Voetbalzone

Verbeek: 'In die zin heeft hij een betere drive dan Niklas Moisander'

Vrijdag, 28 september 2012 om 14:55

AZ bereikte donderdag ten koste van SC Veendam (4-1) de volgende ronde van de KNVB Beker. Markus Henriksen kreeg op het middenveld de voorkeur boven Erik Falkenburg. "Als er eentje bij komt, moet er ook eentje af", verklaart Gertjan Verbeek op de clubsite. "Erik is daarvan nu het slachtoffer. Zo werkt het in topsport. Dat heb ik hem uitgelegd. Hij heeft genoeg kansen gehad, maar zowel het team als hij presteerde wisselvallig. Dat gaf hij zelf direct toe."

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

28 september 2012 om 15:01

Zo hij draait weer 180 graden. Vorige keer brandde hij hem nog af in de media en nu krijgt ie een pluim. Verbeek zal zelf ook wel hebben ingezien dat hij niet helemaal juist zat.

Wat Valkenburg betreft kan ik het me helemaal indenken. Die heeft veel te weinig gebracht in de wedstrijden die hij mocht starten. Dan wordt het tijd voor Henriksen, benieuwd hoe hij het in de eredivisie gaat doen.

28 september 2012 om 15:04

Ik heb het even niet gevolg bij Az, maar de laatste keer dat ik Verbeek zag briesen was toen deze Reijnen er niks van kon volgens hem. Is hij inmiddels weer in genade genomen? Want dit lijkt zowaar op een compliment.

28 september 2012 om 15:07

Iedereen verdient een 2e kans, dat waren de leterlijke woorden van Verbeek. En dat was een hele andere situatie waarin hij aangaf niet scherp aan het duel te zijn begonnen wat resulteerde in 2 gele kaarten binnen een korte tijd.

28 september 2012 om 15:18

Ging te ver. Als je die speler de weken erop nog wil gebruiken, moet je hem niet zo publiekelijk folteren.

28 september 2012 om 15:26

Klopt, Verbeek zegt waar het op staat, maar soms kan hij beter iets niet in het openbaar zeggen. Vooral jonge spelers kunnen er niet altijd tegen. Ik had het ook niet zo aangepakt, maar zo is Verbeek nu eenmaal

28 september 2012 om 18:29

Etiënne Reijnen is een gearriveerde speler en geen jonkie.

28 september 2012 om 16:41

Dat heeft hij niet gezegd, hij was pissig vanwege die rode kaart en de uitleg die Reijnen daarvoor had. Reijnen had aangegeven "niet scherp" te zijn. Dat schoot bij Verbeek in het verkeerde keelgat. Hij heeft nooit gezegd dat het een dramatische voetballer is, net zo min als dat hij nu zegt dat het een geweldige voetballer is. Hij geeft alleen aan dat Reijnen goed mee naar voren kwam en daardoor voor verrassing zorgt. Hij zou daarin meer drive hebben dan Moisander. Oke, dat is voor de rekening van Verbeek. Reijnen mag de veters van Moisander nog niet eens strikken.

28 september 2012 om 15:06

En alle Ajacieden zullen dit weer zien als een sneer richting Moisander. Verbeek zegt gewoon waar het op staat. Je kan veel zeggen, maar hij is wel eerlijk en neemt geen blad voor de mond. Of hij zich daarmee geliefd maakt betwijfel ik, maar daar wordt ie niet echt anders van.

Moisander scoort elk seizoen 1 of 2 keer, dat is niet bijzonder veel als je het vergelijkt met andere verdedigers. Hij mag wel een voorbeeld nemen aan degene die hij moest opvolgen: Vertonghen.

28 september 2012 om 15:10

Wat jij roept is alleen maar om te provoceren. Waarom als een sneer zien? Verklaar je nader en waarom nog even vermelden dat Niklas maar weinig scoort in een seizoen? Kun jij in de toekomst kijken? Ben je nog gefrustreerd omdat hij goedkoop is weggegaan bij jou club en vervolgens meteen scoort? Oja, dat is het. Rancune

28 september 2012 om 15:16

Heeft het eigenlijk zin om naar hun te reageren. Ze kunnen het niet hebben, dat we het geliefde trainertje aangrijpen. Ik meen nog altijd dat hij een verdediger is en als hij een goal maakt is altijd mee genomen.
Laat hem dan maar 2 a 3 goalen maken per seizoen, als hij er maar 100 eruit houdt.

28 september 2012 om 15:25

Sinds wanneer speelde Moisander bij mijn club? Ik provoceer helemaal niemand, ik zeg gewoon waar het op staat. Kijk maar na de reactie onder mij die mijn gelijk bevestigd.

Kijk de cijfers er maar op na, Moisander scoort zo'n 1 à 2x per seizoen (uitzondering bij Zwolle in de eerste divisie).

Verbeek zegt alleen dat Reijnen meer drang naar voren heeft, Verbeek heeft met beide gewerkt en hij zal het dan wel weten. Dat wil niet zeggen dat Reijnen beter is dan Moisander (psv-uit?). Ik heb liever Moisander in mijn team dan Reijnen of welke andere verdediger ook uit de eredivisie. Alleen hij scoort niet veel, dat is zijn taak ook niet, maar als verdediger kun je toch aardig je doelpuntjes meepikken zoals Verthongen deed. Verthongen geef ik daarmee een compliment dus ik zie mijn provocatie niet echt.

28 september 2012 om 15:28

Dd28..

Ik ben groot fan van de trainer Gertjan Verbeek. Maar hij is ontzettend goed in het verdraaien van verhalen en/of vragen van verslaggevers. Hij verteld altijd het verhaal wat hij wil vertellen op welke vraag dan ook. En altijd in het voordeel van zijn ploeg, in dit geval AZ.

Nu gaat het over Reijnen. Waarschijnlijk vraagt de journalist wat Verbeek van Reijnen vond, deze wedstrijd. Nu zegt hij niet wat hij daadwerkelijk van hem vindt, maar dat hij goed kan opkomen(?). Wat iedere simpele ziel kan want opkomen is gewoon 'naar voren lopen'. Als voorbeeld noemt Verbeek Granqvist van Groningen(?). Die hier helemaal niets mee te maken heeft. En uiteindelijk wil Verbeek waarschijnlijk nog iets positiefs zeggen en zegt daarom dat het qua 'drive`?) beter is dan Moisander.

Al met al een verhaal waar je echt he-le-maal niets(!) mee kan meneer Verbeek....

28 september 2012 om 15:34

Klopt, Verbeek heeft altijd een eigen waarheid en daarover hoef je niet in discussie te gaan. Maar hij heeft met beide spelers gewerkt en kan er dus beter over oordelen. Hij zegt dat Reijnen meer drive naar voren heeft, en dat zou zo kunnen. Vooral als je de statistieken van Moisander (wedstrijden en goals) ziet. Maar hij zegt verder niets over wie de betere is, en daarom krijg je een beetje een eenzijdig verhaal waarin het lijkt dat Verbeek zijn speler ophemelt ten koste van een ander. Maar als je hierover door zal vragen zal Verbeek vast wel zeggen dat hij liever Moisander heeft dan Reijnen. (hoewel hij dit nooit zal bevestigen maar het zal afdoen met een dooddoener als: 'die speelt hier niet meer'.)

28 september 2012 om 15:42

Inderdaad. Ik zie het ook niet als 'sneer' naar Moisander. Hij probeert hier, in mijn optiek, makkelijk te scoren door Moisander er bij te betrekken. Hij haalt één element naar voren, de 'drive', waarvan hij vindt dat Reijnen daar beter in is dan Moisander. Dat is dus geen sneer maar een speler proberen op te hemelen door één onbelangrijk puntje te noemen voor een verdediger die er eigenlijk niets van kan.

Jammer dat Verbeek zo vreselijk eigenwijs en een beetje zelfingenomen is want als trainer is hij geweldig en maakt hij dagelijks spelers beter..

28 september 2012 om 16:44

@dd28: Klopt helemaal wat je zegt. Maar even over de statistieken van Moisander en Reijnen, beide hebben bij AZ nog nooit gescoord door op te komen. Granqvist volgens mij ook zelden. Die scoorde veel uit corners en penalty's, en inderdaad een geweldige solo van achteruit.

28 september 2012 om 16:57

@ Kebm

"hij verteld altijd het verhaal wat hij wil vertellen op welke vraag dan ook. En altijd in het voordeel van zijn ploeg, in dit geval Az."

Gek dat een Ajacied hier kritiek komt leveren op Verbeek nadat er een speler van Ajax betrokken word... Doe jij nu niet exact hetzelfde, en eigenlijk elke keer als Verbeek een mening heeft ten koste Ajax...

Voor de rest is dit niet alleen een compliment om het compliment maken, want hij geeft duidelijk aan waarop Reijnen destijds gescout is. Namelijk zijn meevoetballende kwaliteiten. Iets wat bij AZ van belang is. Destijds (en misschien nog steeds) vonden sommige het een rare transfer omdat Botthegin veel beter zou zijn dan Reijnen in hun ogen. Dat is echter een pure verdediger waar Reijnen een voetballende verdediger is. Daar is Verbeek van gecharmeerd en dat benadrukt hij hier nog maar eens dat Reijnen dit goed doet. Dat noem ik niet goedkoop scoren maar gewoon een compliment maken aan iemand die wel een complimentje kon gebruiken....

En het is helemaal jammer dat jij nu wel die 'sneer' hier uit moet delen, waar is dat dan in vredesnaam goed voor als ik vragen mag?

28 september 2012 om 20:25

Dat klopt, maar Reijnen heeft ook nog niet zoveel wedstrijden gespeeld. Als hij daadwerkelijk zo'n drive naar voren heeft zal hij vermoedelijk wel meer gaan scoren dan Moisander die 1 of 2x per seizoen scoort.

28 september 2012 om 21:25

Hanzz,

Ik heb geen kritiek op Verbeek. Ik zeg dat ik van mening ben dat hij eigenwijs is, of vind jij van niet? Daarbij zeg ik nu, en altijd, dat ik groot fan ben van Verbeek. Je zuigt dus van alles uit je duim.

Om verder op je reactie in te gaan. Verbeek heeft deze speler zelf tot op de grond toe afgebroken en terecht want hij bakte er niets van. En nu is dit een goedmakertje. Vandaar dit compliment van Verbeek.

Een sneer? Waar haal je dit vandaan? Ik deel absoluut geen sneer uit, naar niemand..

29 september 2012 om 13:06

@ Kebm

Eerst stel je dat je fan bent om daarna met een 'maar' te komen. Dat is dus kritiek uiten, als je dat niet begrijpt weet ik het ook niet meer...

Verder noem je hem 'vreselijk eigenwijs' en 'een beetje zelfingenomen'. Zijn dat complimenten ineens? Deze twee dingen hebben ook totaal niets te maken met het bericht en dus is het gewoon een sneer uitdelen. Zeer waarschijnlijk omdat hij dus iets te melden had over een Ajacied...

Wat betreft Reijnen, het enige wat hij van hem afbrandde was zijn instelling welke onacceptabel was en waardoor AZ binnen 10 minuten met 10 man stond... Hij uitte geen kritiek op de kwaliteiten van Reijnen en geeft hem nu een compliment voor een goed optreden waarbij hij 1 eigenschap specifiek aanhaalt welke hij goed uitvoerde... Is dat zo erg, dat een trainer zijn speler een compliment geeft?

29 september 2012 om 13:52

Hanzz..

Het is alsof jij je persoonlijk aangevallen voelt doordat ik zeg dat Verbeek eigenwijs is. Iets wat overigens heel erg veel mensen zeggen maar blijkbaar mag dat niet van jou, als AZ supporter(?)

Ik ben inderdaad fan van Verbeek als voetbaltrainer, maar vind hem de laatste tijd minder sympathiek als hij voor de camera verschijnt. Als voorbeeld kan ik het gesprek na de wedstrijd van AZ tegen Veendam geven. Hij geeft daarin aan dat hij zich afvraagt wat Veendam kwam doen. Dat hoeft niet, in mijn optiek. Hij moet zich bezig houden met AZ en niet met de tegenstander..

29 september 2012 om 15:13

@ Kebm

Ik vind het vooral grappig dat veel Ajacieden hier reageren en het Verbeek kwalijk nemen dat hij Moisander erbij haalt... Maar jij wilt hem niet bekritiseren en doet het vervolgens wel, ik geef dat alleen maar aan. Ik zeg niet dat dit niet mag maar ga dan niet zeiken op Verbeek, wat je dus wel doet. Daar zit hem het verschil...

Je mag het ook eigenwijs noemen, geen problemen mee. Moet je dat echter wel in de juiste context doen want hier zit werkelijk waar niets eigenwijs in of wel soms?

Nu kom je trouwens met sympathiek aanzetten en het voorbeeld Veendam. Ook niet echt relevant maar wil daar wel verder op ingaan. Had hij niet hoeven zeggen, echter zoals verschillende al aan hebben gegeven komen zelfs amateurs met meer lef naar Alkmaar. Daar ging het hem ook om, wat doe je als je niet eens over de middenlijn durft te komen??? Dat mag toch niet de instelling zijn of wel soms? Naja daar heeft hij een opmerking over gemaakt wat hij inderdaad niet hoeft te doen maar wel doet. Dat is nu eenmaal Verbeek. Hij schuwt de discussie en confrontatie niet en dan sta je dus wel eens op tenen van andere. Sommige vinden dat horkengedrag zoals Derksen het zo mooi weet te verwoorden maar ik denk dat de mening van iemand als Verbeek of een Adriaanse of Van Gaal die ook niet op de mond gevallen zijn veel minder heftig zijn dan meningen van Derksen en co dat ik me wel eens af vraag waar hun dan op de ladder staan??? Het wordt je gewoon kwalijk genomen als je een mening hebt als trainer en deze ook nog eens deelt...

28 september 2012 om 15:07

En Verbeek moet toch weer even natrappen bij Moisander.. zucht..
Misselijk mannetje toch die Verbeek...

28 september 2012 om 15:16

Het betwijfelen van Sightorsson destijds werd het ook als natrappen gezien, maar was gewoon de waarheid.

Dit heeft ook niks met afbranden te maken. Dit is het beschrijven van de kwaliteiten van spelers en verschillen benoemen. Hij zegt ook niet dat het een betere speler is, hij pakt er een eigenschap uit die Moisander minder heeft.

Wat zitten jullie toch snel op de kast.

28 september 2012 om 15:19

gaat niet om dat we snel op de kast zitten, hij kan het niet nalaten een sneer te geven en wat siggi betreft, daar mocht hij wel gelijk in hebben gehad, maar hij heeft gewoon veel pech gehad en hij is toch gebleseerd van jullie club gekomen, anders had vermeer dit wel voordat de transfer van siggi rond was gezegd wat hij gezegd heeft. Nee, dat deed hij pas erna, dus wie is nu eerlijk en goed bezig............................

28 september 2012 om 15:34

@jolano

Vermeer? neem aan dat je Verbeek bedoeld. Ik denk dat Verbeek hiermee geen sneer probeert uit te delen, maar meer aangeeft waar de sterke punten van Reijnen liggen tov zijn voorganger.

Dat een enkele uitspraak dik gedrukt staat als titel maakt nog niet dat Verbeek het hier het hele interview over heeft gehad. Jij als Ajax fan (neem ik aan) moet het voordeel wel zien van een mee opstomende verdediger, want dit heeft Vertonghen afgelopen jaar niet onverdienstelijk gedaan.

Met een goed passende CV zoals Moisander is ook niets mis (net als F de Boer vroeger), maar vind de combinatie met Alderweireld nog niet heel erg overtuigend. Vorig jaar had ik meer het idee dat de Cv's bij Ajax elkaar aanvulden.

Vwb Sightorsson kun je Verbeek weinig verwijten aangezien Ajax hem gewoon medisch heeft gekeurd en zijn blessure verleden ook geen geheim was.

28 september 2012 om 15:48

guust0, ik ben een ajax fan ja, ik probeer altijd opjectief te blijven, wat niet altijd makkelijk is of wordt gemaakt, ligt eraan wat en over wie wat gezegt wordt.
Maar met siggi vindt ik gewoon dat iemand gewoon natrapt en niet voordat hij de transfer had gemaakt gezegd heeft tegen ajax, dat siggi blesure gevoelig is, en jazeker dit had eigenlijk ook uit moeten komen bij de medische keuring en dat heeft ajax dan nagelaten. Ik lees nu ook de topic van verbeek een paar keer, maar hij kan je bloed echt onder je nagels halen en dat vindt ik dat verbeek dat helemaal niet nodig heeft.

En moisander en alderweireld komen er wel, ik vindt moisander het goed doet in zon korte tijd, en dat je fouten nog maakt is ook normaal, je kan vertonghen ook niet in een paar wedstrijden doen laten vergeten.

28 september 2012 om 16:08

Jolano,

Jij en anderen mogen Verbeek duidelijk niet. Probeer eens echt objectief te kijken naar wat hij zegt. Die haat voor Verbeek zorgt ervoor dat alles wat hij zegt negatief wordt opgevat.

Serieus, probeer eens te begrijpen wat hij zegt. Hij kraakt Moisander niet, hij noemt alleen een eigenschap van Reijnen dat hij waarschijnlijk beter vindt dan Moisander. Hij heeft niet gezegd dat hij Moisander slechter vindt (of beter). En Moisander is een relevant voorbeeld, want Reijnen is zijn directe vervanger.

Als iemand zegt dat Cristiano Ronaldo fysiek sterker is dan Messi, kraakt die persoon Messi dan? Die persoon benadrukt dan een eigenschap en zegt verder helemaal niets over of Ronaldo beter is dan Messi of niet?

Haal die haat uit jullie ogen!

Jeez....!

28 september 2012 om 16:14

Heeft niets te maken met snel op de kast te zitten... Iedereen weet dat Verbeek regelmatig bezig is met het maken van onderwaardse opmerkingen over spelers die bij hem weg zijn gegaan.. Hij kan zich beter met de spelers bezig houden die hij wel ter beschikking heeft..
En als hij Reijnen een schouderklopje wilt geven in de media moet je professioneel genoeg zijn en niet de vergelijking met Moisander maken dus Niklas daar buiten laten...
Nergens voor nodig...!!
Dit is gewoon de boel weer opstoken van meneertje Verbeek..!!

28 september 2012 om 17:56

noccio, ik haat vebeek helemaal niet, alleen zeg ik gewoon wat ik denk, daarvan en dat is mijn mening. Verbeek is een zeer goede trainer, zelf vindt ik hem nog beter dan dickie, maar dat zeiken naar sommige, dat moet hij laten, dat heeft hij niet nodig. Of wilt hij een van gaal gaan worden, altijd gehaat en in je gezicht normaal doen en achter je rug, mes in steken.

28 september 2012 om 21:12

Jolano... je weet blijkbaar niet dat Sightorsson in de jeugd bij AZ ook constant geblesseerd was. Iedereen wist dit bij AZ dat hij zeer maar dan ook zeer blesseure gevoelig is. Ajax heeft nagelaten om dit goed te informeren, anders hadden ze hem nooit genomen.

28 september 2012 om 15:20

Hij zegt alleen maar dat hij meer naar voren komt dan Moisander ik snap niet wat daar erg aan is.

28 september 2012 om 16:37

Lezen is moeilijk hé? Het klopt toch Moisander kwam niet zo vaak op.

Maar verdedigend is Moisander stukken beter, dan hem. En persoonlijk vind ik dat belangrijker.
Maar goed je neemt de moeite geeneens de boel eerst eens goed te lezen voordat je wat zegt.(bekend verhaaltje van sommige).

28 september 2012 om 15:13

Och, moet hij een sneer naar moisander geven, wat een zielig mannetje is het toch, jammer toch van zon goede trainer. Heeft hij helemaal niet nodig.
Ja, dan kunnen ze weer gaan roepen, dat hij toch mag zeggen wat hij denkt.

28 september 2012 om 15:19

Je kan je spelers nu wel gaan ophemelen Gert Jan, maar echt veel stelt die prestatie van gisteren niet voor. Jij bent degene die Veendam na afloop nog een trap na moest geven door te zeggen dat je geen idee had wat ze kwamen doen. Als het daadwerkelijk zo'n ongeregeld en ongestuurd zooitje was waar je tegen moest spelen, dan zijn de prestaties van jouw ploeg een logisch gevolg van de zwakke tegenstander en niet die kwaliteiten van meneer Reijnen of Henriksen.

28 september 2012 om 15:33

Tuurlijk mag ie zeggen wat ie denkt, je kunt je alleen afvragen of ie het op deze manier moet doen. Het compleet afbranden van Reijnen toen vond ik al belachelijk, houd dat lekker binnenskamers, en nu is ie ineens weer het mannetje. Die man kan ook gewoon tegen een verslaggever zeggen: hier laat ik me niet over uit of zo. Net als gister nav de pot tegen Veendam. Hoe lullig en laatdunkend hij deed over dat doelpunt van Veendam. Die er op een lullige manier ingegaan zou zijn. Gvd, het was een prachtig raakgeschoten vrije trap hork!!!! Maar nee niet zeggen. Weet niet wat ik ervan moet denken, denk alleen dat bv een Moisander hier echt niet wakker van ligt. En maakt R dit weekend een blunder wordt ie toch weer afgemaakt. Zo nutteloos allemaal.

28 september 2012 om 16:46

Dat zegt hij niet. Verbeek was kwaad over de vroege rode kaart en de uitleg van Reijnen, daar was hij terecht pissig over. Dat mag je dan zeggen. Of hij daarmee over de top is gegaan laten we dan maar even in het midden. Nu hemelt hij Reijnen niet op, hij geeft alleen aan dat hij goed mee opkwam. Dat mag je dan toch ook zeggen of niet? Hij zegt nergens dat het een geweldige speler/verdediger is.

28 september 2012 om 15:46

Als Reijnen, nadat hij na PSV -uit toen hij compleet werd afgebrand, het tegen SC Veendam het volgens Verbeek zo goed heeft gedaan dan is hij klaarblijkelijk mentaal erg sterk.

28 september 2012 om 15:51

Och hij heeft wat dat betreft wel gelijk.
Snap niet zo dat menig ajacied dat als minpunt ziet.
Moisander is gewoon minder aanvallend ingesteld, so what?
Wilt niet zeggen dat Reijnen beter is en dat beweerd Verbeek ook niet.
Er zijn zoveel punten waar je een verdediger op kunt beoordelen en Moisander zal wat dat betreft echt niet overal in beter zijn, dat is logisch.

28 september 2012 om 16:00

Gisteren zeiden het analisten Meijer en Bruggink bij eredivisielive al 'az heeft qua basisspelers veel in huis om het dit seizoen wederom goed te doen'.
Verbeek moet zich niet verschuilen dat Psv, Ajax of twente qua begroting kampioen moeten worden want met spelers als Maher, Martens, Altidore, Viergever, Beerens en Henriksen heeft hij voor Nederlandse begrippen ook topmateriaal in handen dat weinig onderdoet voor bovenstaande clubs.

De nieuwe aankoop Henriksen liet gisteren in zijn eerste basisplaats in het bekerduel meteen zien waarom hij een van Europees grootste talenten wordt genoemd. Daarbij kunnen nu Elm en Maher wat meer naar voren spelen waar toch de kracht van dit soort jongens ligt. Ook Altidore blijkt dit seizoen niet alleen een goalgetter te zijn maar is tevens balvast en goed in de combinatie. Weet hij deze lijn vast te houden zal het nog een heel karwei zijn voor AZ om deze spits ook volgend seizoen aan zich te binden want momenteel zie ik op de nederlandse velden niet zo'n krachtpatser voorin rondlopen.
Ik wil het wel eens zien nu het elftal staat met henriksen op het middenveld en maher als aanvallende middenvelder waar dit team tot in staat is. Ik denk zelfs dat men Rasmus Elm nu met Henriksen niet al te veel meer zal missen en heeft het zelfs meer drive naar voren gezien zijn broer ook meer kopkracht kan bieden en met slechts 4 punten achter bij clubs als Ajax en PSV kan het in dit nog prille begin met AZ alleen maar beter gaan...verbeek mag zich in zijn handen knijpen met dit materiaal.
Gert-jan moet nu eindelijk eens middelmaat als Falkenburg en Gudmundsson op de bank laten en de basisspelers fysiek zo krijgen dat men weinig blessures tegen gaat komen zodat er in mijn ogen zelfs een beter resultaat in kan zitten dan het vorige seizoen.

28 september 2012 om 17:27

hij zal misschien een punt hebben maar het valt mij wel op dat Verbeek na iedere speler die vertrekt altijd een opmerking maakt in de trand van ;"we heben nu iemand die weer net iets beter is of een bepaald facet beter beheerst".....
goed om je spelers op die manier vertrouwen te geven maar wel jammer dat het een zeer lichte vorm van natrappen is.

28 september 2012 om 18:06

Valt wel mee, Verbeek weet donders goed dat Moisander een klasse beter is dan Reijnen. Hij geeft die jongen gewoon een complimentje na een serie dramatische optredens.

28 september 2012 om 20:11

Geef eens een voorbeeld en het mag niet van een Ajacied zijn... Ben erg benieuwd hoe ver je komt....

28 september 2012 om 18:42

Verbeek geeft aan welke mogelijkheden Reijnen heeft en wat hij van hem verwacht.
Moisander scoorde in 4 jaar tijd 2 x voor Az............. en het waren nog lelijke goals uit de kluts ook !

Moisander kwam zelden of nooit ver over de middenlijn en al helemaal niet in de 16m v/d tegenstander.
Daar doelt Verbeek dus op!

Dat gebrek aan scorend vermogen in de gehele ploeg breekt AZ tot nu toe op.
Henriksen, Maher, V.elm en Reijnen moeten dus meer gaan scoren dan hun voorgangers.

Kijk en daar gaat het nu om. Reijnen moet dus meer als een 1 doelpunt / 2 jaar gaan scoren om Moisander te overtreffen....... Mwah dat moet wel lukken.

Opvallend trouwens dat Moisander in zijn 1e optreden bij Ajax onmiddellijk scoorde!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

AZ

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
10.AZ392
11.PEC Zwolle39-13
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Roy BeerensAanvaller345
Jozy AltidoreAanvaller3323
Dirk MarcellisVerdediger310
Etiënne ReijnenVerdediger312
Nick ViergeverVerdediger310
Adam MaherMiddenvelder317
Voor de complete selectie: Clubpagina AZ.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina AZ.

9 fans
Middenvelder, 20 jaar

In de wandelgangen

Maandag 20 mei
Erik Pieters speelde dit seizoen maar 85 minuten in de Eredivisie, maar toch kan hij naar Europese topclubs. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
  •  
    Door ( reacties)

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.171875 seconden.