Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Scheidsrechters letten extra op je als je reputatie hebt'

Laatste update:

Mark van Bommel is er volgend weekend niet bij, wanneer PSV het thuis opneemt tegen Feyenoord. De middenvelder kreeg zondag tegen FC Utrecht in zijn vijfde wedstrijd van dit seizoen zijn vijfde gele kaart en is daardoor geschorst voor de aanstaande thuiswedstrijd. De recordhouder gele kaarten van de Eredivisie, Patrick Pothuizen (84 stuks), leeft mee met Van Bommel.

/

"Ik denk dat scheidsrechters wekelijks extra op je letten als je een reputatie hebt. De kaart die Van Bommel bij FC Utrecht kreeg, was absoluut onterecht. Als je tegenwoordig tegen iemand aanloopt, krijg je al geel", meent Pothuizen in De Telegraaf. De voormalig middenvelder ziet echter ook een positief punt: "Omdat Van Bommel best zwaar gestraft is, kan het zo zijn dat de scheidsrechters hem in het vervolg wat eerder zullen sparen."

Raymond Atteveld had in zijn loopbaan als speler ongeveer dezelfde reputatie als Van Bommel. "Van Bommel is op een leeftijd, 35 jaar, dat hij zijn speelstijl niet zomaar kan veranderen", zegt hij. "Het is heerlijk als je een type Van Bommel in je team hebt. Hij is erg irritant voor de tegenstander, maar dat vind ik een goede eigenschap. Ik ben het trouwens niet eens met alle gele kaarten die hij heeft gekregen. Je merkt dat Van Bommel gezocht wordt en dat de scheidsrechters onbewust echt op hem letten."

Mark van Bommel wordt eerder bestraft dan andere spelers

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Word inderdaad wel een beetje een schandalige vertoning dit met die scheidsrechters. Tuurlijk is het een harde speler maar bijvoorbeeld tegen Utrecht helemaal niet vies gespeeld en dan voor zo'n klein tikkie geel dat kan gewoon niet. Scheidsrechters maken nooit opzettelijk fouten maar het wordt wel storend.

Gelukkig speelt van Bommel verder enorm goed, die gaan we volgende week echt missen!

18 september 2012 om 08:11

de gele kaart die hij kreeg was inderdaad een beetje over dreven maar vijf minuten later maakte hij een overtreding waar hij zeker wel geel voor had moeten krijgen maar hier kreeg hij hem niet voor.

18 september 2012 om 08:37

Daarintegen het spel van van Bommel is eenmaal zo.op het randje.
In italie kom je daar wel mee weg omdat de scheidsrechters daar minder hard optreden en ook in england had dit geen probleem geweest.

Het is voor van Bommel gewoon moeilijk om aan te passen.hij moet nu Echt gaan voetballen en minder met slidings op proberen te lossen.ik verwacht dat psv van Bommel nog wel vaker moet gaan missen.

De Jong moet ook nooit terug komen naar nederland die heeft hetzelfde probleem.

18 september 2012 om 10:07

inderdaad, Davids had ook hetzelfde probleem. Zulke types zijn in het buitenland een andere stijl gewend.

Dat krijg je er niet zomaar meer uit.

18 september 2012 om 10:42

Kom op zeg, het was toch een duidelijk 'revanche'-overtreding. Geel was gewoon op zijn plaats. Hij ging misschien voor de bal, maar was duidelijk te laat. Duidelijk een flinke overtreding, die voor geel in aanmerking kwam. En ja, Van Bommel/psv moet niet zeuren, want al in de eerste wedstrijd tegen RKC had hij zijn 2e geel moeten ontvangen. Van Bommel heeft altijd al op/over het randje gespeeld en moet zich realiseren, dat hij ouder is geworden en trager in zijn bewegingen. Zo scherp spelen is voor hem geen optie meer, omdat hij dan vaker net te laat zal zijn met zijn tackels en veel keer geel of zelfs rood gaat kosten.

18 september 2012 om 10:55

Ik vond die gele kaart absoluut niet overdreven. Hij ging nauwelijks voor de bal en was gewoon veel te laat. Agressief inkomen zonder de bal te willen spelen is een gele kaart waard.

Daarnaast had hij in eerdere wedstrijden al een keer rood moeten krijgen in plaats van alleen maar 1 gele kaart dus hij mag nog van geluk spreken dat hij nu pas geschorst word.

18 september 2012 om 08:47

Nog even los van het feit of hij enorm goed speelt. Van Bommel is een speler wat ze hier ook zeggen die irritant is, een bijtertje een zuiger, is die altijd al geweest. Maar je merkt dat hij nu met 35 niet altijd meer even goed in staat is om het tempo van het spel te volgen. Wat doe je dan vervolgens kleine geniepige overtredingen maken, van Bommel is niet bang om uit te delen zeg maar. Maar dan moet je ook niet gaan piepen als je vervolgens een gele kaart krijgt. Ik vond het wel mooi hoe hij reageerde op de vragen van de interviewer van Studio Sport, geen commentaar je moet zelf maar oordelen en de beelden bekijken. Maar als hij in dit tempo doorgaat, en elke wedstrijd een gele kaart pakt dan komt hij echt aan 20 wedstrijden dit seizoen.

18 september 2012 om 09:00

Weet niet of PSV van Bommel volgende week zo gaat missen. Volgens mij heeft Advocaat dat aan het begin zelfs ook gezegd, dat hij van Bommel liever tegen Feyenoord mist dan bijv. tegen PEC of Vvv. Tegen Feyenoord hoef je de spelers niet te motiveren, dan is iedereen al wel scherp. Tegen mindere tegenstanders kan dat heel anders liggen en dan is van Bommel juist erg belangrijk.

18 september 2012 om 09:35

Jouw reaktie vind ik eigenlijk pas echt storend. Ik vind je reaktie zelf echt schandalig. Als de scheidsrechters consequent hadden gefloten, stond hij nu op 1 rode kaart en Minimaal 3 gele kaarten. Dan had hij al een schorsing gehad (plus voorwaardelijk) en was hij al dichtbij een 2e schorsing. In dat kader heeft van Bommel juist voordeel gehad, dus kijk eens wat objectiever naar de situatie.

18 september 2012 om 10:13

Maar dat geldt voor veel meer spelers dan van Bommel alleen, dus kul argument. Net zoals jij doet , wordt er veel te veel op van Bommel gelet. Let wel, op negatieve wijze.

18 september 2012 om 12:06

@stu Dan lees je en kijk je niet goed. Als er op negatieve wijze op van Bommel gelet was, had die allang een rode kaart gehad. En wat is het geval? Die heeft hij nog niet gehad, dus hoezo op negatieve wijze? De Psv-ers zijn selectief verontwaardigd, net als van Bommel zelf. Alle objectieve voetbalvolgers vind 2 gele kaarten onterecht: 1 had namelijk rood moeten zijn en de ander had niet gegeven mogen worden. Dit betekent toch echt dat hij op positieve wijze voordeel heeft gehad, want anders had hij 1x rood gehad en 3x geel, dat is erger dan 5x geel.

18 september 2012 om 12:29

Ja want die elleboogen van Fernandez sloegen vorig jaar ook nergens op... roden kaart en 11 wedstrijden geschorst. Had gewoon er mee te maken dat hij ook zo bekent is dat hij hem krijgt

18 september 2012 om 12:40

ach,er is maar 1 kaart waar je over kan klagen en dat is die in Groningen.de rest is gewoon terecht en waarvan 2 al erg dom,die tegen Roda en AZ waren beiden totaal onnodig.dus de enige die wat te verwijten valt is MvB zelf.

Ofniet dan mark , je bent gewoon een lompe boer geworden en te oud om te voetballen , dat zag ik al bij het EK 2012 . Alle 5 gele kaarten waren gewoon terecht en tegen RKC had je zelfs rood moeten hebben.

18 september 2012 om 09:02

Dan kijk ze nog maar eens na! die tegen Groningen was zwaar onterecht! De rest kan ik wel mee leven.

18 september 2012 om 09:37

De gele kaart van RKC was zwaar onterecht, daar had hij rood voor moeten hebben (dus een schorsing). De rest kan je mee leven? De rest is meer dan terecht. Hij heeft gewoon geluk gehad i.p.v. pech met de scheidsrechters. Want je kan beter 5x geel hebben dan 1x rood en 3x geel.

18 september 2012 om 09:50

Vond je die tegen Groningen dan terecht? Dus als je door een flinke duw tegen de tegenstander aankomt, dan verdien je geel?

Tegen Rkc is hij inderdaad goed weggekomen.

18 september 2012 om 10:09

Die tegen Groningen was niet terecht, het feit is echter dat hij in die wedstrijd nog 3 a 4 overtredingen heeft gemaakt die wel geel waard zouden zijn. Ik denk dat hij daarom dit de druppel vond. Het zag er ook weer als vanouds lomp uit.

18 september 2012 om 10:27

@biggles. Nee, die vind ik niet terecht, en ik vond die van RKC ook niet terecht, dus in dat opzicht heeft van Bommel geluk gehad. Je kan beter 5x geel hebben (zoals nu), dan 1x rood en 3x geel. Begrijp je het nu?

18 september 2012 om 11:31

tegen RKC zet hij gewoon in een sliding nog vol zijn voet op het scheenbeen van Duits, vervolgens maait hij Sneijder 2 min later finaal onder uit. Ik vind dat je daar wel mag spreken van einig geluk dat hij mocht blijven staan

wat een flauwekul, er zijn ook overtredingen gemaakt door v. Bommel wat geel was waar hij niets kreeg. ik denk dat op het einde van het siezoen hij in verhouding terrechte gele kaarten heeft gekregen.

Krijgen we nu een nationale steuncampagne: "van Bommel is lief"?
Ik zei het gisteren al. In Waalwijk maakte de psv captain meerdere overtredingen die geel verdienen. Met geluk kon hij de wedstrijd afmaken. Nu heeft hij even de wind tegen.

Als Ajacied moet ik ineens aan Suarez denken. Eerst helpt hij Ajax met een paar schwalbe's. Daarna krijgt hij geen penalties die absoluut wel overtredingen waren. De scheidsrechters konden de schwalbe's nog herinneren en geloofde de spits niet meer. Het zelfde lijkt nu een beetje met van Bommel te gebeuren. Hij heeft z'n krediet in Waalwijk verspeeld. Mark van Bommel moet gewoon voorzichtiger spelen. De Nederlandse scheidsrechters geven gewoon vaker kaarten. Deal with it.

18 september 2012 om 09:26

//krijgen we nu een nationale steuncampagne: "van Bommel is lief"?\\

Inderdaad. En om dit te bevestigen vragen we Pothuizen(!) en Atteveld(!) om hun mening. Samen goed voor 187 gele kaarten en 42 rode o.i.d. Natuurlijk jongens, maar het ligt niet aan Van Bommel! Dat nooit!

18 september 2012 om 10:45

Ja, en dan zijn ze Hans Kraaij jr. nog vergeten te vragen om zijn mening.

18 september 2012 om 09:41

In het geval van van Bommel word hij niet benadeeld, want hij had al 1x rood en 3x geel moeten hebben (dus een schorsing, incl. voorwaardelijk). Suarez werd op een gegeven moment benadeeld, maar ik kon de scheidsrechters wel begijpen (en dat zeg ik als Ajacied). Als je met een schwalbe de scheidsrechter hebt misleid, dan kan je dit ook een keer terug verwachten.

En de nederlandse scheidsrechters geven inderdaad vaker kaarten, maar dat komt omdat ze in het buitenland (behalve Spanje) te weinig kaarten geven naar mijn inziens.

18 september 2012 om 12:43

klopt wel,want als je bijvoorbeeld Blom en Nijhuis in Engeland laat fluiten eindigt elke wedstrijd met 4 man of zo.

18 september 2012 om 15:04

Ja en? De scheidsrechters in Engeland zijn daarom gemiddeld ook slechter dan hier. Het is echt niet beter voor het spel als je meer toelaat. Zie maar aan Peru - Argentinie. Dan zie je geen voetbal meer. Als je meer geweld wilt zien, dan kan je beter boksen of K1 gaan kijken.

Scheidrechters letten extra op als ze weten dat je regelmatig vuile en geniepige overtredingen maakt van Bommel, en dat doe jij regelmatig. Tegen RKC maakte je een smerige overtreding en werdt er geen tweede geel gegeven, dus je wordt ook wel eens gespaard. Je bent nu eenmaal een lompe boer, dat iedereen al sprak over he kaartenprobleem van jou voordat je je eerste wedstrijd speelde voor PSV zegt genoeg.

18 september 2012 om 10:16

Richt jiij je nu echt rechtstreeks aan van Bommel?
Kern van het verhaal , tip je zelf al aan. Iedereen sprak er al over voordat hij bij PSV speelde. Dus hij wordt gezocht...

18 september 2012 om 11:29

Stua..

Wat een rare opmerking. Dus omdat de 'manier van spelen' van Mark van Bommel al bekend was bij de supporters, zoeken de scheidsrechters hem? Klopt natuurlijk niets van. Van Bommel moet veel fouten van zijn teamgenoten herstellen en doet dit des 'van Bommel's' met een overtreding. Klagen moet men over zijn teamgenoten doen, niet over de scheidsrechters...

18 september 2012 om 17:34

Voor alle duidelijkheid. Ik klaag niet... Maar het valt me op dat van Bommel al 2 keer een onterechte kaart heeft gekregen en dan wordt er gewezen naar hij had voor een andere overtreding enz enz... Dat geldt voor meer spelers dat ze eigenlijk kaarten hadden moeten krijgen maar op dat moment niet hebben gekregen. En of ze hem zoeken was slechts een conclussie in een bepaalde zienswijze... Ik ben daar niet van overtuigd, mijn mening is dat de scheidsrechters niet het gewenste niveau hebben en al helemaal niet consequent zijn. Niet consequent in het maken van fouten en niet consequent in het nemen van goede en gewaagde beslissingen...

Nu begrijp ik dat Pothuizen recordhouder is, hij snapt de spelregels niet!

Het is heel simpel meneer Pothuizen. Als je een potentieel gevaarlijke aanval doelbewust onschadelijk maakt krijgt men daar geel voor ook al is de overtreding op zichzelf niet zo zwaar... Zoals die op Duplan. Deze was dus 100% terecht.

Maar waar komt die huilcampagne uit Eindhoven vandaan? Ik wist al langer dat ze daar last hadden van calimerotrekjes met hun verwijzing elke keer naar 'boven de rivieren' en ga zo maar door maar dit gaat echt helemaal nergens meer over. En dan doet de landelijke media er ook nog eens rustig aan mee...

18 september 2012 om 09:28

Ik heb het helemaal met je eens.
Ik denk dat die huilcampagne een Russisch trekje is van Advocaat, waar het werkt om de aandacht te verleggen naar iets 'spraakmakends', zodat de aandacht minder op het vertoonde spel gericht wordt... iets anders kan ik me niet voorstellen... Ik verdenk Van Marwijk ervan Dick Advocaat gebeld te hebben om te zeggen dat schoonzoon van bommel gepest wordt door de scheids.

on: Van Bommel heeft een type spel dat veel risico met zich meebrengt... de ene scheidsrechter trekt eerder een kaart dan de andere, de ene speler maakt eerder een overtreding dan een andere... Vooralsnog heeft van Bommel geluk dat hij niet eerder al geschorst is. Geen verwijt aan het adres van de scheidsrechters... Overigens wel frapant dat psv zo ontzettend vaak negatief in het nieuws komt de laatste tijd... eerst van bommel en verlies rkc, toen vam bommel, daarna van bommel, toen narsingh, verlies psv, van bommel en tyton... who's next...

18 september 2012 om 10:14

@hanzz

Ik zie de campagne al langer en verwacht dat dit een dubbele strategie is.

1) Hiermee haal je de druk van een miljoenenteam dat niet naar behoren functioneert, aandacht afleiden dus.

2) Scheidsrechters gaan straks v.bommel sparen, let maar op.

Helaas gaat dit gewoon zijn uitwerking hebben en zullen scheidsrechters sneller vermanen naar v.bommel dan nog geel pakken... de media is een machtig wapen...

18 september 2012 om 10:29

Tukkerf..

Je eerste opmerking klopt als een bus. Net als het gezeur rondom Willems, het gezeur rondom Tyton van gisteren. Straks komt het gedoe rondom Narsingh die moeilijk gaat doen. En mocht Psv straks geen kampioen worden, dan lag het aan deze 'problemen' die ze zelf veroorzaken..

Met je tweede opmerking ben ik het niet eens. Ik denk zelfs dat de scheidsrechters extra streng gaan worden jegens Van Bommel. Deze campagne kan wel eens het omgekeerde effect hebben voor Psv...

18 september 2012 om 10:33

Kebm,

Als ik erover nadenk, zie ik een scheids al voor me na dit ellenlange gezeur.

Hij twijfelt....kaart of geen kaart... het is v.bommel.... vermanen dan maar

Ik kan het natuurlijk fout hebben, maar dit verwacht ik een beetje.

18 september 2012 om 10:34

Over dat eerste heb je gelijk, ik heb echter ook een Ajacied een goede vergelijking zien maken met Suarez' zijn schwalbes. Die kreeg in het begin bij Ajax een aantal strafschoppen mee maar nadat de aandacht van heel Nederland op hem gevestigd was kreeg hij zelden strafschoppen, hoe terecht ze soms ook waren. Wat dat betreft denk ik niet dat Van Bommel zomaar gespaard zal worden als hij er 1 verdiend, zoals dus ook afgelopen weekend niet gebeurde.

En gaat hij een keer door het oog van de naald dan zal heel Nederland er juist weer opspringen want wie de bal kaatst kan hem natuurlijk terug verwachten.

Slaat echt nergens op... Hij is een voorbeeld voor de jongere generatie. Die zien dit als norm.. Harder straffen. Volgens mij gaat het spel voetbal om het balletje, niet om de randzaken om de tegenpartij uit zn spel te halen..

18 september 2012 om 09:09

Tja, en van Bommel is dan ook de enigste die overtredingen maakt? Van Bommel is de enigste met een voorbeeldfunctie?

Had de knvb dan serrero ook niet harder moeten straffen voor de tackle van achteren? Want die kreeg maar 1 wedsrijd schorsing. en zo zijn er nog wel meer gevallen, bij alle clubs.

Het merendeel van de gele kaarten zijn gewoon geel. Waren geen harde overtredingen, gewoon geel.1 gele kaart was onterecht (moeten we daar de scheidsrechter niet straffen, omdat hij een behoorlijke fout begaat (iets met voorbeeldfunctie?)). En een gele kaart had ook rood moeten zijn (moeten we daara wederom de scheidsrechter niet straffen?)

Dik het niet zo aan! Dit is voetbal, geen fanfare.

18 september 2012 om 12:46

die tuchtcommissie kan je sowieso al niet meer serieus nemen nu Gernd of zo 2 wedstrijden krijgt en Seroro voor een veel lompere overtreding maar 1 wedstrijd.

18 september 2012 om 09:31

Het spel is te hard van van bommel en hij is te traag waardoor hij zichzelf als een soort ziekenhuisbal over het veld beweegt en overal net te laat is... waardoor je overtredingen krijgt.
Welke tegenpartij haalt de randzaken aan hier dan? Dat is toch zeker psv die iedere keer een balletje opgooit in de media..?

Mark kan technisch gezien het niveau nog wel aan maar fysiek wordt het steeds moeilijker voor hem. Hij kan korte sprintjes niet meer bijbenen en moet steeds vaker aan de noodrem trekken daardoor. Op de positie waar v. Bommel staat zou je een speler moeten hebben die fel en flexibel is een bijtertje. Een type Anita of Clasie.

Advocaat kan v.bommel beter in de verdediging zetten want die Marcelo en Bouma zijn een dramatisch duo.

van Bommel heeft zelfs voordeel ervan gehad. Als alle scheidsrechters hun taak perfect had gedaan, stond van Bommel nu op 1 rode kaart en 3 gele kaarten (misschien zelfs wel 4). Dan had hij al een wedstrijd schorsing te pakken (incl. voorwaardelijk) plus weer een schorsing bij de 5e gele kaart.

Van Bommel valt gewoon tegen bij de wedstrijden waar het echt om gaat, en daar kan hij slecht mee omgaan.

Ik ben van mening dat misschien niet de overtredingen op zich een reden waren voor een gele kaart maar er was altijd wel een optelsom of een zware overtreding waardoor in die wedstrijd een gele kaart niet onterecht was. Zo langzamerhand zou ik me als Dick Advocaat toch gaan afvragen of van Bommel niet werkelijk te oud(lees te traag) wordt voor het voetbal? Hij moet teveel corrigeren met overtredingen en op deze manier loopt hij tegen kaarten aan.

Daarbij moet PSV echt iets aan haar verdediging gaan doen. Ik heb van het weekend in de samenvatting nog eens op de corners gelet maar wat stond die van de Hoorn steeds vrij zeg! Dat mag een club als PSV natuurlijk nooit 6 keer in een wedstrijd overkomen.

Een counter eruit halen o het middenveld door de speler met bal vast te houden of neer te halen is standaard geel. Dus die van zondag was terecht.

En dat hij gezocht wordt heeft hij aan zichzelf te danken. Altijd zeuren en slijmen en geniepige overtredingen maken. en scheidsrechter moet zich aan de regels houden en kan geen rekening houden met van Bommel die schijnbaar als koning behandeld moet worden.

Als Strootman niet uit kijkt gaat hij van Bommel achterna. Altijd zaniken en zeiken bij de scheids en zelf geen bal meer raken.

Waarom gaat iedereen Van Bommel nu ineens verdedigen? Hij heeft 5 keer terecht geel gekregen. Dan maakt het niet uit of je Van Bommel heet of Guy Ramos. Sterker nog, als een of andere speler van NEC 5 keer geel had gekregen, dan hadden we het er niet eens over gehad. Maar omdat de o zo grote Van Bommel geschorst is, gaan we eens kijken of het wel terecht is. Wat een onzin.

Als hij geen overtredingen maakt, dan krijgt hij ook geen gele kaarten. Hij moet niet zo zeuren. Prima dat hij op deze manier speelt, maar dan moet hij ook accepteren dat hij in een seizoen een aantal wedstrijden op de tribune zit.

Het probleem voor van Bommel is dat hij vroeger verdedigend zeer sterk was en alles met kleine overtredingen op kon lossen als het niet anders kon. Nu komt hij door zijn gebrek aan snelheid achter de feiten aan te lopen en gaat hij het op andere manieren compenseren, met als gevolg gele kaarten. Heel begrijpelijk dat je nog niet kan accepteren dat het allemaal even te snel gaat, maar wel realiteit.

Ik snap wel waarom Van Bommel er nu pas achter komt dat ie niet zo goed meer is. Hij heeft heel vaak overtredingen nodig. In de seria A krijg ie niet zo gauw een kaart. Bovendien: Ik denk toch dat het spel hier wat sneller is, waardoor hij net te laat komt. In de serie A is natuurlijk het verdedigen van hoger niveau, maar daar duurt de opbouw heel lang.

Ach, iedereen krijgt weleens een onterechte gele kaart. Van Bommel is in zijn carrière minstens 200 keer gematst, dus moet er niet gehuild worden nu hij een keer één te veel krijgt.

In de ED krijg je gewoon sneller kaarten dan in het buitenland. Hier moet V Bommel duidelijk aan wennen.

Kunnen ze hem geen oranje kaart geven.
Das dr eens dat hij zich nooit meer op de nederlandse velden mag vertonen.
Wat een vervelende vent die van Bommel.
Loopt alleen maar te zeiken hoe zwaar hij het wel niet heeft. Dat hij in zijn eerste wedstrijd terug in Nederland mocht blijven staan mag hij al blij mee zijn.
Vervolgens krijgt hij een aantal kaarten ,maar ook al weer paar keer door oog van de naald dus moet niet lopen janken.

Ik vind van Bommel nog een uitstekende speler en die gele kaarten gaan ook nergens over. 2 van de 5 zijn simpelweg onterecht en dan kan men wel zeggen van ja maar bij een andere overtreding had hij wel geel moeten krijgen. Kijk dan ook naar alle andere spelers die soms veel meer doen en ook geen kaart krijgen. Ik denk dat Pothuizen dan ook helemaal gelijk heeft. Valt me ook op dat supporters van de concurrerende clubs ook direct op de barricade gaan staan zodra van Bommel ook maar 1 speler aanraakt. Het wordt veel te veel overdreven.

18 september 2012 om 10:06

Valt me op dat huiliehuilie Psv-ers hier maar niet in willen zien dat hij helemaal niet gezocht word maar gewoon terecht zijn kaarten krijgt. Die ene tegen Groningen was niet terecht maar alle andere wel, ik snap dus de gehele discussie over zoeken niet. Zowel deze tegen Utrecht als tegen AZ zit heel Psv/eindhoven te janken terwijl het gewoon zwaar terechte kaarten zijn. Je mag een gevaarlijke aanval gerust onderbreken met een kleine overtreding maar daar staat dan toch echt een gele kaart voor. Dat is gewoon het nadeel van zijn positie en zijn type spel. Hij wilt graag druk zetten en dan wil het wel eens dat je een overtreding maakt, als dit dan gebeurt op het moment dat de tegenstander er gevaarlijk uit kan komen krijg je geel, ook al is de overtreding op zichzelf niet zo heel zwaar... Niet huiliehuilie doen maar gewoon accepteren!

18 september 2012 om 12:24

Je reactie om het huiliehuilie te noemen vind ik dan weer kinderachtig. Als een overtreding niet zo heel zwaar is dan vind ik dat het echt niet geel waard is. Dan zou je werkelijk waar elke overtreding in het betaald voetbal moeten bestraffen met geel. Moet je zien hoeveel spelers er dan wel niet onsportief zijn. Als scheidsrechter moet je de wedstrijd beter aanvoelen, meer doorspelen en bij lichte overtredingen fluit je even af. Bij een gemene overtreding geef je geel en bij een zware overtreding rood.

De kaarten tegen Utrecht en Groningen waren onterecht en dat roepen commentatoren ook nog eens. Het meest verrassende is nog dat het pas in de Nederlandse competitie een issue begint te worden terwijl van Bommel daar nooit eerder last van heeft gehad.

18 september 2012 om 12:48

Ik vind het kinderachtig dat jullie Psv-ers zo huiliehuilie doen. Het is geen issue nu ineens want Van Bommel schoffelt er al jaren op los. Het feit dat hij die bijnaam heeft gekregen komt door al die jaren, niet door een paar wedstrijden in Nederland...

Wat betreft de overtreding tegen Utrecht. Je snapt de spelregels niet en dus leg ik het nog 1 keer uit. Als er een gevaarlijke aanval onderbroken word is het geel (zie ook de regel met vasthouden, want anders had Reijnen ook zijn tweede gele kaart niet hoeven krijgen...). Dit was het geval aangezien Van Bommel de laatste middenvelder was en Duplan dus zo af kon stevenen op de verdediging van Psv. Dan hersteld Van Bommel zijn fout met die overtreding en krijgt hij terecht geel.

Wat betreft je gezever over die commentatoren, dat is natuurlijk helemaal lachwekkend. Net alsof die heilig zijn, zeker in Nederland. Die betrap je werkelijk 100x per wedstrijd op onzin en nu dus ook weer.

18 september 2012 om 13:50

psv is zoals jullie allemaal noemen een vieze counterploeg.....
Hoevaak worden de counters van psv wel niet onderbroken door kleine lullige overtredingen...... daar worden geen kaarten voor getrokken.

Nu speelt van Bommel weer bij psv...... en maakt zijn 'slimme' overtredingen op het middenveld en er wordt door iedere scheids een kaart getrokken met een greins op het gezicht..... waarom van Bommel wel en bijv. een enoh of anita vorig jaar niet?

Er worden wekelijks tientallen counters onderbroken door een 'slimme overtreding' alleen van bommel krijgt iedere keer een kaart.....

Begrijp mij goed..... groningen uit had ie hem niet mogen krijgen, maar de rest was gewoon terecht.....
Maar het gaat er mij weer om waarom er niet consequent wordt gefloten.
De ene speler krijgt de kaart wel, de ander niet......in dit geval wilde Blommetje gewoon even laten zien dat ook hij Van Bommel wel een kaart durft te geven.....

en Hanzz...... Jij moet niet huilie huilie gaan doen als psvers hier over balen en hun mening over geven, jij geeft ook je mening en daar mag één ieder op reageren.
Een tip voor jou misschien Hanzz..... kijk de wedstrijd even terug en tel even de keren dat Utrecht de aanval onderbreekt doormiddel van een overtreding,hierdoor weer met 11 man achter de bal kunnen komen en hoevaak ze hiervoor de gele prent zien.

regels zijn regels zoals je zelf iedere keer aangeeft, je hebt gelijk..... maar laat ze dan ook consequent fluiten!!

18 september 2012 om 14:54

Ik moet niet huiliehuilie doen als Psv-ers hun mening geven? Ik vind de mening van de Psv-ers huiliehuilie want de mening hebben ze alleen omdat het hun eigen speler betreft. Gaat het om een andere speler had je ze nooit zo gehoord. Dat is het grote verschil. Er is geen 1 supporter van andere clubs die de Psv-ers hier gelijk geven en dat zegt toch genoeg of niet soms? Ik doe dus niet huiliehuilie maar vertel jullie de waarheid die jullie schijnbaar maar niet onder ogen willen zien...

Wat betreft consequent zijn, volgens mij komt Bommeltje ook geregeld heel goed weg met een vermaning. Ook weer iets waar ik jullie niet over hoor. Begrijp me niet verkeerd, de scheidsrechters fluiten lang niet altijd consequent maar het gaat in deze om de heer Van Bommel en die krijgt menig kaart meer dan terecht. Dan moet je dus niet wijzen maar de hand in eigen boezem steken.

18 september 2012 om 15:46

Dat wat wij doen is precies hetzelfde als wat iedere andere supporter doet die niet voor psv is.......
Jullie wijzen alleen met jullie babyvingertjes naar psvers..... Kunnen we Toivonen niet meer op narigheden betrappen? Dan zoeken we wel weer een ander die we kunnen haten omdat ie goed is en niet bij mijn clubje voetbald......
je kunt het krijgen zoals je wilt hanzz....... jij vertelt alleen de waarheid die wij niet willen zien/horen?
overgrote gedeelte van alle psvers hier zeggen dat het zijn eigen schuld is en op één na allemaal terechte kaarten zijn!!!
Dat jij dat niet Wilt lezen kunnen wij niets aan doen!

JIJ snapt gewoon helemaal niets van het spelletje, door te zeggen dat Alleen Van Bommel dit doet...... kereltje wordt volwassen, Iedere speler komt goed weg na een overtreding die die geelwaardig is en hem niet krijgt.....

Iedereen maakt overtredingen..... geel of niet..... overtredingen die van Bommel maakt, maakt iedere middenvelder...... alleen van bommel wordt gezocht en andere spelertjes die nog niets voorstellen laten ze lopen!!!

Dit jaar Van Bommel, vorig jaar Manolev en het jaar daarvoor Toivonen...... En jullie zijn van die kuddesupporters die de media alleen maar nakunnen praten!!!

De grootste viezerikken en geniepige spelers lopen echt niet bij psv......
Over die kaartvragende spelertjes van utrecht praat je niet...... Iedere speler die tegen psv voetbald loopt bij elke overtreding van een psver de scheids bijna omver om te zeuren dat het toch echt wel geel is!!!!

Teken van zwakte..... precies hetzelfde als jij doet!!

18 september 2012 om 16:07

Allereerst, waar stel ik dat andere die overtredingen niet maken? Nergens, ook stel ik nergens dat andere geen kaarten krijgen of ze minder/meer kaarten horen te krijgen. Ik geef alleen aan dat Van Bommel ook geregeld weg komt zonder kaart (of alleen geel).

Waarom ik in deze zo vel reageer is omdat de kaart van afgelopen weekend gewoon zwaar terecht is. Dan moet je dus niet een hele discussie gaan houden of hij wel of niet gezocht word maar de hand in eigen boezem steken. Als je dan gaat wijzen maak jij je schuldig aan calimerogedrag wat dus nu in Eindhoven gaande is. Daar erger ik me nu gewoon mateloos aan!

Dat Van Bommel gezocht wordt is in mijn ogen overdreven. Tegen AZ walst hij Maher volledig omver en krijgt (zonder dat er veel ophef is) terecht geel. Afgelopen weekend haalt hij na een vel duel Duplan (zeer zeker doelbewust en er zat zelfs wat frustratie in) neer op het moment dat hij er door was (kon zo op de verdediging afstormen). Dus dan snap ik heel goed dat ze bij Utrecht boos worden en verhaal halen, loopt wel vreselijk uit de hand en je hebt mazzel dat Kali zo dom is waardoor hij later zelfs rood haalt... Eigenlijk in je voordeel dus.

Trouwens, al die Psv-ers die gaan klagen en smeken om geen kaart te trekken. Wat vindt je daarvan?

Maar laten we even terug komen op Van Bommel. Al die handjes op de schouder van de scheidsrechter, dat gepraat maar ook zeker dat aanstellerige gedrag als hijzelf neergehaald word (zie rode kaart Gerndt). Dat vinden jullie natuurlijk geweldig en noemt men dan slim (is het ook). Maar ga dan niet zeuren als andere hem terug willen pakken of hem een poot aan proberen te naaien. Oja hoe noem jij Matavz trouwens die bij een lichte aanraking net doet alsof hij een schouderworp krijgt? Moeten wij van AZ dan ook maar huiliehuilie gaan lopen doen hier? Komop, steek de hand eens in eigen boezem en zeg gewoon dat de kaarten terecht zijn en ga door naar de volgende wedstrijd. Zal je zien dat je ook een stuk minder gezocht gaat worden, want nu gaat iedereen juist op je letten...

p.s. Er zijn er velen die zeggen dat de kaart van afgelopen weekend onterecht was waaronder degene waar ik in deze discussie mee begon...

Die v Bommel moet gewoon in de spiegel kijken. Het is een goede speler. Maar ook zoekt hij het randje op. Soms is hij zelfs een echte vieze gemeend speler. Echt een bloedzuiger in het veld. Afgelopen zondag was toch gewoon terecht. Kijk tuurlijk zoeken spelers hem op. Want hij laat zich makkelijk uit de tent lokken. En doet dat met harde overtredingen. Dat heeft een speler van zijn naam toch niet nodig. Hij moet boven de partijen staan.

18 september 2012 om 10:09

Kijk eerst eens in de spiegel en zie dat Van Bommel zelf 10x erger is. Alleen al die rode kaart van Gerndt lokt hij zo mooi uit, dat noemen ze dan slimmigheidjes. Nee, hij krijgt gewoon zijn verdiende loon! Deze als ook die overtreding op Maher waren 2 terechte kaarten daar hij een gevaarlijke aanval onderbreekt. Als je de spelregels niet snapt reageer dan niet.

18 september 2012 om 20:14

@flupke, now your facts now you lie!!

Ajax heeft veruit en veruit de meeste punten gehaald voor de Uefa ranking:
5 maal Europese finale (ecii in 1987 en 1988, Uefa cup in 1992 en Champions Leageu in 1995 en 1996 waarvan 3 maal gewonnen.

En PSV eenmaal ECI finale gewonnen

Als we kijken naar kwartfinales en halvefinales gaat het aardig gelijk op maar Ajax heeft er hoogstpersoonlijk voor gezorgd dat op het hoogtepunt er drie Nederlandse clubs Champions League groepsronde speelden, in de jaren dat PSV het "aardi'g" deed zakte Nederland terug naar 1 vaste plek en 1 voorronde ticket.....

@on topic: Mark van Bommel speelt op het randje en dan is dit een logische consequentie van je spel. Niet zeuren, alleen intern naar medespelers dat men alerter moet zijn zodat Mark niet telkens aan de noodrem moet trekken.

Het uit positie lopen van bijvoorbeeld Willems of het niet meeverdedigen van Mertens bezorgt Mark overwerk, en dit heb je in eigen hand. De scheidsrechter is een externe factor die niet of zeer moeilijk te sturen is.

en waarom wordt de kaart van, van bommel niet gesemponeerd

De gele kaart die Patrick van Aanholt van Vitesse zondag kreeg is, ingetrokken door de Knvb.

Arbiter Bas Nijhuis hield Van Aanholt de gele kaart voor, voor een overtreding die gemaakt was door zijn ploeggenoot Theo Janssen. Nijhuis verzuimde dat te corrigeren op het wedstrijdformulier, waardoor de kaart niet alsnog toegekend kan worden aan Janssen.

Janssen ontsnapte in de wedstrijd dus aan rood, want eerder kreeg hij al geel voor commentaar op de leiding.

18 september 2012 om 10:46

Omdat de kaart van van Aanholt bewezen onterecht is die van v. Bommel niet! Je kan je eigen mening er over hebben maar de scheids gaf geel voor de overtreding die v. Bommel maakte! Van Aanholt raakte de hele speler niet!

Ik kon de gele kaart begrijpen, v. Bommel haalt met deze overtreding ook een counter eruit na zijn balverlies op de middenlijn!

18 september 2012 om 11:12

Omdat Van Aanholt niet de persoon was die de overtreding maakte? Het was Theo Janssen die eigenlijk die gele kaart (en dus zijn 2de) had moeten ontvangen. Dus zo gek is dat niet dat die ingetrokken werd.

Meneer Van Bommel maakte een overtreding en kreeg geel, die kan je niet seponeren.

In het geval van Patrick van Aanholt, hij maakte geen contact met zijn tegenstander en deed gewoon helemaal niks.

Dat Bas Nijhuis niks veranderd is omdat hij niet zomaar achteraf wat op het wedstrijdformulier kan veranderen, dan kan hij ook snel een goal die buitenspel leek goedkeuren e.d.? Kan ook zijn dat Nijhuis pas later heeft gemerkt dat hij fout zat. En Janssen heeft inderdaad mazzel gehad als je puur naar de wedstrijd kijkt.

Wat een gezeur toch om een kaart.
Snapt niemand dat deze beste scheidsrechter het in 1x zien moet beslissen? En als je het gewoon zo ziet zonder 500 herhalingen is het een vieze overtreding die zeker geel waard kan zijn.
Voor die overtreding kan je gewoon geel geven van Bommel moet gewoon zelf zo slim zijn om zich niet uit te laten lokken om zo'n overtreding te maken.

En van alle kaarten die van Bommel heeft gepakt is elke gewoon terecht geweest alleen bij die van Groningen kan je twijfels trekken omdat hij een set kreeg van een Groningen speler waardoor hij iemand anders onderuit haalt. Maar daarnaast had van Bommel ook al voor een andere overtreding waar hij geel voor kreeg rood kunnen krijgen.

Van Bommel is gewoon iemand die vaak aan de noodrem moet trekken en dat zie je in de eerste 5 duels gewoon maar om nu alle scheidsrechters te verwijten dat ze spelers met een reputatie extra zwaar aanpakken....

Voor al die vijf overtredingen kun je geel geven. Eentje was misschien eigenlijk geen kaart, maar een ander had gewoon rood moeten zijn. Dus dat heft elkaar mooi op.
Van Bommel moet gewoon slimmer zijn dan dit, valt me een beetje van hem tegen.

Wat een zielige mensen hier op vz. Van bommel is juweel voor de eredevisie! Maak er niet zon probleem van! Ik snap waarom kuyt, sneijder, seedorf niet terugkomen. Ze worden niet gerespecteerd in nl. Iedereen is jaloers en ze worden gewoon genaait door nl! Wees blij dat zon grote speler terugkomt in die kleine Kut competitie

18 september 2012 om 11:11

Wat probeer je zeggen? Seedorf wilde gewoon een avontuur en kon spelen in het land van zijn vrouw. En waarschijnlijk ook nog een mooi salaris opstrijken in een mooi land.

Kuyt kon bij Fenerbahce 3x zoveel verdienen of misschien nog wel meer dan bij Feyenoord, zou jij nee zeggen tegen 6000 bij een nieuwe baas als jij nu 1500 verdiend? Alleen over salaris gesproken dan en uitgaande werkplek/sfeer zelfde zijn.

Van Bommel is een viespeuk, maar dat is zijn stijl. Ik kon hem waarderen op het WK 2010, hij greep in waar het moest en regeerde als een veldheer. Maar het lijkt wel alsof hij te vaak moet corrigeren de afgelopen weken. Weet niet of dat met zijn eventueel mindere fysiek te maken heeft of dat andere spelers hem in de steek laten (dat hij bijvoorbeeld tegen 2 komt te staan).

Van Bommel had hiervoor geen gele kaart moeten krijgen, maar voor een andere overtreding die wedstrijd.

Het is trouwens een wonder dat van Bommel nog geen rood heeft gehad dit seizoen.

Nou nou, het is wat. Van Bommel die een (al dan niet) onterechte kaart krijgt. Ik zie zo vaak onterechte kaarten gegeven worden, hoor je nooit iemand over. Maar laten we nu niet doen alsof van Bommel gezocht wordt en kaarten te veel krijgt. Sterker nog, door zijn geslijm en gepraat de hele wedstrijd door wordt hem zelfs erg vaak de hand boven het hoofd gehouden. Daar is van Bommel namelijk erg goed in, het bespelen van de scheidsrechter. En ook dat is een kwaliteit wat (helaas) bij profvoetbal hoort.

v bommel is de italiaanse competitie natuurlijk gewoon, daar daar laten ze zulke kleine pietluttigheden gewoon doorspelen en mag je nog tackles invoeren.. als je in nederland een tackle invoert wordt er meteen naar een kaart getrokken.. het lijkt wel of er geen contact mag zijn en het zaalvoetbal is.. ik hoop dat dit in de jaren verandert want voetbal is ook duels aangaan en er in vliegen

18 september 2012 om 10:45

Je vergeet echter 1 ding, zoals wel meerdere, dat het niet alleen de vertreding zelf is. Het gaat er bij deze (en ook zijn kaart tegen AZ na een overtreding op Maher) om dat hij naast een overtreding ook een gevaarlijke aanval onschadelijk maakt. En daar staat in Nederland gewoon zwaar terecht geel op. Als je dat niet logisch vindt stel je dus dat onsportief gedrag beloont mag worden want hij maakt geregeld dit soort bewuste overtredingen daar hij weet dat als hij uitgespeeld is de aanvaller alleen nog maar die paar klunzen van verdedigers voor zich heeft... In Italië kiezen voor de schoppers, in Nederland kiezen we voor de voetballers!

18 september 2012 om 11:08

Inderdaad Hanzz, als je situaties als met Maher niet straft met geel dan ga je nooit meer een counter zien, want iemand zal zich er altijd voor werpen. Alleen als er echte aanslagen worden gedaan wordt er dan nog geel gegeven. Die van Maher was een potentiële gevaarlijke uitbraak.

Tegen RKC (had rood kunnen wezen) en tegen Utrecht (had 2de geel kunnen krijgen) dat wordt voor het gemak even vergeten door (voornamelijke) Psvers maar er wordt wel gerefereerd naar een kaart in Groningen die onterecht zou zijn....

18 september 2012 om 13:09

sjonge jonge wie heeft het over de fout van bommel op maher ?? Vbommel zal ook wel terrechte gele kaarten gekregen hebben maar hij zal ook wel verschoten zijn dat er zo snel kaarten getrokken worden in vergelijking met andere landen.. over het Algemeen zie ik gewoon dat er nauwelijks duels worden aangegaan en te vaak gele kaarten voor niets worden getrokken..

jazeker in nederland gaat men voor het voetbal daar staat het ook bekend om, maar nu het nadeel dan, zie jij nog een echte harde nederlandse verdediger die naam maakt in het buitenland of bij oranje? dat heeft oranje het ek gekost want voetballers genoeg maar eenmaal verdedigend zijn ze allemaal te slap/zacht

18 september 2012 om 13:37

Dus wij hebben geen fatsoenlijke verdedigers doordat de scheidsrechters de regels niet correct toepassen??? Zulke onzin heb ik echt in tijden niet gehoord. Voorbeeld Maher haal ik aan omdat de overtreding heel erg op die van Duplan lijkt. Het gaat er hier om dat Van Bommel een gevaarlijke situatie onschadelijk maakt op een ongeoorloofde wijze. Dan moet je dus op de blaren zitten. Hij kon er dus jaren mee weg komen (ja ook in Oranje, dat gepraat met de scheidsrechter heeft iedereen daarvan). Hij krijgt dus nu pas hetgeen waar hij eigenlijk al jaren recht op heeft.

18 september 2012 om 15:19

tiote,

Jij vindt dat de scheidsrechter meer een voorbeeld moet nemen van de Italiaanse competitie? Ik denk dat Marco Van Basten niet met jou eens is.

ja laten we discussieren over een gele kaart elke wedstrijd! dit gaat toch nergens over!
alleen omdat het van Bommel is en hij erover zeurt...psv zou eens meer de hand in eigen boezem mogen steken...van Bommel is een irritante voetballer die op de grens speelt!

heb je ooit Edgar Davids over gele kaarten horen zeuren! hou aub op met deze discussie!

Gaan we Van Bommel nu in een slachtofferrol manoevreren ?

Hij speelt met risico, das dan loop je extra kans. Daarnaast is hij niet de snelste meer, waardoor hij meer overtredingen nodig heeft. Allemaal een logisch gevolg van elkaar !

Een Van Bommel die niet op het randje speelt is helemaal niks waard, hij heeft het gewoon nodig om af en toe aan de handrem te trekken.

De kaarten tegen RKC (rood had gekund) AZ (haalde counter eruit) tegen Roda ook een domme kaart.
Die van Groningen is beetje te zwaar gestraft, maar hij komt toch in die positie.

Die tegen Utrecht was ook wel terecht, werd zelfs gespaard voor ze 2de.

Tja Mark misschien moet je het omdraaien en tegen je zelf zeggen nu ik een reputatie heb moet ik beter op letten want er word meer op me gelet.

Haha Mertens z'n kop xd

Van Bommel speelt altijd op het randje en de Nederlandse scheidsrechters weten dat. Hij heeft z'n reputatie tegen in Nederland.. zonder z'n speelstijl is hij niets waard.

Wanner je Van B laat gaan in de wedstrijd zal het bij hem toch een optelsom worden.dit zit nu in zij spel gebakken en dan heeft gevolgen

Van Bommel is een huilebalk,hij kwam de eerste wedstrijd tegen RKC al goed weg omdat hij van Bommel is met zijn overtredingen omdat hij zogenaamd wel even wil laten zien dat hij aanwezig is en had hij al rood moeten krijgen die elke andere speler wel had gehad.
Nu loopt ie te miepen en huiliehuilie te doen dat er zo op hem gelet word.
Wees realistisch bommel,je kan het niet meer bijhouden en hebt deze overtredingen nodig om je staande te houden.
Onbegrijpelek en toont weer het faalbeleid in eindhoven aan om deze reclacitrant terug te nemenomdat hij ooit in de begin jaren 90 zo belangrijk was voor psv.
Voegt niks toe,kost je gele kaarten,kan het niet meer belopen en is puur en alleen terug gehaald omdat ooit cocu zo een succes was destijds maar cocu had meer kwaliteit in zijn linkerteen dan van bommel ooit in zijn hele carriere in zijn hele lichaam had.
Plus hou je nog je eigen jeugd tegen ook.
Dit is nu precies de reden waarom cruijff gelijk had om geen technisch directeur alla brands bij ajax af te schaffen omdat die ommenabij 2 miljoen per jaar verdienen en er geen reet van bakken en je alleen maar geld kost net als die foeke booy vorig jaar bij utrecht.
Als psv slim is lozen ze die brands en gaan ze de hele organisatiestructuur op de schop gooien.

Wat is dit voor Calimero gedrag? Van Bommel had tegen RKC bijvoorbeeld minimaal 2x geel moeten krijgen, waar hij er met 1 vanaf komt. Alleen de kaart tegen Groningen was discutabel, de andere simpelweg dom, en dus onprofessioneel! Als je met zoveel ervaring, op (met alle respect) dit niveau nog een dergelijke kaartenlast nodig hebt, geeft dat meer aan over van Bommel zelf, dan over de arbitrage. En dan laten we van Bommel-wannabee Strootman nog buiten beschouwing, hoe extreem die dit seizoen al is gespaard!

Bekijk het positief! Loopt in elk geval aankomend weekend niet tegen een gele kaart aan.

Ik zelf vond maar 1 van de 5 gele kaarten onterecht, maar dat is ieders eigen mening natuurlijk.

En hoe zal hij aan deze reputatie komen? Dan moet hij er nu zelf ook maar op gaan letten.

van bommel speelt met vuur dus kan je een kaart krijgen misschien was er een kaart niet terrecht maar datis van bommels spel

Niet zeiken bommeltje en vrienden, gewoon 5 terechte kaarten. Allemaal domme en onnodige overtredingen rond de middenlijn. Kijk ze maar na. Ik hoop zo dat hij eens wordt afgezaagd en de tegenstander geen kaart krijgt. Poetic justice

De scheidsrechters zaten dit weekende vaer ernaast, maar voor die van bommel kon je geven, wat hij uiteindelijk ook deed, dus niet zeiken mensen. De scheids heeft maar 1 keer de kans om het te zien. Wij zien die fout vaker en dan kan je zien of het terecht of niet terecht was, nu was hij terecht, maar kon je het ook nog door de vingers zien. Uiteindelijk zou hij bij de tweede fout hem zeker hebben gekregen als hij die eerste niet al had gekregen. Daarom heeft blom hem aan die ander psver gegeven. Dus moet hij blij zijn, want het had ook zomaar rood kunnen zijn geweest.

Wat een huilie huilie verhaal weer dit. Tuurlijk, er zit heus wel een onterechte gele kaart tussen. Maar daar gaat het niet om. Van Bommel speelt op het randje, soms erover heen, en daar krijgt hij geel voor. Niet zo zeuren. Als je geen geel wil, dan moet je die overtredingen niet maken.

Ik vind eigenlijk dat het in dit geval wel meevalt. Van Bommel had zeker 2 kaarten waar niemand over twijfelt, 1 kaart die ook rood had kunnen zijn, en 2 waar inderdaad over te discussiëren is, maar waar ik persoonlijk geel wel op zijn plaats vond.

Verder heb ik juist vaak het idee dat van Bommel goed weg komt. Niet alleen dit seizoen maar altijd. Hij heeft heel vaak wedstrijden waar hij zo rood of 2x geel had kunnen krijgen, maar waar hij door de scheids te bespelen er mee weg komt. Zeker bij het Nederlands elftal is dit heel vaak voorgekomen.

Echter wat ik wel vind, is dat scheidsrechters niet consequent zijn. En de tuchtcommissie ook niet overigens. Er lijkt een te grote willekeur te bestaan in wat geel is en wat niet. Ik kan me goed voorstellen wanneer je vergelijkbare acties onbestraft ziet dat je je dan benadeeld voelt.

Ik denk dat daar wel eens wat aan gedaan moet worden; want nu moet je maar geluk hebben welke scheidsrechter je krijgt omdat de een alles door laat gaan en de ander voor alles fluit. Zeker voor een speler als van Bommel die toch altijd op of net over het randje speelt ben je dan erg afhankelijk van hoe de pet van de scheids staat.

Over het op je letten en reputatie dat is natuurlijk iets van alle tijden. Het duidelijkste voorbeeld was Suarez en zijn schwalbes. Aan het begin van zijn Ajax tijd maakte hij continu schwalbes en vaak werd hij nog beloond ook. Toen werd er op hem gelet en kreeg hij zelden nog een vrije trap mee, zelfs niet wanneer hij het wel verdiende. Maar dat is natuurlijk gewoon je eigen schuld. Wanneer jij de reputatie hebt vaak vervelende overtredingen te maken, is het ook logisch dat ze jou meer in de gaten houden.

wat zit iedereen toch te zeuren over die kaarten.. hoe vaak maakt hij wel niet overtredingen die ook gewoon geel zijn en die niet gegeven worden?

en hij had trouwens ook gewoon rood moeten hebben tegen rkc!

Van Bommel is altijd al een harde speler geweest, maar echt een naam van iemand die kaartenpakker is heeft hij nooit gehad, dat is in een paar weken ontstaan door zijn eigen domme en onbesuisde akties.

18 september 2012 om 15:11

- Seizoen 2011/2012, 25 comp. wedstrijden, 6 gele kaarten.
- Seizoen 2010/2011, 27 comp. wedstrijden, 9 gele kaarten.
- Seizoen 2009/2010, 25 comp. wedstrijden, 11 gele kaarten.
- Seizoen 2008/2009, 29 comp. wedstrijden 12 gele kaarten.

Moet ik nog doorgaan? Totaal aantal gele kaarten is zelfs nog hoger dan een gemiddelde centrale verdediger.

18 september 2012 om 15:22

Zo dan, nooit in de gaten gehad dat hij zo'n fanatieke verzamelaar was, maar er was wel een stigende lijn qua daling van de gele kaarten, ben bang dat als hij zo doorgaat we een nieuw record gaan krigen.

18 september 2012 om 16:10

In Duitsland was het vrij stabiel, in Italië een stuk minder inderdaad. De twee eerdere seizoenen die Hootch hier niet neerzet zat hij ook op 10 a 11 (weet het niet exact meer). Pas halverwege 2010/2011, na dus zijn transfer, is die dalende lijn ingezet...

Denk dus dat hij door het spelletje van Milan, veel meer leunen achterover, minder vaak die overtreding hoeft te maken zoals hij dus nu al een aantal keren hier heeft begaan.

Wat een zielig gedoe zeg. Als v Bommel nu eens wat minder lomp gaat spelen.
Die overtreding tegen RKC was ook gewoon geel, absoluut geen intentie om de bal te spelen.
Hij mag van geluk spreken dat hij dit seizoen nog geen rode prent heeft gekregen.
Hij denkt dat hij nog in Duitsland/italië speelt waar dit soort overtredingen vaker gebeuren.

Van Bommel goede voorbeeld voor de jeugd van PSV

Ik vond hem 100% terecht.

Hij ontneemt Utrecht namelijk een counterkans. Als je op die positie een overtreding maakt terwijl heel van je spelers voor de bal lopen dan krijg je vrijwel altijd geel.

Schei toch eens uit met dat gezeik over dat hij telkens gezocht wordt. Er was volgens mij niet één gele kaart bij die 100% onterecht was, daar komt bij dat hij het gewoon bij zichzelf moet zoeken. Een speler met zijn ervaring mag je toch van verwachten dat hem dit af en toe een keer gebeurd en niet vijf weken om rij. Hij plaatst zichzelf constant in die posities.

suarez had ook zo repuatie bij scheidsrechters ook al waren zijn kaarten ook niet altijd terecht , dat is net zo speler van als van bommel die op het randje spelen , en Jaap Stam en Edgar davids waren ook zulke spelers ,

Het is wel zo helaas.. Scheidsrechters nemen zoiets altijd mee in hun achterhoofd (bewust of onbewust).. Dit gebeurd je zelf in het dagelijkse leven ook..

Is inderdaad zo. Ik heb de fase niet gezien, maar spelers die een reputatie hebben voor vuile tackles, schwalbes,... krijgen meer beslissingen tegen hun dan anderen.
Pepe bijvoorbeeld in de terugmatch tegen Barcelona in de Super Cup. Di Maria tackelde iemand van achteren en een seconde later tikte Pepe hem lichtjes aan (onvermijdelijk zelfs bijna). Di Maria krijgt niets, Pepe geel.

dat was ook zo bij Luis Suarez (ex-ajax speler)

ach houd op , schei uit. Ik geef toe dat een paar kaarten makkelijk gegeven waren, maar een het merendeel was terecht. Het gemekker van Van Bommel over zn kaarten moet eens een keer stoppen.. niemand word er gelukkig van

18 september 2012 om 13:50

Merendeel was terecht klopt helemaal. Maar als de scheidsrechters conseqent zijn en dus voor overtreding zoals die v vbommel tegen utrecht geel geven,dan moet je dat ook doen bij iedereen.
Doen ze niet....want dan speel je vanaf minuut 60,met 8tegen8.
Volgens de regels is shirtje trekken geel................dan kan je bij elke corner 5gele kaarten trekken,doen ze niet ....waarom?????
Maar wel vbommel geel geven voor een onopzettelijke botsing zoals bij groningen uit........heeel apart.

Maar waarom zullen wij nooit meer ver komen in de europese competitie...................omdat we in nederland voetballen met zaalvoetbal regels,terwijl europees je er lekker stevig mag inkleunen en dat zijn we niet gewend,waardoor het schip ingaan.
Let maar op vanavond met ajax........................die worden fysiek helemaal overlopen en hebben geen schijn van kans.
Fijn hoor,weer geen cl punten voor nederland.

18 september 2012 om 16:57

In Spanje trekken de scheids nog eerder de kaarten, maar je kan niet zeggen dat Barcelona het heel slecht doet of wel? Dus dat is grote onzin. Wij komen nooit ver in de CL (EL nog wel redelijk), vanwege het verschil in geld. Ik ben juist er blij mee, want ik kijk voetbal om het voetbal, niet voor de overtredingen. Als je een hardere sport wilt zien, kijk dan naar boksen of K1. Dat onze engelse collega's bv. de kaarten niet trekken, is omdat de scheidsrechters in Engeland minder zijn dan de Nederlandse.

En jij vindt Dortmund fysiek sterk? Hoe kan het dat ze vorig jaar 4e zijn geworden en Ajax zelfs bijna doorgegaan naar volgende ronde?

Ik vraag me af wat Van Bommel wil bereiken met al dat gezeur. Een reputatie heeft hij zeker, maar het merendeel van de kaarten was gewoon terecht. Zag liever wat zelfkritiek en wat meer focus op het voetbal bij onze Mark, zijn toegevoegde waarde valt me tot nu toe erg tegen.

Hahaha.. Wat een clowntjes hier op vz.br Ga jullie inlegkruisjes eens allemaal verwisselen! br Iedereen kan zien dat v.bommel gezocht word. En dan hier ook nog gaan beweren dat het allemaal terrechte gele kaarten waren.. Laat me niet lachen. Die bij groningen was gewoon lachwekkend en die van afgelopen zondag ook!

Er word in de ed zo snel een gele kaart gegeven.. Neem een voorbeeld aan de engelse competitie!

18 september 2012 om 16:59

Jij bent lachwekkend. Kaart tegen RKC had rood moeten zijn, die van Groningen was onterecht en die van gisteren terecht. Of staat er in de regels tegenwoordig: Niemand mag een gevaarlijke counter-aanval onderbreken, anders is het geel.. Behalve van Bommel: die mag dat wel.

In Engeland fluiten ze gewoon heel slecht. Psv-ers hebben een moeilijke tijd en gaan zeuren over een gele kaart, hoe triest ben je dan.

Gewoon leren voetballen, dan heb je dat niet nodig

Wat een flauwekul weer allemaal. Van Bommel maakt gewoon een overtreding waarvoor je meestal geel krijgt. Het was min of meer een wraakactie van hem, omdat hij eerst naar de grond werd bewerkt en een scheidsrechter moet gewoon op dat moment gaan handelen en niet alvast naar de volgende wedstrijd kijken.

Van Bommel wilt niet dat de scheidsrechters van hem verwachten dat hij zijn speelstijl aanpast, dus dan moet hij ook niet gaan verwachten dat de scheidsrechter de regels aan hem aanpassen.

De NL scheidsrechters zijn gewoon triest, als je ziet fluiten lach je stuk. Zoveel arbitrale dwalingen deze weekend, logisch dat we maar 1 scheidsrechter hebben die de CL mag fluiten Kuipers. Het wordt echt tijd voor technische hulpmiddelen deze scheidsrechters maken veel te veel fouten. De kaart van van Bommel was zwaar onterecht als je voor dat soort kinderachtige overtredingen gaat fluiten belachelijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren