Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV trotse lijstaanvoerder van 'eeuwige' Europa League-ranglijst

Laatste update:

PSV begint donderdagavond als nummer één van de 'eeuwige' Europa League-ranglijst aan het nieuwe seizoen in de op een na belangrijkste clubcompetitie van de UEFA. Sinds de invoering van het Europese toernooi in 2009/10 verzamelde PSV 45 punten in dertig wedstrijden, meer dan wie dan ook.

PSV won achttien duels, speelde negen keer gelijk en leed maar drie nederlagen. Atlético Madrid, dat in 2010 en 2012 het toernooi op zijn naam schreef, bezet op de ranglijst de tweede plaats met 44 punten, ook behaald in dertig duels.

Sporting Portugal, Benfica en Anderlecht completeren de top vijf. FC Twente, dat net als PSV ook dit seizoen aan de Europa League deelneemt, neemt de achtste plaats in. AZ (achttiende) en Ajax (dertigste) staan nog in de top dertig.

Ranglijst:

01. PSV, 30 wedstrijden, 45 punten
02. Atlético Madrid, 30 wedstrijden, 44 punten
03. Sporting Portugal, 32 wedstrijden, 40 punten
04. Benfica, 20 wedstrijden, 30 punten
05. Anderlecht, 26 wedstrijden, 30 punten

08. FC Twente, 24 wedstrijden, 28 punten

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Daar win je niks mee..

20 september 2012 om 14:11

Je wint er inderdaad niets mee, maar het zegt toch wel iets over het niveau in Nederland.

Ik heb veel commentaar op de werkwijze van PSV maar dit is natuurlijk erg positief. Daarnaast halen ze punten binnen voor Nederland wat uiteindelijk alleen maar goed is voor het Nederlands voetbal. En als je kijkt naar de ploegen die onder PSV staat, dan je alleen maar concluderen dat ze het goed doen, in de Europa League. Ook dit jaar geef ik zowel PSV als Twente goede kansen om ver te komen..

20 september 2012 om 15:17

Ik geef ze dit jaar juist geen kans om ver te komen.
Twente gaat vast weer sparen voor competitie...
En PSV gaat onderuit tegen de wat grotere clubs, omdat hun verdediging heel matig is.
Daarnaast zijn de clubs die dit jaar aan de Europa League meedoen heel sterk.
Is van een hoog niveau allemaal. Doet weinig onder voor de Cl.
Alleen het prijzengeld, maar daar heeft de corrupte Uefa voor gezorgd dat de verschillen tussen de EL en CL nog groter worden.
Zodat ze de EL kunnen opdoeken en er een grote CL van kunnen gaan maken.
Belachelijk gewoon.

20 september 2012 om 15:18

Het verbaasd me dat AZ en Sevilla niet in de top 5 staan, vooral Sevilla met 2 finale plekken en AZ in zijn goede jaren onder leiding van Adriaanse toch 2x de halve finale gehaald.

20 september 2012 om 15:39

Boyaz..

Het hangt natuurlijk ook erg af van de loting. Maar als ik kijk welke ploegen er nu in de EL spelen dan zijn zowel Twente als PSV tegen geen enkele ploeg kansloos. Als de nummers 3 van de CL er bij komen moet je enig geluk hebben met de loting maar is nog steeds niets onmogelijk.

Wat Twente betreft denk ik niet dat ze het weer kunnen maken om het zo te doen als vorig seizoen. Ik geloof niet dat ze dat weer doen.

Het grote verschil tussen EL en CL is inderdaad belachelijk. Dat ben ik helemaal met je eens. Die verschillen moeten gewoon minder groot worden!

20 september 2012 om 15:41

@kebm
Is het positief? Je kan het ook anders zien.... het impliceert namelijk dat je niet vaak aan de CL mee doet en dat is het podium waar PSV graag wil acteren.

20 september 2012 om 15:50

Guikstra,

Dat is zeker waar. Maar dat is nu niet anders. En dan kan je niet anders dan concluderen dat PSV gewoon goede zaken doet in Europees verband. Ook al is het 'maar' in de Europa League. En gelukkig maar want we zijn als Nederland de punten hard nodig als je de coefficienten bekijkt..

20 september 2012 om 16:06

AZ staat er denk niet in omdat ze 2007/2008 als 12 de eindigde in de eredivisie geen el speelde en dat jaar daarna werden ze kampioen maar speelde ze champions leauge en uiteindelijk geen europa leauge ... dat zijn jaren waarin ze geen punten gecoord hebben,,, denk daarom de 18de plaats

20 september 2012 om 16:14

@guikstra
Het is positief voor het NL voetbal zonder deze punten, hadden we misschien een extra EL ticket moeten inleveren en misschien wel de rechtstreekse CL ticket zou dan VCL worden.

Dus eigenlijk moeten NL PSV dankbaar zijn dat zij goed presteren in Europa, daarnaast is PSV ook de laatste NL club die een CL tweede ronde heeft gehaald in seizoen 2006/2007 tot aan de kwartfinale. Daarna hebben ze twee jaren erop de groepsfase CL niet overleefd. Sinds de invoering van 2009/2010 spelen ze EL, dat is nu al drie jaar dus zo en hopelijk komt er na dit jaar een einde aan. PSV hoort gewoon in de CL te voetballen.

20 september 2012 om 16:43

@debever

Dit gaat alleen over de Europa League sinds de invoering daarvan in 2009.
Dus niet over resultaten behaald in de toenmalige Europa cup 2

20 september 2012 om 17:40

Sinds 2009? Was het nog maar zo kort geleden dat Adriaanse bij AZ werkte?

Gaat ook makkelijk als je nooit CL speelt...
Maar een prima prestatie hoor.

20 september 2012 om 13:04

Psv heeft 90 CL wedstrijden gespeeld. Dus hoezo nooit?

20 september 2012 om 13:09

Wanneer was de laatste?

20 september 2012 om 13:11

dat doet er toch niet toe?

ik ben benieuwd wanneer we weer de eerst volgende spelen.

20 september 2012 om 13:12

Volgens mij (corrigeer me als ik het fout heb) heeft PSV nooit CL gespeeld sinds de invoering van de europa league.
Ze hebben wel elk jaar europa league gespeeld, en daarin erg veel gewonnen.
Dat is een prima prestatie, en goed voor het nederlandse voetbal.

20 september 2012 om 13:20

Dan vergeet je voor het gemak de halve finale in de CL tegen Milan, die maar net verloren ging

20 september 2012 om 13:24

Dan vergeet jij weer voor het gemak dat de Europa League toen nog niet bestond en het nog de Uefa Cup was.

Verder natuurlijk een prima prestatie van Psv, hopelijk zetten ze deze lijn vanavond voort.

20 september 2012 om 14:24

Volgens mij had PSV 14 jaar achter elkaar CL gespeeld tot met 2008.

20 september 2012 om 16:31

Klopt het seizoen 2008/2009, PSV is ook de laatste NL club die een tweede ronde heeft gehaald in het seizoen 2006/2007 kwartfinale CL Liverpool. De seizoen ervoor 2005/2006 zelfs de halve finale tegen Ac-milan in de CL. Dat waren toch mooie tijden voor het NL voetbal, toen deden we nog mee nu stellen we niet meer zoveel voor door al het geld van sjeiks en rijke clubbazen.

21 september 2012 om 11:35

Klopt, erg jammer dat moderne voetbal van tegenwoordig.
Nederland kan niet tegen het grote geld op.

20 september 2012 om 15:25

Volgens mij heeft PSV zich ook altijd voor de CL gekwalificeerd als men 2de werd en zich dus moest kwalificeren voor de CL, daar kunnen andere clubs nog wel wat van leren.

21 september 2012 om 11:39

Tja, andere tijden hé. Ajax lukte dat vroeger ook vaker.
Gisteren was PSV drama. Jammer dat het allemaal zo hard achteruit gaat.
Trieste week voor NL voetbal weer. Wordt er hopenloos van.

Knap om bovenaan te staan maar nooit verder dan de kwartfinale komen!

20 september 2012 om 13:02

Daar zijn Nederlanders sowieso goed in, neem het Nederlands elftal als voorbeeld

20 september 2012 om 13:07

Dat ze nooit verder kwamen dan de kwartfinale is juist de reden dat ze bovenaan staan, ze wonnen alle groepswedstrijden, maar zodra ze in de knockout kwamen sneuvelden ze binnen een paar rondes. Atletico zijn prestatie is wat dat betreft veel knapper aangezien zij het merendeel van hun knockoutwedstrijden ook hebben gewonnen.

20 september 2012 om 14:21

Knap dat een nederlandse club die lijst aanvoerdt. Of tellen nu de punten ineens niet meer?

als ajax speelt lees ik hier dat heel nederland voor ajax moet zijn, omdat dat goed is voor het nederlandse voetbal. Nu voerd Psv een lijst aan, en dan is het ineens geen prestatie.

ben eens blij dat een Nederlandse club dit presteerd. Of hopen we dat het maar een buitenlandse club moet zijn die de lijst de volgende keer aanvoerd? (nou daar gaan je punten dan)

20 september 2012 om 15:02

Waar lees jij dat ik niet voor PSV ben in Europa?
Ik geef enkel aan hoe deze lijst zo tot stand is gekomen en voor PSV voordelig uitpakt. Het zegt helemaal niks aangezien gewonnen wedstrijden na de poulefase veel meer punten opleveren.

20 september 2012 om 15:15

Je hebt wel gelijk Breedje, maar ik vind het wel goed dat Biggles dit punt aankaart. Het feit dat PSV hier bovenaan staat, betekent dat ze heel veel punten voor Nederland binnen hebben gehengeld de afgelopen jaren op de coëfficiëntenlijst van de Uefa.

Jij voelt je wat aangesproken door Biggles en hij had het iets anders kunnen verwoorden, maar ik neem aan dat dit in zijn algemeenheid is. Gigantisch veel mensen typen hier dat het geen prestatie zou zijn, het is maar Europa League en weet ik het allemaal... Mensen die liever hebben dat PSV vanavond verliest omdat de haat groter is jegens de club dan de support van je land, die moeten zich even diep gaan schamen!

Het is gewoon een knappe prestatie!

20 september 2012 om 15:24

Thanx trappie! Precies wat ik bedoel!

20 september 2012 om 15:31

Moet zeggen zal er geen seconde om treuren als ze verliezen en ga niet uitgebreid juichen als ze scoren. Maar als mag kiezen heb ik liever dat ze winnen omdat dat op termijn goed is voor Ajax niet zozeer omdat het Nederlandse club is. Bij Twente, Az en zelfs Feyenoord hoop ik oprecht dat ze winnen.

20 september 2012 om 16:24

Het is vooral leuk om te zien dat er een Nederlandse ploeg bijstaat. En tuurlijk ben ik als nederlander blij met alle punten die PSV binnenhengelt, maar eerlijk.. Dit lijstje zegt helemaal niks. Het doet impliceren alsof PSV de beste in de Europa League is geweest, maar dat slaat nergens op.

Ze doen iedere keer, vanaf het begin.. De poulefase is het makkelijkst normaal gesproken. Na de poulefase komen er teams bij.. bijvoorbeeld Atletico en die spelen dus niet tegen de mindere teams, omdat die er al uit liggen..
Ik hoop dat ze volgend seizoen weer deelnemen aan de Europa League en dan een grote voorsprong hebben opgebouwd ten opzichte van Atletico. Oftewel ik hoop dat ze verdomde beker meenemen naar eindhoven. Maar tegelijkertijd blijf ik erbij dat dit een zinloze statistiek is.

Mooi natuurlijk, alleen heeft de nummer 2 (atletico) de Europa League gewonnen. Ik denk dat ze dat in Eindhoven liever hadden gehad.

hier moet psv niet trots op zijn, ze hebben de laatse 30 wedstrijden geen prijzen gewonnen, ook geen cl gespeeld. dit is geen prestatie hoor

Knap en hopelijk blijven ze Atletico voor, wat betekent dat ze dus presteren aangezien Atletico ver gaat komen.

Hier is niks knaps aan.. Dit betekent alleen maar dat je tevaak daar speelt, en geen Cl..

20 september 2012 om 12:58

ajax heeft 7 jaar lang europa league gespeeld, maar die zie ik er niet bij staan. dus gewoon een goede prestatie en geeft aan dat psv de punten binnenhaalt voor het nl voetbal

20 september 2012 om 13:04

Lezen is ook moeilijk he: Sinds de invoering van het Europese toernooi in 2009/10 verzamelde PSV 45 punten in dertig wedstrijden, meer dan wie dan ook.

20 september 2012 om 13:05

7 jaar geleden had je nog geen europa league, dus je post is een beetje onzinnig.

20 september 2012 om 13:07

@barca75

Nee hoor, Europa League bestaat pas sinds 2009-2010, dus Ajax heeft maar een vol seizoen daarin gespeeld. Daarna twee seizoenen CL.

20 september 2012 om 13:08


Psv heeft 90 CL wedstrijden gespeeld,en is de derde club in Europa (na Barca en Anderlecht)die onafgebroken jaar in, jaar uit in een europees toernooi speelt.

Psv haalt zeker de punten binnen voor Nederland.

Edit...edit...

En dan noem je hier gewoon de feiten, en dan krijg je van een paar........ nog een duimpje omlaag. hahaha

Bezopen!

20 september 2012 om 13:10

@ Barca75 Je hebt het over dat Ajax al 7 jaar lang EL speelt.
Even uit het stukje " Sinds de invoering van het Europese toernooi in 2009/10".
Ajax speelt de laatste 2 jaren CL. Dus dat houdt in dat Ajax alleen 2009-2010 en 2010-2009 in de EL heeft gespeeld. Dus ze kunnen nooit zo hoog staan. Want zoveel wedstrijden hebben ze niet gespeeld. Daarnaast kwamen ze in 2010-2011 vanuit de CL in de 16de finales in de EL. Dus toen hebben ze helemaal geen poule wedstrijden gespeeld. Want daar gaat het hier over.
Resultaten in de EL van Ajax:
2009-2010:
Ajax 6 wedstrijden 11 pnt

20 september 2012 om 14:55

@biggles

Misschien een idee om relevante feiten te vermelden ?

Voor het geval je het artikel niet gelezen hebt, het gaat erom dat PSV vanaf het in seizoen 2009/2010 ingevoerde Europa League toernooi.at PSV 90 CL wedstrijden heeft gespeeld vele jaren eerder is toch niet relevant ? Evenals het feit dat ze onafgebroken Europees spelen.

20 september 2012 om 14:58

@wauspaus

Het gaat niet alleen om de poulfase , ze hebben gewoon alle resultaten op 1 hoop gegooit en daarbij het competitie systeem op los gelaten.

20 september 2012 om 15:05

Ach Adzevedo, Ik noem die feiten op zodat men ziet dat Psv wel degelijk de punten binnenhaalt voor nederland. En dan moet men niet zo kinderachtig gaan lopen doen en deze prestatie van Psv te bettitelen als "niet knap".

Moet dan maar een buitenlandse club die lijst aanvoeren? Zodat Psv maar minder punten haalt voor Nederland?

Als Ajax speelt wordt er hier ook geroepen dat het Nederlands belang voorop staat. Nu is het een bewezen feit dat Psv het landsbelang hoog houd door die lijst aan te voeren, en is het ineens "niet knap"

Ik vind dat bezopen. En dat zou iedereen moeten vinden. Of tellen de europese wedstrijden van een Nederlandse(concurrent) dan ineens niet meer?

Nee, de feiten zijn zeker wel relevant. Omdat de prestaties (die ook de positie bepalen) zeker wel knap zijn!

20 september 2012 om 15:22

Doe maar kalm, Biggles. Samenvattend komt het erop neer dat iedereen het knap vindt dat PSV zo hoog scoort op een verder nietszeggend lijstje.

20 september 2012 om 15:44

Ey biggles,

Leuk joh, ga maar gauw feestvieren dat PSV de meeste punten voor Nederland binnenhaalt. Hartelijk bedankt daarvoor, want de punten kunnen we goed gebruiken in nederland. Ik kijk ondertussen wel even terug op de afgelopen twee seizoenen en naar de club die die twee seizoenen aan het eind bovenaan stond, en daarbij ook nog CL speelde.

20 september 2012 om 15:52

@biggles

Ik zie het verband tussen een knappe prestatie en veel punten binnen halen eerlijk gezegd niet. Als je zege's boekt die je aan je stand verplicht bent , dan lijkt het me dat die niet in aanmerking komen voor de betiteling ''knap''.

Ook je uitspraak dat we in het belang van het Nederlands voetbal moeten denken als Ajax speelt begrijp ik niet. Als PSV speelt geld toch exact hetzelfde ?

Het enige waar jij en de meeste (waaronder ik zelf) het niet over eens zijn is hoe knap deze prestatie is. Dit lijstje is gewoon nietszeggend, omdat een club die ieder jaar vanaf het begin EL speelt logischer wijs hoger staat.

20 september 2012 om 15:54

Haha karpervisser, champions league speelde? Je bedoeld figureren als kanonnenvoer in de champions league. Houdt op man.

@adzevedo

Tuurlijk doen er mindere ploegen mee in de EL, maar hebben ook wedstrijden gespeeld en gewonnen tegen wat hoger aangeschreven teams.

20 september 2012 om 16:01

Euh adzevedo....veel punten halen is een knappe prestatie, toch?

Psv staat nummer 1 in deze "nietszeggende" lijst, van alle europese clubs. Nou dat vind ik ook een prestatie. zeker als je ziet dat atletico evenveel wedstrijden heeft gespeeld.

En karpervisser.....geweldige kinderachtige reactie uwerzijds!
als dat het enigste is wat jou interresseerd, vind ik het vreemd wat je in een topic van Psv komt doen. (behalve kinderachtig doen) Stumperd.

20 september 2012 om 16:34

@ Rolotjuh

PSV heeft anders ook een periode gehad waarbij men kannenvoer was, of ben je die periode gemakshalve maar vergeten ? Totdat Hiddink terug kwam overleefde PSV nooit de groepsfase.

20 september 2012 om 16:59

@biggles @rolutjuh

Tsjerno More Varna 1-0 0-1
Bnei Jehoeda Tel Aviv 1-0 0-1
CFR Cluj 1-0 0-2
FC Kopenhagen 1-0 1-1
Sparta Praag 1-0 2-2
Hamburger Sv 3-2 1-0
Sibir Novosibirsk 5-0 1-0
Sampdoria 1-1 1-2
Metalist Charkov 0-0 0-2
Debreceni Vsc 3-0 1-2
Lille Osc 3-1 2-2
Rangers Fc 0-0 0-1
Benfica 2-2 4-1
SV Ried 5-0 0-0
Legia Warschau 1-0 0-3
Rapid Boekarest 2-1 1-3
Hapoel Tel Aviv FC 3-3 0-1
Trabzonspor 4-1 1-2
Valencia Cf 1-1 4-2
FK Zeta 9-0 0-5

Ik ben nog altijd op zoek naar de wedstrijden die deze prestaties zo knap zouden maken. Natuurlijk is het bewonderingswaardig dat PSV zo vaak zijn verplichting voldeed. Maar behoudens de uitschakeling van Lille , en 2 gelijke spelen tegen Benfica en Valencia, zijn het resultaten die PSV verplicht was te boeken.

20 september 2012 om 18:28

Adzevedo,

Natuurlijk zitten er mindere goden bij, maar dat is toch ook het geval in de Nederlandse competitie. Is het dan ook een mindere prestatie om daar kampioen te worden. dan kunnen Ajax, Psv en Feyenoord net zo goed hun sterren op hun shirt inleveren. Want dat is dan niets meer waard.

Een slechte vergelijking, ik weet het. Maar ergens komt het op hetzelfde neer. De tegenstanders zeggen me nu niets meer, wel de behaalde punten.

Maar ergens moet ik je wel zeggen (na een paar uur er over gedacht te hebben, haha) Dat het lijstje meer waard zou zijn als Psv die beker een keer gewonnen had. dat weer wel.

Ja leuk en aardig maar dit boeit me niet.. Ik wil oude tijden terug met PSV in CL.

18 keer gewonnen en 9 keer gelijk zijn toch 63 punten, of gaat het hier om anderen punten. Ben daar niet zo goed van op de hoogte

20 september 2012 om 13:01

overwinning is hier 2 punten.

18x2=36
9x1=9
36+9=45

zo komt PSV aan dit puntenaantal, alstu!

20 september 2012 om 13:53

Bedankt voor de opheldering!

20 september 2012 om 17:32

Sinds wanneer is een overwinning in de Europa League 2 punten waard?

Nou pak die beker dan maar dit jaar zou ik zeggen. De competitie wordt niks meer dus dan maar de EL winnen.

20 september 2012 om 14:18

Koevermans..

Je loopt wel heel erg op de zaken vooruit. PSV krijgt het dit weekend lastig tegen Feyenoord maar speelt thuis. Het probleem ligt juist bij de uitwedstrijden. Als je kijkt dat je na Feyenoord tegen VVV (uit), Nac (thuis), Willem2 (thuis), Zwolle (uit), Heracles (thuis) en Heerenveen (thuis) speelt, voorspel ik dat ze sowieso 5 van deze 6 wedstrijden gaan winnen.

PSV haakt -imo-gewoon weer aan nadat deze wedstrijden gespeeld zijn dus ik vind dat je erg negatief bent. Het is nog te vroeg om deze conclusie te trekken.

Ook in Europa zie ik zowel PSV als Twente ver komen. Ik sluit niet uit dat een Nederlandse ploeg de halve finale of zelf finale weet te halen...

20 september 2012 om 15:09

Klopt thuis is het meestal wel aardig tot goed. In de komende 8 competitie wedstrijden moet PSV eigenlijk gewoon 24 punten pakken. Daarna volgen wedstrijden tegen Vitesse, Ajax en Twente waarbij je er wel op kan rekenen dat er sowieso 1 wedstrijd puntverlies oplevert.

Daar kijk ik best van op. Toch een erg knappe prestatie. Atletico heeft hem toch 2x gewonnen en staan leuk 2e... Die opmerkingen over de CL slaan nergens op, volgens staat PSV op de CL lijst ook boven Ajax (helaas)

20 september 2012 om 13:00

goede reactie bekkerz. zo kan het dus ook. is gewoon knap voor een nl club.klaar.

20 september 2012 om 13:00

Er bestaat geen CL lijst. Er is één ranglijst en dat is de Europese Coëfficiëntenlijst. Op basis daarvan vind bijvoorbeeld ook de potindeling voor de 2 Europese toernooien plaats. Op die lijst staat PSV behoorlijk ver voor Ajax, Twente op zijn beurt zit Ajax op de hielen en zal normaal gesproken Ajax voorbij gaan dit seizoen.

20 september 2012 om 13:18

Die bestaat dus wel. Stond pas nog in het AD geloof ik. Daar stond dat PSV meer wedstrijden heeft gespeeld in de CL dan Ajax, maar Ajax meer punten heeft gehaald. Lijstaanvoerder was daar Man Utd. Zie dat nu Barcelona bovenaan staat, en als Wikipedia het zegt klopt het

http://en.wikipedia.org/wiki/european_cup_and_uefa...

20 september 2012 om 14:18

@ Korenaar

Op de Europese Coëfficiëntenlijst staan Ajax en PSV volgens uefa.com precies gelijk (gedeeld 24e met 59.545). Ajax verliest na dit seizoen echter wel 8 punten meer dan Psv. (14.266 om 6.266)

Twente heeft op dit moment 5 punten minder (plek 28) dan Ajax en Psv. Twente verliest na dit seizoen 9.266 punten.

20 september 2012 om 14:57

Er zijn allerlei lijstjes... Ook een lijst sinds de oprichting van de CL en eentje vanaf de Europacup 1... Wellicht niet allemaal even officieel... De lijst die jij bedoeld is een andere en puur en alleen voor de Uefa om zo hun corrupte handelingen te verbloemen

20 september 2012 om 13:42

Dat is dus gewoon onwaar, check dan eerst de feiten voordat je zeg dat die opmerkingen van de CL nergens op slaan. Ajax heeft minder wedstrijden gespeeld en alsnog behoorlijk wat meer punten behaald dan Psv in de Cl.

Namelijk:

Nederlandse clubs:
14. Ajax (10 deelnames) – 84 wedstrijden, 128 punten (35-23-26)
15. PSV (13 deelnames) – 90 wedstrijden, 108 punten (30-18-42)
43. Feyenoord (4 deelnames) – 30 wedstrijden, 35 punten (8-11-11)

Bovendien denk ik dat de meeste psv'ers toch niet veel waarde hechten aan deze zogenaamde 'knappe' prestatie, aangezien de meeste punten altijd in de relatief gemakkelijk groepsfase van de EL wordt gehaald. Meeste Psv'ers hadden toch liever een CL seizoen gezien met veel minder punten de laatste 3 jaar, denk ik zo.

Nee nee dit is geen prestatie.. maar het zorgt wel voor de nodige punten.

20 september 2012 om 14:49

Ik vind het toch wel een behoorlijke prestatie. Iedereen heeft het erover dat Psv zoveel punten heeft omdat ze veel EL spelen. Maar als je het lijstje bekijkt en je rekent het om naar punten per duel, dan staan Psv nog steeds bovenaan met Benfica.
Hopelijk gaan ze dit jaar eens ver komen in het toernooi

Je hebt er niets aan maar het is wel leuk. Hopelijk halen PSV en Twente ook dit jaar weer veel punten. Zullen we als Nederland nodig hebben na de uitschakeling van AZ, Heerenveen, Vitesse en Feyenoord en de loodzware opgave van Ajax.

Goh, hier heb je wat aan zeg. Ik zou zeggen, meteen een met een premie belonen. Alle spelers..
Echt super. Zou het uitprinten en in de prijzenkast hangen..

20 september 2012 om 12:59

niet zo denigrerend doen. betekent dat ze goed presteren in de europaleague en de punten binnenhalen voor het nl voetbal

20 september 2012 om 13:38

Beetje sarcasme..;-)

20 september 2012 om 13:02

Ja anders kan je ook ff zeggen dat PSV temniste punten binnenhaalt voor NL voetbal..

20 september 2012 om 13:09

Voor welke club ben jij dan?

20 september 2012 om 13:49

Hoeveel punten heeft Cambuur al gehaald in Europa dan?

Tja, dit soort begrijpelijke, overwegend cynische reacties, krijg je als je in de kop van dit stukje schrijft dat PSV de ' trotse' lijstaanvoerder is. Wie zegt dat PSV daar trots op is? Heb ik niemand van de clubleiding horen zeggen. Zou me ook verbazen.

20 september 2012 om 13:22

Mij niet, ik vind het hoe dan ook wel iets om trots op te zijn. Over drie seizoenen genomen is PSV dus gewoon een heel stabiele club in het Europese voetbal. Dat is gewoon knap en tekent de volwassenheid die het voetbal in Eindhoven vaak kenmerkt. Dat er bij die club ook nog steeds veel mis zit, zeker wanneer het gaat om er te staan wanneer het echt nodig is, dat is een ander verhaal.

Gewonnen wedstrijd 2 punten. Gelijkspel 1. Is 45 puntenbr

Nu zie je eigenlijk dat PSV veruit de meeste haalt voor de Nederlandse voetbal maar door die Europa Leugue met die achterlijke landen waar je ongelooflijk ver moet reizen heeft PSV gefaald in de competitie.

20 september 2012 om 13:11

Dus vandaar dat PSV dit seizoen verloor bij RKC en FC Utrecht.

20 september 2012 om 13:19

@xavi94 ja, daar ligt het aan..

20 september 2012 om 13:20

Ik heb de Psvers hier nooit over gehoord toen hun 12 jaar onafgebroken in de CL speelde dus dat is een beetje makkelijk om nu over het verre reizen te beginnen.
Het is nu eenmaal makkelijker om tegen ploegen uit Montenegro en Bulgarije punten te sprokelen dan dat je de kampioen van Spanje, Engeland en Duitsland treft wat volgens mij ook veel meer erergie kost dan tegen Europese C ploegen spelen.
Overigens vloog Psv er de laaste jaren ook gelijk uit op het moment dat ze tegen een ploeg moesten uit een A land.
Hsv, Benfica, Valencia werd allemaal kansloos van verloren, met andere woorden in mijn ogen heb Psv niet veel beter gepresteerd dan de anderte Nederlandse ploegen.
Ja ze deden vaak een ronde langer mee maar dat kwam vooral doordat ze toen pas meer tegenstand kregen.

20 september 2012 om 16:40

@ Willem410

Ik snap zo ie zo niet dat PSV supporters pochen over die lange tijd dat ze achteenvolgens actief waren in de Champions League. Het is niet zo dat ze daar nou zo succesvol in waren, tot de komst van Hiddink lag PSV er altijd naar de groepsfase al uit. Tel dat op bij de terechte kwalificaties toen der tijd van Willem II en Heerenveen voor de Champions League, zie daar het gene is geweest waardoor Nederland haar tweede automatische Champions League ticket is kwijt geraakt.

dit soort 'prestaties' zijn net zo goed als dat NL ongeslagen de kwalificatie poul van het EK of WK wint. Van die nutteloze lijstjes waar helemaal niks uit af te lezen valt of conclusie te trekken is.

Komt omdat PSV onafgebroken in de EL heeft gespeeld net als Atletico sinds invoering. Knap, maar tegenstanders PSV waren niet erg indrukwekkend. Verder win je er niets mee.

20 september 2012 om 13:15

Och gut....nu waren de tegenstanders niet indrukwekkend. Alle 30 niet?

20 september 2012 om 13:52

Die heb ik even opgezocht, ik denk dat het eerlijk is om toe te geven dat winnen van Lille een indrukwekkende prestatie was (en misschien geldt dat in mindere mate ook voor Trabzonspor), maar verder zijn alle overwinningen "logische" overwinningen, tegen clubs waar je als Nederlandse topclub (over twee wedstrijden) 8 van de 10 keer van zou moeten kunnen winnen.

20 september 2012 om 13:58

Dank voor het opzoeken!

20 september 2012 om 14:03

Lille speelde destijds met een B team, dus dat was geen indrukwekkende prestatie. Verder zijn het gewoon keurige cijfers van Psv, ook van de mindere goden moet je winnen.

Hoewel je natuurlijk beter op 1 in de Champions-leaguelijst kunt staan is dit wel een teken dat we het niet zo heel slecht doen. Ook in de Europa-league doen jaarlijks heel wat gerenomeerde europese subtoppers mee. Ik denk dat je dit best mag zien als compliment, al koop je er als PSV natuurlijk helemaal niets voor.

Nou is dit een prachtige prestatie maar ik wil zelf wel even de nuance aan brengen dat PSV veel punten verzamelde in de rondes dat Atletico niet meedeed aan de EL. In de voorrondes en de groepsfase bijvoorbeeld waar de tegenstand bij vlagen toch wel minimaal te noemen was. Desalniettemin staat dit natuurlijk wel mooi en mogen ze er best trots op zijn.

Laat ik het zo zeggen.

PSV mag hier trots op zijn dat ze de lijstaanvoerder van de EL zijn.
Dat is ontzettend knap.

Aan de andere kant, wil PSV hier niet tussen staan, want ze hadden CL willen spelen.
Maar het is en blijft een ontzettend mooie prestatie.

Eeuwige EL lijst tjaa en in de eeuwige CL lijst staat Ajax 14e met 128 punten uit 84 wedstrijden,
en PSV 15e met 108 punten uit 90 wedstrijden daarna volgt Feyenoord 43e met 35 punten uit 30 wedstrijden mooi allemaal die eeuwige ranglijsten maar je wint er idd niks mee

Misschien kunnen ze nu in Rotterdam gehuldigd worden? Daar geven ze vaker feestjes na dit soort prestaties.

Verder natuurlijk prima van Psv!

Toch jammer dat je met zulke cijfers nooit verder bent gekomen dan de kwartfinale. Uitgeschakeld door Hsv, Benfica en Valencia. Dat zijn meteen de enige drie verloren wedstrijden: thuiswedstrijden steeds gelijk of gewonnen en in de poulefase nog volledig ongeslagen. Denk wel dat ze na dit jaar Atletico voor zich moeten laten.

Voor een Nederlandse club is dit absoluut een mooie prestatie, eerlijk zie ik niet op korte termijn een Nederlandse club nog de CL winnen en heeft onze top ook meer te zoeken in de EL. Het beste is dat men voor het land net zoveel punten krijgt bij overwinningen in de EL als in de CL.

Mensen doen net of dit bericht door een psv'er is geschreven. Het zijn statistieken niets meer niets minder. Tevens is het een Nederlandse club die bovenaan staat waar zijn die hollandse onderbuik gevoelens gebleven?

20 september 2012 om 16:03

Ach Boba, hoe vaak lees ik nou dat VZ een Ajax-site is, dus trek je nou niets van aan als mensen een keertje zeggen dat dit bericht door een Psv-er is geschreven.

Dat Hollandse onderbuik gevoelens lees ik hier genoeg. Als je nogmaals de reacties doorleest dan is de meerderheid gewoon blij met de prestatie van Psv.

01. Psv, 30 wedstrijden, 45 punten
02. Atlético Madrid, 30 wedstrijden, 44 punten
03. Sporting Portugal, 32 wedstrijden, 40 punten

Knap omdat je die ploegen onder je laat!

Ik lees dat er wegeteld 11 supporters PSV achterna reizen, dat is wel een laag aantal zeg.

20 september 2012 om 14:11

Heb je gezien waar deze wedstrijd gespeeld wordt?

ach als psv''er zou ik hier niet om juichen, en als je voor een andere club bent zou ik me hier niet druk om maken.

1 het zijn statestieken
2 dit weten we toch? al wij staan met nederlandse clubs op zo veel lijstjes
3ajax wel 4 keer de CL gewonnen.en 1 van de betse jeudopleidingen ter wereld
4 feyenoord grote naam in europa, geweldige jeugd,en kijk is hoeveel er in het nationale elftal spelen
5 az komt altijd ver in europa,is een tegenstander om rekening mee te houden en heeft een paar hele grote talenten
6 psv betse van Europa League-ranglijst kijk is wat een team en wat een namen. en weten we nog die halve finale Cl
7 en wat te denken van het nerderlands elftal?!?!? total football al die namen,die prachtige wedstrijden, die finales..........

en wat hebben we er aan? helemaal niks. gaat om prijzen.

(laatse voorbeeld? afgelopen dinsdag ajax. speelde zo leuk,was zo kanp, zo goed..... eindstand nul punten)

Knappe prestatie van PSV natuurlijk, helaas koop je er niet voor. Vanavond moet PSV winnen en ze moeten deze groep gewoon overleven. Als PSV zo blijft presteren in Europa moet een halve finale wel mogelijk zijn, minimaal de kwart finale lijkt me. Ach het is te hopen dat de Nederlandse clubs het gewoon goed doen.

Leuke statistieken, maar meer ook niet. Ik snap alleen niet dat andere mensen zich daar druk om kunnen maken van dat het niks voorstelt enzo, laat gewoon gaan joh.

Klopt van geen kant die berekeningen. Als je de poulefase van PSV pakt (14+14+16) kom je al op 44 punten uit. Dat zou betekenen dat ze in de Ko-fase nog maar een punt hebben gepakt, maar dat is niet zo, want ik weet bijvoorbeeld dat ze vorig jaar twee keer van Trabzonspor hebben gewonnen. Dan zouden het al minimaal 50 punten zijn!

Ook ligt het puntenaantal van Atletico Madrid veel te laag. Die boekten afgelopen seizoen al dertien overwinningen en speelde een keer gelijk, dat is veertig punten. Seizoen daarvoor twee zeges plus twee gelijke spelen is acht punten. Sta je al op 48 punten.

Tijd voor een nieuwe rekenmachine....

Laat PSV de EL maar winnen, van mij mogen z, van mij mag elke Nederlandse club hem winnen van mij, dit jaar zou ik er zelfs niet mee zitten als het Ajax overkwam (en daarmee dus niet door gaat in de Cl).

Die lijst zegt niet zoveel aangezien er clubs in die lijst staan die vanuit de CL later zijn ingestroomd dus minder punten kunnen behalen dan PSV die al een paar jaar geen CL speelt en al drie jaar lang veroordeeld is tot de Europaleague en dus drie jaar lang vanaf het begin de punten kan ophalen.

leuk dit feitje maar het is niet een heel goed feitje voor psv want, ajax speelt gewoon cl en daar moet psv ook aan toe komen, maar ik heb natuurlijk liever dat ajax kampioen wordt wat ik ook verwacht dit jaar.

1. ajax
2. psv
3. twente
4. feyenoord
5 az

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren