Voetbalzone

'Ik zie mezelf in de toekomst niet bij Ajax, Feyenoord of PSV spelen'

Woensdag, 19 september 2012 om 08:40

Het is Michael de Leeuw niet komen aanwaaien. De middenvelder werd twee keer te licht bevonden bij Willem II, ging bijna failliet met SC Veendam en degradeerde met De Graafschap. Nu speelt hij voor FC Groningen in de Eredivisie. In het begin van zijn loopbaan leefde hij niet voor het voetbal. "Ik was een tiener die genoot van het leven. Ik durf nu wel te zeggen dat ik heb geleefd."

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

19 september 2012 om 08:43


Je bent ook nog niet goed genoeg. Eerst maar eens bij Groningen presteren. Voor Ajax, Feyenoord en Psv kom je nog veel te kort.

19 september 2012 om 14:00

Jonge je bent zelf niet goed genoeg

19 september 2012 om 08:45

De Leeuw is één van de weinigen bij Groningen die momenteel het gewenste niveau haalt. Snapte zijn wissel ook niet dit weekend. Ben benieuwd hoe hij het dit jaar blijft doen. Goede voetballer.

19 september 2012 om 08:54

Ja dat is misschien waar, maar daarmee heb je nog lange na niet het niveau van Ajax, Feyenoord of Psv. Denk dat ie met een clubje die strijd om degradatie in de Pl of bundesliga tevreden moet zijn, meer zit er niet in voor hem denk ik.

19 september 2012 om 09:15

Ik zeg toch ook niet dat hij dat niveau wel aankan. Middenmoter Duitsland moet lukken. En wie weet wat er gebeurt als hij stappen maakt.

19 september 2012 om 08:47

Hij overschat zich wel erg hoor. Het is sowieso beter om vanaf de Nederlandse top (ajax, Feyenoord en Psv) pas de overstap naar het buitenland te gaan. De drie Nederlandse topclubs staan gewoon hoger in het buitenland aangeschreven of je moet echt zoveel talent hebben als Tadic dat je gewoon wekelijks in positieve zin opvalt.

19 september 2012 om 09:09

Wat boeit het nou hoe hoog je als club staat aangeschreven? De tijden dat men enkel keek naar Ajax, PSV of Feyenoord zijn voorbij. Heereveen, Twente, Utrecht hebben toch ook allemaal spelers naar het buitenland laten gaan zonder die spelers in kwestie bij de traditionele top 3 te stallen.

Het is handiger voor je eigen ontwikkeling om eerst in Nederland op het hoogste niveau ervaring op te doen, mee eens. Maar het is geen absolute noodzaak meer zoals vroeger.

19 september 2012 om 09:21

Ik zie het gros van die spelers ook mislukken in het buitenland. Het verschil tussen een gemoedelijke middenmoter en het harde buitenland is enorm groot. Je komt als speler van Ajax toch anders de kleedkamer binnen dan als speler van Heerenveen (met alle respect).

19 september 2012 om 09:30

Ik denk dat je het per situatie moet bekijken.wat ook meespeelt is de transfersom, de concurrentie bij de club uit het buitenland, wat precies de kwaliteiten zijn van de speler.

Zo denk ik bijvoorbeeld dat Assaidi in no time een ster zal zijn bij Liverpool, maar dat een Eriksen (denk ik hoor) meer tijd nodig zal hebben om zich aan te passen bij de top.

Kan 2 kanten opwerken dus, als jij als toptalent binnenkomt met een grote transfersom, dan kan het zo zijn dat de druk je gaat nekken (torres bijv). Maar als mensen niet of nauwlijks weten at ze moeten verwachten zullen ze wellicht sneller boven zichzelf uitstijgen.

Het is te simpel om te stellen dat je in het buitenland enkel kan slagen als je bij top 3 hebt gespeeld. Ligt trouwens ook aan hoever je bent, bedoel als je bent uitgeleerd heeft het weinig zin naar Ajax of Feyenoord te gaan.

19 september 2012 om 09:15

Misschien overschat hij zeichzelf juist wel niet.. HIj zegt enkel dat hij zichzelf niet bij de traditionele top 3 ziet spelen in de toekomst. Wat daarvan de rede is zegt hij niet toch? Misschien juist wel omdat hij zichzelf niet goed genoeg acht...? Hij zegt met Engeland of Duitsland ook niet dat hij bij Bayern of Manchester terecht wil komen.. Ook in die landen staan er clubs in de middenmoot of daaronder... Daar zou hij wellicht gewoon tussenpassen..

19 september 2012 om 11:01

Precies, hij doet helemaal geen uitspraak daarover. Misschien vindt hij het hele idee van in het buitenland voetballen wel zo leuk, dat het niet uitmaakt of dat bij een topclub is.

Hij klinkt sowieso als een "andere" voetballer dan anderen, omdat hij ook interesses heeft buiten het voetbal en daar ook naar leeft. Hij maakt zijn eigen keuzes en gaat niet blind voor een carriere die eindigt bij Manchester United of Barcelona.

19 september 2012 om 09:16

Ik vind De Leeuw een prima voetballer voor Groningen. Maar of deze jongen verder gaat komen weet ik niet. Het balletje kan twee kanten oprollen.

19 september 2012 om 09:54

De Leeuw zou het niveau van Feyenoord wel aankunnen. Is niet echt veel minder dan Vormer, Goossens, Leerdam en Immers. Voor een topclub als Psv, FC Twente en Ajax komt hij tekort.

19 september 2012 om 10:01

Hahaha, het doet pijn hé? Dat hij Twente niet noemt?

Dit is gewoon een uitstekend voorbeeld dat niemand Twente onder de echte top 3 rekent. Twente is niet meer dan een subtoppertje dat een paar leuke jaartjes heeft gehad, Feyenoord is op geld uit geven na in alles groter dan Twente, probeer er maar mee te leven, zielig tukkertje.

On Topic: Hij komt te kort voor de echte top 3 (ajax, Feyenoord, Psv) maar voor subtoppers als Heerenveen, Twente en Groningen komt hij beter tot zijn recht.

19 september 2012 om 10:08

Hahaha,wat ben jij trots dat Feyenoord door ene de Leeuw in het rijtje met Ajax en PSV wordt geschaard.
Mooi he dat hij Twente niet noemde...zul jij vast lekker van kunnen slapen wat die de Leeuw van Groningen allemaal zei.
Veel plezier morgen bij de wedstrijd Twente-hannover. Zie je in elk geval nog europees voetbal.

19 september 2012 om 10:18

Ze trekken hun mondje weer open hoor. Ze doen het een paar jaartjes goed en meteen zijn ze zeker een topclub. Vitesse is volgens jou zeker nu ook een topclub nu ze 5 speelronden in de top 3 staan.

Feyenoord heeft over twee jaar Twente op financieel gebied al weer ingehaald en zal dan gewoon weer in alles groter zijn dan jouw zielige subtoppertje met een enkel prijsje. Ga maar huili huili doen, dat jouw grolsch clubje nooit maar dan ook nooit groter zal zijn dan Feyenoord. Leer er mee leven.

19 september 2012 om 10:26

Ik ben absoluut geen Feyenoord hater of zoiets en heb verder ook niet zozeer voorkeur voor Twente of Feyenoord maar om Twente een subtoppertje te noemen heb je of geen verstand of je haat voor die club is groter dan het realisme.
Nee, de prijzenkast van Twente is niet zo groot als die van Feyenoord, maar dat is verleden, stoffig waarschijnlijk ook.
De tijden zijn veranderd, het is voor Feyenoord te hopen dat het ooit weer aanhaakt en op dit moment zie ik geen reden waarom Twente zal afhaken.
En wat betreft Michael de Leeuw.... het seizoen is nog vroeg, eerst jezelf maar eens over lange tijd bewijzen.

19 september 2012 om 10:32

Wees er trots op dat middelmatige spelers als De Leeuw, Vormer, Goossens, Pelle, Verhoek aan Feyenoord gelinkt en gekocht worden Dit soort spelers komen bij ons niet verder dan de beloften. Net zoals Verhoek, speelt bij Feyenoord in de basis, bij FC Twente speelde hij in de beloften.

Nee, bij FC Twente spelen er topspelers: Mihaylov, Douglas, Fer, Tadic, Chadli, Castaignos etc. Daar kan Feyenoord alleen maar van dromen. Wees maar blij met de Leeuw

19 september 2012 om 10:38

Bij ons worden de jongens klaar gestoomd voor het Nederlands elftal. Clasie, Bmi, De Vrij, Janmaat noem maar op. Allemaal betere spelers in wording dan twente heeft. Twente kan alleen maar andere clubs leeg roven maar de potentie die Feyenoord heeft is vele male groter dan die van dat zielige twente. Dat jullie nou van die matige spelers als Cabral halen.

Goossens is niet gehaald voor de basis dus stil maar, Pelle is geen matige speler makkelijk om iedereen na te praten en Verhoek heeft nooit een eerlijke kans gehad in die bier brouwerij van jullie.

Mihalylov is een stuntelkeeper, Douglas maakt kinderlijke fouten en is nog nooit echt getest, Fer komt nota bene van onszelf vandaan en het zelfde geldt voor Castaignanos.

Feyenoord eindigt de komende 10 jaar minsten 8 keer gewoon boven Twente zoals het hoort.

19 september 2012 om 10:43

De frustraties bij jou richting FC Twente is toch heerlijk Wen er maar aan dat FC Twente Feyenoord al lang heeft ingehaald. Tip voor jou. Maak je hier op voetbalzone niet meer belachelijk en leer wat de realiteit is anno 2010.

19 september 2012 om 10:44

Daar zijn we inderdaad trots op. Qua Goossens ben ik het met je eens, verder sla je de plank een beetje mis. Pelle heeft inderdaad veel te bewijzen, maar gezien de situatie van Feyenoord zeker geen slechte aankoop. Daarbij werd Verhoek bij Twente geen enkel vertrouwen gegund, en hij kan met zijn voorzet en doorzettingsvermogen zeker slagen bij Feyenoord.

Maar om Vormer te benoemen als een middelmatige speler die bij Twente in de beloften zou spelen? Hij heeft een lastige start, maar was dit niet een van de beste spelers van de eredivisie vorig jaar?

Nee, wij zijn blij met deze 'middelmaat'. Met Nederlandse toptalenten als De Vrij, Martins Indi en Clasie kan Twente hier alleen maar van dromen. En o ja, schrap Fer en Castaignos maar van je lijstje, want misschien wist je het nog niet, maar deze jongens zijn door ons opgeleid. Verder kan ik alleen Tadic en Chadli beschouwen als topspelers, ik kan Douglas en Mihaylov nou niet zien als toppers..

19 september 2012 om 12:05

Niet alleen op geld uitgeven na.. De prestaties in de recente geschiedenis..?? De begroting..?? De spelersselectie??

Ik ben geen Twente supporter, maar ik zie de laatste veel supporters van andere clubs (vooral van Feyenoord) net doen alsof Twente weinig voorstelt. Uiteraard beschikt Twente niet over een geschiedenis zoals de traditionele top 3, maar Twente presteerd al jaren als een topclub. Dat het nu 1 seizoen niet gelukt is zegt helemaal niks, net als 1 keer 2e worden helemaal niks zegt.
Nu speelt uiteindelijk toch Twente weer Europees en Feyenoord weer niet.

Feyenoord is gewoon ingehaald door Twente. Dit is iets structureels geworden. Face it. Twente is een gewoon topper in het hedendaagse nederlandse voetbal.

19 september 2012 om 12:16

Die uitspraak zegt meer over jouzelf en de Leeuw (of journalist) dan over Twente. Jij vindt waarschijnlijk dat de selectie van Feyenoord ook niet onderdoet voor die van Psv, Twente, Ajax of het opkomende Vitesse. Waarschijnlijk zal Feyenoord ook wel een keer van een echte topclub winnen, maar dat doen RKC en Utrecht ook. Dat maakt Feyenoord nog geen topclub in de Eredivisie. Dat ziet iedereen behalve de blinde schapen uit Rotterdam.

19 september 2012 om 13:34

Hahaha, herinner je je die zesde plek van vorig seizoen nog? Feyenoord matige spelers, och vandaar dat ze boven FC Twente eindigen. Ik heb niets tegen FC Twente maar als je gaat beginnen over de matige spelers dat FC Twente veel beter is moet je eerst maar eens de feiten kennen.

Castaignos en Fer komen notabene van Feyenoord vandaan.

19 september 2012 om 17:44

Poeh, als je je betoog kracht moet zetten met teksten als 'zielig tukkertje', hoe zielig ben je zelf dan wel niet. Echt een zwaktebod.

19 september 2012 om 18:39

@ Fctenschede/ Twente top : Volgens mij heb je meer liefde voor Feyenoord dan voor je eigen club. Overal bij elke topic praat jij over Feyenoord. Zegt eigenlijk al genoeg hoe groot je liefde is voor de club

19 september 2012 om 10:02

Fc Twente een topclub heb ik wat gemist, Fc Twente is een hype! 1x kampioen vorig jaar 6!! nog lang geen topclub.

19 september 2012 om 10:20

Natuurlijk is twente wel een topclub, topfaciliteiten, zeer grote aanhang, topstadion, topelftal en draait al jaren structureel mee in de top van de eredivisie. Dan ben je wat mij betreft een topclub. Iedere topclub heeft wel eens een minder seizoen. Zo ook twente.

19 september 2012 om 10:13

Er noemt er eentje Feyenoord als topclub en niet Twente..en meteen lopen hier de Rotterdammers te dansen op tafel.
Zijn al tevreden met een dooie mus. Vind het wat zielig overkomen,maarja..lekker laten gaan. Morgen gaan we weer even een europacupwedstrijdje van Twente bekijken.
Tegen wie moet Feyenoord eigenlijk?

19 september 2012 om 10:19

Je reacties zijn net zo zielig als die van wim2.
Feyenoord is op dit moment kwalitatief veel minder als Twente, maar de grootte van een club wordt niet alleen bepaald door huidige prestaties. Mede door supportersaanhanbg, grootte stadion, prijzenkast. Feyenoord zal altijd bij de traditionele top 3 blijven horen. Twente heeft nog een lange weg te gaan voor dat het net zo groot wil zijn als Feyenoord!
Zielig, arrogant Fc Trommel supportertje!

19 september 2012 om 13:51

Hey sukkel Djuul .Ik heb genoeg slechte tijden meegemaakt met Twente. Mij hoor je niet over dat Twente wel of geen topclub is. Of feyenoord wel of niet.
Moest gewoon even lachen om die zielige reactie. Beetje calimero,. Helemaal als je zogenaamd supporter bent van Topclub Feyenoord.
Wij hoeven niet zo groot als Feyenoord te worden . Wij kijken naar ons zelf. Kijken jullie maar naar Twente.
Overduidelijk doen jullie dat.

19 september 2012 om 14:22

Wij(tenminste ik) kijken niet naar Twente. Echter beseffen weinig mensen dat de ''traditionele top 3'' niet zomaar gewisseld kan worden. Daar heb je zoals eerder gezegd: aanzien, supporters en een respectabele prijzenkast voor nodig. waarom zogenaamd supporter van Feyenoord? de Feyenoordsupporters bewijzen al decennia ongeacht alles achter de club te blijven staan. Denk dat er eerder wat nepsupporters bij Fc Trommel rondlopen. maar iedereen heeft recht op een mening!

19 september 2012 om 10:23

Natuurlijk noemt hij Twente niet als topclub want de zijn ze natuurlijk niet. Niet meer als een subtoppertje dat een paar leuke jaartjes heeft gehad en met alle geluk van de wereld door middel van het fair play klassement in Europa gekomen terwijl Feyenoord alle pech van de wereld tegen kiev had.

Rustig aan maar, over twee jaartjes is Feyenoord financieel weer gezond en moet jouw clubje weer tegen degradatie vechten. Dan ben je zeker weer voor een andere club.

19 september 2012 om 10:38

Als je slim bent adviseer je snel Martin van Geel om de Leeuw te kopen. Kan toch niet slechter zijn dan Vormer, Goossens, Immers en Leerdam?

19 september 2012 om 10:47

Wat loop jij nou zielig te doen, Twente wordt helemaal niet genoemd in dit hele onderwerp, blijkbaar vind deze speler Twente niet noemenswaardig en dat lijkt me heel logisch aangezien ze het een tijd goed deden maar vorig seizoen al lieten zien dat het allemaal ook zomaar weer kan tegenvallen.

19 september 2012 om 10:47

Adviseer jij Munsterman maar om snel Mathijssen te halen kan toch niet veel slechter zijn dan Douglas, of Wisherhof. Of misschien wil jullie Mokotjo? Een klasse beter dan die brama....

19 september 2012 om 10:56

Nee, Twente heeft net Boyata gehaald van Man City. Die Is veel beter dan Mathijssen.

19 september 2012 om 12:08

Misschien noemt deze speler Twente juist niet, omdat hij misschien wel voor Twente zou willen spelen? Hij zegt immers dat hij waarschijnlijk niet voor Ajax, Fey of PSV uit zal komen.

19 september 2012 om 13:36

Ja, dat denk ik ook wel, haha. Beter, ga toch weg man.

19 september 2012 om 13:54

Wim,ik was zeker vergeten te zeggen dat ik al supporter van Twente was,toen jij nog geeneens een spermacelletje was. Toen jij er wel kwam,kwam jij middenin de successen van Feyenoord.
Je kunt dus duidelijk niet om met het feit dat het nu stukken minder is met Feyenoord.
Leer er mee leven. Successupporter.

19 september 2012 om 10:40

Wel bizar. Er is een artikel over De Leeuw van FC Groningen en direct gaan de kindjes ruzie maken over de status van Feyenoord en Twente. Apart hoor. Wie weet heeft hij Twente wel genoemd, maar is dat niet opgeschreven. Of hij heeft het niet genoemd, who cares.

Hij zegt ook helemaal nergens dat hij wel mee kan bij de topclubs. Hij ziet zichzelf daar niet spelen. Misschien weet hij zelf ook gewoon dat hij dat niveau (nog) niet heeft.

19 september 2012 om 11:06

Heel goed Jobforgrunn... ik zit me ook echt over sommige reacties te verbazen.
Te zielig voor woorden, het zal wel met verstand te maken hebben.

19 september 2012 om 12:28

Dat valt inderdaad op. Ik moet zeggen dat ik er zelf ook aan mee doe omdat ik altijd kan genieten van reacties van Feyenoord supporters richting Twente. Als je alle Twente vs Feyenoord reacties gaat optellen heb je een 40-delige encyclopedie te pakken. Alleen dan gevuld met pure onzin (ook van ondergetekende). Misschien moet VZ een algemeen topic beginnen voor elke club.

On: De Leeuw ziet zichzelf er misschien niet voetballen maar het zou ook niet onverstandig zijn om een tussenstap te nemen bij de eredivisie top. Of hij doelt op het feit dat hij het niveau niet gaat halen, dan kun je altijd nog naar een minder grote club in het buitenland als je daar zin aan hebt.

19 september 2012 om 13:38

Ik begrijp niet hoe sommige mensen hier zo op kunnen reageren. Hij ziet zichzelf eerder in het buitenland voetballen dan dat hij zichzelf ziet voetballen bij ajax, psv of feyenoord. Dit heeft verder niks met fc twente te maken.

19 september 2012 om 13:51

Wat zou de Leeuw doen als 1 van de clubs die hij noemt belt en hem een mooi contract aanbiedt ? Dan gaat ie hoor, zo veel principes hebben voetballers niet. De vraag is alleen of de traditionele topclubs hem ooit zullen bellen ?

19 september 2012 om 18:35

De discussie draait weer open of Twente een topclub is. Uhm, nee en never nooit.. daar kunnen ze alleen maar van dromen.

Eerst liedjes jatten zoals You'll never walk alone.. (liverpool/feyenoord), Trommels erbij halen (duitsland).. Uhm wat hebben jullie nu eigenlijk zelf verzonnen? Noem er is 1?

Twente kun je beter omschrijven als: gloryhunters.. zodra het goed gaat staat heel enschede achter Twente, zodra het slecht gaat hoor je niemand in enschede nog over Twente praten. Heracles zal met alles een veel mooiere club zijn dan jullie. De terugval die jullie nog gaan krijgen.. zal zoet zijn.

Ontopic: de leeuw komt tekort voor deze drie ploegen. Dat hij Twente er niet eens bij noemt, zegt al genoeg. De top 3 bestaat uit Ajax, Feyenoord en Psv. Nergens anders uit..

20 september 2012 om 00:19

Stoer hoor om dat zo te schreeuwen. Als ze deze winter bellen en je een mooi contract aanbieden ga je meteen. En je hebt het ook nodig om uiteindelijk in Engeland te komen. Een Buttner linksback is gewoon puur uit armoede, maar aanvallende middenvelders genoeg! Trouwens engeland 2e dvisie moet wel lukken

20 september 2012 om 10:01

Ik denk dat hij het niet zozeer zegt, omdat hij niet wil, maar omdat hij een dergelijk winters telefoontje simpelweg niet verwacht. Een klein beetje realisme en zelfkennis, eigenschappen die niet veel voetballers hebben.

20 september 2012 om 10:16

jammer om te lezen dat het merendeel hier over twente begint te praten , wat het verschil wel of niet is met feyenoord..
uhhhh volgens mij gaat het hier over de leeuw die zich zelf nog niet goed genoeg vind voor de drie clubs die hij genoemd heeft..
lekker belangrijk dat twente daar niet bij zit.. hij (de Leeuw) ziet dat nou eenmaal zo..
laat het toch mensen..

on: hij is gewoon nog niet goed genoeg.. misschien dathet er over een paar jaar beter voor hem uit ziet.. groningen is in ieder geval een goed begin om beter te worden

20 september 2012 om 13:03

Wat boeit het nou hoe hoog je als club staat aangeschreven? De tijden dat men enkel keek naar Ajax, PSV of Feyenoord zijn voorbij. Heereveen, Twente, Utrecht hebben toch ook allemaal spelers naar het buitenland laten gaan zonder die spelers in kwestie bij de traditionele top 3 te stallen.

Het is handiger voor je eigen ontwikkeling om eerst in Nederland op het hoogste niveau ervaring op te doen, mee eens. Maar het is geen absolute noodzaak meer zoals vroeger.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

FC Groningen

Stand
Selectie
 TeamPnt+/-
6.FC Twente6227
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Kees KwakmanMiddenvelder351
Leandro BacunaMiddenvelder355
Virgil van DijkVerdediger342
Andraz KirmAanvaller332
Michael de LeeuwMiddenvelder3211
Maikel KieftenbeldMiddenvelder291
David TexeiraAanvaller295
Voor de complete selectie: Clubpagina FC Groningen.

17 fans
Middenvelder, 26 jaar

In de wandelgangen

Zaterdag 25 mei
De New York City Football Club heeft grootse plannen. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.234375 seconden.