Voetbalzone

Barthez mengt zich in Tottenham-soap en krijgt veeg uit de pan

Vrijdag, 21 september 2012 om 18:40
/

Tottenham Hotspur kocht in de zomer niet alleen Jan Vertonghen, maar ook Hugo Lloris. De doelman kwam voor 12,5 miljoen euro over van Olympique Lyon en moest de 41-jarige Brad Friedel in de goal vervangen. Trainer André Villas-Boas geeft, tot verbazing van velen, nog altijd de voorkeur aan de Amerikaanse sluitpost.

Friedel keept dit seizoen uitstekend en kreeg donderdag in de Europa League-wedstrijd tegen Lazio (0-0) zelfs rust van Villas-Boas omdat hij zondag in de thuiswedstrijd tegen Queens Park Rangers fit moet zijn. Daardoor maakte Lloris donderdag zijn debuut voor the Spurs. Fabien Barthez, die vroeger voor onder meer voor Manchester United en Olympique Marseille keepte, begrijpt niet dat Lloris nog altijd de tweede viool speelt bij Tottenham.

“Lloris is een van de vijf beste doelmannen ter wereld”, vertelt de 87-voudig Frans international vrijdagavond tegen Le Parisien. “Hij is sneller dan Friedel, springt hoger en is mentaal erg sterk. Wat er nu gebeurt, is onbegrijpelijk.” Friedel reageert verbolgen via zijn Twitter-account. “Normaal gesproken reageer ik niet op zulke c**p. Maar Barthez weet er niets van en hij toont geen respect door mijn naam te noemen”, schrijft Friedel.

21 september 2012 om 18:45

Nou ik snap het wel hoor.. Villas Boas maakt normaal belachelijke en rare keuzes, maar dit is wel een goeie keuze van hem. Ongeacht hoe oud een speler is, als hij goed presteert dan hoort hij te spelen. Friedel is een erg goeie doelman en verdient het gewoon om te spelen.

Waarom Spurs Lloris nu kocht is mij een raadsel, ze hadden beter Lloris kunnen kopen en dan volgend seizoen bij hun selectie toevoegen of als er wat zou gebeuren met Friedel.. Dan weet Friedel ook waar hij aan toe is.

21 september 2012 om 18:47

Waarom haal je één van de beste doelmannen ter wereld (voor een prikkie overigens) om die vervolgens op de bank te laten verpieteren?

Ik snap best dat Friedel het goed gedaan heeft maar dan hadden ze Lloris nooit moeten halen.

21 september 2012 om 18:51

Setto: om de concurrentie voor te zijn

straks wordt ie weggekaapt door een andere club

21 september 2012 om 18:54

@ Setto

Precies wat ik zeg dus. Ze hadden Lloris wel kunnen kopen, maar dan nog een jaar aan Lyon verhuren, met een terugroepclausule mocht er wat met Friedel gebeuren.

Lloris is natuurlijk 1 van de beste keepers ter wereld, maar je kan natuurlijk niet zomaar een keeper vervangen als die het goed doet. Dat is gewoon puur respectloos.

21 september 2012 om 18:56

@ Chica

Iemand halen omdat er veel concurrentie is, is een begrijpelijk gegeven.
Diegene vervolgens op de bank zetten is niet begrijpelijk.

Denk je dat Lloris blij wordt van banken terwijl hij in Lyon altijd speelde.
Wat is dan nog het voordeel van de concurrentie te slim af te zijn als diezelfde spelers vervolgens toch weer weg wilt omdat je hem niet laat spelen?

@ Feye

Eens

21 september 2012 om 19:10

Waarom zouden ze hem moeten verhuren? Hij moet juist bij de club zitten om te rijpen in Engeland. Het tempo in Engeland is 5x zo hoog, het spel is anders en ook heeft hij mentale aanpassing nodig. Lloris gaat zijn wedstrijden echt wel keepen en op termijn (binnen een jaar) de nummer 1 plek opeisen.

21 september 2012 om 19:20

@ Persiangooner

Omdat nu Friedel de eerste keeper is.. Friedel presteert gewoon naar behoren en soms zelfs nog beter, dus je kan hem niet zomaar eruit gooien. Lloris zal natuurlijk binnen een jaar de nummer 1 worden, maar nogmaals nu hoort Friedel gewoon eerste keeper te zijn.

21 september 2012 om 19:21

Ja mee eens, maar daarom moet je Lloris nog niet verhuren.

21 september 2012 om 19:23

Verhuren is geen optie. Plus het feit dat zelfs als tweede keeper je behoorlijk wat wedstrijden speelt. Dat is tenmiste zo bij Tottenham. Momenteel is Friedel de keep voor de PL. Maar Lloris keept in de EL. Kun je er ook nog van uit gaan dat mocht Friedel eerste keeper blijven, dat ze Lloris wel z'n wedstrijden willen laten spelen. Dan staat die waarschijnlijk ook in goal bij FA cup en League cup wedstrijden. Tel je er dan ook nog bij op dat hij de wedstrijden voor z'n land keept, als hij tenmiste eerste doelman bij Frankrijk blijft, dan zou Lloris zo maar gewoon meer wedstrijden kunnen keepen dan Friedel. Ook al is die dan de nummer 1.

21 september 2012 om 19:40

ja maar Friedel keept uitstekend, dus omdat Lloris met een grote naam wordt binnengehaald betekent meteen dat hij nummer 1 is, nee nee, hij zal moeten vechten voor z'n plek. basis is niet vanzelfsprekend punt. vind het trouwens ook respectloos wat deze Barthez zegt en de reactie van Friedel begrijpelijk!

21 september 2012 om 19:56

Hmm.. klinkt aardig wat je zegt. Maar een doelman als Lloris is niet zomaar even iemand die je haalt voor de concurrentie. Hij is 1 vd beste keepers. En per definitie hoort zo'n man niet op de bank thuis. Hij hoort gewoon in het veld te staan.

Maar goed, ik ben sowieso al geen fan van Avb. Chelsea wilde hij verjongen door de ouderen simpelweg op de bank te zetten, verloor de meeste partijen en Di Matteo werd met dezelfde selectie gewoon Cl-kampioen.

Ook dat hij Van der Vaart liet vertrekken vlak na Modric vond ik ook onbegrijpelijk.

Dus dat Lloris loopt te banken lijkt mij wel logisch, gezien hoe raar AVB kan zijn.

21 september 2012 om 20:01

Ik bedoelde eigenlijk gewoon met verhuren, dat ze hem kopen en dan gewoon bij Lyon laten.

21 september 2012 om 21:01

Je moet een ploeg bouwen en Lloris hoort daar gewoon bij, ik heb veel respect voor Friedel maar voor de toekomst gaat dit problemen brengen als lloris op de bank blijft voor tottenham

21 september 2012 om 18:46

Helemaal terecht, AVB snapt het voetbalspelletje helaas nog niet compleet.

21 september 2012 om 19:08

Helemaal niet. Friedel doet het echt uitstekend, en heeft ook dit seizoen weer enkele belachelijk goede reddingen verricht. Lloris zal op termijn Friedel vervangen maar zolang Friedel iedere wedstrijd een ruime voldoende haalt, is er geen reden om hem te vervangen. Lloris is bij een nieuwe club in een nieuwe competitie dus moet hij zich opnieuw bewijzen.

21 september 2012 om 19:38

Deze AVB is wel 1 van de betere trainers in de wereld, bij Academica dat is zeg maar het Willem 2 van portugal, werd hij confortabel 10e, terwijl zij altijd om degradatie spelen en wist zelfs met dat super slechte team, leuk en attractief voetbal te spelen en de finale te halen in de beker waar ze verloren van Porto in hun eigen stadion.
Chelsea is zo een ontiegelijk grijze club, die trainers geen kans geven, zelfs Mourinho niet.
AVB deed zo stinkend zn best om Chelsea te verbeteren, hij bleef zelfs een keer op het trainingscomplex overnachten om aan de tactiek te werken. Maar die mensen daar hebben totaal geen respect. Hij heeft ook toegegeven dat fouten heeft gemaakt, maar die gaat hij niet herhalen.
Wat er ook gebeurd dit jaar, ik geef AVB de schuld er niet van, hij wilde Bruno Soriano, Benat en Moutinho en in plaats daarvan kreeg hij Dempsey en Sigurdsson, die ons niet verder gaan brengen.
Hij heeft de complete staf van Redknapp der uit gegooid inclusief hoofdscout Ian Broomfield, want hij weet zelf meer dan deze Ian Broomfield aangezien hij in zijn periode waarin hij werkloos was Door Zuid Amerika ging reizen om talent te ontdekken. Hij wilde Oscar halen, maar Chelsea hield AVB scherp in de gaten en smeet eventjes 35 miljoen en weg was ie.

On:

Friedel is gewoon een ziek goede keeper. En ja hij wordt oud daarom is Lloris ook gehaald.
Volgend jaar is Friedel er niet meer en dan hebben we Lloris alvast die tegen die tijd helemaal is aangepast. De spotlights zijn niet meer zo op hem gericht en dat scheelt heel veel, want dan kan ie lekker vrij uit voetballen, zonder die ongelovelijk hoge druk die er staat zo direct na een transfer.

Coys!

21 september 2012 om 18:46

Ik geef Barthez volledig gelijk, gelukkig maakt een keeper met zijn status zijn mond open. Een topaankoop als Hugo Lloris hoort ten alle tijden onder de lat te staan. Met alle respect voor Friedel die het uitstekend heeft gedaan.
Als Andres Villas Boas niet zo'n simpele keuze kan maken is hij in mijn ogen niet geschikt als manager van de spurs.
Na zijn periode bij Porto heeft hij sowieso vooral tactisch niet zo'n sterke indruk achtergelaten.

21 september 2012 om 18:48

Inderdaad, lijkt erop dat AVB nog steeds moet teren op zijn succes met Porto.
Vraag me überhaupt af op basis waarvan hij nog meer een 'toptrainer' zou zijn.
Zoveel trainers die meer sporen verdiend hebben.

21 september 2012 om 18:49

ik vind hem drie keer niets en ben het helemaal met de coach eens. Als je niet laat zien wat er van je wordt verwacht dan kom je gewoon op de bank terecht.

21 september 2012 om 18:53

Waarom haalden ze hem dan?

21 september 2012 om 19:12

Friedel is 41, hoe lang denk je dat die nog meegaat? Is het alleen maar slim van Spurs dat ze nu al een opvolger in huis hebben. Overigens zal Lloris over een paar weken echt wel eerste keeper zijn, maar als Friedel gewoon prima blijft presteren, dan is er ook geen reden om hem zomaar te passeren. Ik vrees dat ze wachten op een blunder van hem voordat ze hem gaan passeren.

21 september 2012 om 19:54

Lloris heeft nauwelijks een kans gehad en krijgt het vertrouwen ook totaal niet. Als je een wedstrijd gaat keepen terwijl je bij voorbaat al weet dat je een wedstrijd later toch weer op de bank zit loop je ook niet bepaald over van vertrouwen

21 september 2012 om 18:50

Ik vind Hugo Lloris inderdaad wel in de top 5 van de wereld zitten, maar dit is niet zomaar een doelman die hij uit de basis moet keepen. Brad Friedel heeft al 400 wedstrijden op rij in de basis begonnen en het is echt nog steeds een geweldige doelman.
Hij heeft meer uitstraling dan Lloris vind ik, en z'n reflexen zijn der gewoon echt niet minder op geworden. De fans houden ook veel van Friedel en je hoort nooit iets slechts over hem.
Ik vind dat Fabien Barthez z'n onbeschofte mond moet houden de man heeft veel goed's gedaan maar ook genoeg clown gedrag in het doel laten zien iets wat je bij Friedel hem nooit op kan betrappen. Ik denk dat dit Brad Friedel's laatste jaar is en dat daarna Hugo Lloris fuore gaat maken, misschien dat het nog goed uitpakt dat hij even op de bank zit ook merken dat hij niet onaantastbaar is hoewel dat bij hem der nooit echt zo uitziet. Denk dat hij volgend jaar basis plaats krijgt en het heeft ook met respect te maken. Barthez heeft geen recht van spreken hij heeft nooit voor Tottenham gespeeld en is al 5, 6 jaar lang klaar met voetballen. Gewoon om dat je Frans bent en een beetje trots betekent niet dat je een doelman zoals Friedel mag dissrespecteren

21 september 2012 om 20:07

"ik vind dat Fabien Barthez z'n onbeschofte mond moet houden". Barthez gaf zijn mening en ik denk dat velen onder ons diezelfde mening delen. Zijn wij nu allemaal onbeschoft voor jou?

Koop gewoon geen keeper die in de top 5 thuishoort om te laten banken. Dat is nonsens. En anders verhuur je hem, zoals Chelsea dat doet met Courtois.

Het probleem zit 'm niet in Friedel, ook niet in Lloris. Het is AVB die niet weet hoe hij om moet gaan met 2 goede keepers in z'n selectie.

Laten banken is gewoon simplweg belachelijk. Enerzijds heeft Barthez dus wel een punt.

21 september 2012 om 22:09

Barthez heeft geen punt omdat hij al 5, 6 jaar niks meer met het voetbal heeft te maken laat staan de filosofie van AVB als coach van Tottenham.
Dat vele hem geen geweldige trainer vinden doet er niet toe, hij word er voor betaald om z'n werk zo goed mogelijk te doen Barthez heeft niks te maken met die keus.
Het is ook grappig hoe mensen in de sport wereld mee praten en zo snel weer zich tegen iemand kon keren.
Bij Porto zij iedereen meteen dat het de nieuwe Mourinho was en nu word hij uitgelachen, ook best zielig wat hij deed met Porto was ongekend dus het lijkt me stug dat het een slechte trainer is, misschien past hij gewoon niet in Engeland.

21 september 2012 om 22:38

"barthez heeft geen punt omdat hij al 5,6 jaar niks meer met het voetbal heeft te maken" Haha een belachelijke statement, vind je niet? Die dikke Ronaldo voetbalt ook al jaren niet en nog kondigt hij in de pers afentoe aan wat hij vindt van bepaalde spelers, heeft hij dan volgens jou ook geen punt ..? Belachelijk wat je zegt. Nergens op gebaseerd.

Lloris is een topkeeper en hoort niet op de bank thuis. Barthez heeft dus zeker te weten een punt, wat voor belachelijke reden jij ook tevoorschijn haalt.

Dat AVB bij Porto een held was, leuk en aardig maar 1 zwaluw maakt geen zomer. Bij Chelsea heeft hij zich aardig voorschut gezet. Tottenham draait ook niet geweldig goed onder zijn hoede. Weeg maar zelf af of hij goed of slecht is.

21 september 2012 om 18:52

Waarom betaal je 12,5 miljoen voor een speler die je op de bank gaat zetten. Die Avb snapt het volgens mij zelf niet meer de resultaten vallen ook tegen, je koopt 1 van de beste keepers en zet hem dan op de bank triest. Volgens mij hebben ze de afgelopen jaren zoveel keepers gehaald dat de weg kwijt zijn. Lloris had nooit naar Tottenham moeten gaan deze man kan voor veel betere clubs gaan keepen dan Tottenham.

21 september 2012 om 19:13

Dan hadden die betere clubs maar het bedrag dat Lyon wenste op tafel moeten leggen. Blijkbaar vonden geen van de grote topclubs het nodig om een extra keeper aan te trekken, dus ik denk ook niet dat er veel andere keus was voor Lloris.

21 september 2012 om 19:16

Weet jij wat er is besproken dan? Misschien is de afspraak wel dat Friedel dit seizoen zijn laatste is, en zolang hij het uitstekend doet, dan gun je hem deze "afscheidstournee", mits hij presteert. En zo kan Lloris de wedstrijden keepen in de EL en FA Cup en League Cup... Dan staat hij er volgend seizoen weer. Als ze het zo hebben afgesproken, zie ik voor beiden een win/win situatie. Want ook keepers moeten tijd hebben om zich aan te passen. Zie als voorbeeld juist aan Barthez in Engeland, zijn eerste jaar was niet de meest beste zeg maar.

21 september 2012 om 19:32

Friedel is in vorm en krijgt lekker zijn speeltijd dat heeft hij wel verdiend , Lloris is vastgelegd voor meerdere seizoenen en zal zijn speeltijd heus wel krijgen en word de komende jaren de onbetwiste basisspeler.

Vind het belachelijk om als outsider hierop te reageren en commentaar te hebben als Lloris zelfs er niets over zegt.

21 september 2012 om 18:54

Ik denk dat het binnenkort ook wel anders zal zijn.

Ze hebben Lloris natuurlijk niet voor niets gehaald. Het is voor Tottenham een belangrijk jaar en zeker ook voor de carriere van Villas Boas. Tottenham moet het dit jaar zonder smaakmaker Modric doen en ook Vd Vaart is vertrokken. Daarvoor zijn Dempsey en Dembele gehaald. Goed opgevangen dus, al zal met name het gemis van Modric te merken zijn. Villas Boas zelf zal na het mislukte avontuur bij Chelsea nu wel moeten presteren. Ik vond dat hij bij Chelsea te weinig tijd en steun kreeg van de directie. Toch zal hij nog moeten bewijzen dat hij een topcoach is, dat is vooralsnog niet gebleken.

21 september 2012 om 19:10

Waar hebben we 't nu weer over, wat is dit toch een opgeblazen onzin, waar de media weer eens verantwoordelijk voor is, die hebben het niet zo op Avb. En dan gaat deze clown zich er ook nog mee bemoeien Lloris die zal toch echt rustig gebracht moeten worden, heeft geen pre-season gehad met Spurs. Dan is het toch logisch dat hij niet meteen in de belangrijke wedstrijden keept? Hij moet eerst een band opbouwen met z'n verdedigers, het moet goedzitten met de coaching, voordat hij er meteen in wordt gebracht. Dat heeft allemaal tijd nodig, dat gaat trainingsarbeid kosten, en trainen heeft Lloris nog amper gedaan bij Spurs, aangezien hij pas op deadline-day werd aangekocht en vervolgens meteen weer een week naar Frankrijk kon voor het nationale team. En al zal Friedel geweldig blijven keepen, dan nog, de beste man is 41, Lloris hoeft echt geen 5 jaar tweede keeper te spelen. Hij komt er echt wel in als eerste keeper, waarschijnlijk al in een paar weken tijd, maar hij moet gewoon eventjes geduld hebben. Het is zo'n opgeblazen onzin, nog voordat Lloris zich ook maar op het trainingsveld bevond begon z'n bondscoach Deschamps al met z'n onzin. En de media speelt daar weer lekker op in, Lloris komt terug van z'n week bij het nationale team, heeft nog geen minuut met z'n Spurs teamgenoten getrained, en wordt dus om begrijpelijke wijze niet als eerste doelman neergezet tegen Reading. Maar blijkbaar is dat volgens de media iets ongebegrijpelijks.

21 september 2012 om 19:11

Daar komt bij dat Friedel het geweldig doet. Echt een icoon in de Premier League.

21 september 2012 om 19:18

Klopt, maar hij zal uiteindelijk wel gepasseerd gaan worden. Heeft een goede uitstraling, brngt rust en vertrouwen over naar z'n verdediging met z'n coaching, maar ik vind dat z'n reflexen toch wel flink zijn afgenomen. Als een bal echt in de kruising wordt geschoten dan probeert Friedel het niet eens meer, dan staat die totaal machteloos aan de grond. Ook komt hij bijna niet meer van z'n doellijn af bij corners. Dat zijn wel punten waarop Lloris beter is, dus het is denk ik slechts een kwestie van tijd. Lloris speelde een prima wedstrijd tegen Lazio (niet dat hij heel veel te doen had, maar toch...), dus dat is in ieder geval hoopgevend.

21 september 2012 om 19:24

Lloris is ook niet zo'n held bij corners , maar hij heeft waanzinnige reflexen.

Ik denk ook dat Friedel de voornaamste reden is dat de Tottenham defensie afgelopen jaar een stuk stabieler was.

Eigenlijk hebben Friedel, Gallas/king en Modric het tactisch falen van Redknapp enigszins weten te beperken.

21 september 2012 om 19:47

Lloris speelde gister heel goed, ik vond het niet echt een ideale aankoop eerst, omdat hij het fysiek dacht ik niet aankon in de PL. Maar hij sprong gister ontzettend hoog en was heel erg bazig in de eigen 16, veel baziger dan Friedel, ookal vind ik dat Friedel zwaar wordt onderschat en 1 van de meest constante keepers in de PL is. Dat kunne ze bij Arsenal niet zeggen :P

21 september 2012 om 20:20

Friedel had de opa van Szszesny kinderen kunnen zijn, duh

21 september 2012 om 19:13

Hoe moet je het aan je spelers verkopen als een uitstekend keepende Friedel uit de basis verdwijnt? Dan is niemand zijn plek meer zeker en creëer je alleen maar onrust!

21 september 2012 om 19:35

1. Lloris heeft 12,5 mln gekost
2. Lloris is beter
3. Friedel is 41 en gaat niet lang meer mee

21 september 2012 om 19:46

Friedel is wel snel aangebrand en moet gelijk weer een counter doen op Barthezz, die ook beter was in zijn tijd dan Friedel.

21 september 2012 om 20:07

Barthez was echt niet zo een geweldige keeper en betwijfel ten zeerste of hij beter was dan Friedel.

21 september 2012 om 21:55

Dan heb je hem nooit zien spelen.
Marseille, Man United , Frans Elftal 87 Interlands.
Heeft meerder keepersrecords op zijn naam staan.

Veel meer prijzen gewonnen dan Friedel
En uiteraard veel beter/

22 september 2012 om 00:41

Met alle respect voor Friedel maar hij was echt niet beter dan Barthez kijk naar de clubs waar hij bij heeft gezeten in zijn carriere dat zegt voor mij al genoeg.

21 september 2012 om 19:49

Maar ff eerlijk.. Barthez.. Had snelle reflexen, maar heeft toch na Grandell het blunderrecord op zijn naam, hij moet al helemaal niet praten

21 september 2012 om 20:04

Hij zegt toch ook niet dat hij ooh zo goed is,hij praat alleen maar over Lloris en Friedel.ik moet je wel gelijk geven dat Barthez een blunder keeper kon zijn in wedstrijden,maar hij kon ook top zijn,hij was gewoon een wisselvallige top keeper als ik het zo moet noemen.

21 september 2012 om 20:35

Keepers van buiten de PL moeten altijd een seizoen wennen, zie De Gea. Daarnaast kan Lloris ook wel begrijpen dat hij snel de concurrentie aan kan gaan. Dit seizoen kan hij strijden voor die eerste plek, volgend seizoen zal Friedel sowieso weg zijn. Het gejank van Barthez slaat dus nergens op.

22 september 2012 om 00:40

Het blijft inderdaad onbegrijpelijk waarom een 41-jarige Friedel de voorkeur krijgt boven Lloris, wat toch echt een wereldkeeper is! Het zou inderdaad kunnen dat ze hem hebben gehaald om de concurrentie voor te zijn, maar dan nog hoort hij de eerste keeper van de Spurs te zijn ipv Friedel, met alle respect voor Friedel.

22 september 2012 om 03:36

Waarom haalt AVB Lloris die eigenlijk 1 van de beste keepers van dit moment is en doet hem dan op de bank.. Lloris kon beter bij Lyon blijven basis spelen en misschien over een blunder of 2 van Valdes verkassen naar Barcelona.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Tottenham Hotspur

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
3.Chelsea7536
4.Arsenal7335
Voor de complete stand: Premiership
SpelersPositieW
Kyle WalkerVerdediger360
Jan VertonghenVerdediger344
Aaron LennonMiddenvelder344
Jermain DefoeAanvaller3411
Gareth BaleMiddenvelder3321
Mousa DembéléMiddenvelder301
Voor de complete selectie: Clubpagina Tottenham Hotspur.

40 fans
Keeper, 26 jaar

In de wandelgangen

Woensdag 19 juni
Thiago Alcántara gaat vertrekken bij Barcelona. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.4375 seconden.