Voetbalzone

Feyenoord wil exodus van talenten naar FC Twente halt toeroepen

Woensdag, 19 september 2012 om 07:10

Feyenoord gaat op korte termijn om de tafel met Kelvin Leerdam. Het contract van de 22-jarige verdediger annex middenvelder uit Utrecht loopt na dit seizoen af en technisch directeur Martin van Geel wil nog een poging wagen Leerdam voor de club te behouden, zo meldt De Telegraaf woensdag.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

Poll

Kelvin Leerdam speelt volgend seizoen voor FC Twente

19 september 2012 om 07:16

Ik geloof niet dat ie bij tekend, maar ik hoop het wel voor ze. Het is namelijk geen verkeerde speler

19 september 2012 om 16:00

Het is als verdedigende middenvelder een hele goede, maar doordat hij zo ijverig is en ook zich naar voren meld, krijg je telkens een zenuwinzinking van deze gozer. Hij kan absoluut niet scoren met zijn voeten en verprutst alles. Het is ook niet zijn taak en hij komt alleen om de aanvallers te steunen, maar op een of andere manier krijgt hij altijd de beste kansen.

19 september 2012 om 07:21

Als Leerdam straks echt naar Twente verkast dan kunnen ze het beter officieel maken dat Feyenoord de satelietclub is van Twente.

19 september 2012 om 10:24

Of dat feijenoord het opleidingscentrum is van Twente kerels wat een heisa om niets er zijn een paar feijenoordspelers naar Twente vertrokken, sowhat en Feijenoord is schijnbaar helemaal van het rabbat, waar gaat het over? Was feijenoord in het verleden de satelietclub van Twente? Nee toch growup Feijenoord is binnen een paar jaar weer gewoon waar ze behoren(ned top), nu niet beginnen te zeiken over topclub is Twente nog lang niet oid. en dan nog zullen er over en weer spelers switchen. Vangeel ziet (volgens de media!!?)dat Leerdam af en toe belt met z'n kameraad Fer en Leerdam schijnt vervolgens alleen nog maar naar Twente te willen???

19 september 2012 om 10:45

Feyenoord de satellietclub van Twente? lol
Omdat er nu een paar middelmatige spelers naar Enschede verkassen?
Van dit viertal vind ik alleen Fer een erg goed voetballer!
Cabral en Castiognos zijn de eeuwige talenten en Leerdam is opzich wel een nuttige speler maar ook hij is geen super speler.

Blijft echter wel zonde dat een club als Feyenoord, die zulke spelers best kan gebruiken, deze spelers niet kan behouden...
Als Feyenoord deze lijn door zet zijn ze over een aantal jaar weer terug aan de top en dan begrijpt niemand de overgang van deze spelers van Feyenoord naar Twente toendertijd.
In potentie blijft Feyenoord altijd een grotere club dan Twente, maar je hebt niks aan potentie als je er niks mee doet...

19 september 2012 om 16:02

Castaignos eeuwige talent? Die gozer is gewoon goed als killer voorin. Het is jammer dat hij bij Twente speelt. Net als Fer, alleen ben ik er zeker van dat Fer een speler is die maar 20 goede wedstrijden per jaar speelt. Dat was altijd al zo geweest in de jeugd en de 1e van Feyenoord.

De overige namen hoef ik niet eens te noemen. Dat zijn spelers die gelukkig weg zijn.

19 september 2012 om 07:23

Voor het middenveld een prima speler, is alleen (door omstandigheden) te vaak als rechtsback gebruikt en dara is hij niet zo goed.

Nu noemt iedereen PSV en Vitesse koopclubs (ik ook) maar Twente hoort helemaal in dit rijtje, daar lijken ze helemaal niet fatsoenlijk iemand op te kunnen leiden. Bijna het hele elftal is gehaald ... jammer hoor.

19 september 2012 om 07:40

Ik vind het wel ontzettend hypocriet om nu te gaan beginnen over koopclubs. Dat bij Feyenoord nu eigen kweek doorbreekt heeft te maken met jarenlang wanbeleid wat daar gevoerd is. In het verleden deed Feyenoord niets anders dan kopen, kopen en kopen en vaak nog verkeerd ook. Dus laten we nu niet voorkomen dat Feyenoord alleen maar eigen spelers opleidt, ja door omstandigheden. Echter wat hebben ze deze zomer zelf oook niet gehaald, zij het vaak transfervrij, wat dus niet zelf opgeleid is?
Dat Fc Twente koopt heeft ook voornamelijk te maken dat de jeugdopleiding niet paralel meegegaan is met de prestaties van het 1e elftal. Vaak duurt het een tijd dat tot aan de jeugd het niveau omhoog is gegaan, wat een natuurlijk proces is.

Desalniettemin is het heel knap wat Feyenoord op dit moment bewerkstelligd en hopelijk houden ze dit vast ook naar de toekomst toe.

19 september 2012 om 11:28

Het is allemaal leuk en aardig wat je nu zegt, maar er was kwaliteit vertrokken dus moet er kwaliteit gehaald worden. Jij denkt toch niet dat alles opgevangen kan worden met jeugd? Je kan zeggen wat je wil, maar Feyenoord heeft gewoon een enorm grote hoeveelheid zelf opgeleide spelers in de selectie. Mulder, Lamprou, Janmaat, de Vrij, Indi, Ramsteijn, Kongolo, Clasie, Vilhena, Leerdam, Achahbar en niet te vergeten de uitgeleende Elvis Manu. Daarbij komt dat er ook aardig wat talenten uit Jong Feyenoord en A1 al vaak genoeg mee trainen en dergelijken. Denk hierbij aan Steenvoorden, Boëtius en Sleegers. Dat zijn al 15 spelers en misschien vergeet ik er nog 1 a 2. Dat kan geen ene club in de Eredivisie zeggen - misschien Ajax, maar ook dat zullen er geen 15 zijn denk ik zo - en dan noem jij Feyenoord eveneens een koop club omdat ze dit jaar veel spelers gehaald hebben om kwaliteit te vervangen door kwaliteit?

19 september 2012 om 12:37

De hypocrisie begint vaak vanaf de eigen voordeur.

Twente is hoe je het ook went of keert gewoon een koopclub, niks meer en niks minder. Of dat nou komt doordat de jeugdopleiding niet parallel is gegroeid of niet doet daar natuurlijk niks aan af.

Psv is ook een koopclub, altijd ook geweest. Daar hoeven we geen heel epistel over te schrijven lijkt me.

Feyenoord is net herstellende van het vorige koopbeleid wat verkeerd is gegaan en leek goed op weg met eigen jeugd maar dit seizoen zijn er toch 10 nieuwelingen gepresenteerd om 'kwaliteit' op te vangen wat vertrokken is. Ze hebben inderdaad nog een groot aantal zelf opgeleide spelers ten opzichte van andere clubs. Mulder komt trouwens uit de jeugdopleiding van Vitesse. Dat je uitgeleende spelers meetelt vind ik niet zo relevant eigenlijk, ook niet jongens die weleens mee mogen trainen. Houd je toch een speler of 10 over uit eigen jeugd.

Vitesse speelt ook met een speler of 8 uit de eigen jeugd, Velthuizen, Room, Van Ginkel, Propper, Janssen, Hofs, Darri en Vink.

19 september 2012 om 13:34

Dit slaat helemaal nergens op, het lijkt net of jij nu zegt dat Twente geen nieuwe spelers mag kopen als ze de uitblinkers van vorig seizoen verkopen...

19 september 2012 om 07:42

Ik vind het altijd zo jammer dat wij als koopclub worden gezien, terwijl wij gewoon met verstandig beleid grote talenten halen ( lees: Elia, Ruiz, Arnautovic, de Jong en noem maar op) en die met veel winst weer verkopen.

Het frappante is nog wel toen Feyenoord 5 jaar geleden nog wel geld had, zelf een koopclub was, ( lees: spelers als Makaay, de Cler, Landzaat, Hofland, van Bronkhorst en Mols kopen) en iedereen weet dat doordat het geld op is bij Feyenoord, ze noodgedwongen hun eigen jeugd er in zette.

19 september 2012 om 08:15

volgens mijn is de helft die je opnoem transfervrij gekomen hoor.

19 september 2012 om 08:57

Klopt, die waren grotendeels transfervrij!

Maar wat Punati verder zegt klopt op zich wel.
Volgens mij heeft FC Twente al met al 6 miljoen betaald voor Elia, Ruiz, Chadli, de Jong. En werd Arnautovic op zn 15e na een stage al vastgelegd.
Twente heeft deze spelers dus voor een deel wel opgeleid, en voor 45 miljoen verkocht en Chadli is er nog. Verder zullen spelers als Fer, Douglas en Tadic (en wie weet Cabral, Joshua John) in de toekomst ook voor een hoger bedrag verkocht worden.
Dus in die zin is twente natuurlijk een koopclub, dat is juist. Maar ze kopen wel met de gedacht op de langere termijn. Dit komt omdat de jeugdopleiding jarenlang tekort heeft geschoten.
Mede doordat FC Twente nog niet al tel ang geleden is financiele nood zat is er toen niet ginvesteerd in de jeugd, daar eerst gewoon salarissen betaald moesten worden. De laatste jaren is de jeugdopleiding weer tot bloei gekomen en kloppen de eerste talenten weer langzamerhand aan de deur (ola John, Quincy Promes, Nils Roseler, Ninos Gouriye, Thomas Bruns). deze zijn echter nog te jong gebleken om al in te kunnen passen in het eerst elftal, waar dat bij een club als Feyenoord momenteel helaas noodzakelijk is. Maar er loopt zeker wel wat leuks rond bij Jong Fctwente bijvoorbeeld.
Niet iedereen kan echter zo schandalig veel toptalenten afleveren als Feyenoord dat kan. Kijk maar wat er bijvoorbeeld bij Ajax doorstroomt de komende jaren: allemaal denen of belgen uit de eigen jeugd. Maar deze zijn echter wel op 14/15jarige leeftijd aangekocht en ook niet vanuit de F-jes zoals Sneijder, Van der vaart en Heitinga. (denk aan Eriksen, Fischer, Boilesen, Andersen, Mats Rits)
Dat is tegenwoordig namelijk gewoon niet meer mogelijk met al die topclubs die ze ook alweer jong wegkapen uit de Nederlandse school.

Ik maak dus geen verwijt naar welke club dan ook, bij ieder zijn beleid is iets positiefs en iets negatiefs te zeggen.

Fctwente: koopt redelijk jong in en hoopt ze door te laten groeien tot miljoenenknallers

Feyenoord: leidt alles zelf op de laatste jaren, maar komen in de problemen door topclub die jongens als Rekik en Ake al op hun 15e komen ophalen.

Ajax: Koopt heel jong in, waardoor ze nog veel kunnen vormen aan die spelers, alleen trekken spelers wel weg uit hun natuurlijk omgeving met geen enkele garantie op succes.

20 september 2012 om 10:03

Van Bronckhorst had natuurlijk ook helemaal geen band met Feyenoord ofzo....
Je hebt natuurlijk wel een punt maar Gio is wel een erg slecht voorbeeld.

19 september 2012 om 07:42

Ach, volgens mij gaat de competitie nog altijd om de meeste punten, niet om hoeveel eigen talenten je opstelt. Iedere club probeert een zo sterk mogelijke selectie te krijgen met de middelen wie ze hebben. Dat Twente daarvoor centjes heeft liggen mede door goed beleid, kun je ook gewoon respect voor hebben. Dan maar een koopclub, daar kan ik echt niet rouwig om zijn.

Bovendien heeft door omstandigheden de jeugd een kans gekregen bij Feyenoord, Ik durf er ook wel op te gokken dat ; Als er geld was geweest in Rotterdam dan waren er ook wel aankopen gedaan. Als je nu alleen al Leerdam ziet, wie het toch niet onaardig deed, daar komen dan spelers als Vormer en Janmaat voor. Dat noem ik nou niet bepaald vertrouwen geven aan de jeugd.noem ons dan maar een koopclub, zo lang er maar kwaliteit komt heb ik daar niet zo veel moeite mee.

19 september 2012 om 07:52

Volgens mij komt Janmaat ook uit de Feyenoord jeugd. Daarnaast is Janmaat slechts een jaartje ouder dan Leerdam, en ook al een stuk volwassener op de rechtback, en dan oook nog transfervrij, dus een aankoop kan je het niet noemen.

Vormer is als vervanger voor El Ahmadi, en duidelijk voor de breedte gehaald, een wat oudere speler met wat meer bagage.

19 september 2012 om 08:28

Inderdaad, Leerdam speelde El Ahmadi ook niet uit de basis en Vormer werd juist gehaald als zijn vervanger. Janmaat is gewoon een échte rechtsback zodat er geen middenvelder meer teruggezet hoeft te worden in de vorm van Leerdam of Mokotjo, die zich weer kunnen richten op hun eigen plek.

Feyenoord is daarnaast al jaren geleden gestart met het opzetten (of noem het verbeteren) van de jeugdopleiding, spelers als Clasie, Indi, de Vrij, Leerdam en Achahbar etc. waren er toch wel bijgekomen, ook al schets je de situatie dat áls Feyenoord het geld had, aankopen had gedaan.

19 september 2012 om 09:12

Dat had Feyenoord ook wel gedaan indien ze geld hadden gehad. Clasie en Indi zijn Exceptionele talenten, die heb je niet elk jaar. En als de grote clubs daar volgend jaar achteraan gaan, dan? Juist ....die kiezen ook wel voor het geld. Zeker als ze meer in Oranje spelen en met het grote geld virus besmet raken.

19 september 2012 om 12:17

El Ahmadi waar kwam die ook alweer weg?

19 september 2012 om 12:18

€ 5.000.000 toch?

19 september 2012 om 08:43

Maar goed wij kopen en kopen maar, maar zijn finacieel gelukkig wel gezond!

19 september 2012 om 10:22

ach tijgertje, wanneer het niveau van het eerste elftal zakt zullen de talenten uit eigen jeugd toenemen. Dat zie je duidelijk aan Feyenoord.
Volgens vele traditionele top3 clubsupporters zakt Twente toch wel weer, kunnen ze dan meer jeugd door laten stromen. Daarnaast wordt Twente door hen dan ook weer sympahtiek gevonden omdat ze leuk meeballen en de punten inleveren.

19 september 2012 om 07:41

Ik ben nooi zo onder de indruk van Leerdam. Maar hij speelt ook wel eens ijzer sterk. Maar zijn postuur ziet er niet imposant uit. Daardoor lijkt hij fysiek niet zo sterk. Dat heb je zeker op zijn positie nodig. Ik denk ook dat hij niet bijtekend. Al zijn vrienden zijn weg bij Feyenoord. Wijnaldum, fer, Cabral. Dus Leerdam Al ook wel eens weg willen. Want nu loopt hij alleen met een koptelefoon naar het trainingsveld.

19 september 2012 om 07:43

Toch wel een mooie satelietclub Feyenoord, je kunt een slechtere hebben. Tja Twente is Feyenoord van alle kanten voorbij gestreeft, terwijl men een veel grotere afzetmarkt heeft. Toch komen de Rotterdamers nog wel terug, wat de competitie alleen maar mooier maakt met als Top ajax, Twente, Psv, Vitesse en Feyenoord althans top voor Nederlandse begrippen, europees allemaal subtoppers.

19 september 2012 om 07:57

Ik snap wel waarom onze spelers naar Twente willen. Ze kunnen de druk van Feyenoord niet aan. Bij Twente kom je bij een regionale subtopper waar je meer kunt verdienen en totaal geen druk hebt.

Het enige wat Twente meer heeft te besteden is geld. Feyenoord is op dat punt na bijna nog in alles groter. En over twee jaar is twente voorbijgestreefd puur omdat Feyenoord veel meer potentie heeft. Twente zak weer af zoals het hoort.

19 september 2012 om 08:07

kun je er ook bij zetten waarom jij denkt dat Twente volgens jou weer afzakt? en waarom dat volgens jou hoort?

19 september 2012 om 08:36

Komt er nog een onderbouwing ?

19 september 2012 om 09:07

Europees voetbal / bewijzen ieder jaar weer talenten nog beter te maken/ Op het moment shopt de Europese subtop eerder in Enschede dan in Rotterdam

Genoeg redenen lijkt me zo.

Feyenoord is alleen nog maar groter door historie en toeschouwers, voor de rest zijn ze aan alle kanten voorbij gestreefd, niet alleen door ons, maar ook clubs als AZ zijn jullie momenteel voorbij. Vitesse gaat jullie ook nog voorbij. Het is net de Kuip zelf, achterstallig en ouderwets en maar zeuren over hoe groot jullie vroeger waren etc.. Anderen uitmaken voor koopclubs terwijl Feyenoord een paar jaar geleden niets anders deed.

19 september 2012 om 11:57

@wim2
Feyenoord is niet eens schuldenvrij en dan denk jij dat Feyenoord binnen 2 jaar Twente is voorbij gestreefd. Zolang er geen rijke sjeik komt die daar geld inpompt, zullen de komende jaren goede spelers gewoon vertrekken. Je denkt toch niet dat Clasie en BMI lang zullen blijven bij Feyenoord, zodra ze die stap kunnen maken zijn ze weg dan mag je jaarlijks aan nieuwe elftal bouwen.

Daarnaast kan Feyenoord niet het salaris bieden wat Twente wel kan. Feyenoord zou Twente juist dankbaar moeten zijn ze hebben juist geld verdiend aan Twente voor het verkoop van Spelers. Castaignos via Inter klein gedeelte van de transfersom opleidingskosten en Cabral opleidingskosten + een gratis speler en Fer een aardige transfersom.

19 september 2012 om 20:23

Juist Wim, jij snapt het. Natuurlijk heeft Twente meer geld te besteden, logisch toch als je kijkt welke winsten Twente genereerd op spelers die het voor een prikkie koopt, of op tijd scout.
Maar leg mij eens uit wat je bedoelt met de druk bij Feyenoord? Als je al een kleine 10 jaar niet meer meedoet om het kampioensschap is er toch geen druk.
En laten we eens afwachten of Twente binnen 2 jaar buiten de top 3 á 4 is. Ajax, Psv, Vitesse en Twente zijn ook financieel gezien ook dan waarschijnlijk nog een maatje te groot, want alleen met BMI en Clasie lijkt het mij iets te mager.

19 september 2012 om 08:08

Het is me niet zo heel erg opgevallen maar inderdaad Twente is lekker bezig met Feyenoord talenten. Maar je zou gek zijn als je het niet deed, waar krijg je nog een speler van begin 20 met 100 + wedstrijden op zijn naam en een betaalbaar prijskaartje, Feyenoord heeft gewoon een fantastische jeugdopleiding en laat ze, ookal is het soms door nood, goed doorstromen.

19 september 2012 om 08:10

twente zakt niet weer af puur omdat voorzitter Munsterman de zaken goed voor elkaar heeft
waarom Feyenoord altijd sub top zal blijven? omdat er geen echt groot geld zit
wel een geweldige supportersschare,maar geen geld jammer voor Rotterdam

19 september 2012 om 08:19

Wat een onzin.

Denk je niet dat Feyenoord bezig is om de schuld af te bouwen? De schulden waren eerst 40 miljoen en nu nog maar tegen de 10 miljoen. Nog ruim een jaar en Feyenoord kan weer fatsoenlijk beleid gaan voeren. Tel daarbij op dat de nieuwe Kuip er vrijwel zeker komt en dat betekend dat Feyenoord de grootste begroting van Nederland zal gaan krijgen. En feyenoord is qua niveau misschien nog een subtop maar aan alles merk je dat Feyenoorx zelfs in de meest donkere jaren nog altijd meer een topclub is dan Twente. Wil de nummer 6 van vorig seizoen dus even stil zijn?

19 september 2012 om 08:53

De nieuwe kuip zal vooral een vermindering in kosten meebrengen. De enige optie is een Arena/gelredome model. Daar verdien jezelf dus zo goed als niets aan.

De schulden zijn veelal ook wegesluisd als renteloze leningen. Ze hebben dus wel degelijk nog een grotere schuld maar betalen er geen kosten over. Dat wordt wel anders zodra het er weer gunstiger uit gaat zien voor Feyenoord.

19 september 2012 om 10:32

Ik zie niet in waarom een nieuwe kuip vooral een vermindering van kosten met zich meebrengt.
Feyenoord heeft de kosten van de huidige kuip namelijk al ver teruggedrongen door samen te gaan met het stadion en de sportclub. Over de schulden de investeerders hebben 50 % van de aandelen voor 30 miljoen overgenomen. Een hoop investeerders hebben daarbij inderdaad leningen om laten zetten tot aandelen, hiernaast zijn er ook investeerders die werkelijk miljoenen hebben neergelegd. De 30 miljoen is berijkt en volgens pim blokland gaan ze verder ( de 50% loopt echter niet verder door). Al denk ik zelf dat er niet heel veel meer bij gaat komen. Als feyenoord zijn zaakjes weer op orde heeft moet het idd de aandelen weer gaan terugkopen.

Over het nieuwe stadion hoe kom je erbij dat alleen een arena/gelredome model een optie is. Ik neem aan dat je dan doelt dat alle opbrengsten zoals eten drinken etc in de handen zijn van een derde partij. En niet zoals bij twente dat ze zelf dat soort dingen in handen hebben. Het plan is juist dat feyenoord het zelf in handen heeft net als twente en zo het stadion kan uitbuiten. Al met al is het dus idd zo dat de begroting met miljoenen zal toenemen. Want hiernaast nemen het aantal business units toe ( nu een wachtlijst voor) het aantla business seats en natuurlijk de stadioncapaciteit zelf. Hiernaast zal feyenoord meer intertlands toegewezen krijgen en zullen er mogelijk ook weer concerten gegeven kunnen worden. Al met al kan het niet anderes dan dat de begroting gaat stijgen

19 september 2012 om 11:54

De begroting zal zeker stijgen maar je moet niet de illusie hebben dat je het bezuinigde geld over de afgelopen 3 jaar gelijk kunt stellen aan het te besteden geld de komende 3 jaar. De bezuinigingen komen vooral uit het doorsluizen van schulden en voor een veel kleiner deel uit de organisatie zelf. Het geld wat je kunt besteden moet uit het stadion, supporters, prestaties op het veld (cl) en vooral uit verkopen komen. Zolang Feyenoord het kapitaal niet op het veld heeft staan, zullen de verkopen tegen blijven vallen en zullen de sportieve investeringen ook achter blijven. Die vicieuze cirkel kan door een club als Feyenoord doorbroken worden door onder andere een groter stadion, maar dat gaat gewoon tijd kosten. Ik zou er maar niet al te veel van verwachten op korte termijn. Voordat Feyenoord echt weer aangehaakt is, of zelfs Twente voorbij is, ben je minimaal 5-10 jaar verder.

19 september 2012 om 10:44

Dat feijenoord weer terug aan de ned.top komt daar twijfel ik niet aan maar zoals jij nu redeneert? Feijenoord krijgt o.a. Dankzij de nieuwe kuip de grootste begroting hoezo deze begroting hebben jullie volgens jouw redenatie toch niet echt nodig want Feijenoord leid haar spelers toch zelf op, of is het dan alleen maar om te zorgen dat andere clubs geen spelers bij jullie weghaalt. Je hebt gelijk als je zegt dat Feijenoord een grotere club is als Twente maar wen er maar aan de nederlandse top bestaat binnenkort uit Feijenoord, Ajax, Psv, FC Twente, Vitesse en evt ook nog AZ, ik ben er als Fctsupporter alleen maar blij mee want het maakt de comp. aantrekkelijker en is europees gezien ook beter. Oja om dan toch sneren uit te delen nog gefeliciteerd met de 2de plaats en succes gewenst in europa. We gaan mooie competitiejaren tegemoed

19 september 2012 om 08:22

Leerdam is de laatste in het kliekje wat bij Feyenoord toch wel voor wat van onrust stookte, al 2 jaar lang doen Cabral, Leerdam, Fer en Wijnaldum moeilijk over een contract, ze hebben elkaar helemaal gek gemaakt, Fer en Wijnaldum hebben in een vakantie besloten om te vertrekken.
Het zijn dikke matties van elkaar en hebben onderling nog regelmatig contact, ergens kan ik het wel begrijpen als Leerdam nu toch ook richting Twente zou vertrekken, toch zou ik als ik Twente was het niet doen, vind het een vreemde situatie als je als club zijnde zoveel talenten weg koopt bij een club.
Ook als Leerdam zijnde zou ik het geen goede stap vinden ik ben van mening dat Feyenoord erg goed bezig is en hij nog lang niet is uitgeleerd bij Feyenoord.

19 september 2012 om 08:44

Het enige talent wat Twente bij Feyenoord weg heeft gehaald is Fer, jij doet voorkomen dat het er meer zijn. Cabral is geruild met Verhoek en dat kwam Van Geel ook alleen maar goed uit. Voor de rest heeft Twente Feyenoord toen der tijd verlost van Landzaat (te hoog salaris) en Tiendalli (redde het niet bij Feyenoord).
Castagnois is niet van Feyenoord gehaald, maar van Inter.

19 september 2012 om 09:58

Fer, Cabral en nu misschien Leerdam?
Ik heb het niet over landzaat Tiendalli en Castagnois.

Twente melde zich voor Cabral en feyenoord wou dit alleen maar als ze Verhoek ervoor terug kregen, Twente haalde dus gewoon Cabral weg bij Feyenoord hoor.

19 september 2012 om 08:35

Laat ik voorop stellen dat van mij niet de een na de andere jeugdspeler van Feyenoord hoeft te komen.
Begrijpen doe ik het zeer zeker wel. Tenslotte zijn de spelers in Rotterdam goed betaalbaar en kunnen ze daar niets tegen inbrengen door wanbeleid.
Over een aantal jaar leveren deze spelers FC Twente weer veel geld op en kan Twente rustig verder bouwen.
Twente werd jaren terug Falliet verklaard maar daarna is fantastisch werk verricht en super beleid.
In Rotterdam is met langer doorgegaan met wanbeleid en daardoor is de schuld ook vele malen hoger.

De jeugdopleiding loopt in Enschede achter op de eerste selectie maar om nou te zeggen dat ie slecht is? Zeker niet.
Pakken vorige jaar toch diverse prijzen.
Alleen ligt het niveau van de eerste selectie ook dit jaar weer hoger dan dat van de jeugdopleiding.
Iets wat in de komenden jaren alleen maar meer naar elkaar toe zal groeien. Dat ze dat in Rotterdam niet leuk vinden is jammer.
Alleen beetje jammer dat er telekens word gesproken over arrogantie, terwijl het gewoon op feiten is gebaseerd van de afgelopen jaren.
Vorig jaar de laatste wedstrijden slecht gepresteerd en uiteindelijk 6de geworden. Doet alleen niets af aan de opmars die in Enschede bezig is.

De selectie dit jaar is enorm breed met giga concurentie. We zullen zien wat voor moois dit gaat brengen.

19 september 2012 om 08:51

Het probleem isdat de huidige coach van ons, het niet ziet zitten in de talenten. Ik als Twente supporter had liever een David/promes/roseler en Born minuten zien maken in Twente 1

19 september 2012 om 09:17

David tekent niet bij, Promes en Röseler zijn verhuurd om ervaring op te doen en Born zit regelmatig op de bank en valt soms zelfs in.

19 september 2012 om 09:53

Roseler speelde vorig jaar al een paar wedstrijden in Twente 1, zal meer leren op de training tegen Castaignos/tadic/bulekyn. Had niet verhuurd hoeven worden en was een prima stand in voor Douglas of Wisgerhof. Ook al had David wel getekend had hij er nog niet bijgezeten. Promes had je ook prima als bankspeler kunnen gebruiken.

19 september 2012 om 08:38

Leerdam is nu og de enige waar het contract niet meer van in orde is.dat Fer en Wijnaldem weggingen was een logische stap.ook Luc ja dat is vervelend maar ja is gewoon nog de financiele positie van Feyenoord.ja Cabral was bij feyenoord echt op een dood spoor en moet ik ook nog maar zien dat die het bij twente red.die jongen moet zijn instelling veranderen.
Twente is op het moment een stabielere club alleen ik denk dat Feyenoord er goed aankomt.de spelers willen weer naar Feyenoord toe en dat is fijn.
Leerdam is gewoon een nuttige speler is geen speler die erbovenuit spring en ook geen speler die het team op sleeptouw neemt.
Maar je kan hem op meerdere posities neerzetten en hij zal nooit verzaken.

19 september 2012 om 08:40

@wim2 komt er nog een onderbouwing waarom Twente volgens jou stopt met groeien ?

19 september 2012 om 08:47

Nee daar komt hij niet mee omdat hij geen goede argumenten heeft voor zijn onderbouwing. Dat weet wim2 zelf ook wel.
Het is pure afgunst van hem wat er nu in Enschede is neergezet en hoe ze het daar voor elkaar hebben.
Feyenoord kan over een paar jaar wel een nieuw stadion hebben, echter de komende jaren moet dat nog overbrugd worden. En in deze jaren groeit Twente alsmaar door.

19 september 2012 om 08:40

Ik zou het jammer vinden als hij niet bijtekent. Als hij vervolgens voor een fatsoenlijke transfersom alsnog naar twente zou verkassen is dat helemaal prima. De transfer van Fer heeft Feyenoord ook enorm geholpen. Als hij transfervrij naar Twente zou verkassen zou dat heel zuur zijn voor mijn cluppie! Mijn gevoel zegt echter dat dit wel gaat gebeuren.

19 september 2012 om 08:49

Zo'n Leerdam wil natuurlijk liever bij Twente voetballen.
Twente speelt ieder jaar Europees tot ver na de winterstop, doet ieder jaar mee voor het kampioenschap, beste salaris tegenwoordig van NL en ook het als maar groter wordende stadion hoort ook bij de top.

19 september 2012 om 08:56

O ik dacht dat hij liever bij Feyenoord bleef vanwege het mindere salaris, consequent geen Europees voetbal en omdat ze zo'n grote historie hebben.

19 september 2012 om 08:59

Spelers van het niveau Leerdam en Cabral laat maar lekker in Rotterdam. Die voegen niets toe. Leerdam kan met de huidige concurrentie op het middenveld plaats nemen op de tribune.

19 september 2012 om 09:17

Leerdam ruilen voor W.jansen :P zo een hebben ff nodig met diepgang.

19 september 2012 om 09:58

Laatste jaren heeft Twente ook een schrikbarende groei meegemaakt aan "supporters" op VZ.

19 september 2012 om 09:59

Het is allemaal ook wel uitvergroot nu...pfff

Fer, 1-jarig contract en wilde niet verlengen. Twente heeft het talent in hem gezien en Fer wilde wel.
Castaignos, komt van Inter
Cabral, op een dood spoor bij Feyenoord, in ruil met Verhoek verkregen. Hier gaan we voor het gemak maar uit van een win-win situatie voor beide clubs

Leerdam, 1-jarig contract. Mocht hij komen is feyenoord gewoon te slordig geweest in het verlengen van contracten.

Het is dus gewoon onzin dat twente alle talenten van feyenoord haalt, maar van Geel slingert dat zelf maar in de media.

Dus al die feyenoorders kunnen wel gaan huilen, maar twente is gewoon allert als het gaat om talenten met een goede contractstatus. Dit zijn ze de laatste jaren altijd, voorbeelden te over.

Zo kwamen landzaat en tiendalli ook van feyenoord nadat ze daar waren bedankt, twente ziet er wat in en is er als de kippen bij.

Ik zie het probleem niet.

19 september 2012 om 12:14

Ik zie het probleem ook niet, Twente heeft toch netjes afgerekend voor die spelers. Bij Cabral en Castaignos heeft Feyenoord netje opleidingskosten voor gekregen + nog een eigen speler voor ingeleverd. Fer een aardige transfersom, Feyenoord zou Twente dankbaar moeten zijn dat zij hun helpen de schulden uit te komen.

19 september 2012 om 13:57

Klopt, maar ook buiten dat afrekenen om bedoel ik.

Je hebt momenteel Fer van Feyenoord gekocht, die wilde niet verlengen en twente speelde daar gewoon op in. Die hadden ze een jaar eerder moeten proberen te verlengen (als ze dat al niet geprobeerd hebben)

Castaignos is van Inter gekomen, niet van Feyenoord
Cabral is geruild, zijn we beide hopelijk beter op geworden

Nu slingert v. Geel direct de media in dat het afgelopen is met alle talenten naar Twente... Hoezo alle?

Als ze de contracten voor elkaar hebben, is een speler van feyenoord plots niet zo interressant meer...

19 september 2012 om 10:22

Nog een keertje praten met Leerdam vind ik eigenlijk jammer. Van Geel heeft gezegd dat er een deadline was gesteld en toen Leerdam niets van zich liet horen werd de aanbieding ingetrokken. Nu weer praten tast je geloofwaardigheid aan. Of Leerdam tekent, of gaat voor de rest van zijn contract op de tribune. Dan gaan we afscheid nemen, alleen de echte Feyenoorders blijven.

19 september 2012 om 12:31

Veel succes in de Jupiler League dan. Wijnaldum en Fer werden ook als clubmensen gezien, kijk waar ze nu voetballen. Spelers zijn met hun eigen carrière bezig,niet met die van Feyenoord.

19 september 2012 om 12:49

Ik begrijp hier uit dat jij kennelijk niet zo veel principes hebt. Het gaat hier om het principe dat je een aanbieding hebt ingetrokken en nu toch weer wil gaan praten om te behouden. Wijnaldum was een Spartaan en kwam naar Feyenoord toe (gehaald). Dus niet zo vreemd dat ie ooit eens zou vertrekken. Fer was inderdaad een clubjongen. Maar vertrekken dat kan, daar zit ook mijn probleem niet. Het gaat mij om de opstelling van Van Geel en zijn geloofwaardigheid. En veel succes in de Jupiler League... beetje simpel he.

19 september 2012 om 13:50

Ik bedoel ermee te zeggen dat je als club weinig te vertellen hebt over je werknemers ook al heb je ze zelf opgeleid. Bij Twente exact hetzelfde. In de jeugd willen de grootste talenten niet zo maar bijtekenen en voor hun plek knokken. Ze krijgen aanbiedingen via hun zaakwaarnemers van andere (nederlandse) clubs en willen vervolgens een 1e selectie salaris en eisen speeltijd. Ze hebben nog niets gepresteerd, de club heeft in hun geïnvesteerd door ze op te leiden, maar toch zouden ze voor paar euro's willen verkassen. Zo ver gaat clubliefde dus. Als club (en supporter) kun je niet anders dan spelers te zien als handelswaar, zo zien de spelers de club namelijk ook. Dan kom je ook niet voor verrassingen of uiteenlopende verwachtingen te staan.

Even terugkomende op van Geel. Van Geel moet er alles aan doen om Leerdam te behouden. Spelers transfervrij laten vertrekken is dodelijk voor Nederlandse clubs, hoe minimaal hun inbreng ook is. Bied hem desnoods een wat beter salaris aan om zo te verlengen. Leerdam heeft vast niet de illusie dat hij Feyenoord ontgroeid is en zal ook vast niet op jonge leeftijd al richting het buitenland willen. Vertrekken zal hij toch wel als hij weinig speelt. Maar dan verdien je er tenminste nog wel wat aan in plaats van dat hij met hangende pootje bij Twente (oid) komt aankloppen.

19 september 2012 om 11:45

Dit zal het laatste talent wel zijn inderdaad. Immers wat overblijft is niet interessant voor de huidige top
Ajax, PSV en FC Twente

19 september 2012 om 11:52

Ik denk dat dat niet helemaal waar is, als twente een clasie kan krijgen een BMI kan krijgen als opvolger van douglas denk ik dat dat wel interessant is.

19 september 2012 om 12:08

Ik vind Leerdam juist 1 van de zwakste schakel bij Feyenoord en niet zo een grote talent hij is niet voor niets bankzitter. BMI en Clasie dat zijn de huidige talenten in de basis, waarvan ik BMI de beste vind en makkelijk kan passen bij zowel Twente als Psv. Ajax zie ik zelden spelers weghalen bij Feyenoord, dat heeft met de rivaliteit te maken.

19 september 2012 om 12:11

Cabral en Fer waren rotte appels die je beter kwijt dan rijk kon zijn. Castaignos was gewoon te duur voor Feyenoord om terug te kunnen halen. Leerdam is een 13 in een dozijn speler, leuk als een soort supersub, maar niet voor de basis. Als ze betalen mogen ze hem van mij hebben, voor 3 miljoen breng ik hem zelf.

Onze echte talenten, met kwaliteit en mentaliteit, gaan niet naar een andere Nederlandse club, die kunnen in een keer de stap naar het buitenland maken.

19 september 2012 om 16:02

Hoezo betalen voor Leerdam als ie aan het eind van seizoen transfervrij is.
En 3 miljoen al zeker niet.

19 september 2012 om 14:19

Ook al zou Leerdam een interessante speler zijn, ik heb nog niks van belangstelling gehoord iig, op de diverse kanalen, dan nog denk ik dat de club dat niet moet doen. Op een gegeven moment houdt het op, met het overnemen van spelers van één bepaalde club. Daar krijg je scheve gezichten van en dat kan de omgang vertroebelen op het moment dat je elkaar écht nodig hebt.

19 september 2012 om 17:42

Ik heb van Twente uit ook nog niets over Leerdam gehoord. Alleen van van Geel, die de boel weer eens loopt op te ruien.

19 september 2012 om 15:21

Gewoon tekenen of jaartje op de bank. We worden echt niet sterker of zwakker met of zonder hem.

19 september 2012 om 20:11

Dat op de bank daar zit hij al. Als hij niet tekent, wel gewoon als invaller blijven gebruiken hoor. Het is een goede 12e man juist omdat hij op meerdere posities een voldoende kan scoren. Hij gaat weg aan het einde van het seizoen, waarom niet opstellen? Heb je er twee keer last van. Vind ik altijd zo'n kleuterklasmentaliteit. "als jij niet in de poppenhoek met mij gaat, mag je ook niet op mijn feestje komen". Het is toch gewoon kapitaalvernietiging als je hem dit jaar ook al niet gebruikt?

19 september 2012 om 22:33

Het kan op lange termijn voordeel opleveren doordat spelers wel 2x gaan nadenken hoe ze zich opstellen. Als hij naemlijk echt een jaar niet speelt en ook niet traint, hoeft twente hem gewoon niet meer. Is geen kleuterklasmentaliteit, is juist keihard zakelijke mentaliteit.

19 september 2012 om 21:50

Leerdam mag wat mij betreft wel weg, hij is meer niveau Tiendalli, Cabral, Landzaat dan Fer, Castaignos. Hierna zit het wat contracten betreft behoorlijk goed want de Vrij, Clasie en BMI hebben langere contracten en dat zijn dragende spelers.

20 september 2012 om 12:58

Of dat feijenoord het opleidingscentrum is van Twente kerels wat een heisa om niets er zijn een paar feijenoordspelers naar Twente vertrokken, sowhat en Feijenoord is schijnbaar helemaal van het rabbat, waar gaat het over? Was feijenoord in het verleden de satelietclub van Twente? Nee toch growup Feijenoord is binnen een paar jaar weer gewoon waar ze behoren(ned top), nu niet beginnen te zeiken over topclub is Twente nog lang niet oid. en dan nog zullen er over en weer spelers switchen. Vangeel ziet (volgens de media!!?)dat Leerdam af en toe belt met z'n kameraad Fer en Leerdam schijnt vervolgens alleen nog maar naar Twente te willen???

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

FC Twente

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
4.Vitesse6426
6.FC Twente6227
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Luc CastaignosAanvaller3613
Dusan TadicAanvaller3512
Willem JanssenMiddenvelder323
DouglasVerdediger313
Roberto RosalesVerdediger290
Leroy FerMiddenvelder285
Robbert SchilderMiddenvelder282
Voor de complete selectie: Clubpagina FC Twente.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina FC Twente.

55 fans
Middenvelder, 23 jaar

In de wandelgangen

Vrijdag 24 mei
Aras Özbiliz zou in de belangstelling staan van Spartak Moskou, maar dat blijkt toch niet zo te zijn. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.1396484 seconden.