Voetbalzone

Braafheid: ‘Bij FC Twente zitten er nu zelfs topvoetballers op de tribune’

Maandag, 17 september 2012 om 11:00

Edson Braafheid is, nadat hij in 2009 naar Bayern München vertrok, weer terug bij FC Twente. Na die afwezigheid van drie jaar kent de linksback de club, die in de tussentijd landskampioen werd, bijna niet meer terug. Met name de kracht en de breedte van de selectie zijn Braafheid erg opgevallen.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

Poll

Denk je dat FC Twente dit seizoen mee gaat doen om het kampioenschap?

17 september 2012 om 11:05

Ze zien het allemaal wel erg rooskleurig daar in Enschede. Afgelopen seizoen 6e, nu een reeks aardige wedstrijd maar nog niet serieus getest en het is ineens een topclub. Goede selectie en zeker een kandidaat voor de titel, maar het seizoen is nog lang.

17 september 2012 om 11:09

Ze krijgen het wel erg in hun bol idd. Eerst maar eens afwachten wat ze doen tegen (echte) topclubs.

17 september 2012 om 11:16

Twente is misschien nog niet echt getest maar heeft nog wel alles gewonnen.
Van RKC en Utrecht uit zou je van te voren ook niet zeggen dat het echte testen zijn maar worden toch verloren.

17 september 2012 om 11:20

Als je alleen naar het vorige seizoen kijkt komt het vreemd over ja, maar de jaren ervoor eindigde Twente net iets hoger dan zesde.
Wanneer heeft Braafheid het precies ' erg in zijn bol' ? Als hij zegt dat Twente verder is dan drie jaar geleden? Lijkt me wel correct. Als hij zegt dat er meer goede spelers zijn dan drie jaar geleden? Als hij zegt dat er topspelers op de bank/tribune zitten?
Je kunt een boom opzetten over wat precies een topspeler, of (sheez, daar gaan we weer) wat een topclub is, maar het lijkt me toch geen aperte onzin, wat hij daar beweert.

Wel eens met de constatering dat de komende weken ons duidelijk gaan maken hoe Twente er voor staat tegen de betere ploegen - de tweeluik tegen Bursaspor gaf een interessentie sneak preview (met wisselende resulateten - uit zeer mager, thuis uitstekend).

17 september 2012 om 14:27

jazegtie..

Je wordt niet alleen kampioen tegen de (echte) topclubs. Mocht Twente twee maal van PSV en Ajax verliezen en de rest winnen, is de kans groot dat ze alsnog kampioen worden. Ik maak mij, als Ajacied, wel zorgen om deze uitslagen van Twente. Ondanks dat iedereen zegt hij ze nog niet serieus getest zijn, winnen ze hun wedstrijden wel heel erg makkelijk en hebben ze een ontzettend brede selectie. Daarbij is PSV ook nog niet echt getest (ook niet tegen AZ) en zij hebben al 6 punten laten liggen. Twente is verdomd stabiel tot op heden, dat mag gezegd worden..

17 september 2012 om 11:18

Wel erg kort door de bocht. Je weet toch dat de media het grootste deel van dat beeld maken? Zo gaat dat met alles, het is maar net wat je er uitfiltert.

De supporters denken helemaal niet dat Twente een topclub is (wat de definitie daar ook van moge zijn). En niemand binnen of rondom de club denkt dat ze even kampioen gaan worden. Je kan ze juist verwijten dat ze te bescheiden zijn gezien hun begroting.

17 september 2012 om 12:07

Inderdaad, en deze kop is ook weer in de mond gelegd, er werd aan Edson gevraagd of Twente verder is dan vorig jaar, en de breedte van de selectie wordt ook ff genoemd, met heel zachtjes erachteraan "en de tribune". Zegt Braafheid dus van ja, ze zijn gegroeid, en de breedte is inderdaad ook sterker geworden. Nu heeft Braafheid dus gezegd "dat er op de tribune topspelers zitten" ...

17 september 2012 om 11:19

@jeroenf
Dus als Twente vorig seizoen, net als die 4 jaren daarvoor, in de top 2 was geëindigd was het nu wel een topclub? En als ze dit jaar onverhoopt kampioen worden, zijn ze dan definitief een topclub? En als ze vierde worden?

Ik word een beetje flauw van het geneuzel over wel of geen topclub zijn. Feit is dat Twente in Nederland de begroting en selectie van een topclub heeft. Daar refereert Braafheid ook aan.

17 september 2012 om 13:05

@jeroen F. Ben jij zo simpel dat je denkt dat deze uitspraken zijn gebasseerd op de overwinningen op Willem2,nac en Groningen?

Edit; Die F achter je naam zegt ook al genoeg.
Feyenoord was de laatste jaren dus een degradatieclubje. Vorig jaar even een topclub geweest, omdat de overige ploegen het lieten liggen,maar na de schandelijke uitschakeling tegen Praag,weer gewoon een gemiddeld clubje uit de eredivisie.
Tenminste, zo redeneer jij .

17 september 2012 om 11:05

Goed van Braafheid om weer terug te komen naar Twente. Hij heeft het na zijn vertrek niet echt waar kunnen maken. Hij geeft gelijk dat Twente verder is dan 3 jaar geleden. 3 jaar geleden zag iedereen Twente nog als een subtopper. Op dit moment is Twente gewoon een club die kan meespelen om de titel. Jammer trouwens dat Ruiz is vertrokken naar Fulham. Hij kon beter nog een jaar blijven bij Twente. Hij bloeide echt uit tot een publiekslieveling!

17 september 2012 om 11:05

We hebben in de breedte in mijn ogen een zeer sterke selectie, maar dat er ook op de tribune topspelers zitten wil ik niet zeggen. Maar inmiddels heb je op elke plek wel alles minimaal dubbel bezet.

a.s. Donderdag moet het zeker beter tegen Hannover maar ik heb er wel vertrouwen in!

17 september 2012 om 11:12

Welke topspelers zaten er dan op de tribune afgelopen weekend?

17 september 2012 om 11:22

Fer.

17 september 2012 om 11:22

Ik denk dat hij de geblesseerde spelers hiermee bedoelt, dus Fer en Bjelland.

17 september 2012 om 13:05

Cornelisse, Breukers, kuipers etc.
Die spelers zouden bij de meeste ED clubs in de basis staan.

17 september 2012 om 13:56

@j.staatsen laat me niet lachen man, dat zijn toch geen topspelers?!

17 september 2012 om 17:09

haha topspelers.... PSV heef techt topspelers, maar het komt er nog niet uit. Als je de eerste 11 van PSV uit de basis had gehouden en het B-team er had staan had je gewonnen. Je hebt dan namelijk nog steeds een enorm sterk team vergeleken met Utrecht kijk maar:

En dan heb je ook nog de Stef Nijlands van deze wereld.... Het 2e team van PSV is op papier dus gewoon sterker dan Utrechts eerste team, triest dat je dan dus toch verliest...

Waterman
Manolev
Zanka
Derijck
Ritzmaier
V. Ooijen
Wijnaldum
Engelaar
Narsingh
Locadia
Depay
18 september 2012 om 00:34

Hoe je het weet te presteren om in een FC Twente topic een opstelling van PSV te plaatsen, is mij een raadsel...

On: FC Twente heeft de nodige stappen gezet, toen Braafheid weg was. Dus het is onopmerkelijk dat Braafheid dit eventjes aanstipt in de media.
Zelf ben ik ook zeer content met de terugkeer van Braafheid, toch altijd een degelijke speler geweest die voornamelijk een énorme klik had met Elia, hopelijk weet hij deze klik ook te krijgen met Chadli. Dan heb je een uitermate sterke linkerflank met Braafheid-schilder-chadli!!

18 september 2012 om 22:36

Ik denk dat je beter Schilder op de linksback positie kunt zetten. Ik vind Schilder een betere voetballer dan Braafheid. Schilder komt altijd op en geeft meestal een goede voorzet terwijl Braafheid niet zo van opkomen houdt.

17 september 2012 om 11:14

Twente heeft echt een top selectie en het zal mij niks verbazen als ze kampioen gaan worden.
Dat zie ik liever dan dat Psv kampioen wordt. Als Ajax tweede weet te worden ben ik zeker tevreden.
Ik hoop dat het weer lekker spannend gaat worden tussen Ajax en Twente.

17 september 2012 om 12:56

Ik zou zeggen help ze dan maar een handje ze komen op 29-09-2012 op bezoek in Amsterdam geef ze de drie punten maar. Als jij tevreden bent als jou clubje tweede wordt, dan kun je beter niet meedoen om de titelstrijd.

17 september 2012 om 18:32

Zo bedoelt hij het natuurlijk niet, hij heeft alleen door dat Ajax met hun vele jeugdspelers niet zo snel kampioen t.o.v. PSV en Twente die veel gekocht hebben. Maar goed, de afgelopen 2 jaar werd Ajax ook zwaar onderschat, en toen werden ze 2 keer kampioen...

17 september 2012 om 11:15

Kijk dat stoort me nou aan Twente. Ze hebben maar een schaaltje in de prijzenkast staan. En zijn afgelopen jaar 6e geëindigd. Maar omdat er een fair play bestaat mogen ze meedoen in Europa. En winnen ze de eerste 5 wedstrijden en ze denken gelijk dat ze een topclubs zijn. Twente kan nooit mee PSV of Ajax of Feyenoord inhalen. Is gewoon onmogelijk. Ze zullen nooit internationaal prijzen winnen. Dat maakt een club echt groot. In Nederland praten de echte voetbal kenners altijd over het Feyenoord van 1970 en het Ajax van Cruijff tussen 1971 en 1974 en de stop bal van breukelen in de Europacup finale 1989. Of het Ajax onder van Gaal en het Feyenoord dat in 2002 de eufacup won. En zolang de Engelsman daar trainer is ben ik niet zo bang voor Twente.

17 september 2012 om 11:24

Jaaaaaaa, weten we. Jullie en al die anderen zijn veel groter, beter en topper. Trouwens in de jaren '70 deden we europees ook mee, verloren alleen de finale en dan wordt je (terecht) vergeten. Twente is geen topclub en zal dat ook nooit worden in de ogen van velen. En dan nog. Liggen we hier niet wakker van. Vorig jaar 6e, klopt. En die jaren daarvoor? Juist, beter dan die grote club van jou. En jij was blij vorig seizoen met je europees voetbal, maar nu? Tja, dat zit er al weer op.

17 september 2012 om 11:47

Sterker nog, als je heel goed de geschiedenis in gaat zul je tot de conclusie komen dat het totaal voetbal van de jaren 70 uit de Twente koker van Kees Rijvers kwam. Helaas telden toen alleen maar de klassieke top 3 mee bij het Ned Elftal. Wijdere blik had Nederland toen de titel bezorgd.

17 september 2012 om 11:24

op papier zijn we jullie al voorbij en psv met alle waarschijnlijkheid volgend jaar
hou eens op met leven in het verleden. en kijk is in het heden.
.
de bank van afgelopen weekend was ongelooflijk sterk en daarbij zitten fer, bjelland en bulykin nog in de lappenmand. De selectie is een stuk breder en sterker dan vorig jaar. Hopelijk kunnen we het niveau wel vast houden tot eind van het seizoen

17 september 2012 om 11:24

"ze" denken dat ze een topclub zijn?? Heb je het over Edson Braadheid? De supporters?

En wat is de definitie van een topclub? Daar gaan we weer....

Twente is een leuke club die het goed doet de laatste jaren. Knap toch? Hoeft geen label aan te hangen.

Ze gaan de komende jaren gewoon meedoen om het kampioenschap, dat hebben ze voor elkaar gekregen dankzij de begroting die nu tot de top-3 van Nederland hoort. En ik denk dat de mensen op de tribune meer waarde hechten aan een mooie pot voetbal en een vooruitzicht om voor de bovenste plaatsen te spelen, dan voor een goed gevulde prijzenkast die ze toch nooit zien. Sterker nog, veel supporters die nu op de tribune zitten waren nog niet eens geboren in de tijd dat Nederlandse clubs het zo goed deden in Europa

17 september 2012 om 11:27

Wat mij stoort is dat ik jouw naam gewoon onthouden heb na al die posts van je waarin je Twente omlaag loopt te halen...

En je kan wel tof lopen doen dat Ajax, PSV en Feyenoord vroeger beter waren dan Twente, en dat ze toen nog grote prijzen konden halen (hetgeen voor Eredivisie clubs momenteel gewoon onmogelijk is..), waardoor je vergelijking totaal nergens op slaat..

Je moet gewoon realistisch zijn dat Twente (en ook Ajax en Psv) een veel betere selectie hebben dan Feyenoord momenteel...

Dus ga jij maar lekker blijven zwijmelen over het mooie verleden van Feyenoord, dan ga ik zitten genieten van de mooie wedstrijden en hopelijk mooie prestaties van Twente in het Heden.

17 september 2012 om 12:57

Ach wat is verleden. Praten over eenkampioenschap van 3 jaar geleden. Of een 6e plaats afgelopen jaar. Ik praat dan ook maar niet meer over dat wij 2e zijn geworden. Is ook verleden tijd.

17 september 2012 om 13:19

Nee Raza,je praat niet over die geweldige 2de plek van vorig seizoen. Maar wel continue over 40 jaar geleden.
Wordt wakker.

17 september 2012 om 11:28

Kijk dat stoort me aan jou. In elke topic dat negatieve gelul over Fc Twente en dan elke keer weer aankomen met de historie van de zogeheten topclubs. Ja, deze clubs hebben een mooiere historie en een grotere prijzenkast. Dat zal Fc Twente ook echt niet meer gaan inhalen. Maar gelukkig leven we in het hier en in het nu. En op dit moment doet Fc Twente het prima, en hebben ze toch al een mooie voorsprong gepakt op de 'topclubs'. Hou jij je nu maar gewoon lekker bezig met Feyenoord en blijf genieten van de historie van Feyenoord. Dan geniet ik wel van de huidige prestaties en het huidige spel van Fc Twente. Oh ja, zo lang Pelle bij jullie in de spits staat als de verlosser ben ik niet zo bang voor Feyenoord

17 september 2012 om 11:30

De echte voetbalkenners spreken ook over het FC Twente uit de jaren 70. Dat Europees gezien indruk maakte met fantastisch positiespel. Waarvan altijd werd gezegd dat het onbegrijpelijk is dat men toen geen landstitel pakte. Men wijt dit vooral aan bescheidenheid.

17 september 2012 om 12:27

mooi dat je dat even aanhaald, was aan het eind van de twentse magere jaren 80 met school in Londen en die Engelsen spraken met respect over Twente, die ze nog van de potjjes van een eerder decenium tegen oa Aston Villa en Ipswich op netvlies hadden staan...

Ik vind het geweldig dat ze nu weer de zelfde passie en spelvreugde ingezet hebben als het frivole Twente van eind jaren 60 tot midden jaren 70... Toen hadden ze al een keer de landstitel verdient, maar was de top 4 van NL ook bij de absolute top van Europa...

17 september 2012 om 11:33

Blijkbaar hebben die finales zoveel indruk gemaakt dat je de jaartallen al niet meer weet. In 1974 speelde Ajax geen EC finale meer, en de penalty serie van van Breukelen was in 1988 (wat me van dat EC toernooi is bijgebleven is overigens vooral de serie gelijke spelen van Psv, maar dan ben ik vast een zeiksnor).
Braafheid bedoelt gewoon dat Twente als club gegroeid is (waar) en een brede selectie heeft (waar) die kwalitatief in orde is (echte tests moeten nog komen, maar het lijkt er wel op). Als je graag wilt horen dat Twente qua Europese prestaties Feyenoord nooit gaat inhalen dan wil ik dat wel zeggen hoor, waarschijnlijk heb je daarin ook gewoon gelijk. Neemt niet weg dat Twente de laatste jaren uitstekend bezig is, en dat schijnen veel mensen maar matigjes te kunnen waarderen.

17 september 2012 om 11:33

Kijk in dit stoort mij nou zo aan de traditionele top 3. Vooral de feyenoorders zijn volgens mij een beetje jalours op het huidige Twente. Wanneer Twente het goed doet blijft het altijd maar de club die nog nooit een europa cup gewonnen heeft. En dat wanneer dit niet gebeurd Twente dus ook nooit een topclub kan worden. Dit vind ik zo'n onzin....geen enkele nederlandse club gaat ooit nog de europa cup 1 winnen, dit betekend in mijn ogen niet dat er nooit meer een topclub aan de lijst toegevoegd kan worden. Als we het nou omdraaien.... Is Nottingham Forrest in jou ogen een topclub? Zij hebben 2 keer de europa cup 1 gewonnen! In mijn ogen zijn zij absoluut geen topclub. Wel een club met een mooie historie, absoluut. In mijn ogen geldt dit ook voor feyenoord op dit moment, mooie historie, maar geen topclub.

17 september 2012 om 11:37

Liever een mooi heden dan alleen denken aan de prijzen uit het verleden.

18 september 2012 om 09:11

Haha mooie sfeeractie wanneer Feyenoord in de Veste komt.

17 september 2012 om 11:50

ik weet niet wat Twente Feyenoord misdaan heeft maar tegenwoordig is elke Feyenoorder 100% anti Twente haha. Alleen maar een compliment voor Twente.

Twente heeft inderdaad niet de historie van de traditionele top drie. So What. Blijkbaar voelen de Feyenoorders zich bedreigt en is dit het enige "voordeel" wat ze nog hebben ten opzichte van Twente.

Ajax en Feyenoord zullen altijd groter blijven dan Twente, gebaseerd op verzorgingsgebied, potentiële supporters en sponsoren in de regio. Maar door wanbeleid van deze clubs en het goede beleid van Twente is Twente op dit moment niet minder. En zo lang Twente aan de weg blijft timmeren denk ik dat we blijvend in de top van Nederland mee kunnen blijven draaien.

Deal with it.

17 september 2012 om 12:24

@raza
Het doet de Rotterdammers en in het bijzonder Raza wel erg pijn dat de eens middenmoter uit klein Duitsland (ik maak hem zelf maar even) hun topclubje al straatlengtes voorbij is op alle vlakken. Ohnee sorry, de geschiedenis was ik even vergeten. Het enige wat de prijzenkast in Rotterdam jarenlang heeft gedaan is stof vangen, maar dat telt uiteraard niet als je verder niets hebt om vast te houden. Als binnen enkele jaren de Kuip ook nog verdwijnt dan blijft er van dat laatste beetje geschiedenis ook niet veel meer over dan een statistiek. Het is maar goed dat de leiding van Feyenoord wel de realiteit onder ogen ziet want als het op blinde supports als Raza aan zou moeten komen dan was de club enkele jaren geleden al opgedoekt. Ik adviseer Raza en co. dan ook om alleen nog zwart-wit videobanden en plakboeken van betere tijden te kijken, dat scheelt een bult frustratie. Dan hoeven juliie ons ook niet vervelen met jullie waanbeelden.

17 september 2012 om 12:47

Nou dat is waar. In de kuip wordt Twente bijna gezien als grotere uitdaging dan Ajax. Twente is echt not don in de kuip. Heeft natuurlijk alles te maken met fer. Dat heeft z'n kwaad bloed gezet bij de supporters. Wijnaldum heeft niemand het over in de kuip. Maar wat fer heeft gedaan is bij vele onverteerbaar. En daarom heeft Twente een zeer slechte naam in de kuip.

17 september 2012 om 13:16

GA lekker huilen over Fer en Twente Raza. Dus Twente heeft een slechte naam omdat Fer naar Twente is gegaan?
En dat is supporter van een grote club? Calimero!

17 september 2012 om 13:24

@raza

Fer is toch er op vooruit gegaan, logisch dat hij naar Twente gaat en hij heeft Feyenoord nog geld opgeleverd. Dat daarna nog een aantal Feyenoorders die kant op gaan kun je toch niet de schuld van Fer. Twente betaald gewoon meer en heeft meer mogelijkheden dan Feyenoord momenteel. Als Wijnaldum zondag scoort tegen Feyenoord dan heeft iedereen het er over in de Kuip

17 september 2012 om 14:19

Ach Fer... elke speler die vertrekt bij feyenoord is een verrader. het zwakke groepje supporters bij elkaar die nu meer dan een jaar na dato nog steeds er om huilen dat fer is vertrokken is gewoon lachwekkend... twente is op dit moment gewoon groter en kan die spelers wel betalen en wegkrijgen.

17 september 2012 om 12:33

Twente heeft Feyenoord al ingehaald beste jongen (of meisje). Waar was jij de afgelopen 5 jaren? Zelfs jullie technisch direkteur van Geel heeft het er over dat hij de komende jaren Twente weer wil inhalen. Dat jij dat niet leuk vind is een ander verhaal. Jij leeft nog in het verleden. Hoe oud ben je eigenlijk? Het verleden kan niemand meer terugdraaien. De successen die Feyenoord in he verleden heeft geboekt zullen altijd in de annalen bewaart blijven. Daar mag je trots op zijn. En Twente zal dit nooit kunnen evenaren. Dat is ook een feit want de tijden zijn veranderd. Internationaal gezien kunnen de nederlandse clubs niet meer meekomen met de top in europa. Dus Twente ook niet, maar dat geldt ook Ajax, Psv, Feyenoord, Az en Vitesse. Dus koester het verleden van Feyenoord maar geeft niet af op een club die Feyenoord zowel qua begroting als qua spelersgroep in nederland is voorbijgestreeft. Toon je respect en hoop dat het Martin van Geel lukt om Twente de komende jaren weer te passeren en als dat lukt zullen wij (twente supporters) daarvoor ons respect tonen. Nu jij nog! Twente is in Nederland een topclub... Probeer het eens hardop te zeggen.

17 september 2012 om 13:08

Ben je dan wel een topclub als je laatste kampioenschap dateert uit 19 nog wat....?

17 september 2012 om 13:14

@staatsen. Voor zover ik weet ben je geen topclub meer als je de laatste 10 jaar geen enkele prijs heeft gewonnen.
Anders kunnen we Heracles ook wel een topclub noemen. Die werden ook kampioen ergens voor 1945.

17 september 2012 om 13:12

En dat zegt Raza..supporter van een club die is uitgeschakeld door het oppermachtige Praag.
Hoezo jaloers.
Een schaaltje...als Feyenoord kampioen wordt,heet het opeens een schaal.
Praat die over tijden die ik zelfs nog geeneens heb meegemaakt. En ik ben al bijna 40.
Dus de meesten weten geeneens waar Raza het over heeft. Ohja..ouwe lul.

17 september 2012 om 13:20

Net een grammofoonplaat die blijft hangen....het is nu wel duidelijk dat jij een topclub een topclub vindt obv historische prestaties. Prima, dan is Twente geen topclub.

Het teren op het verleden heeft overigens een houdbaarheidsdatum. Kijk maar naar o.a. Nottingham Forest. Nu praat iedereen(?) nog over het Feyenoord van de jaren 70. Over 30 jaar kan dit maar zo de biljartclub van het bejaardencentrum zijn. Tot slot, Twente heeft een Uefa cup finale gespeeld, maar dat ter zijde.

Edson Braafheid is terug van weggeweest en ziet een verschil t.o.v. toen. Twente is volgens men in de breedte sterker is geworden. Daar heeft is gelijk in.

17 september 2012 om 13:22

In Nederland praten de echte voetbalkenners over de jaren 70 blablabla. Dus je bent pas voetbalkenner als je 70 bent?
Er zijn ook mensen na 1940 geboren hoor Raza.
Kom een keer de straat op en er zal een wereld voor je open gaan.

17 september 2012 om 17:41

Het Feyenoord van 42 jaar geleden heb jij zelf niet eens meegemaakt.
Maar als je denkt dat 1 aansprekende cup je internationaal aanzien geeft denk jij anders over een echt grote club.
Ajax is de enige club die net als Real Madrid in het verleden een aantal jaren hebben gedomineerd, en die de status topclub verdienen.
Kijk, het stoort me nou aan een klein aantal Feyenoorders. Zelf never en nooit Feyenoord zien schitteren, jij ook niet met je 41 jaar, maar wel altijd denken dat resultaten van meer dan 40 jaar geleden internationaal nog iets voorstellen.
De laatste 6 á 7 jaar is het aansprekende voetbal gespeeld door Ajax, Psv, AZ, en Twente.
En ik verwacht dat dit seizoen jouw club meedoet om de plaatsen 5 tot en met 8.

17 september 2012 om 11:26

Zucht.... Ik weet wat je echt stoort raza. Het feit dat Feijenoord spelers, nu liever bij Twente spelen, omdat ze daar meer centen kunnen verdienen. Beste raza, ik zou zeggen blijf lekker in het verleden leven met je cluppie. Geniet maar van die mooie zwartwit foto´s ;

17 september 2012 om 11:38

@ Cobain

Dat was twee seizoenen geleden zo, sportief was er bij Feyenoord toen weinig perspectief. Na de komst van Koeman en het goede seizoen willen de Feyenoord-spelers echt niet meer bij Twente spelen en durf ik zelfs te beweren dat Fer liever bij Feyenoord zou spelen. Castaignos kwam ook alleen omdat Feyenoord het geld niet heeft om hem aan te trekken

17 september 2012 om 11:59

Dat een zwaluw geen zomer maakt weten zelfs de meeste profvoetballers. Dat een huismus geen winter maakt bedenk ik hier nu ter plekke, maar feit is dat de 6e plaats van FC Twente afgelopen seizoen net zo een incident was als de 2e plek van Feyenoord. Op de lange termijn zal Feyenoord heus wel weer de oude status terug krijgen, maar het is een feit dat de afgelopen jaren alles behalve sterk waren van Feyenoord kant.

17 september 2012 om 12:07

@jeroenf

Mooi voor jullie. Maar feit is dat bijna elke Feyenoorder op Vz afgunstig of 'jaloers' tov Twente. En echt achterlijk ook, want niemand hier in Twente maakt zich druk of Twente de titel van topclub heeft ofniet. Dat zijn vooral jullie Feyenoorders.

17 september 2012 om 13:24

@jeroenf
Je bekijkt het veel te emotioneel. Waar spelers liever spelen hangt niet alleen af van zogenaamde clubliefde. Het gaat ook nog eens gewoon om salaris. Een aangezien Twente een hogere begroting heeft, kan Twente meer betalen. Zo simpel is het. Dus Fer zou zijn huidige salaris helemaal niet willen opgeven voor dat bij Feyenoord.

Trouwens, El Ahmadi zou liever bij Twente spelen dan bij Feyenoord, alleen was het toen andersom qua salaris.

17 september 2012 om 11:34

Ik heb iemand zelden zo'n belebberde bal zien geven als de eerste bal die Braafheid zaterdag gaf na een minuut of 3. Voor de rest was Braafheid overigens gewoon degelijk.

En ik ben benieuwd waar Twente staat over drie speelronden. Dan zijn we serieus getest en hopelijk staan we dan nog bovenaan. Het zou zomaar kunnen, Twente kan van iedereen winnen maar ook van iedereen verliezen, zeker in een week dat we Europees spelen.

17 september 2012 om 11:37

raza: wat een dom gezwets en kleineren over een schaal(tje) Zo zijn jullie ook begonnen. En waren jullie toen ook al een topclub. Teer er nog maar 30 jaar op als topclub, want verder komen jullie ook niet meer.

17 september 2012 om 11:37

De eerste 40 minuten tegen Willem II waren echt niet om aan te zien. Heb me weer gigantisch lopen ergeren aan de tikkies breed achterin. Wisgerhof dient als RCV direct de LB aan te spelen en niet eerst een pass over 2 meter naar Douglas te geven. Die vervolgens moet draaien om vervolgens een pass van 5 meter te geven op braafheid (en visa versa naar de Rb). Ik erger me hier al 4 seizoenen mateloos aan.

De opbouw van achteruit bij Twente is echt dramatisch. Zodra de bal eenmaal voorbij Brama is dan gebeurt er wat, maar voordat die bal vooruit is.........ik vond zelf de 6-2 geflatteerd en de twee tegengoals waren om te huilen.

Donderdag zal het dan ook beter moeten!

Ik hang de vlag nog niet uit. De echte tests moeten nog komen. Het aangeslagen Heerenveen moet verslagen worden en daarna zal tegen Ajax en Az blijken hoever ons cluppie is.

17 september 2012 om 16:41

Ik hoop dat Boyata gewoon naast Douglas gaat staan. Twee beren en Boyata kan ook nog eens beter opbouwen dan Wisgerhof. Zoals jij en iedereen zegt wil ik ook nog eerst afwachten hoe Twente tegen betere teams speelt. Twente speelt na een EL wedstrijd altijd slechter en Heerenveen speelde tegen Feyenoord en Ajax ook niet slecht dus ik verwacht niet een hele makkelijke wedstrijd. Tegen Ajax kun je pas echt zien waar ze staan.

17 september 2012 om 11:37

Hoe kan je dit nu zeggen. Topvoetballers op de tribune. Dat kunnen clubs als Real Madrid, Barça en City zeggen. Maar Twente.... laat me niet lachen zeg. Is die Braafheid pilletjes aan het slikken ofzo
Topvoetballers.... Braafheid, dat is niet braaf deze uitspraak!

17 september 2012 om 11:51

Voor nederlandse begrippen is Fer een topvoetballer. Hij zat op de tribune niet waar?

17 september 2012 om 12:45

Wanbeleid, niet waar?

17 september 2012 om 12:59

Blessure is wanbeleid?

17 september 2012 om 20:26

Denk je na Raza gelezen te hebben het domste wel te hebben gehad...
Nou, zie daar: Frisekea

17 september 2012 om 11:41

@raza:

Het klopt dat Twente nog niet echt getest is (behalve Bursaspor), maar met deze selectie en breedte heb ik er vertrouwen in dat prima kunnen opboksen tegen de top van de Eredivsisie en de subtop van Europa. Ik wordt ook altijd zo moe van die discussies over de historie etc etc. Het klopt dat Ajax, Feyenoord een PSV een grote historie hebben in vergelijking met Twente, maar het gaat er toch om hoe je er als club nu voorstaat? Twente zal deze historie ook niet inhalen, maar dat neemt niet weg dat Twente een topclub is geworden en dat ook zal blijven als het zo doorgaat.

17 september 2012 om 11:53

@frisekea

Topvoetballers voor eredivisiebegrippen. Daarmee wordt Fer, Bulykin en Bjelland bedoeldt waarvan ik Fer persoonlijk echt een topspeler vind.

17 september 2012 om 13:15

Fer ben ik het mee eens. Maar die speelt normaal gesproken wel. Dus ja, om hem dan mee te rekenen, vind ik onzinnig.

17 september 2012 om 12:07

Non discussies, telkens weer als er over de prestaties van Twente wordt geschreven. Twente is nog lang geen topclub, maar voor mij is het wel een zekerheidje dat ze de komende jaren mee blijven doen. Twente is in staat om hetzelfde kaliber spelers te halen als PSV en Ajax.

Om een vergelijk te trekken zijn op dit moment ook Ajax en PSV topclub af. Het is Europese middelmaat geworden. br

17 september 2012 om 13:18

Helemaal mee eens... br.br. Twente is een topclub in wording. Brrrrr. Met spelers als Fer, Castaignos, Janssen en Douglas doe je aardig mee!

P.s. Hier is het ook koud!

17 september 2012 om 14:32

haha....dat br. komt vaak in een bericht te staan als je van een mobieltje een reply geeft.

ON: Braafheid zegt hier niet zoveel verkeerd toch?

17 september 2012 om 12:43

Gaan we weer feijenoord ajax en psv zijn de enige topclubs in nederland ( typisch trouwens dat ik zelden psv ers hierover hoor zanikken !waarschijnlijk volwassener) oke gefeliciteerd jullie hebben gelijk en ga nu maar weer lekker de zwartwit beelden en polygoonjournaals bekijken of nog beter jullie hebben vast nog wel cassettebandjes en video's van die gouden tijden. Voor de jongeren die niet weten wat cassettebandjes en video's zijn, jullie weten deze vast wel te googelen.

17 september 2012 om 13:30

Inderdaad. Dit is echt een Feyenoord issue richting Twente. Aangespoord door volksmenner nr 1 Van Geel.

Twente is breed en sterk. Dus waarom nu weer zo furieus wordt gereageerd op Braafhand zijn opmerking "topspelers" is mij een raadsel.

17 september 2012 om 13:34

hoe vaker de supporters van de traditionele top 3 beargumenteren waarom Twente nog geen topclub is, hoe meer ik het idee krijg dat Twente het wel (bijna) is. Als het (volgens hen) zo duidelijk is waarom Twente geen topclub is, heeft het geen argumentatie nodig.

Het meest belachelijke is dat het naar aanleiding van een uitspraak van Braafheid is, die een vergelijking maakt over het Twente van nu en voor zijn vertrek. Wanneer je niet ziet dat Twente in die 3 jaar gegroeid is ben je aardig in het verleden blijven hangen

17 september 2012 om 13:52

Voor al die gefrustreerde en jaloerse Feijenoorsupporters: Als je 15 jaar geleden miljonair was en nu na veel tegenslagen een paar duizend euro op je rekening hebt staan, dan ben je toch ook geen miljonair meer? is dat dat zo moeilijk te begrijpen / te accepteren? Twente is Feyenoord voorbij en dat blijft zo.

17 september 2012 om 14:15

Kijk naar de selectie en het spel van Twente, je kunt dan niet anders dan toegeven dat Twente een kampioenskandidaat is. Ze hebben een prima mix van ervaring en talent en van mooie spelers en fysieke kracht.

17 september 2012 om 14:22

Al dat jaloerse geneuzel van PSV en Ajax fans. ha ha
Maakt ons als Twente fans niets uit , we blijven wel winnen en staan bovenaan. Ook zo ver als mogelijk in de EL , volgend seizoen in CL en zo mogelijk dit seizoen ook nog even een bekertje winnen. Blijf maar dromen over die topclubs daar in Amsterdam en Eindhoven. En dan die verhalen van die van Geel van Feyenoord. Laten die hun schulden maar eerst afbetalen.

17 september 2012 om 16:46

Wat een achterlijke poll weer, natuurlijk doet Twente mee om het kampioenschap. Dat zij als enige ploeg nog geen punt hebben laten liggen na 5 wedstrijden zegt toch genoeg. Daarnaast is Twente wel is getest, er moest namelijk met een minimale marge van 2 gewonnen worden van Bursaspor. Uitspraken als tukkers die het weer hoog in hun bol hebben slaan compleet nergens op, want het elftal dat er nu staat is completer dan in 2010 en toen hebben we het ook gered. Randstad is weer geïrriteerd hoor

17 september 2012 om 17:32

Precies je moet ver komen dat je er weer twee onnodig tegen krijgt zoals tegen Willem Ii.
Twente gaat het wel lastig krijgen tegen Hannover 96. Normaal moet Twente hiervan kunnen winnen met een fit elftal.
Maar met zoveel blessures mag je blij zijn met een punt, want Hannover staat met zeven uit drie 2e in Duitsland.
Dus wordt net zo lastige opgave voor Twente als Ajax tegen Dortmund.

18 september 2012 om 22:14

Nac uit is toch ook nooit zo makkelijk, en daar won Twente ook gewoon.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

FC Twente

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
4.Vitesse6426
6.FC Twente6227
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Luc CastaignosAanvaller3613
Dusan TadicAanvaller3512
Willem JanssenMiddenvelder323
DouglasVerdediger313
Roberto RosalesVerdediger290
Leroy FerMiddenvelder285
Robbert SchilderMiddenvelder282
Voor de complete selectie: Clubpagina FC Twente.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina FC Twente.

3 fans
Verdediger, 30 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 FC Twente 27 1 4 1
2012/2013 TSG Hoffenheim 0 0 0 0
2011/2012 TSG Hoffenheim 21 1 1 0
2010/2011 TSG Hoffenheim 10 0 2 1
2010/2011 Bayern München 3 0 0 0
Laatste voetbalnieuws

Braafheid wacht in spanning af en hoopt op terugkeer naar Bundesliga

Edson Braafheid weet nog niet waar zijn toekomst ligt. De verdediger werd dit seizoen door FC Twente gehuurd van TSG Hoffenheim, maar die club is nog niet zeker van lijfsbehoud. Hoffe...Lees verder

In de wandelgangen

Donderdag 23 mei
Manchester United heeft Thiago Alcántara op het oog. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.484375 seconden.