Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Neymar naar Barça; clubs schrikken van 105 miljoen'

Laatste update:
/

Bij Barcelona maakt men zich geen zorgen over de vermeende belangstelling van Paris Saint-Germain in Neymar, zo claimt Sport dinsdag. De Spaanse club is op de hoogte van alle ontwikkelingen rond de aanvaller van Santos en is ervan overtuigd dat de Braziliaans international naar het Camp Nou komt zodra hij de oversteek naar Europa maakt. PSG informeerde afgelopen zomer naar Neymar, maar kreeg te horen dat de transfer van het talent naar Barcelona al rond is.

Leonardo, technisch directeur van PSG, zou aan Luiz Álvaro de Oliveira, voorzitter van Santos, en Wagner Ribeiro, een van de zaakwaarnemers van Neymar, hebben gevraagd hoe beide partijen stonden tegenover een lucratief voorstel uit Parijs. Dit gebeurde ten tijde van de onderhandelingen van PSG met Sao Paulo over de winterse transfer van Lucas Moura. Het antwoord van De Oliveira was duidelijk: Neymar is speler van Barcelona zodra zijn periode bij Santos erop zit. Leonardo kreeg te horen dat andere clubs 105 miljoen euro dienen over te maken.

/

Sport claimt dat Neymar per se naar Barcelona wil, omdat het spel van de Catalanen uitermate geschikt is voor zijn kwaliteiten en hij ooit tot de beste voetballer ter wereld wil uitgroeien. Het ligt in de lijn der verwachting dat Neymar in de zomer van 2013 wordt aangetrokken, ook al loopt zijn contract met Santos nog een jaar langer door. Spaanse media schrijven dat Barcelona-preses en voormalig Nike-topman Sandro Rosell al een voorcontract met Neymar heeft afgesloten, evenals een akkoord met Santos over het totaalbedrag voor de transfer van de aanvaller.

Rosell, die vanwege zijn werkverleden zeer goede contacten in Brazilië heeft, wil de laatste maanden weinig meer kwijt over de eventuele komst van Neymar. "Daar is het nog te vroeg voor", claimde de hoogste sportbestuurder onlangs. De Catalanen zouden vorig jaar al een bedrag van tien miljoen euro hebben overgemaakt en krijgen, indien de transfer uiteindelijk toch niet doorgaat, een 'schadevergoeding' van veertig miljoen euro van de club die Neymar overneemt. Dit is exclusief de transferclausule van 65 miljoen euro die de aanvaller momenteel in zijn contract heeft staan. In totaal zou een club dus alleen qua transfersom al 105 miljoen euro kwijt zijn.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

dit had ik nu niet verwacht natuurlijk wel dat hij ging maar niet dat het nu al rond is

25 september 2012 om 08:53

Het is ook nog niet helemaal rond, het komt er op neer dat Barca nu al 10 miljoen heeft betaald plus een afgesproken bedrag die lager zal liggen dan de 65 miljoen anders hoeft Barca niet nu al 10 miljoen te betalen. Maar Santos kan er voor kiezen om Neymar (indien hij zelf wilt) ook aan andere clubs verkopen, maar als Santos dat doet moet het 40 miljoen aan Barca betalen. Dan zou Barca dus niet Neymar hebben maar wel 30 miljoen euro verdient. Santos wil de mogelijkheid openhouden en hoopt dat iemand toch nog dik over het bod van Barca heen gaat en wil met deze constructie de mogelijkheid open houden om een hoger bod nog te kunnen acepteren.

Dus 100% zeker is het nog niet dat Neymar gaat maar als ik Neymar zo hoor dan is het al bijna zeker want die wilt gewoon nergens anders heen.

25 september 2012 om 08:59

@hagunees.

Neymar beslist nog altijd zelf waar hij naar toe gaat. Barcelona of Paris. Lijkt mij een simpele keus.

25 september 2012 om 09:10

Santos moet geen 40 miljoen betalen als schadevergoeding, mits Neymar toch naar een ander club gaat. Dat doet de club die hem koopt. Anders zou het ook nooit kunnen dat een club 105 miljoen kwijt kan raken aan Neymar.

25 september 2012 om 09:13

Dat bedoel ik ook met mijn laatste zin. Neymar heeft altijd nog de keuze om ergens anders heen te gaan, maar als je leest wat hij in de media naar buiten brengt dan is het duidelijk dat hij naar Barca wilt.

25 september 2012 om 09:15

Als je deze zin in het artikel klopt dan staat het er alsof de Catalanen dat krijgen oftewel Barca, maar het zou ook kunnen dat dat verkeerd is vertaalt.

De Catalanen zouden vorig jaar al een bedrag van tien miljoen euro hebben overgemaakt en krijgen, indien de transfer uiteindelijk toch niet doorgaat, een 'schadevergoeding' van veertig miljoen euro van de club die Neymar overneemt.

25 september 2012 om 09:21

Vergeet Real Madrid niet en Chelsea Barcelona heeft niet het geld om boven de 40miljoen voor Neymar te leggen dat hebben Madrid en Chelsea wel met gemak zelfs die verhaaltjes dat hij naar Barca gaat zijn altijd niet waar want iedereen kan zien dat hij daar niet past het is net als ronaldo veel ego mensen die zeggen dat hij bij barca past kijken nooit naar santos of kennen de tactiek van hun eigen club niet eens.

25 september 2012 om 09:42

Het is niet zo moeilijk. als PSG Neymar wil hebben moeten ze Santos 65 miljoen betalen. ( zijn transferbedrag) en ze moeten Barca 40 miljoen betalen ( Schadevergoeding) Dan moet Neymar zel ook nog willen. Ik acht PSG gek genoeg om dat bedrag op tafel te leggen. Hij zal daar dan ook veel meer kunnen verdienen dan bij Barca. We zullen zien of zijn sportieve voorkeur dan nog de boventoon voert.

@madrista12. Het schijnt dat hij al een voorcontract bij Barca heeft getekend. Zijn transferbedrag is 65 miljoen. Barca heeft al 10 miljoen betaald dus zullen ze daar nog 55 miljoen bij doen. Waarom zou Barca dat bedrag niet kunnen betalen en Real wel ?

25 september 2012 om 15:27

Volgens mij is het juist in het geval van Neymar helemaal niet zo duidelijke dat hij zelf bepaalt waar hij naartoe gaat. Een tijd terug las ik dat de transferrechten van Neymar zijn opgeknipt, een deel van hem zelf, een deel van de club en een deel van een investeringsmaatschappij. Als dat allemaal waar is, dan gaat het straks gewoon om het geld, en niet om de voorkeur van Neymar. Die investeringsmaatschappij gaat natuurlijk niet instemmen met een transfer als er elders meer geld te vangen is.

25 september 2012 om 08:55

Nou, het was al bekend dat Neymar een soort voor contract had getekend bij Barca, maar ik geloof niet dat het nu al rond is, alleen omdat Sport dat beweerd, ik geloof het pas als het door de clubs bevestigd wordt.

Ik ben heel benieuwd of Neymar het niveau van Barca aan kan. Tot nu toe vind ik wat ik van de Braziliaanse competitie heb gezien nog niet om over naar huis te schrijven. Hij krijgt daar veel meer ruimte dan hij in Spanje ooit zal krijgen.

25 september 2012 om 15:29

Op de Olympische Spelen heb ik twee wedstrijden gezien, en daar vond ik hem ronduit slecht. Een geweldige techniek is één ding, maar een functionerend onderdeel zijn van een team is heel wat anders. Ik zie hem nog niet zo een-twee-drie een topvoetballer worden.

25 september 2012 om 15:47

Ik denk daar precies hetzelfde over hoor. De Braziliaanse competitie stelt ook vrij weinig voor. Aanvallers krijgen daar ontzettend veel ruimte en kunnen redelijk vrij voetballen.

Ik denk dan ook dat Neymar bij Barcelona gewoon niet mee kan komen. Hij tikt niet zo snel en is in de kleine ruimte gewoon veel minder dan Messi. Het os bovendien (en dat klinkt misschien wat hard) een hele domme voetballer, waar Messi juist het spel fantastisch leest.

Ik vind het belachelijk dat zo'n speler zoveel geld kost, terwijl hij zich nog helemaal niet bewezen heeft in de sterkere competities.
Ik zou als club het risico niet willen nemen om deze speler aan te trekken. Misschien liggen de Europese competities hem helemaal niet of krijgt hij last van heimwee. Ik vind het dus een groot risico.

25 september 2012 om 09:00

Als je Braziliaans international bent,heb je je al aardig bewezen.dan ben je echt een topspeler.

25 september 2012 om 09:04

Volgens mij zegt het spelen in competitieverband meer dan het spelen in het nationale elftal. Wedstrijden in het nationale elftal zijn meestal maar een momentopname en je speelt met veel betere spelers om je heen. In competitieverband kun je pas echt zien wat het niveau van een speler is en hoe hij constant de speler is.

25 september 2012 om 09:07

Robinho was ook international en die bleek ook lang niet aan zijn verwachtingen te kunnen voldoen bij Real.

25 september 2012 om 09:25

@ Gulio

Onzin, wedstrijden met het nationale elftal zijn wel degelijk van een hoger niveau. Misschien niet bij landen als Spanje of Engeland waar de competitie heel sterk is, maar het lijkt me logisch dat als Neymar met Brazilië speelt tegen Argentinië, dat van een hoger niveau is dan tegen een Braziliaanse degradatiekandidaat. Als bijv. Janmaat in Oranje heel erg goed speelt in de kwalificatie wedstrijden, telt dat natuurlijk zwaarder dan zijn wedstrijden bij Feyenoord.

25 september 2012 om 09:31

Dus jij vindt dat een handjevol wedstrijden met het landenteam méér zegt dan 30+ wedstrijden in competitieverband of voor de beker? Zoals ik al aangeef is het spelen van een interland een moment opname, zegt vrij weinig over hoe constant een speler is.

25 september 2012 om 10:01

Ik heb het toch ook niet over maar 1 wedstrijd met het landenteam?
Als Janmaat elke wedstrijd bij het Nederlands elftal een goede indruk achter laat, en het in het lopende seizoen bij feyenoord (dus ook 30+) het ook goed doet, dan wed maar als een grotere club interesse heeft, dat dat vooral gebaseerd is op zijn prestaties bij het Nederlands elftal.
Als je een speler haalt die al international is in zijn land, dan telt dit toch ook altijd een stuk zwaarder, en zegt dit een stuk meer over zijn kwaliteiten?
Volgens jou niet, maar dan zit je er toch echt naast.

25 september 2012 om 15:32

Qua voetbalaspecten ben ik het met je eens.

Maar (helaas) spelen allerlei marketingaspecten ook een belangrijke rol. Zie bijvoorbeeld de shirtverkoop. Als Neymar naar Barcelona gaat, dan levert dat aan shirt en sponsor-inkomsten ineens ontzettend veel op. Dan heeft Neymar nog geen bal geraakt.

Ach hij gaat echt één grote flop worden!! Het niveau met Europa is zo groot!!
Hij verwacht daar als een ster binnen te komen (logisch, want hij wordt helemaal opgehypt door de media)...

Let maar op mijn worden straks!

25 september 2012 om 14:28

Hij is het grootste talent van Brazilië, daarna kwamen spelers als Ganso, Oscar en Lucas Moura. Oscar bewijst zich in een van de sterkste competities in Europa. Kom mij niet zeggen dat Neymar het niet gaat maken bij Barcelona, alsjeblieft zeg.

25 september 2012 om 15:36

@otimel, je maakt een beetje een zinloze vergelijking. Ten eerste wordt Neymar erg gepromoot. Dat van dat enorme talent valt te relativeren als je hem daadwerkelijk ziet voetballen.

En daarnaast, de carriere van het ene talent zegt niks over die van het andere talent. Dat Oscar zich bewijst zegt niks over Neymar. Neymar zal, elke dag weer, helemaal zelf zijn stinkende best moeten doen om zich te ontwikkelen tot een topspeler die hij nog niet is. En dat zou best weleens een stuk lastiger kunnen zijn voor een jongen die door iedereen wordt behandeld alsof hij God is.

25 september 2012 om 15:46

De mensen hier kraken Neymar af op het feit dat hij in de Braziliaanse competitie speelt, een competitie waar deze man de absolute uitblinker is. Daarna werdem spelers als Oscar en Lucas genoemd in de braziliaanse competitie. Een zinloze vergelijking? dacht het niet.

Ik snap niet dat Barca dit doet. Hij heeft nog niks bewezen en ik vind ook dat Nederlandse clubs dit moeten doen zoals bij Clasie , BMI , Fischer , Strootman , Wijnaldum , Chadli etc ! Gewoon 20/25 mil vragen want Nederlandse competititie is niet slechter als die van die Brazilianen

25 september 2012 om 08:46

Nederlandse competitie even goed als de Braziliaanse? Lol

25 september 2012 om 15:43

Zo goed is die Braziliaanse competitie dus echt niet!! zo verschrikkelijk langzaam! allemaal leuk en aardig maar in principe heeft Neymar nog niks laten zien. Tijdens finale olympische spelen ook schandalig slecht. ik moet het nog maar zien...

25 september 2012 om 08:53

De Nederlandse competitie is dus wel minder dan die van Brazilie.. Overigens slaat het nergens op wat je zegt. Als een Wijnaldum of Fischer 25 mil zou kosten zou Neymar slechts 2,5 x zoveel waard zijn, wat natuurlijk veel meer is. Als de spelers die jij opnoemt 25 mil zouden kosten zou Neymar 250 miljoen kosten.

Verder alleen maar mooi dat Barca zoveel geld betaalt voor Neymar. Ik zeg niet dat die jongen niet goed kan voetballen want dat is wel duidelijk maar ik vind hem niet Messi/zidane/ronaldinho - achtig speciaal. Hij is gewoon erg goed maa niet fenomenaal. Dan vind ik 65 miljoen (die Barca dus zal moeten betalen lijkt me) een salaris van zeker 8/9 mil teveel geld.

25 september 2012 om 09:46

Neymar heeft ook een enorme commerciële waarde. Je verovert in één klap de Braziliaanse markt. Het zou een briljante zet zijn van Perez als hij het voor elkaar krijgt in de toekomst om Ronaldo voor 100m te slijten en Neymar terug te halen voor de helft. Een aanval met Neymar Benzema Di Maria, met daarachter o.a Ozil en Modric.... is beter dan Daphne.

25 september 2012 om 10:35

Daphne? Als dat je vriendin is ofzo is het niet echt aardig om dat te zeggen, ookal geniet je meer van goed voetbal dan van haar.

Daarnaast wordt het volgens dit artikel onmogelijk om Neymar te halen voor rond de 50 mil. Dat zou betekenen dat daarvan die 40 mil (lijkt me eerder 20, het bedrag dat vorig jaar werd genoemd) moet worden betaald en dat Santos zelf dan nog maar 10 of 30 mil krijgt waarvan ze sws meer dan de helft moeten teruggeven aan externe financiers.

25 september 2012 om 15:43

Ja ik ben ook wel benieuwd naar die Daphne

Verder ben ik het wel eens met Persiangooner. Die commerciele waarde is enorm. Die jongen hoeft het eerste jaar echt geen pepernoot te raken en dan levert hij nog geld op.

@4barca4 het artikel is niet ze heel erg strak geschreven, maar volgens mij trek je een paar conclusies die niet zeker zijn. Barcelona heeft kennelijk een deal met Santos, maar er staat niet voor hoeveel. De huidige (papieren) transferwaarde is 65 miljoen, maar dat is voor een nieuwe club die nu op het net komt. Barca heeft nu al 10 betaald, dus die betalen in totaal vast een lager bedrag dan de 65 miljoen. Anders zou Santos nooit genoegen nemen met 65 miljoen van een andere club, zij schieten er immers dan zelf niks mee op.

25 september 2012 om 16:31

@edo

Ja, ik bedoelde als Real hem nog wilt halen. PG had het over 50 mil voor Neymar, maar dat is volgens mij een kansloze zaak omdat Santos meer wilt en vanwege de redenen die ik net noemde.

25 september 2012 om 08:57

Gelukkig heeft Fischer al een stuk meer laten zien als Neymar --"

25 september 2012 om 15:45

Nee, dat heeft hij niet, daar heb je natuurlijk gelijk in. Tegelijkertijd denk ik dat spelers in de Nederlandse competitie beter worden klaargestoomd voor een leven en carriere als profvoetballer, dan spelers uit veel andere landen. Maar goed, we zullen het nooit weten, want er spelen niet zo vaak NL clubs tegen Braziliaanse clubs.

105 miljoen euro in totaal, voor een jonge speler die het tot nu toe alleen maar goed heeft gedaan in Brazilië. Dit is echt een mega investering, en het zou wat zijn mocht Neymar net zo eindigen als Robinho, Pato en Keirisson bijv. dan ben je die 105 miljoen gewoon 'kwijt'. Ik vind dit een gewaagde investering, het kan goed óf slecht uitpakken.

Ik ben blij dat hij niet naar Real gaat, want ik hoef zo'n speler niet bij Real te zien. Plus daarbij als Real Neymar had gekocht voor zoveel geld dan had de hele voetbal wereld wéér veel kritiek gehad en als Barca dat soort bedragen uitgeeft is het geen probleem...

25 september 2012 om 09:05

Ach wat is Real toch zielig....zij mogen wel en ik niet bhoe hoe....

Als hij van het niveau Robinho, Pato en Keirisson is/wordt schrijf je inderdaad een behoorlijk bedrag af. Als hij echter bv. van het niveau Kaka (ken je hem nog) wordt en dan naar die transfer kijkt bespaar je ettelijke miljoenen. Als hij beter wordt dan heb je een wereld deal gemaakt. MAW als hij goed genoeg wordt om in de basis te starten dan heb je een werelddeal.... Er zitten immers brazilliaanse spelers op de bank die meer hebben gekost!!!

Maargoed dat rechtvaardigt nog niet dat er zo hoge bedragen voor voetbalspelers betaald worden...maar ja...enkele jaren geleden begon een club gigantische bedragen uit te geven aan transfergelden. Die club heeft de toon gezet met aankopen van bv Zidane, Kaka en Beckham. Alle zijn (voor die tijd) voor exteme bedragen aangekocht! Die club heeft de markt kompleet verziekt....helaas gaan daar verschillende andere clubs in mee.

25 september 2012 om 09:21

Klopt, want anders zou Ibra (bijvoorbeeld) voor 20 miljoen zijn verkocht?
Doe eens even normaal, dit zijn de prijzen van deze tijd, of Real nu wel of niet destijds dat soort bedragen had uitgegeven. Dat je het grote bedragen vind, alé dat vind ik ook, maar ga niet met je vingertje wijzen naar Real.

Tevens geef je in je bericht 5 sneren richting Madrid, ga daar verder niet op in. Denk dat je aan het provoceren bent.

25 september 2012 om 09:28

Zie jij mij ergens zeuren over dat ik liever Neymar bij 'real Madrid' had gehad? ik heb juist liever dat hij niet komt...! en niet alleen om die rede die ik in mijn vorige post aangaf. Verder was het niet alleen 'real Madrid' die de transfermarkt verziekte, ook andere clubs gaven behoorlijke bedragen uit...maar toch kan en ga ik niet ontkennen dat 'real Madrid' het toonaangevende beeld begon te worden, ik neem mijn verlies in deze zake. Maar als ik mijn verlies neem in deze zake dan kan jij niet ontkennen dat Barcelona tegenwoordig ook 'externe' bedragen betaalt voor spelers, die ook niet altijd presteren; Ibrahimovic, Henrique, Keirisson, Dmytro Chygrynskiy als voorbeelden.

Maar toch vind ik dit een extreem gewaagde transfer van Barcelona, de spelers die 'real Madrid' haalde die hadden vaak ook nog gepresteerd en vaak ook buiten eigen land. Maar Barcelona gaat voor iemand die nog niks in het buitenland heeft gepresteerd, en dat met een schuld van 335 miljoen 'vind ik' dit een gewaagde transfer.

Maar ik zeur niet over Neymar die naar Barcelona toegaat, laat hem eerst maar eens wat bewijzen in Europa. Ik ben blij dat 'real Madrid' deze Neymar laat schieten, want het gaat nu de goede kant op met onze schuld die steeds verder daalt (nu 170 miljoen), en over een paar jaar zouden we schuldenvrij moeten zijn.

Verder vind ik nogal onrespectvol om met de term 'die club' naar één van de grootste voetbalclubs op aarde te verwijzen. Ik ga ook niet vervelende namen verzinnen of termen die verwijzen naar de voetbalclub FC Barcelona, dit omdat ik respect heb voor de voetbalclub FC Barcelona...dit gedrag van u komt dicht in de buurt van provocatie.

25 september 2012 om 09:47

Zidane, Kaka en Beckham waren gewoon absolute wereldtop toen ze gehaald werden. Dan nog zijn het misschien te hoge bedragen, maar toch zeker wel te verantwoorden. En het heeft financieel ook nog eens uitstekend uitgepakt dankzij Perez zijn fantastische zakelijke instinct. Ze zouden op het moment ieder seizoen 60/70 miljoen kunnen uitgeven aan een speler, en daarbij draaien ze dan gewoon quit zonder spelers te verkopen.

Dan kan je commentaar leveren, maar het is op een andere manier bekeken toch een fantasische prestatie wat Real Madrid gepresteerd heeft onder Perez.

25 september 2012 om 10:19

Gozer ga toch ergens anders wat jonge.je gaat mij toch niet zeggen dat het door Real Madrid komt dat die olie sjeiks clubs overkopen om dan gigantische bedragen uit te geven.andere clubs zijn toch niet verplicht om het zelfde als Real te moeten doen.dit voetbal dat gevorderd is.ams je hier alleen maar wat haat wilt verspreiden doe het dan maar ergens anders.

25 september 2012 om 15:54

@rmfc12 volgens mij geven Real Madrid en Barcelona allebei belachelijke bedragen uit aan spelers, en krijgen ze daar allebei kritiek op. Je laatste zin in je post van 08:40 komt dus nogal Calimero-achtig over. Ik snap ook niet waar zo'n opmerking voor nodig is.

@tipptopp de aankoop van Zidane kun je volgens mij nooit "extreem" noemen. Tuurlijk, veel geld, maar als iemand zijn transfer waar heeft gemaakt, dan is hij het wel. En je stelling dat Madrid de markt verziekt heeft slaat natuurlijk nergens op. Geen enkele club hoeft daaraan mee te doen. Ze doen het allemaal als ze het kunnen, Barcelona, City, Chelsea, Psg, in mindere mate United, allemaal. Er kleeft nou eenmaal geld aan voetbal, en ze willen allemaal de beste spelers hebben.

26 september 2012 om 09:59

Rmcf12: Respect voor jou reactie op mijn bericht. Ben het ook met je eens. Ook met je laatste alinia. Bij deze dan ook mijn excuus daarvoor.

Verder zijn er heden te dagen natuurlijk vele clubs die belachelijke bedragen neerleggen. Dan mag het zoals Ivanesp doet wel afgedaan worden als marktconfor maar dat wil toch niet zeggen dat het dan maar goed is??? Dit gaat mi ook op voor de salarisen van spelers en trainers.

Vele hier klagen dat het voetbal te zakelijk is geworden. Ik ben het daar mee eens. Geld speelt in het voetbal een veel te grote rol. Clubs zouden meer terug moeten gaan naar hun oorsprong. Ook als een transfer achteraf financieel goed uitpakt (door verkoop merchandise) is dat mi dan ook geen vrijbrief voor het betalen van dergelijke bedragen. Extreem gezien melken de clubs met dergelijke acties hun eigen supporters uit. Want naast de verkoop van t-shirts willen de clubs ook steeds meer geld voor kaartverkoop en tv rechten enz enz. En wie betaalt dat!!!

Het geld van de sponsors kun je ook eens gebruiken om de kaarten goedkoper te maken!!! Daar doe je de eigen supporters misschien wel een groter plezier mee.

25 september 2012 om 11:10

Maar Barca betaald helemaal geen 105 miljoen he!

Ze hebben een eerste optie waardoor er 40 miljoen schadevergoeding aan Barca betaald moet worden als hij naar een andere club gaat dan barca. Daarom kost hij voor andere clubs al 40 miljoen meer dan voor Barcelona.

Omdat Neymar alleen naar Barcelona wil vertrekken, weigert Santos biedingen van andere clubs. Hij heeft echter een transferclausule van 65 miljoen, een bedrag dat dus niet geweigerd kan worden.

Tel dus die 65 miljoen van de clausule op bij de 40 miljoen van de vergoeding en dan krijg je.... inderdaad: 105 miljoen!

Zoveel kost hij dus voor andere clubs en niet voor Barca

Ben blij dat hij niet voor Real Madrid heeft gekozen. Geweldige voetballer, dat zeker, maar zijn persoonlijkheid gaat voor botsingen zorgen in de ploeg. Vraag me af hoe dit bij Barca gaat aflopen. Als je ziet dat Messi - David Villa al een preek geeft omdat hij één bal niet diep geeft, dan moet je vooral bij Neymar aankloppen.

Tevens vind ik het een naar persoontje, maar goed, wie ben ik..

25 september 2012 om 11:12

Bij Santos is hij idd een mannetje, maar daar steekt hij dan ook ver uit boven de rest. Maar tijdens het WK voor clubs en in de interviews daarna, kon je merken dat hij erg opkijkt naar Barcelona en met name Messi. Hij zal zich daar dus een stuk nederiger opstellen

25 september 2012 om 11:29

Misschien vergis ik mij hier wel in, dat zou goed kunnen.
Ik had meer geloof in deze transfer (indien dit echt waar is) als Guardiola nog de trainer was van Barcelona, wat toch bekend staat als People manager.

Dan ben ik benieuwd hoeveel Barca moet betalen voor Neymar. Wel vreemd dat het in principe rond is maar dat andere clubs hem voor 105 milj. alsnog kunnen kopen.

25 september 2012 om 08:52

"de Catalanen zouden vorig jaar al een bedrag van tien miljoen euro hebben overgemaakt en krijgen, indien de transfer uiteindelijk toch niet doorgaat, een 'schadevergoeding' van veertig miljoen euro van de club die Neymar overneemt. Dit is exclusief de transferclausule van 65 miljoen euro die de aanvaller momenteel in zijn contract heeft staan. "

Barcelona hoeft alleen te voldoen aan de 65 miljoen, ze hebben 10 miljoen al betaald dan ga je er vanuit dat ze nog 55 miljoen moeten betalen. Dat andere clubs 105 miljoen moeten betalen is logisch, dat is 65 miljoen transferclausule plus de boete van 40 miljoen aan Barcelona dan kom je uit op 105 miljoen.

25 september 2012 om 09:38

Vreemd? Het is uit een management optiek gewoon geniaal! Je betaalt 10 miljoen, in ruil daarvoor krijg je een aantrekkelijk prijsje. Verandert Neymar van gedachten, ongeacht wanneer of wat, vang je 30 miljoen euro winst.

25 september 2012 om 11:16

Op zich niet heel erg raar. Ze hebben een eerste optie bedongen met een vergoeding van 40 miljoen als hij naar een andere club zou gaan. Daardoor is het voor Santos niet interessant om met andere clubs te praten, zeker als Neymar alleen naar Barcelona zou willen. Ze kunnen alleen nog niet volledig uitsluiten dat hij naar een andere club gaat, omdat hij een minimale afkoopsom in zijn contract heeft (65 mil). Als dat geboden wordt heeft Santos namelijk niks meer te zeggen. Het is dus nog niet volledig afgerond, maar het is erg onwaarschijnlijk dat het niet rond komt

Een vertrek van Tello, Villa, Alexis, Cuenca,affelay en/of (hopelijk niet ) Pedro zou dit teweeg brengen. Barca heeft teveel aanvallers die geen wedstrijd kunnen beslissen , waardoor alleen maar op Messi wordt geteerd. Dat maakt het lastig prijzen te winnen, gezien het feit dat wanneer Messi uit vorm er lastig gescoord wordt (chelsea als voorbeeld). De jaren van het grote succes waren ook met MVP ( in vorm, constant gebruikt, jonger en minder geblesseerd) en Eto'o Henry en Messi. Daarom vind ik deze aankoop ook geen verkeerde, al hoop ik niet dat de meest aan Messi complementaire speler (pedro) hier de dupe van wordt.

25 september 2012 om 09:00

Ja hoor, 6 buitenspelers bij Barca noem je nu op, die allemaal weggaan omdat Neymar komt? Haha ik weet wel zeker dat Afellay niet terug hoeft te komen, en Villa wordt ook wel oud, maar Pedro, Sanchez gaan sws niet weg, en Tello en Cuenca alleen tegen een dikke zak geld.

Pedro blijft altijd van waarde voor Barca, zal echt niet verkocht worden.

25 september 2012 om 09:15

Daarom staat er ook en/of, daarmee wil ik aangeven dat er meerdere , niet allen, gaan /mogen vertrekken. Tello vind ik te matig voor Barca, Alexis brengt te weinig, Cuenca is te licht, Villa lang geblesseerd geweest en redelijk oud en Affelay veel te matig. Ik hoop dat er een vaste groep van 5 top aanvallers komt, Pedro, Messi, Neymar, talent en ? ( liefst Falcao, al is dat onmogelijk) waardoor er wanneer er gerouleerd wordt, niet teveel kwaliteiten verloren gaan en dat Messi eens rust kan krijgen.

25 september 2012 om 09:22

Ooh okee, ja dan snap ik je. W.b Sanchez ben ik het echter niet met je eens, hij zorgt voor veel dreiging, maar kan veel beter, maar om te zeggen dat hij te weinig brengt? Nee, Sanchez onderscheid zich nog wel eens van de rest, Cuenca en Tello spelen mee.

25 september 2012 om 09:03

Want ze spelen het hele seizoen maar met 2 spelers voorin? Als Barca voorin Messi, Villa, Pedro, Sanchez en Neymar heeft hebben een aanval van wereldklasse. De rest (tello, Cuenca en Affelay) komen gewoon tekort voor de basis. Blijf nog steeds van mening dat Barca haar geld beter aan een goede CV uit kan geven dan aan Neymar maar dat is een andere discussie.

25 september 2012 om 09:10

Helemaal mee eens, Barca speelt constant met maar 1 echte CV, en een verd. Middenvelder ( Mascherano, Busquets) nee, dan kunnen ze beter een CV halen, ik hoop op Hummels of Kompany, maar die laatste is wss niet haalbaar

25 september 2012 om 09:46

Merkwaardig, Tello heeft nochtans het afgelopen weekend de wedstrijd weten te beslissen.
Cuenca heeft vorig jaar meerdere malen een groot aandeel gehad in verscheidene overwinningen en Villa, ook al ben ik geen groot fan van hem, heeft dit ook meermaals gedaan (als ie gemotiveerd was).
Alexis was 22 toen ie bij het beste team van de wereld binnen kwam kakken en wist in het begin ook al wedstrijden te beslissen en was uitmuntend in de eerste Classics.
Pedro heeft al talloze wedstrijden weten te beslissen.

Kortom, óf jij kijkt enkel af en toe een Cl-wedstrijd óf jij moet nodig een bril aanschaffen.

25 september 2012 om 10:14

Merkwaardig, ik heb vrijwel geen wedstrijd gemist de afgelopen jaren. Mijns inzien is het niveau verschil tussen Messi en de rest gewoon veel te groot. Tello komt niet mee in het positie en samenspel ( leuk dat hij toevallig nu een paar keer scoort, het loopt echter veel minder als hij wel speelt, blind dravertje) Cuenca speelde vorig jaar leuk mee tegen een degradatie kandidaat, bravo! . Alexis brengt te weinig voor het geld dat hij heeft gekost, heeft inderdaad een paar goede wedstrijden gespeeld ( met een mooie goal) maar na zijn (vele) blessures is het gewoon een stuk minder. Pedro ben ik een grote fan van, evenals van Villa maar die begint ouder te worden( die echter al een half jaar voor zijn blessure al minder begon te worden).

Mijn hele punt is, het zijn wel allemaal aardige spelers maar totaal niet complementair aan elkaar. Allemaal redelijk dezelfde types en allemaal niet de meest constante spelers. Wie gaat er als Messi ooit uitvalt voor de doelpunten zorgen? Wie van die jongens in er nou bijster creatief?

Overigens is de eerste prioriteit om eens een fatsoenlijke Cv te kopen ipv een achterlijk aankoop als Song.

25 september 2012 om 10:41

Naar mijn idee zijn het stuk voor stuk allemaal zeer creatieve spelers van een behoolijk hoog niveau. Tello en Cuenca zijn beide nog jong en kunnen nog enorm groeien, dus die zou ik nog niet afschrijven voor Barca. Bovendien laten ze in mijn ogen toch al een behoorlijke indruk achter.

Het lijkt voor mij nu, dat jij alleen maar genoegen neemt met een speler die van het zelfde niveau is als Messi. Als Messi ooit uitvalt zal het behoorlijk lastig worden om hem te vervangen door iemand van hetzelfde niveau, maar dat kun je ook niet nastreven. Daar kun je alleen maar van dromen als club.

25 september 2012 om 11:33

Niet van zijn niveau , als je misschien wel de beste ooit bent is dat schier onmogelijk. Echter ik bedoel meer zoals bij Madrid vorig seizoen; Ronaldo als beste en Benzema, Higuain, di Maria, (ozil/kaka) vlak daar achter. Dat niet al het scorend vermogen afhankelijk is van een man.

Om even wat namen te noemen; Falcao, Aguero, Tevez, zijn mannen die (onmogelijk zijn om te halen) wel veel goals kunnen maken als Messi uitvalt.

Misschien ben ik wel te kritisch ten opzichte van die jongens maar ik mis gewoon dat betoverende spel van 2 jaar geleden. Toen was ook elke aanvaller goed voor 15+ doelpunten in de competitie.

25 september 2012 om 14:18

Ja joh, tussen Messi en wie dan ook is er een te groot verschil. Die jongen is met afstand de beste speler van de wereld. Met gigantische afstand.
Cuenca speelde vorig jaar prima in de grote wedstrijden, dat zou je moeten weten als je daadwerkelijk bijna alle wedstrijden hebt gezien.

En dat je ze ook nog eens zoveel op elkaar vindt lijken is helemaal simpel.
Tussen Tello en Cuenca zijn er al grote verschillen, terwijl Alexis meer van de actie in de diepte is en Pedro een talentvolle werkpaard.

De eerste prioriteit was Keita vervangen. In de jeugd hebben we minstens twee talentvolle spelers rondlopen die naar de namen Bartra en Montoya (kan óók centraal) luisteren. En als Muniesa ook terugkomt van zijn blessure, kunnen we drie talentvolle verdedigers hebben.
Die worden weer compleet vernaait als er een verdediger bijgekocht wordt.

Dit is geen Fifa of Pes-spelletje, Falcao kopen zou debiel zijn. Teveel geld voor een speler die niet in dienst van anderen hoort te spelen. Teveel geld en teveel kwaliteit om op de bank te plaatsen. Datzelfde geldt voor Aguero, terwijl Tevez vooralsnog niet heeft laten zien goed deel te nemen in snel positiespel. Die is sowieso te impulsief.

Dat betoverende spel van twee jaar geleden missen is ook zoiets raars. Vorig jaar is Chelsea per mirakel doorgegaan en hebben we alsnog gigantisch veel punten gehaald. De aartsrivaal is in eigen huis en in de beker verslagen met een 3-4-3 en sommige grote wedstrijden zijn gewonnen met een 3-3-4. We hebben absoluut niets te klagen gehad.
Alexis heeft overigens ook 15 doelpunten gescoord. Dat Pedro volledig uit vorm was en Villa geblesseerd was, doet niets af aan de eigenlijke kwaliteit en het spel van vorig jaar.

25 september 2012 om 16:04

Jezus, wat kan jij een hoop onzin neerpennen. Denk je nu echt dat Barcelona zomaar Tello en Cuenca gaan verkopen ? En Cuenca heeft alleen goed gespeeld tegen een degradatie kandidaat ? Hij was tegen AC Milan een van de beste spelers van Barcelona. Tegen Chelsea ook. Je hebt misschien gekeken maar ofwel was je niet erg nuchter, ofwel had je je ogen dicht. Tello en Cuenca zijn de toekomst van Barcelona. Ik zie trouwens ook het probleem niet met Neymar. Barcelona heeft gewoon een veel te kleine kern. Er moet vaker gerouleerd worden zodat spelers op einde van het seizoen nog fit zijn. Dus er moet helemaal niemand weg.

25 september 2012 om 16:21

op dit moment is iniesta de beste speler ter wereld.

Hahaha Leukkk,,
Eindelijk Neymar naar Barcelona..
Dat worden leukejaren geloof mij..
De mindere Ronaldinho.

25 september 2012 om 12:28

Als het waar is word het echt leuke jaren Messi en Neymar in 1 eftal dat is zekker wel bijna elk jaar meer dan 100 doelpunten

Voor mijn gevoel wordt het de 'nieuwe Robinho', mega talent die toch Europees gezien niet de voorspellingen waar kan maken.
Ik hoop dat hij me het tegendeel bewijst want want dan kan het echt een prachtige voetballer worden die mooie dingen gaat laten zien..

Dit is dus niet het bedrag dat Barcelona betaald maar wat PSG zou moeten betalen om hem te halen. Benieuwd wat Barcelona in 2013 moet betalen als Neymar nog een 1jarig contract heeft. Ik denk trouwens dat Neymar een fenomeen in Europa word. Heeft misschien wel de beste techniek van alle spelers. Als je ziet hoe goed zijn balbehandeling op hoge snelheid is, dat is echt fantastisch. Ook scoort hij erg veel.

25 september 2012 om 10:07

Ja, denk je echt dat hij een fenomeen wordt? Ik moet het allemaal nog maar zien. De Brazilianse competitie is echt niet te vergelijken met de Spaanse (of de PL, Bundesliga, zelfs Serie A) competitie. Daarnaast denk ik ook dat hij met zijn spel niet geschikt is voor het -huidige- Barca voetbal. Ook als persoon lijkt hij me niet bij Barca te passen, maar ik kan natuurlijk alleen maar over hem oordelen via wat ik lees, zie en hoor. Lijkt mij teveel ego.

25 september 2012 om 13:49

Ja dat denk ik zeker. Ik kijk best veel Braziliaans voetbal en deze jongen doet altijd iets als die de bal heeft. Scoort erg veel en geeft aardig wat assist. Ook zijn overzicht is beter dan iedereen hier denkt want hij heeft een heerlijke steekbal. Deze jongen.heeft de potentie om beter te worden dan Ronaldinho in zijn top. En dat zeg ik niet zomaar want Ronaldinho was bij Barcelona de beste ter wereld.

Begrijp niet wat Barca met deze jongen wilt, krijg ook en beetje het idee dat ze hem alleen maar gehaald hebben om Madrid af te troeven.
Vind Neymar een prima speler, maar past naar mijn idee niet in het korte combinatiespel van Barca. Ben er ook nog steeds van overtuigd dat deze jongen flink overschat wordt, slalommen door de Braziliaanse defensies is ongeveer net zo moeilijk als in de Eredivisie. Daarnaast staat het de eigen jeugd alleen maar in de weg, jongens als Tello zitten nu al op een hoger niveau dan Neymar.
Ben van mening dat Neymar ook het beste tot zijn recht komt in snel counter spel, als er dan één club is op de wereld waar je niet heen moet, is het Barca.

25 september 2012 om 09:02

Helemaal met jou eens, ik ben blij dat Barca hem wss binnen heeft, maar ik zou niet weten waar hij moet spelen, de voorhoede is opzich vrij goed nu.
Hij had imo beter naar Real kunnen gaan

de nederlandse comp. is veeeeel lager dan die van brazilie.

en ik ben het eens met Rmfc12 de helft van de spelers dat wij denken dat uit hun jeugd komt is gekocht.

Belachelijke bedragen. Mensen we hebben het hier over voetbal. Voetbal is entertainment voor het volk. Met deze bedragen wordt voetbal steeds meer een spelletje voor de elite.

Hij moet dus de opvolger worden van Villa. Ben benieuwd wat hij zal brengen. Ben niet bepaald gecharmeerd van Neymar. Desondanks speelt hij dan wel samen met Messi, Iniesta, Cesc, Thiago en misschien zelfs nog Xavi. Genoeg spelers om hem heen die zijn niveau kunnen opkrikken.
Als hij dan ook nog eens veelvuldig het net weet te vinden en Pedro ook weer dan zal Barca de aankomende jaren niet constant op Messi hoeven te leunen.

Als hij naar Barca gaat om de beste speler van de wereld te worden kan die beter ergens anders heen gaan aangezien Messi daar speelt en die zal die eer nog heel vaak opnemen!!

Neymar en Messi samen in een team? Gaat nooit wat worden door het gedrag van Neymar.

25 september 2012 om 12:29

hoezo het gedrag van Neymar hij is altijd gewoon nuchter gebleven en kijkt juist op tegen Messi

Ik hoop dat Barca hem niet verkracht door hem in dienst te laten spelen van Messi. Op dit moment is hij de man en er is geen ruimte voor ego trippers a la Robben en in dit geval Neymar.

Ik hoop dat ze hem gewoon laten als persoon en anders is ie welkom bij Chelsea/everton

Hoezozou hij beweren hij perfect past in het spelletje van Barca.. Hij moet het juist hebben van een individuele actie.. (tenminste dat is wat ik hem meestal zie doen). Dit past juist niet bij het spel dat Barca heden ten dage speelt.. Dat is tik-tik-tik..

25 september 2012 om 12:32

Tello speelt toch ook niet altijd tiki taka en voor Pedro en Villa geldt het zefde in met Brazilie speelt Neymar ook wel tik tik voetbal

Goed nieuws dit Barca moet diego alves als keeper halen hummels erbij en natuurlijk neymar dan pakken ze weer zes prijzen wat een dreamteam..

25 september 2012 om 09:38

Tegen de tijd dat Neymar kan spelen verwacht ik niet dat puyol nog een basisplaats heeft of uberhaubt nog speelt. Ik verwacht dat hij aan het eind van het seizoen zijn profvoetbal carriere afsluit. Hij heeft tegenwoordig te vaak last van blessures en wordt gewoon oud en traag, hoe jammer het ook is. Er zal een centrale verdediger in de zomer of zelfs al deze winter aangetrokken moeten worden. Of de Barça B spelers een kans geven.

Verder inderdaad een pracht opstelling.

Ik zou Neymar als topclub niet kopen en gewoon lekker in Brazilië laten spelen. Die kerel heeft ondanks zijn jonge leeftijd al meerdere malen bewezen dat hij een ontzettend mentaliteitsgebrek heeft. Typische mooiweervoetballer, totaal geen gevoel voor teambelang en zeer nare trekjes zoals duiken en ander soort theater. Ik weet me nog een wedstrijd van niet lang geleden te herinneren waarin hij de laatste 20 minuten weigerde de bal af te spelen omdat zijn teamgenoten hem geen strafschop hadden laten nemen. In elk ander beroep word je met zo'n instelling gewoon ontslagen.

Deze speler is gewoon zo gehyped dat iedereen in zijn omgeving nu denkt dat het dé nieuwe Braziliaanse sensatie is. Het is een technisch goede speler maar zou het vanwege zijn mentaliteit denk ik niet redden in Europa.

Vorig jaar schreven ze ookal over zo'n constructie met schadevergoedingen en alles, maar toen ging het over een schadevergoeding van 20 mil. Dat was al vaag onderhandeld van Santos, maar dit slaat echt nergens meer op. 40 mil aan schadevergoeding is al belachelijk dat Barça dat vraagt en die gekken gaan er nog mee akkoord ook. Ze zitten vast echt in geldnood en hadden die 10 mil nodig om Neymar's salaris te betalen/verhogen voordat hij ze zou aanklagen en gratis wegliep ofzo.

Hoe dan ook wel geweldig dat hij komt. Volgend seizoen met Neymar-messi-pedro wordt dat ongetwijfeld het sterkste aanvalstrio van Europa.

25 september 2012 om 12:31

het is geweldig als hij komt ja. Daarom zie je nu veel haat reacties omdat Barca dan zeker gaat domineren

Ik hoop dat PSG die 105m gewoon neerlegt en Barcelona 30M rijker is zonder Neymar ooit op hun veld gehad te hebben. Ik vind Neymar maar een overhypt persoon. Hij is heus niet slecht hoor, maar meten aan Messi kan hij echt niet en ik verwacht ook niet dat hij dit ooit zal kunnen. Met een beetje geluk haald hij het niveau van Suarez of net ietsje daaronder dan, maar daar houdt het dan ook wel mee op.

Ik vind het maar een bizarre transfersom en de constructie die daarbij hoort vind ik ook heel erg vaag. Dit zijn bedragen die ik nergens meer om vindt gaan. Als het aan het internationale voetbal ligt hebben we over 10 jaar transfersommen van boven de 200 miljoen. Eigenlijk gaat het voetbal daaraan kapot.

Kijk al die haters blablabla haten dat barca hem krijgt neymar is een topspeler van de buiten categorie hij samen met messi dat wordt ongelofelijk te erg...

25 september 2012 om 13:15

Ben geen hater van Barca, maar wel van mensen die totaal geen Nederlandse zinnen kunnen formuleren.

25 september 2012 om 14:02

Dan ben je geen hater, maar een nerd!

Ik vind het wel grappig dat iedereen zegt dat hij nog niks heeft bewezen in Europa en niet zal slagen. Of dat een eventuele samenwerking met Messi niks zal worden. Ik was ook best wel skeptisch. Maar die jongen verdient wel iets meer respect. Braziliaanse competitie mag dan wel geen Europese zijn, maar die jongen heeft al het 1 en ander met het jonge Braziliaanse nationale team gewonnen en speelt ook al aardig wat wedstrijden voor het hoofd team van Brazilië. In Brazilië is Neymar wellicht een diamand en voor Barça misschien nog maar een ruwe diamand. Die weten ze echt wel te slepen op Joan gamper en La Masia. Ik wil hem eerst zien spelen voordat ik hem af ga kraken. De rest van de lezer mag zijn mening hebben uiteraard.

Als hij komt, dan is Alexis een schijtinvestering geweest.
Maar goed, het is algemeen bekend dat die mafketel van een rosell een ziekelijke voorkeur heeft voor Brazilianen.
Dat ie er eerst maar eens voor zorgt dat ie zijn handen in onschuld kan wassen, want er loopt nog altijd een dubieuze rechtzaak in Brazilie waar hij bij betrokken is.

25 september 2012 om 13:36

Exact wat ik dacht! Als Sandro Rosell het plan had om Neymar naar Barcelona te halen, waarom heeft hij dan in godsnaam Alexis Sanchéz voor uiteindelijk 32 miljoen euro (!) van Udinese gekocht? Het is gewoon beschamend als je kijkt hoeveel onnodige miljoenentransfers Barcelona heeft gedaan onder Rosell, kijk maar naar Alexis en Song. Gewoon 51 miljoen euro door de plee gespoeld!

Desalniettemin ben ik ontzettend blij met deze aanstaande transfer, Neymar wordt hier in Nederland vooral beoordeeld op die ene wedstrijd die hij heeft gespeeld tegen Oranje, waar hij vooral overkwam als een 'luis Suarez de tweede'. Echter laat hij zowel in de Série A als op internationaal niveau zien dat hij wel degelijk een fenomeen is, hij zal alleen nog de laatste stap moeten maken bij Barcelona zoals Ronaldinho dat gedaan heeft. Het showvoetbal koppelen aan dodelijke efficiëntie, daarmee kan hij met Messi het team naar grote hoogten leiden. Ik kan niet wachten tot ik hem in ons shirt zie!

Ik ben het er helemaal mee eens, dat de Braziliaanse competitie matig is! Seedorf scoord ook bijna elke week

Schandalig dit ,barcelona met een half miljard in t rood mag weer zo'n transfer maken in een land waar 25% van de bevolking geen eens een baan heeft .financial fairplay wanneer komt t er nou van fifa dit kan zo niet meer

25 september 2012 om 10:53

Ik denk dat jij je iets meer moet verdiepen in het Ffp, er zijn, zonder diep in te gaan op de regelgeving, al mazen in die regelgeving waardoor je investeringen kan doen die niks te maken hebben met de begroting van een club, of zelfs schulden van de club. Investeringen zoals, jeugdcomplex, infrastructuur van het stadion e.d. kunnen nog worden belast. Het werkt heel simpel en het valt, mits een goede accountant, niet te controleren of het geld dat opzij word gezet voor een uitbreiding van een jeugdcomplex niet wordt geinvesteerd in een transfer. Dan kan er op papier staan, 10 miljoen voor jantje en 30 miljoen naar het jeugdcomplex, terwijl die 40 eigenlijk enkel voor jantje's zijn transfer is. En clubs met zulke bedragen en zo'n imago, daar kan een controleur van de belastingdienst, die allemaal goede vrienden zijn natuurlijk, uiteindelijk weinig aan doen.

Ik heb het idee dat dit uiteindelijk toch weer de kleinere clubs gaat tegenwerken. Eerst zien dan geloven zeg maar, al heb ik er weinig hoop op dat het ten goede komt van 'eerlijke' clubs.

25 september 2012 om 16:21

Barcelona staat niet een half miljard in de schuld maar 'maar' 335 miljoen. Daarbij is er ook een FFP plan opgesteld wat goed gekeurd is door de Uefa. Ook hebben ze de schuld van 364 miljoen (2011) naar 335 miljoen (2012) en ze noteeren een nettowinst van 39 miljoen.

Ik keur de schulden niet goed maar het lijkt de goede kant op te gaan met Barcelona.

Om eerlijk te zijn vind ik de desbetreffende clubs die zulke bedragen neergooien onder het mom van marktconform gewoon niet meer leuk. Ik ga niet zo ver als vernietiging van het voetbal, want dat is het niet, er komt een tijd dat dit of normaal wordt, of wordt afgeschaft, al zal het jammer genoeg richting het eerste gaan. Maar zulke bedragen, zo'n mediahype, het haantjes gedrag, de clubs met miljoenen schulden en toch zo'n aankoopbeleid, het maakt het voor mij een beetje onsmakelijk allemaal. Ik hou het lekker bij de Nederlandse competitie, waar verassingen nog een mogelijkheid zijn. Dit gaat me allemaal wat te ver voor spelers, die natuurlijk kwaliteit hebben, maar europees gezien, de maatstaaf van het voetbal, niks hebben bewezen. De spaanse competitie, op de classico na, boeit mij dus echt geen ene moer.

Dus als ik het goed begrijp moet Barca nog 55 miljoen overmaken? Dit vind ik toch vreemd omdat barca claimt geen koopclub te zijn. Maar goed Neymar kan uitgroeien tot een geweldige speler maar voor zo'n bedrag vind ik het een grote gok!

Ze proberen de hoofdprijs voor Neymar te vangen door hem op te hypen in de zwakke Braziliaanse compitie. Als je ziet hoe makkelijk spelers oude spelers als Seedorf en Ronaldinho nog meekunnen. Ik geloof best dat hij aardig kan voetballen, maar hij kan in Europa alleen maar tegenvallen.

25 september 2012 om 12:38

Maar die zwake competitie is veel beter dan hier het is ongeveer netzo sterk als de portogeese competitie.trouwens leeftijd zegt niks Seedorf kon ook nog met gemak me in Italie. Terwijl Forlan het hastike moelijk heeft. Ronaldinho zou nog op de top spelen als hij voor de sport had geleeft

Belachelijk voor een spelertje uit Braziliaanse competitie. Ik geloof wel dat hij qua talent zou kunnen aanhaken in de top van Europa, maar wordt denk toch wennen. Dat de clubs zulk soort bedragen durven te vragen en zelfs durven te betalen vind ik echt te zot voor woorden.

Ik snap werkelijk niet waarom een Neymar 65 miljoen moet kosten? Ja hij doet het leuk in de Braziliaanse competitie dus hij kan echt wel voetballen. Maar uitzonderlijk vond ik hem nog zeker niet. Tegen topclub/landen gaf hij in mijn optiek geen thuis. Tegen Barca was hij verschrikkelijk matig, op de OS was hij alleen maar egoïstisch bezig en vond ik hem niet sterk ogen. Waarom moet er dan 65 miljoen betaald worden voor hem? Dit soort belachelijke transfers verpesten de markt zo verschrikkelijk erg, ik walg er in ieder geval van.

25 september 2012 om 11:39

Hij is de populairste speler van het grootste voetbalminnend land ter wereld. 200 miljoen mensen in een land met een enorm groeiende economie. Weet je hoeveel geld ze daarmee kunnen terug verdienen? Dat het een enorm bedrag is voor een speler die weinig in de top heeft gepresteerd en altijd zou kunnen falen, ben ik met je eens.

Dat is het risico wat Barca dus wil nemen, of een flop van 65 miljoen met veel salaris ( waar het eerste jaar nog wel veel aan verdient gaat worden en altijd nog voor 25milj kunt verkopen) of een toekomstige gouden bal winnaar ( die sportief en financieel veel toevoegt )

25 september 2012 om 11:56

Jah, van Neymar verkoop je misschien wereldwijd 100 miljoen shirtjes, stel dat hij in de eerste maanden enkele tegen de zwakke teams mag spelen zodat hij niet door de mand valt. Maar voor de rest heb je er niets aan. Tenzij je hem direct doorverkoopt aan Psg.

25 september 2012 om 12:22

Daar gaat het me totaal niet om, het is gewoon belachelijk om zoveel voor een voetballer te betalen die nog niets heeft gepresteerd. Je zorgt daarvoor dat de markt prijstechnisch belachelijk aan het worden is. Tuurlijk verdienen ze het wel weer terug maar je gaat volledig voorbij aan mijn punt.

25 september 2012 om 12:44

Neymar was OS juist niet ego bezig hij gaf meer assits dan hij scorede. Tegen Barca was heel Santos matig maar toch zette Neymar Puyol te kijk. En tegen Top Landen klopt ook niks van hij heeft tegen Duistland goed gepresteerd en tegen Argentinie speelt hij altijd sterk en is beslissend vaak. En tegen Nederland had hij pech met de afronding en tegen Engeland was hij ook weer de beste speler op het veld

25 september 2012 om 12:48

Meer assist dan scoren wil niet per definitie zeggen dat je niet ego bezig bent, is dat tegenwoordig het criterium? Hij dreef zijn acties veel te vaak door en met name in de finale zag je dat zijn team zich er aan begon te irriteren.

Nou hij zette Puyol te kijke, nou nou. Boerrigter zette Sergio Ramos ook een keer voor lul, is hij nu ook 65 miljoen waard? Allemaal moment opnames die helemaal niets bewijzen die je hier roept...

Beslissend vaak tegen Argentinië? Argentinië won en Neymar stond niet op het scorebord (4-3). Daarna winnen ze 2-1 waar hij in de laatste minuut een penalty mag nemen. Ben je dan al belangrijk als je de penalty's voor je rekening mag nemen? Dat noem ik niet beslissend en doorslaggevend. Het zijn wederom momentopnames. Hij is voor de rest onzichtbaar en bewijst allerminst 65 miljoen waard te zijn.

Veel Neymar "fanboys" hier begrijpen het punt niet en komen maar met: "Ja toen scoorde hij een x, en toen gaf hij een x een assist".

25 september 2012 om 13:02

Die 4-3 dat argentinie won was tegen het B eftal van Brazilie check je feiten gewoon de laaste vier wedstrijden tegen argentinie werd er in verloren ja maar dat was het b eftal. de andere drie werden gewonnen waar Neymar een van belangrijste speler was en Messi was nergens.

dus nogmaals check de feiten gewoon

65 miljoen euro voor de hype van het jaar... De penningmeester bij Barça is gisteren opgestapt en dat zouden de andere bestuurders ook mogen doen.

ha ha, Neymar blijft tot 2014 in Brazilie. Dat staat vast!.
Ja, hij kon naar Barcelona gaan, maar Pep wou hem niet hebben. Pep wou perse Cesc en Sanchez kopen.
Maar deze jongen blijft tot en met 2014 in Brazilie.

25 september 2012 om 12:28

Vertrekt hij dan gratis naar Europa?

En hoe zit dat dan met de constructie met betrekking tot de eerste optie die Barcelona heeft op hem?

25 september 2012 om 12:45

Nee in Brazilie kun je niet gratis vertreken al is je contract afgelopen

25 september 2012 om 12:47

Nee niet gratis. Het bosman arrest is niet geldig in Brazilie zegmaar. Dus hij blijft een dure speler.

Dat is eigenlijk nooit bewezen. Het zijn maar "speculaties", dus I can't comment. De Brazilaanse media heeft ook nooit gemeld dat hij op weg is naar Barcelona.

Enige wat klopt is, is dat Barcelona bereid is om tot 2014 te wachten. En Real Madrid niet.

25 september 2012 om 12:53

Oh, kassa!

We zullen zien. 2014 lijkt me ook wel zo realistisch, dan is hij 22 jaar en uitgeleerd in de Braziliaanse competitie voor zover hij dat al niet is. Ook een prima leeftijd om te vertrekken.

Lijkt me sterk dat Real niet bereid is om te wachten. Als Neymar naar Real wil in 2014 wachten ze met smart op hem.

@lil j

Bedankt.

25 september 2012 om 12:53

Dat hij tot 2014 blijft zei hij ja maar nu Santos zijn kameraad Ganso heeft verkocht en nog niet echt presteerd zonder hem. Kan het best zijn dat hij eerder komt. Ik dacht ook niet dat Ganso Santos zou verlaten voor hun rivaal. Zeker dat je nu ook al leest dat Rafeal Cabral weg wilt. Want die voorzitter doet alles voor Neymar maar voor de overige sterren bijna niks. Dat zal Neymar ook niet veel goeds doen als hij al zijn vrienden van daar weg ziet gaan. Zo houd Santos alleen maar matige spelers over nu heb alleen nog Rafeal(wil weg) Arouca en Andre en Felipe Andersson

25 september 2012 om 13:38

Guardiola was voorstander van de komst van Fabregas, maar heeft zich nooit uitgelaten over Alexis. Waarschijnlijk zal hij wel hebben ingestemd met de plannen van Rosell, maar dat zullen we natuurlijk nooit weten. Als ik zou mogen kiezen tussen Alexis en Neymar, wist ik het wel!

25 september 2012 om 13:58

Guardiola wou Alexis. Dat is allang bekend. Ik volg de Spaanse tv programma Punto Pelota en daar hadden ze het bekend gemaakt. De Cules dus hebben het bekend gemaakt .

Pep was bang dat Neymar de kleedkamer sfeer zou verstoren en daarom wou hij Alexis. Iemand die al gespeeld heeft in Europa. En Messi heeft. Dus Neymar is onnodig vond hij.
Any way.

25 september 2012 om 14:25

Bedankt, dit wist ik namelijk helemaal niet. Ik bekijk alleen de persconferenties, en heb Guardiola nog nooit iets over Alexis horen zeggen totdat de transfer rond was. Maar het kan natuurlijk zo zijn dat via andere mediabronnen dat wel naar buiten is gekomen. Verder lijkt me dat een logische reden, Guardiola houd namelijk niet zo van opvallende persoonlijkheden in de kleedkamer, zoals Neymar, Ronaldinho of Samuel Eto'o. Ik ben in ieder geval een groot voorstander van de komst van Neymar, maar dat wist je al!

25 september 2012 om 15:09

Het is een super interessante programma en je leert zoveel, geloof mij maar.
Je moet op youtube kijken (ik weet niet hoe goed je Spaans is), maar je moet echt een kijkje nemen. Super informatief.

Er worden echt van die felle discussies gevoerd tussen de journalist(en) van As, Marca, El mundo deportivo, L'equipe, top coaches, ex spelers.etc etc. Het is een combinatie van meningen en feiten/bewijzen.
En zelfs Mourinho en Pep gaven toe dat ze Punto Pelota volgen.
Je hebt zelfs "battles" (debates) tussen 2 personen bijvoorbeeld na de clasico's ofzo. Maargoed, dit wordt een beetje offtopic.

Ik snap wat je bedoelt. Mssn was het ook beter. Sandro Rosell is gek op Neymar, maar Pep wou hem jammer genoeg niet, dus dan houdt het op.

25 september 2012 om 15:40

Dat zal ik zeker eens doen! Ik heb natuurlijk wel eens van het programma gehoord, maar eerlijk gezegd nog nooit gezien. Maar zoals je het nu omschrijft lijkt me dat natuurlijk de ideale manier om het Spaanse voetbalnieuws te volgen. Bedankt voor de tip!

Wanneer deze transfer werkelijk door zal gaan ben ik natuurlijk dolgelukkig. Ik volg deze jongen als sinds zijn doorbraak bij Santos en al snel gelinkt werd met West Ham United en Chelsea. Hopelijk zal hij in 2013 Alexis Sanchéz vervangen in Camp Nou, de Chileen komt in mijn ogen overzicht en basistechniek tekort om zijn gigantische transfersom waar te maken. Neymar bewijst daarentegen al jaren in de Série A en op internationaal niveau te de betere verdedigers ter wereld een eigen actie in huis te hebben, maar ook het overzicht kan bewaren voor geniale steekpasses.

Ik ben dan ook een groot voorstander van de komst van Neymar, maar de prioriteit had in eerste instantie moeten liggen bij het halen van een centrale verdediger. Mats Hummels heeft onlangs zijn contract bij Dortmund verlengd en zal minstens 30 miljoen euro moeten kosten. Dat is gewoon teveel geld voor een verdediger! Verder zijn andere toppers als Kompany, Javi Martinez en Thiago Silva niet beschikbaar, dus ik stel voor om Marc Bartra als opvolger van Puyol aan te wijzen. Goedkoop en enorm talentvol. Daarmee breekt er hopelijk nog een Canterano door en hebben we een superster als Neymar in onze selectie.

Valdés
Dani Alves
Marc Bartra
Piqué
Jordi Alba
Xavi
Busquets
Iniesta
Pedro
Messi
Neymar/Villa
25 september 2012 om 14:20

Alexis Sanchez vervangen 36 miljoen weggegooid dus.
Thiago gaat trouwens zijn rugnummer kwijtraken.
Neymar wilt altijd met zijn nummertje 11 spelen is ook beter voor zijn sponsors.

25 september 2012 om 14:28

36 miljoen euro weggegooid? Ik denk echt wel dat er een club is die minstens 25 miljoen euro voor hem wil neerleggen, ik denk daarbij aan Internazionale, Juventus, Manchester City en Paris Saint Germain. Er zal inderdaad zeer waarschijnlijk een verlies op hem gedraaid worden, maar dat is logisch als een speler niet presteert.

Daarnaast is het natuurlijk jammer dat Thiago zijn rugnummer 11 zal kwijtraken, maar als Neymar wordt aangetrokken zal hij waarschijnlijk dat nummer claimen. Thiago kan dan het nummer van Afellay overnemen, nummer 20 dus.

25 september 2012 om 14:36

Internazionale heeft geen geld, Man City zit dik bezet op de flanken (hebben zelfs contract van Silva verlengd) PSG heeft Lucas Moura Pastore en Lavezzi al. die willen denk ik geen restjes van Barcelona.
En Juventus zou geen 25 mill betalen voor een bankspeler.
Barca vangt misschien 16 mil en daar moet je tevreden mee zijn voor een zwemmer.
Niks mis mee.

Dus als ik dit goed begrijp Betaald Barcelona 40 tot 45 miljoen euro voor Neymar.
Die na het WK 2014 pas komt wanneer zijn contract afloopt. Goeie deal.
Trouwens als PSG wilt dan betalen ze dat bedrag ''105 miljoen'' gewoon maar als de speler dat niet wilt dan vangen ze bot zonder vlees.

''ik hoop gewoon dat Barca Neymar niet verpest net als Fabregas, Alexis Sanchez en Macherano''

Ik zou hem eerst wel eens willen zien in de spaanse competitie zie hem niet er iedereen zo even uit te spelen zal wel redelijke speler worden maar weer eens een overdreven prijs! Vond hem in de finale van de olympische spelen trouwens wel matig. Een aantal grote kansen miste hij totaal en creëerde zeer weinig.

Als Nike zich ermee bemoeid is de deal al rond. Die zal barca t nodige compenseren mbt transfersom en salaris. Is natuurlijk n mooie reclame een van de beste talenten ter wereld in n barca shirt van Nike met de schoenen van Nike. Btje typetje als Ronaldo. Maar read speelt in Adidas dus op deze manier hebben ze toch hun jetsetter in n barca shirtje.

Barcalona is ook de beste club voor hem in Europa. Daar spelen ze het voetbal waar die jongen van houd en waar hij het beste tot zijn recht zal komen. Nog belangrijker is dat ze daar weten hoe je met talent moet omgaan. Hij heeft nog zoveel te leren en dat zie ik hem niet doen bij clubs als Paris Saint Germain.

Onzin. Barca gaat echt niet 105 miljoen neerleggen voor Neymar. Het is een groot talent, maar 105? Absoluut niet waard. Zelfs Ronaldo, toen hij geweldig bezig was bij Manu, ging voor 95.

25 september 2012 om 17:20

Lezen! Barcelona betaald 65 miljoen voor hem en hebben daarin bedongen dat een andere club 40 miljoen euro extra zal moeten betalen willen ze hem voor Barcelona's neus wegkapen. PSG bijvoorbeeld zal 105 miljoen neer moeten tellen, terwijl Barça 'maar' 65 miljoen moet betalen.

dit is ook allemaal gelul hoor. Barca gaat echt geen 65 miljoen over maken voor Neymar en hij past ook niet in het barca-spel. En hij is ook nog niet helemaal volgroeid .

Veel TE Duur Voor Neymar HOE Kunnen Ze!!!!!!!!! Met dat geld kan je 2 verse goeie Centrale verdedigers halen en dan hou je genoeg over.

klopt niks van dit verhaal.

als PSG 65 miljoen betaald en Neymar wilt weg dan is hij niet tegen te houden.

staat namelijk in zijn contract dat hij voor die prijs weg mag.

Santos zal die boete moeten betalen aangezien zij zich niet aan het contract houden die zij met barcelona hebben.

zeer slecht management als je het mij vraagt want het gaat hier im 2 verschillende contracten die los van elkaar staan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren