en met 10 man verdedigen. Ga uit van je kwaliteiten die je al weken lang laat zien en waar je de spelers voor heb maar kom op.

Ajax was niet beter, ook Twente niet. Het is gewoon zo dat Twente een goal had kunnen maken en Ajax en de laatste heeft dit gewoon knap gedaan. Een wedstrijd van geen hoog niveau van beide kanten. Het had zo'n mooi wedstrijd kunnen zijn.

Ik hoop dat Ajax wel haar eigen spel speelt in de Grolsch Veste evenals Twente. Dan kan het eventueel pas een leuke wedstrijd worden.

Gefeliciteerd Ajacieden, terecht zal het volgens vele zijn natuurlijk maar ik vond het van beide kanten niet veel soeps.

30 september 2012 om 04:51

Ik dacht even dat ik weer naar PSV van een paar jaar terug zat te kijken. Die speelden ook heel verdedigend en wonnen dan met een snel countertje alsnog de wedstrijd. Afgrijselijk om naar te kijken als je een voetballiefhebber bent. Nou was PSV toen zo samengesteld dat dit de manier was die het beste bij dat elftal paste met een heel solide verdediging.
Maar Twente is gewoon een wedstrijd gaan spelen met een, voor de spelers, heel onnatuurlijk systeem. Dan loopt het tegen grote ploegen af op een domper.

Of er een beter resultaat te behalen was is puur speculatief. Het had ook op een grotere fiasco kunnen uitlopen omdat Ajax graag speelt met meer ruimte. Maar als ik Twente was, dan zou ik nog liever op die manier hebben verloren dan op de manier van Zaterdag, zoals je zelf ook al min of meer aangeeft.

30 september 2012 om 05:29

Natuurlijk adutchbrew, maar dan verlies je in ieder geval waardig. Ik zeg niet dat het tactisch verkeerd was hoe Twente vandaag heeft gespeeld. Puur voor de punt, maar ik heb gewoon het gevoel dat Twente voetballend gevaarlijke zou zijn geweest, puur omdat daar de kwaliteiten voor zijn en ze er inderdaad aan gewend zijn. Dit is tactisch gewoon totaal anders en het kwam er maar niet uit. Natuurlijk heeft Twente kansen gehad maar Ajax net zo.

30 september 2012 om 07:30

Wat sla jij de spijker op zijn kop! Ik als neutrale toeschouwer heb me dood zitten ergeren aan Twente, pfffffffff. Als je zoveel voetbal in je selectie hebt en je wilt dan zo spelen, schaam je Mcclaren!! En Ajax die wilde wel, maar konden ook niet echt. Overigens terechte overwinning voor Ajax en Vink floot ook gewoon goed. Mag wel eens gezegd worden!

30 september 2012 om 08:00

Je hebt gelijk, Twente heeft een goed tean die zeker om het kampioenschap mee kan gaan spelen. Alleen maakt de trainer soms rare beslissingen, waardoor ze punten gaan verliezen tegen tegenstanders, waar ze juist punten moeten pakken. Van tevoren hoorde je dat Chadli en Tadic "o zo geweldig samen kunnen spelen en elkaar aanvoelen", dat is leuk zeggen, maar als je alleen nog maar tegen "mindere" tegenstanders speelt dan is het vrij logisch dat het lekker loopt. Dit was een wedstrijd waar het om ging, en je zag ze geen van beiden. Tadic af en toe een leuke actie, maar niet meer dan dat. En juist van die spelers verwacht je dat ze een ploeg op sleeptouw nemen, maar helaas waren ze onzichtbaar.

30 september 2012 om 08:42

Tadic stond bijna als tweede linksachter te voetballen.
Als je Twente bent laat de rest maar verdedigen en laat je topspeler toch lekker aanvallen

30 september 2012 om 14:10

@rrobinh0 ,

Meespelen???,

Huh, volgens mij staat Twente nog steeds bovenaan, en zal ajax met zijn Jeugdige elftal wisselende resultaten laten zien, voor het zelfde geld is het gat tussen twente en ajax over een maand weer 6 of 9 punten, ik schat toch Twente hoger en constanter in dan ajax.

30 september 2012 om 16:31

Ik vraag me af waar hij iets verkeerd zegt?
Hij zegt toch dat Twente meespeelt voor het kampioenschap?
Dat doen ze op dit moment meer dan voortreffenlijk, alleen het is en blijft een open race Twente is nog lang geen kampioen net als de andere kandidaten dat nog lang niet zijn.

30 september 2012 om 16:53

Precies Araman, thnx.

Op dit moment is nog niets beslist. Alleen Twente moet tegen "goede" tegenstanders niet hun tactiek gaan veranderen. Want deze trainer heeft daar wel een handje van.

30 september 2012 om 21:22

Is dat zo, dat Ajax per definitie wisselende resultaten zal laten zien?
Boude uitspraak over een ploeg die al 21 wedstrijden niet heeft verloren.
Twente was simpelweg verder in de voorbereiding aan het begin van het seizoen, vanwege de voorrondes EL. Dat is nu voorbij en ze gaan ook betere tegenstanders krijgen. Ook Twente zal nu meer punten laten liggen dan de afgelopen weken, te beginnen met gisteren.

Wat tegen schalke gebeurde vorig jaar, maar toen met veel tweede keus spelers, gebeurt nu weer. Twente past haar tactiek aan op de tegenstander. Dit vind ik jammer, want een titel kandidaat moet naar mijn mening altijd van haar eigen speel wijze uitgaan. Bij twente is dat aanvallend combinatie spel. Nu gooide steve weer het roer om en gingen ze behoudend spelen. Hopelijk zien we de volgende x wel het echte twente spel in een topper, eens zien hoe het dan gaat. Ajax heeft verdiend gewonnen!

30 september 2012 om 04:55

Precies hietbrink62: het is bij voorbaat haast kansloos om een ploeg plotseling met een heel ander systeem te laten voetballen. En dan zeker tegen een sterke tegenstander. Dat is gewoon russische roulette spelen met maar een kogel in 10 kogelkamers. Het gaat misschien maar een keer goed. Twente is in mijn opinie te ver om zo te moeten spelen. Mclaren is mentaal voor zulke wedstrijden toch te zwak lijkt het wel, ondanks dat hij mettwente over het algemeen goede resultaten boekt.

30 september 2012 om 21:24

Zullen we afwachten wie er echt titelkandidaat is tot de winterstop? Voor nu is het nog veel te vroeg om daar iets over te moeten zeggen. Twente heeft kwaliteiten, maar ook behoorlijke zwakheden namelijk.

Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar was het middenveld van Twente ook niet te licht vandaag? Schilder, Brama en Janssen zijn gewoon geen toppers. Ik vind die Gutierrez een prima speler, zou er wel in mogen staan. En natuurlijk wordt Fer nog gemist (geen excuus overigens).

FC Twente was gewoon onmachtig tegen dit Ajax, op dit moment is Ajax duidelijk de beste ploeg hier in Nederland. Het is lastig om toe te geven voor mij, maar het is gewoon niet anders.

30 september 2012 om 11:25

Uuuuhh...nee, dat kunnen we ook niet zeggen. Twente speelde zoals velen hier terecht zeggen, veel te angstig. Ajax kon daar bijna niets tegenover, behoudens één moment van Eriksen en een soort scrimmage iets daarvoor. Twente had ook twee kansjes, maar voetbalde behoorlijk dramatisch vanwege een defensieve tactiek en een verkeerde opstelling. Met een middenveld Jansen, Brama en Schilder, is die laatste de enige die het spel verdelen kan. Maar Schilder verstopte zich en Chadli en Tadic moesten teveel achteruit lopen. Jansen en Brama lieten het werk dat ze wel kunnen ook deels na: Jansen ontlastte Tadic te weinig en Brama liet Eriksen lopen bij diens doelpunt. De verdediging speelde eigenlijk heel solide.
Ajax speelde niet veel beter, maar wel veel positiever. Alderweireld speelde verdedigend een hele goede pot (met een last ditch tackle op de bijna doorgebroken Schilder), net als Vermeer. Moisander kan het niveau niet aan en die conclusie kun je ook trekken voor Blind. Het middenveld was onzichtbaar, Eriksen heeft niet veel meer kunnen laten zien dan zijn (sterke) doelpunt (al had Mihaylov daar meer mee moeten kunnen), net als De Jong, terwijl Poulsen gewoon slecht was. Babel was sterk bezig in de spits, daar waar Boerrigter en Sana zwaar teleurstelden.

Het duel werd beslist door één sterk moment en je kunt op basis daarvan moeilijk concluderen dat één van beide teams veel beter was, laat staan dat één van beide teams het beste van de Eredivisie zou zijn.

30 september 2012 om 13:33

Ik was ook niet bepaald onder de indruk van het spel van Ajax. Hadden wel veel balbezit, maar wisten ook nauwelijks iets te creëren. Overwinning was wel terecht, omdat Ajax in ieder geval nog wat meer wil toonde om vooruit te voetballen.

De woorden van Mcclaren zeggen alles: we speelden goed georganiseerde en heel compact, Ajax had het daar lastig mee. Twente speelde om niet te verliezen, ging niet uit van eigen kracht. In plaats van Ajax pijn te doen waar ze kwetsbaar zijn vooral proberen een tegendoelpunt te voorkomen. En dan krijg je meestal het loon van de angst.

Dat ze verliezen is jammer, maar kan gebeuren. De manier waarop was zwaar teleurstellend, beschamend laffe strijdwijze.

30 september 2012 om 14:14


@maartenr,

Ja hoor, Zo onmachtig dat Twente met de ontzettende verdedigende ploeg toch betere kansen had dan ajax, of in ieder geval kwa kansen gelijk, ajax heet voor dat zondagsschot van eriksen geen enkele kans gecreeert, dus ga nou niet zo negatief doen, nergens voor nodig, ajax gaat zeker met dit elftal meer punten verspelen dan twente, dat hebben ze in de eerste 6 wedstrijden van dit seizoen al laten zien.

30 september 2012 om 21:30

Het is moeilijk toe te geven voor een aantal, maar Ajax was wel degelijk beter en heeft terecht gewonnen. Dat Twente bij toeval wat mogelijkheden heeft gekregen doet daar niets aan af, want die krijg je in elke wedstrijd.
Ik heb een echt kans gezien, de kopbal van Chadli, voor de rest niets afgedwongen.

Het is onzin om te stellen dat Twente zo laf speelde en niet wilde. Natuurlijk wilden zij vanuit een gesloten systeem het Ajax moeilijk maken, maar door het spel van Ajax werden ze veel verder achteruit gedrukt dan ze wilden. Ajax had volledige controle voor 90% van de tijd. Dat Ajax niet goed was voorin om Twente eerder pijn te doen klopt inderdaad., maar Twente kwam er zeker op het middenveld niet of nauwelijks aan te pas en voorin konden ze geen vuist maken.

1 oktober 2012 om 00:03

Oww is het zo dat twente laf speelde??

En ajax dan in de tweede helft toen twente een beetje aandrong, tis dat ze in het zadel werden geholpern door dat zondagsschot van eriksen, maar anders had ik wel willen zien wat er was gebeurd, en alle ajacieden moeten nu niet net doen alsof ajax zo goed was, het was eerder doordat twente door de coach ingegeven laf speelde, hoe prat gaan de amsterdammers normaal op kansen of schoten op doel en mogelijkheden, pfff, ik heb er gister niks van gezien, beetje gebrei rond om het twente cordon, maar iets creatiefs, nee, volledige controle al helemaal niet, dat bleek ook wel uit de kansenverhouding, dus voorin geen vuist maken maar wel meer of net zoveel kansen als jouw ajax, zegt dan meer over de kracht van twente dan over ajax toch, ?? Sana en Boerrigter, zijn rosales en braafheid niet 1 x voorbij gegaan, ik heb chadli en tadic toch wel hun man zien passeren, dus als Mcclaren nu eens ballen had getoond en Jansen eraf had gehaald en guiterez eerder had gebracht, en de strtegie omgegooid naar vol op de aanval, maar goed in enschede gaat het straks wel anders, dan wil ik zien of ajax dan ook zogenaamd aanvallend speelt.

Dit was gewoon triest van Ajax maar vooral van Twente!!! Verheugde me zo op deze wedstrijd. Dacht zien we eens goed voetbal. Maar Mcclaren wou zo nodig eens defensief spelen o.O Nou als je titel kandidaat wil zijn moet je het spel kunnen maken in mijn ogen en niet op de counter spelen.
Nee ben niet te spreken over het spel dat Twente speelde. Ik zie het ook nog wel voor me dat als ze voor stonden dat ze tijd gingen tijdrekken bij de corner vlag.....

Voor Ajax kan ik zeggen goed in bal bezit gebleven. en af en toe mooi 1 keer aanraken en combineren. Helaas alleen te weinig gecreëerd.

1-0 De uitslag die er hoort te staan aan het einde van die wedstrijd.

Denk dat deze nederlaag Twente wel goed doet , weer met de beentjes op de grond. Nu op naar de volgende wedstrijd.

30 september 2012 om 21:32

Triest van Ajax? Als je tegenstander niet komt om te voetballen? Ajax heeft dit zeer slim en geduldig gedaan. Twente wilde en kon niet en ging met 11 man voor het eigen strafschopgebied spelen. Je zag ook wat er gebeurde toen ze er wel meer uitkwamen, toen werd Ajax alleen maar sterker en was het bijna 2-0.

Welkom in de wereld die betaald voetbal heet. Iedereen lijkt te vinden dat Twente in Amsterdam ook het spel moet maken. Nou, in de top werkt dat niet zo. In Spanje, Duitsland en Engeland ook niet! Het resultaat telt. En Ajax is de ploeg die moet winnen dus zij moeten het spel maken. Twente mag gewoon afwachten. Helaas voor hen is dat niet gelukt, maar een uitwedstrijd bij Ajax win je niet zomaar. Als je met Ajax meevoetbalt dan wordt je van het kastje naar de muur gestuurd en laten ze je alle hoeken van het veld zien. Daar hoeft Twente toch niet aan mee te werken???

Ik begrijp wel hoe Twente speelde. Georganiseerd en af en toe counteren. Wat ook gezegd moet worden is dat Ajax zeer goed speelde en ondanks dat ze goed speelden er eigenlijk niet doorheen kwamen. Dat geeft aan dat Twente ook gewoon kan verdedigen. En dat is ook een kwaliteit. Twente is er niet af gespeeld en Ajax heeft gewonnen door een moment. Zo worden toppers beslist.

Ik begrijp t niet.....of fct had een echte offday of Ajax was zo goed of de tactiek was niet goed of de opstelling van met name het middenveld deugde niet.....ze konden geen bal vasthouden, elke bal ging fout, Tja en dan maak je je t zelf gewoon onmogelijk om te voetballen, topclub (in wording) onwaardig

30 september 2012 om 08:45

Je begrijt het gewoon niet.

Als Twente een muur van 10 spelers optrekt voor de zestien, is het heel lastig aanvallen. Je moet geduldig zijn anders krijg je een vieze counter om de oren,

1 oktober 2012 om 13:13

Ik begrijp mijn club niet....ik vond ze waardeloos voetballen, elke bal werd ingeleverd bij een Ajaxspeler, passing was onzorgvuldig maar bovenal vond ik ze niet voetballen zoals ze WEL kunnen...bah!

Wat is twente nu in wezen opgeschoten met mc laren?
Adriaanse moest zonodig weg omdat de bramas en wisgerhofs zijn trainingen niet meer konden belopen maar twente speelde wel beter en had beter resultaat ook.
Heb je zulke spelers in je elftal en nog bak je er niks van.

Ja ja we kwamen om te winnen, ik heb betere wedstrijden van jullie gezien tegen ajax, toen was het nog meer te genieten nu waren jullie er op uit om niet te verliezen, ajax eeft dan wel niet veel ansen gehad,dat is waar.
Maar was meer bezig met voetballen dan jullie. Terechte winnaar met een held als babel en eriksen, want we moeten niet vergeten dat babel de bal klaar lag voor eriksen

Twente was gekomen voor een punt of hoopte via een counter op de winst !

Gelukkig heeft Ajax hiervoor geduld getoond. De 1e helft was minder leuk om naar te kijken. Maar gaandeweg de 2e helft zag je dat het met Ajax wel goed zou komen. En gelukkig is de negatieve speelwijze afgestrafd.

De 4 aanvallende mensen van Twente kwamen niet aan de bak !!!
* Chadli kwam dankzij de aanvallende impulsen van Van Rhijn idd niet aan voetballen toe.
* Castaignos is vooralsnog te licht voor de Eredivisietop.
* Tadic had soms leuke acties acties, maar Blind zat er goed (hulde voor Daley) kort op.
* Van Janssen hebben helemaal vrij weinig gezien.

Ik kan mij niet voorstellen dat FC Twente naar Amsterdam is gegaan om zo te voetballen. Ik denk dan ook dat het aan de tactiek van Ajax lag dat Twente niet in z'n spel kwam. Ze hielden het veld zo groot dat druk zetten(normaal grote kwaliteit van Twente), niet te belopen was. Daarbij hield Ajax de bal goed in 't spel en kwam Twente er niet aan te pas. Toch was de kansenverhouding redelijk gelijk en dat geeft mij hoop voor de aankomende wedstrijden. Gefeliciteerd Ajax en tot de volgende keer!

als 1ste hulde voor ajax voor het prima spel dat ze speelde.

de nederlaag van twente is de schuld van het laffe spel van mclaren waardoor het team niet aan ballen toekomt. als je zoveel voetballend vermogen hebt als twente zijnde met tadic schilder chadli met een loper willem jannsen en dan nog nieteens guitirez opstelt. dan kan je idd alleen maar van middenmoot winnen. tuurlijk kan je van ajax verliezen maar de manier waarop was niet nodig geweest. al moet ik zegge dat fijn is dat braafheid op links staat voor eredivie begrippen een prima back

30 september 2012 om 11:03

ach kom op zeg het spel van beide clubs was niet om aan te gluren. Wan vertoning van beiden terecht uitslag maar heb mij kapot lopen ergeren aan het spel van beide clubs.

30 september 2012 om 21:36

Onzin! Ajax speelde behoorlijk goed en liet Twente geen kans om druk naar voren te zetten. Dat het voor de onafhankelijke supporter minder leuk is, kan ik begrijpen want erg veel spektakel was er niet. Maar dat lag vooral aan Twente dat alleen maar wilde tegenhouden. Ik denk dat ze ook niet beter kunnen met dit materiaal tegen de topploegen.

Twente heeft erg dom gespeeld.

Ik heb al vaker het idee gehad dat Mcclaren een coach van niks is en dat bleek gisteren ook maar weer. Daar waar Twente Ajax pijn had kunnen doen kwam de bal nauwelijks, op de flanken namelijk. Twente speelde veel te behoudend en kwam duidelijk voor een 0-0 of sneaky 0-1. Je had er in mijn ogen veel beter aan gedaan om Janssen in te wisselen voor Guiterez. Overigens werd Fer natuurlijk wel erg gemist bij Twente. Fer of Brama is een wereld van verschil.

Twente liet Ajax aan de bal, maar die waren zelf ook onmachtig om tot goede aanvallen en kansen te komen. Dit maakte het een erg saaie wedstrijd, maar toch blij dat er gewonnen werd.

30 september 2012 om 12:58

Klopt, Ajax is ook nog niet zo ver, dat ze een kwalitatief sterk Twente toch kapot kunnen spelen. Ze hebben toch wat meer ruimte nodig, maar zodra ze die ook maar even kregen (toen werd twente wat 'sterker' en gaven wat meer ruimte weg) slaan ze ook meteen toe. het kon binnen 2 minuten 2-0 staan toen. Het zou mooi zijn als ze Twente al helemaal kapot konden spelen en dat pas in de 1e competitie helft Maar het is al een vooruitgang dat ze deze wedstrijd op deze manier winnen, twente liet de bal aan Ajax ja, omdat ze niet anders konden!!! Heel sterk positiespel van Ajax gewoon

30 september 2012 om 16:06

@ Manonthemoon

Twente liet Ajax aan de bal omdat ze zelf niet wilden voetballen. Zij wilden het met een 0-0 of sneaky 0-1 af doen door te counteren. Ajax was aan de bal onmachtig, omdat het voorin kwalitatief te zwak is op dit moment. Boerrigter presteert slecht en Sana is in de grotere wedstrijden ook nergens te bekennen. Ook het middenveld moet sneller gaan handelen, want we blijven te lang tussen de verdediging en het middenveld in hangen. We hebben wel geteld 0 uitgespeelde kansen gecreerd. 1 schot van Eriksen, 1 kans voor Moisander uit een corner en een hachelijke situatie voor goal in de tweede helft. Dat zal beter moeten.

Spelers als chadli, tadic en schilder zijn geen spelers voor de counter, schilder is zoweizo traag, en chadli en tadic zijn ook niet verbijsterend snel voor een buitenspeler. We hebben met spelers als castaignios en jansen spelers die goed voor de counter zijn, maar een janssen niet goed genoeg is voor dit niveau.
We stonden defensief wel echt sterk, maar baal er wel van dat we niet wat aanvallende begonnen, met een guiterrez ipv jansen, ook mag van mij tadic veel vaker op de 10 komen, wanneer hij daar staat, loopt twente ook beter, maar ajax was de verdiende winnaar gister.

als je de spelers van twente gelooft dan is het toch echt zo dat toen ze druk zetten ze ook geen vat op het spel kregen , ajax was veruit de beste ploeg , maar als een ploeg met elf man achter de bal blijven staan dan ben je toch echt niet zo goed als je fans en de rtl garde denken , ajax zal zich alleen maar blijven ontwikkelen , terwijl twente het beste wat ze hebben al laten zien . op de toekomst staat de volgende generatie superhelden al weer klaar . dat is wat je een topclub kan noemen . gewoon je eigen spel spelen ook tegen madrid zelfs als je een pak slaag krijgt , liever dat dan wat ik gisteren twente zag doen , ik kan de twentefans een hart onder de riem steken dat jullie wel een beter team hebben dan psv , want de strategie werd perfect uitgevoerd ( bijna ) , jullie zijn absoluut onze concurent en niemand anders .

Met preudehomme hadden we deze wedstrijd gewonnen. Als mclaren een beetje lef had dan had hij schilder gewoon op de back positie gezet en guiterez op het middenveld dan heb je veel meer voetbal erin. Dan moest mclaren nog een beetje aanvallend gaan spelen en vooral geen bayota erin zetten ( vooral niet als je achter staat) dan hadden we deze wedstrijd gewonnen met 1-3. Oftewel maar 1 iemands schuld en dat is mclaren. Preuddehomme was mischien wel zo begonnen maar veel aanvallender waardoor schilder chadli castaignos en tadic niet 10 ballen kregen over de gehele wedstrijd maar 30 dan hadden we geen. 4 kansen gekregen maar 14. Ookal verlies je met 10 -0 dan ben je nog trots op twente dat ze zo durfden te voetballen.

30 september 2012 om 21:38

Een waarzegger......
Als en wanneer tellen niet. Twente was de onderliggende partij en heeft daardoor verloren.

Wat een angsthazen voetbal van de ploeg waar ik met hart en ziel supporter van ben. Ajax verdiend gewonnen. Heb je eindelijk weer een team waar kwaliteit en creatriviteit in zit en dan gooi je de punten weg door zo verdedigend en laf te spelen! Ik zou zeggen geef de supporters hun geld voor het kaartje terug want zo zet je en je club en al je supporters gewoon voor schut! Liever aanvallend verliezen met 3-0 dan dit zielloze verdedigen en op een counter hopen. Dit is niet het Twente dat ik wil zien, zonde!

Maar ze kregen wel de betere kansen. Al waren er nauwelijks kansen en dan is het pech dat Twente door een zondag's schot verliest. Boschker had m gepakt btw.

Niet je eigen spel spelen. Dan krijg je het deksel op de neus. Ajax heeft verdient gewonnen, vooral op moreel vlak. Ik hoop dat dit de laatste keer is dat Twente zich bezig houd met anti-voetbal. Liever verliezen met een groter verschil dan op zo'n manier.

ik heb de wedstrijd gisteren niet gezien, maar ik kan me heel goed inbeelden hoe het gegaan is. Mcclaren heeft weer gekozen voor de op de nul spelen tactiek. Ik vind dat zo jammer he, Twente heeft spelers die gelijkwaardig zijn aan die van Ajax, maar toch durven ze niet te gaan voetballen. Tegen grote clubs in Europa gooien ze alle schroom van zich af en voetballen ze met veel lef en ook heel goed, maar als het "grote" Ajax weer de tegenstander is dan gaat Twente weer rare dingen doen. Het is gewoon zonde dat ze er geen schouwspel van hebben durven maken. De grote arena zorgt nog altijd bij veel spelers voor poep in de broek, en dan vooral spelers als Brama en Wisgerhof die liever voor zeker gaan en daardoor als de leiders van het team de rest meenemen. Ik denk dat als Gutierrez aan de start stond in plaats van Brama dat er meer doelpunten gevallen zouden zijn, en al verlies je dan met 3-2, dan heb je in ieder geval meer het gevoel dat het de volgende keer wel gaat lukken. Dus Brama naar Almelo sturen, vervangen door Guti. Straks als Bjelland weer terug is gaat Wisgerhof er toch weer uit en dan moeten ze het de volgende keer thuis maar gewoon bewijzen.

Was ook in het stadion en ergerde me dood aan de spelopvatting van mijn club. Al in de 1e 10 min tijdrekken en niet gepassioneerd staan te voetballen potver. Bij vlagen zag je dat er ongelooflijk veel kwaliteit bij Twente rondloopt, maar als je in zo'n wedstrijd gaat hangen en leunen op onze 'sterspelers' Wisgerhof en Braafheid dan doe je iets niet goed. Jammer, dit had anders gekund. Dat je tot de 1-0 zo voetbalt kan ik, hoe ergerlijk ook, begrijpen. Maar na de 1-0 moet je toch uit een ander vaatje gaan tappen. Dit moet anders!

Ik denk dat de afwezigheid van Fer veel invloed heeft gehad, want die heeft Twente dit seizoen al een paar keer over een dood punt heen geholpen. En die dode punten waren er toch genoeg in deze wedstrijd en dan met name de eerste helft.

Twente had meer van eigen kracht uit moeten gaan om te kunnen winnen. Ajax speelt thuis en wil dan altijd het spel maken. Dit houd ook in dat ze ruimte weggeven achterin. Twente heeft hier echter veel te weinig gebruik van gemaakt.

Als Ajacied ben ik blij dat Ajax gewonnen heeft. Bij winst van Twente hadden die al helemaal op een eilandje gestaan op de ranglijst. Daarbij hadden de Twente supporters nu al de nodige grootheidswaanzin in het stadion. Daar is op zich niks mis mee, want het is om je club aan te moedigen. Het minpunt is juist dat ze daarmee stopte toen Ajax had gescoord. Juist op dat moment moet je je club steunen en aanmoedigen, maar vanaf dat moment waren de Twente supporters dood stil.

30 september 2012 om 14:31

Fer, Bjelland en Bulykin werden heel erg gemist idd.

Zeer teleurgesteld. Deze wedstrijd hoef je niet verliezen. angst is nog steeds een slechte raadgever. Waarom je aanpassen aan de tegenstander, waarom verdedigend spelen terwijl de aanvallende kwaliteiten voorin liggen. Ik snapte er geen bal van. Maar goed ik ben dan ook geen coach. Ajax had dan 65 procent balbezit maar deed daar weinig goeds mee. Het doelpunt was een soort van toevalstreffer. Geen zondagsschot maar een zaterdagavondschot. Verder was Ajax niet bij machte om Twente echt kapot te spelen, maar verdiende het wel de overwinning omdat het meer wilde voetballen. Jammer dat Twente zo in zijn schulp kroop zo raak je het Arenasyndroom nooit kwijt.

helaas heeft Fctwente traıner Mclaren onze ploeg angsthazenvoetbal laten spelen!!!! En dan de wissel Boyata voor Wısgerhof, wie snapt dit bij een 1-0 achterstand en nog 10 minuten ste spelen!!! gooi dan een aanvaller in!!!!

Twente had er veel harder op moeten klappen. Ongelofelijk dat ze deze wedstrijd zo weg hebben gegeven. Tegenvallend!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren