Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Schilder kent pijnpunten Ajax: 'Niet zoveel zwaargewichten in ploeg'

Laatste update:
/

Robbert Schilder denkt te weten hoe FC Twente Ajax zaterdagavond moet bestrijden. De verdediger annex middenvelder, die zijn jeugdopleiding doorliep bij de Amsterdamse club, volgt zijn ex-werkgever namelijk nog altijd op de voet. Met name op fysiek vlak valt er iets te halen tegen de regerend landskampioen, zo verwacht hij.

De 26-jarige Amstelvener, die in het verleden tot 32 optredens kwam in het shirt van Ajax, wist aanvankelijk nog niet of hij mee zou kunnen doen in de topper van komend weekend. Hij is volgens RTV Noord-Holland echter volledig hersteld van een liesblessure en trainde donderdag weer volledig mee bij FC Twente.

In gesprek met hetzelfde medium geeft Schilder aan waar hij denkt dat er kansen liggen voor zijn ploeg. “Het zijn erg jonge jongens en er zitten niet zoveel zwaargewichten in de ploeg”, weet hij. De Tukkers gaan de wedstrijd in de Amsterdam ArenA comfortabel in: de voorsprong in de competitie bedraagt na zes wedstrijden al zes punten in het voordeel van de Enschedeërs.

Wat wordt het komend weekend?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou Lorenzo Ebecilio is wel 'n aardige zwaargewicht

27 september 2012 om 17:13

Sulejmani doet ook aardig mee!, dit zei Kali van Utrecht ook laatst...en wat is er nog over van Utrecht behalve de boetes die nog steeds staan.

27 september 2012 om 17:16

Kali was ook het eerste waar ik aan dacht..

27 september 2012 om 17:20

@rmcf12
Ik ben geen Sulejmani-fan, maar ik moet het nu toch echt even voor hem opnemen.
Micky ziet er de afgelopen weken super fit uit, zijn buikje is verdwenen. Ik hoop ook nog steeds dat hij zijn contract verlengd, mits hij veel salaris inlevert. Is een uitstekende speler als je tegen clubs speelt die veel ruimte weggeven achter de verdediging.

27 september 2012 om 17:54

Welke ploeg in de Nederlandse competitie geeft veel ruimte weg achter de verdediging als ze tegen Ajax spelen?!?

27 september 2012 om 18:35

Fijn dat Twente de zere plekken van Ajax kent.
Twente heeft gelukkig maar een zere plek: Ajax

27 september 2012 om 17:42

Nou, als je Ebecilio al een zwaargewicht vind... Ajax heeft gewoon dikke vette pech dat Verhoeven weg is

On: Schilder heeft natuurlijk gewoon gelijk. Ajax is fysiek waarschijnlijk minder dan Twente. Vooral het middenveld met Eriksen en Schone is fysiek wat zwak. Hij heeft ook gelijk dat Ajax geen absolute topspelers meer heeft. Hij vergeet alleen te vermelden dat Twente dat ook niet heeft.

27 september 2012 om 18:04

Vindt een Tadic en Chadli toch wel toppers.zeker voor eredivisie begrippen.

27 september 2012 om 18:41

Voor de Eredivisie zijn ze wel goed, maar dat zegt meer over de Eredivisie dan over Tadic en Chadli.topspelers in de Eredivise noem ik spelers als Suarez, Huntelaar en misschien Affelay. Tadic en Chadli zijn ook goede spelers, Tadic vind ik zelfs meer dan goed, maar echte toppers zijn het niet.

27 september 2012 om 19:28

Haha beetje met een ajax bril geschreven...huntelaar was ook nog geen echte topper in de ED. En je vergeet toevallig een Ruiz...maargoed ik heb misschien een andere bril op. Tadic komt eraan en zal een echte topper worden, dit seizoen nog en dat heeft Ajax absoluut niet dit jaar.

Ik denk dat Twente het erg moeilijk krijgt zaterdag, Ajax uit is altijd lastig voor Twente en op de 1 of andere manier worden we daar altijd erg gemakkelijk afgebluft...babel en Tadic zullen bepalend zijn denk ik. We zullen zien op naar een mooie wedstrijd!

27 september 2012 om 19:56

Ik ben geen Ajaxfan en Ruiz heb ik met opzet niet genoemd. Die vind ik geen topper, omdat hij buiten de Eredivisie niet presteert. In de Eredivisie was hij wel fantastisch. Huntelaar vind ik wel een echte topper, die vind ik een fantastische afmaker, al is hij voetballend wel beperkt.

Ik denk ook dat Twente het erg moeilijk gaat krijgen. Ik denk zelfs dat ze gaan verliezen. Twente heeft dan wel alles gewonnen, maar niet erg overtuigend. Ze hadden een penalty nodig om Heerenveen te verslaan. Ajax is ook niet geweldig in vorm, die spelen gelijk tegen Ado. Maar omdat Ajax het thuisvoordeel heeft, denk ik toch dat ze gaan winnen.

27 september 2012 om 19:47

Verhoeven moeten ze weer ophalen

27 september 2012 om 22:28

fuck yeah

Geen zwaargewichten, geen bikkels? We zullen zien zaterdag.

27 september 2012 om 17:22

We gaan het inderdaad zien, ik heb er in ieder geval het volste vertrouwen in dat Twente een pak slaag gaat krijgen. Zij zijn nog niet getest, en ik denk dat ze weer even met de voetjes aan de grond moeten komen. Maar het blijft voetbal, dus het kan alle kanten op.

Maakte Kali van FC Utrecht niet een zelfde soort uitspraak over Ajax?

27 september 2012 om 17:20

Precies het eerste wat ook bij mij naar boven kwam. Doe dat nou niet Schilder, voor Kali heeft het ook zo goed uitgepakt.

27 september 2012 om 17:36

Nee, dit is een hele andere uitspraak. Kali stelde dat er bij Ajax geen bikkels lopen, waarmee hij bedoelde dat de mentale weerbaarheid en de duelkracht laag waren. Dat was dom van hem, want hij gooide hiermee olie op het vuur. Het maakte niet eens uit of hij al dan niet gelijk heeft.

Schilder doelt op het feit dat er bij Ajax vooral frivole gasten lopen en weinig grote spelers, dat is (in mijn ogen) totaal niet negatief of kleinerend bedoeld.

27 september 2012 om 23:24

Ach ja, is niet helemaal waar wat die schilder zegt. De jong, Alderweireld, v.rhijn, poulsen, babel en boerrigter zijn toch jongens die op fysiek vlak hun mannetje staan. Alleen douglas van twente heb je dan die er echt boven uit steekt. Als je naar het postuur van alderweireld kijkt zou hij wel gelijkwaardig aan douglas moeten zijn. Maar lijkt wel eens "bang" om zn kracht te gebruiken.

28 september 2012 om 11:12

Boerrigter fysiek zijn mannetje staan ? Die raakt al geblesseerd als iemand naar hem kijkt.

ongeveer het zelfde verhaal als wat vanuit utrecht kwam?

27 september 2012 om 17:12

Ook hetzelfde niveau ongeveer.

27 september 2012 om 17:15

Nee hoor, gimmert heeft het helemaal niet over het niveau, maar over de uitspraak an sich.

27 september 2012 om 17:17

waar heb ik iets gezegd over het niveau? Ik mag toch hopen voor twente dat iets boven het waardeloze niveau van utrecht uitstijgen.

27 september 2012 om 17:21

Waarom zou hij zeggen dat Twente, zijn eigen club, hetzelfde niveau heeft als Utrecht gisteren. Het is sarcasme...

27 september 2012 om 17:53

daar gaat het ook niet over, ik zeg Helemaal Niks, over het niveau alleen over eht feit dat dergelijke uitspraken vorige week ook zijn gemaakt maar dat daar op het veld weinig van was te zien. Dat jij daar dan op eens het niveau bij haalt....

Klopt maar als de Sana-babel tandem loopt gaat Ajax winnen!

27 september 2012 om 17:15

Boerrigter mag er echt een keer uit...die jongen heeft nu achter elkaar de kans op het winnende doelpunt gemist tegen Heerenveen (alleen op de keeper af), Dortmund en Ado. En tegen Utrecht wist ik niet of ik sommige acties van hem nou goed of fout moest vinden.

27 september 2012 om 17:32

Aha En als Chadli - Tadic tandem loopt wint Fc Twente
Kortom een wedstrijd om naar uit te kijken.

27 september 2012 om 22:10

als als als..
Het zou pas een leuke wedstrijd worden als bij beide teams alles loopt en dan word het veel veel veel meer dan een leuke wedstrijd.
ofterwijl, ik kijk er echt naar uit net zoals jij!
En hoop dat er geen stokers zijn en dat we een ajax/twente is de beste strijd krijgen!

Van Rhijn, Alderweireld, Moisander, Poulsen, De Jong, Boerrigter, Babel zijn toch niet de zwakste spelers? Oké je hebt daar tegenover Sana, Blind en Eriksen als fysiek mindere spelers, maar hij doet alsof meer dan de helft fysiek zwak is.

27 september 2012 om 17:25

Ik denk dat de verdediging wel sterk genoeg is inderdaad, alleen De Jong, Eriksen, Sana heb ik twijfels over. Misschien heeft hij het daar over? Hoopt hij zelf misschien dat hij tegenover Eriksen komt te staan :P

Edit: Dacht net aan Fer, als die erbij was geweest had het nog een verschil kunnen maken, maar goed, die is er dus niet..

27 september 2012 om 17:29

De jong vind ik toch een behoorlijk sterke gozer van 1.85+.. Eriksen is inderdaad wel een mager mannetje inderdaad. Sana kan wel fel zijn en met zijn snelheid kan hij veel compenseren.

27 september 2012 om 17:42

zo, dat had ik verkeerd ingeschat, dacht dat Siem veel kleiner was dan Luuk, daarom dacht ik dat hij nogal klein was..

Ik denk dat Schilder nog wel eens ongelijk kan gaan krijgen over die zwaargewichten. Het centrale duo staat gewoon sterk terwijl blind ook geen kleintje is. Een middenveld met Poulsen en de Jong bestaat ook niet alleen uit lichtgewichten terwijl Boerrigter ook geen 1 meter 60 is , daarnaast is babel misschien geen beer maar is hij wel enorm balvast. Ik heb er zin in zaterdag, ik ben er bij en ga het allemaal wel zien !.

27 september 2012 om 18:03

Volgens de cijfers heeft hij gewoon een punt: Dijks is met 1,93 de grootste in de selectie van Ajax, de rest is allemaal 1,88 of kleiner. Twente heeft 16 spelers in de selectie die groter zijn dan 1,85 en 4 spelers die groter zijn dan 1,90.

Vooral de verdediging is niet groot bij Ajax: Vermeer 1,82, Ricardo van Rhijn 1,83, Moisander 1,82 en Daley Blind is 1,80 terwijl Douglas 1,92 is, Mihaylov 1,93 en Boyata en Bjelland 1,88 zijn.

Aanvallend zijn Chadli en Castaignos (1,87) ook beiden groter dan de meeste Ajacieden.

27 september 2012 om 19:38

Dan vergeet je er bij te vertellen dat Bjelland geblesseerd is, Boyata er niks van kan (wegstrepen tegenover blind dus) en je noemt Aldeweireld niet eens op.

Zeg gewoon iets volledig of zeg gewoon niks als je het niet objectief wil gaan kijken

27 september 2012 om 19:58

Alderweireld inderdaad vergeten, 1,86.

Over subjectief gesproken: Hoe vaak heb je Boyata zien spelen?

Ik som alleen maar feiten op, objectiever dan dat kan het bijna niet, ik heb het over de selectie, Bjelland hoort daar ook gewoon bij, na de winterstop staat hij gewoon weer in de basis, zijn lengte is dus wel degelijk relevant anders dan jouw volkomen subjectieve en irrelevante post.

We zullen het zien. Ik vind FC Twente een beter uitgebalanceerd en op elkaar ingespeeld team hebben, en ze gaan onder Mclaren verder waar ze in hun kampioensjaar gebleven zijn: de nul houden, geduldig spelen en vaak op het laatst toeslaan.

FC Twente voor mij licht favoriet in dit stadium van het seizoen, maar wie weet wat het thuisvoordeel voor Ajax kan doen en de boost die Ajax gisteren gekregen heeft.

27 september 2012 om 18:18

Ben ik niet met je eens. Ajax is thuis altijd de favoriet, tegen elke club in de Eredivisie en in de EL ook bijna altijd.

En daarnaast valt het toch wel mee met op het laatst scoren? Alleen Vvv in de Eredivisie dacht ik.

Vorig jaar ongelukkig gelijkspel tegen Twente. Als die 2-0 niet afgekeurd werd had ajax gewonnen gewonnen. Dit jaar wint Ajax gewoon van Twente.

27 september 2012 om 17:53

Als... Ik kan me herinneren dat Ajax in de bekerfinale ook met 2-0 voorkwam en alsnog de wedstrijd verloor, er vanuit gaan dat je met een 2-0 voorsprong voor rust wel wint is daarom wat opportunistisch.

27 september 2012 om 18:09

Kijkend naar het spelbeeld van de wedstrijd in de competitie vorige jaar 2-0 op slag van rust en een Twente wat in de eerste helft echt helemaal niets te vertellen heeft.

In vergelijking met een afzwaaier van Ebecilio die van richting wordt veranderd en een Twente dat wel kansen had is dat toch niet zo opportunistisch.

Dat Ajax ''gewoon" wint is natuurlijk weer zo stupide actie.

27 september 2012 om 18:15

Iets met oude koeien uit de sloot halen....

Beide ploegen zijn aan elkaar gewaagd. Dat Ajax gisteren van Utrecht-uit won met 0-3 zegt nog niets over zaterdag maar het vertoonde spel was goed en hopelijk trekt Ajax die lijn door tegen FC Twente. We zullen zien .

27 september 2012 om 22:36

Ik bedoelde het verder niet arrogant, heb er geen seconde aan gedacht dat ik het arrogant zou kunnen brengen. Is per ongeluk gegaan. Met gewoon bedoel ik dat Ajax verplicht is te winnen van Twente.

Ik vind het voor in de Eredivisie reuze meevallen.

Met Alderweireld, Poulsen, De Jong en Babel heeft Ajax wel degelijk spelers die sterk zijn in de duels. Ook jongens als Boerrigter, Van Rhijn en Moisander staan hun mannetje. Ik vind dat Ajax juist creativiteit voorin mist. Iets wat Twente wel meer heeft met Chadli en Tadic.

Ik ben benieuwd naar zaterdag. Voor Ajax direct een hele belangrijke wedstrijd gezien de punten die ze verspeeld hebben. Voor Twente is het de eerste grote wedstrijd van het seizoen. Ik heb er wel vertrouwen in dat Ajax de punten in eigen huis houdt, maar dan moet je wel zo spelen als tegen Utrecht en niet zoals tegen Den Haag.

27 september 2012 om 21:36

Precies, denk ook dat het helemaal niet op het fysieke aan zal komen zaterdag, maar dat gewoon de technisch en tactisch best spelende ploeg zal winnen. Geen idee wie aan het langste eind gaat trekken, maar heb in ieder geval alle vertrouwen dat Twente een goed vervolg zal geven aan het goede spel dat ze eerder hebben laten zien in een aantal wedstrijden.

Heerlijk die tegenstanders die vooraf even denken te weten waarop Ajax te kloppen zou zijn! Dat dachten ze bij Utrecht ook en oei wat werd dat een koude douche!!! En deze douche krijgt Twente zaterdag ook in een volle arena en Ajax spelend op balbezit voorin daar kan je twente namelijk pijn doen die defensie gaat dat niet lekker vinden!!br Twente heeft het geluk gehad vroeg te moeten voorbereiden op europaleague en lekkere tegenstanders daarin te treffen vervolgens alleen maar Eredivisie brandhout tegenstanders te treffen en dat doet kennelijk een hoop goeds met het Zelfvertrouwen bij Twente maar zaterdag........

27 september 2012 om 20:00

Oei oei wat een reactie
Ten eerste ga je Utrecht vergelijken met Twente, terwijl jij de uitspraak van Schilder volgens mij niet helemaal goed begrijpt
Hij heeft het alleen over kracht, zegt niet dat Twente wel even over Ajax heen zal walsen
Verder moet jou club nog eerst zien te winnen van de door jou bagger tegenstanders genoemde clubs
Verder zal de douche wel meevallen die jij de Tukkers toebedeeld
Maar we zullen zaterdag zien wie het meeste zelfvertrouwen en met de punten op de loop gaat
Ik hoop op een mooie wedstrijd.

2 oktober 2012 om 09:10

Beste rijvers

We zijn inmiddels een paar dagen verder en de kaarten wat betreft de wedstrijd Ajax Twente zijn geschud en gelukkig in het voordeel van de ploeg die wel wilde voetballen( maar er ook niet bijster veel van bakte).

Maar als jij objectief nu ook de wedstrijden van vvv,heerenveen,willem11 hebt bekeken concludeer jij toch met mij dat dit bagger is?

Het niveau van de Eredivisie zowel bovenkant maar zeker aan de onderkant is schrikbarend veel minder dan de afgelopen jaren en het een en ander zal zeker te maken hebben met het saneren van de schulden om financiël weer gezond te worden!

Er was ooit een club die daar alleen maar aan dacht en al het goede ieder jaar weer verkocht en zo zijn toeschouwers weg jaagde en nu geen betaald voetbal meer speelt en dat is Haarlem! Dit niveau zie je nu ineens aan heel de onderkant ontstaan en geloof me dat is bagger!

Verder kijk en lees ik hier met Ajax bril en reageer ook ik op mijn leeftijd nog op in mijn ogen provocerende teksten!
Overigens alleen met de pen en verder kijk ik lekker de wedstrijden zoals jij ook wel zult doen.

Ja als je ongeveer een kwart van het interview plaatst dan krijg je zulke reacties. Jammer maar het is niet anders. Ik hoop op een mooie wedstrijd. Het zijn 2 goede ploegen dus daar heb ik wel vertrouwen inbr

Ik denk dat twente de betere spelers is, maar ajax is de favoriet omdat ze thuis spelen.

Vergelijking van de spelers, in de opstelling hoe ik denk dat ze gaan spelen.

Michaylov/vermeer - mycailov
Rosales/vrhijn - gelijk ( denk ik)
Wisgerhof/alderweireld - alderweireld
Douglas/moisander - douglas
Braafheid/blind - braafheid
Brama/poulsen - gelijk ( denk ik)
Guiterrez/eriksen - eriksen ( heeft denk ik toch iets meer bewezen in de eredivisie, maar ik vind guiterrez een groter talent)
Schilder/schone - gelijk ( moeilijk te beoordelen
Tadic/ sana - tadic
Castaignios/ babel - babel
Chadli/ boerrigter - chadli

27 september 2012 om 17:34

Ik vind van Rhijn beter dan Rosales , heb bij hem soms het idee dat er geen idee achter zit. Blind in zijn huidige vorm is niet veel minder dan braafheid (wel iets). Poulsen vind ik opbouwend beter dan Brama en verdedigend gelijkwaardig. Verder denk ik dat je Schilder en de Jong moet vergelijken en dan denk ik dat de Jong net iets beter is. Ik denk(hoop) daarom ook dat Ajax de wedstrijd op het middenveld kan gaan winnen . Misschien wel een beetje beinvloed door mijn voorliefde voor Ajax maar dit is toch redelijk objectief denk ik.

27 september 2012 om 17:42

Grappig dat we een totaal gelijke reactie sturen. Het positiespel en de slag op het middenveld zullen bepalend zijn of Ajax kan winnen. Ik schat de aanvallers van Twente en dan met name de flankspelers hoger in dan de aanvallers van Ajax. Al vind ik Babel wel een stuk sterker dan Castaignios. Als Twente in staat is om z'n flankspelers veel te bereiken wordt het een moeilijke wedstrijd voor Ajax.

27 september 2012 om 17:42

Haha mooi man alle Ajax spelers zijn bij jou net iets beter en dan ook nog zeggen dat je objectief bent haha!

27 september 2012 om 17:53

Het is voor zowel voor twente als ajax supporter moeilijk, de teams te vergelijken. De een kijkt niet altijd naar twente, de ander niet altijd naar ajax. Ik moet zeggen rosales is een moment voetballer, ene keer goed, ander keer drama, vond ik moeilijk te beoordelen.

27 september 2012 om 21:41

Een vraagje fctw:
Waarom gebruik je Schone in je vergelijking?
Schone wordt niet eens opgesteld. Dat wordt Siem de Jong, die als aanvoerder zeker speelt ipv Schone.
Dus dan heb je de vergelijking: Schilder/de Jong. Ik geloof niet dat ze bij Twente erg happy zijn wanneer ze Siem in de opstelling zien staan.
Wie er echt beter is? ze doen het allebei goed.

27 september 2012 om 17:38

Ik kan me hier eerlijk gezegd niet helemaal in vinden. Ik vind Brama zo'n overschatte speler. Dan schat ik Poulsen hoger in. Ook vind ik van Rhijn sterker dan Rosales. Maargoed daar staat tegenover dat ik Schilder voor hoger inschat dan Schöne, maargoed die laatste speler gaat ook niet spelen in de basis tegen Twente denk ik. Je vergeet namelijk helemaal de Jong in je opstelling. Die schat ik toch wel gelijk in aan Schilder.

27 september 2012 om 17:46

Ja is moeilijk te beoordelen, ik kijk niet alle wedstrijden van ajax. Poulsen heeft een goeiei druk achter gelaten, maar dat heeft guiterrez ook, die meer heeft laten zien in de eredivisie. Ook de Vergelijking van rhijn rosales vind ik moeilijk. Vrhijn was vorig seizoen beter, terwijl rosales een moment voetballer pur sang is, als zijn voorzetten aankomen, dan is het een goeie voetballer, maar kan ook zo zijn man laten lopen, of makelijl laten uit spelen.

27 september 2012 om 17:41

jij heb allen 3 gelijk chadli tadic en michaylov, Douglas is wel goed maar maakt bijna altijd fouten. en die 8 spelers van ajax zijn beter dan twente.

27 september 2012 om 18:05

Douglas maakt bijna altijd fouten? Dan kun je er vast wel een paar fouten die hij dit seizoen heeft gemaakt opnoemen, niet waar?

27 september 2012 om 19:16

Ach Riche, waarschijnlijk heeft hij een mening opgedaan op de tv, omdat meneer Derksen meestal negatief is over Douglas, moeten de mensen zonder eigen mening, ook maar iets negatiefs roepen over Douglas. Waarschijnlijk hebben ze dit seizoen nog niet 1 hele wedstrijd van Twente gezien. Laat ze lekker.

27 september 2012 om 22:09

Riche, NAC vergeten? Ha ha ha, heeft Douglas mij wel laten zweten! Maar ik heb wel vertrouwen in hem, speelt weer stabiel sterk, met uitzondering van dat foutje.

27 september 2012 om 17:42

Ok stop maar, Poulsen is sowieso een betere VM dan Brama en Van Rijn is een klasse betere dan Rosales en heeft ook nog eens veel meer potentie om nog beter dan dit te worden. Ik vindt dat Chadli en Boerighter gelijk zijn en verder klopt het allemaal, en o ja De Jong is beter dan Schilder op dit moment.

27 september 2012 om 17:48

Huh, als je kijkt naar dit moment dan is schilder toch beter ? de jong heeft de laatste wedstrijden wisselvallig gespeeld. en Schilder heel goed.
Dus zijn ze toch wel gelijk met wat ze kunnen. ( ook nog totaal andere spelers )

Verder Chadli en Boerighter gelijk ??? Dat moet komen door de Ajax bril ^^

27 september 2012 om 17:49

Daarom speelde hij bij een franse degedatie kandidaat, brama heeft vaak genoeg laten zien dat het een meerwaarde kan zijn

27 september 2012 om 17:56

Ja en Brama heeft vaak genoeg ook laten zien op Europees niveau zwaar tekort komen en is één van de zwakste schakels bij dit Twente net als Wisgerhof.

27 september 2012 om 18:04

Dan heb je niet veel wedstrijden gezien van Twente in Europa.
Brama heeft er maar 1 of 2 slecht gespeeld , stuk of 20 uitstekend en de andere 40 of zo neutraal. Wisgerhof hoeven we niet eens over te praten die is zo traag als wat en verwonder me elke keer weer dat hij in de basis staat.

27 september 2012 om 18:24

Ik wel ja, maar dat waren wedstrijden in Europa tegen de mindere ploegen en tegen ploegen als Benfica of Schalke zag je meteen de zwakke punten van Wout Brama, dus komt hij sowieso tekort.

27 september 2012 om 18:29

Tegen Benfica werd er gespeeld met Chadli en De Jong op het middenveld, tel uit je winst. Dat hij Europees niet de beste is kan iedereen zien. Hij is niet een uitblinker maar een stille werker die er zoveel mogelijk aanvallen uithaalt en zo snel mogelijk zijn ballen inlevert. Goed genoeg voor de Nederlandse top.

27 september 2012 om 22:52

Ja hij is goed genoeg voor de Nederlandse top inderdaad, en daarom ga je in Europa als ploeg nooit verder komen dan de laatste 16. Als Twente echt naar een hoger niveau wilt gaan dan moeten ze afscheid nemen van Brama en een betere vm halen.

28 september 2012 om 00:10

Zou zomaar kunnen, Brama is gewoon een stille werker. Wie moet zijn taken over nemen dan ? Schilder? Verder nog moet ik zeggen dat Twente heel stabiel is in Europa want ze halen bijna elk jaar weer de laatste 16 of beter met Brama.

Ze komen niet verder dankzij Brama denk dat het beter is te zeggen dat door de hulp van Brama ze al zo ver komen. Maar goed hij zal wel een keer vervangen worden ja. en Zoals jij het dan zegt moeten we door alleen hem te vervangen de Europa league finale kunnen halen.

27 september 2012 om 17:43

Ben het redelijk eens
Alleen is van Rhijn wel beter als Rosales.
En schilder moet je vergelijken met de Jong ^^ en dan kun je zeggen is niet te beoordelen beide spelen anders.. Klein voordeel de jong dan maar?

Brama poulsen Gelijk ja voor de eerste 60min. Als het een wedstrijd van hoog tempo is zal poulsen niet de volle 90min op het veld staan. mag ik toch aan nemen.

27 september 2012 om 19:49

uhm....
Poulsen is voetballend beter, verdedigend beter, tactisch beter, fysiek sterker en brengt de nodige rust in de ploeg als het nodig is

27 september 2012 om 17:46

Douglas en Moisander vind ik niet goed vergelijkbaar, Van Rhijn is beter dan Rosales, Poulsen vind ik beter dan Brama, Chadli is nog niet in vorm, heeft meer tijd nodig na een blessure, dus daar denk ik gelijk of Boerrigter.

27 september 2012 om 17:51

Maak je nu een grapje, zeggen dat chadli niet in vorm, en dan noem je boerrigter, chadli is helemaal al beter met de huidige vorm van beide spelers.

27 september 2012 om 18:07

Dat is de Ajax bril ^^ Verwonderde me er ook al over. Die Boerrighter speelt echt niet goed nu al en Chadli begint zijn vorm weer een beetje terug te krijgen. Om het nog beter te maken beide op hun aller best steekt Chadli er ook boven uit.

27 september 2012 om 18:24

Als Boerrigter niet goed speelt de laatste tijd is nog geen reden dat Twente wint hoor!!

27 september 2012 om 18:32

hehe Zeg niet dat Twente wint. Heb zelf 2-2 gedacht o.o
Sana 1-0
Chadli 1-1
Castaignos 1-2
Babel 2-2

27 september 2012 om 18:53

Sorry maar ik volg Ajax niet, dacht dat Boerrigter fit was vanaf het begin van het seizoen. En nee, ik vind Chadli nog niet zo goed spelen als voor zijn blessure, jij wel dan? lijdt balverlies waar hij normaal gesproken erg balvast is, zelfs als acties niet lukken. Hij heeft dus nog tijd nodig.

@laurens E Chadli en Castaignos zijn nou net de mensen die niet zoveel scoren, zeker op het moment niet. Ik denk eerder dat een middenvelder die goals maakt, Janssen/schilder/tadic/gutiérrez.

28 september 2012 om 00:13

Daarom denk ik ook dat ze vanaf deze wedstrijd echt zullen beginnen. Of beter gezegd "hoop". Moet toch een keer gaan gebeuren dat die 2 weer het doel gaan vinden. En ze zullen met heel wat pech voor Ajax deze wedstrijd kiezen ^^
Dus de 2-2

27 september 2012 om 19:41

De Jong zal er wel instaan voor Schone, het is ten slotte onze aanvoerder, dan is De Jong beter.
Daarbij vind ikzelf Poulsen beter dan Brama, vrhijn beter dan Rosales en Guiterrez/eriksen op het moment gelijk.

27 september 2012 om 22:06

Ik denk er zo over:
Michaylov/vermeer - mychaylov
Rosales/vrhijn - V Rhijn
Wisgerhof/alderweireld - alderweireld
Douglas/moisander - douglas
Braafheid/blind - kan ik niet oordelen weet niethoe goed Braafheid nu is.
Brama/poulsen - Poulsen
Guiterrez/eriksen - moeilijk te oordelen Eriksen heeft meer laten zien, maar Guiterrez is denk ik beter in vorm.
Schilder/schone - Schilder
Tadic/ sana - tadic
Castaignios/ babel - babel
Chadli/ boerrigter - chadli

Ik hoop dat ik het als Ajacied toch objectief heb mogen bekijken, wat vinden jullie er van?

28 september 2012 om 01:02

Ik kan me wel vinden in je objectiviteit maar over het algemeen vind ik spelers vergelijken een beetje zonde van de tijd. Ik kan wel een poging doen op mijn manier.

Ik denk dat Castaignos het aflegt tegen Alderwereld en Moisander en dat Babel het aflegt tegen Douglas en Wisgerhof. Meeste kans heeft Castaignos waarschijnlijk tegen Moisander en Babel tegen Wisgerhof.

Op de flanken bij Ajax zie ik Boerrigter tegen Rosales en Sana tegen Braafheid. Vind ik moeilijk te beoordelen. Rosales is misschien wel net zo snel als Derk maar dekt nog wel eens verkeerd. Dan gaat het erom hoe Boerrigter in stelling wordt gebracht.
Aan de andere kant heeft Sana wel de nodige wapens, maar heeft Braafheid de nodige ervaring. Braafheid vind ik wat dat betreft een duidelijke verbetering ten opzichte van vorig jaar Tiendalli.
Aan de andere kant vind ik het een stuk simpeler. Ik denk dat Van Rhijn en vooral Blind een zware avond kunnen krijgen tegen Chadli en Tadic. Ajax kan dit volgens mij het best oplossen door de voortzetting eruit te halen. Castaignos zal moeilijk gevonden worden dus dan praat je over de bijsluitende middenvelders en het eigen schot van Chadli en Tadic.

De beide middenvelden zijn aan elkaar gewaagd volgens mij. Ajax een plus in techniek en Twente een plusje in de fysiek. Eriksen kan de flanken goed in stelling brengen en Twente heeft het afstandsschot van Schilder. Schilder vind ik trouwens een belangrijke kracht bij Twente.

27 september 2012 om 22:18

@fctwe

Laten we eerlijk zijn van wat ik van Poulsen heb gezien vergeleken met Brama is Poulsen veel en veel beter dan Brama.. verder rest is Van Rhijn verdedigend beter dan Rosales en Rosales aanvallender wat beter. Eriksen kwa talent groter, Schone beter dan schilder (veel creatiever en heeft mooiere passes op medespelers.

En ik vind Chadli en Boerrigter ook gelijk, boerrigter sneller dan chadli maar chadli is veel creatiever.

Het is wel het verschil inderdaad, de jongens tegen de mannen. Maar laten we wel zijn, uiteindelijk gaat het toch echt om de bal in het netje te krijgen en daarvoor zijn meerdere mogelijkheden. Je kan het zoals Barca en Ajax (graag wilt) doen door voetballende beter te zijn, of je gooit het meer op het fysieke zoals in deze tweestrijd dus Twente daarin de bovenliggende is. De vergelijking met Utrecht is natuurlijk zo mank als het maar kan aangezien Utrecht niet in de buurt komt van de kwaliteiten van Twente. Verder verwacht ik trouwens wel een overwinning van Ajax, het thuisvoordeel is erg belangrijk voor ze en daarmee kunnen ze hun betere voetbal toch net dat extra steuntje in de rug geven.

Dit moet Ajax natuurlijk wel kunnen winnen in eigen huis en FC Twente heeft het meestal moeilijk tegen het systeem wat Ajax speelt en dat geld voor veel sterke ploegen. Ik zie Ajax met 3-1 winnen en vorige jaar waren we ook beter dan Twente.

Verwacht dat Ajax dit gewoon wint. Twente wint misschien alles, maar de manier waarop laat te wensen over. VVV en Heerenveen in eigen huis maar met 1-0, beide met penalty's.. Dat zegt toch veel. Heerenveen was zeker in de eerste helft de betere ploeg, dat mag een topploeg niet overkomen in eigen huis.

27 september 2012 om 19:00

Heerenveen zeker in de eerst helft de betere ploeg? Ga weg joh, Heerenveen kwam voor 1 punt en zo speelden ze ook. Ik zeg niet dat Twente goed was maar was absoluut niet de mindere ploeg.

27 september 2012 om 23:57

Heerenveen had gewoon de meeste kansen en zou verdiend op voorsprong mogen komen in Enschede. In de 2de helft hebben ze het laten liggen en na de penalty was Twente gewoon een stuk beter.

28 september 2012 om 01:06

Als je kijkt naar de wedstrijden tegen VVV en Heerenveen dan heb je gelijk, maar kijk dan ook eens naar de wedstrijd tegen Hannover. Als Twente speelt zoals het eerste uur tegen Hannover dan krijgt Ajax het op zijn zachtst gezegd heel moeilijk.

Met goed positiespel maakt het aantal zwaargewichten in je team niet zoveel uit. Ik verwacht dat Ajax het spel gaat maken, maar dat Twente de grootste kansen gaat krijgen. Twente heeft meer creativiteit voorin en zal sneller tot kansen komen. Als Castaignos zijn dag heeft en de kansen wel benut zie ik Twente een grote kans maken op de overwinning.

27 september 2012 om 18:11

Als ik ergens niet bang voor ben is het voor Castaignos. Voor Tadic en Chadli ben ik wat meer bevreesd. Ook al doet Blind het de laatste paar wedstrijden naar mijn inziens keurig tegen echte vleugelspelers zie ik hem meer moeite hebben.

Castaignos is geen spits voor de top. Zijn doelpunten dit seizoen zijn ook vooral uit blunders van de keeper, ja hij staat daar wel maar de spits van mijn c3 had die ook nog wel gemaakt. Vooral die van gisteren XD

27 september 2012 om 23:13

Ja klopt ik ben ook niet weg van Castaignos, maar hij loopt wel altijd goed en komt vaak in scoringspositie. Hij moet alleen meer een killer voor de goal worden, wil hij nog een stap hogerop maken.

De goals die Castaignos tot nu toe gemaakt heeft zijn allemaal gelukkige goals inderdaad. Tegen Willem 2 had hij al geluk met een blunderende keeper, maar gisteren was de keeper helemaal dramatisch, haha.

Ach, voorheen hadden we zwaargewichten zoals Suarez en kreeg Ajax het verwijt teveel afhankelijk te zijn van één man. Zo is er altijd wat. We zullen zien. Verheug me in elk geval op de wedstrijd!

Ajax heeft inderdaad de laatste jaren met het vertrek van Jeroen Verhoeven en Mido aan zwaargewichten ingeleverd.

Voor dat gezeur over het programma is onzin. Als je ziet wie Twente al heeft gehad en je vergelijkt dit met het programma van Ajax dan is het krachtverschil vergelijkbaar.

Tegenstanders Ajax tot nu toe :

AZ - NEC - NAC - ADO - Heerenveen - Rkc

Tegenstanders Twente tot nu toe

VVV - Willem 2 - Heerveen - Groningen - NAC - Nec

Als je vervolgens de selectie onder de loep neemt dan constateer ik dat FC Twente een betere doelman heeft met meer ervaring dan de hele verdediging van Ajax bij elkaar.

Vervolgens zullen spelen bij Twente : Rosales - Douglas - Wischerhof - Braafheid
Bij Ajax zal de opstelling vermoedelijk zijn : Blind - Moisander - Alderweireld - Van Rijn

Vind ik de verdediging van Twente sterker en met name Braafheid en Rosales maken een verschil met het doorschuivende spel.

Middenveld Twente - Schilder - Guiterez - Brama
Middenveld Ajax - Eriksen - Poulsen - Schone

allebei een beetje vergelijkbaar met een controleur en 2 creatieve spelers. Vind Guiterez een groter talent dan Eriksen die nu uit vorm is.

Aanval Twente - Chadli - Castagnos - Tadic
Aanval Ajax - Boerichter - Jong - Sana

Hier zal geen enkele twijfel over zijn dat de aanval van Twente van een veel hoger niveau is dan die van Ajax.

Het grootste verschil tussen de 2 teams is de kracht op de bank. Waar Twente doodleuk spelers als Jansen - Landzaat - Boyata - Cabral en de geblesseerde Bulykin en Fer heeft zitten gaat de kwaliteit er bij Ajax niet op vooruit als er gewisseld moet worden.

Ik heb 100 euro ingezet op Twente om bovenstaande redenen en denk een mooi weekendje weg te kunnen Tot zaterdag in het uitvak ajax vriendjes

27 september 2012 om 20:13

(quote)... dan constateer ik dat FC Twente een betere doelman heeft met meer ervaring dan de hele verdediging van Ajax bij elkaar.(quote)

Hier heb je het dus al volkomen mis......

Nikolaj Michajlov
Wed. dlp.
113 0

Kenneth Vermeer
Wed. dlp.
107 0

Ricardo van Rhijn
Wed. dlp.
28 0

Toby Alderweireld
Wed. dlp.
165 15

Niklas Moisander
Wed. dlp.
249 11

Mitchell Dijks (daley Blind)
Wed. dlp. (wed. dlp.)
3 0 ( 75 0)

Of bedoelde je onze ex-reserve goalie?
Dan heb je idd gelijk, maar denk niet dat hij speelt....

27 september 2012 om 22:15

Zozo de Twente aanhang kijkt er met vertrouwen naar uit als je zo de meningen een beetje leest. Ik weet niet of dat helemaal terecht is, maar vind het wel leuk haha. We gaan het zaterdag zien. Mijn prognose: 4-1

Babel '22
Chadli '34
Babel '44
Eriksen '52
Babel '77

28 september 2012 om 00:21

Denk dat het over de 2 op de bank ging mag ik hopen ^^

dit is wel een beetje vreemd ?
Niklas Moisander
Wed. dlp.
249 11

Dacht dat hij nog maar 4 wedstrijden speelde bij ajax

Echt benieuwd naar deze wedstrijd. Ik verwacht dat het verschil gemaakt wordt op het middenveld en of onze buitenspelers in vorm zijn.

Als we op het middenveld met Janssen en Schilder spelen hebben we wat meer loopvermogen dan Ajax maar daar staat tegenover dat Ajax daar wel wat meer creativiteit heeft. Ik ben ook benieuwd naar de duels van Chadli en Tadic die niet tegen de beste spelers van Ajax spelen. Castaignos zal nu ook meer ruimte krijgen en zal zoals altijd weer veel meters maken waardoor er ruimtes komen om naar binnen te trekken. Ik hoop ook dat Douglas zijn goede lijn kan doortrekken tegen Babel, dat wordt wel een leuk duel. Ook Braafheid gaat zijn eerste test krijgen tegen Sana, dan kunnen we meteen zien waar hij staat op dit moment.

Ajax heeft ook nog eens het thuisvoordeel, we weten allemaal wat er twee jaar geleden gebeurde dus de wedstrijd wordt niet alleen op de kwaliteit afgestreept. Ik denk dat dit wel een wedstrijd gaat worden waar nog lang over gepraat zal worden dit weekend.

Leuk die vergelijking met de uitspraak van Kali, maar Twente hoeft natuurlijk veel minder kwaliteitsverschil te compenseren met inzet
Omdat ajax utrecht van de mat heeft gespeeld wil het natuurlijk niet zeggen dat het geen zwak punt meer is

Eerst Gullit, toen Kali en nu Schilder. Mensen we weten het nu wel. 'attentie, attentie Ajax heeft geen bikkels'.

Hoe meer spelers nu over dit gaan lullen hoe leuker het zaterdag gaat worden om van Twente met puur voetbal te winnen. Ajax deed dat gisteren en kan Twente ook over de knie krijgen met goed voetbal. Ik heb respect voor het kunnen van Twente, neem ze serieus, maar we weten het nu wel.

Waarom moeten al die spelers altijd wat te vertellen te hebben over de andere club. Dit kan alleen maar motiverend werken voor de spelers van ajax, zie psv- feyenoord. Laten de spelers gewoon het lekker bij het voetballen houden en de coach laten praten over de andere club. Verder ben ik benieuwd naar de wedstrijd. Ook naar twente, want dit is hun eerste echte test.

27 september 2012 om 18:24

Zoals iemand al eerder aangaf is dit 1 kleine zin uit een interview. Er werd gevraagd hoe hij denkt dat ze van Ajax kunnen winnen. Schilder geeft dan aan dat ze niet zo fysiek zijn als Twente. Dat VZ er dan weer groot bovenzet van Schilder kent pijnpunten Ajax, terwijl dat helemaal niet zo bedoeld is, is ook niet zijn schuld.

Op fysiek vermogen moet Twente hun slag slaan want ze hebben meer loopvermogen en ze kunnen ook nog eens goed voetballen zoals ze lieten zien tegen Hannover, maar dit is uit en een heel andere sfeer dus ik ben benieuwd.

27 september 2012 om 18:35

Ik snap het maar ik vind dat er soms met te weinig respect over de tegenstander wordt gesproken (hier niet hoor). Ik vind dat ze het tactisch gebeuren gewoon aan de manager moeten overlaten. Ze hoeven immers niet op alles antwoord te geven.

27 september 2012 om 21:42

Als je respect voor de tegenstander wilt zien moet je morgen de voorbeschouwing van Mcclaren lezen. En dan niet klagen dat hij Twente in de underdog positie praat he!

Heb echt zin in deze wedstrijd. Heb voor het eerst het gevoel dat Twente het zonder al te veel geluk het kan winnen, puur op kwaliteit. Dit is het beste Twente wat ik in jaren heb gezien en dit zeker niet het beste Ajax. Ik hoop dat het weekje rust voor de basisspelers goed heeft gedaan, dan zijn we er helemaal klaar voor en kan ajax eindelijk over de pijnbank in eigen huis.... hoop ik

En daar begint de psychologische oorlog voor de wedstrijd, maar hij heeft wel gelijk het elftal heeft veel lichtgewichten. Er mist echt nog een krachtpatser, maar ik hoop zelf op een mooie wedstrijd! :D

Wat een dom geneuzel hier door de elf van Ajax te vergelijken met die van Twente. Dit is totale onzin... Ieder blind pasrd weet gewoon dat Twente beter is als team. Zij zouden deze wedstrijd dan ook gewoon winnen.

27 september 2012 om 19:26

Hahaha, 'castanje' hahaha hoe kom je er op?

Als je het interview in z'n geheel beluisterd brengt Schilder het wel iets genuanceerder; niet te veel waarde hechten aan slechts een gedeelte van zijn quotes dus.

muah, boerrigter is vrij lang, babel natuurlijk, alderweireld kan het ook, van rhijn, de jong, poulsen, moisander is op zich ook niet zwak dus het valt wel mee.
qua lengte zit het op zich wel goed, qua fysieke kracht in de duels weet ik het niet, we moeten nu niet doen alsof twente veel meer fysiek sterke spelers heeft.
ik zie tadic, schilder, rosales, wisgerhof en brama nou niet zomaar even iemand wegzetten hoor...

ik denk niet dat twente zoveel sterker in de lucht is en fysiek zal het ook niet al te veel uitmaken, wat wel een mooi duel zou zijn is babel-douglas.
babel heeft in zijn wedstrijden tot nu toe bijna iedere tegenstander weggezet en kon hij vrij makkelijk aan de bal blijven mede door zijn fysieke kracht.
lijkt me een prachtig duel

27 september 2012 om 18:54

Douglas is fysiek buitencategorie. Fysiek wordt het dus een ongelijke strijd voor Babel.

27 september 2012 om 20:12

dat wil ik nog wel eens zien hoor.
babel heeft natuurlijk de buitenlandse competitie meegemaakt (engeland) en daar trainen ze harder op de fysiek.
dat is een feit.

babel vind ik wel erg sterk ogen op het moment hoor, daarom wil ik dat duel wel eens zien.
ik zou niet kunnen zeggen wie er sterker is. (laat staat spreken over een ongelijke strijd)

27 september 2012 om 22:19

Dat worden mooie duels met Douglas!

Mooi dat die dit zegt. Dit zal de spelers alleen maar meer motiveren om erop te kletsen en twente van de mat te spelen. Tevens de eerste echte test voor twente.

27 september 2012 om 19:27

Pierke, zouden de spelers van Ajax nou net zo dom zijn als jou?
Misschien hebben zij het hele interview wel gelezen...

27 september 2012 om 19:52

Lul niet zo slap gast. Dit stukje tekst motiveert op wat voor manier dan ook.

27 september 2012 om 20:05

yep, alleen dit stukje, zoals VZ 'm neer zet.
Joh, maakt niet uit.
Als jij het allemaal zo negatief mogelijk wil bekijken, dan kan ik je daar niet vanaf houden.
Succes zaterdag en moge de beste winnen..

nee precies, jij was allesbehalve een zwaargewicht te noemen toen je nog bij ons speelde, daarom speel je nu in het oosten. succes zaterdag!

Goed, laten we de transfers van Ajax er eens bij pakken van de afgelopen zomer! Moisander, voetballende verdediger. Andersen, dynamieke aanvallende middenvelder. Sana, kleine buitenspeler. Hoessen, mee voetballende spits. Meleg, technisch waanzinnige middenvelder (komt pas in januari maar toch). Poulsen, mee voetballende VM. Schone, vrij kleine technische middenvelder. Babel zie ik niet als deel van het beleid, dat was een ongekend buitenkansje.

Je zou bijna denken dat Ajax bewust gekozen heeft voor spelers die fysiek minder, maar technisch beter zijn.. Wellicht was het de bedoeling om een voetballende ploeg neer te zetten in plaats van 11 beesten die alles omver schoppen?

27 september 2012 om 19:56

Poulsen kan anders aardig bikkelen.

27 september 2012 om 20:03

haha heerlijk :P Dat denk ik wel ja!
Al vind ik Boerighter tot nog toe de enige verkeerde aankoop.

Het is leuk dat Boerighter soms voorzetten geeft maar als ze niet aankomen dan kost dat onzettend veel energie om te herstellen.
Je kunt daarom beter de bal in de ploeg houden en wachten op het juiste moment om te openen.
Boerighter past integendeel tot Sana totaal niet in het plaatje van Ajax (wat ik voor ogen heb dan).

Daarbij komt ook nog eens dat hij een beperkte techniek heeft en zichzelf vaak in de problemen werkt en geen bijdrage levert aan het positiespel.
Vaak als Boerighter speelt word het positiespel minder, maar was iedereen wel enthousiast omdat zijn acties soms lukte en er een keer een kans uit kwam.

mja... Het was een koopje en kan soms wel van waarde zijn.
Ik ben benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen want hij is in ieder geval snel en heeft een goed schot.

Ajax zal redelijk makkelijk positiespel kunnen spelen tegen Brama en Janssen op het middenveld omdat ik die verdedigend niet zo sterk vind en Gu/tadic ook niet dus verwacht ik meer balbezit voor Ajax.

Twente zal aan de andere kant het moeilijker hebben omdat Brama en Janssen ook nog de opbouw moeten verzorgen waar Ajax goed als collectief kan verdedigen.
Ik verwacht daarom dat Twente het moet hebben van lange ballen en dan heb je toch te zwakke spelers om de tweede bal te winnen en het lucht duel te winnen..

Ook denk ik dat de backs van Twente niet opgewassen zijn tegen de aanvallers van Ajax en Douglas de enige goede verdediger is van Twente die tegen een hele beweegbare spits speelt en dus keuzes moet gaan maken..

Aanvallend en Verdedigend vind ik Ajax sterker en denk ook wel mentaal.
We zullen het zien, ik zou me geld op Ajax zetten.

28 september 2012 om 01:13

Ik raad je aan om de wedstrijd tegen Hannover eens terug te kijken.

Denk dat sommige hier de fysieke gesteldheid van de spelers van Ajax onderschatten. Babel is balvast en beresterk. Net als poulsen ook zo'n beul. Alderweireld is ook sterk, boerighter is ook moeilijk opzij te zetten. En ga zo maar door. Alsof schilder zelf wel zo sterk is? We zullen het zondag wel zien. Twente heeft 6 wedstrijden gespeeld en gewonnen, maar daar zaten nauwelijks echte uitdagingen bij.

27 september 2012 om 20:09

hou eens op over het programma van Twente, dus je wilt zeggen dat een groningen een heerenveen geen uitdagingen zijn? Twente heeft het altijd lastig bij nec
.
maar kan het ook andersom zetten heeft ajax wel uitdagingen gehad? alle tegenstanders die julie gehad hebben staan ook in de middenmoot of bungelen onderin! dus wat voor punt wil je hier maken?
.
on
ben benieuwd wat er uit komt as zaterdag. Kan Twente Ajax een tikje uitdelen? ik denk het wel.

Als je dit hierboven toch allemaal weer leest dan snap je toch niet dat ajax al 6 punten achterstand heeft op de koploper.

Laat Schilder maar lullen. Zaterdag praat hij waarschijnlijk weer anders, de voorsprong is dan nog maar 3 punten !

Fysiek is Ajax wellicht niet sterk. Maar wie niet sterk is, moet slim zijn !!! Dus lekker op de aanval spelen, de kansen komen vanzelf !

Maar het wordt sowieso een lastige wedstrijd. Nu maar hopen, dat Vink en zijn mannen niet teveel slapen .....

28 september 2012 om 00:31

Denk dat ajax aanvalt om kansen te maken. niet om ze te krijgen.
Kansen komen van zelf hoor bij het spel dat Twente zal spelen

Vink mag van mij wel gaan slapen een lekkere voetbal dag met weinig dooie momenten, kom maar op ben er klaar voor. ( Geen penalty's )

Ajax kent de pijnpunten van Twente; Schilder, die was niet goed genoeg . .

twente heeft op elke positite goeie speler, daar waar ajax niet overal goeie spelers heeft. vind twente gedisciplineerd voetballen, niet eens zo indrukwekkend maar winnen wel, terwijl ajax mooi speelt maar dan punten laat liggen. omdat het in amsterdam word gespeeld zou ik ajax misschien net iets meer kans geven of gelijkspel. de speelstijl van ajax staat twente niet, daar waar twente de behendige spelers toch voorin heeft lopen hebben ze weinig snelheid op het middenveld en verdediging daar waar ajax veel snelheid heeft op de aanval en middenveld

Geef maar een hoge bal aan Babel. Gaan we zien wie de bal gaat winnen.

Lekker belangrijk wie gaat winnen, een mooie pot voetbal daar gaat het om!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren