Drenthe kan Feyenoord vergeten: ‘Posities zijn bij ons royaal bezet’

Dinsdag, 25 september 2012 om 09:10

Royston Drenthe keert voorlopig niet terug bij Feyenoord. De middenvelder verliet de Rotterdamse club in 2007, maar gaf afgelopen zomer aan dat hij een rentree in De Kuip wel zag zitten. Technish directeur Martin van Geel heeft echter laten weten dat er voor de linkspoot geen plaats is.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

Poll

Vind je het jammer dat Royston Drenthe niet terugkeert bij Feyenoord?

25 september 2012 om 09:14

Nee, dan heb ik liever Immers

25 september 2012 om 09:19

Of Verhoek...
Misschien is Drenthe niet de meest ideale speler, want hij brengt ook problemen met zich mee, maar hij is voetballend een stuk beter dan de middelmaat die ze nu gehaald hebben.

25 september 2012 om 09:24

Idd, was tegen PSV gewoon pijnlijk zichtbaar dat ze kwalitatief wat missen op het middenveld, Clasie is echt goed, maar verder niemand op het middenveld en in de voorhoede, dan had Drenthe een soort Babel kunnen worden, iemand die een team inspireert en creatieve impulsen verzorgt

25 september 2012 om 12:35

Nou weet ik niet of we de komst van Babel al meteen kunnen beoordelen, maar Drenthe had ook wat mij betreft best een rol kunnen spelen. Hij scoorde bij Everton nog best een paar mooie goals en wilde sowieso gewoon graag voor Feyenoord uitkomen. Immers heeft nog helemaal niets laten zien en was zelfs hoofdschuldige van de nederlaag tegen PSV (zijn balverlies zorgde voor de 1-0 en uberhaupt voor veel onrust), Verhoek is voor een positie gekomen waarvoor Drenthe ook kandidaat was geweest. Je had Drenthe op links kunnen zetten en dan kon Schaken rechts blijven staan.

Nee, Van Geel, je hebt flink wat krediet opgebouwd, maar deze transferperiode was een dikke vette mislukking.

edit: typo

25 september 2012 om 14:07

Van Geel heeft 1 fout gemaakt: Aantrekken van Immers.
Daarmee is alles begonnen.
Vormer, Janmaat en Goossens zijn gewoon goed en eventueel voor de bank. Niet erg, want de posities zijn al gewoon bezet. Op de plek van Immers hadden we een voetballer nodig. Niet een grasvreter. Daarvoor hebben we wel koeien.

25 september 2012 om 09:53

Ik wist niet dat Immers linker of rechterspits speelde.

25 september 2012 om 09:58

Ik weet niet waar dit op slaat? Drenthe is een middenvelder, staat zelfs in de tekst.

25 september 2012 om 10:15

Toch beter lezen dan: Royston gaf aan dat hij graag als linker- of rechterspits wil spelen. Die posities zijn bij ons royaal bezet”,

25 september 2012 om 10:16

@pedrobarca. Staat in de tekst dat Drenthe als linker of rechter spits wil spelen. Immers is geen linker of rechterspits dus jouw eerste opmerking sloeg nergens op en die van Temlin is een juiste sarcastische reactie daarop.

25 september 2012 om 10:31

Oeps, verkeerd gelexen, mijn fout!

25 september 2012 om 10:26

Ach, Immers krijgt van mij het voordeel van de twijfel, voorlopig.

On:
Wat een beleid zeg, vorig jaar konden we ons verschuilen achter het feit dat er zoveel jeugd in de basis stond. Met alle tweederangs aankopen (transfervrij) van dit seizoen niet meer...
Janmaat: goede aankoop, rechtsback waar we wat aan hebben
Vormer: moet wennen, maar als hij zijn niveau bij Roda haalt, hebben we wel wat aan hem
Immers: maakt tot dusver geen geweldige indruk, maar gaat wel volop in de strijd. Hij krijgt het voordeel van de twijfel.
Verhoek: met zijn voorzetten kan hij van waarde zijn. Heeft bij ADO laten zien dat hijn kan voetballen. Hopelijk doet hij dat in Rotterdam ook.
Mathijsen: slechte aankoop. Gezien zijn leeftijd wordt hij alleen maar slechter. Ook stond de verdediging al voordat hij kwam. Overbodig dus.
Singh: deze jongen zal vast wel wat kunnen, maar we hebben al zoveel middenvelders. Mokotjo was ook zo'n groot talent, maar door de concurrentie krijgt ook hij geen kans. Rare aankoop dus.
Goossens: buiten een goed schot kan hij niet zo veel. Is veel te vaak geblesseerd en mede daarom geen goede aankoop.
Ellabdellaoui: als je dit niet in je jeugd heb lopen, is de jeugdopleiding flut. Aangezien er genoeg talenten doorbreken, is dit laatste niet het geval. Ook een slechte aankoop dus.
Pelle: er moest een spits komen, maar dan wel eentje die kan scoren. Dat kan pelle niet, dus slechte aankoop.
Te Vrede: als hij het daadwerkelijk zo goed deed bij de beloftes, kun je dit gokje nemen. De vraag is dan alleen waarom hij bij Excelsior geen kans kreeg.

Al met al kunnen we dus stellen dan Janmaat en Vormer goede aankopen waren. Verhoek, Immers en Te Vrede krijgen het voordeel van de twijfel. De rst is echter te slecht of overbodig. In het geval van Mathijsen wordt er gezegd dat zijn ervaring belangrijk is. Dat is wel zo, maar zou een speler als Drenthe niet ook ervaren zijn, gezien zijn verleden bij Madrid...

Erg jammer dat we ons beleid van vorig seizoen helemaal overboord hebben gegooid. We moeten het doen met tweederangs aankopen en die staan de jeugd in de weg. Spelers als Vilhena, Achahbar en Kongolo krijgen hierdoor geen/minder kansen.

25 september 2012 om 14:20

Helemaal met je eens! Van Geel moet gewoon geen budget beschikbaar krijgen, dan goed hij er domme dingen mee. Er is gespeculeerd op een brede selectie vanwege Europees voetbal. Nou ik dacht dat we van het verleden hebben geleerd dat we dat dus never nooit moeten doen! Heel fijn dat Goossens transfervrij was. Maar je hebt er niks aan. Heel leuk hoor die Immers, maar we hebben nu een toptalent dat geen kans krijgt omdat hij is aangetrokken voor toch geen misselijk bedrag. Verhoek: we hebben al genoeg matige buitenspelers, waar hebben we deze knakker in vredesnaam voor nodig?

25 september 2012 om 09:14

Dit was toch al bekent. Waarom wordt het bericht nu weer aangehaald? Komkommertijd...

25 september 2012 om 09:16

Links-rechtsbuiten royaal bezet?
Daar ben ik het toch niet echt mee eens, bovendien denk ik dat vrijwel geen enkele buitenspeler die we nu hebben op kan tegen Royston in goede doen.
Als hij terug op het oude vertrouwde nest zou komen zie ik hem zo weer een topvorm halen.
Maar goed als heb je weinig aan, ik vind het jammer dat v. Geel dit zo beoordeelt maar helaas doe ik daar niks aan.

25 september 2012 om 10:28

Cisse, Elabdellaoui en Goossens zijn niet goed genoeg. Schaken is in mijn ogen ook zeker niet beter dan Drenthe.
Hij had van mij best aan de linkerkant van de aanval mogen spelen. Met verhoek op rechts heb je dan de flanken goed bezet!

25 september 2012 om 14:30

Feyenoord heeft ook een tijd vorig seizoen gespeeld met Schaken in de spits deed hij best goed beter dan Pelle.
Maar Koeman heeft er gewoon geen geloof in met Drenthe echt jammer.

25 september 2012 om 13:29

Ja met royaal bezet bedoelt hij in kwantiteit. In kwaliteit.....

25 september 2012 om 14:23

Precies...als de posities royaal bezet zijn dan heb je minstens 2 ongeveer gelijkwaardigen op 1 positie in mijn ogen.

25 september 2012 om 09:17

Dan haal je Verhoek en zeg je nee tegen Drenthe ; had dan Cabral verkocht voor 5 ton, Verhoek zijn salaris bespaart en geïnvesteerd in Drenthe.

25 september 2012 om 09:21

Ja idd,
Maar dit zelfde geldt voor Drik Kuijt!
Als Feyenoord wat meer moeite had gedaan voor Kuijt nog voor de CL wedstrijden dan hadden ze nu waarschijnlijk wel europees voetbal gespeeld!
Al die matige voetballers die nu gehaald worden had je dan niet hoeven halen, alleen Dirk en Royston was genoeg geweest!

25 september 2012 om 09:25

Die is wel heel erg kort door de bocht he! Kuyt kon voor Feyenoord begrippen enorm veel geld verdienen en daarna aanblijven als trainer, hij koos er alleen voor om 3,5x zoveel te gaan verdienen in Turkije, daar doe je als club niets tegen. Dus dat iets meer moeite gaat echt niet op.

Royston is wel beter dan die gasten die nu voorin lopen, Cisse de deur uit doen en Royston daar neerzetten en dan ga je er al een stuk op vooruit. Snap niet dat v Geel daar niet wat meer moeite voor heeft gedaan. Maar daar liggen mogelijk nog andere redenen aan ten grondslag.

25 september 2012 om 09:26

Of ze Europees nog hadden gevoetbalt weet ik niet, maar de rest geef ik je groot gelijk in. De enige aankoop die in mijn ogen terecht was is Pellé, en niet vanwege zijn geweldige statistieken, maar omdat Feyenoord gewoon een spits nodig had. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat Pellé Feyenoord beter kan laten voetballen en aan doelpunten helpt.

Iedereen kraakt hem nu af vanwege zondag, maar iedereen speelde slecht. Zelfs het halve team van PSV speelde matig. Feyenoord kan nu nog niet mee doen om het kampioenschap, maar Pellé helpt ze wel de top 5 in. Vooral tegen de mindere goden laat hij het middenveld zoveel beter aansluiten en trekt hij zoveel ruimte vrij voor Schaken, en dat is toch waar je in Nederland de punten moet pakken, al groeit de (sub)top gestaag.

25 september 2012 om 09:33

@ Rodg,
Misschien kort door de bocht, ik weet ook niet hoeveel Kuyt precies vroeg, maar de spelers die nu aagetrokken worden verdienen ook genoeg, als je dat geld bespaart kom je al in de goede richting.
Feyenoord wat tegen Kiev zeker niet de mindere en hadden die met Kuyt erbij hoogst waarschijnlijk wel gewonnen (ik weet het dit is een aanname die je niet kunt bewijzen). Ook hier zou genoeg geld mee verdiend zijn!
Ze hadden het elftal voor de CL wedstrijden al klaar moeten hebben en dit was jammer genoeg niet het geval waardoor het mooie seizoen van afgelopen jaar helemaal voor niets is geweest!

25 september 2012 om 10:46

Cabral had je voor 1,2 miljoen kunnen verkopen aan Swansea City was al rond alles, hij heeft de transfer afgebroken om naar Twente te gaan. Dus ik snap eigenlijk ook niet waarom Verhoek is gehaald als Drenthe transfervrij kan overkomen.

25 september 2012 om 13:31

Ja Cabral wilde zelf niet naar Swansea. Had hem graag daar gezien.

25 september 2012 om 17:54

Ik zal je zeggen waarom: Martin van Geel is heel creatief en slim wanneer hij geen geld heeft, wanneer hij echter centjes te besteden heeft stijgt het hem naar zijn hoofd en doet hij vrijwel altijd verkeerde aankopen. Het beleid was net zo lekker creatief en kostenbesparend!

Nu staat een Vilhena langs de kant omdat Immers zo nodig gehaald moest worden voor 1 miljoen. Vormer, Goossens, Elabdellaoui, Singh: allemaal aankopen die de jeugd in de weg staan en niet nodig waren. Ik kan me nog voorstellen dat je Pellé haalt, wat ik echt gewoon een goede versterking vind en Achahbar echt nog te jong is. Ook kan ik me voorstellen dat je Vormer voor de breedte haalt, maar basis? En Goossens, Singh, Te Vrede en Elabdellaoui snap ik helemaal niks van. Waarom kopen/huren en dat op de salarisbegroting laten drukken? Haal dan Kuyt terug, die wel een vorstelijk salaris opstrijkt, maar wel een heel elftal beter maak en echt een leider is. Bovendien kon je daarnaast Drenthe hebben lopen en had je Pellé niet hoeven halen. Dan had je voorin gewoon Schaken - Kuyt - Drenthe, nu Schaken - Pellé - Verhoek.

Verder snap ik de komst van Mathijssen itt vele wel. Hij brengt routine en het neemt toch een soort druk bij de jongere spelers weg, die eigenlijk te vroeg volwassen zijn geworden. Ook al is Mathijssen aan het afbrokkelen, zijn ervaring wordt er niet minder op en dat kan jongens als De Vrij en BMI alleen maar goed doen. Enigste nadeel is dat hij voor 3 jaar is vastgelegd, maar goed..

Zoals ik al zei, Van Geel is heel goed in crisismanagement, maar wanneer hij geld krijgt...

25 september 2012 om 09:17

Ben benieuwd of er uberhaupt een club komt die hem wel wil hebben en kan betalen.
Duurt nu wel erg lang voor zo een jonge gast met zijn kwaliteiten.

25 september 2012 om 09:18

Onbegrijpelijk. Drenthe zou in mijn ogen veel toevoegen aan dit Feyenoord. Een bonk spieren en het lijkt mij een nuchtere jongen die zichzelf niet boven de groep plaatst, alhoewel heel veel mensen denken van wel. Bovendien is het een jongen uit Rotterdam, hij heeft zelfs een Feyenoord tattoo en Immers bakt er niet veel van.

25 september 2012 om 09:24

denk je serieus dat Drenthe niet aan komt lopen als het mannetje???

Overigens denk ik wel dat het een goede speler is, die veel extra's kan brengen. Maar zijn gedrag (wat hij bij andere clubs geflikt heeft) is niet goed. Dus ik snap het dan ook zeker wel dan v Geel niet in zoiemand gaat investeren

25 september 2012 om 09:36

Welk recht heb je, als je zelf gebeld hebt om bij de club te mogen ballen... Om je als 'een mannetje' te gedragen?

25 september 2012 om 10:45

@ Thermisol

Ja dat denk ik serieus, ik begrijp ook niet waar het beeld vandaan komt dat het een probleemkind is. Het is een jongen die voorop in de strijd gaat en nooit aan het mekkeren is. In interviews bovendien altijd heel beleefd, spreekt ook met 2 woorden etc.

Tot slot heeft Pizzakoerier ook een heel goed punt.

25 september 2012 om 09:26

@ Niejo,

Een jongen die zich niet boven de groep plaatst?
We hebben het wel over Drenthe he!?!!

Drenthe vind zichzelf een megaster, een ronaldo in opkomst.. Kom op zeg.. Hij zou heel veel problemen mee brengen richting feyenoord.
Laat ik vooropstellen dat ik Drenthe absoluut een aanwinst voor feyenoord vind als we alleen naar zijn voetbalkwaliteiten kijken.

Echter is zijn persoonlijkheid niet goed voor de jonge feyenoord groep.

Hij komt niet terug naar Feyenoord om zijn carriere nieuw leven in te blazen he! Hij wilt naar Feyenoord omdat hij geen club kan vinden! Anders had hij nooit naar Feyenoord gewilt.

Dat zegt toch genoeg over zijn persoonlijkheid? kom op zeg

25 september 2012 om 10:43

Hoe weet jij in godsnaam dat hij zichzelf een megaster vindt?

"hij komt niet terug naar Feyenoord om zijn carriere nieuw leven in te blazen he! Hij wilt naar Feyenoord omdat hij geen club kan vinden! Anders had hij nooit naar Feyenoord gewilt."

En hoe weet jij dat dit ook echt zo is? Jij bent 1 van die mannetjes die zijn eigen mening wil presenteren als een feit, moet je niet doen.

Ik heb Drenthe vaak een interview horen geven, hij werd ook regelmatig gebeld door VI, daar kwam hij altijd (!) normaal over en niet over als de zogenaamde megaster waar jij over praat.

25 september 2012 om 12:02

Haha denk je nou werkelijk dat hij geen aanbiedingen heeft? Je schrijft zoveel onzin, met uitroeptekens alles, om goedkoop duimpjes te scoren. Je praat over z'n persoonlijkheid, haha vertel daar iets meer over. Ja hij vindt zichzelf inderdaad een baasje en wat nog meer? Hij wilt graag terugkomen naar Feyenoord, omdat Rotterdam/feyenoord in zijn hart zit. Haha denk je nou echt dat het komt omdat hij geen aanbiedingen heeft? Hij kan onder andere teruggaan naar Engeland en heeft één of meer redelijk concrete aanbiedingen uit Duitsland. Oh ja hoogste niveau natuurlijk .

25 september 2012 om 12:25

dan moet ik jou helaas teleurstellen hoor,want dit artikel is zo nep als jij zelfs
drenthe is al in onderhaling met buitenland,dat VZ zonodig iets moet plaatsen uit het AD zegd meer over jou dan over drenthe
de media lokt negatieve reacties uit door valse informatie te plaatsen hoor
drenthe is transfervrij dus kan gaan en staan waar hij wilt
hij heeft 1 keer contact met van geel gehad,en dat is zo oud
maar doordat er geen nieuws is en men wil graag weten waar hij zal spelen,verzinnen ze de meeste onzin om drenthe in het nieuws te kunnen houden hoor.

25 september 2012 om 09:24

Jezusss van geel laat zich even kennen zeg. Middelmaat binnenhalen en een potentieele topper afhouden nee lekker bezig zo. Met immers en pele komen we er wel --_--

Geen salaris?! Ja gek he met een goossens te vrede en een el abdelaoui die al tonnen innemen echt van geel heeft geluk gehad met bakkal en guidetti maar dit is echt matig van hem.

25 september 2012 om 09:25

Goeie speler, zou als nr 10 kunnen spelen ipv immers

25 september 2012 om 09:26

Royaal bezet ? Dat heb ik weinig van gezien dit seizoen. Heeft V Geel afgelopen wedstrijd wel gezien ?
Drenthe is ooit voor 15 M verkocht en nu kun je hem voor niks weer terug hebben en dan doe je het niet. Was ooit wel het grote talent van Europa en hij is nog steeds nog maar 25. Feyenoord wil volgens mij geen geld verdienen.
Van V Geel is bekend dat hij alleen spelers wil halen van bevriende makelaars. Daar verdient V Geel onder de tafel zelf erg veel aan, naast zijn salaris. dat is al heel fout , maar om nu ook local hero Drenthe niet gratis te nemen , omdat hij er niks op kan verdienen gaat echt te ver.

25 september 2012 om 09:29

@ J.staatsen,

Voor niets gaat de zon op.

Zijn salaris zou behoorlijk royaal moeten zijn bij Feyenoord.
Dat kan je Feyenoord toch niet aandoen. Garant voor financiële problemen als het een flop wordt.

Het is niet zo dat ze met Drenthe ineens de champions league ingaan ofzo.

Feyenoord is financiëel nog niet zover

25 september 2012 om 09:34

Drenthe bied zich zelf aan, dus zijn salaris kan nooit hoog zijn.
En moet je nagaan als hij zijn niveau weer haalt. Wie weet verkoop je heb dan nog een keer voor 15 M ...weg schulden...

25 september 2012 om 09:45

Tuurlijk, het blijft altijd een schuld.

Maar denk je echt dat Drenthe veel salaris zal inleveren? Hij is tenslotte snel naar Real gegaan voor salaris. Toch niet voor een volgende stap in zijn carriere?
Hij sloeg 2, 3 stappen over.
Daar betaald hij nu de rekening voor..

Drenthe zal ongetwijfeld als held worden ontvangen. Dus in die zin zou het goed zijn voor hem.. Maar Feyenoord wilt hem zeker hebben hoor.. Hij is beter dan welke speler dan ook in de spit (persoonlijke mening), maar toch haalt feyenoord hem niet. Ik denk dat het niet met de bezetting te maken heeft, maar echt met het financiële plaatje (+ misschien zijn persoonlijkheid)

25 september 2012 om 09:29

Ik zou hem wel bij Vitesse willen zien,

Betalen zou geen probleem moeten zijn maar het is natuurlijk wel een mannetje met eigen wil niet iets voor rutte

25 september 2012 om 09:38

Drenthe is niet slecht, maar ik heb wel het idee dat hij door sommige mensen nogal overschat wordt. Hij heeft het niet gemaakt bij Madrid, niet bij Everton en daarvoor heeft hij ook nooit bij Feyenoord in de basis gestaan. Als het zo een gratis topper is, dan was heel Europa er toch al lang opgedoken?

Drenthe is waarschijnlijk niet veel beter geworden sinds zijn vertrek bij Feyenoord, want hij heeft nooit gespeeld. Alle clubs en dus ook Martin van Geel weten dat Drenthe wel bij een aantal goede ploegen heeft gezeten, waar hij eigenlijk niets te zoeken had.

Ik snap dat Feyenoord dit niet doet en zeker niet voor zijn (vermoedelijke) salariseisen. Te veel risico qua gedrag en niveau.

25 september 2012 om 22:38

Begon leuk bij Feyenoord, maar dat is 5 jaar geleden en voordat hij top kon worden al weggekocht door Real Madrid. Sinds die tijd, 5 jaren geleden, hebben we niets positiefs op voetbalgebied van hem gehoord. Hoort thuis in het rijtje Andy van der Meyde, etc., etc. Jammer, heel jammer

25 september 2012 om 09:48

ik verwacht dat Drenthe vanmiddag om 1 uur een niewe club heeft... Fortuna Sittard zijn eerste aankoop: Royston Drenthe.....

25 september 2012 om 09:52

Als je kijkt naar de kwaliteiten van Drenthe en je zet dat tegenover de kwaliteiten van een aantal basisspelers, dan zijn er zeker wel een aantal posities waar je Drenthe neer kan zetten. Linksbuiten, middenveld of linksback kan je hem zomaar neerzetten. Geen geld is een ander verhaal, al ligt dat dan meer in het feit dat het geld dat er aanvankelijk was, verkeerd is ingezet.

25 september 2012 om 09:54

Dat royale is nog het grappigst alsof messi en ronaldo er staan terwijl er jupiler league spelers staan whaha.

25 september 2012 om 10:31

Als je 5 'zesjes' hebt voor 1 positie, dan heeft het geen zin om nog een zesje te halen. Dan zijn je posities toch al royaal bezet....

25 september 2012 om 15:51

Babel bijvoorbeeld komt ook van het buitenland terug en die gaat ajax echt meeslepen want ook al is het een zesje in het buitenland hier is het al snel een 8, zelfde met drenthe die gozer is gewoon goed en al helemaal voor feyenoord.

25 september 2012 om 15:55

Ik heb een beetje en deja-vu moment. Deze discussie hebben we toch al gevoerd en toen issie verwijderd....

25 september 2012 om 09:56

Een noitore onruststoker die Drenthe is hoef ik niet bij Feyenoord te zien. Problemen gehad bij Hercules en Everton en een mogelijke rotte plek in de groep.

25 september 2012 om 10:05

Drenthe zou juist perfect zijn voor Feyenoord, wat bedoeld v.geel eigenlijk met royaal bezette posities want op die posities loopt nu geen kwaliteit. Drenthe kan ook nog eens op heel veel verschillende posities uit de voeten hij zou ideaal zijn om er bij te hebben.

25 september 2012 om 10:15

als Drenthe was gekomen op het moment dat Bakkal aangaf dat hij niet wilde verlengen had drenthe echt wel bij Feyenoord gespeeld..maar toen kwam hij niet....qua europees voetbal had feyenoord ook een zware loting en daar had zelfs Dik Kuijt niks aan veranderd...er was contact Kuijt wilde niet komen,dan moet feyenoord toch wat doen..het enige wat Feyenoord en Van Geel te verwijten valt is dat ze te lang op Guidetti hebben gewacht en toen dat niet doorging hebben ze pas gekeken naar een eventuele opvolger...

Ik lees nu overal dat het middenveld geen kwaliteit heeft...belachelijk!!
Als je Helemaal geen kwalitieten hebt voetbal je niet in de eredivisie...
Het middenveld van het goude eltal van feyenoord was ook geen middenveld wat overliep aan kwalitiet
Maar die streden nog 90 Min. maar dat mag nu niet meer van de scheidsrechters,,,

Koeman mag van mij het elftal zo laten staan..die punten komen vanzelf en we kwalificeren ons gewoon voor europees voetbal...alleen Leerdam niet meer opstellen,die wilde niet bijtekenen...geef op zijn plek Mokotjo maar een basisplaats....

25 september 2012 om 10:16

Haha, royaal bezet zegt ie. Cisse, Fernandez, Verhoek en Schaken mogen de veters van Drenthe niet eens strikken. Belachelijk dat Feyenoord zo'n jongen laat lopen. Koeman had hem er echt wel discipline ingestampt. Hij zou een perfecte linksbuiten zijn voor Feyenoord. Kan Schaken gewoon weer naar rechts en Verhoek naast zn groengele maat Immers op de bank.

25 september 2012 om 10:16

Er staan inderdaad al spelers op de links en rechtsbuiten, maar Royston is in mijn ogen toch zeker wel beter dan een Verhoek en een Cisse samen.. Royaal bezet is dan ook een zeer slecht argument..
Geen salarisbudget is een beter argument.. Maar alsnog, er zijn vrij veel spelers aangetrokken en ik vind geen van de aankopen beter dan Drenthe.. Misschien zou Drenthe wel tegen een laag salaris willen spelen om zichzelf te bewijzen?

25 september 2012 om 10:40

Ongelofelijk zonde dit. Een echte jongen van de club (heeft zelfs een tattoo) die zeker voor de eredivisie geweldig kan voetballen. Snel, techniek, goed schot, inzet, en bovendien charisma en bluf zoals Guidetti vorig jaar.

misschien dat ze vragen stellen bij zijn mentaliteit, maar denk dat hij goed met koeman zou kunnen werken, en bovendien zie ik hem bij feyenoord niet zo snel problemen veroorzaken, aangezien hij beter in zijn vel zal zitten. Hij zit immers thuis in zijn eigen stad, lekker bij zijn familie en zijn eigen club.

25 september 2012 om 10:50

Drenthe is wel een vervelende mannetje, maar hij kan wel beter voetballen als de huidige buitenspelers van Feyenoord. Deze jongen had Feyenoord wel kunnen helpen als linksbuiten zou hij makkelijk uit de voeten kunnen. Kan Heerenveen hem niet overnemen? Hij zou bij Heerenveen nu toch goed kunnen helpen als linksbuiten, vind hem totaal niet passen bij Paok.

25 september 2012 om 11:09

Een zeer grote fout van meester van Geel... Dit zou de beste 'aankoop' kunnen zijn naast Janmaat van dit seizoen. Drenthe is op alle fronten sterker dan een Fernandez, Cisse of Verhoek/schaken. Kwalitatief al een stuk sterker en dat mist dit Feyenoord nou net. Verdediging is in orde, verdedigend middenveld met Clasie en vormer/leerdam moet kunnen maar de aansluting naar de aanval / de aanval zelf is om te janken. Kunnen we eindelijk een geschikte speler ervoor krijgen met een Feyenoord-hart, mag die niet komen!

Ja, met Immers, Fernandez, Cisse, Schaken/verhoek op links, ga je er komen...

25 september 2012 om 11:12

Vrij makkelijke keuze geweest voor Feyenoord om het niet te contracteren. Het is ook gewoon een hele grote risico om hem een contract te geven. Irritant mannetje, te duur, te hoge eigendunk.

25 september 2012 om 11:25

Immers in de spits moeten zetten en Drenthe in plaats van Pelle.

Drenthe had je dan mooi linksbuiten kunnen zetten, Vilhena op het middenveld en Schaken of Verhoek op rechts. Overigens vond ik de aankoop Immers al niet overtuigend en dat is nu ook wel gebleken. Die jongen kan op het middenveld niet mee komen.

25 september 2012 om 11:39

Immers word binnenkort gewoon voorbij gestreefd door Vilhena, dat kan haast niet anders. Als dat gebeurt gaat het heel moeilijk worden voor Immers om nog in de basis terug te komen. Want achter Vilhena heb je ook nog talenten als Sleegers en Karsdorp. Op het moment dat Vilhena de kans krijgt, ruiken die jongens ook hun kansen. En al die talenten hebben meer talent, techniek, inzet etc. dan een Lex Immers. Ik heb het gevoel dat Koeman hem alleen laat staan omdat hij 9 ton heeft gekost, want voetballend kan hij echt niet mee met dit elftal om over zijn mentaliteit maar te zwijgen want hij vreet nou niet bepaald het gras op.

Op zich trouwens best een leuke opstelling als je het zo bekijkt als van Geel Drenthe gewoon de kans had gegeven.

Mulder
Janmaat
De Vrij
Mathijsen
Indi
Clasie
Vormer
Schaken
Vilhena
Drenthe
Pelle?
25 september 2012 om 11:58

@ Northskull

Van Geel kan op dit moment niets. Hij heeft er geen geld voor. Hij had dus beter Immers niet kunnen kopen of Pelle niet. Eigenlijk allebei niet, want ik vind beiden verspilde centen.

25 september 2012 om 11:48

Immers in de spits? Meen je dat? Hij kan nog geen bal vasthouden. Technisch zwaar onder de maat en mist gewoon teveel kansen. Tegen PSV ook een schot op doel alsof het een terugspeelbal was.

25 september 2012 om 11:57

@ Sjempjesliek

Op het middenveld is het nog bedroevender. Dan had je dus beter hem in de spits kunnen zetten ipv Pelle, die er ook niet veel van kan. Dan had Vilhena op het middenveld gekunnen en had je het salaris van Pelle voor Drenthe kunnen bewaren. Niettemin was het beter geweest om Immers inderdaad ook helemaal niet te kopen.

25 september 2012 om 11:29

Dit is zo zonde... Echt jammer dat van Geel zo'n kans laat lopen. Iedereen schildert Drenthe af als een vervelend mannetje maar Royston weet wat het betekend om voor Feyenoord te spelen en verwoorde dat destijds ook prachtig in zijn interview waarin hij aangaf graag terug naar Feyenoord te willen. Hij sprak met zoveel passie over Feyenoord, zulke jongens moet je in je team hebben. Zijn voetbalkwaliteiten staan niet ter discussie want Drenthe is beter dan elke aanvaller die we hebben. Ik had hem graag weer terug in het Feyenoord shirt gezien en hem weer willen zien vechten op dat veld totdat hij met een brancard van het veld af moet, want zulke spelers lopen er op dit moment echt niet rond.

25 september 2012 om 11:30

Wat kan ik mij hier boos over maken!! Waarom Cabral ruilen met Verhoek terwijl wij dus Cabral konden verkopen en Drenthe voor op links erbij!! Maar nee van Geel wilt Verhoek ruilen en zo doende Schaken op links terwijl die het op rechts gewoon goed deed!! Na al het goede werk vind ik dit een blunder!! Zonde, Drenthe op links en Schaken op rechts, wat een aanval. ;-(

25 september 2012 om 11:54

Ben ik het helemaal mee eens. Het was ideaal geweest als we Drenthe op links en Schaken op rechts konden zetten. Verhoek en de huurling van Man City waren dan niet nodig geweest. Feyenoord had dan namelijk ook nog Cisse, Fernandez en eventueel Manu als vervangers gehad.

Nu loopt het sowieso voor geen meter want Verhoek is nog niet in vorm zoals in zijn ADO periode en Schaken op links heeft veel minder dreiging en diepgang.

25 september 2012 om 11:30

Ik snap best dat je deze jongen niet binnenhaalt. Misschien niet omdat hij voetballend wel toe kan voegen. Maar verder voegt hij niks toe. Zorgt voor problemen en kost een hoop. Potentieel enorm enfent terrible.

25 september 2012 om 11:51

Wat hadden we een aanjager als Drenthe nu goed kunnen gebruiken! Ik zou zo 3 spelers van ons inruilen om hem te kunnen halen! Minder kwantiteit, 10 x meer kwaliteit.

25 september 2012 om 11:59

Hier snijdt van Geel zich toch echt mee in de vingers bij het legioen.
Dat we hem in 1ste instantie afwijzen das 1.. maar als hij zich nogmaals aanbied en aangeeft dus echt voor Feyenoord uit te willen komen.. hoe vervelend hij ook is/was geweest is hij op zeker een grote aanwinst voor ons Feyenoord.

Verhoek valt mij namelijk vies tegen, lijkt niet meer zo snel/dynamisch als hij bij ADO was.
Schaken zit juist in een slechte periode, al blijft hij geen hoogvlieger.

Met Drenthe haal je direct de beste speler van de eredivisie binnen die zijn mannetje wel uitspeelt.

25 september 2012 om 12:19

Toch jammer voor Drenthe dat het niks word met feyenoord. Dat van die posities lijkt me ver gezocht hij zal wel te hoge salaris eisen hebben. Want tegen een gratis speler zeg je niet zo snel nee. Zoals het er nu uitziet denk ik is dat ie bij een club z'n conditie op peil gaat houden en dat die hem dan uiteindelijk een contractje aanbieden. Toch zonde van die jongen als hij nou maar niet door real gecontracteerd was dan had het er misschien nu een stuk beter uitgezien voor hem.

25 september 2012 om 12:23

Dat het financieel niet mogelijk is geloof ik zo maar goed bezet op die posities? Ze hebben letterlijk geen enkele écht goede aanvaller, ik denk dat Drenthe een verademing zou zijn aan de linkerkant voor het aanvalsspel van Feyenoord.

25 september 2012 om 12:47

Natuurlijk is Drenthe beter dan de buitenspelers wat ze nu hebben of zullen krijgen van wat ik gezien heb.
Maar financieel is het heus wel mogelijk, want als ze Kuyt wouden binnen halen hoeveel moest Kuyt dan verdienen? Ik denk in ieder geval meer dan dat Drenthe zou krijgen. En Drenthe is jonger en kan je meer aan verdienen indien ze een langlopende contract geven.

25 september 2012 om 18:08

Tel daarbij op dat El Ahmadi en Vlaar (beide grootverdieners) verkocht zijn, en dat er voor Guidetti en Bakkal (loonkosten/huursom) ook wat betaald is. Dus er moet aardig wat ruimte zijn in het salarisbudget, lijkt mij. Natuurlijk zijn daarmee ook diverse spelers aangetrokken zoals een Mathijsen, maar Feyenoord heeft zo'n 2 miljoen aan salarissen weggepoetst met het vertrek van bovengenoemde namen. Daarnaast zijn er ook nog enkele kosten verkregen door de Europese wedstrijden die gespeeld zijn, al zal dat geen vetpot zijn.

26 september 2012 om 19:53

Bedankt voor de aanvulling wat ik over het hoofd heb gezien.
Maar duidelijker kan het in mijn ogen niet meer, tenzij we exact het salarispost krijgen te zien.

25 september 2012 om 12:56

Het is toch ongelofelijk.
van Geel is een bijzonder slimme Technisch directeur maar ik heb het idee dat hij hier een foutje maakt.
Hoe mooi zou het zijn om twee keer van dezelfde speler te cashen.
Het risico is zijn salaris maar als Feyenoord dit wat slimmer had gespeeld hadden ze hier een slaatje uit kunnen slaan.
Het staat voor mij buiten kijf dat Royston zeker in de basis had gestaan en absoluut doorgroei mogelijkheden heeft.

25 september 2012 om 12:56

Drenthe zou uitstekend op de nr 10 positie uit de voeten kunnen! Bij Everton maakte hij een paar geweldige doelpunten. Hij is gewoon veel beter dan Immers!!

25 september 2012 om 14:02

En toch had ik Drenthe wel graag zien terugkomen. Op zich is het toch wel een goede votballer hoor, mits hij de juiste omgeving heeft, en dat zou bij Feyenoord kunnen. Maar goed, ik weet niet wat zijn salariseisen waren...stond wel dat ie flink wilde inleveren. Wellicht hadden ze hem dan na een jaartje weer voor een paar miljoen kunnen doorverkopen...

25 september 2012 om 14:33

Ryan Babel kwam toch ook naar Ajax ?
Daar is het ook royal bezet met Sulejmani, Boerighter Sana, Ebicilio, Lukoki -_-
Wie hebben wij op de flanken Cisse, Schaken, Verhoek ''klaar'' =s

Royston Drenthe moest gewoon komen ik snap niet wat martin van geel doet die man is een meerwaarde voor je team en het geld dubbel waard hij heeft feyenoord 14 miljoen opgeleverd toen hij wegging. Ja met veel gedoe maar geld kwam binnen toch ?!!

25 september 2012 om 18:14

Dit is appels met peren vergelijken wat je nu doet... Ajax heeft op financieel gebied (en al helemaal op dit moment) veel meer mogelijkheden dan Feyenoord, dat weet iedereen. Het maakt voor hun dus ook weinig uit of ze 6 linker flankspelers hebben of niet. Daarnaast komt ook nog eens bij dat Ajax CL speelt dus ook meer wedstrijden speelt per seizoen, waardoor het handig is om een brede selectie te hebben. Het is een beetje bullshit wat van Geel hier zegt over de bezetting, want daar heeft het niks mee te maken. Het gaat er hier puur om dat Feyenoord Drenthe niet kan of niet wil betalen.

25 september 2012 om 14:52

Van Geel levert goed werk, maar dit is gewoon onwaar wat hij hier vertelt. Had Cabral aan Swansea verkocht en Drenthe teruggehaald, dan had je evenveel buitenspelers als nu. Én dan had je een linksbuiten weggedaan en een linksbuiten teruggehaald; dan had Schaken dus gewoon op rechts kunnen blijven spelen. Nee, het was echt mogelijk geweest om Drenthe te halen. Van Geel koos echter voor Verhoek. Daar kan ik wel inkomen. Drenthe is toch een groter risico dan Verhoek.

Dat hij de keuze voor Verhoek heeft gemaakt, daar valt in te komen. Maar hij moet niet gaan vertellen dat we al teveel buitenspelers hebben: daar had hij namelijk zelf wat aan kunnen doen.

25 september 2012 om 15:00

Nou ken ik de Feyenoord selectie niet heel goed, maar daar lopen volgens mij toch vrij weinig linksbenige aanvallers rond.. Laat staan van het niveau Drenthe. Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat je die jongen er liever niet bij hebt, hier houd je de boel mee voor de gek. Ruimte voor een jongen met zijn kwaliteiten is er namelijk wel degelijk.

25 september 2012 om 15:07

Royaal bezet met dikke middelmaat ja.. Als je Drenthe een contract aanbied voor 3 jaar en hij doet het één jaartje goed verpats je hem weer.

25 september 2012 om 16:45

Ik had toch liever drenthe en schaken op de vleugels gehad hoor ..

25 september 2012 om 22:30

Gemiste kans voor Feyenoord. Liet vorig seizoen mooie dingen zien bij Everton, ook tegen topclubs. Misschien niet het meest volwassen ventje, maar iemand als Koeman moet hem wel aankunnen. Daarbij komt ook dat als hij bij Feyenoord goed speelt, Feyenoord hem weer kan verkopen.
Natuurlijk moet Drenthe ook gewoon zijn salaris verlagen, als hij zelf zo graag naar Feyenoord wil.

26 september 2012 om 01:57

En nu wil hij weer in de aanval staan. Natuurlijk. Zeg Royston, volgend seizoen dan ook maar eens keepen? Heb je dat ook al gehad.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Feyenoord

Stand
Selectie
 TeamPnt+/-
1.Ajax7652
2.PSV6960
3.Feyenoord6926
4.Vitesse6426
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Daryl JanmaatVerdediger333
Jordy ClasieMiddenvelder332
Bruno Martins IndiVerdediger321
Lex ImmersMiddenvelder3212
Ruben SchakenAanvaller314
Joris MathijsenVerdediger290
Graziano PellèAanvaller2927
Voor de complete selectie: Clubpagina Feyenoord.

12 fans
Middenvelder, 26 jaar

In de wandelgangen

Vrijdag 24 mei
AS Monaco laat er duidelijk geen gras over groeien. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.1875 seconden.